abonnement Unibet Coolblue
pi_79962893


Hoe te posten in dit topic
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken .

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze

Vorige topics:
CLV
CLIV | CLIII | CLII | CLI | CL | CXLIX | CXLVIII | CXLVII | CXLVI | CXLV | CXLIV | CXLIII | CXLII | CXLI
CXL | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco

Gisteravond

http://www.imdb.com/title/tt0815236/

Shes out of my league gezien

best grappige film die lekker wegkijkt, met een paar grappige momenten!

mooie 3*

[ Bericht 95% gewijzigd door Mike op 05-04-2010 12:50:53 ]
pi_79963189
The Messenger.
Vond het wel een goede film ^^.
An eye for an eye makes the whole world blind.
  maandag 5 april 2010 @ 12:36:53 #3
193591 yorP
(Insert leuke tekst hier)
pi_79963523
2012
Always remember you're unique, just like everyone else.
Kijk een signature! :D:D
  maandag 5 april 2010 @ 13:24:06 #4
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_79964936
quote:
Op maandag 5 april 2010 12:36 schreef yorP het volgende:
2012
Wat vond je er van?

Dit is overigens deel CLVI, maar dat terzijde.

Dan de films die ik onlangs gezien heb .

Sideways


Aangename komedie van Alexander Payne. Het sfeertje is gelijk aan dat van About Schmidt en dat beviel me wel. Twee oude studievrienden met verschillende karakters trekken samen een week met elkaar op. De een is nogal teleurgesteld/gefrustreerd in het leven, de andere een losbollig type, dat besluit voordat ie gaat trouwen, vreemd te gaan. Het onderwerp wijn speelt een grote rol in deze film. Menig wijnglas (of nog erger) wordt achterover getikt en de helft van de dialogen gaan over wijn. Ongelooflijk wat een gezwets , maar het blijft gek genoeg boeien! Met de andere helft van de dialogen zit het ook snor. Goede film wat mij betreft . Cijfer: 8

Faust - Eine Deutsche Volkssage


Leuke klassieke film die erg Duits in sfeer is. Altijd leuk ! In de eerste helft vliegen de special effects je om de oren wanneer Mephisto lekker aan het werk is. Dr zitten een paar erg mooie shots tussen! De tweede helft is ook wel aardig met een tragisch liefdesverhaal. Wel wat minder goed dan de eerste helft, maar de gekke bekken die Emil Jannings dan continu trekt, zijn het bezichtigen waard. Cijfer: 8

Boy A
Op zich geen verkeerde film over een jongen die na een jarenlange gevangenisstraf weer vrijkomt en zijn plek probeert te vinden in de samenleving. Wellicht wat te kalmpjes aan verteld, maar dat ligt ook aan het karakter van Jack Burridge. Hij neemt ruim de tijd voor zijn dialogen en handelingen, die zijn stunteligheid moeten versterken. Op den duur gaat het allemaal wel irriteren. Overigens is het mooi om in deze film te zien wat voor ontzettende draken de Engelse media kan zijn. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 5 april 2010 @ 14:01:32 #5
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_79966173
Suske en Wiske & De Texas Rakkers 2009
Dark City, Texas. Een vreselijke bandiet, genaamd Jim Parasijt runt een illegale whiskeystokerij. Parasijt wil de grootste worden en heeft daarom een magisch poeder ontwikkeld dat iedereen kan verkleinen. De lokale Texas Rangers, onder leiding van de dappere Ranger Tom, proberen Parasijt te stoppen, maar worden in de val gelokt. Tom en zijn Rangers worden verkleind en in whiskeyflessen gestopt. In een ontsnappingspoging komt de fles waarin Ranger Tom zit in een krat terecht dat wordt verscheept naar België en komt zo in handen van Lambik, die een krat whiskey aangesmeerd krijgt van Theofiel Boomerang. Suske, Wiske, Tante Sidonia, Lambik, Jerom en professor Barabas krijgen het verhaal te horen en besluiten Ranger Tom te helpen. Barabas zal proberen Ranger Tom weer te vergroten en de rest reist af naar Dark City om daar Jim Parasijt tegen te houden.

Geweldig leuke animatiefilm welke gebaseerd is op de gelijknamige strip van Suske & Wiske. Net zoals bij de meeste S&W-albums draait het voornamelijk om de karaktertjes, het plot doet er niet zoveel toe. Ook vond ik de stemmetjes passend bij de karakters. Een dikke must see!
9.5
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_79966465
quote:
Op maandag 5 april 2010 14:01 schreef banaantjeEE het volgende:
Suske en Wiske & De Texas Rakkers 2009
9.5
  maandag 5 april 2010 @ 14:10:57 #7
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_79966487
quote:
Op maandag 5 april 2010 14:10 schreef TJLinden het volgende:

[..]


Wat is er zo aan dan?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_79966730
quote:
Op maandag 5 april 2010 14:10 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Wat is er zo aan dan?
Ik heb 'm niet gezien, dus ik mag natuurlijk eigenlijk niet oordelen. Maar het leek me onwaarschijnlijk dat Suske en Wiske in wat voor een vorm dan ook ooit een 9,5 waard kunnen zijn. Maar wie weet...

Daarnaast was het stiekem ook een beetje een TVP
pi_79966997
Land of the Lost

slechte film, ben wel een will ferrel fan maar er was weinig aan deze keer
* To make your prayers come true, you have to get off your knees.
* only dead fish go with the flow.
  Moderator maandag 5 april 2010 @ 14:40:54 #10
18653 crew  D.
pi_79967304
Even een tvp'tje alhier

Hoewel ik het vaak grondig oneens ben met de punten die men toekent doe ik vaak wel ideetjes op over welke film ik eens zal 'binnenhalen'
  maandag 5 april 2010 @ 15:21:37 #11
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_79968383
quote:
Op maandag 5 april 2010 13:24 schreef Falco het volgende:
Sideways
[ afbeelding ]

Aangename komedie van Alexander Payne. Het sfeertje is gelijk aan dat van About Schmidt en dat beviel me wel. Twee oude studievrienden met verschillende karakters trekken samen een week met elkaar op. De een is nogal teleurgesteld/gefrustreerd in het leven, de andere een losbollig type, dat besluit voordat ie gaat trouwen, vreemd te gaan. Het onderwerp wijn speelt een grote rol in deze film. Menig wijnglas (of nog erger) wordt achterover getikt en de helft van de dialogen gaan over wijn. Ongelooflijk wat een gezwets , maar het blijft gek genoeg boeien! Met de andere helft van de dialogen zit het ook snor. Goede film wat mij betreft . Cijfer: 8
Geweldige film idd .
Niet meer actief op Fok!
pi_79971406
quote:
Op maandag 5 april 2010 14:10 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Wat is er zo aan dan?
Is dit de beste film die je ooit hebt gezien? 9.5 is wel echt bizar hoog
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  maandag 5 april 2010 @ 17:10:57 #13
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_79971557
quote:
Op maandag 5 april 2010 17:05 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Is dit de beste film die je ooit hebt gezien? 9.5 is wel echt bizar hoog
Ik ben fan van de stripreeks (heb namelijk alle strips in mijn bezit) en de verfilming van de Texas Rakkers vond ik echt mooi gedaan. Je gaat me toch niet zeggen dat je da animatie slecht vindt?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_79971613
quote:
Op maandag 5 april 2010 17:10 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Ik ben fan van de stripreeks (heb namelijk alle strips in mijn bezit) en de verfilming van de Texas Rakkers vond ik echt mooi gedaan. Je gaat me toch niet zeggen dat je da animatie slecht vindt?
Ik heb het nooit gezien, maar was gewoon benieuwd. Ieder zijn eigen mening hoor, geen probleem
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_79975973
Shutter Island! Wauw. Was echt heel gaaf.. heb daarna The Lovely Bones gekeken en die viel weer zwaar tegen.
  maandag 5 april 2010 @ 19:40:56 #16
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_79976788
Sherlock Holmes, weinig bijzonders gezien de standaard hollywood vertoning.
pi_79976900
She's Out of My League

Best leuke komedie met leuke grpapige momenten, gisteravond gekeken.. zeker een aanrader kijkt lekker weg

mooie/dikke 3*
  maandag 5 april 2010 @ 20:03:03 #18
298418 Dikke_Henk
Doet ook mee!
pi_79977612
Where the wild thing's are

Vond het een hele leuke film maar volgens mij was hij meer op kinderen gericht.
wat ik ook wel grappig vond dat de stem van James Gandolfini er ook in zat
pi_79978432


De Helaasheid der Dingen

De film draait om de levens van een familie nietsnutten. Die levens bestaan uit zuipen, schulden en gokken. De zoon van een van hen is anders. De troosteloze omgeving waarin ze leven en de uitzichtloosheid van het gedrag van de familie komt goed over. Dat de zoon door dit gedrag beinvloed wordt en dit kan overnemen is bekend. Er zijn veel komische scenes, zoals een naakte fiets tour, een bierwedstrijd om een plaats in het Guiness Book of Records en de scene met de jeugdzorg medewerker. De triestheid wordt uiteindelijk ook steeds meer voelbaar waardoor je er zelf ook wel genoeg van hebt en de lamlendigheid van het bestaan zat wordt.

imdb: 7,7
mijn cijfer: 7
pi_79978710
Vanmiddag gezien nav de melding in dit topic.
Suske en Wiske: De Texas Rakkers, 2009, Wim Bien, Marc Mertens.
Suske & Wiske animatie naar de gelijknamige strip. Het is geen Pixar, komt wat houterig over allemaal, maar is, voor wie de strip kent, redelijk verteerbaar.
Cijfer 6.
I´m back.
pi_79983504
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:03 schreef Dikke_Henk het volgende:
Where the wild thing's are

Vond het een hele leuke film maar volgens mij was hij meer op kinderen gericht.
wat ik ook wel grappig vond dat de stem van James Gandolfini er ook in zat
Where the wild thing's are was echt zo mooi, zo schattig. Het is een verfilming van een bekende kinderboek. Dus eigenlijk is het inderdaad op kinderen gericht maar volwassennen kunnen er ook erg van genieten, toch?
'Dying Is an Art, Like Everything Else'
.
-Sylvia Plath, ''Lady Lazarus'' 1966
pi_79985248
The Daisy Chain (2008) 8.

New Town Killers (2008) 7,5
pi_79985563
Shutter island. Mwoah, een 7. Goed voor avond vermaak.

American Beauty. Geen uitleg voor nodig, episch.
Ik zit helemaal niet in m'n ontkenningsfase
  maandag 5 april 2010 @ 22:53:15 #24
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_79985955
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:22 schreef Jeanne_Darc het volgende:
[ afbeelding ]

De Helaasheid der Dingen

De film draait om de levens van een familie nietsnutten. Die levens bestaan uit zuipen, schulden en gokken. De zoon van een van hen is anders. De troosteloze omgeving waarin ze leven en de uitzichtloosheid van het gedrag van de familie komt goed over. Dat de zoon door dit gedrag beinvloed wordt en dit kan overnemen is bekend. Er zijn veel komische scenes, zoals een naakte fiets tour, een bierwedstrijd om een plaats in het Guiness Book of Records en de scene met de jeugdzorg medewerker. De triestheid wordt uiteindelijk ook steeds meer voelbaar waardoor je er zelf ook wel genoeg van hebt en de lamlendigheid van het bestaan zat wordt.

imdb: 7,7
mijn cijfer: 7
Die moet ik dringend ook eens zien!!
Bedankt om mij eraan te herinneren
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_79987791
The Fourth Kind

Rare film, vooral omdat mijn vriend nogal wat dingen verklapte voor de film waardoor hij toch iets verloor qua engheid. Ook begreep ik hem in het begin niet helemaal en vond ik hem op sommige momenten zelfs saai.
Toch ook een opsteker, en zeker mooi door sommige dingen.

Cijfer: 6.8
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_79987937
band of brothers
respecteer elkaar.
geef normaal antwoord.
scheld niet.
pi_79988183
Ludolfs der film dankeschon fur italien ,2009

Was wel aardig, omdat ik wel enige affiniteit met de serie heb vond ik het wel te doen
6
pi_79988448
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:32 schreef michielboy het volgende:
band of brothers
Wat vond je ervan?
pi_79988736
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:42 schreef Stali het volgende:

[..]

Wat vond je ervan?
heb de hele box:)
k vond het wel leuk alleen er zit te veel verhaal in
ik wil meer actie:)
respecteer elkaar.
geef normaal antwoord.
scheld niet.
pi_79988811
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:48 schreef michielboy het volgende:

[..]

heb de hele box:)
k vond het wel leuk alleen er zit te veel verhaal in
ik wil meer actie:)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_79989193
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:50 schreef Tim86 het volgende:

[..]


pi_79989233
58) The Blind Side
Na het zien van Sandra Bullock in All About Steve heb ik deze film lang uitgesteld. De recensies hebben me overgehaald om het te gaan kijken en dat heeft me zeker niet teleurgesteld.
Sandra speelt een pittige welvarende tante die in contact komt met het compleet tegenovergestelde, een zwarte jonge arme knaap van 2 meter hoog en 3 meter breed met een trieste opvoeding.
Bullock acteert echt geweldig en ik geef extra kudos voor de pientere zoon. Film is verder leuk om te kijken!
6.8/10
http://www.imdb.com/title/tt0878804/

59) From Paris with Love
Suf onduidelijk knalfestijn met een ruige John Travolta en prettyboy met nepgebit.
Veel slecht acteerwerk en niet boeiende scenes.
3.5/10
http://www.imdb.com/title/tt1179034/



60) The Bounty Hunter
Zoetsappige semi-chickflick met Jennifer Aniston en Gerard Butler. Nergens word het grappig, romantisch of spannend. Een beetje alles van niks. Behoorlijke flutfilm.
3.5/10
http://www.imdb.com/title/tt1038919/


Coming next up; Imaginerium of Dr Pernassus, Bad Luitenant, Mad Men S1, Nine, Brooklyns Finest, Into the Wild Iron Man 2, Clash of the Titans, Kick-ass,
_________________
Hi :)
pi_79993421
The Slammin' Salmon
Komedie over een restaurant met obers die in één avond zoveel mogelijk geld moeten ophalen. Vond het allemaal wel goed kijkbaar alleen de echt goede grappen blijven uit. Typisch zo'n komedie die het gewoon overal niet heeft.
Imdb : 6,9
Mijn cijfer: 5
pi_80001295
Labyrinth (Jim Henson, 1986)
Misschien naar huidige maatstaven wat gedateerd maar toch een erg vermakelijke film. Er valt genoeg te lachen, voornamelijk vanwege de leuke personages, en ook de aankleding is perfect voor elkaar. Jennifer Connelly was ook op jonge leeftijd al een erg goed actrice, de rol van Bowie vond ik persoonlijk wat minder, gelukkig wel een paar lekker foute nummers van beste man. Binnenkort The Dark Crystal ook maar eens kijken. 7.5

Luftslottet som sprängdes (Daniel Alfredson, 2009) & Flickan som lekte med elden (Daniel Alfredson, 2009)
Deel een heb ik een tijd geleden in de bioscoop gezien en wist me positief te verrassen, gister was het tijd voor deel twee en drie van de Millennium trilogie. Deel twee was toch wel een kleine tegenvaller en volgens mij voor mensen die het boek niet hebben gelezen nauwelijks te volgen, ik had er zelf nu al problemen mee. Het springt behoorlijk van de hak op de tak en heeft (eigenlijk net als het boek) geen echt begin en einde, het is zo eigenlijk een opsomming van gebeurtenissen in een razend tempo. Het laatste deel is gelukkig wel weer wat beter gestructureerd en een prima afronding. De casting en het acteerwerk maken het in zijn totaal tot een prima trilogie, men had denk ik wat meer tijd moeten besteden aan het omzetten van het boek naar een script. Nu heeft men er een aantal zaken uitgelaten waardoor het niet altijd even goed te volgen is en zitten er naar mijn mening nog wel aardig wat momenten in de films (met name deel twee) die men had kunnen schrappen. 7.0
pi_80017497
Bend Of The River 1952 Anthony Mann

Glyn McLyntock(James Stewart) begeidt een konvooi van boeren die naar Oregon willen verhuizen, onderweg redt hij het leven van Cole die daarna met hem meetrekt door de bergen. Als het konvooi in de stad Portland aankomt moeten ze verder met een stoomboot naar hun bestemming, Cole blijft achter. Na een aantal maanden raakt het voedsel op en moet Mclyntock terug naar Portland waar hij voor een verrassing komt te staan.
Heerlijke mountain western van Mann die mij al vaker heeft verrast met zijn films, vermakelijk en mooie beelden van de ruige natuur. De karakters zijn een beetje plat en het verhaal wat simpel maar voor de rest een aanrader voor de liefhebbers van het genre. 7/10
pi_80023179
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:28 schreef Ryan3 het volgende:
Vanmiddag gezien nav de melding in dit topic.
Suske en Wiske: De Texas Rakkers, 2009, Wim Bien, Marc Mertens.
Suske & Wiske animatie naar de gelijknamige strip. Het is geen Pixar, komt wat houterig over allemaal, maar is, voor wie de strip kent, redelijk verteerbaar.
Cijfer 6.
Ik vond hem eigenlijk ook niet heel erg sterk. Kwam erg overdone over en de animatie zelf zag er gewoon wat oubollig uit.

6/10


En zonet Youth in Revolt 2009 gekeken.

Wazige komedie film waarin Michael Cera (Juno/Superbad) wel leuk acteerde. Die dikzak van de Hangover zat er ook in Wel een geinige feel good komedie over een sukkelige jongen die wat actie in zijn leven wil.

IMDB 7/10
Zelf 7.5/10

People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_80027112
Order of Chaos (2010)

Het begon veelbelovend maar wat een afschuwelijke film. Heel naargeestig en verder hou ik niet van verborgen mindfuckbeelden want die ken ik uit de powerpointpresentaties bij een heel groot bedrijf. Een fractie van een seconde zie je iets waarvan je je niet bewust bent dat je het ziet maar je hersenen nemen dit wel op en beinvloeden je.

Verder heb ik de 98% van de film zitten denken dat het hier om een schizofreen gaat maar eigenlijk ben ik hier nog niet helemaal zeker van. Misschien heb ik het ook niet begrepen. Dat kan. Ik heb in ieder geval nu het idee dat de film 1 grote hersenspelerij is om te laten zien dat wij als burgers dagelijks op die manier gemindfucked worden.

Geen cijfer want dit is gewoon niet mijn kopje thee en ik heb eigenlijk spijt dat ik de film heb gekeken. Je blijft achter met een naar gevoel and thats it. Wel een puike film voor de luitjes in BNW want in deze koers kun je de film wel vinden.
pi_80027875
Overigens ben ik wel benieuwd naar wat andere users van deze film vinden.
  woensdag 7 april 2010 @ 03:13:25 #39
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_80030125
Een van mijn all-time favourites:

The Breakfast Club ( http://www.imdb.com/title/tt0088847/ ) Mijn cijfer: 9





Behoeft verder geen uitleg, denk ik zo. Mocht je hem onverhoopt nog nooit gezien hebben: Verplichte kost voor iedereen die tiener is, of tiener is geweest.
pi_80032364
Avatar
Viel erg tegen, het verhaal is echt 13 in een dozijn, compleet met alle cliché karakters die je zou verwachten. De film ziet er mooi uit, maar het verhaal mist elke diepgang.
6/10
Wel lekker blijven plakken hè?
  woensdag 7 april 2010 @ 11:37:57 #41
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_80037184
Edge Of Darkness 2010
Thomas Craven is een rechercheur, wiens dochter vlak voor zijn huis is vermoord. Men gaat ervan uit dat hijzelf het doelwit was, maar als Craven in het verleden van zijn dochter duikt, blijkt dat ze een gevaarlijke doofpotaffaire heeft ontdekt . Daarbovenop ontdekt hij dat er afspraken zijn tussen het bedrijf waar ze werkte en de overheid, waarbij ze iemand inhuren om het bewijs te vernietigen.
Leuke film die geen seconde verveelt. Het verhaal was voldoende geloofwaardig vond ik en origineel. Daarnaast zette Mel Gibson wederom een sterke acteerprestatie neer!
8
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_80039484
Shutter Island. Vond 'm erg gaaf en had zeker niet zoiets verwacht.

8/10
'Dying Is an Art, Like Everything Else'
.
-Sylvia Plath, ''Lady Lazarus'' 1966
pi_80066099
Mag je hier ook series in zetten trouwens?
I´m back.
pi_80066225
Ja hoor, als je echt een heel seizoen hebt gezien en er iets over wil schrijven
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  woensdag 7 april 2010 @ 23:09:12 #45
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_80066451
quote:
Op woensdag 7 april 2010 23:00 schreef Ryan3 het volgende:
Mag je hier ook series in zetten trouwens?
Series zijn inferieur ten opzichte van films !
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_80067265
quote:
Op woensdag 7 april 2010 23:03 schreef Tim86 het volgende:
Ja hoor, als je echt een heel seizoen hebt gezien en er iets over wil schrijven
Okee, ik weet echter niet of het de opzet is?
I´m back.
pi_80067378
quote:
Op woensdag 7 april 2010 23:09 schreef Falco het volgende:

[..]

Series zijn inferieur ten opzichte van films !
Dat dacht ik ook altijd; de laatste series die ik zag waren The Onedin Line en Sil de Strandjutter in mijn jeugd, maar sinds ik verleden jaar begon met eerst Dexter, toen The Sopranos en The Wire en nu Six Feet Under heb ik een geheel andere visie daarop gekregen. Ik zie ineens de enorme beperking in van het medium film.

PS en in de jaren 90 zag ik de eerste 3/4 series van ER, maar ofschoon er rode draden zijn kun je die 1 op 1 bekijken; idem Hill Street Blues, jaren 80, die ook goed was.

[ Bericht 10% gewijzigd door Ryan3 op 08-04-2010 00:09:42 ]
I´m back.
pi_80067832
quote:
Op woensdag 7 april 2010 12:48 schreef Polly. het volgende:
Shutter Island. Vond 'm erg gaaf en had zeker niet zoiets verwacht.

8/10
Niet klikken als je Shutter Island nog niet gezien hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_80068068
quote:
Op woensdag 7 april 2010 23:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Okee, ik weet echter niet of het de opzet is?
In principe niet, maar genoeg mensen die het leuk vinden om te lezen denk ik en velen gingen je al voor
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_80068127
quote:
Op woensdag 7 april 2010 23:49 schreef Tim86 het volgende:

[..]

In principe niet, maar genoeg mensen die het leuk vinden om te lezen denk ik en velen gingen je al voor
Okee, dan plaats ik morgen even wat over Six feet under, ik vind dat mensen die serie gewoon moeten zien. .
I´m back.
pi_80068663
quote:
Op woensdag 7 april 2010 23:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Okee, dan plaats ik morgen even wat over Six feet under, ik vind dat mensen die serie gewoon moeten zien. .
Vind ik ook. Prachtige serie!

En het element waarop series het ontzettend goed van films kunnen winnen is natuurlijk gewoon goede character-development. Daar is veel meer ruimte voor in zo'n serie dan in anderhalf uur.
pi_80068709
quote:
Op donderdag 8 april 2010 00:06 schreef TJLinden het volgende:

[..]

Vind ik ook. Prachtige serie!

En het element waarop series het ontzettend goed van films kunnen winnen is natuurlijk gewoon goede character-development. Daar is veel meer ruimte voor in zo'n serie dan in anderhalf uur.
Precies. Klopt als een bus.
I´m back.
pi_80069323
SFU is erg sterk ja
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_80071950
gisteren harold and kumar escape from guantename bay gekeken
erg leuke komedie mooie 3.5*!
pi_80073386
quote:
Op woensdag 7 april 2010 23:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Okee, dan plaats ik morgen even wat over Six feet under, ik vind dat mensen die serie gewoon moeten zien. .
Dat is de enige serie die ik in mijn imdb rating lijst heb gezet. Normaal doe ik geen tv series daarin maar deze verdient een apart plekje. Verder is misschien voor jou Breaking Bad wel een aanrader. Prachtige serie ook.
  donderdag 8 april 2010 @ 21:52:02 #56
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_80102023
I Am Virgin (2010)

genre: b, parodie

Het "HND3 virus" verovert de wereld. vrouwen veranderen in sex gestoorde vampieren. 1 jongen blijft over. Samen met zijn trouwe hond speurt hij overdag de lege panden af naar voedsel en vampieren. En oja, hij is nog maagd en erg gewild..
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  donderdag 8 april 2010 @ 22:03:50 #57
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_80102647
Paper Heart (2009, VS, Nicholas Jasenovec)
Mockdoc over stand-up comedienne Charlene Yi die de liefde probeert te onderzoeken en dan vooral de vraag waarom het haar niet lukt verliefd te worden.
Wat de film heel goed deed in het begin was dat het mij erg onduidelijk hoeveel er gescript was en hoeveel gewoon echt was. Waardoor de film erg leuk speelt met het concept van hoeveel er wordt gescript in documentaire. Ook erg leuk in het begin waren de verhaaltjes van echte mensen over hun liefdeservaringen, die op een leuke creatieve manier werden uitgebeeld.
Echter op een gegeven moment begint Charlene in de film een relatie met Michael Cera. Daarna vervalt de film in voorspelbare gezeur over de druk van het alziende oog van camera en hoe hun relatie daar onderlijdt. Het moge overduidelijk zijn dat de vraag wat er gescript is nu niet meer te sprake is. Gelukkig zijn heel die Yi en Cera erg leuke sympathieke nerdy karakters wat de film vermakelijk genoeg maakt.
cijfer: 7
pi_80106804
quote:
Op woensdag 7 april 2010 23:09 schreef Falco het volgende:

[..]

Series zijn inferieur ten opzichte van films !
Dit is absoluut waar. Gek eigenlijk.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 april 2010 @ 23:50:43 #59
862 Arcee
Look closer
pi_80107575
quote:
Op woensdag 7 april 2010 03:13 schreef Ludootje het volgende:
Een van mijn all-time favourites:

The Breakfast Club ( http://www.imdb.com/title/tt0088847/ ) Mijn cijfer: 9

[ afbeelding ]



Behoeft verder geen uitleg, denk ik zo. Mocht je hem onverhoopt nog nooit gezien hebben: Verplichte kost voor iedereen die tiener is, of tiener is geweest.
Wel 20 keer gezien.
  vrijdag 9 april 2010 @ 00:39:44 #60
285174 Evienne
never odd or even
pi_80109251
Celda 211 (Cell 211, 2009)

Bewaker van een gevangenis begint aan een nieuwe baan, maar zijn eerste dag loopt niet als verwacht...

Teveel zeggen zou deze film geen recht doen

9 (imdb 7.8)

[ Bericht 19% gewijzigd door Evienne op 09-04-2010 00:47:12 (toch teveel gezegd) ]
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_80109764
Knocked Up.
Was te doen. Je kan gewoon niet zo dom zijn als de rol die Seth Rogen speelde. Dus dat was vrij vervelend.

The Break-up.
Ik dacht een leuke comedie te kijken, maar krijg een drama te zien. Zat steeds te wachten op de grappen, viel dus beetje tegen

Blood Diamond.
Al eens eerder gezien, maar was nog steeds leuk. Mooie afwisseling van verschillende genres.
  vrijdag 9 april 2010 @ 01:37:44 #62
1234 HiZ
Istanbullu
pi_80110375
Clash of the Titans,

Bagger.
pi_80110952
Shutter Island,

Ik vond hem eigenlijk niet echt boeiend. Gezien de reactie's verwachtte ik echt een vet einde. Dit bleek niet zo te zijn. Al had ik het niet verwacht
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_80111035
The Bounty Hunter.
Leuke film, maar niks bijzonders.

Planet Terror.
Heerlijke film, lekkere overdreven actie. Enige minpuntje: de dokter verhaallijn. Voelde een beetje "er bij geplakt" bij

[ Bericht 6% gewijzigd door schijffie op 09-04-2010 03:35:33 ]
  vrijdag 9 april 2010 @ 03:53:50 #65
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_80111135
Clash of the Titans
Zeer matig en why de fuck hebben ze 3D toegevoegd

How to train your dragon
Deze vond ik verrassend genoeg best wel leuk, verwachte er ook niet zoveel van.

Solomon Kane
Heb me wel vermaakt niet echt hoogstaand.

The Road
Vond het wel een goede film maar nogal deprimerend.

Green Zone
Goede film maar niet zo goed als de Jason Bourne films gezien dezelfde acteur en regiseur.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  vrijdag 9 april 2010 @ 04:23:46 #66
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_80111180
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:33 schreef Stali het volgende:

[..]

Dit is absoluut waar. Gek eigenlijk.
De meeste film-lengte-features van een tv-serie vond ik meestal bagger en slap. Behalve StarTrek.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 9 april 2010 @ 04:25:34 #67
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_80111183
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 03:53 schreef N-E-R-D het volgende:
Clash of the Titans
Zeer matig en why de fuck hebben ze 3D toegevoegd

How to train your dragon
Deze vond ik verrassend genoeg best wel leuk, verwachte er ook niet zoveel van.

Solomon Kane
Heb me wel vermaakt niet echt hoogstaand.

The Road
Vond het wel een goede film maar nogal deprimerend.

Green Zone
Goede film maar niet zo goed als de Jason Bourne films gezien dezelfde acteur en regiseur.
Ik heb ook stukken gezien en vond het ok bijzonder slap. ik heb een maat beloofd dat ik zijn 3d ticket zou betalen en dat ik ook ging volgende week dinsdag. Voor mij de eerste keer I-max.. Hoe kom ik hier onderuit?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 9 april 2010 @ 04:38:54 #68
218710 LittleTortillaBoy
Fill'em and Fold'em
pi_80111209
Babylon AD
Wel een aardige film. Geen hoogstaand verhaal.
6,5 / 10

Green Zone
Goede film. Blijft boeien door de gehele film.
7,5 / 10

From Paris With Love

Matig met af en toe leuke scenes erin.
6 / 10

Iraq For Sale
Erg goeie docu over de oorlog in Iraq. Veel dingen die je zo niet weet komen hier naar voren
8,5 / 10

Taken
Erg spannende thriller/actiefilm met een altijd sterke Liam Neeson.
8,5 / 10
In the city you must fight to survive. Double the action, triple the excitement. About me
pi_80111213
Die moet ik inderdaad ook nog zien!

Schwarzenegger in Little Torilla Boy!

GEEET DOOOOWN!
pi_80112268
Stephan kings the mist

wel een redelijke film, best spannend op sommige momenten maar ook een beetje trage film, en vaag einde

3*
  vrijdag 9 april 2010 @ 08:55:44 #71
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_80112588
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 08:36 schreef casper019 het volgende:
Stephan kings the mist

wel een redelijke film, best spannend op sommige momenten maar ook een beetje trage film, en vaag einde

3*
Het einde was juist cool en niet cliché.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet meer actief op Fok!
pi_80113238
Crash of the Titans....
Wat een bagger inderdaad. 3D voegt niet veel toe, slecht geacteerd.
Heb meer zonder bril gekeken, dan met
  vrijdag 9 april 2010 @ 12:51:32 #73
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_80119958
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:33 schreef Stali het volgende:

[..]

Dit is absoluut waar. Gek eigenlijk.
De jaren '90 mailde met hun inbelmodem en willen graag hun mening terug. Vroeger waren series idd inferieur aan films, maar tegenwoordig heb je genoeg topseries die niet onderdoen aan films.Zelfs absolute top regisseurs als Maritin Scorsese, Todd Haynes, Jonathan Demme, David Fincher en Michael Mann gaan binnenkort series maken. Met grote namen als Dustin Hoffman en Steve Buscemi als acteurs.
pi_80120282
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 08:55 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Het einde was juist cool en niet cliché.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_80127901
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:25 schreef linebear het volgende:
Crash of the Titans....
Wat een bagger inderdaad. 3D voegt niet veel toe, slecht geacteerd.
Heb meer zonder bril gekeken, dan met
Groot gelijk.
Dat zijn 2 uur van mn leven dat ik nooit meer terugkrijg
Never underestimate the predictability of stupidity
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:09:58 #76
1234 HiZ
Istanbullu
pi_80129695
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:25 schreef linebear het volgende:
Crash of the Titans....
Wat een bagger inderdaad. 3D voegt niet veel toe, slecht geacteerd.
Heb meer zonder bril gekeken, dan met
OH, ik ook. Het maakte niet echt gek veel uit. En de snelle scenes waren in 3D sowieso ook bagger.
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:11:21 #77
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_80129758


Le huitième jour

Fantastische film uit 1996 van Belgische bodem. Zakenman raakt opgescheept met George, iemand met het Down syndroom. Bij vlagen hilarisch, en af en toe ontroerend. Helaas zakt deze briljante film aan het einde wat weg in een te groots spektakelstuk, maar dat mag de pret niet drukken. Een grote aanrader!

8/10
Overal verstand van.
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:50:06 #78
218710 LittleTortillaBoy
Fill'em and Fold'em
pi_80131214
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 08:55 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Het einde was juist cool en niet cliché.
Ik vond het een echt bagger einde. Is ook helemaal niet zoals in het boek. Die is veeeeeeel beter.
In the city you must fight to survive. Double the action, triple the excitement. About me
  vrijdag 9 april 2010 @ 20:35:43 #79
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_80137359
Ik wil even melden dat ik me er steeds aan stoor als mensen een mening geven over een film zonder onderbouwing.

voorbeelden:
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 01:37 schreef HiZ het volgende:
Clash of the Titans,

Bagger.
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 03:15 schreef schijffie het volgende:
The Bounty Hunter.
Leuke film, maar niks bijzonders.

Begrijp me niet verkeerd, ik stel elke bijdrage op prijs, maar een beetje uitleg waarom een film goed/slecht is, en bijvoorbeeld een zeer beknopte verhaallijn doet wonderen voor dit topic.

Daarnaast valt in de OP te lezen dat het de bedoeling is een afbeelding (cover) te plaatsen, een beschrijving, je mening en een punt voor de film.
<hr>
pi_80137822

blijft leuk

een 7,5
pi_80142326
gone baby gone

best een goeie film, met een ongelooflijk sterk einde/plot twist

maar miste wel wat spannende scenes
toch dikke 3*
  zaterdag 10 april 2010 @ 02:28:14 #82
1234 HiZ
Istanbullu
pi_80150640
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 20:35 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik wil even melden dat ik me er steeds aan stoor als mensen een mening geven over een film zonder onderbouwing.

voorbeelden:
[..]


[..]

Begrijp me niet verkeerd, ik stel elke bijdrage op prijs, maar een beetje uitleg waarom een film goed/slecht is, en bijvoorbeeld een zeer beknopte verhaallijn doet wonderen voor dit topic.

Daarnaast valt in de OP te lezen dat het de bedoeling is een afbeelding (cover) te plaatsen, een beschrijving, je mening en een punt voor de film.
Dat begrijp ik, maar soms kun je een film kenschetsen in één woord. Clash of the Titans is er zo een.

3D : slecht uitgevoerd, in het grootste deel van de film heeft het geen/bijna geen effect (vandaar dat je je bril niet echt nodig hebt) als het wel wat uit zou kunnen maken, dus bij de echte actie-scenes, dan krijg je een soort effect alsof je naar een traag LCD beeld zit te kijken. Alles wordt vaag en wat er echt gebeurt zie je niet meer.

Acteren : matig

Dialogen ; lachwekkend slecht en voorspelbaar

Script : waarschijnlijk is er niet meer aan gedaan dan het oude script een beetje opfrissen; men vertrouwde zo op de CGI en 3D dat er werd gedacht dat het wel goed zou komen. Resultaat is een tergend langzame film naar moderne maatstaven. Een doodzonde voor een actiefilm, wat deze film pretendeert te zijn.

Kortom; bagger. En daarmee blijf ik bij mijn eerste commentaar. Deze film is zelfs niet de 2.50 extra waard die je betaald op een unlimited kaart. Laat staan de volle mep.
pi_80150925
De 3d is er ook later pas aan toegevoegd wegens het succes ervan. Wat in principe niet zo erg is, 3d in alice in wonderland is ook pas later toegevoegd, ware het niet dat alice 6 maanden kostte om het toe te voegen en ze het bij clash of the titans door een bacheleboeges bedrijf in india in 6 weken hebben laten doen.

Ot: ik heb vandaag the bounty hunter gezien. 1*. Totaal geen chemie tussen Butler en Anniston. Plot niet verassend. En vooral niet grappig. Publiek lachte pas na 20 minuten ongeveer en er werd volgens mij meer gelachen omdat hij zo slecht was.
pi_80150965
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 02:28 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar soms kun je een film kenschetsen in één woord. Clash of the Titans is er zo een.

Ik ben het met je eens, maar toch vind ik het belangrijk om een motivatie te weten.
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 02:28 schreef HiZ het volgende:

[..]
3D : slecht uitgevoerd, in het grootste deel van de film heeft het geen/bijna geen effect (vandaar dat je je bril niet echt nodig hebt) als het wel wat uit zou kunnen maken, dus bij de echte actie-scenes, dan krijg je een soort effect alsof je naar een traag LCD beeld zit te kijken. Alles wordt vaag en wat er echt gebeurt zie je niet meer.

Acteren : matig

Dialogen ; lachwekkend slecht en voorspelbaar

Script : waarschijnlijk is er niet meer aan gedaan dan het oude script een beetje opfrissen; men vertrouwde zo op de CGI en 3D dat er werd gedacht dat het wel goed zou komen. Resultaat is een tergend langzame film naar moderne maatstaven. Een doodzonde voor een actiefilm, wat deze film pretendeert te zijn.

Kortom; bagger. En daarmee blijf ik bij mijn eerste commentaar. Deze film is zelfs niet de 2.50 extra waard die je betaald op een unlimited kaart. Laat staan de volle mep.
precies, zo kan het dus ook
<hr>
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 april 2010 @ 11:12:36 #85
862 Arcee
Look closer
pi_80154229
To verdener (2008, Denemarken)



Sterk drama over de worsteling met geloof. Het gaat over Sara die opgroeit in een strenggelovig gezin van Jehova´s getuigen. Een dergelijk thema leent zich al snel voor een hoop histerische religieuze uitingen en dito uitingen van de non-believers. Maar de film kiest voor een veel subtielere toon. Het wordt nergens overdramatisch, maar de boodschap is er niet minder duidelijk door. Integendeel, het maakt misschien wel des te pijnlijker duidelijk hoe verdorven dergelijke extreme uitingen van religie zijn.

Mijn cijfer: 8.0
IMDb-cijfer: 7.1
  zaterdag 10 april 2010 @ 11:13:50 #86
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_80154248
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 11:12 schreef Arcee het volgende:
To verdener (2008, Denemarken)

[ afbeelding ]

Sterk drama over de worsteling met geloof. Het gaat over Sara die opgroeit in een strenggelovig gezin van Jehova´s getuigen. Een dergelijk thema leent zich al snel voor een hoop histerische religieuze uitingen en dito uitingen van de non-believers. Maar de film kiest voor een veel subtielere toon. Het wordt nergens overdramatisch, maar de boodschap is er niet minder duidelijk door. Integendeel, het maakt misschien wel des te pijnlijker duidelijk hoe verdorven dergelijke extreme uitingen van religie zijn.

Mijn cijfer: 8.0
IMDb-cijfer: 7.1
Oh, dat lijkt mij ook wel een interessante film .

Edit: ik heb hem net gezien. Erg indrukwekkend!

[ Bericht 2% gewijzigd door Viking84 op 10-04-2010 14:34:13 ]
Niet meer actief op Fok!
pi_80162103
Angels & Demons (Ron Howard, 2009)
Kreeg eigenlijk precies wat ik had verwacht, net als de Da Vinci Code een middelmatige thriller, denk dat ik Angels & Demons zelfs nog iets minder goed vond. Dit voornamelijk omdat het eigenlijk enkel een kat en muisspelletje is waarbij Tom Hanks de hele film hardop na loopt te denken. Verder is het nergens echt een spannende film waarbij je op het puntje van je stoel zit, terwijl het boek wel echt een pageturner was. Grappig trouwens om Nikolaj Liej Kaas in de film te zien, geen onaardige rol, hij doet zeker niet onder voor Ewan McGregor. Van mij mogen ze wel stoppen met het verfilmen van de Dan Brown boeken, niet dat het zal gebeuren met deze opbrengsten, maar toch. 6.0
pi_80163403
the Magdalene sisters (2002)
In de jaren 60 komen drie gevallen vrouwen terecht bij Magdalene sisters.
Deze nonnen weten wel raad met onzedige meisjes. Door boetedoening en hard werk kunnen zij misschien nog een plaatjse in de hemel verdienen.

Interessant om te zien hoe het er aan toeging in een instituut dat goed en heilig zou zijn en te bedenken dat dit nog geen 50 jaar geleden in europa plaatsvond.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_80163942
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 17:22 schreef jeroen25 het volgende:
the Magdalene sisters (2002)
In de jaren 60 komen drie gevallen vrouwen terecht bij Magdalene sisters.
Deze nonnen weten wel raad met onzedige meisjes. Door boetedoening en hard werk kunnen zij misschien nog een plaatjse in de hemel verdienen.

Interessant om te zien hoe het er aan toeging in een instituut dat goed en heilig zou zijn en te bedenken dat dit nog geen 50 jaar geleden in europa plaatsvond.
lijkt me wel een intereasant filmnbedankt voor de tip ga em opzoeken!
  zaterdag 10 april 2010 @ 19:39:20 #90
298418 Dikke_Henk
Doet ook mee!
pi_80167125
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:07 schreef Polly. het volgende:

[..]

Where the wild thing's are was echt zo mooi, zo schattig. Het is een verfilming van een bekende kinderboek. Dus eigenlijk is het inderdaad op kinderen gericht maar volwassennen kunnen er ook erg van genieten, toch?
Ja ik vond het zelf ook erg leuk, en erg ''schattig''
  zaterdag 10 april 2010 @ 19:52:52 #91
203640 heavenstar
Fluctuat Nec Mergitur!
pi_80167509
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:11 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]

Le huitième jour

Fantastische film uit 1996 van Belgische bodem. Zakenman raakt opgescheept met George, iemand met het Down syndroom. Bij vlagen hilarisch, en af en toe ontroerend. Helaas zakt deze briljante film aan het einde wat weg in een te groots spektakelstuk, maar dat mag de pret niet drukken. Een grote aanrader!

8/10
mee eens ...geweldige film met 2 geweldige acteurs....

OT:

Avatar: mja...te lang
The Bounty Hunter: voor als je niks beters te doen hebt
13 Juni: Bon Jovi
27 Juni: Muse
Liebe ist für alle - auch für mich
pi_80171004
Everybody's Fine
A widower who realized his only connection to his family was through his wife sets off on an impromptu road trip to reunite with each of his grown children.

Ik vond het een sterke film. Robert de Niro in een goede/sterke rol als de weduwnaar die zijn (volwassen) kinderen een verrassingsbezoek brengt omdat zij niet naar zijn georganiseerde etentje kwamen.

IMDb: 7,3
Mijn cijfer: 8,0
pi_80175293
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:11 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]

Le huitième jour

Fantastische film uit 1996 van Belgische bodem. Zakenman raakt opgescheept met George, iemand met het Down syndroom. Bij vlagen hilarisch, en af en toe ontroerend. Helaas zakt deze briljante film aan het einde wat weg in een te groots spektakelstuk, maar dat mag de pret niet drukken. Een grote aanrader!

8/10
De foto doet me wel een beetje denken aan Rain Man met Tom Cruise.
Maar zal de film ook eens kijken, ben benieuwd.
pi_80175480
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 12:51 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

De jaren '90 mailde met hun inbelmodem en willen graag hun mening terug. Vroeger waren series idd inferieur aan films, maar tegenwoordig heb je genoeg topseries die niet onderdoen aan films.Zelfs absolute top regisseurs als Maritin Scorsese, Todd Haynes, Jonathan Demme, David Fincher en Michael Mann gaan binnenkort series maken. Met grote namen als Dustin Hoffman en Steve Buscemi als acteurs.
Zo bedoelde ik het in ieder geval niet.
Series die gemaakt worden aan de hand van een film zijn inferieur aan de film. Zelf dacht ik dat de user die het postte dit ook bedoelde.

Ik ben juist gek op series en van bepaalde series moeten ze ook absoluut echt geen films gaan maken. Handen af. Series hebben juist de kracht dat je er in kunt groeien. Denk bijv. aan Six Feet Under o.i.d. daar kun je eigenlijk geen film van brouwen.
pi_80176654
Children of the night. What music they make.
  zondag 11 april 2010 @ 01:53:35 #96
218710 LittleTortillaBoy
Fill'em and Fold'em
pi_80176938
quote:
Op zondag 11 april 2010 01:29 schreef DeHovenier het volgende:
Aliens vs Predator - Requiem

Wat slecht man
Ha dat wist ik. Daarom na The Bourne Identity mijn tv maar uitgezet

Dus:

Bourne Identity:
Al wat ouder en dus al 10 eer op tv geweest maar blijft leuk.
Spannend en goed camerawerk. Snel verhaal en goed acteerwerk.
7,5 krijgt ie.
In the city you must fight to survive. Double the action, triple the excitement. About me
  zondag 11 april 2010 @ 09:34:41 #97
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_80178691
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:32 schreef Stali het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik het in ieder geval niet.
Series die gemaakt worden aan de hand van een film zijn inferieur aan de film. Zelf dacht ik dat de user die het postte dit ook bedoelde.

Ik ben juist gek op series en van bepaalde series moeten ze ook absoluut echt geen films gaan maken. Handen af. Series hebben juist de kracht dat je er in kunt groeien. Denk bijv. aan Six Feet Under o.i.d. daar kun je eigenlijk geen film van brouwen.
Ok. Dan zijn we het met elkaar eens. Dacht dat je het zo had bedoeld.
pi_80179440
Death sentence

erg leuke wraakfilm, kijkt heerlijk weg en goeie actie

3.5*!!
  zondag 11 april 2010 @ 10:42:58 #99
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_80179558
Nine Dead 2010
Negen mensen worden met uiterste precisie gekidnapped door een gemaskerde man. Ze worden allen geboeid aan een paal in een bunker. De man dreigt iedere 10 minuten iemand te doden als ze hem hem niet binnen 10 minuten kunnen vertellen waarom ze daar zijn. In grote angst om vermoord te worden biechten ze elkaar hun grootste zondes op.
Het verhaal op zich was doenbaar, alleen jammer van het einde. Al bij al een verrassende wending van een zeer goed uitgewerkt verhaal. Acteerprestaties waren iets minder, maar de film kijkt lekker weg en dat is het voornaamste.
5.5/iMDB 5.2

Triage 2009
De cynische en roekeloze fotojournalist Mark Walsh (Colin Farrell) keert terug van een opdracht, in een oorlogsgebied, naar zijn vriendin Elena (Paz Vega). Dan blijkt dat zijn beste vriend en collega David (Jamie Sives) niet terug is gekomen van dezelfde opdracht en Mark raakt verwikkeld in een mysterie.
Opnieuw een zeer sterk verhaal met een meer dan behoorlijk goed einde! De film komt echter wat traag op gang en zakt wat ineen in het midden, maar herpakt zich vrij snel. Op het einde snap je wat er gebeurd is en dan zeg je: "Waauw, dit was echt wel goed gevonden".
7.5/iMDB 6.8

Blood and Bone 2009
Het verhaal speelt zich af in Los Angeles. Isaiah Bone heeft vroeger verschillende personen opgelicht. Hij sluit zich aan in een circuit van ondergrondse vechters met de bedoeling wraak te nemen op een genadeloze leider van een gangsterbende. Hij kom terecht in een wereld waar geen regels tellen, hij maakt zijn wetten zelf.
De gevechtscenes vond ik er zwaar over; Bone slaat meteen iedereen K.O. met een voetslag of nekslag. Ook het verhaal was wat magertjes.
5/iMDB 6.8
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_80181512


Ik moest zo hard lachen om de 'car-chase' scene. 7/10
'Dying Is an Art, Like Everything Else'
.
-Sylvia Plath, ''Lady Lazarus'' 1966
  zondag 11 april 2010 @ 14:12:23 #101
148823 znarch
ondertitel
pi_80184726
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:11 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]

Le huitième jour

Fantastische film uit 1996 van Belgische bodem. Zakenman raakt opgescheept met George, iemand met het Down syndroom. Bij vlagen hilarisch, en af en toe ontroerend. Helaas zakt deze briljante film aan het einde wat weg in een te groots spektakelstuk, maar dat mag de pret niet drukken. Een grote aanrader!

8/10
Ik heb ooit een franse film gezien over een mongool en maybe kun jij me vertellen of dit hem is

Weet er weinig meer van behalve:

- die mongool noemt hem steeds mon compain .... (sorry voor mijn brakke frans)
- op een bepaald moment staat die mongool op een kruising of ed of op een weg en maakt hij op een vage manier duidelijk waar hij heen wil door te wijzen en er vaag geluid bij te maken.

Eeehm, erg slechte omschrijving zie ik nu maar is dit hem denk je? Zou hem graag nog eens zien
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_80193231
quote:
Op zondag 11 april 2010 14:12 schreef znarch het volgende:

[..]

Ik heb ooit een franse film gezien over een mongool en maybe kun jij me vertellen of dit hem is

Weet er weinig meer van behalve:

- die mongool noemt hem steeds mon compain .... (sorry voor mijn brakke frans)
- op een bepaald moment staat die mongool op een kruising of ed of op een weg en maakt hij op een vage manier duidelijk waar hij heen wil door te wijzen en er vaag geluid bij te maken.

Eeehm, erg slechte omschrijving zie ik nu maar is dit hem denk je? Zou hem graag nog eens zien
mon compain harryyyyy
ja dit is hem
  zondag 11 april 2010 @ 18:15:55 #103
148823 znarch
ondertitel
pi_80194125
quote:
Op zondag 11 april 2010 17:50 schreef JanPiraat het volgende:

[..]

mon compain harryyyyy
ja dit is hem
Geweldig Weet nog wel dat ik het (ondanks dat het lang geleden is) een leuke film vond
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  Moderator zondag 11 april 2010 @ 18:30:51 #104
9859 crew  Karina
Woman
pi_80194646
Case 39
Thriller

Een maatschappelijk werkster neemt een meisje onder haar hoede dat bijna door haar ouders was vermoord. Gaandeweg de film blijkt dat de ouders misschien wel een goede reden hadden om het meisje te willen vermoorden...

Op zich geen slechte film, ook goed geacteerd door het meisje, maar zo on-origineel. Vanaf het begin weet je al precies waar het naar toe gaat. Jammer. Op het eind dacht ik even dat het een remake was van een Japanse film, maar op IMDB staat daar niets over.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 11 april 2010 @ 18:42:11 #105
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_80195008
Net Precious gezien. Indrukwekkend!
Niet meer actief op Fok!
pi_80213964
American Beauty.
#37 in de 250, beloond met 5 Oscars



geregisseerd door Sam Mendes
met Kevin Spacey, Annette Bening en Thora Birch

Voor de buitenwereld lijkt het alsof Lester Burnham een perfect leventje leidt: een mooi huis, goede baan, mooie vrouw, en een leuke dochter. In werkelijkheid raakt Lester echter in een steeds diepere depressie: de relatie met z'n vrouw stelt weinig voor, met z'n dochter praat hij bijna nooit, en hij is z'n baan meer dan zat. Als hij in contact komt met z'n nieuwe buurjongen leert hij het leven weer waarderen: hij stopt met werken, wordt verliefd op een vriendin van z'n dochter, begint weer te blowen, en begint te trainen.


Had hem al een eerder gezien, maar was tijdens busreis dus vaak stukken gemist waaronder het begin en eind. Erg mooie film over de omslag van zijn huis tuin en keuken leven, terug naar zijn jonge jaren. begin begon wat langzaam maar kwam na 20-30 minuutjes mooi op gang een bleef me vast houden tot het einde. Ik houd niet echt van slechte eindes, maar hier was het wel gepast. Helemaal omdat hij eindelijk weer eens blij was in zijn leven. Jammer dat ik hem niet eerder had gezien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 12 april 2010 @ 09:46:48 #107
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_80216051
April
Films
83. The Ghost Writer (Roman Polanski, 2010) :: 8.0
84. The Crimson Pirate (Robert Siodmak, 1952) :: 7.0
85. Love Me Tonight (Rouben Mamoulian, 1932) :: 8.5
86. A Single Man (Tom Ford, 2009) :: 8.0
87. Flawless (Michael Radford, 2007) :: 6.5

Series
88. Coupling - Seizoen 3 (Martin Dennis, 2000) :: 8.0
89. Curb Your Enthusiasm - Seizoen 4 (Larry David, 2000) :: 10.0
  maandag 12 april 2010 @ 10:51:21 #108
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_80217920
quote:
Op maandag 12 april 2010 04:15 schreef schijffie het volgende:
American Beauty.
mooi schoolvoorbeeld voor de rest! en ben het ook nog eens met je eens


Labor Pains




Eergisteren een filmavondje met mijn betere helft. Had de keuze aan mijn vriendin overgelaten en het werd "Labor Pains" met mevr. Lohan. Opzicht kan ik dit soort comedy doorgaans goed hebben, het romcom genre.

Natuurlijk kun je bij de meeste romcom's geen zinderend spectaculair plot verwachten, of geweldig unieke karakters, maar 1,5 uur mindless vermaak vind ik wel eens erg ontspannend (met wat eten en een glaasje wiskey op de bank).

Helaas is Labor Pains behalve een mindless romcom ook nog eens verschrikkelijk cliché, na tien minuten kun je het einde al raden. Ook staat Lindsay Lohan niet bekend als beste actrice maar ik kon haar goed hebben in films als meangirls.

Labor Pains gaat, zoals de titel en cover als weggeeft, over zwangerschap. Er zijn een aantal hoofdpersonages zoals Lohan en haar manager, en er zijn een aantal bijrollen die ons op de lachspieren zouden moeten werken zoals de algemene directeur en haar beste vriendin en haar Aziatische vriendje. Deze zitten helaas allemaal in de WW want aan de lachspieren werd niet gewerkt.

Na 40 minuten trok ik het niet meer en ben ik met een boek op de bank gaan zitten naast mijn vriendin. Zij heeft hem wel afgekeken, maar zei ook meteen toen deze was afgelopen dat ze het een erg slechte film vond.

Hoofdrollen zijn heel oppervlakkig. Bijrollen zijn niet noemenswaardig. Einde is clichématig en voorspelbaar en er zijn geen leuke grappen.

Mijn cijfer: 2/10
Imdb: 4,7/10
<hr>
pi_80220181
Kind Hearts and Coronets 1949


Één van de eerste films met Alec Guinness, waarin hij maar liefst 8 verschillende rollen speelt. Erg mooie film vol met zwarte humor en vreemde typetjes. Ook erg leuke dialogen en een leuke twist aan het einde

8/10
Wel lekker blijven plakken hè?
  maandag 12 april 2010 @ 13:53:40 #110
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_80224257
Night of the Blood Beast

Een ruimteschip keert terug naar de aarde, maar de astronaut heeft de reis niet overleefd. Helaas is er wel een gevaarlijke alien aan boord die binnen de kortste keren de ruimtebasis in zijn greep heeft. Het interessante is om in deze film te zien hoe het ethische vraagstuk 'wat te doen met aliens, als ze op aarde komen?' getackeld wordt door de filmmakers. Het was wel een erg lelijk monster dat hier de film in gekwakt werd. Het benaderde de lelijkheid van het monster van The Creeping Terror en dat is geen compliment! Met het slot van de film kan ik het dan ook niet oneens zijn!

Voor de rest wel een compact en knullig B-filmpje. Cijfer: 4

Ghost
Nooit echt dol geweest op dit soort films, maar het had wel wat bij nader inzien. De special effects van Patrick Swayze die als sterveling bemoeit met het werkelijke leven, waren wel komisch om te zien. Wanneer Whoopi Goldberg zich dr ook mee gaat bemoeien, wordt het wat minder. Het begon haast een superheldenfilm worden! Maar het heeft zijn momenten zullen we maar zeggen.

Echter kon ik wel genieten van het tijdsbeeld en de sfeer van New York rond 1990. Er komt een hele rij films uit dit jaar die New York als een viezige criminele stad laten zien. Denk maar aan films zoals Jacob's Ladder, Pretty Woman en Quick Change. Erg leuk om te zien . Cijfer: 6,5

Yes Man
Te weinig Zooey, te veel Jim Carrey . De film doet denken aan Bruce Almighty en dat is ook al geen compliment. Ook hier moet een verveelde veertiger tot inkeer komen (zeg eens ja ipv nee) met talrijke komische momenten. Ik heb geen enkele keer gelachen natuurlijk. Cijfer: 5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_80226430
The Man Who Shot Liberty Valance 1962 (John Ford)

Senator Ransom Stoddard keert terug naar het stadje Shinbone in het Wilde Westen om de begrafenis van een oude vriend bij te wonen. Tegen een journalist, die zich afvraagt wat de senator hier doet, vertelt hij hoe hij zijn carrière begon als 'The Man Who Shot Liberty Valance'.
James Stewart als Ransom Stoddard, John Wayne als Tom Doniphon en Lee Marvin als de badguy Liberty Valance.
Zelden zo'n geweldige western gezien, schitterend zwart-wit, subliem camerawerk en een ontroerend en sterk opgebouwd verhaal. Lee Marvin als badguy is angstaanjagend en James Stewart vind ik eindelijk eens geloofwaardig als een wat naïeve advocaat, John Wayne is de eenzame en realistische cowboy.
Deze film vol symboliek is zeker een aanrader. 9/10
  maandag 12 april 2010 @ 14:49:45 #112
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_80226747
quote:
Op zondag 11 april 2010 17:50 schreef JanPiraat het volgende:

[..]

mon compain harryyyyy
ja dit is hem
Overal verstand van.
  maandag 12 april 2010 @ 16:57:11 #113
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_80231662
Terminator Salvation (2009, VS, McG)
In een cijfer: 6.5
Hele korte review: Matigjes vermakelijk
Een wat langere, maar nog steeds beknopte review: Het is zeker geen deel II of I, maar het was ook niet weer lachwekkende bagger of irritant slecht. Er zaten nog best vermakelijke momenten in, maar die waren ook weer niet zo gaaf dat ik van achterover werd geblazen. De actie is degelijk gedaan, maar ook weer niet bijzonder goed. Het verhaal was voor het grote gedeelte al bekend door de eerdere films en weet dus niet te verrassen. Heel veel originaliteit verwacht ik ook weer niet, maar af en toe vervalt McG in goedkoop gekopieer van Camerons films.
  maandag 12 april 2010 @ 19:32:38 #114
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_80237259
Is dit een gedacht, maar wordt hier alsmaar minder in gepost? Ik zit zonder ideeën... daarmee
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_80240538
quote:
Op maandag 12 april 2010 19:32 schreef banaantjeEE het volgende:
Is dit een gedacht, maar wordt hier alsmaar minder in gepost? Ik zit zonder ideeën... daarmee
En nu in het Nederlands?
pi_80251481
quote:
Op maandag 12 april 2010 09:46 schreef RuneRose het volgende:
April
Films
83. [ afbeelding ] The Ghost Writer (Roman Polanski, 2010) :: 8.0
84. [ afbeelding ] The Crimson Pirate (Robert Siodmak, 1952) :: 7.0
85. [ afbeelding ] Love Me Tonight (Rouben Mamoulian, 1932) :: 8.5
86. [ afbeelding ] A Single Man (Tom Ford, 2009) :: 8.0
87. [ afbeelding ] Flawless (Michael Radford, 2007) :: 6.5

Series
88. [ afbeelding ] Coupling - Seizoen 3 (Martin Dennis, 2000) :: 8.0
89. [ afbeelding ] Curb Your Enthusiasm - Seizoen 4 (Larry David, 2000) :: 10.0
Jee, zeg. Bedankt! .
Echt, het is zo enorm fijn als jij je lijstje weer post. Puik! Met jouw cijfers weet ik tenminste wat ik wel en niet moet gaan kijken. Thanks dude. .
  dinsdag 13 april 2010 @ 08:11:28 #117
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_80252420
quote:
Op maandag 12 april 2010 19:32 schreef banaantjeEE het volgende:
Is dit een gedacht, maar wordt hier alsmaar minder in gepost? Ik zit zonder ideeën... daarmee
Merk ik ook op ja. Ik post zelf overigens ook minder, maar komt omdat ik weinig films zie de laatste tijd. Lees vooral mee.
pi_80252467
How to Train Your Dragon

Gisteravond gezien in 3D in Pathe Imax. Vooraf eigenlijk vrij weinig van verwacht maar ik was best aangenaam verrast. De film is echt prachtig geanimeerd (de drakenvliegscene's zijn erg mooi in 3D), bevat leuke humor, aandoenlijke personage's (voornamelijk de draken) en het verhaal blijft boeiend tot het eind. Onverwacht toch een erg leuke film.
Cijfer: 8
IMDB: 8,3
  dinsdag 13 april 2010 @ 13:31:31 #119
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_80261540
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 02:13 schreef Stali het volgende:

[..]

Jee, zeg. Bedankt! .
Echt, het is zo enorm fijn als jij je lijstje weer post. Puik! Met jouw cijfers weet ik tenminste wat ik wel en niet moet gaan kijken. Thanks dude. .
Nou, waar heb ik dit sarcasme aan verdiend.

Of vind je me gewoon heel lief?
  dinsdag 13 april 2010 @ 14:06:41 #120
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_80262995
quote:
Op maandag 12 april 2010 20:44 schreef schijffie het volgende:

[..]

En nu in het Nederlands?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  dinsdag 13 april 2010 @ 14:15:09 #121
37885 BlackSheep
Supermellowman
pi_80263323
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 02:13 schreef Stali het volgende:

[..]

Jee, zeg. Bedankt! .
Echt, het is zo enorm fijn als jij je lijstje weer post. Puik! Met jouw cijfers weet ik tenminste wat ik wel en niet moet gaan kijken. Thanks dude. .
Gelukkig ben jij er nog met je gezeur om zijn tamelijk zinloze bijdrage in een juist perspectief te plaatsen
Conquering myself until I see another hurdle approaching. Say you can, say you will!
pi_80264256
Ik denk dat dit voortdurende gezeur over de vorm van posts het topic ook niet goed doet. Ik snap dat mensen graag een zo volledig mogelijk onderbouwde mening lezen, maar om dan meteen alle korte overzichtsposts van anderen af te schieten...

Niet heel gek dus dat er wat minder gepost wordt in dit topic, nu de recensiegestapo altijd om de hoek lijkt te staan...

ps. laat er nu alsjeblieft niet weer een hele discussie over de vorm van recensies plaatsvinden
  dinsdag 13 april 2010 @ 15:00:26 #123
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_80265195
Aangezien Stali op de 1e pagina op dezelfde manier post vind ze me gewoon heel lief.
  dinsdag 13 april 2010 @ 20:19:48 #124
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_80278217
Død snø (Dead Snow) (2009, Nor, Tommy Wirkola)
NAZI-ZOMBIES!
Ik herhaal N-A-Z-I! Z-O-M-B-I-E-S!
Met zo'n concept verwacht je natuurlijk een zeer vermakelijke film. Gelukkig maakt de film de belofte wat dat betreft waar. Maar daarnaast is die ook goed spannend. Bovendien heeft een het een leuke groep slachtoffers, die niet heel irritant zijn.
cijfer: 8

Les triplettes de Belleville (2003, Fr, Sylvain Chomet)
Met de bijzondere spotprent-achtige manier van tekenen heeft de film een heel eigen grappige sfeer. Dat levert allemaal geinige karikaturen van Fransen en Amerikanen op.
Maar dat was niet genoeg om een film mee te vullen. Om een film te maken heb je imo meer nodig dan wat bewegende spotprenten. Het grootste minpunt was dat de film me emotioneel niks deed. De karakters lieten me compleet koud, alleen de hond interesseerde me nog een beetje.
cijfer: 6.5
pi_80284239
net 3/4 can de film

PANDORUM

gekeken, wat een bagger film... k snapte er geen ruk van rare film raar verhaal

vooral NIET kijken
pi_80284900
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 20:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Les triplettes de Belleville (2003, Fr, Sylvain Chomet)
Met de bijzondere spotprent-achtige manier van tekenen heeft de film een heel eigen grappige sfeer. Dat levert allemaal geinige karikaturen van Fransen en Amerikanen op.
Maar dat was niet genoeg om een film mee te vullen. Om een film te maken heb je imo meer nodig dan wat bewegende spotprenten. Het grootste minpunt was dat de film me emotioneel niks deed. De karakters lieten me compleet koud, alleen de hond interesseerde me nog een beetje.
cijfer: 6.5
Binnenkort komt de nieuwe film van Sylvain Chomet uit: The Illusionist, geschreven door Chomet en Jacques Tati. Ik ben wel benieuwd.
  Redactie Games woensdag 14 april 2010 @ 00:03:50 #127
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_80289825
Kick-Ass (2010)


Genre: Actie/Komedie/Drama
Regisseur: Matthew Vaughn
Acteurs: Aaron Johnson, Lyndsy Fonseca, Nicolas Cage, Chloe Moretz, Christopher Mintz-Plasse
Tijd: 117 min.
IMDb: 8,3/10 (met 6.712 stemmen)

Dave Lizewski (Aaron Johnson) is een doodnormale High School student die eigenlijk nergens bij hoort. Geen Jock en geen studiebol. Gewoon iemand zonder ambitie. Hij is samen met een paar vrienden een grote Fan van Comics. Maar op een dag wordt ie samen met een vriend overvallen en besluit om een keer wat te doen aan de machteloosheid en het toekijken hoe onschuldige mensen overvallen, in elkaar geslagen of aangerand worden. Dave besluit om wat met z'n leven te doen en om dat te doen wil hij een Superheld te worden, zonder dat hij ook maar bijzondere krachten of jaren training heeft gehad.

Vandaag gezien in de sneak, bijzonder vermakelijke film moet ik zeggen. In eerste opzicht leek het me meer een kinderfilm zoals Spy Kids, maar schijn bedriegt, deze film ontpopt zich werkelijk waar in een over the top bloederige actiefilm (vandaar de Rated R) met nog wel het komisch sausje eroverheen. Je ziet ook veel invloeden van Spider-Man, Batman, en het wat serieuze van Watchmen maar dan met een
Het is eigenlijk ook meteen een anti-superhelden film, want één van de eerste acties die Dave als superhero uitvoert, eindigt voor hemzelf in het ziekenhuis. Verder gaat de regel, "geen vrouwen of kinderen" slaan niet echt op, wat de film wat controversieel maakt. Het is hilarisch, soms zielig, soms plaatsvervangend beschamend en vaak erg pijnlijk. Nicolas Cage is ook een leuke toevoeging als actieheld. Verder ook het moraal, wat doe jij als jij ziet dat mensen mishandeld worden? Daar wordt je even met de neus op de feiten gedrukt, hoe het met de maatschappij tegenwoordig gesteld is.

Voor mij wel een aanrader..

Mijn Score: 8/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Noodle op 14-04-2010 00:09:30 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  woensdag 14 april 2010 @ 02:11:23 #128
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_80291852
Helemaal eens met Mr.Noodle. Vandaag ook gezien in de sneak en Kick-ass is gewoon kickass . Ik had echt een kinderfilm verwacht zonder gescheld, bloed en met slechte humor maar het is dus precies het tegenovergestelde. Ik vond hem hilarisch.

Een aanrader, zeker als je weer eens een goede film met Nicolas Cage wil zien
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  woensdag 14 april 2010 @ 12:20:14 #129
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_80299887
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:42 schreef trebremmit het volgende:
The Man Who Shot Liberty Valance 1962 (John Ford)

Senator Ransom Stoddard keert terug naar het stadje Shinbone in het Wilde Westen om de begrafenis van een oude vriend bij te wonen. Tegen een journalist, die zich afvraagt wat de senator hier doet, vertelt hij hoe hij zijn carrière begon als 'The Man Who Shot Liberty Valance'.
James Stewart als Ransom Stoddard, John Wayne als Tom Doniphon en Lee Marvin als de badguy Liberty Valance.
Zelden zo'n geweldige western gezien, schitterend zwart-wit, subliem camerawerk en een ontroerend en sterk opgebouwd verhaal. Lee Marvin als badguy is angstaanjagend en James Stewart vind ik eindelijk eens geloofwaardig als een wat naïeve advocaat, John Wayne is de eenzame en realistische cowboy.
Deze film vol symboliek is zeker een aanrader. 9/10
[ afbeelding ]
Fantastische film inderdaad! Normaal gesproken irriteer ik mij aan Jimmy Stewart, maar in deze klassieker valt dat reuze mee. Binnenkort een serie John Wayne films kijken
Overal verstand van.
pi_80300795
JCVD (Mabrouk El Mechri, 2008)
Zag hem voor een prikkie in de grabbelbak liggen en dacht, toch maar eens proberen. Viel me zeker niet tegen! Van Damme laat zelfs zien nog wel redelijk te kunnen acteren, met name enkele monologen vond ik behoorlijk sterk. Verder vielen de regie en de toch wel redelijk originele aanpak me in positieve zin op. Voeg daar nog een aantal grappige momenten aan toe en je hebt een vermakelijk film. 7.3


The Man from Laramie (Anthony Mann, 1955)
Sterke western van Anthony Mann, met in de hoofdrol James Stewart. Valt eigenlijk maar weinig op aan te merken, misschien de rol van James Stewart. Ben zelf groot fan van de beste man en hij levert hier een prima prestatie, maar ik ben er nog niet helemaal over uit of hij hier imagematig goed op zijn plek is. Hij heeft toch niet echt de uitstraling van een stoere western held. Plot steekt prima in elkaar, de personages zijn redelijk complex en niet per definitie goed of slecht. Hopen dat de andere titels uit The Greatest Westerns box ook zo goed bevallen! 8.5
pi_80302005
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 20:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:

Les triplettes de Belleville (2003, Fr, Sylvain Chomet)
Met de bijzondere spotprent-achtige manier van tekenen heeft de film een heel eigen grappige sfeer. Dat levert allemaal geinige karikaturen van Fransen en Amerikanen op.
Maar dat was niet genoeg om een film mee te vullen. Om een film te maken heb je imo meer nodig dan wat bewegende spotprenten. Het grootste minpunt was dat de film me emotioneel niks deed. De karakters lieten me compleet koud, alleen de hond interesseerde me nog een beetje.
cijfer: 6.5
Van dezelfde producent is The Secret of Kells. Heb je die gezien? Die vond ik enorm de moeite waard, met name door de afwijkende animaties en het authentieke, mystieke sfeertje.
pi_80306069
quote:
The Man from Laramie (Anthony Mann, 1955)
Sterke western van Anthony Mann, met in de hoofdrol James Stewart. Valt eigenlijk maar weinig op aan te merken, misschien de rol van James Stewart. Ben zelf groot fan van de beste man en hij levert hier een prima prestatie, maar ik ben er nog niet helemaal over uit of hij hier imagematig goed op zijn plek is. Hij heeft toch niet echt de uitstraling van een stoere western held. Plot steekt prima in elkaar, de personages zijn redelijk complex en niet per definitie goed of slecht. Hopen dat de andere titels uit The Greatest Westerns box ook zo goed bevallen! 8.5
Die heb ik gisteren gekocht, ben benieuwd!
pi_80307312
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:10 schreef casper019 het volgende:
net 3/4 can de film

PANDORUM

gekeken, wat een bagger film... k snapte er geen ruk van rare film raar verhaal

vooral NIET kijken
Als je het verhaal na 3/4 nog steeds niet snapt moet je misschien toch iets minder bier zuipen
pi_80308721
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:38 schreef Shoombak het volgende:

[..]

Als je het verhaal na 3/4 nog steeds niet snapt moet je misschien toch iets minder bier zuipen
het was gewoon een kut film
  woensdag 14 april 2010 @ 16:49:51 #135
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_80310264
quote:
Op woensdag 14 april 2010 13:21 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Van dezelfde producent is The Secret of Kells. Heb je die gezien? Die vond ik enorm de moeite waard, met name door de afwijkende animaties en het authentieke, mystieke sfeertje.
Deze ga ik eens checken. Heb al veel lof gehoord over deze film
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_80310269
weet iemand of clash of the titans wat is?
  woensdag 14 april 2010 @ 16:51:50 #137
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_80310364
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:50 schreef casper019 het volgende:
weet iemand of clash of the titans wat is?
Gezien de reacties in dit topic, is de film niet veel soeps. Desalniettemin ga ik de film zeker checken
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_80310602
Vooral niet in 3D kijken als ik het zo hoor..gewoon de 2D
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_80311243
big small soldier
pi_80311312
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:20 schreef macondo het volgende:

[..]

Fantastische film inderdaad! Normaal gesproken irriteer ik mij aan Jimmy Stewart, maar in deze klassieker valt dat reuze mee. Binnenkort een serie John Wayne films kijken
Als cowboy vind ik Stewart vaak niet geloofwaardig en in veel films doet hij vaak dezelfde trucjes maar in deze film was hij perfect gecast als advocaat.Leuk dat je ervan genoten hebt!
  woensdag 14 april 2010 @ 17:42:10 #141
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_80312174
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:47 schreef Hulkio het volgende:The Man from Laramie (Anthony Mann, 1955)
Sterke western van Anthony Mann, met in de hoofdrol James Stewart. Valt eigenlijk maar weinig op aan te merken, misschien de rol van James Stewart. Ben zelf groot fan van de beste man en hij levert hier een prima prestatie, maar ik ben er nog niet helemaal over uit of hij hier imagematig goed op zijn plek is. Hij heeft toch niet echt de uitstraling van een stoere western held. Plot steekt prima in elkaar, de personages zijn redelijk complex en niet per definitie goed of slecht. Hopen dat de andere titels uit The Greatest Westerns box ook zo goed bevallen! 8.5
Hij speelt hier dan ook geen stoere western held? Ik vind hem hier juist prima op zijn plaats. Het is natuurlijk wel verrassend dat hij zo vaak op duikt in het sadistische universum van Anthony Mann (als je de rest van de films van Stewart bekijkt tenminste). Maar om je dan direct af te vragen of hij wel op zijn plaats is gaat in mijn ogen wat ver. Misschien is het juist die combinatie dat de films zo bijzonder maakt?

Ik heb 'm toevallig ook gezien gisteren. Ik gaf een 9.
pi_80315878
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:14 schreef Mekkalomp het volgende:
big small soldier

Da bing xiao jiang (2010)

aka "Little Big Soldier" - International (English title)
pi_80318667

Creation (2009)

English naturalist Charles Darwin struggles to find a balance between his revolutionary theories on evolution and the relationship with religious wife, whose faith contradicts his work.

IMDB 6.8

Ik was benieuwd naar de film na het zien van een trailer. Het was niet helemaal wat ik ervan hoopte, maar alleszins een boeiend verhaal. De sfeer is goed en Paul Bettany is een voortreffelijk acteur.
"Everything we are, we are when we're alone."
pi_80328240
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:26 schreef schijffie het volgende:

[..]


Da bing xiao jiang (2010)

aka "Little Big Soldier" - International (English title)
je heb gelijk
pi_80328488
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:42 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Hij speelt hier dan ook geen stoere western held? Ik vind hem hier juist prima op zijn plaats. Het is natuurlijk wel verrassend dat hij zo vaak op duikt in het sadistische universum van Anthony Mann (als je de rest van de films van Stewart bekijkt tenminste). Maar om je dan direct af te vragen of hij wel op zijn plaats is gaat in mijn ogen wat ver. Misschien is het juist die combinatie dat de films zo bijzonder maakt?

Ik heb 'm toevallig ook gezien gisteren. Ik gaf een 9.
Zojuist ook gezien, hij was inderdaad prima op zijn plek, vond hem erg sterk in deze film.
En de film opzich was ook prima, heerlijke western met mooi uitgewerkte karakters.
pi_80330740
.

[ Bericht 97% gewijzigd door schijffie op 15-04-2010 03:57:49 ]
pi_80331218
Freeway

Nadat haar moeder en stiefvader gearresteerd zijn besluit de 15-jarige Vanessa Lutz op zoek te gaan naar haar grootmoeder die ze nooit ontmoet heeft. Onderweg krijgt ze autopech, en wordt ze opgepikt door Bob Wolverton, die werkt op een school voor jongens met problemen. Langzaam wint Bob Vanessa's vertrouwen, en begint ze te vertellen over het seksuele misbruik door haar stiefvader. Dan realiseert Vanessa zich echter dat Bob een beruchte snelwegmoordenaar is.


Nadat het me werd aangeraden bij elke andere film. en ik 24 met Kiefer Sutherland best goed vind, toch maar eens gekeken.
Erg leuk film in al zijn in al zijn absurditeit. Witherspoon speelt erg goed een vrij gestoorde tiener met anger issues. Lijkt soms een beetje op Natural Born Killers maar dan net iets netter en veel komischer.
  donderdag 15 april 2010 @ 09:34:09 #148
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_80333402
quote:
Op woensdag 14 april 2010 23:52 schreef trebremmit het volgende:Zojuist ook gezien, hij was inderdaad prima op zijn plek, vond hem erg sterk in deze film.
En de film opzich was ook prima, heerlijke western met mooi uitgewerkte karakters.
Dat dacht ik ook! De andere (western-)samenwerkingen zijn ook zeker de moeite waard. Vooral The Naked Spur vond ik echt fantastisch! Iets minder bekend (alhoewel hij flink in populariteit gestegen is sinds de DVD-box een paar jaar terug!), maar zeker zo goed zijn de westerns van Budd Boetticher. The Tall T, Decisision at Sundown, Seven Man From Now, ze zijn niet te versmaden! Tot slot wil ik nog Jacques Tourneur's Canyon Passage aanraden, ook een zeer bijzondere western die zijn tijd toch een stuk vooruit lijkt te zijn (in vergelijking met genre-genoten dan!). Ik weet helemaal niet of je hier op zit te wachten (misschien ken je het ook allemaal al wel!), haha. Maar omdat je nu zo'n bijzondere western gezien hebt dacht ik "Misschien wil hij er wel veel meer zien".
  donderdag 15 april 2010 @ 10:36:26 #149
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_80335084
Funny People 2009
Funny People gaat over komediant George Simmons (Adam Sandler). Hij is succesvol, vrouwen houden van hem en mannen willen zoals hem zijn. Keerzijde is het feit dat Simmons zelf een ingenomen, arrogante zak is die om niemand iets geeft. Hier lijkt verandering in te komen als hij erachter komt dat hij niet meer zolang te leven heeft.
Tsjonge jonge wat een langdradige en saaie film. Moesten de grappen van die stand-up comedies nog wat goed zijn ok...maar zelfs dat trok op niets. Film was veel te traag. Hij kon al 100x eerder gedaan zijn. Sorry, maar dit is hem niet, echt zonde van je tijd.
3.5

Linkeroever 2008
Marie is erg gelukkig wanneer ze kan intrekken bij haar nieuwe vriend, tot ze ontdekt dat er in één van de kelders van zijn flatgebouw een vreemd zwart gat is. Haar vriend overtuigt haar dat ze dingen ziet die er niet zijn en dat dat te wijten is aan haar revalidatie na een sportblessure. Hoe meer ze door dat gat bezeten raakt, hoe meer ze van haar omgeving gaat vervreemden.
De trailer leek nog wel vrij hoopgevend,maar de film viel toch wel erg tegen,een film met weinig vaart,ergens halverwege komt er toch iets wat lijkt op enige spanningsopbouw,maar dat rare einde zorgde ervoor dat ik de film geen 2e keer meer kijk.
5
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_80339946
quote:
Op donderdag 15 april 2010 09:34 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook! De andere (western-)samenwerkingen zijn ook zeker de moeite waard. Vooral The Naked Spur vond ik echt fantastisch! Iets minder bekend (alhoewel hij flink in populariteit gestegen is sinds de DVD-box een paar jaar terug!), maar zeker zo goed zijn de westerns van Budd Boetticher. The Tall T, Decisision at Sundown, Seven Man From Now, ze zijn niet te versmaden! Tot slot wil ik nog Jacques Tourneur's Canyon Passage aanraden, ook een zeer bijzondere western die zijn tijd toch een stuk vooruit lijkt te zijn (in vergelijking met genre-genoten dan!). Ik weet helemaal niet of je hier op zit te wachten (misschien ken je het ook allemaal al wel!), haha. Maar omdat je nu zo'n bijzondere western gezien hebt dacht ik "Misschien wil hij er wel veel meer zien".
Bedankt voor de tips, Seven men from now ken ik al en vond ik goed, de rest ga ik zeker eens opzoeken. Zit de laatste tijd in een western mood en die van Anthony Mann bevallen me goed, alleen Winchester '73 viel me wat tegen. Ik wil The Furies nog eens kopen alleen die is zo duur.
pi_80340624
The Cincinnatti Kid (Norman Jewison, 1965)



Pokerfilm met Steve McQueen als up-and-coming pokeraar die de degens gaat kruisen met de veteraan Lancey Howard (een geweldige Edward G. Robinson) van wie iedereen verwacht (en nog meer hoopt) dat hij een keer van zijn troon gestoten zal worden.

Na een swingende openingscene wordt het even allemaal wat minder (Ann-Margret , en ook Rip Torn is aan het overacteren), maar als de pokerwedstrijd eenmaal begint is het geweldig. Ook Joan Blondell is goed als de grand old lady van het pokeren in New Orleans.

8
Life's a Peckinparty
  donderdag 15 april 2010 @ 18:07:27 #152
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_80352171
An Education (2009, VK, Lone Scherfig)
Dit is natuurlijk de film van de doorbraak van Carey Mulligan. Ze is ongetwijfeld de ster van de film en steelt elke scene. Dit terwijl de rest van de cast ook overtuigend is, met o.a. een altijd goede Peter Sarsgaard en een zeer sterke Alfred Molina.
De verhouding tussen Jenny en David ontwikkelt zich in de film op een heel natuurlijk tempo. Waardoor het toch redelijke voorspelbaarheid van het plot niet al te veel stoort. Maar uiteindelijk blijft mijn gevoel over de film het best samen te vatten in deze zin uit een review van Empire: "Enough to like, but not enough to truly excite."
cijfer: 7.5

Opening Night (1977, VS, John Cassavetes)
Weer een pracht film van Cassavetes met Gena Rowlands als actrice, die worstelt met haar drankprobleem dat wordt verergerd door haar moeilijkheid met ouder worden, wat ook het thema in haar nieuwe toneelstuk is, waar de titel naar verwijst.
Wat mij vooral opviel in deze film was de muziek. Waar Cassavetes film altijd al gekenmerkt werden door jazzy muziek, was dat vooral om een sfeer te creëeren. Hier sluit de muziek ook feilloos aan om de gemoedstoestand van de karakters weer te geven.
cijfer: 9

[ Bericht 30% gewijzigd door Lonewolf2003 op 15-04-2010 19:03:19 ]
pi_80364106
clash of the titans

ondanks alle negatieve reacites toch gegeken en vond hem best gaaf, keek lekker weg..!! 6.5

adventureland

tegenvaller, heeft echt een tehoog cijfer op imbd, film word nergers echt grappig ofzo maar kijkt wel oK weg

6
pi_80367983
Net ook Kick-Ass bekeken in de bios.

EPISCH!

De opbouw is niet spectaculair, maar zeker vermakelijk, vaak grappig en gewoon noodzakelijk. Als de film dan echt losbarst is er ook geen houden meer aan. Met name het elfjarige, grofgebekte vechtmachinetje genaamd Hit Girl steelt dan de hele show. Ontzettend brute actie die gaaf in beeld wordt gebracht; alle remmen los.

Wist niet wat ik kon verwachten, maar heb 2 geniale uren doorgebracht met deze film.

(zelfs de stereotype-neger in de stoel voor me, die overal een reactie op heeft en meeschreeuwt met de film, kon ik prima hebben. Hij voegde zelfs bijna toe aan de ervaring.)

IMDb: 8,4 / Ik: 9,0
  vrijdag 16 april 2010 @ 01:46:57 #155
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_80370509
quote:
Op donderdag 15 april 2010 12:47 schreef trebremmit het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips, Seven men from now ken ik al en vond ik goed, de rest ga ik zeker eens opzoeken. Zit de laatste tijd in een western mood en die van Anthony Mann bevallen me goed, alleen Winchester '73 viel me wat tegen. Ik wil The Furies nog eens kopen alleen die is zo duur.
Ja, volgens mij is de enige fatsoenlijke versie de Criterion? Volgens mij kan je 'm nu voor 20 euro kopen via dvdpacific ofzo. Heb 'm zelf ook en het is wel een bijzonder verzorgde uitgave van een uitstekende film! Naast audiocommentaar en interviews op de DVD zelf zit het boek zelf er ook nog bij en een stuk van Robin Wood, wat een bijzonder interessante schrijver is! Wat mij betreft is de box het zeker waard.
pi_80385237
Doubt
Set in 1964, Doubt centers on a nun who confronts a priest after suspecting him of abusing a black student. He denies the charges, and much of the play's quick-fire dialogue tackles themes of religion, morality, and authority.

Sterke en boeiende film van begin tot het einde.
De karakters die werden neergezet door Meryl Streep en Philip Seymour Hoffman waren zeer sterk.

IMDb: 7,7
Mijn cijfer: 7,8
pi_80387023
Zojuist Sherlock Holmes gekeken, zeer vermakelijk en een aardig sterk verhaal.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_80391867
Star Trek

Mijn kennis over Star Trek was ongeveer nul voor deze film dus ik ging er ook wel in met het vooroordeel dat het niks zou zijn. Maar ik werd best aangenaam verrast. De film houdt er een goed tempo in, bevat genoeg actie scenes, acteer prestaties zijn prima (vooral Zachary Quinto als Spocke beviel me erg goed) en is prima te volgen zonder enige voorkennis van Star Trek. Prima vermaakt met deze film.
Cijfer: 8
  vrijdag 16 april 2010 @ 17:51:18 #159
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_80392561
Ninja Assassin 2009
Als kind is Raizo van straat gehaald en getraind tot één van de meest dodelijke moordenaars van de wereld door de Ozunu-clan, een geheime maatschappij diens bestaan als een mythe wordt beschouwd. Door de genadeloze moord op zijn vriendin, door de Ozunu-clan, verdwijnt Raizo, wachtend en voorbereidend op wraak. Ondertussen onderzoekt Europol-agente Mika Coretti een aantal politieke moorden in Berlijn. Ze komt op het spoor van een ondergronds netwerk van Aziatische huurmoordenaars. Ondanks een verbod van haar baas bekijkt ze geheime bestanden om meer over deze Ozunu-clan te weten te komen. Hierdoor wordt ze echter zelf een doelwit. De clan stuurt de gevaarlijke Takeshi met een groep moordenaars op haar af, maar Raizo weet haar te redden. Nu staan ze beiden op de dodenlijst...
De schrijver en regisseur van het verhaal hadden in hun hoofd, dat ze veel bloed, afgehakte koppen, zwaarden en messen wouden zien.
Toen ze het hele script en idee af hadden. Kwamen ze erachter dat ze er ook nog verhaal bij moesten bedenken. Dan maar iets met een man een vrouw die verliefd worden op elkaar.
Geen sterk verhaal, maar wel lekker veel actie.
7

The Stepfather 2009
Michael Harding keert terug naar huis na een periode op de militaire school gezeten te hebben. Eenmaal thuis ziet hij dat zijn moeder erg gelukkig is met haar nieuwe vriend, maar Michael vertrouwt het niet helemaal. David, de nieuwe vriend van zijn moeder, is verdacht vaak aanwezig om een helpende hand te bieden. Is hij echt zo aardig als hij lijkt, of zijn de twijfels van Michael terecht?
Hele goede spannende thriller. Erg goed geacteerd en een open einde (deel 2 remake ???).
8.5
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_80392902
DOA: Dead or Alive (2006)
Slechte film, maar de actie was wel leuk

Naked Gun 33⅓: The Final Insult
Leuke film vol met flauwe grappen
Children of the night. What music they make.
pi_80393161
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 20:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Død snø (Dead Snow) (2009, Nor, Tommy Wirkola)
NAZI-ZOMBIES!
Ik herhaal N-A-Z-I! Z-O-M-B-I-E-S!
Met zo'n concept verwacht je natuurlijk een zeer vermakelijke film. Gelukkig maakt de film de belofte wat dat betreft waar. Maar daarnaast is die ook goed spannend. Bovendien heeft een het een leuke groep slachtoffers, die niet heel irritant zijn.
cijfer: 8

vraag me af of je deze wel serieus gezien hebt? dit was dus echt de grootste flopper ooit als je het mij vraagt.
pi_80393741
quote:
Op donderdag 15 april 2010 09:34 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook! De andere (western-)samenwerkingen zijn ook zeker de moeite waard. Vooral The Naked Spur vond ik echt fantastisch! Iets minder bekend (alhoewel hij flink in populariteit gestegen is sinds de DVD-box een paar jaar terug!), maar zeker zo goed zijn de westerns van Budd Boetticher. The Tall T, Decisision at Sundown, Seven Man From Now, ze zijn niet te versmaden! Tot slot wil ik nog Jacques Tourneur's Canyon Passage aanraden, ook een zeer bijzondere western die zijn tijd toch een stuk vooruit lijkt te zijn (in vergelijking met genre-genoten dan!). Ik weet helemaal niet of je hier op zit te wachten (misschien ken je het ook allemaal al wel!), haha. Maar omdat je nu zo'n bijzondere western gezien hebt dacht ik "Misschien wil hij er wel veel meer zien".
Canyon Passage heb ik besteld in een box met nog drie andere westerns en The Naked Spur heb ik in een box besteld met nog vijf andere films van Stewart, ben heel benieuwd! Die Boetticher bestel ik later wel een keer, is beter voor mijn bankrekening.
  Moderator vrijdag 16 april 2010 @ 19:07:30 #163
9859 crew  Karina
Woman
pi_80394961
Luftslottet som sprängdes, oftewel Millenium 3
Thriller

Een jonge vrouw moet terechtstaan wegens poging tot moord op haar vader. Ze heeft al eerder geprobeerd hem te vermoorden, omdat hij haar moeder mishandelde, en werd toen opgesloten in een psychiatrische inrichting.

Maar er zit wat meer achter, de vader is een spion die van Rusland naar Zweden is overgelopen en hij werd in bescherming genomen door een geheime organisatie.

Gaandeweg de film wordt de organisatie ontmaskerd, met behulp van een journalist die werkt voor het blad Milennium, die daardoor ook zorgt voor de vrijlating van de jonge vrouw.

Helaas had ik deel 1 en 2 niet gezien, waardoor ik het af en toe niet helemaal kon volgen. Jammer, want ik vond het een spannend verhaal. Wel had ik een beetje het idee dat ik, in plaats van naar een speelfilm, zat te kijken naar een lange aflevering van een Duitse (in dit geval dus Zweedse) Krimi.

Deel 1 en deel 2 ga ik zeker ook nog kijken, om te zien wat er verder nog allemaal achter dit verhaal zit.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 16 april 2010 @ 20:27:12 #164
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_80397920
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 19:07 schreef Karina het volgende:
Luftslottet som sprängdes, oftewel Millenium 3
Thriller

Een jonge vrouw moet terechtstaan wegens poging tot moord op haar vader. Ze heeft al eerder geprobeerd hem te vermoorden, omdat hij haar moeder mishandelde, en werd toen opgesloten in een psychiatrische inrichting.

Maar er zit wat meer achter, de vader is een spion die van Rusland naar Zweden is overgelopen en hij werd in bescherming genomen door een geheime organisatie.

Gaandeweg de film wordt de organisatie ontmaskerd, met behulp van een journalist die werkt voor het blad Milennium, die daardoor ook zorgt voor de vrijlating van de jonge vrouw.

Helaas had ik deel 1 en 2 niet gezien, waardoor ik het af en toe niet helemaal kon volgen. Jammer, want ik vond het een spannend verhaal. Wel had ik een beetje het idee dat ik, in plaats van naar een speelfilm, zat te kijken naar een lange aflevering van een Duitse (in dit geval dus Zweedse) Krimi.

Deel 1 en deel 2 ga ik zeker ook nog kijken, om te zien wat er verder nog allemaal achter dit verhaal zit.
[ afbeelding ]
Wie begint nu bij het kijken van een trilogie met het derde deel? Ik moet nog aan deel 2 en 3 beginnen. Deel 2 ligt reeds klaar, nadat ik deel 1 in de bioscoop had gezien. Vond het in het begin wel grappig: die tongvallen in het Zweeds
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  Moderator vrijdag 16 april 2010 @ 20:46:53 #165
9859 crew  Karina
Woman
pi_80398816
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:27 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Wie begint nu bij het kijken van een trilogie met het derde deel? Ik moet nog aan deel 2 en 3 beginnen. Deel 2 ligt reeds klaar, nadat ik deel 1 in de bioscoop had gezien. Vond het in het begin wel grappig: die tongvallen in het Zweeds
Ik dacht dat het aparte verhalen waren, ik kende het eigenlijk verder niet. En dat Zweeds is inderdaad grappig en soms kun je het ook een beetje verstaan als je je best doet.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 17 april 2010 @ 00:43:29 #166
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_80408820
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 18:31 schreef trebremmit het volgende:

[..]

Canyon Passage heb ik besteld in een box met nog drie andere westerns en The Naked Spur heb ik in een box besteld met nog vijf andere films van Stewart, ben heel benieuwd! Die Boetticher bestel ik later wel een keer, is beter voor mijn bankrekening.
Ah, leuk om te lezen! Twee mooie aankopen. Ik ben benieuwd naar je bevindingen!
  zaterdag 17 april 2010 @ 09:03:10 #167
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_80411816
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 19:07 schreef Karina het volgende:
. Wel had ik een beetje het idee dat ik, in plaats van naar een speelfilm, zat te kijken naar een lange aflevering van een Duitse (in dit geval dus Zweedse) Krimi.


Dat gevoel zul je bij deel 1 en 2 ook hebben .
Niet meer actief op Fok!
pi_80414271
Idi i Smotri [Come and See], (Elem Klimov, 1985)



Wow, dit was intens. 14-jarige jongen uit Wit-Russsische platteland wil een partizaan worden maar leert al snel de andere kant van de oorlog kennen.

Erg donker, maar bovenal indrukwekkend. Prachtige shots en vooral erg goed geluid. De actiescenes (ontploffingen met name) kwamen zo anders over dan in een doorsnee-film. Sommige scenes vergeet je echt nooit meer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Echter niet zo geschikt voor een gezellig avondje met het hele gezin

9.5
Life's a Peckinparty
pi_80415479
The War Game

Realistische weergave wat de gevolgen zouden zijn van een nucleaire aanval op Engeland. Bij vlagen erg heftig en grafisch, maar weet daardoor wel goed zijn boodschap over te brengen.

8/10
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_80421036
61) Ninja Assassin
Een hoop ninjageweld met veel bloed in … Berlijn?!...ohwell, kijkt enigszins lekker weg. De harde ninjacultuur is best goed weergegeven. Rest van de film is gevuld met slecht achterende bijrollen en geinige Kill-bill-achtige vechtscènes.
5.6/10

http://www.imdb.com/title/tt1186367/


_________________
Hi :)
  zaterdag 17 april 2010 @ 19:15:53 #171
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_80426179
The Final 2010
"The Final" is a movie about a group of tormented teenage school kids who are constantly humiliated by the more popular and stronger bullies. This isn't the first movie to touch on the bullying subject but this movie shows what happens when the tormented finally snap and decide to take justice into their own hands in the most brutal way possible.
Wat een kansloze en waardeloze films was dit zeg . Nergens valt een reden te bespeuren om deze film goed te vinden. Het acteerwerk is miserabel, net zoals het verhaal. Zonde van je tijd dit.
1.5

De Helaasheid Der Dingen 2009
De jonge Gunther Strobbe groeit op in een marginale familie die leeft volgens het motto 'God schiep de dag en wij nietsnutten slepen er ons doorheen'. Aan die routine van alcohol, rokkenjagen en nietsdoen komt plots een eind als Gunther door een sociaal werkster van zijn familie wordt gescheiden en in een Internaat wordt geplaatst. Vijftien jaar later dreigt Gunther vader te worden van een ongewenst kind. Gaat hij hetzelfde lot als zijn vader tegemoet? Of kan hij wel ontsnappen aan de helaasheid der dingen?
Dit was dan weer een schitterende film.
De zelfkant van de samenleving is ook een onderwerp dat het altijd goed doet (Shameless, Flodder, Tokkies, New Kids). Maar De Helaasheid der Dingen - wat een geweldige titel trouwens - brengt het tussen de heerlijke platheid door behoorlijk serieus, hoewel het nergens echt poëtisch of dramatisch wordt om aangrijpend te zijn. Zeker niet erg, want het vermaak is er natuurlijk niet minder om.
Het draaft af en toe wel iets te ver door zoals met de dwergen, alsof het de absurditeit van Ex Drummer wilt benaderen wat bij voorbaat niet te doen is en eigenlijk ook onnodig was. Heb overigens beide boeken niet gelezen, dus ben er onbevangen in gegaan.
Het oude sfeertje is mooi neergezet, aardige soundtrack (had van mij op momenten wel rauwer gemogen) en goed acteerwerk, alleen de winnaar van de eerste wedstrijd (Koen geloof ik) viel een beetje uit de toon.
9.5
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_80431578
http://www.imdb.com/title/tt1205489/

Gran Torino

Zeer goede film met good old Clint Eastwood.
Hier zijn niet veel woorden voor nodig.

8,5
pi_80431722
dear john

erg mooie film, zeker een aanrader

een dikke 7
  zaterdag 17 april 2010 @ 22:37:09 #174
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_80431792
Jennifer's Body

Het duurde effe voordat ik doorhad dat het een "indy film" was. Vandaar de vroege jaren 80 stylo en kleding.
De film was niet spetterend maar ik heb wel genoten van de blonde hoofdrolspeelster. De brunette tegenspeelster, Megan Fox (wist niet dat zij dat was) was ook niet erg boeiend of mooi vond ik.

Het verhaal:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_80461940
Wanted

erg gave actie film, echt een aanrader

dikke 7.5!
pi_80467196
Kick-Ass

Het leek mij helemaal niets, maar hij was super

9/10
pi_80471901
Dear John
quote:
Dear John gaat over een jonge soldaat John Tyree (Channing Tatum), die met verlof is. Tijdens dit verlof wordt hij verliefd op de schitterende, doch conservatieve studente Savannah Lynn Curtis (Amanda Seyfried). De twee beleven een mooie tijd en wanneer John weer op uitzending gestuurd wordt, belooft hij Savannah dat hij met haar wil trouwen zodra hij terugkomt. Maar de lange afstand tussen beiden lijkt voor meer problemen te zorgen dan verwacht.
Film is gebaseerd op een boek van Nicholas Sparks, die ook het eveneens verfilmde boek The Notebook schreef. Met deze informatie verwachtte ik en vriendin toch wel een redelijk meeslepend liefdes verhaal. Het romantische element in deze film komt er alleen niet echt helemaal uit. De relatie tussen John en Savannah neemt een wending halverwege de film die ik eigenlijk niet helemaal kon plaatsen. Gelukkig is de relatie tussen John en zijn vader nog enigszins interessant maar uiteindelijk deed het hem dat ook niet echt. De film is absoluut niet slecht maar het niveau van The Notebook komt nergens ook maar in zicht.
Cijfer: 6,5
Imdb: 5,6
pi_80472540
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:05 schreef Darkzell het volgende:
Dear John
[ afbeelding ]
[..]

Film is gebaseerd op een boek van Nicholas Sparks, die ook het eveneens verfilmde boek The Notebook schreef. Met deze informatie verwachtte ik en vriendin toch wel een redelijk meeslepend liefdes verhaal. Het romantische element in deze film komt er alleen niet echt helemaal uit. De relatie tussen John en Savannah neemt een wending halverwege de film die ik eigenlijk niet helemaal kon plaatsen. Gelukkig is de relatie tussen John en zijn vader nog enigszins interessant maar uiteindelijk deed het hem dat ook niet echt. De film is absoluut niet slecht maar het niveau van The Notebook komt nergens ook maar in zicht.
Cijfer: 6,5
Imdb: 5,6
Die ga ik zo meteen kijken!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_80477462
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:27 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Die ga ik zo meteen kijken!
eergister gezien tis een hele mooie film!!
pi_80477753
Gister heb ik



en



Gekeken.
Illuminated, Subtle & Aware
pi_80478362
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:49 schreef frank010 het volgende:
Gister heb ik

[ afbeelding ]

en

[ afbeelding ]

Gekeken.
hoewas the meen who stare at the goars
pi_80478630
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:06 schreef casper019 het volgende:

[..]

hoewas the meen who stare at the goars
Ik vond hem wel wat hebben, dat hele paranormale gedoe prikkelt mij altijd wel, helemaal als het dan ook nog is zo komedisch wordt gebracht. Goeie cast ook. Hij keek lekker weg. 7/10
Illuminated, Subtle & Aware
pi_80479542


Gisteren eindelijk Amer (2009) gezien. Ondanks dat ik hem heel erg graag wilde zien, was het wel een verrassing. Ik had het eigenlijk best anders verwacht. Hoger tempo vooral.

Maar eigenlijk vond ik het toch een hele aardige film. Met name het eerste en laatste gedeelte vond ik erg goed. Het eerste stuk was fijn gemonteerd. Je kon wel zien dat daar aardig wat werk in zat. Tweede deel was iets minder interessant, maar op zich wel doorheen te komen. En het laatste deel was wel lekker spannend.

Het is een beetje onzinnig om iets over het plot te vertellen. Muziek, sfeer, uiterlijk, montage waren veel boeiender. ****



Al meer mensen hem gezien?
pi_80482235
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:42 schreef casper019 het volgende:

[..]

eergister gezien tis een hele mooie film!!
Hmm. Ik weet het niet hoor, net gekeken. Vond vooral het einde stom. Misschien ff in spoiler zetten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kortom. Ontzettend goed idee, maar de uitwerking vind ik tien keer minder. Maar verder wel leuk, mooie momenten zitten erin en op het eind toch wel even gehuild.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_80483784
Sherlock Holmes
Detective Sherlock Holmes and his stalwart partner Watson engage in a battle of wits and brawn with a nemesis whose plot is a threat to all of England.

Vermakelijke, maar duistere film. Robert Downey Jr en Jude Law zetten hun rollen goed neer, mede dankzij de goede chemie tussen deze twee. Mark Strong als de ultieme bad guy deed het ook goed.
Maar toch moet ik ook wel zeggen dat ik hem ietwat vond tegenvallen.

IMDb: 7,6
Mijn cijfer: 7,0
pi_80492371
weet iemand een toffe comedy uit het jaar 2007 of daarvoor?
pi_80492947
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:23 schreef Mekkalomp het volgende:
weet iemand een toffe comedy uit het jaar 2007 of daarvoor?
40 year old virgin
Anchorman
Old School
Office Space
Superbad
pi_80499945
ANTICHRIST

kut film, niet kijken
pi_80499978
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:35 schreef JanPiraat het volgende:

[..]

40 year old virgin
Anchorman
Old School
Office Space
Superbad
thx office space & anchorman kende ik nog niet die ga ik ff regelen!!

ken je er nog meer ?
  maandag 19 april 2010 @ 22:14:08 #190
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_80500729
Night at the Museum
Niet heel geweldig, behalve als je het leuk vindt om Ben Stiller en een appje beurtelings elkaar in het gezicht te zien slaan. De film lijkt ook vooral gericht te zijn op het Amerikaanse filmpubliek gezien best veel referenties naar gebeurtenissen en personen uit de Amerikaanse geschiedenis. Maar goed, het is wel te verteren. Cijfer: 6

The Man from Earth
Een ruimte, waarin 90 minuten lang mensen met elkaar praten. Het kan tot beresterke films leiden, zoals natuurlijk 12 Angry Men. The Man from Earth is ook zo'n soort film. Een groep wetenschappers komt bij elkaar en één meldt dat hij al 14.000 jaar lang op aarde leeft. Door dit simpele concept blijft deze lowbudget film continu boeien. Soms ietwat rommelig of hobbelig qua verloop van het verhaal, maar over het algemeen niet al te storend. Ik heb me wel vermaakt . Cijfer: 8
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_80503020
The Blob (1958, Irvin S. Yeaworth Jr.)



De film uit de drive-in in Grease (toch?). Behoorlijke B-film, de dialogen zijn waardeloos maar het is toch best charmant en het zit goed in elkaar. Jammer dat de special effects op het laatst niet al te overtuigend meer zijn (ketchup in modelgebouwen...)

6

Overigens,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Life's a Peckinparty
pi_80504922
quote:
Op maandag 19 april 2010 21:59 schreef casper019 het volgende:

[..]

thx office space & anchorman kende ik nog niet die ga ik ff regelen!!

ken je er nog meer ?
-Wedding Crashers

-Walk Hard the Dewey Cox story

-Knocked up

-Harold and Kumar go to white castle
pi_80505092
Zojuist Cabin Fever 2 Gezien.

Wat een ranzige film was dit zeg. Bepaalde momenten moet ik toch echt even weg kijken.

IMDB: 4.5
Regenbui: 6 (Te danken aan de over de top ranzigheid)
pi_80506946
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:41 schreef Toad het volgende:
[ afbeelding ]

Gisteren eindelijk Amer (2009) gezien. Ondanks dat ik hem heel erg graag wilde zien, was het wel een verrassing. Ik had het eigenlijk best anders verwacht. Hoger tempo vooral.

Maar eigenlijk vond ik het toch een hele aardige film. Met name het eerste en laatste gedeelte vond ik erg goed. Het eerste stuk was fijn gemonteerd. Je kon wel zien dat daar aardig wat werk in zat. Tweede deel was iets minder interessant, maar op zich wel doorheen te komen. En het laatste deel was wel lekker spannend.

Het is een beetje onzinnig om iets over het plot te vertellen. Muziek, sfeer, uiterlijk, montage waren veel boeiender. ****



Al meer mensen hem gezien?
Was de beste film die ik dit jaar op het iffr zag. Misschien moet Argento deze film eens kijken om te zien hoe het ook alweer moest. Maar die overdosis aan geweldige Italiaanse/Japanse jaren 60 en 70 horror/thriller invloeden moeten je wel liggen. Zeker een kwart van de zaal was uit wanhoop al ver voor het einde vertrokken
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
pi_80507356
62) The Crazies
Lui worden half zombie-achtig iets door wat chemisch in hun water. Saaie film met slecht acteerwerk en cliché schrikmomenten. Er gebeuren allerlei dingen die niet verklaart worden en de film erg dom maken. Echt heel crazy worden ze ook nooit. Bleergh!
4.0/10

http://www.imdb.com/title/tt0455407/


_________________
Hi :)
  dinsdag 20 april 2010 @ 02:18:07 #196
218710 LittleTortillaBoy
Fill'em and Fold'em
pi_80507553
Windstorm
Een film over mensen die na een wereldwijde ramp in een schuur schuilen.
Het is een amateurfilm en lag voor 1 euro bij de vrije platen winkel maar was de slechtste film die ik ooit gezien heb. Ja slechter dan Battlefield Earth. De karakters waren niet overtuigend, het acteerwerk slecht, het camerawerk dramatisch, special effects een ramp, en het verhaal was er niet.

2/10


Never say never again
Een James Bond film uit 83 die officieel geen James Bond film is. (lees maar op imdb/wiki waarom)
Het acteerwerk is ok en de film heeft wel een air van special effects. Daarentegen zijn er toch wel een aantal dingen die niet bij een james bond film horen. Zo krijgt Q ineens een naam en mis ik de wel bekende James Bond theme. Pluspunt is natuurlijk de jonge Kim Basinger als bond girl Af en toe kreeg ik wel weer zo'n klassiek gevoel van: waarom zo'n uitgebreide manier bedenken om iemand te vermoorden (wat dan dus ook mislukt) terwijl je hem ook in z'n gezicht kan schieten, maar goed dat is ook de charme van zo'n oude bond film.

6,5/10
In the city you must fight to survive. Double the action, triple the excitement. About me
  dinsdag 20 april 2010 @ 10:43:58 #197
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_80511996
Amer Mooi avant-gardistische eerbetoon aan de Giallo (en andere cult-films van de 60s en 70s). Vond wel dat beeld trucjes zich op een gegeven moment erg gingen herhalen.

The Collector Ook wel een bijzonder filmpje. Een beetje vergelijkbaar met de Saw reeks, maar waar de moordenaar daar nog enige motivatie lijkt te hebben, krijgen we daar hier niets van te weten. De film ziet er bijzonder uit, is echt spannend, grappig, soms wat klungelig en ook lekker mysterieus.

Beide films krijgen van mij een acht.

Ik heb ook nog geprobeerd Revanche te kijken, maar daar was echt niet doorheen te komen. De eerste 9 minuten gingen nog, daarna keek ik op de klok, dacht ik op 43 minuten te zitten, maar zat ik op 13 en had ik geen idee wat er de afgelopen 4 minuten gepasseerd was. Dus die heb ik maar afgezet.

[ Bericht 19% gewijzigd door RuneRose op 20-04-2010 10:51:53 ]
pi_80512065
quote:
Op maandag 19 april 2010 22:14 schreef Falco het volgende:

The Man from Earth
Een ruimte, waarin 90 minuten lang mensen met elkaar praten. Het kan tot beresterke films leiden, zoals natuurlijk 12 Angry Men. The Man from Earth is ook zo'n soort film. Een groep wetenschappers komt bij elkaar en één meldt dat hij al 14.000 jaar lang op aarde leeft. Door dit simpele concept blijft deze lowbudget film continu boeien. Soms ietwat rommelig of hobbelig qua verloop van het verhaal, maar over het algemeen niet al te storend. Ik heb me wel vermaakt . Cijfer: 8
Ik vond hem ook erg boeiend
Illuminated, Subtle & Aware
  dinsdag 20 april 2010 @ 11:19:35 #199
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_80513215
The Secret Of Kells 2009
Ierland, negende eeuw. Brendan, een opgewekte en goedlachse weesjongen van 12 leeft in de abdij van Kells dat verscholen ligt in een verlaten groene vallei. Hij wordt er streng opgevoed door zijn oom, de abt Cellach, die de abdij met ijzeren hand leidt. Op een dag ontmoet hij de oude broeder Aidan. Deze ietwat vreemde man is een meester in het illustreren en houdt een buitengewoon, nog onvoltooid boek in bewaring. Enthousiast en begeesterd door deze ontmoeting laat Brendan zich meeslepen door de lokroep van de creativiteit en verbeelding. Hij heeft slechts nog één doel voor ogen: zelf meester illustrator worden en het waardevolle boek van Kells afwerken. Hij weet uiteindelijk te ontsnappen aan de sterke greep van zijn oom en waagt zich buiten de muren van Kells.


Beetje simplistisch getekend, maar ik vond hem o zo goed. Het verhaal kijkt ook lekker weg en verveelt geen seconde. Het is allemaal zeer origineel gevonden. Kortom, een zeer leuke film voor mensen die eens van een ietwat andere animatie houden en die tegelijkertijd fantasy kunnen waarderen.
8
7.5 op iMDB
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_80515729
quote:
Op maandag 19 april 2010 23:45 schreef JanPiraat het volgende:

[..]

-Wedding Crashers

-Walk Hard the Dewey Cox story

-Knocked up

-Harold and Kumar go to white castle
dieheb ik al gezien, maar office space en anchorman zijn dus echt leuke komedies?
welke is leuker
pi_80515770
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 12:27 schreef casper019 het volgende:

[..]

dieheb ik al gezien, maar office space en anchorman zijn dus echt leuke komedies?
welke is leuker
Beide zijn films waar je echt van moet houden. Of je vindt het fantastisch, of ongelooflijk slecht.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_80516376
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 12:28 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Beide zijn films waar je echt van moet houden. Of je vindt het fantastisch, of ongelooflijk slecht.
is het een beetje humor als superbad/knocked up?

of vergelijkbare films??
pi_80519556
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 12:27 schreef casper019 het volgende:

[..]

dieheb ik al gezien, maar office space en anchorman zijn dus echt leuke komedies?
welke is leuker
anchorman is wat flauwere humor. zijn beide goed.
  dinsdag 20 april 2010 @ 15:37:23 #204
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_80522981
Precious: Based on the Novel Push by Sapphire (2009, VS, Lee Daniels)
Hier word je niet echt vrolijk van. Tenzij je bedoelt dat je vrolijk wordt van het kijken van een goede film, want dat is het wel. Al is die nou ook weer niet zo verschrikkelijk goed als al het geprijs deed vermoeden.
cijfer: 7.5

The Man Who Shot Liberty Valance (1962, VS, John Ford)
Wat deze western zo goed maakt is niet de actie, het spannendste moment van de film is namelijk een debat. Niet dat de film saai is integendeel. Wat het zo goed maakt is de tegenstelling tussen de karakters van James Stewart en John Wayne. De ene het toonbeeld van rationeel idealisme, de ander een pragmatische realist, diplomatiek vs. actie. Verder gaat de film natuurlijk over hoe legendes worden geboren, soms door onwaarheden. Lee Marvin maakt Liberty Valance gelijktijdig charismatisch als afschuwwekkend, waardoor het één van de meest memorabele film schurken wordt.
cijfer: 8

Green Zone (2010, VS, Paul Greengrass)
Paul Greengrass en Matt Damon, dan denk je natuurlijk meteen aan the Bourne trilogie, dus verwachte ik een soort Bourne gaat naar Irak. En dat was het ook eigenlijk in meer of mindere mate. De film is spannend en vermakelijk. Daarnaast laat de film ook op een niet prekerig manier zien dat de oorlog ten eerste onder valse voorwendselen is begonnen en ten tweede welke missers er gemaakt werden in de besluitvorming vlak na de overwinning, zoals het niet gebruiken van het Iraakse leger om orde te houden.
Kritiekpunten op de film zijn dat in de actie scene's vaak gebruik wordt gemaakt van die tegenwoordige alom aanwezige schuddende hectische camera. Waarschijnlijk bedoelt om het idee van de chaos en hectiek op het moment zelf bij de karakters over te brengen, maar soms maakt het de scene's erg lastig en zelfs irritant om te volgen. Het ander minpunt is dat op het einde een plottwist zit, die echt al van mijlenver is te zien aankomen.
cijfer: 7.5
pi_80539818
The collector

http://www.moviemeter.nl/film/58609/info/150#156

Een ex-oplichter is wanhopig op zoek naar geld om zijn vrouw af te betalen, zodat ze de stad niet verlaat met hun dochter. Als hij inbreekt in het huis op het platteland van zijn rijke baas, komt hij erachter dat de familie wordt vastgehouden door een gemaskerde moordenaar, die het huis vol boobytraps heeft gezet.

hele spannende film, 1 van de engere films die ik de laatste tijd gezien heb

dikke 3.5*
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 april 2010 @ 23:08:42 #206
862 Arcee
Look closer
pi_80542869
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 10:43 schreef RuneRose het volgende:
Ik heb ook nog geprobeerd Revanche te kijken, maar daar was echt niet doorheen te komen. De eerste 9 minuten gingen nog, daarna keek ik op de klok, dacht ik op 43 minuten te zitten, maar zat ik op 13 en had ik geen idee wat er de afgelopen 4 minuten gepasseerd was. Dus die heb ik maar afgezet.
Zonde, het begin van die film is niet kenmerkend voor de film als geheel. Ik vond het een erg sterke film.
  woensdag 21 april 2010 @ 00:30:10 #207
298697 Master10
Dit seizoen Ajax kampioen!
pi_80545916
Net op tv een stuk van Poltergeist gezien. Maar is toch niet mn favoriete filmgenre
Trance music rules!
pi_80546650
http://www.imdb.com/title/tt0385278/

She's Too Young is een Amerikaanse televisiefilm uit 2004 over een schoolmeisje dat terecht komt in een wereld waarin seks gebanaliseerd is tot op school een syfilisepidemie uitbreekt.

Baggerfilm ): I can't believe I wasted my time!
  woensdag 21 april 2010 @ 09:05:59 #209
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_80549283
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 23:08 schreef Arcee het volgende:

[..]

Zonde, het begin van die film is niet kenmerkend voor de film als geheel. Ik vond het een erg sterke film.
Misschien dat ik het ooit nog eens probeer, al acht ik de kans klein. Dit zijn op het moment niet de films waar ik van hou, in tegendeel zelfs.
pi_80553110
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 19:15 schreef banaantjeEE het volgende:
The Final 2010
"The Final" is a movie about a group of tormented teenage school kids who are constantly humiliated by the more popular and stronger bullies. This isn't the first movie to touch on the bullying subject but this movie shows what happens when the tormented finally snap and decide to take justice into their own hands in the most brutal way possible.
Wat een kansloze en waardeloze films was dit zeg . Nergens valt een reden te bespeuren om deze film goed te vinden. Het acteerwerk is miserabel, net zoals het verhaal. Zonde van je tijd dit.
1.5
Hier sluit ik me volledig bij aan. Mijn cijfer een 1.0
pi_80555995



63) Mad Men Season 1
Stijlvolle charismatische tvserie die zich afspeelt in begin jaren 60. Het reclamebureau in New York is de hoofdsetting waar ‘nieuwe’ soorten marketing (zoals vanuit de wensen van de vrouw) worden ontdekt en uitgevoerd.
Roken als een ketter, overdag op kantoor drinken,medium televisie is net nieuw, vrouwen zijn nog zwaar onderdanige huisvrouwen en zwarten bedienen de blanken.
Hoofdrolspeler Don Draper is een coole moeilijke vent die zich verwikkeld in allerlei situaties.
Extra kudos voor de geweldig mooie Christina Hendricks als rooie sexbom en January Jones als ideale huisvrouw. De show heeft niet echt bijster veel spannende avonturen of diepgaande karakterontwikkelingen, maar het gevoel voor detail en de verplaatsing naar de jaren 60 is interessant genoeg om seizoen 2 te gaan kijken.
6.5/10
http://www.imdb.com/title/tt0804503/


_________________
Hi :)
pi_80567759
vanavond ga ik Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (2004) kijken ben erg benieuwd!
  woensdag 21 april 2010 @ 18:56:47 #213
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_80569003
Clash of the Titans.... Ik hou van mythologie dus heb me prima vermaakt. 3D was overbodig maar vond het niet hinderlijk ofzo alleen wilde ze af en toe wel de nadruk leggen op "kijk eens hoe 3D ik ben"

krijgt van mij een 6,5

ben wel benieuwd naar TRON 3D
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_80569303
Als je van mythologie houdt, zou je juist een flinke afkeer van 'Clash' moeten hebben.
  woensdag 21 april 2010 @ 19:08:40 #215
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_80569428
quote:
Op woensdag 21 april 2010 19:04 schreef Morrigun99 het volgende:
Als je van mythologie houdt, zou je juist een flinke afkeer van 'Clash' moeten hebben.
mja het is niet super maar het zag er wel aardig uit..... het is niet zo dat ik alles van mythelogie weet... verre van eigenlijk! maar vind films/series waar mythologie in gebruikt wordt altijd wel leuk.

Overigens was het wel een ongeveer gekopieerd script van percy jackson and the lightning thief.... als je die hebt gezien heb je ook clash of the titans gezien of heeft percy jackson script van clash of the titans gekopieerd?
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_80569654
Beide films lenen wat inspiratie van bestaande mythologie. Niet meer dan dat, want vervolgens vindt er een verkrachting van jewelste plaats: geen originele verhaallijn vindt zijn weg terug in een van beider films.

Ik neem aan dat je weet dat Clash of the Titans een remake is van de Harryhausen klassieker (die ook niet bijzonder veel voorstelt)? Als je mythologie zo leuk vindt, kun je er Jason and the Argonauts ook eens op naslaan. Die is vele malen beter dan de originele Clash of the Titans.
  woensdag 21 april 2010 @ 19:24:17 #217
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_80570025
quote:
Op woensdag 21 april 2010 00:30 schreef Master10 het volgende:
Net op tv een stuk van Poltergeist gezien. Maar is toch niet mn favoriete filmgenre
De drie Poltergeist films zijn gewoon heilig
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  woensdag 21 april 2010 @ 19:25:26 #218
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_80570071
quote:
Op woensdag 21 april 2010 19:15 schreef Morrigun99 het volgende:
Beide films lenen wat inspiratie van bestaande mythologie. Niet meer dan dat, want vervolgens vindt er een verkrachting van jewelste plaats: geen originele verhaallijn vindt zijn weg terug in een van beider films.

Ik neem aan dat je weet dat Clash of the Titans een remake is van de Harryhausen klassieker (die ook niet bijzonder veel voorstelt)? Als je mythologie zo leuk vindt, kun je er Jason and the Argonauts ook eens op naslaan. Die is vele malen beter dan de originele Clash of the Titans.
ja alleen ben ik een verwend kut kind... ik erger me aan ouderwetse graphics

heb wel stukjes gezien bij sci fi channel met die ouwe knakker die ze interviewen. het is hollywood en weet dat ze het allemaal verkrachten maar dat betekent niet dat ik het slecht slecht vind.... en geef clash ook maar 6,5je.
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  woensdag 21 april 2010 @ 19:55:07 #219
298697 Master10
Dit seizoen Ajax kampioen!
pi_80571374
quote:
Op woensdag 21 april 2010 19:24 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

De drie Poltergeist films zijn gewoon heilig
Ik zeg ook niet dat ik die film slecht vind Alleen net voor t slapen gaan... Ik denk dat ik m op dit moment gewoon af zou kunnen kijken, maar ja.

Vandaag weer 3 films gekocht. Binnenkort maar s kijken
Trance music rules!
pi_80577475
quote:
Op woensdag 21 april 2010 18:20 schreef casper019 het volgende:
vanavond ga ik Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (2004) kijken ben erg benieuwd!
net gekeken maar vond em erg tegenvallen, en dat met zon topcast wat erin speelt

magere 2*
pi_80585645
vanavond ga ik denk ik step brothers kijken hoop datdat een leukere komedie is, iemand die al gezien??
pi_80599903
quote:
Op donderdag 22 april 2010 08:16 schreef casper019 het volgende:
vanavond ga ik denk ik step brothers kijken hoop datdat een leukere komedie is, iemand die al gezien??
Step Brothers was erg leuk ja, wel droge humor, moet je van houden
pi_80602250
64) Peacock
Hele bijzondere film met Cillian Murphy in de hoofdrol als hele verwarde ….euhm.. Nou dat moet je zelf maar gaan kijken om te snappen.
De film lijkt heel interessant te worden door de insteek en zwakt toch wat af richting het eind.
Uiteindelijk vond ik het samengevat geen goede film want ik zou niemand echt gaan aanraden om te gaan kijken.
5.0/10
http://www.imdb.com/title/tt1188113/

_________________
Hi :)
  donderdag 22 april 2010 @ 20:06:16 #224
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_80608702
Zonet (500) Days of Summer gekeken, normaal niet echt mijn smaak maar ik ben ben blij dat ik hem gezien heb. Die film was zo.. echt! Heel veel dingen waren zo herkenbaar, vandaar een dikke 8 voor die film.

Gisteren nog Unforgiven gezien, die uit '92, blijft goed! Voor vanavond of morgen heb ik nog Brothers op het programma staan: http://www.imdb.com/title/tt0765010/
pi_80613904
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:47 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Step Brothers was erg leuk ja, wel droge humor, moet je van houden
was een leuke film, paar keer goed kunnen lachen en kijkt lekker weg een aanrader!
mooie 3.5*
  donderdag 22 april 2010 @ 23:44:22 #226
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_80617731
Shaolin Drunkard (1983)

Genre: Kung-fu

oordeel: De meest vreemde kung-fu film ooit.
Verhaal: een chinese vampier ontsnapt uit een gevang. Een dronkaard kung-fu magiër moet hem levend terugbrengen.

heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_80619334
De afgelopen weken heb ik de serie Six Feet Under gezien. Gemaakt door Allan Ball. Geproduceerd in opdracht van HBO. De serie draaide tussen 2001 en 2005, is in NL uitgezonden door de VARA! volgens mij, en zoals de meeste mensen had ik toen al gehoord dat het best een goede serie was, maar omdat ik geen seriemens ben in principe heb ik er nooit iets van gezien. Totdat een collega van mij wees op de serie Dexter, waar ik, na drie afleveringen, warm voor liep. Vervolgens keek ik naar de serie The Sopranos, waar ik ooit een stukje van zag, maar wat me niet kon boeien. De artikeltjes erover in de VARA!gids sloeg ik steevast over. Daarna keek ik naar The Wire, en vond dat echt de beste politieserie ooit die ik gezien heb. En daarna keek ik eindelijk, op aanraden van Stali, naar... Six Feet Under. En tja ik wist eigenlijk niet dat een serie zo verslavend, interessant, zoveel diepgaander kon zijn dan een film. Voor mij is Six Feet Under op dit moment het beste wat er aan drama bestaat op het gebied van film/series. Overigens denk ik dat series als ze zo goed zijn als Six Feet Under het gaan winnen van films, doordat we nu een serie in zijn geheel of iig in grote delen/meerdere afleveringen achter elkaar (kunnen) zien, waar we vroeger van een serie 1 x per week een aflevering zagen. De impact is ongeveer hetzelfde als een film, die je ook achter elkaar ziet. Hieronder een tribute van youtube gehaald.
Dit: Seriously, I cannot watch this without crying... I wish there was a way to rewind your mind and watch the entire series all over again without knowing what would happen next. I cannot believe it's over.... (5 maanden geleden)
Cijfer 10/10

Series die ik (vanaf nov/dec 2009) verder nog gezien heb.
Dexter. Cijfer 9,5/10
The Sopranos. Cijfer 9,5/10
The Wire. Cijfer 9,5/10
Band of brothers. Cijfer 7/10

[ Bericht 5% gewijzigd door Ryan3 op 23-04-2010 01:26:22 ]
I´m back.
pi_80619526
Six Feet Under . Dat einde is ook zo tof.
pi_80619542
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:47 schreef Toad het volgende:
Six Feet Under . Dat einde is ook zo tof.
Magistraal idd.
I´m back.
pi_80621111
De impact is juist veel groter dan een film. Maarja, briljant inderdaad.
  Moderator vrijdag 23 april 2010 @ 08:17:53 #231
18653 crew  D.
pi_80622268
quote:
Op maandag 19 april 2010 23:45 schreef JanPiraat het volgende:


-Walk Hard the Dewey Cox story

-Knocked up
Deze gisteren eergisteren gezien.

Goede tips Vooral die Walk Hard was leuk
  Moderator vrijdag 23 april 2010 @ 08:19:26 #232
18653 crew  D.
pi_80622293
Misschien moet er voor series een apart topic komen?

Beide hebben overeenkomsten, maar zijn niet echt te vergelijken
  zaterdag 24 april 2010 @ 02:31:24 #233
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_80659654
Gamer (2009)
Geweldige Rollerball-achtige film.

Veroordeelden krijgen een neuro-goedje ingespoten waardoor ze bestuurbaar zijn via een rpg/second life game-interface wat vervolgens live op TV te volgen is. Een 17jarge joch betuurd Kable (gerard Butler) een veroordeelde die ver in het spel is. Maar man oh man wat een geweld.

cijfer 7.5 / imdb 5.7

A Perfect Getaway (2009)
Een pas getrouwd stel gaat naar Hawaï op huwelijksreis. Op het eiland als ze met een survival-wandeltocht doen vernemen ze dat er een moord-koppel waard op het eiland.Aardige twist is in het verhaal.

cijfer 6.5 / imdb 6.5

Defendor (2009)
Woody Harrelson is Defendor een mafkees die denkt dat ie een superhero is maar wordt iedere keer in elkaar getrimd. Zijn directe omgeving heeft het met hem te doen.

cijfer 6.5 / imdb 7.3
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 24 april 2010 @ 02:34:35 #234
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_80659690
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:23 schreef Mekkalomp het volgende:
weet iemand een toffe comedy uit het jaar 2007 of daarvoor?
waiting...
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_80660819
http://www.moviemeter.nl/film/56178

Sin Nombre (2009)

Mexico / Verenigde Staten
Thriller
96 minuten

geregisseerd door Cary Fukunaga
met Karl Braun, Kristian Ferrer en Edgar Flores

Sayra is een tiener, woont in Honduras en verlangt naar een goede toekomst. Een reünie met haar vader, die ze al een lange poos niet gezien heeft, geeft haar een kans haar droom waar te maken; ze kan mee met haar vader en oom, die emigreren naar Mexico en vervolgens naar de Verenigde Staten, waar haar vader een nieuw gezin heeft. Casper, ook bekend als Willy, woont in Tapachula in Mexico. Hij gaat een onzekere toekomst tegemoet en is lid van een bende. Casper brengt een nieuw lid bij de groep; de 12-jarige Smiley. Terwijl Smiley ingeleid wordt in het bendeleven, probeert Casper zijn relatie met Martha Marlene te beschermen, door het geheim te houden voor de rest van de bende. Als zij de leider van de bende tegenkomt, wordt zij voorgoed bij Casper weggerukt.


Geweldige film!!! echt een aanrader, ik zou zeggen dikke 3,75 sterren!!!
pi_80674736
mn pa komt net van de videotheek (wat een domkop mja )
en heeft 2 films gehuurd

the perfect getaway, borderland en planet terror

zijn die 3 aanraders en welke van de 3 is beter?
  zaterdag 24 april 2010 @ 20:00:13 #237
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_80675104
Planet terror is gaaf en goed, de rest ken ik niet.
pi_80675442
The Crazies
Leuke film, wel een beetje voorspelbaar.
Children of the night. What music they make.
pi_80675467
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 19:45 schreef casper019 het volgende:
mn pa komt net van de videotheek (wat een domkop mja )
en heeft 2 films gehuurd

the perfect getaway, borderland en planet terror

zijn die 3 aanraders en welke van de 3 is beter?
Gast, je vraagt dat echt voor iedere film hier
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zaterdag 24 april 2010 @ 20:25:23 #240
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_80675793
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 19:45 schreef casper019 het volgende:
mn pa komt net van de videotheek (wat een domkop mja )
en heeft 2 films gehuurd

the perfect getaway, borderland en planet terror

zijn die 3 aanraders en welke van de 3 is beter?
Je vader zal zeker Planet Terror waarderen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_80675844
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 20:25 schreef Falco het volgende:

[..]

Je vader zal zeker Planet Terror waarderen.
Elke heteroseksuele man zal Planet Terror waarderen.
pi_80675916
The Informant!
The U.S. government decides to go after an agri-business giant with a price-fixing accusation, based on the evidence submitted by their star witness, vice president turned informant Mark Whitacre.

Dikke tegenvaller dit. Je verwacht een (zwarte) komedie, maar eigenlijk vond ik het geen enkel moment echt grappig. Naast dat vond ik hem ook wat langdradig en saai. Alleen Matt Damon, dit keer als antiheld, deed het wel aardig.

IMDb: 6,7
Mijn cijfer: 5,8
pi_80678799
Planet Terror (2007)
Verenigde Staten
Actie / Horror
105 minuten

geregisseerd door Robert Rodriguez
met Freddy Rodríguez, Rose McGowan en Josh Brolin

Het doktersechtpaar William en Dakota Block worden tijdens hun nachtdienst overspoeld met dorpelingen die onder de rottende zweren zitten en een verdacht lege blik in hun ogen hebben. Onder de gewonden is Cherry Darling, een go-go danseres wiens been van haar lichaam werd gescheurd tijdens een gewelddadige aanranding. El Wray, haar voormalige wederhelft, staat aan haar zijde en waakt over haar als een havik. Cherry is dan wel gehavend, ze is nog lang niet uitgedanst. Wanneer de gewonden transformeren in bloeddorstige psychopaten, leiden Cherry en El Wray een team van toevallige strijders de nacht in. Onvermijdelijk stormen ze af op het noodlot waarbij miljoenen mensen besmet zullen worden, talloze doden zullen vallen en een kleine groep overlevenden zich een weg moet vechten naar de laatste veilige plek in Planet Terror.

Geweldige film inderdaad echt een aanrader!!

dikke 3.75 sterren
pi_80679043
Balls Of Fury

Vermakelijke komedie over een pingpongtalent dat met behulp van een blinde chinees wraak neemt op Mr. Feng (Christopher Walken) die zijn vader vermoord heeft.
Children of the night. What music they make.
  zaterdag 24 april 2010 @ 23:47:03 #245
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_80682365
Zonet Brothers gezien. Tobey Maguire was best freaky (goed), en dat zegt veel. Jake Gyllenhaal begin ik echt 1 van de beste acteurs van zijn generatie te vinden.
Film was zeer goed, paar minpuntjes maar door het zware thema en het goede acteren maakt dat niet uit.

8.5
  zondag 25 april 2010 @ 00:40:59 #246
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_80684033
Bart got a Room (2008)
Mijn god wat een kutfilm. Een sukkel van een gozer probeert uit alle macht een vrouw te vinden voor zijn prom.

Waar de titel op slaat. En waarom William H. Macy zich verlaagd tot zulke rotzooi. I don't get it.

cijfer 3.5 / imdb 6.0

Black Dynamite (2009)
pffff in de verste verte geen Shaft. Gewoon wat negers in beeld en wat Kung Fu gemep. Constant een sneue jingle. Hoe in vredesnaam krijgt deze crap nu z'n hoog cijfer.

cijfer 4 / imdb 7.5

Twee beroerde films op een avond.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_80684488
28 Days Later
Ik kende al enkele scene maar had 'm nooit helemaal gezien. Wel leuke film, maar op een 1 of andere manier stelt het me toch teleur.
Children of the night. What music they make.
pi_80685637
Fargo
Vage film, maar soms wel grappig.
Children of the night. What music they make.
  zondag 25 april 2010 @ 12:33:53 #249
148823 znarch
ondertitel
pi_80691015
quote:
Op zondag 25 april 2010 02:17 schreef DeHovenier het volgende:
Fargo
Vage film, maar soms wel grappig.
Fargo is gewoon vet

Alleen dat overdreven accent heel de film al

"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_80691768
Klopt ja, steeds dat "Jaaaaaaa"
Children of the night. What music they make.
pi_80692445
Defendor

Woody Harrelson als gek die denkt dat ie een superheld is en bevriend raakt met een crackhoer, dat moet wel tof zijn dacht ik.
maar helaas... je zou denken dat t een komedie is maar ik heb serieus niet 1 grap kunnen ontdekken hij is veel te serieus en dit past totaal niet bij de film, ook is hij nergens leuk, spannend, ontroerend of wat dan ook.
er zit een montage in en daarin zie je woody harrelson een paar keer met een katapult schieten, verder niks. ik kreeg het idee dat de kijker dit grappig zou moeten vinden maar waarom dat zou ik ook niet weten.

HAHA
kutfilm. slechtste die ik dit jaar heb gezien.
pi_80693204


8*



7.8*
  zondag 25 april 2010 @ 14:32:40 #253
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_80694375
quote:
Op zondag 25 april 2010 13:45 schreef JTB85 het volgende:
[ afbeelding ]

8*

[ afbeelding ]

7.8*
Allebei toppers
  zondag 25 april 2010 @ 16:07:24 #254
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_80696692
Le Premier Cercle 2009
Luxe Auto's, de Rivièra, zon, voor Milo Malakian is het allemaal decoratie. Voor hem telt alleen zijn familie en zijn clan. Zijn 'directe kring'. Een veilige omgeving, waarin iedereen de regels kent en men gestructureerd kan werken, zonder verrassingen. Milo bereidt één laatste operatie voor, een grote, en daarna is het afgelopen. Dan zal hij de clan overdragen aan zijn zoon Anton. Maar Anton wil dit gewelddadige leven verlaten en zich vestigen met zijn geheime geliefde Elodie, een verpleegster. Een onvermijdelijk conflict tussen vader en zoon is het gevolg.
Franse misdaadthriller met matige actie en matig verhaal. Met de mooie française Vahina Giocante die deze film ook niet meer kan redden.
5.5

Flickan Som Lekte med Elden 2009
Het tijdschrift Millenium werkt aan een reportage over Human Traffic, mensensmokkel. Vlak voor de publicatie worden twee onderzoeksjournalisten van het blad vermoord. Door deze moord worden Mikael Blomkvist en Lisbeth Salander weer herenigd.
Wat een schitterend vervolg op deel 1. We gaan door, een jaar na de vorige film, en ook hier weer een lekker gecompliceerde zaak.
Lisbeth ziet er hier iets minder punk/gothic uit, maar gelukkig draagt ze nog steeds haar The Exploited-shirt!
Die nare Buhrman uit deel 1 komt ook weer terug in deel 2.
Op naar deel 3
8

A Christmas Carol 2009
Op Kerstavond bezoeken drie geesten de oude vrek Ebenezer Scrooge (Jim Carrey), die een vreselijke hekel heeft aan kerst en menig medemens erg slecht behandelt. De drie geesten proberen Scrooge ervan te overtuigen dat kerst helemaal geen periode is om chagrijnig, vrekkig en egoistisch te zijn. Ze willen Scrooge met z'n eigen nare eigenschappen confronteren, maar zullen er vooral alles aan doen om het leven van deze man een hele andere wending te geven...
Zeer leuke en knap uitgewerkte animatie. Geen onaardige Dickens verfilming. De animaties zagen er best mooi uit en Scrooge werd uitstekend door Jim Carrey neergezet. Mooiste en spannendste scène vond ik die toen Scrooge achterna gezeten werd door een span paarden, waarbij de ogen van de paarden in fel rood werden weergegeven.
Een kinderfilm kan ik deze 'Christmas Carol' niet bepaald vinden.
9
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  zondag 25 april 2010 @ 16:38:59 #255
148823 znarch
ondertitel
pi_80697543
quote:
Op zondag 25 april 2010 16:07 schreef banaantjeEE het volgende:
Ik hoor van veel mensen dat deel 2 tegenvalt, maar nu ik dit lees toch vanavond maar kijken.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  zondag 25 april 2010 @ 17:44:41 #256
284067 BigRedKane
I'm broke nigga, i'm
pi_80699487
Jay and Silent Bob Strike Back

Hele grappige film imo. Vanavond Clerks II
I gotta dig bick. You that read wrong. You read that wrong too.
pi_80723524
vanavond death proof kijken hoop dat ie net zo tof is als zn voorganger planet terror!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 april 2010 @ 12:18:02 #258
862 Arcee
Look closer
pi_80723575
quote:
Op maandag 26 april 2010 12:15 schreef casper019 het volgende:
vanavond death proof kijken hoop dat ie net zo tof is als zn voorganger planet terror!
Ik vond 'm toffer.

Death Proof.
pi_80724007
Only You
Destiny. Faith believes that two soul-mates can be united if they find each other. From the Ouija board...

Ik vond hem wel leuk. Het einde is natuurlijk zo voorspelbaar als wat, maar ik moet toegeven dat de dingen die tussendoor gebeurden ik soms niet zag aankomen.

IMDb: 6,1
Mijn cijfer: 7,3
pi_80724776
quote:
Op maandag 26 april 2010 12:18 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik vond 'm toffer.

Death Proof.
meer actie of??

ik hoor wel in veel recensies dat er teveel gepraat word is dat zo?
  maandag 26 april 2010 @ 13:06:53 #261
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_80724861
quote:
Op maandag 26 april 2010 13:03 schreef casper019 het volgende:

[..]

meer actie of??

ik hoor wel in veel recensies dat er teveel gepraat word is dat zo?
Dat maakt de film juist goed, Planet Terror was gewoon lekker over the top, Death Proof is meer een echte film. Ook wel ranzig op z'n tijd, maar wat meer diepgang.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 april 2010 @ 13:39:27 #262
862 Arcee
Look closer
pi_80725902
quote:
Op maandag 26 april 2010 13:03 schreef casper019 het volgende:
meer actie of??

ik hoor wel in veel recensies dat er teveel gepraat word is dat zo?
Nee, dat is niet zo. Het is een echte Tarantino-film.
pi_80727391
Diepgang in Death Proof? Dan heb ik wat gemist, waardeloze film trouwens.
  maandag 26 april 2010 @ 14:23:15 #264
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_80727423
quote:
Op maandag 26 april 2010 14:22 schreef trebremmit het volgende:
Diepgang in Death Proof? Dan heb ik wat gemist, waardeloze film trouwens.
Wat meer dan Planet Terror zei ik, maar dat zegt helemaal niks natuurlijk.
  maandag 26 april 2010 @ 14:28:21 #265
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_80727596
Das Weisse Band - Eine Deutsche Kindergeschichte
Redelijk goede film en dat komt vooral door het uitstekende acteerwerk van iedereen en de benauwende sfeer die geschapen wordt in het dorpje. Dit keer is Haneke gelukkig iets minder opzichtig met zijn politieke statements, al werd het gaandeweg wel duidelijk dat hij van mening is dat een autoritaire cultuur verantwoordelijk is voor twee Wereldoorlogen. Tsja, wederom typisch simplistisch Haneke, maar een voor mij niet al te storende boodschap, waarbij ik me wel overheen kan zetten. Cijfer: 7,5

Aelita

Aelita is een vroege SF-film (1924) afkomstig uit de Sovjetunie. Een ingenieur, genaamd Los ontvlucht zijn overspelige geliefde door naar Mars af te reizen om daar de plaatselijke koningin (Aelita) te ontmoeten. De grote attractie van deze film zijn de ideeën die men toentertijd had over ruimtereizen en buitenaardse beschavingen.

Helaas komt dit niet meteen aan bod en wordt vooral gefocussed op een nogal conventioneel liefdesdrama afgewerkt met af en toe wat decors die voor Mars moeten doorgaan. In de tweede helft komt er eindelijk wat SF aan te pas: knullig natuurlijk, maar ook leuk om te zien welke ideeën men toen had over bijvoorbeeld ruimtereizen. Het einde is een welbekende afknapper, maar goed al met al nog een aardig filmpje. Cijfer: 6,5

Jackie Brown
Lange zit, maar wel te doen als je hippe dialogen + Tarantino kunt waarderen . Het verhaal had wel wat compacter verteld kunnen worden. Daartegenover staat wel een toffe cast en funky muziek. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_80727734
Wie hebben er gister Clerks 2 gezien?
Donkey show
Illuminated, Subtle & Aware
  maandag 26 april 2010 @ 15:22:45 #267
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_80729406
Remember Me (2010)
Sommige films moet je gewoon vermijden, en dit is er eentje van. Het enige verkoopargument van deze film was een mooie jongen, ene Pattinson, die 95% van de tijd in beeld was. Het deed mij allemaal niets. Een beetje moeilijk kijken brengt nog niet automatisch diepgang met zich mee. Het plot leek nergens op, en miste wat mij betreft alle gevoel voor verhoudingen. Het einde van de film is werkelijk hilarisch slecht. Geen film om te onthouden.
Nu schiet mij weer te binnen wie het meisje was ; Claire van Lost. En die Pattinson speelt in Harry Potter en euh Twilight Saga's (oid).
4/10
Overal verstand van.
pi_80729610
The Road
A post-apocalyptic tale of a man and his son trying to survive by any means possible.

De apocalyptische sfeer en beelden waren wel mooi, maar de film zelf was oersaai.

IMDb: 7,6
Mijn cijfer: 4,0
pi_80733103
quote:
Op maandag 26 april 2010 13:39 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nee, dat is niet zo. Het is een echte Tarantino-film.
en dat betekent ?

goed? slecht? veel actie? weinig actie?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 april 2010 @ 17:10:47 #270
862 Arcee
Look closer
pi_80733170
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:09 schreef casper019 het volgende:
en dat betekent ?

goed? slecht? veel actie? weinig actie?
Geweldige dialogen.
Kick-ass muziek.
Coole meiden.
Strakke actie.
pi_80733338
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:11 schreef macondo het volgende:

Le huitième jour
Ligt het aan mij, of lijkt George hier een beetje op Jan-Peter B.?
pi_80733535
Boondock Saints 2.

Perfect slaapmiddel, afgrijselijke film.
Conscience do cost.
pi_80743106
Cairo Time



Een eenzame vrouw wacht haar man op in Cairo. Om de tijd te doden maakt ze uitstapjes in Egypte met diens voormalige collega. De plaatjes van Cairo zijn mooi én gelikt: ik had iets te vaak het idee dat ik naar een promotiefilmpje van het VVV zat te kijken. Dat deed de geloofwaardigheid soms geen goed...

En die was er ook niet echt. Het verhaal van twee eenzame zielen die naar elkaar toe groeien in een vreemde stad is uitgekouwd en als er geen chemie tussen de hoofdrollen is word het al gauw saai.

Zo ook in dit geval; een herkenbaar gevoel van cultuurshock of eenzaamheid voelen in een stad als Cairo kwam op mij niet over. Lost in Translation slaagt hier heel mooi in. Dankzij de prachtige muziek maar vooral vanwege de aanwezigheid van Bill, Scarlett en Tokyo. Waar het met deze film niet wil lukken. De hoofdrol spelers missen chemie en het verhaal kabbelt maar voort, waardoor het je niet interesseert of ze uiteindelijk bij elkaar komen en de kaars al lang voor het einde van de film uitgaat. [url]

imdb cijfer: 6.7
Mijn cijfer: 6
pi_80744810
het word morgen avond death proof

vanaaf werd

kick-ass

'Kick-Ass' vertelt het verhaal van Dave Lizewski (Aaron Johnson). Dave is een sul op de middelbare school, heeft weinig vrienden, leeft alleen met zijn vader en is een enorme fan van stripboeken. Op een dag besluit hij dat hij een superheld wil worden, net als in één van zijn stripboeken. Probleem is echter dat hij geen superkrachten heeft en gedoemd lijkt om te mislukken. Zijn zelfgemaakte pak en bravoure kunnen daarom niet voorkomen dat hij in zijn eerste confrontaties met echte criminelen een flink pak slaag krijgt. Op zijn pad ontmoet hij echter enkele medestanders, waaronder de 11-jarige zwaardvechtster Hit-Girl (Chloe Moretz), haar vader Big Daddy (Nicolas Cage) en de mysterieuze Red Mist (Christopher Mintz-Plasse).

echt een hele toffe film, dikke aanrader

4.5*!!
  Moderator maandag 26 april 2010 @ 22:14:30 #275
18653 crew  D.
pi_80745300
quote:
Op maandag 26 april 2010 22:05 schreef casper019 het volgende:


echt een hele toffe film, dikke aanrader

4.5*!!
Waarom geen 9?
  dinsdag 27 april 2010 @ 00:34:24 #276
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_80752396
Up in the Air, iedereen kent hem wel, George Clooney die een miljoen keer glimlacht zoals hij in elke film en reclame doet. Was toch wel een redelijke film, ondanks dat het totaal niet mijn smaak is.

6je.
pi_80753706
quote:
Op maandag 26 april 2010 14:32 schreef frank010 het volgende:
Wie hebben er gister Clerks 2 gezien?
Donkey show
ik heb hem al meerdere malen gezien ja erg leuke film
pi_80753913
Shutter Island.

Had liever nog een keer Taxi Driver gekeken eerlijk gezegd.
pi_80754496
quote:
Op maandag 26 april 2010 22:14 schreef D. het volgende:

[..]

Waarom geen 9?


ik doe he tin sterren

maar als ik het in getallen moest uitdrukken was het een 9 inderdaad
  dinsdag 27 april 2010 @ 12:40:14 #280
298697 Master10
Dit seizoen Ajax kampioen!
pi_80762542
laatste film was Boondock Saints II: All Saints Day. Vond m wel redelijk.

En ben opnieuw begonnen met Prison Break
Trance music rules!
pi_80765427
De helaasheid der dingen, gister gekeken, ik dacht dat dat Vlaams wel makkelijk te verstaan zou zijn, maar dat viel op sommige momenten wel tegen Maar gelukkig had ik het boek gelezen en wist ik waar het over ging. Goede film verder
Everthing you can imagine is real.
  dinsdag 27 april 2010 @ 18:16:40 #282
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_80775238
Gisteren naar de Sneak. L'Immortel. Dat was even schrikken in de sneak, Franse openingstitels, een ouwe vrouw, een schattig zoontje en de neus van Jean Reno. Ik dacht even dat we in een of andere sentimentele 'art' film waren gekomen. Gelukkig vlogen de kogels al vlug in het rond. Verder was het eigenlijk niet veel soeps. De film is veel te flashy en er is gewoon geen één cliché dat niet voorbij komt. Ik begon zelfs te denken dat het gewoon een parodie was, het verhaal is ook te belachelijk voor woorden. We hebben dus wel ontzettend hard gelachen, en dat is ook wat waard natuurlijk. Deze film heeft de meest hilarische begrafenis-scène die ik ooit gezien heb!
  dinsdag 27 april 2010 @ 18:48:18 #283
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_80776297
Forgetting Sarah Marshall



"Devastated Peter takes a Hawaii vacation in order to deal with recent break-up with his TV star girlfriend, Sarah. Little does he know Sarah's traveling to the same resort as her ex ... and she's bringing along her new boyfriend."

Best vermakelijk, al speelt Segel z'n zoveelste rol als dooie lul. Mila Kunis is HEET

Kleine 7
  dinsdag 27 april 2010 @ 20:25:13 #284
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_80780128
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 20:27 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Elke heteroseksuele man zal Planet Terror waarderen.
Daarom heb ik em nu ook op Bluray
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_80781303
79. Mr. Smith Goes to Washington (Frank Capra, 1939) :: 8.3
Heerlijke tijdloze feel-good film met een jonge James Stewart die goed op dreef is. Ga ik zeker nog vaker kijken!

80. Kick-Ass (Matthew Vaughn, 2010) :: 8.5
De film doet de titel eer aan, heerlijke aktiefilm. Vette aktie, de nodige humor, leuke personages. Las dat veel mensen het eerste deel nogal traag vonden, ik vond de opbouw hierdoor juist prima. Deze komt er zeker in op blu-ray.

Daarnaast ook nog het nodige aan series:
81. The Thick of It: Spinners and Losers (Armando Iannucci, 2007) :: 8.3
82. The Thick of It: The Rise of the Nutters (Armando Iannucci, 2007) :: 8.0
83. The Thick of It: Spinners and Losers: The Opposition (Armando Iannucci, 2007) :: 8.0
84. Damages - Seizoen 3 (Glenn Kessler, Todd A. Kessler, Daniel Zelman, 2007) :: 6.0
85. Little Britain - Seizoen 1 (Matt Lucas, David Walliams, 2003) :: 8.0
86. Little Britain - Seizoen 2 (Matt Lucas, David Walliams, 2003) :: 8.0
  woensdag 28 april 2010 @ 00:31:06 #286
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_80791210
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 13:57 schreef Carmw het volgende:
De helaasheid der dingen, gister gekeken, ik dacht dat dat Vlaams wel makkelijk te verstaan zou zijn, maar dat viel op sommige momenten wel tegen Maar gelukkig had ik het boek gelezen en wist ik waar het over ging. Goede film verder
Inderdaad, qua marginaliteit kan deze film tellen! Idem voor het acteerwerk, de sfeer en het verhaal
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_80822518
Cop out

Verenigde Staten
Actie / Komedie
107 minuten

geregisseerd door Kevin Smith
met Bruce Willis, Tracy Morgan en Sean William Scott

Het verhaal over twee politieagenten (Bruce Willis en Tracy Morgan) die verwikkeld raken in verschillende avonturen. Zo zijn ze op zoek naar een gestolen - en zeer zeldzame - baseballkaart, proberen ze een mooie Mexicaanse vrouw te redden en krijgen ze ook nog eens te maken met een groep gangsters, die geld proberen te witwassen.

aardige actie komedie, niet heel bijzonder maar kijkt lekker weg en een paar leuke momenten

2.5*
  woensdag 28 april 2010 @ 22:35:12 #288
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_80824157
Iron Man 2

Had er niet veel van verwacht na het zien van de trailer want die vond ik echt slecht. Maar de film was best tof. Na mijn smaak iets te weinig actie en daardoor leek hij iets te lang, zat wel toffe actie tussen. De humor was goed, veel goeie one-liners. Minder goed dan het eerste deel maar zeker wel te doen. En Scarlett Johansson: "I want one"
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_80846209
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:22 schreef Jeanne_Darc het volgende:
[ afbeelding ]

De Helaasheid der Dingen

De film draait om de levens van een familie nietsnutten. Die levens bestaan uit zuipen, schulden en gokken. De zoon van een van hen is anders. De troosteloze omgeving waarin ze leven en de uitzichtloosheid van het gedrag van de familie komt goed over. Dat de zoon door dit gedrag beinvloed wordt en dit kan overnemen is bekend. Er zijn veel komische scenes, zoals een naakte fiets tour, een bierwedstrijd om een plaats in het Guiness Book of Records en de scene met de jeugdzorg medewerker. De triestheid wordt uiteindelijk ook steeds meer voelbaar waardoor je er zelf ook wel genoeg van hebt en de lamlendigheid van het bestaan zat wordt.

imdb: 7,7
mijn cijfer: 7
Ik heb laatst de DVD gewonnen . Helaas nog geen tijd gehad om te kijken .

Laatste die ik heb gezien:



Alice

Van SyFy Channel
Erg gaaf!
I think God gives us children so death won't come as *such* a disappointment.
pi_80857681
Iron man

Actie / Science-Fiction
126 minuten

geregisseerd door Jon Favreau
met Robert Downey Jr., Jeff Bridges en Gwyneth Paltrow

Tony Stark (Robert Downey Jr.) is een multimiljardair, industrialist en bovenal een geniale uitvinder. Hij wordt ontvoerd en gedwongen om een verschrikkelijk wapen te bouwen. In plaats daarvan construeert hij een ingenieus ijzeren pak waarmee hij weet te ontsnappen. Als hij terugkeert in de V.S. ontdekt hij een complot dat de stabiliteit van de wereld in gevaar brengt. Onder zijn alias Iron Man probeert hij het tij te keren.

hele coole toffe film, echt een aanrder
dikke 8!

op naar deel 2!!
pi_80859649
KICK-ASS! Wat een toffe film was dat zeg:D
'Dying Is an Art, Like Everything Else'
.
-Sylvia Plath, ''Lady Lazarus'' 1966
pi_80877932
Angels & Demons
Harvard symbologist Robert Langdon works to solve a murder and prevent a terrorist act against the Vatican.

Ik vond hem erg donker, maar toch wel oké. Tom Hanks vond ik ook maar zo-zo, hij deed eigenlijk niks behalve hardop denken en dingen net op het laatste moment oplossen. Nee het boek was, zoals zo vaak, beter.

Ik vroeg me ook de hele tijd af waar ik die moordenaar nou van kende, maar dat was dus Jannik uit Brodre.

IMDb: 6,7
Mijn cijfer: 6,5
pi_80881004
quote:
Op donderdag 29 april 2010 22:58 schreef Polly. het volgende:
KICK-ASS! Wat een toffe film was dat zeg:D
zeker jammer dat er niet meer van dat soort films zijn !! (anders niet die ik ken..)
  vrijdag 30 april 2010 @ 21:00:51 #294
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_80883481
Op weg naar, op, en op de terugweg van vakantie gekeken:

Planet 51
Leuke, vermakelijke animatie met een aantal leuke verwijzingen naar sci-fi klassiekers, maar ook redelijk snel weer vergeten.

IMDB Cijfer: 6,1/10
Mijn Cijfer: 6,5/10

Fantastic Mr. Fox
Prachtig gemaakte stop-motion film van Wes Anderson naar het bekende Roald Dahl`s kinderboek. Goede stemmencast en boeiend genoeg om de aandacht de hele tijd vast te houden.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 7,0/10

The Nutty Professor
Al -tig keer gezien maar onder `t genot van een pizza en een krat bier was ie nog steeds goed te doen.

IMDB Cijfer: 5,6/10
Mijn Cijfer: 6,7/10

The Princess And The Frog
De eerste niet computer geanimeerde, niet-sequel film van Disney in jaren vond ik heel erg leuk. Leuke liedjes, geinige karakters verpakt in de gebruikelijke Disney boodschap die nét niet te opdringerig werd waardoor het kijkbaar blijft en niet te drammerig wordt.
Heb me er erg mee vermaakt.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
  vrijdag 30 april 2010 @ 21:26:35 #295
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_80884609
April
Films
65. Planet 51 (Javier Abad, Jorge Blanco, 2009) :: 6.5
66. Fantastic Mr. Fox (Wes Anderson, 2009) :: 7.0
67. The Nutty Professor (Tom Shadyac, 1996) :: 6.7
68. The Princess and the Frog (Ron Clements, John Musker, 2009) :: 7.8

Series
69. Mad Men - Seizoen 3 (Matthew Weiner, 2007) :: 10.0

Statistieken
Totaal 4 films (maandgemiddelde: 16.5) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 4.

Totale speelduur: 370 min.
Aantal films / series herzien: 1.

Best beoordeeld: Mad Men - Seizoen 3 (10.0, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Planet 51 (6.5).

Media-verdeling
1.
3.
1.
  vrijdag 30 april 2010 @ 23:41:06 #296
285174 Evienne
never odd or even
pi_80890312
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 00:39 schreef Evienne het volgende:
Celda 211 (Cell 211, 2009)

Bewaker van een gevangenis begint aan een nieuwe baan, maar zijn eerste dag loopt niet als verwacht...

Teveel zeggen zou deze film geen recht doen

9 (imdb 7.8)
Niemand een mening over dit meesterwerkje?

Daarnaast ben ik deze series in marathon-vorm aan het genieten:

Freaks and Geeks.
imdb 9.5- /Evienne 10+

Six feet under
imdb 9.2 /Evienne 9.0
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  vrijdag 30 april 2010 @ 23:45:25 #297
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_80890478
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 23:41 schreef Evienne het volgende:

[..]

Niemand een mening over dit meesterwerkje?

Daarnaast ben ik deze series in marathon-vorm aan het genieten:

Freaks and Geeks.
imdb 9.5- /Evienne 10+

Six feet under
imdb 9.2 /Evienne 9.0
Freaks & Geeks is de beste serie ooit
pi_80891005
En april was wederom best rustig. Nog wel naar het Fantastic Film Festival geweest. Amer is echt een aanrader, maar dat heb ik al eerdere in deze reeks gezegd. Verder vond ik Red Desert van Antonioni erg goed. De film is eigenlijk zo afstandelijk, maar toch blijft het interessant. De stijl van de film past precies bij de ingewikkelde rol van Monica Vitti, die een vrouw speelt met psychische problemen.

Kick-ass was erg vermakelijk. La Danse was een erg goede docu. Oceans viel helaas tegen. Iron Man heb ik vanavond nog een keertje bekeken omdat ik morgen deel 2 in de bios ga zien.

April
Films
73. Marie Antoinette (Sofia Coppola, 2006) :: 5.5
74. Logorama (François Alaux, Herve de Crecy, Ludovic Houplain, 2009) :: 7.0
75. The Ghost Writer (Roman Polanski, 2010) :: 8.0
76. Gwoemul (Joon-ho Bong, 2006) :: 6.5
77. The Graduate (Mike Nichols, 1967) :: 8.2
78. Océans (Jacques Cluzaud, Jacques Perrin, 2009) :: 4.0
79. Amer (Hélène Cattet, Bruno Forzani, 2009) :: 8.0
80. The Collector (Marcus Dunstan, 2009) :: 5.5
81. Haute tension (Alexandre Aja, 2003) :: 7.0
82. Batman Returns (Tim Burton, 1992) :: 6.8
83. Videocracy (Erik Gandini, 2009) :: 7.0
84. Kick-Ass (Matthew Vaughn, 2010) :: 8.5
85. The Crazies (Breck Eisner, 2010) :: 7.0
86. La danse - Le ballet de l'Opéra de Paris (Frederick Wiseman, 2009) :: 8.0
87. Il deserto rosso (Michelangelo Antonioni, 1964) :: 8.0
88. Iron Man (Jon Favreau, 2008) :: 8.0

Statistieken
Totaal 16 films (maandgemiddelde: 21.8) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 1.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 15.

Totale speelduur: 1693 min.
Aantal films / series herzien: 1.

Best beoordeeld: Kick-Ass (8.5, 14de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Océans (4.0).

Media-verdeling
7.
5.
2.
1.
1.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 00:08:29 #299
285174 Evienne
never odd or even
pi_80891383
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 23:45 schreef Torrio het volgende:

[..]

Freaks & Geeks is de beste serie ooit
Ever, ! En volkomen ondergewaardeerd.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  zaterdag 1 mei 2010 @ 00:10:23 #300
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_80891443
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 00:08 schreef Evienne het volgende:

[..]

Ever, ! En volkomen ondergewaardeerd.
En aan de ene kant zonde dat het maar 1 seizoen was..
  zaterdag 1 mei 2010 @ 00:15:13 #301
285174 Evienne
never odd or even
pi_80891583
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 00:10 schreef Torrio het volgende:

[..]

En aan de ene kant zonde dat het maar 1 seizoen was..
'k Weet niet precies wat daar debet aan was. Het is op primetime uitgezonden in de VS en heeft schijnbaar niet veel promotie gekregen maar wel een hoop concurrentie. Voor veel mensen uit onze generatie idd zonde en ook onbegrijpelijk

Linda Cardellini is soooo cute
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')