abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79572493
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:35 schreef BlackRhino het volgende:
Stiekeme ervaring niet, maar zoals gezegd ben ik nu 6 jaar actief motorrijder, dus het verkeersinzicht zat er al wel in, ging met name om het onder de knie krijgen van de auto zelf
Dus A had je al. Dat zie je geloof ik niet vaak. Ik doe het zoals de meesten andersom Eerst maar eens m'n B-praktijk halen over een maandje. Succes met je aanvraag verder. Heb je al een auto?
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_79572543
Oh wacht, je moet eerst z.s.m. een afspraak maken voor het aanvragen van rijbewijs, en dan kan je hem 5 werkdagen later pas ophalen...
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:36 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Dus A had je al. Dat zie je geloof ik niet vaak. Ik doe het zoals de meesten andersom Eerst maar eens m'n B-praktijk halen over een maandje. Succes met je aanvraag verder. Heb je al een auto?
Alfabetisch gezien is eerst A en dan B logischer natuurlijk Nee auto heb ik niet, en hoef ik ook niet B-rijbewijs heb ik puur gehaald om de kansen op de arbeidsmarkt te vergroten plus af en toe kan het handig zijn, kan wel de auto van m'n ouders lenen als ik wil (Mazda 5 2.0 Active)

Zat al vanaf m'n 6e bij pa achter op de motor plus altijd mee gelopen in het motorwereldje, dus voor mij was eerst A halen vanzelfsprekend
pi_79572601
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:38 schreef BlackRhino het volgende:
Oh wacht, je moet eerst z.s.m. een afspraak maken voor het aanvragen van rijbewijs, en dan kan je hem 5 werkdagen later pas ophalen...
Zo een vermoeden had ik al. Heb je trouwens een heel nieuw pasje aanvragen of kunnen ze het er bijschrijven omdat je al een rijbewijs hebt?
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_79572685
Die optie had ik niet bij het kiezen, ik moet nu afspraak maken voor aanvragen rijbewijs, geen idee hoe het in z'n werking gaat maar ik vermoed dat ik gewoon een pasje krijg Heb nu nog zo'n papieren ding.

PS zie nu pas dat je een man bent, dacht hele tijd dat je een hete chick was!
pi_79573255
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:42 schreef BlackRhino het volgende:
Die optie had ik niet bij het kiezen, ik moet nu afspraak maken voor aanvragen rijbewijs, geen idee hoe het in z'n werking gaat maar ik vermoed dat ik gewoon een pasje krijg Heb nu nog zo'n papieren ding.

What made you think that?
pi_79573309
Blij bloemetje?
pi_79573480
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:58 schreef BlackRhino het volgende:
Blij bloemetje?
Die had ik pas net Daarvoor had ik LOLChair.

Back on topic: Overmorgen weer lessen
pi_79573780
Haha, juichen nog zelfs Ik vond aan dat hele lessen geen hol aan
pi_79576369
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:06 schreef BlackRhino het volgende:
Haha, oke Ik heb in totaal 12 lessen (uren) gehad. Examenritje was gewoon erg relaxed, weinig verkeer op straat, alles ging goed. Moest eerst een zelfstandige route rijden naar de schouwburg in het centrum, daar parkeeroefening gedaan (gewoon in vak), toen op "commando" rijden, ergens hellingproef gedaan, toen straatje keren en toen langzaam terug naar het CBR. Was nog geen half uur.

Hij had helemaal geen op- of aanmerkingen, gewoon goed
Gefeliciteerd

Lijkt me echt heerlijk als je zo snel je rijbewijs kan halen
pi_79582764
Ja, begin februari begonnen, blij dat ik er van af ben inderdaad. Ik kan hem echter pas 1 april halen, maar goed
pi_79597380
Ik heb nu ook al 31 rijlessen gehad maar het gaat nogsteeds erg slecht Vreselijk is dat

Wel heb ik bijna mijn ttt

maar ik ben zeker geen natuurtalent
pi_79597414
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:33 schreef Hitomi het volgende:

Voor het eerst de grote rotonde van Zwolle gereden, vond 'm vrij lastig, was blij met de instructeur die me wees waar ik heen moest, haha! Er reed daar ook een vrachtwagen langs mij, wat ik toch nog behoorlijk eng vond..

Vreselijk is dat punt he.. Na 31 lessen vind ik het nog een vreselijke enge rotonde en weet nog niet naar welke rijbaan ik steeds moet sturen
  vrijdag 26 maart 2010 @ 11:47:12 #164
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_79603306
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:44 schreef Linus. het volgende:
Ik heb nu ook al 31 rijlessen gehad maar het gaat nogsteeds erg slecht Vreselijk is dat

Wel heb ik bijna mijn ttt

Wat gaat dan slecht?

