Ik heb ooit een franse film gezien over een mongool en maybe kun jij me vertellen of dit hem isquote:Op vrijdag 9 april 2010 17:11 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]
Le huitième jour
Fantastische film uit 1996 van Belgische bodem. Zakenman raakt opgescheept met George, iemand met het Down syndroom. Bij vlagen hilarisch, en af en toe ontroerend. Helaas zakt deze briljante film aan het einde wat weg in een te groots spektakelstuk, maar dat mag de pret niet drukken. Een grote aanrader!
8/10
mon compain harryyyyyquote:Op zondag 11 april 2010 14:12 schreef znarch het volgende:
[..]
Ik heb ooit een franse film gezien over een mongool en maybe kun jij me vertellen of dit hem is![]()
Weet er weinig meer van behalve:
- die mongool noemt hem steeds mon compain .... (sorry voor mijn brakke frans)
- op een bepaald moment staat die mongool op een kruising of ed of op een weg en maakt hij op een vage manier duidelijk waar hij heen wil door te wijzen en er vaag geluid bij te maken.
Eeehm, erg slechte omschrijving zie ik nu maar is dit hem denk je? Zou hem graag nog eens zien
Geweldigquote:Op zondag 11 april 2010 17:50 schreef JanPiraat het volgende:
[..]
mon compain harryyyyy
ja dit is hem
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mooi schoolvoorbeeld voor de rest! en ben het ook nog eens met je eensquote:
quote:Op zondag 11 april 2010 17:50 schreef JanPiraat het volgende:
[..]
mon compain harryyyyy
ja dit is hem
En nu in het Nederlands?quote:Op maandag 12 april 2010 19:32 schreef banaantjeEE het volgende:
Is dit een gedacht, maar wordt hier alsmaar minder in gepost? Ik zit zonder ideeën... daarmee
Jee, zeg. Bedankt!quote:Op maandag 12 april 2010 09:46 schreef RuneRose het volgende:
April
Films
83. [ afbeelding ] The Ghost Writer (Roman Polanski, 2010) :: 8.0
84. [ afbeelding ] The Crimson Pirate (Robert Siodmak, 1952) :: 7.0
85. [ afbeelding ] Love Me Tonight (Rouben Mamoulian, 1932) :: 8.5
86. [ afbeelding ] A Single Man (Tom Ford, 2009) :: 8.0
87. [ afbeelding ] Flawless (Michael Radford, 2007) :: 6.5
Series
88. [ afbeelding ] Coupling - Seizoen 3 (Martin Dennis, 2000) :: 8.0
89. [ afbeelding ] Curb Your Enthusiasm - Seizoen 4 (Larry David, 2000) :: 10.0
Merk ik ook op ja. Ik post zelf overigens ook minder, maar komt omdat ik weinig films zie de laatste tijd. Lees vooral mee.quote:Op maandag 12 april 2010 19:32 schreef banaantjeEE het volgende:
Is dit een gedacht, maar wordt hier alsmaar minder in gepost? Ik zit zonder ideeën... daarmee
Nou, waar heb ik dit sarcasme aan verdiend.quote:Op dinsdag 13 april 2010 02:13 schreef Stali het volgende:
[..]
Jee, zeg. Bedankt!.
Echt, het is zo enorm fijn als jij je lijstje weer post. Puik! Met jouw cijfers weet ik tenminste wat ik wel en niet moet gaan kijken. Thanks dude..
quote:
Gelukkig ben jij er nog met je gezeur om zijn tamelijk zinloze bijdrage in een juist perspectief te plaatsenquote:Op dinsdag 13 april 2010 02:13 schreef Stali het volgende:
[..]
Jee, zeg. Bedankt!.
Echt, het is zo enorm fijn als jij je lijstje weer post. Puik! Met jouw cijfers weet ik tenminste wat ik wel en niet moet gaan kijken. Thanks dude..
Binnenkort komt de nieuwe film van Sylvain Chomet uit: The Illusionist, geschreven door Chomet en Jacques Tati. Ik ben wel benieuwd.quote:Op dinsdag 13 april 2010 20:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Les triplettes de Belleville (2003, Fr, Sylvain Chomet)
Met de bijzondere spotprent-achtige manier van tekenen heeft de film een heel eigen grappige sfeer. Dat levert allemaal geinige karikaturen van Fransen en Amerikanen op.
Maar dat was niet genoeg om een film mee te vullen. Om een film te maken heb je imo meer nodig dan wat bewegende spotprenten. Het grootste minpunt was dat de film me emotioneel niks deed. De karakters lieten me compleet koud, alleen de hond interesseerde me nog een beetje.
cijfer: 6.5
Fantastische film inderdaad! Normaal gesproken irriteer ik mij aan Jimmy Stewart, maar in deze klassieker valt dat reuze mee. Binnenkort een serie John Wayne films kijkenquote:Op maandag 12 april 2010 14:42 schreef trebremmit het volgende:
The Man Who Shot Liberty Valance 1962 (John Ford)
Senator Ransom Stoddard keert terug naar het stadje Shinbone in het Wilde Westen om de begrafenis van een oude vriend bij te wonen. Tegen een journalist, die zich afvraagt wat de senator hier doet, vertelt hij hoe hij zijn carrière begon als 'The Man Who Shot Liberty Valance'.
James Stewart als Ransom Stoddard, John Wayne als Tom Doniphon en Lee Marvin als de badguy Liberty Valance.
Zelden zo'n geweldige western gezien, schitterend zwart-wit, subliem camerawerk en een ontroerend en sterk opgebouwd verhaal. Lee Marvin als badguy is angstaanjagend en James Stewart vind ik eindelijk eens geloofwaardig als een wat naïeve advocaat, John Wayne is de eenzame en realistische cowboy.
Deze film vol symboliek is zeker een aanrader. 9/10
[ afbeelding ]
Van dezelfde producent is The Secret of Kells. Heb je die gezien? Die vond ik enorm de moeite waard, met name door de afwijkende animaties en het authentieke, mystieke sfeertje.quote:Op dinsdag 13 april 2010 20:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Les triplettes de Belleville (2003, Fr, Sylvain Chomet)
Met de bijzondere spotprent-achtige manier van tekenen heeft de film een heel eigen grappige sfeer. Dat levert allemaal geinige karikaturen van Fransen en Amerikanen op.
Maar dat was niet genoeg om een film mee te vullen. Om een film te maken heb je imo meer nodig dan wat bewegende spotprenten. Het grootste minpunt was dat de film me emotioneel niks deed. De karakters lieten me compleet koud, alleen de hond interesseerde me nog een beetje.
cijfer: 6.5
Die heb ik gisteren gekocht, ben benieuwd!quote:The Man from Laramie (Anthony Mann, 1955)
Sterke western van Anthony Mann, met in de hoofdrol James Stewart. Valt eigenlijk maar weinig op aan te merken, misschien de rol van James Stewart. Ben zelf groot fan van de beste man en hij levert hier een prima prestatie, maar ik ben er nog niet helemaal over uit of hij hier imagematig goed op zijn plek is. Hij heeft toch niet echt de uitstraling van een stoere western held. Plot steekt prima in elkaar, de personages zijn redelijk complex en niet per definitie goed of slecht. Hopen dat de andere titels uit The Greatest Westerns box ook zo goed bevallen! 8.5
Als je het verhaal na 3/4 nog steeds niet snapt moet je misschien toch iets minder bier zuipenquote:Op dinsdag 13 april 2010 22:10 schreef casper019 het volgende:
net 3/4 can de film
PANDORUM
gekeken, wat een bagger film... k snapte er geen ruk van rare film raar verhaal
vooral NIET kijken
het was gewoon een kut filmquote:Op woensdag 14 april 2010 15:38 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Als je het verhaal na 3/4 nog steeds niet snapt moet je misschien toch iets minder bier zuipen
Deze ga ik eens checken. Heb al veel lof gehoord over deze filmquote:Op woensdag 14 april 2010 13:21 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Van dezelfde producent is The Secret of Kells. Heb je die gezien? Die vond ik enorm de moeite waard, met name door de afwijkende animaties en het authentieke, mystieke sfeertje.
Gezien de reacties in dit topic, is de film niet veel soeps. Desalniettemin ga ik de film zeker checkenquote:Op woensdag 14 april 2010 16:50 schreef casper019 het volgende:
weet iemand of clash of the titans wat is?
Als cowboy vind ik Stewart vaak niet geloofwaardig en in veel films doet hij vaak dezelfde trucjes maar in deze film was hij perfect gecast als advocaat.Leuk dat je ervan genoten hebt!quote:Op woensdag 14 april 2010 12:20 schreef macondo het volgende:
[..]
Fantastische film inderdaad! Normaal gesproken irriteer ik mij aan Jimmy Stewart, maar in deze klassieker valt dat reuze mee. Binnenkort een serie John Wayne films kijken
Hij speelt hier dan ook geen stoere western held?quote:Op woensdag 14 april 2010 12:47 schreef Hulkio het volgende:The Man from Laramie (Anthony Mann, 1955)
Sterke western van Anthony Mann, met in de hoofdrol James Stewart. Valt eigenlijk maar weinig op aan te merken, misschien de rol van James Stewart. Ben zelf groot fan van de beste man en hij levert hier een prima prestatie, maar ik ben er nog niet helemaal over uit of hij hier imagematig goed op zijn plek is. Hij heeft toch niet echt de uitstraling van een stoere western held. Plot steekt prima in elkaar, de personages zijn redelijk complex en niet per definitie goed of slecht. Hopen dat de andere titels uit The Greatest Westerns box ook zo goed bevallen! 8.5
quote:Op woensdag 14 april 2010 19:26 schreef schijffie het volgende:
[..]
Da bing xiao jiang (2010)
aka "Little Big Soldier" - International (English title)
Zojuist ook gezien, hij was inderdaad prima op zijn plek, vond hem erg sterk in deze film.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:42 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Hij speelt hier dan ook geen stoere western held?Ik vind hem hier juist prima op zijn plaats. Het is natuurlijk wel verrassend dat hij zo vaak op duikt in het sadistische universum van Anthony Mann (als je de rest van de films van Stewart bekijkt tenminste). Maar om je dan direct af te vragen of hij wel op zijn plaats is gaat in mijn ogen wat ver. Misschien is het juist die combinatie dat de films zo bijzonder maakt?
Ik heb 'm toevallig ook gezien gisteren.Ik gaf een 9.
Dat dacht ik ook!quote:Op woensdag 14 april 2010 23:52 schreef trebremmit het volgende:Zojuist ook gezien, hij was inderdaad prima op zijn plek, vond hem erg sterk in deze film.
En de film opzich was ook prima, heerlijke western met mooi uitgewerkte karakters.
Bedankt voor de tips, Seven men from now ken ik al en vond ik goed, de rest ga ik zeker eens opzoeken. Zit de laatste tijd in een western mood en die van Anthony Mann bevallen me goed, alleen Winchester '73 viel me wat tegen. Ik wil The Furies nog eens kopen alleen die is zo duur.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:34 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook!De andere (western-)samenwerkingen zijn ook zeker de moeite waard. Vooral The Naked Spur vond ik echt fantastisch! Iets minder bekend (alhoewel hij flink in populariteit gestegen is sinds de DVD-box een paar jaar terug!), maar zeker zo goed zijn de westerns van Budd Boetticher. The Tall T, Decisision at Sundown, Seven Man From Now, ze zijn niet te versmaden! Tot slot wil ik nog Jacques Tourneur's Canyon Passage aanraden, ook een zeer bijzondere western die zijn tijd toch een stuk vooruit lijkt te zijn (in vergelijking met genre-genoten dan!). Ik weet helemaal niet of je hier op zit te wachten (misschien ken je het ook allemaal al wel!), haha. Maar omdat je nu zo'n bijzondere western gezien hebt dacht ik "Misschien wil hij er wel veel meer zien".
Ja, volgens mij is de enige fatsoenlijke versie de Criterion? Volgens mij kan je 'm nu voor 20 euro kopen via dvdpacific ofzo. Heb 'm zelf ook en het is wel een bijzonder verzorgde uitgave van een uitstekende film! Naast audiocommentaar en interviews op de DVD zelf zit het boek zelf er ook nog bij en een stuk van Robin Wood, wat een bijzonder interessante schrijver is! Wat mij betreft is de box het zeker waard.quote:Op donderdag 15 april 2010 12:47 schreef trebremmit het volgende:
[..]
Bedankt voor de tips, Seven men from now ken ik al en vond ik goed, de rest ga ik zeker eens opzoeken. Zit de laatste tijd in een western mood en die van Anthony Mann bevallen me goed, alleen Winchester '73 viel me wat tegen. Ik wil The Furies nog eens kopen alleen die is zo duur.
vraag me af of je deze wel serieus gezien hebt? dit was dus echt de grootste flopper ooit als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 13 april 2010 20:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Død snø (Dead Snow) (2009, Nor, Tommy Wirkola)
NAZI-ZOMBIES!
Ik herhaal N-A-Z-I! Z-O-M-B-I-E-S!
Met zo'n concept verwacht je natuurlijk een zeer vermakelijke film. Gelukkig maakt de film de belofte wat dat betreft waar. Maar daarnaast is die ook goed spannend. Bovendien heeft een het een leuke groep slachtoffers, die niet heel irritant zijn.
cijfer: 8
Canyon Passage heb ik besteld in een box met nog drie andere westerns en The Naked Spur heb ik in een box besteld met nog vijf andere films van Stewart, ben heel benieuwd! Die Boetticher bestel ik later wel een keer, is beter voor mijn bankrekening.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:34 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook!De andere (western-)samenwerkingen zijn ook zeker de moeite waard. Vooral The Naked Spur vond ik echt fantastisch! Iets minder bekend (alhoewel hij flink in populariteit gestegen is sinds de DVD-box een paar jaar terug!), maar zeker zo goed zijn de westerns van Budd Boetticher. The Tall T, Decisision at Sundown, Seven Man From Now, ze zijn niet te versmaden! Tot slot wil ik nog Jacques Tourneur's Canyon Passage aanraden, ook een zeer bijzondere western die zijn tijd toch een stuk vooruit lijkt te zijn (in vergelijking met genre-genoten dan!). Ik weet helemaal niet of je hier op zit te wachten (misschien ken je het ook allemaal al wel!), haha. Maar omdat je nu zo'n bijzondere western gezien hebt dacht ik "Misschien wil hij er wel veel meer zien".
Wie begint nu bij het kijken van een trilogie met het derde deel? Ik moet nog aan deel 2 en 3 beginnen. Deel 2 ligt reeds klaar, nadat ik deel 1 in de bioscoop had gezien. Vond het in het begin wel grappig: die tongvallen in het Zweedsquote:Op vrijdag 16 april 2010 19:07 schreef Karina het volgende:
Luftslottet som sprängdes, oftewel Millenium 3
Thriller
Een jonge vrouw moet terechtstaan wegens poging tot moord op haar vader. Ze heeft al eerder geprobeerd hem te vermoorden, omdat hij haar moeder mishandelde, en werd toen opgesloten in een psychiatrische inrichting.
Maar er zit wat meer achter, de vader is een spion die van Rusland naar Zweden is overgelopen en hij werd in bescherming genomen door een geheime organisatie.
Gaandeweg de film wordt de organisatie ontmaskerd, met behulp van een journalist die werkt voor het blad Milennium, die daardoor ook zorgt voor de vrijlating van de jonge vrouw.
Helaas had ik deel 1 en 2 niet gezien, waardoor ik het af en toe niet helemaal kon volgen. Jammer, want ik vond het een spannend verhaal. Wel had ik een beetje het idee dat ik, in plaats van naar een speelfilm, zat te kijken naar een lange aflevering van een Duitse (in dit geval dus Zweedse) Krimi.
Deel 1 en deel 2 ga ik zeker ook nog kijken, om te zien wat er verder nog allemaal achter dit verhaal zit.
[ afbeelding ]
Ik dacht dat het aparte verhalen waren, ik kende het eigenlijk verder niet. En dat Zweeds is inderdaad grappig en soms kun je het ook een beetje verstaan als je je best doet.quote:Op vrijdag 16 april 2010 20:27 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Wie begint nu bij het kijken van een trilogie met het derde deel? Ik moet nog aan deel 2 en 3 beginnen. Deel 2 ligt reeds klaar, nadat ik deel 1 in de bioscoop had gezien. Vond het in het begin wel grappig: die tongvallen in het Zweeds
Ah, leuk om te lezen! Twee mooie aankopen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 18:31 schreef trebremmit het volgende:
[..]
Canyon Passage heb ik besteld in een box met nog drie andere westerns en The Naked Spur heb ik in een box besteld met nog vijf andere films van Stewart, ben heel benieuwd! Die Boetticher bestel ik later wel een keer, is beter voor mijn bankrekening.
Dat gevoel zul je bij deel 1 en 2 ook hebbenquote:Op vrijdag 16 april 2010 19:07 schreef Karina het volgende:
. Wel had ik een beetje het idee dat ik, in plaats van naar een speelfilm, zat te kijken naar een lange aflevering van een Duitse (in dit geval dus Zweedse) Krimi.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echter niet zo geschikt voor een gezellig avondje met het hele gezin
9.5Life's a Peckinparty
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
Film is gebaseerd op een boek van Nicholas Sparks, die ook het eveneens verfilmde boek The Notebook schreef. Met deze informatie verwachtte ik en vriendin toch wel een redelijk meeslepend liefdes verhaal. Het romantische element in deze film komt er alleen niet echt helemaal uit. De relatie tussen John en Savannah neemt een wending halverwege de film die ik eigenlijk niet helemaal kon plaatsen. Gelukkig is de relatie tussen John en zijn vader nog enigszins interessant maar uiteindelijk deed het hem dat ook niet echt. De film is absoluut niet slecht maar het niveau van The Notebook komt nergens ook maar in zicht.quote:Dear John gaat over een jonge soldaat John Tyree (Channing Tatum), die met verlof is. Tijdens dit verlof wordt hij verliefd op de schitterende, doch conservatieve studente Savannah Lynn Curtis (Amanda Seyfried). De twee beleven een mooie tijd en wanneer John weer op uitzending gestuurd wordt, belooft hij Savannah dat hij met haar wil trouwen zodra hij terugkomt. Maar de lange afstand tussen beiden lijkt voor meer problemen te zorgen dan verwacht.
Die ga ik zo meteen kijken!quote:Op maandag 19 april 2010 10:05 schreef Darkzell het volgende:
Dear John
[ afbeelding ]
[..]
Film is gebaseerd op een boek van Nicholas Sparks, die ook het eveneens verfilmde boek The Notebook schreef. Met deze informatie verwachtte ik en vriendin toch wel een redelijk meeslepend liefdes verhaal. Het romantische element in deze film komt er alleen niet echt helemaal uit. De relatie tussen John en Savannah neemt een wending halverwege de film die ik eigenlijk niet helemaal kon plaatsen. Gelukkig is de relatie tussen John en zijn vader nog enigszins interessant maar uiteindelijk deed het hem dat ook niet echt. De film is absoluut niet slecht maar het niveau van The Notebook komt nergens ook maar in zicht.
Cijfer: 6,5
Imdb: 5,6
hoewas the meen who stare at the goarsquote:Op maandag 19 april 2010 12:49 schreef frank010 het volgende:
Gister heb ik
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
Gekeken.
Ik vond hem wel wat hebben, dat hele paranormale gedoe prikkelt mij altijd wel, helemaal als het dan ook nog is zo komedisch wordt gebracht. Goeie cast ook. Hij keek lekker weg. 7/10quote:Op maandag 19 april 2010 13:06 schreef casper019 het volgende:
[..]
hoewas the meen who stare at the goars
Hmm. Ik weet het niet hoor, net gekeken. Vond vooral het einde stom. Misschien ff in spoiler zetten.quote:Op maandag 19 april 2010 12:42 schreef casper019 het volgende:
[..]
eergister gezien tis een hele mooie film!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kortom. Ontzettend goed idee, maar de uitwerking vind ik tien keer minder. Maar verder wel leuk, mooie momenten zitten erin en op het eind toch wel even gehuild.I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
40 year old virginquote:Op maandag 19 april 2010 19:23 schreef Mekkalomp het volgende:
weet iemand een toffe comedy uit het jaar 2007 of daarvoor?
thx office space & anchorman kende ik nog niet die ga ik ff regelen!!quote:Op maandag 19 april 2010 19:35 schreef JanPiraat het volgende:
[..]
40 year old virgin
Anchorman
Old School
Office Space
Superbad
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life's a Peckinparty
-Wedding Crashersquote:Op maandag 19 april 2010 21:59 schreef casper019 het volgende:
[..]
thx office space & anchorman kende ik nog niet die ga ik ff regelen!!
ken je er nog meer?
Was de beste film die ik dit jaar op het iffr zag. Misschien moet Argento deze film eens kijken om te zien hoe het ook alweer moest. Maar die overdosis aan geweldige Italiaanse/Japanse jaren 60 en 70 horror/thriller invloeden moeten je wel liggen. Zeker een kwart van de zaal was uit wanhoop al ver voor het einde vertrokkenquote:Op maandag 19 april 2010 13:41 schreef Toad het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteren eindelijk Amer (2009) gezien. Ondanks dat ik hem heel erg graag wilde zien, was het wel een verrassing. Ik had het eigenlijk best anders verwacht. Hoger tempo vooral.
Maar eigenlijk vond ik het toch een hele aardige film. Met name het eerste en laatste gedeelte vond ik erg goed. Het eerste stuk was fijn gemonteerd. Je kon wel zien dat daar aardig wat werk in zat. Tweede deel was iets minder interessant, maar op zich wel doorheen te komen. En het laatste deel was wel lekker spannend.
Het is een beetje onzinnig om iets over het plot te vertellen. Muziek, sfeer, uiterlijk, montage waren veel boeiender. ****
Al meer mensen hem gezien?
Ik vond hem ook erg boeiendquote:Op maandag 19 april 2010 22:14 schreef Falco het volgende:
The Man from Earth
Een ruimte, waarin 90 minuten lang mensen met elkaar praten. Het kan tot beresterke films leiden, zoals natuurlijk 12 Angry Men. The Man from Earth is ook zo'n soort film. Een groep wetenschappers komt bij elkaar en één meldt dat hij al 14.000 jaar lang op aarde leeft. Door dit simpele concept blijft deze lowbudget film continu boeien. Soms ietwat rommelig of hobbelig qua verloop van het verhaal, maar over het algemeen niet al te storend. Ik heb me wel vermaakt. Cijfer: 8
dieheb ik al gezien, maar office space en anchorman zijn dus echt leuke komedies?quote:Op maandag 19 april 2010 23:45 schreef JanPiraat het volgende:
[..]
-Wedding Crashers
-Walk Hard the Dewey Cox story
-Knocked up
-Harold and Kumar go to white castle
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |