Ik vraag me af hoe jij op dat soort exacte cijfers komt? Doe je een gemiddelde van SpecialFX, Verhaal en Acteerwerk ofzo?quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:57 schreef vinnypassy het volgende:
219. [ afbeelding ] Mr. Nobody (Jaco Van Dormael, 2009) :: 8.1
Het thema heeft absoluut zijn kracht ‘As long as you don’t choose, everything remains possible’, maar het lijkt (geheel in stijl van het thema) moeilijk voor de regisseur zelf een echte keuze te maken over waar hij zijn film precies heen wilt sturen. De mindfuckerige, redelijk eenvoudig gekozen ontknoping is een kleine desillusie bij iets wat zo ontzettend krachtig had kunnen zijn.
Ondanks dit weet de film wel indruk te maken. Visueel is het overdonderend, met dank aan de fantastische montage en het puike camerawerk. De cast weet eveneens te overtuigen, waar de acteurs die de jeugdige romance tussen Anna en Nemo vertolken wellicht de beste rollen neer weten te zetten. De symboliek kan voor een enkeling storend zijn (verdrinken, de kleuren), maar dit past prima bij het ‘dromerige’ dat de film toch vooral uit weet te stralen. Zoals gezegd is het thema tof gekozen en tot aan de ontknoping goed uitgewerkt en ook de begeleidende muziek is goed gekozen.
Toch mis je ‘iets’ aan de film. Gedurende de film verwacht je toch een spetterende ontknoping, maar deze blijft helaas uit. Ik kan het de filmmaker vergeven, omdat de rest van de film mij absoluut aanspreekt, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen die mening deelt.
220. [ afbeelding ] Almost Famous (Cameron Crowe, 2000) :: 8.4
Een heerlijk filmpje, waarbij de liefde voor muziek fantastisch naar boven wordt gehaald, waardoor ik mezelf een waar muziekliefhebber voelde. Waarschijnlijk komt het mede doordat het gebaseerd is op het leven van regisseur Crowe, maar je kunt de film bijna 'voelen' als kijker: het komt allemaal enorm oprecht over. Daarnaast heeft elk karakter wel iets waar je van kunt houden en zet elke acteur zijn of haar rol uitstekend neer. Op een of andere manier klopt de film gewoon. Heerlijke feelgoodfilm.
Als ik een review(tje) over een film schrijf, doe ik dat inderdaad wel over zoveel mogelijk facetten: camerawerk, regie, montage, acteren, muziek, script. Het cijfer wat ik erbij geef is vooral op basis van gevoel.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:32 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe jij op dat soort exacte cijfers komt? Doe je een gemiddelde van SpecialFX, Verhaal en Acteerwerk ofzo?
Niet de moeite waard. Origineel was destijds wel sterk. Nu veelquote:Op donderdag 2 september 2010 15:49 schreef casper019 het volgende:
[..]
ik ga em nu kiken ben benieuwd!!
meer mensen die em gezien hebben??
Net gekeken, inderdaad een aardige film maar ik vond het origineel veel beter.quote:Op donderdag 2 september 2010 22:09 schreef casper019 het volgende:
The experiment (2010)
[ afbeelding ]
Verenigde Staten
Drama / Thriller
96 minuten
geregisseerd door Paul Scheuring
met Adrien Brody, Forest Whitaker en Cam Gigandet
'The Experiment' volgt 26 mannen die gekozen zijn om mee te doen aan een psychologisch spel waar ze verdeeld worden in bewakers en gevangenen. In een nagemaakte gevangenis moeten de bewakers orde zien te houden, terwijl de gevangenen opdrachten moeten uitvoeren. In het begin lijkt alles goed te gaan, maar de verstandhouding tussen beide groepen neemt steeds drastischere vormen aan.
Ik heb het orgineel nooit gezien maar vond dit een hele vette film echt een aanrader, het einde had alleen wel iets sterker gemogen. Maar heb me hier echt mee vermaakt. dikke 7.5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook gezien
Wild Target
Over een huurmoordenaar die zijn doel niet vermoord maar in bescherming neemt. Zij gooit dan zijn goedgeorganiseerde leven overhoop. Ondertussen neemt hij ook nog rupert grint (ron weasley) onder zijn arm als leerling
Kijkt lekker weg, met erg veel droge engelse humor die ik wel kan waarderen. Niet een super sterk verhaal, maar toch de moeite waard.
Cijfer; 7.5-Een echte vriend weet al je geheimen en is dan nog steeds je vriend-
"In the quiet words of the Virgin Mary... come again?"
quote:Op vrijdag 3 september 2010 22:59 schreef Eltonno het volgende:
[..]
Net gekeken, inderdaad een aardige film maar ik vond het origineel veel beter.
Viel je btw niks op in de film?whaha dat stukje met piet paulusma was idd geweldig!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook gezien
Wild Target
[ afbeelding ]
Over een huurmoordenaar die zijn doel niet vermoord maar in bescherming neemt. Zij gooit dan zijn goedgeorganiseerde leven overhoop. Ondertussen neemt hij ook nog rupert grint (ron weasley) onder zijn arm als leerling
Kijkt lekker weg, met erg veel droge engelse humor die ik wel kan waarderen. Niet een super sterk verhaal, maar toch de moeite waard.
Cijfer; 7.5
December 2011? Waar heb je deze gezien dan?quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:27 schreef casper019 het volgende:
The Disappearance of Alice Creed
[ afbeelding ]
Verenigd Koninkrijk
Thriller
98 minuten
geregisseerd door J Blakeson
met Gemma Arterton, Eddie Marsan en Martin Compston
We zien hoe twee mannen een flat verbouwen, een bestelbus stelen en gereedschap verzamelen. Kalm vervolgen ze hun praktijken, maar al snel blijkt dat ze een sinister plan hebben. Gewapend en vermomd ontvoeren ze een jonge vrouw van de straat en binden haar vast op een bed in de flat...
Vanaf december 2011 in de bioscoop (overige bioscoopreleases)
Coole film, loopt ook anders dan je denkt. zeker een aanrader.. lekker spannend
Toch zelf maar even nagekeken, kom op verschillende sites tegen dat het rond de 27e van September zal zijn.quote:Op zaterdag 4 september 2010 11:19 schreef JDx het volgende:
Iron Man 2 komt vandaag uit geloof ik, dus zal binnen no-time een HD ripje zijn.
Gisterenavond laat kwam de eerste geloof ikquote:Op zaterdag 4 september 2010 16:13 schreef Dagoduck het volgende:
Ik vond alleen maar cam versiesmaar dat was gister..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |