abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85881950

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de pas gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot moeten gemarkeerd worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als ze ooit besluiten de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics:
CLXI | CLIX
CXLVIII | CXLVII | CXLVI | CXLV | CXLIV | CXLIII | CXLII | CXLI | CXLII | CXLIII | CXLIV
CXL | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
pi_85882009
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 13:15 schreef R.vonBierelier het volgende:
Ik ben gisteravond eindelijk aan De helaasheid der dingen (2009) toegekomen.
Een grauwe coming-of-age-tale over een 13jarige jongen in een gezin met alcoholisten. Een erg mooie en trieste film.

IMDb: 7.6
Ik: 8.5
Had je het boek ook gelezen? Ik ben daar net in begonnen en hoor dat dat, zoals zo vaak, beter is dan de film :P
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_85882172
Kindergarten Cop 1990

Arnold Schwarzenegger speelt een undercover agent, die uit Oostenrijk komt maar in de VS werkt. Om een slechterik niet vrijuit te laten gaan, moet hij de vrouw van de crimineel opsporen die tegen hem kan getuigen. Om die weer op te sporen moet hij het zoontje vinden, die in de peuterspeelzaal zit. Hij gaat undercover als leraar van de peuterspeelzaal en wordt helemaal gepest door de kinderen. Hij gaat de harde methoden van de politie toepassen om ze op orde te brengen.

Mening:
Er zit teveel diepgang/geweld in de film (vooral in het begin) om een kinderfilm te zijn. Maar voor volwassenen is het weer veel te kinderachtig. Desondanks is het leuk om Arnold Schwarzenegger getreiterd te zien worden door peuters.
Verder:
''Bring your toy back to the cahpet!''
''It's not a Tumah!''
''I'm the Pahty Poopah!''
''THERE IS NO BATHROOM!!!''
''I'm a cahp you idiot!''

Mijn cijfer: 6,5
Imdb: 5,8

[ Bericht 1% gewijzigd door Klipnap op 30-08-2010 20:07:36 ]
pi_85882187
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 18:05 schreef Lienzz het volgende:
Shutter Island,

verhaal is bekend aangezien er een aantal reviews voorbij komen in dit topic, paar dagen geleden gezien en moet zeggen, een erg goede en sterke film. Weekje ervoor Inception gezien, maar Inception is toch een veel zwakkere film als Shutter Island. DiCaprio is wel goed bezig, en met Shutter Island kan hij een 3e topfilm aftekenen op zijn lijstje, (Blood Diamond, Body of Lies en nu ook nog Shutter Island)

Shutter Island is echt een film die ik graag nogmaals wil zien, en dat zegt veel over een film.
Cijfer: 8,5
Dat was ook het eerste wat ik zei na Inception: "dan vond ik Shutter Island beter".
pi_85882354
The Human centipede. Geen hoogstandje qua FX, maar je bent behoorlijk ziek als je zoiets kan verzinnen :')
Flauw he?
pi_85883351
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 19:06 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Had je het boek ook gelezen? Ik ben daar net in begonnen en hoor dat dat, zoals zo vaak, beter is dan de film :P
Het zijn gewoon twee verschillende dingen. Je kan een boek toch nooit één-op-één vertalen naar een film, het zal altijd anders zijn. Ik word dan meestal ook nogal moe van mensen die steevast "het boek beter vinden dan de film" omdat het boek er het eerst was. Het boek was goed, de film was ook goed, en daarmee uit (de film heeft niet voor niets een grote prijs gewonnen hé.)

Vreemd genoeg zijn dat meestal ook de mensen die films als Romeo + Juliet helemaal het einde vinden, maar nog nooit een letter Shakespeare hebben gelezen wegens te moeilijk. (En ja, ik vond die film ook goed.)
pi_85884757
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 19:10 schreef Klipnap het volgende:
Kindergarten Cop 1990
[ afbeelding ]
Arnold Schwarzenegger speelt een undercover agent, die uit Oostenrijk komt maar in de VS werkt. Om een slechterik niet vrijuit te laten gaan, moet hij de vrouw van de crimineel opsporen die tegen hem kan getuigen. Om die weer op te sporen moet hij het zoontje vinden, die in de peuterspeelzaal zit. Hij gaat undercover als leraar van de peuterspeelzaal en wordt helemaal gepest door de kinderen. Hij gaat de harde methoden van de politie toepassen om ze op orde te brengen.

Mening:
Er zit teveel diepgang/geweld in de film (vooral in het begin) om een kinderfilm te zijn. Maar voor volwassenen is het weer veel te kinderachtig. Desondanks is het leuk om Arnold Schwarzenegger getreiterd te zien worden door peuters.
Verder:
''It's not a Tumah!''

dats idd een leuke film!
  maandag 30 augustus 2010 @ 20:20:17 #8
316494 Miss_Sas
Crazy B!tch...
pi_85884773
ga dadelijk maar weer eens matrix reloaded kijken :)
is alweer een tijdje geleden :)
Live Love Laugh... :) that's all you have to do to be happy :)
pi_85884837
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:20 schreef Miss_Sas het volgende:
Ik ook, waar kwam het ook alweer op? oO<
Twiddel
pi_85884856
salt
6.5
case 39
6
the expendables
5

[ Bericht 29% gewijzigd door luffyd op 30-08-2010 20:51:05 ]
  Moderator maandag 30 augustus 2010 @ 21:31:36 #11
9859 crew  Karina
Woman
pi_85887619
Splice
SciFi

Een stel jonge wetenschappers, man en vrouw, doet experimenten met het creëren van nieuwe levensvormen. Het experiment waar ze mee bezig zijn moet van het bedrijf waar ze voor werken worden stopgezet, zodat ze verder kunnen met een ander onderzoek naar een of ander speciale proteïne .

Ze gaan in het geheim toch verder met hun eigen experiment, dat een stapje verder gaat dan ze ooit hadden kunnen vermoeden.

Spannende film tot op het eind.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:02:39 #12
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_85889209
Kaigenrei

Persoonlijk vond ik het niet een film om veel woorden aan vuil te maken. Enkele interessante scenes, maar niet meeslepend of zo. Je kijkt, ziet en dan is het eindelijk afgelopen.

Slechtste film van augustus.
pi_85889364
cemetary junction

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Drama
95 minuten

geregisseerd door Ricky Gervais en Stephen Merchant
met Christian Cooke, Tom Hughes en Jack Doolan

Cemetery Junction gaat over het grappige, ontroerende en universele verhaal van drie vrienden die zich opgesloten voelen in hun kleine stadje en er van dromen eruit te ontsnappen. Engeland, 1970. Drie vrienden brengen hun dagen door met grappen maken, drinken, vechten en achter de meisjes aan lopen. Freddie (Christian Cooke) wil het arbeiderswereldje verlaten maar de coole, charismatische Bruce (Tom Hughes) en de beminnelijke loser Snork (Jack Doolan) zijn tevreden met wat ze hebben. Wanneer Freddie in z’n nieuwe job als deur-aan-deur-verkoper zijn oude vriendinnetje Julie (Felicity Jones) tegen het lijf loopt, wordt de groep gedwongen keuzes te maken die hun leven voor altijd zal veranderen.

Op zich wel een goeie film met een leuke boodschap, heb me er wel mee vermaakt..
Maar tis niet een film die me nog weken bij zou blijven ofzo.. een 6+
pi_85897590
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 21:31 schreef Karina het volgende:
Splice
SciFi

Een stel jonge wetenschappers, man en vrouw, doet experimenten met het creëren van nieuwe levensvormen. Het experiment waar ze mee bezig zijn moet van het bedrijf waar ze voor werken worden stopgezet, zodat ze verder kunnen met een ander onderzoek naar een of ander speciale proteïne .

Ze gaan in het geheim toch verder met hun eigen experiment, dat een stapje verder gaat dan ze ooit hadden kunnen vermoeden.

Spannende film tot op het eind.
[ afbeelding ]
ga ik ook kijken binnenkort, alleen wil iets betere kwaliteit :) ipv R5
pi_85899900
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 01:07 schreef resque het volgende:

[..]

ga ik ook kijken binnenkort, alleen wil iets betere kwaliteit :) ipv R5
splice is heel gaaf!! :D
pi_85901301
Little Big Man (Arthur Penn, 1970)
De opzet (later overgenomen in Forrest Gump) is aardig, maar het springt toch wel iets te veel heen en weer tussen drama en komedie, de balans is hierin niet echt goed gevonden. Heb me er verder wel mee vermaakt, al had het wel iets korter gemogen. 7.0

Midnight Cowboy (John Schlesinger, 1969)
Prima acteerwerk van Voigt en Hoffman, daar moet de film het ook voornamelijk van hebben. De flashbacks vond ik persoonlijk wat minder,de droombeelden al een stuk beter. De soundtrack is goed, alleen jammer dat bepaalde nummers te vaak terugkomen.7.5

Clash of the Titans (Louis Leterrier, 2010)
Tja, valt weinig positiefs over te vertellen. Vrij matig script, zeer matige special effects en enkele acteurs die zich behoorlijk verlagen door in deze film mee te doen... 4.5

Unthinkable (Gregor Jordan, 2010)
Geen zeer hoogstaande film, maar door zijn niet al te standaard Hollywood aanpak toch nog prima kijkvoer. Michael Sheen is erg sterk en ben er zelf nog niet echt uit wat ik van de rol van Samuel L. Jackson vond. 7.3

The Eiger Sanction (Clint Eastwood, 1975)
Een van de eerste films waarbij Eastwood zowel als acteur was te zien en ook achter de camera stond. The Eiger Sanction is zeker geen hoogstaande film, maar toch nog vermakelijk. Voornamelijk door de foute dialogen en het lekker simpele (James Bond-achtige) script. Verder de nodige mooie shots van het beklimmen van de Eiger. 7.0
pi_85903081
Na Inception was ik benieuwd naar meer werk van Joseph Gordon-Levitt, dus heb een paar films met hem erin gezien, daarnaast nog wat andere films:

500 days of Summer
Soort anti-romantische film. Jongen wordt verliefd op meisje dat niet in de liefde gelooft. JGL acteert goed, net als Zooey Dechanel. Origineel in elkaar gezet, erg vermakelijke film.
IMDb: 8.0
ik: 8.0

The Lookout
Jongen heeft het goed voor elkaar als hij klaar is met de middelbare school. Door een auto-ongeluk loopt hij een hersenbeschadiging op en ziet zijn leven er een stuk minder rooskleurig uit. Een stel criminelen maakt misbruik van hem. Wederom goed acteerwerk van JGL en een mooie bijrol van Jeff Daniels.
IMDb: 7.2
ik: 7.6

GI Joe: The Rise of Cobra
De GI Joes moeten een of ander nucleair spul uit handen van de vijand houden. Wel een vermakelijke actiefilm, af en toe mooie effects. Verder slap verhaal.
IMDb: 5.8
Ik: 5.0

Surrogates
Film met Bruce Willis als FBI detective. Het is 2017 en iedereen heeft een robot, een surrogaat. Thuis zit je in je machine en bestuur je je robot naar je werk of waar je dan ook naartoe wilt. Er is geen criminaliteit meer en besmettelijke ziektes komen niet meer voor. Alles gaat mis als er een wapen opduikt dat mensen kan vermoorden via hun surrogaat. Wel vermakelijk, verhaal soms wat slap uitgewerkt.
IMDb: 6.3
Ik: 6.5

Die Welle
Gebaseerd op een waargebeurd experiment. Een leraar probeert leerlingen bij te brengen wat een dictatuur inhoudt door er zelf één in de klas te beginnen. Uiteraard heeft dit vervelende gevolgen. Wel een aardige film met een goed verhaal, maar ik had er meer van verwacht, er zit nu nog te veel onzin omheen.
IMDb: 7.5
Ik: 7.0

Teeth
Foute film over een meisje dat naast een kerncentrale woont en daardoor een lichamelijke afwijking heeft. Het meisje wil wachten met seks tot het huwelijk. Als ze toch verder gaat met een jongen, komt ze erachter wat haar lichamelijke afwijking inhoudt.
Ik: :')
pi_85904376
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:37 schreef Rianne84 het volgende:
Na Inception was ik benieuwd naar meer werk van Joseph Gordon-Levitt, dus heb een paar films met hem erin gezien, daarnaast nog wat andere films:

500 days of Summer
Soort anti-romantische film. Jongen wordt verliefd op meisje dat niet in de liefde gelooft. JGL acteert goed, net als Zooey Dechanel. Origineel in elkaar gezet, erg vermakelijke film.
IMDb: 8.0
ik: 8.0

The Lookout
Jongen heeft het goed voor elkaar als hij klaar is met de middelbare school. Door een auto-ongeluk loopt hij een hersenbeschadiging op en ziet zijn leven er een stuk minder rooskleurig uit. Een stel criminelen maakt misbruik van hem. Wederom goed acteerwerk van JGL en een mooie bijrol van Jeff Daniels.
IMDb: 7.2
ik: 7.6

GI Joe: The Rise of Cobra
De GI Joes moeten een of ander nucleair spul uit handen van de vijand houden. Wel een vermakelijke actiefilm, af en toe mooie effects. Verder slap verhaal.
Ik: 5.0

Surrogates
Film met Bruce Willis als FBI detective. Het is 2017 en iedereen heeft een robot, een surrogaat. Thuis zit je in je machine en bestuur je je robot naar je werk of waar je dan ook naartoe wilt. Er is geen criminaliteit meer en besmettelijke ziektes komen niet meer voor. Alles gaat mis als er een wapen opduikt dat mensen kan vermoorden via hun surrogaat. Wel vermakelijk, verhaal soms wat slap uitgewerkt.
IMDb: 6.3
Ik: 6.5

Die Welle
Gebaseerd op een waargebeurd experiment. Een leraar probeert leerlingen bij te brengen wat een dictatuur inhoudt door er zelf één in de klas te beginnen. Uiteraard heeft dit vervelende gevolgen. Wel een aardige film met een goed verhaal, maar ik had er meer van verwacht, er zit nu nog te veel onzin omheen.
IMDb: 7.5
Ik: 7.0

Teeth
Foute film over een meisje dat naast een kerncentrale woont en daardoor een lichamelijke afwijking heeft. Het meisje wil wachten met seks tot het huwelijk. Als ze toch verder gaat met een jongen, komt ze erachter wat haar lichamelijke afwijking inhoudt.
Ik: :')
teeth is dus helemaal niks? t klinkt opzich wel grappig....
pi_85904678
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:20 schreef casper019 het volgende:

[..]

teeth is dus helemaal niks? t klinkt opzich wel grappig....
Nou ja, als je van afgebeten penissen houdt is het een aanrader. Anders zou ik voordat je 'm kijkt zorgen voor een noemenswaardig alcoholniveau in je bloed.
pi_85906194
whahaha dan kijk ik em maar niet, maar damn weet niet wa tik vanaf moet kijke nu dan :P
pi_85906299
Army of Darkness
Wat een belachelijk slechte film eigenlijk, gewoon te triest voor woorden.. Misschien dat dat dan juist de charme moet zijn geweest in een tijd dat effecten echt niet veel beter konden, maar als je dit nu kijkt dan lig je meer in een deuk om de techniek dan om de humor die ze uitbeelden. Het verhaal leek wel interessant, maar de eerder genoemde stoorzenders namen eigenlijk elke vorm van vermaak al weg... Leuk met veel bier en een paar vrienden misschien?
Where facts are few, experts are many.
pi_85906409
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 12:24 schreef Atreidez het volgende:
Army of Darkness
Wat een belachelijk slechte film eigenlijk, gewoon te triest voor woorden.. Misschien dat dat dan juist de charme moet zijn geweest in een tijd dat effecten echt niet veel beter konden, maar als je dit nu kijkt dan lig je meer in een deuk om de techniek dan om de humor die ze uitbeelden. Het verhaal leek wel interessant, maar de eerder genoemde stoorzenders namen eigenlijk elke vorm van vermaak al weg... Leuk met veel bier en een paar vrienden misschien?
[ afbeelding ]
Uiteraard. De film neemt zichzelf absoluut niet serieus en met die instelling moet je de film ook zien..pure cult :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_85907808
The Pillars of the Earth (Serie van 8 afleveringen)

Gaat over het bouwen van een cathedraal met alle machtsgevolgen van bishops, koningen etc. Erg leuke serie om te kijken. Goede rol ook weer van onze cocksucker Ian McShane uit de serie deadwood :)

IMDB: 9.0
IK: 8.5
pi_85911254
quote:
Eindelijk Avatar gezien, verhaal deed me denken aan The mission, alleen Avatar loopt goed af. Film vervat vrij klassieke kritiek op imperialistisch Westen, waartegen de nobele wilde en in dit geval 'Eywe', ofwel Gaia, wordt afgezet. Wat het verhaal betreft dus eigenlijk niets nieuws onder de zon. De 3D-effecten heb ik niet kunnen aanschouwen, want de film gezien op tv.
Cijfer 8.
El secreto de sus ojos, 2009.
Ingetogen, bijna melancholiek relaas over een gepensioneerde politie-inspecteur in Argentinië die 25 jaar na dato boek wil schrijven over een verkrachtings/moordzaak uit 1973, die niet volledig afgehandeld is, met verrassend einde. De film laat in feite subtiel zien hoe de toenmalige junta het juridische proces verstoorde.
Cijfer 8.
O, ja, ook nog 45 minuten van The Expendables gezien. Ik weet niet of ik zo'n clichématige film nog af moet zien. Daar kan het grapje met Broes Willis, Sly Stallone en Arnie in 1 shot niets aan af doen.
Laatste film, The Expendables, toch nog even afgezien. De film krijgt van mij het unieke cijfer 0. :).

[ Bericht 8% gewijzigd door Ryan3 op 02-09-2010 14:19:17 ]
I´m back.
pi_85913393
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 19:10 schreef Klipnap het volgende:

Verder:
''It's not a Tumah!''

pi_85914973
Grown ups gekeken.

Verhaal over een basketbal team dat op hun 12e(?) de kampioenschap won. Nadat hun coach 30jaar later overleden is komen ze bij elkaar voor de begrafenis en spreken met elkaar af om ergens een weekend met elkaar door te brengen met alle gezinnen.

In de film zitten veel flauwe grappen maar toch kon ik de humor wel inzien van andere delen van de film. Ik had echt wel een idee dat ze een band met elkaar hadden wat in de film naar voren kwam.

Typische feel-good movie. Goed mee vermaakt

IMDB: 5.7
Ik: 7
pi_85915057
quote:
Army of Darkness
[ afbeelding ]
Je hebt deze film echt op een volledig verkeerde manier gekeken, zonde! Bruce Campbell = :7 8-) B-)

Ik ga nog maar eens overwegen om Splice te kijken dan.
pi_85917042
quote:
Army of Darkness
[ afbeelding ]
Dat is een cult-classic man, kan m nog wel 1000 keer kijken en zal dan iedere keer weer lachen.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_85924598
The A-Team (2010)
Noodgedwongen Auf Deutsch, wat - met Hans Teeuwen in mijn achterhoofd - best hilarisch was. Verder uiteraard redelijk ridicule film met een paar aardige actiescènes, al wordt er in de finale wel heel veel inlevingsvermogen van de kijker gevraagd.

The Box (2009)
De kortfilm van The Box had ik al weleens gezien, maar dat is bij het zien van deze film geen probleem. De climax van het oorspronkelijke verhaal vindt al vroeg plaats, waarna het verhaal nogal ontspoort. Toch fascineert het verhaal wel en is de aankleding heel sfeervol, waardoor ik de film nooit vervelend vond worden. Misschien dat Richard Kelly met een iets meer orthodoxe wijze een betere film aflevert, al valt het ook wel te bewonderen dat hij gewoon zijn eigen ding doet.

pi_85924915
Prince of Persia: Sands of Time

PoP1 het spel was natuurlijk geweldig, weken, nee maanden gespeeld. Wilde niet meer naar school, niet meer naar muziekles, niet meer naar tennisles, Prince of Persia ging voor alles :P maar de film suckte dik, mooi gemaakt enzo hoor, maar wat een slap Indiana Jones achtig verhaal.

Alleen Tamina maakte nog een deel goed, sodeju.

5,5... echt NET.
pi_85928775
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:42 schreef JDx het volgende:
Prince of Persia: Sands of Time

PoP1 het spel was natuurlijk geweldig, weken, nee maanden gespeeld. Wilde niet meer naar school, niet meer naar muziekles, niet meer naar tennisles, Prince of Persia ging voor alles :P maar de film suckte dik, mooi gemaakt enzo hoor, maar wat een slap Indiana Jones achtig verhaal.

Alleen Tamina maakte nog een deel goed, sodeju.

5,5... echt NET.
ik vond het een hele gave film juist, dikke 7.5
pi_85928902
The other guys

Verenigde Staten
Actie / Komedie
107 minuten

geregisseerd door Adam McKay
met Mark Wahlberg, Will Ferrell en Michael Keaton

'The Other Guys' volgt detective Allen Gamble (Will Ferell), een forensisch accountant die meer geïnteresseerd is in het papierwerk dan de actie op straat en detective Terry Hoilz (Mark Wahlberg), die opgescheept zit met Allen als partner na een beschamende publieke vertoning. Allen en Terry kijken op naar de agenten Danson (Dwayne Johnson) en Manzetti (Samuel L. Jackson) maar wanneer de mogelijkheid zich voordoet voor Allen en Terry om zich te bewijzen loopt het allemaal niet zoals gepland.

de film begon heel sterk en leuk, en heeft leuke acteurs maar naarmate de film verder kwam zakte hij helaas af. Er zater wel vette one-liners tussen wat me afentoe deed lachen maar voorderest werd het op het einde een beetje langdradig. Jammer het had echt een hele toffe film kunnen zijn
6-
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:44:47 #33
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_85930878
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet. Alle acteurs die in Expendables zaten heb ik beter zien acteren wanneer ze alleen een film moesten redden. Het was niet beter dan een gemiddelde actie film en daar had ik eigenlijk wel op gehoopt (en eigenlijk ook verwacht). Helemaal gezien het budget en de cast. De film had geen toffe cheesy one liners of andere memorabele scenes die ik me zal herinneren. Terwijl er genoeg 'kwaliteit' aanwezig was om er een memorabele film van te maken.

Er zijn ook nog wel slechtere actie films dan deze hoor. 12 Rounds van John Cena was zo'n draak van een film. Vergeleken met die was dit een pareltje.
Wat ik bedoel is: de film streeft ook nergens na om beter te zijn dan de gemiddelde actie film. Het is juist een eerbetoon aan die gemiddelde actie film. En hoe doe je dat beter dan er zelf 1 te zijn?
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:11:17 #34
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_85932196
Blow-Up
Antonioni`s eerste Engelstalige film speelt zich af in het Londen van de jaren `60 en is ontzettend spannend. Die spanning wordt naarmate de ontknoping dichterbij komt steeds verder opgedreven, om te eindigen in wat je zou kunnen opvatten als een desillusie. Er zit namelijk geen eindconclusie aan, zoals dat bij de moordzaak in L`Avventura ook het geval was.
Ik vond het einde echter ontzettend sterk en is op verschillende manieren op te vatten.
De rol die David Hemmings neer zet is van ongekende klasse. Langzaam maar zeker wordt hij van zelfverzekerde fotograaf en playboy tot een bijna paranoide figuur.
Een van Antonioni`s beste films die ik tot nu van `m heb gezien.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:21:58 #35
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_85932667
Augustus lijstje:

Augustus
Films
149. Toy Story (John Lasseter, 1995) :: 9.0
150. Juno (Jason Reitman, 2007) :: 8.0
151. Toy Story 2 (Ash Brannon, John Lasseter, Lee Unkrich, 1999) :: 9.3
152. (500) Days of Summer (Marc Webb, 2009) :: 8.0
153. The Hangover (Todd Phillips, 2009) :: 8.5
154. Make Way for Tomorrow (Leo McCarey, 1937) :: 8.0
155. Frankenstein (James Whale, 1931) :: 8.5
156. Enchanted (Kevin Lima, 2007) :: 8.5
157. Deathwatch (Michael J. Bassett, 2002) :: 5.0
158. Wrong Turn (Rob Schmidt, 2003) :: 7.3
159. Forrest Gump (Robert Zemeckis, 1994) :: 10.0
160. His Girl Friday (Howard Hawks, 1940) :: 8.0
161. Transformers (Michael Bay, 2007) :: 7.5
162. Transformers: Revenge of the Fallen (Michael Bay, 2009) :: 6.5
163. The Expendables (Sylvester Stallone, 2010) :: 7.8
164. Chocolat (Lasse Hallström, 2000) :: 6.7
165. Revanche (Götz Spielmann, 2008) :: 8.0
166. Etsuraku (Nagisa Ôshima, 1965) :: 8.3
167. Hakuchû no torima (Nagisa Ôshima, 1966) :: 7.5
168. Nihon shunka-kô (Nagisa Ôshima, 1967) :: 7.8
169. Muri shinjû: Nihon no natsu (Nagisa Ôshima, 1967) :: 5.0
170. Kaette kita yopparai (Nagisa Ôshima, 1968) :: 7.7
171. Biruma no tategoto (Kon Ichikawa, 1956) :: 8.0
172. Shijie (Zhang Ke Jia, 2004) :: 8.8
173. Blowup (Michelangelo Antonioni, 1966) :: 9.0

Statistieken
Totaal 25 films (maandgemiddelde: 20.9) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 1.
- Lang (meer dan 75 min.): 24.

Totale speelduur: 2600 min.
Aantal films / series herzien: 9.

Best beoordeeld: Forrest Gump (10.0, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Deathwatch, Muri shinjû: Nihon no natsu (5.0).

Media-verdeling
1.
9.
14.
1.
pi_85932780
The Incredibles
quote:
Mr. Incredible is een superheld. Althans, dat was hij, tot een lading rechtszaken er voor zorgde dat alle superhelden door de overheid een nieuwe, anonieme identiteit aangemeten kregen. Bob Parr, zoals Mr. Incredible nu heet, leeft met zijn vrouw Helen (de vroegere Elastigirl) en hun drie kinderen (Violet, Dash en Jack Jack) een normaal leventje, dat hem totaal niet bevalt. Als hij opnieuw de kans krijgt om de rol van superheld te spelen, grijpt hij die dan ook met beide handen aan.
Leukste animatie film die ik tot nu toe heb gezien, uiteindelijk is alles uit de stal van Pixar goed te doen maar met deze film zat ik wel wat meer in het verhaal.
Leuke, actievolle film met leuke personages en toch wel een leuk verhaal.
Aanrader!

woensdag 1 september 2010 @ 11:48:12 #37
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_85943134
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:11 schreef casper019 het volgende:
The other guys

de film begon heel sterk en leuk, en heeft leuke acteurs maar naarmate de film verder kwam zakte hij helaas af. Er zater wel vette one-liners tussen wat me afentoe deed lachen maar voorderest werd het op het einde een beetje langdradig. Jammer het had echt een hele toffe film kunnen zijn
6-
Meteen even binnen gehaald nav jouw stukje. Ben toch wel benieuwd.
pi_85943399
Kon je geen groter plaatje vinden, deze is wel Incredible :P

Vicky Cristina Barcelona
Mooie film zeg O+ Een heleboel klopte er gewoon aan deze film, wat al begon bij de twee mooie actrices die V & C spelen. Nou ben ik zelf totaal geen Woody expert, maar de levensechte conversaties en diepgang zijn geloof ik wel een eigenschap in zijn films, en dat deed me erg veel goed. Mooie beelden verder ook, zelfs als de dames er niet op stonden, maar Barcelona is dan ook een prachtige stad, al vond ik de andere sets er ook allemaal niet voor onderdoen.

Na mijn misser van eergister, om een cultfilm serieus te gaan beoordelen :') , was dit toch een stuk meer bevredigend.
pi_85944013
VCB O+

Wat geef je voor cijfer, ik wel een 8.
  woensdag 1 september 2010 @ 14:20:45 #40
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_85948821
In the Bedroom (2001, VS, Todd Field)
Prachtige film over hoe mensen omgaan met een dood in de familie en op verschillende manier hun rouwproces belijden.
Tom Wilkinson acteert ontzettend sterk, zoals altijd. Van Sissy Spacek ben ik nooit fan geweest, maar wist me in deze film positief te verrassen. Verder met de uiterst sexy Marisa Tomei.
Alleen het einde,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
vond ik een beetje tegenvallen. Dat had een iets te veel "Hollywood" gehalte. Met een ander, realistischer, einde was het cijfer waarschijnlijk net een half punt hoger uitgevallen.
cijfer: 8.5
pi_85949534
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:11 schreef JDx het volgende:
VCB O+

Wat geef je voor cijfer, ik wel een 8.
Ik geef alleen op imdb cijfers, en dat was idd de ingevulde score ;)
pi_85949716
quote:
Army of Darkness
[ afbeelding ]
Man, dat is een fucking cultfilm. Juist hilarisch omdat ze zichzelf totaal niet serieus nemen.

Evil Dead _O_ _O_ _O_ _O_
Evil Dead II _O_ _O_ _O_
Evil dead III _O_ _O_
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_85949869
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:11 schreef casper019 het volgende:
The other guys

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
Actie / Komedie
107 minuten

geregisseerd door Adam McKay
met Mark Wahlberg, Will Ferrell en Michael Keaton

'The Other Guys' volgt detective Allen Gamble (Will Ferell), een forensisch accountant die meer geïnteresseerd is in het papierwerk dan de actie op straat en detective Terry Hoilz (Mark Wahlberg), die opgescheept zit met Allen als partner na een beschamende publieke vertoning. Allen en Terry kijken op naar de agenten Danson (Dwayne Johnson) en Manzetti (Samuel L. Jackson) maar wanneer de mogelijkheid zich voordoet voor Allen en Terry om zich te bewijzen loopt het allemaal niet zoals gepland.

6-
Dat houten pistool is hilarisch :D
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 1 september 2010 @ 14:51:38 #44
230558 Koeketrommel
Trommel met koek.
pi_85949903
Salt

Evelyn Salt (Angelina Jolie) is een CIA-agente, die ervan wordt beschuldigd een Russische spion te zijn die van plan is de president van Rusland te vermoorden. Wanneer ze op de vlucht slaat, komen al haar vaardigheden en haar verleden als geheim-agente goed van pas. Ze moet er echter voor zorgen om haar naam te zuiveren, voordat de machtigste machten ter wereld haar te pakken zullen krijgen en elk spoor van haar bestaan zullen wissen.

Mijn mening:

Vond het een vette film, met veel actie. Heleboel onverwachte twists.
Deze moet je zien. :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Koeketrommel op 01-09-2010 15:02:33 ]
Als je ontbijt op bed wilt slaap je maar in de keuken.
pi_85951719
The Experiment
Thriller/Drama

Een medewerker van een verzorgingstehuis wordt ontslagen en besluit uit geldnood mee te doen aan een psychologisch experiment. Samen met nog 25 mannen moet hij 14 dagen verblijven in een gesimuleerde gevangenis. Uiteraard verloopt het experiment niet zo gemakkelijk als aanvankelijk lijkt.

Erg spannende film waarin het duidelijk wordt hoe mensen in korte tijd kunnen doordraaien door macht en onmacht.
Een 6.3 op IMDB, ik geef hem een 7.5.
pi_85952091
Oh, remake van de Duitse? Duitse ook gezien toevallig, en welke vond je beter in dat geval? :)
pi_85952864
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:45 schreef BRooster het volgende:
The Experiment
Thriller/Drama
[ afbeelding ]
Een medewerker van een verzorgingstehuis wordt ontslagen en besluit uit geldnood mee te doen aan een psychologisch experiment. Samen met nog 25 mannen moet hij 14 dagen verblijven in een gesimuleerde gevangenis. Uiteraard verloopt het experiment niet zo gemakkelijk als aanvankelijk lijkt.

Erg spannende film waarin het duidelijk wordt hoe mensen in korte tijd kunnen doordraaien door macht en onmacht.
wist niet dat er een remake van die film was, thx voor de tip moet ik em ook maaris gaan kijken!!
pi_85953102
quote:
Ik zeg 3 top films, maar wat vond je er zelf van?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_85953153

Shutter Island

http://www.imdb.com/title/tt1130884/

Jonge US Marshal vertrekt naar een afgelegen eiland om hier onderzoek te doen naar een moord.

Grote verassing deze film.
Ik ging volledig onvoorbereid zitten kijken en pas halverwege de film begon ik een beetje
aan de zaken te twijfelen.
Goed verhaal en goeie mindfuck/plottwist aan het einde.
aanradertje
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
pi_85953183
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:27 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ik zeg 3 top films, maar wat vond je er zelf van?
Geen onterechte vraag ;)

Inception, een spannende en lekker complexe film. 2x in de bios gezien :)
Kick Ass, actiefilm met humor en lichte Tarantino trekjes, erg vermakelijk.
Blast from the Past, al wat oudere film (1999), origineel verhaal en heeft een leuk verloop.
pi_85954319
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:55 schreef Atreidez het volgende:
Oh, remake van de Duitse? Duitse ook gezien toevallig, en welke vond je beter in dat geval? :)
Het origineel nooit gezien, dus ik kan ze helaas niet met elkaar vergelijken.

Vanavond This Town kijken, geen idee wat ik daarvan moet verwachten.
  † In Memoriam † woensdag 1 september 2010 @ 18:12:32 #53
264940 8108139dpths
pi_85956534
[REC]
Ik heb Quarantine (een [REC] remake) al meerdere keren gezien, en was toch eens benieuwd naar het origineel. Godverdomme, wat een teleurstelling. Quarantine is imho zoveel sterker. Sterkere karakters, meer emotie, 'enger', realistischer...

De 2 films zijn in principe een 1 op 1 kopie van elkaar, maar toch... Quarantine is véél sterker.
[REC] is gewoon zo'n 'net niet' film imho.

Cijfer: 5.0.
Het cijfer dat ik voor Quarantine zou geven? Een dikke 8,5. :Y
  woensdag 1 september 2010 @ 18:13:22 #54
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_85956558
Mary Poppins
Tsja, een musical, niet helemaal mijn favo genre, maar het begin van deze film vond ik echt heel behoorlijk. Het had fantastische special effects, waarvan ik dacht 'dat dat kon in 1964!'. Het stukje Disney-animatie vond ik zowaar lollig. Maar na een tijdje worden de kinderachtige liedjes en grapjes herhaald en scenes onnodig lang uitgerekt. De suffe invulling van de kinderrollen gaat eveneens irriteren, maar goed een schamele voldoende kan d'r wel vanaf. Cijfer: 5,5

Beowulf
Ik was enigszins verbaasd dat deze film geregisseerd is door Robert Zemeckis. De bloedspetters vliegen in de fraaie vechtscenes in het rond en dat soort dingen verwacht je niet zo gauw bij hem. Gelukkig dat de acties mooi expliciet in beeld is gebracht. Daaromheen zit namelijk wat obligaat geneuzel, dat echt heel matig is. Duidelijk is dat het sterke verhaal van Beowulf vooral steunt op drie heroïsche gevechten.

De motion-capture animatie viel me overigens niet tegen. Alleen zagen sommige gezichten er te gepolijst/perfect uit. Met wat finetuning denk ik dat deze techniek nog best iets kan worden :Y. Cijfer: 6,5

Dawn of the Dead (1978)
Met een budget van om en nabij de half miljoen dollars ziet deze horror-klassieker er opvallend goed uit. Wat een geweldige productie is dit _O_. Qua opbrengsten was dit eind jaren '70 een groot succes: meer dan 50 miljoen dollar bracht deze film op! Heb me in ieder geval ook prima vermaakt met de onophoudelijke stroom zombies en wat voor destructie ze weten uit te richten :Y. Cijfer: 7,5
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  woensdag 1 september 2010 @ 18:17:48 #55
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_85956664
Ohja! Top 5 augustus :P. De bovenste twee films kan ik iedereen aanraden.

1. Boogie Nights
2. Our Hospitality
3. Con Air
4. Dawn of the Dead
5. Kaze no tani no Naushika

15 films gezien met een schamele 6,2 als gemiddelde en dan heb ik niet eens echt zwaar kutte films gezien.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_85963633
Centurion

quote:
Groot Brittanië, het jaar 117. Quintus Dias, de enige overlevende van een aanval van een guerilla groepering op zijn familie, trekt samen met Generaal Virilus' legendarische 'Ninth Legion' leger door het land, om een aanval voor te bereiden op de groepering en om hun leider Gorlacon te vernietigen.
Over het algemeen een leuke film met heel erg mooie scenes gezien de natuur. Vond alleen dat er telkens van scene naar scene teveel werd geskipped, soms een dag en soms een paar uur. Dat was wel verwarrend maar Imogen Poots maakt veel goed :9~

7,5/10
pi_85963855
Grown-Ups

quote:
Vijf goede vrienden en teammaten hebben elkaar sinds hun middelbare school niet meer gezien. Om hun overleden basketbalcoach te herdenken besluiten ze, 35 jaar later tijdens het '4th of July' weekend, allemaal nog eens bij elkaar te komen. Ze ontdekken al snel dat ze allemaal erg veranderd zijn in die 35 jaar.
Een film voor een luie zondag. Het verhaal is makkelijk te begrijpen en eigenlijk ook vrij voorspelbaar. Het acteerwerk is ook niet wat je noemt van de bovenste plank en het is allemaal vrij cliché desalniettemin heb ik er wel van genoten en Selma Hayek.

7/10
pi_85965798
Prince Of Persia: The Sands of Time

Gaat over een prins die na een gewonnen overwinning een magische dolk in handen krijgt.

Fantastische special effects, genoeg actie en een verhaaltje wat me ook wel kon boeien. Al met al een leuke film die me absoluut niet is tegen gevallen.

IMDB: 6.9/10 (24.484 votes)
Mijn cijfer: 8.2/10 (1 vote)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  woensdag 1 september 2010 @ 22:01:24 #59
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_85965826
Hellraiser
De eerste uit de Hellraiser reeks is een uiterst kundig gemaakte en nagelbijtend spannende horror. Er zitten een aantal horror cliché`s in maar die worden ontzettend effectief en goed gebruikt.
De hele sfeer is oprecht eng en dat wordt opgevoerd door de score. Ook met het bloed gehalte zit het dik in orde.
Van begin tot einde boeiend en intens spannend. Een must voor de horror fans.

IMDB Cijfer: 7,0/10
pi_85965976
Up

Verenigde Staten
Animatie / Avontuur
96 minuten

geregisseerd door Pete Docter en Bob Peterson
met de stemmen van Edward Asner, Jordan Nagai en Christopher Plummer

Carl Fredricksen heeft er zijn hele leven al van gedroomd om de wereld te ontdekken en grootse avonturen te beleven. Maar op 78-jarige leeftijd lijkt het alsof zijn leven aan hem voorbij is gegaan en zijn de grootse avonturen alleen maar dromen geweest. Maar dat gaat vanaf nu veranderen als Carl besluit om zijn dromen uit te laten komen. Samen met de 8-jarige padvinder Russel gaat hij op avontuur.

hele leuke gezellige animatie film, ik geef em dikke 3.5*

het had alleen beter gekunt, ik miste een beetje de spanning zoals die van hoe tem je een draak.. of de humor van shrek.
Maar heb me er alsnog ontzettend mee vermaakt.. tis zeker een aanrader
  woensdag 1 september 2010 @ 22:05:20 #61
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_85966039
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:51 schreef Koeketrommel het volgende:
Salt

Evelyn Salt (Angelina Jolie) is een CIA-agente, die ervan wordt beschuldigd een Russische spion te zijn die van plan is de president van Rusland te vermoorden. Wanneer ze op de vlucht slaat, komen al haar vaardigheden en haar verleden als geheim-agente goed van pas. Ze moet er echter voor zorgen om haar naam te zuiveren, voordat de machtigste machten ter wereld haar te pakken zullen krijgen en elk spoor van haar bestaan zullen wissen.

Mijn mening:

Vond het een vette film, met veel actie. Heleboel onverwachte twists.
Deze moet je zien. :)

[ afbeelding ]
De grap was volgens mij dat zij inderdaad die spionne was waarvan ze werd beschuldigt. Maar niet meer haar taak wilde volbrengen. Ergens in het verleden werd een klein meisje geswitched met een ander meisje na een familie-ongeluk in Rusland.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_85968266
Vampires Suck!
Erg grappige film, alleen voor mensen die van flauwe humor houden.
Het is een leuke parodie op de Twilight Saga.
Na een drie kwartier werd hij een beetje te flauw.
Het eindstuk is wel nog erg grappig.
  woensdag 1 september 2010 @ 22:59:28 #63
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_85968817
The Road (2009, VS, John Hillcoat)
Één van de beste post-apocalyptische films, die ik gezien heb. I.t.t. de meeste post-apocalyptische films is dit geen vol met actie gevulde film met een held, die de wereld redt. Er wordt zelfs geen verklaring gegeven over wat er precies is gebeurd. Nee, dit is het simpele verhaal van een vader en een zoon die proberen te overleven in een godverlaten wereld. Ze zijn gewoon een man en jongen, die niet wonderbaarlijk moeiteloos alles overleven, maar heel kwetsbaar zijn met hun ene pistool met maar twee kogels. Daardoor is het duidelijk dat het gevaar altijd op de loer ligt, waardoor de film een constante dreiging heeft.
De beelden van het desolate landschappen en steden zijn prachtig gemaakt. De oneindigheid en wanhoop, die ze uitstralen is echt voelbaar.
Daarnaast is de film ook uiterst ontroerend. Meerdere momenten in de film raakten me echt diep.
cijfer: 9
pi_85969390
Boy A

Op aanraden van medefokkers gekeken.

Verhaal kennen jullie inmiddels al denk ik!

mening:

Ik vond het verhaal in het begin maar een beetje te langdradig, maar werd later beetje bij beetje leuker en het werd echt geweldig toen ze erachter kwamen wie hij was.

verder was het acteerwerk opvallend geweldig (viel jullie dit ook op?) en voornamelijk dat van de hoofdpersoon!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
vanaf het begin zou ik de film een 6.5 tot max 7 als cijfer geven (zo hoog nog door het acteerwerk), maar mede dankzij het einde kan daar gerust een 1 bij opgeteld worden, dus een 7.5 tot 8.0

IMDB: 7.8

(ps: bedankt voor het aanraden, the fountain is volgens mij de volgende ;) op de lijst)

[ Bericht 0% gewijzigd door xiexiewajijniezie op 01-09-2010 23:18:16 ]
pi_85969496
quote:
Op woensdag 1 september 2010 22:59 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Road (2009, VS, John Hillcoat)
Één van de beste post-apocalyptische films, die ik gezien heb. I.t.t. de meeste post-apocalyptische films is dit geen vol met actie gevulde film met een held, die de wereld redt. Er wordt zelfs geen verklaring gegeven over wat er precies is gebeurd. Nee, dit is het simpele verhaal van een vader en een zoon die proberen te overleven in een godverlaten wereld. Ze zijn gewoon een man en jongen, die niet wonderbaarlijk moeiteloos alles overleven, maar heel kwetsbaar zijn met hun ene pistool met maar twee kogels. Daardoor is het duidelijk dat het gevaar altijd op de loer ligt, waardoor de film een constante dreiging heeft.
De beelden van het desolate landschappen en steden zijn prachtig gemaakt. De oneindigheid en wanhoop, die ze uitstralen is echt voelbaar.
Daarnaast is de film ook uiterst ontroerend. Meerdere momenten in de film raakten me echt diep.
cijfer: 9
als je hem echt zo tof vind ga ik hem bekijken, de genre bevalt me iig wel ^O^

effe op de lijst gezet ;)
  woensdag 1 september 2010 @ 23:22:57 #66
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_85969829
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:14 schreef xiexiewajijniezie het volgende:

[..]

als je hem echt zo tof vind ga ik hem bekijken, de genre bevalt me iig wel ^O^

effe op de lijst gezet ;)
Tof is niet het goede woord. Prachtig en ontroerend vind ik juiste woorden om de film te omschrijven.
pi_85970287
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:22 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Tof is niet het goede woord. Prachtig en ontroerend vind ik juiste woorden om de film te omschrijven.
ok, ik zal hem zeker proberen te kijken ;). en zet hier dan wat ik ervan vond

bedankt nog ^O^
pi_85970762
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:33 schreef xiexiewajijniezie het volgende:

[..]

ok, ik zal hem zeker proberen te kijken ;). en zet hier dan wat ik ervan vond

bedankt nog ^O^
En doe jezelf een lol, lees ook het boek (The Road, Cormack McCarthy). IJzersterk,niet weg te leggen zo goed.
Whiskyplankje
  woensdag 1 september 2010 @ 23:53:52 #69
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_85971139

Zombiefilm uit het oogpunt van de zombie. Was wel origineel vond ik maar ook verschrikkelijk slecht. Zo slecht dat het wel vermakelijk was eigenlijk. Heb de film uitgekeken zonder me te vervelen en een paar keer moeten glimlachen. Maar hij is dus slecht.

In het begin was het echt verschrikkelijk en totaal niet grappig. Maar hij werd beter en beter en heb toch wel een aantal keer aardig moeten lachen. Uiteindelijk toch wel een geslaagde komedie.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_85971244
Salt

Tijdje niet zo into actiefilms geweest en na the Expendables had ik er helemaal geen zin meer in, altijd hetzelfde, maar dit vond ik wel weer prachtig. Misschien geen hoogstaande film, maar je hebt actie én je wil weten hoe het afloopt en wie wie nou werkelijk is!

Leuke film 7,5!
  donderdag 2 september 2010 @ 00:07:41 #71
230558 Koeketrommel
Trommel met koek.
pi_85971674
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:53 schreef N-E-R-D het volgende:
afbeelding ]

In het begin was het echt verschrikkelijk en totaal niet grappig. Maar hij werd beter en beter en heb toch wel een aantal keer aardig moeten lachen. Uiteindelijk toch wel een geslaagde komedie.
Ik heb deze film vandaag in de bioscoop gekeken en het was vele malen beter dan dat ik had verwacht. Heb hier echt blauw om gelegen. Die uitdrukkingen van Barry doen het hem. :')

Straks 'Did you hear about the Morgans' kijken. Ben benieuwd.
Als je ontbijt op bed wilt slaap je maar in de keuken.
pi_85971732
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:05 schreef casper019 het volgende:
Cemetery Junction
Bedankt voor de tip man, ik vond het een erg fijne film.

Laat ik 'm zelf ook even aanprijzen:

• Geschreven en geregisseerd door én met Ricky Gervais

• Coming of Age (altijd goed!)

• Goeie grappen

• 70s

• Licht op de maag

• Lekker wijf in de hoofdrol

Nou vraag ik je, wat wil je nog meer!

[ Bericht 18% gewijzigd door Mainport op 02-09-2010 00:40:20 ]
Graag op anoniem
pi_85972171
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:45 schreef Karstman het volgende:

[..]

En doe jezelf een lol, lees ook het boek (The Road, Cormack McCarthy). IJzersterk,niet weg te leggen zo goed.
zou leuk zijn als ik de tijd had en natuurlijk interesse in lezen (ben eerlijk gezegd niet zo een lezert :{ :@ )
pi_85972670
Love Exposure / Ai no mukidashi (2008)

Dat was even schrikken toen de dvd op de mat viel - een speelduur van bijna vier uur!? Maar al meteen blijkt dat het tempo van deze film ondanks de lange speelduur relatief snel is zodat 'ie geen seconde verveelt. Wat het verhaal betreft, het is een bizarre en absurdistische mengeling van klassieke verhalen en ware gebeurtenissen en gaat qua onderwerpen en genre echt alle kanten op. De regisseur zegt geïnspireerd te zijn door A Clockwork Orange, maar ook de invloed van bijvoorbeeld Kill Bill is echt onmiskenbaar.

Meer ga ik niet vertellen. De trailer verraadt ook al veel te veel van het plot. Maar het is echt een prachtige film, zeker de moeite waard om eens echt voor te gaan zitten.

IMDB: 8,1 - en terecht

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2010 00:48:23 ]
  donderdag 2 september 2010 @ 01:24:53 #75
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_85973494
The Other Guys

verhaal: twee desktop agenten. één peacock 'who needs to fly ' en een softie met een lekkere vrouw zijn partners die achter een grote investment-fraude zaak aangaan.

oordeel: erg weird en flauw. ik denk dat zelfs jim carrey fans dit niet kunnen waarderen. met voice-over van ice-t en een aantal erg bekende gezichten in de hoofdrol (wahlberg, keaton, l. jackson, damon williams). gelukkig was de pimpmuziek niet overdone maar heb afentoe toch het geluid moeten uitzetten. want emberrasing!
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_85975404
Centurion

Groot Brittanië, het jaar 117. Quintus Dias, de enige overlevende van een aanval van een guerilla groepering op zijn familie, trekt samen met Generaal Virilus' legendarische 'Ninth Legion' leger door het land, om een aanval voor te bereiden op de groepering en om hun leider Gorlacon te vernietigen.

Spannende film! Goed verhaal, goede muziek en brute actie.
Ik geef 8/10
IMDB 8.5/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_85977990
verder volgen
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_85979004
The Killer Inside Me
Gisteren deze film aangezet met weer een empty mind. Toen werd ik al redelijk snel flink wakker geschud met een van de meest groffe mishandelingscenes die ik ooit had gezien.. Had ik de filmbeschrijving gelezen had ik het kunnen weten, maar had ik ws. ook gekeken en was ik minder geWTF'd geweest.. Gelukkig zijn het enkele scenes en laat het overgrote deel van de film het verhaal van de psychisch gestoorde hulpsherf (erg goed gespeeld door Casey Affleck, al is hij in emotieloze rollen altijd wel op z'n plek :') ) op een andere manier zien. Niet aan te raden voor mensen die niet tegen zinloos overdreven geweld kunnen maar ook geen hele slechte film, al zal ik m niet snel nog eens opzetten...
pi_85980206
quote:
Op donderdag 2 september 2010 11:07 schreef Atreidez het volgende:
The Killer Inside Me
Gisteren deze film aangezet met weer een empty mind. Toen werd ik al redelijk snel flink wakker geschud met een van de meest groffe mishandelingscenes die ik ooit had gezien.. Had ik de filmbeschrijving gelezen had ik het kunnen weten, maar had ik ws. ook gekeken en was ik minder geWTF'd geweest.. Gelukkig zijn het enkele scenes en laat het overgrote deel van de film het verhaal van de psychisch gestoorde hulpsherf (erg goed gespeeld door Casey Affleck, al is hij in emotieloze rollen altijd wel op z'n plek :') ) op een andere manier zien. Niet aan te raden voor mensen die niet tegen zinloos overdreven geweld kunnen maar ook geen hele slechte film, al zal ik m niet snel nog eens opzetten...
[ afbeelding ]
maar is het een beetje aanrader die film of toch maar niet?
pi_85981050
quote:
Op donderdag 2 september 2010 11:45 schreef casper019 het volgende:
maar is het een beetje aanrader die film of toch maar niet?
Ligt er maar net wat voor persoon je bent, wat je bui is en hoe de wind staat. Ik ben eigenlijk geneigd deze film aan niemand aan te raden.. Denk dat de gemiddelde hollywood kijker ook snel verveeld is door sommige trage stukken en vage gesprekken.
pi_85981240
Mijn filmlijstje:

1. Looking For Eric
2. Riverworld
3. Crazy Heart
4. The Ghost Writer
5. Peacock
6. After.Life
7. Shelter
8. Ghost Ship
9. Cop Out
10. Killers
11. The Joneses
12. Centurion
13. Prince Of Persia
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_85981340
quote:
Op donderdag 2 september 2010 12:13 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ligt er maar net wat voor persoon je bent, wat je bui is en hoe de wind staat. Ik ben eigenlijk geneigd deze film aan niemand aan te raden.. Denk dat de gemiddelde hollywood kijker ook snel verveeld is door sommige trage stukken en vage gesprekken.
oe het is dus geen spannende film??
als het een trage film is met veel gepraat is het niets voor mij
ik dacht dat het meer een beetje grove spannende film was??
pi_85984827
London

naar aanleiding van een post in dit topic de film binnengehaald. Hoewel hij lekker wegkijkt waren de gesprekken iets te lang en gebeurde er ook vrij weinig. De acteerprestaties waren wel goed. Vooral Statham keek erg 'strak' uit de ogen na snuiven van tig lijnen coke. Het einde kon me ook totaal niet bekoren. 6.2/ 10
pi_85985407
quote:
Op donderdag 2 september 2010 14:16 schreef planethugo het volgende:
London
[ afbeelding ]
naar aanleiding van een post in dit topic de film binnengehaald. Hoewel hij lekker wegkijkt waren de gesprekken iets te lang en gebeurde er ook vrij weinig. De acteerprestaties waren wel goed. Vooral Statham keek erg 'strak' uit de ogen na snuiven van tig lijnen coke. Het einde kon me ook totaal niet bekoren. 6.2/ 10
Vraag me af of ik deze nou wel of niet heb gezien...

Voor de zekerheid maar even op zoek dit weekend. ;)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_85985520
quote:
Op donderdag 2 september 2010 14:34 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Vraag me af of ik deze nou wel of niet heb gezien...

Voor de zekerheid maar even op zoek dit weekend. ;)
film speelt zich 3kwart van de tijd af in (luxe) badkamer en Statham en Evans zijn constant coke het snuiven op Evans'ex afscheidsfeestje

en om dat voortaan te voorkomen, maak je hier een account aan ;)
http://whatiwatch.net/

[ Bericht 16% gewijzigd door planethugo op 02-09-2010 14:43:04 ]
  Moderator donderdag 2 september 2010 @ 14:47:11 #86
9859 crew  Karina
Woman
pi_85985852
The Expendables
Actie

Een groep huurmoordenaars oftewel een soort van A-Team wordt ingehuurd om een of andere generaal te vermoorden. Er is natuurlijk een mooie dame, de dochter van de generaal en nog een bad guy.

Concept: gooi een zooitje oude acteurs bij elkaar, draai een verhaaltje in elkaar, flink wat schieten, met messen gooien en je hebt een vette actiefilm.

Dat laatste klopt wel, flink wat actie, maar het acteerwerk is om te huilen, vooral Sylvester Stallone en Eric Roberts zijn zo slecht en Dolf Lundgren :') Maar verder wel leuk om naar te kijken.

Terry Crews en Steve Austin ken ik trouwens niet (de laatste naam alleen wel, maar dan van de Man van Zes Miljoen ;)).
niet zo tof doen
  donderdag 2 september 2010 @ 15:18:57 #87
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_85986882
218. American Beauty (Sam Mendes, 1999) :: 9.2

De film zal elke filmliefhebber wel bekend zijn, dus over de inhoud zal ik niet uit wijden. Perfect plaatje over mensen, waarin alles klopt: de geniale score, het script, het acteerwerk, de regie, het camerawerk. Alles.
pi_85987002
Ironiya sudby, ili S legkim parom! ( Engelse titel: "The Irony of Fate, or Enjoy Your Bath!" ). Aanrader voor de art-house liefhebber.

http://www.imdb.com/title/tt0073179/

Ben nu halverwege de Deense serie Forbrydelsen ( The Killing ).
http://www.imdb.com/title/tt0826760/
pi_85987934
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:45 schreef BRooster het volgende:
The Experiment
Thriller/Drama
[ afbeelding ]

ik ga em nu kiken ben benieuwd!!

meer mensen die em gezien hebben??
pi_85991783
The Fountain:

Gister-nacht bekeken en moet eerlijk zeggen dat ik het niet zo erg leuk vond. Verhaal sprak me niet echt aan, maar vond het wel tof op de manier waarop ze het brachten. Maar zoals eerder al verteld in dit topic waren de acteer prestaties van Hugh Jackman wel erg goed, maar dat was voor mij dan ook het enige wat uitblinkte in deze film.

IMDB: 7.4
mijn cijfer: 6.5
pi_85991892
quote:
Op donderdag 2 september 2010 14:47 schreef Karina het volgende:
The Expendables
Actie

Terry Crews en Steve Austin ken ik trouwens niet (de laatste naam alleen wel, maar dan van de Man van Zes Miljoen ;)).
Misschien ooit comedy-serie "everybody hates Chris" gezien? dat is waar ik op het moment het snelst op kan komen, want daarin speelt hij namelijk de vader van "chris rock" die over zijn leven vertelt. Het is btw een zeer vermakelijke serie ;)
pi_85994115
Terry Crews, Terry Crews... er is maar 1 manier om hem te beschrijven:

:D :D :D

*O* *O* *O*
pi_86002224
The experiment (2010)

Verenigde Staten
Drama / Thriller
96 minuten

geregisseerd door Paul Scheuring
met Adrien Brody, Forest Whitaker en Cam Gigandet

'The Experiment' volgt 26 mannen die gekozen zijn om mee te doen aan een psychologisch spel waar ze verdeeld worden in bewakers en gevangenen. In een nagemaakte gevangenis moeten de bewakers orde zien te houden, terwijl de gevangenen opdrachten moeten uitvoeren. In het begin lijkt alles goed te gaan, maar de verstandhouding tussen beide groepen neemt steeds drastischere vormen aan.

Ik heb het orgineel nooit gezien maar vond dit een hele vette film echt een aanrader, het einde had alleen wel iets sterker gemogen. Maar heb me hier echt mee vermaakt. dikke 7.5
  donderdag 2 september 2010 @ 22:11:37 #94
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_86002394
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:03 schreef JDx het volgende:
Terry Crews, Terry Crews... er is maar 1 manier om hem te beschrijven:

:D :D :D

*O* *O* *O*
Damon in "Friday After Next" :D! :D! :') :') _O- _O- _O-

Tupac, Tupac. Goddamn you`re fine! :') _O-

OG, triple OG :') _O- _O-
  Moderator donderdag 2 september 2010 @ 22:29:48 #95
9859 crew  Karina
Woman
pi_86003770
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:53 schreef xiexiewajijniezie het volgende:

[..]

Misschien ooit comedy-serie "everybody hates Chris" gezien? dat is waar ik op het moment het snelst op kan komen, want daarin speelt hij namelijk de vader van "chris rock" die over zijn leven vertelt. Het is btw een zeer vermakelijke serie ;)
Oh ja, dat komt me wel bekend voor inderdaad.
niet zo tof doen
pi_86006372
Splice

Tjah... ik wist niet goed hoe ik ernaar moest kijken, tis sowieso geen comedy ofzo, horror is het het grootste deel van de film ook niet, misschien een beetje jaren '90 achtige horror? Zoals the Fly en dat soort dingen?

Ik ergerde me wel dood aan die chick int begin zeg, later viel het wel mee. Kan er niet veel van denken, dacht aan het eind... nou... dus.

6je.

Ps. normaal kijk ik geen R5 releases, maar Salt en deze waren beide van goede kwaliteit, behalve het eind van deze (de laatste 15min ofzo) leek wel een cam versie.
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 10:10:59 #97
9859 crew  Karina
Woman
pi_86013435
The Ghost Writer
Thriller/detective

Een voormalig Brits premier heeft zijn memoires geschreven en zoekt een nieuwe "Ghost Writer", omdat de vorige verdronken is (ongeluk/(zelf)moord?).

De nieuwe "Ghost" gaat aan de slag en vindt toevallig wat papieren van de vorige Ghost, die wat tegenstrijdige dingen over de voormalig premier tonen. Hij gaat op onderzoek uit.

Wat een verademing deze film, goed acteerwerk, goed verhaal met een degelijke clou op het eind.
SPOILER
niet zo tof doen
pi_86016884
The Expendables

Leuke actiefilm met wat flauwe grappen erin. Die neger met z'n toffe wapens was wel lachwekkend om te zien. Verder draaide de film 90% om Sly en Jason Statham, wat wel jammer is. Ze hadden Swarzenegger er Bruce Willis een grotere rol moeten geven.

IMDb: 7,3
Ik: 7,3
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:57:52 #99
313219 vinnypassy
pi_86028592
219. Mr. Nobody (Jaco Van Dormael, 2009) :: 8.1

Het thema heeft absoluut zijn kracht ‘As long as you don’t choose, everything remains possible’, maar het lijkt (geheel in stijl van het thema) moeilijk voor de regisseur zelf een echte keuze te maken over waar hij zijn film precies heen wilt sturen. De mindfuckerige, redelijk eenvoudig gekozen ontknoping is een kleine desillusie bij iets wat zo ontzettend krachtig had kunnen zijn.

Ondanks dit weet de film wel indruk te maken. Visueel is het overdonderend, met dank aan de fantastische montage en het puike camerawerk. De cast weet eveneens te overtuigen, waar de acteurs die de jeugdige romance tussen Anna en Nemo vertolken wellicht de beste rollen neer weten te zetten. De symboliek kan voor een enkeling storend zijn (verdrinken, de kleuren), maar dit past prima bij het ‘dromerige’ dat de film toch vooral uit weet te stralen. Zoals gezegd is het thema tof gekozen en tot aan de ontknoping goed uitgewerkt en ook de begeleidende muziek is goed gekozen.

Toch mis je ‘iets’ aan de film. Gedurende de film verwacht je toch een spetterende ontknoping, maar deze blijft helaas uit. Ik kan het de filmmaker vergeven, omdat de rest van de film mij absoluut aanspreekt, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen die mening deelt.

220. Almost Famous (Cameron Crowe, 2000) :: 8.4

Een heerlijk filmpje, waarbij de liefde voor muziek fantastisch naar boven wordt gehaald, waardoor ik mezelf een waar muziekliefhebber voelde. Waarschijnlijk komt het mede doordat het gebaseerd is op het leven van regisseur Crowe, maar je kunt de film bijna 'voelen' als kijker: het komt allemaal enorm oprecht over. Daarnaast heeft elk karakter wel iets waar je van kunt houden en zet elke acteur zijn of haar rol uitstekend neer. Op een of andere manier klopt de film gewoon. Heerlijke feelgoodfilm.
pi_86030745
The Fog

Ik had in m'n hoofd om The Mist te gaan kijken maar pakte niet nadenkend de verkeerde film :) Nou was ik daar al vrij snel achter (huh wat doet een 19e eeuws schip in een stephen king verhaal..) maar ik heb hem toch maar gekeken. Een flinterdun niemendalletje voor op een verloren vrijdagmiddag, vermakelijk maar niet meer dan dat. Ik lees net trouwens op IMDB dat het horror had moeten zijn, dat had ik even gemist :) (snappie 'm, gemist... sorry)

Een 5-je want ik ben in een goeie bui :)
Whiskyplankje
pi_86032470
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:57 schreef vinnypassy het volgende:
219. [ afbeelding ] Mr. Nobody (Jaco Van Dormael, 2009) :: 8.1

Het thema heeft absoluut zijn kracht ‘As long as you don’t choose, everything remains possible’, maar het lijkt (geheel in stijl van het thema) moeilijk voor de regisseur zelf een echte keuze te maken over waar hij zijn film precies heen wilt sturen. De mindfuckerige, redelijk eenvoudig gekozen ontknoping is een kleine desillusie bij iets wat zo ontzettend krachtig had kunnen zijn.

Ondanks dit weet de film wel indruk te maken. Visueel is het overdonderend, met dank aan de fantastische montage en het puike camerawerk. De cast weet eveneens te overtuigen, waar de acteurs die de jeugdige romance tussen Anna en Nemo vertolken wellicht de beste rollen neer weten te zetten. De symboliek kan voor een enkeling storend zijn (verdrinken, de kleuren), maar dit past prima bij het ‘dromerige’ dat de film toch vooral uit weet te stralen. Zoals gezegd is het thema tof gekozen en tot aan de ontknoping goed uitgewerkt en ook de begeleidende muziek is goed gekozen.

Toch mis je ‘iets’ aan de film. Gedurende de film verwacht je toch een spetterende ontknoping, maar deze blijft helaas uit. Ik kan het de filmmaker vergeven, omdat de rest van de film mij absoluut aanspreekt, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen die mening deelt.

220. [ afbeelding ] Almost Famous (Cameron Crowe, 2000) :: 8.4

Een heerlijk filmpje, waarbij de liefde voor muziek fantastisch naar boven wordt gehaald, waardoor ik mezelf een waar muziekliefhebber voelde. Waarschijnlijk komt het mede doordat het gebaseerd is op het leven van regisseur Crowe, maar je kunt de film bijna 'voelen' als kijker: het komt allemaal enorm oprecht over. Daarnaast heeft elk karakter wel iets waar je van kunt houden en zet elke acteur zijn of haar rol uitstekend neer. Op een of andere manier klopt de film gewoon. Heerlijke feelgoodfilm.
Ik vraag me af hoe jij op dat soort exacte cijfers komt? Doe je een gemiddelde van SpecialFX, Verhaal en Acteerwerk ofzo?
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:45:48 #102
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_86033079
The Experiment (2010)
3e film in korte tijd waarin Adrien Brody de hoofdrol speelt en dit was dan nog zijn beste. Predators en Splice vielen nogal tegen, deze was dan nog wel aardig. Echt heel sterk vond ik hem niet maar hij was wel vermakelijk.
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:46:26 #103
313219 vinnypassy
pi_86033112
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:32 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe jij op dat soort exacte cijfers komt? Doe je een gemiddelde van SpecialFX, Verhaal en Acteerwerk ofzo?
Als ik een review(tje) over een film schrijf, doe ik dat inderdaad wel over zoveel mogelijk facetten: camerawerk, regie, montage, acteren, muziek, script. Het cijfer wat ik erbij geef is vooral op basis van gevoel.

Wellicht was het voor mezelf makkelijker geweest om alleen met ...,0 en ...,5 te werken, maar het is op deze manier voor mezelf wel iets handiger om onderscheid te maken tussen films. :)
pi_86041128
From Paris with Love. John Travolta. Zeer vermakelijk.
  vrijdag 3 september 2010 @ 21:54:43 #105
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_86041459
quote:
Op donderdag 2 september 2010 15:49 schreef casper019 het volgende:

[..]

ik ga em nu kiken ben benieuwd!!

meer mensen die em gezien hebben??
Niet de moeite waard. Origineel was destijds wel sterk. Nu veel :O - scenes.
  vrijdag 3 september 2010 @ 22:59:10 #106
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_86044503
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:09 schreef casper019 het volgende:
The experiment (2010)

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
Drama / Thriller
96 minuten

geregisseerd door Paul Scheuring
met Adrien Brody, Forest Whitaker en Cam Gigandet

'The Experiment' volgt 26 mannen die gekozen zijn om mee te doen aan een psychologisch spel waar ze verdeeld worden in bewakers en gevangenen. In een nagemaakte gevangenis moeten de bewakers orde zien te houden, terwijl de gevangenen opdrachten moeten uitvoeren. In het begin lijkt alles goed te gaan, maar de verstandhouding tussen beide groepen neemt steeds drastischere vormen aan.

Ik heb het orgineel nooit gezien maar vond dit een hele vette film echt een aanrader, het einde had alleen wel iets sterker gemogen. Maar heb me hier echt mee vermaakt. dikke 7.5
Net gekeken, inderdaad een aardige film maar ik vond het origineel veel beter.
Viel je btw niks op in de film?
SPOILER
Ook gezien
Wild Target

Over een huurmoordenaar die zijn doel niet vermoord maar in bescherming neemt. Zij gooit dan zijn goedgeorganiseerde leven overhoop. Ondertussen neemt hij ook nog rupert grint (ron weasley) onder zijn arm als leerling
Kijkt lekker weg, met erg veel droge engelse humor die ik wel kan waarderen. Niet een super sterk verhaal, maar toch de moeite waard.
Cijfer; 7.5
-Een echte vriend weet al je geheimen en is dan nog steeds je vriend-
"In the quiet words of the Virgin Mary... come again?"
pi_86045497
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 22:59 schreef Eltonno het volgende:

[..]

Net gekeken, inderdaad een aardige film maar ik vond het origineel veel beter.
Viel je btw niks op in de film?
SPOILER
Ook gezien
Wild Target
[ afbeelding ]
Over een huurmoordenaar die zijn doel niet vermoord maar in bescherming neemt. Zij gooit dan zijn goedgeorganiseerde leven overhoop. Ondertussen neemt hij ook nog rupert grint (ron weasley) onder zijn arm als leerling
Kijkt lekker weg, met erg veel droge engelse humor die ik wel kan waarderen. Niet een super sterk verhaal, maar toch de moeite waard.
Cijfer; 7.5
whaha dat stukje met piet paulusma was idd geweldig!
pi_86045591
The Disappearance of Alice Creed

Verenigd Koninkrijk
Thriller
98 minuten

geregisseerd door J Blakeson
met Gemma Arterton, Eddie Marsan en Martin Compston

We zien hoe twee mannen een flat verbouwen, een bestelbus stelen en gereedschap verzamelen. Kalm vervolgen ze hun praktijken, maar al snel blijkt dat ze een sinister plan hebben. Gewapend en vermomd ontvoeren ze een jonge vrouw van de straat en binden haar vast op een bed in de flat...

Vanaf december 2011 in de bioscoop (overige bioscoopreleases)

Coole film, loopt ook anders dan je denkt. zeker een aanrader.. lekker spannend :)
pi_86046822
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:27 schreef casper019 het volgende:
The Disappearance of Alice Creed

[ afbeelding ]

Verenigd Koninkrijk
Thriller
98 minuten

geregisseerd door J Blakeson
met Gemma Arterton, Eddie Marsan en Martin Compston

We zien hoe twee mannen een flat verbouwen, een bestelbus stelen en gereedschap verzamelen. Kalm vervolgen ze hun praktijken, maar al snel blijkt dat ze een sinister plan hebben. Gewapend en vermomd ontvoeren ze een jonge vrouw van de straat en binden haar vast op een bed in de flat...

Vanaf december 2011 in de bioscoop (overige bioscoopreleases)

Coole film, loopt ook anders dan je denkt. zeker een aanrader.. lekker spannend :)
December 2011? Waar heb je deze gezien dan?
pi_86049461
Haha die film is van 2009 en was begin dit jaar al in de bios ;)
  zaterdag 4 september 2010 @ 10:48:42 #111
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_86054415
Iron man ^O^ leuke film.

Nu iron man 2 nog :)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_86054954
Iron Man 2 komt vandaag uit geloof ik, dus zal binnen no-time een HD ripje zijn, verder wacht ik nog op een goede versie van How to train your Dragon en Grown Ups.

Heb The Breakfast Club weer eens gezien. Had 'm ooit gezien op school in 1994 ofzo en wist altijd dat ik dat een geweldige film vond, maar niet welke het was, vorig jaar kwam ik erachter dat het deze klassieker was. Gedownload en nu alweer voor de 3e keer gekeken met wat vrienden die wat jonger dan ik zijn en dachten WAAROM KIJKEN WE EEN FILM UIT 19FUCKING85?

Maar ze vonden hem allemaal geweldig.

Dikke 9!
  zaterdag 4 september 2010 @ 12:09:23 #113
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_86056186
Mutiny on the Bounty
Een heuse avonturenfilm met de welbekende avontuur-feeling. Het mooie van deze film is dat de personages zo goed vertolkt worden. De papperige Laughton was als Captain Bligh echt goed bezig. Mên, dat pruillipje en die hooghartige houding pasten prima bij een kapitein, die als een tiran tekeer gaat. De muiterij was dan ook wel een mooi moment, al veranderde de film daarna iets teveel in een hak-op-de-tak-verhaal. Beetje jammer maar voor de rest een prima film die de tand des tijds uitstekend doorstaan heeft. Cijfer: 7,5

Dirty Harry
Lichte tegenvaller. Dirty Harry kabbelt wel lekker door en het karakter van Clint Eastwoord is cool. Zijn quotes zouden zeker niet misstaan in een Tarantino-film. Maar echt gegrepen in zijn strijd tegen onrecht werd ik niet. De film probeert retespannend over te komen, maar faalt daarin. Ik had toch wel het idee dat de ongenaakbare Harry het allemaal wel eventjes zal oplossen. Andere bijrollen zijn zo karig uitgewerkt, dat meeleven er dan ook niet in zit. Maar om toch nog een pluspunt te noemen: het tijdsbeeld van San Francisco begin jaren '70 was wel mooi en leuk om te zien :Y. Cijfer: 7

Shoot 'em Up
Galbak eerste klas Clive Owen heeft het gehad en knalt (zoals de titel al doet vermoeden) iedereen die in de weg loopt, overhoop. Tsja, meer hoef ik niet te vertellen over deze film. Het is zo'n leeg inhoudsloos gebeuren, dat ik er echt treurig van werd. Van wat hersenloze actie met een dubieus verhaal kan ik heus wel genieten, als het maar lollig en enigszins stijlvol gebracht wordt. In Shoot 'em up kon ik niks van dat ontdekken.

En ohja, hoe geforceerd was het om de persoonlijke irritaties van regisseur en schrijver van de film Michael Davis (niet knipperen bij het wisselen van weghelft bijvoorbeeld), op te merken :'). Dit soort dingen kunnen tegenwoordig echt niet meer! Cijfer: 4,5
pi_86056439
Citizen Kane (1941) Ben ik nog niet over uit...
Enemy of the State (1998) * * * 1/2
No Country For Old Men (2007) * * * *
On the Waterfront (1954) * * * *
The Big Sleep (1946) * * * *
The French Connection (1971) * * * *
Vertigo (1958) * * * * *

[ Bericht 44% gewijzigd door BluesRebel op 04-09-2010 12:33:38 ]
pi_86057345

Six Feet Under
Gisteravond de laatste aflevering van Six Feet Under gezien, en ik niets anders zeggen dan wat een bijzonder briljante serie dit wel niet is. Het is meeslepend, het is ontroerend, het heeft alles wat een serie moet hebben.
Geweldige cast, geniale dialogen, het houd je vast en laat je niet meer los tot de laatste aflevering.
Aanrader!

Cijfer: 8,5
pi_86061176
Ik heb paar dagen geleden Dinner for Schmucks gezien.

Wat een ongelooflijke kutfilm was dat zeg. De humor was ongelooflijk simpel, alleen leuk als je 1x in het jaar een film ziet ofzo. Het personage van Steve Carell irriteerde me bijna vanaf de minuut dat ie in beeld kwam en is uberhaupt een krankzinnig personage. Hij speelt zo'n verschrikkelijke idioot dat het gewoon niet eens meer geloofwaardig overkomt. Plus: You never go full retard man

En het vervelende was ook nog dat bijna de hele zaal bijna moest lachen om elke jankgrap, op ik en degene met wie ik was na. Dat ik bijna huilend wilde schreeuwen "Waarom is dit nou leuk?!".

Slechtste film die ik in jaren heb gezien, en ik heb al 4 jaar Pathe Unlimited....
pi_86061205
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 11:19 schreef JDx het volgende:
Iron Man 2 komt vandaag uit geloof ik, dus zal binnen no-time een HD ripje zijn.
Toch zelf maar even nagekeken, kom op verschillende sites tegen dat het rond de 27e van September zal zijn.
pi_86061311
Iron Man 2 dvdrip staat overal online..hoop verschillende release groups ook.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_86061364
Misschien is het een gelekte DVD, want meestal verschijnen de eerste HD rips vlak na de eerste DVD rips, lijkt me sterk dat ze de bluray later uitbrengen. Maar even proberen, wellicht iets voor vanavond! ;)

Daarna uiteraard verslag.
pi_86061425
Gewoon retail hoor :)
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_86061668
Ik zie het ja. :o
pi_86062854
Toy Story
leuk om nogeens te zien. Tegenover de animatiefilms van nu is het een redelijk simpel verhaal en wat aan de korte kant maar tis nog steeds genieten met deze pionier van de animatiefilms ^O^
8.3 / 10
  zaterdag 4 september 2010 @ 16:13:05 #123
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_86062995
Ik vond alleen maar cam versies :'( maar dat was gister..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_86063008
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:13 schreef Dagoduck het volgende:
Ik vond alleen maar cam versies :'( maar dat was gister..
Gisterenavond laat kwam de eerste geloof ik *O*
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  zaterdag 4 september 2010 @ 16:23:30 #125
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_86063244
Iemand al met subs? :7
pi_86063249
Ik wacht denk ik toch op een HD release..
pi_86063399
Eastbound & Down

Door gebrek aan leuke komedie's deze serie (6 afleveringen á 25 minuten) gekeken en dit is eigenlijk een Will Ferell film maar dan in serievorm en leuker. Kenny Powers (Danny McBride) is een uitgerangeerde honkballer/pitcher en leeft nog alsof ie de beste van de wereld is. Als ie terugkomt in zijn geboortedorp neemt ie een baan als gymleraar aan om ondertussen aan zijn comeback te werken.
9 / 10 (voor een komedieserie)
  zaterdag 4 september 2010 @ 16:49:30 #128
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_86063846

Slecht acteerwerk vond ik, zo slecht dat het wel bewust zo gedaan moet zijn denk ik en het geeft ook wel een extra komische noot. Ik bedoel, Steven Seagal deed niet onder van de rest. Maar oh zulke heerlijke en vermakelijke actie misschien wat rommelig en, vind ik, te weinig slash actie maar zeker wel het kijken waard. Beter dan The Expendables? Ik weet het niet, misschien wel, daarvoor moet ik ze allebei nog een keertje zien denk ik.
pi_86064986
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:49 schreef N-E-R-D het volgende:
[ afbeelding ]

Slecht acteerwerk vond ik, zo slecht dat het wel bewust zo gedaan moet zijn denk ik en het geeft ook wel een extra komische noot. Ik bedoel, Steven Seagal deed niet onder van de rest. Maar oh zulke heerlijke en vermakelijke actie misschien wat rommelig en, vind ik, te weinig slash actie maar zeker wel het kijken waard. Beter dan The Expendables? Ik weet het niet, misschien wel, daarvoor moet ik ze allebei nog een keertje zien denk ik.
waar heb je em gezien? lijkt mij wel een gave film
  zaterdag 4 september 2010 @ 17:42:34 #130
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_86065184
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 17:34 schreef casper019 het volgende:

[..]

waar heb je em gezien? lijkt mij wel een gave film
Voorpremiere in Pathe de Kuip :)
pi_86066028
quote:
[ afbeelding ]

Denk dat dat ook een beetje het sfeertje is wat Rodriguez wilt creëren, gezien zijn andere films. :)
  zaterdag 4 september 2010 @ 21:13:49 #132
313219 vinnypassy
pi_86071003
221. The Squid and the Whale (Noah Baumbach, 2005) :: 7.7
Aan de ene kant is het zo dat we het verhaal van de ontwrichte familie met dank aan een scheiding wel kennen, maar de karakters in de hoofdrollen zijn wel ‘echte’ mensen, mede met dank aan de acteurs: ondanks dat je ze op momenten haat, voel je ergens toch enige sympathie. Het beeld dat geschetst wordt door de regisseur komt daardoor waarheidsgetrouw over, mede door het ouderwetse en fletse kleurgebruik. De lengte van de film en het redelijk plotse einde zijn smetjes op de film, want het is eigenlijk net zoals Al Pacino het ooit zei: ‘Just when I thought I was out, they pull me back in’. Maar dan precies omgekeerd.

222. Garden State (Zach Braff, 2004) :: 8.0
Hoewel de film qua originaliteit geen uitschieter is, is de uitvoer dat absoluut wel. Zaff zet een goede rol neer als acteur, maar wordt zonder meer overtroffen door de uitblinkende Portman. De rest van de cast zet overigens ook prima geloofwaardige karakters neer. De intieme regie van Zaff steelt absoluut de show, net als bijvoorbeeld de soundtrack en de (subtiele) humor. Een heerlijke film om te kijken op een grauwe herfstdag, die echter wel voor een net wat te makkelijk cliché-einde kiest.
pi_86071805
The Expendables net gezien.

Wat een cast, maar wat een flut film.

4.0
pi_86071967
Gran Torino
Disgruntled Korean War vet Walt Kowalski sets out to reform his neighbor, a young Hmong teenager, who tried to steal Kowalski's prized possession: his 1972 Gran Torino.

IJzersterke film met en van Clint Eastwood. De serieuze thema's gaan gepaard met humor wat het geheel extra sterk maakt.

IMDb: 8,4
Mijn cijfer: 8,8
pi_86073000
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:41 schreef Svubeqak het volgende:
The Expendables net gezien.

Wat een cast, maar wat een flut film.

4.0
Eindelijk meer mensen die het eens zijn, 't is gewoon totale shit.
pi_86073632
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 22:17 schreef JDx het volgende:

[..]

Eindelijk meer mensen die het eens zijn, 't is gewoon totale shit.
Ik snap niet dat ze er niet meer uit halen, met deze cast kan je de grootste actie film ooit maken. En dan maken ze liefdesfilm. :')
pi_86074254
Letters to juliet

Verenigde Staten
Drama / Romantiek
105 minuten

geregisseerd door Gary Winick
met Amanda Seyfried, Gael García Bernal en Vanessa Redgrave

Een jonge Amerikaanse vrouw (Amanda Seyfried) gaat op vakantie naar het prachtige Verona in Italië. Daar vindt ze een ''Letter to Juliet'', een onbeantwoorde brief aan een onbeantwoorde liefde. Hierdoor begint ze een zoektocht naar de geliefden uit de brief...

wel een heel erg zoete, en best voorspelbare film. Maar toch erg leuk en gezellig gedaan. Mooie omgevingen muziek en het kijkt gewoon erg lekker weg.
6.5
  zaterdag 4 september 2010 @ 23:00:38 #138
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_86074367
Gisteren gezien,

Uit het genre goede wraakfilms.. :)
Niets mis met een meisje dat wraak neemt op de mannen die haar hebben vernederd.. :9
+ een geweldige soundtrack.. :)

7.5

[ Bericht 3% gewijzigd door Tism op 04-09-2010 23:40:23 ]
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zaterdag 4 september 2010 @ 23:14:39 #139
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_86074792
PS I Love You

Triest begin, stukje wederopbouw en natuurlijk het verwachte feelgood einde. Een film die voldoet aan de verwachtingen met prima rollen van Swank en Butler, die de film op belangrijke wijze vormgeven. Met mindere acteurs wordt het denk ik al gauw een scenario waarbij je wegzapt uit verveling. Nu zijn de twee uur echter prima uit te zitten, al is de koek daarna wel echt op.

IMDb: 6,9
Mijn cijfer: 7,3
Zerg schreef:
  zaterdag 4 september 2010 @ 23:37:38 #140
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86075556
Met Andere Normen (MAN)

Deze film vond ik heel erg tegenvallen, het was te gekunsteld.
Het verhaal is opzich best leuk, het acteerwerk viel erg tegen en de pogingen om artistiek te zijn lagen er te dik op.

Mijn cijfer: 4
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  † In Memoriam † zondag 5 september 2010 @ 00:45:38 #141
264940 8108139dpths
pi_86077761

De trailer maakte me erg nieuwsgierig. Ik heb 'm net zitten kijken, maar de film viel me persoonlijk een beetje tegen. Slecht is 'ie zeker niet, maar ik had er gewoon wat meer van verwacht. Er had meer uitgehaald kunnen worden. Een 6.5 will do. (IMDB: 7.0)
pi_86079647
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:07 schreef Tim86 het volgende:
Iron Man 2 dvdrip staat overal online..hoop verschillende release groups ook.
heb iron man 2 in bios gezien... was niet heel spannend eigenlijk... 4/10
  Moderator zondag 5 september 2010 @ 10:51:45 #143
9859 crew  Karina
Woman
pi_86082977
Gisteravond in de open lucht gezien in het kader van het Africa in the Picture Film Festival:
Soul Power

Documentaire over een soulconcert, gehouden in Kinshasa, Zaire in 1974 rondom de bokswedstrijd van Mohammed Ali tegen George Foreman.

Je ziet stukken van de voorbereiding, gesprekken Mohammed Ali en uiteraard stukken van het concert, waaraan onder andere mededen: James Brown, Miriam Makeba, The Spinners en Bill Withers.

Leuk, goede muziek, alleen had ik wel iets meer muziek verwacht eigenlijk. Wat me wel opviel is dat Mohammed Ali best wel humor had. Vreemd wel dat je George Foreman helemaal niet zag, die wilde zeker niet. Verder natuurlijk veel gepraat over de liberalisering van de zwarten in Amerika (ook door Ali). Vooral in die tijd (jaren zeventig) werden de zwarten in Amerika nog heel slecht behandeld. In Zaire leek dat al een stuk beter te gaan.
niet zo tof doen
  zondag 5 september 2010 @ 10:56:00 #144
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_86083045
Gister een stukje van Poughkeepsie tapes gezien en erna Srpski film.
Zieke shit, die laatste.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_86083394
From Paris With Love

Wat een vette film! John Travolta speelt zijn rol super goed en ziet er ook nog eens bad-ass uit! :D
Heb echt genoten van deze lekker ouderwetse actiefilm.

The Other Guys

Is al besproken. Hij begon inderdaad erg goed, maar kakte halverwege echt compleet in. Ik werd ook helemaal gek van Mark Wahlberg (rechts op poster) die de complete film bij het minste of geringste loopt te schreeuwen. Als ze met de hoofdrolspelers in het begin, Samual L. Jackson en Dwayne Johnson, deze film hadden gevuld was het een pareltje geweest.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_86084470
Na de eerder mishap met The Fog, nu wel The Mist gezien.

Goeie adaptatie van het verhaal van Stephen King. Op zich goed geacteerd maar ik vond de hoofdrol slecht gecast. Ik had na 2 minuten al een hekel aan die kerel met z'n nietszeggende uitstraling. Wat aan de lange kant maar gelukkig spannende genoeg en met genoeg lekker beestjes. Het einde was eigenlijk wat voorspelbaar maar wel typisch King, hoewel hij het niet zelf zo geschreven had.

Een 7-
Whiskyplankje
pi_86087860
The last airbender 2010. Ik had er meer van verwacht. :{
Twiddel
pi_86090778
quote:
Op zondag 5 september 2010 13:58 schreef summer2bird het volgende:
The last airbender 2010. Ik had er meer van verwacht. :{
Verwachtte je een 10 en was het een 8 of verwachtte je een 7 en was het een 5?
pi_86091882
quote:
Op zondag 5 september 2010 15:39 schreef JDx het volgende:

[..]

Verwachtte je een 10 en was het een 8 of verwachtte je een 7 en was het een 5?
oh ja, ik verwachtte een 8 en het was een 5.
Slecht geacteerd, te weinig humor.
Twiddel
  † In Memoriam † zondag 5 september 2010 @ 17:21:44 #150
264940 8108139dpths
pi_86093769

quote:
In Washington D. C. komt Rachel Armstrong (Kate Beckinsale), een vrouwelijke verslaggeefster in de problemen nadat zij de ware identiteit van een CIA agent openbaar heeft gemaakt. Er staat haar een celstraf te wachten omdat ze haar bron blijft beschermen.
Goddomme, wat een ijzersterke film. _O_
Origineel, meeslepend verhaal dat boeit van begin tot eind, erg sterk acteerwerk, en een zeer verrassend einde.
Deze krijgt van mij een dik verdiende 9.0 (IMDB: 7.4).
pi_86094433
Die Hard 4.0, voor de zoveelste keer. Is gewoon en vette film

zondag 5 september 2010 @ 18:53:10 #152
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_86096282
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:46 schreef ElmoFan het volgende:

[ afbeelding ]
Gezien in de bios, kijkt gewoon lekker :)
pi_86097184
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:53 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Gezien in de bios, kijkt gewoon lekker :)
Dat is dan een tijdje geleden of niet? :') Ze schijnen ook bezig te gaan met een Die Hard 5.0 *O*

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2010 19:22:36 ]
pi_86097445
SUCK

Geniale film en niet zo dom als ie eruit ziet op het plaatje, ik ben geen fan van vampier films, helemaal niet zelfs, maar bij gebrek aan leuke HD releases deze op de gok maar gaan kijken. En damn, wat een leuke film, het is geen domme comedy zoals je misschien denkt, maar echt een serieuze comedy! Ik kan hem gewoon niet echt beschrijven.

Onverwachts fun gewoon!

Oh en Hugo, wat een mannetje haha, en die vrouw, damn wat is zij nice!

7,5!

Ook leuk dat Moby en Iggy Pop in de film spelen en ik kon hem niet beschrijven, maar vond een leuke beschrijving op IMDB: "Rock 'n roll vampire musical comedy road movie".

[ Bericht 9% gewijzigd door JDx op 05-09-2010 19:39:18 ]
  zondag 5 september 2010 @ 21:26:32 #155
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_86103401
quote:
Op zondag 5 september 2010 19:22 schreef ElmoFan het volgende:

[..]

Dat is dan een tijdje geleden of niet? :') Ze schijnen ook bezig te gaan met een Die Hard 5.0 *O*
:Y 2007 ofzo..
pi_86105477
The Chase

Naar aanleiding van een bericht in dit topic gekeken, echt wel een leuke film, ik krijg bij die jaren 90 films echt zo'n easy life gevoel, toen was alles nog positief en chill... misschien ook wel omdat ik rond die tijd in de brugklas zat en alles nog leuk en spannend was.

Kon je je nog vermaken op een feestje met een film en een glas sinas.

Jullie hadden het over een mooie scene, hij was fijn, alleen vind ik het begin en de eindscene van True Romance toch mooier. Ook uit die tijd trouwens.

Dikke 7,5!

quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:10 schreef bascross het volgende:

[..]

Hij is in ieder geval absoluut niet serieus bedoeld. Je zou de film misschien ook nog kunnen kwalificeren als media-satire.

De scene die ik bedoel is:
SPOILER
Ook mooi hoe ze af en toe hun stuur allemaal scheef hebben staan terwijl ze recht vooruit gaan :P

En ohja... Charlie Sheen die zegt dat ie miss ooit z'n eigen sitcom heeft... geniaal. Grappig ook dat de zanger van the Red Hot Chili Peppers mee speelt.
pi_86105755
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:21 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Origineel, meeslepend verhaal dat boeit van begin tot eind, erg sterk acteerwerk, en een zeer verrassend einde.
Film net ook gezien, ik las je stukje toen ik in de bus zat vanmiddag.

Ik deel die mening niet echt met je, voor mij zat er te weinig spanning in..
pi_86107394
Net Black Death gekeken

Verenigd Koninkrijk / Duitsland
Avontuur / Drama
102 minuten

geregisseerd door Christopher Smith
met Eddie Redmayne, Sean Bean en Carice van Houten

Het Middeleeuwse Engeland wordt geteisterd door de pest. Lijken liggen bij honderden verspreid en het land is ondergedompeld in chaos. De Kerk verliest zijn greep op de bevolking, bij wie de angst overheerst. Alle hoop is gevestigd op een dorp dat vooralsnog gespaard lijkt te blijven voor de ziekte. Het ligt veraf gelegen, omringd door moeras. Er wordt gefluisterd dat het dorp geleid wordt door een tovenares. Deze Langiva (Carice van Houten) zou doden weer tot leven kunnen wekken. De gevreesde ridder Ulrich (Sean Bean) krijgt van de Kerk de opdracht deze geruchten te onderzoeken. Als gids neemt hij de jonge monnik Osmund (Eddie Redmayne) mee, die hem en zijn bende huurlingen als gezant van God veilig door het moerasland naar het dorp moet leiden. De reis is hachelijk en vol gevaren, maar pas in het dorp zelf stuiten ze op de ultieme gruwel.

Vette film! goed verhaal met geweldige plotwendingen

Ik geef 7.5/10
IMDB 6.7/10
pi_86109178
Ik ben trouwens erg benieuwd wat Casper019, Karina, Koekemonster, Tim86 en 8XXXdpths van de film Suck vinden, met 2 van deze mensen ben ik het namelijk bijna altijd eens, 2 vrijwel nooit en 1 ben ik nog niet helemaal over uit :P

Ps... zit al tijdje met een idee in mn hoofd om een site te maken dat je een match kan maken met iemand die dezelfde smaak heeft als jij en dan aanraders van diegene kan zien. Ik had namelijk altijd iemand bij de videotheek vroeger die exact dezelfde smaak had en iemand met de tegenovergestelde smaak van mij. Was altijd makkelijk films kiezen. Misschien bestaat het al, maar ik heb t nog nooit ergens gezien.

[ Bericht 3% gewijzigd door JDx op 05-09-2010 23:10:50 ]
pi_86110012
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:46 schreef ElmoFan het volgende:

[ afbeelding ]
Die is vrijdag op tv ;)
  zondag 5 september 2010 @ 23:27:45 #161
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_86110654
quote:
Op zondag 5 september 2010 22:55 schreef JDx het volgende:
Ik ben trouwens erg benieuwd wat Casper019, Karina, Koekemonster, Tim86 en 8XXXdpths van de film Suck vinden, met 2 van deze mensen ben ik het namelijk bijna altijd eens, 2 vrijwel nooit en 1 ben ik nog niet helemaal over uit :P

Ps... zit al tijdje met een idee in mn hoofd om een site te maken dat je een match kan maken met iemand die dezelfde smaak heeft als jij en dan aanraders van diegene kan zien. Ik had namelijk altijd iemand bij de videotheek vroeger die exact dezelfde smaak had en iemand met de tegenovergestelde smaak van mij. Was altijd makkelijk films kiezen. Misschien bestaat het al, maar ik heb t nog nooit ergens gezien.
Probeer http://www.icheckmovies.com/ eens. Zit er zelf niet op dus weet niet of het ook echt wat is.
  Moderator zondag 5 september 2010 @ 23:30:35 #162
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_86110766
quote:
Op zondag 5 september 2010 22:55 schreef JDx het volgende:

Criticker: http://www.criticker.com/

En wellicht Filmaster: http://filmaster.com/
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_86110931
The Ghost Writer

Net gekeken! Serieus... WAT EEN VETTE FILM! Hij heeft me echt geboeid van begin tot eind! In lange tijd niet meer zo'n kwaliteitsfilm gezien! ^O^
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_86116462
quote:
Op zondag 5 september 2010 23:35 schreef Wootism het volgende:
The Ghost Writer
[ afbeelding ]

Net gekeken! Serieus... WAT EEN VETTE FILM! Hij heeft me echt geboeid van begin tot eind! In lange tijd niet meer zo'n kwaliteitsfilm gezien! ^O^
ik vond em ERG tegenvallen, t was een goeie film maar had er meer van verwacht
hij was een beetje traag
  maandag 6 september 2010 @ 10:32:43 #165
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_86118676
Geen hele goede filmmaand, maar het was dan ook augustus.

Augustus
Films
47. The Butterfly Effect (Eric Bress, J. Mackye Gruber, 2004) :: 6.0
48. Ran (Akira Kurosawa, 1985) :: 7.5
49. Witness for the Prosecution (Billy Wilder, 1957) :: 7.8
50. Inception (Christopher Nolan, 2010) :: 7.0
51. Who's Afraid of Virginia Woolf? (Mike Nichols, 1966) :: 7.0
52. Amores perros (Alejandro González Iñárritu, 2000) :: 7.2
53. El secreto de sus ojos (Juan José Campanella, 2009) :: 8.0

Statistieken
Totaal 7 films (maandgemiddelde: 6.6) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 7.

Totale speelduur: 945 min.
Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: El secreto de sus ojos (8.0, 8ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: The Butterfly Effect (6.0).

Media-verdeling
2.
5.
Overal verstand van.
  maandag 6 september 2010 @ 11:06:49 #166
313219 vinnypassy
pi_86119610
Amores Perros maar zo'n laag cijfer joh... Wat vond je niet goed aan de film?
  maandag 6 september 2010 @ 11:21:51 #167
57047 macondo
pi_86120120
quote:
Op maandag 6 september 2010 11:06 schreef vinnypassy het volgende:
Amores Perros maar zo'n laag cijfer joh... Wat vond je niet goed aan de film?
Ik vond het een goede film, maar hij sleepte zich wat te lang voort. En als de (losse) verhaallijnen wat absurdistisch worden, vind ik het moeilijk om de aandacht er bij te houden na twee uur. Zeker als het weer nieuwe personages zijn.
Overal verstand van.
pi_86128636
quote:
Op zondag 5 september 2010 23:13 schreef d1ce het volgende:

[..]

Die is vrijdag op tv ;)
Weet ik, ik ga hem dan wel weer kijken :')

http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=16617 *O*

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2010 15:37:04 ]
pi_86143832
After Life

Het begon mooi, ik dacht wow, goede film, maar een half uur voor het einde begon het irritant te worden en ik was aan het wachten op een soort van mooi einde...

SPOILER
...maar het was soort van beetje jammer.

Begon als een 8, maar ik geef hem een 6,5.
pi_86144068
Zo Iron Man 2 kijken in Full HD. Ben zeer benieuwd en heb hoge verwachtingen.
pi_86144492
Piranha 3D

Verenigde Staten
Horror / Komedie
88 minuten

geregisseerd door Alexandre Aja
met Elisabeth Shue, Ving Rhames en Christopher Lloyd

Elk jaar stijgt de populatie van het slaperige dorpje rondom Lake Victoria explosief van 5.000 naar 50.000 mensen, allemaal gekomen om een wild weekend te beleven. Het '4th of July' feest staat garant voor zuipend sextoerisme. Dit jaar echter, zijn katers en geklaag van de lokale bevolking niet de enige zorgen van de tijdelijke bewoners; een aardschok in Lake Victoria heeft een scheur in de bodem gemaakt waardoor een kolonie van prehistorische piranha’s zich in het meer heeft genesteld. Ongekende moordmachines die door hun primitieve instinct maar één doel voor ogen hebben: jagen op alles wat beweegt en schoonstrippen tot het bot. In luttele seconden...

De film kijkt lekker weg en duurt precies lang genoeg. Het is wel een goeie film, alleen jammer dat het horror gedeelte pas na ongeveer 45minuten op gang komt.. maar dan krijgen we ook wat leuke dingen te zien. Het verhaal is wel erg bekend en niet bijzonder, maar toch is het leuk gedaan.. leuk om gezien te hebben
een klein 6je
  † In Memoriam † maandag 6 september 2010 @ 22:14:22 #172
264940 8108139dpths
pi_86145562

Bijzonder verhaal. Op zich een heerlijk rustig voortkabbelende film, een vrij laag tempo, maar hij blijft wel continu boeien. Het acteerwerk van Casey Affleck is echt geweldig, hij is perfect als 'de wolf in schaapskleren'. Op gegeven moment begon ik zijn karakter ook nog wel een beetje te begrijpen, omdat je ook nog wat informatie over zijn verleden krijgt. Ik vond 'm al met al erg sterk en vind 'm zeker een 8 waard. :Y
  maandag 6 september 2010 @ 23:36:02 #173
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_86149800
Ben ook net naar Pirana 3D geweest, de trailer had toch wel iets in me wakker gemaakt, met zijn:
'Niet in het water gaan, er zwemmen mensetende piranas rond'
'Boeiend, het is springbreak!' *plons*
en dan duizend bloed.

Op zich voldeed de film redelijk aan deze verwachtingen, maar op een gegeven moment was ik er wel een beetje klaar mee. Het einde was ijzersterk.
pi_86152356
Their eyes where watching god

Het verhaal gaat over een African-American Woman (Halle Barry) die opgroeit op het platte land van Amerika.
Door schade en schande wijs geworden zet ze zich af tegen de bekrompen dorps gemeenschap.
Ik heb hier en daar wel een traantje gelaten, zeer mooie film.
  † In Memoriam † dinsdag 7 september 2010 @ 12:44:30 #175
264940 8108139dpths
pi_86160507

Spannende actiefilm. :Y
Erg sterk acteerwerk vooral van Denzel Washington, maar ook Travolta doet het heel redelijk.
Dikke 8.0 (IMDB: 6.5).
pi_86161500
Shutter Island
Het weekend deze film gekeken, waar ik al een keer aan begonnen was en toen in slaap was gevallen :') Dat zegt meestal niet veel goeds over de film, en het begin is dan ook wel wat traag en onduidelijk. Dit wordt natuurlijk allemaal goed gemaakt op het einde, al vond ik het persoonlijk wat te geforceerd weird. Ik had nergens het idee dat het een geniaal bedachte plotwending was. De film ziet er er verder prachtig uit, en de lokatie zou het sfeertje goed moeten kunnen vormen, maar Leonardo is hier toch niet in zijn beste rol.. Nergens slecht, maar gewoon niet zo memorabel als je van een film van Scorcese zou verwachten.

Robin Hood
Waar je bij de titel van de film eigenlijk al denkt het hele verhaal te kennen, was ik blij verrast met de uitwerking van de film. Het verhaal kwam ook veel realistischer over.. Wel jammer dat sommige dingen zo snel voorbij komen dat bv. de impact niet helemaal in te leven is, zoals het belasting verhaal van de koning. Ook had ik een klein beetje moeite met Fryer Tuck, die ik dagelijks als vader voorbij zie komen in een comedy en daar dezelfde uitdrukking heeft.. Voor de rest eigenlijk niets dan goeds over deze film, die in het tweede gedeelte wel lekker op gang komt. Erg vermakelijk :)

Vanavond Ironman 2 :9
pi_86161974
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 12:44 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]

Spannende actiefilm. :Y
Erg sterk acteerwerk vooral van Denzel Washington, maar ook Travolta doet het heel redelijk.
Dikke 8.0 (IMDB: 6.5).
Naah, ik vind een 8,0 echt te veel hoor. Best een leuke film hoor, daar niet van, maar ten eerste is het een exacte remake zonder ook maar iets aan het verhaal te veranderen, en ten tweede kloppen er gewoon te veel dingen niet. Ik zou 'm een 7,3 geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2010 13:32:50 ]
  † In Memoriam † dinsdag 7 september 2010 @ 13:41:08 #178
264940 8108139dpths
pi_86162232
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 13:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Naah, ik vind een 8,0 echt te veel hoor. Best een leuke film hoor, daar niet van, maar ten eerste is het een exacte remake zonder ook maar iets aan het verhaal te veranderen, en ten tweede kloppen er gewoon te veel dingen niet. Ik zou 'm een 7,3 geven.
Ik wist niet dat het een remake was, ik hoorde de titel gisteren pas voor de 2e keer (heb 'm vorig jaar misschien al eens voorbij horen komen, maar verder niet). :@
En ja, er zitten de nodige fouten in, maar echt heel storend vond ik ze niet. Het is ze vergeven. :D
pi_86173921
Iron Man 2 gisteravond gezien.

Super vette film. Voor mij de tofste film voor dit jaar.

ik heb inception nog niet gezien
  dinsdag 7 september 2010 @ 19:07:31 #180
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_86174851
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:21 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Naar aanleiding van jouw positieve post heb ik de film ook gekeken.

Wat een kut film!
SPOILER
pi_86176079
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 19:07 schreef Burrito het volgende:

[..]

Naar aanleiding van jouw positieve post heb ik de film ook gekeken.

Wat een kut film!
SPOILER
Dat ik na een tijd ook, het bleef maar op die manier door gaan.
pi_86176525
quote:
Op maandag 6 september 2010 22:14 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]

Bijzonder verhaal. Op zich een heerlijk rustig voortkabbelende film, een vrij laag tempo, maar hij blijft wel continu boeien. Het acteerwerk van Casey Affleck is echt geweldig, hij is perfect als 'de wolf in schaapskleren'. Op gegeven moment begon ik zijn karakter ook nog wel een beetje te begrijpen, omdat je ook nog wat informatie over zijn verleden krijgt. Ik vond 'm al met al erg sterk en vind 'm zeker een 8 waard. :Y
Is het een beetje spannende film? of echt een trage film?

ik hou van spanning.. niet van trage films
pi_86176576
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 18:43 schreef Svubeqak het volgende:
Iron Man 2 gisteravond gezien.

Super vette film. Voor mij de tofste film voor dit jaar.

ik heb inception nog niet gezien
dan heb je kick-ass zeker nog niet gezien :O ?
  † In Memoriam † dinsdag 7 september 2010 @ 20:14:54 #184
264940 8108139dpths
pi_86177512
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 19:50 schreef casper019 het volgende:

[..]

Is het een beetje spannende film? of echt een trage film?

ik hou van spanning.. niet van trage films
Nee, dan is dit niets voor jou. :')
Dit is meer een film waarin het draait om het erg sterke verhaal.
  dinsdag 7 september 2010 @ 20:54:58 #185
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_86179708
You Don't Mess With The Zohan
Bôh, weer een dertien-in-een-dozijn-comedy, waar nauwelijks mee te lachen is. Adam Sandler als Israëlitische vechtjas annex kapper plus zijn accent zijn nog niet eens de grootste irritatiebron. Dat kan ik nog wel verteren, vreemd genoeg. Het zijn de grappen, die echt te flauw en te gemakkelijk zijn.

Het enige aardige nog was de combinatie tussen de humor (in ieder geval de poging daartoe) en het superheld-zijn van de hoofdpersoon. Daar kan in filmland nog wel meer mee gedaan worden. Echter vrees ik dat men nog lang niet uitgekeken is op deze simpele vunzigheidshumor en dat de onophoudelijke bagger van dit soort films nog lang niet gestopt is. Jammer ;(. Cijfer: 5

Brute Force
Mooie gevangenisfilm die later vele films in hetzelfde genre geïnspireerd moet hebben. Het bevat de bekende elementen zoals de tirannieke cipier (Hume Cronyn), prima flashbacks van de gevangenen en natuurlijk een ontsnapping onder leiding van Burt Lancaster. Dat laatste is overigens het hoogtepunt van de film. Heel mooi in beeld gebracht en bovendien spannend! Cijfer: 7,5
pi_86180982
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 19:51 schreef casper019 het volgende:

[..]

dan heb je kick-ass zeker nog niet gezien :O ?
Er staat dat het voor mij de tofste film van het jaar is, ik heb Kick Ass gezien maar Iron Man is voor mij toch beter.
pi_86182395
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 20:54 schreef Falco het volgende:
Bôh, weer een dertien-in-een-dozijn-comedy, waar nauwelijks mee te lachen is. Adam Sandler als Israëlitische vechtjas annex kapper plus zijn accent zijn nog niet eens de grootste irritatiebron. Dat kan ik nog wel verteren, vreemd genoeg. Het zijn de grappen, die echt te flauw en te gemakkelijk zijn.

Het enige aardige nog was de combinatie tussen de humor (in ieder geval de poging daartoe) en het superheld-zijn van de hoofdpersoon. Daar kan in filmland nog wel meer mee gedaan worden. Echter vrees ik dat men nog lang niet uitgekeken is op deze simpele vunzigheidshumor en dat de onophoudelijke bagger van dit soort films nog lang niet gestopt is. Jammer ;(. Cijfer: 5

Brute Force
Mooie gevangenisfilm die later vele films in hetzelfde genre geïnspireerd moet hebben. Het bevat de bekende elementen zoals de tirannieke cipier (Hume Cronyn), prima flashbacks van de gevangenen en natuurlijk een ontsnapping onder leiding van Burt Lancaster. Dat laatste is overigens het hoogtepunt van de film. Heel mooi in beeld gebracht en bovendien spannend! Cijfer: 7,5
nee youd ont mess with the zohan is juist geweldig!!!! dikke 8 rete gave film dat
pi_86182437
Robin hood

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Actie / Drama
148 minuten / 164 minuten (Director's Cut)

geregisseerd door Ridley Scott
met Russell Crowe, Cate Blanchett en Mark Strong

Het legendarische verhaal over de ervaren boogschutter Robin Hood (Russell Crowe), die in dienst treedt bij het leger van koning Richard om tegen de Fransen te vechten. Na de dood van de koning vertrekt Robin naar Nottingham, een stad die lijdt onder de corruptie van een tirannieke schout en torenhoge belastingen. Daar valt hij voor de weduwe Lady Marian (Cate Blanchett), die de identiteit en de motieven van deze kruisridder niet volledig vertrouwt. In de hoop de hand van Lady Marian te winnen en de stedelingen te redden, brengt Robin een bende bij elkaar die uitblinkt in dodelijke vechttrucs en levenslust. Samen vallen ze de rijke bovenklasse aan om het onrecht te herstellen...

Geweldige film, ook heel erg goed gespeeld door Russell Crowe.
Ik heb niet vaak het geduld om 2.5 uur naar een film te kijken ,maar met deze film had ik er geen moeite mee. De tijd vloog voorbij. In zijn soort is dit absoluut de beste van dit jaar.
Een hele spannende film met leuke humor en hele goeie gevecht scenes.
Daarom geef ik deze film een dikke 9.5
  Redactie Games dinsdag 7 september 2010 @ 23:17:50 #189
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_86187329
quote:

Ik heb em vandaag ook in de sneak gezien. Maar ik vond het juist een geweldige film in z'n genre. Het acteerwerk is misschien niet van een hoog niveau, maar dit is zo'n typische Robert Rodriguez film. Alles is weer in hetzelfde straatje als From Dusk Till Dawn, Desperados, Planet Terror. Zelfs dezelfde acteurs spelen weer mee. Als ik eerlijk moet zeggen een van z'n betere van dit soort. Niet teveel bij nadenken, gewoon rauwe over the top actie met aardig wat rondvliegende ledematen/organen/hoofden en een overvloed aan bloed. Lindsey Lohan die een toepasselijk rol had als crackhoertje met Daddy-issues een overmaat aan drank/drugsmisbruik ze kon het zelf gewoon zijn.. :') en tevens een nippleslip te zien.. :')

Jessica Alba was er echt alleen maar voor de schermopvulling, mooie meid wel, maar je kan haar weglaten in heel de film en je zou er nog niks van missen.. :')

Ach ja, je moet er niet voor de inhoud heen gaan, maar hij is zeker wel vermakelijk... :D

8/10
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  Moderator dinsdag 7 september 2010 @ 23:36:21 #190
9859 crew  Karina
Woman
pi_86188369
Brooklyn's Finest
Politiefilm

Drie agenten worden gevolgd, een agent die undercover is binnen de drugswereld, een agent die bijna met pensioen gaat en een agent die geldproblemen heeft en hier en daar wat "bijverdient" door wat drugsgeld achterover te drukken, al dan niet gepaard met geweld.

In het genre vond ik het wel een goede film. Niet echt heel spannend, maar wel boeiend. Ik ben alleen niet zo een fan van Richard Gere.

[ Bericht 5% gewijzigd door Karina op 07-09-2010 23:42:16 (plaatje werkte niet) ]
niet zo tof doen
pi_86188523
Harry Brown
Aardige film, die wel nagenoeg compleet door Michael Caine gedragen wordt. 7/10.

