abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79235476
Meld hier:
  • Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
  • Hoeveel lessen je hebt gehad.
  • Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
  • Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
  • Wanneer je geslaagd bent.

Eerdere topics van deze reeks:
    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27
    28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54
    55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81
    82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106
    107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121

De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2009:
  • Morellow (26 februari)
  • PiRANiA (16 maart)
  • Vjenne12345 (26 maart)
  • aaipod (2 april)
  • Broekpaling (7 april)
  • Nepthys (14 april)
  • Frankii (16 april)
  • Sjibble (26 mei)
  • Keesos (28 mei)
  • GummyGadGet (10 Juni)
  • Waffle (12 juni)
  • Juicyhil (16 juni)
  • R2k2 (26 juni)
  • Littlecreep (29 juni)
  • Axia (29 juni)
  • Blocko (30 juni)
  • Daankes (13 Juli)
  • ShizzleMyDizzle (15 juli)
  • Schobbejak. (22 Juli)
  • Pizzabodem (21 aug)
  • Rensjebree (20 aug)
  • Xminator (7 sept)
  • Larry91 (10 sept)
  • EchoAlpha (14 sept)
  • Yannick567 (2 okt)
  • singlemetkids (2 okt)
  • appelsjap (20 okt)
  • daffiieej (27 okt)
  • doler12 (29 okt)
  • Casparovvv (5 nov)
  • Tijgertje. (2 dec)
  • Morodeepdelver (8 dec)

Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes!

De OP is hier terug te vinden.
  • pi_79235491
    Als niemand hem aanmaakt
      dinsdag 16 maart 2010 @ 23:41:14 #3
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_79236338
    Nou, morgen weer een les. Kijken wat ik deze keer vergeet de hele tijd Steevast heb ik 1 keer per week een dag waarom ik 1 ding steeds vergeet te doen. Terugschakelen is al geweest, kijken ben ik al eens een dag lang elke keer vergeten, en vorige les was het richting aan. Als ik alles nou een keer vergeet dan hoop ik dat het tegen de tijd van het examen klaar is
    He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
    He named this world: Forbidden Paradise
    pi_79238155
    tvp
    pi_79242583
    Morgen ook weer rijles, tvp dus
    pi_79243116
    ik mis toch een lading geslaagden in het rijtje...
    weten mensen hoe ze zichzelf kunnen toevoegen ?
    Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
    motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
      woensdag 17 maart 2010 @ 10:14:53 #7
    231715 jacobras
    Freelance webdesigner
    pi_79244499
    Vanochtend kwart over 8 tot kwart over 9 tweede rijles gehad, vond 't wel goed gaan.

Ik reed over een weg die een fietspad, waar ik voorrang op heb, kruist. Fietsend grut gaf geen voorang, dus ik remde beetje af. Toen kwam er nog zo'n mokkel aanfietsen die voorrang nam, en moest ik hard remmen. Vergat alleen de koppeling in te trappen, dus de auto sloeg voor 't eerst af

Verder wel goed, moet alleen soms even denken waar de versnelling zit

Straks weer rijles om ongeveer half 12
    pi_79245550
    Zo, ik heb gisteren mijn praktijkexamen gehad en ik ben geslaagd .

Mijn lessen gingen in het begin erg goed, ik pakte alles erg snel op. Alleen op het laatste moment ging het iets minder op drukke plekken, maar ik herpakte me goed. Nu was het gisteren zover om praktijkexamen in Den Bosch te doen. Mijn rijinstructrice zei al dat ik een aardige examinator had die wel erg veel lulde. Mijn rijinstructrice zei van tevoren dat ze zou proberen een gesprek aan te gaan met de examinator om het examen wat lekkerder laten te verlopen.

In het begin van het examen toen ik wegreed had ik nog wel zenuwen, maar die verdwenen vrijwel meteen na het verlaten van het parkeerterrein van het CBR. Ik moest verderop rechts een inrit van een wijk in en hij zei al meteen dat deze bocht wat scherper genomen kon worden. Verder de wijk in nog een lastigere situatie met een scooter die voorbij een netjes wachtende taxi ging bij een rij met geparkeerde auto's aan zijn kant, maar daar had ik genoeg tijd om te remmen. Daarna moest ik rechts en dan mocht ik de stopopdracht uitvoeren. Dat ging erg makkelijk, ik had 50 meter vrij baan om rustig voor een auto te stoppen en weer verder mijn weg in de wijk te vervolgen.

Eenmaal de wijk uit gereden kreeg ik de opdracht om 4 keer bij stoplichten rechtsaf te slaan. Zo gezegd zo gedaan. Natuurlijk reed ik al per ongeluk voor een verkeerslicht rechts, maar hij zei gelukkig op tijd dat het 'bij stoplichten rechts' was. Uiteindelijke na het vierde stoplicht rechts zat ik op de snelweg waar ik wist dat het overal 100 was rondom Den Bosch maar ik zag nergens 100 bordjes bovenop de hectometerpaaltjes waarop ik maar besloot 120 te gaan rijden. Toen maakte de examinator ook een opmerking dat je er maar 100 mocht waarop ik meteen de reden vertelde waarop ik dat deed. Een flink stuk snelweg gehad en eenmaal van de snelweg af de gebruikelijke route terug richting het CBR. Ik dacht eerst nog dat dat niet kon omdat ik nog maar één bijzondere verrichting had gedaan, maar we reden toch direct terug. Nog een opmerking gehad toen ik rechts afsloeg dat ik niet de dode hoek moest vergeten. Daarna bij het CBR netjes achterin het vak gezet om toch maar te laten zien dat ik wel kan parkeren .

Toen terug naar de praktijkexamen zaal waar hij zei 'Let's see it this time through the fingers' en waarna hij mij een hand gaf en zei 'Gefeliciteerd! Je bent geslaagd.'. Ik was erg blij, want hij zou me op deze kleine foutjes kunnen afrekenen ook al had ik geen grote fouten gemaakt. Opmerking dat ik nog wel wat meer in de buitenspiegels kon kijken en niet zo vaak in de binnenspiegel. Maar uiteindelijk heb ik het roze pasje wel binnen .
      woensdag 17 maart 2010 @ 11:18:18 #9
    231715 jacobras
    Freelance webdesigner
    pi_79246835
    quote:
    Zo, ik heb gisteren mijn praktijkexamen gehad en ik ben geslaagd .
    Gefeliciteerd!
    pi_79247671
    Gefeliciteerd kevin!
    *poef* nu is het weg
    pi_79249101
    Vandaag het mooie roze pasje opgehaald Vanmiddag even rijden!
    pi_79249921
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 10:45 schreef Kevin1Bravo het volgende:
    *knip*
    Gefeliciteerd! En mooi verslag

Ik heb nog maar 3 weken tot mijn examen en ik ben er echt bang voor. Ik ga voor geen meter vooruit tijdens mijn rijlessen. Ik blijf op hetzelfde niveau zitten, helaas. Gisteren was niet echt een geweldige rijles. Ik blijf onzeker, twijfel te veel en mis dingen over het hoofd (vooral drempels + bijbehorend bord ). Ik denk goed en doe verkeerd. Ik vertrouw mezelf niet. Volgende rijles ga ik maar gewoon doen wat het eerst in me opkomt. Kijken hoe die rijles dan verloopt (als ik het enorm verknal, dan weet ik dat ik niet op mezelf moet vertrouwen ).

Zaterdag weer en dan moet het beter gaan!
    pi_79250417
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 15:42 schreef CherryLips het volgende:
    Rijles net ging goed Vond ik. Misschien toch maar eens tijd om het examen aan te vragen . Ik had alleen ergens in Arnhem een omleiding over het hoofd gezien (zo'n lichtkrant aan de zijkant van de weg, maar daar stiefelde ik met 50 langs dus ik zag maar één van de twee meldingen ). Verder was Het Airborneplein vrijwel verlaten dus dat ging ook eindelijk eens goed, Mandelaplein echt drie keer over geweest. Alleen er klopt ergens een bord niet, dat was wel irritant, maar goed opgelost . Nee, het ging verder wel lekker . Er moet meer tempo in en ik moet wat losser worden. Dus hij zegt: ik wil over een kwartier bij de kerk in Arnhem zijn. Ik dacht dat we dat nooit zouden halen, maar ik haalde het precies, zonder dat ik me opgejaagd voelde ofzo.
    Ik denk dat je gewoon je examen aan moet gaan vragen. Hoe ik het zo lees, ben je wel klaar voor je examen. Ik heb trouwens een hekel aan pleinen. In veel gevallen kom ik op de verkeerde rijstrook terecht
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 21:01 schreef Purdey het volgende:
    Ook mijn rijles ging goed! Ik heb er weer zin in
    Ik was verbazingwekkend scherp,en het liep allemaal geweldig.Oftewel,ik reed 70 waar je 50 mag.. Instructeur:Je mag hier maar 50,en je rijd 70 Monique: 'Sorry..' Instructeur: Maakt niet uit,maar schakel wel even door

Even afgeleid doordat ik een jongen zag joggen in een heel strak broekje
    Instructeur: 'Zit je nou gewoon die jongen in dat broekje te bekijken? Jij bent wel een beetje gek hé?'

Je mocht gewoon 70 blijven rijden als je maar doorschakelde? Haha, grappig

En waarom zie ik nou nooit (leuke) jongens langs de weg? Nouja, ik vind het al lastig genoeg om op de weg te letten
    pi_79258833
    Morgen mijn laatste (25e) les. Vrijdag moet ik afrijden.
    Ik vind het best spannend, ondanks dat het best goed gaat. Ik heb zo nu en dan alleen nog van die stomme vergeet foutjes
      woensdag 17 maart 2010 @ 17:33:37 #15
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_79261727
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 12:49 schreef Lammmetje het volgende:
    Je mocht gewoon 70 blijven rijden als je maar doorschakelde? Haha, grappig

En waarom zie ik nou nooit (leuke) jongens langs de weg? Nouja, ik vind het al lastig genoeg om op de weg te letten
    Ik kon er ook wel om lachen Ben daarna wel keurig 50 gaan rijden overigens
    Instructeur lief had sowieso een goede bui gisteren.Op een kruispunt zei ik 'Rechtdoor of linksaf?' Hij zei niks,dus ik dacht rechtdoor.Ik reed rechtdoor,zegt hij 'Let jij nu maar op het rijden,ik bepaal de route en die hoor je wel.. ' Toen begon hij hard te lachen en ging hij mij imiteren op een hysterische manier 'Gaan we linksaf? Gaan we rechtdoor? Echt,echt,echt?'

Stiekem kon ik er wel om lachen
    So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
    pi_79261766
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 12:14 schreef GuitarJJ het volgende:
    Vandaag het mooie roze pasje opgehaald Vanmiddag even rijden!
    Net dus 1.5 uur gereden (met een vriend ernaast)! Echt wel wennen, zo'n andere auto en dan ook nog benzine ipv diesel. Eerst effe op een parkeerplaats geoefend met optrekken. Daarna van Apeldoorn via de snelweg naar Deventer en binnendoor door Twello etc. weer terug. Hij is gelukkig niet afgeslagen, maar ik heb wel het gevoel veeel minder controle over de auto te hebben (vooral filerijden en drukke rotondes )
      woensdag 17 maart 2010 @ 18:30:31 #17
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_79263635
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 17:34 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Net dus 1.5 uur gereden (met een vriend ernaast)! Echt wel wennen, zo'n andere auto en dan ook nog benzine ipv diesel. Eerst effe op een parkeerplaats geoefend met optrekken. Daarna van Apeldoorn via de snelweg naar Deventer en binnendoor door Twello etc. weer terug. Hij is gelukkig niet afgeslagen, maar ik heb wel het gevoel veeel minder controle over de auto te hebben (vooral filerijden en drukke rotondes )
    Dat stukje snelweg bij apeldoorn lijkt mij best eng zo voor het eerst "alleen"; of naja alleen, in die zin dat er geen rijsinstructeur naast je zit die kan ingrijpen

Ik moet over 2 weken weer opnieuw op. Hopelijk haal ik het deze keer wel.
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
    ooo, it's that magic touch.
      woensdag 17 maart 2010 @ 18:32:19 #18
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_79263700
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 17:34 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Daar ben ik ook een beetje bang voor.Op dit moment les ik in een VW Golf uit 2004,diesel en daar ben ik zo aan gewend geraakt,logisch natuurlijk.Ik ben dan ook een beetje bang voor de dag dat ik in een andere,waarschijnlijk benzine auto moet gaan rijden
    Wel stoer hoor,lijkt me heel vreemd om ineens alleen te gaan rijden Geniet er lekker van,guitar!
      woensdag 17 maart 2010 @ 19:00:51 #19
    231715 jacobras
    Freelance webdesigner
    pi_79264818
    quote:
    Daar ben ik ook een beetje bang voor.Op dit moment les ik in een VW Golf uit 2004,diesel en daar ben ik zo aan gewend geraakt,logisch natuurlijk.Ik ben dan ook een beetje bang voor de dag dat ik in een andere,waarschijnlijk benzine auto moet gaan rijden
    Hier ook, ik les in een Toyota Auris en mijn ouders hebben een Opel Zafira. Maar over 2/3 weken wordt die vervangen door een Toyota Prius, een automaat . Dat wordt auto's lenen
      woensdag 17 maart 2010 @ 21:33:52 #20
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_79272555
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 19:00 schreef jacobras het volgende:

[..]

Hier ook, ik les in een Toyota Auris en mijn ouders hebben een Opel Zafira. Maar over 2/3 weken wordt die vervangen door een Toyota Prius, een automaat . Dat wordt auto's lenen
    Een automaat ook nog eens,zonde man! Ik denk niet dat ik voorlopig iemand zo gek krijg zijn/haar auto te mogen lenen.Ik heb mn pa nog nooit zo benauwd zien kijken nadat ik vroeg of zijn Opel Astra nou heel anders zou rijden dan mijn geliefde Golfje
    pi_79282581
    vind een automaat maar saai...zit je daar met je linkerbeen maar op schutbord niks te doen.

Heb even in de automaat van vrienden mogen rijden, voor ik mijn rijbewijs had, gewoon even rustig de camping af lol..verder wel gave auto, chrysler voyager..dus lekker groot.
    motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
    pi_79291394
    Rijles ging wel goed vandaag, ook met kijken dit keer. Op één ding na, na een stoplicht (tweebaansweg) moest ik naar rechts en stuurde iets te enthousiast waardoor ik (gedeeltelijk) op de linkerbaan terecht kwam . Gelukkig was er geen verkeer achter/naast me.
    pi_79310561
    Morgen om 8 uur moet ik afrijden
    Ik vind het eerlijk gezegd toch wel wat spannend worden, het is mijn eerste keer.
      donderdag 18 maart 2010 @ 21:02:02 #24
    182939 BBoelie
    Kampioen Dubbelpost
    pi_79311459
    Ik moet morgen voor m'n theorie, maar ik vroeg me iets af. Mijn instructeur heeft voor half april al m'n TTT aangevraagd en in principe moet je daarvoor je theorie hebben. Betekend het dan dat ik hem op de datum van m'n TTT moet hebben of dat ik hem al moet hebben tijdens de aanvraag?

Kortom moet ik hem morgen echt zien te halen of is er nog een mogelijkheid als het niet lukt?
      donderdag 18 maart 2010 @ 21:06:21 #25
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_79311705
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 21:02 schreef BBoelie het volgende:
    Ik moet morgen voor m'n theorie, maar ik vroeg me iets af. Mijn instructeur heeft voor half april al m'n TTT aangevraagd en in principe moet je daarvoor je theorie hebben. Betekend het dan dat ik hem op de datum van m'n TTT moet hebben of dat ik hem al moet hebben tijdens de aanvraag?

Kortom moet ik hem morgen echt zien te halen of is er nog een mogelijkheid als het niet lukt?
    Het is wel de bedoeling dat je hem dan haalt ja. Mocht het onverhoopt toch niet lukken, dan kun je een dag na je theorie weer een nieuwe datum reserveren voor het theorie-examen. Je kunt je ttt iig niet verplaatsen. Dus mocht je voor half april je theorie nog niet gehaald hebben dan heb je dus een probleem (lees: je bent je geld kwijt).
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
      donderdag 18 maart 2010 @ 21:07:00 #26
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_79311742
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 20:44 schreef Subbu het volgende:
    Ik vind het eerlijk gezegd toch wel wat spannend worden, het is mijn eerste keer.
    succes! 8 uur is erruuug vroeg. Overal schoolkinderen waar je goed op moet letten
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
      donderdag 18 maart 2010 @ 21:07:57 #27
    182939 BBoelie
    Kampioen Dubbelpost
    pi_79311799
    Ja dat moet wel lukken, ik heb er nog een maand voor. Het enige probleem is dat ik de schijn had dat het regel is dat je je theorie hebt als je TTT gaat aanvragen, en of ik daarmee dus een probleem zou kunnen krijgen...

Bovendien heb ik ondanks dat het tijdens mijn eigen toetsweek viel, nog vrij veel kunnen voorbereiden dus hoop het gewoon te halen..
    pi_79312252
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 20:44 schreef Subbu het volgende:
    Suc6! Je gaat hem gewoon halen

Net voor het eerst alleen gereden. Was vandaag en gister al een paar keer als chauffeur ingeschakeld door mijn familie (like, McFlurry's halen bij de McDrive haha). Ben de auto al een stuk meer gewend Optrekken gaat redelijk smooth, moet gewoon flink wat gas bijgeven.
    pi_79329391
    Hier even een update!
    Ik ben vanochtend 8:45 plaatselijke tijd in Heerenveen geslaagd.
    Het rijden over het algemeen goed maar er was wel een klein foutje toen er een fietser van rechts kwam, ik zou remmen, dat deed hij ook. Toen dacht ik dat ik wel door kon rijden maar toen deed hij dat ook weer. Dat leverde een beetje een lastige situatie op. Gelukkig was het voor de rest vrij rustig op de weg en verliep het goed. Nu naar huist om het kaartje aan te vragen
      vrijdag 19 maart 2010 @ 18:31:47 #30
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_79346364
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 11:24 schreef Subbu het volgende:
    Hier even een update!
    Ik ben vanochtend 8:45 plaatselijke tijd in Heerenveen geslaagd.
    Het rijden over het algemeen goed maar er was wel een klein foutje toen er een fietser van rechts kwam, ik zou remmen, dat deed hij ook. Toen dacht ik dat ik wel door kon rijden maar toen deed hij dat ook weer. Dat leverde een beetje een lastige situatie op. Gelukkig was het voor de rest vrij rustig op de weg en verliep het goed. Nu naar huist om het kaartje aan te vragen
    Gefeliciteerd! Gaaf hoor,je eigen pasje

Ik heb vanmiddag les gehad,instructeur was een kwartier eerder.Had de eerste vier uur vrij,en had toen besloten lekker vroeg bij mij te zijn 'gewoon,omdat ik leuk gezelschap ben' .
    Rijles ging wel lekker,op een bocht na..Ik reed ongeveer 50,en ineens zei hij 'hier naar links' Ik keek,maar dacht dat ik daar niet in kon,dus reed een stukje door,en zag toen ineens dat het wel kon.Dus ik met 50 km per uur,in z'n drie een freaking scherpe bocht nemen.Ik voelde me heel erg 'A-team' achtig bezig.De motor sloeg af,auto achter me schrok zich rot,en instructeur lief zei 'Zou je,dat nóóit meer willen doen? Dat was écht heel gevaarlijk!' (Stiekem vond ik het wel tof hihi )
    pi_79350492
    gefeliciteerd Subbu !!!!

nog even en je mag zelf gaan rijden ! geniet ervan.
    pi_79361676
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 18:31 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ik heb vanmiddag les gehad,instructeur was een kwartier eerder.Had de eerste vier uur vrij,en had toen besloten lekker vroeg bij mij te zijn 'gewoon,omdat ik leuk gezelschap ben' .
    Rijles ging wel lekker,op een bocht na..Ik reed ongeveer 50,en ineens zei hij 'hier naar links' Ik keek,maar dacht dat ik daar niet in kon,dus reed een stukje door,en zag toen ineens dat het wel kon.Dus ik met 50 km per uur,in z'n drie een freaking scherpe bocht nemen.Ik voelde me heel erg 'A-team' achtig bezig.De motor sloeg af,auto achter me schrok zich rot,en instructeur lief zei 'Zou je,dat nóóit meer willen doen? Dat was écht heel gevaarlijk!' (Stiekem vond ik het wel tof hihi )
    Het eerste wat mijn instructeur zei was dat ik vooral veilig moest rijden, als ik een afslag/uitrit mis moest ik vooral letten op veiligheid en niet op de route. Als het nog kan moet je het doen, maar als je het te laat merkt moet je gewoon voorbij rijden. Beter een afslag missen dan een gevaarlijke situatie creeëren. Ik heb nooit commentaar gehad op het missen van een afslag als ik het vergat.
    En bedankt voor de felicitaties
      zaterdag 20 maart 2010 @ 03:51:20 #33
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_79364436
    Heerenveen, daar moet ik waarschijnlijk ook afrijden. Vond je het lastig? In de zin van: was het druk op de weg, etc?

Ben vorige les voor het eerst de snelweg op gegaan. Erg tof, rijdt tenminste lekker door, alleen kijk ik nog teveel vooruit (waar ik heen ga) terwijl ik alle tijd heb om om me heen te kijken. Tevens ben ik nog teveel met het rijden zelf bezig om op de borden te letten, dus heb regelmatig geen idee hoe hard ik mag (A). Er zit wel vooruitgang in maar denk niet dat ik aan 30 lessen genoeg heb. Ben geen natuurtalent iig.
    He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
    pi_79364970
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2010 03:51 schreef twiFight het volgende:
    Heerenveen, daar moet ik waarschijnlijk ook afrijden. Vond je het lastig? In de zin van: was het druk op de weg, etc?

Ben vorige les voor het eerst de snelweg op gegaan. Erg tof, rijdt tenminste lekker door, alleen kijk ik nog teveel vooruit (waar ik heen ga) terwijl ik alle tijd heb om om me heen te kijken. Tevens ben ik nog teveel met het rijden zelf bezig om op de borden te letten, dus heb regelmatig geen idee hoe hard ik mag (A). Er zit wel vooruitgang in maar denk niet dat ik aan 30 lessen genoeg heb. Ben geen natuurtalent iig.
    naar mijn idee kan je niet teveel vooruit kijken....Ok als je op een druk punt zit is het toch ook erg belangrijk om direct rondom je auto de boel in de gaten te houden. Maar verder is het voornaamste om vooruit te kijken zodat je op tijd op veranderingen , gevaarlijke situaties enz kan reageren.
    pi_79366379
    19,5 les gehad van 1,5 uur...praktijk examen afgelopen dinsdag geslaagd!!!!
    I know this sounds insane. But this is an insane world.
    pi_79368273
    Ik mag eind april een gooi doen naar het roze pasje
    I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
    pi_79370364
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2010 10:38 schreef DiabloSam het volgende:
    19,5 les gehad van 1,5 uur...praktijk examen afgelopen dinsdag geslaagd!!!!
    gefeliciteerd (nogmaals)
      zaterdag 20 maart 2010 @ 13:30:32 #38
    231715 jacobras
    Freelance webdesigner
    pi_79370801
    Vandaag 4e rijles gehad, ging aan het begin erg goed. Auto werd door de persoon voor me op de stoep geparkeerd, met de voorwielen nog net op de weg. Was dus een beetje lastig wegrijden, maar ging wel goed. Later helaas wat problemen met snel wegrijden bij stoplichten, vergat m'n koppeling even stil te houden.

Tevens soort van hellingproef gehad. Ik stond stil (met rem) op een licht stijgende helling, dus dat was even lastig wegrijden.

Moest trouwens aan het eind van mijn vorige les de auto in een parkeervak neerzetten bij ons voor de deur. Geen probleem, heb ik mijn ouders vaak zat zien doen. Dus ik stuur eerst netjes de stoep op, en vervolgens mooi 't vak in . Instructeur was het er helaas niet mee eens, wist ik veel dat dat niet mocht .
      zaterdag 20 maart 2010 @ 14:08:27 #39
    286844 Kimpossible
    Van lurker tot poster.
    pi_79371822
    Alle geslaagden gefeliciteerd! En GuitarJJ, zeker wel lekker dat je nu ein-de-lijk kan rijden?

Ik ben verliefd! Ik heb vanochtend een Opel Corsa C gekocht! Echt een we-reld deal. M'n vader heeft in de goede oude tijd motorvoertuigentechniek 'gestudeerd' en er is echt nikssss mis mee. Het is een zwarte uit het jaar 2002. 65.000 kilometer op de teller, zonnedakje, airco, ingebouwde radio/cd die via het stuur bediend kan worden, stuurbekrachtiging, centrale deurvergrendeling.. Echt, wauw!

Nu m'n roze papiertje nog,, maar m'n rijles ging heel goed gisteren! Ik was zelfs trots.. Ik kreeg alleen een eindpunt en mocht daar zelf naar toe rijden, 3 x achter elkaar best wel ver van elkaar verwijderd.. Echt heerlijk om zo zelfstandig een beetje te karren.

Bij interesse kan ik er (vanavond denk ik?) wel een paar fotootjes op knallen!

Blij!
    Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
      zaterdag 20 maart 2010 @ 14:28:34 #40
    231715 jacobras
    Freelance webdesigner
    pi_79372454
    quote:
    Ik ben verliefd! Ik heb vanochtend een Opel Corsa C gekocht! Echt een we-reld deal. M'n vader heeft in de goede oude tijd motorvoertuigentechniek 'gestudeerd' en er is echt nikssss mis mee. Het is een zwarte uit het jaar 2002. 65.000 kilometer op de teller, zonnedakje, airco, ingebouwde radio/cd die via het stuur bediend kan worden, stuurbekrachtiging, centrale deurvergrendeling.. Echt, wauw!

Nu m'n roze papiertje nog,, maar m'n rijles ging heel goed gisteren! Ik was zelfs trots.. Ik kreeg alleen een eindpunt en mocht daar zelf naar toe rijden, 3 x achter elkaar best wel ver van elkaar verwijderd.. Echt heerlijk om zo zelfstandig een beetje te karren.

Cool, ben benieuwd naar de foto's!
      zaterdag 20 maart 2010 @ 14:37:46 #41
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_79372677
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2010 14:08 schreef Kimpossible het volgende:
    Alle geslaagden gefeliciteerd! En GuitarJJ, zeker wel lekker dat je nu ein-de-lijk kan rijden?

Blij!
    Ben beniewd!

Ik ga waarschijnlijk binnenkort nog voordat ik mijn rjibewijs hopelijk heb over ander halve week een autootje kopen. Het is nu allen nog afwachten op de reactie van de verkoper, die wilde dat ik vandaag al langs kwam maar ik kan vandaag niet

edit: hoor net dat de auto verkocht is Balen iig.

[ Bericht 4% gewijzigd door monsterd. op 20-03-2010 15:36:00 ]
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
      zaterdag 20 maart 2010 @ 16:26:02 #42
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_79375920
    Tsja balen, kan gebeuren. Autoverkopers die per sé willen dat je snel beslist zijn 9 op de 10 keer oplichters die niet willen dat je de auto nauwkeurig bekijkt van te voren.
      zaterdag 20 maart 2010 @ 18:23:15 #43
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_79379947
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2010 16:26 schreef twiFight het volgende:
    Tsja balen, kan gebeuren. Autoverkopers die per sé willen dat je snel beslist zijn 9 op de 10 keer oplichters die niet willen dat je de auto nauwkeurig bekijkt van te voren.
    Het was een particulier. Hij zei al dat ik vanochtend wel langs kon komen en hij noemde al een lagere prijs, dus ik vermoede al dat er ook iemand anders zou komen en dat hij mij achter de hand wilde houden.. Wel iig netjes dat hij laat weten dat de auto weg is . Naja niets aan te doen, ik ga nu gewoon proberen echt te wachten totdat ik het roze pasje heb. Anders maak ik mezelf helemaal gek
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
    pi_79381482
    Gefeliciteerd iedereen die geslaagd is
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 18:31 schreef Purdey het volgende:

[..]

Whaha, zou ik ook wel eens willen proberen, gewoon een keertje lekker hard doorrijden overal .
    Iemand die mij terugbracht, ging ook super hard door bochten. Instructeur: 'Zou je nog harder door die bocht kunnen gaan?' Meisje: 'Uh, vast wel? Moet ik dat doen dan ' ...

En er is eindelijk vooruitgang. Ik krijg er vertrouwen in dat ik mijn examen aan kan! Ik kan niet wachten tot ik op mag
      zaterdag 20 maart 2010 @ 21:18:34 #45
    286844 Kimpossible
    Van lurker tot poster.
    pi_79386635
    Fotospam!!

(inclusief )

Pretty huh?

pi_79386830
    Je hebt een auto gekocht nog voordat je je rijbewijs hebt gehaald?

Mooie auto trouwens
      zaterdag 20 maart 2010 @ 21:31:33 #47
    286844 Kimpossible
    Van lurker tot poster.
    pi_79387120
    Ja, dit was zo'n unieke deal dat ik hem gewoon níet kon laten staan. Om het even kort te vertellen zou ik als ik hem morgen verkoop meer dan de helft winst kunnen maken..

Wellicht is dit wel het laatste steuntje in de rug .. Ik mag sowieso 'haast' afrijden.. Betaal nu nog maar per les etc.

Als jullie het te veel foto's vinden, stop ik 'm wel ffkes in een spoilertje
      zaterdag 20 maart 2010 @ 22:18:01 #48
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_79388962
    Valt wel mee hoor, mooie auto!

Zijn er overigens ook mensen die moeite hebben met overschakelen van lesauto naar auto van ouders/zelfgekochte auto/whatever? Ik les in een vrij grote VW met dito motor er in, maar zal daarna never nooit niet zo'n auto kunnen betalen volgens mij gaat dat best een teleurstelling worden (alhoewel je eigen auto natuurlijk al tof genoeg is).
      zaterdag 20 maart 2010 @ 22:23:52 #49
    286844 Kimpossible
    Van lurker tot poster.
    pi_79389139
    Ik heb helaas nog niet in m'n eigen autootje kunnen rijden (hoewel het echt enooooorm kriebelt, pff. Ik weet dat ik kán rijden, het is niet zo dat ik nog een gevaar op de weg ben, zeker niet op kleine stukkies), maar volgens mijn beide ouders rijdt hij echt super lekker.. Mijn pa rijdt een opel insignia uit januari van dit jaar en m'n corsaatje reed die er uit haha. Terwijl daar een 1.6motor in ligt en in die van mij maar een 1,2...

Ik heb er wel vertrouwen in! (De mondeo van m'n moeder heeft het ook weleens moeten ontgelden, en daarbij viel ik niet uit of wat ook, lekker paar rondjes gecrossed.. Alleen die schakelt heel anders en toen zat ik in m'n lesauto de dag daarna wel een beetje te kutten..)
    pi_79390764
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2010 22:18 schreef twiFight het volgende:
    Zijn er overigens ook mensen die moeite hebben met overschakelen van lesauto naar auto van ouders/zelfgekochte auto/whatever?
    Jup, ik heb mn rijbewijs nu 3 dagen. Ik heb gelest in een VW Polo diesel, en nu rijd ik in een ford fiesta, een benzineauto. Het is ff wennen aan het kleinere formaat en ik heb nog wat problemen met wegrijden.

In de polo reed ik bevoorbeeld puur op de koppeling parkeervakken uit, in de fiesta kan ik de koppeling nog geen centimeter omhoog laten komen zonder gas bij of hij begint al te stotteren. Het went echter vrij snel
      zaterdag 20 maart 2010 @ 23:30:13 #51
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_79391424
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2010 21:18 schreef Kimpossible het volgende:
    Fotospam!!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
    (inclusief )

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Pretty huh?

Moooi joh! Wat heb je ervoor betaald als ik het vragen mag?
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
      zondag 21 maart 2010 @ 00:42:36 #52
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_79393486
    Ja de overstap van diesel naar benzine zie ik ook tegenop, daarentegen zegt mijn instructeur nu vaak dat ik van het gas af moet blijven als ik koppel, dus wat dat betreft is de ambitie er wel
      zondag 21 maart 2010 @ 14:28:27 #53
    286844 Kimpossible
    Van lurker tot poster.
    pi_79404705
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2010 23:30 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Moooi joh! Wat heb je ervoor betaald als ik het vragen mag?
    Veel te weinig 3600 euro. Die meneer had geen zin in schorriemorrie over de vloer en vond mij wel tof, dus dit was genoeg.Voel me bijna een dief!

Tis gewoon echt een lot uit de loterij, zowat. M'n vader heeft hem helemaal gechecked en het is écht net zo mooi als het dus leek.. Ongelooflijk!
    pi_79413079
    quote:
    Op zondag 21 maart 2010 14:28 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Veel te weinig 3600 euro. Die meneer had geen zin in schorriemorrie over de vloer en vond mij wel tof, dus dit was genoeg.Voel me bijna een dief!

Tis gewoon echt een lot uit de loterij, zowat. M'n vader heeft hem helemaal gechecked en het is écht net zo mooi als het dus leek.. Ongelooflijk!
    Sjieke bak hoor. Rijd zelf een Vectra.
    Sowieso Opel ftw

Succes met lessen en examen nog
    Blaze with the fire that is never extinguished
    pi_79413293
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 18:32 schreef Purdey het volgende:

[..]

Wel stoer hoor,lijkt me heel vreemd om ineens alleen te gaan rijden Geniet er lekker van,guitar!
    Ik ook, ik denk dat ik eerst even goed in de wijk ga oefenen met een benzineauto voor ik ermee de snelweg opknal of op zaterdagmiddag naar de stad .
    Tap tap tap
    pi_79413414
    Hoeveel tijd zit er eigenlijk tussen het aanvragen van de praktijk en het examen zelf?
    Tap tap tap
    pi_79413788
    quote:
    Op zondag 21 maart 2010 18:32 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik ook, ik denk dat ik eerst even goed in de wijk ga oefenen met een benzineauto voor ik ermee de snelweg opknal of op zaterdagmiddag naar de stad .
    Ach daar ben je zo aan gewend. Een paar keer met een benzine auto uit stilstand wegrijden en je hebt het al onder de knie.
    pi_79415635
    quote:
    Op zondag 21 maart 2010 18:36 schreef CherryLips het volgende:
    Hoeveel tijd zit er eigenlijk tussen het aanvragen van de praktijk en het examen zelf?
    hier was het voor een gunstige tijd 4 weken. Eerder kon ook al, maar dan krijg je een ongunstige tijd.
    *poef* nu is het weg
    pi_79417681
    quote:
    Op zondag 21 maart 2010 18:36 schreef CherryLips het volgende:
    Bij mij zitten er 5 weken tussen, maar ik denk dat er minder tijd tussen had kunnen zitten. Van wat ik gezien heb bij andere leerlingen, die een herexamen nodig hadden, zat er 1 maand tussen.

Ik wil weer rijles hebben, want ik zit echt bijna op rijexamenniveau en dan krijg ik weer complimentjes

De laatste 2 lessen ben ik enorm vooruit gegaan, dankzij mijn instructeur
      zondag 21 maart 2010 @ 21:14:44 #60
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_79421875
    Zijn er ook mensen die meerdere instructeurs gehad hebben? En heeft dat geholpen?
    pi_79422206
    quote:
    Op zondag 21 maart 2010 21:14 schreef twiFight het volgende:
    Zijn er ook mensen die meerdere instructeurs gehad hebben? En heeft dat geholpen?
    Ik heb 4 lessen gehad nu en 3 verschillende instructeurs. Het is een familiebedrijf, dus elke keer kan ik iemand anders hebben (ze zijn met zijn drieën, dus ik heb ze allemaal 1x gehad). Of het helpt kan ik nog niet zeggen na zo'n korte tijd.

Aanstaande dinsdag weer les.

[ Bericht 1% gewijzigd door Butterfly91 op 21-03-2010 21:24:16 ]
    pi_79437545
    quote:
    Op zondag 21 maart 2010 21:14 schreef twiFight het volgende:
    Ik heb 2 andere instructeurs gehad voor 3-5 lessen. Ik heb een goede ervaring met 1, maar dat is niet mijn 'vaste' instructeur helaas en het heeft geen zin meer om te wisselen, want mijn examen is al bijna in zicht

Volgens mij helpt het wel, want het maakt nu niet echt uit wie er naast mij zit, of het nu een instructeur is of een examinator (merkte ik bij m'n TTT). Die 'andere' instructeurs hebben een frisse blik op je en daarom weten ze beter wat je nog niet goed onder de knie hebt. Je leert dan ook veel nieuwe dingen bij.

Er zitten ook wel nadelen aan. Iedere instructeur geeft les op zijn eigen manier en soms botst het met een andere instructeur. De ene zegt dat je door die bocht kan in de 3, de andere in zijn 2. De een zegt dat je het knipperlicht niet aan hoeft te doen in die situatie en de ander zegt van wel.

Maar ik zou wel een paar lesjes nemen bij een andere instructeur.
    pi_79441850
    Net weer rijles gehad, het Airborneplein blijft k** Stond er een bus helemaal scheef op de baan die ik moest hebben, dus ik dacht: neem de baan ernaast wel, anders blokkeer ik die andere weg. Nee, moest achter de bus gaan staan. Vervolgens gaat er links van me een tractor staan die op het laatste moment besluit toch die afslag te willen zonder z'n richting uit te doen, instructeur en ik allebei op de rem (reden gelukkig amper 20), krijg ik een preek dat ik die tractor in de gaten moest houden. Ja, hoi, voor mijn gevoel trapte ik de rem en koppeling net iets eerder in dan hij (hij trapte de koppeling verder in, dat merkte ik). Ik had het echt wel in de gaten, maar goed, blijkbaar reageer ik te laat.
    Ook heb ik nog geen goed overzicht: als iets afwijkt van de rest, ga ik gelijk langzamer rijden. Zijn de stoplichten kapot? Dan rem ik af voor ik besef dat ik op een voorrangsweg zit.
    In de woonwijk rij ik dan weer te snel .
    Verder vond hij wel dat er routine in zat, het laatste stuk heeft hij ook aan de telefoon gezeten met een leerling, ging allemaal prima (vond ik, en hij heeft er ook niks over gezegd). Snelweg ging goed, alleen ik wist dat ik ergens de afslag moest hebben en ik besloot achter de vrachtwagens te gaan rijden, terwijl ik er achteraf gezien nog wel voorlangs had gekund. Maar ja, voor hetzelfde geld denk ik: O, daar kan ik nog makkelijk voor langs! En dan toch niet .
    Tap tap tap
      maandag 22 maart 2010 @ 13:34:45 #64
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_79445358
    quote:
    Op zondag 21 maart 2010 14:28 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Valt voor zo'n hele nette auto heel erg mee! Wanneer mag je afrijden?

OT: Ik heb morgen weer rijles, als het goed is in de nieuwe lesauto.. Ga die even proberen, en als het niet bevalt rij ik alsnog in de oude auto af volgende week.
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
    pi_79447944
    Hm, ook maar eens melden hier. Ben aan het lessen voor m'n autorijbewijs, terwijl ik mijn motorrijbewijs al zes jaar heb en dus ook actief met de motor rijd. In het begin wat dingen moet afleren (plaats op de weg, bochten aansnijden, breedte van het voertuig inschatten) en heb donderdag a.s. mijn eerste examen.

Alles gaat eigenlijk prima, alleen soms vind mijn instructeur mij wat terughoudend bij het wachten op auto's als ik bijv. hun voorrang moet geven. Dat komt vooral omdat ik op de motor altijd defensief rijd, en dus geen onnodige risico's neem. Als ik twijfel of het gaat lukken, dan stop ik liever Ik ga donderdag gewoon volgens m'n eigen inzicht rijden en zie wel hoe het uitpakt. Ik moet wel zelf achter mijn beslissing staan natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlackRhino op 22-03-2010 15:34:11 ]
      maandag 22 maart 2010 @ 15:18:14 #66
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_79449236
    Ja dat te voorzichtig rijden word ik ook moe van. Ik ben nou eenmaal een rustig persoon die niet vaak met haast de weg op gaat. Ik vind het dus ook geen probleem om even achter een langzame fietser of zo te blijven hangen als ik 50 m verder de afslag moet hebben, maar dan vraagt hij zo heel subtiel (not) "waarom ga je zo langzaam?" en dan weet ik alweer dat hij wil dat ik doorrij. Maar ik wacht liever. Meh, op het examen moet ik doorrijden, dus maar beter dat ik het leer, I guess.
    pi_79449756
    Dat is precies wat ik zei: "we hebben toch geen haast, het is toch geen wedstrijd ". Ook 1x gehad met afslaan terwijl er een fietser vrij dicht achter me zat: ik stopte dus om hem voor te laten gaan, maar m'n instructeur vond dat ik er nog wel voor kon. Ik vond van niet, dus wachtte ik. Hij zat een meter of 6 achter me. Bij twijfel stop ik gewoon, in plaats van doorknallen. Beter 1x teveel gestopt, dan 1x doorgeknald en een fietser onder je wielen hebben.

Nogmaals, ik neem geen beslissingen waar ik zelf niet achter sta, daar krijg je alleen maar spijt van. Als ik nou geen verkeerservaring had ok, maar ik rijd al 6 jaar motor met 30.000km per jaar, daarmee heb ik gewoon een defensieve rijstijl aangeleerd, dus dat gaat er ook niet zomaar uit en hoeft voor mij ook helemaal niet: hopelijk denkt mijn examinator er net zo over Zou het trouwens nadelig werken als de examinator weet dat ik al zes jaar motorrijd? Denk het wel, want dan verwacht ie dan denk ik dat ik nog strakker rijd.
    pi_79453128
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 15:18 schreef twiFight het volgende:
    Ja dat te voorzichtig rijden word ik ook moe van. Ik ben nou eenmaal een rustig persoon die niet vaak met haast de weg op gaat. Ik vind het dus ook geen probleem om even achter een langzame fietser of zo te blijven hangen als ik 50 m verder de afslag moet hebben, maar dan vraagt hij zo heel subtiel (not) "waarom ga je zo langzaam?" en dan weet ik alweer dat hij wil dat ik doorrij. Maar ik wacht liever. Meh, op het examen moet ik doorrijden, dus maar beter dat ik het leer, I guess.
    Dit heb ik dusook precies!!...maar als je het voor je zelf kan beargumenteren dan is het toch goed? lijkt mij?...als je je rijbewijs hebt dan rijd je toch ook op je eigen manier? ..maarja...jemoet idd eerst langs het examen ...ik heb 29 maar om 5 voor 9 examen...en ik ben echt zenuwachtig...al kan ik het wel, alleen het idee dat het nu voor het eggie is he!!..
    pi_79453175
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 15:18 schreef twiFight het volgende:
    Ik herken het probleem. Tijdens mijn rijlessen zat ik ook vaak achter een fietser zonder een auto achter me, en mn instructeur wou dan dan ik er voorbij ging terwijl ik nog 200m te klaren had voordat ik rechtsaf zou slaan. Die 10-15 seconden tijdwinst wegen voor mij niet op tegen het risico.

Nu ik mn rijbewijs heb rijd ik altijd zo relaxt mogelijk
    pi_79453414
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 16:47 schreef MelR het volgende:

[..]

Dit heb ik dusook precies!!...maar als je het voor je zelf kan beargumenteren dan is het toch goed? lijkt mij?...als je je rijbewijs hebt dan rijd je toch ook op je eigen manier? ..maarja...jemoet idd eerst langs het examen ...ik heb 29 maar om 5 voor 9 examen...en ik ben echt zenuwachtig...al kan ik het wel, alleen het idee dat het nu voor het eggie is he!!..
    Ik heb ook om 8:55 examen Grappig Ik ben niet zo zenuwachtig eigenlijk, als ik zak kan ik altijd nog gewoon op de motor rijden, waar ik het meest om geef Dit is meer uit noodzaak..

En inderdaad, als je het kan toelichten, het is straks jouw rijbewijs en jouw rijstijl....
    pi_79453573
    Ik heb geleerd om op de fiets heel voorzichtig te zijn, dat merk ik nu ook in de auto. Als er iets anders is dan anders of als een auto iets te snel op me af komt rijden, dan reageer ik door te remmen. Zelfs al heb ik voorrang. Ook op rotondes buiten de bebouwde kom: ik zie fietser rijden en rem automatisch, terwijl ik voorrang heb. En dan ziet de automobilist of de fietser dat ik twijfel, en dan rijden ze inderdaad door.
    Vandaag had ik trouwens één ingreep: het stoplicht vloog op oranje en ik vond dat ik niet op tijd kon remmen, m'n instructeur vond van wel en trapte dus vol op de rem. Alle zooi die op de achterbank lag vloog naar voren en we stonden iets over de streep. Dat remmen vond ik zelf gevaarlijker dan doorrijden, maar hey, wie ben ik . Hij begon over flitsers en boetes voor door rood rijden etc, en dat hij al even op oranje stond. Maar ik weet zeker dat ik niet door rood had gereden, maar goed. Eerst kreeg ik te horen dat ik niet moest remmen als het stoplicht al een tijdje op groen stond met het idee 'hij gaat zo op oranje', nu jakkerde ik een keer een beetje door, vond ik dat ik niet meer kon remmen, en dan doet hij het.
    Zo vermoeiend. Damned if you do, damned if you don't.
    Tap tap tap
      maandag 22 maart 2010 @ 17:02:37 #72
    249833 Jotcha
    duw eens op mijn neus!
    pi_79453734
    Over een uur m'n eerste rijles
    En morgen theorieexamen
    pi_79454088
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 16:58 schreef CherryLips het volgende:
    Ik heb geleerd om op de fiets heel voorzichtig te zijn, dat merk ik nu ook in de auto. Als er iets anders is dan anders of als een auto iets te snel op me af komt rijden, dan reageer ik door te remmen. Zelfs al heb ik voorrang. Ook op rotondes buiten de bebouwde kom: ik zie fietser rijden en rem automatisch, terwijl ik voorrang heb. En dan ziet de automobilist of de fietser dat ik twijfel, en dan rijden ze inderdaad door.
    Vandaag had ik trouwens één ingreep: het stoplicht vloog op oranje en ik vond dat ik niet op tijd kon remmen, m'n instructeur vond van wel en trapte dus vol op de rem. Alle zooi die op de achterbank lag vloog naar voren en we stonden iets over de streep. Dat remmen vond ik zelf gevaarlijker dan doorrijden, maar hey, wie ben ik . Hij begon over flitsers en boetes voor door rood rijden etc, en dat hij al even op oranje stond. Maar ik weet zeker dat ik niet door rood had gereden, maar goed. Eerst kreeg ik te horen dat ik niet moest remmen als het stoplicht al een tijdje op groen stond met het idee 'hij gaat zo op oranje', nu jakkerde ik een keer een beetje door, vond ik dat ik niet meer kon remmen, en dan doet hij het.
    ja idd ik ben liever te voorzichtig dan dat ik (op de fiets) straks ergens onder lig of (in de auto) iemand onder me of ergens tegenaan zit!..En ik heb mezelf aangeleerd om als ik loop, of fiets zo ver mogelijk bij vrachtwagens vandaan te blijven..dus de eerste keren dat ik een vrachtwagen op een tweerichtingsweg mijn kant op zag komen moest ik wel even slikken en zat ik natuurlijk zowat in de berm nu vind ik het nog steeds geen pretje als het gebeurd maar ik weet nu dat de rijbaan ECHT wel breed genoeg is voor mij en de vrachtwagen...hoe groot die soms ook is!!! :p
    quote:
    ja zo voel ik het soms ook! dan zegt mn instructeur; ja je had allang de rotonde opgekund (terwijl ik dus zelf vind dat ik beter kan wachten) en dus de volgende keer in zown situatie ga ik dus gewoon en dan trapt hij hard op de rem...maar ja zal wel aan mij liggen als ik mn rijbewijs maar heb straks!
    pi_79478545
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 11:49 schreef CherryLips het volgende:
    Ook heb ik nog geen goed overzicht: als iets afwijkt van de rest, ga ik gelijk langzamer rijden. Zijn de stoplichten kapot? Dan rem ik af voor ik besef dat ik op een voorrangsweg zit.
    In de woonwijk rij ik dan weer te snel .

Snelweg ging goed, alleen ik wist dat ik ergens de afslag moest hebben en ik besloot achter de vrachtwagens te gaan rijden, terwijl ik er achteraf gezien nog wel voorlangs had gekund. Maar ja, voor hetzelfde geld denk ik: O, daar kan ik nog makkelijk voor langs! En dan toch niet .
    Zo herkenbaar! Ik doe precies hetzelfde

En ik zie dat veel mensen om 5 voor 9 af moeten rijden: ik ook
      dinsdag 23 maart 2010 @ 09:43:08 #75
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_79479880
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 08:43 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Zo herkenbaar! Ik doe precies hetzelfde

En ik zie dat veel mensen om 5 voor 9 af moeten rijden: ik ook
    Mag je al examen doen Lammetje? Wat ben je dan ineens snel vooruit gegaan

Ik kan vrijdag pas weer lessen,normaal had ik vandaag gereden,maar instructeur zat vol
    Nu vrijdag om 15:40,lekker in de spits,op vrijdagmiddag in Rotterdam.Ik haat de spits in Rotterdam omdat je geen meter vooruit komt
    pi_79480587
    Gisteren mijn eerste rijles gehad

Ik vond het echt ontzettend leuk. Voor nu afgerekend met het gaspedaal en het sturen, morgen mag ik weer en dan nemen we waarschijnlijk de andere pedalen voor rekening... spannend!
    Mijn instructeur zei wel dat ik feeling had voor autorijden, da's ook weer mooi meegenomen!

Ik rij trouwens bij Harwil in Zwolle.
      dinsdag 23 maart 2010 @ 11:24:29 #77
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_79483510
    Toch grappig hoe er zoveel verschil tussenzit.

Ikzelf mocht de eerste rijles gelijk alles doen, maar zijn we wel op het industrieterrein gebleven (lekkere brede wegen;)). En collega van mij heeft 4 lessen alleen maar mogen sturen. Mijn vriendin mocht de tweede rijles gelijk de snelweg op (ik pas bij les 15 of zo).

Overigens vond ik het niet eens zo moeilijk om gelijk alles zelf te doen, alleen als er dan een situatie was dat er meerdere dingen tegelijk gebeurden (terugschakelen + afslaan + tegenligger of zo) dan schoot ik wel flink in de paniek en ging het mis.
      dinsdag 23 maart 2010 @ 11:54:35 #78
    249833 Jotcha
    duw eens op mijn neus!
    pi_79484619
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 10:05 schreef Hitomi het volgende:
    Gisteren mijn eerste rijles gehad

Ik vond het echt ontzettend leuk. Voor nu afgerekend met het gaspedaal en het sturen, morgen mag ik weer en dan nemen we waarschijnlijk de andere pedalen voor rekening... spannend!
    Mijn instructeur zei wel dat ik feeling had voor autorijden, da's ook weer mooi meegenomen!

Ik rij trouwens bij Harwil in Zwolle.
    Mijn instructeur zei precies hetzelfde Ik mocht wel al meteen alles doen En ik heb net m'n theorieexamen gehaald
    pi_79485497
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 11:24 schreef twiFight het volgende:
    Toch grappig hoe er zoveel verschil tussenzit.

Ikzelf mocht de eerste rijles gelijk alles doen, maar zijn we wel op het industrieterrein gebleven (lekkere brede wegen;)). En collega van mij heeft 4 lessen alleen maar mogen sturen. Mijn vriendin mocht de tweede rijles gelijk de snelweg op (ik pas bij les 15 of zo).

Overigens vond ik het niet eens zo moeilijk om gelijk alles zelf te doen, alleen als er dan een situatie was dat er meerdere dingen tegelijk gebeurden (terugschakelen + afslaan + tegenligger of zo) dan schoot ik wel flink in de paniek en ging het mis.
    Ik mocht ook alles gelijk zelf doen, dus ook schakelen enzo, alleen terugschakelen werd dus later uitgelegd. Gewoon de woonwijk in, lessen daarop even de rijksweg op waar je 80 mag en vervolgens de snelweg op.
    Tap tap tap
    pi_79485991
    Iemand enig idee wat die TTT inhoudt? Ik heb dat helemaal niet gedaan enzo. Moet ik dan meer kunsten uit mijn truukendoos tevoorschijn halen op het examen om te slagen?
    I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
    pi_79486030
    Bij de TTT kun je vrijstellingen verdienen voor bijzondere verrichtingen, dus je zult nu nog een paar keer moeten inparkeren, bochtje achteruit, etc.
    Tap tap tap
      dinsdag 23 maart 2010 @ 12:37:01 #82
    296848 2na
    BoomTakHuis
    pi_79486074
    Heya! Mijnn eerste post hier op fok, maar kijk dit topic al wat langer.

Zoals jullie ben ik bezig met mijn rijbewijs, momenteel zit ik op 26 lessen. Ik heb er nog 4, waarvan de eerste 2 over ruimweg 20 minuten en dan ga ik dinsdag 30 maart op het examen!

Ik mag afrijden rond 10 uur, dus dat is volgens mij meer dan een prima tijd! Heb er ook veel zin in, maar ik heb maak soms nog van die ontzettend slordige fouten, terwijl ik inmiddels "prima" kan rijden! Mijn instructrice laat me ook niet opgaan als ze dacht dat ik het niet zou halen, dus dat zou goed moeten zitten! Nu gewoon hopen dat ik het op het laatste moment niet besluit te verklooien door niet op te letten!

Iedereen alvast succes met de volgende lessen, hehe!

Groetjes 2na
    pi_79486095
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 12:35 schreef CherryLips het volgende:
    Bij de TTT kun je vrijstellingen verdienen voor bijzondere verrichtingen, dus je zult nu nog een paar keer moeten inparkeren, bochtje achteruit, etc.
    Geen probleem Is fileparkeren ook mogelijk onderdeel van het examen?
    pi_79486137
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 12:37 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Geen probleem Is fileparkeren ook mogelijk onderdeel van het examen?
    Yep
    Tap tap tap
    pi_79486215
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 11:54 schreef Jotcha het volgende:

[..]

Mijn instructeur zei precies hetzelfde Ik mocht wel al meteen alles doen En ik heb net m'n theorieexamen gehaald
    Gefeliciteerd!

Hier doen ze het standaard volgens mij, dat je eerst stuurt, dan gas erbij krijgt en zo alles opbouwt om er een beetje aan te wennen. Vind ik zelf wel prettig, vooral omdat ik verwacht bij het schakelen de mist in te gaan...

Kan niet wachten tot de les van morgen!
    pi_79486373
    Hehe ik had precies hetzelfde als iedereen. Eerste keer was effe kut dat lessen omdat het totaal niet lukte maar nu ik op automatische piloot kan rijden is het toch wel leuk

Ik moet als het goed is eind april/begin mei examen doen. Theorie heb ik 29 juni vorig jaar al gehaald dus ik heb dan nog 2 maanden.
      dinsdag 23 maart 2010 @ 13:16:41 #87
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_79487549
    Nou moe zeg,ik mocht de eerste twee dubbele lessen alleen maar gas geven en sturen
    Bij dubbele les nummer drie mocht ik pas remmen.En na zes dubbele lessen pas schakelen.Geoefend op een parkeerterrein,wat een drama.En nu kan ik me niet meer voorstellen wat ik daar nou zo moeilijk aan vond

Verder is mijn instructeur volgens mij vrij laks,ik weet nu bijv. nog niet eens hoe de dashbord verlichting aan moet,en hoe ik stadslicht/dimlicht/grootlicht moet voeren..
    pi_79487742
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 13:16 schreef Purdey het volgende:
    Nou moe zeg,ik mocht de eerste twee dubbele lessen alleen maar gas geven en sturen
    Bij dubbele les nummer drie mocht ik pas remmen.En na zes dubbele lessen pas schakelen.Geoefend op een parkeerterrein,wat een drama.En nu kan ik me niet meer voorstellen wat ik daar nou zo moeilijk aan vond

Verder is mijn instructeur volgens mij vrij laks,ik weet nu bijv. nog niet eens hoe de dashbord verlichting aan moet,en hoe ik stadslicht/dimlicht/grootlicht moet voeren..
    Dat wordt er bij mij zowat ingeslagen . Alleen ruitenwissers enzo vergeet ik steeds, omdat ik niet zo vaak met regen heb gereden.
    Tap tap tap
      dinsdag 23 maart 2010 @ 13:40:54 #89
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_79488401
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 11:54 schreef Jotcha het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
      dinsdag 23 maart 2010 @ 13:55:59 #90
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_79488996
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 13:22 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat wordt er bij mij zowat ingeslagen . Alleen ruitenwissers enzo vergeet ik steeds, omdat ik niet zo vaak met regen heb gereden.
    Dat weet ik weer wel,toevallig veel met regen gereden.En een keer op een spek-spekgladde weg,wat was dat koel Van de week gingen we tanken,vroeg hij of ik de tankdop even wilde opendrukken..Euhm?!?
    Ik vind het na ruim 55 lessen een beetje vervelend om nog van instructeur te wisselen,maar soms zou ik willen dat ik iets opmerkelijker had geweest.Je hebt natuurlijk ook nooit echt vergelijkingsmateriaal,tenzij je een keer met een andere instructeur rijd.Voorlopig komen er weer tien lessen bij *zucht*
    pi_79489895
    Ik had aangegeven dat ik een keertje wilde tanken, leek me wel handig om te kunnen (ik zag mezelf al helemaal staan, eerste keer alleen tanken... 'Euh, hoe moet dit?').
    Tap tap tap
    pi_79490613
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 14:18 schreef CherryLips het volgende:
    Ik had aangegeven dat ik een keertje wilde tanken, leek me wel handig om te kunnen (ik zag mezelf al helemaal staan, eerste keer alleen tanken... 'Euh, hoe moet dit?').
    Goeie! Dat moet ik ook eens vragen aan mijn instructeur. Ik zie mezelf ook al een paar uur op een benzinestation staan omdat ik echt niet weet hoe zoiets werkt
      dinsdag 23 maart 2010 @ 14:55:45 #93
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_79491361
    Het tanken zelf had ik wel al een keer gedaan,met de auto van m'n broer.Ik deed er wel diesel in i.p.v van benzine,en na een kilometer rijden zei de auto dan ook 'Doe het zelf maar' en uiteindelijk werden we door een bergingsbedrijf naar een garage gesleept,máár ik heb wel een zélf getankt
    pi_79491868
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 09:43 schreef Purdey het volgende:

[..]

Mag je al examen doen Lammetje? Wat ben je dan ineens snel vooruit gegaan

Ik kan vrijdag pas weer lessen,normaal had ik vandaag gereden,maar instructeur zat vol
    Nu vrijdag om 15:40,lekker in de spits,op vrijdagmiddag in Rotterdam.Ik haat de spits in Rotterdam omdat je geen meter vooruit komt
    Ik mag 9 april pas, dus niet 29 maart helaas (mijn ID-kaart verloopt vlak voor mijn examen en dat vind ik best vervelend. Ik vind het zinloos om een nieuwe aan te vragen, want ik heb nog een paspoort en daarna kan ik hopelijk een rijbewijs aanvragen). En de laatste 2 uur ben ik echt een sprong vooruit gegaan. Ik weet ook niet hoe dat komt, misschien door de lente?

Ik moest bij mijn eerste les eerst iemand wegbrengen en toen mocht ik alleen maar sturen/richting aangeven (ging toen na 2 minuten al de snelweg op ). Daarna mocht ik de rest van mijn les alles doen.
    quote:

Dus na 12 uur mocht je pas schakelen? Toen had ik mijn auto al best goed onder controle (pas na 25 lessen echt goed).

Ik heb ook geen idee hoe de dashbord verlichting aanmoet. Ik wist niet eens dat 't bestond

De rest van de knoppen heb ik al 100 keer uitgelegd gekregen. Beetje vervelend, want na 1 keer wist ik het wel
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 13:55 schreef Purdey het volgende:

[..]

Dat weet ik weer wel,toevallig veel met regen gereden.En een keer op een spek-spekgladde weg,wat was dat koel Van de week gingen we tanken,vroeg hij of ik de tankdop even wilde opendrukken..Euhm?!?
    Ik vind het na ruim 55 lessen een beetje vervelend om nog van instructeur te wisselen,maar soms zou ik willen dat ik iets opmerkelijker had geweest.Je hebt natuurlijk ook nooit echt vergelijkingsmateriaal,tenzij je een keer met een andere instructeur rijd.Voorlopig komen er weer tien lessen bij *zucht*
    Aww, balen. Heb je nog steeds geen datum dan? Ik heb wel vergelijkingsmateriaal gehad en nu wil ik die andere instructeur, maar dat heeft geen zin meer, helaas
      dinsdag 23 maart 2010 @ 15:08:36 #95
    296848 2na
    BoomTakHuis
    pi_79491894
    Holy shit, dit voelt kut!

Net 2 uur gelest, nu nog maar 4 lessen en ik reed SLECHT, mijn god! Mijn instructrice zegt dat dat goed is, zodat ik aan mezelf werk en eens flink word ondergedompeld, maar ik schaam me bijna voor mijn prestatie van net. Ik leek wel alles fout te doen, vooral het eerste uur, het 2de uur ging het al iets beter maar nog steeds drama!

Iemand die dit gevoel kent zo vlak voor zijn examen?
    pi_79492040
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 15:08 schreef 2na het volgende:
    Holy shit, dit voelt kut!

Net 2 uur gelest, nu nog maar 4 lessen en ik reed SLECHT, mijn god! Mijn instructrice zegt dat dat goed is, zodat ik aan mezelf werk en eens flink word ondergedompeld, maar ik schaam me bijna voor mijn prestatie van net. Ik leek wel alles fout te doen, vooral het eerste uur, het 2de uur ging het al iets beter maar nog steeds drama!

Iemand die dit gevoel kent zo vlak voor zijn examen?
    Dan weet je in ieder geval hoe je het tijdens je examen niet moet doen. 4 Lessen voor je examen is toch nog zat?

Ik herken het trouwens niet. Bij mij was het bij m'n TTT precies andersom. De lessen ervoor gingen best wel redelijk (zodat ik in ieder geval vrijstelling zou krijgen) en tijdens mijn TTT heb ik álles verkeerd gedaan. Ik merkte toen pas dat ik voor geen meter zelfstandig kon rijden en dat moest ik dus tijdens mijn TTT plotseling doen. Dat was best even schrikken
      dinsdag 23 maart 2010 @ 15:15:37 #97
    296848 2na
    BoomTakHuis
    pi_79492172
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 15:12 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Dan weet je in ieder geval hoe je het tijdens je examen niet moet doen. 4 Lessen voor je examen is toch nog zat?

Ik herken het trouwens niet. Bij mij was het bij m'n TTT precies andersom. De lessen ervoor gingen best wel redelijk (zodat ik in ieder geval vrijstelling zou krijgen) en tijdens mijn TTT heb ik álles verkeerd gedaan. Ik merkte toen pas dat ik voor geen meter zelfstandig kon rijden en dat moest ik dus tijdens mijn TTT plotseling doen. Dat was best even schrikken
    Yea maybe! Zoieso ben ik soms een slordige aap, maar mijn grote fout is, als ik een fout maak, ga ik dat complet analyseren in mijn hoofd! TIJDENS DE RIJLES, kortom, dan rijd ik door, en ben ik met mijn gedachten nog bij dat andere!

Maarja, morgen vroeg weer 2 uur rijlessen, en zaterdag nog 2.. dus ik ga ervan uit dat het dan wel goed moet komen, zijn die 4 alle 4 zuur, dan heb ik slechte hoop voor het bewijsje;)
    pi_79492238
    Ik mocht de eerste les al schakelen, gas en sturen. Wel grappig om te zien dat daar een verschil in zit.

Net terug van m'n 5e les, ging wel goed. Straatje-keren is nog best lastig
    pi_79492535
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 15:15 schreef 2na het volgende:

[..]

Yea maybe! Zoieso ben ik soms een slordige aap, maar mijn grote fout is, als ik een fout maak, ga ik dat complet analyseren in mijn hoofd! TIJDENS DE RIJLES, kortom, dan rijd ik door, en ben ik met mijn gedachten nog bij dat andere!

Maarja, morgen vroeg weer 2 uur rijlessen, en zaterdag nog 2.. dus ik ga ervan uit dat het dan wel goed moet komen, zijn die 4 alle 4 zuur, dan heb ik slechte hoop voor het bewijsje;)
    Misschien moet je dan proberen om die fouten gewoon los te laten. Als ik al mijn fouten zou gaan analyseren, dan was ik een dag na mijn rijles nog steeds bezig

En zelfs áls je volgende rijlessen heel slecht gaan, hoeft dat niet te betekenen dat je niet je rijbewijs kunt halen. Het praktijkexamen is toch niet voor niets aangevraagd? Ze denken namelijk dat jij er dan klaar voor bent
      dinsdag 23 maart 2010 @ 15:28:20 #100
    231715 jacobras
    Freelance webdesigner
    pi_79492730
    quote:
    Zeker RIS pakket? Ik krijg wel RIS lessen, maar de strikte CBR methode wordt niet aangehouden. In dat boekje staat ook dat ze je dan eerst 2 uur rondjes willen laten sturen om je te laten wennen (ok, lichtelijk overdreven ).
      dinsdag 23 maart 2010 @ 15:39:18 #101
    296848 2na
    BoomTakHuis
    pi_79493270
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 15:24 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Misschien moet je dan proberen om die fouten gewoon los te laten. Als ik al mijn fouten zou gaan analyseren, dan was ik een dag na mijn rijles nog steeds bezig

En zelfs áls je volgende rijlessen heel slecht gaan, hoeft dat niet te betekenen dat je niet je rijbewijs kunt halen. Het praktijkexamen is toch niet voor niets aangevraagd? Ze denken namelijk dat jij er dan klaar voor bent

Yep.

Dat hoop ik dus ook, dat ik gewoon een goed examen rijd, maarja, ergens ligt dat ook aan mij! En begrijp me niet verkeerd, ik zou een prima examen kunnen rijden, maar dan moeten die slordigheden van vandaag er echt uit! Ah wie weet komt het allemaal goed!

Ging jij binnenkort ook afrijden?
    pi_79494437
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 15:39 schreef 2na het volgende:

[..]

Yep.

Dat hoop ik dus ook, dat ik gewoon een goed examen rijd, maarja, ergens ligt dat ook aan mij! En begrijp me niet verkeerd, ik zou een prima examen kunnen rijden, maar dan moeten die slordigheden van vandaag er echt uit! Ah wie weet komt het allemaal goed!

Ging jij binnenkort ook afrijden?
    Ik moet nog 2.5 week wachten en dat duurt nog veel te lang voor mijn gevoel

In ieder geval veel succes dinsdag
    pi_79495338
    Vandaag de tweede les gehad. Helling trekken en keren door middel van halve draai en steken gehad. Instructeur was tevreden en ik zelf eigenlijk ook wel. Merk nu al dat alles veel meer een automatisme wordt dus dat is positief

Ik doe trouwens ook RIS en mocht wel alles bij de eerste les al zelf doen (inclusief terugschakelen) op de openbare weg. Dus RIS is niet altijd de eerste paar lessen alleen maar gassen

[ Bericht 0% gewijzigd door TheGloaming op 23-03-2010 19:07:39 ]
      dinsdag 23 maart 2010 @ 17:53:47 #104
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_79499146
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 16:22 schreef TheGloaming het volgende:
    Vandaag de tweede les gehad. Helling trekken en keren door middel van halve draai en steken gehad. Instructeur was tevreden en ik zelf eigenlijk ook wel. Merk nu al dat alles veel meer een autisme wordt dus dat is positief

Ik doe trouwens ook RIS en mocht wel alles bij de eerste les al zelf doen (inclusief terugschakelen) op de openbare weg. Dus RIS is niet altijd de eerste paar lessen alleen maar gassen
    hahaha typo van het jaar ^^

Over fouten maken: ik merk bij mezelf heel erg dat het een 'bui' is van de dag. Als ik de eerste 5 minuten een stomme fout maak is het vaak zo dat ik er de rest van de rijles ook niks meer van bak, maar als het goed gaat heeft de instructeur meestal ook niet zoveel te klagen.

We oefenen al wel snel met het "ga naar bestemming X" en dan maar zelf zien hoe je er komt, alhoewel hij nog wel hints geeft tussendoor (bv bij gevaarlijke punten waar ik nog niet goed op geoefend heb). Het scheelt trouwens wel als dag en nacht of ik op een bekend stukje rij of niet. Als het op het examen bekend gebied is zal ik 10 keer relaxter rijden, maar dat weet je natuurlijk nooit van te voren. Die examinatoren weten ook heus wel waar je vaak lest en zullen waarschijnlijk ook wel een stuk uitkiezen waar niet vaak gelest wordt.
    pi_79499644
    Ik krijg ook vaak de opdracht: rij naar de kerk van Huissen.
    Eh, waar? Maar goed, de kerk staat altijd in het centrum, dus dat scheelt.
    Tap tap tap
    pi_79500900
    Hoe lang duurt het ongeveer om de theorie onder de knie te krijgen? Heb eindelijk tijd om mijn theorie te leren via dat ANWB boekje. Zou het in een middag/avond lukken?
    pi_79500999
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 18:05 schreef CherryLips het volgende:
    Ik krijg ook vaak de opdracht: rij naar de kerk van Huissen.
    Eh, waar? Maar goed, de kerk staat altijd in het centrum, dus dat scheelt.
    Ik rij ook in omgeving Arnhem. Ik heb geen idee waar die kerk in Huissen is, terwijl ik minstens de helft van m'n lessen in Huissen rij Ik krijg gewoon opdrachten als "rij naar Arnhem/Nijmegen/Huissen", dus niet echt een gebouw of iets dergelijks.
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 18:39 schreef Satonkol het volgende:
    Hoe lang duurt het ongeveer om de theorie onder de knie te krijgen? Heb eindelijk tijd om mijn theorie te leren via dat ANWB boekje. Zou het in een middag/avond lukken?
    Nou, ik weet het niet hoor. Het boekje doorlezen duurde al een paar uur + oefenen met examens duurde ook 2 uurtjes. Ik begon twee weken van tevoren met leren. Misschien kan jij het wel in 1 avondje, wie weet...
      dinsdag 23 maart 2010 @ 18:49:03 #108
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_79501290
    Ik heb vandaag les gehad in een nieuwe lesauto, godsamme wat een gekloot.. op een gegeven moment kreeg ik zoveel commentaar van mijn rijinstructeur dat ik gewoon in huilen ben uitgebarsten.. Het werd me gewoon te veel. Ben sowieso al iemand die gemakkelijk stresst en nu helemaal al omdat ik volgende week donderdag weer opnieuw op moet en dan moet je ook nog eens in een compleet andere auto rijden die natuurlijkwel van alle snufjes voorzien is. Allemaal leuk en aardig, maar ik wil toch in de oude auto afrijden. Puur omdat ik dat gewend ben, al moet ik er wel bij zeggen dat aan het einde ik de auto wel fijner vond met sturen etc, dan de huidige.. Maargoed, voor de rest ben ik er totaal niet bekend mee en ben bang dat het daardoor compleet fout gaat aflopen volgende week
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
    pi_79502157
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 17:53 schreef twiFight het volgende:

[..]

hahaha typo van het jaar ^^
    Het stond al zo gek vond ik
    pi_79502268
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 18:41 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Nou, ik weet het niet hoor. Het boekje doorlezen duurde al een paar uur + oefenen met examens duurde ook 2 uurtjes. Ik begon twee weken van tevoren met leren. Misschien kan jij het wel in 1 avondje, wie weet...
    Bedankt, ik ga morgen maar eens beginnen.

Waar ik bang voor ben is dat ik de theorie dan wel goed genoeg beheers voor het theorie-examen maar tijdens mijn praktijklessen het weer vergeet.
      dinsdag 23 maart 2010 @ 21:26:35 #111
    231715 jacobras
    Freelance webdesigner
    pi_79508573
    Zojuist theorie examen aangevraagd, woensdag 7 april om 15:00 mag ik examen doen . Best wel spannend, al ben ik er al eens eerder geweest voor rijbewijs AM .
    pi_79510338
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 21:26 schreef jacobras het volgende:
    Zojuist theorie examen aangevraagd, woensdag 7 april om 15:00 mag ik examen doen . Best wel spannend, al ben ik er al eens eerder geweest voor rijbewijs AM .
    Hoe lang van te voren moet je eigenlijk het examen reserveren?
      dinsdag 23 maart 2010 @ 22:03:50 #113
    231715 jacobras
    Freelance webdesigner
    pi_79510504
    quote:
    Hoe lang van te voren moet je eigenlijk het examen reserveren?
    Hangt er net vanaf welke datums er nog vrij zijn. Ik heb het net aangevraagd, 7 april was de dichtstbijzijnde datum (in Zwolle). Eventuele wijzigingen kun je tot één week voor de datum doorgeven.

Vraag het wel op tijd aan, als je bijvoorbeeld de eerste keer zakt, of je pas laat examen kan doen, is het jammer als je daardoor je praktijkexamen moet uitstellen.
      woensdag 24 maart 2010 @ 00:26:33 #114
    251574 Zuunigerd
    Ons is zuunig
    pi_79516390
    quote:

Zeg er dan wat van! In mijn eerste rijles mocht ik de eerste kilometers alleen maar gasgeven en sturen. Toen ik meteen klaagde liet mijn instructeur het aan mij over, en dat ging prima! Soms moet je je instructeur een beetje opjagen.
    Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
    TS verdient een standbeeld.
      woensdag 24 maart 2010 @ 00:27:37 #115
    296962 Alerion
    geen praatjes maar plaatjes
    pi_79516406
    Ik moet er binnenkort ook toch echt maar eens aan geloven om te gaan beginnen met lessen... Zucht, daar gaan mijn centjes.
    pi_79518477
    Morgen 8.55 afrijden Gbruiken jullie bij het stilstaan voor stoplicht op helling de voetrem of de handrem?
    pi_79518495
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 18:49 schreef monsterd. het volgende:
    Ik heb vandaag les gehad in een nieuwe lesauto, godsamme wat een gekloot.. op een gegeven moment kreeg ik zoveel commentaar van mijn rijinstructeur dat ik gewoon in huilen ben uitgebarsten.. Het werd me gewoon te veel. Ben sowieso al iemand die gemakkelijk stresst en nu helemaal al omdat ik volgende week donderdag weer opnieuw op moet en dan moet je ook nog eens in een compleet andere auto rijden die natuurlijkwel van alle snufjes voorzien is. Allemaal leuk en aardig, maar ik wil toch in de oude auto afrijden. Puur omdat ik dat gewend ben, al moet ik er wel bij zeggen dat aan het einde ik de auto wel fijner vond met sturen etc, dan de huidige.. Maargoed, voor de rest ben ik er totaal niet bekend mee en ben bang dat het daardoor compleet fout gaat aflopen volgende week
    En als je nou straks een eigen auto koopt Moet je ook aan wennen natuurlijk.
    pi_79521241
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 07:59 schreef BlackRhino het volgende:
    Morgen 8.55 afrijden Gbruiken jullie bij het stilstaan voor stoplicht op helling de voetrem of de handrem?
    Veel succes morgen!

Ik gebruik trouwens altijd de handrem. Als ik de voetrem gebruik, presteer ik het om de auto minimaal 3 keer achter elkaar af te laten slaan (denk ik, tenminste)

Maar je moet gewoon doen wat je zelf het fijnste vindt, toch?
    pi_79528661
    Da's een vrouwen-iets geloof ik, ik heb werkelijk nog nooit een auto of motor laten afslaan.... dat voel je toch aan O wacht, 1x de motor, maar dat kwam omdat het -5 was en ik koude handen had, en dus geen gevoel meer
    pi_79529179
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 13:27 schreef BlackRhino het volgende:
    Da's een vrouwen-iets geloof ik, ik heb werkelijk nog nooit een auto of motor laten afslaan.... dat voel je toch aan O wacht, 1x de motor, maar dat kwam omdat het -5 was en ik koude handen had, en dus geen gevoel meer
    Ik ben de tel al kwijt. De eerste rijlessen was het standaard minstens 15 keer, daarna 2-3 keer en toen 0-1 keer. Ik heb het vandaag weer 1 keer gepresteerd (hellingproef).
    pi_79529235
    Bij twijfel: gewoon GAS!

Ik ben volgens mij hier wel de enige met motorrijbewijs maar zonder autorijbewijs
    pi_79529243
    In het begin weleens omdat ik toen nog steeds vergat hem in z'n 1 te zetten als ik even zo goed als stil had gestaan . En bij het te-snel-willen-wegrijden. En een keer bij de hellingproef met handrem, was ik ook vergeten hem in z'n 1 te zetten, en een keer bij het inparkeren, maar dat was niet zo erg.
    Bij m'n TTT was hij twee keer afgeslagen, maar zolang je niet hysterisch in paniek vliegt, is het niet zo'n ramp denk ik .
    Tap tap tap
    pi_79533450
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 07:59 schreef BlackRhino het volgende:
    hoi

succes !
    Als het tijdens het examen voor zou komen zou ik het met handrem doen. Dan neem je toch geen risico ?
    Dus gewoon handrem, de minste kans op afslaan motor !
    pi_79533956
    Vandaag zei m'n instructeur dat hij inschat nog 5 lessen en dan mag ik afrijden
    pi_79536597
    Ik heb alleen nog maar 2 keer file parkeren geoefend, dus ben benieuwd of ik dat morgen krijg
    pi_79536666
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 15:44 schreef Trusten het volgende:
    Vandaag zei m'n instructeur dat hij inschat nog 5 lessen en dan mag ik afrijden
    Al een examen aangevraagd? Meestal duurt dat wel zo'n 6 weken, dus dan zou ik die 5 lessen spreiden
    pi_79537636
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 16:52 schreef GuitarJJ het volgende:
    Al een examen aangevraagd? Meestal duurt dat wel zo'n 6 weken, dus dan zou ik die 5 lessen spreiden
    Wachttijd is ongeveer 3 a 4 weken momenteel zei hij, maar zal hem er zeker aan herrineren het snel aan te vragen
    pi_79537841
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 13:41 schreef BlackRhino het volgende:
    Bij twijfel: gewoon GAS!

Ik ben volgens mij hier wel de enige met motorrijbewijs maar zonder autorijbewijs
    Denk het wel ja Ik doe het andersom. Ik ga na mijn B-rijbewijs(hopelijk in begin mei) meteen verder met m'n A-rijbewijs Hopelijk kan ik dan in de zomer vol lessen!
      woensdag 24 maart 2010 @ 19:52:52 #129
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_79543077
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 08:01 schreef BlackRhino het volgende:

[..]

En als je nou straks een eigen auto koopt Moet je ook aan wennen natuurlijk.
    Ja maar dan heb ik de tijd om eraan te wennen en krijg ik niet bij iedere bocht commentaar van mijn rijinstructeur.. Ten tweede is het voor mij best wel naja vervelend om 2 lessen voordat je opnieuw gaat afrijden een compleet andere auto voor je krijgt. Daar word ik iig zenuwachtig van
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
    pi_79550445
    Ik zie nu dat je het formulier zelfreflectie mee moet nemen naar je examen, heb ik m'n instructeur niet over gehoord, zal ie dat morgenochtend nog geven
    pi_79550775
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 22:20 schreef BlackRhino het volgende:
    Ik zie nu dat je het formulier zelfreflectie mee moet nemen naar je examen, heb ik m'n instructeur niet over gehoord, zal ie dat morgenochtend nog geven
    Als je voor het cbr parkeert, dan vul je een paar vakjes in en dan ben je klaar, no worries.

Als je slaagt kijken ze er niet eens naar
      donderdag 25 maart 2010 @ 00:03:16 #132
    231715 jacobras
    Freelance webdesigner
    pi_79554642
    Vandaag voor het eerst 1,5 uur rijles gehad (ipv 1 uur), ging (aan het einde ) stukken beter met wegrijden. Ook opschakelen heb ik nu beter door, had eerst dat de auto bij het ontkoppelen met een klein schokje inhoudt, da's nu zo'n beetje opgelost

Trouwens ook geoefend met inparkeren . Vind het soms een beetje lastig als je in een vak parkeert dat je de lijnen niet meer ziet als je er halverwege in bent gereden , maar dat ging verder wel goed.
    pi_79557216
    Nog 2 uur _
    pi_79560366
    Binnen
    pi_79561395
    Gisteren m'n tweede rijles.. Mocht nu de rem gebruiken.. Zaten in het begin regelmatig met ons neus tegen het dashboard.. maar later ging het wel goed.

Voor het eerst de grote rotonde van Zwolle gereden, vond 'm vrij lastig, was blij met de instructeur die me wees waar ik heen moest, haha! Er reed daar ook een vrachtwagen langs mij, wat ik toch nog behoorlijk eng vond..

Verder veel oranje knipperende stoplichten gepasseerd en dus veel met dit bord (en variaties erop) geoefend:

A.s dinsdag weer lessen.. dit keer met daglicht, dus da's weer eens wat anders!
    pi_79561551
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 10:04 schreef BlackRhino het volgende:
    Binnen
    Gefeliciteerd
      donderdag 25 maart 2010 @ 12:49:07 #137
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_79566256
    quote:
    Binnen
    Wat goed BR! Gefeliciteerd
    Hoeveel lessen heb je uiteindelijk nodig gehad?
    pi_79566399
    quote:
    Binnen
    gefeliciteerd !!!
    pi_79567114
    quote:
    Binnen
    Proficiat
    pi_79571364
    quote:
    Binnen
    Gefeliciteerd!!!

nu ik nog maandag! eigelijk bullshit om zenuwachtig te zijn, ik weet dat ik het kan...!
      donderdag 25 maart 2010 @ 15:04:16 #141
    286844 Kimpossible
    Van lurker tot poster.
    pi_79571369
    BlackRhino gefeliciteerd!

Krijgen we ook nog een verslagje?
    pi_79571418
    Haha, oke Ik heb in totaal 12 lessen (uren) gehad. Examenritje was gewoon erg relaxed, weinig verkeer op straat, alles ging goed. Moest eerst een zelfstandige route rijden naar de schouwburg in het centrum, daar parkeeroefening gedaan (gewoon in vak), toen op "commando" rijden, ergens hellingproef gedaan, toen straatje keren en toen langzaam terug naar het CBR. Was nog geen half uur.

Hij had helemaal geen op- of aanmerkingen, gewoon goed
    pi_79571609
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 15:06 schreef BlackRhino het volgende:
    Haha, oke Ik heb in totaal 12 lessen (uren) gehad. Examenritje was gewoon erg relaxed, weinig verkeer op straat, alles ging goed. Moest eerst een zelfstandige route rijden naar de schouwburg in het centrum, daar parkeeroefening gedaan (gewoon in vak), toen op "commando" rijden, ergens hellingproef gedaan, toen straatje keren en toen langzaam terug naar het CBR. Was nog geen half uur.

hmm dus 5 voor 9 is wel een relaxte tijd? ik moet maandag, zelfde tijd!!! wat is trouwens ongeveer de tijd dat je bezig bent? een half uur?
      donderdag 25 maart 2010 @ 15:20:55 #144
    296848 2na
    BoomTakHuis
    pi_79571924
    Ik moet dus dinsdag, maar ik knijp hem zo hard!

Het slaat ook nergens op, 6 lessen terug (toen 22 gehad) reed ik echt prima. Ik reed zelfverzekerd, ik keek vooruit, ik deed alles aardig, natuurlijk kon er nog iets bij, dus ik zou nog zon 8 lessen hebben..

Nou, de laatste 6 lessen zijn een drama. Ik raak gewoon alles totaal kwijt, ik maak echt fouten die ik normaal NOOIT maak, en als je me ze zou laten uitschrijven, of tekenen dan zou ik alles meer dan prima doen! Mijn rij-instructrice lacht er alleen maar om, want ze zegt dat ze dit wel vaker bij mensen ziet, (ze doet het er ook een beetje om denk ik). Maar mijn zelfvertrouwen was van erg hoog, naar belachelijk laag. Ik heb niet eens meer een gevoel dat ik dinsdag een kans maak, of het moet dood op de weg zijn door een luchtalarm ofzo;)

BAAAAAAAAAH! (Zaterdag nog 2 lessen, die moeten maar goed gaan dan!!!)

pfft
    pi_79572004
    Ja, 8:55 vond ik erg relaxed, kei rustig hier dan (Dordrecht). Maare, er is wat onduidelijkheid over hoe op te halen van rijbewijs. Niks mee gehad van examinator of instructeur, die zei dat dat automagisch (via de satelliet) wordt doorgestuurd, en toen zei m'n instructeur dat ik vandaag of morgen hem al kan halen. Terwijl op de site staat dat het 5 werkdagen duurt. Moet ik nou zelf nog iets aanvragen of kan ik gewoon digitaal een afspraak maken voor over 5 werkdagen, dus woensdag?
    pi_79572160
    Ik zou het gewoon even zelf bij het gemeentehuis gaan vragen..maar omdat ze nu die pasjes hebben duurt het langer, bij ons duurt het ook 5 werkdagen en kan (als ik maandag slaag) pas dinsdag aanvragen. en dan nog 5 dagen wachten. maar ga zowiezo dan even vragen.
    pi_79572168
    Ik dacht dat een rijbewijs aanvragen gewoon op dezelfde manier werkt als een ID of paspoort? Of heb ik dat helemaal fout?
    pi_79572283
    Dus je moet het ZELF aanvragen OP het stadskantoor/gemeentehuis Ik heb nu gewoon digitaal een afspraak gemaakt voor rijbewijs afname voor over 5 werkdagen.

Dit heb ik gewoon gedaan: http://www.dordrecht.nl/p(...)tPagina?F_PAGINA=651

Er staat:
    quote:
    Hoe vraag ik een rijbewijs aan?

U vraagt het rijbewijs persoonlijk aan bij de Stadswinkel. U kunt een afspraak maken met de onderstaande link of door te bellen met de Stadswinkel.
    pi_79572430
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 15:30 schreef BlackRhino het volgende:
    Dus je moet het ZELF aanvragen OP het stadskantoor/gemeentehuis Ik heb nu gewoon digitaal een afspraak gemaakt voor rijbewijs afname voor over 5 werkdagen.

Dit heb ik gewoon gedaan: http://www.dordrecht.nl/p(...)tPagina?F_PAGINA=651
    Dat hangt geloof ik van de gemeente af. De meeste gemeentes hebben zo'n digitaal loket waar je die spullen kan aanvragen. Andere gemeenten hebben dat niet en dan moet je er zelf heen. Ik mag hopen dat Dordrecht wel zo'n digitaal loket heeft

Trouwens, maar 12 lessen gehad? Natuurtalent of al stiekeme ervaring?
    pi_79572455
    Stiekeme ervaring niet, maar zoals gezegd ben ik nu 6 jaar actief motorrijder, dus het verkeersinzicht zat er al wel in, ging met name om het onder de knie krijgen van de auto zelf
    pi_79572493
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 15:35 schreef BlackRhino het volgende:
    Stiekeme ervaring niet, maar zoals gezegd ben ik nu 6 jaar actief motorrijder, dus het verkeersinzicht zat er al wel in, ging met name om het onder de knie krijgen van de auto zelf
    Dus A had je al. Dat zie je geloof ik niet vaak. Ik doe het zoals de meesten andersom Eerst maar eens m'n B-praktijk halen over een maandje. Succes met je aanvraag verder. Heb je al een auto?
    pi_79572543
    Oh wacht, je moet eerst z.s.m. een afspraak maken voor het aanvragen van rijbewijs, en dan kan je hem 5 werkdagen later pas ophalen...
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 15:36 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Dus A had je al. Dat zie je geloof ik niet vaak. Ik doe het zoals de meesten andersom Eerst maar eens m'n B-praktijk halen over een maandje. Succes met je aanvraag verder. Heb je al een auto?
    Alfabetisch gezien is eerst A en dan B logischer natuurlijk Nee auto heb ik niet, en hoef ik ook niet B-rijbewijs heb ik puur gehaald om de kansen op de arbeidsmarkt te vergroten plus af en toe kan het handig zijn, kan wel de auto van m'n ouders lenen als ik wil (Mazda 5 2.0 Active)

Zat al vanaf m'n 6e bij pa achter op de motor plus altijd mee gelopen in het motorwereldje, dus voor mij was eerst A halen vanzelfsprekend
    pi_79572601
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 15:38 schreef BlackRhino het volgende:
    Oh wacht, je moet eerst z.s.m. een afspraak maken voor het aanvragen van rijbewijs, en dan kan je hem 5 werkdagen later pas ophalen...
    Zo een vermoeden had ik al. Heb je trouwens een heel nieuw pasje aanvragen of kunnen ze het er bijschrijven omdat je al een rijbewijs hebt?
    pi_79572685
    Die optie had ik niet bij het kiezen, ik moet nu afspraak maken voor aanvragen rijbewijs, geen idee hoe het in z'n werking gaat maar ik vermoed dat ik gewoon een pasje krijg Heb nu nog zo'n papieren ding.

PS zie nu pas dat je een man bent, dacht hele tijd dat je een hete chick was!
    pi_79573255
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 15:42 schreef BlackRhino het volgende:
    Die optie had ik niet bij het kiezen, ik moet nu afspraak maken voor aanvragen rijbewijs, geen idee hoe het in z'n werking gaat maar ik vermoed dat ik gewoon een pasje krijg Heb nu nog zo'n papieren ding.

What made you think that?
    pi_79573309
    Blij bloemetje?
    pi_79573480
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 15:58 schreef BlackRhino het volgende:
    Blij bloemetje?
    Die had ik pas net Daarvoor had ik LOLChair.

Back on topic: Overmorgen weer lessen
    pi_79573780
    Haha, juichen nog zelfs Ik vond aan dat hele lessen geen hol aan
    pi_79576369
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 15:06 schreef BlackRhino het volgende:

Gefeliciteerd

Lijkt me echt heerlijk als je zo snel je rijbewijs kan halen
    pi_79582764
    Ja, begin februari begonnen, blij dat ik er van af ben inderdaad. Ik kan hem echter pas 1 april halen, maar goed
    pi_79597380
    Ik heb nu ook al 31 rijlessen gehad maar het gaat nogsteeds erg slecht Vreselijk is dat

Wel heb ik bijna mijn ttt

maar ik ben zeker geen natuurtalent
    pi_79597414
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 10:33 schreef Hitomi het volgende:

Voor het eerst de grote rotonde van Zwolle gereden, vond 'm vrij lastig, was blij met de instructeur die me wees waar ik heen moest, haha! Er reed daar ook een vrachtwagen langs mij, wat ik toch nog behoorlijk eng vond..

Vreselijk is dat punt he.. Na 31 lessen vind ik het nog een vreselijke enge rotonde en weet nog niet naar welke rijbaan ik steeds moet sturen
      vrijdag 26 maart 2010 @ 11:47:12 #164
    106942 Eix
    Stranded here on planet earth
    pi_79603306
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 08:44 schreef Linus. het volgende:
    Ik heb nu ook al 31 rijlessen gehad maar het gaat nogsteeds erg slecht Vreselijk is dat

Wel heb ik bijna mijn ttt

Wat gaat dan slecht?

Lukt het je niet om de auto onder de knie te krijgen of is het meer verkeersinzicht en kijken?
    Most people keep their brains
    Between their legs
    (Don't you find ?)
    pi_79605394
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 11:47 schreef Eix het volgende:

[..]

Wat gaat dan slecht?

Lukt het je niet om de auto onder de knie te krijgen of is het meer verkeersinzicht en kijken?
    Auto heb ik al wel helemaal onder de knie, het parkeren etc gaat ook wel goed.. Maar het is meer het kijken.. Elke keer loopt mijn instructice daar nog op te zeiken terwijl ik heus wel weet wat ik moet doen..
    Laatste les ging ze me zelfs bij elke afslag er nog op wijzen dat ik eerst in mn binnenspiegel moest kijken en daarna buitenspiegel en over mijn schouder.. Hallo dat weet ik onderhand al wel hoor..

+ Ik ben volgens haar veel te onzeker.. Bijvoorbeeld het invoegen op de snelweg vind ik ook eng omdat ik nooit precies weet of het me wel gaat lukken etc..

Maar zo om 1 uur weer rijles dus ben benieuwd hoe het gaat
    pi_79605563
    Ik vond invoegen ook doodeng(nog steeds wel trouwens ), maar als ik dan een vrachtwagen zie en denk: daar kan ik wel voor! dan trap ik nu mooi dat gas in, terwijl ik tien lessen geleden er nog achter was gebleven, zeg maar. Dus het gaat met babystapjes vooruit
    Tap tap tap
    pi_79609636
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 12:42 schreef Linus. het volgende:

[..]

Auto heb ik al wel helemaal onder de knie, het parkeren etc gaat ook wel goed.. Maar het is meer het kijken.. Elke keer loopt mijn instructice daar nog op te zeiken terwijl ik heus wel weet wat ik moet doen..
    Laatste les ging ze me zelfs bij elke afslag er nog op wijzen dat ik eerst in mn binnenspiegel moest kijken en daarna buitenspiegel en over mijn schouder.. Hallo dat weet ik onderhand al wel hoor..

+ Ik ben volgens haar veel te onzeker.. Bijvoorbeeld het invoegen op de snelweg vind ik ook eng omdat ik nooit precies weet of het me wel gaat lukken etc..

Maar zo om 1 uur weer rijles dus ben benieuwd hoe het gaat
    Lees mijn berichten maar eens terug toen ik op 31 lessen zat Ik durf te wedden dat je over 10 lessen al stukken beter rijdt! Ik had met 32 uur mijn TTT en toen was ik er ook nog niet klaar voor (ik stond op het punt om te janken toen ik klaar was met rijden ).

Bij mijn TTT bleef ik achter een vrachtwagen met invoegen (heeeel dom) en daardoor heb ik veel fouten gemaakt, omdat ik de borden niet kon lezen en ze te laat zag. Als je voor een vrachtwagen kan gaan invoegen, moet je dat zéker doen!

En eigenlijk is invoegen niet zo eng. Je moet van tevoren even kijken hoeveel verkeer op de snelweg rijdt, je snelheid aanpassen, vooral kijken hoelang de invoegstrook is en dan kun je 'm altijd wel ergens tussen proppen. M'n vorige les moest ik best vaak invoegen op de snelweg en het was heel erg druk op de rechterbaan, maar gelukkig ging iemand naar links voor mij en de andere keren gingen ze het gas loslaten.
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 08:44 schreef Linus. het volgende:
    Ik ook niet, maar dat boeit me niet (meer). Ik hoop dat ik mijn rijbewijs haal over 2 weken en anders ga ik gewoon herexamen(s) doen. Er zijn wel slechtere bestuurders op de weg dan ik (vooral omaatjes zijn ver-schrik-ke-lijk, want ze kijken nóóit).

En heb je trouwens al een datum voor je examen, of niet?
    pi_79611441
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 15:42 schreef BlackRhino het volgende:

Dat afspraak maken is gewoon ambtenarenklets hoor Je kan gewoon direct naar het gemeentehuis gaan, alleen kans is dat je dan 30 min moet wachten ofzo, maar ik ken ook mensen die een afspraak hadden gemaakt en alsnog zolang moesten wachten (in Groningen hier trouwens).

Je krijgt automatisch een pasje, en inderdaad, het CBR stuurt via internet (niet per prive satelliet ofzo, zoals je post deed vermoeden ) de info door naar t gemeentehuis, daar laat je je ID zien en op basis van je BSN nummer weten ze dan of je geslaagd bent Dat gaat ook gebeuren met het theoriecertificaat trouwens, die verdigitalisatie, papiertje verdwijnt.
    Killing as few patients as possible.
      vrijdag 26 maart 2010 @ 19:13:41 #169
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_79620000
    Rijles ging vandaag best oké En dat voor midden in de spits in Rotterdam
    Stopproef twee keer geoefend,tot grote hilariteit van mij.Instructeur legde uit wat de bedoeling was (Achter een obstakel stoppen,kijken en weer wegrijden..) waarop ik zei 'Maar wat doe je dan met elkaar in de tussentijd als je stilstaat?' Instructeur begon hard te lachen en zei 'Met elkaar? Dat klinkt als een oneerbaar voorstel '

Hij vond in elk geval dat er verbetering in zit..tot grote opluchting van mij
    pi_79628253
    Ik heb vandaag mijn roze kaartje opgehaald, ben er erg blij mee!
    De hele dag maar wat rondjes rijden over de paar wegen die hier zijn. Ik vermaak mij prima zo.
      vrijdag 26 maart 2010 @ 22:20:21 #171
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_79628809
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 22:08 schreef Subbu het volgende:
    Ik heb vandaag mijn roze kaartje opgehaald, ben er erg blij mee!
    De hele dag maar wat rondjes rijden over de paar wegen die hier zijn. Ik vermaak mij prima zo.
    Lekker hoor Subbu
    Niet vreemd dat er niemand meer naast je zit?
    pi_79628870
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 22:20 schreef Purdey het volgende:

[..]

Lekker hoor Subbu
    Niet vreemd dat er niemand meer naast je zit?
    Wel even wennen, maar de prestatiedruk is juist minder dus rij ik wat losser. Dat bevalt me wel eigenlijk.
    pi_79632672
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 14:41 schreef Lammmetje het volgende:
    Bij mijn TTT bleef ik achter een vrachtwagen met invoegen (heeeel dom) en daardoor heb ik veel fouten gemaakt, omdat ik de borden niet kon lezen en ze te laat zag. Als je voor een vrachtwagen kan gaan invoegen, moet je dat zéker doen!
    En vooral niet tussen 2 vrachtwagens in, zoals ik dat deed

Ik heb nu een paar lessen gehad sinds ik de lessen weer op heb gepakt. Ik ben een tijd terug (2 jaar ofzo) 4x gezakt voor praktijk waardoor ik erg onzeker ben. Het gaat nu erg goed. Ik vind vooral zelfstandig rijden makkelijk.

Nog geen examen gepland, volgende examen mogelijkheid was 12 april, wat een beetje vroeg was.
    quote:
    WTH waarom heeft dat kleine autootje zo'n grote stellage op het dak staan? Bang dat het over het hoofd gezien wordt? Ik zou er nóóit in willen lessen!
    pi_79634528
    quote:
    Op zaterdag 27 maart 2010 00:10 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Ik heb nu een paar lessen gehad sinds ik de lessen weer op heb gepakt. Ik ben een tijd terug (2 jaar ofzo) 4x gezakt voor praktijk waardoor ik erg onzeker ben. Het gaat nu erg goed. Ik vind vooral zelfstandig rijden makkelijk.

Nog geen examen gepland, volgende examen mogelijkheid was 12 april, wat een beetje vroeg was.
    [..]

WTH waarom heeft dat kleine autootje zo'n grote stellage op het dak staan? Bang dat het over het hoofd gezien wordt? Ik zou er nóóit in willen lessen!
    Met de leeftijd komt ook ervaring en zekerheid.
    Ik ben nu 21 en ik weet zeker dat ik een stuk langer over mijn rijbewijs had gedaan dan wanneer ik 18 was. Je zult wel merken (als je dat niet al gedaan hebt) dat je een stuk rustiger en besluitvaster rijdt.
    pi_79637939
    quote:
    Op zaterdag 27 maart 2010 01:31 schreef Subbu het volgende:

[..]

Met de leeftijd komt ook ervaring en zekerheid.
    Ik ben nu 21 en ik weet zeker dat ik een stuk langer over mijn rijbewijs had gedaan dan wanneer ik 18 was. Je zult wel merken (als je dat niet al gedaan hebt) dat je een stuk rustiger en besluitvaster rijdt.
    Dat heb ik inderdaad gemerkt. Ik had er zelfs geen moeite mee dat mijn instructeur met een nieuwe auto voor kwam rijden. Behalve dat hij een stuk feller reageert is er eigenlijk niks anders aan.
    pi_79638912
    Net weer 2 uur les gehad. Ik rij goed maar wat een kutfoutjes maak ik soms. ZO stom
      zaterdag 27 maart 2010 @ 11:37:57 #177
    296848 2na
    BoomTakHuis
    pi_79639238
    Heya Jacobus!

Kan gebeuren toch? Ik had dinsdag en woensdag echt de slechtste lessen die ik ooit had gehad, en dat terwijl ik over 4 dagen moet afrijden! Was dus helemaal niet meer zeker, en vandaag ging het eerste half uur ook echt niet goed. Ik zie wel, ik doe veel goed, maar soms kijk ik net niet goed genoeg en gaat het bijna fout of stamt de instructrice op de rem.. Dit gebeurde 2 keer het eerste half uur! Gelukkig les ik 2 uur en ging hierna eigenlijk alles nagenoeg "perfect"!

Kortom, probeer gewoon jezelf te blijven, denk thuis over elke domme fout na die je hebt gemaakt, en let er in het vervolg meer op! Het maakt niet uit, je hebt immers les, en niet voor niks!:)

Succes!
    pi_79639391
    quote:
    Op zaterdag 27 maart 2010 11:37 schreef 2na het volgende:
    Heya Jacobus!

Kan gebeuren toch? Ik had dinsdag en woensdag echt de slechtste lessen die ik ooit had gehad, en dat terwijl ik over 4 dagen moet afrijden! Was dus helemaal niet meer zeker, en vandaag ging het eerste half uur ook echt niet goed. Ik zie wel, ik doe veel goed, maar soms kijk ik net niet goed genoeg en gaat het bijna fout of stamt de instructrice op de rem.. Dit gebeurde 2 keer het eerste half uur! Gelukkig les ik 2 uur en ging hierna eigenlijk alles nagenoeg "perfect"!

Kortom, probeer gewoon jezelf te blijven, denk thuis over elke domme fout na die je hebt gemaakt, en let er in het vervolg meer op! Het maakt niet uit, je hebt immers les, en niet voor niks!:)

Succes!
    Thanks, ik zal er over nadenken. Wanneer en waar precies moet je afrijden?
    pi_79640697
    quote:
    Op zaterdag 27 maart 2010 00:10 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

[..]

Toch maar weer proberen om voor je rijbewijs te gaan? Lijkt mij ook balen als ik 4x zou zakken voor 't examen. Waarschijnlijk blijf ik dan net zo vaak examen doen, totdat ik slaag. En ik heb mijn examen nog eerder dan 12 april en m'n instructeur heeft er wel vertrouwen in
    quote:
    Op zaterdag 27 maart 2010 11:24 schreef Jac0bus het volgende:
    Net weer 2 uur les gehad. Ik rij goed maar wat een kutfoutjes maak ik soms. ZO stom
    Je moet die fouten zien als leermomenten. Ik heb echt zóveel fouten gemaakt, dat ik 99% van die fouten niet eens meer maak. Je leert er elke keer weer van (bijvoorbeeld bij een obstakel waar je linksom heen moet. Eerst gooide ik gewoon mijn stuur naar links zonder te kijken en toen zat ik bijna tegen een auto aan (kreeg een ingreep). Daarna heb ik nooit meer die fout gemaakt en heb ik altijd netjes gekeken )
    pi_79641069
    quote:
    Op zaterdag 27 maart 2010 12:35 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Toch maar weer proberen om voor je rijbewijs te gaan? Lijkt mij ook balen als ik 4x zou zakken voor 't examen. Waarschijnlijk blijf ik dan net zo vaak examen doen, totdat ik slaag. En ik heb mijn examen nog eerder dan 12 april en m'n instructeur heeft er wel vertrouwen in
    [..]

Je moet die fouten zien als leermomenten. Ik heb echt zóveel fouten gemaakt, dat ik 99% van die fouten niet eens meer maak. Je leert er elke keer weer van (bijvoorbeeld bij een obstakel waar je linksom heen moet. Eerst gooide ik gewoon mijn stuur naar links zonder te kijken en toen zat ik bijna tegen een auto aan (kreeg een ingreep). Daarna heb ik nooit meer die fout gemaakt en heb ik altijd netjes gekeken )
    Klopt, dat had ik met de dode hoek. Je denkt: dat over de schouder kijken is dikke onzin. En dan zit je een keer op de snelweg waar je naar de linkerbaan wil om in te halen en dan kijk je in je spiegels en dan zie je niks. Dan voor je het week zit je bijna bovenop die auto die in je dode hoek zat. Dat doe je dan nooit meer fout

Ik had het meer over de ECHT stomme foutjes. Die maak ik dan ook maar 1 keer per les of minder zoals vandaag: per ongeluk in z'n drie zetten in plaats van z'n een Mijn instructrice zegt dat ze je daar echt niet om laten zakken omdat dat iedereen wel eens gebeurt, maar toch voelt dat behoorlijk stom als dat dan net op je examen gebeurt.
      zaterdag 27 maart 2010 @ 13:00:53 #181
    296848 2na
    BoomTakHuis
    pi_79641321
    quote:
    Op zaterdag 27 maart 2010 11:44 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Thanks, ik zal er over nadenken. Wanneer en waar precies moet je afrijden?
    Dinsdag 30 maart om 10:45 in Nijmegen! Ik zie wel hoe het gaat, heb maandag avond nog 1 uur les.. en dan dinsdag voor het examen nog 1 uur!
    pi_79641365
    quote:
    Op zaterdag 27 maart 2010 13:00 schreef 2na het volgende:

[..]

Dinsdag 30 maart om 10:45 in Nijmegen! Ik zie wel hoe het gaat, heb maandag avond nog 1 uur les.. en dan dinsdag voor het examen nog 1 uur!
    Hou ons op de hoogte
    Ik moet in Bussum afrijden, begin mei ongeveer. Ik heb dus nog wel even
    pi_79644547
    quote:
    Op zaterdag 27 maart 2010 12:49 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Klopt, dat had ik met de dode hoek. Je denkt: dat over de schouder kijken is dikke onzin. En dan zit je een keer op de snelweg waar je naar de linkerbaan wil om in te halen en dan kijk je in je spiegels en dan zie je niks. Dan voor je het week zit je bijna bovenop die auto die in je dode hoek zat. Dat doe je dan nooit meer fout

Ik had het meer over de ECHT stomme foutjes. Die maak ik dan ook maar 1 keer per les of minder zoals vandaag: per ongeluk in z'n drie zetten in plaats van z'n een Mijn instructrice zegt dat ze je daar echt niet om laten zakken omdat dat iedereen wel eens gebeurt, maar toch voelt dat behoorlijk stom als dat dan net op je examen gebeurt.
    Oooh, van die kleine foutjes. Ach, boeiend. Zoals je instructrice zei: het gebeurt iedereen wel eens

Zo liet een jongen zijn auto afslaan op een kruispunt. Hij had voorrang (kwam van rechts), ik stopte dus netjes en toen liet ie 'm dus afslaan en daar schaamde die zich duidelijk voor (hij begroef zijn hoofd zelfs en daardoor duurde het nog langer voor die weg was ). Waar die zich wel niet druk om maakt, want ik liet 'm zo vaak afslaan

Eigenlijk is het best grappig dat ie zo reageerde
    quote:
    Op zaterdag 27 maart 2010 13:00 schreef 2na het volgende:

[..]

Succes alvast
    pi_79644623
    quote:
    Op zaterdag 27 maart 2010 12:35 schreef Lammmetje het volgende:

[..]
    Mwah in mijn geval te vroeg, ik ben net 4 weken weer bezig met lessen. Maar ik moet een BNOR examen afleggen. Maar ik heb iig een vertrouwen dat ik m'n examen ga halen. Ik rij goed. Alleen moet ik meer in mijn zijruiten kijken voor de dode hoek. Nu gaan we vooral bezig met het onder controle krijgen van het nieuwe voertuig om te zorgen dat ik al mijn bijzondere verrichtingen goed afleg.
    pi_79648211
    Aankomende woensdag theorie gereserveerd en ik heb nog helemaal niet geleerd. Maar met Verjo oefenexamens en ANWB boek moet het wel lukken hoop ik
    pi_79648753
    ...ik ben maandag aan de beurt!..iemand nog tips?...
    pi_79649077
    quote:
    Op zaterdag 27 maart 2010 18:06 schreef MelR het volgende:
    Echt tips die niet standaard zijn heb ik niet, zoals gewoon rijden zoals bij het lessen enzo.

Kan je wel vertellen dat ik twee keer gezakt ben en pas de derde keer geslaagd ben.
    Hoe komt dit? Voornamelijk door de examinatoren, waardoor ik fouten ging maken. De eerste twee pogingen had ik dezelfde kerel die pas net examinator was en heel streng was. De derde keer had ik een oudere man die heel relaxt was.

Dus probeer die examinator te zien als een heel relaxte kerel/vrouw die jou wil laten slagen. Bovendien is het niet hij of zij die jou laat zakken, maar dat ben je zelf
    pi_79649426
    quote:
    Op zaterdag 27 maart 2010 17:45 schreef Satonkol het volgende:
    Aankomende woensdag theorie gereserveerd en ik heb nog helemaal niet geleerd. Maar met Verjo oefenexamens en ANWB boek moet het wel lukken hoop ik
    Is goed te doen in een paar daagjes. Wel even een mooi schematje maken misschien. En zelfdiscipline. Niet Fok!ken en leren proberen te combineren
    quote:
    Op zaterdag 27 maart 2010 18:06 schreef MelR het volgende:
    Ik moet ook nog maar iedereen vertelt mij dat kijken veruit het belangrijkste is. Dat je laat zien wat er om je heen gebeurt. Succes!
    pi_79650119
    ja, dat ga ik ook zeeeker doen! ook met uitstappen en wegrijden!!...maar dit is ook niet de eerste keer dat ik afrijd, 6 jr geleden al stuk of 5x afgereden maar ben nu zekerder, en wil het veel meer dan toen ik 18 was. en bedankt nog voor de tips!
    pi_79650236
    Ik heb nu ook mijn datum: 4 mei om 8 uur 's ochtends
    Ik had natuurlijk liever 8 uur 's avonds omdat dan iedereen een paar minuten stilletjes achter de tv zit en mij niet kan storen op de weg. Maar dat is natuurlijk niet mogelijk
    pi_79650301
    quote:
    Op zaterdag 27 maart 2010 18:52 schreef MelR het volgende:
    ja, dat ga ik ook zeeeker doen! ook met uitstappen en wegrijden!!...maar dit is ook niet de eerste keer dat ik afrijd, 6 jr geleden al stuk of 5x afgereden maar ben nu zekerder, en wil het veel meer dan toen ik 18 was. en bedankt nog voor de tips!
    Dat je al eerder afgereden hebt is dan nu alleen maar in je voordeel. Je weet immers al hoe het spelletje werkt en wat je moet doen.

Succes maandag
    pi_79650557
    thnx! ja ik moet dezelfdetijd als jij moest volgens mij, 5voor9 sochtends! hopelijk rust en niet teveel vrachtwagens op de snelweg!!!! maar ja, ik kan gewoon rijden, dus hoef helemaal niet zenuwachtig te zijn...maarja...
    pi_79654378
    quote:
    Op zaterdag 27 maart 2010 18:31 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Is goed te doen in een paar daagjes. Wel even een mooi schematje maken misschien. En zelfdiscipline. Niet Fok!ken en leren proberen te combineren

Heb een paar uurtjes geleerd en zit al op 1/4. Het vrij makkelijk te begrijpen en zelden lees ik hetzelfde stuk twee keer.

Hoe vaak kom je eigenlijk militaire colonnes tegen? aangezien dit best wel vaak benadrukt wordt
    pi_79654561
    quote:
    Op zaterdag 27 maart 2010 21:14 schreef Satonkol het volgende:

[..]

Heb een paar uurtjes geleerd en zit al op 1/4. Het vrij makkelijk te begrijpen en zelden lees ik hetzelfde stuk twee keer.

Hoe vaak kom je eigenlijk militaire colonnes tegen? aangezien dit best wel vaak benadrukt wordt
    Nog nooit tegengekomen tijdens het lessen. Wel vannochtend een rouwstoet, die heb ik maar effe lekker voorgelaten

Ik kreeg er trouwens wel gewoon een vraag over. Ik denk dat ze weten dat iedereen denkt van "ach dat sla ik over, ik kom toch nooit zo'n colonne tegen".
    pi_79655750
    quote:
    Op zaterdag 27 maart 2010 21:21 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Nog nooit tegengekomen tijdens het lessen. Wel vannochtend een rouwstoet, die heb ik maar effe lekker voorgelaten

Ik kreeg er trouwens wel gewoon een vraag over. Ik denk dat ze weten dat iedereen denkt van "ach dat sla ik over, ik kom toch nooit zo'n colonne tegen".
    Ach, zo moeilijk/veel is het niet

Is het trouwens handig om voordat ik autorijlessen neem te oefenen met een auto op een bedrijfsterrein?
    pi_79656316
    quote:
    Op zaterdag 27 maart 2010 22:06 schreef Satonkol het volgende:

[..]

Ach, zo moeilijk/veel is het niet

Is het trouwens handig om voordat ik autorijlessen neem te oefenen met een auto op een bedrijfsterrein?
    Ik had al een buitenlands rijbewijs dus het gevoel van autorijden had ik al. Ik reed daar wel alleen maar automaat dus schakelen kon ik niet. Ik heb het dus niet gedaan, op de parkeerplaats. Leren rijden betekende alleen leren schakelen. Toch wel veel anders hier moet ik zeggen. Als je écht niet kan rijden maakt dat ook niet zoveel uit. Meeste rijscholen laten je dan eerst alleen rijden dat zij schakelen. Dus maak je geen zorgen
      zaterdag 27 maart 2010 @ 22:53:56 #197
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_79656961
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 14:41 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Lees mijn berichten maar eens terug toen ik op 31 lessen zat Ik durf te wedden dat je over 10 lessen al stukken beter rijdt! Ik had met 32 uur mijn TTT en toen was ik er ook nog niet klaar voor (ik stond op het punt om te janken toen ik klaar was met rijden ).

En eigenlijk is invoegen niet zo eng. Je moet van tevoren even kijken hoeveel verkeer op de snelweg rijdt, je snelheid aanpassen, vooral kijken hoelang de invoegstrook is en dan kun je 'm altijd wel ergens tussen proppen. M'n vorige les moest ik best vaak invoegen op de snelweg en het was heel erg druk op de rechterbaan, maar gelukkig ging iemand naar links voor mij en de andere keren gingen ze het gas loslaten.
    [..]

Ik ook niet, maar dat boeit me niet (meer). Ik hoop dat ik mijn rijbewijs haal over 2 weken en anders ga ik gewoon herexamen(s) doen. Er zijn wel slechtere bestuurders op de weg dan ik (vooral omaatjes zijn ver-schrik-ke-lijk, want ze kijken nóóit).

En heb je trouwens al een datum voor je examen, of niet?
    Haha grappig om te lezen hoeveel ik van mezelf in jou herken. Ik denk het nooit binnen 30 lessen te halen (zoveel zitten in mijn pakket, alhoewel ik wel lessen bij kan kopen natuurlijk), maar als ik jouw ervaringen lees krijg ik in ieder geval weer hoop voor later. TTT doe ik niet overigens. Doen jullie dat met een examinator of met je eigen instructeur?

Invoegen vind ik ook eng lijken, maar naarmate het einde van de invoegstrook nadert stijgt mijn lef ook mee. En op het laatst ga ik dan gewoon en gaat het altijd wel goed (tot nu toe ). Vrachtwagens remmen(/laten gas los) ook echt wel als ze zien dat de rijbaan vol zit en je moet er tussen. En tsja, soms is de ruimte gewoon krap, niks aan te doen, je moet er toch tussen. En wat ik als noorderling krap noem is voor een randstadter in de spits waarschijnlijk zee-en van ruimte. Ik miste overigens daardoor ook veel borden en kwam bovendien te dicht op een vrachtwagen voor mij (had slecht zicht), maar niks waarvoor de instructeur ingrijpen moest of zo.

Ik was 27 toen ik begon met lessen (ja ja, oud ik weet het, zeik me maar af ik heb het allemaal eerder gehoord ) dus dacht dat ik wel snel zou zijn, aangezien ik 1. meer ervaring heb in het verkeer in het algemeen dan een 18 jarige en 2. ik geen testosteron door mijn lichaam heb gieren waardoor ik me opgefokt gedraag in het verkeer, maar het viel me toch zwaar tegen. Ik ben ZEKER geen natuurtalent. Dat was wel even slikken voor mij in het begin. Mijn eigen prestaties vielen me hard tegen en bovendien was/ben ik bang dat ik aan 30 lessen lang niet genoeg heb. Maar gaandeweg hoor je andere mensen over hoe het bij hun ging en ach.. het valt allemaal reuze mee. Bovendien weet ik dat ik nu al beter rij dan sommige van mijn vrienden die al 4+ jaar een rijbewijs hebben. Sterker nog, een van mijn vriendinnen die me afzeek bleek zelf ongeveer 70 lessen (!) nodig gehad te hebben voordat ze haar rijbewijs had. Dan zie je wel weer, er is altijd iemand slechter dan jij
      zaterdag 27 maart 2010 @ 22:59:37 #198
    231715 jacobras
    Freelance webdesigner
    pi_79657092
    quote:
    Ik vond van niet, instructeur legt dingen veel anders (lees: stukken beter en op de goede manier) uit.
      zaterdag 27 maart 2010 @ 23:07:09 #199
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_79657265
    quote:
    Op zaterdag 27 maart 2010 22:27 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Leren rijden betekende alleen leren schakelen.
    Precies. Ik had 0,0 ervaring met rijden en mocht gelijk alles doen de eerste les. Het schakelen vond ik het makkelijkste van allemaal (al kan dat persoonlijk zijn natuurlijk). Ik maak nu 15 lessen later heel af en toe nog wel een foutje (in de 4 ipv in de 2 meestal) maar dat zou ik met een paar keer rijden op een bedrijventerrein ook nog steeds wel doen nu. Veel heb je er dus niet aan.

Bovendien, en dat heb ik met alle dingen die ik moet leren, is het tien keer beter het in een keer goed te doen en dan maar wat langer nodig hebben, dat iets fout aanleren en dat moeten veranderen, want dat leer je heel slecht af.

Speaking of which, een mede-rijlesser rijdt al tijden gewoon op de openbare weg in de auto en neemt nu pas lessen. Dat vind ik behoorlijk aso, op zijn zachts gezegd. En ze neemt dan nog haar 2 kinderen mee de auto in ook, zonder rijbewijs dus!
    pi_79658147
    Is die ANWB rijbewijs in 10 dagen wat? ik wil z.s.m. mijn rijbewijs halen 2 lessen per week vind ik te weinig
    pi_79658165
    quote:
    Op zaterdag 27 maart 2010 23:39 schreef Satonkol het volgende:
    Is die ANWB rijbewijs in 10 dagen wat? ik wil z.s.m. mijn rijbewijs halen 2 lessen per week vind ik te weinig
    Wat ik gehoord heb heel duur.
      zondag 28 maart 2010 @ 00:26:32 #202
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_79659427
    ja als je het kan betalen dan moet je dat zelf weten. het is wel een stuk duurder idd.
    pi_79669494
    quote:
    Op zaterdag 27 maart 2010 22:53 schreef twiFight het volgende:

[..]

Haha grappig om te lezen hoeveel ik van mezelf in jou herken. Ik denk het nooit binnen 30 lessen te halen (zoveel zitten in mijn pakket, alhoewel ik wel lessen bij kan kopen natuurlijk), maar als ik jouw ervaringen lees krijg ik in ieder geval weer hoop voor later. TTT doe ik niet overigens. Doen jullie dat met een examinator of met je eigen instructeur?

Invoegen vind ik ook eng lijken, maar naarmate het einde van de invoegstrook nadert stijgt mijn lef ook mee. En op het laatst ga ik dan gewoon en gaat het altijd wel goed (tot nu toe ). Vrachtwagens remmen(/laten gas los) ook echt wel als ze zien dat de rijbaan vol zit en je moet er tussen. En tsja, soms is de ruimte gewoon krap, niks aan te doen, je moet er toch tussen. En wat ik als noorderling krap noem is voor een randstadter in de spits waarschijnlijk zee-en van ruimte. Ik miste overigens daardoor ook veel borden en kwam bovendien te dicht op een vrachtwagen voor mij (had slecht zicht), maar niks waarvoor de instructeur ingrijpen moest of zo.

Ik was 27 toen ik begon met lessen (ja ja, oud ik weet het, zeik me maar af ik heb het allemaal eerder gehoord ) dus dacht dat ik wel snel zou zijn, aangezien ik 1. meer ervaring heb in het verkeer in het algemeen dan een 18 jarige en 2. ik geen testosteron door mijn lichaam heb gieren waardoor ik me opgefokt gedraag in het verkeer, maar het viel me toch zwaar tegen. Ik ben ZEKER geen natuurtalent. Dat was wel even slikken voor mij in het begin. Mijn eigen prestaties vielen me hard tegen en bovendien was/ben ik bang dat ik aan 30 lessen lang niet genoeg heb. Maar gaandeweg hoor je andere mensen over hoe het bij hun ging en ach.. het valt allemaal reuze mee. Bovendien weet ik dat ik nu al beter rij dan sommige van mijn vrienden die al 4+ jaar een rijbewijs hebben. Sterker nog, een van mijn vriendinnen die me afzeek bleek zelf ongeveer 70 lessen (!) nodig gehad te hebben voordat ze haar rijbewijs had. Dan zie je wel weer, er is altijd iemand slechter dan jij
    Ik had een pakket van 25 lessen en ik dacht dat ik ~35 lessen nodig had, maar dat viel echt tegen. En het had in minder lessen gekund als ik wat minder twijfelde aan mezelf. Maarja, ik ben altijd al een twijfelkont geweest

Een TTT doe je met een examinator. Het lijkt precies op het echte examen, alleen dan kun je er niet voor slagen of zakken. Als je de bijzondere verrichtingen goed doet, hoef je die niet meer op je eerste examen te doen (helaas moet ik die dus wel doen).

En 27 is echt niet te oud om te beginnen met lessen! Mijn vader was 29 toen ie zijn rijbewijs haalde en hij kan beter rijden dan mijn moeder die 'm met haar 18e haalde. Ik wilde mijn rijbewijs op mijn 18e gaan halen, maar dat lukt niet meer, tenzij ik terug in de tijd kan gaan Sommige vriendinnen van mij zijn in de 20 en hebben ook niet hun rijbewijs, dus het valt wel mee dat je te oud bent voor je eerste poging

Het voelt nu nog misschien voor jou dat je aan 30 lessen niet genoeg hebt, maar mijn ervaring is dat je bij 40 lessen al veel meer vertrouwen in jezelf hebt

70 Lessen valt trouwens nog wel mee. Ik ken iemand die ze niet meer wilde tellen, want ze zat al bij de 100 en had 6/7 examens nodig voor haar pasje
      zondag 28 maart 2010 @ 15:23:38 #204
    231715 jacobras
    Freelance webdesigner
    pi_79671088
    Woensdagochtend weer 1,5 uur rijles, heb er zin in!
    's Middags trouwens instructie @ Toyota dealer over nieuwe Prius van ouders .
      zondag 28 maart 2010 @ 16:05:18 #205
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_79672337
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 15:23 schreef jacobras het volgende:
    Woensdagochtend weer 1,5 uur rijles, heb er zin in!
    's Middags trouwens instructie @ Toyota dealer over nieuwe Prius van ouders .
    Heerlijk toch! Ik heb mezelf de luxe positie aangemeten om deze week drie dagen,twee uur lang te gaan rijden hihi Dinsdag,donderdag én vrijdag Vinden jullie autorijden ook allemaal nog zo super leuk? Had het er van de week met mn instructeur over en die zei dat dat volkomen normaal is.En dat het straks een dusdanige gewoonte gaat worden.Hij zei letterlijk 'Het is bij mij zo'n gewoonte dat ik 's avonds vaak niet eens weet hoe ik nu thuis ben gekomen..'
      zondag 28 maart 2010 @ 16:15:36 #206
    231715 jacobras
    Freelance webdesigner
    pi_79672688
    quote:
    Heerlijk toch! Ik heb mezelf de luxe positie aangemeten om deze week drie dagen,twee uur lang te gaan rijden hihi Dinsdag,donderdag én vrijdag Vinden jullie autorijden ook allemaal nog zo super leuk? Had het er van de week met mn instructeur over en die zei dat dat volkomen normaal is.En dat het straks een dusdanige gewoonte gaat worden.Hij zei letterlijk 'Het is bij mij zo'n gewoonte dat ik 's avonds vaak niet eens weet hoe ik nu thuis ben gekomen..'
    Ik vind het nog erg leuk, maar hoor wel dat sommigen dat eerst ook vonden, en later niet meer.

Volgende week heb ik herkansingweek van school, heb dan als het goed is maar één dagje school. Heb het al doorgegeven aan de rijschool, hoop dat ik dan veel kan rijlessen
    pi_79673207
    Ik mag morgenmiddag weer rijden
    pi_79678059
    Krijg je trouwens op de theorie vragen over aanhangwagens? Al die kleine details (Dat het bv maar 1.00m aan de achterkant mag uitsteken en niet meer dan 20 Cm aan de zijkant als het een personenauto is) zijn erg irritant om te onthouden
      zondag 28 maart 2010 @ 20:16:33 #210
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_79680422
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 19:20 schreef Satonkol het volgende:
    Krijg je trouwens op de theorie vragen over aanhangwagens? Al die kleine details (Dat het bv maar 1.00m aan de achterkant mag uitsteken en niet meer dan 20 Cm aan de zijkant als het een personenauto is) zijn erg irritant om te onthouden
    alles is mogelijk.
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
      zondag 28 maart 2010 @ 22:47:41 #211
    231715 jacobras
    Freelance webdesigner
    pi_79690261
    quote:
    Ik kreeg in een oefentoets zo'n vraag, maar dan hoe ver iets aan de voorkant mag uitsteken. Vulde nog 1 meter in ook
    pi_79691314
    Dat gevarenherkenning is wel moeilijk vooral omdat sommige situaties nogal vaag zijn. Je mag er toch 13 van de 25 fout hebben?
    pi_79691931
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 19:20 schreef Satonkol het volgende:
    Ja maar eerder over de snelheid die je mag enz. De foto's bij het CBR zijn overigens veel duidelijker dan bij veel oefentoetsen dus zo'n twijfelvraag met cm zal er wel niet bij zitten of het is overduidelijk dat het meer dan 20 cm is.
    pi_79692824
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 23:09 schreef Satonkol het volgende:
    Dat gevarenherkenning is wel moeilijk vooral omdat sommige situaties nogal vaag zijn. Je mag er toch 13 van de 25 fout hebben?
    Klopt. Die slaan ook nergens op. Rijdt er in de verste verte ergens een auto ietsje langzamer, dan moet je op je remmen trappen en als er een kleuter op een driewieler de straat over steekt en jij met 80 aan komt razen moet je alleen het gas loslaten bij wijze van spreken. Misschien dat je er daarom wel veel meer fout mag hebben
    pi_79693215
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 23:49 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Klopt. Die slaan ook nergens op. Rijdt er in de verste verte ergens een auto ietsje langzamer, dan moet je op je remmen trappen en als er een kleuter op een driewieler de straat over steekt en jij met 80 aan komt razen moet je alleen het gas loslaten bij wijze van spreken. Misschien dat je er daarom wel veel meer fout mag hebben
    Ja dat vind ik ook, het is zo inconsistent.

Ik heb alle verkeersborden en verkeersregels na een dag leren al onder de knie maar ik denk dat ik met gevarenherkenning wel even moeten oefenen als ik wil slagen

Zo net ook bij een oefentoets:

De situatie: Ik rij met 30 een weide straat en er staan in de verte kinderen in de weg, dan is gas afnemen toch genoeg? het lijkt mij wel dat deze kinderen aan de kant gaan voor een auto en dat kan makkelijk met 15-20 kmph maar nee het moet remmen zijn "Kinderen zijn onvoorspelbaar. Rem dus af en laat de kinderen reageren op uw aanwezigheid"

[ Bericht 16% gewijzigd door Satonkol op 29-03-2010 00:08:20 ]
      maandag 29 maart 2010 @ 10:14:22 #216
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_79698399
    Ik vond die gevaarherkenning ook niet te doen.De situaties zijn indd zoals eerder genoemd vaag te noemen.Sommige situaties waren op een stilstaand beeld niet duidelijk waar te nemen.Zoals iedereen die ook rijdt merkt,elke situatie is gewoon anders.De ene keer let een kind prima op en is remmen/gas loslaten niet eens noodzakelijk en het andere kind kun je in een onbewaakt ogenblik op je motorkap verwachten.

Ik had een hele goede CD-rom die exact hetzelfde was als het theorieexamen.Eerst 25 vragen gevaarherkenning,en dan 40 Kennis en regelgeving vragen.Je krijgt precies uitgelegd wat je fout doet,en bij het theorie-examen bij het CBR krijg je dus ook geen verrassingen Ik weet niet of ik hem mag hyperlinken,maar dit is 'm:

http://www.bol.com/nl/p/n(...)006919647/index.html
    pi_79698450
    Damn zeg, verliefd zijn is niet echt goed voor je rijvermogen "je bent er niet helemaal bij hé?" "waar zit jij met je gedachten?"
    pi_79698584
    gezakt ik was teveel de tegen de kant aan het rijden en was niet zeker van mijn plaats op de weg, en ook vond ze dat ik wat alerter mocht kijken!..ik had grote stukken rit dat ik supergoed reed maar ook momentjes dat ik minder reed. moest de stop opdracht doen (kwam te dicht tegen de auto voor ons zodat ik hem eerst in zn achteruit moest zetten voor ik weg kon rijden) en de omkeeropdracht die ging wel helemaal perfect, had hem gewoon gestoken in 3x en goed gekeken. in mijn ogen ging het best goed allemaal, maarja in haar ogen dus minder, maaaaar het komt eraan! ik voel het!!! iig dit jaar heb ik mijn rijbewijs!!!!
    pi_79698756
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 10:22 schreef MelR het volgende:
    gezakt ik was teveel de tegen de kant aan het rijden en was niet zeker van mijn plaats op de weg, en ook vond ze dat ik wat alerter mocht kijken!..ik had grote stukken rit dat ik supergoed reed maar ook momentjes dat ik minder reed. moest de stop opdracht doen (kwam te dicht tegen de auto voor ons zodat ik hem eerst in zn achteruit moest zetten voor ik weg kon rijden) en de omkeeropdracht die ging wel helemaal perfect, had hem gewoon gestoken in 3x en goed gekeken. in mijn ogen ging het best goed allemaal, maarja in haar ogen dus minder, maaaaar het komt eraan! ik voel het!!! iig dit jaar heb ik mijn rijbewijs!!!!
    Jammer! Wat bedoel je met je ligging? Ik ga ook altijd heel dicht langs spiegels van geparkeerde auto's dat mijn instructrice soms gek wordt en wil ingrijpen. Maar ik weet precies wanneer ik ze wel of niet raak en ik heb er nog nooit eentje geraakt. Is dat dus problematisch op het examen omdat je ligging dan niet goed is?
    pi_79698882
    ja blijkbaar wel ja, denk dat je dat dan moet afleren, en ik was niet zeker op rotondes als ik 3kwart wilde dat ik te laat naar de buitenste baan ging. ik baal toch echt wel, heb ik me daar zo zenuwachtig om gevoeld en dan moet ik G*dd*mme nog een keer!!!!
    pi_79698909
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 10:31 schreef Jac0bus het volgende:
    Is dat dus problematisch op het examen omdat je ligging dan niet goed is?
    Ja de examinatoren vinden je 'ruimtekussen' erg belangrijk

@ Melr, jammer dat je gezakt bent
      maandag 29 maart 2010 @ 10:51:08 #222
    286844 Kimpossible
    Van lurker tot poster.
    pi_79699210
    MelR, wat zonde! Komt wel goed! Wanneer ga je weer op, of weet je dat nog niet?

Ik mag vanmiddag om 3 uur weer karren.. Hoop dat het goed gaat want m'n leven is vooral een bron van stress op het moment.. Weet dat dat het niet mag beinvloeden maar heb zeker het gevoel dat dat wel zo is. Ik zal die kerel is een poepie laten ruiken en dan móet ie me wel een keer af laten rijden!
    pi_79700204
    @ kimpossible...nou hij gaat het morgen weer aanvragen en het schijnt zown 3 weken te duren..pff duurt allemaal zo lang he! ik wil gewoon lekker rijden!, ik kan het gewoon, er zijn mensen die veel slechter rijden dan ik maar wel al hun rijbewijs hebben!. oke op zicht is het niet zo erg, ik heb het geld er voor en ik weet ook wel dat ik het uiteindelijk heus wel haal (toch??? ) maar ik baal gewoon dat het je zoveel stress, zenuwen van te voren hebt en dan nog niks hebt en dat ik dat dus NOG een keer moet meemaken, ik vind het VERSCHRIKKELIJK!! en dan kom je ook nog in zown zogenaamd "gezellige" buurtcentrum, waar je dus moet wachten op je beurt...Ik ga me er de volgende keer gewoon niet zo druk om maken..denk ik..

Maar ben jij al klaar voor je examen dan? en dan vraagt hij het niet aan?...how comes?
    pi_79700443
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 11:33 schreef MelR het volgende:
    @ kimpossible...nou hij gaat het morgen weer aanvragen en het schijnt zown 3 weken te duren..pff duurt allemaal zo lang he! ik wil gewoon lekker rijden!, ik kan het gewoon, er zijn mensen die veel slechter rijden dan ik maar wel al hun rijbewijs hebben!. oke op zicht is het niet zo erg, ik heb het geld er voor en ik weet ook wel dat ik het uiteindelijk heus wel haal (toch??? ) maar ik baal gewoon dat het je zoveel stress, zenuwen van te voren hebt en dan nog niks hebt en dat ik dat dus NOG een keer moet meemaken, ik vind het VERSCHRIKKELIJK!! en dan kom je ook nog in zown zogenaamd "gezellige" buurtcentrum, waar je dus moet wachten op je beurt...Ik ga me er de volgende keer gewoon niet zo druk om maken..denk ik..

Maar ben jij al klaar voor je examen dan? en dan vraagt hij het niet aan?...how comes?

Over 3 weken? Dan hebben we hem ongeveer rond dezelfde tijd Je hebt gelijk, ik word ook al zenuwachtig als ik er alleen al aan denk. Ik heb totaal geen faalangst(laatste keer dat ik EEN examen van wat dan ook faalde is laaaaaaaang geleden) maar toch. Als je iets fout doet kan je niet meer even terug en het opnieuw proberen
      maandag 29 maart 2010 @ 11:45:46 #225
    286844 Kimpossible
    Van lurker tot poster.
    pi_79700627
    Tuurlijk haal je het wel!

Ik ben ook een zenuwpees hoor, ik heb werkelijk nog nóóit iets niet gehaald , dus ik zou het echt neit trekken als ik zou zakken denk ik:P In dat opzicht heb ik wel een beetje faalangst, ik push mezelf altijd zo ver..

Waarom hij het examen nog niet aanvraagt is mij ook een raadsel; hij loopt me echt een beetje te kutten heb ik het idee, maar daardoor gaat mijn ontspannen benadering over in stress, waardoor ik fouten maak die ik niet meer mag maken (doorrijden bij gesloten verklaring bijvoorbeeld.) en voel ik me niet in m'n recht staan om hem te wijzen op het feit dat ik er klaar voor ben. Voor mijn gevoel verlies ik dan gewoon enorm mijn geloofwaardigheid.. (hoezo klaar voor, ik moest net nog ingrijpen bij die gesloten verklaring?! dat idee.) en daardoor duurt het allemaal flink langer dan geplanned. Ik zit inmiddels op 40 uur, deze week rijd ik 3 uurtjes..

Eigenlijk wacht ik dus gewoon op dé perfecte les, waarbij ik tig argumenten kan aanvoeren dat het zo goed is dat ik gewoon opkan en hij geen pietluttige voorbeeldjes al klaar heeft liggen om mij weer af te wimpelen..
    pi_79700635
    @ Jacobus nee ik heb ook geen faalangst, en het theorie examen heb ik ook in 1xgehaald!, maar daar kan je voor leren van te voren en verkeerssituaties zijn altijd anders!....maar echt ik vind dit echt verschrikkelijk!, terwijl ik autorijden echt leuk vind!! welke datum heb jij je examen? en welke CBR?
      maandag 29 maart 2010 @ 11:48:26 #227
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_79700712
    Je ruimteorientatie is ook zo subjectief als de pest hoor, dat kan per instructeur en examinator weer verschillen. Belangrijk is wel dat je je bewust bent van de situatie, dus niet vlak langs een auto gaan staan op een brede weg en ook niet de ruimte nemen op een smalle weg. Maar uiteindelijk blijft de beoordeling een mening van de examinator. Ze gaan (helaas? ) niet met een meetlint ff meten.
    pi_79700729
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 11:45 schreef MelR het volgende:
    @ Jacobus nee ik heb ook geen faalangst, en het theorie examen heb ik ook in 1xgehaald!, maar daar kan je voor leren van te voren en verkeerssituaties zijn altijd anders!....maar echt ik vind dit echt verschrikkelijk!, terwijl ik autorijden echt leuk vind!! welke datum heb jij je examen? en welke CBR?
    4 mei in Bussum!
    pi_79700886
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 11:45 schreef Kimpossible het volgende:
    Tuurlijk haal je het wel!

Ik ben ook een zenuwpees hoor, ik heb werkelijk nog nóóit iets niet gehaald , dus ik zou het echt neit trekken als ik zou zakken denk ik:P In dat opzicht heb ik wel een beetje faalangst, ik push mezelf altijd zo ver..

Waarom hij het examen nog niet aanvraagt is mij ook een raadsel; hij loopt me echt een beetje te kutten heb ik het idee, maar daardoor gaat mijn ontspannen benadering over in stress, waardoor ik fouten maak die ik niet meer mag maken (doorrijden bij gesloten verklaring bijvoorbeeld.) en voel ik me niet in m'n recht staan om hem te wijzen op het feit dat ik er klaar voor ben. Voor mijn gevoel verlies ik dan gewoon enorm mijn geloofwaardigheid.. (hoezo klaar voor, ik moest net nog ingrijpen bij die gesloten verklaring?! dat idee.) en daardoor duurt het allemaal flink langer dan geplanned. Ik zit inmiddels op 40 uur, deze week rijd ik 3 uurtjes..

Eigenlijk wacht ik dus gewoon op dé perfecte les, waarbij ik tig argumenten kan aanvoeren dat het zo goed is dat ik gewoon opkan en hij geen pietluttige voorbeeldjes al klaar heeft liggen om mij weer af te wimpelen..
    ik ben 6jaar geleden 5x gezakt, ook voor BNOR..toen ben ik gestopt en nu weer begonnen, als ik iets eerder was begonnen had ik nog BNOR kunnen doen, maar heeel veel anders vond ik dat toen ook niet.
    Maar je moet het gewoon zeggen dat je zo onderhand wel eens examen wilt doen!, hij betaald je extra lessen toch niet?, en als hij vind dat je er niet klaar voor bent dan moet hij met goede argumenten komen, iedereen doet weleens iets doms of let even niet op, en trouwens jij bepaalt zelf wanneer je wilt afrijden en 1 goede dag/actie zegt nog niet dat je goed bent en 1 domme/foute actie zegt nog niet dat je niet goed bent! het is het gevoel wat jij en hij. maar vooral JIJ er bij hebt. (zegt degene die vandaag WEER gezakt is wijs )
    pi_79701020
    Ik zit ondertussen op de 80 lesuren geloof ik Ik moet zelf aangeven wanneer ik wil afrijden, dus eeeh, tsja
    Donderdag mag ik weer anderhalf uur lessen. Ik merk gewoon dat de lessen van twee uur eigenlijk te lang zijn, want als ik na anderhalf uur lessen nog een woonwijk word ingestuurd, gaat dat geheid fout.
    Tap tap tap
    pi_79701056
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 11:57 schreef CherryLips het volgende:
    Ik zit ondertussen op de 80 lesuren geloof ik Ik moet zelf aangeven wanneer ik wil afrijden, dus eeeh, tsja
    Donderdag mag ik weer anderhalf uur lessen. Ik merk gewoon dat de lessen van twee uur eigenlijk te lang zijn, want als ik na anderhalf uur lessen nog een woonwijk word ingestuurd, gaat dat geheid fout.
    80 lesuren Hoelang duurt een lesuur bij jou?
    pi_79701070
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 11:48 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

4 mei in Bussum!
    nee ik hoop toch echt wel dat ik vroeger kan! nog in april!!!
    pi_79701085
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 11:58 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

80 lesuren Hoelang duurt een lesuur bij jou?
    O, ik heb lessen van anderhalf a twee uur Met lesuren bedoel ik dan ook echt uren en geen lessen
    Tap tap tap
      maandag 29 maart 2010 @ 12:00:51 #234
    297615 MellaBella
    Love is not a maybe thing.
    pi_79701129
    Heb sinds mei 2009 rijles. Iedere week 100 min. Moet 1 april afrijden..
    pi_79701189
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 12:00 schreef MellaBella het volgende:
    Heb sinds mei 2009 rijles. Iedere week 100 min. Moet 1 april afrijden..
    succes!
      maandag 29 maart 2010 @ 12:04:05 #236
    297615 MellaBella
    pi_79701259
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 12:02 schreef MelR het volgende:

[..]

succes!
    Thanks, ben wel zenuwachtig moet ik zeggen..
      maandag 29 maart 2010 @ 12:08:17 #237
    296848 2na
    BoomTakHuis
    pi_79701426
    Jammer MelR dat je bent gezakt, lijkt me ook echt een klotegevoel!

Ik moet morgen afrijden, om 10:45 dus! Heb nu vandaag nog 2 lessen.. Ben inmiddels al een stuk minder gestrest dan ik hiervoor was.. Heb de meeste stress inmiddels wel kunnen verwerken, en morgen gaan we het wel zien! Ik ga goed slapen, heb al mijn lessen tot nu toe uitgerust gereden en heb er dus alles aan gedaan wat ik kon:) Mocht het niet lukken, dan is dat zo! Dan haal ik hem gewoon de 2de keer.. Maar ik hoop dat het morgen gewoon een feestje wordt..

Wie weet!:D
      maandag 29 maart 2010 @ 12:10:35 #238
    297615 MellaBella
    pi_79701512
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 12:08 schreef 2na het volgende:
    Jammer MelR dat je bent gezakt, lijkt me ook echt een klotegevoel!

Ik moet morgen afrijden, om 10:45 dus! Heb nu vandaag nog 2 lessen.. Ben inmiddels al een stuk minder gestrest dan ik hiervoor was.. Heb de meeste stress inmiddels wel kunnen verwerken, en morgen gaan we het wel zien! Ik ga goed slapen, heb al mijn lessen tot nu toe uitgerust gereden en heb er dus alles aan gedaan wat ik kon:) Mocht het niet lukken, dan is dat zo! Dan haal ik hem gewoon de 2de keer.. Maar ik hoop dat het morgen gewoon een feestje wordt..

Wie weet!:D

Succes!!
      maandag 29 maart 2010 @ 12:11:58 #239
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_79701563
    Ik weet niet hoe rationeel jullie allemaal zijn maar statisisch gezien slaagt minder dan de helft de eerste keer. Niet om je onzeker te maken, maar meer dat het heel normaal is als het een keer fout loopt. Dat betekent niet dat je niet kunt rijden. Overigens maakt de examinator die je treft ook een hoop uit, dus raak niet te snel in de paniek over jezelf
    pi_79702008
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 12:11 schreef twiFight het volgende:
    Ik weet niet hoe rationeel jullie allemaal zijn maar statisisch gezien slaagt minder dan de helft de eerste keer. Niet om je onzeker te maken, maar meer dat het heel normaal is als het een keer fout loopt. Dat betekent niet dat je niet kunt rijden. Overigens maakt de examinator die je treft ook een hoop uit, dus raak niet te snel in de paniek over jezelf
    onofficieel was dit niet mijn eerste keer...en ik raak niet in paniek, ik baal gewoon...en volgens mn instructeur had ik een goede rechtvaardige eximinatrice..(of hoe je dat schrijft) maar je hebt gelijk...het is ook een btje mazzel hebben! en niet de schuld bij de ander zoeken!..
    pi_79703017
    Heeft weinig met mazzel te maken in mijn optiek: goed is goed, fout is fout. Als je gewoon goed rijdt slaag je
    pi_79703476
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 12:55 schreef BlackRhino het volgende:
    Heeft weinig met mazzel te maken in mijn optiek: goed is goed, fout is fout. Als je gewoon goed rijdt slaag je
    Oneens. Wat voor de ene examintor goed is, is voor de andere examinator niet goed genoeg.
    pi_79703745
    Na lang oefenen begin ik toch een beetje een gevoel voor gevarenherkenning te krijgen. Ik had eerst altijd rond de 11 goed en nu rond de 18
      maandag 29 maart 2010 @ 13:21:17 #244
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_79703898
    quote:
    Cherrylips,volgens mij kunnen wij elkaar een hand geven
    Ik heb net de rijschool gebeld,voor weer 20 extra lessen.Dus nu heb ik een pakket van 40 gehad,20 extra lessen en nu wéér 20 extra lessen..Ook 80 dus
      maandag 29 maart 2010 @ 14:01:04 #245
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_79705215
    Oef, 80 lessen. Prijzige hobby

Ik maak me lichtelijk zorgen om mijn theorie. Ik kreeg boeken en een DVD bij mijn pakket, maar de lesmethode zuigt, als ze uberhaupt een methode hebben gebruikt, want ik vind het een bijelkaar geraapt zootje text en plaatjes, zonder enige samenhang. 4 paginas over brommobielen en bromfietsen, maar de rest uitleggen, ho maar
    pi_79705558
    Is theorie niet straightforward leren? Gewoon de regeltjes snappen die daar in het boek staan. Ik heb gewoone een ANWB theorieboek gekocht(volgende keer, dus voor rijbewijs A leen ik hem gewoon van de bibliotheek). Even leren en examens met de CD die er bij zat en voila, 2 foutjes

Succes in ieder geval, het is zeker te doen
      maandag 29 maart 2010 @ 14:14:29 #247
    296848 2na
    BoomTakHuis
    pi_79705756
    Nou, zojuist de laatste les gehad.. zou eigenlijk vanavond nog een les hebben! maar het ging net weer echt prima.. heerlijk! Zo moet ik morgen rijden zei ze:).. Dat voelde heel fijn om te horen! Nu nog even die zelfreflectie invullen! Dan ben ik er klaar voor!
      maandag 29 maart 2010 @ 14:36:39 #248
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_79706537
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 14:01 schreef twiFight het volgende:
    Oef, 80 lessen. Prijzige hobby

Ik maak me lichtelijk zorgen om mijn theorie. Ik kreeg boeken en een DVD bij mijn pakket, maar de lesmethode zuigt, als ze uberhaupt een methode hebben gebruikt, want ik vind het een bijelkaar geraapt zootje text en plaatjes, zonder enige samenhang. 4 paginas over brommobielen en bromfietsen, maar de rest uitleggen, ho maar
    Een prijzige hobby kun je het wel noemen inderdaad..1260,- voor mn 40 uur pakket mét examen.En nu twee keer 520,- voor 40 lessen in totaal.

Op de vorige pagina staat van mij een link naar een CD-rom die ik heb gebruikt,prima ding
    Eind januari in een keer geslaagd voor m'n theorie
    pi_79707831
    Net terug van m'n 6e les.
    Instructrice zegt dat er goede vooruitgang in zit .
      maandag 29 maart 2010 @ 15:16:07 #250
    286844 Kimpossible
    Van lurker tot poster.
    pi_79708011
    GRRR!

Aan het begin van de les hadtie het over 'ja net zo goed als vorige week he, dan gaan we examen aanvragen!' Nu ja, ik had het al verwacht, hoewel ik weet dat het niet mag/kan: ik neem alle stress mee die auto in en daar door rijd ik minder comfortabel dan zou moeten (te schokkerig met de pedalen, te grote bewegingen bij het corrigeren van het stuur en dat soort zaken).

Ik kan mezelf wel schieten. Het schiet zó niet op en hoe meer druk ik op mezelf leg, hoe rotter ik rijd, maar ik ben het gewoon zo beu. Bah.
      maandag 29 maart 2010 @ 15:32:45 #251
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_79708667
    Wat is je huidige lesconstructie?

Klinkt alsof het beter is voor jou ff een maandje of twee niet te lessen en als het kan bij een andere instructeur de boel af te maken. En je windt je veel en veeeeeeeel te veel op. Zelfs als het deels terecht is, levert het je alleen maar nadelen op.
      maandag 29 maart 2010 @ 15:38:44 #252
    286844 Kimpossible
    Van lurker tot poster.
    pi_79708918
    Ik rijd bij een particuliere rijschool, meestal anderhalf uur per week, deze week 3, de week erop mogelijk ook 3. Hij zegt dat afrijden voor eind april nog steeds een haalbaar streven is, maar dan mag ik dit soort zaken dus niet meer mee laten spelen.

En ik heb een auto voor de deur staan, een maand of 2 niet lessen is echt geen optie voor mij. Ik ben gewoon zó'n stresskip. Loslaten ken ik niet en rust in mijzelf is ook een onbekend en nobel streven.

Bedankt voor het meedenken! Als je nog tips hebt m.b.t. rust etc. hoor ik ze graag;)
      maandag 29 maart 2010 @ 15:44:08 #253
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_79709138
    Nou ja het klink wat drastisch, maar volgens mij heb je ook cursussen en/of rijscholen voor mensen met verkeersfobieen. Ik weet dat je niet bang bent voor het verkeer, maar die mensen gebruiken wel vaak methoden om tot rust te komen en dingen van je af te zetten. Misschien hebben ze ook wat tips voor jou om de stress kwijt te raken. Verder zou ik het ook niet weten. Medicijnen zijn iig een no-no in het verkeer imo
      maandag 29 maart 2010 @ 15:47:55 #254
    286844 Kimpossible
    Van lurker tot poster.
    pi_79709260
    Ik ga eens googlen naar tips van die aard.. Medicijnen vind ik zelf ook een no-no, hoor. Hoewel een druppeltje rescueremedy van bach nog nooit iemand slechter heeft gemaakt, haha. Maar goed, dat is niet met recht een medicijn te noemen.
    pi_79709654
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 10:22 schreef MelR het volgende:
    Balen dat je bent gezakt! Ik denk dat je wel je rijbewijs dit jaar kan halen, hoor. Het is pas eind maart en als je elke maand een examen doet, kun je nog 9 herexamens doen (als je dan nog niet geslaagd bent, zou ik als ik jou was stoppen met het rijbewijs proberen te halen ).
    quote:
    Waarom prik je niet gewoon een datum? Zo blijf je over een paar maanden nog steeds lessen zonder examen in zicht. Probeer het gewoon eens en dan zie je wel of het echt slecht gaat (wat ik betwijfel).
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 14:36 schreef Purdey het volgende:

[..]

Een prijzige hobby kun je het wel noemen inderdaad..1260,- voor mn 40 uur pakket mét examen.En nu twee keer 520,- voor 40 lessen in totaal.

Op de vorige pagina staat van mij een link naar een CD-rom die ik heb gebruikt,prima ding
    Eind januari in een keer geslaagd voor m'n theorie
    Ik heb voor dat geld 50 lessen, een TTT en een examen (dat heb je met een dure rijschool ). Het kost bij jou per uur les dus 26 euro?! Wtf?
    pi_79710853
    Mijn instructeur had het eens over speciale rij-examens voor mensen met pure faalangst. Ik dacht eerst nog van: Nee, dat heb ik niet nodig, ik wil het eerst gewoon zo proberen, als iedereen het kan, moet ik het ook kunnen!
    Misschien dat ik ga terugkrabbelen Maar ik probeer het eerst op de gewone manier. Ik ga eerst op vakantie dus dan kan ik een week niet lessen, misschien dat ik het daarna aanvraag.
    Of niet
    Ik ben zo'n onzekere twijfelkont die geen knopen kan doorhakken
    Tap tap tap
      maandag 29 maart 2010 @ 16:35:06 #257
    296848 2na
    BoomTakHuis
    pi_79711337
    Als je het niet probeert, zul je het ook nooit krijgen Cherrylips! En je kunt nog wel 20 lessen doorgaan en dan nog zakken, als jij het gevoel hebt dat je het kunt, dan go for it! En dat speciale examen, is niet voor "watjes" ofzo hoor, dan heb je gewoon wat meer angst dan de ander! Als ik het gevoel had dat ik dat zou moeten doen om te kunnen slagen, zou ik het zeker doen!

Succes!
    pi_79711526
    Niet zoveel gaan twijfelen! Ga gewoon een examen aanvragen! Je wilt toch niet 200 lessen hebben gehad, voordat je voor het eerst op examen gaat Dat kost super veel geld en waarschijnlijk heb je niet eens zoveel lessen nodig!

je kunt het hoor
    pi_79713803
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 16:23 schreef CherryLips het volgende:
    Mijn instructeur had het eens over speciale rij-examens voor mensen met pure faalangst. Ik dacht eerst nog van: Nee, dat heb ik niet nodig, ik wil het eerst gewoon zo proberen, als iedereen het kan, moet ik het ook kunnen!
    Misschien dat ik ga terugkrabbelen Maar ik probeer het eerst op de gewone manier. Ik ga eerst op vakantie dus dan kan ik een week niet lessen, misschien dat ik het daarna aanvraag.
    Of niet
    Ik ben zo'n onzekere twijfelkont die geen knopen kan doorhakken

Kun je anders geen tussentijdsetoets inplannen? Dan weet je waar je aan toe bent, je doet ervaring op over een echt examen en het is goedkoper dan een echt examen . Dat heeft mijn instructeur gedaan toen ik hem de indruk gaf dat ik het wel kon, maar soms toch ook weer niet .

[ Bericht 1% gewijzigd door Pannenkoeken op 29-03-2010 17:41:50 ]
    pi_79714291
    Ik twijfel nu tussen een Porsche 944 (Type 1 of 2) of een E39 520i, al vind ik de laatste soms wel een beetje een "Turken-bak"
    pi_79714917
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 17:34 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Kun je anders geen tussentijdsetoets inplannen? Dan weet je waar je aan toe bent, je doet ervaring op over een echt examen en het is goedkoper dan een echt examen . Dat heeft mijn instructeur gedaan toen ik hem de indruk gaf dat ik het wel kon, maar soms toch ook weer niet .
    de TTT heb ik in november al gedaan
    Tap tap tap
    pi_79715181
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 18:08 schreef CherryLips het volgende:

[..]

de TTT heb ik in november al gedaan
    Oke, dat wist ik niet, dan is het niet echt een optie meer .
    Hoe ging je TTT ?
      maandag 29 maart 2010 @ 18:16:05 #263
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_79715190
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 15:56 schreef Lammmetje het volgende:

Ik heb voor dat geld 50 lessen, een TTT en een examen (dat heb je met een dure rijschool ). Het kost bij jou per uur les dus 26 euro?! Wtf?
    Officieel kost het 30,- per 50 minuten.Maar aangezien ik inmiddels al zoveel lessen heb gereden rekenen ze een vriendenprijsje van 26,- per 50 minuten.Ik rijd dan wel altijd twee lessen

Ik begin zelfs te vermoeden dat mijn portret inmiddels bij mijn rijschool aan de muur hangt,zoveel lessen als ik heb gereden
    pi_79715378
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 18:16 schreef Purdey het volgende:

[..]

Officieel kost het 30,- per 50 minuten.Maar aangezien ik inmiddels al zoveel lessen heb gereden rekenen ze een vriendenprijsje van 26,- per 50 minuten.Ik rijd dan wel altijd twee lessen

Ik begin zelfs te vermoeden dat mijn portret inmiddels bij mijn rijschool aan de muur hangt,zoveel lessen als ik heb gereden
    30 (of 26) euro, dat is wel fijn zeg ! Ik betaalde 1,5 jaar geleden 41 euro per les
      maandag 29 maart 2010 @ 18:37:03 #265
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_79715825
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 15:16 schreef Kimpossible het volgende:
    GRRR!

Aan het begin van de les hadtie het over 'ja net zo goed als vorige week he, dan gaan we examen aanvragen!' Nu ja, ik had het al verwacht, hoewel ik weet dat het niet mag/kan: ik neem alle stress mee die auto in en daar door rijd ik minder comfortabel dan zou moeten (te schokkerig met de pedalen, te grote bewegingen bij het corrigeren van het stuur en dat soort zaken).

Ik kan mezelf wel schieten. Het schiet zó niet op en hoe meer druk ik op mezelf leg, hoe rotter ik rijd, maar ik ben het gewoon zo beu. Bah.
    Heb ik ook ontzettend last van. Daarom had ik mijn ttt toen zo slecht gedaan, examen op de laatste 500 meter niet gehaald..

donderdag moet ik weer op

Ik ga denk ik een flink hardlopen voordat ik op moet, even alles eruit lopen, misschien helpt dat

Morgen trouwens (alweeeeeer) mijn laatste rijles in de nieuwe auto.. Toch nog blij dat ik afrij in de oude
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
      maandag 29 maart 2010 @ 19:10:57 #266
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_79717184
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 13:08 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Oneens. Wat voor de ene examintor goed is, is voor de andere examinator niet goed genoeg.
    Dat valt reuze mee. Ik heb heel wat examinatoren gehad en er was er geen één die significant anders oordeelde dan de rest.
    2000 light years from home
    pi_79717935
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 18:15 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Oke, dat wist ik niet, dan is het niet echt een optie meer .
    Hoe ging je TTT ?
    Volgens de examinator had ik de auto nog totaal niet onder controle, maar verder reed ik netjes. Hij was niet heel erg onder de indruk geloof ik, maar ik heb wel de vrijstellingen gekregen. En de motor sloeg twee keer af
    Tap tap tap
    pi_79718553
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 18:16 schreef Purdey het volgende:

[..]

Jammer dat ik niet bij jouw rijschool zit! Bij mij kost 1 uur les 44 euro

Zou wel grappig zijn als daar een portret van jou zou hangen 'Meisje die de meeste lessen ooit bij ons heeft gereden en nog steeds rijles heeft '
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 19:10 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dat valt reuze mee. Ik heb heel wat examinatoren gehad en er was er geen één die significant anders oordeelde dan de rest.
    Ik heb laatst een andere instructeur gehad die examinator was geweest en die zei dat het niet op geluk aankwam, maar dat je er zelf voor zorgt. Ik denk toch dat geluk een grote factor is, want het is maar net hoe het verkeer die dag is. Tenzij je er écht klaar voor bent, dan zal je slagen ongeacht hoe het verkeer die dag is (maar wie kan er nou perfect rijden?!).

Hij zei overigens wel dat hij geloofde dat ik mijn rijbewijs kan halen over twee weekjes

En hij heeft trouwens veel tips meegegeven, waar je pluspunten mee kan halen bij de examinator
    pi_79718596
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 19:40 schreef Lammmetje het volgende:
    Bij mij 47 euro
    pi_79718671
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 19:41 schreef Trusten het volgende:

[..]

Bij mij 47 euro
    PER UUR?! Jeetje, dan word je wel heel snel arm! Ik dacht juist dat ik heel duur uit was, maar het kan dus nog erger!
    pi_79718795
    quote:

[..]

Zou wel grappig zijn als daar een portret van jou zou hangen 'Meisje die de meeste lessen ooit bij ons heeft gereden en nog steeds rijles heeft '
    [..]

Ik heb laatst een andere instructeur gehad die examinator was geweest en die zei dat het niet op geluk aankwam, maar dat je er zelf voor zorgt. Ik denk toch dat geluk een grote factor is, want het is maar net hoe het verkeer die dag is. Tenzij je er écht klaar voor bent, dan zal je slagen ongeacht hoe het verkeer die dag is (maar wie kan er nou perfect rijden?!).

Hij zei overigens wel dat hij geloofde dat ik mijn rijbewijs kan halen over twee weekjes

En hij heeft trouwens veel tips meegegeven, waar je pluspunten mee kan halen bij de examinator
    Welke tips?
    Tap tap tap
    pi_79719422
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 19:45 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Welke tips?
    Eigenlijk kun je ze zelf ook wel verzinnen, maar het was toch fijn om te horen

Je moet vooral goed kijken: in alle wegen van een kruispunt (ook die VOOR je zitten, want veel mensen vergeten die); bij bijzondere verrichtingen het verkeer goed in de gaten houden en 'm daarna netjes parkeren (parkeren gaat waarschijnlijk een probleem worden, haha); op de snelweg (wanneer je op de rechterbaan zit) tegen de rechterkantlijn aanrijden (dus niet in het midden) en bij het uitvoegen echt die kantlijn netjes volgen (dus je moet echt níet bij de blokmarkering gaan zitten, daar kun je volgens mij ook op zakken ).

Ook gaf ie als tip mee dat je beter vaker kort kan kijken, dan 1 keer lang. En dat je met het wegrijden (na bijv. stopopdracht) je binnen-buiten-dode hoek en daarna in de buitenspiegel moet blijven kijken, zodat je zeker weet dat er niemand aan komt (en blijven kijken totdat je weer rijdt).

Ik kan er nu ff geen meer bedenken
    pi_79724044
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 15:16 schreef Kimpossible het volgende:
    GRRR!

Ik heb hetzelfde. Ik neem ook al mijn zorgen mee de auto in als ik direct uit school ga rijden. Daarom zorg ik tegenwoordig dat er een uurtje of 2 tussen zit zodat ik even tot rust kan komen voordat ik ga rijden.

Zodra mijn instructeur merkt dat me iets dwars zit (en dat merkt hij vrij snel aan mijn rijden ) vraagt hij gewoon wat er is en of ik er over wil praten. Is dat geen mogelijkheid? Hoeft niet perse met je instructeur te zijn, maar volgens mij helpt het echt als je het eruit gooit.
      maandag 29 maart 2010 @ 22:26:24 #274
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_79726899
    quote:
    Ach, je hoort natuurlijk alleen de horrorverhalen maar die examinatoren moeten ook hun bevoegdheid halen en zijn dus net zo goed aan regels gebonden. Maar er zijn toch wel uitzonderingen hoor. Zo had mijn instructeur het over een examinator uit groningen die je liet zakken als je een paar keer de koppeling niet soepel op liet komen "want dat kan je medepassagier oncomfortabel vinden". Dan zeg ik je, dat heeft toch niks met verkeersveiligheid of rijvaardigheid te maken? En je leert het vanzelf wel af, want het rijdt voor jezelf ook kut.
    pi_79735704
    Straks examen! Hopelijk is het weer wel goed

moet goedkomen
    Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
      dinsdag 30 maart 2010 @ 08:52:43 #276
    296848 2na
    BoomTakHuis
    pi_79735739
    Same here! Over een uur wordt ik opgehaald, ik heb heerlijk 9 uur geslapen (zorgeloos, zelfs geen wazige dromen of rijden!) Ben toen om 8 uur opgestaan, een half uur hardgelopen, even bij de supermarkt 2 banaantjes en bruine bolletjes gehaald! Nu relaxt een muziekje luisteren met wat broodjes met ham en kaas en een groot glas ijskoud water!

Ik voel me nog verbaasd relaxt, al heb ik wel zon onderbuik gevoel wat te vergelijken is met kriebels;) Maar die vind ik nooit zo vervelend!

Succes so house_is_a_feeling
      dinsdag 30 maart 2010 @ 09:42:30 #277
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_79736640
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 19:45 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Welke tips?
    Jij dacht aan het openen van de bovenste knopen van je blousje hé
    (Dat was ook het eerste wat ik dacht )
      dinsdag 30 maart 2010 @ 10:24:34 #278
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_79737724
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 09:42 schreef Purdey het volgende:

[..]

Hmm dat is wel een goede tip ja. Helpt een flinke pluk borsthaar ook bij het krijgen van je rijbewijs?
    pi_79737807
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 09:42 schreef Purdey het volgende:

[..]

Dat helpt alleen bij kerels Over het algemeen.
    Tap tap tap
      dinsdag 30 maart 2010 @ 10:34:01 #280
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_79737991
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 10:24 schreef twiFight het volgende:

[..]

Hmm dat is wel een goede tip ja. Helpt een flinke pluk borsthaar ook bij het krijgen van je rijbewijs?
    Haha dat ligt eraan of je een wilde vrouwelijke examinator hebt Bij mij was je op voorhand al geslaagd
    pi_79739207
    Succes 2na en house_is_a_feeling
      dinsdag 30 maart 2010 @ 11:21:18 #282
    286844 Kimpossible
    Van lurker tot poster.
    pi_79739420
    Succes vandaag, afrijdend volk!
      dinsdag 30 maart 2010 @ 11:55:36 #283
    296848 2na
    BoomTakHuis
    pi_79740548
    GESLAAAAAAAAAAAAAAGD! AHAHAHA

de rit was echt wazig, ik reed best goed (volgens mijn instructrice veels te gehaast) maar het ging wel,

Ik had een oudere examinator, en er werd me al verteld dat hij echt een brompot was, dus ik was aardig zenuwachtig!

Maar alles ging prima, paar domme foutjes, geen ingrepen! En uitieindelijk kwam ik vlakbij het CBR, toen ging ik achter een rij met vrachtautos staan omdat ik de volgende daar eraf moest.. Daar was hij het dus niet mee eens, ik werd een oud vrouwtje genoemd, iemand die geen initiatief durfde te tonen! Nou ik moest dus nog een paar meter, die gingen prima maar ik voelde de bui al hangen.. Maar schijnbaar deed ik het verder zo goed dat dit niks moest uitmaken! KORTOM

GESLAAGD HAHAHA!!LD:D:D:D:D
      dinsdag 30 maart 2010 @ 12:01:24 #284
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_79740764
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 11:55 schreef 2na het volgende:
    GESLAAAAAAAAAAAAAAGD! AHAHAHA

de rit was echt wazig, ik reed best goed (volgens mijn instructrice veels te gehaast) maar het ging wel,

Ik had een oudere examinator, en er werd me al verteld dat hij echt een brompot was, dus ik was aardig zenuwachtig!

Maar alles ging prima, paar domme foutjes, geen ingrepen! En uitieindelijk kwam ik vlakbij het CBR, toen ging ik achter een rij met vrachtautos staan omdat ik de volgende daar eraf moest.. Daar was hij het dus niet mee eens, ik werd een oud vrouwtje genoemd, iemand die geen initiatief durfde te tonen! Nou ik moest dus nog een paar meter, die gingen prima maar ik voelde de bui al hangen.. Maar schijnbaar deed ik het verder zo goed dat dit niks moest uitmaken! KORTOM

GESLAAGD HAHAHA!!LD:D:D:D:D
    Gefeliciteeeeeerd!!
    pi_79740800
    Gefeliciteerd
    Tap tap tap
    pi_79741170
    Gefeliciteerd
    pi_79741661
    Gefeliciteerd 2na
      dinsdag 30 maart 2010 @ 12:36:45 #288
    296848 2na
    BoomTakHuis
    pi_79741980
    Thanks allemaal! Ik zit nu thuis, heb wat mensen afgebeld, en ben erg blij! Hoe is het met house_is_a_feeling gegaan?!
    pi_79742470
    Gefeliciteerd 2na!

Bij mij ging het helaas wat minder! Het ging allemaal heel goed tot ik een smal straatje iets te kort op een oud vrouwtje (fietsend) zat. Ik wou d'r in principe inhalen, dat was normaal gesproken ook geen probleem, maar van de andere kant stak opeens iemand de weg over dus ging ik op de rem. Die hele situatie was zegmaar de doodstraf en daarna ging het allemaal een beetje stroef (omdat ik zelf ook al doorhad dat dit 'm niet werd). Ik had er dus gewoon achter moeten blijven, dan was het goedgekomen.

Goed, het moet m'n dag verder niet breken en better luck next time.
    pi_79742508
    Nu had je er achter moeten blijven, maar ik krijg altijd te horen: 'waarom blijf je achter die fietser, je had 'm makkelijk in kunnen halen?'
    Tap tap tap
    pi_79742714
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 12:52 schreef CherryLips het volgende:
    Nu had je er achter moeten blijven, maar ik krijg altijd te horen: 'waarom blijf je achter die fietser, je had 'm makkelijk in kunnen halen?'
    Dat was dus ook precies de reden waarom ik er voorbij wou, niet onnodig langzaam rijden/stilstaan!
    pi_79742822
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 12:52 schreef CherryLips het volgende:
    Heel herkenbaar. Soms heb ik het idee dat ik het nooit goed kan doen. Blijf je er achter dan had je er langs gekund en ga je er langs dan was het te gevaarlijk.
      dinsdag 30 maart 2010 @ 13:06:48 #293
    88754 Sounddragon
    Dragon of sound.
    pi_79742966
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 12:58 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Dat was dus ook precies de reden waarom ik er voorbij wou, niet onnodig langzaam rijden/stilstaan!
    Offtopic : epic username

De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
    pi_79743019
    Morgen Theorie, ik moet zeggen dat nadat ik mijn theorie geleerd heb dat ik toch het verkeer op de fiets veel anders ervaar. Ik let veel meer op borden en op tekens op de weg en ik kan nu in 1 oogopslag zien wie er voorrang heeft (Ik heb nooit bromfietstheorie gedaan)
    pi_79743967
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 13:06 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Offtopic : epic username

quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 13:08 schreef Satonkol het volgende:
    Morgen Theorie, ik moet zeggen dat nadat ik mijn theorie geleerd heb dat ik toch het verkeer op de fiets veel anders ervaar. Ik let veel meer op borden en op tekens op de weg en ik kan nu in 1 oogopslag zien wie er voorrang heeft (Ik heb nooit bromfietstheorie gedaan)
    Succes! Had zelf vrij weinig moeite met de theorie, alleen moet ik de praktijk wel snel afronden voordat ik alle regels etc vergeten ben
    pi_79744095
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 13:34 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

[..]

Succes! Had zelf vrij weinig moeite met de theorie, alleen moet ik de praktijk wel snel afronden voordat ik alle regels etc vergeten ben
    Ik moet praktijk zelfs doen omdat m'n theorie anders verloopt(1 jaar geldig). Dat zou pas sad zijn
      dinsdag 30 maart 2010 @ 14:30:33 #297
    297615 MellaBella
    pi_79746220
    pi_79746247
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 13:37 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Ik moet praktijk zelfs doen omdat m'n theorie anders verloopt(1 jaar geldig). Dat zou pas sad zijn
    Een vriendin van me had dat . Daarom heb ik mijn theorie niet gelijk in het begin gehaald (en omdat je voor gevaarherkenning toch beter wat rij-ervaring op kon doen :p ).
    Tap tap tap
      dinsdag 30 maart 2010 @ 14:57:22 #299
    296848 2na
    BoomTakHuis
    pi_79747295
    Ik had hem wel in het begin gehaald, maar ik wist ook dat ik soms 5 uur per week kon lessen! Dat scheelde dus wel! En ondanks dat ik die ervaring miste, had ik 24 goed van de 25 hoor bij gevaarsherkenning!

Het maakt je trouwens echt niet een sukkel hoor als je je theorie nog een keer moet halen, jammer is het wel!
    pi_79748299
    Gefeliciteerd 2na! en jammer house is a feeling!!!
    volgens mij moet je toch echt wel een btje mazzel hebben, want wat ik gelezen heb heeft 2na het ook niet helemaal foutloos gedaan en toch geslaagd! terwijl house op t laatst nog zakte!...en ik zelf heb echt goede stukken gereden, snelweg supergoed, omkeeropdracht goed, geen ingrepen en toch gezakt doordat ik te veel aan de kanten reed en te laat naar de rechterbaan ging van de rotonde bij 3kwart afslaan...zijn net de laatste puntjes op de i...en sommige eximintatoren willen nou eenmaal een vette punt zien en anderen zijn tevreden met een licht streepje...ga je meteen weer examen aanvragen house?! en 2na....ik ben jaloers!!!! :p maar echt super!!! heb je al een auto?...zo niet, kan je de paas shows gaan afstruinen...!!!
    pi_79748340
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 14:31 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Een vriendin van me had dat . Daarom heb ik mijn theorie niet gelijk in het begin gehaald (en omdat je voor gevaarherkenning toch beter wat rij-ervaring op kon doen :p ).
    Ik vond het aan het begin doen veel beter. Dan hoef je je daar geen zorgen meer over te maken en dan weet je meteen de spelregels. Die van mij verloopt 29 juni dus ik heb nog wel even. Het is ook vooral omdat ik hem 29 juni gehaald heb en pas 6 maanden later in januari begon met lessen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')