abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86032470
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:57 schreef vinnypassy het volgende:
219. [ afbeelding ] Mr. Nobody (Jaco Van Dormael, 2009) :: 8.1

Het thema heeft absoluut zijn kracht ‘As long as you don’t choose, everything remains possible’, maar het lijkt (geheel in stijl van het thema) moeilijk voor de regisseur zelf een echte keuze te maken over waar hij zijn film precies heen wilt sturen. De mindfuckerige, redelijk eenvoudig gekozen ontknoping is een kleine desillusie bij iets wat zo ontzettend krachtig had kunnen zijn.

Ondanks dit weet de film wel indruk te maken. Visueel is het overdonderend, met dank aan de fantastische montage en het puike camerawerk. De cast weet eveneens te overtuigen, waar de acteurs die de jeugdige romance tussen Anna en Nemo vertolken wellicht de beste rollen neer weten te zetten. De symboliek kan voor een enkeling storend zijn (verdrinken, de kleuren), maar dit past prima bij het ‘dromerige’ dat de film toch vooral uit weet te stralen. Zoals gezegd is het thema tof gekozen en tot aan de ontknoping goed uitgewerkt en ook de begeleidende muziek is goed gekozen.

Toch mis je ‘iets’ aan de film. Gedurende de film verwacht je toch een spetterende ontknoping, maar deze blijft helaas uit. Ik kan het de filmmaker vergeven, omdat de rest van de film mij absoluut aanspreekt, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen die mening deelt.

220. [ afbeelding ] Almost Famous (Cameron Crowe, 2000) :: 8.4

Een heerlijk filmpje, waarbij de liefde voor muziek fantastisch naar boven wordt gehaald, waardoor ik mezelf een waar muziekliefhebber voelde. Waarschijnlijk komt het mede doordat het gebaseerd is op het leven van regisseur Crowe, maar je kunt de film bijna 'voelen' als kijker: het komt allemaal enorm oprecht over. Daarnaast heeft elk karakter wel iets waar je van kunt houden en zet elke acteur zijn of haar rol uitstekend neer. Op een of andere manier klopt de film gewoon. Heerlijke feelgoodfilm.
Ik vraag me af hoe jij op dat soort exacte cijfers komt? Doe je een gemiddelde van SpecialFX, Verhaal en Acteerwerk ofzo?
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:45:48 #102
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_86033079
The Experiment (2010)
3e film in korte tijd waarin Adrien Brody de hoofdrol speelt en dit was dan nog zijn beste. Predators en Splice vielen nogal tegen, deze was dan nog wel aardig. Echt heel sterk vond ik hem niet maar hij was wel vermakelijk.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:46:26 #103
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_86033112
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:32 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe jij op dat soort exacte cijfers komt? Doe je een gemiddelde van SpecialFX, Verhaal en Acteerwerk ofzo?
Als ik een review(tje) over een film schrijf, doe ik dat inderdaad wel over zoveel mogelijk facetten: camerawerk, regie, montage, acteren, muziek, script. Het cijfer wat ik erbij geef is vooral op basis van gevoel.

Wellicht was het voor mezelf makkelijker geweest om alleen met ...,0 en ...,5 te werken, maar het is op deze manier voor mezelf wel iets handiger om onderscheid te maken tussen films. :)
pi_86041128
From Paris with Love. John Travolta. Zeer vermakelijk.
  vrijdag 3 september 2010 @ 21:54:43 #105
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_86041459
quote:
Op donderdag 2 september 2010 15:49 schreef casper019 het volgende:

[..]

ik ga em nu kiken ben benieuwd!!

meer mensen die em gezien hebben??
Niet de moeite waard. Origineel was destijds wel sterk. Nu veel :O - scenes.
  vrijdag 3 september 2010 @ 22:59:10 #106
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_86044503
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:09 schreef casper019 het volgende:
The experiment (2010)

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
Drama / Thriller
96 minuten

geregisseerd door Paul Scheuring
met Adrien Brody, Forest Whitaker en Cam Gigandet

'The Experiment' volgt 26 mannen die gekozen zijn om mee te doen aan een psychologisch spel waar ze verdeeld worden in bewakers en gevangenen. In een nagemaakte gevangenis moeten de bewakers orde zien te houden, terwijl de gevangenen opdrachten moeten uitvoeren. In het begin lijkt alles goed te gaan, maar de verstandhouding tussen beide groepen neemt steeds drastischere vormen aan.

Ik heb het orgineel nooit gezien maar vond dit een hele vette film echt een aanrader, het einde had alleen wel iets sterker gemogen. Maar heb me hier echt mee vermaakt. dikke 7.5
Net gekeken, inderdaad een aardige film maar ik vond het origineel veel beter.
Viel je btw niks op in de film?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook gezien
Wild Target

Over een huurmoordenaar die zijn doel niet vermoord maar in bescherming neemt. Zij gooit dan zijn goedgeorganiseerde leven overhoop. Ondertussen neemt hij ook nog rupert grint (ron weasley) onder zijn arm als leerling
Kijkt lekker weg, met erg veel droge engelse humor die ik wel kan waarderen. Niet een super sterk verhaal, maar toch de moeite waard.
Cijfer; 7.5
-Een echte vriend weet al je geheimen en is dan nog steeds je vriend-
"In the quiet words of the Virgin Mary... come again?"
pi_86045497
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 22:59 schreef Eltonno het volgende:

[..]

Net gekeken, inderdaad een aardige film maar ik vond het origineel veel beter.
Viel je btw niks op in de film?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook gezien
Wild Target
[ afbeelding ]
Over een huurmoordenaar die zijn doel niet vermoord maar in bescherming neemt. Zij gooit dan zijn goedgeorganiseerde leven overhoop. Ondertussen neemt hij ook nog rupert grint (ron weasley) onder zijn arm als leerling
Kijkt lekker weg, met erg veel droge engelse humor die ik wel kan waarderen. Niet een super sterk verhaal, maar toch de moeite waard.
Cijfer; 7.5
whaha dat stukje met piet paulusma was idd geweldig!
pi_86045591
The Disappearance of Alice Creed

Verenigd Koninkrijk
Thriller
98 minuten

geregisseerd door J Blakeson
met Gemma Arterton, Eddie Marsan en Martin Compston

We zien hoe twee mannen een flat verbouwen, een bestelbus stelen en gereedschap verzamelen. Kalm vervolgen ze hun praktijken, maar al snel blijkt dat ze een sinister plan hebben. Gewapend en vermomd ontvoeren ze een jonge vrouw van de straat en binden haar vast op een bed in de flat...

Vanaf december 2011 in de bioscoop (overige bioscoopreleases)

Coole film, loopt ook anders dan je denkt. zeker een aanrader.. lekker spannend :)
pi_86046822
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:27 schreef casper019 het volgende:
The Disappearance of Alice Creed

[ afbeelding ]

Verenigd Koninkrijk
Thriller
98 minuten

geregisseerd door J Blakeson
met Gemma Arterton, Eddie Marsan en Martin Compston

We zien hoe twee mannen een flat verbouwen, een bestelbus stelen en gereedschap verzamelen. Kalm vervolgen ze hun praktijken, maar al snel blijkt dat ze een sinister plan hebben. Gewapend en vermomd ontvoeren ze een jonge vrouw van de straat en binden haar vast op een bed in de flat...

Vanaf december 2011 in de bioscoop (overige bioscoopreleases)

Coole film, loopt ook anders dan je denkt. zeker een aanrader.. lekker spannend :)
December 2011? Waar heb je deze gezien dan?
pi_86049461
Haha die film is van 2009 en was begin dit jaar al in de bios ;)
  zaterdag 4 september 2010 @ 10:48:42 #111
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_86054415
Iron man ^O^ leuke film.

Nu iron man 2 nog :)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_86054954
Iron Man 2 komt vandaag uit geloof ik, dus zal binnen no-time een HD ripje zijn, verder wacht ik nog op een goede versie van How to train your Dragon en Grown Ups.

Heb The Breakfast Club weer eens gezien. Had 'm ooit gezien op school in 1994 ofzo en wist altijd dat ik dat een geweldige film vond, maar niet welke het was, vorig jaar kwam ik erachter dat het deze klassieker was. Gedownload en nu alweer voor de 3e keer gekeken met wat vrienden die wat jonger dan ik zijn en dachten WAAROM KIJKEN WE EEN FILM UIT 19FUCKING85?

Maar ze vonden hem allemaal geweldig.

Dikke 9!
  zaterdag 4 september 2010 @ 12:09:23 #113
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_86056186
Mutiny on the Bounty
Een heuse avonturenfilm met de welbekende avontuur-feeling. Het mooie van deze film is dat de personages zo goed vertolkt worden. De papperige Laughton was als Captain Bligh echt goed bezig. Mên, dat pruillipje en die hooghartige houding pasten prima bij een kapitein, die als een tiran tekeer gaat. De muiterij was dan ook wel een mooi moment, al veranderde de film daarna iets teveel in een hak-op-de-tak-verhaal. Beetje jammer maar voor de rest een prima film die de tand des tijds uitstekend doorstaan heeft. Cijfer: 7,5

Dirty Harry
Lichte tegenvaller. Dirty Harry kabbelt wel lekker door en het karakter van Clint Eastwoord is cool. Zijn quotes zouden zeker niet misstaan in een Tarantino-film. Maar echt gegrepen in zijn strijd tegen onrecht werd ik niet. De film probeert retespannend over te komen, maar faalt daarin. Ik had toch wel het idee dat de ongenaakbare Harry het allemaal wel eventjes zal oplossen. Andere bijrollen zijn zo karig uitgewerkt, dat meeleven er dan ook niet in zit. Maar om toch nog een pluspunt te noemen: het tijdsbeeld van San Francisco begin jaren '70 was wel mooi en leuk om te zien :Y. Cijfer: 7

Shoot 'em Up
Galbak eerste klas Clive Owen heeft het gehad en knalt (zoals de titel al doet vermoeden) iedereen die in de weg loopt, overhoop. Tsja, meer hoef ik niet te vertellen over deze film. Het is zo'n leeg inhoudsloos gebeuren, dat ik er echt treurig van werd. Van wat hersenloze actie met een dubieus verhaal kan ik heus wel genieten, als het maar lollig en enigszins stijlvol gebracht wordt. In Shoot 'em up kon ik niks van dat ontdekken.

En ohja, hoe geforceerd was het om de persoonlijke irritaties van regisseur en schrijver van de film Michael Davis (niet knipperen bij het wisselen van weghelft bijvoorbeeld), op te merken :'). Dit soort dingen kunnen tegenwoordig echt niet meer! Cijfer: 4,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_86056439
Citizen Kane (1941) Ben ik nog niet over uit...
Enemy of the State (1998) * * * 1/2
No Country For Old Men (2007) * * * *
On the Waterfront (1954) * * * *
The Big Sleep (1946) * * * *
The French Connection (1971) * * * *
Vertigo (1958) * * * * *

[ Bericht 44% gewijzigd door BluesRebel op 04-09-2010 12:33:38 ]
pi_86057345

Six Feet Under
Gisteravond de laatste aflevering van Six Feet Under gezien, en ik niets anders zeggen dan wat een bijzonder briljante serie dit wel niet is. Het is meeslepend, het is ontroerend, het heeft alles wat een serie moet hebben.
Geweldige cast, geniale dialogen, het houd je vast en laat je niet meer los tot de laatste aflevering.
Aanrader!

Cijfer: 8,5
pi_86061176
Ik heb paar dagen geleden Dinner for Schmucks gezien.

Wat een ongelooflijke kutfilm was dat zeg. De humor was ongelooflijk simpel, alleen leuk als je 1x in het jaar een film ziet ofzo. Het personage van Steve Carell irriteerde me bijna vanaf de minuut dat ie in beeld kwam en is uberhaupt een krankzinnig personage. Hij speelt zo'n verschrikkelijke idioot dat het gewoon niet eens meer geloofwaardig overkomt. Plus: You never go full retard man

En het vervelende was ook nog dat bijna de hele zaal bijna moest lachen om elke jankgrap, op ik en degene met wie ik was na. Dat ik bijna huilend wilde schreeuwen "Waarom is dit nou leuk?!".

Slechtste film die ik in jaren heb gezien, en ik heb al 4 jaar Pathe Unlimited....
pi_86061205
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 11:19 schreef JDx het volgende:
Iron Man 2 komt vandaag uit geloof ik, dus zal binnen no-time een HD ripje zijn.
Toch zelf maar even nagekeken, kom op verschillende sites tegen dat het rond de 27e van September zal zijn.
pi_86061311
Iron Man 2 dvdrip staat overal online..hoop verschillende release groups ook.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_86061364
Misschien is het een gelekte DVD, want meestal verschijnen de eerste HD rips vlak na de eerste DVD rips, lijkt me sterk dat ze de bluray later uitbrengen. Maar even proberen, wellicht iets voor vanavond! ;)

Daarna uiteraard verslag.
pi_86061425
Gewoon retail hoor :)
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_86061668
Ik zie het ja. :o
pi_86062854
Toy Story
leuk om nogeens te zien. Tegenover de animatiefilms van nu is het een redelijk simpel verhaal en wat aan de korte kant maar tis nog steeds genieten met deze pionier van de animatiefilms ^O^
8.3 / 10
  zaterdag 4 september 2010 @ 16:13:05 #123
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_86062995
Ik vond alleen maar cam versies :'( maar dat was gister..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_86063008
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:13 schreef Dagoduck het volgende:
Ik vond alleen maar cam versies :'( maar dat was gister..
Gisterenavond laat kwam de eerste geloof ik *O*
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  zaterdag 4 september 2010 @ 16:23:30 #125
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_86063244
Iemand al met subs? :7
pi_86063249
Ik wacht denk ik toch op een HD release..
pi_86063399
Eastbound & Down

Door gebrek aan leuke komedie's deze serie (6 afleveringen á 25 minuten) gekeken en dit is eigenlijk een Will Ferell film maar dan in serievorm en leuker. Kenny Powers (Danny McBride) is een uitgerangeerde honkballer/pitcher en leeft nog alsof ie de beste van de wereld is. Als ie terugkomt in zijn geboortedorp neemt ie een baan als gymleraar aan om ondertussen aan zijn comeback te werken.
9 / 10 (voor een komedieserie)
  zaterdag 4 september 2010 @ 16:49:30 #128
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_86063846

Slecht acteerwerk vond ik, zo slecht dat het wel bewust zo gedaan moet zijn denk ik en het geeft ook wel een extra komische noot. Ik bedoel, Steven Seagal deed niet onder van de rest. Maar oh zulke heerlijke en vermakelijke actie misschien wat rommelig en, vind ik, te weinig slash actie maar zeker wel het kijken waard. Beter dan The Expendables? Ik weet het niet, misschien wel, daarvoor moet ik ze allebei nog een keertje zien denk ik.
pi_86064986
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:49 schreef N-E-R-D het volgende:
[ afbeelding ]

Slecht acteerwerk vond ik, zo slecht dat het wel bewust zo gedaan moet zijn denk ik en het geeft ook wel een extra komische noot. Ik bedoel, Steven Seagal deed niet onder van de rest. Maar oh zulke heerlijke en vermakelijke actie misschien wat rommelig en, vind ik, te weinig slash actie maar zeker wel het kijken waard. Beter dan The Expendables? Ik weet het niet, misschien wel, daarvoor moet ik ze allebei nog een keertje zien denk ik.
waar heb je em gezien? lijkt mij wel een gave film
  zaterdag 4 september 2010 @ 17:42:34 #130
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_86065184
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 17:34 schreef casper019 het volgende:

[..]

waar heb je em gezien? lijkt mij wel een gave film
Voorpremiere in Pathe de Kuip :)
pi_86066028
quote:
[ afbeelding ]

Denk dat dat ook een beetje het sfeertje is wat Rodriguez wilt creëren, gezien zijn andere films. :)
  zaterdag 4 september 2010 @ 21:13:49 #132
313219 vinnypassy
pi_86071003
221. The Squid and the Whale (Noah Baumbach, 2005) :: 7.7
Aan de ene kant is het zo dat we het verhaal van de ontwrichte familie met dank aan een scheiding wel kennen, maar de karakters in de hoofdrollen zijn wel ‘echte’ mensen, mede met dank aan de acteurs: ondanks dat je ze op momenten haat, voel je ergens toch enige sympathie. Het beeld dat geschetst wordt door de regisseur komt daardoor waarheidsgetrouw over, mede door het ouderwetse en fletse kleurgebruik. De lengte van de film en het redelijk plotse einde zijn smetjes op de film, want het is eigenlijk net zoals Al Pacino het ooit zei: ‘Just when I thought I was out, they pull me back in’. Maar dan precies omgekeerd.

222. Garden State (Zach Braff, 2004) :: 8.0
Hoewel de film qua originaliteit geen uitschieter is, is de uitvoer dat absoluut wel. Zaff zet een goede rol neer als acteur, maar wordt zonder meer overtroffen door de uitblinkende Portman. De rest van de cast zet overigens ook prima geloofwaardige karakters neer. De intieme regie van Zaff steelt absoluut de show, net als bijvoorbeeld de soundtrack en de (subtiele) humor. Een heerlijke film om te kijken op een grauwe herfstdag, die echter wel voor een net wat te makkelijk cliché-einde kiest.
pi_86071805
The Expendables net gezien.

Wat een cast, maar wat een flut film.

4.0
pi_86071967
Gran Torino
Disgruntled Korean War vet Walt Kowalski sets out to reform his neighbor, a young Hmong teenager, who tried to steal Kowalski's prized possession: his 1972 Gran Torino.

IJzersterke film met en van Clint Eastwood. De serieuze thema's gaan gepaard met humor wat het geheel extra sterk maakt.

IMDb: 8,4
Mijn cijfer: 8,8
pi_86073000
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:41 schreef Svubeqak het volgende:
The Expendables net gezien.

Wat een cast, maar wat een flut film.

4.0
Eindelijk meer mensen die het eens zijn, 't is gewoon totale shit.
pi_86073632
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 22:17 schreef JDx het volgende:

[..]

Eindelijk meer mensen die het eens zijn, 't is gewoon totale shit.
Ik snap niet dat ze er niet meer uit halen, met deze cast kan je de grootste actie film ooit maken. En dan maken ze liefdesfilm. :')
pi_86074254
Letters to juliet

Verenigde Staten
Drama / Romantiek
105 minuten

geregisseerd door Gary Winick
met Amanda Seyfried, Gael García Bernal en Vanessa Redgrave

Een jonge Amerikaanse vrouw (Amanda Seyfried) gaat op vakantie naar het prachtige Verona in Italië. Daar vindt ze een ''Letter to Juliet'', een onbeantwoorde brief aan een onbeantwoorde liefde. Hierdoor begint ze een zoektocht naar de geliefden uit de brief...

wel een heel erg zoete, en best voorspelbare film. Maar toch erg leuk en gezellig gedaan. Mooie omgevingen muziek en het kijkt gewoon erg lekker weg.
6.5
  zaterdag 4 september 2010 @ 23:00:38 #138
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_86074367
Gisteren gezien,

Uit het genre goede wraakfilms.. :)
Niets mis met een meisje dat wraak neemt op de mannen die haar hebben vernederd.. :9
+ een geweldige soundtrack.. :)

7.5

[ Bericht 3% gewijzigd door Tism op 04-09-2010 23:40:23 ]
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zaterdag 4 september 2010 @ 23:14:39 #139
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_86074792
PS I Love You

Triest begin, stukje wederopbouw en natuurlijk het verwachte feelgood einde. Een film die voldoet aan de verwachtingen met prima rollen van Swank en Butler, die de film op belangrijke wijze vormgeven. Met mindere acteurs wordt het denk ik al gauw een scenario waarbij je wegzapt uit verveling. Nu zijn de twee uur echter prima uit te zitten, al is de koek daarna wel echt op.

IMDb: 6,9
Mijn cijfer: 7,3
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 4 september 2010 @ 23:37:38 #140
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86075556
Met Andere Normen (MAN)

Deze film vond ik heel erg tegenvallen, het was te gekunsteld.
Het verhaal is opzich best leuk, het acteerwerk viel erg tegen en de pogingen om artistiek te zijn lagen er te dik op.

Mijn cijfer: 4
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  † In Memoriam † zondag 5 september 2010 @ 00:45:38 #141
264940 8108139dpths
pi_86077761

De trailer maakte me erg nieuwsgierig. Ik heb 'm net zitten kijken, maar de film viel me persoonlijk een beetje tegen. Slecht is 'ie zeker niet, maar ik had er gewoon wat meer van verwacht. Er had meer uitgehaald kunnen worden. Een 6.5 will do. (IMDB: 7.0)
pi_86079647
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:07 schreef Tim86 het volgende:
Iron Man 2 dvdrip staat overal online..hoop verschillende release groups ook.
heb iron man 2 in bios gezien... was niet heel spannend eigenlijk... 4/10
  Moderator zondag 5 september 2010 @ 10:51:45 #143
9859 crew  Karina
Woman
pi_86082977
Gisteravond in de open lucht gezien in het kader van het Africa in the Picture Film Festival:
Soul Power

Documentaire over een soulconcert, gehouden in Kinshasa, Zaire in 1974 rondom de bokswedstrijd van Mohammed Ali tegen George Foreman.

Je ziet stukken van de voorbereiding, gesprekken Mohammed Ali en uiteraard stukken van het concert, waaraan onder andere mededen: James Brown, Miriam Makeba, The Spinners en Bill Withers.

Leuk, goede muziek, alleen had ik wel iets meer muziek verwacht eigenlijk. Wat me wel opviel is dat Mohammed Ali best wel humor had. Vreemd wel dat je George Foreman helemaal niet zag, die wilde zeker niet. Verder natuurlijk veel gepraat over de liberalisering van de zwarten in Amerika (ook door Ali). Vooral in die tijd (jaren zeventig) werden de zwarten in Amerika nog heel slecht behandeld. In Zaire leek dat al een stuk beter te gaan.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 5 september 2010 @ 10:56:00 #144
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_86083045
Gister een stukje van Poughkeepsie tapes gezien en erna Srpski film.
Zieke shit, die laatste.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_86083394
From Paris With Love

Wat een vette film! John Travolta speelt zijn rol super goed en ziet er ook nog eens bad-ass uit! :D
Heb echt genoten van deze lekker ouderwetse actiefilm.

The Other Guys

Is al besproken. Hij begon inderdaad erg goed, maar kakte halverwege echt compleet in. Ik werd ook helemaal gek van Mark Wahlberg (rechts op poster) die de complete film bij het minste of geringste loopt te schreeuwen. Als ze met de hoofdrolspelers in het begin, Samual L. Jackson en Dwayne Johnson, deze film hadden gevuld was het een pareltje geweest.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_86084470
Na de eerder mishap met The Fog, nu wel The Mist gezien.

Goeie adaptatie van het verhaal van Stephen King. Op zich goed geacteerd maar ik vond de hoofdrol slecht gecast. Ik had na 2 minuten al een hekel aan die kerel met z'n nietszeggende uitstraling. Wat aan de lange kant maar gelukkig spannende genoeg en met genoeg lekker beestjes. Het einde was eigenlijk wat voorspelbaar maar wel typisch King, hoewel hij het niet zelf zo geschreven had.

Een 7-
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_86087860
The last airbender 2010. Ik had er meer van verwacht. :{
Twiddel
pi_86090778
quote:
Op zondag 5 september 2010 13:58 schreef summer2bird het volgende:
The last airbender 2010. Ik had er meer van verwacht. :{
Verwachtte je een 10 en was het een 8 of verwachtte je een 7 en was het een 5?
pi_86091882
quote:
Op zondag 5 september 2010 15:39 schreef JDx het volgende:

[..]

Verwachtte je een 10 en was het een 8 of verwachtte je een 7 en was het een 5?
oh ja, ik verwachtte een 8 en het was een 5.
Slecht geacteerd, te weinig humor.
Twiddel
  † In Memoriam † zondag 5 september 2010 @ 17:21:44 #150
264940 8108139dpths
pi_86093769

quote:
In Washington D. C. komt Rachel Armstrong (Kate Beckinsale), een vrouwelijke verslaggeefster in de problemen nadat zij de ware identiteit van een CIA agent openbaar heeft gemaakt. Er staat haar een celstraf te wachten omdat ze haar bron blijft beschermen.
Goddomme, wat een ijzersterke film. _O_
Origineel, meeslepend verhaal dat boeit van begin tot eind, erg sterk acteerwerk, en een zeer verrassend einde.
Deze krijgt van mij een dik verdiende 9.0 (IMDB: 7.4).
pi_86094433
Die Hard 4.0, voor de zoveelste keer. Is gewoon en vette film

zondag 5 september 2010 @ 18:53:10 #152
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_86096282
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:46 schreef ElmoFan het volgende:

[ afbeelding ]
Gezien in de bios, kijkt gewoon lekker :)
pi_86097184
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:53 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Gezien in de bios, kijkt gewoon lekker :)
Dat is dan een tijdje geleden of niet? :') Ze schijnen ook bezig te gaan met een Die Hard 5.0 *O*

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2010 19:22:36 ]
pi_86097445
SUCK

Geniale film en niet zo dom als ie eruit ziet op het plaatje, ik ben geen fan van vampier films, helemaal niet zelfs, maar bij gebrek aan leuke HD releases deze op de gok maar gaan kijken. En damn, wat een leuke film, het is geen domme comedy zoals je misschien denkt, maar echt een serieuze comedy! Ik kan hem gewoon niet echt beschrijven.

Onverwachts fun gewoon!

Oh en Hugo, wat een mannetje haha, en die vrouw, damn wat is zij nice!

7,5!

Ook leuk dat Moby en Iggy Pop in de film spelen en ik kon hem niet beschrijven, maar vond een leuke beschrijving op IMDB: "Rock 'n roll vampire musical comedy road movie".

[ Bericht 9% gewijzigd door JDx op 05-09-2010 19:39:18 ]
  zondag 5 september 2010 @ 21:26:32 #155
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_86103401
quote:
Op zondag 5 september 2010 19:22 schreef ElmoFan het volgende:

[..]

Dat is dan een tijdje geleden of niet? :') Ze schijnen ook bezig te gaan met een Die Hard 5.0 *O*
:Y 2007 ofzo..
pi_86105477
The Chase

Naar aanleiding van een bericht in dit topic gekeken, echt wel een leuke film, ik krijg bij die jaren 90 films echt zo'n easy life gevoel, toen was alles nog positief en chill... misschien ook wel omdat ik rond die tijd in de brugklas zat en alles nog leuk en spannend was.

Kon je je nog vermaken op een feestje met een film en een glas sinas.

Jullie hadden het over een mooie scene, hij was fijn, alleen vind ik het begin en de eindscene van True Romance toch mooier. Ook uit die tijd trouwens.

Dikke 7,5!

quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:10 schreef bascross het volgende:

[..]

Hij is in ieder geval absoluut niet serieus bedoeld. Je zou de film misschien ook nog kunnen kwalificeren als media-satire.

De scene die ik bedoel is:
SPOILER
Ook mooi hoe ze af en toe hun stuur allemaal scheef hebben staan terwijl ze recht vooruit gaan :P

En ohja... Charlie Sheen die zegt dat ie miss ooit z'n eigen sitcom heeft... geniaal. Grappig ook dat de zanger van the Red Hot Chili Peppers mee speelt.
pi_86105755
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:21 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Origineel, meeslepend verhaal dat boeit van begin tot eind, erg sterk acteerwerk, en een zeer verrassend einde.
Film net ook gezien, ik las je stukje toen ik in de bus zat vanmiddag.

Ik deel die mening niet echt met je, voor mij zat er te weinig spanning in..
pi_86107394
Net Black Death gekeken

Verenigd Koninkrijk / Duitsland
Avontuur / Drama
102 minuten

geregisseerd door Christopher Smith
met Eddie Redmayne, Sean Bean en Carice van Houten

Het Middeleeuwse Engeland wordt geteisterd door de pest. Lijken liggen bij honderden verspreid en het land is ondergedompeld in chaos. De Kerk verliest zijn greep op de bevolking, bij wie de angst overheerst. Alle hoop is gevestigd op een dorp dat vooralsnog gespaard lijkt te blijven voor de ziekte. Het ligt veraf gelegen, omringd door moeras. Er wordt gefluisterd dat het dorp geleid wordt door een tovenares. Deze Langiva (Carice van Houten) zou doden weer tot leven kunnen wekken. De gevreesde ridder Ulrich (Sean Bean) krijgt van de Kerk de opdracht deze geruchten te onderzoeken. Als gids neemt hij de jonge monnik Osmund (Eddie Redmayne) mee, die hem en zijn bende huurlingen als gezant van God veilig door het moerasland naar het dorp moet leiden. De reis is hachelijk en vol gevaren, maar pas in het dorp zelf stuiten ze op de ultieme gruwel.

Vette film! goed verhaal met geweldige plotwendingen

Ik geef 7.5/10
IMDB 6.7/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_86109178
Ik ben trouwens erg benieuwd wat Casper019, Karina, Koekemonster, Tim86 en 8XXXdpths van de film Suck vinden, met 2 van deze mensen ben ik het namelijk bijna altijd eens, 2 vrijwel nooit en 1 ben ik nog niet helemaal over uit :P

Ps... zit al tijdje met een idee in mn hoofd om een site te maken dat je een match kan maken met iemand die dezelfde smaak heeft als jij en dan aanraders van diegene kan zien. Ik had namelijk altijd iemand bij de videotheek vroeger die exact dezelfde smaak had en iemand met de tegenovergestelde smaak van mij. Was altijd makkelijk films kiezen. Misschien bestaat het al, maar ik heb t nog nooit ergens gezien.

[ Bericht 3% gewijzigd door JDx op 05-09-2010 23:10:50 ]
pi_86110012
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:46 schreef ElmoFan het volgende:

[ afbeelding ]
Die is vrijdag op tv ;)
  zondag 5 september 2010 @ 23:27:45 #161
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_86110654
quote:
Op zondag 5 september 2010 22:55 schreef JDx het volgende:
Ik ben trouwens erg benieuwd wat Casper019, Karina, Koekemonster, Tim86 en 8XXXdpths van de film Suck vinden, met 2 van deze mensen ben ik het namelijk bijna altijd eens, 2 vrijwel nooit en 1 ben ik nog niet helemaal over uit :P

Ps... zit al tijdje met een idee in mn hoofd om een site te maken dat je een match kan maken met iemand die dezelfde smaak heeft als jij en dan aanraders van diegene kan zien. Ik had namelijk altijd iemand bij de videotheek vroeger die exact dezelfde smaak had en iemand met de tegenovergestelde smaak van mij. Was altijd makkelijk films kiezen. Misschien bestaat het al, maar ik heb t nog nooit ergens gezien.
Probeer http://www.icheckmovies.com/ eens. Zit er zelf niet op dus weet niet of het ook echt wat is.
  Moderator zondag 5 september 2010 @ 23:30:35 #162
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_86110766
quote:
Op zondag 5 september 2010 22:55 schreef JDx het volgende:

Criticker: http://www.criticker.com/

En wellicht Filmaster: http://filmaster.com/
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_86110931
The Ghost Writer

Net gekeken! Serieus... WAT EEN VETTE FILM! Hij heeft me echt geboeid van begin tot eind! In lange tijd niet meer zo'n kwaliteitsfilm gezien! ^O^
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_86116462
quote:
Op zondag 5 september 2010 23:35 schreef Wootism het volgende:
The Ghost Writer
[ afbeelding ]

Net gekeken! Serieus... WAT EEN VETTE FILM! Hij heeft me echt geboeid van begin tot eind! In lange tijd niet meer zo'n kwaliteitsfilm gezien! ^O^
ik vond em ERG tegenvallen, t was een goeie film maar had er meer van verwacht
hij was een beetje traag
  maandag 6 september 2010 @ 10:32:43 #165
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_86118676
Geen hele goede filmmaand, maar het was dan ook augustus.

Augustus
Films
47. The Butterfly Effect (Eric Bress, J. Mackye Gruber, 2004) :: 6.0
48. Ran (Akira Kurosawa, 1985) :: 7.5
49. Witness for the Prosecution (Billy Wilder, 1957) :: 7.8
50. Inception (Christopher Nolan, 2010) :: 7.0
51. Who's Afraid of Virginia Woolf? (Mike Nichols, 1966) :: 7.0
52. Amores perros (Alejandro González Iñárritu, 2000) :: 7.2
53. El secreto de sus ojos (Juan José Campanella, 2009) :: 8.0

Statistieken
Totaal 7 films (maandgemiddelde: 6.6) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 7.

Totale speelduur: 945 min.
Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: El secreto de sus ojos (8.0, 8ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: The Butterfly Effect (6.0).

Media-verdeling
2.
5.
Overal verstand van.
  maandag 6 september 2010 @ 11:06:49 #166
313219 vinnypassy
pi_86119610
Amores Perros maar zo'n laag cijfer joh... Wat vond je niet goed aan de film?
  maandag 6 september 2010 @ 11:21:51 #167
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_86120120
quote:
Op maandag 6 september 2010 11:06 schreef vinnypassy het volgende:
Amores Perros maar zo'n laag cijfer joh... Wat vond je niet goed aan de film?
Ik vond het een goede film, maar hij sleepte zich wat te lang voort. En als de (losse) verhaallijnen wat absurdistisch worden, vind ik het moeilijk om de aandacht er bij te houden na twee uur. Zeker als het weer nieuwe personages zijn.
Overal verstand van.
pi_86128636
quote:
Op zondag 5 september 2010 23:13 schreef d1ce het volgende:

[..]

Die is vrijdag op tv ;)
Weet ik, ik ga hem dan wel weer kijken :')

http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=16617 *O*

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2010 15:37:04 ]
pi_86143832
After Life

Het begon mooi, ik dacht wow, goede film, maar een half uur voor het einde begon het irritant te worden en ik was aan het wachten op een soort van mooi einde...

SPOILER
...maar het was soort van beetje jammer.

Begon als een 8, maar ik geef hem een 6,5.
pi_86144068
Zo Iron Man 2 kijken in Full HD. Ben zeer benieuwd en heb hoge verwachtingen.
pi_86144492
Piranha 3D

Verenigde Staten
Horror / Komedie
88 minuten

geregisseerd door Alexandre Aja
met Elisabeth Shue, Ving Rhames en Christopher Lloyd

Elk jaar stijgt de populatie van het slaperige dorpje rondom Lake Victoria explosief van 5.000 naar 50.000 mensen, allemaal gekomen om een wild weekend te beleven. Het '4th of July' feest staat garant voor zuipend sextoerisme. Dit jaar echter, zijn katers en geklaag van de lokale bevolking niet de enige zorgen van de tijdelijke bewoners; een aardschok in Lake Victoria heeft een scheur in de bodem gemaakt waardoor een kolonie van prehistorische piranha’s zich in het meer heeft genesteld. Ongekende moordmachines die door hun primitieve instinct maar één doel voor ogen hebben: jagen op alles wat beweegt en schoonstrippen tot het bot. In luttele seconden...

De film kijkt lekker weg en duurt precies lang genoeg. Het is wel een goeie film, alleen jammer dat het horror gedeelte pas na ongeveer 45minuten op gang komt.. maar dan krijgen we ook wat leuke dingen te zien. Het verhaal is wel erg bekend en niet bijzonder, maar toch is het leuk gedaan.. leuk om gezien te hebben
een klein 6je
  † In Memoriam † maandag 6 september 2010 @ 22:14:22 #172
264940 8108139dpths
pi_86145562

Bijzonder verhaal. Op zich een heerlijk rustig voortkabbelende film, een vrij laag tempo, maar hij blijft wel continu boeien. Het acteerwerk van Casey Affleck is echt geweldig, hij is perfect als 'de wolf in schaapskleren'. Op gegeven moment begon ik zijn karakter ook nog wel een beetje te begrijpen, omdat je ook nog wat informatie over zijn verleden krijgt. Ik vond 'm al met al erg sterk en vind 'm zeker een 8 waard. :Y
  maandag 6 september 2010 @ 23:36:02 #173
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_86149800
Ben ook net naar Pirana 3D geweest, de trailer had toch wel iets in me wakker gemaakt, met zijn:
'Niet in het water gaan, er zwemmen mensetende piranas rond'
'Boeiend, het is springbreak!' *plons*
en dan duizend bloed.

Op zich voldeed de film redelijk aan deze verwachtingen, maar op een gegeven moment was ik er wel een beetje klaar mee. Het einde was ijzersterk.
pi_86152356
Their eyes where watching god

Het verhaal gaat over een African-American Woman (Halle Barry) die opgroeit op het platte land van Amerika.
Door schade en schande wijs geworden zet ze zich af tegen de bekrompen dorps gemeenschap.
Ik heb hier en daar wel een traantje gelaten, zeer mooie film.
  † In Memoriam † dinsdag 7 september 2010 @ 12:44:30 #175
264940 8108139dpths
pi_86160507

Spannende actiefilm. :Y
Erg sterk acteerwerk vooral van Denzel Washington, maar ook Travolta doet het heel redelijk.
Dikke 8.0 (IMDB: 6.5).
pi_86161500
Shutter Island
Het weekend deze film gekeken, waar ik al een keer aan begonnen was en toen in slaap was gevallen :') Dat zegt meestal niet veel goeds over de film, en het begin is dan ook wel wat traag en onduidelijk. Dit wordt natuurlijk allemaal goed gemaakt op het einde, al vond ik het persoonlijk wat te geforceerd weird. Ik had nergens het idee dat het een geniaal bedachte plotwending was. De film ziet er er verder prachtig uit, en de lokatie zou het sfeertje goed moeten kunnen vormen, maar Leonardo is hier toch niet in zijn beste rol.. Nergens slecht, maar gewoon niet zo memorabel als je van een film van Scorcese zou verwachten.

Robin Hood
Waar je bij de titel van de film eigenlijk al denkt het hele verhaal te kennen, was ik blij verrast met de uitwerking van de film. Het verhaal kwam ook veel realistischer over.. Wel jammer dat sommige dingen zo snel voorbij komen dat bv. de impact niet helemaal in te leven is, zoals het belasting verhaal van de koning. Ook had ik een klein beetje moeite met Fryer Tuck, die ik dagelijks als vader voorbij zie komen in een comedy en daar dezelfde uitdrukking heeft.. Voor de rest eigenlijk niets dan goeds over deze film, die in het tweede gedeelte wel lekker op gang komt. Erg vermakelijk :)

Vanavond Ironman 2 :9
Where facts are few, experts are many.
pi_86161974
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 12:44 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]

Spannende actiefilm. :Y
Erg sterk acteerwerk vooral van Denzel Washington, maar ook Travolta doet het heel redelijk.
Dikke 8.0 (IMDB: 6.5).
Naah, ik vind een 8,0 echt te veel hoor. Best een leuke film hoor, daar niet van, maar ten eerste is het een exacte remake zonder ook maar iets aan het verhaal te veranderen, en ten tweede kloppen er gewoon te veel dingen niet. Ik zou 'm een 7,3 geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2010 13:32:50 ]
  † In Memoriam † dinsdag 7 september 2010 @ 13:41:08 #178
264940 8108139dpths
pi_86162232
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 13:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Naah, ik vind een 8,0 echt te veel hoor. Best een leuke film hoor, daar niet van, maar ten eerste is het een exacte remake zonder ook maar iets aan het verhaal te veranderen, en ten tweede kloppen er gewoon te veel dingen niet. Ik zou 'm een 7,3 geven.
Ik wist niet dat het een remake was, ik hoorde de titel gisteren pas voor de 2e keer (heb 'm vorig jaar misschien al eens voorbij horen komen, maar verder niet). :@
En ja, er zitten de nodige fouten in, maar echt heel storend vond ik ze niet. Het is ze vergeven. :D
pi_86173921
Iron Man 2 gisteravond gezien.

Super vette film. Voor mij de tofste film voor dit jaar.

ik heb inception nog niet gezien
  dinsdag 7 september 2010 @ 19:07:31 #180
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_86174851
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:21 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Naar aanleiding van jouw positieve post heb ik de film ook gekeken.

Wat een kut film!
SPOILER
pi_86176079
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 19:07 schreef Burrito het volgende:

[..]

Naar aanleiding van jouw positieve post heb ik de film ook gekeken.

Wat een kut film!
SPOILER
Dat ik na een tijd ook, het bleef maar op die manier door gaan.
pi_86176525
quote:
Op maandag 6 september 2010 22:14 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]

Bijzonder verhaal. Op zich een heerlijk rustig voortkabbelende film, een vrij laag tempo, maar hij blijft wel continu boeien. Het acteerwerk van Casey Affleck is echt geweldig, hij is perfect als 'de wolf in schaapskleren'. Op gegeven moment begon ik zijn karakter ook nog wel een beetje te begrijpen, omdat je ook nog wat informatie over zijn verleden krijgt. Ik vond 'm al met al erg sterk en vind 'm zeker een 8 waard. :Y
Is het een beetje spannende film? of echt een trage film?

ik hou van spanning.. niet van trage films
pi_86176576
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 18:43 schreef Svubeqak het volgende:
Iron Man 2 gisteravond gezien.

Super vette film. Voor mij de tofste film voor dit jaar.

ik heb inception nog niet gezien
dan heb je kick-ass zeker nog niet gezien :O ?
  † In Memoriam † dinsdag 7 september 2010 @ 20:14:54 #184
264940 8108139dpths
pi_86177512
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 19:50 schreef casper019 het volgende:

[..]

Is het een beetje spannende film? of echt een trage film?

ik hou van spanning.. niet van trage films
Nee, dan is dit niets voor jou. :')
Dit is meer een film waarin het draait om het erg sterke verhaal.
  dinsdag 7 september 2010 @ 20:54:58 #185
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_86179708
You Don't Mess With The Zohan
Bôh, weer een dertien-in-een-dozijn-comedy, waar nauwelijks mee te lachen is. Adam Sandler als Israëlitische vechtjas annex kapper plus zijn accent zijn nog niet eens de grootste irritatiebron. Dat kan ik nog wel verteren, vreemd genoeg. Het zijn de grappen, die echt te flauw en te gemakkelijk zijn.

Het enige aardige nog was de combinatie tussen de humor (in ieder geval de poging daartoe) en het superheld-zijn van de hoofdpersoon. Daar kan in filmland nog wel meer mee gedaan worden. Echter vrees ik dat men nog lang niet uitgekeken is op deze simpele vunzigheidshumor en dat de onophoudelijke bagger van dit soort films nog lang niet gestopt is. Jammer ;(. Cijfer: 5

Brute Force
Mooie gevangenisfilm die later vele films in hetzelfde genre geïnspireerd moet hebben. Het bevat de bekende elementen zoals de tirannieke cipier (Hume Cronyn), prima flashbacks van de gevangenen en natuurlijk een ontsnapping onder leiding van Burt Lancaster. Dat laatste is overigens het hoogtepunt van de film. Heel mooi in beeld gebracht en bovendien spannend! Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_86180982
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 19:51 schreef casper019 het volgende:

[..]

dan heb je kick-ass zeker nog niet gezien :O ?
Er staat dat het voor mij de tofste film van het jaar is, ik heb Kick Ass gezien maar Iron Man is voor mij toch beter.
pi_86182395
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 20:54 schreef Falco het volgende:
Bôh, weer een dertien-in-een-dozijn-comedy, waar nauwelijks mee te lachen is. Adam Sandler als Israëlitische vechtjas annex kapper plus zijn accent zijn nog niet eens de grootste irritatiebron. Dat kan ik nog wel verteren, vreemd genoeg. Het zijn de grappen, die echt te flauw en te gemakkelijk zijn.

Het enige aardige nog was de combinatie tussen de humor (in ieder geval de poging daartoe) en het superheld-zijn van de hoofdpersoon. Daar kan in filmland nog wel meer mee gedaan worden. Echter vrees ik dat men nog lang niet uitgekeken is op deze simpele vunzigheidshumor en dat de onophoudelijke bagger van dit soort films nog lang niet gestopt is. Jammer ;(. Cijfer: 5

Brute Force
Mooie gevangenisfilm die later vele films in hetzelfde genre geïnspireerd moet hebben. Het bevat de bekende elementen zoals de tirannieke cipier (Hume Cronyn), prima flashbacks van de gevangenen en natuurlijk een ontsnapping onder leiding van Burt Lancaster. Dat laatste is overigens het hoogtepunt van de film. Heel mooi in beeld gebracht en bovendien spannend! Cijfer: 7,5
nee youd ont mess with the zohan is juist geweldig!!!! dikke 8 rete gave film dat
pi_86182437
Robin hood

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Actie / Drama
148 minuten / 164 minuten (Director's Cut)

geregisseerd door Ridley Scott
met Russell Crowe, Cate Blanchett en Mark Strong

Het legendarische verhaal over de ervaren boogschutter Robin Hood (Russell Crowe), die in dienst treedt bij het leger van koning Richard om tegen de Fransen te vechten. Na de dood van de koning vertrekt Robin naar Nottingham, een stad die lijdt onder de corruptie van een tirannieke schout en torenhoge belastingen. Daar valt hij voor de weduwe Lady Marian (Cate Blanchett), die de identiteit en de motieven van deze kruisridder niet volledig vertrouwt. In de hoop de hand van Lady Marian te winnen en de stedelingen te redden, brengt Robin een bende bij elkaar die uitblinkt in dodelijke vechttrucs en levenslust. Samen vallen ze de rijke bovenklasse aan om het onrecht te herstellen...

Geweldige film, ook heel erg goed gespeeld door Russell Crowe.
Ik heb niet vaak het geduld om 2.5 uur naar een film te kijken ,maar met deze film had ik er geen moeite mee. De tijd vloog voorbij. In zijn soort is dit absoluut de beste van dit jaar.
Een hele spannende film met leuke humor en hele goeie gevecht scenes.
Daarom geef ik deze film een dikke 9.5
  Redactie Games dinsdag 7 september 2010 @ 23:17:50 #189
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_86187329
quote:

Ik heb em vandaag ook in de sneak gezien. Maar ik vond het juist een geweldige film in z'n genre. Het acteerwerk is misschien niet van een hoog niveau, maar dit is zo'n typische Robert Rodriguez film. Alles is weer in hetzelfde straatje als From Dusk Till Dawn, Desperados, Planet Terror. Zelfs dezelfde acteurs spelen weer mee. Als ik eerlijk moet zeggen een van z'n betere van dit soort. Niet teveel bij nadenken, gewoon rauwe over the top actie met aardig wat rondvliegende ledematen/organen/hoofden en een overvloed aan bloed. Lindsey Lohan die een toepasselijk rol had als crackhoertje met Daddy-issues een overmaat aan drank/drugsmisbruik ze kon het zelf gewoon zijn.. :') en tevens een nippleslip te zien.. :')

Jessica Alba was er echt alleen maar voor de schermopvulling, mooie meid wel, maar je kan haar weglaten in heel de film en je zou er nog niks van missen.. :')

Ach ja, je moet er niet voor de inhoud heen gaan, maar hij is zeker wel vermakelijk... :D

8/10
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  Moderator dinsdag 7 september 2010 @ 23:36:21 #190
9859 crew  Karina
Woman
pi_86188369
Brooklyn's Finest
Politiefilm

Drie agenten worden gevolgd, een agent die undercover is binnen de drugswereld, een agent die bijna met pensioen gaat en een agent die geldproblemen heeft en hier en daar wat "bijverdient" door wat drugsgeld achterover te drukken, al dan niet gepaard met geweld.

In het genre vond ik het wel een goede film. Niet echt heel spannend, maar wel boeiend. Ik ben alleen niet zo een fan van Richard Gere.

[ Bericht 5% gewijzigd door Karina op 07-09-2010 23:42:16 (plaatje werkte niet) ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_86188523
Harry Brown
Aardige film, die wel nagenoeg compleet door Michael Caine gedragen wordt. 7/10.

The Last King of Scotland
Film over dictator Idi Amin van Uganda, die geweldig wordt neergezet door Forest Whitaker. 7.5/10

The Secret in Their Eyes / El Secreto de Sus Ojos
Matige detective, die alleen op het einde echt de moeite waard is. De setting in Argentinië en de Spaanse taal geven de film wel wat extra's, maar het was bij tijd en wijlen nogal langdradig. 6/10

The Kingdom
Goede oorlogsfilm met Jamie Foxx, die in de paar films die ik van hem heb gezien, goed acteert. Ook in deze film. Het verhaalt heeft even nodig om echt op gang te komen, maar ik vond het een boeiende film, die naar het einde toe steeds beter werd. 8/10
pi_86188841
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 20:54 schreef Falco het volgende:

Feet uppercut!

smell it, smell it, smell it, NOW TAKE IT :D toch meesterlijk?? ik vind het zeker een 7,5/10 waard :) *O*
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:49:09 #193
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_86188986
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:17 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Ik heb em vandaag ook in de sneak gezien. Maar ik vond het juist een geweldige film in z'n genre. Het acteerwerk is misschien niet van een hoog niveau, maar dit is zo'n typische Robert Rodriguez film. Alles is weer in hetzelfde straatje als From Dusk Till Dawn, Desperados, Planet Terror. Zelfs dezelfde acteurs spelen weer mee. Als ik eerlijk moet zeggen een van z'n betere van dit soort. Niet teveel bij nadenken, gewoon rauwe over the top actie met aardig wat rondvliegende ledematen/organen/hoofden en een overvloed aan bloed. Lindsey Lohan die een toepasselijk rol had als crackhoertje met Daddy-issues een overmaat aan drank/drugsmisbruik ze kon het zelf gewoon zijn.. :') en tevens een nippleslip te zien.. :')

Jessica Alba was er echt alleen maar voor de schermopvulling, mooie meid wel, maar je kan haar weglaten in heel de film en je zou er nog niks van missen.. :')

Ach ja, je moet er niet voor de inhoud heen gaan, maar hij is zeker wel vermakelijk... :D

8/10
Ik vond hem ook geweldig hoor :D
Misschien had ik niet met het slechte acteerwerk moeten beginnen. Het enige waar ik me een beetje aan stoorde was sommige dialogen, hadden ze van mij mogen vervangen met nog meer over the top actie. Maar het was gewoon een heerlijke film en ik kan nu zeggen dat ik hem qua vermaak beter vond dan The Expendables die was toen ik hem voor de 2e keer zag eigenlijk maar gewoon matig :').
  † In Memoriam † woensdag 8 september 2010 @ 00:02:39 #194
264940 8108139dpths
pi_86189613

Geweldig. Ik heb meerdere keren dubbel gelegen, vooral om die honden en die vogel. :D _O-
SPOILER
8.5. ^O^
  † In Memoriam † woensdag 8 september 2010 @ 03:34:29 #195
264940 8108139dpths
pi_86192700

Godver, wat een film. :{
Sterk, heel sterk verhaal. Je leeft mee met die meid, zo gepassioneerd als ze is, zo gedreven, omdat het alles is waar ze voor leeft... tot op 3/4 van de film. Daarna wordt het een verschrikkelijk emotionele film, een regelrechte tranentrekker. Ik heb vanavond echt letterlijk zitten janken door deze film. ;(
Ik vind 'm goed, ik vind 'm héél erg goed.

8,5
pi_86194926
Iron Man 2
Tja, dikke actie natuurlijk en heb de 2 uur zonder pauze zo uitgezeten.. Wel jammer dat in tegenstelling tot deel 1 al het gevoel om het enigzins realistisch over te laten komen was verdwenen. Als je daar eenmaal vrede mee hebt is de rest van de film puur vermaak, waar Downey Jr weer lekker in ze pak zit maar waar ook Rockwell een puike rol neerzet en Rourke een erg goeie villain speelt, al was ie soms wel erg moeilijk te begrijpen :P Ik vond m dus niet zo goed als deel 1, maar dat lag zeker niet aan de entertainmentwaarde.
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 8 september 2010 @ 09:37:20 #197
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_86195025
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:45 schreef resque het volgende:

Feet uppercut!

smell it, smell it, smell it, NOW TAKE IT :D toch meesterlijk?? ik vind het zeker een 7,5/10 waard :) *O*
Hehe, ik hou ook echt van Zohan. Juist vanwege die flauwe kutgrappen.

Disco disco, good good!! En ik vind 'Muchentuchen' een leuk woord.
pi_86196831
Million Dollar Baby is inderdaad een zeer sterke film.

Gister Klopka ( aka The Trap) gezien. Zeer sterke film uit Servië.
http://www.imdb.com/title/tt0478813/
  woensdag 8 september 2010 @ 10:58:26 #199
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_86196986
Ik heb me de afgelopen dagen,middels de Criterion box, onder gedompeld in het werk van Josef von Sternberg en de hele box gezien:

Underworld
De eerste film uit de box, en het eerste grote succes voor von Sternberg, wordt over het algemeen gezien als het begin van crime genre zoals we dat tegenwoordig kennen.
We maken kennis de crimineel Bull Weed, die zich manifesteert als `n soort van Robin Hood van de onderwereld. Wanneer hij een getuige van één van z`n overvallen opneemt en hem een baan aanbiedt, wordt die achter Bull`s rug om verliefd op dien`s vriendin.
Het is een tegenwoordig natuurlijk een bekend en niet zo`n vernieuwend verhaal maar hier zijn duidelijk de contouren van en de invloed op een genre dat we inmiddels van voor tot achter kennen.
George Bancroft is super als Bull Weed en het einde is even mooi als verassend.

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 8,3/10

The Last Command
Emil Jannings kreeg de allereerste Best Actor Academy Award ooit voor z`n rol van de voormalig Russisch leger generaal en neef van de Tsaar Sergius Alexander. Hij krijgt een rol aangeboden als figurant in een film over het Russische leger en moet een versie van zijn voormalige zelf spelen.
Dat Jannings die allereerste Oscar ooit won met deze rol is niet meer dan logisch: wat hij hier doet is absoluut briljant, net als de film in z`n geheel.
Hij maakt van Alexander een figuur die je tegelijkertijd verafschuwt en medelijden mee hebt. Von Sternberg geeft de film veel sfeer en gevoel mee en werkt toe naar een finale die toch voor een brok in je keel zorgt.
Zonder twijfel de beste film uit de box.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 9,0/10

The Docks Of New York
George Bancroft, die we eerder de crimineel zagen spelen in Underworld, keert terug in de hoofdrol in deze laatste film uit de box.
Hier is hij een zogenaamde stoker: iemand die zorgt dat een stoomboot op gang blijft door de kolen in de verbrandingsovens te scheppen.
Tijdens een nacht aan de wal in New York redt hij een vrouw uit het water die lijkt te verdrinken en valt als een blok voor haar. Wanneer ze is bijgekomen vraagt hij haar mee uit voor een nachtje in het café. Hij is tenslotte maar één nacht in de stad aanwezig...

Zoals als in de andere films ook al bleek, gaat Von Sternberg ook hier weer uiterst economisch te werk. Hij laat alleen dat zien wat strikt noodzakelijk is (ook in het gebruik van de intertitles) en dat resulteert in een film die in slechts 75 minuten duurt en toch een goed uitgewerkt verhaal laat zien waarin opnieuw de emoties de boventoon voeren.
Daarnaast is ook hier weer, nog meer dan in de andere twee films, de stijl van groot belang. In het eerste gedeelte van de film (het deel dat zich in de avond en nacht afspeelt) maakt hij door middel van mist, licht en donker de stad tot een apart personage in de film. Een personage met twee gezichten: `s avonds mysterieus, `s ochtends kil en hard wanneer Mae (het vrouwelijke personage) wakker wordt na een wel erg vreemde nacht.

Het is een mooi slot van een box die een goede kennismaking is met het werk van een legendarische regisseur.
Een box die ook aan te raden is voor mensen die normaal niet veel hebben met stomme films, één die zich eigenlijk in de collectie van iedere cinefiel zou moeten bevinden. Al is het alleen maar vanwege het belangrijke film historische en -invloedrijke karakter ervan.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_86199376
is american gangster een aanrader?
is het een spannende film of heef thet veel trage praat scenes?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')