abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80340624
The Cincinnatti Kid (Norman Jewison, 1965)

Pokerfilm met Steve McQueen als up-and-coming pokeraar die de degens gaat kruisen met de veteraan Lancey Howard (een geweldige Edward G. Robinson) van wie iedereen verwacht (en nog meer hoopt) dat hij een keer van zijn troon gestoten zal worden.

Na een swingende openingscene wordt het even allemaal wat minder (Ann-Margret , en ook Rip Torn is aan het overacteren), maar als de pokerwedstrijd eenmaal begint is het geweldig. Ook Joan Blondell is goed als de grand old lady van het pokeren in New Orleans.

8
Life's a Peckinparty
  donderdag 15 april 2010 @ 18:07:27 #152
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_80352171
An Education (2009, VK, Lone Scherfig)
Dit is natuurlijk de film van de doorbraak van Carey Mulligan. Ze is ongetwijfeld de ster van de film en steelt elke scene. Dit terwijl de rest van de cast ook overtuigend is, met o.a. een altijd goede Peter Sarsgaard en een zeer sterke Alfred Molina.
De verhouding tussen Jenny en David ontwikkelt zich in de film op een heel natuurlijk tempo. Waardoor het toch redelijke voorspelbaarheid van het plot niet al te veel stoort. Maar uiteindelijk blijft mijn gevoel over de film het best samen te vatten in deze zin uit een review van Empire: "Enough to like, but not enough to truly excite."
cijfer: 7.5

Opening Night (1977, VS, John Cassavetes)
Weer een pracht film van Cassavetes met Gena Rowlands als actrice, die worstelt met haar drankprobleem dat wordt verergerd door haar moeilijkheid met ouder worden, wat ook het thema in haar nieuwe toneelstuk is, waar de titel naar verwijst.
Wat mij vooral opviel in deze film was de muziek. Waar Cassavetes film altijd al gekenmerkt werden door jazzy muziek, was dat vooral om een sfeer te creëeren. Hier sluit de muziek ook feilloos aan om de gemoedstoestand van de karakters weer te geven.
cijfer: 9

[ Bericht 30% gewijzigd door Lonewolf2003 op 15-04-2010 19:03:19 ]
pi_80364106
clash of the titans

ondanks alle negatieve reacites toch gegeken en vond hem best gaaf, keek lekker weg..!! 6.5

adventureland

tegenvaller, heeft echt een tehoog cijfer op imbd, film word nergers echt grappig ofzo maar kijkt wel oK weg

6
pi_80367983
Net ook Kick-Ass bekeken in de bios.

EPISCH!

De opbouw is niet spectaculair, maar zeker vermakelijk, vaak grappig en gewoon noodzakelijk. Als de film dan echt losbarst is er ook geen houden meer aan. Met name het elfjarige, grofgebekte vechtmachinetje genaamd Hit Girl steelt dan de hele show. Ontzettend brute actie die gaaf in beeld wordt gebracht; alle remmen los.

Wist niet wat ik kon verwachten, maar heb 2 geniale uren doorgebracht met deze film.

(zelfs de stereotype-neger in de stoel voor me, die overal een reactie op heeft en meeschreeuwt met de film, kon ik prima hebben. Hij voegde zelfs bijna toe aan de ervaring.)

IMDb: 8,4 / Ik: 9,0
  vrijdag 16 april 2010 @ 01:46:57 #155
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_80370509
quote:
Op donderdag 15 april 2010 12:47 schreef trebremmit het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips, Seven men from now ken ik al en vond ik goed, de rest ga ik zeker eens opzoeken. Zit de laatste tijd in een western mood en die van Anthony Mann bevallen me goed, alleen Winchester '73 viel me wat tegen. Ik wil The Furies nog eens kopen alleen die is zo duur.
Ja, volgens mij is de enige fatsoenlijke versie de Criterion? Volgens mij kan je 'm nu voor 20 euro kopen via dvdpacific ofzo. Heb 'm zelf ook en het is wel een bijzonder verzorgde uitgave van een uitstekende film! Naast audiocommentaar en interviews op de DVD zelf zit het boek zelf er ook nog bij en een stuk van Robin Wood, wat een bijzonder interessante schrijver is! Wat mij betreft is de box het zeker waard.
pi_80385237
Doubt
Set in 1964, Doubt centers on a nun who confronts a priest after suspecting him of abusing a black student. He denies the charges, and much of the play's quick-fire dialogue tackles themes of religion, morality, and authority.

Sterke en boeiende film van begin tot het einde.
De karakters die werden neergezet door Meryl Streep en Philip Seymour Hoffman waren zeer sterk.

IMDb: 7,7
Mijn cijfer: 7,8
pi_80387023
Zojuist Sherlock Holmes gekeken, zeer vermakelijk en een aardig sterk verhaal.
pi_80391867
Star Trek

Mijn kennis over Star Trek was ongeveer nul voor deze film dus ik ging er ook wel in met het vooroordeel dat het niks zou zijn. Maar ik werd best aangenaam verrast. De film houdt er een goed tempo in, bevat genoeg actie scenes, acteer prestaties zijn prima (vooral Zachary Quinto als Spocke beviel me erg goed) en is prima te volgen zonder enige voorkennis van Star Trek. Prima vermaakt met deze film.
Cijfer: 8
  vrijdag 16 april 2010 @ 17:51:18 #159
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_80392561
Ninja Assassin 2009
Als kind is Raizo van straat gehaald en getraind tot één van de meest dodelijke moordenaars van de wereld door de Ozunu-clan, een geheime maatschappij diens bestaan als een mythe wordt beschouwd. Door de genadeloze moord op zijn vriendin, door de Ozunu-clan, verdwijnt Raizo, wachtend en voorbereidend op wraak. Ondertussen onderzoekt Europol-agente Mika Coretti een aantal politieke moorden in Berlijn. Ze komt op het spoor van een ondergronds netwerk van Aziatische huurmoordenaars. Ondanks een verbod van haar baas bekijkt ze geheime bestanden om meer over deze Ozunu-clan te weten te komen. Hierdoor wordt ze echter zelf een doelwit. De clan stuurt de gevaarlijke Takeshi met een groep moordenaars op haar af, maar Raizo weet haar te redden. Nu staan ze beiden op de dodenlijst...
De schrijver en regisseur van het verhaal hadden in hun hoofd, dat ze veel bloed, afgehakte koppen, zwaarden en messen wouden zien.
Toen ze het hele script en idee af hadden. Kwamen ze erachter dat ze er ook nog verhaal bij moesten bedenken. Dan maar iets met een man een vrouw die verliefd worden op elkaar.
Geen sterk verhaal, maar wel lekker veel actie.
7

The Stepfather 2009
Michael Harding keert terug naar huis na een periode op de militaire school gezeten te hebben. Eenmaal thuis ziet hij dat zijn moeder erg gelukkig is met haar nieuwe vriend, maar Michael vertrouwt het niet helemaal. David, de nieuwe vriend van zijn moeder, is verdacht vaak aanwezig om een helpende hand te bieden. Is hij echt zo aardig als hij lijkt, of zijn de twijfels van Michael terecht?
Hele goede spannende thriller. Erg goed geacteerd en een open einde (deel 2 remake ???).
8.5
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_80392902
DOA: Dead or Alive (2006)
Slechte film, maar de actie was wel leuk

Naked Gun 33⅓: The Final Insult
Leuke film vol met flauwe grappen
Children of the night. What music they make.
pi_80393161
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 20:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Død snø (Dead Snow) (2009, Nor, Tommy Wirkola)
NAZI-ZOMBIES!
Ik herhaal N-A-Z-I! Z-O-M-B-I-E-S!
Met zo'n concept verwacht je natuurlijk een zeer vermakelijke film. Gelukkig maakt de film de belofte wat dat betreft waar. Maar daarnaast is die ook goed spannend. Bovendien heeft een het een leuke groep slachtoffers, die niet heel irritant zijn.
cijfer: 8

vraag me af of je deze wel serieus gezien hebt? dit was dus echt de grootste flopper ooit als je het mij vraagt.
pi_80393741
quote:
Op donderdag 15 april 2010 09:34 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook! De andere (western-)samenwerkingen zijn ook zeker de moeite waard. Vooral The Naked Spur vond ik echt fantastisch! Iets minder bekend (alhoewel hij flink in populariteit gestegen is sinds de DVD-box een paar jaar terug!), maar zeker zo goed zijn de westerns van Budd Boetticher. The Tall T, Decisision at Sundown, Seven Man From Now, ze zijn niet te versmaden! Tot slot wil ik nog Jacques Tourneur's Canyon Passage aanraden, ook een zeer bijzondere western die zijn tijd toch een stuk vooruit lijkt te zijn (in vergelijking met genre-genoten dan!). Ik weet helemaal niet of je hier op zit te wachten (misschien ken je het ook allemaal al wel!), haha. Maar omdat je nu zo'n bijzondere western gezien hebt dacht ik "Misschien wil hij er wel veel meer zien".
Canyon Passage heb ik besteld in een box met nog drie andere westerns en The Naked Spur heb ik in een box besteld met nog vijf andere films van Stewart, ben heel benieuwd! Die Boetticher bestel ik later wel een keer, is beter voor mijn bankrekening.
  Moderator vrijdag 16 april 2010 @ 19:07:30 #163
9859 crew  Karina
Woman
pi_80394961
Luftslottet som sprängdes, oftewel Millenium 3
Thriller

Een jonge vrouw moet terechtstaan wegens poging tot moord op haar vader. Ze heeft al eerder geprobeerd hem te vermoorden, omdat hij haar moeder mishandelde, en werd toen opgesloten in een psychiatrische inrichting.

Maar er zit wat meer achter, de vader is een spion die van Rusland naar Zweden is overgelopen en hij werd in bescherming genomen door een geheime organisatie.

Gaandeweg de film wordt de organisatie ontmaskerd, met behulp van een journalist die werkt voor het blad Milennium, die daardoor ook zorgt voor de vrijlating van de jonge vrouw.

Helaas had ik deel 1 en 2 niet gezien, waardoor ik het af en toe niet helemaal kon volgen. Jammer, want ik vond het een spannend verhaal. Wel had ik een beetje het idee dat ik, in plaats van naar een speelfilm, zat te kijken naar een lange aflevering van een Duitse (in dit geval dus Zweedse) Krimi.

Deel 1 en deel 2 ga ik zeker ook nog kijken, om te zien wat er verder nog allemaal achter dit verhaal zit.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 16 april 2010 @ 20:27:12 #164
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_80397920
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 19:07 schreef Karina het volgende:
Luftslottet som sprängdes, oftewel Millenium 3
Thriller

Een jonge vrouw moet terechtstaan wegens poging tot moord op haar vader. Ze heeft al eerder geprobeerd hem te vermoorden, omdat hij haar moeder mishandelde, en werd toen opgesloten in een psychiatrische inrichting.

Maar er zit wat meer achter, de vader is een spion die van Rusland naar Zweden is overgelopen en hij werd in bescherming genomen door een geheime organisatie.

Gaandeweg de film wordt de organisatie ontmaskerd, met behulp van een journalist die werkt voor het blad Milennium, die daardoor ook zorgt voor de vrijlating van de jonge vrouw.

Helaas had ik deel 1 en 2 niet gezien, waardoor ik het af en toe niet helemaal kon volgen. Jammer, want ik vond het een spannend verhaal. Wel had ik een beetje het idee dat ik, in plaats van naar een speelfilm, zat te kijken naar een lange aflevering van een Duitse (in dit geval dus Zweedse) Krimi.

Deel 1 en deel 2 ga ik zeker ook nog kijken, om te zien wat er verder nog allemaal achter dit verhaal zit.
[ afbeelding ]
Wie begint nu bij het kijken van een trilogie met het derde deel? Ik moet nog aan deel 2 en 3 beginnen. Deel 2 ligt reeds klaar, nadat ik deel 1 in de bioscoop had gezien. Vond het in het begin wel grappig: die tongvallen in het Zweeds
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  Moderator vrijdag 16 april 2010 @ 20:46:53 #165
9859 crew  Karina
Woman
pi_80398816
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:27 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Wie begint nu bij het kijken van een trilogie met het derde deel? Ik moet nog aan deel 2 en 3 beginnen. Deel 2 ligt reeds klaar, nadat ik deel 1 in de bioscoop had gezien. Vond het in het begin wel grappig: die tongvallen in het Zweeds
Ik dacht dat het aparte verhalen waren, ik kende het eigenlijk verder niet. En dat Zweeds is inderdaad grappig en soms kun je het ook een beetje verstaan als je je best doet.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 17 april 2010 @ 00:43:29 #166
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_80408820
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 18:31 schreef trebremmit het volgende:

[..]

Canyon Passage heb ik besteld in een box met nog drie andere westerns en The Naked Spur heb ik in een box besteld met nog vijf andere films van Stewart, ben heel benieuwd! Die Boetticher bestel ik later wel een keer, is beter voor mijn bankrekening.
Ah, leuk om te lezen! Twee mooie aankopen. Ik ben benieuwd naar je bevindingen!
  zaterdag 17 april 2010 @ 09:03:10 #167
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_80411816
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 19:07 schreef Karina het volgende:
. Wel had ik een beetje het idee dat ik, in plaats van naar een speelfilm, zat te kijken naar een lange aflevering van een Duitse (in dit geval dus Zweedse) Krimi.

Dat gevoel zul je bij deel 1 en 2 ook hebben .
Niet meer actief op Fok!
pi_80414271
Idi i Smotri [Come and See], (Elem Klimov, 1985)

Wow, dit was intens. 14-jarige jongen uit Wit-Russsische platteland wil een partizaan worden maar leert al snel de andere kant van de oorlog kennen.

Erg donker, maar bovenal indrukwekkend. Prachtige shots en vooral erg goed geluid. De actiescenes (ontploffingen met name) kwamen zo anders over dan in een doorsnee-film. Sommige scenes vergeet je echt nooit meer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Echter niet zo geschikt voor een gezellig avondje met het hele gezin

9.5
Life's a Peckinparty
pi_80415479
The War Game

Realistische weergave wat de gevolgen zouden zijn van een nucleaire aanval op Engeland. Bij vlagen erg heftig en grafisch, maar weet daardoor wel goed zijn boodschap over te brengen.

8/10
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_80421036
61) Ninja Assassin
Een hoop ninjageweld met veel bloed in … Berlijn?!...ohwell, kijkt enigszins lekker weg. De harde ninjacultuur is best goed weergegeven. Rest van de film is gevuld met slecht achterende bijrollen en geinige Kill-bill-achtige vechtscènes.
5.6/10

http://www.imdb.com/title/tt1186367/

zaterdag 17 april 2010 @ 19:15:53 #171
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_80426179
The Final 2010
"The Final" is a movie about a group of tormented teenage school kids who are constantly humiliated by the more popular and stronger bullies. This isn't the first movie to touch on the bullying subject but this movie shows what happens when the tormented finally snap and decide to take justice into their own hands in the most brutal way possible.
Wat een kansloze en waardeloze films was dit zeg . Nergens valt een reden te bespeuren om deze film goed te vinden. Het acteerwerk is miserabel, net zoals het verhaal. Zonde van je tijd dit.
1.5

De Helaasheid Der Dingen 2009
De jonge Gunther Strobbe groeit op in een marginale familie die leeft volgens het motto 'God schiep de dag en wij nietsnutten slepen er ons doorheen'. Aan die routine van alcohol, rokkenjagen en nietsdoen komt plots een eind als Gunther door een sociaal werkster van zijn familie wordt gescheiden en in een Internaat wordt geplaatst. Vijftien jaar later dreigt Gunther vader te worden van een ongewenst kind. Gaat hij hetzelfde lot als zijn vader tegemoet? Of kan hij wel ontsnappen aan de helaasheid der dingen?
Dit was dan weer een schitterende film.
De zelfkant van de samenleving is ook een onderwerp dat het altijd goed doet (Shameless, Flodder, Tokkies, New Kids). Maar De Helaasheid der Dingen - wat een geweldige titel trouwens - brengt het tussen de heerlijke platheid door behoorlijk serieus, hoewel het nergens echt poëtisch of dramatisch wordt om aangrijpend te zijn. Zeker niet erg, want het vermaak is er natuurlijk niet minder om.
Het draaft af en toe wel iets te ver door zoals met de dwergen, alsof het de absurditeit van Ex Drummer wilt benaderen wat bij voorbaat niet te doen is en eigenlijk ook onnodig was. Heb overigens beide boeken niet gelezen, dus ben er onbevangen in gegaan.
Het oude sfeertje is mooi neergezet, aardige soundtrack (had van mij op momenten wel rauwer gemogen) en goed acteerwerk, alleen de winnaar van de eerste wedstrijd (Koen geloof ik) viel een beetje uit de toon.
9.5
pi_80431578
http://www.imdb.com/title/tt1205489/

Gran Torino

Zeer goede film met good old Clint Eastwood.
Hier zijn niet veel woorden voor nodig.

8,5
pi_80431722
dear john

erg mooie film, zeker een aanrader

een dikke 7
  zaterdag 17 april 2010 @ 22:37:09 #174
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_80431792
Jennifer's Body

Het duurde effe voordat ik doorhad dat het een "indy film" was. Vandaar de vroege jaren 80 stylo en kleding.
De film was niet spetterend maar ik heb wel genoten van de blonde hoofdrolspeelster. De brunette tegenspeelster, Megan Fox (wist niet dat zij dat was) was ook niet erg boeiend of mooi vond ik.

Het verhaal:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_80461940
Wanted

erg gave actie film, echt een aanrader

dikke 7.5!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')