Lukt het je niet om de auto onder de knie te krijgen of is het meer verkeersinzicht en kijken?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_79605394
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:47 schreef Eix het volgende:

[..]

Wat gaat dan slecht?

Lukt het je niet om de auto onder de knie te krijgen of is het meer verkeersinzicht en kijken?
Auto heb ik al wel helemaal onder de knie, het parkeren etc gaat ook wel goed.. Maar het is meer het kijken.. Elke keer loopt mijn instructice daar nog op te zeiken terwijl ik heus wel weet wat ik moet doen..
Laatste les ging ze me zelfs bij elke afslag er nog op wijzen dat ik eerst in mn binnenspiegel moest kijken en daarna buitenspiegel en over mijn schouder.. Hallo dat weet ik onderhand al wel hoor..

+ Ik ben volgens haar veel te onzeker.. Bijvoorbeeld het invoegen op de snelweg vind ik ook eng omdat ik nooit precies weet of het me wel gaat lukken etc..

Maar zo om 1 uur weer rijles dus ben benieuwd hoe het gaat
pi_79605563
Ik vond invoegen ook doodeng(nog steeds wel trouwens ), maar als ik dan een vrachtwagen zie en denk: daar kan ik wel voor! dan trap ik nu mooi dat gas in, terwijl ik tien lessen geleden er nog achter was gebleven, zeg maar. Dus het gaat met babystapjes vooruit
Tap tap tap
pi_79609636
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:42 schreef Linus. het volgende:

[..]

Auto heb ik al wel helemaal onder de knie, het parkeren etc gaat ook wel goed.. Maar het is meer het kijken.. Elke keer loopt mijn instructice daar nog op te zeiken terwijl ik heus wel weet wat ik moet doen..
Laatste les ging ze me zelfs bij elke afslag er nog op wijzen dat ik eerst in mn binnenspiegel moest kijken en daarna buitenspiegel en over mijn schouder.. Hallo dat weet ik onderhand al wel hoor..

+ Ik ben volgens haar veel te onzeker.. Bijvoorbeeld het invoegen op de snelweg vind ik ook eng omdat ik nooit precies weet of het me wel gaat lukken etc..

Maar zo om 1 uur weer rijles dus ben benieuwd hoe het gaat
Lees mijn berichten maar eens terug toen ik op 31 lessen zat Ik durf te wedden dat je over 10 lessen al stukken beter rijdt! Ik had met 32 uur mijn TTT en toen was ik er ook nog niet klaar voor (ik stond op het punt om te janken toen ik klaar was met rijden ).

Bij mijn TTT bleef ik achter een vrachtwagen met invoegen (heeeel dom) en daardoor heb ik veel fouten gemaakt, omdat ik de borden niet kon lezen en ze te laat zag. Als je voor een vrachtwagen kan gaan invoegen, moet je dat zéker doen!

En eigenlijk is invoegen niet zo eng. Je moet van tevoren even kijken hoeveel verkeer op de snelweg rijdt, je snelheid aanpassen, vooral kijken hoelang de invoegstrook is en dan kun je 'm altijd wel ergens tussen proppen. M'n vorige les moest ik best vaak invoegen op de snelweg en het was heel erg druk op de rechterbaan, maar gelukkig ging iemand naar links voor mij en de andere keren gingen ze het gas loslaten.
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:44 schreef Linus. het volgende:
Ik ook niet, maar dat boeit me niet (meer). Ik hoop dat ik mijn rijbewijs haal over 2 weken en anders ga ik gewoon herexamen(s) doen. Er zijn wel slechtere bestuurders op de weg dan ik (vooral omaatjes zijn ver-schrik-ke-lijk, want ze kijken nóóit).

En heb je trouwens al een datum voor je examen, of niet?
pi_79611441
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:42 schreef BlackRhino het volgende:

Dat afspraak maken is gewoon ambtenarenklets hoor Je kan gewoon direct naar het gemeentehuis gaan, alleen kans is dat je dan 30 min moet wachten ofzo, maar ik ken ook mensen die een afspraak hadden gemaakt en alsnog zolang moesten wachten (in Groningen hier trouwens).

Je krijgt automatisch een pasje, en inderdaad, het CBR stuurt via internet (niet per prive satelliet ofzo, zoals je post deed vermoeden ) de info door naar t gemeentehuis, daar laat je je ID zien en op basis van je BSN nummer weten ze dan of je geslaagd bent Dat gaat ook gebeuren met het theoriecertificaat trouwens, die verdigitalisatie, papiertje verdwijnt.
Killing as few patients as possible.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 19:13:41 #169
251095 Purdey
Better off alone..
pi_79620000
Rijles ging vandaag best oké En dat voor midden in de spits in Rotterdam
Stopproef twee keer geoefend,tot grote hilariteit van mij.Instructeur legde uit wat de bedoeling was (Achter een obstakel stoppen,kijken en weer wegrijden..) waarop ik zei 'Maar wat doe je dan met elkaar in de tussentijd als je stilstaat?' Instructeur begon hard te lachen en zei 'Met elkaar? Dat klinkt als een oneerbaar voorstel '

Hij vond in elk geval dat er verbetering in zit..tot grote opluchting van mij
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_79628253
Ik heb vandaag mijn roze kaartje opgehaald, ben er erg blij mee!
De hele dag maar wat rondjes rijden over de paar wegen die hier zijn. Ik vermaak mij prima zo.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 22:20:21 #171
251095 Purdey
Better off alone..
pi_79628809
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 22:08 schreef Subbu het volgende:
Ik heb vandaag mijn roze kaartje opgehaald, ben er erg blij mee!
De hele dag maar wat rondjes rijden over de paar wegen die hier zijn. Ik vermaak mij prima zo.
Lekker hoor Subbu
Niet vreemd dat er niemand meer naast je zit?
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_79628870
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 22:20 schreef Purdey het volgende:

[..]

Lekker hoor Subbu
Niet vreemd dat er niemand meer naast je zit?
Wel even wennen, maar de prestatiedruk is juist minder dus rij ik wat losser. Dat bevalt me wel eigenlijk.
pi_79632672
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:41 schreef Lammmetje het volgende:
Bij mijn TTT bleef ik achter een vrachtwagen met invoegen (heeeel dom) en daardoor heb ik veel fouten gemaakt, omdat ik de borden niet kon lezen en ze te laat zag. Als je voor een vrachtwagen kan gaan invoegen, moet je dat zéker doen!
En vooral niet tussen 2 vrachtwagens in, zoals ik dat deed

Ik heb nu een paar lessen gehad sinds ik de lessen weer op heb gepakt. Ik ben een tijd terug (2 jaar ofzo) 4x gezakt voor praktijk waardoor ik erg onzeker ben. Het gaat nu erg goed. Ik vind vooral zelfstandig rijden makkelijk.

Nog geen examen gepland, volgende examen mogelijkheid was 12 april, wat een beetje vroeg was.
quote:
WTH waarom heeft dat kleine autootje zo'n grote stellage op het dak staan? Bang dat het over het hoofd gezien wordt? Ik zou er nóóit in willen lessen!
pi_79634528
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 00:10 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

En vooral niet tussen 2 vrachtwagens in, zoals ik dat deed

Ik heb nu een paar lessen gehad sinds ik de lessen weer op heb gepakt. Ik ben een tijd terug (2 jaar ofzo) 4x gezakt voor praktijk waardoor ik erg onzeker ben. Het gaat nu erg goed. Ik vind vooral zelfstandig rijden makkelijk.

Nog geen examen gepland, volgende examen mogelijkheid was 12 april, wat een beetje vroeg was.
[..]

WTH waarom heeft dat kleine autootje zo'n grote stellage op het dak staan? Bang dat het over het hoofd gezien wordt? Ik zou er nóóit in willen lessen!
Met de leeftijd komt ook ervaring en zekerheid.
Ik ben nu 21 en ik weet zeker dat ik een stuk langer over mijn rijbewijs had gedaan dan wanneer ik 18 was. Je zult wel merken (als je dat niet al gedaan hebt) dat je een stuk rustiger en besluitvaster rijdt.
pi_79637939
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 01:31 schreef Subbu het volgende:

[..]

Met de leeftijd komt ook ervaring en zekerheid.
Ik ben nu 21 en ik weet zeker dat ik een stuk langer over mijn rijbewijs had gedaan dan wanneer ik 18 was. Je zult wel merken (als je dat niet al gedaan hebt) dat je een stuk rustiger en besluitvaster rijdt.
Dat heb ik inderdaad gemerkt. Ik had er zelfs geen moeite mee dat mijn instructeur met een nieuwe auto voor kwam rijden. Behalve dat hij een stuk feller reageert is er eigenlijk niks anders aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')