abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85953183
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:27 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ik zeg 3 top films, maar wat vond je er zelf van?
Geen onterechte vraag ;)

Inception, een spannende en lekker complexe film. 2x in de bios gezien :)
Kick Ass, actiefilm met humor en lichte Tarantino trekjes, erg vermakelijk.
Blast from the Past, al wat oudere film (1999), origineel verhaal en heeft een leuk verloop.
pi_85954319
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:55 schreef Atreidez het volgende:
Oh, remake van de Duitse? Duitse ook gezien toevallig, en welke vond je beter in dat geval? :)
Het origineel nooit gezien, dus ik kan ze helaas niet met elkaar vergelijken.

Vanavond This Town kijken, geen idee wat ik daarvan moet verwachten.
  † In Memoriam † woensdag 1 september 2010 @ 18:12:32 #53
264940 8108139dpths
pi_85956534
[REC]
Ik heb Quarantine (een [REC] remake) al meerdere keren gezien, en was toch eens benieuwd naar het origineel. Godverdomme, wat een teleurstelling. Quarantine is imho zoveel sterker. Sterkere karakters, meer emotie, 'enger', realistischer...

De 2 films zijn in principe een 1 op 1 kopie van elkaar, maar toch... Quarantine is véél sterker.
[REC] is gewoon zo'n 'net niet' film imho.

Cijfer: 5.0.
Het cijfer dat ik voor Quarantine zou geven? Een dikke 8,5. :Y
  woensdag 1 september 2010 @ 18:13:22 #54
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_85956558
Mary Poppins
Tsja, een musical, niet helemaal mijn favo genre, maar het begin van deze film vond ik echt heel behoorlijk. Het had fantastische special effects, waarvan ik dacht 'dat dat kon in 1964!'. Het stukje Disney-animatie vond ik zowaar lollig. Maar na een tijdje worden de kinderachtige liedjes en grapjes herhaald en scenes onnodig lang uitgerekt. De suffe invulling van de kinderrollen gaat eveneens irriteren, maar goed een schamele voldoende kan d'r wel vanaf. Cijfer: 5,5

Beowulf
Ik was enigszins verbaasd dat deze film geregisseerd is door Robert Zemeckis. De bloedspetters vliegen in de fraaie vechtscenes in het rond en dat soort dingen verwacht je niet zo gauw bij hem. Gelukkig dat de acties mooi expliciet in beeld is gebracht. Daaromheen zit namelijk wat obligaat geneuzel, dat echt heel matig is. Duidelijk is dat het sterke verhaal van Beowulf vooral steunt op drie heroïsche gevechten.

De motion-capture animatie viel me overigens niet tegen. Alleen zagen sommige gezichten er te gepolijst/perfect uit. Met wat finetuning denk ik dat deze techniek nog best iets kan worden :Y. Cijfer: 6,5

Dawn of the Dead (1978)
Met een budget van om en nabij de half miljoen dollars ziet deze horror-klassieker er opvallend goed uit. Wat een geweldige productie is dit _O_. Qua opbrengsten was dit eind jaren '70 een groot succes: meer dan 50 miljoen dollar bracht deze film op! Heb me in ieder geval ook prima vermaakt met de onophoudelijke stroom zombies en wat voor destructie ze weten uit te richten :Y. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 1 september 2010 @ 18:17:48 #55
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_85956664
Ohja! Top 5 augustus :P. De bovenste twee films kan ik iedereen aanraden.

1. Boogie Nights
2. Our Hospitality
3. Con Air
4. Dawn of the Dead
5. Kaze no tani no Naushika

15 films gezien met een schamele 6,2 als gemiddelde en dan heb ik niet eens echt zwaar kutte films gezien.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_85963633
Centurion

quote:
Groot Brittanië, het jaar 117. Quintus Dias, de enige overlevende van een aanval van een guerilla groepering op zijn familie, trekt samen met Generaal Virilus' legendarische 'Ninth Legion' leger door het land, om een aanval voor te bereiden op de groepering en om hun leider Gorlacon te vernietigen.
Over het algemeen een leuke film met heel erg mooie scenes gezien de natuur. Vond alleen dat er telkens van scene naar scene teveel werd geskipped, soms een dag en soms een paar uur. Dat was wel verwarrend maar Imogen Poots maakt veel goed :9~

7,5/10
pi_85963855
Grown-Ups

quote:
Vijf goede vrienden en teammaten hebben elkaar sinds hun middelbare school niet meer gezien. Om hun overleden basketbalcoach te herdenken besluiten ze, 35 jaar later tijdens het '4th of July' weekend, allemaal nog eens bij elkaar te komen. Ze ontdekken al snel dat ze allemaal erg veranderd zijn in die 35 jaar.
Een film voor een luie zondag. Het verhaal is makkelijk te begrijpen en eigenlijk ook vrij voorspelbaar. Het acteerwerk is ook niet wat je noemt van de bovenste plank en het is allemaal vrij cliché desalniettemin heb ik er wel van genoten en Selma Hayek.

7/10
pi_85965798
Prince Of Persia: The Sands of Time

Gaat over een prins die na een gewonnen overwinning een magische dolk in handen krijgt.

Fantastische special effects, genoeg actie en een verhaaltje wat me ook wel kon boeien. Al met al een leuke film die me absoluut niet is tegen gevallen.

IMDB: 6.9/10 (24.484 votes)
Mijn cijfer: 8.2/10 (1 vote)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  woensdag 1 september 2010 @ 22:01:24 #59
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_85965826
Hellraiser
De eerste uit de Hellraiser reeks is een uiterst kundig gemaakte en nagelbijtend spannende horror. Er zitten een aantal horror cliché`s in maar die worden ontzettend effectief en goed gebruikt.
De hele sfeer is oprecht eng en dat wordt opgevoerd door de score. Ook met het bloed gehalte zit het dik in orde.
Van begin tot einde boeiend en intens spannend. Een must voor de horror fans.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
pi_85965976
Up

Verenigde Staten
Animatie / Avontuur
96 minuten

geregisseerd door Pete Docter en Bob Peterson
met de stemmen van Edward Asner, Jordan Nagai en Christopher Plummer

Carl Fredricksen heeft er zijn hele leven al van gedroomd om de wereld te ontdekken en grootse avonturen te beleven. Maar op 78-jarige leeftijd lijkt het alsof zijn leven aan hem voorbij is gegaan en zijn de grootse avonturen alleen maar dromen geweest. Maar dat gaat vanaf nu veranderen als Carl besluit om zijn dromen uit te laten komen. Samen met de 8-jarige padvinder Russel gaat hij op avontuur.

hele leuke gezellige animatie film, ik geef em dikke 3.5*

het had alleen beter gekunt, ik miste een beetje de spanning zoals die van hoe tem je een draak.. of de humor van shrek.
Maar heb me er alsnog ontzettend mee vermaakt.. tis zeker een aanrader
  woensdag 1 september 2010 @ 22:05:20 #61
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_85966039
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:51 schreef Koeketrommel het volgende:
Salt

Evelyn Salt (Angelina Jolie) is een CIA-agente, die ervan wordt beschuldigd een Russische spion te zijn die van plan is de president van Rusland te vermoorden. Wanneer ze op de vlucht slaat, komen al haar vaardigheden en haar verleden als geheim-agente goed van pas. Ze moet er echter voor zorgen om haar naam te zuiveren, voordat de machtigste machten ter wereld haar te pakken zullen krijgen en elk spoor van haar bestaan zullen wissen.

