abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91018314
True Grit

De nieuwe Coen's heeft een ijzersterk eerste half uur met precies datgene wat je van een Coen film mag verwachten, daarna wordt het niet zozeer minder of saai maar wel minder speciaal, dwz meer een standaard western. De cast doet het zonder uitzondering goed, al vond ik dat de snor van Matt Damon er wel erg opgeplakt uitzag. Bridges is amusant maar de grote verrassing is de 14-jarige Hailee Stanfield in de hoofdrol als het meisje dat wraak wil en grof met iedereen omgaat. Een heerlijke rol, vooral bij het afdingen lag ik in een deuk. Ik had gehoopt op een film van minsten een 9, het werd een 8.0

Devil

Korte film (75 minuten) en dus ben je er lekker snel doorheen. Ik had er best iets van verwacht maar erg speciaal werd het niet, een hoop cliches kwamen er wel voorbij. De lekkere vaart hield de film nog overeind maar hoogstaand is het helaas niet
6.0
pi_91018640
Huh, Devil is toch geen 75 minuten :P

Edit: laat maar, ik dacht even minder dan een uur, maar hij is idd 1uur en 20min (inclusief credits), lijkt zo kort als je 75min zegt.
pi_91018757
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 12:26 schreef JDx het volgende:
Huh, Devil is toch geen 75 minuten :P
volgens imdb 80, tel de aftiteling eraf en je bent er ;)
pi_91022469
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 20:17 schreef JDx het volgende:
Er zijn maar weinig films die in de buurt van Superbad komen, wellicht de eerste Harold & Kumar.
De eerste Harold and Kumar _O_
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 14:23:37 #55
286575 Roces18
Chef de party
pi_91022691
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 14:18 schreef ThaTim het volgende:

[..]

De eerste Harold and Kumar _O_
Pineapple Express komt er ook zeker bij net zoals Step Brothers vind ik zelf.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 8 januari 2011 @ 17:04:31 #56
286575 Roces18
Chef de party
pi_91029255
Net Adventureland gekeken die door dezelfde fokker in de richting kwam van Superbad. Alweer niet dus. Het is wel een vermakelijk film en ze hebben wel een heerlijke soundtrack eronder. De enigste die komedie in deze film brengt is Bill Hader, maar hij krijgt weinig speeltijd. Zeker een leuk kaas-filmpje maar verwacht er niet teveel van. 6,5
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_91029604
Na Adventureland is het tijd voor *O* Zombieland *O*.
pi_91029675
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 17:04 schreef Roces18 het volgende:
Net Adventureland gekeken die door dezelfde fokker in de richting kwam van Superbad. Alweer niet dus. Het is wel een vermakelijk film en ze hebben wel een heerlijke soundtrack eronder. De enigste die komedie in deze film brengt is Bill Hader, maar hij krijgt weinig speeltijd. Zeker een leuk kaas-filmpje maar verwacht er niet teveel van. 6,5
Beetje met de verkeerde verwachtingen gekeken denk ik. Het is echt totaal geen Superbad maar wel een hele fijne film. O+
pi_91030360
Planet Of The Apes 1968 Franklin J. Schaffner

Vier Amerikaanse astronauten komen per ongeluk terecht op een voor hun vreemde planeet.
Het is een kaal en onherbergzaam gebied, denken ze, totdat ze (na een poos te zijn rondgezworven) leven tegenkomen. Tot hun grote verbazing blijken dit apen te zijn die zich ontwikkelt hebben tot een intelligent ras, deze apen nemen de astronauten gevangen en behandelen hun als beesten, de omgekeerde wereld dus.

Erg mooie science-fiction film die mischien voor sommigen gedateerd aandoet maar ik hou wel er wel van. Het heeft van alles wat, spanning, actie, avontuur en zelfs nog een diepere laag door het boeiende script met een verpletterend eind. 7/10

pi_91030383
quote:
Op zaterdag 8 januari 2011 17:04 schreef Roces18 het volgende:
Adventureland vond ik veel minder dan superbad (al is ie volgens mij wel van dezelfde makers). Vond Cyrus meer in de richting komen. Eigenlijk alle films met Jonah Hill in de hoofdrol wel. Get him to the Greek vond ik ook wel lachen :P
pi_91036830
quote:
12s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 17:11 schreef Toad het volgende:
Na Adventureland is het tijd voor *O* Zombieland *O*.
Geniale film is Zombieland, als mensen trouwens iets zoeken zoals Superbad, moet je imo denken aan een avontuur, een missie en een soort feestdoel. Dat ze vanalles beleven tijdens een zoektocht ofzo.

Adventureland was leuk, maar verder gewoon een matige comedy.

Films die net zo leuk zijn als Superbad:

- The Girl Next Door
- Oldschool
- Grandma's Boy

Wat er aardig op lijkt:

- Harold and Kumar go to White Castle
- I love you Beth Cooper
- The Quest; Drunken Jackasses (soort nepdocu in Cabo)

[ Bericht 6% gewijzigd door JDx op 08-01-2011 19:58:07 ]
pi_91037981
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 19:51 schreef JDx het volgende:
- Grandma's Boy
:')

en the girl next door is wel ok maar vind m totaal niet vergelijkbaar.

en adventureland is niet echt een comedy :)
  zaterdag 8 januari 2011 @ 20:15:17 #63
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_91038107
quote:
4s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 00:07 schreef Cheiron het volgende:
- knip -
Ik vond beide 'sympathy' films na één keer kijken ook bij lange na niet zo goed als Oldboy, maar na meerdere keren vind ik ze toch minstens net zo briljant.

Al met al echt een geniale trilogie.
pi_91038186
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 20:12 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

:')

en the girl next door is wel ok maar vind m totaal niet vergelijkbaar.

en adventureland is niet echt een comedy :)
Hij is ook niet vergelijkbaar, totaal anders, staat ook niet vergelijkbaar, wel net zo leuk. Die films eronder vind ik vergelijkbaar qua verhaal en avontuurvorm.
pi_91038845
Black Swan
Leuke film maar wel een beetje vaag. Deed me een beetje aan Vanilla Sky denken die was ook zo vaag en aan het einde viel dan alles op z'n plek (min of meer)

Easy A
Een RomCom die volgens mij ook goed te doen is voor het mannelijk volk. Lekker luchtig maar met een leuk en eigenwijs verhaal.
God spelled backwards spells Dog - S. Booth (Bones)
pi_91043069
Woei, Inception gezien. Zeer geslaagde film. Precies een film waar ik online theorieën over het plot van wil lezen. Vraag mij af of ik nog terugdenk aan deze film de eerste keer dat ik weer slaapwandel ;)
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_91044242
La Rafle
Frankrijk, 2010

Erg sterke en aangrijpende film, met oa Mélanie Laurent (oa van Inglourious Basterds) en Jean Reno, over de deportatie van joden in Parijs tijdens de Tweede Wereldoorlog. Deze film raakte toch wel een gevoelige snaar bij me, want heb toch een traantje moeten wegpikken.

Mijn cijfer: een stevige 8
IMDB: 6,7

Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 8 januari 2011 @ 22:18:49 #68
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_91044317
Kick-Ass

Leuke zaterdagavond film met veel humor, actie ende vermaak

Een 8
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_91044919
True grit

Verenigde Staten
Drama / Western
110 minuten

geregisseerd door Ethan Coen en Joel Coen
met Jeff Bridges, Hailee Steinfeld en Matt Damon

Nadat ze ziet hoe haar vader vermoord wordt door Tom Chaney besluit de 14-jarige Mattie Ross deze moordenaar te vangen. Ze huurt de taaiste U.S. marshall, J. "Rooster" Cogburn, om haar te helpen. Mattie staat erop dat ze meereist met Cogburn, wiens drinkgedrag, luiigheid en algemeen veroordelend karakter haar vertrouwen in hem niet vergroot. Tegen zijn wil reist ze met hem mee door de Indiaanse streken om Chany te zoeken. Ze worden bijgestaan door Texas Ranger LaBoeuf, die Chaney wil hebben voor andere doeleinden. Dit onwaarschijnlijk trio staat vele gevaren en verrassingen te wachten op hun reis.

Vanaf 10 februari in de bioscoop
» alle verwachte bioscoopfilms

Goeie film, goed acteerd. Tis alleen niet een film met een verhaal dat me heel erg pakt of lang bij zou blijven. het is een goeie film. DIe je zeker moet zien, maar gewoon niet blijft hangen verder.
Maar toch een dik verdiende 7.5
pi_91046690
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 17:42 schreef El_Matador het volgende:
Lekkere dame! :9

En mijn favo genres, dus ga hem zeker kijken!

Net gezien:

Fantastic Planet (originele titel: La planète sauvage), 1973
Echt een bizarre trippy sci-fi film. Typisch product van veel hippies, LSD en tekenpotloden. Gaaf om es te zien en hoewel kort gebeurt er genoeg en is er genoeg om je over te verbazen.
Geen beginnersfilm denk ik zo. :P
En wel voor mensen die wel es een paddo'tje nemen, zeg maar.

8.0/10 (IMDB: 7.6/10)
Ik heb net ook Fantastic Planet gezien. Gave film :) !
pi_91047011
Love and Other Drugs
Maggie is an alluring free spirit who won't let anyone - or anything - tie her down. But she meets her match in Jamie, whose relentless and nearly infallible charm serve him well with the ladies and in the cutthroat world of pharmaceutical sales.

Romcom, dus voorspelbaar. Maakt dat uit? Nee absoluut niet. Ik heb me meer dan prima vermaakt met deze film. De film brengt een komische, droevige, sarcastische en misschien zelfs cynische noot (t.o.v. de farmaceutische sale-industrie). Daarnaast is Jake Gyllenhaal absoluut niet vervelend om naar te kijken :9 .

IMDb: 6,6
Mijn cijfer: 7,3
  zaterdag 8 januari 2011 @ 23:27:17 #72
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_91047852
Belle en het Beest
Het is meer dan 10 jaar geleden dat ik de Nederlandse versie zag. Toen ik keek ik met zeer grote regelmatig op VHS (hoezo old school?) maar nu dus al een tijd niet meer gezien.
Het is nog steeds één van de beste Disney animatie films met leuke karakters en goede liedjes die ook in de uitstekende Nederlandse nasynchronisatie werken. Ook is ie, naar Disney maatstaven, redelijk eng (vooral voor de kleintjes). De animaties zien er op de blu-ray prachtig uit, waarin vooral de ballroom scene als nieuw uitziet.
De eerste animatie film ooit die genomineerd werd voor een Best Picture Oscar is na 20 jaar en ontelbaar veel kijkbeurten nog steeds goed en een geweldig artistiek succes.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  † In Memoriam † zondag 9 januari 2011 @ 09:15:31 #73
264940 8108139dpths
pi_91057315

Heerlijke film, heb me kapot gelachen. :D _O- _O_

9.5
  zondag 9 januari 2011 @ 11:02:45 #74
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_91058533

Indecent Proposal (Adrian Lyne, 1993)
Nogal oppervlakkige film. Het morele dilemma is op zich wel interessant, maar wat er mee gedaan wordt is maar zwakjes. Er zijn eigenlijk geen boeiende personages in de film en het matige acteerwerk heeft daar mee te maken. **½

Sex and the City 2 (Michael Patrick King, 2010)
Wat een wanstaltige wijven. Alsmaar zeuren over problemen, wat absoluut geen problemen zijn. En dat houden ze ook nog twee en een half uur vol. Tussendoor zijn er nog wat pogingen tot humor, die ook compleet falen. *½

Shinboru (Symbol) (Hitoshi Matsumoto, 2009)
Heerlijk maffe comedy, zoals alleen Japanners ze kunnen maken. Een man in een belachelijke pyjama zit opgesloten in een compleet witte ruimte met alleen piemeltjes van engelen aan de muur. Als hij op zo'n piemeltje drukt gebeurt er iets (meestal enorm grappigs) in de kamer. Een tijd geleden dat ik zo veel gelachen heb tijdens een film. Het Mexicaanse subplot leidt wel wat te veel af voor waar het uiteindelijk voor dient. ****
  zondag 9 januari 2011 @ 11:38:02 #75
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_91059215

Definitely Maybe

Romantische komedie: Will Hayes, een 30-iets Manhattan vader is in het midden van een echtscheiding, toen zijn 10-jarige dochter, Maya, begint hem te ondervragen over zijn leven vóór het huwelijk. Maya wil weten absoluut alles over hoe haar ouders ontmoet en verliefd. Will's verhaal begint in 1992, als een jonge, sterrenhemel-eyed aspirant-politicus die verhuist naar New York vanaf Wisconsin in om te werken aan de Clinton-campagne. Voor Maya, Will herbeleeft zijn verleden als een idealistische jongeman leren van de ins en outs van de grote stad politiek, en vertelt de geschiedenis van zijn romantische relaties met drie zeer verschillende vrouwen. Over de campagne, beste vriend Will's is Russell McCormack. Ze hebben niet alleen dezelfde politieke aspiraties hebben, delen ze hetzelfde type meisje problemen, ook. Zal pogingen hopeloos een "PG"versie van zijn verhaal voor zijn dochter ad verandert de namen zodat Maya raden met wie hij uiteindelijk getrouwd ...

7.3/10 IMDB
8.5/10 Mijn cijfer

Normaal hou ik niet zo van dit genre maar deze film kon mijn toch bekoren!
Trotse Belg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')