abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 september 2010 @ 01:37:49 #226
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86229366
Murder by Death
De titel doet al vermoeden dat je deze film niet al te serieus moet nemen. Het is een parodie op detective-verhalen in het algemeen en Agatha Christie in het bijzonder. Vijf detectives worden uitgenodigd voor 'Dinner and a murder' in het verlaten landhuis van een excentrieke miljonair. Inclusief butler en een machine voor het maken van het stormachtige weer dat bij deze setting lijkt te horen. En dat is, bij lange na, niet het enige cliché dat langskomt en belachelijk gemaakt wordt. Topacteurs uit die tijd, zoals Peter Sellers, David Niven, Alec Guinness, Truman Capote en Maggie Smith doen met duidelijk plezier mee aan deze onzin, die verder nog credits van Charles Addams en een gastrol voor de schreeuw uit King Kong bevat. Vooral Sellers is leuk als Sidney Wang, een parodie op Jackie Chan die nooit zonder een Chinese wijsheid zit: 'Conversation like television set on honeymoon... not necessary.' Het enige wat een beetje tegenviel was de parodie op Poirot, die een aantal dingen parodieert die niet bij Poirot zelf passen. Buiten dat, een heerlijke film.

8.5 (IMDB: 7,3)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 9 september 2010 @ 02:46:57 #227
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_86230388
Rsident-Evil 1

verhaal:

Iemand jat het T-virus uit de ondergronds onderzoeks-laboratorium genaamd The Hive. Bij exit infecteert hij iedereen die er werkt. Uren later ontwaakt Alice (Mila Jovovich) in de douche bewusteloos en met geheugen verlies in het huis bovengronds, dat als emergency entrance fungeert voor deze ondergrondse Hyve.

Een rescue-team van de machtige Umbrella Corporation. De eigenaren en bouwers van deze Hyve. dwingen Alice, een tweede persoon, vermoedelijk agent. En een derde passant uit een trein met geheugenverlies terug de Hyve in.

Door het afsluiten van de A.I. computer 'Red Queen', dat het virus juist in bedwang hield, komen de ex-werknemers besmet met het T-virus vrij. Een voor een wordt het rescue-team uitgedund door zombies en misgelopen T-virus experimenten. Terwijl zij zich een weg banen terug boven de grond.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oordeel:
Ik heb mila jovovich nooit gemogen als model. ook niet toen ze half naakt in een sci-fi naast Bruce Willis acteerde. Resident-Evil heeft dat rechtgezet, Ze acteert niet geweldig maar haar acteer-prestaties heeft wel zo haar charmes. De film is kick-ass.. veel strakke rechte settings, mooie dynamische industrial soundtrack (geen rock/gitaren/blerende emos nog btw, gelukkig). Gewoon een goede film met een leuk verhaal. Ik kijk the trilogy op bluray omdat ik binnenkort deel 4(Afterlife) ga kijken in de Bios :D

Mijn cijfer: 9
IMdB: 6.4

[ Bericht 5% gewijzigd door Schenkstroop op 09-09-2010 10:24:14 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  donderdag 9 september 2010 @ 02:58:24 #228
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_86230505
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:23 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]

Mooi O+. Lollig :D. Bijzonder camerawerk. Nogal 'aparte' karakters, goede dialogen / one-liners. :')
Ik heb ervan genoten. :Y

8.0 (IMDB: 8.6)
Binnenkort op Blu-ray _O_
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  donderdag 9 september 2010 @ 09:53:14 #229
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_86233277
Resident-evil 2: Apocalypse

verhaal:
Nadat Alice (Mila Jovovich) vanuit de Mansion aan t eind van deel 1 is ontvoerd naar een nabijgelegen onderzoeks-lab in Racoon-city (de stad boven de ondergrondse The Hyve). Ontwaakt zij in een verlaten stad. Heel Racoon-city is besmet en omheind en niemand komt erin of eruit. Een gehandicapte onderzoeker van Umbrella corp. belooft een vrijpas uit de stad in ruil voor het vinden en redden van zijn dochter, dat zich nog in de stad bevindt.

oordeel:
Ik vind het nogsteeds geen slechte film. Ok. ik heb de film vandaag niet gekeken maar wel RE3. Ik vind dat die zeikende gamers en critici deze film ver onderwaarderen. Om de gamefans van de gelijknamige titel tevreden te houden, heeft "Paul Anderson" meer game achtige figuren (Jill Valentine), dialogen (stoer gebitch) en scenes (matrix achtige taferelen met veel geschiet) erin gestopt. Nog waren de gamefans niet tevreden. Terwijl het plot en de verhaal lijn veel volwasener is dan die van de games.

[ Bericht 4% gewijzigd door Schenkstroop op 09-09-2010 10:26:11 ]
  donderdag 9 september 2010 @ 10:17:37 #230
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_86233825
Resident-evil 3: Extinction

verhaal:
Een groep overlevenden houdt zich mobiel strak aan de weg om steden en het gevaar van zombies en de T-virus te vermijden. Alice trekt alleen rond om Umbrella Corp te ontvluchten die haar proberen te vangen. Dit omdat zij een zeldzaam experiment is geworden. Als Dr. Isaacs van Umbrella, Alice op het spoor is. Terwijl zij zich weer net bij de groep heeft gevoegd en zo een gevaar vormt. Besluit zij de groep richting Alaska te sturen waar zich vermoedelijk meer overlevenden bevinden. Zelf gaat ze head on met Dr. Isaacs die door een ongeval met het T-virus zelf is gemuteerd en zelf in een monster is veranderd.

oordeel:
Ik vind dit echt een hele goede trilogie, het verhaal, hoe het eruit ziet, de settings, de tech, de actie-scenes. Ik denk dat ik deel 1 en 3 het leukste vind omdat ik 2 al een keer of 10 gezien heb. De opnames met een zanderige woestijn achtergrond met moesons zou een heel slecht beeld moeten geven met bluray en mpeg4. Maar de bluray was tot mijn verbazing goed scherp en helder. beter zelfs dan deel 1 en 2.

Mijn cijfer: 9
IMdB: 9

[ Bericht 5% gewijzigd door Schenkstroop op 09-09-2010 10:28:54 ]
pi_86233828
Resident Evil _O_

1 is super, 2 is iets minder, maar 3 is weer geweldig! Kan ook niet wachten op deel 4!

Mila O+
  donderdag 9 september 2010 @ 10:35:26 #232
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_86234268
quote:
Op donderdag 9 september 2010 10:17 schreef JDx het volgende:
Resident Evil _O_

1 is super, 2 is iets minder, maar 3 is weer geweldig! Kan ook niet wachten op deel 4!

Mila O+
Ja ik kijk ook uit naar de film. Dit wordt zelfs mijn eerste IMAX 3D film ooit. Geen idee of de 3D het waard is. Maar het schijnt dat hij nieteens wordt vertoond in normaal 2D?

Ik hoop dat de IMAX in Amsterdam ook met voorstellngen komt in de middag. Maar het ziet ernaar uit dat ze vanaf de 16e setemeber alleen savonds RE4 vertonen. Darnit. Maar ik ga wel. Al kan ik daarna niet meer naar huis 'snachts.
pi_86234694
Gisteravond naar Piranha 3D geweest.

Mijn mening: wat een ranzige film! Het verhaal en hoe het zou lopen is natuurlijk bij dit soort films al te verwachten. Maar ik moet wel zeggen dat de schrikmomenten wel goed in elkaar zaten. Normaal voel ik aan wanneer er iets gaat gebeuren maar bij deze film was het echt schrikken. Deze film is niet weggelegd voor mensen met een zwakke maag. Ik ben sowieso geen grote fan van horrorfilms, maar deze hoef ik nooooit van mijn leven meer te zien!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cijfer: 5.5
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.
pi_86234835
Schrikmomenten goed? Het was echt belachelijk slecht. 95% zag je al aankomen van verre en dan nog waren de meeste schrikmomenten niet zozeer beeld, maar hard geluid. Erg matig.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_86234898
quote:
Op donderdag 9 september 2010 10:55 schreef Mikkie het volgende:
Schrikmomenten goed? Het was echt belachelijk slecht. 95% zag je al aankomen van verre en dan nog waren de meeste schrikmomenten niet zozeer beeld, maar hard geluid. Erg matig.
Ik schrok er anders best van :Y komt misschien omdat ik geen horror gewend ben
pi_86234974
quote:
Op donderdag 9 september 2010 10:55 schreef Mikkie het volgende:
Oh god, dan weet ik al dat ik die film niet hoef te zien.

Van die horror-films waar een deur een centimeter open tocht, wat je als publiek amper hebt gezien, waarna er een close-up van volgt, en je een vioolstreek van 800x het normale volume hoort. Ja, nogal logisch dat je dan 'schrikt'. :')
  donderdag 9 september 2010 @ 11:02:21 #237
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_86235053
Gangs of New York (2002, VS, Martin Scorsese)
Pluspunten: Daniel Day-Lewis als Bill the Butcher; de decors en kostuums; het vertellen van de verborgen geschiedenis van New York.
Minpunten: Cameron Diaz; het taalgebruik met al die rare namen; de lange speelduur.
cijfer: 7

Out of the Past (1947, VS, Jacques Tourneur)
Lekkere film-noir, waarin protagonist Robert Mitchum gestrikt wordt in het web van femme fatale Jane Greer. Maar de kaarten tegen haar weet te keren en wraak neemt op de bitch.
Lekkere film-noir dus, maar ook weer niet een verschrikkelijke klassieker status waard.
cijfer: 7.5

Inception (2010, VS, Christopher Nolan)
Ik had ergens een stukje gelezen waarin iemand de film vergelijkt met een bordspel. Om te vertellen hoe ik de film heb beleefd, is dat een goede vergelijking. Van te voren had ik heel veel zin in het spel (=de film), omdat ik van alle kanten hoor dat het het gaafste spel van het jaar is.
Dus eindelijk zit ik klaar om ook te beginnen. Het bord wordt open geklapt, de mannetjes en alles worden klaar gezet. Ik krijg het idee, dat dit inderdaad wel eens een heel gaaf spel zou kunnen worden. Maar dan gaat eerst iemand een hele hele lange tijd alle regeltjes uitleggen. Waardoor het moment dat ik kan gaan spelen en genieten steeds verder wordt uitgesteld. Uiteindelijk is het grote uitleggen afgelopen. Waarna ik kan gaan genieten van het spel. Op die momenten worden mijn vermoedens bevestigd. Dit is daadwerkelijk een heel gaaf spel. Maar nog steeds wordt het spel dan weer onderbroken, omdat er nog meer regeltjes moeten worden uitgelegd of verduidelijkt. Wat het spel plezier weer doet afnemen.
Eigenlijk zou ik nu ik na afloop eindelijk alle regels ken en begrijp het spel nog een tweede keer moeten spelen, (m.a.w. de film nog een keer zien) om echt volop ervan te kunnen genieten.
cijfer: 8.5
pi_86235155
quote:
Op donderdag 9 september 2010 11:02 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Inception (2010, VS, Christopher Nolan)
Ik had ergens een stukje gelezen waarin iemand de film vergelijkt met een bordspel. Om te vertellen hoe ik de film heb beleefd, is dat een goede vergelijking. Van te voren had ik heel veel zin in het spel (=de film), omdat ik van alle kanten hoor dat het het gaafste spel van het jaar is.
Dus eindelijk zit ik klaar om ook te beginnen. Het bord wordt open geklapt, de mannetjes en alles worden klaar gezet. Ik krijg het idee, dat dit inderdaad wel eens een heel gaaf spel zou kunnen worden. Maar dan gaat eerst iemand een hele hele lange tijd alle regeltjes uitleggen. Waardoor het moment dat ik kan gaan spelen en genieten steeds verder wordt uitgesteld. Uiteindelijk is het grote uitleggen afgelopen. Waarna ik kan gaan genieten van het spel. Op die momenten worden mijn vermoedens bevestigd. Dit is daadwerkelijk een heel gaaf spel. Maar nog steeds wordt het spel dan weer onderbroken, omdat er nog meer regeltjes moeten worden uitgelegd of verduidelijkt. Wat het spel plezier weer doet afnemen.
Eigenlijk zou ik nu ik na afloop eindelijk alle regels ken en begrijp het spel nog een tweede keer moeten spelen, (m.a.w. de film nog een keer zien) om echt volop ervan te kunnen genieten.
cijfer: 8.5
Mooie uitleg van Inception! Ik ga hem zaterdag, eindelijk, voor het eerst zien. Ben benieuwd of ik het ook op die manier zie.
pi_86235349
quote:
Op donderdag 9 september 2010 10:50 schreef MissyN het volgende:

Mijn mening: wat een ranzige film! Het verhaal en hoe het zou lopen is natuurlijk bij dit soort films al te verwachten. Maar ik moet wel zeggen dat de schrikmomenten wel goed in elkaar zaten. Normaal voel ik aan wanneer er iets gaat gebeuren maar bij deze film was het echt schrikken. Deze film is niet weggelegd voor mensen met een zwakke maag. Ik ben sowieso geen grote fan van horrorfilms, maar deze hoef ik nooooit van mijn leven meer te zien!

SPOILER
Hahaha you're cute. Die uitleg van je _O-
pi_86255931
Martyrs

Ik heb heel wat films gezien waarbij ik zo nu en dan met afschuw zat te kijken. Neem bijvoorbeeld "Salò, or the 120 Days of Sodom" of "Baise moi" of "Ichi the Killer", maar deze film slaat echt alles op dit gebied.
Sommige scenes hadden ook niet langer moeten duren anders had ik het even gehad maar dat werd dan weer net op tijd gestopt. Dat alles neemt niet weg dat ik dit een heel erg goede film vond, echt gruwelijk, maar goed. Ik zat vanaf minuut 1 volledig in de film, ook mede doordat ik totaal geen idee had waar deze film nou naar toe wilde qua verhaal.

Een aanrader maar zeker niet voor iedereen geschikt ook al ben je 16+.

Mijn cijfer: Een 8.5
Imdb: 7

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2010 21:05:20 ]
  † In Memoriam † donderdag 9 september 2010 @ 21:09:45 #241
264940 8108139dpths
pi_86256212
quote:

SPOILER
_O-
pi_86256385
quote:

SPOILER
Hahaha, heb je ook een beetje moeten lachen? :D (dat is namelijk wel de bedoeling :P)
pi_86256547
quote:
Op donderdag 9 september 2010 11:12 schreef JDx het volgende:

[..]

Hahaha you're cute. Die uitleg van je _O-
Wat is er mis met mijn uitleg ;(
pi_86256630
quote:
Op donderdag 9 september 2010 21:02 schreef Wiebeldak het volgende:
Martyrs

[ afbeelding ]

Ik heb heel wat films gezien waarbij ik zo nu en dan met afschuw zat te kijken. Neem bijvoorbeeld "Salò, or the 120 Days of Sodom" of "Baise moi" of "Ichi the Killer", maar deze film slaat echt alles op dit gebied.
Sommige scenes hadden ook niet langer moeten duren anders had ik het even gehad maar dat werd dan weer net op tijd gestopt. Dat alles neemt niet weg dat ik dit een heel erg goede film vond, echt gruwelijk, maar goed. Ik zat vanaf minuut 1 volledig in de film, ook mede doordat ik totaal geen idee had waar deze film nou naar toe wilde qua verhaal.

Een aanrader maar zeker niet voor iedereen geschikt ook al ben je 16+.

Mijn cijfer: Een 8.5
Imdb: 7
Ik ben het met je eens, maar Irreversible kwam toch ook dicht in de buurt qua afschuw.
pi_86256657
quote:
Op donderdag 9 september 2010 21:13 schreef Toad het volgende:

[..]

Hahaha, heb je ook een beetje moeten lachen? :D (dat is namelijk wel de bedoeling :P)
Lachen om een horror ben je gek! veel te eng ik houd liever mijn ogen dicht :o
pi_86258797
Wild target

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk
Actie / Komedie
98 minuten

geregisseerd door Jonathan Lynn
met Bill Nighy, Emily Blunt en Rupert Grint

In het eenzame leven van huurmoordenaar Victor Maynard duiken twee mensen op: Tony, een jonge jongen, die de leerling van Victor wordt en Rose, een mooie dievegge. Victor heeft de opdracht van een maffiabaas gekregen om haar te vermoorden, aangezien ze een gangster bedrogen zou hebben. Omstandigheden zorgen ervoor dat Victor dit helemaal niet doet, maar dan stapelen de problemen zich op. De maffiabaas stuurt extra mensen om haar te vermoorden. Victor besluit haar te helpen, maar al snel zitten ze ook achter hem aan.

Vanaf 21 oktober in de bioscoop (overige bioscoopreleases)

erg tegenvallende film, het begon leuk.. maar zakte helaas erg af... ik heb een paar keer een beetje kunnen lachen maar dat was het. De laatste 10minuten heb ik in een vesneld tempo afgespeeld want het werd me te flauw
een 4.5
pi_86259958
quote:

SPOILER
in de 1e 40 minuten zat geeneens horror!! maar het was wel een vermakelijke film vond ik... en wat toen na 40 minuten volgde was gewoon heerlijk kill vermaak
ik heb me prima vermaakt met die film
pi_86260391
quote:
Op donderdag 9 september 2010 21:16 schreef MissyN het volgende:

[..]

Wat is er mis met mijn uitleg ;(
Dat vraag ik me ook af, volgens mij mis ik iets. :Y
pi_86260522
quote:
Op donderdag 9 september 2010 22:20 schreef casper019 het volgende:

[..]

in de 1e 40 minuten zat geeneens horror!! maar het was wel een vermakelijke film vond ik... en wat toen na 40 minuten volgde was gewoon heerlijk kill vermaak
ik heb me prima vermaakt met die film
die man in die boot die werd verscheurd door die killerbeesten vond jij niet horror genoeg?
ohh en die hand die inneens boven water kwam, daar schrok ik van aah :o
  donderdag 9 september 2010 @ 22:51:21 #250
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_86261114

Four Lions (2010)
Vermakelijke Britse komedie over vier klungelige islamitische terroristen in Engeland. Hilarische momenten, goede grappen en af en toe wat woordgrapjes die ik wat minder kon waarderen. Het onderwerp lijkt zich niet echt te lenen voor komedie's, maar dat lukt al met al toch vrij goed zonder dat het banaal of respectloos wordt.

7,5/10
IMDB 7,7/10
Overal verstand van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')