Daar drink ik opquote:
Fixed. Of de huizenprijzen gaan zakken zullen we vanzelf zien maar ik verwacht in elk geval dat het aantal huizenmarkttopics de komende tijd gaat exploderen, voor zolang het duurt natuurlijkquote:Op dinsdag 21 december 2010 12:43 schreef xenobinol het volgende:
Misschien dat je de OP nog even kan verbeteren. Zoals ondertussen bekend is onze verloren zoon ook weer terug, wees aardig voor hem want we weten dat hij het soms moeilijk heeft met onze tegenstrijdige opvattingen
We mogen weer helemaal losquote:Op dinsdag 21 december 2010 12:51 schreef fedsingularity het volgende:
Fixed. Of de huizenprijzen gaan zakken zullen we vanzelf zien maar ik verwacht in elk geval dat het aantal huizenmarkttopics de komende tijd gaat exploderen, voor zolang het duurt natuurlijk
zolang het blijft dalen zullen banken banger worden, dat gaat recht evenredig opquote:Op dinsdag 21 december 2010 12:51 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Fixed. Of de huizenprijzen gaan zakken zullen we vanzelf zien maar ik verwacht in elk geval dat het aantal huizenmarkttopics de komende tijd gaat exploderen, voor zolang het duurt natuurlijk
Ik heb het grafiekje in de OP ook updated maar dat is (iig bij mij) nog niet zichtbaar omdat het oude plaatje met dezelfde naam kennelijk nog in een of andere cache zit. Morgen ofzo zal het nieuwe plaatje wel verschijnen.quote:Prijzen koopwoningen dalen
(Novum/Dow Jones) - De prijzen van Nederlandse koopwoningen zijn in november 2010 wederom gedaald ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder, blijkt dinsdag uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en het Kadaster.
Verkochte bestaande koopwoningen waren gemiddeld 1,1% goedkoper dan in november 2009. De prijsdaling was gelijk aan die van oktober. De prijzen zijn al bijna twee jaar lang onafgebroken lager dan een jaar eerder, aldus het CBS.
De prijsindex stond in november 7% lager dan in augustus 2008, toen deze het hoogste niveau ooit bereikte.
Twee-onder-een-kapwoningen daalden in november het meeste in prijs. De verkoopprijzen hiervan lagen volgens het CBS 1,8% lager dan een jaar eerder. Ook appartementen, tussenwoningen en hoekwoningen waren goedkoper. Vrijstaande woningen waren nagenoeg even duur als in november 2009.
Ook ten opzichte van oktober 2010 daalden de verkoopprijzen van bestaande koopwoningen. Met 0,3% was deze daling wel iets kleiner dan die van oktober ten opzichte van september, toen de daling 0,5% bedroeg.
In november wisselden ruim 10.000 bestaande woningen van eigenaar, 1% meer dan in november 2009. In de eerste elf maanden van 2010 werden even veel woningen verkocht als in dezelfde periode in 2009, aldus het CBS.
Heb je hem op photobucket aangepast?quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb het grafiekje in de OP ook updated maar dat is (iig bij mij) nog niet zichtbaar omdat het oude plaatje met dezelfde naam kennelijk nog in een of andere cache zit. Morgen ofzo zal het nieuwe plaatje wel verschijnen.
Ja gewoon een nieuw plaatje in photobucket met dezelfde naam. Zo pas ik bijna altijd mijn plaatjes aan (ook Shiller P/E e.d.). Zo blijven alle plaatjes in alle topics automatisch up to date. Nadeel is dat het vaak een dagje duurt voordat de verandering zichtbaar is.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:15 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Heb je hem op photobucket aangepast?
Als je een andere link hebt kan ik die in de OP veranderen.
In elk geval wel de dingen die regelmatig terugkomen zoals plaatjes van huizenmarkt, inflatie, rente, Shiller P/E, etc. Elke keer als ik voor mezelf een update maak van grafiekjes dan ververs ik gelijk ook even het photobucketplaatje. Alle topics die naar die plaatjes linken (ik weet nieteens welke) gaan dan automatisch meequote:Op dinsdag 21 december 2010 13:20 schreef fedsingularity het volgende:
Cool. Je onderhoudt je topics ook nog
Fixed.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:36 schreef Sjabba het volgende:
Zo de tijd is gevolgen zonder DAM![]()
In elk geval weer wat tegengas voor Xeno! Die ontspoorde bijna nl.
Wat een idioten. Lekker huizenprijzen hoog houden op kosten van de belastingbetaler.quote:Om de huidige stagnerende woningmarkt een impuls te blijven geven wil de Taskforce Woningbouw de starterslening weer mogelijk maken. De gemeente Amersfoort wil hiervoor ¤ 3,5 miljoen gefaseerd beschikbaar stellen aan het Stimuleringsfonds Volkshuisvesting (SVn). Het gaat om een bedrag dat de gemeente leent om de regeling voort te zetten. De kosten van de regeling worden verdeeld tussen de gemeente en nader te noemen partijen.
Lees ook: De gemeente Amersfoort moet vanaf 2012 een bezuinigingsoperatie van 20 miljoen euro uitvoeren
Het bedrag van ¤ 3,5 miljoen maakt minimaal 100 startersleningen mogelijk. De startersleningen worden voor de meeste woningen in de prijsklasse voortgezet, namelijk:
de aankoop van bestaande particuliere woningen;
van huur- naar koopwoning van één van de genoemde corporaties;
nieuwbouwwoningen van de deelnemende partijen: op dit moment zijn dat er zeven, maar andere zijn welkom om ook deel te nemen.
De starterslening kan dus niet gebruikt worden voor nieuwbouwwoningen van een niet-deelnemende partij.
In de Taskforce Woningbouw werken de gemeente Amersfoort, de Alliantie, Portaal Eemland, Heilijgers Projectontwikkeling en de Vathorst Beheer Partners: Bouwfonds Ontwikkeling, AM, Dura Vermeer en Heijmans Vastgoed, Rabobank samen met als doel het vertrouwen in de woningmarkt te versterken. Deze samenwerking heeft verschillende maatregelen opgeleverd. Een voorbeeld daarvan is de verruiming van de startersverordening door de gemeenteraad in december 2009. Het aantal aanvragen en toekenningen is daardoor gestegen. De starterslening heeft zich daarmee bewezen als een effectief instrument om beweging te stimuleren in de koopwoningmarkt. Dankzij de starterslening is de drempel voor starters op de koopwoningmarkt lager.
Wethouder Gert Boeve: Het feit dat onze partners bereid zijn om bij te dragen aan de starterslening, getuigt van hun enorme betrokkenheid bij de staat? van de woningmarkt. Het in ere herstellen van de starterslening is niet alleen voordelig voor starters, maar voor iedereen die een woning wil kopen of verkopen. Als een starterswoning wordt verkocht, heeft dat als gevolg dat de verkoper van die woning vervolgens een andere woning (in een hogere prijsklasse) kan kopen, en ga zo maar door. Ik kan al rekenen op de steun van de meerderheid van de raad en dat is goed nieuws. Het besluit is eerder in de gemeenteraad aan de orde geweest, maar is nu aangepast op aangeven van raadslid G.J. van der Werff (VVD) ten aanzien van de risicodekking.
Sinds 2003 verstrekt de gemeente Amersfoort leningen aan startende kopers op de woningmarkt. Deze leningen hebben sindsdien 163 starters in staat gesteld een woning te kopen. Dit betreft kopers die niet voldoende hypotheek kunnen krijgen voor de aankoop van hun eerste huis. De lening was opgebouwd uit een deel dat werd betaald door het ministerie van VROM (50%), een deel door de provincie (25%) en een gemeentelijk deel (25%). De regeling wordt voor de gemeente uitgevoerd door het Stimuleringsfonds Volkshuisvesting (SVn). Op 25 mei 2010 is per onmiddellijke ingang de bijdrage van het ministerie van VROM aan de startersleningen beėindigd. Daardoor is het startersfonds versneld uitgeput. De marktpartijen nemen nu een groter deel dan de door VROM betaalde 50% voor hun rekening.
Op 11 januari 2011 wordt het voorstel voor het voortzetten van de regeling startersleningen voorgelegd aan de gemeenteraad, en wordt besloten of de gemeente daarvoor maximaal ¤ 3,5 miljoen gefaseerd beschikbaar stelt aan SVn. De beheerkosten van de lening zijn ¤ 289.500,- waarvan De Alliantie, Portaal Eemland, Heilijgers Projectontwikkeling en de Vathorst Beheer Partners: Bouwfonds Ontwikkeling, AM, Dura Vermeer en Heijmans Vastgoed hebben aangeboden tot maximaal ¤ 200.000,- bij te dragen. De gemeente draagt de rest van de kosten tot maximaal ¤ 125.000,-. Dit bedrag kan worden gedekt uit de extra vrijval Besluit Woninggebonden Subsidies (BWS). Ook andere partijen wordt gevraagd zich aan te sluiten bij de genoemde marktpartijen.
Bron: Gemeente Amersfoort
En op een niet alledaags vervoersmiddel.quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:04 schreef xenobinol het volgende:
Ik spoor prima, ik rijdt alleen een andere route
Een NS-trein?quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En op een niet alledaags vervoersmiddel.
Wow, die kenden we hier nog niet!quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:14 schreef Mastertje het volgende:
[..]
Trouwens ook wel een leuke site: http://www.te_veel_gespammed.nl/ - alhoewel erg eenzijdig.
quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:14 schreef Mastertje het volgende:
Trouwens ook wel een leuke site: http://www.huilenmarkt-zeepbel.nl/ - alhoewel erg eenzijdig.
quote:
Ah, de eigenaarquote:Op dinsdag 21 december 2010 14:26 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen
Misschien moet je die onnozele ondertekst ook ff aanpassen?
Vriendje zeepbelquote:Op dinsdag 21 december 2010 14:29 schreef Whuzz het volgende:
^^^ Kijk Mastertje, daar issie al! Onze huis-spamkneus!
Als je vrijwel niets verkoopt en de koper gaat 'cherrypicken' dan mag je er vanuit gaan dat die 1,1% niet de realiteit weerspiegeldquote:Op dinsdag 21 december 2010 14:44 schreef Bayswater het volgende:
Poll
Hoeveel gaan de huizenprijzen in 2010 dalen?
17% (21%, 792 Stemmen)
5% (19%, 716 Stemmen)
10% (19%, 708 Stemmen)
2% (15%, 575 Stemmen)
7% (13%, 472 Stemmen)
15% (8%, 283 Stemmen)
12% (5%, 219 Stemmen)
Totaal aantal stemmers: 3,766
Momenteel is het 1,1 % in 2010
Misschien doe ik dat wel op de dag dat Jij met een fatsoenlijke reactie komtquote:Op dinsdag 21 december 2010 14:26 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen
Zeg. linkse mijnheer: Het is niet zo dat iedereen die iets roept dat niet in je linkse straatje past, onnozel is.quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:26 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Ger zijn kersttoespraak staat wel op de site:quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:39 schreef xenobinol het volgende:
zouden ze aan de kerstborrel zitten![]()
Ik had hem al gelezen en ben het met Ger eens dat er volgend jaar een hoop lichtpuntjes te zien zullen zijnquote:Op dinsdag 21 december 2010 15:47 schreef Bayswater het volgende:
Ger zijn kersttoespraak staat wel op de site:
Alsof onze eigen overheid geen hele rare dingen doet, zo kan je als tekenaar van je bed gelicht en vastgezet worden, kan je als journalist opgepakt en vastgezet worden en kan je als politicus vervolgt worden. De vrijheid van meningsuiting staat hier in Nederland ook extreem onder druk, juist daarom moet je je als burger niet afhankelijk willen maken van de hypotheekrente aftrek, stelletje leenpuppetsquote:Op dinsdag 21 december 2010 15:57 schreef Bayswater het volgende:
Wie had er ook alweer een woning in Hongarije op het oog?
Hongarije vergroot toezicht op media![]()
fixedquote:Op dinsdag 21 december 2010 15:47 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Ger zijn kersttoespraak
Niettemin is de NVM van mening dat in 2011 de luiken voor een serieuze prijsdaling op die woningmarkt definitief kunnen worden geopend.
Ger Hukker, voorzitter NVM
Het uitstellen van de HRA hervormen is ook uiterst schadelijk. Want zo hou je sowieso het 'schadelijke' debat in stand, ook al willen sommige partijen het liefst het onderwerp in de doofpot stopen. Kansloos project.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:51 schreef Mastertje het volgende:
"De Eerste Kamer heeft er in een motie op aangedrongen dat het huidige kabinet met een integrale visie komt op de woningmarkt. Dat zon integrale visie er komt, lijkt uitgesloten."
4 jaar zonder visie?! Joepie. Wat is dat nou voor kabinet.
"Het huidige kabinet heeft keiharde afspraken gemaakt over de instandhouding van de hypotheekrenteaftrek. Daaraan gaan sleutelen is slecht voor de politieke geloofwaardigheid. "
Daaraan niet gaan sleutelen is slecht voor het tonen van enige competentie.
Lol. Starters, positief en 2011 in 1 zinquote:Op dinsdag 21 december 2010 15:47 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Ger zijn kersttoespraak staat wel op de site:
Lichtpuntjes voor 2011
Voor 2011 zie ik enkele lichtpuntjes. De woonlasten zijn door de historisch lage hypotheekrente in combinatie met de gedaalde verkoopprijzen flink lager dan een paar jaar geleden. De totale lasten zijn met liefst 20 procent afgenomen. Bovendien is het positief voor starters dat huizen goedkoper zijn geworden en is er in de tussentijd duidelijkheid gekomen over de hypotheekrenteaftrek. Die wordt de komende kabinetsperiode ongemoeid gelaten.
Ger Hukker, voorzitter NVM
Is dat zo? Ikzelf kom eigenlijk ook nooit in dit topic (wat boeit mij de NL huizenmarkt nou).quote:Op dinsdag 21 december 2010 16:20 schreef xenobinol het volgende:
Dino zou volgens mij 2 jaar wegblijven uit deze reeks![]()
Maar misschien dat zijn gekwelde intellect wel een uitzondering kan maken voor deze interessante vraag
SHIFT-F5 doet wonderen!quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb het grafiekje in de OP ook updated maar dat is (iig bij mij) nog niet zichtbaar omdat het oude plaatje met dezelfde naam kennelijk nog in een of andere cache zit. Morgen ofzo zal het nieuwe plaatje wel verschijnen.
Blijkbaar.quote:
Misschien jij je spamgedrag even aanpassen?quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:26 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Je haalt het uiten van je mening en het kwetsen van personen door elkaar....quote:Op dinsdag 21 december 2010 16:02 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Alsof onze eigen overheid geen hele rare dingen doet, zo kan je als tekenaar van je bed gelicht en vastgezet worden, kan je als journalist opgepakt en vastgezet worden en kan je als politicus vervolgt worden. De vrijheid van meningsuiting staat hier in Nederland ook extreem onder druk, juist daarom moet je je als burger niet afhankelijk willen maken van de hypotheekrente aftrek, stelletje leenpuppets
niet zozeer mijn *kuch* gekwelde *kuch* *kuch* intellect *kuch*, als wel jouw oeverloze gedram welke elke vorm van discussie uitsluitquote:Op dinsdag 21 december 2010 16:20 schreef xenobinol het volgende:
Dino zou volgens mij 2 jaar wegblijven uit deze reeks![]()
Maar misschien dat zijn gekwelde intellect wel een uitzondering kan maken voor deze interessante vraag
Ger Hukker is gewoon de koning!quote:Op dinsdag 21 december 2010 16:22 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Lol. Starters, positief en 2011 in 1 zin
Wat voor de een kwetsend is, is voor de ander zijn mening uitenquote:Op dinsdag 21 december 2010 17:46 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Je haalt het uiten van je mening en het kwetsen van personen door elkaar....
Met mij valt prima te discussiėren hoorquote:Op dinsdag 21 december 2010 18:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
niet zozeer mijn *kuch* gekwelde *kuch* *kuch* intellect *kuch*, als wel jouw oeverloze gedram welke elke vorm van discussie uitsluit
Daarvoor geldt hetzelfde als de huizenprijzen: tegen de stroom inzwemmen wordt je alleen moe van en wini je geen prijzen mee
Ik beanwoord de vraag wel even in het andere topic, idd
Ger is in ieder geval een grappig mannetje.quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:40 schreef pberends het volgende:
[..]
Ger Hukker is gewoon de koning!
Als de huizenprijzen dalen zegt ie: Goed voor starters!
Als de huizenprijzen stijgen zegt ie: Goed voor huizenbezitters!.
Zeg dat wel. Ik zie het voor starters vanaf modaal+ somber in. Die kunnen straks en niet kopen en moeten verplicht vrije sector gaan huren. Dubbel genaaid dus.quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:54 schreef Bayswater het volgende:
Historisch laag is hyotheekrente ook al niet meer Ger.
Dat is humor. Weer iets anders. Ik heb altijd al wel gedacht dat jij dat soort zaken niet uit elkaar kan houden.quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:48 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wat voor de een kwetsend is, is voor de ander zijn mening uiten![]()
Misschien moet je hier maar even naar kijken:
Netjes, ik sta op voor 30 jaar 5,4 zo'n 4 maanden geleden vastgezet. Weet precies wat ik de komende 30 jaar kwijt ben. En daarna dus niets meer.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zeg dat wel. Ik zie het voor starters vanaf modaal+ somber in. Die kunnen straks en niet kopen en moeten verplicht vrije sector gaan huren. Dubbel genaaid dus.
(Voor samenwonenden zie ik nog wel een oplossing: 1 persoon het huis laten huren en dan de ander er pas later bij inschrijven.)
In tegenstelling tot alle verhalen hier van mensen die via de nicht van de zwager van de neef van de buurman een bankdirecteur kennen werkt mijn broer op hoog niveau bij een hypotheekverstrekker (i.v.m. zijn privacy zal ik hier niet zijn exacte functie neerzetten) en dan hebben we het over andere hypotheken (en bedragen) dan voor huizen. Ook hij verwacht dat de rente voorlopig alleen nog maar gestaag zal stijgen.
(Zijn advies was dan ook de reden dat ik 2 maanden geleden mijn hypotheek voor 20 jaar hebt vastgelegd op 4,35% (Gisteren getekend) En toeval of niet, dezelfde hypotheek zou me nu, 2 maanden later, 5,0% kosten.)
Ja dan verkoop je je huis en ga je het terug huren, daar zijn dus bedrijfjes voor! Xeno kent wel een adres.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik los voor einde van het jaar mijn hypotheek af. Anders ben ik een leenkneusje/tokkie whatever volgens Xeno en consorten.
En daar is geen discussie/gradatie over mogelijk, hoor.
Bijkomend voordeel is dat als de rente echt flink stijgt, je straks meer rente krijgt over je spaartegoed, dan je betaald over je hypotheekquote:Op dinsdag 21 december 2010 19:29 schreef Sjabba het volgende:
Netjes, ik sta op voor 30 jaar 5,4 zo'n 4 maanden geleden vastgezet. Weet precies wat ik de komende 30 jaar kwijt ben. En daarna dus niets meer.
Ja, daar twijfelde ik over. 7+ of 8+ procent.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:39 schreef SeLang het volgende:
Ik kreeg 8,25% op m'n Junior Blauw rekening (vrij opneembaar)
Zorg eerst dat je serieus genomen wordt?quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:49 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Met mij valt prima te discussiėren hoor
én hij heeft hele mooie brillen (gekocht van z'n overwaarde).quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ger is in ieder geval een grappig mannetje.
Ik spaar met dezelfde rente als ik betaal, banksparen in de hypotheek, dus ook dat staat 30 jaar op 5,4. Dus ik kan nu al sparen tegen 5,4 maar alleen met doel aflossing.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Bijkomend voordeel is dat als de rente echt flink stijgt, je straks meer rente krijgt over je spaartegoed, dan je betaald over je hypotheek
(Ik kan me de tijd nog herinneren dat je 7+% kreeg op je spaarrekening)
Dat weerhoudt je niet om als de spaarrente boven de 5,4 komt een extra rekening te openen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:48 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ik spaar met dezelfde rente als ik betaal, banksparen in de hypotheek, dus ook dat staat 30 jaar op 5,4. Dus ik kan nu al sparen tegen 5,4 maar alleen met doel aflossing.
Ik zat ook op 5.4% voor 30 jaar zonder NHG maar heb deze net overgesloten naar een hypotheek tegen 4.5% voor 20 jaar met NHGquote:Op dinsdag 21 december 2010 19:29 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Netjes, ik sta op voor 30 jaar 5,4 zo'n 4 maanden geleden vastgezet. Weet precies wat ik de komende 30 jaar kwijt ben. En daarna dus niets meer.
Daar komt snel verandering in hoor, de prijzen gaan gewoon enorm hard dalen. -50% acht ik nog steeds heel erg reėel. Want denk je nu werkelijk dat deze situatie houdbaar isquote:Op dinsdag 21 december 2010 19:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Zeg dat wel. Ik zie het voor starters vanaf modaal+ somber in. Die kunnen straks en niet kopen en moeten verplicht vrije sector gaan huren. Dubbel genaaid dus.
(Voor samenwonenden zie ik nog wel een oplossing: 1 persoon het huis laten huren en dan de ander er pas later bij inschrijven.)
Hypotheekverstrekker en hoog niveau in 1 zinquote:In tegenstelling tot alle verhalen hier van mensen die via de nicht van de zwager van de neef van de buurman een bankdirecteur kennen werkt mijn broer op hoog niveau bij een hypotheekverstrekker (i.v.m. zijn privacy zal ik hier niet zijn exacte functie neerzetten) en dan hebben we het over andere hypotheken (en bedragen) dan voor huizen. Ook hij verwacht dat de rente voorlopig alleen nog maar gestaag zal stijgen.
(Zijn advies was dan ook de reden dat ik 2 maanden geleden mijn hypotheek voor 20 jaar hebt vastgelegd op 4,35% (Gisteren getekend) En toeval of niet, dezelfde hypotheek zou me nu, 2 maanden later, 5,0% kosten.)
Je hoeft met zulke humor anders niet aan te komen bij het overgrote deel van de gelovige barbaren.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:27 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Dat is humor. Weer iets anders. Ik heb altijd al wel gedacht dat jij dat soort zaken niet uit elkaar kan houden.
Waarom zou ik dat willenquote:Op dinsdag 21 december 2010 19:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zorg eerst dat je serieus genomen wordt?
Als ik hem ooit zou moeten interviewen zou mijn eerste vraag zijn waar hij zijn brillen kooptquote:Op dinsdag 21 december 2010 19:46 schreef pberends het volgende:
[..]
én hij heeft hele mooie brillen (gekocht van z'n overwaarde).
HRA subsidielurkersquote:Op dinsdag 21 december 2010 20:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ja, godver, moet ik nou mijn hypotheek aflossen of niet om van leentokkie juk af te komen? Ik zit op 3,3% resp. 4,0%.... jeweetswel voor belastingen, na belastingen is dat ongeveer minder dan de helft....
quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:05 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Zeg. linkse mijnheer: Het is niet zo dat iedereen die iets roept dat niet in je linkse straatje past, onnozel is.
Nou.... ja.... Che Guavara op de rechterbovenarm is toch een beetje van beidequote:Op dinsdag 21 december 2010 21:13 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[ afbeelding ]
Diego Armando Maradona rechts?
wat moet ik nou weer met zo'n vage nietszeggnde one-liner, concreet advies wil ik hebbe guru Xeno, gij zienerquote:
Ik weet 1000% zeker dat alleen al zijn bonus meer is dan jij per jaar verdient.quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:01 schreef xenobinol het volgende:
Hypotheekverstrekker en hoog niveau in 1 zin![]()
Xeno zijn bestaansrecht ontnemen? Waarom zou je dat willen?quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ja, godver, moet ik nou mijn hypotheek aflossen of niet om van leentokkie juk af te komen?
Heel voorspelbaar allemaal, althans voor een groot zienerquote:Huren is weer hip
door Barbara Sanders
AMSTERDAM - Het sfeertje van eind jaren zestig was recent nog steeds te proeven bij het jubileum van de Nederlandse Woonbond.
Vergeet hier de snelle pakken en stropdassen, zo kenmerkend voor de vastgoedwereld. In het pand aan de Amsterdamse Nieuwe Achtergracht verschenen vooral no-nonsensemannen en -vrouwen die een alternatieve lifestyle uitstralen. Paarse broeken, zelfgebreide truien. Bij de ingang geen lease Volvos en BMWs, maar fietsen. Heel veel fietsen.
De kiem voor de belangenvereniging van huurders werd 45 jaar geleden gelegd. Voortgekomen uit organisaties als de Landelijke Organisatie Belangengroepen Huisvesting, het Landelijk Ombudsteam Stadsvernieuwing en het Nederlands Verbond van Huurders werd precies twintig jaar geleden de Nederlandse Woonbond opgericht.
Maar waar tot voor kort nogal meewarig werd gedaan over huurders ach, die sukkels die geen eigen huis kunnen kopen is door de crisis dat neerbuigende wel omgeslagen. Want huren is weer in, huren is hip, door te huren blijf je niet met je dure koopwoning zitten, nog jaren gemangeld door torenhoge hypotheken en woekerpolissen...
Lachen
Ronald Paping, directeur van de Nederlandse Woonbond, moet wel lachen om die omslag in denken. We zijn van een actieclubje uitgegroeid tot een professionele organisatie die de helft van de huurders, een slordige anderhalf miljoen leden, vertegenwoordigt. Actievoeren kunnen we nog steeds hoor! Maar liever sluiten we deals, het gaat immers om de huurders.
Maar louter feestvieren doen ze zeker niet bij de jarige bond. Door de verzelfstandiging van veel woningbouwcorporaties zijn de huren afgelopen jaren fors gestegen. In ons land gelden de hoogste woonlasten van Europa, met een gemiddelde maandelijkse huur van 400 tot 450 euro. Volgens Paping gaat het om 30,9 procent van het besteedbaar inkomen, daar waar de gemiddelde Europeaan op slechts 22,2 procent zit. Kanttekening: de kwaliteit van onze huurhuizen ligt wel hoger.
Recent wapenfeit van de Woonbond is dat de verhuurders tot actie gemaand zijn om renovatie op te pakken en energiezuinige maatregelen te nemen. Veel huurders stoken namelijk nog voor de mussen. De huren gaan komende tijd opnieuw fors omhoog, met name in de Randstad. Vooral inkomensgroepen die 43.000 euro verdienen, gaan aanzienlijk meer betalen. Tot 5 procent boven de inflatie. Er wordt door de overheid ook heel veel geld weggehaald dat tot voor kort in de branche werd gestoken. Het gaat om honderden miljoenen euros.
Scheefwonen
Ronald Paping noemt de recent weer opgelaaide discussie over scheefwonen, waarbij grootverdieners in veel te goedkope huurwoningen blijven zitten, een ongenuanceerd verhaal. Er zijn gewoon weinig mensen met hoge inkomens in woningen met een lage huur. Als je veel verdient, wil je meestal niet in die wijken leven waar dat soort huizen nu eenmaal vaak staan. Het beeld alsof onze halve bevolking ver beneden zijn stand woont, is lachwekkend. Bovendien: als het al eens voorkomt, is dat juist goed voor de diversiteit in een wijk. Hoe gemźleerder hoe beter. We willen geen gettovorming in dit land!
De Nederlandse Woonbond vraagt de politiek hoe het kan dat er 1 miljard euro wordt weggehaald bij de huurders in ruil voor weinig of niets, terwijl morrelen aan de hypotheekrenteaftrek zo ongeveer als doodzonde geldt.
Onrechtvaardig, de koopsector is in ons land ook nog eens groter dan het huursegment, meent Paping. Wij stellen helemaal geen onredelijke eisen. Gelijke behandeling van huurders en kopers, daar gaat het ons om. We moeten in dit land naar een woontoeslag, voor beide groepen. Dus weg met de hypotheekrenteaftrek, die vooral de topinkomens spekt. Een huis kopen, kun je vergelijken met een piramidespel. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? We moeten naar een veel ontspannener markt.
Volgens Paping die zelf niet eens in een huurhuis woont hoort het tot voor kort zo bejubelde eigenwoningbezit bij een bepaald tijdsbeeld. Lachend, met zo te zien een heel klein beetje pijn in de ogen: Dat tijdsbeeld ligt nu achter ons.
bron: telegraaf
Ni ko pe humquote:Op dinsdag 21 december 2010 21:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
maar wat doe ik nou met mijn hypotheek, Sai Baba?
dat is 'm nou elke keer, elke posting de bink uithangen, en als er iets concreets of directs gevraagd wordt, is het niks..... (en dan druk ik me nog voorzichtig uit.....)quote:
Gewoon aflossen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
maar wat doe ik nou met mijn hypotheek, Sai Baba?
Of, afhankelijk van de rentestand en je persoonlijke omstandigheden een dief van je eigen portemonnee....quote:
Onderbouw?quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Of, afhankelijk van de rentestand en je persoonlijke omstandigheden een dief van je eigen portemonnee....
Jij weet vast als geen ander wat je met je hypotheek moet doen. Over 2 jaar zal je hem wel afbetaald hebben en dan heb je niks geen schulden meer. Dan mag je hier van mij de bink uit komen hangen hoorquote:Op dinsdag 21 december 2010 22:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
dat is 'm nou elke keer, elke posting de bink uithangen, en als er iets concreets of directs gevraagd wordt, is het niks..... (en dan druk ik me nog voorzichtig uit.....)
En over twee jaar is nog steeds twee keer niks. Niks wordt namelijk nooit niks met jouw laffe instelling.:D
Door dat soort denken verloedert de maatschappij, want jij bent met je gedrag mede verantwoordelijk voor de groeiende kloof tussen rijk en arm. Juist daarom moet de HRA afgeschaft worden, simpelweg om zulke perverse prikkels de nek om te draaien.quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Of, afhankelijk van de rentestand en je persoonlijke omstandigheden een dief van je eigen portemonnee....
Baba Xeno, da's nog steeds te vaag hoor, nu aflossen of niet?quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:49 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Jij weet vast als geen ander wat je met je hypotheek moet doen. Over 2 jaar zal je hem wel afbetaald hebben en dan heb je niks geen schulden meer. Dan mag je hier van mij de bink uit komen hangen hoor
fixedquote:Op dinsdag 21 december 2010 21:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik weet 1000% zeker dat alleen al zijn bonus meer is dan jij per jaar verdient krijgt.![]()
Aflossing is de weg naar de verlossing mijn zoon.quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Baba Xeno, da's nog steeds te vaag hoor, nu aflossen of niet?
okay, see you in 2 years fatherquote:Op dinsdag 21 december 2010 22:55 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Aflossing is de weg naar de verlossing mijn zoon.
Bang om achter te blijven bij de rest xeno? Zit je op minimumloon dan?quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:51 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Door dat soort denken verloedert de maatschappij, want jij bent met je gedrag mede verantwoordelijk voor de groeiende kloof tussen rijk en arm. Juist daarom moet de HRA afgeschaft worden, simpelweg om zulke perverse prikkels de nek om te draaien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |