abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91448936

Over vage films gesproken, ik werd getipt om deze eens te kijken en ik geloof dat ik nog nooit zo een slechte film heb gezien als deze.
Zo slecht dat hij eigenlijk weer best wel goed is, het sluit ook totaal niet aan op de eerdere films.
Ik denk dat de heer Raimi de nodige drugs had geconsumeerd toen hij dit bedacht.
  maandag 17 januari 2011 @ 08:21:25 #277
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_91450366
Stone
Wat een zaadfilm, nog enigszines omhoog getrokken door het acteerwerk van de Niro / Norton.

Een 5.
pi_91450954
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 03:28 schreef PKRChamp het volgende:

Over vage films gesproken, ik werd getipt om deze eens te kijken en ik geloof dat ik nog nooit zo een slechte film heb gezien als deze.
Zo slecht dat hij eigenlijk weer best wel goed is, het sluit ook totaal niet aan op de eerdere films.
Ik denk dat de heer Raimi de nodige drugs had geconsumeerd toen hij dit bedacht.
Veel betere horror-komedies dan die vind je niet hoor. :)
De hele reeks zijn cult-klassiekers.

Zelf gezien dit weekend :

Buried

Een man wordt na een overval op zijn transport in Irak levend begraven, we zien de hele film dan ook niets anders dan de binnenkant van de kist. Vond m wel tof, al werd het ook een beetje langdradig tegen het einde aan.

7/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 17 januari 2011 @ 10:13:54 #279
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_91452676

Onna ga kaidan o agaru toki (When a Woman Ascends the Stairs (Mikio Naruse, 1960)
Mooi ingetogen drama over een geisha die voor de keuze staat om te trouwen (maar met wie dan?) of haar eigen geisha-bar te beginnen. Een klassieke Japanse film in de school van Ozu. Statisch en met gevoel voor traditie. Sterk geacteerd van de hoofdrolspeelster en met mooie cinematografie. Ik had nog niet eerder wat van Naruse gezien, wellicht nog wat films van hem opzoeken. ****

El verdugo (The Executioner) (Luis Garcia Berlanga, 1963)
Satirische film die de doodstraf (toen nog actueel in Spanje) op een bijzondere wijze belicht, vanaf het oogpunt van de beul. We volgen een zoon van een begrafenisondernemer, die een relatie krijgt met de dochter van een beul. Wat volgt is een serie satirische en komische scene met een subtiele kritische steek onder water in de richting van de doodstraf. De komische elementen werken niet altijd, maar de steek onder water wel. ****

Seance on a Wet Afternoon (Bryan Forbes, 1964)
Wat een heerlijke film! De opbouw van de sfeer is heel doeltreffend gedaan. Mondjesmaat wordt de plot duidelijk, terwijl je door het spetterende acteerwerk geboeid blijft. De dialogen zijn prachtig en de ijzige sfeer die gecreëerd wordt, doet nog het meest aan de originele The Haunting denken. ****½

The War Game (Peter Watkins, 1965)
Doeltreffende "what if"-documentaire over de gevolgen van een nucleaire aanval op Groot-Brittanië. De destructieve gevolgen van de initiële impact en de horror-taferelen van de nasleep worden treffend en overtuigend in beeld gebracht. De voice-over en tussentitels zijn soms wel een beetje suf, maar al met al een sterk pamflet tegen het nucleaire arsenaal. ****

Never Let Me Go (Mark Romanek, 2010)
Mooie film van Mark Romanek. De cinematografie is fantastisch en schetst een mooie alternatieve werkelijkheid. De manier waarop het verhaal zich ontvouwt is prachtig. Beetje bij beetje krijg je steeds meer informatie over hoe de alternatieve werkelijkheid in elkaar steekt. De grote ethische vraagstukken blijven achterwege, maar in plaats daarvan focust de film zich op de driehoeksverhouding van de hoofdpersonages. Sterk acteerwerk van Carey Mulligan. ****½

Woyzeck (Werner Herzog, 1979)
In het begin had ik zoiets van: "Wat moet ik hier nou mee", maar langzaam krijpt de film op je. Hij sleept je mee in het krankzinnige wereldje van Woyzeck, een compleet gestoorde Kinski. Veel dialogen zijn onsamenhangende uitkramingen, maar langzaamaan wordt een beeld geschetst waar de onontkoombare climax een logisch gevolg van is. Bijzonder, maar vooral typisch Herzog-Kinski. ***½
  maandag 17 januari 2011 @ 13:52:58 #280
286575 Roces18
Chef de party
pi_91460741

Ik ben weer zo'n doomsday film gaan kijken (als iemand er nog enkele weet? :D ) , het gaat over een vader en een zoon die in de winter naar het zuiden trekken omdat het daar warmer is. En onderweg komen ze allemaal shit tegen.

Ik irriteerde me kapot aan dat kutjoch. Ik bedoel als je opgroeid in zo'n wereld waar alles vergaan is dan is het toch normaal dat alles kapot is en overal kannibalen zijn :{ , nee dat blaag moet de hele tijd janken terwijl die 12 jaar is ofzo. Ik had de film dus liever zonder het kind gezien, en het einde mocht ook afsluitend zijn ipv de zoveelste open einde :'(

Ik geef hem een 7!
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 17 januari 2011 @ 14:11:17 #281
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_91461659
Lang geleden dat ik The Road heb gezien maar die had toch geen open einde?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

quote:
Sam (Josh Radnor) is een schrijver uit New York die nauwelijks rond kan komen. Hij leeft vrij van verantwoordelijkheden en is van niemand afhankelijk. Dit verandert allemaal wanneer hij een jongetje ziet die zijn familie kwijt is. Er ontstaat een vriendschap tussen het jongetje, een weeskind, die in zijn korte leven van pleeggezin naar pleeggezin verhuisd is, en Sam, die de misschien onverstandige beslissing maakt hem in huis te nemen.
Best leuk. Drie verhalen over liefde, vriendschap en volwassen worden. Een ongeschoren Ted, leuk jochie en Kate Mara O+ . Leuk filmpje om een keer gezien te hebben :)
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  maandag 17 januari 2011 @ 15:28:02 #282
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_91465527
The Dissapearance of Alice Creed

Goede karakter-thriller. Verhaal zit degelijk in elkaar en de twists zijn leuk uitgevoerd.

7,5
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_91466349
Megamind
zeer vermakelijke animatiefilm, leuker dan Despicable Me imho. 7/10

Buried
Beklemmende thriller, die niet over de hele linie overtuigt, maar Ryan Reynolds doet het goed met weinig, en het einde is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
7/10

Tangled
verrassend leuk, een Disney op de oude leest geschoeid, met leuke grappen en mooie animaties.
8/10

Fast times at Ridgemont High
Klassieker, natuurlijk, leuk om al die bekende acteurs in hun jonge jaren te zien.
8/10
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_91467017
Predators

Acteerwerk was middelmatig. Voor de rest wel coole film en met sommige dingen herken je predator terug van die met arnold ^O^

6.4/10
pi_91467101
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 02:28 schreef Mainport het volgende:
The American
Het gegeven is geweldig; een trage film over George Clooney die af en toe iemand afschiet in Italië. Des te groter is de deceptie als de knulligheid zich met het verstrijken van de scènes in vol ornaat ontvouwt. De dialogen deden me denken aan de klassieker Zomerhitte om meer dan een verkreukelde reden. De dunne plot, verrassend in zijn voorspelbaarheid, had ik vooraf verwacht om de minimalistische karakterschets niet te veel af te leiden.

Het grote probleem is echter dat er helemaal geen karakterschets is. George Clooney speelt een flat character waar geen enkele diepgang of ontwikkeling in te bekennen is. Als ik George Clooney nu zou moeten omschrijven, zou ik zeggen: een man van weinig woorden, niet uitgesproken vrolijk, maar als hij dan wat zegt is het willekeurig. Ik vind het een misser.
Goeie analyse. Ik vond het ook een behoorlijke teleurstelling. Vooral de apathie van de hoofdrolspelers maakt dat er weinig ontwikkeling in de film zit en de spanningsboog ontbreekt. Ik moest een beetje denken aan In Bruge, maar dan slecht. De film had eigenlijk misschien The Quiet American moeten heten, maar die naam was al bezet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2011 15:58:04 ]
pi_91467341

Het afgelopen jaar zijn er naar mijn weten drie Europese gevangenisdrama's uitgekomen: het bejubelde Franse Un prophète, het relatief onbekende Deense R en het Spaanse Celda 211. Eigenlijk doen de films niet voor elkaar onder en zijn ze allemaal de moeite waard om te kijken. Als ik echt één van deze films zou moeten kiezen, dan zou het denk ik R zijn.

Maar ik ga het over Celda 211 hebben, want die heb ik pas nog gezien voor FOK! Movie Tournament 2010 - Derde Ronde. De film komt in vergelijking met de andere Europese concurrenten nog het meest in de buurt van een genrefilm/thriller. Continu is er spanning. Het verhaal gaat over een nieuwe bewaker die vast komt te zitten in een cellenblok tijdens een uitbraak. Om in leven te blijven, moet de bewaker net doen alsof hij ook een gevangene is. Goed acteerwerk van de gedetineerden; er lopen echt creepy personages tussen. De film speelt zich hoofdzakelijk in een kort tijdbestek af (ik meen een dag of 2) en af en toe zijn er vooruit- en terugblikken. Dat is direct het minpunt van de film, want die scenes zijn wel erg uitleggerig. Af en toe gebeuren er ook wat onlogische dingen, maar dat neem ik maar voor lief. 4/5
  maandag 17 januari 2011 @ 16:03:29 #287
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_91467477
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 16:01 schreef Toad het volgende:
[ afbeelding ]

Het afgelopen jaar zijn er naar mijn weten drie Europese gevangenisdrama's uitgekomen: het bejubelde Franse Un prophète, het relatief onbekende Deense R en het Spaanse Celda 211. Eigenlijk doen de films niet voor elkaar onder en zijn ze allemaal de moeite waard om te kijken. Als ik echt één van deze films zou moeten kiezen, dan zou het denk ik R zijn.

[ afbeelding ]

Maar ik ga het over Celda 211 hebben, want die heb ik pas nog gezien voor FOK! Movie Tournament 2010 - Derde Ronde. De film komt in vergelijking met de andere Europese concurrenten nog het meest in de buurt van een genrefilm/thriller. Continu is er spanning. Het verhaal gaat over een nieuwe bewaker die vast komt te zitten in een cellenblok tijdens een uitbraak. Om in leven te blijven, moet de bewaker net doen alsof hij ook een gevangene is. Goed acteerwerk van de gedetineerden; er lopen echt creepy personages tussen. De film speelt zich hoofdzakelijk in een kort tijdbestek af (ik meen een dag of 2) en af en toe zijn er vooruit- en terugblikken. Dat is direct het minpunt van de film, want die scenes zijn wel erg uitleggerig. ****
Ik heb toevallig van de week Prophete gekeken. Die was niet slecht, maar juist omdat hij zo ontzettend bejubeld werd, had ik er veel meer van verwacht.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  maandag 17 januari 2011 @ 17:27:45 #288
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_91471716
Persona

Oef, oef, die Ingmar Bergman. Mên, wat maakt hij zware films. Persona vind ik van hem tot nu toe het meest naargeestig en verontrustend in sfeer. De essentie kan ik moeilijk navertellen, daarvoor moet ik de film nog een keer zien, maar ik heb me allerminst verveeld. Cijfer: 8

The Ghost Writer
Zo'n politieke thriller kan me nooit voor de volle mep boeien. Ze kunnen soms zo gortdroog zijn en daar is The Ghost Writer helaas geen uitzondering op. Het is adequaat gemaakt hoor, maar het plot (ondanks dat het een toespeling op Tony Blair is) doet me maar weinig. Naar het einde toe wordt de film steeds smeuïger en nog wel aardig om te zien. Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_91471764
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:52 schreef Roces18 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik irriteerde me kapot aan dat kutjoch. Ik bedoel als je opgroeid in zo'n wereld waar alles vergaan is dan is het toch normaal dat alles kapot is en overal kannibalen zijn :{ , nee dat blaag moet de hele tijd janken terwijl die 12 jaar is ofzo. Ik had de film dus liever zonder het kind gezien
Eens. Heb sowieso een hekel aan films met van die 'wijze' kleine kinderen, of de film ophouden door tijdens een vluchtpoging per se hun teddybeer uit de auto willen halen oid :')
  maandag 17 januari 2011 @ 18:25:20 #290
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_91474449
The Fighter

Mark Wahlberg staat op het punt om te floppen in zijn carrière, maar dan raakt broerlief met zijn slechte invloeden uit beeld, en gaat het ineens beter... Gebaseerd op het ware verhaal van Mickey Ward (waar ik overigens nog nooit van heb gehoord :P).

Bale en Wahlberg zetten prima prestaties neer, de sfeer is goed en de film heeft mij geen moment verveeld. Een 7,5.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 17 januari 2011 @ 18:25:52 #291
286575 Roces18
Chef de party
pi_91474470
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 14:11 schreef N-E-R-D het volgende:
Lang geleden dat ik The Road heb gezien maar die had toch geen open einde?

SPOILER
SPOILER
  maandag 17 januari 2011 @ 18:27:11 #292
286575 Roces18
Chef de party
pi_91474516
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:28 schreef Palomar het volgende:

[..]

Eens. Heb sowieso een hekel aan films met van die 'wijze' kleine kinderen, of de film ophouden door tijdens een vluchtpoging per se hun teddybeer uit de auto willen halen oid :')
Haha, dat is echt irritant ja. Er komt trouwens een nieuwe doomsday film zag ik op IDM namelijk: Battle: Los Angeles komt uit op 11 maart in USA:

maandag 17 januari 2011 @ 18:55:22 #293
324016 ZwarteStaafSlaaf
Zwarte pikken pijp ik graag
pi_91475737
Ben gisteren naar Loft geweest, dat was echt een goede film, lekker spannend. Een aanrader
Zo nu eerst een pik
pi_91476357
The Road is ook meer een verhaal over de 'liefde' tussen vader en zoon ipv. een verhaal over dat de wereld zoals wij die kennen is vergaan.

SPOILER
Wat mij betreft één van de beste films van 2010.

[ Bericht 4% gewijzigd door Toad op 17-01-2011 19:10:47 ]
  maandag 17 januari 2011 @ 19:18:44 #295
286575 Roces18
Chef de party
pi_91477237
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 19:05 schreef Toad het volgende:
The Road is ook meer een verhaal over de 'liefde' tussen vader en zoon ipv. een verhaal over dat de wereld zoals wij die kennen is vergaan.

SPOILER
SPOILER
pi_91482894
Winter's Bone (2010)
Drama over een jonge meid (17) die haar broertje en zusje moet opvoeden in de VS.
Mata vond hem saai en weinig verhaal, ik juist een sterk verhaal. Verwacht geen actie echter.

Ik (knuffelmeisje): een 8.0/10
El_Matador: een 6.0/10
IMDB: 7.5/10
pi_91484270
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 19:05 schreef Toad het volgende:

SPOILER
Ik kan jullie maar 1 ding aanraden, lees het boek. Nog beter dan de film en het kind is ook minder irritant :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_91489274
Armadillo

Docu in filmische stijl over een Deense eenheid die wordt uitgezonden naar Camp Armadillo, Helmand, Afghanistan. De documentaire makers volgen de eenheid voor een periode van 6 maanden.

De documentaire geeft een realistisch beeld (voor zover ik dat kan beoordelen) van het leven als militair in Afghanistan. E.e.a. is erg goed gefilmd en in elkaar gezet. De documentairemakers zitten regelmatig middenin de actie.

Een van de beste oorlog docu's over Afghanistan. Verder kan ik er niet zo veel over zeggen. Gewoon zien deze.

IMDB 7,9/10
Ik 8.3/10

http://www.imdb.com/title/tt1640680/

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2011 22:10:51 ]
pi_91490133
Doghouse

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Horror
90 minuten

geregisseerd door Jake West
met Noel Clarke, Terry Stone en Christina Cole

Zeven mannen besluiten op excursie te gaan naar een vriend, om hem te helpen met het regelen van zijn scheiding. Als ze aankomen in een klein dorpje, komen ze erachter dat alle vrouwen die er wonen besmet zijn met een virus, waardoor ze kannibalen zijn geworden, met een hekel aan mannen.

ik vind meestal britse films niks, maar vond deze echt erg leuk!
Ik heb een aantal keer echt hardop moeten lachen, en vind de style waarin de film gemaakt is: een soort alsof het ''echt'' is erg tof en echt passen bij de film!
De film heeft me vanaf het begin tot het einde geboeid en zakte niet in, erg toffe film.
dikke 7.5! AANRADER!
  maandag 17 januari 2011 @ 23:08:42 #300
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_91493591

Lonely are the Brave (1962)
Een western, maar bepaald geen standaard western. Hij speelt zich ongeveer af rond de tijd dat de film geschoten is, en in de film figureren dan ook vliegtuigen, auto's en onbegrip over het leven van de cowboy John Burns. De waarden van vrijheid en het vrijbuitersleven leggen het af tegen de moderne samenleving waar nu eenmaal grenzen zijn. De cowboy is geen tragisch figuur, maar wel een overblijfsel uit een andere tijd. En een loner. Goede film, maar intens droevig. Verhaal draait om cowboy die op de vlucht is met zijn paard voor de politie in de bergen.
7/10
IMDB 7,7/10
Overal verstand van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')