abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 april 2010 @ 14:12:23 #101
148823 znarch
ondertitel
pi_80184726
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:11 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]

Le huitième jour

Fantastische film uit 1996 van Belgische bodem. Zakenman raakt opgescheept met George, iemand met het Down syndroom. Bij vlagen hilarisch, en af en toe ontroerend. Helaas zakt deze briljante film aan het einde wat weg in een te groots spektakelstuk, maar dat mag de pret niet drukken. Een grote aanrader!

8/10
Ik heb ooit een franse film gezien over een mongool en maybe kun jij me vertellen of dit hem is

Weet er weinig meer van behalve:

- die mongool noemt hem steeds mon compain .... (sorry voor mijn brakke frans)
- op een bepaald moment staat die mongool op een kruising of ed of op een weg en maakt hij op een vage manier duidelijk waar hij heen wil door te wijzen en er vaag geluid bij te maken.

Eeehm, erg slechte omschrijving zie ik nu maar is dit hem denk je? Zou hem graag nog eens zien
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_80193231
quote:
Op zondag 11 april 2010 14:12 schreef znarch het volgende:

[..]

Ik heb ooit een franse film gezien over een mongool en maybe kun jij me vertellen of dit hem is

Weet er weinig meer van behalve:

- die mongool noemt hem steeds mon compain .... (sorry voor mijn brakke frans)
- op een bepaald moment staat die mongool op een kruising of ed of op een weg en maakt hij op een vage manier duidelijk waar hij heen wil door te wijzen en er vaag geluid bij te maken.

Eeehm, erg slechte omschrijving zie ik nu maar is dit hem denk je? Zou hem graag nog eens zien
mon compain harryyyyy
ja dit is hem
  zondag 11 april 2010 @ 18:15:55 #103
148823 znarch
ondertitel
pi_80194125
quote:
Op zondag 11 april 2010 17:50 schreef JanPiraat het volgende:

[..]

mon compain harryyyyy
ja dit is hem
Geweldig Weet nog wel dat ik het (ondanks dat het lang geleden is) een leuke film vond
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  Moderator zondag 11 april 2010 @ 18:30:51 #104
9859 crew  Karina
Woman
pi_80194646
Case 39
Thriller

Een maatschappelijk werkster neemt een meisje onder haar hoede dat bijna door haar ouders was vermoord. Gaandeweg de film blijkt dat de ouders misschien wel een goede reden hadden om het meisje te willen vermoorden...

Op zich geen slechte film, ook goed geacteerd door het meisje, maar zo on-origineel. Vanaf het begin weet je al precies waar het naar toe gaat. Jammer. Op het eind dacht ik even dat het een remake was van een Japanse film, maar op IMDB staat daar niets over.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 11 april 2010 @ 18:42:11 #105
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_80195008
Net Precious gezien. Indrukwekkend!
Niet meer actief op Fok!
pi_80213964
American Beauty.
#37 in de 250, beloond met 5 Oscars

geregisseerd door Sam Mendes
met Kevin Spacey, Annette Bening en Thora Birch

Voor de buitenwereld lijkt het alsof Lester Burnham een perfect leventje leidt: een mooi huis, goede baan, mooie vrouw, en een leuke dochter. In werkelijkheid raakt Lester echter in een steeds diepere depressie: de relatie met z'n vrouw stelt weinig voor, met z'n dochter praat hij bijna nooit, en hij is z'n baan meer dan zat. Als hij in contact komt met z'n nieuwe buurjongen leert hij het leven weer waarderen: hij stopt met werken, wordt verliefd op een vriendin van z'n dochter, begint weer te blowen, en begint te trainen.

Had hem al een eerder gezien, maar was tijdens busreis dus vaak stukken gemist waaronder het begin en eind. Erg mooie film over de omslag van zijn huis tuin en keuken leven, terug naar zijn jonge jaren. begin begon wat langzaam maar kwam na 20-30 minuutjes mooi op gang een bleef me vast houden tot het einde. Ik houd niet echt van slechte eindes, maar hier was het wel gepast. Helemaal omdat hij eindelijk weer eens blij was in zijn leven. Jammer dat ik hem niet eerder had gezien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 12 april 2010 @ 09:46:48 #107
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_80216051
April
Films
83. The Ghost Writer (Roman Polanski, 2010) :: 8.0
84. The Crimson Pirate (Robert Siodmak, 1952) :: 7.0
85. Love Me Tonight (Rouben Mamoulian, 1932) :: 8.5
86. A Single Man (Tom Ford, 2009) :: 8.0
87. Flawless (Michael Radford, 2007) :: 6.5

Series
88. Coupling - Seizoen 3 (Martin Dennis, 2000) :: 8.0
89. Curb Your Enthusiasm - Seizoen 4 (Larry David, 2000) :: 10.0
  maandag 12 april 2010 @ 10:51:21 #108
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_80217920
quote:
Op maandag 12 april 2010 04:15 schreef schijffie het volgende:
American Beauty.
mooi schoolvoorbeeld voor de rest! en ben het ook nog eens met je eens

Labor Pains

Eergisteren een filmavondje met mijn betere helft. Had de keuze aan mijn vriendin overgelaten en het werd "Labor Pains" met mevr. Lohan. Opzicht kan ik dit soort comedy doorgaans goed hebben, het romcom genre.

Natuurlijk kun je bij de meeste romcom's geen zinderend spectaculair plot verwachten, of geweldig unieke karakters, maar 1,5 uur mindless vermaak vind ik wel eens erg ontspannend (met wat eten en een glaasje wiskey op de bank).

Helaas is Labor Pains behalve een mindless romcom ook nog eens verschrikkelijk cliché, na tien minuten kun je het einde al raden. Ook staat Lindsay Lohan niet bekend als beste actrice maar ik kon haar goed hebben in films als meangirls.

Labor Pains gaat, zoals de titel en cover als weggeeft, over zwangerschap. Er zijn een aantal hoofdpersonages zoals Lohan en haar manager, en er zijn een aantal bijrollen die ons op de lachspieren zouden moeten werken zoals de algemene directeur en haar beste vriendin en haar Aziatische vriendje. Deze zitten helaas allemaal in de WW want aan de lachspieren werd niet gewerkt.

Na 40 minuten trok ik het niet meer en ben ik met een boek op de bank gaan zitten naast mijn vriendin. Zij heeft hem wel afgekeken, maar zei ook meteen toen deze was afgelopen dat ze het een erg slechte film vond.

Hoofdrollen zijn heel oppervlakkig. Bijrollen zijn niet noemenswaardig. Einde is clichématig en voorspelbaar en er zijn geen leuke grappen.

Mijn cijfer: 2/10
Imdb: 4,7/10
<hr>
pi_80220181
Kind Hearts and Coronets 1949

Één van de eerste films met Alec Guinness, waarin hij maar liefst 8 verschillende rollen speelt. Erg mooie film vol met zwarte humor en vreemde typetjes. Ook erg leuke dialogen en een leuke twist aan het einde

8/10
Wel lekker blijven plakken hè?
  maandag 12 april 2010 @ 13:53:40 #110
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_80224257
Night of the Blood Beast

Een ruimteschip keert terug naar de aarde, maar de astronaut heeft de reis niet overleefd. Helaas is er wel een gevaarlijke alien aan boord die binnen de kortste keren de ruimtebasis in zijn greep heeft. Het interessante is om in deze film te zien hoe het ethische vraagstuk 'wat te doen met aliens, als ze op aarde komen?' getackeld wordt door de filmmakers. Het was wel een erg lelijk monster dat hier de film in gekwakt werd. Het benaderde de lelijkheid van het monster van The Creeping Terror en dat is geen compliment! Met het slot van de film kan ik het dan ook niet oneens zijn!

Voor de rest wel een compact en knullig B-filmpje. Cijfer: 4

Ghost
Nooit echt dol geweest op dit soort films, maar het had wel wat bij nader inzien. De special effects van Patrick Swayze die als sterveling bemoeit met het werkelijke leven, waren wel komisch om te zien. Wanneer Whoopi Goldberg zich dr ook mee gaat bemoeien, wordt het wat minder. Het begon haast een superheldenfilm worden! Maar het heeft zijn momenten zullen we maar zeggen.

Echter kon ik wel genieten van het tijdsbeeld en de sfeer van New York rond 1990. Er komt een hele rij films uit dit jaar die New York als een viezige criminele stad laten zien. Denk maar aan films zoals Jacob's Ladder, Pretty Woman en Quick Change. Erg leuk om te zien . Cijfer: 6,5

Yes Man
Te weinig Zooey, te veel Jim Carrey . De film doet denken aan Bruce Almighty en dat is ook al geen compliment. Ook hier moet een verveelde veertiger tot inkeer komen (zeg eens ja ipv nee) met talrijke komische momenten. Ik heb geen enkele keer gelachen natuurlijk. Cijfer: 5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_80226430
The Man Who Shot Liberty Valance 1962 (John Ford)

Senator Ransom Stoddard keert terug naar het stadje Shinbone in het Wilde Westen om de begrafenis van een oude vriend bij te wonen. Tegen een journalist, die zich afvraagt wat de senator hier doet, vertelt hij hoe hij zijn carrière begon als 'The Man Who Shot Liberty Valance'.
James Stewart als Ransom Stoddard, John Wayne als Tom Doniphon en Lee Marvin als de badguy Liberty Valance.
Zelden zo'n geweldige western gezien, schitterend zwart-wit, subliem camerawerk en een ontroerend en sterk opgebouwd verhaal. Lee Marvin als badguy is angstaanjagend en James Stewart vind ik eindelijk eens geloofwaardig als een wat naïeve advocaat, John Wayne is de eenzame en realistische cowboy.
Deze film vol symboliek is zeker een aanrader. 9/10
  maandag 12 april 2010 @ 14:49:45 #112
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_80226747
quote:
Op zondag 11 april 2010 17:50 schreef JanPiraat het volgende:

[..]

mon compain harryyyyy
ja dit is hem
Overal verstand van.
  maandag 12 april 2010 @ 16:57:11 #113
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_80231662
Terminator Salvation (2009, VS, McG)
In een cijfer: 6.5
Hele korte review: Matigjes vermakelijk
Een wat langere, maar nog steeds beknopte review: Het is zeker geen deel II of I, maar het was ook niet weer lachwekkende bagger of irritant slecht. Er zaten nog best vermakelijke momenten in, maar die waren ook weer niet zo gaaf dat ik van achterover werd geblazen. De actie is degelijk gedaan, maar ook weer niet bijzonder goed. Het verhaal was voor het grote gedeelte al bekend door de eerdere films en weet dus niet te verrassen. Heel veel originaliteit verwacht ik ook weer niet, maar af en toe vervalt McG in goedkoop gekopieer van Camerons films.
  maandag 12 april 2010 @ 19:32:38 #114
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_80237259
Is dit een gedacht, maar wordt hier alsmaar minder in gepost? Ik zit zonder ideeën... daarmee
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_80240538
quote:
Op maandag 12 april 2010 19:32 schreef banaantjeEE het volgende:
Is dit een gedacht, maar wordt hier alsmaar minder in gepost? Ik zit zonder ideeën... daarmee
En nu in het Nederlands?
pi_80251481
quote:
Op maandag 12 april 2010 09:46 schreef RuneRose het volgende:
April
Films
83. [ afbeelding ] The Ghost Writer (Roman Polanski, 2010) :: 8.0
84. [ afbeelding ] The Crimson Pirate (Robert Siodmak, 1952) :: 7.0
85. [ afbeelding ] Love Me Tonight (Rouben Mamoulian, 1932) :: 8.5
86. [ afbeelding ] A Single Man (Tom Ford, 2009) :: 8.0
87. [ afbeelding ] Flawless (Michael Radford, 2007) :: 6.5

Series
88. [ afbeelding ] Coupling - Seizoen 3 (Martin Dennis, 2000) :: 8.0
89. [ afbeelding ] Curb Your Enthusiasm - Seizoen 4 (Larry David, 2000) :: 10.0
Jee, zeg. Bedankt! .
Echt, het is zo enorm fijn als jij je lijstje weer post. Puik! Met jouw cijfers weet ik tenminste wat ik wel en niet moet gaan kijken. Thanks dude. .
  dinsdag 13 april 2010 @ 08:11:28 #117
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_80252420
quote:
Op maandag 12 april 2010 19:32 schreef banaantjeEE het volgende:
Merk ik ook op ja. Ik post zelf overigens ook minder, maar komt omdat ik weinig films zie de laatste tijd. Lees vooral mee.
pi_80252467
How to Train Your Dragon

Gisteravond gezien in 3D in Pathe Imax. Vooraf eigenlijk vrij weinig van verwacht maar ik was best aangenaam verrast. De film is echt prachtig geanimeerd (de drakenvliegscene's zijn erg mooi in 3D), bevat leuke humor, aandoenlijke personage's (voornamelijk de draken) en het verhaal blijft boeiend tot het eind. Onverwacht toch een erg leuke film.
Cijfer: 8
IMDB: 8,3
  dinsdag 13 april 2010 @ 13:31:31 #119
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_80261540
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 02:13 schreef Stali het volgende:

[..]

Jee, zeg. Bedankt! .
Echt, het is zo enorm fijn als jij je lijstje weer post. Puik! Met jouw cijfers weet ik tenminste wat ik wel en niet moet gaan kijken. Thanks dude. .
Nou, waar heb ik dit sarcasme aan verdiend.

Of vind je me gewoon heel lief?
  dinsdag 13 april 2010 @ 14:06:41 #120
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_80262995
quote:
Op maandag 12 april 2010 20:44 schreef schijffie het volgende:

[..]

En nu in het Nederlands?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  dinsdag 13 april 2010 @ 14:15:09 #121
37885 BlackSheep
Supermellowman
pi_80263323
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 02:13 schreef Stali het volgende:

[..]

Jee, zeg. Bedankt! .
Gelukkig ben jij er nog met je gezeur om zijn tamelijk zinloze bijdrage in een juist perspectief te plaatsen
Conquering myself until I see another hurdle approaching. Say you can, say you will!
pi_80264256
Ik denk dat dit voortdurende gezeur over de vorm van posts het topic ook niet goed doet. Ik snap dat mensen graag een zo volledig mogelijk onderbouwde mening lezen, maar om dan meteen alle korte overzichtsposts van anderen af te schieten...

Niet heel gek dus dat er wat minder gepost wordt in dit topic, nu de recensiegestapo altijd om de hoek lijkt te staan...

ps. laat er nu alsjeblieft niet weer een hele discussie over de vorm van recensies plaatsvinden
  dinsdag 13 april 2010 @ 15:00:26 #123
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_80265195
Aangezien Stali op de 1e pagina op dezelfde manier post vind ze me gewoon heel lief.
  dinsdag 13 april 2010 @ 20:19:48 #124
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_80278217
Død snø (Dead Snow) (2009, Nor, Tommy Wirkola)
NAZI-ZOMBIES!
Ik herhaal N-A-Z-I! Z-O-M-B-I-E-S!
Met zo'n concept verwacht je natuurlijk een zeer vermakelijke film. Gelukkig maakt de film de belofte wat dat betreft waar. Maar daarnaast is die ook goed spannend. Bovendien heeft een het een leuke groep slachtoffers, die niet heel irritant zijn.
cijfer: 8

