quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:24 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Misschien moet je dan proberen om die fouten gewoon los te laten. Als ik al mijn fouten zou gaan analyseren, dan was ik een dag na mijn rijles nog steeds bezig
En zelfs áls je volgende rijlessen heel slecht gaan, hoeft dat niet te betekenen dat je niet je rijbewijs kunt halen. Het praktijkexamen is toch niet voor niets aangevraagd? Ze denken namelijk dat jij er dan klaar voor bent
Ik moet nog 2.5 week wachten en dat duurt nog veel te lang voor mijn gevoelquote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:39 schreef 2na het volgende:
[..]
Yep.
Dat hoop ik dus ook, dat ik gewoon een goed examen rijd, maarja, ergens ligt dat ook aan mij! En begrijp me niet verkeerd, ik zou een prima examen kunnen rijden, maar dan moeten die slordigheden van vandaag er echt uit! Ah wie weet komt het allemaal goed!
Ging jij binnenkort ook afrijden?
hahaha typo van het jaar ^^quote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:22 schreef TheGloaming het volgende:
Vandaag de tweede les gehad. Helling trekken en keren door middel van halve draai en steken gehad. Instructeur was tevreden en ik zelf eigenlijk ook wel. Merk nu al dat alles veel meer een autisme wordt dus dat is positief![]()
Ik doe trouwens ook RIS en mocht wel alles bij de eerste les al zelf doen (inclusief terugschakelen) op de openbare weg. Dus RIS is niet altijd de eerste paar lessen alleen maar gassen
Ik rij ook in omgeving Arnhem. Ik heb geen idee waar die kerk in Huissen is, terwijl ik minstens de helft van m'n lessen in Huissen rijquote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:05 schreef CherryLips het volgende:
Ik krijg ook vaak de opdracht: rij naar de kerk van Huissen.
Eh, waar?Maar goed, de kerk staat altijd in het centrum, dus dat scheelt.
Nou, ik weet het niet hoor. Het boekje doorlezen duurde al een paar uur + oefenen met examens duurde ook 2 uurtjes. Ik begon twee weken van tevoren met leren. Misschien kan jij het wel in 1 avondje, wie weet...quote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:39 schreef Satonkol het volgende:
Hoe lang duurt het ongeveer om de theorie onder de knie te krijgen? Heb eindelijk tijd om mijn theorie te leren via dat ANWB boekje. Zou het in een middag/avond lukken?
Bedankt, ik ga morgen maar eens beginnen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:41 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Nou, ik weet het niet hoor. Het boekje doorlezen duurde al een paar uur + oefenen met examens duurde ook 2 uurtjes. Ik begon twee weken van tevoren met leren. Misschien kan jij het wel in 1 avondje, wie weet...
Hoe lang van te voren moet je eigenlijk het examen reserveren?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:26 schreef jacobras het volgende:
Zojuist theorie examen aangevraagd, woensdag 7 april om 15:00 mag ik examen doen. Best wel spannend, al ben ik er al eens eerder geweest voor rijbewijs AM
.
Hangt er net vanaf welke datums er nog vrij zijn. Ik heb het net aangevraagd, 7 april was de dichtstbijzijnde datum (in Zwolle). Eventuele wijzigingen kun je tot één week voor de datum doorgeven.quote:Hoe lang van te voren moet je eigenlijk het examen reserveren?
Zeg er dan wat van! In mijn eerste rijles mocht ik de eerste kilometers alleen maar gasgeven en sturen. Toen ik meteen klaagde liet mijn instructeur het aan mij over, en dat ging prima! Soms moet je je instructeur een beetje opjagen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:16 schreef Purdey het volgende:
Nou moe zeg,ik mocht de eerste twee dubbele lessen alleen maar gas geven en sturen![]()
Bij dubbele les nummer drie mocht ik pas remmen.En na zes dubbele lessen pas schakelen.Geoefend op een parkeerterrein,wat een drama.En nu kan ik me niet meer voorstellen wat ik daar nou zo moeilijk aan vond![]()
Verder is mijn instructeur volgens mij vrij laks,ik weet nu bijv. nog niet eens hoe de dashbord verlichting aan moet,en hoe ik stadslicht/dimlicht/grootlicht moet voeren..
En als je nou straks een eigen auto kooptquote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:49 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb vandaag les gehad in een nieuwe lesauto, godsamme wat een gekloot.. op een gegeven moment kreeg ik zoveel commentaar van mijn rijinstructeur dat ik gewoon in huilen ben uitgebarsten..Het werd me gewoon te veel. Ben sowieso al iemand die gemakkelijk stresst en nu helemaal al omdat ik volgende week donderdag weer opnieuw op moet en dan moet je ook nog eens in een compleet andere auto rijden die natuurlijkwel van alle snufjes voorzien is. Allemaal leuk en aardig, maar ik wil toch in de oude auto afrijden. Puur omdat ik dat gewend ben, al moet ik er wel bij zeggen dat aan het einde ik de auto wel fijner vond met sturen etc, dan de huidige.. Maargoed, voor de rest ben ik er totaal niet bekend mee en ben bang dat het daardoor compleet fout gaat aflopen volgende week
Veel succes morgen!quote:Op woensdag 24 maart 2010 07:59 schreef BlackRhino het volgende:
Morgen 8.55 afrijdenGbruiken jullie bij het stilstaan voor stoplicht op helling de voetrem of de handrem?
Ik ben de tel al kwijt. De eerste rijlessen was het standaard minstens 15 keer, daarna 2-3 keer en toen 0-1 keer. Ik heb het vandaag weer 1 keer gepresteerdquote:Op woensdag 24 maart 2010 13:27 schreef BlackRhino het volgende:
Da's een vrouwen-iets geloof ik, ik heb werkelijk nog nooit een auto of motor laten afslaan.... dat voel je toch aanO wacht, 1x de motor, maar dat kwam omdat het -5 was en ik koude handen had, en dus geen gevoel meer
hoiquote:Op woensdag 24 maart 2010 07:59 schreef BlackRhino het volgende:
Morgen 8.55 afrijdenGbruiken jullie bij het stilstaan voor stoplicht op helling de voetrem of de handrem?
Al een examen aangevraagd? Meestal duurt dat wel zo'n 6 weken, dus dan zou ik die 5 lessen spreidenquote:Op woensdag 24 maart 2010 15:44 schreef Trusten het volgende:
Vandaag zei m'n instructeur dat hij inschat nog 5 lessen en dan mag ik afrijden
Wachttijd is ongeveer 3 a 4 weken momenteel zei hij, maar zal hem er zeker aan herrineren het snel aan te vragenquote:Op woensdag 24 maart 2010 16:52 schreef GuitarJJ het volgende:
Al een examen aangevraagd? Meestal duurt dat wel zo'n 6 weken, dus dan zou ik die 5 lessen spreiden
Denk het wel jaquote:Op woensdag 24 maart 2010 13:41 schreef BlackRhino het volgende:
Bij twijfel: gewoon GAS!
Ik ben volgens mij hier wel de enige met motorrijbewijs maar zonder autorijbewijs
Ja maar dan heb ik de tijd om eraan te wennen en krijg ik niet bij iedere bocht commentaar van mijn rijinstructeur.. Ten tweede is het voor mij best wel naja vervelend om 2 lessen voordat je opnieuw gaat afrijden een compleet andere auto voor je krijgt. Daar word ik iig zenuwachtig vanquote:Op woensdag 24 maart 2010 08:01 schreef BlackRhino het volgende:
[..]
En als je nou straks een eigen auto kooptMoet je ook aan wennen natuurlijk.
Als je voor het cbr parkeert, dan vul je een paar vakjes in en dan ben je klaar, no worries.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:20 schreef BlackRhino het volgende:
Ik zie nu dat je het formulier zelfreflectie mee moet nemen naar je examen, heb ik m'n instructeur niet over gehoord, zal ie dat morgenochtend nog geven
Wat goed BR! Gefeliciteerdquote:
Proficiatquote:
Gefeliciteerd!!!quote:
hmm dus 5 voor 9 is wel een relaxte tijd? ik moet maandag, zelfde tijd!!! wat is trouwens ongeveer de tijd dat je bezig bent? een half uur?quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:06 schreef BlackRhino het volgende:
Haha, okeIk heb in totaal 12 lessen (uren) gehad. Examenritje was gewoon erg relaxed, weinig verkeer op straat, alles ging goed. Moest eerst een zelfstandige route rijden naar de schouwburg in het centrum, daar parkeeroefening gedaan (gewoon in vak), toen op "commando" rijden, ergens hellingproef gedaan, toen straatje keren en toen langzaam terug naar het CBR. Was nog geen half uur.
Hij had helemaal geen op- of aanmerkingen, gewoon goed
quote:Hoe vraag ik een rijbewijs aan?
U vraagt het rijbewijs persoonlijk aan bij de Stadswinkel. U kunt een afspraak maken met de onderstaande link of door te bellen met de Stadswinkel.
Dat hangt geloof ik van de gemeente af. De meeste gemeentes hebben zo'n digitaal loket waar je die spullen kan aanvragen. Andere gemeenten hebben dat niet en dan moet je er zelf heen. Ik mag hopen dat Dordrecht wel zo'n digitaal loket heeftquote:Op donderdag 25 maart 2010 15:30 schreef BlackRhino het volgende:
Dus je moet het ZELF aanvragen OP het stadskantoor/gemeentehuisIk heb nu gewoon digitaal een afspraak gemaakt voor rijbewijs afname voor over 5 werkdagen.
Dit heb ik gewoon gedaan: http://www.dordrecht.nl/p(...)tPagina?F_PAGINA=651
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |