abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86032470
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:57 schreef vinnypassy het volgende:
219. [ afbeelding ] Mr. Nobody (Jaco Van Dormael, 2009) :: 8.1

Het thema heeft absoluut zijn kracht ‘As long as you don’t choose, everything remains possible’, maar het lijkt (geheel in stijl van het thema) moeilijk voor de regisseur zelf een echte keuze te maken over waar hij zijn film precies heen wilt sturen. De mindfuckerige, redelijk eenvoudig gekozen ontknoping is een kleine desillusie bij iets wat zo ontzettend krachtig had kunnen zijn.

Ondanks dit weet de film wel indruk te maken. Visueel is het overdonderend, met dank aan de fantastische montage en het puike camerawerk. De cast weet eveneens te overtuigen, waar de acteurs die de jeugdige romance tussen Anna en Nemo vertolken wellicht de beste rollen neer weten te zetten. De symboliek kan voor een enkeling storend zijn (verdrinken, de kleuren), maar dit past prima bij het ‘dromerige’ dat de film toch vooral uit weet te stralen. Zoals gezegd is het thema tof gekozen en tot aan de ontknoping goed uitgewerkt en ook de begeleidende muziek is goed gekozen.

Toch mis je ‘iets’ aan de film. Gedurende de film verwacht je toch een spetterende ontknoping, maar deze blijft helaas uit. Ik kan het de filmmaker vergeven, omdat de rest van de film mij absoluut aanspreekt, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen die mening deelt.

220. [ afbeelding ] Almost Famous (Cameron Crowe, 2000) :: 8.4

Een heerlijk filmpje, waarbij de liefde voor muziek fantastisch naar boven wordt gehaald, waardoor ik mezelf een waar muziekliefhebber voelde. Waarschijnlijk komt het mede doordat het gebaseerd is op het leven van regisseur Crowe, maar je kunt de film bijna 'voelen' als kijker: het komt allemaal enorm oprecht over. Daarnaast heeft elk karakter wel iets waar je van kunt houden en zet elke acteur zijn of haar rol uitstekend neer. Op een of andere manier klopt de film gewoon. Heerlijke feelgoodfilm.
Ik vraag me af hoe jij op dat soort exacte cijfers komt? Doe je een gemiddelde van SpecialFX, Verhaal en Acteerwerk ofzo?
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:45:48 #102
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_86033079
The Experiment (2010)
3e film in korte tijd waarin Adrien Brody de hoofdrol speelt en dit was dan nog zijn beste. Predators en Splice vielen nogal tegen, deze was dan nog wel aardig. Echt heel sterk vond ik hem niet maar hij was wel vermakelijk.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:46:26 #103
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_86033112
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:32 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe jij op dat soort exacte cijfers komt? Doe je een gemiddelde van SpecialFX, Verhaal en Acteerwerk ofzo?
Als ik een review(tje) over een film schrijf, doe ik dat inderdaad wel over zoveel mogelijk facetten: camerawerk, regie, montage, acteren, muziek, script. Het cijfer wat ik erbij geef is vooral op basis van gevoel.

Wellicht was het voor mezelf makkelijker geweest om alleen met ...,0 en ...,5 te werken, maar het is op deze manier voor mezelf wel iets handiger om onderscheid te maken tussen films. :)
pi_86041128
From Paris with Love. John Travolta. Zeer vermakelijk.
  vrijdag 3 september 2010 @ 21:54:43 #105
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_86041459
quote:
Op donderdag 2 september 2010 15:49 schreef casper019 het volgende:

[..]

ik ga em nu kiken ben benieuwd!!

meer mensen die em gezien hebben??
Niet de moeite waard. Origineel was destijds wel sterk. Nu veel :O - scenes.
  vrijdag 3 september 2010 @ 22:59:10 #106
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_86044503
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:09 schreef casper019 het volgende:
The experiment (2010)

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
Drama / Thriller
96 minuten

geregisseerd door Paul Scheuring
met Adrien Brody, Forest Whitaker en Cam Gigandet

'The Experiment' volgt 26 mannen die gekozen zijn om mee te doen aan een psychologisch spel waar ze verdeeld worden in bewakers en gevangenen. In een nagemaakte gevangenis moeten de bewakers orde zien te houden, terwijl de gevangenen opdrachten moeten uitvoeren. In het begin lijkt alles goed te gaan, maar de verstandhouding tussen beide groepen neemt steeds drastischere vormen aan.

Ik heb het orgineel nooit gezien maar vond dit een hele vette film echt een aanrader, het einde had alleen wel iets sterker gemogen. Maar heb me hier echt mee vermaakt. dikke 7.5
Net gekeken, inderdaad een aardige film maar ik vond het origineel veel beter.
Viel je btw niks op in de film?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook gezien
Wild Target

Over een huurmoordenaar die zijn doel niet vermoord maar in bescherming neemt. Zij gooit dan zijn goedgeorganiseerde leven overhoop. Ondertussen neemt hij ook nog rupert grint (ron weasley) onder zijn arm als leerling
Kijkt lekker weg, met erg veel droge engelse humor die ik wel kan waarderen. Niet een super sterk verhaal, maar toch de moeite waard.
Cijfer; 7.5
-Een echte vriend weet al je geheimen en is dan nog steeds je vriend-
"In the quiet words of the Virgin Mary... come again?"
pi_86045497
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 22:59 schreef Eltonno het volgende:

[..]

Net gekeken, inderdaad een aardige film maar ik vond het origineel veel beter.
Viel je btw niks op in de film?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook gezien
Wild Target
[ afbeelding ]
Over een huurmoordenaar die zijn doel niet vermoord maar in bescherming neemt. Zij gooit dan zijn goedgeorganiseerde leven overhoop. Ondertussen neemt hij ook nog rupert grint (ron weasley) onder zijn arm als leerling
Kijkt lekker weg, met erg veel droge engelse humor die ik wel kan waarderen. Niet een super sterk verhaal, maar toch de moeite waard.
Cijfer; 7.5
whaha dat stukje met piet paulusma was idd geweldig!
pi_86045591
The Disappearance of Alice Creed

Verenigd Koninkrijk
Thriller
98 minuten

geregisseerd door J Blakeson
met Gemma Arterton, Eddie Marsan en Martin Compston

We zien hoe twee mannen een flat verbouwen, een bestelbus stelen en gereedschap verzamelen. Kalm vervolgen ze hun praktijken, maar al snel blijkt dat ze een sinister plan hebben. Gewapend en vermomd ontvoeren ze een jonge vrouw van de straat en binden haar vast op een bed in de flat...

Vanaf december 2011 in de bioscoop (overige bioscoopreleases)

Coole film, loopt ook anders dan je denkt. zeker een aanrader.. lekker spannend :)
pi_86046822
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:27 schreef casper019 het volgende:
The Disappearance of Alice Creed

[ afbeelding ]

Verenigd Koninkrijk
Thriller
98 minuten

geregisseerd door J Blakeson
met Gemma Arterton, Eddie Marsan en Martin Compston

We zien hoe twee mannen een flat verbouwen, een bestelbus stelen en gereedschap verzamelen. Kalm vervolgen ze hun praktijken, maar al snel blijkt dat ze een sinister plan hebben. Gewapend en vermomd ontvoeren ze een jonge vrouw van de straat en binden haar vast op een bed in de flat...

Vanaf december 2011 in de bioscoop (overige bioscoopreleases)

Coole film, loopt ook anders dan je denkt. zeker een aanrader.. lekker spannend :)
December 2011? Waar heb je deze gezien dan?
pi_86049461
Haha die film is van 2009 en was begin dit jaar al in de bios ;)
  zaterdag 4 september 2010 @ 10:48:42 #111
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_86054415
Iron man ^O^ leuke film.

Nu iron man 2 nog :)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_86054954
Iron Man 2 komt vandaag uit geloof ik, dus zal binnen no-time een HD ripje zijn, verder wacht ik nog op een goede versie van How to train your Dragon en Grown Ups.

Heb The Breakfast Club weer eens gezien. Had 'm ooit gezien op school in 1994 ofzo en wist altijd dat ik dat een geweldige film vond, maar niet welke het was, vorig jaar kwam ik erachter dat het deze klassieker was. Gedownload en nu alweer voor de 3e keer gekeken met wat vrienden die wat jonger dan ik zijn en dachten WAAROM KIJKEN WE EEN FILM UIT 19FUCKING85?

Maar ze vonden hem allemaal geweldig.

Dikke 9!
  zaterdag 4 september 2010 @ 12:09:23 #113
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_86056186
Mutiny on the Bounty
Een heuse avonturenfilm met de welbekende avontuur-feeling. Het mooie van deze film is dat de personages zo goed vertolkt worden. De papperige Laughton was als Captain Bligh echt goed bezig. Mên, dat pruillipje en die hooghartige houding pasten prima bij een kapitein, die als een tiran tekeer gaat. De muiterij was dan ook wel een mooi moment, al veranderde de film daarna iets teveel in een hak-op-de-tak-verhaal. Beetje jammer maar voor de rest een prima film die de tand des tijds uitstekend doorstaan heeft. Cijfer: 7,5

Dirty Harry
Lichte tegenvaller. Dirty Harry kabbelt wel lekker door en het karakter van Clint Eastwoord is cool. Zijn quotes zouden zeker niet misstaan in een Tarantino-film. Maar echt gegrepen in zijn strijd tegen onrecht werd ik niet. De film probeert retespannend over te komen, maar faalt daarin. Ik had toch wel het idee dat de ongenaakbare Harry het allemaal wel eventjes zal oplossen. Andere bijrollen zijn zo karig uitgewerkt, dat meeleven er dan ook niet in zit. Maar om toch nog een pluspunt te noemen: het tijdsbeeld van San Francisco begin jaren '70 was wel mooi en leuk om te zien :Y. Cijfer: 7

Shoot 'em Up
Galbak eerste klas Clive Owen heeft het gehad en knalt (zoals de titel al doet vermoeden) iedereen die in de weg loopt, overhoop. Tsja, meer hoef ik niet te vertellen over deze film. Het is zo'n leeg inhoudsloos gebeuren, dat ik er echt treurig van werd. Van wat hersenloze actie met een dubieus verhaal kan ik heus wel genieten, als het maar lollig en enigszins stijlvol gebracht wordt. In Shoot 'em up kon ik niks van dat ontdekken.

En ohja, hoe geforceerd was het om de persoonlijke irritaties van regisseur en schrijver van de film Michael Davis (niet knipperen bij het wisselen van weghelft bijvoorbeeld), op te merken :'). Dit soort dingen kunnen tegenwoordig echt niet meer! Cijfer: 4,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_86056439
Citizen Kane (1941) Ben ik nog niet over uit...
Enemy of the State (1998) * * * 1/2
No Country For Old Men (2007) * * * *
On the Waterfront (1954) * * * *
The Big Sleep (1946) * * * *
The French Connection (1971) * * * *
Vertigo (1958) * * * * *

[ Bericht 44% gewijzigd door BluesRebel op 04-09-2010 12:33:38 ]
pi_86057345

Six Feet Under
Gisteravond de laatste aflevering van Six Feet Under gezien, en ik niets anders zeggen dan wat een bijzonder briljante serie dit wel niet is. Het is meeslepend, het is ontroerend, het heeft alles wat een serie moet hebben.
Geweldige cast, geniale dialogen, het houd je vast en laat je niet meer los tot de laatste aflevering.
Aanrader!

Cijfer: 8,5
pi_86061176
Ik heb paar dagen geleden Dinner for Schmucks gezien.

Wat een ongelooflijke kutfilm was dat zeg. De humor was ongelooflijk simpel, alleen leuk als je 1x in het jaar een film ziet ofzo. Het personage van Steve Carell irriteerde me bijna vanaf de minuut dat ie in beeld kwam en is uberhaupt een krankzinnig personage. Hij speelt zo'n verschrikkelijke idioot dat het gewoon niet eens meer geloofwaardig overkomt. Plus: You never go full retard man

En het vervelende was ook nog dat bijna de hele zaal bijna moest lachen om elke jankgrap, op ik en degene met wie ik was na. Dat ik bijna huilend wilde schreeuwen "Waarom is dit nou leuk?!".

Slechtste film die ik in jaren heb gezien, en ik heb al 4 jaar Pathe Unlimited....
pi_86061205
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 11:19 schreef JDx het volgende:
Iron Man 2 komt vandaag uit geloof ik, dus zal binnen no-time een HD ripje zijn.
Toch zelf maar even nagekeken, kom op verschillende sites tegen dat het rond de 27e van September zal zijn.
pi_86061311
Iron Man 2 dvdrip staat overal online..hoop verschillende release groups ook.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_86061364
Misschien is het een gelekte DVD, want meestal verschijnen de eerste HD rips vlak na de eerste DVD rips, lijkt me sterk dat ze de bluray later uitbrengen. Maar even proberen, wellicht iets voor vanavond! ;)

Daarna uiteraard verslag.
pi_86061425
Gewoon retail hoor :)
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_86061668
Ik zie het ja. :o
pi_86062854
Toy Story
leuk om nogeens te zien. Tegenover de animatiefilms van nu is het een redelijk simpel verhaal en wat aan de korte kant maar tis nog steeds genieten met deze pionier van de animatiefilms ^O^
8.3 / 10
  zaterdag 4 september 2010 @ 16:13:05 #123
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_86062995
Ik vond alleen maar cam versies :'( maar dat was gister..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_86063008
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:13 schreef Dagoduck het volgende:
Ik vond alleen maar cam versies :'( maar dat was gister..
Gisterenavond laat kwam de eerste geloof ik *O*
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  zaterdag 4 september 2010 @ 16:23:30 #125
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_86063244
Iemand al met subs? :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')