abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80284900
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 20:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Les triplettes de Belleville (2003, Fr, Sylvain Chomet)
Met de bijzondere spotprent-achtige manier van tekenen heeft de film een heel eigen grappige sfeer. Dat levert allemaal geinige karikaturen van Fransen en Amerikanen op.
Maar dat was niet genoeg om een film mee te vullen. Om een film te maken heb je imo meer nodig dan wat bewegende spotprenten. Het grootste minpunt was dat de film me emotioneel niks deed. De karakters lieten me compleet koud, alleen de hond interesseerde me nog een beetje.
cijfer: 6.5
Binnenkort komt de nieuwe film van Sylvain Chomet uit: The Illusionist, geschreven door Chomet en Jacques Tati. Ik ben wel benieuwd.
  Redactie Games woensdag 14 april 2010 @ 00:03:50 #127
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_80289825
Kick-Ass (2010)

Genre: Actie/Komedie/Drama
Regisseur: Matthew Vaughn
Acteurs: Aaron Johnson, Lyndsy Fonseca, Nicolas Cage, Chloe Moretz, Christopher Mintz-Plasse
Tijd: 117 min.
IMDb: 8,3/10 (met 6.712 stemmen)

Dave Lizewski (Aaron Johnson) is een doodnormale High School student die eigenlijk nergens bij hoort. Geen Jock en geen studiebol. Gewoon iemand zonder ambitie. Hij is samen met een paar vrienden een grote Fan van Comics. Maar op een dag wordt ie samen met een vriend overvallen en besluit om een keer wat te doen aan de machteloosheid en het toekijken hoe onschuldige mensen overvallen, in elkaar geslagen of aangerand worden. Dave besluit om wat met z'n leven te doen en om dat te doen wil hij een Superheld te worden, zonder dat hij ook maar bijzondere krachten of jaren training heeft gehad.

Vandaag gezien in de sneak, bijzonder vermakelijke film moet ik zeggen. In eerste opzicht leek het me meer een kinderfilm zoals Spy Kids, maar schijn bedriegt, deze film ontpopt zich werkelijk waar in een over the top bloederige actiefilm (vandaar de Rated R) met nog wel het komisch sausje eroverheen. Je ziet ook veel invloeden van Spider-Man, Batman, en het wat serieuze van Watchmen maar dan met een
Het is eigenlijk ook meteen een anti-superhelden film, want één van de eerste acties die Dave als superhero uitvoert, eindigt voor hemzelf in het ziekenhuis. Verder gaat de regel, "geen vrouwen of kinderen" slaan niet echt op, wat de film wat controversieel maakt. Het is hilarisch, soms zielig, soms plaatsvervangend beschamend en vaak erg pijnlijk. Nicolas Cage is ook een leuke toevoeging als actieheld. Verder ook het moraal, wat doe jij als jij ziet dat mensen mishandeld worden? Daar wordt je even met de neus op de feiten gedrukt, hoe het met de maatschappij tegenwoordig gesteld is.

Voor mij wel een aanrader..

Mijn Score: 8/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Noodle op 14-04-2010 00:09:30 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  woensdag 14 april 2010 @ 02:11:23 #128
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_80291852
Helemaal eens met Mr.Noodle. Vandaag ook gezien in de sneak en Kick-ass is gewoon kickass . Ik had echt een kinderfilm verwacht zonder gescheld, bloed en met slechte humor maar het is dus precies het tegenovergestelde. Ik vond hem hilarisch.

Een aanrader, zeker als je weer eens een goede film met Nicolas Cage wil zien
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  woensdag 14 april 2010 @ 12:20:14 #129
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_80299887
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:42 schreef trebremmit het volgende:
The Man Who Shot Liberty Valance 1962 (John Ford)

Senator Ransom Stoddard keert terug naar het stadje Shinbone in het Wilde Westen om de begrafenis van een oude vriend bij te wonen. Tegen een journalist, die zich afvraagt wat de senator hier doet, vertelt hij hoe hij zijn carrière begon als 'The Man Who Shot Liberty Valance'.
James Stewart als Ransom Stoddard, John Wayne als Tom Doniphon en Lee Marvin als de badguy Liberty Valance.
Zelden zo'n geweldige western gezien, schitterend zwart-wit, subliem camerawerk en een ontroerend en sterk opgebouwd verhaal. Lee Marvin als badguy is angstaanjagend en James Stewart vind ik eindelijk eens geloofwaardig als een wat naïeve advocaat, John Wayne is de eenzame en realistische cowboy.
Deze film vol symboliek is zeker een aanrader. 9/10
[ afbeelding ]
Fantastische film inderdaad! Normaal gesproken irriteer ik mij aan Jimmy Stewart, maar in deze klassieker valt dat reuze mee. Binnenkort een serie John Wayne films kijken
Overal verstand van.
pi_80300795
JCVD (Mabrouk El Mechri, 2008)
Zag hem voor een prikkie in de grabbelbak liggen en dacht, toch maar eens proberen. Viel me zeker niet tegen! Van Damme laat zelfs zien nog wel redelijk te kunnen acteren, met name enkele monologen vond ik behoorlijk sterk. Verder vielen de regie en de toch wel redelijk originele aanpak me in positieve zin op. Voeg daar nog een aantal grappige momenten aan toe en je hebt een vermakelijk film. 7.3

The Man from Laramie (Anthony Mann, 1955)
Sterke western van Anthony Mann, met in de hoofdrol James Stewart. Valt eigenlijk maar weinig op aan te merken, misschien de rol van James Stewart. Ben zelf groot fan van de beste man en hij levert hier een prima prestatie, maar ik ben er nog niet helemaal over uit of hij hier imagematig goed op zijn plek is. Hij heeft toch niet echt de uitstraling van een stoere western held. Plot steekt prima in elkaar, de personages zijn redelijk complex en niet per definitie goed of slecht. Hopen dat de andere titels uit The Greatest Westerns box ook zo goed bevallen! 8.5
pi_80302005
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 20:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:

Les triplettes de Belleville (2003, Fr, Sylvain Chomet)
Met de bijzondere spotprent-achtige manier van tekenen heeft de film een heel eigen grappige sfeer. Dat levert allemaal geinige karikaturen van Fransen en Amerikanen op.
Maar dat was niet genoeg om een film mee te vullen. Om een film te maken heb je imo meer nodig dan wat bewegende spotprenten. Het grootste minpunt was dat de film me emotioneel niks deed. De karakters lieten me compleet koud, alleen de hond interesseerde me nog een beetje.
cijfer: 6.5
Van dezelfde producent is The Secret of Kells. Heb je die gezien? Die vond ik enorm de moeite waard, met name door de afwijkende animaties en het authentieke, mystieke sfeertje.
pi_80306069
quote:
The Man from Laramie (Anthony Mann, 1955)
Sterke western van Anthony Mann, met in de hoofdrol James Stewart. Valt eigenlijk maar weinig op aan te merken, misschien de rol van James Stewart. Ben zelf groot fan van de beste man en hij levert hier een prima prestatie, maar ik ben er nog niet helemaal over uit of hij hier imagematig goed op zijn plek is. Hij heeft toch niet echt de uitstraling van een stoere western held. Plot steekt prima in elkaar, de personages zijn redelijk complex en niet per definitie goed of slecht. Hopen dat de andere titels uit The Greatest Westerns box ook zo goed bevallen! 8.5
Die heb ik gisteren gekocht, ben benieuwd!
pi_80307312
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:10 schreef casper019 het volgende:
net 3/4 can de film

PANDORUM

gekeken, wat een bagger film... k snapte er geen ruk van rare film raar verhaal

vooral NIET kijken
Als je het verhaal na 3/4 nog steeds niet snapt moet je misschien toch iets minder bier zuipen
pi_80308721
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:38 schreef Shoombak het volgende:

[..]

