Thanks, ik zal er over nadenken. Wanneer en waar precies moet je afrijden?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:37 schreef 2na het volgende:
Heya Jacobus!
Kan gebeuren toch? Ik had dinsdag en woensdag echt de slechtste lessen die ik ooit had gehad, en dat terwijl ik over 4 dagen moet afrijden! Was dus helemaal niet meer zeker, en vandaag ging het eerste half uur ook echt niet goed. Ik zie wel, ik doe veel goed, maar soms kijk ik net niet goed genoeg en gaat het bijna fout of stamt de instructrice op de rem.. Dit gebeurde 2 keer het eerste half uur! Gelukkig les ik 2 uur en ging hierna eigenlijk alles nagenoeg "perfect"!
Kortom, probeer gewoon jezelf te blijven, denk thuis over elke domme fout na die je hebt gemaakt, en let er in het vervolg meer op! Het maakt niet uit, je hebt immers les, en niet voor niks!:)
Succes!
Toch maar weer proberen om voor je rijbewijs te gaan? Lijkt mij ook balen als ik 4x zou zakken voor 't examen. Waarschijnlijk blijf ik dan net zo vaak examen doen, totdat ik slaag. En ik heb mijn examen nog eerder dan 12 aprilquote:Op zaterdag 27 maart 2010 00:10 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
En vooral niet tussen 2 vrachtwagens in, zoals ik dat deed![]()
Ik heb nu een paar lessen gehad sinds ik de lessen weer op heb gepakt. Ik ben een tijd terug (2 jaar ofzo) 4x gezakt voor praktijk waardoor ik erg onzeker ben. Het gaat nu erg goed. Ik vind vooral zelfstandig rijden makkelijk.
Nog geen examen gepland, volgende examen mogelijkheid was 12 april, wat een beetje vroeg was.
[..]
WTH waarom heeft dat kleine autootje zo'n grote stellage op het dak staan? Bang dat het over het hoofd gezien wordt? Ik zou er nóóit in willen lessen!
Je moet die fouten zien als leermomenten. Ik heb echt zóveel fouten gemaakt, dat ik 99% van die fouten niet eens meer maak. Je leert er elke keer weer vanquote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:24 schreef Jac0bus het volgende:
Net weer 2 uur les gehad. Ik rij goed maar wat een kutfoutjes maak ik soms. ZO stom
Klopt, dat had ik met de dode hoek. Je denkt: dat over de schouder kijken is dikke onzin. En dan zit je een keer op de snelweg waar je naar de linkerbaan wil om in te halen en dan kijk je in je spiegels en dan zie je niks. Dan voor je het week zit je bijna bovenop die auto die in je dode hoek zat. Dat doe je dan nooit meer foutquote:Op zaterdag 27 maart 2010 12:35 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Toch maar weer proberen om voor je rijbewijs te gaan? Lijkt mij ook balen als ik 4x zou zakken voor 't examen. Waarschijnlijk blijf ik dan net zo vaak examen doen, totdat ik slaag. En ik heb mijn examen nog eerder dan 12 aprilen m'n instructeur heeft er wel vertrouwen in
[..]
Je moet die fouten zien als leermomenten. Ik heb echt zóveel fouten gemaakt, dat ik 99% van die fouten niet eens meer maak. Je leert er elke keer weer van(bijvoorbeeld bij een obstakel waar je linksom heen moet. Eerst gooide ik gewoon mijn stuur naar links zonder te kijken en toen zat ik bijna tegen een auto aan (kreeg een ingreep). Daarna heb ik nooit meer die fout gemaakt en heb ik altijd netjes gekeken
)
Dinsdag 30 maart om 10:45 in Nijmegen! Ik zie wel hoe het gaat, heb maandag avond nog 1 uur les.. en dan dinsdag voor het examen nog 1 uur!quote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:44 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Thanks, ik zal er over nadenken. Wanneer en waar precies moet je afrijden?
Hou ons op de hoogtequote:Op zaterdag 27 maart 2010 13:00 schreef 2na het volgende:
[..]
Dinsdag 30 maart om 10:45 in Nijmegen! Ik zie wel hoe het gaat, heb maandag avond nog 1 uur les.. en dan dinsdag voor het examen nog 1 uur!
Oooh, van die kleine foutjes. Ach, boeiend. Zoals je instructrice zei: het gebeurt iedereen wel eensquote:Op zaterdag 27 maart 2010 12:49 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Klopt, dat had ik met de dode hoek. Je denkt: dat over de schouder kijken is dikke onzin. En dan zit je een keer op de snelweg waar je naar de linkerbaan wil om in te halen en dan kijk je in je spiegels en dan zie je niks. Dan voor je het week zit je bijna bovenop die auto die in je dode hoek zat. Dat doe je dan nooit meer fout![]()
Ik had het meer over de ECHT stomme foutjes. Die maak ik dan ook maar 1 keer per les of minder zoals vandaag: per ongeluk in z'n drie zetten in plaats van z'n eenMijn instructrice zegt dat ze je daar echt niet om laten zakken omdat dat iedereen wel eens gebeurt, maar toch voelt dat behoorlijk stom als dat dan net op je examen gebeurt.
Succes alvastquote:Op zaterdag 27 maart 2010 13:00 schreef 2na het volgende:
[..]
Dinsdag 30 maart om 10:45 in Nijmegen! Ik zie wel hoe het gaat, heb maandag avond nog 1 uur les.. en dan dinsdag voor het examen nog 1 uur!
Mwah in mijn geval te vroeg, ik ben net 4 weken weer bezig met lessen.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 12:35 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Toch maar weer proberen om voor je rijbewijs te gaan? Lijkt mij ook balen als ik 4x zou zakken voor 't examen. Waarschijnlijk blijf ik dan net zo vaak examen doen, totdat ik slaag. En ik heb mijn examen nog eerder dan 12 aprilen m'n instructeur heeft er wel vertrouwen in
Echt tips die niet standaard zijn heb ik niet, zoals gewoon rijden zoals bij het lessen enzo.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 18:06 schreef MelR het volgende:
...ik ben maandag aan de beurt!..iemand nog tips?...
Is goed te doen in een paar daagjes. Wel even een mooi schematje maken misschien. En zelfdiscipline. Niet Fok!ken en leren proberen te combinerenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 17:45 schreef Satonkol het volgende:
Aankomende woensdag theorie gereserveerd en ik heb nog helemaal niet geleerd. Maar met Verjo oefenexamens en ANWB boek moet het wel lukken hoop ik
Ik moet ook nog maar iedereen vertelt mij dat kijken veruit het belangrijkste is. Dat je laat zien wat er om je heen gebeurt. Succes!quote:Op zaterdag 27 maart 2010 18:06 schreef MelR het volgende:
...ik ben maandag aan de beurt!..iemand nog tips?...
Dat je al eerder afgereden hebt is dan nu alleen maar in je voordeel. Je weet immers al hoe het spelletje werkt en wat je moet doen.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 18:52 schreef MelR het volgende:
ja, dat ga ik ook zeeeker doen! ook met uitstappen en wegrijden!!...maar dit is ook niet de eerste keer dat ik afrijd, 6 jr geleden al stuk of 5x afgeredenmaar ben nu zekerder, en wil het veel meer dan toen ik 18 was. en bedankt nog voor de tips!
Heb een paar uurtjes geleerd en zit al op 1/4. Het vrij makkelijk te begrijpen en zelden lees ik hetzelfde stuk twee keer.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 18:31 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Is goed te doen in een paar daagjes. Wel even een mooi schematje maken misschien. En zelfdiscipline. Niet Fok!ken en leren proberen te combineren![]()
Nog nooit tegengekomen tijdens het lessen. Wel vannochtend een rouwstoet, die heb ik maar effe lekker voorgelatenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 21:14 schreef Satonkol het volgende:
[..]
Heb een paar uurtjes geleerd en zit al op 1/4. Het vrij makkelijk te begrijpen en zelden lees ik hetzelfde stuk twee keer.
Hoe vaak kom je eigenlijk militaire colonnes tegen? aangezien dit best wel vaak benadrukt wordt
Ach, zo moeilijk/veel is het nietquote:Op zaterdag 27 maart 2010 21:21 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Nog nooit tegengekomen tijdens het lessen. Wel vannochtend een rouwstoet, die heb ik maar effe lekker voorgelaten![]()
Ik kreeg er trouwens wel gewoon een vraag over. Ik denk dat ze weten dat iedereen denkt van "ach dat sla ik over, ik kom toch nooit zo'n colonne tegen".
Ik had al een buitenlands rijbewijs dus het gevoel van autorijden had ik al. Ik reed daar wel alleen maar automaat dus schakelen kon ik niet. Ik heb het dus niet gedaan, op de parkeerplaats. Leren rijden betekende alleen leren schakelen. Toch wel veel anders hier moet ik zeggen. Als je écht niet kan rijden maakt dat ook niet zoveel uit. Meeste rijscholen laten je dan eerst alleen rijden dat zij schakelen. Dus maak je geen zorgenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:06 schreef Satonkol het volgende:
[..]
Ach, zo moeilijk/veel is het niet![]()
Is het trouwens handig om voordat ik autorijlessen neem te oefenen met een auto op een bedrijfsterrein?
Haha grappig om te lezen hoeveel ik van mezelf in jou herken. Ik denk het nooit binnen 30 lessen te halen (zoveel zitten in mijn pakket, alhoewel ik wel lessen bij kan kopen natuurlijk), maar als ik jouw ervaringen lees krijg ik in ieder geval weer hoop voor later. TTT doe ik niet overigens. Doen jullie dat met een examinator of met je eigen instructeur?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:41 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Lees mijn berichten maar eens terug toen ik op 31 lessen zatIk durf te wedden dat je over 10 lessen al stukken beter rijdt! Ik had met 32 uur mijn TTT en toen was ik er ook nog niet klaar voor (ik stond op het punt om te janken toen ik klaar was met rijden
).
Bij mijn TTT bleef ik achter een vrachtwagen met invoegen (heeeel dom) en daardoor heb ik veel fouten gemaakt, omdat ik de borden niet kon lezen en ze te laat zag. Als je voor een vrachtwagen kan gaan invoegen, moet je dat zéker doen!
En eigenlijk is invoegen niet zo eng. Je moet van tevoren even kijken hoeveel verkeer op de snelweg rijdt, je snelheid aanpassen, vooral kijken hoelang de invoegstrook is en dan kun je 'm altijd wel ergens tussen proppen. M'n vorige les moest ik best vaak invoegen op de snelweg en het was heel erg druk op de rechterbaan, maar gelukkig ging iemand naar links voor mij en de andere keren gingen ze het gas loslaten.
[..]
Ik ook niet, maar dat boeit me niet (meer). Ik hoop dat ik mijn rijbewijs haal over 2 weken en anders ga ik gewoon herexamen(s) doen. Er zijn wel slechtere bestuurders op de weg dan ik(vooral omaatjes zijn ver-schrik-ke-lijk, want ze kijken nóóit).
En heb je trouwens al een datum voor je examen, of niet?
Ik vond van niet, instructeur legt dingen veel anders (lees: stukken beter en op de goede manier) uit.quote:Is het trouwens handig om voordat ik autorijlessen neem te oefenen met een auto op een bedrijfsterrein?
Precies. Ik had 0,0 ervaring met rijden en mocht gelijk alles doen de eerste les. Het schakelen vond ik het makkelijkste van allemaal (al kan dat persoonlijk zijn natuurlijk). Ik maak nu 15 lessen later heel af en toe nog wel een foutje (in de 4 ipv in de 2 meestal) maar dat zou ik met een paar keer rijden op een bedrijventerrein ook nog steeds wel doen nu. Veel heb je er dus niet aan.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:27 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Leren rijden betekende alleen leren schakelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |