Ik vraag me af hoe jij op dat soort exacte cijfers komt? Doe je een gemiddelde van SpecialFX, Verhaal en Acteerwerk ofzo?quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:57 schreef vinnypassy het volgende:
219. [ afbeelding ] Mr. Nobody (Jaco Van Dormael, 2009) :: 8.1
Het thema heeft absoluut zijn kracht ‘As long as you don’t choose, everything remains possible’, maar het lijkt (geheel in stijl van het thema) moeilijk voor de regisseur zelf een echte keuze te maken over waar hij zijn film precies heen wilt sturen. De mindfuckerige, redelijk eenvoudig gekozen ontknoping is een kleine desillusie bij iets wat zo ontzettend krachtig had kunnen zijn.
Ondanks dit weet de film wel indruk te maken. Visueel is het overdonderend, met dank aan de fantastische montage en het puike camerawerk. De cast weet eveneens te overtuigen, waar de acteurs die de jeugdige romance tussen Anna en Nemo vertolken wellicht de beste rollen neer weten te zetten. De symboliek kan voor een enkeling storend zijn (verdrinken, de kleuren), maar dit past prima bij het ‘dromerige’ dat de film toch vooral uit weet te stralen. Zoals gezegd is het thema tof gekozen en tot aan de ontknoping goed uitgewerkt en ook de begeleidende muziek is goed gekozen.
Toch mis je ‘iets’ aan de film. Gedurende de film verwacht je toch een spetterende ontknoping, maar deze blijft helaas uit. Ik kan het de filmmaker vergeven, omdat de rest van de film mij absoluut aanspreekt, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen die mening deelt.
220. [ afbeelding ] Almost Famous (Cameron Crowe, 2000) :: 8.4
Een heerlijk filmpje, waarbij de liefde voor muziek fantastisch naar boven wordt gehaald, waardoor ik mezelf een waar muziekliefhebber voelde. Waarschijnlijk komt het mede doordat het gebaseerd is op het leven van regisseur Crowe, maar je kunt de film bijna 'voelen' als kijker: het komt allemaal enorm oprecht over. Daarnaast heeft elk karakter wel iets waar je van kunt houden en zet elke acteur zijn of haar rol uitstekend neer. Op een of andere manier klopt de film gewoon. Heerlijke feelgoodfilm.
Als ik een review(tje) over een film schrijf, doe ik dat inderdaad wel over zoveel mogelijk facetten: camerawerk, regie, montage, acteren, muziek, script. Het cijfer wat ik erbij geef is vooral op basis van gevoel.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:32 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe jij op dat soort exacte cijfers komt? Doe je een gemiddelde van SpecialFX, Verhaal en Acteerwerk ofzo?
Niet de moeite waard. Origineel was destijds wel sterk. Nu veelquote:Op donderdag 2 september 2010 15:49 schreef casper019 het volgende:
[..]
ik ga em nu kiken ben benieuwd!!
meer mensen die em gezien hebben??
Net gekeken, inderdaad een aardige film maar ik vond het origineel veel beter.quote:Op donderdag 2 september 2010 22:09 schreef casper019 het volgende:
The experiment (2010)
[ afbeelding ]
Verenigde Staten
Drama / Thriller
96 minuten
geregisseerd door Paul Scheuring
met Adrien Brody, Forest Whitaker en Cam Gigandet
'The Experiment' volgt 26 mannen die gekozen zijn om mee te doen aan een psychologisch spel waar ze verdeeld worden in bewakers en gevangenen. In een nagemaakte gevangenis moeten de bewakers orde zien te houden, terwijl de gevangenen opdrachten moeten uitvoeren. In het begin lijkt alles goed te gaan, maar de verstandhouding tussen beide groepen neemt steeds drastischere vormen aan.
Ik heb het orgineel nooit gezien maar vond dit een hele vette film echt een aanrader, het einde had alleen wel iets sterker gemogen. Maar heb me hier echt mee vermaakt. dikke 7.5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook gezien
Wild Target
Over een huurmoordenaar die zijn doel niet vermoord maar in bescherming neemt. Zij gooit dan zijn goedgeorganiseerde leven overhoop. Ondertussen neemt hij ook nog rupert grint (ron weasley) onder zijn arm als leerling
Kijkt lekker weg, met erg veel droge engelse humor die ik wel kan waarderen. Niet een super sterk verhaal, maar toch de moeite waard.
Cijfer; 7.5-Een echte vriend weet al je geheimen en is dan nog steeds je vriend-
"In the quiet words of the Virgin Mary... come again?"
quote:Op vrijdag 3 september 2010 22:59 schreef Eltonno het volgende:
[..]
Net gekeken, inderdaad een aardige film maar ik vond het origineel veel beter.
Viel je btw niks op in de film?whaha dat stukje met piet paulusma was idd geweldig!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook gezien
Wild Target
[ afbeelding ]
Over een huurmoordenaar die zijn doel niet vermoord maar in bescherming neemt. Zij gooit dan zijn goedgeorganiseerde leven overhoop. Ondertussen neemt hij ook nog rupert grint (ron weasley) onder zijn arm als leerling
Kijkt lekker weg, met erg veel droge engelse humor die ik wel kan waarderen. Niet een super sterk verhaal, maar toch de moeite waard.
Cijfer; 7.5
December 2011? Waar heb je deze gezien dan?quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:27 schreef casper019 het volgende:
The Disappearance of Alice Creed
[ afbeelding ]
Verenigd Koninkrijk
Thriller
98 minuten
geregisseerd door J Blakeson
met Gemma Arterton, Eddie Marsan en Martin Compston
We zien hoe twee mannen een flat verbouwen, een bestelbus stelen en gereedschap verzamelen. Kalm vervolgen ze hun praktijken, maar al snel blijkt dat ze een sinister plan hebben. Gewapend en vermomd ontvoeren ze een jonge vrouw van de straat en binden haar vast op een bed in de flat...
Vanaf december 2011 in de bioscoop (overige bioscoopreleases)
Coole film, loopt ook anders dan je denkt. zeker een aanrader.. lekker spannend
Toch zelf maar even nagekeken, kom op verschillende sites tegen dat het rond de 27e van September zal zijn.quote:Op zaterdag 4 september 2010 11:19 schreef JDx het volgende:
Iron Man 2 komt vandaag uit geloof ik, dus zal binnen no-time een HD ripje zijn.
Gisterenavond laat kwam de eerste geloof ikquote:Op zaterdag 4 september 2010 16:13 schreef Dagoduck het volgende:
Ik vond alleen maar cam versiesmaar dat was gister..
waar heb je em gezien? lijkt mij wel een gave filmquote:Op zaterdag 4 september 2010 16:49 schreef N-E-R-D het volgende:
[ afbeelding ]
Slecht acteerwerk vond ik, zo slecht dat het wel bewust zo gedaan moet zijn denk ik en het geeft ook wel een extra komische noot. Ik bedoel, Steven Seagal deed niet onder van de rest. Maar oh zulke heerlijke en vermakelijke actie misschien wat rommelig en, vind ik, te weinig slash actie maar zeker wel het kijken waard. Beter dan The Expendables? Ik weet het niet, misschien wel, daarvoor moet ik ze allebei nog een keertje zien denk ik.
Voorpremiere in Pathe de Kuipquote:Op zaterdag 4 september 2010 17:34 schreef casper019 het volgende:
[..]
waar heb je em gezien? lijkt mij wel een gave film
Denk dat dat ook een beetje het sfeertje is wat Rodriguez wilt creëren, gezien zijn andere films.quote:Op zaterdag 4 september 2010 16:49 schreef N-E-R-D het volgende:
[ afbeelding ]
Slecht acteerwerk vond ik, zo slecht dat het wel bewust zo gedaan moet zijn denk ik en het geeft ook wel een extra komische noot. Ik bedoel, Steven Seagal deed niet onder van de rest. Maar oh zulke heerlijke en vermakelijke actie misschien wat rommelig en, vind ik, te weinig slash actie maar zeker wel het kijken waard. Beter dan The Expendables? Ik weet het niet, misschien wel, daarvoor moet ik ze allebei nog een keertje zien denk ik.
Eindelijk meer mensen die het eens zijn, 't is gewoon totale shit.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:41 schreef Svubeqak het volgende:
The Expendables net gezien.
Wat een cast, maar wat een flut film.
4.0
Ik snap niet dat ze er niet meer uit halen, met deze cast kan je de grootste actie film ooit maken. En dan maken ze liefdesfilm.quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:17 schreef JDx het volgende:
[..]
Eindelijk meer mensen die het eens zijn, 't is gewoon totale shit.
heb iron man 2 in bios gezien... was niet heel spannend eigenlijk... 4/10quote:Op zaterdag 4 september 2010 15:07 schreef Tim86 het volgende:
Iron Man 2 dvdrip staat overal online..hoop verschillende release groups ook.
Verwachtte je een 10 en was het een 8 of verwachtte je een 7 en was het een 5?quote:Op zondag 5 september 2010 13:58 schreef summer2bird het volgende:
The last airbender 2010. Ik had er meer van verwacht.
oh ja, ik verwachtte een 8 en het was een 5.quote:Op zondag 5 september 2010 15:39 schreef JDx het volgende:
[..]
Verwachtte je een 10 en was het een 8 of verwachtte je een 7 en was het een 5?
Goddomme, wat een ijzersterke film.quote:In Washington D. C. komt Rachel Armstrong (Kate Beckinsale), een vrouwelijke verslaggeefster in de problemen nadat zij de ware identiteit van een CIA agent openbaar heeft gemaakt. Er staat haar een celstraf te wachten omdat ze haar bron blijft beschermen.
Gezien in de bios, kijkt gewoon lekkerquote:Op zondag 5 september 2010 17:46 schreef ElmoFan het volgende:
Die Hard 4.0, voor de zoveelste keer. Is gewoon en vette film
[ afbeelding ]
Dat is dan een tijdje geleden of niet?quote:Op zondag 5 september 2010 18:53 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Gezien in de bios, kijkt gewoon lekker
quote:Op zondag 5 september 2010 19:22 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
Dat is dan een tijdje geleden of niet?Ze schijnen ook bezig te gaan met een Die Hard 5.0
![]()
quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:10 schreef bascross het volgende:
[..]
Hij is in ieder geval absoluut niet serieus bedoeld. Je zou de film misschien ook nog kunnen kwalificeren als media-satire.
De scene die ik bedoel is:Ook mooi hoe ze af en toe hun stuur allemaal scheef hebben staan terwijl ze recht vooruit gaanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ohja... Charlie Sheen die zegt dat ie miss ooit z'n eigen sitcom heeft... geniaal. Grappig ook dat de zanger van the Red Hot Chili Peppers mee speelt.
Film net ook gezien, ik las je stukje toen ik in de bus zat vanmiddag.quote:Op zondag 5 september 2010 17:21 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Goddomme, wat een ijzersterke film.![]()
Origineel, meeslepend verhaal dat boeit van begin tot eind, erg sterk acteerwerk, en een zeer verrassend einde.
Deze krijgt van mij een dik verdiende 9.0 (IMDB: 7.4).
Die is vrijdag op tvquote:Op zondag 5 september 2010 17:46 schreef ElmoFan het volgende:
Die Hard 4.0, voor de zoveelste keer. Is gewoon en vette film
[ afbeelding ]
Probeer http://www.icheckmovies.com/ eens. Zit er zelf niet op dus weet niet of het ook echt wat is.quote:Op zondag 5 september 2010 22:55 schreef JDx het volgende:
Ik ben trouwens erg benieuwd wat Casper019, Karina, Koekemonster, Tim86 en 8XXXdpths van de film Suck vinden, met 2 van deze mensen ben ik het namelijk bijna altijd eens, 2 vrijwel nooit en 1 ben ik nog niet helemaal over uit
Ps... zit al tijdje met een idee in mn hoofd om een site te maken dat je een match kan maken met iemand die dezelfde smaak heeft als jij en dan aanraders van diegene kan zien. Ik had namelijk altijd iemand bij de videotheek vroeger die exact dezelfde smaak had en iemand met de tegenovergestelde smaak van mij. Was altijd makkelijk films kiezen. Misschien bestaat het al, maar ik heb t nog nooit ergens gezien.
Criticker: http://www.criticker.com/quote:Op zondag 5 september 2010 22:55 schreef JDx het volgende:
Ps... zit al tijdje met een idee in mn hoofd om een site te maken dat je een match kan maken met iemand die dezelfde smaak heeft als jij en dan aanraders van diegene kan zien. Ik had namelijk altijd iemand bij de videotheek vroeger die exact dezelfde smaak had en iemand met de tegenovergestelde smaak van mij. Was altijd makkelijk films kiezen. Misschien bestaat het al, maar ik heb t nog nooit ergens gezien.
ik vond em ERG tegenvallen, t was een goeie film maar had er meer van verwachtquote:Op zondag 5 september 2010 23:35 schreef Wootism het volgende:
The Ghost Writer
[ afbeelding ]
Net gekeken! Serieus... WAT EEN VETTE FILM! Hij heeft me echt geboeid van begin tot eind! In lange tijd niet meer zo'n kwaliteitsfilm gezien!
Ik vond het een goede film, maar hij sleepte zich wat te lang voort. En als de (losse) verhaallijnen wat absurdistisch worden, vind ik het moeilijk om de aandacht er bij te houden na twee uur. Zeker als het weer nieuwe personages zijn.quote:Op maandag 6 september 2010 11:06 schreef vinnypassy het volgende:
Amores Perros maar zo'n laag cijfer joh... Wat vond je niet goed aan de film?
Weet ik, ik ga hem dan wel weer kijkenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....maar het was soort van beetje jammer.
Begon als een 8, maar ik geef hem een 6,5.
Naah, ik vind een 8,0 echt te veel hoor. Best een leuke film hoor, daar niet van, maar ten eerste is het een exacte remake zonder ook maar iets aan het verhaal te veranderen, en ten tweede kloppen er gewoon te veel dingen niet. Ik zou 'm een 7,3 geven.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:44 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]
Spannende actiefilm.
Erg sterk acteerwerk vooral van Denzel Washington, maar ook Travolta doet het heel redelijk.
Dikke 8.0 (IMDB: 6.5).
Ik wist niet dat het een remake was, ik hoorde de titel gisteren pas voor de 2e keer (heb 'm vorig jaar misschien al eens voorbij horen komen, maar verder niet).quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Naah, ik vind een 8,0 echt te veel hoor. Best een leuke film hoor, daar niet van, maar ten eerste is het een exacte remake zonder ook maar iets aan het verhaal te veranderen, en ten tweede kloppen er gewoon te veel dingen niet. Ik zou 'm een 7,3 geven.
Naar aanleiding van jouw positieve post heb ik de film ook gekeken.quote:Op zondag 5 september 2010 17:21 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Goddomme, wat een ijzersterke film.![]()
Origineel, meeslepend verhaal dat boeit van begin tot eind, erg sterk acteerwerk, en een zeer verrassend einde.
Deze krijgt van mij een dik verdiende 9.0 (IMDB: 7.4).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:07 schreef Burrito het volgende:
[..]
Naar aanleiding van jouw positieve post heb ik de film ook gekeken.
Wat een kut film!Dat ik na een tijd ook, het bleef maar op die manier door gaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is het een beetje spannende film? of echt een trage film?quote:Op maandag 6 september 2010 22:14 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]
Bijzonder verhaal. Op zich een heerlijk rustig voortkabbelende film, een vrij laag tempo, maar hij blijft wel continu boeien. Het acteerwerk van Casey Affleck is echt geweldig, hij is perfect als 'de wolf in schaapskleren'. Op gegeven moment begon ik zijn karakter ook nog wel een beetje te begrijpen, omdat je ook nog wat informatie over zijn verleden krijgt. Ik vond 'm al met al erg sterk en vind 'm zeker een 8 waard.
dan heb je kick-ass zeker nog niet gezienquote:Op dinsdag 7 september 2010 18:43 schreef Svubeqak het volgende:
Iron Man 2 gisteravond gezien.
Super vette film. Voor mij de tofste film voor dit jaar.
ik heb inception nog niet gezien
Nee, dan is dit niets voor jou.quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:50 schreef casper019 het volgende:
[..]
Is het een beetje spannende film? of echt een trage film?
ik hou van spanning.. niet van trage films
Er staat dat het voor mij de tofste film van het jaar is, ik heb Kick Ass gezien maar Iron Man is voor mij toch beter.quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:51 schreef casper019 het volgende:
[..]
dan heb je kick-ass zeker nog niet gezien?
nee youd ont mess with the zohan is juist geweldig!!!! dikke 8 rete gave film datquote:Op dinsdag 7 september 2010 20:54 schreef Falco het volgende:
You Don't Mess With The Zohan
Bôh, weer een dertien-in-een-dozijn-comedy, waar nauwelijks mee te lachen is. Adam Sandler als Israëlitische vechtjas annex kapper plus zijn accent zijn nog niet eens de grootste irritatiebron. Dat kan ik nog wel verteren, vreemd genoeg. Het zijn de grappen, die echt te flauw en te gemakkelijk zijn.
Het enige aardige nog was de combinatie tussen de humor (in ieder geval de poging daartoe) en het superheld-zijn van de hoofdpersoon. Daar kan in filmland nog wel meer mee gedaan worden. Echter vrees ik dat men nog lang niet uitgekeken is op deze simpele vunzigheidshumor en dat de onophoudelijke bagger van dit soort films nog lang niet gestopt is. Jammer. Cijfer: 5
Brute Force
Mooie gevangenisfilm die later vele films in hetzelfde genre geïnspireerd moet hebben. Het bevat de bekende elementen zoals de tirannieke cipier (Hume Cronyn), prima flashbacks van de gevangenen en natuurlijk een ontsnapping onder leiding van Burt Lancaster. Dat laatste is overigens het hoogtepunt van de film. Heel mooi in beeld gebracht en bovendien spannend! Cijfer: 7,5
Ik heb em vandaag ook in de sneak gezien. Maar ik vond het juist een geweldige film in z'n genre. Het acteerwerk is misschien niet van een hoog niveau, maar dit is zo'n typische Robert Rodriguez film. Alles is weer in hetzelfde straatje als From Dusk Till Dawn, Desperados, Planet Terror. Zelfs dezelfde acteurs spelen weer mee. Als ik eerlijk moet zeggen een van z'n betere van dit soort. Niet teveel bij nadenken, gewoon rauwe over the top actie met aardig wat rondvliegende ledematen/organen/hoofden en een overvloed aan bloed. Lindsey Lohan die een toepasselijk rol had als crackhoertje met Daddy-issues een overmaat aan drank/drugsmisbruik ze kon het zelf gewoon zijn..quote:Op zaterdag 4 september 2010 16:49 schreef N-E-R-D het volgende:
Feet uppercut!quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:54 schreef Falco het volgende:
You Don't Mess With The Zohan
Bôh, weer een dertien-in-een-dozijn-comedy, waar nauwelijks mee te lachen is. Adam Sandler als Israëlitische vechtjas annex kapper plus zijn accent zijn nog niet eens de grootste irritatiebron. Dat kan ik nog wel verteren, vreemd genoeg. Het zijn de grappen, die echt te flauw en te gemakkelijk zijn.
Het enige aardige nog was de combinatie tussen de humor (in ieder geval de poging daartoe) en het superheld-zijn van de hoofdpersoon. Daar kan in filmland nog wel meer mee gedaan worden. Echter vrees ik dat men nog lang niet uitgekeken is op deze simpele vunzigheidshumor en dat de onophoudelijke bagger van dit soort films nog lang niet gestopt is. Jammer. Cijfer: 5
Ik vond hem ook geweldig hoorquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:17 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik heb em vandaag ook in de sneak gezien. Maar ik vond het juist een geweldige film in z'n genre. Het acteerwerk is misschien niet van een hoog niveau, maar dit is zo'n typische Robert Rodriguez film. Alles is weer in hetzelfde straatje als From Dusk Till Dawn, Desperados, Planet Terror. Zelfs dezelfde acteurs spelen weer mee. Als ik eerlijk moet zeggen een van z'n betere van dit soort. Niet teveel bij nadenken, gewoon rauwe over the top actie met aardig wat rondvliegende ledematen/organen/hoofden en een overvloed aan bloed. Lindsey Lohan die een toepasselijk rol had als crackhoertje met Daddy-issues een overmaat aan drank/drugsmisbruik ze kon het zelf gewoon zijn..en tevens een nippleslip te zien..
Jessica Alba was er echt alleen maar voor de schermopvulling, mooie meid wel, maar je kan haar weglaten in heel de film en je zou er nog niks van missen..
Ach ja, je moet er niet voor de inhoud heen gaan, maar hij is zeker wel vermakelijk...
8/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.8.5.![]()
Hehe, ik hou ook echt van Zohan. Juist vanwege die flauwe kutgrappen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:45 schreef resque het volgende:
Feet uppercut!
smell it, smell it, smell it, NOW TAKE ITtoch meesterlijk?? ik vind het zeker een 7,5/10 waard
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |