abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80129695
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:25 schreef linebear het volgende:
Crash of the Titans....
Wat een bagger inderdaad. 3D voegt niet veel toe, slecht geacteerd.
Heb meer zonder bril gekeken, dan met
OH, ik ook. Het maakte niet echt gek veel uit. En de snelle scenes waren in 3D sowieso ook bagger.
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:11:21 #77
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_80129758

Le huitième jour

Fantastische film uit 1996 van Belgische bodem. Zakenman raakt opgescheept met George, iemand met het Down syndroom. Bij vlagen hilarisch, en af en toe ontroerend. Helaas zakt deze briljante film aan het einde wat weg in een te groots spektakelstuk, maar dat mag de pret niet drukken. Een grote aanrader!

8/10
Overal verstand van.
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:50:06 #78
218710 LittleTortillaBoy
Fill'em and Fold'em
pi_80131214
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 08:55 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Het einde was juist cool en niet cliché.
Ik vond het een echt bagger einde. Is ook helemaal niet zoals in het boek. Die is veeeeeeel beter.
In the city you must fight to survive. Double the action, triple the excitement. About me
  vrijdag 9 april 2010 @ 20:35:43 #79
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_80137359
Ik wil even melden dat ik me er steeds aan stoor als mensen een mening geven over een film zonder onderbouwing.

voorbeelden:
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 01:37 schreef HiZ het volgende:
Clash of the Titans,

Bagger.
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 03:15 schreef schijffie het volgende:
The Bounty Hunter.
Leuke film, maar niks bijzonders.

Begrijp me niet verkeerd, ik stel elke bijdrage op prijs, maar een beetje uitleg waarom een film goed/slecht is, en bijvoorbeeld een zeer beknopte verhaallijn doet wonderen voor dit topic.

Daarnaast valt in de OP te lezen dat het de bedoeling is een afbeelding (cover) te plaatsen, een beschrijving, je mening en een punt voor de film.
<hr>
pi_80137822

blijft leuk

een 7,5
pi_80142326
gone baby gone

best een goeie film, met een ongelooflijk sterk einde/plot twist

maar miste wel wat spannende scenes
toch dikke 3*
pi_80150640
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 20:35 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik wil even melden dat ik me er steeds aan stoor als mensen een mening geven over een film zonder onderbouwing.

voorbeelden:
[..]

[..]

Begrijp me niet verkeerd, ik stel elke bijdrage op prijs, maar een beetje uitleg waarom een film goed/slecht is, en bijvoorbeeld een zeer beknopte verhaallijn doet wonderen voor dit topic.

Daarnaast valt in de OP te lezen dat het de bedoeling is een afbeelding (cover) te plaatsen, een beschrijving, je mening en een punt voor de film.
Dat begrijp ik, maar soms kun je een film kenschetsen in één woord. Clash of the Titans is er zo een.

3D : slecht uitgevoerd, in het grootste deel van de film heeft het geen/bijna geen effect (vandaar dat je je bril niet echt nodig hebt) als het wel wat uit zou kunnen maken, dus bij de echte actie-scenes, dan krijg je een soort effect alsof je naar een traag LCD beeld zit te kijken. Alles wordt vaag en wat er echt gebeurt zie je niet meer.

Acteren : matig

Dialogen ; lachwekkend slecht en voorspelbaar

Script : waarschijnlijk is er niet meer aan gedaan dan het oude script een beetje opfrissen; men vertrouwde zo op de CGI en 3D dat er werd gedacht dat het wel goed zou komen. Resultaat is een tergend langzame film naar moderne maatstaven. Een doodzonde voor een actiefilm, wat deze film pretendeert te zijn.

Kortom; bagger. En daarmee blijf ik bij mijn eerste commentaar. Deze film is zelfs niet de 2.50 extra waard die je betaald op een unlimited kaart. Laat staan de volle mep.
pi_80150925
De 3d is er ook later pas aan toegevoegd wegens het succes ervan. Wat in principe niet zo erg is, 3d in alice in wonderland is ook pas later toegevoegd, ware het niet dat alice 6 maanden kostte om het toe te voegen en ze het bij clash of the titans door een bacheleboeges bedrijf in india in 6 weken hebben laten doen.

Ot: ik heb vandaag the bounty hunter gezien. 1*. Totaal geen chemie tussen Butler en Anniston. Plot niet verassend. En vooral niet grappig. Publiek lachte pas na 20 minuten ongeveer en er werd volgens mij meer gelachen omdat hij zo slecht was.
pi_80150965
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 02:28 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar soms kun je een film kenschetsen in één woord. Clash of the Titans is er zo een.

Ik ben het met je eens, maar toch vind ik het belangrijk om een motivatie te weten.
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 02:28 schreef HiZ het volgende:

[..]
3D : slecht uitgevoerd, in het grootste deel van de film heeft het geen/bijna geen effect (vandaar dat je je bril niet echt nodig hebt) als het wel wat uit zou kunnen maken, dus bij de echte actie-scenes, dan krijg je een soort effect alsof je naar een traag LCD beeld zit te kijken. Alles wordt vaag en wat er echt gebeurt zie je niet meer.

Acteren : matig

Dialogen ; lachwekkend slecht en voorspelbaar

Script : waarschijnlijk is er niet meer aan gedaan dan het oude script een beetje opfrissen; men vertrouwde zo op de CGI en 3D dat er werd gedacht dat het wel goed zou komen. Resultaat is een tergend langzame film naar moderne maatstaven. Een doodzonde voor een actiefilm, wat deze film pretendeert te zijn.

Kortom; bagger. En daarmee blijf ik bij mijn eerste commentaar. Deze film is zelfs niet de 2.50 extra waard die je betaald op een unlimited kaart. Laat staan de volle mep.
precies, zo kan het dus ook
<hr>
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 april 2010 @ 11:12:36 #85
862 Arcee
Look closer
pi_80154229
To verdener (2008, Denemarken)

Sterk drama over de worsteling met geloof. Het gaat over Sara die opgroeit in een strenggelovig gezin van Jehova´s getuigen. Een dergelijk thema leent zich al snel voor een hoop histerische religieuze uitingen en dito uitingen van de non-believers. Maar de film kiest voor een veel subtielere toon. Het wordt nergens overdramatisch, maar de boodschap is er niet minder duidelijk door. Integendeel, het maakt misschien wel des te pijnlijker duidelijk hoe verdorven dergelijke extreme uitingen van religie zijn.

Mijn cijfer: 8.0
IMDb-cijfer: 7.1
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 10 april 2010 @ 11:13:50 #86
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_80154248
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 11:12 schreef Arcee het volgende:
To verdener (2008, Denemarken)

[ afbeelding ]

Sterk drama over de worsteling met geloof. Het gaat over Sara die opgroeit in een strenggelovig gezin van Jehova´s getuigen. Een dergelijk thema leent zich al snel voor een hoop histerische religieuze uitingen en dito uitingen van de non-believers. Maar de film kiest voor een veel subtielere toon. Het wordt nergens overdramatisch, maar de boodschap is er niet minder duidelijk door. Integendeel, het maakt misschien wel des te pijnlijker duidelijk hoe verdorven dergelijke extreme uitingen van religie zijn.

Mijn cijfer: 8.0
IMDb-cijfer: 7.1
Oh, dat lijkt mij ook wel een interessante film .

Edit: ik heb hem net gezien. Erg indrukwekkend!

[ Bericht 2% gewijzigd door Viking84 op 10-04-2010 14:34:13 ]
Niet meer actief op Fok!
pi_80162103
Angels & Demons (Ron Howard, 2009)
Kreeg eigenlijk precies wat ik had verwacht, net als de Da Vinci Code een middelmatige thriller, denk dat ik Angels & Demons zelfs nog iets minder goed vond. Dit voornamelijk omdat het eigenlijk enkel een kat en muisspelletje is waarbij Tom Hanks de hele film hardop na loopt te denken. Verder is het nergens echt een spannende film waarbij je op het puntje van je stoel zit, terwijl het boek wel echt een pageturner was. Grappig trouwens om Nikolaj Liej Kaas in de film te zien, geen onaardige rol, hij doet zeker niet onder voor Ewan McGregor. Van mij mogen ze wel stoppen met het verfilmen van de Dan Brown boeken, niet dat het zal gebeuren met deze opbrengsten, maar toch. 6.0
pi_80163403
the Magdalene sisters (2002)
In de jaren 60 komen drie gevallen vrouwen terecht bij Magdalene sisters.
Deze nonnen weten wel raad met onzedige meisjes. Door boetedoening en hard werk kunnen zij misschien nog een plaatjse in de hemel verdienen.

Interessant om te zien hoe het er aan toeging in een instituut dat goed en heilig zou zijn en te bedenken dat dit nog geen 50 jaar geleden in europa plaatsvond.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_80163942
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 17:22 schreef jeroen25 het volgende:
the Magdalene sisters (2002)
In de jaren 60 komen drie gevallen vrouwen terecht bij Magdalene sisters.
Deze nonnen weten wel raad met onzedige meisjes. Door boetedoening en hard werk kunnen zij misschien nog een plaatjse in de hemel verdienen.

Interessant om te zien hoe het er aan toeging in een instituut dat goed en heilig zou zijn en te bedenken dat dit nog geen 50 jaar geleden in europa plaatsvond.
lijkt me wel een intereasant filmnbedankt voor de tip ga em opzoeken!
  zaterdag 10 april 2010 @ 19:39:20 #90
298418 Dikke_Henk
Doet ook mee!
pi_80167125
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:07 schreef Polly. het volgende:

[..]

Where the wild thing's are was echt zo mooi, zo schattig. Het is een verfilming van een bekende kinderboek. Dus eigenlijk is het inderdaad op kinderen gericht maar volwassennen kunnen er ook erg van genieten, toch?
Ja ik vond het zelf ook erg leuk, en erg ''schattig''
  zaterdag 10 april 2010 @ 19:52:52 #91
203640 heavenstar
Fluctuat Nec Mergitur!
pi_80167509
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:11 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]

Le huitième jour

Fantastische film uit 1996 van Belgische bodem. Zakenman raakt opgescheept met George, iemand met het Down syndroom. Bij vlagen hilarisch, en af en toe ontroerend. Helaas zakt deze briljante film aan het einde wat weg in een te groots spektakelstuk, maar dat mag de pret niet drukken. Een grote aanrader!

8/10
mee eens ...geweldige film met 2 geweldige acteurs....

OT:

The Bounty Hunter: voor als je niks beters te doen hebt
13 Juni: Bon Jovi
27 Juni: Muse
Liebe ist für alle - auch für mich
pi_80171004
Everybody's Fine
A widower who realized his only connection to his family was through his wife sets off on an impromptu road trip to reunite with each of his grown children.

Ik vond het een sterke film. Robert de Niro in een goede/sterke rol als de weduwnaar die zijn (volwassen) kinderen een verrassingsbezoek brengt omdat zij niet naar zijn georganiseerde etentje kwamen.

IMDb: 7,3
Mijn cijfer: 8,0
pi_80175293
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:11 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]

Le huitième jour

8/10
De foto doet me wel een beetje denken aan Rain Man met Tom Cruise.
Maar zal de film ook eens kijken, ben benieuwd.
pi_80175480
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 12:51 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

De jaren '90 mailde met hun inbelmodem en willen graag hun mening terug. Vroeger waren series idd inferieur aan films, maar tegenwoordig heb je genoeg topseries die niet onderdoen aan films.Zelfs absolute top regisseurs als Maritin Scorsese, Todd Haynes, Jonathan Demme, David Fincher en Michael Mann gaan binnenkort series maken. Met grote namen als Dustin Hoffman en Steve Buscemi als acteurs.
Zo bedoelde ik het in ieder geval niet.
Series die gemaakt worden aan de hand van een film zijn inferieur aan de film. Zelf dacht ik dat de user die het postte dit ook bedoelde.

Ik ben juist gek op series en van bepaalde series moeten ze ook absoluut echt geen films gaan maken. Handen af. Series hebben juist de kracht dat je er in kunt groeien. Denk bijv. aan Six Feet Under o.i.d. daar kun je eigenlijk geen film van brouwen.
pi_80176654
Children of the night. What music they make.
  zondag 11 april 2010 @ 01:53:35 #96
218710 LittleTortillaBoy
Fill'em and Fold'em
pi_80176938
quote:
Op zondag 11 april 2010 01:29 schreef DeHovenier het volgende:
Aliens vs Predator - Requiem

Wat slecht man
Ha dat wist ik. Daarom na The Bourne Identity mijn tv maar uitgezet

Dus:

Bourne Identity:
Al wat ouder en dus al 10 eer op tv geweest maar blijft leuk.
Spannend en goed camerawerk. Snel verhaal en goed acteerwerk.
7,5 krijgt ie.
In the city you must fight to survive. Double the action, triple the excitement. About me
  zondag 11 april 2010 @ 09:34:41 #97
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_80178691
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:32 schreef Stali het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik het in ieder geval niet.
Series die gemaakt worden aan de hand van een film zijn inferieur aan de film. Zelf dacht ik dat de user die het postte dit ook bedoelde.

Ik ben juist gek op series en van bepaalde series moeten ze ook absoluut echt geen films gaan maken. Handen af. Series hebben juist de kracht dat je er in kunt groeien. Denk bijv. aan Six Feet Under o.i.d. daar kun je eigenlijk geen film van brouwen.
Ok. Dan zijn we het met elkaar eens. Dacht dat je het zo had bedoeld.
pi_80179440
Death sentence

erg leuke wraakfilm, kijkt heerlijk weg en goeie actie

3.5*!!
  zondag 11 april 2010 @ 10:42:58 #99
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_80179558
Nine Dead 2010
Negen mensen worden met uiterste precisie gekidnapped door een gemaskerde man. Ze worden allen geboeid aan een paal in een bunker. De man dreigt iedere 10 minuten iemand te doden als ze hem hem niet binnen 10 minuten kunnen vertellen waarom ze daar zijn. In grote angst om vermoord te worden biechten ze elkaar hun grootste zondes op.
Het verhaal op zich was doenbaar, alleen jammer van het einde. Al bij al een verrassende wending van een zeer goed uitgewerkt verhaal. Acteerprestaties waren iets minder, maar de film kijkt lekker weg en dat is het voornaamste.
5.5/iMDB 5.2

Triage 2009
De cynische en roekeloze fotojournalist Mark Walsh (Colin Farrell) keert terug van een opdracht, in een oorlogsgebied, naar zijn vriendin Elena (Paz Vega). Dan blijkt dat zijn beste vriend en collega David (Jamie Sives) niet terug is gekomen van dezelfde opdracht en Mark raakt verwikkeld in een mysterie.
Opnieuw een zeer sterk verhaal met een meer dan behoorlijk goed einde! De film komt echter wat traag op gang en zakt wat ineen in het midden, maar herpakt zich vrij snel. Op het einde snap je wat er gebeurd is en dan zeg je: "Waauw, dit was echt wel goed gevonden".
7.5/iMDB 6.8

Blood and Bone 2009
Het verhaal speelt zich af in Los Angeles. Isaiah Bone heeft vroeger verschillende personen opgelicht. Hij sluit zich aan in een circuit van ondergrondse vechters met de bedoeling wraak te nemen op een genadeloze leider van een gangsterbende. Hij kom terecht in een wereld waar geen regels tellen, hij maakt zijn wetten zelf.
De gevechtscenes vond ik er zwaar over; Bone slaat meteen iedereen K.O. met een voetslag of nekslag. Ook het verhaal was wat magertjes.
5/iMDB 6.8
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_80181512

Ik moest zo hard lachen om de 'car-chase' scene. 7/10
'Dying Is an Art, Like Everything Else'
.
-Sylvia Plath, ''Lady Lazarus'' 1966
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')