quote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:18 schreef Kimpossible het volgende:
Fotospam!!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(inclusief)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
Pretty huh?
![]()
![]()
![]()
![]()
Veel te weinigquote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:30 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Moooi joh! Wat heb je ervoor betaald als ik het vragen mag?
Sjieke bak hoor. Rijd zelf een Vectra.quote:Op zondag 21 maart 2010 14:28 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Veel te weinig3600 euro. Die meneer had geen zin in schorriemorrie over de vloer en vond mij wel tof, dus dit was genoeg.Voel me bijna een dief!
Tis gewoon echt een lot uit de loterij, zowat. M'n vader heeft hem helemaal gechecked en het is écht net zo mooi als het dus leek.. Ongelooflijk!
Ik ook, ik denk dat ik eerst even goed in de wijk ga oefenen met een benzineauto voor ik ermee de snelweg opknal of op zaterdagmiddag naar de stadquote:Op woensdag 17 maart 2010 18:32 schreef Purdey het volgende:
[..]
Daar ben ik ook een beetje bang voor.Op dit moment les ik in een VW Golf uit 2004,diesel en daar ben ik zo aan gewend geraakt,logisch natuurlijk.Ik ben dan ook een beetje bang voor de dag dat ik in een andere,waarschijnlijk benzine auto moet gaan rijden![]()
Wel stoer hoor,lijkt me heel vreemd om ineens alleen te gaan rijdenGeniet er lekker van,guitar!
Ach daar ben je zo aan gewend. Een paar keer met een benzine auto uit stilstand wegrijden en je hebt het al onder de knie.quote:Op zondag 21 maart 2010 18:32 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ook, ik denk dat ik eerst even goed in de wijk ga oefenen met een benzineauto voor ik ermee de snelweg opknal of op zaterdagmiddag naar de stad.
hier was het voor een gunstige tijd 4 weken. Eerder kon ook al, maar dan krijg je een ongunstige tijd.quote:Op zondag 21 maart 2010 18:36 schreef CherryLips het volgende:
Hoeveel tijd zit er eigenlijk tussen het aanvragen van de praktijk en het examen zelf?
Bij mij zitten er 5 weken tussen, maar ik denk dat er minder tijd tussen had kunnen zitten. Van wat ik gezien heb bij andere leerlingen, die een herexamen nodig hadden, zat er 1 maand tussen.quote:Op zondag 21 maart 2010 18:36 schreef CherryLips het volgende:
Hoeveel tijd zit er eigenlijk tussen het aanvragen van de praktijk en het examen zelf?
Ik heb 4 lessen gehad nu en 3 verschillende instructeurs. Het is een familiebedrijf, dus elke keer kan ik iemand anders hebben (ze zijn met zijn drieën, dus ik heb ze allemaal 1x gehad). Of het helpt kan ik nog niet zeggen na zo'n korte tijd.quote:Op zondag 21 maart 2010 21:14 schreef twiFight het volgende:
Zijn er ook mensen die meerdere instructeurs gehad hebben? En heeft dat geholpen?
Ik heb 2 andere instructeurs gehad voor 3-5 lessen. Ik heb een goede ervaring met 1, maar dat is niet mijn 'vaste' instructeur helaas en het heeft geen zin meer om te wisselen, want mijn examen is al bijna in zichtquote:Op zondag 21 maart 2010 21:14 schreef twiFight het volgende:
Zijn er ook mensen die meerdere instructeurs gehad hebben? En heeft dat geholpen?
Valt voor zo'n hele nette auto heel erg mee!quote:Op zondag 21 maart 2010 14:28 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Veel te weinig3600 euro. Die meneer had geen zin in schorriemorrie over de vloer en vond mij wel tof, dus dit was genoeg.Voel me bijna een dief!
Tis gewoon echt een lot uit de loterij, zowat. M'n vader heeft hem helemaal gechecked en het is écht net zo mooi als het dus leek.. Ongelooflijk!
Dit heb ik dusook precies!!...maar als je het voor je zelf kan beargumenteren dan is het toch goed? lijkt mij?...als je je rijbewijs hebt dan rijd je toch ook op je eigen manier? ..maarja...jemoet idd eerst langs het examenquote:Op maandag 22 maart 2010 15:18 schreef twiFight het volgende:
Ja dat te voorzichtig rijden word ik ook moe van. Ik ben nou eenmaal een rustig persoon die niet vaak met haast de weg op gaat. Ik vind het dus ook geen probleem om even achter een langzame fietser of zo te blijven hangen als ik 50 m verder de afslag moet hebben, maar dan vraagt hij zo heel subtiel (not) "waarom ga je zo langzaam?" en dan weet ik alweer dat hij wil dat ik doorrij. Maar ik wacht liever. Meh, op het examen moet ik doorrijden, dus maar beter dat ik het leer, I guess.
Ik herken het probleem. Tijdens mijn rijlessen zat ik ook vaak achter een fietser zonder een auto achter me, en mn instructeur wou dan dan ik er voorbij ging terwijl ik nog 200m te klaren had voordat ik rechtsaf zou slaan. Die 10-15 seconden tijdwinst wegen voor mij niet op tegen het risico.quote:Op maandag 22 maart 2010 15:18 schreef twiFight het volgende:
Ja dat te voorzichtig rijden word ik ook moe van. Ik ben nou eenmaal een rustig persoon die niet vaak met haast de weg op gaat. Ik vind het dus ook geen probleem om even achter een langzame fietser of zo te blijven hangen als ik 50 m verder de afslag moet hebben, maar dan vraagt hij zo heel subtiel (not) "waarom ga je zo langzaam?" en dan weet ik alweer dat hij wil dat ik doorrij. Maar ik wacht liever. Meh, op het examen moet ik doorrijden, dus maar beter dat ik het leer, I guess.
Ik heb ook om 8:55 examenquote:Op maandag 22 maart 2010 16:47 schreef MelR het volgende:
[..]
Dit heb ik dusook precies!!...maar als je het voor je zelf kan beargumenteren dan is het toch goed? lijkt mij?...als je je rijbewijs hebt dan rijd je toch ook op je eigen manier? ..maarja...jemoet idd eerst langs het examen...ik heb 29 maar om 5 voor 9 examen...en ik ben echt zenuwachtig...al kan ik het wel, alleen het idee dat het nu voor het eggie is he!!..
ja idd ik ben liever te voorzichtig dan dat ik (op de fiets) straks ergens onder lig of (in de auto) iemand onder me of ergens tegenaan zit!..En ik heb mezelf aangeleerd om als ik loop, of fiets zo ver mogelijk bij vrachtwagens vandaan te blijven..dus de eerste keren dat ik een vrachtwagen op een tweerichtingsweg mijn kant op zag komen moest ik wel even slikkenquote:Op maandag 22 maart 2010 16:58 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb geleerd om op de fiets heel voorzichtig te zijn, dat merk ik nu ook in de auto. Als er iets anders is dan anders of als een auto iets te snel op me af komt rijden, dan reageer ik door te remmen. Zelfs al heb ik voorrang. Ook op rotondes buiten de bebouwde kom: ik zie fietser rijden en rem automatisch, terwijl ik voorrang heb. En dan ziet de automobilist of de fietser dat ik twijfel, en dan rijden ze inderdaad door.
Vandaag had ik trouwens één ingreep: het stoplicht vloog op oranje en ik vond dat ik niet op tijd kon remmen, m'n instructeur vond van wel en trapte dus vol op de rem. Alle zooi die op de achterbank lag vloog naar voren en we stonden iets over de streep. Dat remmen vond ik zelf gevaarlijker dan doorrijden, maar hey, wie ben ik. Hij begon over flitsers en boetes voor door rood rijden etc, en dat hij al even op oranje stond. Maar ik weet zeker dat ik niet door rood had gereden, maar goed. Eerst kreeg ik te horen dat ik niet moest remmen als het stoplicht al een tijdje op groen stond met het idee 'hij gaat zo op oranje', nu jakkerde ik een keer een beetje door, vond ik dat ik niet meer kon remmen, en dan doet hij het.
Zo vermoeiend. Damned if you do, damned if you don't.
ja zo voel ik het soms ook!quote:Zo vermoeiend. Damned if you do, damned if you don't.
Zo herkenbaar! Ik doe precies hetzelfdequote:Op maandag 22 maart 2010 11:49 schreef CherryLips het volgende:
Ook heb ik nog geen goed overzicht: als iets afwijkt van de rest, ga ik gelijk langzamer rijden. Zijn de stoplichten kapot? Dan rem ik af voor ik besef dat ik op een voorrangsweg zit.
In de woonwijk rij ik dan weer te snel.
Snelweg ging goed, alleen ik wist dat ik ergens de afslag moest hebben en ik besloot achter de vrachtwagens te gaan rijden, terwijl ik er achteraf gezien nog wel voorlangs had gekund. Maar ja, voor hetzelfde geld denk ik: O, daar kan ik nog makkelijk voor langs! En dan toch niet.
Mag je al examen doen Lammetje? Wat ben je dan ineens snel vooruit gegaanquote:Op dinsdag 23 maart 2010 08:43 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Zo herkenbaar! Ik doe precies hetzelfde
En ik zie dat veel mensen om 5 voor 9 af moeten rijden: ik ook
Mijn instructeur zei precies hetzelfdequote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:05 schreef Hitomi het volgende:
Gisteren mijn eerste rijles gehad
Ik vond het echt ontzettend leuk. Voor nu afgerekend met het gaspedaal en het sturen, morgen mag ik weer en dan nemen we waarschijnlijk de andere pedalen voor rekening... spannend!
Mijn instructeur zei wel dat ik feeling had voor autorijden, da's ook weer mooi meegenomen!
Ik rij trouwens bij Harwil in Zwolle.
Ik mocht ook alles gelijk zelf doen, dus ook schakelen enzo, alleen terugschakelen werd dus later uitgelegd. Gewoon de woonwijk in, lessen daarop even de rijksweg op waar je 80 mag en vervolgens de snelweg op.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:24 schreef twiFight het volgende:
Toch grappig hoe er zoveel verschil tussenzit.
Ikzelf mocht de eerste rijles gelijk alles doen, maar zijn we wel op het industrieterrein gebleven (lekkere brede wegen;)). En collega van mij heeft 4 lessen alleen maar mogen sturen. Mijn vriendin mocht de tweede rijles gelijk de snelweg op (ik pas bij les 15 of zo).
Overigens vond ik het niet eens zo moeilijk om gelijk alles zelf te doen, alleen als er dan een situatie was dat er meerdere dingen tegelijk gebeurden (terugschakelen + afslaan + tegenligger of zo) dan schoot ik wel flink in de paniek en ging het mis.
Geen probleemquote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:35 schreef CherryLips het volgende:
Bij de TTT kun je vrijstellingen verdienen voor bijzondere verrichtingen, dus je zult nu nog een paar keer moeten inparkeren, bochtje achteruit, etc.
Yepquote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:37 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Geen probleemIs fileparkeren ook mogelijk onderdeel van het examen?
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:54 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Mijn instructeur zei precies hetzelfde![]()
Ik mocht wel al meteen alles doen
En ik heb net m'n theorieexamen gehaald
Dat wordt er bij mij zowat ingeslagenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:16 schreef Purdey het volgende:
Nou moe zeg,ik mocht de eerste twee dubbele lessen alleen maar gas geven en sturen![]()
Bij dubbele les nummer drie mocht ik pas remmen.En na zes dubbele lessen pas schakelen.Geoefend op een parkeerterrein,wat een drama.En nu kan ik me niet meer voorstellen wat ik daar nou zo moeilijk aan vond![]()
Verder is mijn instructeur volgens mij vrij laks,ik weet nu bijv. nog niet eens hoe de dashbord verlichting aan moet,en hoe ik stadslicht/dimlicht/grootlicht moet voeren..
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:54 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Mijn instructeur zei precies hetzelfde![]()
Ik mocht wel al meteen alles doen
En ik heb net m'n theorieexamen gehaald
Dat weet ik weer wel,toevallig veel met regen gereden.En een keer op een spek-spekgladde weg,wat was dat koelquote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:22 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat wordt er bij mij zowat ingeslagen. Alleen ruitenwissers enzo vergeet ik steeds, omdat ik niet zo vaak met regen heb gereden.
Goeie! Dat moet ik ook eens vragen aan mijn instructeur. Ik zie mezelf ook al een paar uur op een benzinestation staan omdat ik echt niet weet hoe zoiets werktquote:Op dinsdag 23 maart 2010 14:18 schreef CherryLips het volgende:
Ik had aangegeven dat ik een keertje wilde tanken, leek me wel handig om te kunnen (ik zag mezelf al helemaal staan, eerste keer alleen tanken... 'Euh, hoe moet dit?').
Ik mag 9 april pas, dus niet 29 maart helaasquote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:43 schreef Purdey het volgende:
[..]
Mag je al examen doen Lammetje? Wat ben je dan ineens snel vooruit gegaan![]()
Ik kan vrijdag pas weer lessen,normaal had ik vandaag gereden,maar instructeur zat vol![]()
Nu vrijdag om 15:40,lekker in de spits,op vrijdagmiddag in Rotterdam.Ik haat de spits in Rotterdam omdat je geen meter vooruit komt
Dus na 12 uur mocht je pas schakelen? Toen had ik mijn auto al best goed onder controle (pas na 25 lessen echt goed).quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:16 schreef Purdey het volgende:
Nou moe zeg,ik mocht de eerste twee dubbele lessen alleen maar gas geven en sturen![]()
Bij dubbele les nummer drie mocht ik pas remmen.En na zes dubbele lessen pas schakelen.Geoefend op een parkeerterrein,wat een drama.En nu kan ik me niet meer voorstellen wat ik daar nou zo moeilijk aan vond![]()
Verder is mijn instructeur volgens mij vrij laks,ik weet nu bijv. nog niet eens hoe de dashbord verlichting aan moet,en hoe ik stadslicht/dimlicht/grootlicht moet voeren..
Aww, balen. Heb je nog steeds geen datum dan? Ik heb wel vergelijkingsmateriaal gehad en nu wil ik die andere instructeur, maar dat heeft geen zin meer, helaasquote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:55 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dat weet ik weer wel,toevallig veel met regen gereden.En een keer op een spek-spekgladde weg,wat was dat koelVan de week gingen we tanken,vroeg hij of ik de tankdop even wilde opendrukken..Euhm?!?
Ik vind het na ruim 55 lessen een beetje vervelend om nog van instructeur te wisselen,maar soms zou ik willen dat ik iets opmerkelijker had geweest.Je hebt natuurlijk ook nooit echt vergelijkingsmateriaal,tenzij je een keer met een andere instructeur rijd.Voorlopig komen er weer tien lessen bij *zucht*
Dan weet je in ieder geval hoe je het tijdens je examen niet moet doen. 4 Lessen voor je examen is toch nog zat?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:08 schreef 2na het volgende:
Holy shit, dit voelt kut!
Net 2 uur gelest, nu nog maar 4 lessen en ik reed SLECHT, mijn god! Mijn instructrice zegt dat dat goed is, zodat ik aan mezelf werk en eens flink word ondergedompeld, maar ik schaam me bijna voor mijn prestatie van net. Ik leek wel alles fout te doen, vooral het eerste uur, het 2de uur ging het al iets beter maar nog steeds drama!
Iemand die dit gevoel kent zo vlak voor zijn examen?
Yea maybe! Zoieso ben ik soms een slordige aap, maar mijn grote fout is, als ik een fout maak, ga ik dat complet analyseren in mijn hoofd! TIJDENS DE RIJLES, kortom, dan rijd ik door, en ben ik met mijn gedachten nog bij dat andere!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:12 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Dan weet je in ieder geval hoe je het tijdens je examen niet moet doen. 4 Lessen voor je examen is toch nog zat?
Ik herken het trouwens niet. Bij mij was het bij m'n TTT precies andersom. De lessen ervoor gingen best wel redelijk (zodat ik in ieder geval vrijstelling zou krijgen) en tijdens mijn TTT heb ik álles verkeerd gedaan. Ik merkte toen pas dat ik voor geen meter zelfstandig kon rijden en dat moest ik dus tijdens mijn TTT plotseling doen. Dat was best even schrikken
Misschien moet je dan proberen om die fouten gewoon los te laten. Als ik al mijn fouten zou gaan analyseren, dan was ik een dag na mijn rijles nog steeds bezigquote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:15 schreef 2na het volgende:
[..]
Yea maybe! Zoieso ben ik soms een slordige aap, maar mijn grote fout is, als ik een fout maak, ga ik dat complet analyseren in mijn hoofd! TIJDENS DE RIJLES, kortom, dan rijd ik door, en ben ik met mijn gedachten nog bij dat andere!
Maarja, morgen vroeg weer 2 uur rijlessen, en zaterdag nog 2.. dus ik ga ervan uit dat het dan wel goed moet komen, zijn die 4 alle 4 zuur, dan heb ik slechte hoop voor het bewijsje;)
quote:Nou moe zeg,ik mocht de eerste twee dubbele lessen alleen maar gas geven en sturen
Bij dubbele les nummer drie mocht ik pas remmen.En na zes dubbele lessen pas schakelen.Geoefend op een parkeerterrein,wat een drama.En nu kan ik me niet meer voorstellen wat ik daar nou zo moeilijk aan vond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |