Had je het boek ook gelezen? Ik ben daar net in begonnen en hoor dat dat, zoals zo vaak, beter is dan de filmquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:15 schreef R.vonBierelier het volgende:
Ik ben gisteravond eindelijk aan De helaasheid der dingen (2009) toegekomen.
Een grauwe coming-of-age-tale over een 13jarige jongen in een gezin met alcoholisten. Een erg mooie en trieste film.
IMDb: 7.6
Ik: 8.5
Dat was ook het eerste wat ik zei na Inception: "dan vond ik Shutter Island beter".quote:Op maandag 30 augustus 2010 18:05 schreef Lienzz het volgende:
Shutter Island,
verhaal is bekend aangezien er een aantal reviews voorbij komen in dit topic, paar dagen geleden gezien en moet zeggen, een erg goede en sterke film. Weekje ervoor Inception gezien, maar Inception is toch een veel zwakkere film als Shutter Island. DiCaprio is wel goed bezig, en met Shutter Island kan hij een 3e topfilm aftekenen op zijn lijstje, (Blood Diamond, Body of Lies en nu ook nog Shutter Island)
Shutter Island is echt een film die ik graag nogmaals wil zien, en dat zegt veel over een film.
Cijfer: 8,5
Het zijn gewoon twee verschillende dingen. Je kan een boek toch nooit één-op-één vertalen naar een film, het zal altijd anders zijn. Ik word dan meestal ook nogal moe van mensen die steevast "het boek beter vinden dan de film" omdat het boek er het eerst was. Het boek was goed, de film was ook goed, en daarmee uit (de film heeft niet voor niets een grote prijs gewonnen hé.)quote:Op maandag 30 augustus 2010 19:06 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Had je het boek ook gelezen? Ik ben daar net in begonnen en hoor dat dat, zoals zo vaak, beter is dan de film
dats idd een leuke film!quote:Op maandag 30 augustus 2010 19:10 schreef Klipnap het volgende:
Kindergarten Cop 1990
[ afbeelding ]
Arnold Schwarzenegger speelt een undercover agent, die uit Oostenrijk komt maar in de VS werkt. Om een slechterik niet vrijuit te laten gaan, moet hij de vrouw van de crimineel opsporen die tegen hem kan getuigen. Om die weer op te sporen moet hij het zoontje vinden, die in de peuterspeelzaal zit. Hij gaat undercover als leraar van de peuterspeelzaal en wordt helemaal gepest door de kinderen. Hij gaat de harde methoden van de politie toepassen om ze op orde te brengen.
Mening:
Er zit teveel diepgang/geweld in de film (vooral in het begin) om een kinderfilm te zijn. Maar voor volwassenen is het weer veel te kinderachtig. Desondanks is het leuk om Arnold Schwarzenegger getreiterd te zien worden door peuters.
Verder:
''Bring your toy back to the cahpet!''
''It's not a Tumah!''
''I'm the Pahty Poopah!''
''THERE IS NO BATHROOM!!!''
''I'm a cahp you idiot!''
Mijn cijfer: 6,5
Imdb: 5,8
Ik ook, waar kwam het ook alweer op?quote:Op maandag 30 augustus 2010 20:20 schreef Miss_Sas het volgende:
ga dadelijk maar weer eens matrix reloaded kijken
is alweer een tijdje geleden
ga ik ook kijken binnenkort, alleen wil iets betere kwaliteitquote:Op maandag 30 augustus 2010 21:31 schreef Karina het volgende:
Splice
SciFi
Een stel jonge wetenschappers, man en vrouw, doet experimenten met het creëren van nieuwe levensvormen. Het experiment waar ze mee bezig zijn moet van het bedrijf waar ze voor werken worden stopgezet, zodat ze verder kunnen met een ander onderzoek naar een of ander speciale proteïne .
Ze gaan in het geheim toch verder met hun eigen experiment, dat een stapje verder gaat dan ze ooit hadden kunnen vermoeden.
Spannende film tot op het eind.
[ afbeelding ]
splice is heel gaaf!!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 01:07 schreef resque het volgende:
[..]
ga ik ook kijken binnenkort, alleen wil iets betere kwaliteitipv R5
teeth is dus helemaal niks? t klinkt opzich wel grappig....quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:37 schreef Rianne84 het volgende:
Na Inception was ik benieuwd naar meer werk van Joseph Gordon-Levitt, dus heb een paar films met hem erin gezien, daarnaast nog wat andere films:
500 days of Summer
Soort anti-romantische film. Jongen wordt verliefd op meisje dat niet in de liefde gelooft. JGL acteert goed, net als Zooey Dechanel. Origineel in elkaar gezet, erg vermakelijke film.
IMDb: 8.0
ik: 8.0
The Lookout
Jongen heeft het goed voor elkaar als hij klaar is met de middelbare school. Door een auto-ongeluk loopt hij een hersenbeschadiging op en ziet zijn leven er een stuk minder rooskleurig uit. Een stel criminelen maakt misbruik van hem. Wederom goed acteerwerk van JGL en een mooie bijrol van Jeff Daniels.
IMDb: 7.2
ik: 7.6
GI Joe: The Rise of Cobra
De GI Joes moeten een of ander nucleair spul uit handen van de vijand houden. Wel een vermakelijke actiefilm, af en toe mooie effects. Verder slap verhaal.
IMDb: 5.8
Ik: 5.0
Surrogates
Film met Bruce Willis als FBI detective. Het is 2017 en iedereen heeft een robot, een surrogaat. Thuis zit je in je machine en bestuur je je robot naar je werk of waar je dan ook naartoe wilt. Er is geen criminaliteit meer en besmettelijke ziektes komen niet meer voor. Alles gaat mis als er een wapen opduikt dat mensen kan vermoorden via hun surrogaat. Wel vermakelijk, verhaal soms wat slap uitgewerkt.
IMDb: 6.3
Ik: 6.5
Die Welle
Gebaseerd op een waargebeurd experiment. Een leraar probeert leerlingen bij te brengen wat een dictatuur inhoudt door er zelf één in de klas te beginnen. Uiteraard heeft dit vervelende gevolgen. Wel een aardige film met een goed verhaal, maar ik had er meer van verwacht, er zit nu nog te veel onzin omheen.
IMDb: 7.5
Ik: 7.0
Teeth
Foute film over een meisje dat naast een kerncentrale woont en daardoor een lichamelijke afwijking heeft. Het meisje wil wachten met seks tot het huwelijk. Als ze toch verder gaat met een jongen, komt ze erachter wat haar lichamelijke afwijking inhoudt.
IMDb: 5.8
Ik:
Nou ja, als je van afgebeten penissen houdt is het een aanrader. Anders zou ik voordat je 'm kijkt zorgen voor een noemenswaardig alcoholniveau in je bloed.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:20 schreef casper019 het volgende:
[..]
teeth is dus helemaal niks? t klinkt opzich wel grappig....
Uiteraard. De film neemt zichzelf absoluut niet serieus en met die instelling moet je de film ook zien..pure cultquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:24 schreef Atreidez het volgende:
Army of Darkness
Wat een belachelijk slechte film eigenlijk, gewoon te triest voor woorden.. Misschien dat dat dan juist de charme moet zijn geweest in een tijd dat effecten echt niet veel beter konden, maar als je dit nu kijkt dan lig je meer in een deuk om de techniek dan om de humor die ze uitbeelden. Het verhaal leek wel interessant, maar de eerder genoemde stoorzenders namen eigenlijk elke vorm van vermaak al weg... Leuk met veel bier en een paar vrienden misschien?
[ afbeelding ]
Laatste film, The Expendables, toch nog even afgezien. De film krijgt van mij het unieke cijfer 0.quote:Avatar, 2009.
Eindelijk Avatar gezien, verhaal deed me denken aan The mission, alleen Avatar loopt goed af. Film vervat vrij klassieke kritiek op imperialistisch Westen, waartegen de nobele wilde en in dit geval 'Eywe', ofwel Gaia, wordt afgezet. Wat het verhaal betreft dus eigenlijk niets nieuws onder de zon. De 3D-effecten heb ik niet kunnen aanschouwen, want de film gezien op tv.
Cijfer 8.
El secreto de sus ojos, 2009.
Ingetogen, bijna melancholiek relaas over een gepensioneerde politie-inspecteur in Argentinië die 25 jaar na dato boek wil schrijven over een verkrachtings/moordzaak uit 1973, die niet volledig afgehandeld is, met verrassend einde. De film laat in feite subtiel zien hoe de toenmalige junta het juridische proces verstoorde.
Cijfer 8.
O, ja, ook nog 45 minuten van The Expendables gezien. Ik weet niet of ik zo'n clichématige film nog af moet zien. Daar kan het grapje met Broes Willis, Sly Stallone en Arnie in 1 shot niets aan af doen.
quote:Op maandag 30 augustus 2010 19:10 schreef Klipnap het volgende:
Verder:
''Bring your toy back to the cahpet!''
''It's not a Tumah!''
''I'm the Pahty Poopah!''
''THERE IS NO BATHROOM!!!''
''I'm a cahp you idiot!''
Mijn cijfer: 6,5
Imdb: 5,8
Je hebt deze film echt op een volledig verkeerde manier gekeken, zonde! Bruce Campbell =quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:24 schreef Atreidez het volgende:
Army of Darkness
Wat een belachelijk slechte film eigenlijk, gewoon te triest voor woorden.. Misschien dat dat dan juist de charme moet zijn geweest in een tijd dat effecten echt niet veel beter konden, maar als je dit nu kijkt dan lig je meer in een deuk om de techniek dan om de humor die ze uitbeelden. Het verhaal leek wel interessant, maar de eerder genoemde stoorzenders namen eigenlijk elke vorm van vermaak al weg... Leuk met veel bier en een paar vrienden misschien?
[ afbeelding ]
Dat is een cult-classic man, kan m nog wel 1000 keer kijken en zal dan iedere keer weer lachen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:24 schreef Atreidez het volgende:
Army of Darkness
[ afbeelding ]
ik vond het een hele gave film juist, dikke 7.5quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:42 schreef JDx het volgende:
Prince of Persia: Sands of Time
PoP1 het spel was natuurlijk geweldig, weken, nee maanden gespeeld. Wilde niet meer naar school, niet meer naar muziekles, niet meer naar tennisles, Prince of Persia ging voor allesmaar de film suckte dik, mooi gemaakt enzo hoor, maar wat een slap Indiana Jones achtig verhaal.
Alleen Tamina maakte nog een deel goed, sodeju.
5,5... echt NET.
Wat ik bedoel is: de film streeft ook nergens na om beter te zijn dan de gemiddelde actie film. Het is juist een eerbetoon aan die gemiddelde actie film. En hoe doe je dat beter dan er zelf 1 te zijn?quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet. Alle acteurs die in Expendables zaten heb ik beter zien acteren wanneer ze alleen een film moesten redden. Het was niet beter dan een gemiddelde actie film en daar had ik eigenlijk wel op gehoopt (en eigenlijk ook verwacht). Helemaal gezien het budget en de cast. De film had geen toffe cheesy one liners of andere memorabele scenes die ik me zal herinneren. Terwijl er genoeg 'kwaliteit' aanwezig was om er een memorabele film van te maken.
Er zijn ook nog wel slechtere actie films dan deze hoor. 12 Rounds van John Cena was zo'n draak van een film. Vergeleken met die was dit een pareltje.
Leukste animatie film die ik tot nu toe heb gezien, uiteindelijk is alles uit de stal van Pixar goed te doen maar met deze film zat ik wel wat meer in het verhaal.quote:Mr. Incredible is een superheld. Althans, dat was hij, tot een lading rechtszaken er voor zorgde dat alle superhelden door de overheid een nieuwe, anonieme identiteit aangemeten kregen. Bob Parr, zoals Mr. Incredible nu heet, leeft met zijn vrouw Helen (de vroegere Elastigirl) en hun drie kinderen (Violet, Dash en Jack Jack) een normaal leventje, dat hem totaal niet bevalt. Als hij opnieuw de kans krijgt om de rol van superheld te spelen, grijpt hij die dan ook met beide handen aan.
Meteen even binnen gehaald nav jouw stukje. Ben toch wel benieuwd.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:11 schreef casper019 het volgende:
The other guys
de film begon heel sterk en leuk, en heeft leuke acteurs maar naarmate de film verder kwam zakte hij helaas af. Er zater wel vette one-liners tussen wat me afentoe deed lachen maar voorderest werd het op het einde een beetje langdradig. Jammer het had echt een hele toffe film kunnen zijn
6-
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vond ik een beetje tegenvallen. Dat had een iets te veel "Hollywood" gehalte. Met een ander, realistischer, einde was het cijfer waarschijnlijk net een half punt hoger uitgevallen.
cijfer: 8.5
Ik geef alleen op imdb cijfers, en dat was idd de ingevulde scorequote:Op woensdag 1 september 2010 12:11 schreef JDx het volgende:
VCB
Wat geef je voor cijfer, ik wel een 8.
Man, dat is een fucking cultfilm. Juist hilarisch omdat ze zichzelf totaal niet serieus nemen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:24 schreef Atreidez het volgende:
Army of Darkness
[ afbeelding ]
Dat houten pistool is hilarischquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:11 schreef casper019 het volgende:
The other guys
[ afbeelding ]
Verenigde Staten
Actie / Komedie
107 minuten
geregisseerd door Adam McKay
met Mark Wahlberg, Will Ferrell en Michael Keaton
'The Other Guys' volgt detective Allen Gamble (Will Ferell), een forensisch accountant die meer geïnteresseerd is in het papierwerk dan de actie op straat en detective Terry Hoilz (Mark Wahlberg), die opgescheept zit met Allen als partner na een beschamende publieke vertoning. Allen en Terry kijken op naar de agenten Danson (Dwayne Johnson) en Manzetti (Samuel L. Jackson) maar wanneer de mogelijkheid zich voordoet voor Allen en Terry om zich te bewijzen loopt het allemaal niet zoals gepland.
de film begon heel sterk en leuk, en heeft leuke acteurs maar naarmate de film verder kwam zakte hij helaas af. Er zater wel vette one-liners tussen wat me afentoe deed lachen maar voorderest werd het op het einde een beetje langdradig. Jammer het had echt een hele toffe film kunnen zijn
6-
wist niet dat er een remake van die film was, thx voor de tip moet ik em ook maaris gaan kijken!!quote:Op woensdag 1 september 2010 15:45 schreef BRooster het volgende:
The Experiment
Thriller/Drama
[ afbeelding ]
Een medewerker van een verzorgingstehuis wordt ontslagen en besluit uit geldnood mee te doen aan een psychologisch experiment. Samen met nog 25 mannen moet hij 14 dagen verblijven in een gesimuleerde gevangenis. Uiteraard verloopt het experiment niet zo gemakkelijk als aanvankelijk lijkt.
Erg spannende film waarin het duidelijk wordt hoe mensen in korte tijd kunnen doordraaien door macht en onmacht.
Een 6.3 op IMDB, ik geef hem een 7.5.
Ik zeg 3 top films, maar wat vond je er zelf van?quote:
Geen onterechte vraagquote:Op woensdag 1 september 2010 16:27 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ik zeg 3 top films, maar wat vond je er zelf van?
Het origineel nooit gezien, dus ik kan ze helaas niet met elkaar vergelijken.quote:Op woensdag 1 september 2010 15:55 schreef Atreidez het volgende:
Oh, remake van de Duitse? Duitse ook gezien toevallig, en welke vond je beter in dat geval?
Over het algemeen een leuke film met heel erg mooie scenes gezien de natuur. Vond alleen dat er telkens van scene naar scene teveel werd geskipped, soms een dag en soms een paar uur. Dat was wel verwarrend maar Imogen Poots maakt veel goedquote:Groot Brittanië, het jaar 117. Quintus Dias, de enige overlevende van een aanval van een guerilla groepering op zijn familie, trekt samen met Generaal Virilus' legendarische 'Ninth Legion' leger door het land, om een aanval voor te bereiden op de groepering en om hun leider Gorlacon te vernietigen.
Een film voor een luie zondag. Het verhaal is makkelijk te begrijpen en eigenlijk ook vrij voorspelbaar. Het acteerwerk is ook niet wat je noemt van de bovenste plank en het is allemaal vrij cliché desalniettemin heb ik er wel van genoten en Selma Hayek.quote:Vijf goede vrienden en teammaten hebben elkaar sinds hun middelbare school niet meer gezien. Om hun overleden basketbalcoach te herdenken besluiten ze, 35 jaar later tijdens het '4th of July' weekend, allemaal nog eens bij elkaar te komen. Ze ontdekken al snel dat ze allemaal erg veranderd zijn in die 35 jaar.
De grap was volgens mij dat zij inderdaad die spionne was waarvan ze werd beschuldigt. Maar niet meer haar taak wilde volbrengen. Ergens in het verleden werd een klein meisje geswitched met een ander meisje na een familie-ongeluk in Rusland.quote:Op woensdag 1 september 2010 14:51 schreef Koeketrommel het volgende:
Salt
Evelyn Salt (Angelina Jolie) is een CIA-agente, die ervan wordt beschuldigd een Russische spion te zijn die van plan is de president van Rusland te vermoorden. Wanneer ze op de vlucht slaat, komen al haar vaardigheden en haar verleden als geheim-agente goed van pas. Ze moet er echter voor zorgen om haar naam te zuiveren, voordat de machtigste machten ter wereld haar te pakken zullen krijgen en elk spoor van haar bestaan zullen wissen.
Mijn mening:
Vond het een vette film, met veel actie. Heleboel onverwachte twists.
Deze moet je zien.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vanaf het begin zou ik de film een 6.5 tot max 7 als cijfer geven (zo hoog nog door het acteerwerk), maar mede dankzij het einde kan daar gerust een 1 bij opgeteld worden, dus een 7.5 tot 8.0
IMDB: 7.8
(ps: bedankt voor het aanraden, the fountain is volgens mij de volgendeop de lijst)
[ Bericht 0% gewijzigd door xiexiewajijniezie op 01-09-2010 23:18:16 ]
als je hem echt zo tof vind ga ik hem bekijken, de genre bevalt me iig welquote:Op woensdag 1 september 2010 22:59 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Road (2009, VS, John Hillcoat)
Één van de beste post-apocalyptische films, die ik gezien heb. I.t.t. de meeste post-apocalyptische films is dit geen vol met actie gevulde film met een held, die de wereld redt. Er wordt zelfs geen verklaring gegeven over wat er precies is gebeurd. Nee, dit is het simpele verhaal van een vader en een zoon die proberen te overleven in een godverlaten wereld. Ze zijn gewoon een man en jongen, die niet wonderbaarlijk moeiteloos alles overleven, maar heel kwetsbaar zijn met hun ene pistool met maar twee kogels. Daardoor is het duidelijk dat het gevaar altijd op de loer ligt, waardoor de film een constante dreiging heeft.
De beelden van het desolate landschappen en steden zijn prachtig gemaakt. De oneindigheid en wanhoop, die ze uitstralen is echt voelbaar.
Daarnaast is de film ook uiterst ontroerend. Meerdere momenten in de film raakten me echt diep.
cijfer: 9
Tof is niet het goede woord. Prachtig en ontroerend vind ik juiste woorden om de film te omschrijven.quote:Op woensdag 1 september 2010 23:14 schreef xiexiewajijniezie het volgende:
[..]
als je hem echt zo tof vind ga ik hem bekijken, de genre bevalt me iig wel![]()
effe op de lijst gezet
ok, ik zal hem zeker proberen te kijkenquote:Op woensdag 1 september 2010 23:22 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Tof is niet het goede woord. Prachtig en ontroerend vind ik juiste woorden om de film te omschrijven.
En doe jezelf een lol, lees ook het boek (The Road, Cormack McCarthy). IJzersterk,niet weg te leggen zo goed.quote:Op woensdag 1 september 2010 23:33 schreef xiexiewajijniezie het volgende:
[..]
ok, ik zal hem zeker proberen te kijken. en zet hier dan wat ik ervan vond
bedankt nog
Ik heb deze film vandaag in de bioscoop gekeken en het was vele malen beter dan dat ik had verwacht. Heb hier echt blauw om gelegen. Die uitdrukkingen van Barry doen het hem.quote:Op woensdag 1 september 2010 23:53 schreef N-E-R-D het volgende:
afbeelding ]
In het begin was het echt verschrikkelijk en totaal niet grappig. Maar hij werd beter en beter en heb toch wel een aantal keer aardig moeten lachen. Uiteindelijk toch wel een geslaagde komedie.
Bedankt voor de tip man, ik vond het een erg fijne film.quote:
zou leuk zijn als ik de tijd had en natuurlijk interesse in lezen (ben eerlijk gezegd niet zo een lezertquote:Op woensdag 1 september 2010 23:45 schreef Karstman het volgende:
[..]
En doe jezelf een lol, lees ook het boek (The Road, Cormack McCarthy). IJzersterk,niet weg te leggen zo goed.
maar is het een beetje aanrader die film of toch maar niet?quote:Op donderdag 2 september 2010 11:07 schreef Atreidez het volgende:
The Killer Inside Me
Gisteren deze film aangezet met weer een empty mind. Toen werd ik al redelijk snel flink wakker geschud met een van de meest groffe mishandelingscenes die ik ooit had gezien.. Had ik de filmbeschrijving gelezen had ik het kunnen weten, maar had ik ws. ook gekeken en was ik minder geWTF'd geweest.. Gelukkig zijn het enkele scenes en laat het overgrote deel van de film het verhaal van de psychisch gestoorde hulpsherf (erg goed gespeeld door Casey Affleck, al is hij in emotieloze rollen altijd wel op z'n plek) op een andere manier zien. Niet aan te raden voor mensen die niet tegen zinloos overdreven geweld kunnen maar ook geen hele slechte film, al zal ik m niet snel nog eens opzetten...
[ afbeelding ]
Ligt er maar net wat voor persoon je bent, wat je bui is en hoe de wind staat. Ik ben eigenlijk geneigd deze film aan niemand aan te raden.. Denk dat de gemiddelde hollywood kijker ook snel verveeld is door sommige trage stukken en vage gesprekken.quote:Op donderdag 2 september 2010 11:45 schreef casper019 het volgende:
maar is het een beetje aanrader die film of toch maar niet?
oe het is dus geen spannende film??quote:Op donderdag 2 september 2010 12:13 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ligt er maar net wat voor persoon je bent, wat je bui is en hoe de wind staat. Ik ben eigenlijk geneigd deze film aan niemand aan te raden.. Denk dat de gemiddelde hollywood kijker ook snel verveeld is door sommige trage stukken en vage gesprekken.
Vraag me af of ik deze nou wel of niet heb gezien...quote:Op donderdag 2 september 2010 14:16 schreef planethugo het volgende:
London
[ afbeelding ]
naar aanleiding van een post in dit topic de film binnengehaald. Hoewel hij lekker wegkijkt waren de gesprekken iets te lang en gebeurde er ook vrij weinig. De acteerprestaties waren wel goed. Vooral Statham keek erg 'strak' uit de ogen na snuiven van tig lijnen coke. Het einde kon me ook totaal niet bekoren. 6.2/ 10
film speelt zich 3kwart van de tijd af in (luxe) badkamer en Statham en Evans zijn constant coke het snuiven op Evans'ex afscheidsfeestjequote:Op donderdag 2 september 2010 14:34 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Vraag me af of ik deze nou wel of niet heb gezien...
Voor de zekerheid maar even op zoek dit weekend.
ik ga em nu kiken ben benieuwd!!quote:Op woensdag 1 september 2010 15:45 schreef BRooster het volgende:
The Experiment
Thriller/Drama
[ afbeelding ]
Een medewerker van een verzorgingstehuis wordt ontslagen en besluit uit geldnood mee te doen aan een psychologisch experiment. Samen met nog 25 mannen moet hij 14 dagen verblijven in een gesimuleerde gevangenis. Uiteraard verloopt het experiment niet zo gemakkelijk als aanvankelijk lijkt.
Erg spannende film waarin het duidelijk wordt hoe mensen in korte tijd kunnen doordraaien door macht en onmacht.
Een 6.3 op IMDB, ik geef hem een 7.5.
Misschien ooit comedy-serie "everybody hates Chris" gezien? dat is waar ik op het moment het snelst op kan komen, want daarin speelt hij namelijk de vader van "chris rock" die over zijn leven vertelt. Het is btw een zeer vermakelijke seriequote:Op donderdag 2 september 2010 14:47 schreef Karina het volgende:
The Expendables
Actie
Terry Crews en Steve Austin ken ik trouwens niet (de laatste naam alleen wel, maar dan van de Man van Zes Miljoen).
Damon in "Friday After Next"quote:Op donderdag 2 september 2010 19:03 schreef JDx het volgende:
Terry Crews, Terry Crews... er is maar 1 manier om hem te beschrijven:![]()
![]()
![]()
![]()
Oh ja, dat komt me wel bekend voor inderdaad.quote:Op donderdag 2 september 2010 17:53 schreef xiexiewajijniezie het volgende:
[..]
Misschien ooit comedy-serie "everybody hates Chris" gezien? dat is waar ik op het moment het snelst op kan komen, want daarin speelt hij namelijk de vader van "chris rock" die over zijn leven vertelt. Het is btw een zeer vermakelijke serie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik vraag me af hoe jij op dat soort exacte cijfers komt? Doe je een gemiddelde van SpecialFX, Verhaal en Acteerwerk ofzo?quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:57 schreef vinnypassy het volgende:
219. [ afbeelding ] Mr. Nobody (Jaco Van Dormael, 2009) :: 8.1
Het thema heeft absoluut zijn kracht ‘As long as you don’t choose, everything remains possible’, maar het lijkt (geheel in stijl van het thema) moeilijk voor de regisseur zelf een echte keuze te maken over waar hij zijn film precies heen wilt sturen. De mindfuckerige, redelijk eenvoudig gekozen ontknoping is een kleine desillusie bij iets wat zo ontzettend krachtig had kunnen zijn.
Ondanks dit weet de film wel indruk te maken. Visueel is het overdonderend, met dank aan de fantastische montage en het puike camerawerk. De cast weet eveneens te overtuigen, waar de acteurs die de jeugdige romance tussen Anna en Nemo vertolken wellicht de beste rollen neer weten te zetten. De symboliek kan voor een enkeling storend zijn (verdrinken, de kleuren), maar dit past prima bij het ‘dromerige’ dat de film toch vooral uit weet te stralen. Zoals gezegd is het thema tof gekozen en tot aan de ontknoping goed uitgewerkt en ook de begeleidende muziek is goed gekozen.
Toch mis je ‘iets’ aan de film. Gedurende de film verwacht je toch een spetterende ontknoping, maar deze blijft helaas uit. Ik kan het de filmmaker vergeven, omdat de rest van de film mij absoluut aanspreekt, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen die mening deelt.
220. [ afbeelding ] Almost Famous (Cameron Crowe, 2000) :: 8.4
Een heerlijk filmpje, waarbij de liefde voor muziek fantastisch naar boven wordt gehaald, waardoor ik mezelf een waar muziekliefhebber voelde. Waarschijnlijk komt het mede doordat het gebaseerd is op het leven van regisseur Crowe, maar je kunt de film bijna 'voelen' als kijker: het komt allemaal enorm oprecht over. Daarnaast heeft elk karakter wel iets waar je van kunt houden en zet elke acteur zijn of haar rol uitstekend neer. Op een of andere manier klopt de film gewoon. Heerlijke feelgoodfilm.
Als ik een review(tje) over een film schrijf, doe ik dat inderdaad wel over zoveel mogelijk facetten: camerawerk, regie, montage, acteren, muziek, script. Het cijfer wat ik erbij geef is vooral op basis van gevoel.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:32 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe jij op dat soort exacte cijfers komt? Doe je een gemiddelde van SpecialFX, Verhaal en Acteerwerk ofzo?
Niet de moeite waard. Origineel was destijds wel sterk. Nu veelquote:Op donderdag 2 september 2010 15:49 schreef casper019 het volgende:
[..]
ik ga em nu kiken ben benieuwd!!
meer mensen die em gezien hebben??
Net gekeken, inderdaad een aardige film maar ik vond het origineel veel beter.quote:Op donderdag 2 september 2010 22:09 schreef casper019 het volgende:
The experiment (2010)
[ afbeelding ]
Verenigde Staten
Drama / Thriller
96 minuten
geregisseerd door Paul Scheuring
met Adrien Brody, Forest Whitaker en Cam Gigandet
'The Experiment' volgt 26 mannen die gekozen zijn om mee te doen aan een psychologisch spel waar ze verdeeld worden in bewakers en gevangenen. In een nagemaakte gevangenis moeten de bewakers orde zien te houden, terwijl de gevangenen opdrachten moeten uitvoeren. In het begin lijkt alles goed te gaan, maar de verstandhouding tussen beide groepen neemt steeds drastischere vormen aan.
Ik heb het orgineel nooit gezien maar vond dit een hele vette film echt een aanrader, het einde had alleen wel iets sterker gemogen. Maar heb me hier echt mee vermaakt. dikke 7.5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook gezien
Wild Target
Over een huurmoordenaar die zijn doel niet vermoord maar in bescherming neemt. Zij gooit dan zijn goedgeorganiseerde leven overhoop. Ondertussen neemt hij ook nog rupert grint (ron weasley) onder zijn arm als leerling
Kijkt lekker weg, met erg veel droge engelse humor die ik wel kan waarderen. Niet een super sterk verhaal, maar toch de moeite waard.
Cijfer; 7.5-Een echte vriend weet al je geheimen en is dan nog steeds je vriend-
"In the quiet words of the Virgin Mary... come again?"
quote:Op vrijdag 3 september 2010 22:59 schreef Eltonno het volgende:
[..]
Net gekeken, inderdaad een aardige film maar ik vond het origineel veel beter.
Viel je btw niks op in de film?whaha dat stukje met piet paulusma was idd geweldig!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook gezien
Wild Target
[ afbeelding ]
Over een huurmoordenaar die zijn doel niet vermoord maar in bescherming neemt. Zij gooit dan zijn goedgeorganiseerde leven overhoop. Ondertussen neemt hij ook nog rupert grint (ron weasley) onder zijn arm als leerling
Kijkt lekker weg, met erg veel droge engelse humor die ik wel kan waarderen. Niet een super sterk verhaal, maar toch de moeite waard.
Cijfer; 7.5
December 2011? Waar heb je deze gezien dan?quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:27 schreef casper019 het volgende:
The Disappearance of Alice Creed
[ afbeelding ]
Verenigd Koninkrijk
Thriller
98 minuten
geregisseerd door J Blakeson
met Gemma Arterton, Eddie Marsan en Martin Compston
We zien hoe twee mannen een flat verbouwen, een bestelbus stelen en gereedschap verzamelen. Kalm vervolgen ze hun praktijken, maar al snel blijkt dat ze een sinister plan hebben. Gewapend en vermomd ontvoeren ze een jonge vrouw van de straat en binden haar vast op een bed in de flat...
Vanaf december 2011 in de bioscoop (overige bioscoopreleases)
Coole film, loopt ook anders dan je denkt. zeker een aanrader.. lekker spannend
Toch zelf maar even nagekeken, kom op verschillende sites tegen dat het rond de 27e van September zal zijn.quote:Op zaterdag 4 september 2010 11:19 schreef JDx het volgende:
Iron Man 2 komt vandaag uit geloof ik, dus zal binnen no-time een HD ripje zijn.
Gisterenavond laat kwam de eerste geloof ikquote:Op zaterdag 4 september 2010 16:13 schreef Dagoduck het volgende:
Ik vond alleen maar cam versiesmaar dat was gister..
waar heb je em gezien? lijkt mij wel een gave filmquote:Op zaterdag 4 september 2010 16:49 schreef N-E-R-D het volgende:
[ afbeelding ]
Slecht acteerwerk vond ik, zo slecht dat het wel bewust zo gedaan moet zijn denk ik en het geeft ook wel een extra komische noot. Ik bedoel, Steven Seagal deed niet onder van de rest. Maar oh zulke heerlijke en vermakelijke actie misschien wat rommelig en, vind ik, te weinig slash actie maar zeker wel het kijken waard. Beter dan The Expendables? Ik weet het niet, misschien wel, daarvoor moet ik ze allebei nog een keertje zien denk ik.
Voorpremiere in Pathe de Kuipquote:Op zaterdag 4 september 2010 17:34 schreef casper019 het volgende:
[..]
waar heb je em gezien? lijkt mij wel een gave film
Denk dat dat ook een beetje het sfeertje is wat Rodriguez wilt creëren, gezien zijn andere films.quote:Op zaterdag 4 september 2010 16:49 schreef N-E-R-D het volgende:
[ afbeelding ]
Slecht acteerwerk vond ik, zo slecht dat het wel bewust zo gedaan moet zijn denk ik en het geeft ook wel een extra komische noot. Ik bedoel, Steven Seagal deed niet onder van de rest. Maar oh zulke heerlijke en vermakelijke actie misschien wat rommelig en, vind ik, te weinig slash actie maar zeker wel het kijken waard. Beter dan The Expendables? Ik weet het niet, misschien wel, daarvoor moet ik ze allebei nog een keertje zien denk ik.
Eindelijk meer mensen die het eens zijn, 't is gewoon totale shit.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:41 schreef Svubeqak het volgende:
The Expendables net gezien.
Wat een cast, maar wat een flut film.
4.0
Ik snap niet dat ze er niet meer uit halen, met deze cast kan je de grootste actie film ooit maken. En dan maken ze liefdesfilm.quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:17 schreef JDx het volgende:
[..]
Eindelijk meer mensen die het eens zijn, 't is gewoon totale shit.
heb iron man 2 in bios gezien... was niet heel spannend eigenlijk... 4/10quote:Op zaterdag 4 september 2010 15:07 schreef Tim86 het volgende:
Iron Man 2 dvdrip staat overal online..hoop verschillende release groups ook.
Verwachtte je een 10 en was het een 8 of verwachtte je een 7 en was het een 5?quote:Op zondag 5 september 2010 13:58 schreef summer2bird het volgende:
The last airbender 2010. Ik had er meer van verwacht.
oh ja, ik verwachtte een 8 en het was een 5.quote:Op zondag 5 september 2010 15:39 schreef JDx het volgende:
[..]
Verwachtte je een 10 en was het een 8 of verwachtte je een 7 en was het een 5?
Goddomme, wat een ijzersterke film.quote:In Washington D. C. komt Rachel Armstrong (Kate Beckinsale), een vrouwelijke verslaggeefster in de problemen nadat zij de ware identiteit van een CIA agent openbaar heeft gemaakt. Er staat haar een celstraf te wachten omdat ze haar bron blijft beschermen.
Gezien in de bios, kijkt gewoon lekkerquote:Op zondag 5 september 2010 17:46 schreef ElmoFan het volgende:
Die Hard 4.0, voor de zoveelste keer. Is gewoon en vette film
[ afbeelding ]
Dat is dan een tijdje geleden of niet?quote:Op zondag 5 september 2010 18:53 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Gezien in de bios, kijkt gewoon lekker
quote:Op zondag 5 september 2010 19:22 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
Dat is dan een tijdje geleden of niet?Ze schijnen ook bezig te gaan met een Die Hard 5.0
![]()
quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:10 schreef bascross het volgende:
[..]
Hij is in ieder geval absoluut niet serieus bedoeld. Je zou de film misschien ook nog kunnen kwalificeren als media-satire.
De scene die ik bedoel is:Ook mooi hoe ze af en toe hun stuur allemaal scheef hebben staan terwijl ze recht vooruit gaanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ohja... Charlie Sheen die zegt dat ie miss ooit z'n eigen sitcom heeft... geniaal. Grappig ook dat de zanger van the Red Hot Chili Peppers mee speelt.
Film net ook gezien, ik las je stukje toen ik in de bus zat vanmiddag.quote:Op zondag 5 september 2010 17:21 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Goddomme, wat een ijzersterke film.![]()
Origineel, meeslepend verhaal dat boeit van begin tot eind, erg sterk acteerwerk, en een zeer verrassend einde.
Deze krijgt van mij een dik verdiende 9.0 (IMDB: 7.4).
Die is vrijdag op tvquote:Op zondag 5 september 2010 17:46 schreef ElmoFan het volgende:
Die Hard 4.0, voor de zoveelste keer. Is gewoon en vette film
[ afbeelding ]
Probeer http://www.icheckmovies.com/ eens. Zit er zelf niet op dus weet niet of het ook echt wat is.quote:Op zondag 5 september 2010 22:55 schreef JDx het volgende:
Ik ben trouwens erg benieuwd wat Casper019, Karina, Koekemonster, Tim86 en 8XXXdpths van de film Suck vinden, met 2 van deze mensen ben ik het namelijk bijna altijd eens, 2 vrijwel nooit en 1 ben ik nog niet helemaal over uit
Ps... zit al tijdje met een idee in mn hoofd om een site te maken dat je een match kan maken met iemand die dezelfde smaak heeft als jij en dan aanraders van diegene kan zien. Ik had namelijk altijd iemand bij de videotheek vroeger die exact dezelfde smaak had en iemand met de tegenovergestelde smaak van mij. Was altijd makkelijk films kiezen. Misschien bestaat het al, maar ik heb t nog nooit ergens gezien.
Criticker: http://www.criticker.com/quote:Op zondag 5 september 2010 22:55 schreef JDx het volgende:
Ps... zit al tijdje met een idee in mn hoofd om een site te maken dat je een match kan maken met iemand die dezelfde smaak heeft als jij en dan aanraders van diegene kan zien. Ik had namelijk altijd iemand bij de videotheek vroeger die exact dezelfde smaak had en iemand met de tegenovergestelde smaak van mij. Was altijd makkelijk films kiezen. Misschien bestaat het al, maar ik heb t nog nooit ergens gezien.
ik vond em ERG tegenvallen, t was een goeie film maar had er meer van verwachtquote:Op zondag 5 september 2010 23:35 schreef Wootism het volgende:
The Ghost Writer
[ afbeelding ]
Net gekeken! Serieus... WAT EEN VETTE FILM! Hij heeft me echt geboeid van begin tot eind! In lange tijd niet meer zo'n kwaliteitsfilm gezien!
Ik vond het een goede film, maar hij sleepte zich wat te lang voort. En als de (losse) verhaallijnen wat absurdistisch worden, vind ik het moeilijk om de aandacht er bij te houden na twee uur. Zeker als het weer nieuwe personages zijn.quote:Op maandag 6 september 2010 11:06 schreef vinnypassy het volgende:
Amores Perros maar zo'n laag cijfer joh... Wat vond je niet goed aan de film?
Weet ik, ik ga hem dan wel weer kijkenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....maar het was soort van beetje jammer.
Begon als een 8, maar ik geef hem een 6,5.
Naah, ik vind een 8,0 echt te veel hoor. Best een leuke film hoor, daar niet van, maar ten eerste is het een exacte remake zonder ook maar iets aan het verhaal te veranderen, en ten tweede kloppen er gewoon te veel dingen niet. Ik zou 'm een 7,3 geven.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:44 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]
Spannende actiefilm.
Erg sterk acteerwerk vooral van Denzel Washington, maar ook Travolta doet het heel redelijk.
Dikke 8.0 (IMDB: 6.5).
Ik wist niet dat het een remake was, ik hoorde de titel gisteren pas voor de 2e keer (heb 'm vorig jaar misschien al eens voorbij horen komen, maar verder niet).quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Naah, ik vind een 8,0 echt te veel hoor. Best een leuke film hoor, daar niet van, maar ten eerste is het een exacte remake zonder ook maar iets aan het verhaal te veranderen, en ten tweede kloppen er gewoon te veel dingen niet. Ik zou 'm een 7,3 geven.
Naar aanleiding van jouw positieve post heb ik de film ook gekeken.quote:Op zondag 5 september 2010 17:21 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Goddomme, wat een ijzersterke film.![]()
Origineel, meeslepend verhaal dat boeit van begin tot eind, erg sterk acteerwerk, en een zeer verrassend einde.
Deze krijgt van mij een dik verdiende 9.0 (IMDB: 7.4).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:07 schreef Burrito het volgende:
[..]
Naar aanleiding van jouw positieve post heb ik de film ook gekeken.
Wat een kut film!Dat ik na een tijd ook, het bleef maar op die manier door gaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is het een beetje spannende film? of echt een trage film?quote:Op maandag 6 september 2010 22:14 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]
Bijzonder verhaal. Op zich een heerlijk rustig voortkabbelende film, een vrij laag tempo, maar hij blijft wel continu boeien. Het acteerwerk van Casey Affleck is echt geweldig, hij is perfect als 'de wolf in schaapskleren'. Op gegeven moment begon ik zijn karakter ook nog wel een beetje te begrijpen, omdat je ook nog wat informatie over zijn verleden krijgt. Ik vond 'm al met al erg sterk en vind 'm zeker een 8 waard.
dan heb je kick-ass zeker nog niet gezienquote:Op dinsdag 7 september 2010 18:43 schreef Svubeqak het volgende:
Iron Man 2 gisteravond gezien.
Super vette film. Voor mij de tofste film voor dit jaar.
ik heb inception nog niet gezien
Nee, dan is dit niets voor jou.quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:50 schreef casper019 het volgende:
[..]
Is het een beetje spannende film? of echt een trage film?
ik hou van spanning.. niet van trage films
Er staat dat het voor mij de tofste film van het jaar is, ik heb Kick Ass gezien maar Iron Man is voor mij toch beter.quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:51 schreef casper019 het volgende:
[..]
dan heb je kick-ass zeker nog niet gezien?
nee youd ont mess with the zohan is juist geweldig!!!! dikke 8 rete gave film datquote:Op dinsdag 7 september 2010 20:54 schreef Falco het volgende:
You Don't Mess With The Zohan
Bôh, weer een dertien-in-een-dozijn-comedy, waar nauwelijks mee te lachen is. Adam Sandler als Israëlitische vechtjas annex kapper plus zijn accent zijn nog niet eens de grootste irritatiebron. Dat kan ik nog wel verteren, vreemd genoeg. Het zijn de grappen, die echt te flauw en te gemakkelijk zijn.
Het enige aardige nog was de combinatie tussen de humor (in ieder geval de poging daartoe) en het superheld-zijn van de hoofdpersoon. Daar kan in filmland nog wel meer mee gedaan worden. Echter vrees ik dat men nog lang niet uitgekeken is op deze simpele vunzigheidshumor en dat de onophoudelijke bagger van dit soort films nog lang niet gestopt is. Jammer. Cijfer: 5
Brute Force
Mooie gevangenisfilm die later vele films in hetzelfde genre geïnspireerd moet hebben. Het bevat de bekende elementen zoals de tirannieke cipier (Hume Cronyn), prima flashbacks van de gevangenen en natuurlijk een ontsnapping onder leiding van Burt Lancaster. Dat laatste is overigens het hoogtepunt van de film. Heel mooi in beeld gebracht en bovendien spannend! Cijfer: 7,5
Ik heb em vandaag ook in de sneak gezien. Maar ik vond het juist een geweldige film in z'n genre. Het acteerwerk is misschien niet van een hoog niveau, maar dit is zo'n typische Robert Rodriguez film. Alles is weer in hetzelfde straatje als From Dusk Till Dawn, Desperados, Planet Terror. Zelfs dezelfde acteurs spelen weer mee. Als ik eerlijk moet zeggen een van z'n betere van dit soort. Niet teveel bij nadenken, gewoon rauwe over the top actie met aardig wat rondvliegende ledematen/organen/hoofden en een overvloed aan bloed. Lindsey Lohan die een toepasselijk rol had als crackhoertje met Daddy-issues een overmaat aan drank/drugsmisbruik ze kon het zelf gewoon zijn..quote:Op zaterdag 4 september 2010 16:49 schreef N-E-R-D het volgende:
Feet uppercut!quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:54 schreef Falco het volgende:
You Don't Mess With The Zohan
Bôh, weer een dertien-in-een-dozijn-comedy, waar nauwelijks mee te lachen is. Adam Sandler als Israëlitische vechtjas annex kapper plus zijn accent zijn nog niet eens de grootste irritatiebron. Dat kan ik nog wel verteren, vreemd genoeg. Het zijn de grappen, die echt te flauw en te gemakkelijk zijn.
Het enige aardige nog was de combinatie tussen de humor (in ieder geval de poging daartoe) en het superheld-zijn van de hoofdpersoon. Daar kan in filmland nog wel meer mee gedaan worden. Echter vrees ik dat men nog lang niet uitgekeken is op deze simpele vunzigheidshumor en dat de onophoudelijke bagger van dit soort films nog lang niet gestopt is. Jammer. Cijfer: 5
Ik vond hem ook geweldig hoorquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:17 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik heb em vandaag ook in de sneak gezien. Maar ik vond het juist een geweldige film in z'n genre. Het acteerwerk is misschien niet van een hoog niveau, maar dit is zo'n typische Robert Rodriguez film. Alles is weer in hetzelfde straatje als From Dusk Till Dawn, Desperados, Planet Terror. Zelfs dezelfde acteurs spelen weer mee. Als ik eerlijk moet zeggen een van z'n betere van dit soort. Niet teveel bij nadenken, gewoon rauwe over the top actie met aardig wat rondvliegende ledematen/organen/hoofden en een overvloed aan bloed. Lindsey Lohan die een toepasselijk rol had als crackhoertje met Daddy-issues een overmaat aan drank/drugsmisbruik ze kon het zelf gewoon zijn..en tevens een nippleslip te zien..
Jessica Alba was er echt alleen maar voor de schermopvulling, mooie meid wel, maar je kan haar weglaten in heel de film en je zou er nog niks van missen..
Ach ja, je moet er niet voor de inhoud heen gaan, maar hij is zeker wel vermakelijk...
8/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.8.5.![]()
Hehe, ik hou ook echt van Zohan. Juist vanwege die flauwe kutgrappen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:45 schreef resque het volgende:
Feet uppercut!
smell it, smell it, smell it, NOW TAKE ITtoch meesterlijk?? ik vind het zeker een 7,5/10 waard
![]()
Ja, maar wel redelijk traag en veel geloel.quote:Op woensdag 8 september 2010 12:07 schreef casper019 het volgende:
is american gangster een aanrader?
is het een spannende film of heef thet veel trage praat scenes?
En ik vond de 'good guys' in het begin nou niet echt sympathiek overkomen.quote:Op woensdag 8 september 2010 12:14 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Ja, maar wel redelijk traag en veel geloel.
Saaaaaai.quote:Eind 19de eeuw. Wanneer Daniel Plainview een mysterieuze tip krijgt over een klein stadje in het Westen waar de olie letterlijk uit de grond zou spuiten, gaat hij met zijn zoontje H.W. op avontuur, op weg naar het stoffige Little Boston. In dit meedogenloze stadje, waar het plaatselijke vermaak zich beperkt tot de Hallelujakerk van de charismatische voorganger Eli Sunday, slaan Plainview en H.W. hun slag. Maar ook al maakt de olie hen rijk, toch blijft niets bij het oude wanneer de conflicten escaleren en alle menselijke waarden - liefde, hoop, geloof, ambitie, gemeenschap en zelfs de band tussen vader en zoon - onder vuur komen te liggen als gevolg van corruptie, bedrog en de rijkelijk vloeiende olie.
Deze staat nog klaar op mijn HD, hopelijk valt-ie me mee dan...quote:Op woensdag 8 september 2010 17:00 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Saaaaaai.![]()
Het zal mijn soort film wel niet zijn. Op IMDB krijgt hij een dikke 8. Ik heb de film voortijdig afgezet, ik vond er echt geen reet aan. 5je.
is het een leuke komedie?? verhaal klinkt een beetje saai.. wat voor soort grappen zijn het?quote:Op woensdag 8 september 2010 17:18 schreef Karzai het volgende:
The Life Aquatic with Steve Zissou
Komedie met een sterrencast Bill Murray, Owen wilson, Willem Defoe, Cate Blanchet
Vreemd dat ik nooit van deze film gehoord had ik zag hem toevallig op BBC 3 op een onmogelijk tijdstip, een uur of twee in de nacht.
De film is een parodie op de natuurfilms van Jacques Cousteau.
Een van de crew leden wordt door een haai opgegeten en Bill zweert wraak, op zoek naar de haai beleven zij allerlei avonturen.
Na deze film heb ik een rood mutsje gekocht.
8
Verrassend.quote:Robert Angier en Alfred Borden zijn al van jongs af aan, toen ze nog lerende goochelaars waren, elkaars rivalen geweest. Nu, rond 1900, zijn ze beide volleerde illusionisten en is hun rivaliteit tot immense proporties gegroeid. Zelfs zo groot dat alles en iedereen in de buurt van de aartsrivalen gevaar loopt.
quote:Op woensdag 8 september 2010 19:39 schreef JDx het volgende:
Die Steve Zissou is een soort cult achtige comedy volgens mij, heeft veel fanboys
Oh Dagoduck, weet je dan ook welke film ik ooit op een kinderfeestje heb gezien ergens rond 1992? Ik dacht dat hij iets van Bullshit ofzo heette, hij ging over een groep kinderen die goed waren in karate ofzo, vond 'm toen zo prachtig, nooit weer gevonden.
De crew leden zijn allemaal een beetje gestoord, Bill is een vreselijke narcist, Owen Wilson is zijn zoon die opeens opduikt en ze hebben allebei een oogje op Cate Blanchet, William Defoe speelt een Duitser, tja tis een aparte film.quote:Op woensdag 8 september 2010 18:08 schreef casper019 het volgende:
[..]
is het een leuke komedie?? verhaal klinkt een beetje saai.. wat voor soort grappen zijn het?
Idd... tussen The Road en Eli koos ik ook zonder twijfel The Road!quote:Op woensdag 8 september 2010 20:47 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Book of Eli (2010, VS, The Hughes Brothers)
Qua kostuums, landschappen, decors etc. lijkt deze film op die andere post-apocalyptische film van dit jaar, The Road. Maar verder lijken de film nergens op elkaar. Waar die andere film alle genre clichés weet te vermijden, bevat The Book of Eli ze allemaal: een eenzame mysterieuze held, die in vuurgevechten niet wordt geraakt door kogels zelfs als die stil staat en met gemak gevechten van één tegen tien wint; een sexy meid, die bij hem aansluit; een charismatische slechterik, gespeeld door Gary Oldman; een onthulling over het geheim (van welk boek het is), dat ik al ver van te voren had voorspelt;
Deze film is dus weinig vernieuwend. Maar gelukkig kent de film ook nog genoeg vermakelijke momenten. Zo zijn de gevechten wel mooi gefilmd. Behalve dan het laatste grote vuurgevecht, waarin een single-shot de camera heen en weer beweegt, zonder dat duidelijk is wat het doel of effect ervan moet zijn. Bij een goede regisseur volgt de camera dan iemand of iets, maar beweegt die gewoon lukraak.
cijfer: 6.5
35 rhums (35 Shots of Rum) (2008, Fr, Claire Denis)
Een film over een vader en z'n dochter en hun relatie met hun mede-flatbewoners, collega's en vrienden. De vader en dochter lijken de rots te zijn waarop de andere personage leunen. Een samenvatting van het plot doet deze film geen recht. Het is prachtig in zijn eenvoud. Claire Denis is een cineaste, die filmkunst maakt, die alleen op film kan.
Crumb (1994, VS, Terry Zwigoff)
Een documentaire over de beruchte striptekenaar R. Crumb. Die op z'n zachtst gezegd nogal een merkwaardig persoon is. Nog opvallender is dat Robert de "normaalste" is van de familie als we in de docu kennismaken met z'n broers.
De vraag die centraal staat is wat Crumb nou is. Is hij werkelijk die visionaire kunstenaar, de stem van een generatie, de Breughel van de 20e eeuw? Of is hij eigenlijk gewoon een oversekste racist, in wiens werk kenners en critici allemaal diepere lagen zien? Of is hij juist een kunstenaar, omdat hij gewoon al die diepe verlangens en gedachtes van hemzelf zonder enige schaamte op papier zet en zich niet houdt aan de brave moraal? Ik denk dat Crumb het zelf het best zegt: "I hope that somehow revealing that truth about myself is somehow helpful"
Deze docu is alleen al kijken waard vanwege enkele pracht scené's. Zoals die waarin Crumb geconfronteerd wordt door een ex met al het overspel dat hij heeft gepleegd tijdens hun relatie en hij nog steeds zich van geen enkel kwaad bewust lijkt. Of als hij compleet onbewust lijkt van het effect dat z'n verhuizing naar Frankrijk op zijn zoon heeft.
cijfer: 7.5
Gewoon kijken, ik en velen anderen noemen dit een topper. Dit is echt een toffe film.quote:Op woensdag 8 september 2010 18:00 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Deze staat nog klaar op mijn HD, hopelijk valt-ie me mee dan...
There Will Be Blood is ook één van mijn favorieten. Daniel Day Lewis speelt zo ijzersterk en Paul Dano doet daar weinig voor onder.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:43 schreef Svubeqak het volgende:
[..]
Gewoon kijken, ik en velen anderen noemen dit een topper. Dit is echt een toffe film.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
Ik heb de DVD begin dit jaar uitgeleend aan een collega, hij is nu over de hele werkvloer geweest en heeft bijna in iedere DVD speler gezeten. Iedereen was er over te spreken.quote:Op donderdag 9 september 2010 00:14 schreef erkel het volgende:
[..]
There Will Be Blood is ook één van mijn favorieten. Daniel Day Lewis speelt zo ijzersterk en Paul Dano doet daar weinig voor onder.
Ik heb 3 delen gekocht omdat ik die film weer moest zien en begrijpen. Goede film. Om te bewaren.quote:Op maandag 30 augustus 2010 20:20 schreef Miss_Sas het volgende:
ga dadelijk maar weer eens matrix reloaded kijken
is alweer een tijdje geleden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.oordeel:
Ik heb mila jovovich nooit gemogen als model. ook niet toen ze half naakt in een sci-fi naast Bruce Willis acteerde. Resident-Evil heeft dat rechtgezet, Ze acteert niet geweldig maar haar acteer-prestaties heeft wel zo haar charmes. De film is kick-ass.. veel strakke rechte settings, mooie dynamische industrial soundtrack (geen rock/gitaren/blerende emos nog btw, gelukkig). Gewoon een goede film met een leuk verhaal. Ik kijk the trilogy op bluray omdat ik binnenkort deel 4(Afterlife) ga kijken in de Bios
Mijn cijfer: 9
IMdB: 6.4
[ Bericht 5% gewijzigd door Schenkstroop op 09-09-2010 10:24:14 ]heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
Binnenkort op Blu-rayquote:Op woensdag 8 september 2010 22:23 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi. Lollig
. Bijzonder camerawerk. Nogal 'aparte' karakters, goede dialogen / one-liners.
![]()
Ik heb ervan genoten.![]()
8.0 (IMDB: 8.6)
Ja ik kijk ook uit naar de film. Dit wordt zelfs mijn eerste IMAX 3D film ooit. Geen idee of de 3D het waard is. Maar het schijnt dat hij nieteens wordt vertoond in normaal 2D?quote:Op donderdag 9 september 2010 10:17 schreef JDx het volgende:
Resident Evil
1 is super, 2 is iets minder, maar 3 is weer geweldig! Kan ook niet wachten op deel 4!
Mila
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cijfer: 5.5Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.
Ik schrok er anders best vanquote:Op donderdag 9 september 2010 10:55 schreef Mikkie het volgende:
Schrikmomenten goed? Het was echt belachelijk slecht. 95% zag je al aankomen van verre en dan nog waren de meeste schrikmomenten niet zozeer beeld, maar hard geluid. Erg matig.
Oh god, dan weet ik al dat ik die film niet hoef te zien.quote:Op donderdag 9 september 2010 10:55 schreef Mikkie het volgende:
Schrikmomenten goed? Het was echt belachelijk slecht. 95% zag je al aankomen van verre en dan nog waren de meeste schrikmomenten niet zozeer beeld, maar hard geluid. Erg matig.
Mooie uitleg van Inception! Ik ga hem zaterdag, eindelijk, voor het eerst zien. Ben benieuwd of ik het ook op die manier zie.quote:Op donderdag 9 september 2010 11:02 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Inception (2010, VS, Christopher Nolan)
Ik had ergens een stukje gelezen waarin iemand de film vergelijkt met een bordspel. Om te vertellen hoe ik de film heb beleefd, is dat een goede vergelijking. Van te voren had ik heel veel zin in het spel (=de film), omdat ik van alle kanten hoor dat het het gaafste spel van het jaar is.
Dus eindelijk zit ik klaar om ook te beginnen. Het bord wordt open geklapt, de mannetjes en alles worden klaar gezet. Ik krijg het idee, dat dit inderdaad wel eens een heel gaaf spel zou kunnen worden. Maar dan gaat eerst iemand een hele hele lange tijd alle regeltjes uitleggen. Waardoor het moment dat ik kan gaan spelen en genieten steeds verder wordt uitgesteld. Uiteindelijk is het grote uitleggen afgelopen. Waarna ik kan gaan genieten van het spel. Op die momenten worden mijn vermoedens bevestigd. Dit is daadwerkelijk een heel gaaf spel. Maar nog steeds wordt het spel dan weer onderbroken, omdat er nog meer regeltjes moeten worden uitgelegd of verduidelijkt. Wat het spel plezier weer doet afnemen.
Eigenlijk zou ik nu ik na afloop eindelijk alle regels ken en begrijp het spel nog een tweede keer moeten spelen, (m.a.w. de film nog een keer zien) om echt volop ervan te kunnen genieten.
quote:Op donderdag 9 september 2010 10:50 schreef MissyN het volgende:
Gisteravond naar Piranha 3D geweest.
Mijn mening: wat een ranzige film! Het verhaal en hoe het zou lopen is natuurlijk bij dit soort films al te verwachten. Maar ik moet wel zeggen dat de schrikmomenten wel goed in elkaar zaten. Normaal voel ik aan wanneer er iets gaat gebeuren maar bij deze film was het echt schrikken. Deze film is niet weggelegd voor mensen met een zwakke maag. Ik ben sowieso geen grote fan van horrorfilms, maar deze hoef ik nooooit van mijn leven meer te zien!Hahaha you're cute. Die uitleg van jeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cijfer: 5.5
![]()
Mijn mening: wat een ranzige film! Het verhaal en hoe het zou lopen is natuurlijk bij dit soort films al te verwachten. Maar ik moet wel zeggen dat de schrikmomenten wel goed in elkaar zaten. Normaal voel ik aan wanneer er iets gaat gebeuren maar bij deze film was het echt schrikken. Deze film is niet weggelegd voor mensen met een zwakke maag. Ik ben sowieso geen grote fan van horrorfilms, maar deze hoef ik nooooit van mijn leven meer te zien!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cijfer: 5.5![]()
Mijn mening: wat een ranzige film! Het verhaal en hoe het zou lopen is natuurlijk bij dit soort films al te verwachten. Maar ik moet wel zeggen dat de schrikmomenten wel goed in elkaar zaten. Normaal voel ik aan wanneer er iets gaat gebeuren maar bij deze film was het echt schrikken. Deze film is niet weggelegd voor mensen met een zwakke maag. Ik ben sowieso geen grote fan van horrorfilms, maar deze hoef ik nooooit van mijn leven meer te zien!Hahaha, heb je ook een beetje moeten lachen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cijfer: 5.5
(dat is namelijk wel de bedoeling
)
Wat is er mis met mijn uitlegquote:Op donderdag 9 september 2010 11:12 schreef JDx het volgende:
[..]
Hahaha you're cute. Die uitleg van je
Ik ben het met je eens, maar Irreversible kwam toch ook dicht in de buurt qua afschuw.quote:Op donderdag 9 september 2010 21:02 schreef Wiebeldak het volgende:
Martyrs
[ afbeelding ]
Ik heb heel wat films gezien waarbij ik zo nu en dan met afschuw zat te kijken. Neem bijvoorbeeld "Salò, or the 120 Days of Sodom" of "Baise moi" of "Ichi the Killer", maar deze film slaat echt alles op dit gebied.
Sommige scenes hadden ook niet langer moeten duren anders had ik het even gehad maar dat werd dan weer net op tijd gestopt. Dat alles neemt niet weg dat ik dit een heel erg goede film vond, echt gruwelijk, maar goed. Ik zat vanaf minuut 1 volledig in de film, ook mede doordat ik totaal geen idee had waar deze film nou naar toe wilde qua verhaal.
Een aanrader maar zeker niet voor iedereen geschikt ook al ben je 16+.
Mijn cijfer: Een 8.5
Imdb: 7
Lachen om een horror ben je gek! veel te eng ik houd liever mijn ogen dichtquote:Op donderdag 9 september 2010 21:13 schreef Toad het volgende:
[..]
Hahaha, heb je ook een beetje moeten lachen?(dat is namelijk wel de bedoeling
)
Mijn mening: wat een ranzige film! Het verhaal en hoe het zou lopen is natuurlijk bij dit soort films al te verwachten. Maar ik moet wel zeggen dat de schrikmomenten wel goed in elkaar zaten. Normaal voel ik aan wanneer er iets gaat gebeuren maar bij deze film was het echt schrikken. Deze film is niet weggelegd voor mensen met een zwakke maag. Ik ben sowieso geen grote fan van horrorfilms, maar deze hoef ik nooooit van mijn leven meer te zien!in de 1e 40 minuten zat geeneens horror!! maar het was wel een vermakelijke film vond ik... en wat toen na 40 minuten volgde was gewoon heerlijk kill vermaakSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cijfer: 5.5
ik heb me prima vermaakt met die film
die man in die boot die werd verscheurd door die killerbeesten vond jij niet horror genoeg?quote:Op donderdag 9 september 2010 22:20 schreef casper019 het volgende:
[..]
in de 1e 40 minuten zat geeneens horror!! maar het was wel een vermakelijke film vond ik... en wat toen na 40 minuten volgde was gewoon heerlijk kill vermaak
ik heb me prima vermaakt met die film
Haha grappig, toen ik 6 was praatte ik zo over "IT" die wil ik nooooooooooooit meer zienquote:Op donderdag 9 september 2010 22:29 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af, volgens mij mis ik iets.
haha ja! supergrappig !quote:Op woensdag 8 september 2010 09:37 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Hehe, ik hou ook echt van Zohan. Juist vanwege die flauwe kutgrappen.
Disco disco, good good!! En ik vind 'Muchentuchen' een leuk woord.
dit is inderdaad een gruwelijke film, gruwelijk kwa gore en gruwelijk kwa vermaakquote:Op donderdag 9 september 2010 21:02 schreef Wiebeldak het volgende:
Martyrs
[ afbeelding ]
Ik heb heel wat films gezien waarbij ik zo nu en dan met afschuw zat te kijken. Neem bijvoorbeeld "Salò, or the 120 Days of Sodom" of "Baise moi" of "Ichi the Killer", maar deze film slaat echt alles op dit gebied.
Sommige scenes hadden ook niet langer moeten duren anders had ik het even gehad maar dat werd dan weer net op tijd gestopt. Dat alles neemt niet weg dat ik dit een heel erg goede film vond, echt gruwelijk, maar goed. Ik zat vanaf minuut 1 volledig in de film, ook mede doordat ik totaal geen idee had waar deze film nou naar toe wilde qua verhaal.
Een aanrader maar zeker niet voor iedereen geschikt ook al ben je 16+.
Mijn cijfer: Een 8.5
Imdb: 7
Ik moet werkenquote:
Tropa de Elite is een mooie aanvulling daarop, laat een heel andere kant van het verhaal zien.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:42 schreef El_Matador het volgende:
Cidade de Deus
Erg mooi en zit heel goed in elkaar. Heftig en confronterend. Nooit saai, heb 2 uur lang geboeid gekeken.
Toppertje. Op 15 in mijn top50:
http://www.icheckmovies.com/profile/favorites/torero/
is inderdaad een PRACHT film echt een topperquote:Op vrijdag 10 september 2010 14:42 schreef El_Matador het volgende:
Cidade de Deus
Erg mooi en zit heel goed in elkaar. Heftig en confronterend. Nooit saai, heb 2 uur lang geboeid gekeken.
Toppertje. Op 15 in mijn top50:
http://www.icheckmovies.com/profile/favorites/torero/
Nahh..quote:
Top, muit obrigado!quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Tropa de Elite is een mooie aanvulling daarop, laat een heel andere kant van het verhaal zien.
Gewoon kijken. Daniel Day Lewis speelt echt de sterren van de hemel.quote:Op woensdag 8 september 2010 18:00 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Deze staat nog klaar op mijn HD, hopelijk valt-ie me mee dan...
Vond hem zeker zo goed als Cidade de Deus. Plastic tasjes zullen trouwens nooit meer hetzelfde zijn.quote:
Hmm, jammer dat je hem niet zo vond. Het verhaal sprak mij juist extreem aan! En de beelden, de muziek, de metaforen, de links, de details, alles....quote:Op donderdag 2 september 2010 17:49 schreef xiexiewajijniezie het volgende:
The Fountain:
Gister-nacht bekeken en moet eerlijk zeggen dat ik het niet zo erg leuk vond. Verhaal sprak me niet echt aan, maar vond het wel tof op de manier waarop ze het brachten. Maar zoals eerder al verteld in dit topic waren de acteer prestaties van Hugh Jackman wel erg goed, maar dat was voor mij dan ook het enige wat uitblinkte in deze film.
IMDB: 7.4
mijn cijfer: 6.5
Waarvan de kwaliteit helaas schijnt tegen te vallen...quote:
Ik heb 'em net gezien, niet de beste film in z'n genre, wel erg goede cast en ongeveer wat ik ervan verwachte..quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:17 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik heb em vandaag ook in de sneak gezien. Maar ik vond het juist een geweldige film in z'n genre. Het acteerwerk is misschien niet van een hoog niveau, maar dit is zo'n typische Robert Rodriguez film. Alles is weer in hetzelfde straatje als From Dusk Till Dawn, Desperados, Planet Terror. Zelfs dezelfde acteurs spelen weer mee. Als ik eerlijk moet zeggen een van z'n betere van dit soort. Niet teveel bij nadenken, gewoon rauwe over the top actie met aardig wat rondvliegende ledematen/organen/hoofden en een overvloed aan bloed. Lindsey Lohan die een toepasselijk rol had als crackhoertje met Daddy-issues een overmaat aan drank/drugsmisbruik ze kon het zelf gewoon zijn..en tevens een nippleslip te zien..
Jessica Alba was er echt alleen maar voor de schermopvulling, mooie meid wel, maar je kan haar weglaten in heel de film en je zou er nog niks van missen..
Ach ja, je moet er niet voor de inhoud heen gaan, maar hij is zeker wel vermakelijk...
8/10
Volgens mij werd je door bijna alle reviews gewaarschuwd om niet naar die film te gaanquote:
quote:Op vrijdag 10 september 2010 16:43 schreef Boris_Karloff het volgende:
Gewoon kijken. Daniel Day Lewis speelt echt de sterren van de hemel.
En toch nog een zes geven?quote:Op zaterdag 11 september 2010 10:44 schreef JDx het volgende:
Frozen
Naar aanraden van iemand hier... kutfilm zeg, super saai en gebeurd weinig... en einde sucks nog meer
6-
Heb 'm ook gekeken op aanraden van die 9,5 die laatst gegeven werd hier.quote:Op zaterdag 11 september 2010 10:44 schreef JDx het volgende:
Frozen
Naar aanraden van iemand hier... kutfilm zeg, super saai en gebeurd weinig... en einde sucks nog meer
6-
iron man 2 owned!!quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:02 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Heb 'm ook gekeken op aanraden van die 9,5 die laatst gegeven werd hier.
Eh ja, ik moet instemmen met die 6. Misschien een 6,5 want visueel zag het er wel in orde uit.
Overigens vandaag ook Iron Man 2 gezien: 8,5. Prima film!
Die film is echt dikkequote:Op vrijdag 10 september 2010 20:26 schreef Saarbarbaar het volgende:
Pan's Labyrinth: ik dacht dat ie heel sprookjesachtig zou zijn, maar hij was op sommige momenten echt doodengen heel zielig ook. ZONDER happy end. Op de één of andere manier was dat wel een pluspunt, anders zou zo'n film té voorspelbaar zijn
lekker wijfie is dat van adventureland... vette film!!quote:Op zaterdag 11 september 2010 18:31 schreef Karstman het volgende:
Die Hard 4
[ afbeelding ]
Ouderwets lekker Bruce Willis geknal. Niks op aan te merken actie om de actie, ik heb me geamuseerd. 8,5
Adventureland
[ afbeelding ]
Leuk om een film te zien waarin blijkt dat Kirsten Stewart kan acteren. Daar was ik redelijk aan gaan twijfelen na 2 van die Eclipse onzinproducties. Hoewel een beetje plichtmatig is het een leuke coming of age film met een paar erg leuke bijrollen van onder andere Bill Hader en Ryan Reynolds (Berg uit 2 guys, a girl and a pizza place). Prima vermaak dus, ik sluit me aan bij de 7,2 van IMDB.
Black Death
[ afbeelding ]
Is hier al meer voorbij gekomen en daarom heb ik hem ook gekeken. Ook niet veel aan toe te voegen anders dan dat Carice duidelijk engelse les heeft gehad maar dat ze nog niet is afgestudeerd. Ik vind haar overigens wel goed gecast, ze kan zo lekker vilein kijken6,5 is het wel waard.
Ik zette die film op met de gedachten dat ik er niet veel aan zou vinden alleen al vanwege de titel maar dat is idd een erg leuke film, en wijffie.quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:00 schreef casper019 het volgende:
[..]
lekker wijfie is dat van adventureland... vette film!!
Ik heb hem ook gekeken vandaag. Mijn oordeel is wat minder. Wel actie, maar naar mijn gevoel minder dan in deel 1. En Mickey Rourke, wat een spook is dat geworden zeg. Nee, ik vond het niet zo geweldig allemaal.quote:Op vrijdag 10 september 2010 22:37 schreef casper019 het volgende:
Iron man 2
[ afbeelding ]
Verenigde Staten
Actie / Science-Fiction
124 minuten
geregisseerd door Jon Favreau
met Robert Downey Jr., Mickey Rourke en Scarlett Johansson
Multimiljardair en geniale uitvinder Tony Stark (Robert Downey Jr.), wordt zes maanden, nadat hij zijn identiteit als 'Iron Man' heeft onthuld, opnieuw gedwongen zijn krachten te bundelen. Nu de wereld bewust is van het feit dat Tony 'Iron Man' is, wordt hij door zowel de pers als de regering onder druk gezet om zijn uitvinding en technologie met het Amerikaanse leger te delen. Tony weigert informatie te onthullen, omdat hij bang is dat het in de verkeerde handen terecht zal komen. Met Pepper Potts (Gwyneth Paltrow) en James ''Rhodey'' Rhodes (Don Cheadle) aan zijn zijde, smeedt Tony nieuwe plannen en moet hij het opnemen tegen nieuwe, duistere en gevaarlijke machten. Het duurt dan ook niet lang voordat de uiterst gevaarlijke Rus Ivan Vanko a.k.a. 'Whiplash' (Mickey Rourke) van zich laat horen...
ik vond dit echt een ontzttend gave en goeie actie film, met soms ook lekkere komische scenes. ik vond hem nog iets beter dan deel 1. ik had echt niet door dat ik 2 uur zat te kijken de tijd vloog voorbij. vind het een dikke aanrader deze film
daarom geef ik em ook een 8.5
Die film heb ik van de week ook gezien. Ik vond het eerste deel wel aardig maar dit vond ik niks. Ik denk dat het gewoon het genre film niet is waar ik van hou. Ik had ook veel meer actie verwacht want dat is eigenlijk de enige reden dat ik zulk soort films kijk.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:05 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb hem ook gekeken vandaag. Mijn oordeel is wat minder. Wel actie, maar naar mijn gevoel minder dan in deel 1. En Mickey Rourke, wat een spook is dat geworden zeg. Nee, ik vond het niet zo geweldig allemaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |