abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 januari 2011 @ 15:53:41 #126
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_91117868
127 Hours

Wat een zieke film, beetje hetzelfde idee als Into the wild, maar in mijn ogen beter.
Op een begeven moment wordt je helemaal meegezogen in de film, een dikke 8.
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
  maandag 10 januari 2011 @ 16:23:32 #127
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_91119340
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 22:26 schreef casper019 het volgende:
ik wil graag weten in welke zin ze bedoeld dat het een vreemde film is!
Kijk anders zelf ook eens op IMDB?
Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
  maandag 10 januari 2011 @ 16:26:11 #128
286575 Roces18
Chef de party
pi_91119448
Machete

Ik had hem nog niet gezien, dus vandaag maar gekeken. Ik dacht dat het weer een coole Grindhouse film zou worden met epic moment zoals je die in de trailer wel zag. Maar schijn bedriegt, er kwam geen enkele epic moment in voor alleen wat "machete" kills waar je precies de mislukte special effects kon zien. Het verhaal is ook erg zwakjes bovendien en er is eigenlijk geen rede om deze ruk film te zien op een douchende Jessica Alba en een topless Lindsay Lohan na.

En WTF Steven Seagal die geownd word? Het moet niet gekker worden in deze wereld

7 <<< hij is best vermakelijk om te zien

[ Bericht 1% gewijzigd door Roces18 op 10-01-2011 17:53:47 ]
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_91119757
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 16:26 schreef Roces18 het volgende:
Machete

Ik had hem nog niet gezien, dus vandaag maar gekeken. Ik dacht dat het weer een coole Grindhouse film zou worden met epic moment zoals je die in de trailer wel zag. Maar schijn bedriegt, er kwam geen enkele epic moment in voor alleen wat "machete" kills waar je precies de mislukte special effects kon zien. Het verhaal is ook erg zwakjes bovendien en er is eigenlijk geen rede om deze ruk film te zien op een douchende Jessica Alba en een topless Lindsay Lohan na.

En WTF Steven Seagal die geownd word? Het moet niet gekker worden in deze wereld

7
wat een josti ben jij :') en m dan toch nog een 7 geven _O-
  maandag 10 januari 2011 @ 17:53:58 #130
286575 Roces18
Chef de party
pi_91123629
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 16:32 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

wat een josti ben jij :')
wat een argument
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_91128625
Ik vond dat er toch zeker wel een paar epische momenten in zaten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat soort momenten vind ik helemaal te gek, zulke humor past echt perfect in een film als deze.
pi_91128885
de hele film is een aaneenschakeling van epische momenten :P de koppen van al die gasten zijn eigenlijk al genoeg.
en dan komt Seagal op t einde nog ff laten zien dat hij de moeilijkste baas is.
pi_91134828
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:41 schreef jimjim1983 het volgende:
de hele film is een aaneenschakeling van epische momenten :P
Eens! Ik had het gevoel in 1 grote climax te zitten toen ik die film keek. Beide keren trouwens. Geluid hard, groot beeld, kaas en tequila erbij en knallen. :9
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_91134930
The Hurt Locker (2008)
Niet echt een film, meer een documentaire. Mooie beelden, erg realistisch en aangrijpend. Maar het verhaal is mager, als het er al echt is.
7.5/10 (IMDB: 7.8/10)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

maandag 10 januari 2011 @ 22:19:58 #135
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_91138397
Cronaca Di Un Amore (Story Of A Love Affair)
Antonioni`s speelfilmdebuut is een mooie maar ook ietwat afstandelijke film. Net zoals ik dat had bij m`n eerste kijkbeurt van L`Avventura, verlies ik ook hier op een bepaald moment m`n aandacht. Hier zie je al zijn stijlkenmerk die in eerder genoemde klassieker ook te zien is: Antonioni verlaat z`n oorspronkelijke verhaal, alhoewel dat niet zo rigoreus gebeurd als in L`Avventura, en gaat eigenlijk met een ander deel van het verhaal verder waardoor m`n interesse een beetje vervloog.
Dat neemt niet weg dat het wel een mooie film is met mooie beelden en idem muziekale ondersteuning. Jammer dat het verhaal me niet de hele tijd wist te boeien.

IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 7,0/10

Serendipity
John Cusack is altijd goed en Kate Beckinsale is altijd een plaatje om naar te kijken. Als je die twee dan samen in één film laat opdraven dan kan er op zich redelijk weinig mis gaan. Het is wel natuurlijk uiterst voorspelbaar maar het kijkt zo heerlijk weg en als kijker leef je met de personages mee en hoop je gewoon dat ze elkaar vinden, beide acteren (samen met Jeremy Piven in een toffe bijrol) goed genoeg om een dergelijke film te kunnen dragen.
Gewoon een heerlijke zwijmelfilm.

IMDB Cijfer: 6,7/10
Mijn Cijfer: 7,3/10
pi_91138804
Max Payne

Canada / Verenigde Staten
Actie / Misdaad
99 minuten / 103 minuten (Unrated)

geregisseerd door John Moore
met Mark Wahlberg, Mila Kunis en Beau Bridges

De doorgewinterde DEA agent Max Payne (Mark Wahlberg) moet een serie gruwelijke moorden in New York zien op te lossen. Hij wordt daarbij geholpen door de beeldschone Mona Sax (Mila Kunis). Zij heeft een appeltje te schillen met de moordenaar van haar zus. Wat begint als een simpele moordzaak, verandert al snel in een nachtmerrie. Niet alleen de maffia, maar ook een meedogenloos bedrijf zit achter het tweetal aan.

Ik vind het een goeie lekkere wegkijk actiefilm, niet iets heel erg bijzonders maar gewoon een hele vermakelijke film. Kijkt lekker weg, zker aantereden en de moeite waard een keer gezien te ehbben.
een 6.5
pi_91138843
@Timo Hehe, Serendipity is zo'n fijne film. O+ Mijn favoriete romcom.
pi_91139160
Before Sunset
It's nine years after Jesse and Celine first met; now, they encounter one another on the French leg of Jesse's book tour.

Het minstens net zo heerlijke vervolg op Before Sunrise. Ze gaan verder waar we de vorige keer gebleven waren (soort van). Je kent de voorgeschiedenis van de twee uit de eerste film en daar wordt nu op voortgeborduurd door middel van een tweede ontmoeting. Het geheel voelt allemaal zo natuurlijk aan.
Deze vond ik misschien nog iets leuker dan het eerste deel.

IMDb: 8,1
Mijn cijfer: 8,0
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 januari 2011 @ 23:18:38 #139
862 Arcee
Look closer
pi_91142262
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:31 schreef Butterfly91 het volgende:
Ik vond ze even goed, maar van het eerste deel vond ik deze scène:

en de muziek zo mooi. O+
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 10 januari 2011 @ 23:21:41 #140
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_91142451
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:31 schreef Butterfly91 het volgende:
Before Sunset
It's nine years after Jesse and Celine first met; now, they encounter one another on the French leg of Jesse's book tour.

Het minstens net zo heerlijke vervolg op Before Sunrise. Ze gaan verder waar we de vorige keer gebleven waren (soort van). Je kent de voorgeschiedenis van de twee uit de eerste film en daar wordt nu op voortgeborduurd door middel van een tweede ontmoeting. Het geheel voelt allemaal zo natuurlijk aan.

IMDb: 8,1
Mijn cijfer: 8,0
Idd twee leuke lieve films O+

Als je deze twee leuk vond, moet je 2 Days in Paris (2007) ook eens proberen. Geregiseerd door Julie Delpy zelf.
pi_91142813
Closer

Blijft een van mijn favoriete films!

9

La Vie en Rose

Biografie over het leven van Edith Piaf. Mooie film, alleen vond ik dat ze teveel wilde vertellen in de 140 minuten dat ie duurde en het werken met flashbacks werd op een gegeven moment wat verwarrend. Wel briljant geacteerd door Marion Cotillard!

7.8

The Town

Toffe actiefilm die geregisseerd is door Ben Afflack en hij speelt ook de hoofdrol. Ben Afflack is Doug MacCray, een bankovervaller. Samen met zijn vrienden overvalt hij een bank waarbij ze de bankmanager Claire Keesey gijzelen. Ze laten Claire weer vrij en om zeker te zijn dat Claire ze niet herkent heeft zoekt Doug haar weer op. En wordt hij verliefd op haar zonder dat zij door heeft wie hij precies is.

8

The Runaways

De film gaat over Joan Jett en Cherrie Currie die samen met een paar andere meiden de groep 'The Runaways' zijn begonnen. Ik moet zeggen dat ik nog nooit van de groep gehoord had. Joan Jett kende ik eigenlijk alleen maar van het nummer 'I love rock and roll'. Dakota Fanning speelt Cherrie Currie en is duidelijk bezig om van haar kindsterimago af te komen! Leuk tussendoortje!

7
Because simple is bad!
pi_91143691
127 Hours
Verhaal over iemand die tijdens het hiken met zn arm vast komt te zitten in een grot (dekt de lading wel zo'n beetje :P). Mooi verfilmd, alleen had ik het verhaal al meerdere keren op Discovery/NGC gezien, dus wist al hoe het af ging lopen, waardoor het soms een beetje saai/langdradig werd.

Een 7.
pi_91144965
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:47 schreef Palomar het volgende:
127 Hours
Verhaal over iemand die tijdens het hiken met zn arm vast komt te zitten in een grot (dekt de lading wel zo'n beetje :P). Mooi verfilmd, alleen had ik het verhaal al meerdere keren op Discovery/NGC gezien, dus wist al hoe het af ging lopen, waardoor het soms een beetje saai/langdradig werd.

Een 7.
Ik kende de afloop niet en vond het net zo voorspelbaar eigenlijk. Vond het acteerwerk van Franco ook niet echt overtuigend. Ongelooflijk moeilijk om zo'n rol in je eentje te dragen, maar er zat meer in.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  dinsdag 11 januari 2011 @ 00:49:28 #144
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_91145913
The Crazies (2010, VS, Breck Eisner)
Timothy Olyphant heeft het soort gezicht, dat ik meteen het gevoel krijg dat ik al jaren vrienden met hem ben. Het gezicht van iemand, die je graag als buurman zou willen hebben. Omdat je hem vertrouwd met de sleutels van je huis en op zondag lekker samen een biertje kan drinken en voetbal kijken. Een sympathieke kerel dus wel. Iig de ex-sherrif van Deadwood verdient betere films dan dit.
De actie scene's zijn hartstikke voorspelbaar en daarom niet spannend. Sowieso komen heel The Crazies zelf veel te weinig voor in de film. Maar hier en daar is de actie nog best aardig af en toe. De andere soort scené's, de emotionele en de uitleg scené's, zijn van een nog erbarmelijker niveau.
cijfer: 5
pi_91146298
Suck

Een vampirisctische rock horror komedie. Van het affice lijkt het echt heel dom maar ik heb me eerlijk gezegd wel vemaakt. Een kwakkelende band op zoek naar succes gooit het over een andere boeg nadat de bassiste een avontuurtje met een vampier heeft. Met optredens van grote namen uit de (rock)muziek, Iggy Pop, Moby en de Prince of Darkness zelf: Alice Cooper.

IMDB doet het met een 6 maar ik heb er vanavond een 7 voor over.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_91148275
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 11:18 schreef Gorro het volgende:
[ afbeelding ]
Kirschblüten - Hanami (Doris Dörrie, 2008)
Mooie film over een ouder echtpaar uit een klein dorpje wat op bezoek gaat bij hun kinderen in Berlijn. Ze kennen elkaar niet echt meer. Na een tragische gebeurtenis neemt de film een andere wending. Qua thema lijkt de film erg veel op Tokyo Story. Zo mooi als in die film is het thema niet uitgewerkt, maar ook deze film heeft een mooie uitwerking. ****
Heb een paar traantjes moeten laten. Mooie film. ;("
Wel meer dan een mooie film eigenlijk. Hij heeft me weggeblazen, had niet zo'n goede film verwacht. O+

[ Bericht 4% gewijzigd door ChickenMan op 11-01-2011 03:07:08 ]
pi_91148489
True Grit (2010)
Leuke rol van Bridges, sterk acteerwerk van de pas 14-jarige hoofdrolspeelster, maar een veel te saai verhaal in een setting waar ik gewoon minder mee kan (heb dat vaker met Coen Bros.) en helaas veel te weinig goeie Coen-humor. Een beetje tegenvallend voor Coen & Coen en ik snap die 8.3 eigenlijk niet zo.
7.0/10 (IMDB: 8.3/10)

Km. 0 (2000)
Lekker luchtige Spaanse comedy die lekker wegkeek. Zeker leuk als je Madrid een beetje kent, maar dat is absoluut geen must.
7.9/10 (IMDB: 7.4/10)

pi_91149760
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 01:02 schreef Karstman het volgende:
Suck
[ [url=http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:mYoCwKy8j-a5EM:http://i55.tinypic.com/11rf3tj.jpg&t=1]afbeelding[/url] ]
Een vampirisctische rock horror komedie. Van het affice lijkt het echt heel dom maar ik heb me eerlijk gezegd wel vemaakt. Een kwakkelende band op zoek naar succes gooit het over een andere boeg nadat de bassiste een avontuurtje met een vampier heeft. Met optredens van grote namen uit de (rock)muziek, Iggy Pop, Moby en de Prince of Darkness zelf: Alice Cooper.

IMDB doet het met een 6 maar ik heb er vanavond een 7 voor over.
Die voorkant verpest het inderdaad voor veel mensen om hem te kijken. Ik heb hem echter bij toeval gezien. Ik hou niet van vampierfilms, ik hou totaal niet van rock, maar deze film vond ik verrassend leuk! 7.5 volgens mij destijds.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 10:25:17 #149
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_91152463

L'emploi du temps (Laurent Cantet, 2001)
Erg goede film over een normale gezinsman, die langzaamaan zijn leventje niet meer ziet zitten en op de vlucht wil slaan. Om zijn gezin geen pijn te doen, wringt hij zich in allerlei leugens. Het is vooral de manier waarop dit verhaal in beeld wordt gebracht in plaats van uitgesproken, die mij zo aanspreekt aan deze film. Je voelt de onderlinge spanning tussen de personages ontstaan, dankzij het goede acteerwerk. Er zit een klein dipje zo op 2/3e van de film, waar het een herhaling van zetten wordt, maar het einde is weer fantastisch. Aanrader, waar je nooit helemaal zeker bent waar de film heen gaat. ****½
pi_91162179
Confessions of a dangerous mind (2002)

De film is gebaseerd op de memoires van gameshow-impresario Chuck Barris, oa bekend van The Dating Game. Chuck Barris, gespeeld door Sam Rockwell, lijkt het in de jaren 1960 en 1970 helemaal te maken. Hij is een succesvolle televisiepresentator en ontmoet de liefde van zijn leven, Penny (Drew Barrymore). Op het hoogtepunt van zijn carrière wordt Chuck benaderd door de mysterieuze geheime agent Jim (George Clooney), die hem wil rekruteren voor de CIA. Chuck stemt in en voor hij het goed beseft, is hij een huurmoordenaar voor de Amerikaanse overheid. Wanneer zijn dubbelleven wordt ontdekt, komt zijn eigen veiligheid in gevaar...

Gebaseerd op het levensverhaal van Barris, waarbij het nooit duidelijk is geworden of hij de waarheid sprak. Rockwell steelt de show en zet de rol perfect neer, al zijn Barrymore, Clooney en Julia Roberts ook goed op hun plek in de bijrollen. Fantastische muziek en een leuk en behoorlijk absurd scenario, al is het voor Kaufman begrippen nog behoorlijk aan de normale kant. Erg droge cameo van Matt Damon en Brad Pitt en ook onze eigen Rutger Hauer komt nog langs. Gewoon een erg sterke film, bizar dat ik hem nooit eerder heb gezien. Krijgt op IMDB een 7.1, voor mij een 7.5.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')