Als je het verhaal na 3/4 nog steeds niet snapt moet je misschien toch iets minder bier zuipen
het was gewoon een kut film
  woensdag 14 april 2010 @ 16:49:51 #135
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_80310264
quote:
Op woensdag 14 april 2010 13:21 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Van dezelfde producent is The Secret of Kells. Heb je die gezien? Die vond ik enorm de moeite waard, met name door de afwijkende animaties en het authentieke, mystieke sfeertje.
Deze ga ik eens checken. Heb al veel lof gehoord over deze film
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_80310269
weet iemand of clash of the titans wat is?
  woensdag 14 april 2010 @ 16:51:50 #137
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_80310364
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:50 schreef casper019 het volgende:
weet iemand of clash of the titans wat is?
Gezien de reacties in dit topic, is de film niet veel soeps. Desalniettemin ga ik de film zeker checken
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_80310602
Vooral niet in 3D kijken als ik het zo hoor..gewoon de 2D
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_80311243
big small soldier
pi_80311312
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:20 schreef macondo het volgende:

[..]

Fantastische film inderdaad! Normaal gesproken irriteer ik mij aan Jimmy Stewart, maar in deze klassieker valt dat reuze mee. Binnenkort een serie John Wayne films kijken
Als cowboy vind ik Stewart vaak niet geloofwaardig en in veel films doet hij vaak dezelfde trucjes maar in deze film was hij perfect gecast als advocaat.Leuk dat je ervan genoten hebt!
  woensdag 14 april 2010 @ 17:42:10 #141
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_80312174
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:47 schreef Hulkio het volgende:The Man from Laramie (Anthony Mann, 1955)
Hij speelt hier dan ook geen stoere western held? Ik vind hem hier juist prima op zijn plaats. Het is natuurlijk wel verrassend dat hij zo vaak op duikt in het sadistische universum van Anthony Mann (als je de rest van de films van Stewart bekijkt tenminste). Maar om je dan direct af te vragen of hij wel op zijn plaats is gaat in mijn ogen wat ver. Misschien is het juist die combinatie dat de films zo bijzonder maakt?

Ik heb 'm toevallig ook gezien gisteren. Ik gaf een 9.
pi_80315878
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:14 schreef Mekkalomp het volgende:
big small soldier

Da bing xiao jiang (2010)

aka "Little Big Soldier" - International (English title)
pi_80318667

Creation (2009)

English naturalist Charles Darwin struggles to find a balance between his revolutionary theories on evolution and the relationship with religious wife, whose faith contradicts his work.

IMDB 6.8

Ik was benieuwd naar de film na het zien van een trailer. Het was niet helemaal wat ik ervan hoopte, maar alleszins een boeiend verhaal. De sfeer is goed en Paul Bettany is een voortreffelijk acteur.
"Everything we are, we are when we're alone."
pi_80328240
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:26 schreef schijffie het volgende:

[..]

Da bing xiao jiang (2010)

aka "Little Big Soldier" - International (English title)
je heb gelijk
pi_80328488
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:42 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Hij speelt hier dan ook geen stoere western held? Ik vind hem hier juist prima op zijn plaats. Het is natuurlijk wel verrassend dat hij zo vaak op duikt in het sadistische universum van Anthony Mann (als je de rest van de films van Stewart bekijkt tenminste). Maar om je dan direct af te vragen of hij wel op zijn plaats is gaat in mijn ogen wat ver. Misschien is het juist die combinatie dat de films zo bijzonder maakt?

Ik heb 'm toevallig ook gezien gisteren. Ik gaf een 9.
Zojuist ook gezien, hij was inderdaad prima op zijn plek, vond hem erg sterk in deze film.
En de film opzich was ook prima, heerlijke western met mooi uitgewerkte karakters.
pi_80330740
.

[ Bericht 97% gewijzigd door schijffie op 15-04-2010 03:57:49 ]
pi_80331218
Freeway

Nadat haar moeder en stiefvader gearresteerd zijn besluit de 15-jarige Vanessa Lutz op zoek te gaan naar haar grootmoeder die ze nooit ontmoet heeft. Onderweg krijgt ze autopech, en wordt ze opgepikt door Bob Wolverton, die werkt op een school voor jongens met problemen. Langzaam wint Bob Vanessa's vertrouwen, en begint ze te vertellen over het seksuele misbruik door haar stiefvader. Dan realiseert Vanessa zich echter dat Bob een beruchte snelwegmoordenaar is.

Nadat het me werd aangeraden bij elke andere film. en ik 24 met Kiefer Sutherland best goed vind, toch maar eens gekeken.
Erg leuk film in al zijn in al zijn absurditeit. Witherspoon speelt erg goed een vrij gestoorde tiener met anger issues. Lijkt soms een beetje op Natural Born Killers maar dan net iets netter en veel komischer.
  donderdag 15 april 2010 @ 09:34:09 #148
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_80333402
quote:
Op woensdag 14 april 2010 23:52 schreef trebremmit het volgende:Zojuist ook gezien, hij was inderdaad prima op zijn plek, vond hem erg sterk in deze film.
En de film opzich was ook prima, heerlijke western met mooi uitgewerkte karakters.
Dat dacht ik ook! De andere (western-)samenwerkingen zijn ook zeker de moeite waard. Vooral The Naked Spur vond ik echt fantastisch! Iets minder bekend (alhoewel hij flink in populariteit gestegen is sinds de DVD-box een paar jaar terug!), maar zeker zo goed zijn de westerns van Budd Boetticher. The Tall T, Decisision at Sundown, Seven Man From Now, ze zijn niet te versmaden! Tot slot wil ik nog Jacques Tourneur's Canyon Passage aanraden, ook een zeer bijzondere western die zijn tijd toch een stuk vooruit lijkt te zijn (in vergelijking met genre-genoten dan!). Ik weet helemaal niet of je hier op zit te wachten (misschien ken je het ook allemaal al wel!), haha. Maar omdat je nu zo'n bijzondere western gezien hebt dacht ik "Misschien wil hij er wel veel meer zien".
  donderdag 15 april 2010 @ 10:36:26 #149
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_80335084
Funny People 2009
Funny People gaat over komediant George Simmons (Adam Sandler). Hij is succesvol, vrouwen houden van hem en mannen willen zoals hem zijn. Keerzijde is het feit dat Simmons zelf een ingenomen, arrogante zak is die om niemand iets geeft. Hier lijkt verandering in te komen als hij erachter komt dat hij niet meer zolang te leven heeft.
Tsjonge jonge wat een langdradige en saaie film. Moesten de grappen van die stand-up comedies nog wat goed zijn ok...maar zelfs dat trok op niets. Film was veel te traag. Hij kon al 100x eerder gedaan zijn. Sorry, maar dit is hem niet, echt zonde van je tijd.
3.5

Linkeroever 2008
Marie is erg gelukkig wanneer ze kan intrekken bij haar nieuwe vriend, tot ze ontdekt dat er in één van de kelders van zijn flatgebouw een vreemd zwart gat is. Haar vriend overtuigt haar dat ze dingen ziet die er niet zijn en dat dat te wijten is aan haar revalidatie na een sportblessure. Hoe meer ze door dat gat bezeten raakt, hoe meer ze van haar omgeving gaat vervreemden.
De trailer leek nog wel vrij hoopgevend,maar de film viel toch wel erg tegen,een film met weinig vaart,ergens halverwege komt er toch iets wat lijkt op enige spanningsopbouw,maar dat rare einde zorgde ervoor dat ik de film geen 2e keer meer kijk.
5
pi_80339946
quote:
Op donderdag 15 april 2010 09:34 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook! De andere (western-)samenwerkingen zijn ook zeker de moeite waard. Vooral The Naked Spur vond ik echt fantastisch! Iets minder bekend (alhoewel hij flink in populariteit gestegen is sinds de DVD-box een paar jaar terug!), maar zeker zo goed zijn de westerns van Budd Boetticher. The Tall T, Decisision at Sundown, Seven Man From Now, ze zijn niet te versmaden! Tot slot wil ik nog Jacques Tourneur's Canyon Passage aanraden, ook een zeer bijzondere western die zijn tijd toch een stuk vooruit lijkt te zijn (in vergelijking met genre-genoten dan!). Ik weet helemaal niet of je hier op zit te wachten (misschien ken je het ook allemaal al wel!), haha. Maar omdat je nu zo'n bijzondere western gezien hebt dacht ik "Misschien wil hij er wel veel meer zien".
Bedankt voor de tips, Seven men from now ken ik al en vond ik goed, de rest ga ik zeker eens opzoeken. Zit de laatste tijd in een western mood en die van Anthony Mann bevallen me goed, alleen Winchester '73 viel me wat tegen. Ik wil The Furies nog eens kopen alleen die is zo duur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')