Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:45 schreef Kevin1Bravo het volgende:
*knip*
Ik denk dat je gewoon je examen aan moet gaan vragen. Hoe ik het zo lees, ben je wel klaar voor je examen. Ik heb trouwens een hekel aan pleinen. In veel gevallen kom ik op de verkeerde rijstrook terechtquote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:42 schreef CherryLips het volgende:
Rijles net ging goedVond ik. Misschien toch maar eens tijd om het examen aan te vragen
. Ik had alleen ergens in Arnhem een omleiding over het hoofd gezien (zo'n lichtkrant aan de zijkant van de weg, maar daar stiefelde ik met 50 langs dus ik zag maar één van de twee meldingen
). Verder was Het Airborneplein vrijwel verlaten dus dat ging ook eindelijk eens goed, Mandelaplein echt drie keer over geweest. Alleen er klopt ergens een bord niet, dat was wel irritant, maar goed opgelost
. Nee, het ging verder wel lekker
. Er moet meer tempo in en ik moet wat losser worden. Dus hij zegt: ik wil over een kwartier bij de kerk in Arnhem zijn. Ik dacht dat we dat nooit zouden halen, maar ik haalde het precies, zonder dat ik me opgejaagd voelde ofzo.
Je mocht gewoon 70 blijven rijden als je maar doorschakelde? Haha, grappigquote:Op dinsdag 16 maart 2010 21:01 schreef Purdey het volgende:
Ook mijn rijles ging goed!Ik heb er weer zin in
![]()
Ik was verbazingwekkend scherp,en het liep allemaal geweldig.Oftewel,ik reed 70 waar je 50 mag..Instructeur:Je mag hier maar 50,en je rijd 70 Monique: 'Sorry..' Instructeur: Maakt niet uit,maar schakel wel even door
![]()
Even afgeleid doordat ik een jongen zag joggen in een heel strak broekje![]()
Instructeur: 'Zit je nou gewoon die jongen in dat broekje te bekijken? Jij bent wel een beetje gek hé?'
Ik kon er ook wel om lachenquote:Op woensdag 17 maart 2010 12:49 schreef Lammmetje het volgende:
Je mocht gewoon 70 blijven rijden als je maar doorschakelde? Haha, grappig
En waarom zie ik nou nooit (leuke) jongens langs de weg? Nouja, ik vind het al lastig genoeg om op de weg te letten
Net dus 1.5 uur gereden (met een vriend ernaast)! Echt wel wennen, zo'n andere auto en dan ook nog benzine ipv diesel. Eerst effe op een parkeerplaats geoefend met optrekken. Daarna van Apeldoorn via de snelweg naar Deventer en binnendoor door Twello etc. weer terug. Hij is gelukkig niet afgeslagen, maar ik heb wel het gevoel veeel minder controle over de auto te hebbenquote:Op woensdag 17 maart 2010 12:14 schreef GuitarJJ het volgende:
Vandaag het mooie roze pasje opgehaaldVanmiddag even rijden!
Dat stukje snelweg bij apeldoorn lijkt mij best eng zo voor het eerst "alleen"; of naja alleen, in die zin dat er geen rijsinstructeur naast je zit die kan ingrijpenquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:34 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Net dus 1.5 uur gereden (met een vriend ernaast)! Echt wel wennen, zo'n andere auto en dan ook nog benzine ipv diesel. Eerst effe op een parkeerplaats geoefend met optrekken. Daarna van Apeldoorn via de snelweg naar Deventer en binnendoor door Twello etc. weer terug. Hij is gelukkig niet afgeslagen, maar ik heb wel het gevoel veeel minder controle over de auto te hebben(vooral filerijden en drukke rotondes
)
Daar ben ik ook een beetje bang voor.Op dit moment les ik in een VW Golf uit 2004,diesel en daar ben ik zo aan gewend geraakt,logisch natuurlijk.Ik ben dan ook een beetje bang voor de dag dat ik in een andere,waarschijnlijk benzine auto moet gaan rijdenquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:34 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Net dus 1.5 uur gereden (met een vriend ernaast)! Echt wel wennen, zo'n andere auto en dan ook nog benzine ipv diesel. Eerst effe op een parkeerplaats geoefend met optrekken. Daarna van Apeldoorn via de snelweg naar Deventer en binnendoor door Twello etc. weer terug. Hij is gelukkig niet afgeslagen, maar ik heb wel het gevoel veeel minder controle over de auto te hebben(vooral filerijden en drukke rotondes
)
Hier ook, ik les in een Toyota Auris en mijn ouders hebben een Opel Zafira. Maar over 2/3 weken wordt die vervangen door een Toyota Prius, een automaatquote:Daar ben ik ook een beetje bang voor.Op dit moment les ik in een VW Golf uit 2004,diesel en daar ben ik zo aan gewend geraakt,logisch natuurlijk.Ik ben dan ook een beetje bang voor de dag dat ik in een andere,waarschijnlijk benzine auto moet gaan rijden
Een automaat ook nog eens,zonde man! Ik denk niet dat ik voorlopig iemand zo gek krijg zijn/haar auto te mogen lenen.Ik heb mn pa nog nooit zo benauwd zien kijken nadat ik vroeg of zijn Opel Astra nou heel anders zou rijden dan mijn geliefde Golfjequote:Op woensdag 17 maart 2010 19:00 schreef jacobras het volgende:
[..]
Hier ook, ik les in een Toyota Auris en mijn ouders hebben een Opel Zafira. Maar over 2/3 weken wordt die vervangen door een Toyota Prius, een automaat. Dat wordt auto's lenen
![]()
Het is wel de bedoeling dat je hem dan haalt ja. Mocht het onverhoopt toch niet lukken, dan kun je een dag na je theorie weer een nieuwe datum reserveren voor het theorie-examen. Je kunt je ttt iig niet verplaatsen. Dus mocht je voor half april je theorie nog niet gehaald hebben dan heb je dus een probleem (lees: je bent je geld kwijt).quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:02 schreef BBoelie het volgende:
Ik moet morgen voor m'n theorie, maar ik vroeg me iets af. Mijn instructeur heeft voor half april al m'n TTT aangevraagd en in principe moet je daarvoor je theorie hebben. Betekend het dan dat ik hem op de datum van m'n TTT moet hebben of dat ik hem al moet hebben tijdens de aanvraag?
Kortom moet ik hem morgen echt zien te halen of is er nog een mogelijkheid als het niet lukt?
succes! 8 uur is erruuug vroeg. Overal schoolkinderen waar je goed op moet lettenquote:Op donderdag 18 maart 2010 20:44 schreef Subbu het volgende:
Morgen om 8 uur moet ik afrijden![]()
Ik vind het eerlijk gezegd toch wel wat spannend worden, het is mijn eerste keer.
Suc6! Je gaat hem gewoon halenquote:Op donderdag 18 maart 2010 20:44 schreef Subbu het volgende:
Morgen om 8 uur moet ik afrijden![]()
Ik vind het eerlijk gezegd toch wel wat spannend worden, het is mijn eerste keer.
Gefeliciteerd! Gaaf hoor,je eigen pasjequote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:24 schreef Subbu het volgende:
Hier even een update!
Ik ben vanochtend 8:45 plaatselijke tijd in Heerenveen geslaagd.
Het rijden over het algemeen goed maar er was wel een klein foutje toen er een fietser van rechts kwam, ik zou remmen, dat deed hij ook. Toen dacht ik dat ik wel door kon rijden maar toen deed hij dat ook weer. Dat leverde een beetje een lastige situatie op. Gelukkig was het voor de rest vrij rustig op de weg en verliep het goed. Nu naar huist om het kaartje aan te vragen
Het eerste wat mijn instructeur zei was dat ik vooral veilig moest rijden, als ik een afslag/uitrit mis moest ik vooral letten op veiligheid en niet op de route. Als het nog kan moet je het doen, maar als je het te laat merkt moet je gewoon voorbij rijden. Beter een afslag missen dan een gevaarlijke situatie creeëren. Ik heb nooit commentaar gehad op het missen van een afslag als ik het vergat.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:31 schreef Purdey het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Gaaf hoor,je eigen pasje![]()
Ik heb vanmiddag les gehad,instructeur was een kwartier eerder.Had de eerste vier uur vrij,en had toen besloten lekker vroeg bij mij te zijn 'gewoon,omdat ik leuk gezelschap ben'.
Rijles ging wel lekker,op een bocht na..Ik reed ongeveer 50,en ineens zei hij 'hier naar links' Ik keek,maar dacht dat ik daar niet in kon,dus reed een stukje door,en zag toen ineens dat het wel kon.Dus ik met 50 km per uur,in z'n drie een freaking scherpe bocht nemen.Ik voelde me heel erg 'A-team' achtig bezig.De motor sloeg af,auto achter me schrok zich rot,en instructeur lief zei 'Zou je,dat nóóit meer willen doen?Dat was écht heel gevaarlijk!' (Stiekem vond ik het wel tof hihi
)
naar mijn idee kan je niet teveel vooruit kijken....Ok als je op een druk punt zit is het toch ook erg belangrijk om direct rondom je auto de boel in de gaten te houden. Maar verder is het voornaamste om vooruit te kijken zodat je op tijd op veranderingen , gevaarlijke situaties enz kan reageren.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 03:51 schreef twiFight het volgende:
Heerenveen, daar moet ik waarschijnlijk ook afrijden. Vond je het lastig? In de zin van: was het druk op de weg, etc?
Ben vorige les voor het eerst de snelweg op gegaan. Erg tof, rijdt tenminste lekker door, alleen kijk ik nog teveel vooruit (waar ik heen ga) terwijl ik alle tijd heb om om me heen te kijken. Tevens ben ik nog teveel met het rijden zelf bezig om op de borden te letten, dus heb regelmatig geen idee hoe hard ik mag (A). Er zit wel vooruitgang in maar denk niet dat ik aan 30 lessen genoeg heb. Ben geen natuurtalent iig.
quote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:38 schreef DiabloSam het volgende:
19,5 les gehad van 1,5 uur...praktijk examen afgelopen dinsdag geslaagd!!!!![]()
![]()
Cool, ben benieuwd naar de foto's!quote:Ik ben verliefd! Ik heb vanochtend een Opel Corsa C gekocht! Echt een we-reld deal. M'n vader heeft in de goede oude tijd motorvoertuigentechniek 'gestudeerd' en er is echt nikssss mis mee. Het is een zwarte uit het jaar 2002. 65.000 kilometer op de teller, zonnedakje, airco, ingebouwde radio/cd die via het stuur bediend kan worden, stuurbekrachtiging, centrale deurvergrendeling.. Echt, wauw!
Nu m'n roze papiertje nog,, maar m'n rijles ging heel goed gisteren! Ik was zelfs trots.. Ik kreeg alleen een eindpunt en mocht daar zelf naar toe rijden, 3 x achter elkaar best wel ver van elkaar verwijderd.. Echt heerlijk om zo zelfstandig een beetje te karren.
Bij interesse kan ik er (vanavond denk ik?) wel een paar fotootjes op knallen!
Ben beniewd!quote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:08 schreef Kimpossible het volgende:
Alle geslaagden gefeliciteerd! En GuitarJJ, zeker wel lekker dat je nu ein-de-lijk kan rijden?
Ik ben verliefd!Ik heb vanochtend een Opel Corsa C gekocht! Echt een we-reld deal. M'n vader heeft in de goede oude tijd motorvoertuigentechniek 'gestudeerd' en er is echt nikssss mis mee. Het is een zwarte uit het jaar 2002. 65.000 kilometer op de teller, zonnedakje, airco, ingebouwde radio/cd die via het stuur bediend kan worden, stuurbekrachtiging, centrale deurvergrendeling.. Echt, wauw!
Nu m'n roze papiertje nog,, maar m'n rijles ging heel goed gisteren! Ik was zelfs trots.. Ik kreeg alleen een eindpunt en mocht daar zelf naar toe rijden, 3 x achter elkaar best wel ver van elkaar verwijderd.. Echt heerlijk om zo zelfstandig een beetje te karren.
Bij interesse kan ik er (vanavond denk ik?) wel een paar fotootjes op knallen!
Blij!
Het was een particulier. Hij zei al dat ik vanochtend wel langs kon komen en hij noemde al een lagere prijs, dus ik vermoede al dat er ook iemand anders zou komen en dat hij mij achter de hand wilde houden.. Wel iig netjes dat hij laat weten dat de auto weg isquote:Op zaterdag 20 maart 2010 16:26 schreef twiFight het volgende:
Tsja balen, kan gebeuren. Autoverkopers die per sé willen dat je snel beslist zijn 9 op de 10 keer oplichters die niet willen dat je de auto nauwkeurig bekijkt van te voren.
Whaha, zou ik ook wel eens willen proberen, gewoon een keertje lekker hard doorrijden overalquote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:31 schreef Purdey het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Gaaf hoor,je eigen pasje![]()
Ik heb vanmiddag les gehad,instructeur was een kwartier eerder.Had de eerste vier uur vrij,en had toen besloten lekker vroeg bij mij te zijn 'gewoon,omdat ik leuk gezelschap ben'.
Rijles ging wel lekker,op een bocht na..Ik reed ongeveer 50,en ineens zei hij 'hier naar links' Ik keek,maar dacht dat ik daar niet in kon,dus reed een stukje door,en zag toen ineens dat het wel kon.Dus ik met 50 km per uur,in z'n drie een freaking scherpe bocht nemen.Ik voelde me heel erg 'A-team' achtig bezig.De motor sloeg af,auto achter me schrok zich rot,en instructeur lief zei 'Zou je,dat nóóit meer willen doen?Dat was écht heel gevaarlijk!' (Stiekem vond ik het wel tof hihi
)
Jup, ik heb mn rijbewijs nu 3 dagen. Ik heb gelest in een VW Polo diesel, en nu rijd ik in een ford fiesta, een benzineauto. Het is ff wennen aan het kleinere formaat en ik heb nog wat problemen met wegrijden.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:18 schreef twiFight het volgende:
Zijn er overigens ook mensen die moeite hebben met overschakelen van lesauto naar auto van ouders/zelfgekochte auto/whatever?
quote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:18 schreef Kimpossible het volgende:
Fotospam!!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(inclusief)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
Pretty huh?
![]()
![]()
![]()
![]()
Veel te weinigquote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:30 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Moooi joh! Wat heb je ervoor betaald als ik het vragen mag?
Sjieke bak hoor. Rijd zelf een Vectra.quote:Op zondag 21 maart 2010 14:28 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Veel te weinig3600 euro. Die meneer had geen zin in schorriemorrie over de vloer en vond mij wel tof, dus dit was genoeg.Voel me bijna een dief!
Tis gewoon echt een lot uit de loterij, zowat. M'n vader heeft hem helemaal gechecked en het is écht net zo mooi als het dus leek.. Ongelooflijk!
Ik ook, ik denk dat ik eerst even goed in de wijk ga oefenen met een benzineauto voor ik ermee de snelweg opknal of op zaterdagmiddag naar de stadquote:Op woensdag 17 maart 2010 18:32 schreef Purdey het volgende:
[..]
Daar ben ik ook een beetje bang voor.Op dit moment les ik in een VW Golf uit 2004,diesel en daar ben ik zo aan gewend geraakt,logisch natuurlijk.Ik ben dan ook een beetje bang voor de dag dat ik in een andere,waarschijnlijk benzine auto moet gaan rijden![]()
Wel stoer hoor,lijkt me heel vreemd om ineens alleen te gaan rijdenGeniet er lekker van,guitar!
Ach daar ben je zo aan gewend. Een paar keer met een benzine auto uit stilstand wegrijden en je hebt het al onder de knie.quote:Op zondag 21 maart 2010 18:32 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ook, ik denk dat ik eerst even goed in de wijk ga oefenen met een benzineauto voor ik ermee de snelweg opknal of op zaterdagmiddag naar de stad.
hier was het voor een gunstige tijd 4 weken. Eerder kon ook al, maar dan krijg je een ongunstige tijd.quote:Op zondag 21 maart 2010 18:36 schreef CherryLips het volgende:
Hoeveel tijd zit er eigenlijk tussen het aanvragen van de praktijk en het examen zelf?
Bij mij zitten er 5 weken tussen, maar ik denk dat er minder tijd tussen had kunnen zitten. Van wat ik gezien heb bij andere leerlingen, die een herexamen nodig hadden, zat er 1 maand tussen.quote:Op zondag 21 maart 2010 18:36 schreef CherryLips het volgende:
Hoeveel tijd zit er eigenlijk tussen het aanvragen van de praktijk en het examen zelf?
Ik heb 4 lessen gehad nu en 3 verschillende instructeurs. Het is een familiebedrijf, dus elke keer kan ik iemand anders hebben (ze zijn met zijn drieën, dus ik heb ze allemaal 1x gehad). Of het helpt kan ik nog niet zeggen na zo'n korte tijd.quote:Op zondag 21 maart 2010 21:14 schreef twiFight het volgende:
Zijn er ook mensen die meerdere instructeurs gehad hebben? En heeft dat geholpen?
Ik heb 2 andere instructeurs gehad voor 3-5 lessen. Ik heb een goede ervaring met 1, maar dat is niet mijn 'vaste' instructeur helaas en het heeft geen zin meer om te wisselen, want mijn examen is al bijna in zichtquote:Op zondag 21 maart 2010 21:14 schreef twiFight het volgende:
Zijn er ook mensen die meerdere instructeurs gehad hebben? En heeft dat geholpen?
Valt voor zo'n hele nette auto heel erg mee!quote:Op zondag 21 maart 2010 14:28 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Veel te weinig3600 euro. Die meneer had geen zin in schorriemorrie over de vloer en vond mij wel tof, dus dit was genoeg.Voel me bijna een dief!
Tis gewoon echt een lot uit de loterij, zowat. M'n vader heeft hem helemaal gechecked en het is écht net zo mooi als het dus leek.. Ongelooflijk!
Dit heb ik dusook precies!!...maar als je het voor je zelf kan beargumenteren dan is het toch goed? lijkt mij?...als je je rijbewijs hebt dan rijd je toch ook op je eigen manier? ..maarja...jemoet idd eerst langs het examenquote:Op maandag 22 maart 2010 15:18 schreef twiFight het volgende:
Ja dat te voorzichtig rijden word ik ook moe van. Ik ben nou eenmaal een rustig persoon die niet vaak met haast de weg op gaat. Ik vind het dus ook geen probleem om even achter een langzame fietser of zo te blijven hangen als ik 50 m verder de afslag moet hebben, maar dan vraagt hij zo heel subtiel (not) "waarom ga je zo langzaam?" en dan weet ik alweer dat hij wil dat ik doorrij. Maar ik wacht liever. Meh, op het examen moet ik doorrijden, dus maar beter dat ik het leer, I guess.
Ik herken het probleem. Tijdens mijn rijlessen zat ik ook vaak achter een fietser zonder een auto achter me, en mn instructeur wou dan dan ik er voorbij ging terwijl ik nog 200m te klaren had voordat ik rechtsaf zou slaan. Die 10-15 seconden tijdwinst wegen voor mij niet op tegen het risico.quote:Op maandag 22 maart 2010 15:18 schreef twiFight het volgende:
Ja dat te voorzichtig rijden word ik ook moe van. Ik ben nou eenmaal een rustig persoon die niet vaak met haast de weg op gaat. Ik vind het dus ook geen probleem om even achter een langzame fietser of zo te blijven hangen als ik 50 m verder de afslag moet hebben, maar dan vraagt hij zo heel subtiel (not) "waarom ga je zo langzaam?" en dan weet ik alweer dat hij wil dat ik doorrij. Maar ik wacht liever. Meh, op het examen moet ik doorrijden, dus maar beter dat ik het leer, I guess.
Ik heb ook om 8:55 examenquote:Op maandag 22 maart 2010 16:47 schreef MelR het volgende:
[..]
Dit heb ik dusook precies!!...maar als je het voor je zelf kan beargumenteren dan is het toch goed? lijkt mij?...als je je rijbewijs hebt dan rijd je toch ook op je eigen manier? ..maarja...jemoet idd eerst langs het examen...ik heb 29 maar om 5 voor 9 examen...en ik ben echt zenuwachtig...al kan ik het wel, alleen het idee dat het nu voor het eggie is he!!..
ja idd ik ben liever te voorzichtig dan dat ik (op de fiets) straks ergens onder lig of (in de auto) iemand onder me of ergens tegenaan zit!..En ik heb mezelf aangeleerd om als ik loop, of fiets zo ver mogelijk bij vrachtwagens vandaan te blijven..dus de eerste keren dat ik een vrachtwagen op een tweerichtingsweg mijn kant op zag komen moest ik wel even slikkenquote:Op maandag 22 maart 2010 16:58 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb geleerd om op de fiets heel voorzichtig te zijn, dat merk ik nu ook in de auto. Als er iets anders is dan anders of als een auto iets te snel op me af komt rijden, dan reageer ik door te remmen. Zelfs al heb ik voorrang. Ook op rotondes buiten de bebouwde kom: ik zie fietser rijden en rem automatisch, terwijl ik voorrang heb. En dan ziet de automobilist of de fietser dat ik twijfel, en dan rijden ze inderdaad door.
Vandaag had ik trouwens één ingreep: het stoplicht vloog op oranje en ik vond dat ik niet op tijd kon remmen, m'n instructeur vond van wel en trapte dus vol op de rem. Alle zooi die op de achterbank lag vloog naar voren en we stonden iets over de streep. Dat remmen vond ik zelf gevaarlijker dan doorrijden, maar hey, wie ben ik. Hij begon over flitsers en boetes voor door rood rijden etc, en dat hij al even op oranje stond. Maar ik weet zeker dat ik niet door rood had gereden, maar goed. Eerst kreeg ik te horen dat ik niet moest remmen als het stoplicht al een tijdje op groen stond met het idee 'hij gaat zo op oranje', nu jakkerde ik een keer een beetje door, vond ik dat ik niet meer kon remmen, en dan doet hij het.
Zo vermoeiend. Damned if you do, damned if you don't.
ja zo voel ik het soms ook!quote:Zo vermoeiend. Damned if you do, damned if you don't.
Zo herkenbaar! Ik doe precies hetzelfdequote:Op maandag 22 maart 2010 11:49 schreef CherryLips het volgende:
Ook heb ik nog geen goed overzicht: als iets afwijkt van de rest, ga ik gelijk langzamer rijden. Zijn de stoplichten kapot? Dan rem ik af voor ik besef dat ik op een voorrangsweg zit.
In de woonwijk rij ik dan weer te snel.
Snelweg ging goed, alleen ik wist dat ik ergens de afslag moest hebben en ik besloot achter de vrachtwagens te gaan rijden, terwijl ik er achteraf gezien nog wel voorlangs had gekund. Maar ja, voor hetzelfde geld denk ik: O, daar kan ik nog makkelijk voor langs! En dan toch niet.
Mag je al examen doen Lammetje? Wat ben je dan ineens snel vooruit gegaanquote:Op dinsdag 23 maart 2010 08:43 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Zo herkenbaar! Ik doe precies hetzelfde
En ik zie dat veel mensen om 5 voor 9 af moeten rijden: ik ook
Mijn instructeur zei precies hetzelfdequote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:05 schreef Hitomi het volgende:
Gisteren mijn eerste rijles gehad
Ik vond het echt ontzettend leuk. Voor nu afgerekend met het gaspedaal en het sturen, morgen mag ik weer en dan nemen we waarschijnlijk de andere pedalen voor rekening... spannend!
Mijn instructeur zei wel dat ik feeling had voor autorijden, da's ook weer mooi meegenomen!
Ik rij trouwens bij Harwil in Zwolle.
Ik mocht ook alles gelijk zelf doen, dus ook schakelen enzo, alleen terugschakelen werd dus later uitgelegd. Gewoon de woonwijk in, lessen daarop even de rijksweg op waar je 80 mag en vervolgens de snelweg op.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:24 schreef twiFight het volgende:
Toch grappig hoe er zoveel verschil tussenzit.
Ikzelf mocht de eerste rijles gelijk alles doen, maar zijn we wel op het industrieterrein gebleven (lekkere brede wegen;)). En collega van mij heeft 4 lessen alleen maar mogen sturen. Mijn vriendin mocht de tweede rijles gelijk de snelweg op (ik pas bij les 15 of zo).
Overigens vond ik het niet eens zo moeilijk om gelijk alles zelf te doen, alleen als er dan een situatie was dat er meerdere dingen tegelijk gebeurden (terugschakelen + afslaan + tegenligger of zo) dan schoot ik wel flink in de paniek en ging het mis.
Geen probleemquote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:35 schreef CherryLips het volgende:
Bij de TTT kun je vrijstellingen verdienen voor bijzondere verrichtingen, dus je zult nu nog een paar keer moeten inparkeren, bochtje achteruit, etc.
Yepquote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:37 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Geen probleemIs fileparkeren ook mogelijk onderdeel van het examen?
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:54 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Mijn instructeur zei precies hetzelfde![]()
Ik mocht wel al meteen alles doen
En ik heb net m'n theorieexamen gehaald
Dat wordt er bij mij zowat ingeslagenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:16 schreef Purdey het volgende:
Nou moe zeg,ik mocht de eerste twee dubbele lessen alleen maar gas geven en sturen![]()
Bij dubbele les nummer drie mocht ik pas remmen.En na zes dubbele lessen pas schakelen.Geoefend op een parkeerterrein,wat een drama.En nu kan ik me niet meer voorstellen wat ik daar nou zo moeilijk aan vond![]()
Verder is mijn instructeur volgens mij vrij laks,ik weet nu bijv. nog niet eens hoe de dashbord verlichting aan moet,en hoe ik stadslicht/dimlicht/grootlicht moet voeren..
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:54 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Mijn instructeur zei precies hetzelfde![]()
Ik mocht wel al meteen alles doen
En ik heb net m'n theorieexamen gehaald
Dat weet ik weer wel,toevallig veel met regen gereden.En een keer op een spek-spekgladde weg,wat was dat koelquote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:22 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat wordt er bij mij zowat ingeslagen. Alleen ruitenwissers enzo vergeet ik steeds, omdat ik niet zo vaak met regen heb gereden.
Goeie! Dat moet ik ook eens vragen aan mijn instructeur. Ik zie mezelf ook al een paar uur op een benzinestation staan omdat ik echt niet weet hoe zoiets werktquote:Op dinsdag 23 maart 2010 14:18 schreef CherryLips het volgende:
Ik had aangegeven dat ik een keertje wilde tanken, leek me wel handig om te kunnen (ik zag mezelf al helemaal staan, eerste keer alleen tanken... 'Euh, hoe moet dit?').
Ik mag 9 april pas, dus niet 29 maart helaasquote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:43 schreef Purdey het volgende:
[..]
Mag je al examen doen Lammetje? Wat ben je dan ineens snel vooruit gegaan![]()
Ik kan vrijdag pas weer lessen,normaal had ik vandaag gereden,maar instructeur zat vol![]()
Nu vrijdag om 15:40,lekker in de spits,op vrijdagmiddag in Rotterdam.Ik haat de spits in Rotterdam omdat je geen meter vooruit komt
Dus na 12 uur mocht je pas schakelen? Toen had ik mijn auto al best goed onder controle (pas na 25 lessen echt goed).quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:16 schreef Purdey het volgende:
Nou moe zeg,ik mocht de eerste twee dubbele lessen alleen maar gas geven en sturen![]()
Bij dubbele les nummer drie mocht ik pas remmen.En na zes dubbele lessen pas schakelen.Geoefend op een parkeerterrein,wat een drama.En nu kan ik me niet meer voorstellen wat ik daar nou zo moeilijk aan vond![]()
Verder is mijn instructeur volgens mij vrij laks,ik weet nu bijv. nog niet eens hoe de dashbord verlichting aan moet,en hoe ik stadslicht/dimlicht/grootlicht moet voeren..
Aww, balen. Heb je nog steeds geen datum dan? Ik heb wel vergelijkingsmateriaal gehad en nu wil ik die andere instructeur, maar dat heeft geen zin meer, helaasquote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:55 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dat weet ik weer wel,toevallig veel met regen gereden.En een keer op een spek-spekgladde weg,wat was dat koelVan de week gingen we tanken,vroeg hij of ik de tankdop even wilde opendrukken..Euhm?!?
Ik vind het na ruim 55 lessen een beetje vervelend om nog van instructeur te wisselen,maar soms zou ik willen dat ik iets opmerkelijker had geweest.Je hebt natuurlijk ook nooit echt vergelijkingsmateriaal,tenzij je een keer met een andere instructeur rijd.Voorlopig komen er weer tien lessen bij *zucht*
Dan weet je in ieder geval hoe je het tijdens je examen niet moet doen. 4 Lessen voor je examen is toch nog zat?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:08 schreef 2na het volgende:
Holy shit, dit voelt kut!
Net 2 uur gelest, nu nog maar 4 lessen en ik reed SLECHT, mijn god! Mijn instructrice zegt dat dat goed is, zodat ik aan mezelf werk en eens flink word ondergedompeld, maar ik schaam me bijna voor mijn prestatie van net. Ik leek wel alles fout te doen, vooral het eerste uur, het 2de uur ging het al iets beter maar nog steeds drama!
Iemand die dit gevoel kent zo vlak voor zijn examen?
Yea maybe! Zoieso ben ik soms een slordige aap, maar mijn grote fout is, als ik een fout maak, ga ik dat complet analyseren in mijn hoofd! TIJDENS DE RIJLES, kortom, dan rijd ik door, en ben ik met mijn gedachten nog bij dat andere!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:12 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Dan weet je in ieder geval hoe je het tijdens je examen niet moet doen. 4 Lessen voor je examen is toch nog zat?
Ik herken het trouwens niet. Bij mij was het bij m'n TTT precies andersom. De lessen ervoor gingen best wel redelijk (zodat ik in ieder geval vrijstelling zou krijgen) en tijdens mijn TTT heb ik álles verkeerd gedaan. Ik merkte toen pas dat ik voor geen meter zelfstandig kon rijden en dat moest ik dus tijdens mijn TTT plotseling doen. Dat was best even schrikken
Misschien moet je dan proberen om die fouten gewoon los te laten. Als ik al mijn fouten zou gaan analyseren, dan was ik een dag na mijn rijles nog steeds bezigquote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:15 schreef 2na het volgende:
[..]
Yea maybe! Zoieso ben ik soms een slordige aap, maar mijn grote fout is, als ik een fout maak, ga ik dat complet analyseren in mijn hoofd! TIJDENS DE RIJLES, kortom, dan rijd ik door, en ben ik met mijn gedachten nog bij dat andere!
Maarja, morgen vroeg weer 2 uur rijlessen, en zaterdag nog 2.. dus ik ga ervan uit dat het dan wel goed moet komen, zijn die 4 alle 4 zuur, dan heb ik slechte hoop voor het bewijsje;)
quote:Nou moe zeg,ik mocht de eerste twee dubbele lessen alleen maar gas geven en sturen
Bij dubbele les nummer drie mocht ik pas remmen.En na zes dubbele lessen pas schakelen.Geoefend op een parkeerterrein,wat een drama.En nu kan ik me niet meer voorstellen wat ik daar nou zo moeilijk aan vond
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:24 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Misschien moet je dan proberen om die fouten gewoon los te laten. Als ik al mijn fouten zou gaan analyseren, dan was ik een dag na mijn rijles nog steeds bezig
En zelfs áls je volgende rijlessen heel slecht gaan, hoeft dat niet te betekenen dat je niet je rijbewijs kunt halen. Het praktijkexamen is toch niet voor niets aangevraagd? Ze denken namelijk dat jij er dan klaar voor bent
Ik moet nog 2.5 week wachten en dat duurt nog veel te lang voor mijn gevoelquote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:39 schreef 2na het volgende:
[..]
Yep.
Dat hoop ik dus ook, dat ik gewoon een goed examen rijd, maarja, ergens ligt dat ook aan mij! En begrijp me niet verkeerd, ik zou een prima examen kunnen rijden, maar dan moeten die slordigheden van vandaag er echt uit! Ah wie weet komt het allemaal goed!
Ging jij binnenkort ook afrijden?
hahaha typo van het jaar ^^quote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:22 schreef TheGloaming het volgende:
Vandaag de tweede les gehad. Helling trekken en keren door middel van halve draai en steken gehad. Instructeur was tevreden en ik zelf eigenlijk ook wel. Merk nu al dat alles veel meer een autisme wordt dus dat is positief![]()
Ik doe trouwens ook RIS en mocht wel alles bij de eerste les al zelf doen (inclusief terugschakelen) op de openbare weg. Dus RIS is niet altijd de eerste paar lessen alleen maar gassen
Ik rij ook in omgeving Arnhem. Ik heb geen idee waar die kerk in Huissen is, terwijl ik minstens de helft van m'n lessen in Huissen rijquote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:05 schreef CherryLips het volgende:
Ik krijg ook vaak de opdracht: rij naar de kerk van Huissen.
Eh, waar?Maar goed, de kerk staat altijd in het centrum, dus dat scheelt.
Nou, ik weet het niet hoor. Het boekje doorlezen duurde al een paar uur + oefenen met examens duurde ook 2 uurtjes. Ik begon twee weken van tevoren met leren. Misschien kan jij het wel in 1 avondje, wie weet...quote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:39 schreef Satonkol het volgende:
Hoe lang duurt het ongeveer om de theorie onder de knie te krijgen? Heb eindelijk tijd om mijn theorie te leren via dat ANWB boekje. Zou het in een middag/avond lukken?
Bedankt, ik ga morgen maar eens beginnen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:41 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Nou, ik weet het niet hoor. Het boekje doorlezen duurde al een paar uur + oefenen met examens duurde ook 2 uurtjes. Ik begon twee weken van tevoren met leren. Misschien kan jij het wel in 1 avondje, wie weet...
Hoe lang van te voren moet je eigenlijk het examen reserveren?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:26 schreef jacobras het volgende:
Zojuist theorie examen aangevraagd, woensdag 7 april om 15:00 mag ik examen doen. Best wel spannend, al ben ik er al eens eerder geweest voor rijbewijs AM
.
Hangt er net vanaf welke datums er nog vrij zijn. Ik heb het net aangevraagd, 7 april was de dichtstbijzijnde datum (in Zwolle). Eventuele wijzigingen kun je tot één week voor de datum doorgeven.quote:Hoe lang van te voren moet je eigenlijk het examen reserveren?
Zeg er dan wat van! In mijn eerste rijles mocht ik de eerste kilometers alleen maar gasgeven en sturen. Toen ik meteen klaagde liet mijn instructeur het aan mij over, en dat ging prima! Soms moet je je instructeur een beetje opjagen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:16 schreef Purdey het volgende:
En als je nou straks een eigen auto kooptquote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:49 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb vandaag les gehad in een nieuwe lesauto, godsamme wat een gekloot.. op een gegeven moment kreeg ik zoveel commentaar van mijn rijinstructeur dat ik gewoon in huilen ben uitgebarsten..Het werd me gewoon te veel. Ben sowieso al iemand die gemakkelijk stresst en nu helemaal al omdat ik volgende week donderdag weer opnieuw op moet en dan moet je ook nog eens in een compleet andere auto rijden die natuurlijkwel van alle snufjes voorzien is. Allemaal leuk en aardig, maar ik wil toch in de oude auto afrijden. Puur omdat ik dat gewend ben, al moet ik er wel bij zeggen dat aan het einde ik de auto wel fijner vond met sturen etc, dan de huidige.. Maargoed, voor de rest ben ik er totaal niet bekend mee en ben bang dat het daardoor compleet fout gaat aflopen volgende week
Veel succes morgen!quote:Op woensdag 24 maart 2010 07:59 schreef BlackRhino het volgende:
Morgen 8.55 afrijdenGbruiken jullie bij het stilstaan voor stoplicht op helling de voetrem of de handrem?
Ik ben de tel al kwijt. De eerste rijlessen was het standaard minstens 15 keer, daarna 2-3 keer en toen 0-1 keer. Ik heb het vandaag weer 1 keer gepresteerdquote:Op woensdag 24 maart 2010 13:27 schreef BlackRhino het volgende:
Da's een vrouwen-iets geloof ik, ik heb werkelijk nog nooit een auto of motor laten afslaan.... dat voel je toch aanO wacht, 1x de motor, maar dat kwam omdat het -5 was en ik koude handen had, en dus geen gevoel meer
hoiquote:Op woensdag 24 maart 2010 07:59 schreef BlackRhino het volgende:
Morgen 8.55 afrijdenGbruiken jullie bij het stilstaan voor stoplicht op helling de voetrem of de handrem?
Al een examen aangevraagd? Meestal duurt dat wel zo'n 6 weken, dus dan zou ik die 5 lessen spreidenquote:Op woensdag 24 maart 2010 15:44 schreef Trusten het volgende:
Vandaag zei m'n instructeur dat hij inschat nog 5 lessen en dan mag ik afrijden
Wachttijd is ongeveer 3 a 4 weken momenteel zei hij, maar zal hem er zeker aan herrineren het snel aan te vragenquote:Op woensdag 24 maart 2010 16:52 schreef GuitarJJ het volgende:
Al een examen aangevraagd? Meestal duurt dat wel zo'n 6 weken, dus dan zou ik die 5 lessen spreiden
Denk het wel jaquote:Op woensdag 24 maart 2010 13:41 schreef BlackRhino het volgende:
Bij twijfel: gewoon GAS!
Ik ben volgens mij hier wel de enige met motorrijbewijs maar zonder autorijbewijs
Ja maar dan heb ik de tijd om eraan te wennen en krijg ik niet bij iedere bocht commentaar van mijn rijinstructeur.. Ten tweede is het voor mij best wel naja vervelend om 2 lessen voordat je opnieuw gaat afrijden een compleet andere auto voor je krijgt. Daar word ik iig zenuwachtig vanquote:Op woensdag 24 maart 2010 08:01 schreef BlackRhino het volgende:
[..]
En als je nou straks een eigen auto kooptMoet je ook aan wennen natuurlijk.
Als je voor het cbr parkeert, dan vul je een paar vakjes in en dan ben je klaar, no worries.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:20 schreef BlackRhino het volgende:
Ik zie nu dat je het formulier zelfreflectie mee moet nemen naar je examen, heb ik m'n instructeur niet over gehoord, zal ie dat morgenochtend nog geven
Wat goed BR! Gefeliciteerdquote:
Proficiatquote:
Gefeliciteerd!!!quote:
hmm dus 5 voor 9 is wel een relaxte tijd? ik moet maandag, zelfde tijd!!! wat is trouwens ongeveer de tijd dat je bezig bent? een half uur?quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:06 schreef BlackRhino het volgende:
Haha, okeIk heb in totaal 12 lessen (uren) gehad. Examenritje was gewoon erg relaxed, weinig verkeer op straat, alles ging goed. Moest eerst een zelfstandige route rijden naar de schouwburg in het centrum, daar parkeeroefening gedaan (gewoon in vak), toen op "commando" rijden, ergens hellingproef gedaan, toen straatje keren en toen langzaam terug naar het CBR. Was nog geen half uur.
Hij had helemaal geen op- of aanmerkingen, gewoon goed
quote:Hoe vraag ik een rijbewijs aan?
U vraagt het rijbewijs persoonlijk aan bij de Stadswinkel. U kunt een afspraak maken met de onderstaande link of door te bellen met de Stadswinkel.
Dat hangt geloof ik van de gemeente af. De meeste gemeentes hebben zo'n digitaal loket waar je die spullen kan aanvragen. Andere gemeenten hebben dat niet en dan moet je er zelf heen. Ik mag hopen dat Dordrecht wel zo'n digitaal loket heeftquote:Op donderdag 25 maart 2010 15:30 schreef BlackRhino het volgende:
Dus je moet het ZELF aanvragen OP het stadskantoor/gemeentehuisIk heb nu gewoon digitaal een afspraak gemaakt voor rijbewijs afname voor over 5 werkdagen.
Dit heb ik gewoon gedaan: http://www.dordrecht.nl/p(...)tPagina?F_PAGINA=651
Dus A had je al. Dat zie je geloof ik niet vaak. Ik doe het zoals de meesten andersomquote:Op donderdag 25 maart 2010 15:35 schreef BlackRhino het volgende:
Stiekeme ervaring niet, maar zoals gezegd ben ik nu 6 jaar actief motorrijder, dus het verkeersinzicht zat er al wel in, ging met name om het onder de knie krijgen van de auto zelf
Alfabetisch gezien is eerst A en dan B logischer natuurlijkquote:Op donderdag 25 maart 2010 15:36 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Dus A had je al. Dat zie je geloof ik niet vaak. Ik doe het zoals de meesten andersomEerst maar eens m'n B-praktijk halen over een maandje. Succes met je aanvraag verder. Heb je al een auto?
Zo een vermoeden had ik al. Heb je trouwens een heel nieuw pasje aanvragen of kunnen ze het er bijschrijven omdat je al een rijbewijs hebt?quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:38 schreef BlackRhino het volgende:
Oh wacht, je moet eerst z.s.m. een afspraak maken voor het aanvragen van rijbewijs, en dan kan je hem 5 werkdagen later pas ophalen...
What made you think that?quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:42 schreef BlackRhino het volgende:
Die optie had ik niet bij het kiezen, ik moet nu afspraak maken voor aanvragen rijbewijs, geen idee hoe het in z'n werking gaat maar ik vermoed dat ik gewoon een pasje krijgHeb nu nog zo'n papieren ding.
PS zie nu pas dat je een man bent, dacht hele tijd dat je een hete chick was!
Die had ik pas netquote:
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 25 maart 2010 15:06 schreef BlackRhino het volgende:
Haha, okeIk heb in totaal 12 lessen (uren) gehad. Examenritje was gewoon erg relaxed, weinig verkeer op straat, alles ging goed. Moest eerst een zelfstandige route rijden naar de schouwburg in het centrum, daar parkeeroefening gedaan (gewoon in vak), toen op "commando" rijden, ergens hellingproef gedaan, toen straatje keren en toen langzaam terug naar het CBR. Was nog geen half uur.
Hij had helemaal geen op- of aanmerkingen, gewoon goed
Vreselijk is dat punt he..quote:Op donderdag 25 maart 2010 10:33 schreef Hitomi het volgende:
Voor het eerst de grote rotonde van Zwolle gereden, vond 'm vrij lastig, was blij met de instructeur die me wees waar ik heen moest, haha! Er reed daar ook een vrachtwagen langs mij, wat ik toch nog behoorlijk eng vond..
Wat gaat dan slecht?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:44 schreef Linus. het volgende:
Ik heb nu ook al 31 rijlessen gehad maar het gaat nogsteeds erg slechtVreselijk is dat
Wel heb ik bijna mijn ttt
maar ik ben zeker geen natuurtalent![]()
Auto heb ik al wel helemaal onder de knie, het parkeren etc gaat ook wel goed.. Maar het is meer het kijken.. Elke keer loopt mijn instructice daar nog op te zeiken terwijl ik heus wel weet wat ik moet doen..quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:47 schreef Eix het volgende:
[..]
Wat gaat dan slecht?
Lukt het je niet om de auto onder de knie te krijgen of is het meer verkeersinzicht en kijken?
Lees mijn berichten maar eens terug toen ik op 31 lessen zatquote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:42 schreef Linus. het volgende:
[..]
Auto heb ik al wel helemaal onder de knie, het parkeren etc gaat ook wel goed.. Maar het is meer het kijken.. Elke keer loopt mijn instructice daar nog op te zeiken terwijl ik heus wel weet wat ik moet doen..
Laatste les ging ze me zelfs bij elke afslag er nog op wijzen dat ik eerst in mn binnenspiegel moest kijken en daarna buitenspiegel en over mijn schouder.. Hallo dat weet ik onderhand al wel hoor..
+ Ik ben volgens haar veel te onzeker.. Bijvoorbeeld het invoegen op de snelweg vind ik ook eng omdat ik nooit precies weet of het me wel gaat lukken etc..
Maar zo om 1 uur weer rijles dus ben benieuwd hoe het gaat
Ik ook niet, maar dat boeit me niet (meer). Ik hoop dat ik mijn rijbewijs haal over 2 weken en anders ga ik gewoon herexamen(s) doen. Er zijn wel slechtere bestuurders op de weg dan ikquote:
Dat afspraak maken is gewoon ambtenarenklets hoorquote:Op donderdag 25 maart 2010 15:42 schreef BlackRhino het volgende:
Die optie had ik niet bij het kiezen, ik moet nu afspraak maken voor aanvragen rijbewijs, geen idee hoe het in z'n werking gaat maar ik vermoed dat ik gewoon een pasje krijgHeb nu nog zo'n papieren ding.
PS zie nu pas dat je een man bent, dacht hele tijd dat je een hete chick was!
Lekker hoor Subbuquote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:08 schreef Subbu het volgende:
Ik heb vandaag mijn roze kaartje opgehaald, ben er erg blij mee!
De hele dag maar wat rondjes rijden over de paar wegen die hier zijn. Ik vermaak mij prima zo.
Wel even wennen, maar de prestatiedruk is juist minder dus rij ik wat losser. Dat bevalt me wel eigenlijk.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:20 schreef Purdey het volgende:
[..]
Lekker hoor Subbu
Niet vreemd dat er niemand meer naast je zit?
En vooral niet tussen 2 vrachtwagens in, zoals ik dat deedquote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:41 schreef Lammmetje het volgende:
Bij mijn TTT bleef ik achter een vrachtwagen met invoegen (heeeel dom) en daardoor heb ik veel fouten gemaakt, omdat ik de borden niet kon lezen en ze te laat zag. Als je voor een vrachtwagen kan gaan invoegen, moet je dat zéker doen!
WTH waarom heeft dat kleine autootje zo'n grote stellage op het dak staan? Bang dat het over het hoofd gezien wordt? Ik zou er nóóit in willen lessen!quote:
Met de leeftijd komt ook ervaring en zekerheid.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 00:10 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
En vooral niet tussen 2 vrachtwagens in, zoals ik dat deed![]()
Ik heb nu een paar lessen gehad sinds ik de lessen weer op heb gepakt. Ik ben een tijd terug (2 jaar ofzo) 4x gezakt voor praktijk waardoor ik erg onzeker ben. Het gaat nu erg goed. Ik vind vooral zelfstandig rijden makkelijk.
Nog geen examen gepland, volgende examen mogelijkheid was 12 april, wat een beetje vroeg was.
[..]
WTH waarom heeft dat kleine autootje zo'n grote stellage op het dak staan? Bang dat het over het hoofd gezien wordt? Ik zou er nóóit in willen lessen!
Dat heb ik inderdaad gemerkt. Ik had er zelfs geen moeite mee dat mijn instructeur met een nieuwe auto voor kwam rijden. Behalve dat hij een stuk feller reageert is er eigenlijk niks anders aan.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 01:31 schreef Subbu het volgende:
[..]
Met de leeftijd komt ook ervaring en zekerheid.
Ik ben nu 21 en ik weet zeker dat ik een stuk langer over mijn rijbewijs had gedaan dan wanneer ik 18 was. Je zult wel merken (als je dat niet al gedaan hebt) dat je een stuk rustiger en besluitvaster rijdt.
Thanks, ik zal er over nadenken. Wanneer en waar precies moet je afrijden?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:37 schreef 2na het volgende:
Heya Jacobus!
Kan gebeuren toch? Ik had dinsdag en woensdag echt de slechtste lessen die ik ooit had gehad, en dat terwijl ik over 4 dagen moet afrijden! Was dus helemaal niet meer zeker, en vandaag ging het eerste half uur ook echt niet goed. Ik zie wel, ik doe veel goed, maar soms kijk ik net niet goed genoeg en gaat het bijna fout of stamt de instructrice op de rem.. Dit gebeurde 2 keer het eerste half uur! Gelukkig les ik 2 uur en ging hierna eigenlijk alles nagenoeg "perfect"!
Kortom, probeer gewoon jezelf te blijven, denk thuis over elke domme fout na die je hebt gemaakt, en let er in het vervolg meer op! Het maakt niet uit, je hebt immers les, en niet voor niks!:)
Succes!
Toch maar weer proberen om voor je rijbewijs te gaan? Lijkt mij ook balen als ik 4x zou zakken voor 't examen. Waarschijnlijk blijf ik dan net zo vaak examen doen, totdat ik slaag. En ik heb mijn examen nog eerder dan 12 aprilquote:Op zaterdag 27 maart 2010 00:10 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
En vooral niet tussen 2 vrachtwagens in, zoals ik dat deed![]()
Ik heb nu een paar lessen gehad sinds ik de lessen weer op heb gepakt. Ik ben een tijd terug (2 jaar ofzo) 4x gezakt voor praktijk waardoor ik erg onzeker ben. Het gaat nu erg goed. Ik vind vooral zelfstandig rijden makkelijk.
Nog geen examen gepland, volgende examen mogelijkheid was 12 april, wat een beetje vroeg was.
[..]
WTH waarom heeft dat kleine autootje zo'n grote stellage op het dak staan? Bang dat het over het hoofd gezien wordt? Ik zou er nóóit in willen lessen!
Je moet die fouten zien als leermomenten. Ik heb echt zóveel fouten gemaakt, dat ik 99% van die fouten niet eens meer maak. Je leert er elke keer weer vanquote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:24 schreef Jac0bus het volgende:
Net weer 2 uur les gehad. Ik rij goed maar wat een kutfoutjes maak ik soms. ZO stom
Klopt, dat had ik met de dode hoek. Je denkt: dat over de schouder kijken is dikke onzin. En dan zit je een keer op de snelweg waar je naar de linkerbaan wil om in te halen en dan kijk je in je spiegels en dan zie je niks. Dan voor je het week zit je bijna bovenop die auto die in je dode hoek zat. Dat doe je dan nooit meer foutquote:Op zaterdag 27 maart 2010 12:35 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Toch maar weer proberen om voor je rijbewijs te gaan? Lijkt mij ook balen als ik 4x zou zakken voor 't examen. Waarschijnlijk blijf ik dan net zo vaak examen doen, totdat ik slaag. En ik heb mijn examen nog eerder dan 12 aprilen m'n instructeur heeft er wel vertrouwen in
[..]
Je moet die fouten zien als leermomenten. Ik heb echt zóveel fouten gemaakt, dat ik 99% van die fouten niet eens meer maak. Je leert er elke keer weer van(bijvoorbeeld bij een obstakel waar je linksom heen moet. Eerst gooide ik gewoon mijn stuur naar links zonder te kijken en toen zat ik bijna tegen een auto aan (kreeg een ingreep). Daarna heb ik nooit meer die fout gemaakt en heb ik altijd netjes gekeken
)
Dinsdag 30 maart om 10:45 in Nijmegen! Ik zie wel hoe het gaat, heb maandag avond nog 1 uur les.. en dan dinsdag voor het examen nog 1 uur!quote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:44 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Thanks, ik zal er over nadenken. Wanneer en waar precies moet je afrijden?
Hou ons op de hoogtequote:Op zaterdag 27 maart 2010 13:00 schreef 2na het volgende:
[..]
Dinsdag 30 maart om 10:45 in Nijmegen! Ik zie wel hoe het gaat, heb maandag avond nog 1 uur les.. en dan dinsdag voor het examen nog 1 uur!
Oooh, van die kleine foutjes. Ach, boeiend. Zoals je instructrice zei: het gebeurt iedereen wel eensquote:Op zaterdag 27 maart 2010 12:49 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Klopt, dat had ik met de dode hoek. Je denkt: dat over de schouder kijken is dikke onzin. En dan zit je een keer op de snelweg waar je naar de linkerbaan wil om in te halen en dan kijk je in je spiegels en dan zie je niks. Dan voor je het week zit je bijna bovenop die auto die in je dode hoek zat. Dat doe je dan nooit meer fout![]()
Ik had het meer over de ECHT stomme foutjes. Die maak ik dan ook maar 1 keer per les of minder zoals vandaag: per ongeluk in z'n drie zetten in plaats van z'n eenMijn instructrice zegt dat ze je daar echt niet om laten zakken omdat dat iedereen wel eens gebeurt, maar toch voelt dat behoorlijk stom als dat dan net op je examen gebeurt.
Succes alvastquote:Op zaterdag 27 maart 2010 13:00 schreef 2na het volgende:
[..]
Dinsdag 30 maart om 10:45 in Nijmegen! Ik zie wel hoe het gaat, heb maandag avond nog 1 uur les.. en dan dinsdag voor het examen nog 1 uur!
Mwah in mijn geval te vroeg, ik ben net 4 weken weer bezig met lessen.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 12:35 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Toch maar weer proberen om voor je rijbewijs te gaan? Lijkt mij ook balen als ik 4x zou zakken voor 't examen. Waarschijnlijk blijf ik dan net zo vaak examen doen, totdat ik slaag. En ik heb mijn examen nog eerder dan 12 aprilen m'n instructeur heeft er wel vertrouwen in
Echt tips die niet standaard zijn heb ik niet, zoals gewoon rijden zoals bij het lessen enzo.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 18:06 schreef MelR het volgende:
...ik ben maandag aan de beurt!..iemand nog tips?...
Is goed te doen in een paar daagjes. Wel even een mooi schematje maken misschien. En zelfdiscipline. Niet Fok!ken en leren proberen te combinerenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 17:45 schreef Satonkol het volgende:
Aankomende woensdag theorie gereserveerd en ik heb nog helemaal niet geleerd. Maar met Verjo oefenexamens en ANWB boek moet het wel lukken hoop ik
Ik moet ook nog maar iedereen vertelt mij dat kijken veruit het belangrijkste is. Dat je laat zien wat er om je heen gebeurt. Succes!quote:Op zaterdag 27 maart 2010 18:06 schreef MelR het volgende:
...ik ben maandag aan de beurt!..iemand nog tips?...
Dat je al eerder afgereden hebt is dan nu alleen maar in je voordeel. Je weet immers al hoe het spelletje werkt en wat je moet doen.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 18:52 schreef MelR het volgende:
ja, dat ga ik ook zeeeker doen! ook met uitstappen en wegrijden!!...maar dit is ook niet de eerste keer dat ik afrijd, 6 jr geleden al stuk of 5x afgeredenmaar ben nu zekerder, en wil het veel meer dan toen ik 18 was. en bedankt nog voor de tips!
Heb een paar uurtjes geleerd en zit al op 1/4. Het vrij makkelijk te begrijpen en zelden lees ik hetzelfde stuk twee keer.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 18:31 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Is goed te doen in een paar daagjes. Wel even een mooi schematje maken misschien. En zelfdiscipline. Niet Fok!ken en leren proberen te combineren![]()
Nog nooit tegengekomen tijdens het lessen. Wel vannochtend een rouwstoet, die heb ik maar effe lekker voorgelatenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 21:14 schreef Satonkol het volgende:
[..]
Heb een paar uurtjes geleerd en zit al op 1/4. Het vrij makkelijk te begrijpen en zelden lees ik hetzelfde stuk twee keer.
Hoe vaak kom je eigenlijk militaire colonnes tegen? aangezien dit best wel vaak benadrukt wordt
Ach, zo moeilijk/veel is het nietquote:Op zaterdag 27 maart 2010 21:21 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Nog nooit tegengekomen tijdens het lessen. Wel vannochtend een rouwstoet, die heb ik maar effe lekker voorgelaten![]()
Ik kreeg er trouwens wel gewoon een vraag over. Ik denk dat ze weten dat iedereen denkt van "ach dat sla ik over, ik kom toch nooit zo'n colonne tegen".
Ik had al een buitenlands rijbewijs dus het gevoel van autorijden had ik al. Ik reed daar wel alleen maar automaat dus schakelen kon ik niet. Ik heb het dus niet gedaan, op de parkeerplaats. Leren rijden betekende alleen leren schakelen. Toch wel veel anders hier moet ik zeggen. Als je écht niet kan rijden maakt dat ook niet zoveel uit. Meeste rijscholen laten je dan eerst alleen rijden dat zij schakelen. Dus maak je geen zorgenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:06 schreef Satonkol het volgende:
[..]
Ach, zo moeilijk/veel is het niet![]()
Is het trouwens handig om voordat ik autorijlessen neem te oefenen met een auto op een bedrijfsterrein?
Haha grappig om te lezen hoeveel ik van mezelf in jou herken. Ik denk het nooit binnen 30 lessen te halen (zoveel zitten in mijn pakket, alhoewel ik wel lessen bij kan kopen natuurlijk), maar als ik jouw ervaringen lees krijg ik in ieder geval weer hoop voor later. TTT doe ik niet overigens. Doen jullie dat met een examinator of met je eigen instructeur?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:41 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Lees mijn berichten maar eens terug toen ik op 31 lessen zatIk durf te wedden dat je over 10 lessen al stukken beter rijdt! Ik had met 32 uur mijn TTT en toen was ik er ook nog niet klaar voor (ik stond op het punt om te janken toen ik klaar was met rijden
).
Bij mijn TTT bleef ik achter een vrachtwagen met invoegen (heeeel dom) en daardoor heb ik veel fouten gemaakt, omdat ik de borden niet kon lezen en ze te laat zag. Als je voor een vrachtwagen kan gaan invoegen, moet je dat zéker doen!
En eigenlijk is invoegen niet zo eng. Je moet van tevoren even kijken hoeveel verkeer op de snelweg rijdt, je snelheid aanpassen, vooral kijken hoelang de invoegstrook is en dan kun je 'm altijd wel ergens tussen proppen. M'n vorige les moest ik best vaak invoegen op de snelweg en het was heel erg druk op de rechterbaan, maar gelukkig ging iemand naar links voor mij en de andere keren gingen ze het gas loslaten.
[..]
Ik ook niet, maar dat boeit me niet (meer). Ik hoop dat ik mijn rijbewijs haal over 2 weken en anders ga ik gewoon herexamen(s) doen. Er zijn wel slechtere bestuurders op de weg dan ik(vooral omaatjes zijn ver-schrik-ke-lijk, want ze kijken nóóit).
En heb je trouwens al een datum voor je examen, of niet?
Ik vond van niet, instructeur legt dingen veel anders (lees: stukken beter en op de goede manier) uit.quote:Is het trouwens handig om voordat ik autorijlessen neem te oefenen met een auto op een bedrijfsterrein?
Precies. Ik had 0,0 ervaring met rijden en mocht gelijk alles doen de eerste les. Het schakelen vond ik het makkelijkste van allemaal (al kan dat persoonlijk zijn natuurlijk). Ik maak nu 15 lessen later heel af en toe nog wel een foutje (in de 4 ipv in de 2 meestal) maar dat zou ik met een paar keer rijden op een bedrijventerrein ook nog steeds wel doen nu. Veel heb je er dus niet aan.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:27 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Leren rijden betekende alleen leren schakelen.
Wat ik gehoord heb heel duur.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 23:39 schreef Satonkol het volgende:
Is die ANWB rijbewijs in 10 dagen wat? ik wil z.s.m. mijn rijbewijs halen 2 lessen per week vind ik te weinig
Ik had een pakket van 25 lessen en ik dacht dat ik ~35 lessen nodig had, maar dat viel echt tegen. En het had in minder lessen gekund als ik wat minder twijfelde aan mezelf. Maarja, ik ben altijd al een twijfelkont geweestquote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:53 schreef twiFight het volgende:
[..]
Haha grappig om te lezen hoeveel ik van mezelf in jou herken. Ik denk het nooit binnen 30 lessen te halen (zoveel zitten in mijn pakket, alhoewel ik wel lessen bij kan kopen natuurlijk), maar als ik jouw ervaringen lees krijg ik in ieder geval weer hoop voor later. TTT doe ik niet overigens. Doen jullie dat met een examinator of met je eigen instructeur?
Invoegen vind ik ook eng lijken, maar naarmate het einde van de invoegstrook nadert stijgt mijn lef ook mee. En op het laatst ga ik dan gewoon en gaat het altijd wel goed (tot nu toe). Vrachtwagens remmen(/laten gas los) ook echt wel als ze zien dat de rijbaan vol zit en je moet er tussen. En tsja, soms is de ruimte gewoon krap, niks aan te doen, je moet er toch tussen. En wat ik als noorderling krap noem is voor een randstadter in de spits waarschijnlijk zee-en van ruimte. Ik miste overigens daardoor ook veel borden en kwam bovendien te dicht op een vrachtwagen voor mij (had slecht zicht), maar niks waarvoor de instructeur ingrijpen moest of zo.
Ik was 27 toen ik begon met lessen (ja ja, oud ik weet het, zeik me maar af ik heb het allemaal eerder gehoord) dus dacht dat ik wel snel zou zijn, aangezien ik 1. meer ervaring heb in het verkeer in het algemeen dan een 18 jarige en 2. ik geen testosteron door mijn lichaam heb gieren waardoor ik me opgefokt gedraag in het verkeer, maar het viel me toch zwaar tegen. Ik ben ZEKER geen natuurtalent. Dat was wel even slikken voor mij in het begin. Mijn eigen prestaties vielen me hard tegen en bovendien was/ben ik bang dat ik aan 30 lessen lang niet genoeg heb. Maar gaandeweg hoor je andere mensen over hoe het bij hun ging en ach.. het valt allemaal reuze mee. Bovendien weet ik dat ik nu al beter rij dan sommige van mijn vrienden die al 4+ jaar een rijbewijs hebben. Sterker nog, een van mijn vriendinnen die me afzeek bleek zelf ongeveer 70 lessen (!) nodig gehad te hebben voordat ze haar rijbewijs had. Dan zie je wel weer, er is altijd iemand slechter dan jij
Heerlijk toch! Ik heb mezelf de luxe positie aangemeten om deze week drie dagen,twee uur lang te gaan rijden hihiquote:Op zondag 28 maart 2010 15:23 schreef jacobras het volgende:
Woensdagochtend weer 1,5 uur rijles, heb er zin in!![]()
's Middags trouwens instructie @ Toyota dealer over nieuwe Prius van ouders.
Ik vind het nog erg leuk, maar hoor wel dat sommigen dat eerst ook vonden, en later niet meer.quote:Heerlijk toch! Ik heb mezelf de luxe positie aangemeten om deze week drie dagen,twee uur lang te gaan rijden hihi Dinsdag,donderdag én vrijdag Vinden jullie autorijden ook allemaal nog zo super leuk? Had het er van de week met mn instructeur over en die zei dat dat volkomen normaal is.En dat het straks een dusdanige gewoonte gaat worden.Hij zei letterlijk 'Het is bij mij zo'n gewoonte dat ik 's avonds vaak niet eens weet hoe ik nu thuis ben gekomen..'
alles is mogelijk.quote:Op zondag 28 maart 2010 19:20 schreef Satonkol het volgende:
Krijg je trouwens op de theorie vragen over aanhangwagens? Al die kleine details (Dat het bv maar 1.00m aan de achterkant mag uitsteken en niet meer dan 20 Cm aan de zijkant als het een personenauto is) zijn erg irritant om te onthouden
Ik kreeg in een oefentoets zo'n vraag, maar dan hoe ver iets aan de voorkant mag uitsteken. Vulde nog 1 meter in ookquote:Krijg je trouwens op de theorie vragen over aanhangwagens? Al die kleine details (Dat het bv maar 1.00m aan de achterkant mag uitsteken en niet meer dan 20 Cm aan de zijkant als het een personenauto is) zijn erg irritant om te onthouden
Ja maar eerder over de snelheid die je mag enz. De foto's bij het CBR zijn overigens veel duidelijker dan bij veel oefentoetsen dus zo'n twijfelvraag met cm zal er wel niet bij zitten of het is overduidelijk dat het meer dan 20 cm is.quote:Op zondag 28 maart 2010 19:20 schreef Satonkol het volgende:
Krijg je trouwens op de theorie vragen over aanhangwagens? Al die kleine details (Dat het bv maar 1.00m aan de achterkant mag uitsteken en niet meer dan 20 Cm aan de zijkant als het een personenauto is) zijn erg irritant om te onthouden
Klopt. Die slaan ook nergens op. Rijdt er in de verste verte ergens een auto ietsje langzamer, dan moet je op je remmen trappen en als er een kleuter op een driewieler de straat over steekt en jij met 80 aan komt razen moet je alleen het gas loslaten bij wijze van spreken. Misschien dat je er daarom wel veel meer fout mag hebbenquote:Op zondag 28 maart 2010 23:09 schreef Satonkol het volgende:
Dat gevarenherkenning is wel moeilijk vooral omdat sommige situaties nogal vaag zijn. Je mag er toch 13 van de 25 fout hebben?
Ja dat vind ik ook, het is zo inconsistent.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:49 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Klopt. Die slaan ook nergens op. Rijdt er in de verste verte ergens een auto ietsje langzamer, dan moet je op je remmen trappen en als er een kleuter op een driewieler de straat over steekt en jij met 80 aan komt razen moet je alleen het gas loslaten bij wijze van spreken. Misschien dat je er daarom wel veel meer fout mag hebben
Jammer! Wat bedoel je met je ligging? Ik ga ook altijd heel dicht langs spiegels van geparkeerde auto's dat mijn instructrice soms gek wordt en wil ingrijpen. Maar ik weet precies wanneer ik ze wel of niet raak en ik heb er nog nooit eentje geraakt. Is dat dus problematisch op het examen omdat je ligging dan niet goed is?quote:Op maandag 29 maart 2010 10:22 schreef MelR het volgende:
gezaktik was teveel de tegen de kant aan het rijden en was niet zeker van mijn plaats op de weg, en ook vond ze dat ik wat alerter mocht kijken!..ik had grote stukken rit dat ik supergoed reed maar ook momentjes dat ik minder reed. moest de stop opdracht doen (kwam te dicht tegen de auto voor ons zodat ik hem eerst in zn achteruit moest zetten voor ik weg kon rijden) en de omkeeropdracht die ging wel helemaal perfect, had hem gewoon gestoken in 3x en goed gekeken. in mijn ogen ging het best goed allemaal, maarja in haar ogen dus minder, maaaaar het komt eraan! ik voel het!!! iig dit jaar heb ik mijn rijbewijs!!!!
Ja de examinatoren vinden je 'ruimtekussen' erg belangrijkquote:Op maandag 29 maart 2010 10:31 schreef Jac0bus het volgende:
Is dat dus problematisch op het examen omdat je ligging dan niet goed is?
Over 3 weken? Dan hebben we hem ongeveer rond dezelfde tijdquote:Op maandag 29 maart 2010 11:33 schreef MelR het volgende:
@ kimpossible...nou hij gaat het morgen weer aanvragen en het schijnt zown 3 weken te duren..pff duurt allemaal zo lang he! ik wil gewoon lekker rijden!, ik kan het gewoon, er zijn mensen die veel slechter rijden dan ik maar wel al hun rijbewijs hebben!. oke op zicht is het niet zo erg, ik heb het geld er voor en ik weet ook wel dat ik het uiteindelijk heus wel haal (toch???) maar ik baal gewoon dat het je zoveel stress, zenuwen van te voren hebt en dan nog niks hebt en dat ik dat dus NOG een keer moet meemaken, ik vind het VERSCHRIKKELIJK!! en dan kom je ook nog in zown zogenaamd "gezellige" buurtcentrum, waar je dus moet wachten op je beurt...Ik ga me er de volgende keer gewoon niet zo druk om maken..denk ik..
Maar ben jij al klaar voor je examen dan? en dan vraagt hij het niet aan?...how comes?
4 mei in Bussum!quote:Op maandag 29 maart 2010 11:45 schreef MelR het volgende:
@ Jacobus nee ik heb ook geen faalangst, en het theorie examen heb ik ook in 1xgehaald!, maar daar kan je voor leren van te voren en verkeerssituaties zijn altijd anders!....maar echt ik vind dit echt verschrikkelijk!, terwijl ik autorijden echt leuk vind!! welke datum heb jij je examen? en welke CBR?
ik ben 6jaar geleden 5x gezakt, ook voor BNOR..toen ben ik gestopt en nu weer begonnen, als ik iets eerder was begonnen had ik nog BNOR kunnen doen, maar heeel veel anders vond ik dat toen ook niet.quote:Op maandag 29 maart 2010 11:45 schreef Kimpossible het volgende:
Tuurlijk haal je het wel!
Ik ben ook een zenuwpees hoor, ik heb werkelijk nog nóóit iets niet gehaald, dus ik zou het echt neit trekken als ik zou zakken denk ik:P In dat opzicht heb ik wel een beetje faalangst, ik push mezelf altijd zo ver..
Waarom hij het examen nog niet aanvraagt is mij ook een raadsel; hij loopt me echt een beetje te kutten heb ik het idee, maar daardoor gaat mijn ontspannen benadering over in stress, waardoor ik fouten maak die ik niet meer mag maken (doorrijden bij gesloten verklaring bijvoorbeeld.) en voel ik me niet in m'n recht staan om hem te wijzen op het feit dat ik er klaar voor ben. Voor mijn gevoel verlies ik dan gewoon enorm mijn geloofwaardigheid.. (hoezo klaar voor, ik moest net nog ingrijpen bij die gesloten verklaring?! dat idee.) en daardoor duurt het allemaal flink langer dan geplanned. Ik zit inmiddels op 40 uur, deze week rijd ik 3 uurtjes..
Eigenlijk wacht ik dus gewoon op dé perfecte les, waarbij ik tig argumenten kan aanvoeren dat het zo goed is dat ik gewoon opkan en hij geen pietluttige voorbeeldjes al klaar heeft liggen om mij weer af te wimpelen..
80 lesurenquote:Op maandag 29 maart 2010 11:57 schreef CherryLips het volgende:
Ik zit ondertussen op de 80 lesuren geloof ik![]()
Ik moet zelf aangeven wanneer ik wil afrijden, dus eeeh, tsja
![]()
Donderdag mag ik weer anderhalf uur lessen. Ik merk gewoon dat de lessen van twee uur eigenlijk te lang zijn, want als ik na anderhalf uur lessen nog een woonwijk word ingestuurd, gaat dat geheid fout.
O, ik heb lessen van anderhalf a twee uurquote:Op maandag 29 maart 2010 11:58 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
80 lesurenHoelang duurt een lesuur bij jou?
succes!quote:Op maandag 29 maart 2010 12:00 schreef MellaBella het volgende:
Heb sinds mei 2009 rijles. Iedere week 100 min. Moet 1 april afrijden..
quote:Op maandag 29 maart 2010 12:08 schreef 2na het volgende:
Jammer MelR dat je bent gezakt, lijkt me ook echt een klotegevoel!
Ik moet morgen afrijden, om 10:45 dus! Heb nu vandaag nog 2 lessen.. Ben inmiddels al een stuk minder gestrest dan ik hiervoor was.. Heb de meeste stress inmiddels wel kunnen verwerken, en morgen gaan we het wel zien! Ik ga goed slapen, heb al mijn lessen tot nu toe uitgerust gereden en heb er dus alles aan gedaan wat ik kon:) Mocht het niet lukken, dan is dat zo! Dan haal ik hem gewoon de 2de keer.. Maar ik hoop dat het morgen gewoon een feestje wordt..
Wie weet!:D
onofficieel was dit niet mijn eerste keer...en ik raak niet in paniek, ik baal gewoon...en volgens mn instructeur had ik een goede rechtvaardige eximinatrice..(of hoe je dat schrijft) maar je hebt gelijk...het is ook een btje mazzel hebben! en niet de schuld bij de ander zoeken!..quote:Op maandag 29 maart 2010 12:11 schreef twiFight het volgende:
Ik weet niet hoe rationeel jullie allemaal zijn maar statisisch gezien slaagt minder dan de helft de eerste keer. Niet om je onzeker te maken, maar meer dat het heel normaal is als het een keer fout loopt. Dat betekent niet dat je niet kunt rijden. Overigens maakt de examinator die je treft ook een hoop uit, dus raak niet te snel in de paniek over jezelf
Oneens. Wat voor de ene examintor goed is, is voor de andere examinator niet goed genoeg.quote:Op maandag 29 maart 2010 12:55 schreef BlackRhino het volgende:
Heeft weinig met mazzel te maken in mijn optiek: goed is goed, fout is fout. Als je gewoon goed rijdt slaag je
Cherrylips,volgens mij kunnen wij elkaar een hand gevenquote:Op maandag 29 maart 2010 11:57 schreef CherryLips het volgende:
![]()
Donderdag mag ik weer anderhalf uur lessen. Ik merk gewoon dat de lessen van twee uur eigenlijk te lang zijn, want als ik na anderhalf uur lessen nog een woonwijk word ingestuurd, gaat dat geheid fout.
Een prijzige hobby kun je het wel noemen inderdaad..1260,- voor mn 40 uur pakket mét examen.En nu twee keer 520,- voor 40 lessen in totaal.quote:Op maandag 29 maart 2010 14:01 schreef twiFight het volgende:
Oef, 80 lessen. Prijzige hobby
Ik maak me lichtelijk zorgen om mijn theorie. Ik kreeg boeken en een DVD bij mijn pakket, maar de lesmethode zuigt, als ze uberhaupt een methode hebben gebruikt, want ik vind het een bijelkaar geraapt zootje text en plaatjes, zonder enige samenhang. 4 paginas over brommobielen en bromfietsen, maar de rest uitleggen, ho maar
Balen dat je bent gezakt! Ik denk dat je wel je rijbewijs dit jaar kan halen, hoor. Het is pas eind maart en als je elke maand een examen doet, kun je nog 9 herexamens doenquote:Op maandag 29 maart 2010 10:22 schreef MelR het volgende:
gezaktik was teveel de tegen de kant aan het rijden en was niet zeker van mijn plaats op de weg, en ook vond ze dat ik wat alerter mocht kijken!..ik had grote stukken rit dat ik supergoed reed maar ook momentjes dat ik minder reed. moest de stop opdracht doen (kwam te dicht tegen de auto voor ons zodat ik hem eerst in zn achteruit moest zetten voor ik weg kon rijden) en de omkeeropdracht die ging wel helemaal perfect, had hem gewoon gestoken in 3x en goed gekeken. in mijn ogen ging het best goed allemaal, maarja in haar ogen dus minder, maaaaar het komt eraan! ik voel het!!! iig dit jaar heb ik mijn rijbewijs!!!!
Waarom prik je niet gewoon een datum? Zo blijf je over een paar maanden nog steeds lessen zonder examen in zicht. Probeer het gewoon eens en dan zie je wel of het echt slecht gaat (wat ik betwijfel).quote:Op maandag 29 maart 2010 11:57 schreef CherryLips het volgende:
![]()
Ik heb voor dat geld 50 lessen, een TTT en een examen (dat heb je met een dure rijschoolquote:Op maandag 29 maart 2010 14:36 schreef Purdey het volgende:
[..]
Een prijzige hobby kun je het wel noemen inderdaad..1260,- voor mn 40 uur pakket mét examen.En nu twee keer 520,- voor 40 lessen in totaal.
Op de vorige pagina staat van mij een link naar een CD-rom die ik heb gebruikt,prima ding![]()
Eind januari in een keer geslaagd voor m'n theorie
quote:Op maandag 29 maart 2010 16:23 schreef CherryLips het volgende:
Mijn instructeur had het eens over speciale rij-examens voor mensen met pure faalangst. Ik dacht eerst nog van: Nee, dat heb ik niet nodig, ik wil het eerst gewoon zo proberen, als iedereen het kan, moet ik het ook kunnen!
Misschien dat ik ga terugkrabbelenMaar ik probeer het eerst op de gewone manier. Ik ga eerst op vakantie dus dan kan ik een week niet lessen, misschien dat ik het daarna aanvraag.
Of niet
Ik ben zo'n onzekere twijfelkont die geen knopen kan doorhakken
de TTT heb ik in november al gedaanquote:Op maandag 29 maart 2010 17:34 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Kun je anders geen tussentijdsetoets inplannen? Dan weet je waar je aan toe bent, je doet ervaring op over een echt examen en het is goedkoper dan een echt examen. Dat heeft mijn instructeur gedaan toen ik hem de indruk gaf dat ik het wel kon, maar soms toch ook weer niet
.
Oke, dat wist ik niet, dan is het niet echt een optie meerquote:Op maandag 29 maart 2010 18:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
de TTT heb ik in november al gedaan
Officieel kost het 30,- per 50 minuten.Maar aangezien ik inmiddels al zoveel lessen heb gereden rekenen ze een vriendenprijsje van 26,- per 50 minuten.Ik rijd dan wel altijd twee lessenquote:Op maandag 29 maart 2010 15:56 schreef Lammmetje het volgende:
Ik heb voor dat geld 50 lessen, een TTT en een examen (dat heb je met een dure rijschool). Het kost bij jou per uur les dus 26 euro?! Wtf?
30 (of 26) euro, dat is wel fijn zegquote:Op maandag 29 maart 2010 18:16 schreef Purdey het volgende:
[..]
Officieel kost het 30,- per 50 minuten.Maar aangezien ik inmiddels al zoveel lessen heb gereden rekenen ze een vriendenprijsje van 26,- per 50 minuten.Ik rijd dan wel altijd twee lessen
Ik begin zelfs te vermoeden dat mijn portret inmiddels bij mijn rijschool aan de muur hangt,zoveel lessen als ik heb gereden
Heb ik ook ontzettend last van. Daarom had ik mijn ttt toen zo slecht gedaan, examen op de laatste 500 meter niet gehaald..quote:Op maandag 29 maart 2010 15:16 schreef Kimpossible het volgende:
GRRR!
Aan het begin van de les hadtie het over 'ja net zo goed als vorige week he, dan gaan we examen aanvragen!' Nu ja, ik had het al verwacht, hoewel ik weet dat het niet mag/kan: ik neem alle stress mee die auto in en daar door rijd ik minder comfortabel dan zou moeten (te schokkerig met de pedalen, te grote bewegingen bij het corrigeren van het stuur en dat soort zaken).
Ik kan mezelf wel schieten.Het schiet zó niet op en hoe meer druk ik op mezelf leg, hoe rotter ik rijd, maar ik ben het gewoon zo beu. Bah.
Dat valt reuze mee. Ik heb heel wat examinatoren gehad en er was er geen één die significant anders oordeelde dan de rest.quote:Op maandag 29 maart 2010 13:08 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Oneens. Wat voor de ene examintor goed is, is voor de andere examinator niet goed genoeg.
Volgens de examinator had ik de auto nog totaal niet onder controle, maar verder reed ik netjes. Hij was niet heel erg onder de indruk geloof ik, maar ik heb wel de vrijstellingen gekregen. En de motor sloeg twee keer afquote:Op maandag 29 maart 2010 18:15 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Oke, dat wist ik niet, dan is het niet echt een optie meer.
Hoe ging je TTT?
Jammer dat ik niet bij jouw rijschool zit! Bij mij kost 1 uur les 44 euroquote:Op maandag 29 maart 2010 18:16 schreef Purdey het volgende:
[..]
Officieel kost het 30,- per 50 minuten.Maar aangezien ik inmiddels al zoveel lessen heb gereden rekenen ze een vriendenprijsje van 26,- per 50 minuten.Ik rijd dan wel altijd twee lessen
Ik begin zelfs te vermoeden dat mijn portret inmiddels bij mijn rijschool aan de muur hangt,zoveel lessen als ik heb gereden
Ik heb laatst een andere instructeur gehad die examinator was geweest en die zei dat het niet op geluk aankwam, maar dat je er zelf voor zorgt. Ik denk toch dat geluk een grote factor is, want het is maar net hoe het verkeer die dag is. Tenzij je er écht klaar voor bent, dan zal je slagen ongeacht hoe het verkeer die dag is (maar wie kan er nou perfect rijden?!).quote:Op maandag 29 maart 2010 19:10 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee. Ik heb heel wat examinatoren gehad en er was er geen één die significant anders oordeelde dan de rest.
Bij mij 47 euroquote:Op maandag 29 maart 2010 19:40 schreef Lammmetje het volgende:
Jammer dat ik niet bij jouw rijschool zit! Bij mij kost 1 uur les 44 euro
PER UUR?! Jeetje, dan word je wel heel snel arm!quote:
Welke tips?quote:Op maandag 29 maart 2010 19:40 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Jammer dat ik niet bij jouw rijschool zit! Bij mij kost 1 uur les 44 euro
Zou wel grappig zijn als daar een portret van jou zou hangen'Meisje die de meeste lessen ooit bij ons heeft gereden en nog steeds rijles heeft
'
[..]
Ik heb laatst een andere instructeur gehad die examinator was geweest en die zei dat het niet op geluk aankwam, maar dat je er zelf voor zorgt. Ik denk toch dat geluk een grote factor is, want het is maar net hoe het verkeer die dag is. Tenzij je er écht klaar voor bent, dan zal je slagen ongeacht hoe het verkeer die dag is (maar wie kan er nou perfect rijden?!).
Hij zei overigens wel dat hij geloofde dat ik mijn rijbewijs kan halen over twee weekjes
En hij heeft trouwens veel tips meegegeven, waar je pluspunten mee kan halen bij de examinator![]()
Eigenlijk kun je ze zelf ook wel verzinnen, maar het was toch fijn om te horenquote:
Ik heb hetzelfde. Ik neem ook al mijn zorgen mee de auto in als ik direct uit school ga rijden. Daarom zorg ik tegenwoordig dat er een uurtje of 2 tussen zit zodat ik even tot rust kan komen voordat ik ga rijden.quote:Op maandag 29 maart 2010 15:16 schreef Kimpossible het volgende:
GRRR!
Aan het begin van de les hadtie het over 'ja net zo goed als vorige week he, dan gaan we examen aanvragen!' Nu ja, ik had het al verwacht, hoewel ik weet dat het niet mag/kan: ik neem alle stress mee die auto in en daar door rijd ik minder comfortabel dan zou moeten (te schokkerig met de pedalen, te grote bewegingen bij het corrigeren van het stuur en dat soort zaken).
Ik kan mezelf wel schieten.Het schiet zó niet op en hoe meer druk ik op mezelf leg, hoe rotter ik rijd, maar ik ben het gewoon zo beu. Bah.
Ach, je hoort natuurlijk alleen de horrorverhalenquote:Op maandag 29 maart 2010 19:40 schreef Lammmetje het volgende:
Ik heb laatst een andere instructeur gehad die examinator was geweest en die zei dat het niet op geluk aankwam, maar dat je er zelf voor zorgt. Ik denk toch dat geluk een grote factor is, want het is maar net hoe het verkeer die dag is. Tenzij je er écht klaar voor bent, dan zal je slagen ongeacht hoe het verkeer die dag is (maar wie kan er nou perfect rijden?!).
Jij dacht aan het openen van de bovenste knopen van je blousje héquote:
Hmm dat is wel een goede tip ja. Helpt een flinke pluk borsthaar ook bij het krijgen van je rijbewijs?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 09:42 schreef Purdey het volgende:
[..]
Jij dacht aan het openen van de bovenste knopen van je blousje hé
(Dat was ook het eerste wat ik dacht)
Dat helpt alleen bij kerelsquote:Op dinsdag 30 maart 2010 09:42 schreef Purdey het volgende:
[..]
Jij dacht aan het openen van de bovenste knopen van je blousje hé
(Dat was ook het eerste wat ik dacht)
Haha dat ligt eraan of je een wilde vrouwelijke examinator hebtquote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:24 schreef twiFight het volgende:
[..]
Hmm dat is wel een goede tip ja. Helpt een flinke pluk borsthaar ook bij het krijgen van je rijbewijs?
Gefeliciteeeeeerd!!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:55 schreef 2na het volgende:
GESLAAAAAAAAAAAAAAGD! AHAHAHA
de rit was echt wazig, ik reed best goed (volgens mijn instructrice veels te gehaast) maar het ging wel,
Ik had een oudere examinator, en er werd me al verteld dat hij echt een brompot was, dus ik was aardig zenuwachtig!
Maar alles ging prima, paar domme foutjes, geen ingrepen! En uitieindelijk kwam ik vlakbij het CBR, toen ging ik achter een rij met vrachtautos staan omdat ik de volgende daar eraf moest.. Daar was hij het dus niet mee eens, ik werd een oud vrouwtje genoemd, iemand die geen initiatief durfde te tonen! Nou ik moest dus nog een paar meter, die gingen prima maar ik voelde de bui al hangen.. Maar schijnbaar deed ik het verder zo goed dat dit niks moest uitmaken! KORTOM
GESLAAGD HAHAHA!!LD:D:D:D:D
Dat was dus ook precies de reden waarom ik er voorbij wou, niet onnodig langzaam rijden/stilstaan!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:52 schreef CherryLips het volgende:
Nu had je er achter moeten blijven, maar ik krijg altijd te horen: 'waarom blijf je achter die fietser, je had 'm makkelijk in kunnen halen?'
Heel herkenbaar. Soms heb ik het idee dat ik het nooit goed kan doen. Blijf je er achter dan had je er langs gekund en ga je er langs dan was het te gevaarlijk.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:52 schreef CherryLips het volgende:
Nu had je er achter moeten blijven, maar ik krijg altijd te horen: 'waarom blijf je achter die fietser, je had 'm makkelijk in kunnen halen?'
Offtopic : epic usernamequote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:58 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Dat was dus ook precies de reden waarom ik er voorbij wou, niet onnodig langzaam rijden/stilstaan!
quote:
Succes! Had zelf vrij weinig moeite met de theorie, alleen moet ik de praktijk wel snel afronden voordat ik alle regels etc vergeten benquote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:08 schreef Satonkol het volgende:
Morgen Theorie, ik moet zeggen dat nadat ik mijn theorie geleerd heb dat ik toch het verkeer op de fiets veel anders ervaar. Ik let veel meer op borden en op tekens op de weg en ik kan nu in 1 oogopslag zien wie er voorrang heeft (Ik heb nooit bromfietstheorie gedaan)
Ik moet praktijk zelfs doen omdat m'n theorie anders verloopt(1 jaar geldig). Dat zou pas sad zijnquote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:34 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
[..]
Succes! Had zelf vrij weinig moeite met de theorie, alleen moet ik de praktijk wel snel afronden voordat ik alle regels etc vergeten ben
Een vriendin van me had datquote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:37 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ik moet praktijk zelfs doen omdat m'n theorie anders verloopt(1 jaar geldig). Dat zou pas sad zijn
Ik vond het aan het begin doen veel beter. Dan hoef je je daar geen zorgen meer over te maken en dan weet je meteen de spelregels. Die van mij verloopt 29 juni dus ik heb nog wel even. Het is ook vooral omdat ik hem 29 juni gehaald heb en pas 6 maanden later in januari begon met lessenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Een vriendin van me had dat. Daarom heb ik mijn theorie niet gelijk in het begin gehaald (en omdat je voor gevaarherkenning toch beter wat rij-ervaring op kon doen :p ).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |