abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 april 2010 @ 14:12:23 #101
148823 znarch
ondertitel
pi_80184726
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:11 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]

Le huitième jour

Fantastische film uit 1996 van Belgische bodem. Zakenman raakt opgescheept met George, iemand met het Down syndroom. Bij vlagen hilarisch, en af en toe ontroerend. Helaas zakt deze briljante film aan het einde wat weg in een te groots spektakelstuk, maar dat mag de pret niet drukken. Een grote aanrader!

8/10
Ik heb ooit een franse film gezien over een mongool en maybe kun jij me vertellen of dit hem is

Weet er weinig meer van behalve:

- die mongool noemt hem steeds mon compain .... (sorry voor mijn brakke frans)
- op een bepaald moment staat die mongool op een kruising of ed of op een weg en maakt hij op een vage manier duidelijk waar hij heen wil door te wijzen en er vaag geluid bij te maken.

Eeehm, erg slechte omschrijving zie ik nu maar is dit hem denk je? Zou hem graag nog eens zien
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_80193231
quote:
Op zondag 11 april 2010 14:12 schreef znarch het volgende:

[..]

Ik heb ooit een franse film gezien over een mongool en maybe kun jij me vertellen of dit hem is

Weet er weinig meer van behalve:

- die mongool noemt hem steeds mon compain .... (sorry voor mijn brakke frans)
- op een bepaald moment staat die mongool op een kruising of ed of op een weg en maakt hij op een vage manier duidelijk waar hij heen wil door te wijzen en er vaag geluid bij te maken.

Eeehm, erg slechte omschrijving zie ik nu maar is dit hem denk je? Zou hem graag nog eens zien
mon compain harryyyyy
ja dit is hem
  zondag 11 april 2010 @ 18:15:55 #103
148823 znarch
ondertitel
pi_80194125
quote:
Op zondag 11 april 2010 17:50 schreef JanPiraat het volgende:

[..]

mon compain harryyyyy
ja dit is hem
Geweldig Weet nog wel dat ik het (ondanks dat het lang geleden is) een leuke film vond
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  Moderator zondag 11 april 2010 @ 18:30:51 #104
9859 crew  Karina
Woman
pi_80194646
Case 39
Thriller

Een maatschappelijk werkster neemt een meisje onder haar hoede dat bijna door haar ouders was vermoord. Gaandeweg de film blijkt dat de ouders misschien wel een goede reden hadden om het meisje te willen vermoorden...

Op zich geen slechte film, ook goed geacteerd door het meisje, maar zo on-origineel. Vanaf het begin weet je al precies waar het naar toe gaat. Jammer. Op het eind dacht ik even dat het een remake was van een Japanse film, maar op IMDB staat daar niets over.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 11 april 2010 @ 18:42:11 #105
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_80195008
Net Precious gezien. Indrukwekkend!
Niet meer actief op Fok!
pi_80213964
American Beauty.
#37 in de 250, beloond met 5 Oscars

geregisseerd door Sam Mendes
met Kevin Spacey, Annette Bening en Thora Birch

Voor de buitenwereld lijkt het alsof Lester Burnham een perfect leventje leidt: een mooi huis, goede baan, mooie vrouw, en een leuke dochter. In werkelijkheid raakt Lester echter in een steeds diepere depressie: de relatie met z'n vrouw stelt weinig voor, met z'n dochter praat hij bijna nooit, en hij is z'n baan meer dan zat. Als hij in contact komt met z'n nieuwe buurjongen leert hij het leven weer waarderen: hij stopt met werken, wordt verliefd op een vriendin van z'n dochter, begint weer te blowen, en begint te trainen.

Had hem al een eerder gezien, maar was tijdens busreis dus vaak stukken gemist waaronder het begin en eind. Erg mooie film over de omslag van zijn huis tuin en keuken leven, terug naar zijn jonge jaren. begin begon wat langzaam maar kwam na 20-30 minuutjes mooi op gang een bleef me vast houden tot het einde. Ik houd niet echt van slechte eindes, maar hier was het wel gepast. Helemaal omdat hij eindelijk weer eens blij was in zijn leven. Jammer dat ik hem niet eerder had gezien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 12 april 2010 @ 09:46:48 #107
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_80216051
April
Films
83. The Ghost Writer (Roman Polanski, 2010) :: 8.0
84. The Crimson Pirate (Robert Siodmak, 1952) :: 7.0
85. Love Me Tonight (Rouben Mamoulian, 1932) :: 8.5
86. A Single Man (Tom Ford, 2009) :: 8.0
87. Flawless (Michael Radford, 2007) :: 6.5

Series
88. Coupling - Seizoen 3 (Martin Dennis, 2000) :: 8.0
89. Curb Your Enthusiasm - Seizoen 4 (Larry David, 2000) :: 10.0
  maandag 12 april 2010 @ 10:51:21 #108
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_80217920
quote:
Op maandag 12 april 2010 04:15 schreef schijffie het volgende:
American Beauty.
mooi schoolvoorbeeld voor de rest! en ben het ook nog eens met je eens

Labor Pains

Eergisteren een filmavondje met mijn betere helft. Had de keuze aan mijn vriendin overgelaten en het werd "Labor Pains" met mevr. Lohan. Opzicht kan ik dit soort comedy doorgaans goed hebben, het romcom genre.

Natuurlijk kun je bij de meeste romcom's geen zinderend spectaculair plot verwachten, of geweldig unieke karakters, maar 1,5 uur mindless vermaak vind ik wel eens erg ontspannend (met wat eten en een glaasje wiskey op de bank).

Helaas is Labor Pains behalve een mindless romcom ook nog eens verschrikkelijk cliché, na tien minuten kun je het einde al raden. Ook staat Lindsay Lohan niet bekend als beste actrice maar ik kon haar goed hebben in films als meangirls.

Labor Pains gaat, zoals de titel en cover als weggeeft, over zwangerschap. Er zijn een aantal hoofdpersonages zoals Lohan en haar manager, en er zijn een aantal bijrollen die ons op de lachspieren zouden moeten werken zoals de algemene directeur en haar beste vriendin en haar Aziatische vriendje. Deze zitten helaas allemaal in de WW want aan de lachspieren werd niet gewerkt.

Na 40 minuten trok ik het niet meer en ben ik met een boek op de bank gaan zitten naast mijn vriendin. Zij heeft hem wel afgekeken, maar zei ook meteen toen deze was afgelopen dat ze het een erg slechte film vond.

Hoofdrollen zijn heel oppervlakkig. Bijrollen zijn niet noemenswaardig. Einde is clichématig en voorspelbaar en er zijn geen leuke grappen.

Mijn cijfer: 2/10
Imdb: 4,7/10
<hr>
pi_80220181
Kind Hearts and Coronets 1949

Één van de eerste films met Alec Guinness, waarin hij maar liefst 8 verschillende rollen speelt. Erg mooie film vol met zwarte humor en vreemde typetjes. Ook erg leuke dialogen en een leuke twist aan het einde

8/10
Wel lekker blijven plakken hè?
  maandag 12 april 2010 @ 13:53:40 #110
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_80224257
Night of the Blood Beast

Een ruimteschip keert terug naar de aarde, maar de astronaut heeft de reis niet overleefd. Helaas is er wel een gevaarlijke alien aan boord die binnen de kortste keren de ruimtebasis in zijn greep heeft. Het interessante is om in deze film te zien hoe het ethische vraagstuk 'wat te doen met aliens, als ze op aarde komen?' getackeld wordt door de filmmakers. Het was wel een erg lelijk monster dat hier de film in gekwakt werd. Het benaderde de lelijkheid van het monster van The Creeping Terror en dat is geen compliment! Met het slot van de film kan ik het dan ook niet oneens zijn!

Voor de rest wel een compact en knullig B-filmpje. Cijfer: 4

Ghost
Nooit echt dol geweest op dit soort films, maar het had wel wat bij nader inzien. De special effects van Patrick Swayze die als sterveling bemoeit met het werkelijke leven, waren wel komisch om te zien. Wanneer Whoopi Goldberg zich dr ook mee gaat bemoeien, wordt het wat minder. Het begon haast een superheldenfilm worden! Maar het heeft zijn momenten zullen we maar zeggen.

Echter kon ik wel genieten van het tijdsbeeld en de sfeer van New York rond 1990. Er komt een hele rij films uit dit jaar die New York als een viezige criminele stad laten zien. Denk maar aan films zoals Jacob's Ladder, Pretty Woman en Quick Change. Erg leuk om te zien . Cijfer: 6,5

Yes Man
Te weinig Zooey, te veel Jim Carrey . De film doet denken aan Bruce Almighty en dat is ook al geen compliment. Ook hier moet een verveelde veertiger tot inkeer komen (zeg eens ja ipv nee) met talrijke komische momenten. Ik heb geen enkele keer gelachen natuurlijk. Cijfer: 5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_80226430
The Man Who Shot Liberty Valance 1962 (John Ford)

Senator Ransom Stoddard keert terug naar het stadje Shinbone in het Wilde Westen om de begrafenis van een oude vriend bij te wonen. Tegen een journalist, die zich afvraagt wat de senator hier doet, vertelt hij hoe hij zijn carrière begon als 'The Man Who Shot Liberty Valance'.
James Stewart als Ransom Stoddard, John Wayne als Tom Doniphon en Lee Marvin als de badguy Liberty Valance.
Zelden zo'n geweldige western gezien, schitterend zwart-wit, subliem camerawerk en een ontroerend en sterk opgebouwd verhaal. Lee Marvin als badguy is angstaanjagend en James Stewart vind ik eindelijk eens geloofwaardig als een wat naïeve advocaat, John Wayne is de eenzame en realistische cowboy.
Deze film vol symboliek is zeker een aanrader. 9/10
  maandag 12 april 2010 @ 14:49:45 #112
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_80226747
quote:
Op zondag 11 april 2010 17:50 schreef JanPiraat het volgende:

[..]

mon compain harryyyyy
ja dit is hem
Overal verstand van.
  maandag 12 april 2010 @ 16:57:11 #113
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_80231662
Terminator Salvation (2009, VS, McG)
In een cijfer: 6.5
Hele korte review: Matigjes vermakelijk
Een wat langere, maar nog steeds beknopte review: Het is zeker geen deel II of I, maar het was ook niet weer lachwekkende bagger of irritant slecht. Er zaten nog best vermakelijke momenten in, maar die waren ook weer niet zo gaaf dat ik van achterover werd geblazen. De actie is degelijk gedaan, maar ook weer niet bijzonder goed. Het verhaal was voor het grote gedeelte al bekend door de eerdere films en weet dus niet te verrassen. Heel veel originaliteit verwacht ik ook weer niet, maar af en toe vervalt McG in goedkoop gekopieer van Camerons films.
  maandag 12 april 2010 @ 19:32:38 #114
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_80237259
Is dit een gedacht, maar wordt hier alsmaar minder in gepost? Ik zit zonder ideeën... daarmee
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_80240538
quote:
Op maandag 12 april 2010 19:32 schreef banaantjeEE het volgende:
Is dit een gedacht, maar wordt hier alsmaar minder in gepost? Ik zit zonder ideeën... daarmee
En nu in het Nederlands?
pi_80251481
quote:
Op maandag 12 april 2010 09:46 schreef RuneRose het volgende:
April
Films
83. [ afbeelding ] The Ghost Writer (Roman Polanski, 2010) :: 8.0
84. [ afbeelding ] The Crimson Pirate (Robert Siodmak, 1952) :: 7.0
85. [ afbeelding ] Love Me Tonight (Rouben Mamoulian, 1932) :: 8.5
86. [ afbeelding ] A Single Man (Tom Ford, 2009) :: 8.0
87. [ afbeelding ] Flawless (Michael Radford, 2007) :: 6.5

Series
88. [ afbeelding ] Coupling - Seizoen 3 (Martin Dennis, 2000) :: 8.0
89. [ afbeelding ] Curb Your Enthusiasm - Seizoen 4 (Larry David, 2000) :: 10.0
Jee, zeg. Bedankt! .
Echt, het is zo enorm fijn als jij je lijstje weer post. Puik! Met jouw cijfers weet ik tenminste wat ik wel en niet moet gaan kijken. Thanks dude. .
  dinsdag 13 april 2010 @ 08:11:28 #117
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_80252420
quote:
Op maandag 12 april 2010 19:32 schreef banaantjeEE het volgende:
Merk ik ook op ja. Ik post zelf overigens ook minder, maar komt omdat ik weinig films zie de laatste tijd. Lees vooral mee.
pi_80252467
How to Train Your Dragon

Gisteravond gezien in 3D in Pathe Imax. Vooraf eigenlijk vrij weinig van verwacht maar ik was best aangenaam verrast. De film is echt prachtig geanimeerd (de drakenvliegscene's zijn erg mooi in 3D), bevat leuke humor, aandoenlijke personage's (voornamelijk de draken) en het verhaal blijft boeiend tot het eind. Onverwacht toch een erg leuke film.
Cijfer: 8
IMDB: 8,3
  dinsdag 13 april 2010 @ 13:31:31 #119
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_80261540
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 02:13 schreef Stali het volgende:

[..]

Jee, zeg. Bedankt! .
Echt, het is zo enorm fijn als jij je lijstje weer post. Puik! Met jouw cijfers weet ik tenminste wat ik wel en niet moet gaan kijken. Thanks dude. .
Nou, waar heb ik dit sarcasme aan verdiend.

Of vind je me gewoon heel lief?
  dinsdag 13 april 2010 @ 14:06:41 #120
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_80262995
quote:
Op maandag 12 april 2010 20:44 schreef schijffie het volgende:

[..]

En nu in het Nederlands?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  dinsdag 13 april 2010 @ 14:15:09 #121
37885 BlackSheep
Supermellowman
pi_80263323
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 02:13 schreef Stali het volgende:

[..]

Jee, zeg. Bedankt! .
Gelukkig ben jij er nog met je gezeur om zijn tamelijk zinloze bijdrage in een juist perspectief te plaatsen
Conquering myself until I see another hurdle approaching. Say you can, say you will!
pi_80264256
Ik denk dat dit voortdurende gezeur over de vorm van posts het topic ook niet goed doet. Ik snap dat mensen graag een zo volledig mogelijk onderbouwde mening lezen, maar om dan meteen alle korte overzichtsposts van anderen af te schieten...

Niet heel gek dus dat er wat minder gepost wordt in dit topic, nu de recensiegestapo altijd om de hoek lijkt te staan...

ps. laat er nu alsjeblieft niet weer een hele discussie over de vorm van recensies plaatsvinden
  dinsdag 13 april 2010 @ 15:00:26 #123
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_80265195
Aangezien Stali op de 1e pagina op dezelfde manier post vind ze me gewoon heel lief.
  dinsdag 13 april 2010 @ 20:19:48 #124
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_80278217
Død snø (Dead Snow) (2009, Nor, Tommy Wirkola)
NAZI-ZOMBIES!
Ik herhaal N-A-Z-I! Z-O-M-B-I-E-S!
Met zo'n concept verwacht je natuurlijk een zeer vermakelijke film. Gelukkig maakt de film de belofte wat dat betreft waar. Maar daarnaast is die ook goed spannend. Bovendien heeft een het een leuke groep slachtoffers, die niet heel irritant zijn.
cijfer: 8

Les triplettes de Belleville (2003, Fr, Sylvain Chomet)
Met de bijzondere spotprent-achtige manier van tekenen heeft de film een heel eigen grappige sfeer. Dat levert allemaal geinige karikaturen van Fransen en Amerikanen op.
Maar dat was niet genoeg om een film mee te vullen. Om een film te maken heb je imo meer nodig dan wat bewegende spotprenten. Het grootste minpunt was dat de film me emotioneel niks deed. De karakters lieten me compleet koud, alleen de hond interesseerde me nog een beetje.
cijfer: 6.5
pi_80284239
net 3/4 can de film

PANDORUM

gekeken, wat een bagger film... k snapte er geen ruk van rare film raar verhaal

vooral NIET kijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')