Les triplettes de Belleville (2003, Fr, Sylvain Chomet)
Met de bijzondere spotprent-achtige manier van tekenen heeft de film een heel eigen grappige sfeer. Dat levert allemaal geinige karikaturen van Fransen en Amerikanen op.
Maar dat was niet genoeg om een film mee te vullen. Om een film te maken heb je imo meer nodig dan wat bewegende spotprenten. Het grootste minpunt was dat de film me emotioneel niks deed. De karakters lieten me compleet koud, alleen de hond interesseerde me nog een beetje.
cijfer: 6.5
pi_80284239
net 3/4 can de film

PANDORUM

gekeken, wat een bagger film... k snapte er geen ruk van rare film raar verhaal

vooral NIET kijken
pi_80284900
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 20:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Met de bijzondere spotprent-achtige manier van tekenen heeft de film een heel eigen grappige sfeer. Dat levert allemaal geinige karikaturen van Fransen en Amerikanen op.
Maar dat was niet genoeg om een film mee te vullen. Om een film te maken heb je imo meer nodig dan wat bewegende spotprenten. Het grootste minpunt was dat de film me emotioneel niks deed. De karakters lieten me compleet koud, alleen de hond interesseerde me nog een beetje.
Binnenkort komt de nieuwe film van Sylvain Chomet uit: The Illusionist, geschreven door Chomet en Jacques Tati. Ik ben wel benieuwd.
  Redactie Games woensdag 14 april 2010 @ 00:03:50 #127
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_80289825
Kick-Ass (2010)

Genre: Actie/Komedie/Drama
Regisseur: Matthew Vaughn
Acteurs: Aaron Johnson, Lyndsy Fonseca, Nicolas Cage, Chloe Moretz, Christopher Mintz-Plasse
Tijd: 117 min.
IMDb: 8,3/10 (met 6.712 stemmen)

Dave Lizewski (Aaron Johnson) is een doodnormale High School student die eigenlijk nergens bij hoort. Geen Jock en geen studiebol. Gewoon iemand zonder ambitie. Hij is samen met een paar vrienden een grote Fan van Comics. Maar op een dag wordt ie samen met een vriend overvallen en besluit om een keer wat te doen aan de machteloosheid en het toekijken hoe onschuldige mensen overvallen, in elkaar geslagen of aangerand worden. Dave besluit om wat met z'n leven te doen en om dat te doen wil hij een Superheld te worden, zonder dat hij ook maar bijzondere krachten of jaren training heeft gehad.

Vandaag gezien in de sneak, bijzonder vermakelijke film moet ik zeggen. In eerste opzicht leek het me meer een kinderfilm zoals Spy Kids, maar schijn bedriegt, deze film ontpopt zich werkelijk waar in een over the top bloederige actiefilm (vandaar de Rated R) met nog wel het komisch sausje eroverheen. Je ziet ook veel invloeden van Spider-Man, Batman, en het wat serieuze van Watchmen maar dan met een
Het is eigenlijk ook meteen een anti-superhelden film, want één van de eerste acties die Dave als superhero uitvoert, eindigt voor hemzelf in het ziekenhuis. Verder gaat de regel, "geen vrouwen of kinderen" slaan niet echt op, wat de film wat controversieel maakt. Het is hilarisch, soms zielig, soms plaatsvervangend beschamend en vaak erg pijnlijk. Nicolas Cage is ook een leuke toevoeging als actieheld. Verder ook het moraal, wat doe jij als jij ziet dat mensen mishandeld worden? Daar wordt je even met de neus op de feiten gedrukt, hoe het met de maatschappij tegenwoordig gesteld is.

Voor mij wel een aanrader..

Mijn Score: 8/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Noodle op 14-04-2010 00:09:30 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  woensdag 14 april 2010 @ 02:11:23 #128
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_80291852
Helemaal eens met Mr.Noodle. Vandaag ook gezien in de sneak en Kick-ass is gewoon kickass . Ik had echt een kinderfilm verwacht zonder gescheld, bloed en met slechte humor maar het is dus precies het tegenovergestelde. Ik vond hem hilarisch.

Een aanrader, zeker als je weer eens een goede film met Nicolas Cage wil zien
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  woensdag 14 april 2010 @ 12:20:14 #129
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_80299887
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:42 schreef trebremmit het volgende:
The Man Who Shot Liberty Valance 1962 (John Ford)

Senator Ransom Stoddard keert terug naar het stadje Shinbone in het Wilde Westen om de begrafenis van een oude vriend bij te wonen. Tegen een journalist, die zich afvraagt wat de senator hier doet, vertelt hij hoe hij zijn carrière begon als 'The Man Who Shot Liberty Valance'.
James Stewart als Ransom Stoddard, John Wayne als Tom Doniphon en Lee Marvin als de badguy Liberty Valance.
Zelden zo'n geweldige western gezien, schitterend zwart-wit, subliem camerawerk en een ontroerend en sterk opgebouwd verhaal. Lee Marvin als badguy is angstaanjagend en James Stewart vind ik eindelijk eens geloofwaardig als een wat naïeve advocaat, John Wayne is de eenzame en realistische cowboy.
Deze film vol symboliek is zeker een aanrader. 9/10
[ afbeelding ]
Fantastische film inderdaad! Normaal gesproken irriteer ik mij aan Jimmy Stewart, maar in deze klassieker valt dat reuze mee. Binnenkort een serie John Wayne films kijken
Overal verstand van.
pi_80300795
JCVD (Mabrouk El Mechri, 2008)
Zag hem voor een prikkie in de grabbelbak liggen en dacht, toch maar eens proberen. Viel me zeker niet tegen! Van Damme laat zelfs zien nog wel redelijk te kunnen acteren, met name enkele monologen vond ik behoorlijk sterk. Verder vielen de regie en de toch wel redelijk originele aanpak me in positieve zin op. Voeg daar nog een aantal grappige momenten aan toe en je hebt een vermakelijk film. 7.3

The Man from Laramie (Anthony Mann, 1955)
Sterke western van Anthony Mann, met in de hoofdrol James Stewart. Valt eigenlijk maar weinig op aan te merken, misschien de rol van James Stewart. Ben zelf groot fan van de beste man en hij levert hier een prima prestatie, maar ik ben er nog niet helemaal over uit of hij hier imagematig goed op zijn plek is. Hij heeft toch niet echt de uitstraling van een stoere western held. Plot steekt prima in elkaar, de personages zijn redelijk complex en niet per definitie goed of slecht. Hopen dat de andere titels uit The Greatest Westerns box ook zo goed bevallen! 8.5
pi_80302005
quote:

Van dezelfde producent is The Secret of Kells. Heb je die gezien? Die vond ik enorm de moeite waard, met name door de afwijkende animaties en het authentieke, mystieke sfeertje.
pi_80306069
quote:
The Man from Laramie (Anthony Mann, 1955)
Sterke western van Anthony Mann, met in de hoofdrol James Stewart. Valt eigenlijk maar weinig op aan te merken, misschien de rol van James Stewart. Ben zelf groot fan van de beste man en hij levert hier een prima prestatie, maar ik ben er nog niet helemaal over uit of hij hier imagematig goed op zijn plek is. Hij heeft toch niet echt de uitstraling van een stoere western held. Plot steekt prima in elkaar, de personages zijn redelijk complex en niet per definitie goed of slecht. Hopen dat de andere titels uit The Greatest Westerns box ook zo goed bevallen! 8.5
Die heb ik gisteren gekocht, ben benieuwd!
pi_80307312
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:10 schreef casper019 het volgende:
net 3/4 can de film

PANDORUM

gekeken, wat een bagger film... k snapte er geen ruk van rare film raar verhaal

vooral NIET kijken
Als je het verhaal na 3/4 nog steeds niet snapt moet je misschien toch iets minder bier zuipen
pi_80308721
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:38 schreef Shoombak het volgende:

[..]

Als je het verhaal na 3/4 nog steeds niet snapt moet je misschien toch iets minder bier zuipen
het was gewoon een kut film
  woensdag 14 april 2010 @ 16:49:51 #135
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_80310264
quote:
Op woensdag 14 april 2010 13:21 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Van dezelfde producent is The Secret of Kells. Heb je die gezien? Die vond ik enorm de moeite waard, met name door de afwijkende animaties en het authentieke, mystieke sfeertje.
Deze ga ik eens checken. Heb al veel lof gehoord over deze film
pi_80310269
weet iemand of clash of the titans wat is?
  woensdag 14 april 2010 @ 16:51:50 #137
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_80310364
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:50 schreef casper019 het volgende:
weet iemand of clash of the titans wat is?
Gezien de reacties in dit topic, is de film niet veel soeps. Desalniettemin ga ik de film zeker checken
pi_80310602
Vooral niet in 3D kijken als ik het zo hoor..gewoon de 2D
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_80311243
big small soldier
pi_80311312
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:20 schreef macondo het volgende:

[..]

Fantastische film inderdaad! Normaal gesproken irriteer ik mij aan Jimmy Stewart, maar in deze klassieker valt dat reuze mee. Binnenkort een serie John Wayne films kijken
Als cowboy vind ik Stewart vaak niet geloofwaardig en in veel films doet hij vaak dezelfde trucjes maar in deze film was hij perfect gecast als advocaat.Leuk dat je ervan genoten hebt!
  woensdag 14 april 2010 @ 17:42:10 #141
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_80312174
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:47 schreef Hulkio het volgende:The Man from Laramie (Anthony Mann, 1955)
Hij speelt hier dan ook geen stoere western held? Ik vind hem hier juist prima op zijn plaats. Het is natuurlijk wel verrassend dat hij zo vaak op duikt in het sadistische universum van Anthony Mann (als je de rest van de films van Stewart bekijkt tenminste). Maar om je dan direct af te vragen of hij wel op zijn plaats is gaat in mijn ogen wat ver. Misschien is het juist die combinatie dat de films zo bijzonder maakt?

Ik heb 'm toevallig ook gezien gisteren. Ik gaf een 9.
pi_80315878
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:14 schreef Mekkalomp het volgende:
big small soldier

Da bing xiao jiang (2010)

aka "Little Big Soldier" - International (English title)
pi_80318667

Creation (2009)

English naturalist Charles Darwin struggles to find a balance between his revolutionary theories on evolution and the relationship with religious wife, whose faith contradicts his work.

IMDB 6.8

Ik was benieuwd naar de film na het zien van een trailer. Het was niet helemaal wat ik ervan hoopte, maar alleszins een boeiend verhaal. De sfeer is goed en Paul Bettany is een voortreffelijk acteur.
"Everything we are, we are when we're alone."
pi_80328240
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:26 schreef schijffie het volgende:

[..]

Da bing xiao jiang (2010)

aka "Little Big Soldier" - International (English title)
je heb gelijk
pi_80328488
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:42 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Hij speelt hier dan ook geen stoere western held? Ik vind hem hier juist prima op zijn plaats. Het is natuurlijk wel verrassend dat hij zo vaak op duikt in het sadistische universum van Anthony Mann (als je de rest van de films van Stewart bekijkt tenminste). Maar om je dan direct af te vragen of hij wel op zijn plaats is gaat in mijn ogen wat ver. Misschien is het juist die combinatie dat de films zo bijzonder maakt?

Ik heb 'm toevallig ook gezien gisteren. Ik gaf een 9.
Zojuist ook gezien, hij was inderdaad prima op zijn plek, vond hem erg sterk in deze film.
En de film opzich was ook prima, heerlijke western met mooi uitgewerkte karakters.
pi_80330740
.

[ Bericht 97% gewijzigd door schijffie op 15-04-2010 03:57:49 ]
pi_80331218
Freeway

Nadat haar moeder en stiefvader gearresteerd zijn besluit de 15-jarige Vanessa Lutz op zoek te gaan naar haar grootmoeder die ze nooit ontmoet heeft. Onderweg krijgt ze autopech, en wordt ze opgepikt door Bob Wolverton, die werkt op een school voor jongens met problemen. Langzaam wint Bob Vanessa's vertrouwen, en begint ze te vertellen over het seksuele misbruik door haar stiefvader. Dan realiseert Vanessa zich echter dat Bob een beruchte snelwegmoordenaar is.

Nadat het me werd aangeraden bij elke andere film. en ik 24 met Kiefer Sutherland best goed vind, toch maar eens gekeken.
Erg leuk film in al zijn in al zijn absurditeit. Witherspoon speelt erg goed een vrij gestoorde tiener met anger issues. Lijkt soms een beetje op Natural Born Killers maar dan net iets netter en veel komischer.
  donderdag 15 april 2010 @ 09:34:09 #148
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_80333402
quote:
Op woensdag 14 april 2010 23:52 schreef trebremmit het volgende:Zojuist ook gezien, hij was inderdaad prima op zijn plek, vond hem erg sterk in deze film.
En de film opzich was ook prima, heerlijke western met mooi uitgewerkte karakters.
Dat dacht ik ook! De andere (western-)samenwerkingen zijn ook zeker de moeite waard. Vooral The Naked Spur vond ik echt fantastisch! Iets minder bekend (alhoewel hij flink in populariteit gestegen is sinds de DVD-box een paar jaar terug!), maar zeker zo goed zijn de westerns van Budd Boetticher. The Tall T, Decisision at Sundown, Seven Man From Now, ze zijn niet te versmaden! Tot slot wil ik nog Jacques Tourneur's Canyon Passage aanraden, ook een zeer bijzondere western die zijn tijd toch een stuk vooruit lijkt te zijn (in vergelijking met genre-genoten dan!). Ik weet helemaal niet of je hier op zit te wachten (misschien ken je het ook allemaal al wel!), haha. Maar omdat je nu zo'n bijzondere western gezien hebt dacht ik "Misschien wil hij er wel veel meer zien".
  donderdag 15 april 2010 @ 10:36:26 #149
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_80335084
Funny People 2009
Funny People gaat over komediant George Simmons (Adam Sandler). Hij is succesvol, vrouwen houden van hem en mannen willen zoals hem zijn. Keerzijde is het feit dat Simmons zelf een ingenomen, arrogante zak is die om niemand iets geeft. Hier lijkt verandering in te komen als hij erachter komt dat hij niet meer zolang te leven heeft.
Tsjonge jonge wat een langdradige en saaie film. Moesten de grappen van die stand-up comedies nog wat goed zijn ok...maar zelfs dat trok op niets. Film was veel te traag. Hij kon al 100x eerder gedaan zijn. Sorry, maar dit is hem niet, echt zonde van je tijd.
3.5

Linkeroever 2008
Marie is erg gelukkig wanneer ze kan intrekken bij haar nieuwe vriend, tot ze ontdekt dat er in één van de kelders van zijn flatgebouw een vreemd zwart gat is. Haar vriend overtuigt haar dat ze dingen ziet die er niet zijn en dat dat te wijten is aan haar revalidatie na een sportblessure. Hoe meer ze door dat gat bezeten raakt, hoe meer ze van haar omgeving gaat vervreemden.
De trailer leek nog wel vrij hoopgevend,maar de film viel toch wel erg tegen,een film met weinig vaart,ergens halverwege komt er toch iets wat lijkt op enige spanningsopbouw,maar dat rare einde zorgde ervoor dat ik de film geen 2e keer meer kijk.
5
pi_80339946
quote:
Op donderdag 15 april 2010 09:34 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook! De andere (western-)samenwerkingen zijn ook zeker de moeite waard. Vooral The Naked Spur vond ik echt fantastisch! Iets minder bekend (alhoewel hij flink in populariteit gestegen is sinds de DVD-box een paar jaar terug!), maar zeker zo goed zijn de westerns van Budd Boetticher. The Tall T, Decisision at Sundown, Seven Man From Now, ze zijn niet te versmaden! Tot slot wil ik nog Jacques Tourneur's Canyon Passage aanraden, ook een zeer bijzondere western die zijn tijd toch een stuk vooruit lijkt te zijn (in vergelijking met genre-genoten dan!). Ik weet helemaal niet of je hier op zit te wachten (misschien ken je het ook allemaal al wel!), haha. Maar omdat je nu zo'n bijzondere western gezien hebt dacht ik "Misschien wil hij er wel veel meer zien".
Bedankt voor de tips, Seven men from now ken ik al en vond ik goed, de rest ga ik zeker eens opzoeken. Zit de laatste tijd in een western mood en die van Anthony Mann bevallen me goed, alleen Winchester '73 viel me wat tegen. Ik wil The Furies nog eens kopen alleen die is zo duur.
pi_80340624
The Cincinnatti Kid (Norman Jewison, 1965)

Pokerfilm met Steve McQueen als up-and-coming pokeraar die de degens gaat kruisen met de veteraan Lancey Howard (een geweldige Edward G. Robinson) van wie iedereen verwacht (en nog meer hoopt) dat hij een keer van zijn troon gestoten zal worden.

Na een swingende openingscene wordt het even allemaal wat minder (Ann-Margret , en ook Rip Torn is aan het overacteren), maar als de pokerwedstrijd eenmaal begint is het geweldig. Ook Joan Blondell is goed als de grand old lady van het pokeren in New Orleans.

8
Life's a Peckinparty
  donderdag 15 april 2010 @ 18:07:27 #152
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_80352171
An Education (2009, VK, Lone Scherfig)
Dit is natuurlijk de film van de doorbraak van Carey Mulligan. Ze is ongetwijfeld de ster van de film en steelt elke scene. Dit terwijl de rest van de cast ook overtuigend is, met o.a. een altijd goede Peter Sarsgaard en een zeer sterke Alfred Molina.
De verhouding tussen Jenny en David ontwikkelt zich in de film op een heel natuurlijk tempo. Waardoor het toch redelijke voorspelbaarheid van het plot niet al te veel stoort. Maar uiteindelijk blijft mijn gevoel over de film het best samen te vatten in deze zin uit een review van Empire: "Enough to like, but not enough to truly excite."
cijfer: 7.5

Opening Night (1977, VS, John Cassavetes)
Weer een pracht film van Cassavetes met Gena Rowlands als actrice, die worstelt met haar drankprobleem dat wordt verergerd door haar moeilijkheid met ouder worden, wat ook het thema in haar nieuwe toneelstuk is, waar de titel naar verwijst.
Wat mij vooral opviel in deze film was de muziek. Waar Cassavetes film altijd al gekenmerkt werden door jazzy muziek, was dat vooral om een sfeer te creëeren. Hier sluit de muziek ook feilloos aan om de gemoedstoestand van de karakters weer te geven.
cijfer: 9

[ Bericht 30% gewijzigd door Lonewolf2003 op 15-04-2010 19:03:19 ]
pi_80364106
clash of the titans

ondanks alle negatieve reacites toch gegeken en vond hem best gaaf, keek lekker weg..!! 6.5

adventureland

tegenvaller, heeft echt een tehoog cijfer op imbd, film word nergers echt grappig ofzo maar kijkt wel oK weg

6
pi_80367983
Net ook Kick-Ass bekeken in de bios.

EPISCH!

De opbouw is niet spectaculair, maar zeker vermakelijk, vaak grappig en gewoon noodzakelijk. Als de film dan echt losbarst is er ook geen houden meer aan. Met name het elfjarige, grofgebekte vechtmachinetje genaamd Hit Girl steelt dan de hele show. Ontzettend brute actie die gaaf in beeld wordt gebracht; alle remmen los.

Wist niet wat ik kon verwachten, maar heb 2 geniale uren doorgebracht met deze film.

(zelfs de stereotype-neger in de stoel voor me, die overal een reactie op heeft en meeschreeuwt met de film, kon ik prima hebben. Hij voegde zelfs bijna toe aan de ervaring.)

IMDb: 8,4 / Ik: 9,0
  vrijdag 16 april 2010 @ 01:46:57 #155
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_80370509
quote:
Op donderdag 15 april 2010 12:47 schreef trebremmit het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips, Seven men from now ken ik al en vond ik goed, de rest ga ik zeker eens opzoeken. Zit de laatste tijd in een western mood en die van Anthony Mann bevallen me goed, alleen Winchester '73 viel me wat tegen. Ik wil The Furies nog eens kopen alleen die is zo duur.
Ja, volgens mij is de enige fatsoenlijke versie de Criterion? Volgens mij kan je 'm nu voor 20 euro kopen via dvdpacific ofzo. Heb 'm zelf ook en het is wel een bijzonder verzorgde uitgave van een uitstekende film! Naast audiocommentaar en interviews op de DVD zelf zit het boek zelf er ook nog bij en een stuk van Robin Wood, wat een bijzonder interessante schrijver is! Wat mij betreft is de box het zeker waard.
pi_80385237
Doubt
Set in 1964, Doubt centers on a nun who confronts a priest after suspecting him of abusing a black student. He denies the charges, and much of the play's quick-fire dialogue tackles themes of religion, morality, and authority.

Sterke en boeiende film van begin tot het einde.
De karakters die werden neergezet door Meryl Streep en Philip Seymour Hoffman waren zeer sterk.

IMDb: 7,7
Mijn cijfer: 7,8
pi_80387023
Zojuist Sherlock Holmes gekeken, zeer vermakelijk en een aardig sterk verhaal.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_80391867
Star Trek

Mijn kennis over Star Trek was ongeveer nul voor deze film dus ik ging er ook wel in met het vooroordeel dat het niks zou zijn. Maar ik werd best aangenaam verrast. De film houdt er een goed tempo in, bevat genoeg actie scenes, acteer prestaties zijn prima (vooral Zachary Quinto als Spocke beviel me erg goed) en is prima te volgen zonder enige voorkennis van Star Trek. Prima vermaakt met deze film.
Cijfer: 8
  vrijdag 16 april 2010 @ 17:51:18 #159
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_80392561
Ninja Assassin 2009
Als kind is Raizo van straat gehaald en getraind tot één van de meest dodelijke moordenaars van de wereld door de Ozunu-clan, een geheime maatschappij diens bestaan als een mythe wordt beschouwd. Door de genadeloze moord op zijn vriendin, door de Ozunu-clan, verdwijnt Raizo, wachtend en voorbereidend op wraak. Ondertussen onderzoekt Europol-agente Mika Coretti een aantal politieke moorden in Berlijn. Ze komt op het spoor van een ondergronds netwerk van Aziatische huurmoordenaars. Ondanks een verbod van haar baas bekijkt ze geheime bestanden om meer over deze Ozunu-clan te weten te komen. Hierdoor wordt ze echter zelf een doelwit. De clan stuurt de gevaarlijke Takeshi met een groep moordenaars op haar af, maar Raizo weet haar te redden. Nu staan ze beiden op de dodenlijst...
De schrijver en regisseur van het verhaal hadden in hun hoofd, dat ze veel bloed, afgehakte koppen, zwaarden en messen wouden zien.
Toen ze het hele script en idee af hadden. Kwamen ze erachter dat ze er ook nog verhaal bij moesten bedenken. Dan maar iets met een man een vrouw die verliefd worden op elkaar.
Geen sterk verhaal, maar wel lekker veel actie.
7

The Stepfather 2009
Michael Harding keert terug naar huis na een periode op de militaire school gezeten te hebben. Eenmaal thuis ziet hij dat zijn moeder erg gelukkig is met haar nieuwe vriend, maar Michael vertrouwt het niet helemaal. David, de nieuwe vriend van zijn moeder, is verdacht vaak aanwezig om een helpende hand te bieden. Is hij echt zo aardig als hij lijkt, of zijn de twijfels van Michael terecht?
Hele goede spannende thriller. Erg goed geacteerd en een open einde (deel 2 remake ???).
8.5
pi_80392902
DOA: Dead or Alive (2006)
Slechte film, maar de actie was wel leuk

Naked Gun 33⅓: The Final Insult
Leuke film vol met flauwe grappen
Children of the night. What music they make.
pi_80393161
quote:
Død snø (Dead Snow) (2009, Nor, Tommy Wirkola)
NAZI-ZOMBIES!
Ik herhaal N-A-Z-I! Z-O-M-B-I-E-S!
Met zo'n concept verwacht je natuurlijk een zeer vermakelijke film. Gelukkig maakt de film de belofte wat dat betreft waar. Maar daarnaast is die ook goed spannend. Bovendien heeft een het een leuke groep slachtoffers, die niet heel irritant zijn.
cijfer: 8

vraag me af of je deze wel serieus gezien hebt? dit was dus echt de grootste flopper ooit als je het mij vraagt.
pi_80393741
quote:
Op donderdag 15 april 2010 09:34 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Canyon Passage heb ik besteld in een box met nog drie andere westerns en The Naked Spur heb ik in een box besteld met nog vijf andere films van Stewart, ben heel benieuwd! Die Boetticher bestel ik later wel een keer, is beter voor mijn bankrekening.
  Moderator vrijdag 16 april 2010 @ 19:07:30 #163
9859 crew  Karina
Woman
pi_80394961
Luftslottet som sprängdes, oftewel Millenium 3
Thriller

Een jonge vrouw moet terechtstaan wegens poging tot moord op haar vader. Ze heeft al eerder geprobeerd hem te vermoorden, omdat hij haar moeder mishandelde, en werd toen opgesloten in een psychiatrische inrichting.

Maar er zit wat meer achter, de vader is een spion die van Rusland naar Zweden is overgelopen en hij werd in bescherming genomen door een geheime organisatie.

Gaandeweg de film wordt de organisatie ontmaskerd, met behulp van een journalist die werkt voor het blad Milennium, die daardoor ook zorgt voor de vrijlating van de jonge vrouw.

Helaas had ik deel 1 en 2 niet gezien, waardoor ik het af en toe niet helemaal kon volgen. Jammer, want ik vond het een spannend verhaal. Wel had ik een beetje het idee dat ik, in plaats van naar een speelfilm, zat te kijken naar een lange aflevering van een Duitse (in dit geval dus Zweedse) Krimi.

Deel 1 en deel 2 ga ik zeker ook nog kijken, om te zien wat er verder nog allemaal achter dit verhaal zit.
niet zo tof doen
  vrijdag 16 april 2010 @ 20:27:12 #164
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_80397920
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 19:07 schreef Karina het volgende:
Luftslottet som sprängdes, oftewel Millenium 3
Thriller

Een jonge vrouw moet terechtstaan wegens poging tot moord op haar vader. Ze heeft al eerder geprobeerd hem te vermoorden, omdat hij haar moeder mishandelde, en werd toen opgesloten in een psychiatrische inrichting.

Maar er zit wat meer achter, de vader is een spion die van Rusland naar Zweden is overgelopen en hij werd in bescherming genomen door een geheime organisatie.

Gaandeweg de film wordt de organisatie ontmaskerd, met behulp van een journalist die werkt voor het blad Milennium, die daardoor ook zorgt voor de vrijlating van de jonge vrouw.

Helaas had ik deel 1 en 2 niet gezien, waardoor ik het af en toe niet helemaal kon volgen. Jammer, want ik vond het een spannend verhaal. Wel had ik een beetje het idee dat ik, in plaats van naar een speelfilm, zat te kijken naar een lange aflevering van een Duitse (in dit geval dus Zweedse) Krimi.

Deel 1 en deel 2 ga ik zeker ook nog kijken, om te zien wat er verder nog allemaal achter dit verhaal zit.
[ afbeelding ]
Wie begint nu bij het kijken van een trilogie met het derde deel? Ik moet nog aan deel 2 en 3 beginnen. Deel 2 ligt reeds klaar, nadat ik deel 1 in de bioscoop had gezien. Vond het in het begin wel grappig: die tongvallen in het Zweeds
  Moderator vrijdag 16 april 2010 @ 20:46:53 #165
9859 crew  Karina
Woman
pi_80398816
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:27 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Wie begint nu bij het kijken van een trilogie met het derde deel? Ik moet nog aan deel 2 en 3 beginnen. Deel 2 ligt reeds klaar, nadat ik deel 1 in de bioscoop had gezien. Vond het in het begin wel grappig: die tongvallen in het Zweeds
Ik dacht dat het aparte verhalen waren, ik kende het eigenlijk verder niet. En dat Zweeds is inderdaad grappig en soms kun je het ook een beetje verstaan als je je best doet.
niet zo tof doen
  zaterdag 17 april 2010 @ 00:43:29 #166
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_80408820
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 18:31 schreef trebremmit het volgende:

[..]

Canyon Passage heb ik besteld in een box met nog drie andere westerns en The Naked Spur heb ik in een box besteld met nog vijf andere films van Stewart, ben heel benieuwd! Die Boetticher bestel ik later wel een keer, is beter voor mijn bankrekening.
Ah, leuk om te lezen! Twee mooie aankopen. Ik ben benieuwd naar je bevindingen!
  zaterdag 17 april 2010 @ 09:03:10 #167
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_80411816
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 19:07 schreef Karina het volgende:
. Wel had ik een beetje het idee dat ik, in plaats van naar een speelfilm, zat te kijken naar een lange aflevering van een Duitse (in dit geval dus Zweedse) Krimi.

Dat gevoel zul je bij deel 1 en 2 ook hebben .
Niet meer actief op Fok!
pi_80414271
Idi i Smotri [Come and See], (Elem Klimov, 1985)

Wow, dit was intens. 14-jarige jongen uit Wit-Russsische platteland wil een partizaan worden maar leert al snel de andere kant van de oorlog kennen.

Erg donker, maar bovenal indrukwekkend. Prachtige shots en vooral erg goed geluid. De actiescenes (ontploffingen met name) kwamen zo anders over dan in een doorsnee-film. Sommige scenes vergeet je echt nooit meer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Echter niet zo geschikt voor een gezellig avondje met het hele gezin

9.5
Life's a Peckinparty
pi_80415479
The War Game

Realistische weergave wat de gevolgen zouden zijn van een nucleaire aanval op Engeland. Bij vlagen erg heftig en grafisch, maar weet daardoor wel goed zijn boodschap over te brengen.

8/10
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_80421036
61) Ninja Assassin
Een hoop ninjageweld met veel bloed in … Berlijn?!...ohwell, kijkt enigszins lekker weg. De harde ninjacultuur is best goed weergegeven. Rest van de film is gevuld met slecht achterende bijrollen en geinige Kill-bill-achtige vechtscènes.
5.6/10

http://www.imdb.com/title/tt1186367/

zaterdag 17 april 2010 @ 19:15:53 #171
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_80426179
The Final 2010
"The Final" is a movie about a group of tormented teenage school kids who are constantly humiliated by the more popular and stronger bullies. This isn't the first movie to touch on the bullying subject but this movie shows what happens when the tormented finally snap and decide to take justice into their own hands in the most brutal way possible.
Wat een kansloze en waardeloze films was dit zeg . Nergens valt een reden te bespeuren om deze film goed te vinden. Het acteerwerk is miserabel, net zoals het verhaal. Zonde van je tijd dit.
1.5

De Helaasheid Der Dingen 2009
De jonge Gunther Strobbe groeit op in een marginale familie die leeft volgens het motto 'God schiep de dag en wij nietsnutten slepen er ons doorheen'. Aan die routine van alcohol, rokkenjagen en nietsdoen komt plots een eind als Gunther door een sociaal werkster van zijn familie wordt gescheiden en in een Internaat wordt geplaatst. Vijftien jaar later dreigt Gunther vader te worden van een ongewenst kind. Gaat hij hetzelfde lot als zijn vader tegemoet? Of kan hij wel ontsnappen aan de helaasheid der dingen?
Dit was dan weer een schitterende film.
De zelfkant van de samenleving is ook een onderwerp dat het altijd goed doet (Shameless, Flodder, Tokkies, New Kids). Maar De Helaasheid der Dingen - wat een geweldige titel trouwens - brengt het tussen de heerlijke platheid door behoorlijk serieus, hoewel het nergens echt poëtisch of dramatisch wordt om aangrijpend te zijn. Zeker niet erg, want het vermaak is er natuurlijk niet minder om.
Het draaft af en toe wel iets te ver door zoals met de dwergen, alsof het de absurditeit van Ex Drummer wilt benaderen wat bij voorbaat niet te doen is en eigenlijk ook onnodig was. Heb overigens beide boeken niet gelezen, dus ben er onbevangen in gegaan.
Het oude sfeertje is mooi neergezet, aardige soundtrack (had van mij op momenten wel rauwer gemogen) en goed acteerwerk, alleen de winnaar van de eerste wedstrijd (Koen geloof ik) viel een beetje uit de toon.
9.5
pi_80431578
http://www.imdb.com/title/tt1205489/

Gran Torino

Zeer goede film met good old Clint Eastwood.
Hier zijn niet veel woorden voor nodig.

8,5
pi_80431722
dear john

erg mooie film, zeker een aanrader

een dikke 7
  zaterdag 17 april 2010 @ 22:37:09 #174
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_80431792
Jennifer's Body

Het duurde effe voordat ik doorhad dat het een "indy film" was. Vandaar de vroege jaren 80 stylo en kleding.
De film was niet spetterend maar ik heb wel genoten van de blonde hoofdrolspeelster. De brunette tegenspeelster, Megan Fox (wist niet dat zij dat was) was ook niet erg boeiend of mooi vond ik.

Het verhaal:
SPOILER
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_80461940
Wanted

erg gave actie film, echt een aanrader

dikke 7.5!
pi_80467196
Kick-Ass

Het leek mij helemaal niets, maar hij was super

9/10
pi_80471901
Dear John
quote:
Dear John gaat over een jonge soldaat John Tyree (Channing Tatum), die met verlof is. Tijdens dit verlof wordt hij verliefd op de schitterende, doch conservatieve studente Savannah Lynn Curtis (Amanda Seyfried). De twee beleven een mooie tijd en wanneer John weer op uitzending gestuurd wordt, belooft hij Savannah dat hij met haar wil trouwen zodra hij terugkomt. Maar de lange afstand tussen beiden lijkt voor meer problemen te zorgen dan verwacht.
Film is gebaseerd op een boek van Nicholas Sparks, die ook het eveneens verfilmde boek The Notebook schreef. Met deze informatie verwachtte ik en vriendin toch wel een redelijk meeslepend liefdes verhaal. Het romantische element in deze film komt er alleen niet echt helemaal uit. De relatie tussen John en Savannah neemt een wending halverwege de film die ik eigenlijk niet helemaal kon plaatsen. Gelukkig is de relatie tussen John en zijn vader nog enigszins interessant maar uiteindelijk deed het hem dat ook niet echt. De film is absoluut niet slecht maar het niveau van The Notebook komt nergens ook maar in zicht.
Cijfer: 6,5
Imdb: 5,6
pi_80472540
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:05 schreef Darkzell het volgende:
Dear John
[ afbeelding ]
[..]

Film is gebaseerd op een boek van Nicholas Sparks, die ook het eveneens verfilmde boek The Notebook schreef. Met deze informatie verwachtte ik en vriendin toch wel een redelijk meeslepend liefdes verhaal. Het romantische element in deze film komt er alleen niet echt helemaal uit. De relatie tussen John en Savannah neemt een wending halverwege de film die ik eigenlijk niet helemaal kon plaatsen. Gelukkig is de relatie tussen John en zijn vader nog enigszins interessant maar uiteindelijk deed het hem dat ook niet echt. De film is absoluut niet slecht maar het niveau van The Notebook komt nergens ook maar in zicht.
Cijfer: 6,5
Imdb: 5,6
Die ga ik zo meteen kijken!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_80477462
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:27 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Die ga ik zo meteen kijken!
eergister gezien tis een hele mooie film!!
pi_80477753
Gister heb ik

en

Gekeken.
Illuminated, Subtle & Aware
pi_80478362
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:49 schreef frank010 het volgende:
Gister heb ik

[ afbeelding ]

en

[ afbeelding ]

Gekeken.
hoewas the meen who stare at the goars
pi_80478630
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:06 schreef casper019 het volgende:

[..]

hoewas the meen who stare at the goars
Ik vond hem wel wat hebben, dat hele paranormale gedoe prikkelt mij altijd wel, helemaal als het dan ook nog is zo komedisch wordt gebracht. Goeie cast ook. Hij keek lekker weg. 7/10
pi_80479542

Gisteren eindelijk Amer (2009) gezien. Ondanks dat ik hem heel erg graag wilde zien, was het wel een verrassing. Ik had het eigenlijk best anders verwacht. Hoger tempo vooral.

Maar eigenlijk vond ik het toch een hele aardige film. Met name het eerste en laatste gedeelte vond ik erg goed. Het eerste stuk was fijn gemonteerd. Je kon wel zien dat daar aardig wat werk in zat. Tweede deel was iets minder interessant, maar op zich wel doorheen te komen. En het laatste deel was wel lekker spannend.

Het is een beetje onzinnig om iets over het plot te vertellen. Muziek, sfeer, uiterlijk, montage waren veel boeiender. ****

Al meer mensen hem gezien?
pi_80482235
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:42 schreef casper019 het volgende:

[..]

eergister gezien tis een hele mooie film!!
Hmm. Ik weet het niet hoor, net gekeken. Vond vooral het einde stom. Misschien ff in spoiler zetten.
SPOILER
Kortom. Ontzettend goed idee, maar de uitwerking vind ik tien keer minder. Maar verder wel leuk, mooie momenten zitten erin en op het eind toch wel even gehuild.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_80483784
Sherlock Holmes
Detective Sherlock Holmes and his stalwart partner Watson engage in a battle of wits and brawn with a nemesis whose plot is a threat to all of England.

Vermakelijke, maar duistere film. Robert Downey Jr en Jude Law zetten hun rollen goed neer, mede dankzij de goede chemie tussen deze twee. Mark Strong als de ultieme bad guy deed het ook goed.
Maar toch moet ik ook wel zeggen dat ik hem ietwat vond tegenvallen.

IMDb: 7,6
Mijn cijfer: 7,0
pi_80492371
weet iemand een toffe comedy uit het jaar 2007 of daarvoor?
pi_80492947
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:23 schreef Mekkalomp het volgende:
weet iemand een toffe comedy uit het jaar 2007 of daarvoor?
40 year old virgin
Anchorman
Old School
Office Space
Superbad
pi_80499945
ANTICHRIST

kut film, niet kijken
pi_80499978
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:35 schreef JanPiraat het volgende:

[..]

40 year old virgin
Anchorman
Old School
Office Space
Superbad
thx office space & anchorman kende ik nog niet die ga ik ff regelen!!

ken je er nog meer ?
  maandag 19 april 2010 @ 22:14:08 #190
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_80500729
Night at the Museum
Niet heel geweldig, behalve als je het leuk vindt om Ben Stiller en een appje beurtelings elkaar in het gezicht te zien slaan. De film lijkt ook vooral gericht te zijn op het Amerikaanse filmpubliek gezien best veel referenties naar gebeurtenissen en personen uit de Amerikaanse geschiedenis. Maar goed, het is wel te verteren. Cijfer: 6

The Man from Earth
Een ruimte, waarin 90 minuten lang mensen met elkaar praten. Het kan tot beresterke films leiden, zoals natuurlijk 12 Angry Men. The Man from Earth is ook zo'n soort film. Een groep wetenschappers komt bij elkaar en één meldt dat hij al 14.000 jaar lang op aarde leeft. Door dit simpele concept blijft deze lowbudget film continu boeien. Soms ietwat rommelig of hobbelig qua verloop van het verhaal, maar over het algemeen niet al te storend. Ik heb me wel vermaakt . Cijfer: 8
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_80503020
The Blob (1958, Irvin S. Yeaworth Jr.)

De film uit de drive-in in Grease (toch?). Behoorlijke B-film, de dialogen zijn waardeloos maar het is toch best charmant en het zit goed in elkaar. Jammer dat de special effects op het laatst niet al te overtuigend meer zijn (ketchup in modelgebouwen...)

6

Overigens,
SPOILER
Life's a Peckinparty
pi_80504922
quote:
Op maandag 19 april 2010 21:59 schreef casper019 het volgende:

[..]

thx office space & anchorman kende ik nog niet die ga ik ff regelen!!

ken je er nog meer ?
-Wedding Crashers

-Walk Hard the Dewey Cox story

-Knocked up

-Harold and Kumar go to white castle
pi_80505092
Zojuist Cabin Fever 2 Gezien.

Wat een ranzige film was dit zeg. Bepaalde momenten moet ik toch echt even weg kijken.

IMDB: 4.5
Regenbui: 6 (Te danken aan de over de top ranzigheid)
pi_80506946
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:41 schreef Toad het volgende:
[ afbeelding ]

Gisteren eindelijk Amer (2009) gezien. Ondanks dat ik hem heel erg graag wilde zien, was het wel een verrassing. Ik had het eigenlijk best anders verwacht. Hoger tempo vooral.

Maar eigenlijk vond ik het toch een hele aardige film. Met name het eerste en laatste gedeelte vond ik erg goed. Het eerste stuk was fijn gemonteerd. Je kon wel zien dat daar aardig wat werk in zat. Tweede deel was iets minder interessant, maar op zich wel doorheen te komen. En het laatste deel was wel lekker spannend.

Het is een beetje onzinnig om iets over het plot te vertellen. Muziek, sfeer, uiterlijk, montage waren veel boeiender. ****

Al meer mensen hem gezien?
Was de beste film die ik dit jaar op het iffr zag. Misschien moet Argento deze film eens kijken om te zien hoe het ook alweer moest. Maar die overdosis aan geweldige Italiaanse/Japanse jaren 60 en 70 horror/thriller invloeden moeten je wel liggen. Zeker een kwart van de zaal was uit wanhoop al ver voor het einde vertrokken
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
pi_80507356
62) The Crazies
Lui worden half zombie-achtig iets door wat chemisch in hun water. Saaie film met slecht acteerwerk en cliché schrikmomenten. Er gebeuren allerlei dingen die niet verklaart worden en de film erg dom maken. Echt heel crazy worden ze ook nooit. Bleergh!
4.0/10

http://www.imdb.com/title/tt0455407/

dinsdag 20 april 2010 @ 02:18:07 #196
218710 LittleTortillaBoy
Fill'em and Fold'em
pi_80507553
Windstorm
Een film over mensen die na een wereldwijde ramp in een schuur schuilen.
Het is een amateurfilm en lag voor 1 euro bij de vrije platen winkel maar was de slechtste film die ik ooit gezien heb. Ja slechter dan Battlefield Earth. De karakters waren niet overtuigend, het acteerwerk slecht, het camerawerk dramatisch, special effects een ramp, en het verhaal was er niet.

2/10

Never say never again
Een James Bond film uit 83 die officieel geen James Bond film is. (lees maar op imdb/wiki waarom)
Het acteerwerk is ok en de film heeft wel een air van special effects. Daarentegen zijn er toch wel een aantal dingen die niet bij een james bond film horen. Zo krijgt Q ineens een naam en mis ik de wel bekende James Bond theme. Pluspunt is natuurlijk de jonge Kim Basinger als bond girl Af en toe kreeg ik wel weer zo'n klassiek gevoel van: waarom zo'n uitgebreide manier bedenken om iemand te vermoorden (wat dan dus ook mislukt) terwijl je hem ook in z'n gezicht kan schieten, maar goed dat is ook de charme van zo'n oude bond film.

6,5/10
In the city you must fight to survive. Double the action, triple the excitement. About me
  dinsdag 20 april 2010 @ 10:43:58 #197
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_80511996
Amer Mooi avant-gardistische eerbetoon aan de Giallo (en andere cult-films van de 60s en 70s). Vond wel dat beeld trucjes zich op een gegeven moment erg gingen herhalen.

The Collector Ook wel een bijzonder filmpje. Een beetje vergelijkbaar met de Saw reeks, maar waar de moordenaar daar nog enige motivatie lijkt te hebben, krijgen we daar hier niets van te weten. De film ziet er bijzonder uit, is echt spannend, grappig, soms wat klungelig en ook lekker mysterieus.

Beide films krijgen van mij een acht.

Ik heb ook nog geprobeerd Revanche te kijken, maar daar was echt niet doorheen te komen. De eerste 9 minuten gingen nog, daarna keek ik op de klok, dacht ik op 43 minuten te zitten, maar zat ik op 13 en had ik geen idee wat er de afgelopen 4 minuten gepasseerd was. Dus die heb ik maar afgezet.

[ Bericht 19% gewijzigd door RuneRose op 20-04-2010 10:51:53 ]
pi_80512065
quote:
Op maandag 19 april 2010 22:14 schreef Falco het volgende:

The Man from Earth
Een ruimte, waarin 90 minuten lang mensen met elkaar praten. Het kan tot beresterke films leiden, zoals natuurlijk 12 Angry Men. The Man from Earth is ook zo'n soort film. Een groep wetenschappers komt bij elkaar en één meldt dat hij al 14.000 jaar lang op aarde leeft. Door dit simpele concept blijft deze lowbudget film continu boeien. Soms ietwat rommelig of hobbelig qua verloop van het verhaal, maar over het algemeen niet al te storend. Ik heb me wel vermaakt . Cijfer: 8
Ik vond hem ook erg boeiend
  dinsdag 20 april 2010 @ 11:19:35 #199
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_80513215
The Secret Of Kells 2009
Ierland, negende eeuw. Brendan, een opgewekte en goedlachse weesjongen van 12 leeft in de abdij van Kells dat verscholen ligt in een verlaten groene vallei. Hij wordt er streng opgevoed door zijn oom, de abt Cellach, die de abdij met ijzeren hand leidt. Op een dag ontmoet hij de oude broeder Aidan. Deze ietwat vreemde man is een meester in het illustreren en houdt een buitengewoon, nog onvoltooid boek in bewaring. Enthousiast en begeesterd door deze ontmoeting laat Brendan zich meeslepen door de lokroep van de creativiteit en verbeelding. Hij heeft slechts nog één doel voor ogen: zelf meester illustrator worden en het waardevolle boek van Kells afwerken. Hij weet uiteindelijk te ontsnappen aan de sterke greep van zijn oom en waagt zich buiten de muren van Kells.

Beetje simplistisch getekend, maar ik vond hem o zo goed. Het verhaal kijkt ook lekker weg en verveelt geen seconde. Het is allemaal zeer origineel gevonden. Kortom, een zeer leuke film voor mensen die eens van een ietwat andere animatie houden en die tegelijkertijd fantasy kunnen waarderen.
8
7.5 op iMDB
pi_80515729
quote:
Op maandag 19 april 2010 23:45 schreef JanPiraat het volgende:

[..]

-Wedding Crashers

-Walk Hard the Dewey Cox story

-Knocked up

-Harold and Kumar go to white castle
dieheb ik al gezien, maar office space en anchorman zijn dus echt leuke komedies?
welke is leuker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')