Mijn mening:

Vond het een vette film, met veel actie. Heleboel onverwachte twists.
Deze moet je zien. :)

[ afbeelding ]
De grap was volgens mij dat zij inderdaad die spionne was waarvan ze werd beschuldigt. Maar niet meer haar taak wilde volbrengen. Ergens in het verleden werd een klein meisje geswitched met een ander meisje na een familie-ongeluk in Rusland.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_85968266
Vampires Suck!
Erg grappige film, alleen voor mensen die van flauwe humor houden.
Het is een leuke parodie op de Twilight Saga.
Na een drie kwartier werd hij een beetje te flauw.
Het eindstuk is wel nog erg grappig.
  woensdag 1 september 2010 @ 22:59:28 #63
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_85968817
The Road (2009, VS, John Hillcoat)
Één van de beste post-apocalyptische films, die ik gezien heb. I.t.t. de meeste post-apocalyptische films is dit geen vol met actie gevulde film met een held, die de wereld redt. Er wordt zelfs geen verklaring gegeven over wat er precies is gebeurd. Nee, dit is het simpele verhaal van een vader en een zoon die proberen te overleven in een godverlaten wereld. Ze zijn gewoon een man en jongen, die niet wonderbaarlijk moeiteloos alles overleven, maar heel kwetsbaar zijn met hun ene pistool met maar twee kogels. Daardoor is het duidelijk dat het gevaar altijd op de loer ligt, waardoor de film een constante dreiging heeft.
De beelden van het desolate landschappen en steden zijn prachtig gemaakt. De oneindigheid en wanhoop, die ze uitstralen is echt voelbaar.
Daarnaast is de film ook uiterst ontroerend. Meerdere momenten in de film raakten me echt diep.
cijfer: 9
pi_85969390
Boy A

Op aanraden van medefokkers gekeken.

Verhaal kennen jullie inmiddels al denk ik!

mening:

Ik vond het verhaal in het begin maar een beetje te langdradig, maar werd later beetje bij beetje leuker en het werd echt geweldig toen ze erachter kwamen wie hij was.

verder was het acteerwerk opvallend geweldig (viel jullie dit ook op?) en voornamelijk dat van de hoofdpersoon!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
vanaf het begin zou ik de film een 6.5 tot max 7 als cijfer geven (zo hoog nog door het acteerwerk), maar mede dankzij het einde kan daar gerust een 1 bij opgeteld worden, dus een 7.5 tot 8.0

IMDB: 7.8

(ps: bedankt voor het aanraden, the fountain is volgens mij de volgende ;) op de lijst)

[ Bericht 0% gewijzigd door xiexiewajijniezie op 01-09-2010 23:18:16 ]
pi_85969496
quote:
Op woensdag 1 september 2010 22:59 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Road (2009, VS, John Hillcoat)
Één van de beste post-apocalyptische films, die ik gezien heb. I.t.t. de meeste post-apocalyptische films is dit geen vol met actie gevulde film met een held, die de wereld redt. Er wordt zelfs geen verklaring gegeven over wat er precies is gebeurd. Nee, dit is het simpele verhaal van een vader en een zoon die proberen te overleven in een godverlaten wereld. Ze zijn gewoon een man en jongen, die niet wonderbaarlijk moeiteloos alles overleven, maar heel kwetsbaar zijn met hun ene pistool met maar twee kogels. Daardoor is het duidelijk dat het gevaar altijd op de loer ligt, waardoor de film een constante dreiging heeft.
De beelden van het desolate landschappen en steden zijn prachtig gemaakt. De oneindigheid en wanhoop, die ze uitstralen is echt voelbaar.
Daarnaast is de film ook uiterst ontroerend. Meerdere momenten in de film raakten me echt diep.
cijfer: 9
als je hem echt zo tof vind ga ik hem bekijken, de genre bevalt me iig wel ^O^

effe op de lijst gezet ;)
  woensdag 1 september 2010 @ 23:22:57 #66
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_85969829
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:14 schreef xiexiewajijniezie het volgende:

[..]

als je hem echt zo tof vind ga ik hem bekijken, de genre bevalt me iig wel ^O^

effe op de lijst gezet ;)
Tof is niet het goede woord. Prachtig en ontroerend vind ik juiste woorden om de film te omschrijven.
pi_85970287
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:22 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Tof is niet het goede woord. Prachtig en ontroerend vind ik juiste woorden om de film te omschrijven.
ok, ik zal hem zeker proberen te kijken ;). en zet hier dan wat ik ervan vond

bedankt nog ^O^
pi_85970762
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:33 schreef xiexiewajijniezie het volgende:

[..]

ok, ik zal hem zeker proberen te kijken ;). en zet hier dan wat ik ervan vond

bedankt nog ^O^
En doe jezelf een lol, lees ook het boek (The Road, Cormack McCarthy). IJzersterk,niet weg te leggen zo goed.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 1 september 2010 @ 23:53:52 #69
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_85971139

Zombiefilm uit het oogpunt van de zombie. Was wel origineel vond ik maar ook verschrikkelijk slecht. Zo slecht dat het wel vermakelijk was eigenlijk. Heb de film uitgekeken zonder me te vervelen en een paar keer moeten glimlachen. Maar hij is dus slecht.

In het begin was het echt verschrikkelijk en totaal niet grappig. Maar hij werd beter en beter en heb toch wel een aantal keer aardig moeten lachen. Uiteindelijk toch wel een geslaagde komedie.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_85971244
Salt

Tijdje niet zo into actiefilms geweest en na the Expendables had ik er helemaal geen zin meer in, altijd hetzelfde, maar dit vond ik wel weer prachtig. Misschien geen hoogstaande film, maar je hebt actie én je wil weten hoe het afloopt en wie wie nou werkelijk is!

Leuke film 7,5!
  donderdag 2 september 2010 @ 00:07:41 #71
230558 Koeketrommel
Trommel met koek.
pi_85971674
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:53 schreef N-E-R-D het volgende:
afbeelding ]

In het begin was het echt verschrikkelijk en totaal niet grappig. Maar hij werd beter en beter en heb toch wel een aantal keer aardig moeten lachen. Uiteindelijk toch wel een geslaagde komedie.
Ik heb deze film vandaag in de bioscoop gekeken en het was vele malen beter dan dat ik had verwacht. Heb hier echt blauw om gelegen. Die uitdrukkingen van Barry doen het hem. :')

Straks 'Did you hear about the Morgans' kijken. Ben benieuwd.
Als je ontbijt op bed wilt slaap je maar in de keuken.
pi_85971732
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:05 schreef casper019 het volgende:
Cemetery Junction
Bedankt voor de tip man, ik vond het een erg fijne film.

Laat ik 'm zelf ook even aanprijzen:

• Geschreven en geregisseerd door én met Ricky Gervais

• Coming of Age (altijd goed!)

• Goeie grappen

• 70s

• Licht op de maag

• Lekker wijf in de hoofdrol

Nou vraag ik je, wat wil je nog meer!

[ Bericht 18% gewijzigd door Mainport op 02-09-2010 00:40:20 ]
Graag op anoniem
pi_85972171
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:45 schreef Karstman het volgende:

[..]

En doe jezelf een lol, lees ook het boek (The Road, Cormack McCarthy). IJzersterk,niet weg te leggen zo goed.
zou leuk zijn als ik de tijd had en natuurlijk interesse in lezen (ben eerlijk gezegd niet zo een lezert :{ :@ )
pi_85972670
Love Exposure / Ai no mukidashi (2008)

Dat was even schrikken toen de dvd op de mat viel - een speelduur van bijna vier uur!? Maar al meteen blijkt dat het tempo van deze film ondanks de lange speelduur relatief snel is zodat 'ie geen seconde verveelt. Wat het verhaal betreft, het is een bizarre en absurdistische mengeling van klassieke verhalen en ware gebeurtenissen en gaat qua onderwerpen en genre echt alle kanten op. De regisseur zegt geïnspireerd te zijn door A Clockwork Orange, maar ook de invloed van bijvoorbeeld Kill Bill is echt onmiskenbaar.

Meer ga ik niet vertellen. De trailer verraadt ook al veel te veel van het plot. Maar het is echt een prachtige film, zeker de moeite waard om eens echt voor te gaan zitten.

IMDB: 8,1 - en terecht

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2010 00:48:23 ]
  donderdag 2 september 2010 @ 01:24:53 #75
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_85973494
The Other Guys

verhaal: twee desktop agenten. één peacock 'who needs to fly ' en een softie met een lekkere vrouw zijn partners die achter een grote investment-fraude zaak aangaan.

oordeel: erg weird en flauw. ik denk dat zelfs jim carrey fans dit niet kunnen waarderen. met voice-over van ice-t en een aantal erg bekende gezichten in de hoofdrol (wahlberg, keaton, l. jackson, damon williams). gelukkig was de pimpmuziek niet overdone maar heb afentoe toch het geluid moeten uitzetten. want emberrasing!
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_85975404
Centurion

Groot Brittanië, het jaar 117. Quintus Dias, de enige overlevende van een aanval van een guerilla groepering op zijn familie, trekt samen met Generaal Virilus' legendarische 'Ninth Legion' leger door het land, om een aanval voor te bereiden op de groepering en om hun leider Gorlacon te vernietigen.

Spannende film! Goed verhaal, goede muziek en brute actie.
Ik geef 8/10
IMDB 8.5/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_85977990
verder volgen
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_85979004
The Killer Inside Me
Gisteren deze film aangezet met weer een empty mind. Toen werd ik al redelijk snel flink wakker geschud met een van de meest groffe mishandelingscenes die ik ooit had gezien.. Had ik de filmbeschrijving gelezen had ik het kunnen weten, maar had ik ws. ook gekeken en was ik minder geWTF'd geweest.. Gelukkig zijn het enkele scenes en laat het overgrote deel van de film het verhaal van de psychisch gestoorde hulpsherf (erg goed gespeeld door Casey Affleck, al is hij in emotieloze rollen altijd wel op z'n plek :') ) op een andere manier zien. Niet aan te raden voor mensen die niet tegen zinloos overdreven geweld kunnen maar ook geen hele slechte film, al zal ik m niet snel nog eens opzetten...
Where facts are few, experts are many.
pi_85980206
quote:
Op donderdag 2 september 2010 11:07 schreef Atreidez het volgende:
The Killer Inside Me
Gisteren deze film aangezet met weer een empty mind. Toen werd ik al redelijk snel flink wakker geschud met een van de meest groffe mishandelingscenes die ik ooit had gezien.. Had ik de filmbeschrijving gelezen had ik het kunnen weten, maar had ik ws. ook gekeken en was ik minder geWTF'd geweest.. Gelukkig zijn het enkele scenes en laat het overgrote deel van de film het verhaal van de psychisch gestoorde hulpsherf (erg goed gespeeld door Casey Affleck, al is hij in emotieloze rollen altijd wel op z'n plek :') ) op een andere manier zien. Niet aan te raden voor mensen die niet tegen zinloos overdreven geweld kunnen maar ook geen hele slechte film, al zal ik m niet snel nog eens opzetten...
[ afbeelding ]
maar is het een beetje aanrader die film of toch maar niet?
pi_85981050
quote:
Op donderdag 2 september 2010 11:45 schreef casper019 het volgende:
maar is het een beetje aanrader die film of toch maar niet?
Ligt er maar net wat voor persoon je bent, wat je bui is en hoe de wind staat. Ik ben eigenlijk geneigd deze film aan niemand aan te raden.. Denk dat de gemiddelde hollywood kijker ook snel verveeld is door sommige trage stukken en vage gesprekken.
Where facts are few, experts are many.
pi_85981240
Mijn filmlijstje:

1. Looking For Eric
2. Riverworld
3. Crazy Heart
4. The Ghost Writer
5. Peacock
6. After.Life
7. Shelter
8. Ghost Ship
9. Cop Out
10. Killers
11. The Joneses
12. Centurion
13. Prince Of Persia
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_85981340
quote:
Op donderdag 2 september 2010 12:13 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ligt er maar net wat voor persoon je bent, wat je bui is en hoe de wind staat. Ik ben eigenlijk geneigd deze film aan niemand aan te raden.. Denk dat de gemiddelde hollywood kijker ook snel verveeld is door sommige trage stukken en vage gesprekken.
oe het is dus geen spannende film??
als het een trage film is met veel gepraat is het niets voor mij
ik dacht dat het meer een beetje grove spannende film was??
pi_85984827
London

naar aanleiding van een post in dit topic de film binnengehaald. Hoewel hij lekker wegkijkt waren de gesprekken iets te lang en gebeurde er ook vrij weinig. De acteerprestaties waren wel goed. Vooral Statham keek erg 'strak' uit de ogen na snuiven van tig lijnen coke. Het einde kon me ook totaal niet bekoren. 6.2/ 10
pi_85985407
quote:
Op donderdag 2 september 2010 14:16 schreef planethugo het volgende:
London
[ afbeelding ]
naar aanleiding van een post in dit topic de film binnengehaald. Hoewel hij lekker wegkijkt waren de gesprekken iets te lang en gebeurde er ook vrij weinig. De acteerprestaties waren wel goed. Vooral Statham keek erg 'strak' uit de ogen na snuiven van tig lijnen coke. Het einde kon me ook totaal niet bekoren. 6.2/ 10
Vraag me af of ik deze nou wel of niet heb gezien...

Voor de zekerheid maar even op zoek dit weekend. ;)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_85985520
quote:
Op donderdag 2 september 2010 14:34 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Vraag me af of ik deze nou wel of niet heb gezien...

Voor de zekerheid maar even op zoek dit weekend. ;)
film speelt zich 3kwart van de tijd af in (luxe) badkamer en Statham en Evans zijn constant coke het snuiven op Evans'ex afscheidsfeestje

en om dat voortaan te voorkomen, maak je hier een account aan ;)
http://whatiwatch.net/

[ Bericht 16% gewijzigd door planethugo op 02-09-2010 14:43:04 ]
  Moderator donderdag 2 september 2010 @ 14:47:11 #86
9859 crew  Karina
Woman
pi_85985852
The Expendables
Actie

Een groep huurmoordenaars oftewel een soort van A-Team wordt ingehuurd om een of andere generaal te vermoorden. Er is natuurlijk een mooie dame, de dochter van de generaal en nog een bad guy.

Concept: gooi een zooitje oude acteurs bij elkaar, draai een verhaaltje in elkaar, flink wat schieten, met messen gooien en je hebt een vette actiefilm.

Dat laatste klopt wel, flink wat actie, maar het acteerwerk is om te huilen, vooral Sylvester Stallone en Eric Roberts zijn zo slecht en Dolf Lundgren :') Maar verder wel leuk om naar te kijken.

Terry Crews en Steve Austin ken ik trouwens niet (de laatste naam alleen wel, maar dan van de Man van Zes Miljoen ;)).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 2 september 2010 @ 15:18:57 #87
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_85986882
218. American Beauty (Sam Mendes, 1999) :: 9.2

De film zal elke filmliefhebber wel bekend zijn, dus over de inhoud zal ik niet uit wijden. Perfect plaatje over mensen, waarin alles klopt: de geniale score, het script, het acteerwerk, de regie, het camerawerk. Alles.
pi_85987002
Ironiya sudby, ili S legkim parom! ( Engelse titel: "The Irony of Fate, or Enjoy Your Bath!" ). Aanrader voor de art-house liefhebber.

http://www.imdb.com/title/tt0073179/

Ben nu halverwege de Deense serie Forbrydelsen ( The Killing ).
http://www.imdb.com/title/tt0826760/
pi_85987934
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:45 schreef BRooster het volgende:
The Experiment
Thriller/Drama
[ afbeelding ]
Een medewerker van een verzorgingstehuis wordt ontslagen en besluit uit geldnood mee te doen aan een psychologisch experiment. Samen met nog 25 mannen moet hij 14 dagen verblijven in een gesimuleerde gevangenis. Uiteraard verloopt het experiment niet zo gemakkelijk als aanvankelijk lijkt.

Erg spannende film waarin het duidelijk wordt hoe mensen in korte tijd kunnen doordraaien door macht en onmacht.
Een 6.3 op IMDB, ik geef hem een 7.5.
ik ga em nu kiken ben benieuwd!!

meer mensen die em gezien hebben??
pi_85991783
The Fountain:

Gister-nacht bekeken en moet eerlijk zeggen dat ik het niet zo erg leuk vond. Verhaal sprak me niet echt aan, maar vond het wel tof op de manier waarop ze het brachten. Maar zoals eerder al verteld in dit topic waren de acteer prestaties van Hugh Jackman wel erg goed, maar dat was voor mij dan ook het enige wat uitblinkte in deze film.

IMDB: 7.4
mijn cijfer: 6.5
pi_85991892
quote:
Op donderdag 2 september 2010 14:47 schreef Karina het volgende:
The Expendables
Actie

Terry Crews en Steve Austin ken ik trouwens niet (de laatste naam alleen wel, maar dan van de Man van Zes Miljoen ;)).
Misschien ooit comedy-serie "everybody hates Chris" gezien? dat is waar ik op het moment het snelst op kan komen, want daarin speelt hij namelijk de vader van "chris rock" die over zijn leven vertelt. Het is btw een zeer vermakelijke serie ;)
pi_85994115
Terry Crews, Terry Crews... er is maar 1 manier om hem te beschrijven:

:D :D :D

*O* *O* *O*
pi_86002224
The experiment (2010)

Verenigde Staten
Drama / Thriller
96 minuten

geregisseerd door Paul Scheuring
met Adrien Brody, Forest Whitaker en Cam Gigandet

'The Experiment' volgt 26 mannen die gekozen zijn om mee te doen aan een psychologisch spel waar ze verdeeld worden in bewakers en gevangenen. In een nagemaakte gevangenis moeten de bewakers orde zien te houden, terwijl de gevangenen opdrachten moeten uitvoeren. In het begin lijkt alles goed te gaan, maar de verstandhouding tussen beide groepen neemt steeds drastischere vormen aan.

Ik heb het orgineel nooit gezien maar vond dit een hele vette film echt een aanrader, het einde had alleen wel iets sterker gemogen. Maar heb me hier echt mee vermaakt. dikke 7.5
  donderdag 2 september 2010 @ 22:11:37 #94
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_86002394
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:03 schreef JDx het volgende:
Terry Crews, Terry Crews... er is maar 1 manier om hem te beschrijven:

:D :D :D

*O* *O* *O*
Damon in "Friday After Next" :D! :D! :') :') _O- _O- _O-

Tupac, Tupac. Goddamn you`re fine! :') _O-

OG, triple OG :') _O- _O-
  Moderator donderdag 2 september 2010 @ 22:29:48 #95
9859 crew  Karina
Woman
pi_86003770
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:53 schreef xiexiewajijniezie het volgende:

[..]

Misschien ooit comedy-serie "everybody hates Chris" gezien? dat is waar ik op het moment het snelst op kan komen, want daarin speelt hij namelijk de vader van "chris rock" die over zijn leven vertelt. Het is btw een zeer vermakelijke serie ;)
Oh ja, dat komt me wel bekend voor inderdaad.
niet zo tof doen
pi_86006372
Splice

Tjah... ik wist niet goed hoe ik ernaar moest kijken, tis sowieso geen comedy ofzo, horror is het het grootste deel van de film ook niet, misschien een beetje jaren '90 achtige horror? Zoals the Fly en dat soort dingen?

Ik ergerde me wel dood aan die chick int begin zeg, later viel het wel mee. Kan er niet veel van denken, dacht aan het eind... nou... dus.

6je.

Ps. normaal kijk ik geen R5 releases, maar Salt en deze waren beide van goede kwaliteit, behalve het eind van deze (de laatste 15min ofzo) leek wel een cam versie.
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 10:10:59 #97
9859 crew  Karina
Woman
pi_86013435
The Ghost Writer
Thriller/detective

Een voormalig Brits premier heeft zijn memoires geschreven en zoekt een nieuwe "Ghost Writer", omdat de vorige verdronken is (ongeluk/(zelf)moord?).

De nieuwe "Ghost" gaat aan de slag en vindt toevallig wat papieren van de vorige Ghost, die wat tegenstrijdige dingen over de voormalig premier tonen. Hij gaat op onderzoek uit.

Wat een verademing deze film, goed acteerwerk, goed verhaal met een degelijke clou op het eind.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
niet zo tof doen
pi_86016884
The Expendables

Leuke actiefilm met wat flauwe grappen erin. Die neger met z'n toffe wapens was wel lachwekkend om te zien. Verder draaide de film 90% om Sly en Jason Statham, wat wel jammer is. Ze hadden Swarzenegger er Bruce Willis een grotere rol moeten geven.

IMDb: 7,3
Ik: 7,3
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:57:52 #99
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_86028592
219. Mr. Nobody (Jaco Van Dormael, 2009) :: 8.1

Het thema heeft absoluut zijn kracht ‘As long as you don’t choose, everything remains possible’, maar het lijkt (geheel in stijl van het thema) moeilijk voor de regisseur zelf een echte keuze te maken over waar hij zijn film precies heen wilt sturen. De mindfuckerige, redelijk eenvoudig gekozen ontknoping is een kleine desillusie bij iets wat zo ontzettend krachtig had kunnen zijn.

Ondanks dit weet de film wel indruk te maken. Visueel is het overdonderend, met dank aan de fantastische montage en het puike camerawerk. De cast weet eveneens te overtuigen, waar de acteurs die de jeugdige romance tussen Anna en Nemo vertolken wellicht de beste rollen neer weten te zetten. De symboliek kan voor een enkeling storend zijn (verdrinken, de kleuren), maar dit past prima bij het ‘dromerige’ dat de film toch vooral uit weet te stralen. Zoals gezegd is het thema tof gekozen en tot aan de ontknoping goed uitgewerkt en ook de begeleidende muziek is goed gekozen.

Toch mis je ‘iets’ aan de film. Gedurende de film verwacht je toch een spetterende ontknoping, maar deze blijft helaas uit. Ik kan het de filmmaker vergeven, omdat de rest van de film mij absoluut aanspreekt, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen die mening deelt.

220. Almost Famous (Cameron Crowe, 2000) :: 8.4

Een heerlijk filmpje, waarbij de liefde voor muziek fantastisch naar boven wordt gehaald, waardoor ik mezelf een waar muziekliefhebber voelde. Waarschijnlijk komt het mede doordat het gebaseerd is op het leven van regisseur Crowe, maar je kunt de film bijna 'voelen' als kijker: het komt allemaal enorm oprecht over. Daarnaast heeft elk karakter wel iets waar je van kunt houden en zet elke acteur zijn of haar rol uitstekend neer. Op een of andere manier klopt de film gewoon. Heerlijke feelgoodfilm.
pi_86030745
The Fog

Ik had in m'n hoofd om The Mist te gaan kijken maar pakte niet nadenkend de verkeerde film :) Nou was ik daar al vrij snel achter (huh wat doet een 19e eeuws schip in een stephen king verhaal..) maar ik heb hem toch maar gekeken. Een flinterdun niemendalletje voor op een verloren vrijdagmiddag, vermakelijk maar niet meer dan dat. Ik lees net trouwens op IMDB dat het horror had moeten zijn, dat had ik even gemist :) (snappie 'm, gemist... sorry)

Een 5-je want ik ben in een goeie bui :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')