The Last King of Scotland
Film over dictator Idi Amin van Uganda, die geweldig wordt neergezet door Forest Whitaker. 7.5/10

The Secret in Their Eyes / El Secreto de Sus Ojos
Matige detective, die alleen op het einde echt de moeite waard is. De setting in Argentinië en de Spaanse taal geven de film wel wat extra's, maar het was bij tijd en wijlen nogal langdradig. 6/10

The Kingdom
Goede oorlogsfilm met Jamie Foxx, die in de paar films die ik van hem heb gezien, goed acteert. Ook in deze film. Het verhaalt heeft even nodig om echt op gang te komen, maar ik vond het een boeiende film, die naar het einde toe steeds beter werd. 8/10
pi_86188841
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 20:54 schreef Falco het volgende:

Feet uppercut!

smell it, smell it, smell it, NOW TAKE IT :D toch meesterlijk?? ik vind het zeker een 7,5/10 waard :) *O*
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:49:09 #193
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_86188986
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:17 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Ik heb em vandaag ook in de sneak gezien. Maar ik vond het juist een geweldige film in z'n genre. Het acteerwerk is misschien niet van een hoog niveau, maar dit is zo'n typische Robert Rodriguez film. Alles is weer in hetzelfde straatje als From Dusk Till Dawn, Desperados, Planet Terror. Zelfs dezelfde acteurs spelen weer mee. Als ik eerlijk moet zeggen een van z'n betere van dit soort. Niet teveel bij nadenken, gewoon rauwe over the top actie met aardig wat rondvliegende ledematen/organen/hoofden en een overvloed aan bloed. Lindsey Lohan die een toepasselijk rol had als crackhoertje met Daddy-issues een overmaat aan drank/drugsmisbruik ze kon het zelf gewoon zijn.. :') en tevens een nippleslip te zien.. :')

Jessica Alba was er echt alleen maar voor de schermopvulling, mooie meid wel, maar je kan haar weglaten in heel de film en je zou er nog niks van missen.. :')

Ach ja, je moet er niet voor de inhoud heen gaan, maar hij is zeker wel vermakelijk... :D

8/10
Ik vond hem ook geweldig hoor :D
Misschien had ik niet met het slechte acteerwerk moeten beginnen. Het enige waar ik me een beetje aan stoorde was sommige dialogen, hadden ze van mij mogen vervangen met nog meer over the top actie. Maar het was gewoon een heerlijke film en ik kan nu zeggen dat ik hem qua vermaak beter vond dan The Expendables die was toen ik hem voor de 2e keer zag eigenlijk maar gewoon matig :').
  † In Memoriam † woensdag 8 september 2010 @ 00:02:39 #194
264940 8108139dpths
pi_86189613

Geweldig. Ik heb meerdere keren dubbel gelegen, vooral om die honden en die vogel. :D _O-
SPOILER
8.5. ^O^
  † In Memoriam † woensdag 8 september 2010 @ 03:34:29 #195
264940 8108139dpths
pi_86192700

Godver, wat een film. :{
Sterk, heel sterk verhaal. Je leeft mee met die meid, zo gepassioneerd als ze is, zo gedreven, omdat het alles is waar ze voor leeft... tot op 3/4 van de film. Daarna wordt het een verschrikkelijk emotionele film, een regelrechte tranentrekker. Ik heb vanavond echt letterlijk zitten janken door deze film. ;(
Ik vind 'm goed, ik vind 'm héél erg goed.

8,5
pi_86194926
Iron Man 2
Tja, dikke actie natuurlijk en heb de 2 uur zonder pauze zo uitgezeten.. Wel jammer dat in tegenstelling tot deel 1 al het gevoel om het enigzins realistisch over te laten komen was verdwenen. Als je daar eenmaal vrede mee hebt is de rest van de film puur vermaak, waar Downey Jr weer lekker in ze pak zit maar waar ook Rockwell een puike rol neerzet en Rourke een erg goeie villain speelt, al was ie soms wel erg moeilijk te begrijpen :P Ik vond m dus niet zo goed als deel 1, maar dat lag zeker niet aan de entertainmentwaarde.
  woensdag 8 september 2010 @ 09:37:20 #197
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_86195025
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:45 schreef resque het volgende:

Feet uppercut!

smell it, smell it, smell it, NOW TAKE IT :D toch meesterlijk?? ik vind het zeker een 7,5/10 waard :) *O*
Hehe, ik hou ook echt van Zohan. Juist vanwege die flauwe kutgrappen.

Disco disco, good good!! En ik vind 'Muchentuchen' een leuk woord.
pi_86196831
Million Dollar Baby is inderdaad een zeer sterke film.

Gister Klopka ( aka The Trap) gezien. Zeer sterke film uit Servië.
http://www.imdb.com/title/tt0478813/
  woensdag 8 september 2010 @ 10:58:26 #199
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_86196986
Ik heb me de afgelopen dagen,middels de Criterion box, onder gedompeld in het werk van Josef von Sternberg en de hele box gezien:

Underworld
De eerste film uit de box, en het eerste grote succes voor von Sternberg, wordt over het algemeen gezien als het begin van crime genre zoals we dat tegenwoordig kennen.
We maken kennis de crimineel Bull Weed, die zich manifesteert als `n soort van Robin Hood van de onderwereld. Wanneer hij een getuige van één van z`n overvallen opneemt en hem een baan aanbiedt, wordt die achter Bull`s rug om verliefd op dien`s vriendin.
Het is een tegenwoordig natuurlijk een bekend en niet zo`n vernieuwend verhaal maar hier zijn duidelijk de contouren van en de invloed op een genre dat we inmiddels van voor tot achter kennen.
George Bancroft is super als Bull Weed en het einde is even mooi als verassend.

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 8,3/10

The Last Command
Emil Jannings kreeg de allereerste Best Actor Academy Award ooit voor z`n rol van de voormalig Russisch leger generaal en neef van de Tsaar Sergius Alexander. Hij krijgt een rol aangeboden als figurant in een film over het Russische leger en moet een versie van zijn voormalige zelf spelen.
Dat Jannings die allereerste Oscar ooit won met deze rol is niet meer dan logisch: wat hij hier doet is absoluut briljant, net als de film in z`n geheel.
Hij maakt van Alexander een figuur die je tegelijkertijd verafschuwt en medelijden mee hebt. Von Sternberg geeft de film veel sfeer en gevoel mee en werkt toe naar een finale die toch voor een brok in je keel zorgt.
Zonder twijfel de beste film uit de box.

IMDB Cijfer: 7,9/10

The Docks Of New York
George Bancroft, die we eerder de crimineel zagen spelen in Underworld, keert terug in de hoofdrol in deze laatste film uit de box.
Hier is hij een zogenaamde stoker: iemand die zorgt dat een stoomboot op gang blijft door de kolen in de verbrandingsovens te scheppen.
Tijdens een nacht aan de wal in New York redt hij een vrouw uit het water die lijkt te verdrinken en valt als een blok voor haar. Wanneer ze is bijgekomen vraagt hij haar mee uit voor een nachtje in het café. Hij is tenslotte maar één nacht in de stad aanwezig...

Zoals als in de andere films ook al bleek, gaat Von Sternberg ook hier weer uiterst economisch te werk. Hij laat alleen dat zien wat strikt noodzakelijk is (ook in het gebruik van de intertitles) en dat resulteert in een film die in slechts 75 minuten duurt en toch een goed uitgewerkt verhaal laat zien waarin opnieuw de emoties de boventoon voeren.
Daarnaast is ook hier weer, nog meer dan in de andere twee films, de stijl van groot belang. In het eerste gedeelte van de film (het deel dat zich in de avond en nacht afspeelt) maakt hij door middel van mist, licht en donker de stad tot een apart personage in de film. Een personage met twee gezichten: `s avonds mysterieus, `s ochtends kil en hard wanneer Mae (het vrouwelijke personage) wakker wordt na een wel erg vreemde nacht.

Het is een mooi slot van een box die een goede kennismaking is met het werk van een legendarische regisseur.
Een box die ook aan te raden is voor mensen die normaal niet veel hebben met stomme films, één die zich eigenlijk in de collectie van iedere cinefiel zou moeten bevinden. Al is het alleen maar vanwege het belangrijke film historische en -invloedrijke karakter ervan.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_86199376
is american gangster een aanrader?
is het een spannende film of heef thet veel trage praat scenes?
pi_86199622
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:07 schreef casper019 het volgende:
is american gangster een aanrader?
is het een spannende film of heef thet veel trage praat scenes?
Ja, maar wel redelijk traag en veel geloel.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_86199716
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:14 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Ja, maar wel redelijk traag en veel geloel.
En ik vond de 'good guys' in het begin nou niet echt sympathiek overkomen.

Maar die metafoor met de elektronicazaak vond ik wel geniaal, en het is zeker wel een leuke film om te zien. :)
pi_86200247

On the Waterfront
Marlon Brando op zijn best. Zonder hem zou deze film nooit een klassieker zijn geworden. Het verhaal is wat simpel, en de score vond ik soms wat overdreven aanwezig. Maar Brando draagt hier de film, hij imponeert in elk shot. Meer dan terecht dat hij hiervoor zijn eerste Oscar kreeg. Niets dan respect voor hem.

Cijfer: 8,0
pi_86201087
Iron Man 2

Had al een tijdje de crappy versie, kwam niet verder dan het begin, nu de HD versie gezien en wat een verschil, echt mooi. Moest er even inkomen, soms heb je het gevoel dat je naar Power Rangers voor volwassenen kijkt, maar het is gewoon 2 uur vermaak!

7,5
pi_86201193
The Lorn of the Rings: The Return of the King
Ik had 'm wel eerder gezien maar niet met de kennis die ik nu heb vergaard door The Hobbit te lezen. Het was wel leuk om dingen uit dat boek in de film terug te zien.
Leuke film.
Legolas O+ ... :9~
  † In Memoriam † woensdag 8 september 2010 @ 17:00:55 #206
264940 8108139dpths
pi_86209686

quote:
Eind 19de eeuw. Wanneer Daniel Plainview een mysterieuze tip krijgt over een klein stadje in het Westen waar de olie letterlijk uit de grond zou spuiten, gaat hij met zijn zoontje H.W. op avontuur, op weg naar het stoffige Little Boston. In dit meedogenloze stadje, waar het plaatselijke vermaak zich beperkt tot de Hallelujakerk van de charismatische voorganger Eli Sunday, slaan Plainview en H.W. hun slag. Maar ook al maakt de olie hen rijk, toch blijft niets bij het oude wanneer de conflicten escaleren en alle menselijke waarden - liefde, hoop, geloof, ambitie, gemeenschap en zelfs de band tussen vader en zoon - onder vuur komen te liggen als gevolg van corruptie, bedrog en de rijkelijk vloeiende olie.
Saaaaaai. :O
Het zal mijn soort film wel niet zijn. Op IMDB krijgt hij een dikke 8. Ik heb de film voortijdig afgezet, ik vond er echt geen reet aan. 5je.
pi_86210311
The Life Aquatic with Steve Zissou

Komedie met een sterrencast Bill Murray, Owen wilson, Willem Defoe, Cate Blanchet
Vreemd dat ik nooit van deze film gehoord had ik zag hem toevallig op BBC 3 op een onmogelijk tijdstip, een uur of twee in de nacht.

De film is een parodie op de natuurfilms van Jacques Cousteau.

Een van de crew leden wordt door een haai opgegeten en Bill zweert wraak, op zoek naar de haai beleven zij allerlei avonturen.
Na deze film heb ik een rood mutsje gekocht.

8
pi_86211665
quote:
Op woensdag 8 september 2010 17:00 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Saaaaaai. :O
Het zal mijn soort film wel niet zijn. Op IMDB krijgt hij een dikke 8. Ik heb de film voortijdig afgezet, ik vond er echt geen reet aan. 5je.
Deze staat nog klaar op mijn HD, hopelijk valt-ie me mee dan...
pi_86211854
quote:
Op woensdag 8 september 2010 17:18 schreef Karzai het volgende:
The Life Aquatic with Steve Zissou

Komedie met een sterrencast Bill Murray, Owen wilson, Willem Defoe, Cate Blanchet
Vreemd dat ik nooit van deze film gehoord had ik zag hem toevallig op BBC 3 op een onmogelijk tijdstip, een uur of twee in de nacht.

De film is een parodie op de natuurfilms van Jacques Cousteau.

Een van de crew leden wordt door een haai opgegeten en Bill zweert wraak, op zoek naar de haai beleven zij allerlei avonturen.
Na deze film heb ik een rood mutsje gekocht.

8
is het een leuke komedie?? verhaal klinkt een beetje saai.. wat voor soort grappen zijn het?
  woensdag 8 september 2010 @ 18:12:01 #210
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_86211969
Ik heb bijgehouden welke films ik in mijn leven heb gezien :@
:P
pi_86215256
Die Steve Zissou is een soort cult achtige comedy volgens mij, heeft veel fanboys :P

Oh Dagoduck, weet je dan ook welke film ik ooit op een kinderfeestje heb gezien ergens rond 1992? Ik dacht dat hij iets van Bullshit ofzo heette, hij ging over een groep kinderen die goed waren in karate ofzo, vond 'm toen zo prachtig, nooit weer gevonden.
  † In Memoriam † woensdag 8 september 2010 @ 19:45:40 #212
264940 8108139dpths
pi_86215534

quote:
Robert Angier en Alfred Borden zijn al van jongs af aan, toen ze nog lerende goochelaars waren, elkaars rivalen geweest. Nu, rond 1900, zijn ze beide volleerde illusionisten en is hun rivaliteit tot immense proporties gegroeid. Zelfs zo groot dat alles en iedereen in de buurt van de aartsrivalen gevaar loopt.
Verrassend. :D
Sterk verhaal, een heerlijk kat en muis-spelletje tussen de 2 hoofdpersonen, en dat einde, dat is echt héél erg sterk (vooral met dat commentaar van Caine erbij), echt een 'wtf-momentje'. _O_
Ik kan 'm zeker aanraden. :Y

7.5 (IMDB: 8.4)
  woensdag 8 september 2010 @ 19:47:14 #213
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_86215611
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:39 schreef JDx het volgende:
Die Steve Zissou is een soort cult achtige comedy volgens mij, heeft veel fanboys :P

Oh Dagoduck, weet je dan ook welke film ik ooit op een kinderfeestje heb gezien ergens rond 1992? Ik dacht dat hij iets van Bullshit ofzo heette, hij ging over een groep kinderen die goed waren in karate ofzo, vond 'm toen zo prachtig, nooit weer gevonden.
:o Hoe oud denk je dat ik ben :P toen was ik -1 :@
  woensdag 8 september 2010 @ 20:47:06 #214
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_86218491
The Book of Eli (2010, VS, The Hughes Brothers)
Qua kostuums, landschappen, decors etc. lijkt deze film op die andere post-apocalyptische film van dit jaar, The Road. Maar verder lijken de film nergens op elkaar. Waar die andere film alle genre clichés weet te vermijden, bevat The Book of Eli ze allemaal: een eenzame mysterieuze held, die in vuurgevechten niet wordt geraakt door kogels zelfs als die stil staat en met gemak gevechten van één tegen tien wint; een sexy meid, die bij hem aansluit; een charismatische slechterik, gespeeld door Gary Oldman; een onthulling over het geheim (van welk boek het is), dat ik al ver van te voren had voorspelt;
Deze film is dus weinig vernieuwend. Maar gelukkig kent de film ook nog genoeg vermakelijke momenten. Zo zijn de gevechten wel mooi gefilmd. Behalve dan het laatste grote vuurgevecht, waarin een single-shot de camera heen en weer beweegt, zonder dat duidelijk is wat het doel of effect ervan moet zijn. Bij een goede regisseur volgt de camera dan iemand of iets, maar beweegt die gewoon lukraak.
cijfer: 6.5

35 rhums (35 Shots of Rum) (2008, Fr, Claire Denis)
Een film over een vader en z'n dochter en hun relatie met hun mede-flatbewoners, collega's en vrienden. De vader en dochter lijken de rots te zijn waarop de andere personage leunen. Een samenvatting van het plot doet deze film geen recht. Het is prachtig in zijn eenvoud. Claire Denis is een cineaste, die filmkunst maakt, die alleen op film kan.

Crumb (1994, VS, Terry Zwigoff)
Een documentaire over de beruchte striptekenaar R. Crumb. Die op z'n zachtst gezegd nogal een merkwaardig persoon is. Nog opvallender is dat Robert de "normaalste" is van de familie als we in de docu kennismaken met z'n broers.
De vraag die centraal staat is wat Crumb nou is. Is hij werkelijk die visionaire kunstenaar, de stem van een generatie, de Breughel van de 20e eeuw? Of is hij eigenlijk gewoon een oversekste racist, in wiens werk kenners en critici allemaal diepere lagen zien? Of is hij juist een kunstenaar, omdat hij gewoon al die diepe verlangens en gedachtes van hemzelf zonder enige schaamte op papier zet en zich niet houdt aan de brave moraal? Ik denk dat Crumb het zelf het best zegt: "I hope that somehow revealing that truth about myself is somehow helpful"
Deze docu is alleen al kijken waard vanwege enkele pracht scené's. Zoals die waarin Crumb geconfronteerd wordt door een ex met al het overspel dat hij heeft gepleegd tijdens hun relatie en hij nog steeds zich van geen enkel kwaad bewust lijkt. Of als hij compleet onbewust lijkt van het effect dat z'n verhuizing naar Frankrijk op zijn zoon heeft.
cijfer: 7.5
pi_86218838
quote:
Op woensdag 8 september 2010 18:08 schreef casper019 het volgende:

[..]

is het een leuke komedie?? verhaal klinkt een beetje saai.. wat voor soort grappen zijn het?
De crew leden zijn allemaal een beetje gestoord, Bill is een vreselijke narcist, Owen Wilson is zijn zoon die opeens opduikt en ze hebben allebei een oogje op Cate Blanchet, William Defoe speelt een Duitser, tja tis een aparte film.

Droge humor
  woensdag 8 september 2010 @ 21:40:09 #216
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_86221146
Twee korte films uit de By Brakhage collectie gezien:

Mothlight
6,0/10
Cat`s Cradle
6,3/10

Twee van de mindere films die ik tot nu toe van Brakhage heb gezien.
pi_86221655
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:47 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Book of Eli (2010, VS, The Hughes Brothers)
Qua kostuums, landschappen, decors etc. lijkt deze film op die andere post-apocalyptische film van dit jaar, The Road. Maar verder lijken de film nergens op elkaar. Waar die andere film alle genre clichés weet te vermijden, bevat The Book of Eli ze allemaal: een eenzame mysterieuze held, die in vuurgevechten niet wordt geraakt door kogels zelfs als die stil staat en met gemak gevechten van één tegen tien wint; een sexy meid, die bij hem aansluit; een charismatische slechterik, gespeeld door Gary Oldman; een onthulling over het geheim (van welk boek het is), dat ik al ver van te voren had voorspelt;
Deze film is dus weinig vernieuwend. Maar gelukkig kent de film ook nog genoeg vermakelijke momenten. Zo zijn de gevechten wel mooi gefilmd. Behalve dan het laatste grote vuurgevecht, waarin een single-shot de camera heen en weer beweegt, zonder dat duidelijk is wat het doel of effect ervan moet zijn. Bij een goede regisseur volgt de camera dan iemand of iets, maar beweegt die gewoon lukraak.
cijfer: 6.5

35 rhums (35 Shots of Rum) (2008, Fr, Claire Denis)
Een film over een vader en z'n dochter en hun relatie met hun mede-flatbewoners, collega's en vrienden. De vader en dochter lijken de rots te zijn waarop de andere personage leunen. Een samenvatting van het plot doet deze film geen recht. Het is prachtig in zijn eenvoud. Claire Denis is een cineaste, die filmkunst maakt, die alleen op film kan.

Crumb (1994, VS, Terry Zwigoff)
Een documentaire over de beruchte striptekenaar R. Crumb. Die op z'n zachtst gezegd nogal een merkwaardig persoon is. Nog opvallender is dat Robert de "normaalste" is van de familie als we in de docu kennismaken met z'n broers.
De vraag die centraal staat is wat Crumb nou is. Is hij werkelijk die visionaire kunstenaar, de stem van een generatie, de Breughel van de 20e eeuw? Of is hij eigenlijk gewoon een oversekste racist, in wiens werk kenners en critici allemaal diepere lagen zien? Of is hij juist een kunstenaar, omdat hij gewoon al die diepe verlangens en gedachtes van hemzelf zonder enige schaamte op papier zet en zich niet houdt aan de brave moraal? Ik denk dat Crumb het zelf het best zegt: "I hope that somehow revealing that truth about myself is somehow helpful"
Deze docu is alleen al kijken waard vanwege enkele pracht scené's. Zoals die waarin Crumb geconfronteerd wordt door een ex met al het overspel dat hij heeft gepleegd tijdens hun relatie en hij nog steeds zich van geen enkel kwaad bewust lijkt. Of als hij compleet onbewust lijkt van het effect dat z'n verhuizing naar Frankrijk op zijn zoon heeft.
Idd... tussen The Road en Eli koos ik ook zonder twijfel The Road!
pi_86222436
The SpongeBob SquarePants Movie

Verenigde Staten
Animatie / Komedie
90 minuten

geregisseerd door Stephen Hillenburg
met de stemmen van Tom Kenny, Bill Fagerbakke en Scarlett Johansson

SpongeBob SquarePants leeft op de zeebodem in een grote ananas. Hij werkt in de fast-food branche bij de Krusty Krab diner. Wanneer de kroon van Koning Neptunes wordt gestolen is het aan SpongeBob om met z'n vriend Patrick Star hier iets aan te doen. Gebaseerd op de populaire Nickelodeon-serie.

echt een grappige leuke film, een aanrader om te kijken!!
dikke 7
  † In Memoriam † woensdag 8 september 2010 @ 22:23:28 #219
264940 8108139dpths
pi_86223193

Mooi O+. Lollig :D. Bijzonder camerawerk. Nogal 'aparte' karakters, goede dialogen / one-liners. :')
Ik heb ervan genoten. :Y

8.0 (IMDB: 8.6)

[ Bericht 0% gewijzigd door 8108139dpths op 08-09-2010 22:28:32 ]
pi_86224063
quote:
Op woensdag 8 september 2010 18:00 schreef Rucebo het volgende:

[..]

Gewoon kijken, ik en velen anderen noemen dit een topper. Dit is echt een toffe film.
pi_86227176
Ik wil hier toch even Young Frankenstein onder de aandacht brengen een must voor elke komedie liefhebber.
  donderdag 9 september 2010 @ 00:14:23 #222
75556 erkel
back from Dagestan
pi_86227362
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:43 schreef Svubeqak het volgende:

[..]

Gewoon kijken, ik en velen anderen noemen dit een topper. Dit is echt een toffe film.
There Will Be Blood is ook één van mijn favorieten. Daniel Day Lewis speelt zo ijzersterk en Paul Dano doet daar weinig voor onder.
Weisst
pi_86227530
Knowing

Nicolas Cage doet z'n getergde truukje behoorlijk plichtmatig in deze bovennatuurlijke thriller. Ik ging er redelijk blanco in en ik verwachtte eigenlijk een meer horrorachtige film eigenlijk. Beste spel was van de jeugdigen onder de acteurs. Voor de rest was ik niet heel erg onder de indruk. De 6,4 van IMDB is wel overdreven, 5 is zat.
SPOILER
Whiskyplankje
pi_86227787
quote:
Op donderdag 9 september 2010 00:14 schreef erkel het volgende:

[..]

There Will Be Blood is ook één van mijn favorieten. Daniel Day Lewis speelt zo ijzersterk en Paul Dano doet daar weinig voor onder.
Ik heb de DVD begin dit jaar uitgeleend aan een collega, hij is nu over de hele werkvloer geweest en heeft bijna in iedere DVD speler gezeten. Iedereen was er over te spreken.

Heb hem eindelijk na een dik half jaar terug. :P
pi_86228949
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:20 schreef Miss_Sas het volgende:
Ik heb 3 delen gekocht omdat ik die film weer moest zien en begrijpen. Goede film. Om te bewaren.

Heb pas Species op t.v. gezien. Heel grappig.
  donderdag 9 september 2010 @ 01:37:49 #226
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86229366
Murder by Death
De titel doet al vermoeden dat je deze film niet al te serieus moet nemen. Het is een parodie op detective-verhalen in het algemeen en Agatha Christie in het bijzonder. Vijf detectives worden uitgenodigd voor 'Dinner and a murder' in het verlaten landhuis van een excentrieke miljonair. Inclusief butler en een machine voor het maken van het stormachtige weer dat bij deze setting lijkt te horen. En dat is, bij lange na, niet het enige cliché dat langskomt en belachelijk gemaakt wordt. Topacteurs uit die tijd, zoals Peter Sellers, David Niven, Alec Guinness, Truman Capote en Maggie Smith doen met duidelijk plezier mee aan deze onzin, die verder nog credits van Charles Addams en een gastrol voor de schreeuw uit King Kong bevat. Vooral Sellers is leuk als Sidney Wang, een parodie op Jackie Chan die nooit zonder een Chinese wijsheid zit: 'Conversation like television set on honeymoon... not necessary.' Het enige wat een beetje tegenviel was de parodie op Poirot, die een aantal dingen parodieert die niet bij Poirot zelf passen. Buiten dat, een heerlijke film.

8.5 (IMDB: 7,3)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 9 september 2010 @ 02:46:57 #227
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_86230388
Rsident-Evil 1

verhaal:

Iemand jat het T-virus uit de ondergronds onderzoeks-laboratorium genaamd The Hive. Bij exit infecteert hij iedereen die er werkt. Uren later ontwaakt Alice (Mila Jovovich) in de douche bewusteloos en met geheugen verlies in het huis bovengronds, dat als emergency entrance fungeert voor deze ondergrondse Hyve.

Een rescue-team van de machtige Umbrella Corporation. De eigenaren en bouwers van deze Hyve. dwingen Alice, een tweede persoon, vermoedelijk agent. En een derde passant uit een trein met geheugenverlies terug de Hyve in.

Door het afsluiten van de A.I. computer 'Red Queen', dat het virus juist in bedwang hield, komen de ex-werknemers besmet met het T-virus vrij. Een voor een wordt het rescue-team uitgedund door zombies en misgelopen T-virus experimenten. Terwijl zij zich een weg banen terug boven de grond.

SPOILER
oordeel:
Ik heb mila jovovich nooit gemogen als model. ook niet toen ze half naakt in een sci-fi naast Bruce Willis acteerde. Resident-Evil heeft dat rechtgezet, Ze acteert niet geweldig maar haar acteer-prestaties heeft wel zo haar charmes. De film is kick-ass.. veel strakke rechte settings, mooie dynamische industrial soundtrack (geen rock/gitaren/blerende emos nog btw, gelukkig). Gewoon een goede film met een leuk verhaal. Ik kijk the trilogy op bluray omdat ik binnenkort deel 4(Afterlife) ga kijken in de Bios :D

Mijn cijfer: 9
IMdB: 6.4

[ Bericht 5% gewijzigd door Schenkstroop op 09-09-2010 10:24:14 ]
  donderdag 9 september 2010 @ 02:58:24 #228
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_86230505
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:23 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]

Mooi O+. Lollig :D. Bijzonder camerawerk. Nogal 'aparte' karakters, goede dialogen / one-liners. :')
Ik heb ervan genoten. :Y

8.0 (IMDB: 8.6)
Binnenkort op Blu-ray _O_
  donderdag 9 september 2010 @ 09:53:14 #229
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_86233277
Resident-evil 2: Apocalypse

verhaal:
Nadat Alice (Mila Jovovich) vanuit de Mansion aan t eind van deel 1 is ontvoerd naar een nabijgelegen onderzoeks-lab in Racoon-city (de stad boven de ondergrondse The Hyve). Ontwaakt zij in een verlaten stad. Heel Racoon-city is besmet en omheind en niemand komt erin of eruit. Een gehandicapte onderzoeker van Umbrella corp. belooft een vrijpas uit de stad in ruil voor het vinden en redden van zijn dochter, dat zich nog in de stad bevindt.

oordeel:
Ik vind het nogsteeds geen slechte film. Ok. ik heb de film vandaag niet gekeken maar wel RE3. Ik vind dat die zeikende gamers en critici deze film ver onderwaarderen. Om de gamefans van de gelijknamige titel tevreden te houden, heeft "Paul Anderson" meer game achtige figuren (Jill Valentine), dialogen (stoer gebitch) en scenes (matrix achtige taferelen met veel geschiet) erin gestopt. Nog waren de gamefans niet tevreden. Terwijl het plot en de verhaal lijn veel volwasener is dan die van de games.

[ Bericht 4% gewijzigd door Schenkstroop op 09-09-2010 10:26:11 ]
  donderdag 9 september 2010 @ 10:17:37 #230
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_86233825
Resident-evil 3: Extinction

verhaal:
Een groep overlevenden houdt zich mobiel strak aan de weg om steden en het gevaar van zombies en de T-virus te vermijden. Alice trekt alleen rond om Umbrella Corp te ontvluchten die haar proberen te vangen. Dit omdat zij een zeldzaam experiment is geworden. Als Dr. Isaacs van Umbrella, Alice op het spoor is. Terwijl zij zich weer net bij de groep heeft gevoegd en zo een gevaar vormt. Besluit zij de groep richting Alaska te sturen waar zich vermoedelijk meer overlevenden bevinden. Zelf gaat ze head on met Dr. Isaacs die door een ongeval met het T-virus zelf is gemuteerd en zelf in een monster is veranderd.

oordeel:
Ik vind dit echt een hele goede trilogie, het verhaal, hoe het eruit ziet, de settings, de tech, de actie-scenes. Ik denk dat ik deel 1 en 3 het leukste vind omdat ik 2 al een keer of 10 gezien heb. De opnames met een zanderige woestijn achtergrond met moesons zou een heel slecht beeld moeten geven met bluray en mpeg4. Maar de bluray was tot mijn verbazing goed scherp en helder. beter zelfs dan deel 1 en 2.

Mijn cijfer: 9
IMdB: 9

[ Bericht 5% gewijzigd door Schenkstroop op 09-09-2010 10:28:54 ]
pi_86233828
Resident Evil _O_

1 is super, 2 is iets minder, maar 3 is weer geweldig! Kan ook niet wachten op deel 4!

Mila O+
  donderdag 9 september 2010 @ 10:35:26 #232
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_86234268
quote:
Op donderdag 9 september 2010 10:17 schreef JDx het volgende:
Resident Evil _O_

1 is super, 2 is iets minder, maar 3 is weer geweldig! Kan ook niet wachten op deel 4!

Mila O+
Ja ik kijk ook uit naar de film. Dit wordt zelfs mijn eerste IMAX 3D film ooit. Geen idee of de 3D het waard is. Maar het schijnt dat hij nieteens wordt vertoond in normaal 2D?

Ik hoop dat de IMAX in Amsterdam ook met voorstellngen komt in de middag. Maar het ziet ernaar uit dat ze vanaf de 16e setemeber alleen savonds RE4 vertonen. Darnit. Maar ik ga wel. Al kan ik daarna niet meer naar huis 'snachts.
pi_86234694
Gisteravond naar Piranha 3D geweest.

Mijn mening: wat een ranzige film! Het verhaal en hoe het zou lopen is natuurlijk bij dit soort films al te verwachten. Maar ik moet wel zeggen dat de schrikmomenten wel goed in elkaar zaten. Normaal voel ik aan wanneer er iets gaat gebeuren maar bij deze film was het echt schrikken. Deze film is niet weggelegd voor mensen met een zwakke maag. Ik ben sowieso geen grote fan van horrorfilms, maar deze hoef ik nooooit van mijn leven meer te zien!

SPOILER
Cijfer: 5.5
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.
pi_86234835
Schrikmomenten goed? Het was echt belachelijk slecht. 95% zag je al aankomen van verre en dan nog waren de meeste schrikmomenten niet zozeer beeld, maar hard geluid. Erg matig.
Zerg schreef:
pi_86234898
quote:
Op donderdag 9 september 2010 10:55 schreef Mikkie het volgende:
Schrikmomenten goed? Het was echt belachelijk slecht. 95% zag je al aankomen van verre en dan nog waren de meeste schrikmomenten niet zozeer beeld, maar hard geluid. Erg matig.
Ik schrok er anders best van :Y komt misschien omdat ik geen horror gewend ben
pi_86234974
quote:
Op donderdag 9 september 2010 10:55 schreef Mikkie het volgende:
Oh god, dan weet ik al dat ik die film niet hoef te zien.

Van die horror-films waar een deur een centimeter open tocht, wat je als publiek amper hebt gezien, waarna er een close-up van volgt, en je een vioolstreek van 800x het normale volume hoort. Ja, nogal logisch dat je dan 'schrikt'. :')
  donderdag 9 september 2010 @ 11:02:21 #237
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_86235053
Gangs of New York (2002, VS, Martin Scorsese)
Pluspunten: Daniel Day-Lewis als Bill the Butcher; de decors en kostuums; het vertellen van de verborgen geschiedenis van New York.
Minpunten: Cameron Diaz; het taalgebruik met al die rare namen; de lange speelduur.
cijfer: 7

Out of the Past (1947, VS, Jacques Tourneur)
Lekkere film-noir, waarin protagonist Robert Mitchum gestrikt wordt in het web van femme fatale Jane Greer. Maar de kaarten tegen haar weet te keren en wraak neemt op de bitch.
Lekkere film-noir dus, maar ook weer niet een verschrikkelijke klassieker status waard.

Inception (2010, VS, Christopher Nolan)
Ik had ergens een stukje gelezen waarin iemand de film vergelijkt met een bordspel. Om te vertellen hoe ik de film heb beleefd, is dat een goede vergelijking. Van te voren had ik heel veel zin in het spel (=de film), omdat ik van alle kanten hoor dat het het gaafste spel van het jaar is.
Dus eindelijk zit ik klaar om ook te beginnen. Het bord wordt open geklapt, de mannetjes en alles worden klaar gezet. Ik krijg het idee, dat dit inderdaad wel eens een heel gaaf spel zou kunnen worden. Maar dan gaat eerst iemand een hele hele lange tijd alle regeltjes uitleggen. Waardoor het moment dat ik kan gaan spelen en genieten steeds verder wordt uitgesteld. Uiteindelijk is het grote uitleggen afgelopen. Waarna ik kan gaan genieten van het spel. Op die momenten worden mijn vermoedens bevestigd. Dit is daadwerkelijk een heel gaaf spel. Maar nog steeds wordt het spel dan weer onderbroken, omdat er nog meer regeltjes moeten worden uitgelegd of verduidelijkt. Wat het spel plezier weer doet afnemen.
Eigenlijk zou ik nu ik na afloop eindelijk alle regels ken en begrijp het spel nog een tweede keer moeten spelen, (m.a.w. de film nog een keer zien) om echt volop ervan te kunnen genieten.
pi_86235155
quote:
Op donderdag 9 september 2010 11:02 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Inception (2010, VS, Christopher Nolan)
Ik had ergens een stukje gelezen waarin iemand de film vergelijkt met een bordspel. Om te vertellen hoe ik de film heb beleefd, is dat een goede vergelijking. Van te voren had ik heel veel zin in het spel (=de film), omdat ik van alle kanten hoor dat het het gaafste spel van het jaar is.
Dus eindelijk zit ik klaar om ook te beginnen. Het bord wordt open geklapt, de mannetjes en alles worden klaar gezet. Ik krijg het idee, dat dit inderdaad wel eens een heel gaaf spel zou kunnen worden. Maar dan gaat eerst iemand een hele hele lange tijd alle regeltjes uitleggen. Waardoor het moment dat ik kan gaan spelen en genieten steeds verder wordt uitgesteld. Uiteindelijk is het grote uitleggen afgelopen. Waarna ik kan gaan genieten van het spel. Op die momenten worden mijn vermoedens bevestigd. Dit is daadwerkelijk een heel gaaf spel. Maar nog steeds wordt het spel dan weer onderbroken, omdat er nog meer regeltjes moeten worden uitgelegd of verduidelijkt. Wat het spel plezier weer doet afnemen.
Eigenlijk zou ik nu ik na afloop eindelijk alle regels ken en begrijp het spel nog een tweede keer moeten spelen, (m.a.w. de film nog een keer zien) om echt volop ervan te kunnen genieten.
Mooie uitleg van Inception! Ik ga hem zaterdag, eindelijk, voor het eerst zien. Ben benieuwd of ik het ook op die manier zie.
pi_86235349
quote:
Op donderdag 9 september 2010 10:50 schreef MissyN het volgende:

Mijn mening: wat een ranzige film! Het verhaal en hoe het zou lopen is natuurlijk bij dit soort films al te verwachten. Maar ik moet wel zeggen dat de schrikmomenten wel goed in elkaar zaten. Normaal voel ik aan wanneer er iets gaat gebeuren maar bij deze film was het echt schrikken. Deze film is niet weggelegd voor mensen met een zwakke maag. Ik ben sowieso geen grote fan van horrorfilms, maar deze hoef ik nooooit van mijn leven meer te zien!

SPOILER
Hahaha you're cute. Die uitleg van je _O-
pi_86255931
Martyrs

Ik heb heel wat films gezien waarbij ik zo nu en dan met afschuw zat te kijken. Neem bijvoorbeeld "Salò, or the 120 Days of Sodom" of "Baise moi" of "Ichi the Killer", maar deze film slaat echt alles op dit gebied.
Sommige scenes hadden ook niet langer moeten duren anders had ik het even gehad maar dat werd dan weer net op tijd gestopt. Dat alles neemt niet weg dat ik dit een heel erg goede film vond, echt gruwelijk, maar goed. Ik zat vanaf minuut 1 volledig in de film, ook mede doordat ik totaal geen idee had waar deze film nou naar toe wilde qua verhaal.

Een aanrader maar zeker niet voor iedereen geschikt ook al ben je 16+.

Mijn cijfer: Een 8.5
Imdb: 7

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2010 21:05:20 ]
  † In Memoriam † donderdag 9 september 2010 @ 21:09:45 #241
264940 8108139dpths
pi_86256212
quote:

SPOILER
_O-
pi_86256385
quote:

SPOILER
Hahaha, heb je ook een beetje moeten lachen? :D (dat is namelijk wel de bedoeling :P)
pi_86256547
quote:
Op donderdag 9 september 2010 11:12 schreef JDx het volgende:

[..]

Hahaha you're cute. Die uitleg van je _O-
Wat is er mis met mijn uitleg ;(
pi_86256630
quote:
Op donderdag 9 september 2010 21:02 schreef Wiebeldak het volgende:
Martyrs

[ afbeelding ]

Ik heb heel wat films gezien waarbij ik zo nu en dan met afschuw zat te kijken. Neem bijvoorbeeld "Salò, or the 120 Days of Sodom" of "Baise moi" of "Ichi the Killer", maar deze film slaat echt alles op dit gebied.
Sommige scenes hadden ook niet langer moeten duren anders had ik het even gehad maar dat werd dan weer net op tijd gestopt. Dat alles neemt niet weg dat ik dit een heel erg goede film vond, echt gruwelijk, maar goed. Ik zat vanaf minuut 1 volledig in de film, ook mede doordat ik totaal geen idee had waar deze film nou naar toe wilde qua verhaal.

Ik ben het met je eens, maar Irreversible kwam toch ook dicht in de buurt qua afschuw.
pi_86256657
quote:
Op donderdag 9 september 2010 21:13 schreef Toad het volgende:

[..]

Hahaha, heb je ook een beetje moeten lachen? :D (dat is namelijk wel de bedoeling :P)
Lachen om een horror ben je gek! veel te eng ik houd liever mijn ogen dicht :o
pi_86258797
Wild target

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk
Actie / Komedie
98 minuten

geregisseerd door Jonathan Lynn
met Bill Nighy, Emily Blunt en Rupert Grint

In het eenzame leven van huurmoordenaar Victor Maynard duiken twee mensen op: Tony, een jonge jongen, die de leerling van Victor wordt en Rose, een mooie dievegge. Victor heeft de opdracht van een maffiabaas gekregen om haar te vermoorden, aangezien ze een gangster bedrogen zou hebben. Omstandigheden zorgen ervoor dat Victor dit helemaal niet doet, maar dan stapelen de problemen zich op. De maffiabaas stuurt extra mensen om haar te vermoorden. Victor besluit haar te helpen, maar al snel zitten ze ook achter hem aan.

Vanaf 21 oktober in de bioscoop (overige bioscoopreleases)

erg tegenvallende film, het begon leuk.. maar zakte helaas erg af... ik heb een paar keer een beetje kunnen lachen maar dat was het. De laatste 10minuten heb ik in een vesneld tempo afgespeeld want het werd me te flauw
een 4.5
pi_86259958
quote:

SPOILER
in de 1e 40 minuten zat geeneens horror!! maar het was wel een vermakelijke film vond ik... en wat toen na 40 minuten volgde was gewoon heerlijk kill vermaak
ik heb me prima vermaakt met die film
pi_86260391
quote:
Op donderdag 9 september 2010 21:16 schreef MissyN het volgende:

[..]

Wat is er mis met mijn uitleg ;(
Dat vraag ik me ook af, volgens mij mis ik iets. :Y
pi_86260522
quote:
Op donderdag 9 september 2010 22:20 schreef casper019 het volgende:

[..]

in de 1e 40 minuten zat geeneens horror!! maar het was wel een vermakelijke film vond ik... en wat toen na 40 minuten volgde was gewoon heerlijk kill vermaak
ik heb me prima vermaakt met die film
die man in die boot die werd verscheurd door die killerbeesten vond jij niet horror genoeg?
ohh en die hand die inneens boven water kwam, daar schrok ik van aah :o
  donderdag 9 september 2010 @ 22:51:21 #250
57047 macondo
pi_86261114

Four Lions (2010)
Vermakelijke Britse komedie over vier klungelige islamitische terroristen in Engeland. Hilarische momenten, goede grappen en af en toe wat woordgrapjes die ik wat minder kon waarderen. Het onderwerp lijkt zich niet echt te lenen voor komedie's, maar dat lukt al met al toch vrij goed zonder dat het banaal of respectloos wordt.

7,5/10
IMDB 7,7/10
Overal verstand van.
pi_86262054
quote:
Op donderdag 9 september 2010 22:29 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af, volgens mij mis ik iets. :Y
Haha grappig, toen ik 6 was praatte ik zo over "IT" die wil ik nooooooooooooit meer zien :o

Maar goed...

Wilde net Robin Hood gaan kijken, maar kwam wat tussen, bla bla toch weer laat voor een 2,5 uur film, dacht Date Night heb ik nog liggen, steeds geen zin in, maar aan gezet. Tja, geinig hoor, beetje jaren 90 achtige film. Enige wat wel vet was, was die Audi R8... damn! :D

Kleine 6,5 voor het makkelijke vermaak.
pi_86262966
quote:
Op woensdag 8 september 2010 09:37 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Hehe, ik hou ook echt van Zohan. Juist vanwege die flauwe kutgrappen.

Disco disco, good good!! En ik vind 'Muchentuchen' een leuk woord.
haha ja! supergrappig ! :D zouden em eigenlijk keer samen moeten kijken ;)
pi_86263161
quote:
Op donderdag 9 september 2010 21:02 schreef Wiebeldak het volgende:
Martyrs

[ afbeelding ]

dit is inderdaad een gruwelijke film, gruwelijk kwa gore en gruwelijk kwa vermaak
pi_86271541
Toy Story 3 (2010)
Erg vermakelijke film, maar dat waren de vorige ook. Deze zit qua verhaal net iets beter in elkaar. Ik vind het geweldig om te zien hoe zeer variërende thema's als jeugd en afscheid samen worden gebracht. Weet er iemand of er reeds aan een vierde wordt gedacht?
8

The Bounty Hunter (2010)
Niet echt boeiend. Het enige leuke aan deze film was Jennifer Aniston :) .
6.5

Marmaduke (2010)
Mager verhaal. Niet veel aan.
5.5

Operation Endgame (2010)
Goede spannend film met enorm veel actie. Enkel het verhaal ontbreekt. Wat een crappy einde ook.
6

Frozen (2010)
Deze wou ik al lang zien. Ik blijf er verstelt van staan hoe zo'n thema een hele film lang kan boeien. De film verveelt ook geen seconde en is spannend van begin tot eind. Ook zeer geloofwaardig allemaal. Knappe beelden en leuke conversaties.
9.5

Karate Kid (2010)

Geweldig meeslepende film met goed acteerwerk van quasi iedereen. Leuke beelden krijg je te zien van China en het verhaal op zich is ook wel boeiend.
9
pi_86278593
Cidade de Deus

Erg mooi en zit heel goed in elkaar. Heftig en confronterend. Nooit saai, heb 2 uur lang geboeid gekeken.

Toppertje. Op 15 in mijn top50:
http://www.icheckmovies.com/profile/favorites/torero/
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 10 september 2010 @ 15:30:38 #256
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_86280311
Vanavond Die Hard 4 op tv..
pi_86280345
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:30 schreef Dagoduck het volgende:
*O* :7
  vrijdag 10 september 2010 @ 15:50:30 #258
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_86281032
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:31 schreef ElmoFan het volgende:

[..]

*O* :7
Ik moet werken ;(
pi_86281056
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:50 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik moet werken ;(
opnemen?
pi_86281157
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:42 schreef El_Matador het volgende:
Cidade de Deus

Erg mooi en zit heel goed in elkaar. Heftig en confronterend. Nooit saai, heb 2 uur lang geboeid gekeken.

Tropa de Elite is een mooie aanvulling daarop, laat een heel andere kant van het verhaal zien.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2010 15:55:29 ]
pi_86281304
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:42 schreef El_Matador het volgende:
Cidade de Deus

is inderdaad een PRACHT film echt een topper
  vrijdag 10 september 2010 @ 15:58:54 #262
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_86281378
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:51 schreef ElmoFan het volgende:

[..]

opnemen?
Nahh.. :P
  vrijdag 10 september 2010 @ 15:59:47 #263
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_86281424
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:30 schreef Dagoduck het volgende:
Morgen Donnie Brasco en The Untouchables. *O*
Bedankt Hans.
  vrijdag 10 september 2010 @ 16:01:24 #264
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_86281485
Once upon a Time in America

Meeslepend, episch, lange zit :+, prachtige muziek en ditto beelden
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_86281607
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Tropa de Elite is een mooie aanvulling daarop, laat een heel andere kant van het verhaal zien.
Top, muit obrigado! ^O^
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

vrijdag 10 september 2010 @ 16:30:44 #266
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_86282576
Ik heb op icheckmovies.com ergens dit jaar een account aangemaakt, maar als ik nu in wil loggen zegt hij steeds 'username' maar wat er nou mee is?

[ Bericht 2% gewijzigd door Dagoduck op 10-09-2010 16:47:45 ]
pi_86283076
quote:
Op woensdag 8 september 2010 18:00 schreef Rucebo het volgende:

[..]

Gewoon kijken. Daniel Day Lewis speelt echt de sterren van de hemel.
  vrijdag 10 september 2010 @ 16:57:29 #268
57047 macondo
pi_86283531
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 16:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Top, muit obrigado! ^O^
Vond hem zeker zo goed als Cidade de Deus. Plastic tasjes zullen trouwens nooit meer hetzelfde zijn.

Overal verstand van.
pi_86284300
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:49 schreef xiexiewajijniezie het volgende:
The Fountain:

Gister-nacht bekeken en moet eerlijk zeggen dat ik het niet zo erg leuk vond. Verhaal sprak me niet echt aan, maar vond het wel tof op de manier waarop ze het brachten. Maar zoals eerder al verteld in dit topic waren de acteer prestaties van Hugh Jackman wel erg goed, maar dat was voor mij dan ook het enige wat uitblinkte in deze film.

IMDB: 7.4
mijn cijfer: 6.5
Hmm, jammer dat je hem niet zo vond. Het verhaal sprak mij juist extreem aan! En de beelden, de muziek, de metaforen, de links, de details, alles....

*zucht*

^O^

pi_86285070
The Last Airbender
- Bioscoop
- 3D

Ik snapte er niks van; er werd de hele tijd gegoocheld met allerlei namen en termen, want gebaseerd op een tekenfilm die ik niet ken. Geen bekende cast en het blijkt waarom. Slecht verhaal, geen uitwerking. Af en toe mooie beelden, dat zeker. En dan komt 3D tot z'n recht, maar in grote delen van de film is het totaal overbodig.

Ik geef het een 5/10. Geen aanrader van mijn kant, maar knuffelmeisje vond hem wel erg mooi (die kende de tekenfilmserie), dus anderen zouden hem wel leuk kunnen vinden....

pi_86286686

Aardige film. Casey Affleck speelt best goed, Michelle Monaghan is daarentegen geheel overbodig. De film lijkt na een uur al afgelopen, maar dan volgt een plottwist. En nog een plottwist, die je opzich wel kon zien aankomen. Het dillema wat dan uiteindelijk volgt is wel mooi. Al met al wel een aanrader.

7.5/10
pi_86287268
Foxy Brown (Jack Hill, 1974)
Na Coffy de tweede film van Jack Hill met Pam Grier die ik zag. De twee films lijken wel erg veel op elkaar, een beetje teveel eigenlijk. Toch heb ik me er prima mee vermaakt, lekker dom entertainment. Ook dit keer weer een heerlijke soundtrack. 7.3

Sweet Smell of Success (Alexander Mackendrick, 1957)
Prima film die het voornamelijk moet hebben van de dialogen en het sterke acteerwerk (Lancaster en Curtis). Daarnaast mooie beelden van New York en een fijne score ter ondersteuning. 7.8

[ Bericht 3% gewijzigd door Hulkio op 10-09-2010 19:09:47 ]
  vrijdag 10 september 2010 @ 19:55:57 #273
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_86289763
quote:
Op donderdag 9 september 2010 02:58 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Binnenkort op Blu-ray _O_
Waarvan de kwaliteit helaas schijnt tegen te vallen...
  vrijdag 10 september 2010 @ 20:23:23 #274
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_86290820
Chinjeolhan Geumjassi (Lady Vengeance)
Het laatste deel uit Chan-wook Park`s Vengeance trilogie is minstens even goed (zo niet beter) dan het tweede, zo gelauwerde deel, Oldboy.
Toen ik `m een paar jaar geleden voor het eerst zag vond ik `m al geweldig en nu, met de blu-ray, was ie nog beter. De kraakheldere beeldkwaliteit tijdens het kleuren gedeelte en het fade-to-black-and-white gedeelte geven de film net nog dat beetje extra sfeer.
Dat fade-to-black-and-white was een absolute aanwinst voor de film. Het is dan ook logisch dat dit Park`s voorkeur heeft boven de versie die volledig in kleur was. Vond het heel mooi en apart om te zien hoe de kleuren langzaam verdwijnen. Niet van het één op het andere moment maar heel langzaam gedurende ongeveer een half uur.
Het was al een topper en dat werd nu, op deze sterke blu-ray uitgave en in de "fade" version, werd dat nog eens extra onderstreept.

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 9,5/10
  vrijdag 10 september 2010 @ 20:26:22 #275
303996 Saarbarbaar
Panic Chaos Disaster ^^
pi_86290936
Eclipse (uit de Twilight-serie): geweldige film, vlot verhaal, lekker veel actie, veel Taylor Lautner (=Jacob Black) in beeld :9~ , nou ja, gewoonweg een prima film! ^O^

Pan's Labyrinth: ik dacht dat ie heel sprookjesachtig zou zijn, maar hij was op sommige momenten echt doodeng :@ en heel zielig ook. ZONDER happy end. Op de één of andere manier was dat wel een pluspunt, anders zou zo'n film té voorspelbaar zijn ;)
Life is crap. And then you die ._.
pi_86293320
Vampires suck

wat een kutfilm zeg.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_86295431
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 21:12 schreef Miam het volgende:
Vampires suck

wat een kutfilm zeg.
SUCK is wel leuk!
  vrijdag 10 september 2010 @ 22:05:27 #278
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_86295730
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:17 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

8/10
Ik heb 'em net gezien, niet de beste film in z'n genre, wel erg goede cast en ongeveer wat ik ervan verwachte.. :P Ik geef deze film een dikke 7.. :Y Erg vermakelijk.. :D
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_86296519
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 21:12 schreef Miam het volgende:
Vampires suck

wat een kutfilm zeg.
Volgens mij werd je door bijna alle reviews gewaarschuwd om niet naar die film te gaan :')
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  vrijdag 10 september 2010 @ 22:30:00 #280
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_86296812
The Bannen Way

verhaal: zoon van een politiechef en neef van een gangster versiert vrouwen links en rechts, is veel te hanig, veel te koppig en hij heeft gokschulden. Zijn oom geeft hem een kans zijn schulden in één keer wegtewerken. Met een makkelijke maar erg rare opdracht.

oordeel: slechte film. niks was goed neergezet behalve de seks.
pi_86297169
Iron man 2

Verenigde Staten
Actie / Science-Fiction
124 minuten

geregisseerd door Jon Favreau
met Robert Downey Jr., Mickey Rourke en Scarlett Johansson

Multimiljardair en geniale uitvinder Tony Stark (Robert Downey Jr.), wordt zes maanden, nadat hij zijn identiteit als 'Iron Man' heeft onthuld, opnieuw gedwongen zijn krachten te bundelen. Nu de wereld bewust is van het feit dat Tony 'Iron Man' is, wordt hij door zowel de pers als de regering onder druk gezet om zijn uitvinding en technologie met het Amerikaanse leger te delen. Tony weigert informatie te onthullen, omdat hij bang is dat het in de verkeerde handen terecht zal komen. Met Pepper Potts (Gwyneth Paltrow) en James ''Rhodey'' Rhodes (Don Cheadle) aan zijn zijde, smeedt Tony nieuwe plannen en moet hij het opnemen tegen nieuwe, duistere en gevaarlijke machten. Het duurt dan ook niet lang voordat de uiterst gevaarlijke Rus Ivan Vanko a.k.a. 'Whiplash' (Mickey Rourke) van zich laat horen...

ik vond dit echt een ontzttend gave en goeie actie film, met soms ook lekkere komische scenes. ik vond hem nog iets beter dan deel 1. ik had echt niet door dat ik 2 uur zat te kijken de tijd vloog voorbij. vind het een dikke aanrader deze film
daarom geef ik em ook een 8.5
pi_86299880
Deze avond heb ik Kamui Gaiden (2009) gekeken

Japan
Drama / Actie
120 minuten

geregisseerd door Yoichi Sai
met Ken'ichi Matsuyama, Ekin Cheng en Koyuki

Kamui is een ninja die op de vlucht is voor de wereld van de ninja, die gebonden is aan regels, en op zoek is naar ware vrijheid. Daarnaast is hij opgezadeld met het feit dat alle geheimen van de ninja binnen die wereld moeten blijven. Geboren als een ninja betekent doodgaan als een ninja. Dit brengt hem in constante gevechten met de andere ninja's. Hij kent geen vertrouwen en geen liefde. Een ongeluk brengt hem naar een oud vissersdorpje, waar hij leert om te vertrouwen en liefde voor de medemens te hebben. Zijn achtervolgers hebben echter een grote val voor Kamui uitgezet.

Leuke film. Jammer dat ook weer in deze film ninja's kunnen vliegen en 10 meter ver kunnen springen.
Ik geef een 6.9/10
IMDB 5.9/10

[ Bericht 0% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 10-09-2010 23:47:12 ]
pi_86303431
GO (2001)

122 minuten, geregiseerd door Isao Yukisada

Een pa die de handjes laat wapperen, een zoon die gediscrimineerd en gepest wordt omdat 'ie allochtoon is en daardoor worstelt met z'n identiteit en uit ballorigheid daarover zich nogal misdraagt - klinkt als een bekend thema? Maar in deze film gaat het om een Noord-Koreaans gezin in Japan, dus blijkbaar is de problematiek universeel.

Zeker geen onaardige film. Filmtechnisch en vooral visueel erg mooi in elkaar gezet. Wel zijn de tijdsprongen af en toe een beetje verwarrend. Doordat het onderwerp serieus en consequent wordt doorgevoerd is er niet echt plek voor een prachtig hoogtepunt, maar het resultaat is wel een interessant en leerzaam werk.

Cijfer - een 7¼ of zoiets?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2010 10:02:11 ]
pi_86303625

Ik wist niet echt wat ik ervan zou verwachten maar ik vind hem geweldig :D
Keiharde en veel actie,humor en western. Verhaal is niet heel erg bijzonder maar er zit een leuk element in en kon bij boeien tot het einde !

Dikke 9
pi_86304117
Machete

wat een heerlijke film zeg _O_
Een heel stuk vermakelijker dan The Expendables. Super actie, gortdroge of gore humor, een heerlijke debiel verhaal en de cast is geweldig uitgekozen. De Niro, Don Johnson en Seagal waren hilarisch en Jef Fahey, Michelle Rodriguez, Lindsay Lohan en Cheech Lamana ook geinig. Maar er kan er maar één de beste zijn en dat is natuurlijk Ma-che-te :)

een dikke 9 in zijn soort
pi_86307267
Frozen

Naar aanraden van iemand hier... kutfilm zeg, super saai en gebeurd weinig... en einde sucks nog meer :P

6-
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 11 september 2010 @ 10:46:04 #287
862 Arcee
Look closer
pi_86307297
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 16:43 schreef Boris_Karloff het volgende:
Gewoon kijken. Daniel Day Lewis speelt echt de sterren van de hemel.
:Y DDL _O_
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_86307668
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 10:44 schreef JDx het volgende:
Frozen

Naar aanraden van iemand hier... kutfilm zeg, super saai en gebeurd weinig... en einde sucks nog meer :P

6-
En toch nog een zes geven? :P Je overdrijft toch wel hoor ;)
pi_86316470
the ghost writer..

gezien in 6 delen ofzo, viel steeds in slaap in de avond :P afgekeken vandaag, maar ik snapte er geen zak van :D dus ik denk dat het verhaal wel aardig in elkaar zit, maar wel een film om lekker helemaal achter elkaar te kijken...

cijfer: geen idee.....
pi_86317049
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 10:44 schreef JDx het volgende:
Frozen

Naar aanraden van iemand hier... kutfilm zeg, super saai en gebeurd weinig... en einde sucks nog meer

6-
Heb 'm ook gekeken op aanraden van die 9,5 die laatst gegeven werd hier.
Eh ja, ik moet instemmen met die 6. Misschien een 6,5 want visueel zag het er wel in orde uit.

Overigens vandaag ook Iron Man 2 gezien: 8,5. Prima film!
pi_86318600
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:02 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Heb 'm ook gekeken op aanraden van die 9,5 die laatst gegeven werd hier.
Eh ja, ik moet instemmen met die 6. Misschien een 6,5 want visueel zag het er wel in orde uit. :P

Overigens vandaag ook Iron Man 2 gezien: 8,5. Prima film!
iron man 2 owned!!

als je van middeleeuwse films houd is black death dan een aanrader??
  zaterdag 11 september 2010 @ 18:08:42 #292
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_86318753
Fantastic Four
Phff, pas na de helft gaat de film lopen. Het eerste gedeelte bestaat uit tamme introductie, waar het gezelschap van vier astronauten hun superkrachten leren te ontdekken. Vervolgens biedt de film enige actie, die wel aardig is, maar het 'wow'-gevoel blijft achterwege.
Overigens een aparte vermelding voor Jessica Alba. Ze maakte er een boeltje van! Echt knap vind ik haar ook niet maar dat terzijde. Cijfer: 5,5

Corpse Bride

Leuke animatiestijl hee. Met Tim Burton als regisseur krijg je dan zo een sfeervol sprookje, dat best leuk is om te zien :Y. Het had daarbij grappige vondsten tussendoor en ach, die musical-liedjes neem ik maar voor lief. Cijfer: 7
pi_86319116
Frozen

Drie studenten nemen de laatste skilift van het weekend. Ze komen vast te zitten in de lift en moeten levensbedreigende keuzes maken om niet dood te vriezen.

Het aardige gegeven dat de film grotendeels op 1 locatie afspeelt (namelijk in het bakje van de skilift), kan de film echter niet waarmaken. Ten eerste geeft de trailer van de film veel te veel weg. Kijk deze dus niet. Verder vond ik de film ook op geen enkel moment beklemmend, wat je juist zou verwachten bij films die zich op 1 locatie afspelen. Ook worden er een aantal zaken in de film genoemd, die eigenlijk voor niks worden genoemd. Een slechte Chekhov's gun dus.

5/10
pi_86319270
Die Hard 4

Ouderwets lekker Bruce Willis geknal. Niks op aan te merken actie om de actie, ik heb me geamuseerd. 8,5

Adventureland

Leuk om een film te zien waarin blijkt dat Kirsten Stewart kan acteren. Daar was ik redelijk aan gaan twijfelen na 2 van die Eclipse onzinproducties. Hoewel een beetje plichtmatig is het een leuke coming of age film met een paar erg leuke bijrollen van onder andere Bill Hader en Ryan Reynolds (Berg uit 2 guys, a girl and a pizza place). Prima vermaak dus, ik sluit me aan bij de 7,2 van IMDB.

Black Death

Is hier al meer voorbij gekomen en daarom heb ik hem ook gekeken. Ook niet veel aan toe te voegen anders dan dat Carice duidelijk engelse les heeft gehad maar dat ze nog niet is afgestudeerd. Ik vind haar overigens wel goed gecast, ze kan zo lekker vilein kijken :) 6,5 is het wel waard.
Whiskyplankje
pi_86319289
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 20:26 schreef Saarbarbaar het volgende:
Pan's Labyrinth: ik dacht dat ie heel sprookjesachtig zou zijn, maar hij was op sommige momenten echt doodeng :@ en heel zielig ook. ZONDER happy end. Op de één of andere manier was dat wel een pluspunt, anders zou zo'n film té voorspelbaar zijn ;)
Die film is echt dikke ^O^
pi_86320875
American Cowslip
Komedie/Drama

Verhaal:
Ethan Inglebrink (Ronnie Gene Blevins) woont in een klein stadje, genaamd Blythe in Californië. Ethan is een excentrieke drugsverslaafde, met een obsessie voor zijn tuin, wiens einde langzaam nadert. In de laatste dagen van zijn leven wil hij er het beste van maken en wanhopig probeert hij daarom met pokeren geld te verdienen, om zijn tuinhobby en drugsgebruik te kunnen bekostigen.

Mijn mening:
Op IMDB staat dat het een komedie is, dus ik had veel grappen verwacht. Dat viel eigenlijk best tegen, maar toch was het wel een amusante film. De beste omschrijving: vreemd, maar vermakelijk. Een 5.9 op IMDB, ik vind het wel een 7 waard.

Love the Beast
Documentaire

Verhaal:
Acteur Eric Bana is naast Hollywoodster ook een groot fanaat van auto's en racen. In deze documentaire belicht hij zijn al 25-jaar lopende liefde voor zijn allereerste auto: zijn Ford GT Falcon Coupe, bijgenaamd, The Beast. Na jaren restauratie met drie van zijn beste vrienden, hebben zij de auto ingeschreven in één van de gevaarlijkste en wreedste autoraces ter wereld, de Targa Tasmania Rally. Naast deze belevenissen gaat Bana op zoek naar enkele andere bekende grootheden en liefhebbers in de (race)autowereld zoals Jay Leno, Dr. Phil en Jeremy Clarkson.

Mijn mening:
Verplichte kost voor iedereen die van auto's houdt. Als de samenvatting je aanspreekt: kijken! Als je niks met auto's hebt vind je er waarschijnlijk vrij weinig aan, al zal het je misschien doen beseffen waarom sommige mensen zo'n grote passie voor auto's hebben. Op IMDB krijgt hij een 7.7, van mij krijgt hij een ruime 8.
pi_86321639
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 18:31 schreef Karstman het volgende:
Die Hard 4
[ afbeelding ]
Ouderwets lekker Bruce Willis geknal. Niks op aan te merken actie om de actie, ik heb me geamuseerd. 8,5

Adventureland
[ afbeelding ]
Leuk om een film te zien waarin blijkt dat Kirsten Stewart kan acteren. Daar was ik redelijk aan gaan twijfelen na 2 van die Eclipse onzinproducties. Hoewel een beetje plichtmatig is het een leuke coming of age film met een paar erg leuke bijrollen van onder andere Bill Hader en Ryan Reynolds (Berg uit 2 guys, a girl and a pizza place). Prima vermaak dus, ik sluit me aan bij de 7,2 van IMDB.

Black Death
[ afbeelding ]
Is hier al meer voorbij gekomen en daarom heb ik hem ook gekeken. Ook niet veel aan toe te voegen anders dan dat Carice duidelijk engelse les heeft gehad maar dat ze nog niet is afgestudeerd. Ik vind haar overigens wel goed gecast, ze kan zo lekker vilein kijken :) 6,5 is het wel waard.
lekker wijfie is dat van adventureland... vette film!!

black death... als je van middeleeuwse films houd is het wel een aanrader dus??
pi_86322170
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 20:00 schreef casper019 het volgende:

[..]

lekker wijfie is dat van adventureland... vette film!!

Ik zette die film op met de gedachten dat ik er niet veel aan zou vinden alleen al vanwege de titel maar dat is idd een erg leuke film, en wijffie.
  Moderator zaterdag 11 september 2010 @ 21:05:35 #299
9859 crew  Karina
Woman
pi_86323617
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 22:37 schreef casper019 het volgende:
Iron man 2

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
Actie / Science-Fiction
124 minuten

geregisseerd door Jon Favreau
met Robert Downey Jr., Mickey Rourke en Scarlett Johansson

Multimiljardair en geniale uitvinder Tony Stark (Robert Downey Jr.), wordt zes maanden, nadat hij zijn identiteit als 'Iron Man' heeft onthuld, opnieuw gedwongen zijn krachten te bundelen. Nu de wereld bewust is van het feit dat Tony 'Iron Man' is, wordt hij door zowel de pers als de regering onder druk gezet om zijn uitvinding en technologie met het Amerikaanse leger te delen. Tony weigert informatie te onthullen, omdat hij bang is dat het in de verkeerde handen terecht zal komen. Met Pepper Potts (Gwyneth Paltrow) en James ''Rhodey'' Rhodes (Don Cheadle) aan zijn zijde, smeedt Tony nieuwe plannen en moet hij het opnemen tegen nieuwe, duistere en gevaarlijke machten. Het duurt dan ook niet lang voordat de uiterst gevaarlijke Rus Ivan Vanko a.k.a. 'Whiplash' (Mickey Rourke) van zich laat horen...

ik vond dit echt een ontzttend gave en goeie actie film, met soms ook lekkere komische scenes. ik vond hem nog iets beter dan deel 1. ik had echt niet door dat ik 2 uur zat te kijken de tijd vloog voorbij. vind het een dikke aanrader deze film
daarom geef ik em ook een 8.5
Ik heb hem ook gekeken vandaag. Mijn oordeel is wat minder. Wel actie, maar naar mijn gevoel minder dan in deel 1. En Mickey Rourke, wat een spook is dat geworden zeg. Nee, ik vond het niet zo geweldig allemaal.
niet zo tof doen
pi_86323969
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:05 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik heb hem ook gekeken vandaag. Mijn oordeel is wat minder. Wel actie, maar naar mijn gevoel minder dan in deel 1. En Mickey Rourke, wat een spook is dat geworden zeg. Nee, ik vond het niet zo geweldig allemaal.
Die film heb ik van de week ook gezien. Ik vond het eerste deel wel aardig maar dit vond ik niks. Ik denk dat het gewoon het genre film niet is waar ik van hou. Ik had ook veel meer actie verwacht want dat is eigenlijk de enige reden dat ik zulk soort films kijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')