abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 januari 2011 @ 11:32:00 #251
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_91403007

It's a Gift (Norman Z. McLeod, 1934)
Geinige film van komiek W.C. Fields. De subtiele slapstick-humor werkt dankzij hem. Wat fijn ingetogen geacteerd. Naar het einde toe wordt het wat minder. Vooral de picknick scene was niet echt grappig, maar scheerscene en de scene dat hij buiten gaat slapen zijn dat wel. ****

Seeven Brides for Seven Brothers (Stanley Donen, 1954)
Best aardige musical die nog best te pruimen is. Ik hou er niet echt van, maar deze heeft wel z'n leuke momenten. De film ziet er heerlijk kleurrijk uit en de scene met het feest in het dorp is leuk gechoreografeerd. ***

True Grit (Henry Hathaway, 1969)
Het origineel met John Wayne. Wat een leuke film. Alle personages zijn tof en hoe ze gebruikt worden in de film ook. Het tempo zit er lekker in en de film gaat van de ene coole scene naar de andere. De film heeft verder niet veel te bieden qua inhoud of karakterontwikkeling, maar als de fun-factor zo hoog is, is dat niet zo erg. Lijkt me prima bronmateriaal voor een toffe Coen-film. ****

Beregis avtomboliya (Watch Out for the Car) (Eldar Ryazanov, 1966)
Als Billy Wilder een Nouvelle Vague film zou maken in het Russisch, zou dit waarschijnlijk het resultaat zijn. De nachtscenes zijn prachtig geschoten met mooi schaduwspel. Het verhaal is een moderne variant van Robin Hood, geplaatst in het Communistische Rusland, wat nog wat leuke maatschappijkritiek oplevert. De verteller die af en toe erbij komt doet dat op een leuke manier, vooral bij de autoachtervolging. ****

The Green Hornet (Michel Gondry, 2011)
Eigenlijk is het helemaal geen goede film. De pacing van de film klopt helemaal niets van. Sommige scenes gaan echt veel te lang door. Ook is er met name in het begin weinig chemistry tussen Rogen en Cho en de 3D voegt weinig toe en ziet er soms uit als een kijkdoos. Maar toch heb ik me uitstekend vermaakt. De actiescenes met de auto zijn spectaculair en er zitten ook genoeg geslaagde grappen in. Toch miste ik een beetje de inventiviteit van Gondry. ***
  zondag 16 januari 2011 @ 11:43:11 #252
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_91403289
11. All About Eve (Joseph L. Mankiewicz, 1950) :: 8.4

Mooie film, die leunt op scherpe dialogen en prima acteerprestaties (van het merendeel, voor het grootste deel van de film, dat wel). Af en toe leek het door de beperkte locaties op een uitstekend toneelstuk, maar dat was geen minpunt. Het verhaal biedt namelijk genoeg interessants op het gebied van mensen en in combinatie met de theorie die hier (geen spoiler in het stukje) kort staat uitgelegd, heeft het ook nog enige toegevoegde waarde. Belangrijkste is dat de film een mooie, nostalgische glimlach op het gezicht bracht, want dat biedt deze film bovenal. Een fijne, op het oog relatief eenvoudige film die toch duidelijk veel meer te bieden heeft dan een eenvoudig ABC-verhaaltje en zeer terecht een klassieker genoemd kan worden.

Toen ik nog veel op MSN te bekennen was, had ik altijd een quote achter mijn naam. Eén daarvan was lange tijd We who are about to die, salute you uit Gladiator. Wie kent hem niet? Dit wordt overigens al in deze film gebruikt in een geheel andere situatie. Leuk feitje.

12. Lost Highway (David Lynch, 1997) :: 8.2

Voorlopig krijgt de film een 8.2. Visueel is het typisch Lynch, ondersteund door een heerlijke regie en muziek die voor een vrijwel optimaal mysterieus effect zorgen. De balans tussen droom/werkelijkheid/fantasie/paranoia lijk ik te begrijpen en dit lijkt mij ook te kunnen, maar omdat het Lynch is lijkt het me stug dat dit al zo is. Ik laat de film dus nog even bezinken, voordat ik volledig achter mijn idee over de film ga staan. Dat het een toffe film is, staat voor mij echter buiten kijf.
  zondag 16 januari 2011 @ 12:00:19 #253
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_91403807
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 11:43 schreef vinnypassy het volgende:

12. [ afbeelding ] Lost Highway (David Lynch, 1997) :: 8.2

Voorlopig krijgt de film een 8.2. Visueel is het typisch Lynch, ondersteund door een heerlijke regie en muziek die voor een vrijwel optimaal mysterieus effect zorgen. De balans tussen droom/werkelijkheid/fantasie/paranoia lijk ik te begrijpen en dit lijkt mij ook te kunnen, maar omdat het Lynch is lijkt het me stug dat dit al zo is. Ik laat de film dus nog even bezinken, voordat ik volledig achter mijn idee over de film ga staan. Dat het een toffe film is, staat voor mij echter buiten kijf.
Wat is je idee achter de film? in spoilers voor de rest ;)
  zondag 16 januari 2011 @ 13:43:40 #254
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_91407864
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 16 januari 2011 @ 14:09:15 #255
286575 Roces18
Chef de party
pi_91409074
Napoleon Dynamite

Puber Napoleon Dynamite (Jon Heder) woont met zijn volwassen broer (Aaron Ruell) en oma (Sandy Martin) in het saaie Preston in Idaho. Napoleon is zo sloom en onaangepast dat hij compleet genegeerd wordt op school. Als oma in het ziekenhuis ligt wordt het er ook aan het thuisfront niet beter op; oppas oom Rico (Jon Gries) vernedert Napoleon wanneer hij de kans krijgt; ondertussen draait de wereld wel door. Er moet een meisje gekozen worden voor het schoolbal en Napoleons enige vriend Pedro (Efren Ramirez) stelt zich kandidaat voor de schoolraadverkiezingen.

Napoleon Dynamite is een droge film, met een af en toe leuke humor. Er zit weinig verhaal in deze film, maar toch is het niet storend. Leuke rol van de actrice die de rol van Deb speelde en ook Haylie Duff (de zus van superster Hilary Duff) speelt de vlotte rol van Summer. Erg droog, maar toch amuserend! Een aanrader
Cijfer: 7
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 16 januari 2011 @ 14:28:36 #256
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_91410009
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 13:43 schreef vinnypassy het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is een tijd geleden dat ik de film heb gezien. Dus al die details weet ik niet meer, maar de gehele strekking van je theorie
SPOILER
komt heel erg overeen met die van mij.
pi_91412464
Reservoir Dogs (Quentin Tarantino, 1992)
Eindelijk weer eens herkeken en het blijft een prima film. Lekker simpel plot, scherpe dialogen, een fijne soundtrack en memorabele personages.8.3

Soul Men (Malcolm D. Lee, 2008)
Soul Men was de laatste film van Bernie Mac. Floyd (Mac) en Louis (Samuel L. Jackson) zijn twee muzikanten die weer bij elkaar komen voor een tribute optreden ter nagedachtenis van hun overleden bandleider. Op zich is er een goede chemie tussen de twee hoofdrolspelers, maar toch weet de film niet echt te boeien. Het is allemaal wel erg simpel en de humor behoorlijk eentonig.6.0

In the Loop (Armando Iannucci, 2009)
Nadat ik alle drie de seizoenen van The Thick of It had gezien was het tijd om In the Loop nog eens te herkijken. Blijft leuk, al is de serie toch wel beter, daar zijn de dialogen nog net wat scherper en gaat Malcolm echt helemaal los. 7.8

The Player (Robert Altman, 1992)
Direct bij de practige openingsscene zit je helemaal in de film. Net als altijd bij Altman een brede cast vol grote namen en ditmaal ook een fijne setting (zeker voor een filmliefhebber). De casting is helaas niet altijd even goed, zo vond ik Whoopi Goldberg niet de juiste persoon voor het betreffende personage. Maar toch weer erg genoten van deze Altman film, overigens ook veel leuke cameos. 8.0

Valhalla Rising (Nicolas Winding Refn, 2009)
Tja, nog maar even laten bezinken denk ik.... Heb aardig wat films van Nicolas Winding Refn gezien en ik vond ze eigenlijk allemaal erg goed. Dit is toch wat andere koek. Visueel is het allemaal prachtig, meer dan dat bijna, net alsof je negentig minuten naar een prachtig bewegend schilderij zit te kijken. Maar qua tempo ken ik weinig films die zo mega traag zijn. Dat trek ik dan bij een film van Terrence Malick toch een stuk beter. De extreme geweldsuitspattingen maken zo overigens wel nog meer indruk. Over een tijdje nog maar eens herkijken. 7.3
pi_91413523
Stardust
eindelijk mezelf eens de tijd gegeven deze te kijken..
afgezien van de voorspelbaarheid en het iet wat cheesy einde wassie best leuk *O*
7/10
  zondag 16 januari 2011 @ 16:05:45 #259
286575 Roces18
Chef de party
pi_91415058
Cloverfield
Wou weer eens een rampenfilm kijken

Groepje jongeren zijn een afscheidsfeest aan het houden totdat de pleuris uitbreekt. Ik vind het een strakke film, de handycam stijl vind ik erg geslaagd. En als je het geluid lekker hard aan hebt is het echt super tof wanneer de soldaten beginnen te schieten. Alleen het einde vond ik echt super kut!! Het is een open einde en echt waar ik dacht WTF heb ik hier nou weer aan. Maar er komt een Cloverfield 2 in 2012 dus wie weet hoe het afloopt :p.

Ik geef hem op de slechte acteurs na toch zeker een 8
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 16 januari 2011 @ 16:56:38 #260
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_91417399
*batteries not included (1987, VS, Matthew Robbins)
Heel erg matig filmpje over een paar buitenaardse robots die een stel irritante bejaarden en ander bewoners helpen, die op het punt staan om hun flat uitgezet te worden.
cijfer: 4.5
  Boks-Chick zondag 16 januari 2011 @ 16:57:08 #261
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_91417425
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:35 schreef mschol het volgende:
Stardust
eindelijk mezelf eens de tijd gegeven deze te kijken..
afgezien van de voorspelbaarheid en het iet wat cheesy einde wassie best leuk *O*
7/10
ik blijf De Niro briljant vinden in die film _O-
lolwut
pi_91418377
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 16:57 schreef BrandX het volgende:

[..]

ik blijf De Niro briljant vinden in die film _O-
hij speelt idd een erg leuke rol :P
pi_91419513
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 11:43 schreef vinnypassy het volgende:
12. [ afbeelding ] Lost Highway (David Lynch, 1997) :: 8.2

Een van de vaagste films ooit gezien, maar hij blijft gewoon geniaal! De scenes, de muziek, de verwarring, alles. Heb hem al 15+ keer gezien, maar hij blijft heerlijk. Hoewel hij wat traag begint, is de film zo bizar dat je hem MOET blijven kijken. En na 15+ keer snap ik hem nog steeds niet al heeft de laatste keer kijken met een kaasje op wel geholpen bij het begrip van de film (of denk ik dat maar... :P :7 ).

Mijn all-time nummer 3 (na The Fountain en True Romance) en zeker de beste van Lynch.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 16 januari 2011 @ 21:00:10 #264
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_91430619
F

http://www.imdb.com/title/tt1486670/

met David Schofield, Eliza Bennett en Ruth Gemmell

De collegadagen lopen op hun einde. Het schoolgebouw wordt een uitgestrekt complex van donkere gangen en griezelig stille klaslokalen. Wat geen van de overgebleven leraren en leerlingen zich realiseren is dat vanavond een avond wordt die ze zich de rest van hun leven zullen herinneren. Met name de Engelse leraar Robert Anderson die levensmoe is, alcoholverslaafd, last van een burn-out heeft en opnieuw contact probeert te leggen met zijn dochter. Als de school wordt aangevallen door een moordlustige groep jongelui moeten de leraren zichzelf zien te verdedigen.

Slecht geacteerd.
Vaag verhaal.
Ongeloofwaardige scenes.
Stupide eind.

Een 4 voor de moeite
Imdb 4.8
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_91433032
when you meet a tall dark stranger

wazige film zonder echte leidraad naar de titel
6/10
  zondag 16 januari 2011 @ 21:24:31 #266
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_91433080
Five Easy Pieces
Jack Nicholson speelt de rol van Robert Dupea, een pianist die zijn piano talent heeft gelaten voor wat `t is en aan de slag is gegaan op een olieveld aan de andere kant van `t land. Hij krijgt het bericht dat zijn vader ernstig ziek is en gaat, samen met zijn vriendin, bij hem op bezoek: terug naar zijn ouderlijk huis en de regio die hij al die jaren geleden achter zich heeft gelaten.

Het is een mooie en rustige existentieele karakterstudie geworden waarin Nicholson`s personage alle ruimte krijgt om een heel spectrum aan emoties te verkennen. Nicholson vertolkt dat dan ook met verve. Het verhaal heeft niet echt een climax om naar toe te werken waardoor het geheel misschien wat stuurloos lijkt. Maar dat is slechts schijn: het heeft veel meer te bieden dan dat op het eerste gezicht te zien is. Zo geeft regisseur Rafelson onder andere kritiek op de Amerikaanse consumptie maatschappij en op het klasseverschil en hoe daar mee wordt omgegaan.

Het einde is ook erg goed en misschien wel wat controversieel in die zin dat je er over kunt discussieren of het een happy end is of niet.
Een prachtige, rustig voortkabbelende film dus die je misschien niet veel doet op het moment van kijken maar je na afloop nog lang zal bezig houden.

8,0/10
pi_91435955
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 21:24 schreef mschol het volgende:

6/10
Die zin wordt bijna letterlijk in de film uitgesproken? :?
pi_91436388
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 21:59 schreef Toad het volgende:

[..]

Die zin wordt bijna letterlijk in de film uitgesproken? :?
dat klopt, maar in het verhaal opzich zie ik (op het zinnetje na) geen enkel verband met de titel,
als dat de enige connectie is vind ik de titel errug zwak gekozen..
  zondag 16 januari 2011 @ 22:11:20 #269
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_91437040

Cijfer: 7.2
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
pi_91437133
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:04 schreef mschol het volgende:

[..]

dat klopt, maar in het verhaal opzich zie ik (op het zinnetje na) geen enkel verband met de titel,
als dat de enige connectie is vind ik de titel errug zwak gekozen..
Hm, op die manier. Naja, al die personages zijn nog allemaal op zoek naar die 'stranger' (een leuke partner) ook al hebben ze een relatie. Ik vond het niet echt een bijzondere film van Allen, maar hij is af en toe wel vermakelijk.
pi_91438073
Love and ohter drugs

Verenigde Staten
Komedie / Romantiek
113 minuten

geregisseerd door Edward Zwick
met Jake Gyllenhaal, Anne Hathaway en Hank Azaria

Maggie (Anne Hathaway) is een vrolijke vrije geest, die zich door niets en niemand laat binden. Ze komt haar gelijke tegen in Jamie (Jake Gyllenhaal), wiens onstuitbare en vrijwel feilloze charme hem goed van dienst is bij de vrouwen. Zijn kwaliteiten komen ook van pas in de moordende concurrentiestrijd in de verkoop van farmaceutische middelen. De ontluikende en onconventionele relatie van Maggie en Jamie overvalt hen allebei, wanneer hun zorgeloze verhouding voor beiden steeds belangrijker wordt. Ze raken verslaafd aan de ultieme drug: de liefde.

ik vond het een leuke film om te zien die lekker wegkijkt. en ben ook blij hem gezien te hebben want ik heb me er wel erg mee vermaakt. Maar de film weet niet echt waar die heen wilt, de 1e helft is het een beetje een sex komedie.. de 2e helft een romantische film... dus dat staat een beetje raar op elkaar. Verder is het wel een beetje standaard verhaal, waarvan je weet hoe het eindigd... maar toch is het leuk gedaan en heb ik me er gewoon mee vermaakt.
een 6, als je je niet ergert aan een vrijstandaard verhaal en de twee delen van de film die niet helemaal passen zou ik toch aanraden hem een keer t ekijken want het is toch wel een leuke film om een x gezien te hebben
  zondag 16 januari 2011 @ 23:52:03 #272
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_91443643

My darling Clementine (1946)
In mijn vorige western een paar dagen terug figureerde Wyatt Earp al als man van de wet in Dodge City, nu is hij de hoofdpersonage in My Darling Clementine. Wat een geweldige film. Cool, scherp en grappig en niet te vergeten vol vaart. Het is een variant op het min-of-meer waargebeurde verhaal rond de clash tussen de gebroeders Earp samen met Doc Holliday tegen de Clantons. Het een en ander mondt uit in de beroemde schietpartij bij de O.K. Corral. Henry Fonda speelt magistraal als lawman Wyatt Earp. De Clementine uit de titel is trouwens een vrouw die een beetje tussen Earp en Holliday in staat. Aanrader.
8,5/10
IMDB 7,9/10
Overal verstand van.
pi_91445058
Before Sunrise

Wow... prachtig verhaal, heb zelf ook eens zoiets mee mogen maken.
SPOILER
Zat echt op mn nagels te bijten op het soms :P

Dikke 8!

quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 21:24 schreef mschol het volgende:

6/10
Dan was Whatever Works een stuk leuker denk ik!
pi_91446733
Machete
Leuke hack and slash voor de zondagavond ;) Ook niet meer dan dat, maar kijkt wel lekker weg. Een 7.
pi_91448203
The American
Het gegeven is geweldig; een trage film over George Clooney die af en toe iemand afschiet in Italië. Des te groter is de deceptie als de knulligheid zich met het verstrijken van de scènes in vol ornaat ontvouwt. De dialogen deden me denken aan de klassieker Zomerhitte om meer dan een verkreukelde reden. De dunne plot, verrassend in zijn voorspelbaarheid, had ik vooraf verwacht om de minimalistische karakterschets niet te veel af te leiden.

Het grote probleem is echter dat er helemaal geen karakterschets is. George Clooney speelt een flat character waar geen enkele diepgang of ontwikkeling in te bekennen is. Als ik George Clooney nu zou moeten omschrijven, zou ik zeggen: een man van weinig woorden, niet uitgesproken vrolijk, maar als hij dan wat zegt is het willekeurig. Ik vind het een misser.
Graag op anoniem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')