abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86161500
Shutter Island
Het weekend deze film gekeken, waar ik al een keer aan begonnen was en toen in slaap was gevallen :') Dat zegt meestal niet veel goeds over de film, en het begin is dan ook wel wat traag en onduidelijk. Dit wordt natuurlijk allemaal goed gemaakt op het einde, al vond ik het persoonlijk wat te geforceerd weird. Ik had nergens het idee dat het een geniaal bedachte plotwending was. De film ziet er er verder prachtig uit, en de lokatie zou het sfeertje goed moeten kunnen vormen, maar Leonardo is hier toch niet in zijn beste rol.. Nergens slecht, maar gewoon niet zo memorabel als je van een film van Scorcese zou verwachten.

Robin Hood
Waar je bij de titel van de film eigenlijk al denkt het hele verhaal te kennen, was ik blij verrast met de uitwerking van de film. Het verhaal kwam ook veel realistischer over.. Wel jammer dat sommige dingen zo snel voorbij komen dat bv. de impact niet helemaal in te leven is, zoals het belasting verhaal van de koning. Ook had ik een klein beetje moeite met Fryer Tuck, die ik dagelijks als vader voorbij zie komen in een comedy en daar dezelfde uitdrukking heeft.. Voor de rest eigenlijk niets dan goeds over deze film, die in het tweede gedeelte wel lekker op gang komt. Erg vermakelijk :)

Vanavond Ironman 2 :9
Where facts are few, experts are many.
pi_86161974
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 12:44 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]

Spannende actiefilm. :Y
Erg sterk acteerwerk vooral van Denzel Washington, maar ook Travolta doet het heel redelijk.
Dikke 8.0 (IMDB: 6.5).
Naah, ik vind een 8,0 echt te veel hoor. Best een leuke film hoor, daar niet van, maar ten eerste is het een exacte remake zonder ook maar iets aan het verhaal te veranderen, en ten tweede kloppen er gewoon te veel dingen niet. Ik zou 'm een 7,3 geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2010 13:32:50 ]
  † In Memoriam † dinsdag 7 september 2010 @ 13:41:08 #178
264940 8108139dpths
pi_86162232
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 13:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Naah, ik vind een 8,0 echt te veel hoor. Best een leuke film hoor, daar niet van, maar ten eerste is het een exacte remake zonder ook maar iets aan het verhaal te veranderen, en ten tweede kloppen er gewoon te veel dingen niet. Ik zou 'm een 7,3 geven.
Ik wist niet dat het een remake was, ik hoorde de titel gisteren pas voor de 2e keer (heb 'm vorig jaar misschien al eens voorbij horen komen, maar verder niet). :@
En ja, er zitten de nodige fouten in, maar echt heel storend vond ik ze niet. Het is ze vergeven. :D
pi_86173921
Iron Man 2 gisteravond gezien.

Super vette film. Voor mij de tofste film voor dit jaar.

ik heb inception nog niet gezien
  dinsdag 7 september 2010 @ 19:07:31 #180
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_86174851
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:21 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Goddomme, wat een ijzersterke film. _O_
Origineel, meeslepend verhaal dat boeit van begin tot eind, erg sterk acteerwerk, en een zeer verrassend einde.
Deze krijgt van mij een dik verdiende 9.0 (IMDB: 7.4).
Naar aanleiding van jouw positieve post heb ik de film ook gekeken.

Wat een kut film!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_86176079
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 19:07 schreef Burrito het volgende:

[..]

Naar aanleiding van jouw positieve post heb ik de film ook gekeken.

Wat een kut film!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat ik na een tijd ook, het bleef maar op die manier door gaan.
pi_86176525
quote:
Op maandag 6 september 2010 22:14 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]

Bijzonder verhaal. Op zich een heerlijk rustig voortkabbelende film, een vrij laag tempo, maar hij blijft wel continu boeien. Het acteerwerk van Casey Affleck is echt geweldig, hij is perfect als 'de wolf in schaapskleren'. Op gegeven moment begon ik zijn karakter ook nog wel een beetje te begrijpen, omdat je ook nog wat informatie over zijn verleden krijgt. Ik vond 'm al met al erg sterk en vind 'm zeker een 8 waard. :Y
Is het een beetje spannende film? of echt een trage film?

ik hou van spanning.. niet van trage films
pi_86176576
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 18:43 schreef Svubeqak het volgende:
Iron Man 2 gisteravond gezien.

Super vette film. Voor mij de tofste film voor dit jaar.

ik heb inception nog niet gezien
dan heb je kick-ass zeker nog niet gezien :O ?
  † In Memoriam † dinsdag 7 september 2010 @ 20:14:54 #184
264940 8108139dpths
pi_86177512
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 19:50 schreef casper019 het volgende:

[..]

Is het een beetje spannende film? of echt een trage film?

ik hou van spanning.. niet van trage films
Nee, dan is dit niets voor jou. :')
Dit is meer een film waarin het draait om het erg sterke verhaal.
  dinsdag 7 september 2010 @ 20:54:58 #185
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_86179708
You Don't Mess With The Zohan
Bôh, weer een dertien-in-een-dozijn-comedy, waar nauwelijks mee te lachen is. Adam Sandler als Israëlitische vechtjas annex kapper plus zijn accent zijn nog niet eens de grootste irritatiebron. Dat kan ik nog wel verteren, vreemd genoeg. Het zijn de grappen, die echt te flauw en te gemakkelijk zijn.

Het enige aardige nog was de combinatie tussen de humor (in ieder geval de poging daartoe) en het superheld-zijn van de hoofdpersoon. Daar kan in filmland nog wel meer mee gedaan worden. Echter vrees ik dat men nog lang niet uitgekeken is op deze simpele vunzigheidshumor en dat de onophoudelijke bagger van dit soort films nog lang niet gestopt is. Jammer ;(. Cijfer: 5

Brute Force
Mooie gevangenisfilm die later vele films in hetzelfde genre geïnspireerd moet hebben. Het bevat de bekende elementen zoals de tirannieke cipier (Hume Cronyn), prima flashbacks van de gevangenen en natuurlijk een ontsnapping onder leiding van Burt Lancaster. Dat laatste is overigens het hoogtepunt van de film. Heel mooi in beeld gebracht en bovendien spannend! Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_86180982
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 19:51 schreef casper019 het volgende:

[..]

dan heb je kick-ass zeker nog niet gezien :O ?
Er staat dat het voor mij de tofste film van het jaar is, ik heb Kick Ass gezien maar Iron Man is voor mij toch beter.
pi_86182395
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 20:54 schreef Falco het volgende:
Bôh, weer een dertien-in-een-dozijn-comedy, waar nauwelijks mee te lachen is. Adam Sandler als Israëlitische vechtjas annex kapper plus zijn accent zijn nog niet eens de grootste irritatiebron. Dat kan ik nog wel verteren, vreemd genoeg. Het zijn de grappen, die echt te flauw en te gemakkelijk zijn.

Het enige aardige nog was de combinatie tussen de humor (in ieder geval de poging daartoe) en het superheld-zijn van de hoofdpersoon. Daar kan in filmland nog wel meer mee gedaan worden. Echter vrees ik dat men nog lang niet uitgekeken is op deze simpele vunzigheidshumor en dat de onophoudelijke bagger van dit soort films nog lang niet gestopt is. Jammer ;(. Cijfer: 5

Brute Force
Mooie gevangenisfilm die later vele films in hetzelfde genre geïnspireerd moet hebben. Het bevat de bekende elementen zoals de tirannieke cipier (Hume Cronyn), prima flashbacks van de gevangenen en natuurlijk een ontsnapping onder leiding van Burt Lancaster. Dat laatste is overigens het hoogtepunt van de film. Heel mooi in beeld gebracht en bovendien spannend! Cijfer: 7,5
nee youd ont mess with the zohan is juist geweldig!!!! dikke 8 rete gave film dat
pi_86182437
Robin hood

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Actie / Drama
148 minuten / 164 minuten (Director's Cut)

geregisseerd door Ridley Scott
met Russell Crowe, Cate Blanchett en Mark Strong

Het legendarische verhaal over de ervaren boogschutter Robin Hood (Russell Crowe), die in dienst treedt bij het leger van koning Richard om tegen de Fransen te vechten. Na de dood van de koning vertrekt Robin naar Nottingham, een stad die lijdt onder de corruptie van een tirannieke schout en torenhoge belastingen. Daar valt hij voor de weduwe Lady Marian (Cate Blanchett), die de identiteit en de motieven van deze kruisridder niet volledig vertrouwt. In de hoop de hand van Lady Marian te winnen en de stedelingen te redden, brengt Robin een bende bij elkaar die uitblinkt in dodelijke vechttrucs en levenslust. Samen vallen ze de rijke bovenklasse aan om het onrecht te herstellen...

Geweldige film, ook heel erg goed gespeeld door Russell Crowe.
Ik heb niet vaak het geduld om 2.5 uur naar een film te kijken ,maar met deze film had ik er geen moeite mee. De tijd vloog voorbij. In zijn soort is dit absoluut de beste van dit jaar.
Een hele spannende film met leuke humor en hele goeie gevecht scenes.
Daarom geef ik deze film een dikke 9.5
  Redactie Games dinsdag 7 september 2010 @ 23:17:50 #189
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_86187329
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:49 schreef N-E-R-D het volgende:

Slecht acteerwerk vond ik, zo slecht dat het wel bewust zo gedaan moet zijn denk ik en het geeft ook wel een extra komische noot. Ik bedoel, Steven Seagal deed niet onder van de rest. Maar oh zulke heerlijke en vermakelijke actie misschien wat rommelig en, vind ik, te weinig slash actie maar zeker wel het kijken waard. Beter dan The Expendables? Ik weet het niet, misschien wel, daarvoor moet ik ze allebei nog een keertje zien denk ik.
Ik heb em vandaag ook in de sneak gezien. Maar ik vond het juist een geweldige film in z'n genre. Het acteerwerk is misschien niet van een hoog niveau, maar dit is zo'n typische Robert Rodriguez film. Alles is weer in hetzelfde straatje als From Dusk Till Dawn, Desperados, Planet Terror. Zelfs dezelfde acteurs spelen weer mee. Als ik eerlijk moet zeggen een van z'n betere van dit soort. Niet teveel bij nadenken, gewoon rauwe over the top actie met aardig wat rondvliegende ledematen/organen/hoofden en een overvloed aan bloed. Lindsey Lohan die een toepasselijk rol had als crackhoertje met Daddy-issues een overmaat aan drank/drugsmisbruik ze kon het zelf gewoon zijn.. :') en tevens een nippleslip te zien.. :')

Jessica Alba was er echt alleen maar voor de schermopvulling, mooie meid wel, maar je kan haar weglaten in heel de film en je zou er nog niks van missen.. :')

Ach ja, je moet er niet voor de inhoud heen gaan, maar hij is zeker wel vermakelijk... :D

8/10
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  Moderator dinsdag 7 september 2010 @ 23:36:21 #190
9859 crew  Karina
Woman
pi_86188369
Brooklyn's Finest
Politiefilm

Drie agenten worden gevolgd, een agent die undercover is binnen de drugswereld, een agent die bijna met pensioen gaat en een agent die geldproblemen heeft en hier en daar wat "bijverdient" door wat drugsgeld achterover te drukken, al dan niet gepaard met geweld.

In het genre vond ik het wel een goede film. Niet echt heel spannend, maar wel boeiend. Ik ben alleen niet zo een fan van Richard Gere.

[ Bericht 5% gewijzigd door Karina op 07-09-2010 23:42:16 (plaatje werkte niet) ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_86188523
Harry Brown
Aardige film, die wel nagenoeg compleet door Michael Caine gedragen wordt. 7/10.

The Last King of Scotland
Film over dictator Idi Amin van Uganda, die geweldig wordt neergezet door Forest Whitaker. 7.5/10

The Secret in Their Eyes / El Secreto de Sus Ojos
Matige detective, die alleen op het einde echt de moeite waard is. De setting in Argentinië en de Spaanse taal geven de film wel wat extra's, maar het was bij tijd en wijlen nogal langdradig. 6/10

The Kingdom
Goede oorlogsfilm met Jamie Foxx, die in de paar films die ik van hem heb gezien, goed acteert. Ook in deze film. Het verhaalt heeft even nodig om echt op gang te komen, maar ik vond het een boeiende film, die naar het einde toe steeds beter werd. 8/10
pi_86188841
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 20:54 schreef Falco het volgende:

Feet uppercut!

smell it, smell it, smell it, NOW TAKE IT :D toch meesterlijk?? ik vind het zeker een 7,5/10 waard :) *O*
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:49:09 #193
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_86188986
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:17 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Ik heb em vandaag ook in de sneak gezien. Maar ik vond het juist een geweldige film in z'n genre. Het acteerwerk is misschien niet van een hoog niveau, maar dit is zo'n typische Robert Rodriguez film. Alles is weer in hetzelfde straatje als From Dusk Till Dawn, Desperados, Planet Terror. Zelfs dezelfde acteurs spelen weer mee. Als ik eerlijk moet zeggen een van z'n betere van dit soort. Niet teveel bij nadenken, gewoon rauwe over the top actie met aardig wat rondvliegende ledematen/organen/hoofden en een overvloed aan bloed. Lindsey Lohan die een toepasselijk rol had als crackhoertje met Daddy-issues een overmaat aan drank/drugsmisbruik ze kon het zelf gewoon zijn.. :') en tevens een nippleslip te zien.. :')

Jessica Alba was er echt alleen maar voor de schermopvulling, mooie meid wel, maar je kan haar weglaten in heel de film en je zou er nog niks van missen.. :')

Ach ja, je moet er niet voor de inhoud heen gaan, maar hij is zeker wel vermakelijk... :D

8/10
Ik vond hem ook geweldig hoor :D
Misschien had ik niet met het slechte acteerwerk moeten beginnen. Het enige waar ik me een beetje aan stoorde was sommige dialogen, hadden ze van mij mogen vervangen met nog meer over the top actie. Maar het was gewoon een heerlijke film en ik kan nu zeggen dat ik hem qua vermaak beter vond dan The Expendables die was toen ik hem voor de 2e keer zag eigenlijk maar gewoon matig :').
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  † In Memoriam † woensdag 8 september 2010 @ 00:02:39 #194
264940 8108139dpths
pi_86189613

Geweldig. Ik heb meerdere keren dubbel gelegen, vooral om die honden en die vogel. :D _O-
SPOILER
8.5. ^O^
  † In Memoriam † woensdag 8 september 2010 @ 03:34:29 #195
264940 8108139dpths
pi_86192700

Godver, wat een film. :{
Sterk, heel sterk verhaal. Je leeft mee met die meid, zo gepassioneerd als ze is, zo gedreven, omdat het alles is waar ze voor leeft... tot op 3/4 van de film. Daarna wordt het een verschrikkelijk emotionele film, een regelrechte tranentrekker. Ik heb vanavond echt letterlijk zitten janken door deze film. ;(
Ik vind 'm goed, ik vind 'm héél erg goed.

8,5
pi_86194926
Iron Man 2
Tja, dikke actie natuurlijk en heb de 2 uur zonder pauze zo uitgezeten.. Wel jammer dat in tegenstelling tot deel 1 al het gevoel om het enigzins realistisch over te laten komen was verdwenen. Als je daar eenmaal vrede mee hebt is de rest van de film puur vermaak, waar Downey Jr weer lekker in ze pak zit maar waar ook Rockwell een puike rol neerzet en Rourke een erg goeie villain speelt, al was ie soms wel erg moeilijk te begrijpen :P Ik vond m dus niet zo goed als deel 1, maar dat lag zeker niet aan de entertainmentwaarde.
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 8 september 2010 @ 09:37:20 #197
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_86195025
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:45 schreef resque het volgende:

Feet uppercut!

smell it, smell it, smell it, NOW TAKE IT :D toch meesterlijk?? ik vind het zeker een 7,5/10 waard :) *O*
Hehe, ik hou ook echt van Zohan. Juist vanwege die flauwe kutgrappen.

Disco disco, good good!! En ik vind 'Muchentuchen' een leuk woord.
pi_86196831
Million Dollar Baby is inderdaad een zeer sterke film.

Gister Klopka ( aka The Trap) gezien. Zeer sterke film uit Servië.
http://www.imdb.com/title/tt0478813/
  woensdag 8 september 2010 @ 10:58:26 #199
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_86196986
Ik heb me de afgelopen dagen,middels de Criterion box, onder gedompeld in het werk van Josef von Sternberg en de hele box gezien:

Underworld
De eerste film uit de box, en het eerste grote succes voor von Sternberg, wordt over het algemeen gezien als het begin van crime genre zoals we dat tegenwoordig kennen.
We maken kennis de crimineel Bull Weed, die zich manifesteert als `n soort van Robin Hood van de onderwereld. Wanneer hij een getuige van één van z`n overvallen opneemt en hem een baan aanbiedt, wordt die achter Bull`s rug om verliefd op dien`s vriendin.
Het is een tegenwoordig natuurlijk een bekend en niet zo`n vernieuwend verhaal maar hier zijn duidelijk de contouren van en de invloed op een genre dat we inmiddels van voor tot achter kennen.
George Bancroft is super als Bull Weed en het einde is even mooi als verassend.

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 8,3/10

The Last Command
Emil Jannings kreeg de allereerste Best Actor Academy Award ooit voor z`n rol van de voormalig Russisch leger generaal en neef van de Tsaar Sergius Alexander. Hij krijgt een rol aangeboden als figurant in een film over het Russische leger en moet een versie van zijn voormalige zelf spelen.
Dat Jannings die allereerste Oscar ooit won met deze rol is niet meer dan logisch: wat hij hier doet is absoluut briljant, net als de film in z`n geheel.
Hij maakt van Alexander een figuur die je tegelijkertijd verafschuwt en medelijden mee hebt. Von Sternberg geeft de film veel sfeer en gevoel mee en werkt toe naar een finale die toch voor een brok in je keel zorgt.
Zonder twijfel de beste film uit de box.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 9,0/10

The Docks Of New York
George Bancroft, die we eerder de crimineel zagen spelen in Underworld, keert terug in de hoofdrol in deze laatste film uit de box.
Hier is hij een zogenaamde stoker: iemand die zorgt dat een stoomboot op gang blijft door de kolen in de verbrandingsovens te scheppen.
Tijdens een nacht aan de wal in New York redt hij een vrouw uit het water die lijkt te verdrinken en valt als een blok voor haar. Wanneer ze is bijgekomen vraagt hij haar mee uit voor een nachtje in het café. Hij is tenslotte maar één nacht in de stad aanwezig...

Zoals als in de andere films ook al bleek, gaat Von Sternberg ook hier weer uiterst economisch te werk. Hij laat alleen dat zien wat strikt noodzakelijk is (ook in het gebruik van de intertitles) en dat resulteert in een film die in slechts 75 minuten duurt en toch een goed uitgewerkt verhaal laat zien waarin opnieuw de emoties de boventoon voeren.
Daarnaast is ook hier weer, nog meer dan in de andere twee films, de stijl van groot belang. In het eerste gedeelte van de film (het deel dat zich in de avond en nacht afspeelt) maakt hij door middel van mist, licht en donker de stad tot een apart personage in de film. Een personage met twee gezichten: `s avonds mysterieus, `s ochtends kil en hard wanneer Mae (het vrouwelijke personage) wakker wordt na een wel erg vreemde nacht.

Het is een mooi slot van een box die een goede kennismaking is met het werk van een legendarische regisseur.
Een box die ook aan te raden is voor mensen die normaal niet veel hebben met stomme films, één die zich eigenlijk in de collectie van iedere cinefiel zou moeten bevinden. Al is het alleen maar vanwege het belangrijke film historische en -invloedrijke karakter ervan.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_86199376
is american gangster een aanrader?
is het een spannende film of heef thet veel trage praat scenes?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')