abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:39:18 #101
296848 2na
BoomTakHuis
pi_79493270
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:24 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Misschien moet je dan proberen om die fouten gewoon los te laten. Als ik al mijn fouten zou gaan analyseren, dan was ik een dag na mijn rijles nog steeds bezig

En zelfs áls je volgende rijlessen heel slecht gaan, hoeft dat niet te betekenen dat je niet je rijbewijs kunt halen. Het praktijkexamen is toch niet voor niets aangevraagd? Ze denken namelijk dat jij er dan klaar voor bent

Yep.

Dat hoop ik dus ook, dat ik gewoon een goed examen rijd, maarja, ergens ligt dat ook aan mij! En begrijp me niet verkeerd, ik zou een prima examen kunnen rijden, maar dan moeten die slordigheden van vandaag er echt uit! Ah wie weet komt het allemaal goed!

Ging jij binnenkort ook afrijden?
pi_79494437
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:39 schreef 2na het volgende:

[..]

Yep.

Dat hoop ik dus ook, dat ik gewoon een goed examen rijd, maarja, ergens ligt dat ook aan mij! En begrijp me niet verkeerd, ik zou een prima examen kunnen rijden, maar dan moeten die slordigheden van vandaag er echt uit! Ah wie weet komt het allemaal goed!

Ging jij binnenkort ook afrijden?
Ik moet nog 2.5 week wachten en dat duurt nog veel te lang voor mijn gevoel

In ieder geval veel succes dinsdag
pi_79495338
Vandaag de tweede les gehad. Helling trekken en keren door middel van halve draai en steken gehad. Instructeur was tevreden en ik zelf eigenlijk ook wel. Merk nu al dat alles veel meer een automatisme wordt dus dat is positief

Ik doe trouwens ook RIS en mocht wel alles bij de eerste les al zelf doen (inclusief terugschakelen) op de openbare weg. Dus RIS is niet altijd de eerste paar lessen alleen maar gassen

[ Bericht 0% gewijzigd door TheGloaming op 23-03-2010 19:07:39 ]
  dinsdag 23 maart 2010 @ 17:53:47 #104
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_79499146
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 16:22 schreef TheGloaming het volgende:
Vandaag de tweede les gehad. Helling trekken en keren door middel van halve draai en steken gehad. Instructeur was tevreden en ik zelf eigenlijk ook wel. Merk nu al dat alles veel meer een autisme wordt dus dat is positief

Ik doe trouwens ook RIS en mocht wel alles bij de eerste les al zelf doen (inclusief terugschakelen) op de openbare weg. Dus RIS is niet altijd de eerste paar lessen alleen maar gassen
hahaha typo van het jaar ^^

Over fouten maken: ik merk bij mezelf heel erg dat het een 'bui' is van de dag. Als ik de eerste 5 minuten een stomme fout maak is het vaak zo dat ik er de rest van de rijles ook niks meer van bak, maar als het goed gaat heeft de instructeur meestal ook niet zoveel te klagen.

We oefenen al wel snel met het "ga naar bestemming X" en dan maar zelf zien hoe je er komt, alhoewel hij nog wel hints geeft tussendoor (bv bij gevaarlijke punten waar ik nog niet goed op geoefend heb). Het scheelt trouwens wel als dag en nacht of ik op een bekend stukje rij of niet. Als het op het examen bekend gebied is zal ik 10 keer relaxter rijden, maar dat weet je natuurlijk nooit van te voren. Die examinatoren weten ook heus wel waar je vaak lest en zullen waarschijnlijk ook wel een stuk uitkiezen waar niet vaak gelest wordt.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_79499644
Ik krijg ook vaak de opdracht: rij naar de kerk van Huissen.
Eh, waar? Maar goed, de kerk staat altijd in het centrum, dus dat scheelt.
Tap tap tap
pi_79500900
Hoe lang duurt het ongeveer om de theorie onder de knie te krijgen? Heb eindelijk tijd om mijn theorie te leren via dat ANWB boekje. Zou het in een middag/avond lukken?
pi_79500999
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 18:05 schreef CherryLips het volgende:
Ik krijg ook vaak de opdracht: rij naar de kerk van Huissen.
Eh, waar? Maar goed, de kerk staat altijd in het centrum, dus dat scheelt.
Ik rij ook in omgeving Arnhem. Ik heb geen idee waar die kerk in Huissen is, terwijl ik minstens de helft van m'n lessen in Huissen rij Ik krijg gewoon opdrachten als "rij naar Arnhem/Nijmegen/Huissen", dus niet echt een gebouw of iets dergelijks.
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 18:39 schreef Satonkol het volgende:
Hoe lang duurt het ongeveer om de theorie onder de knie te krijgen? Heb eindelijk tijd om mijn theorie te leren via dat ANWB boekje. Zou het in een middag/avond lukken?
Nou, ik weet het niet hoor. Het boekje doorlezen duurde al een paar uur + oefenen met examens duurde ook 2 uurtjes. Ik begon twee weken van tevoren met leren. Misschien kan jij het wel in 1 avondje, wie weet...
  dinsdag 23 maart 2010 @ 18:49:03 #108
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_79501290
Ik heb vandaag les gehad in een nieuwe lesauto, godsamme wat een gekloot.. op een gegeven moment kreeg ik zoveel commentaar van mijn rijinstructeur dat ik gewoon in huilen ben uitgebarsten.. Het werd me gewoon te veel. Ben sowieso al iemand die gemakkelijk stresst en nu helemaal al omdat ik volgende week donderdag weer opnieuw op moet en dan moet je ook nog eens in een compleet andere auto rijden die natuurlijkwel van alle snufjes voorzien is. Allemaal leuk en aardig, maar ik wil toch in de oude auto afrijden. Puur omdat ik dat gewend ben, al moet ik er wel bij zeggen dat aan het einde ik de auto wel fijner vond met sturen etc, dan de huidige.. Maargoed, voor de rest ben ik er totaal niet bekend mee en ben bang dat het daardoor compleet fout gaat aflopen volgende week
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_79502157
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:53 schreef twiFight het volgende:

[..]

hahaha typo van het jaar ^^
Het stond al zo gek vond ik
pi_79502268
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 18:41 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Nou, ik weet het niet hoor. Het boekje doorlezen duurde al een paar uur + oefenen met examens duurde ook 2 uurtjes. Ik begon twee weken van tevoren met leren. Misschien kan jij het wel in 1 avondje, wie weet...
Bedankt, ik ga morgen maar eens beginnen.

Waar ik bang voor ben is dat ik de theorie dan wel goed genoeg beheers voor het theorie-examen maar tijdens mijn praktijklessen het weer vergeet.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 21:26:35 #111
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_79508573
Zojuist theorie examen aangevraagd, woensdag 7 april om 15:00 mag ik examen doen . Best wel spannend, al ben ik er al eens eerder geweest voor rijbewijs AM .
pi_79510338
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 21:26 schreef jacobras het volgende:
Zojuist theorie examen aangevraagd, woensdag 7 april om 15:00 mag ik examen doen . Best wel spannend, al ben ik er al eens eerder geweest voor rijbewijs AM .
Hoe lang van te voren moet je eigenlijk het examen reserveren?
  dinsdag 23 maart 2010 @ 22:03:50 #113
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_79510504
quote:
Hoe lang van te voren moet je eigenlijk het examen reserveren?
Hangt er net vanaf welke datums er nog vrij zijn. Ik heb het net aangevraagd, 7 april was de dichtstbijzijnde datum (in Zwolle). Eventuele wijzigingen kun je tot één week voor de datum doorgeven.

Vraag het wel op tijd aan, als je bijvoorbeeld de eerste keer zakt, of je pas laat examen kan doen, is het jammer als je daardoor je praktijkexamen moet uitstellen.
  woensdag 24 maart 2010 @ 00:26:33 #114
251574 Zuunigerd
Ons is zuunig
pi_79516390
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 13:16 schreef Purdey het volgende:
Nou moe zeg,ik mocht de eerste twee dubbele lessen alleen maar gas geven en sturen
Bij dubbele les nummer drie mocht ik pas remmen.En na zes dubbele lessen pas schakelen.Geoefend op een parkeerterrein,wat een drama.En nu kan ik me niet meer voorstellen wat ik daar nou zo moeilijk aan vond

Verder is mijn instructeur volgens mij vrij laks,ik weet nu bijv. nog niet eens hoe de dashbord verlichting aan moet,en hoe ik stadslicht/dimlicht/grootlicht moet voeren..
Zeg er dan wat van! In mijn eerste rijles mocht ik de eerste kilometers alleen maar gasgeven en sturen. Toen ik meteen klaagde liet mijn instructeur het aan mij over, en dat ging prima! Soms moet je je instructeur een beetje opjagen.
Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
TS verdient een standbeeld.
  woensdag 24 maart 2010 @ 00:27:37 #115
296962 Alerion
geen praatjes maar plaatjes
pi_79516406
Ik moet er binnenkort ook toch echt maar eens aan geloven om te gaan beginnen met lessen... Zucht, daar gaan mijn centjes.
pi_79518477
Morgen 8.55 afrijden Gbruiken jullie bij het stilstaan voor stoplicht op helling de voetrem of de handrem?
pi_79518495
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 18:49 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb vandaag les gehad in een nieuwe lesauto, godsamme wat een gekloot.. op een gegeven moment kreeg ik zoveel commentaar van mijn rijinstructeur dat ik gewoon in huilen ben uitgebarsten.. Het werd me gewoon te veel. Ben sowieso al iemand die gemakkelijk stresst en nu helemaal al omdat ik volgende week donderdag weer opnieuw op moet en dan moet je ook nog eens in een compleet andere auto rijden die natuurlijkwel van alle snufjes voorzien is. Allemaal leuk en aardig, maar ik wil toch in de oude auto afrijden. Puur omdat ik dat gewend ben, al moet ik er wel bij zeggen dat aan het einde ik de auto wel fijner vond met sturen etc, dan de huidige.. Maargoed, voor de rest ben ik er totaal niet bekend mee en ben bang dat het daardoor compleet fout gaat aflopen volgende week
En als je nou straks een eigen auto koopt Moet je ook aan wennen natuurlijk.
pi_79521241
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 07:59 schreef BlackRhino het volgende:
Morgen 8.55 afrijden Gbruiken jullie bij het stilstaan voor stoplicht op helling de voetrem of de handrem?
Veel succes morgen!

Ik gebruik trouwens altijd de handrem. Als ik de voetrem gebruik, presteer ik het om de auto minimaal 3 keer achter elkaar af te laten slaan (denk ik, tenminste)

Maar je moet gewoon doen wat je zelf het fijnste vindt, toch?
pi_79528661
Da's een vrouwen-iets geloof ik, ik heb werkelijk nog nooit een auto of motor laten afslaan.... dat voel je toch aan O wacht, 1x de motor, maar dat kwam omdat het -5 was en ik koude handen had, en dus geen gevoel meer
pi_79529179
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 13:27 schreef BlackRhino het volgende:
Da's een vrouwen-iets geloof ik, ik heb werkelijk nog nooit een auto of motor laten afslaan.... dat voel je toch aan O wacht, 1x de motor, maar dat kwam omdat het -5 was en ik koude handen had, en dus geen gevoel meer
Ik ben de tel al kwijt. De eerste rijlessen was het standaard minstens 15 keer, daarna 2-3 keer en toen 0-1 keer. Ik heb het vandaag weer 1 keer gepresteerd (hellingproef).
pi_79529235
Bij twijfel: gewoon GAS!

Ik ben volgens mij hier wel de enige met motorrijbewijs maar zonder autorijbewijs
pi_79529243
In het begin weleens omdat ik toen nog steeds vergat hem in z'n 1 te zetten als ik even zo goed als stil had gestaan . En bij het te-snel-willen-wegrijden. En een keer bij de hellingproef met handrem, was ik ook vergeten hem in z'n 1 te zetten, en een keer bij het inparkeren, maar dat was niet zo erg.
Bij m'n TTT was hij twee keer afgeslagen, maar zolang je niet hysterisch in paniek vliegt, is het niet zo'n ramp denk ik .
Tap tap tap
pi_79533450
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 07:59 schreef BlackRhino het volgende:
hoi

succes !
Als het tijdens het examen voor zou komen zou ik het met handrem doen. Dan neem je toch geen risico ?
Dus gewoon handrem, de minste kans op afslaan motor !
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_79533956
Vandaag zei m'n instructeur dat hij inschat nog 5 lessen en dan mag ik afrijden
pi_79536597
Ik heb alleen nog maar 2 keer file parkeren geoefend, dus ben benieuwd of ik dat morgen krijg
pi_79536666
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:44 schreef Trusten het volgende:
Vandaag zei m'n instructeur dat hij inschat nog 5 lessen en dan mag ik afrijden
Al een examen aangevraagd? Meestal duurt dat wel zo'n 6 weken, dus dan zou ik die 5 lessen spreiden
pi_79537636
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 16:52 schreef GuitarJJ het volgende:
Al een examen aangevraagd? Meestal duurt dat wel zo'n 6 weken, dus dan zou ik die 5 lessen spreiden
Wachttijd is ongeveer 3 a 4 weken momenteel zei hij, maar zal hem er zeker aan herrineren het snel aan te vragen
pi_79537841
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 13:41 schreef BlackRhino het volgende:
Bij twijfel: gewoon GAS!

Ik ben volgens mij hier wel de enige met motorrijbewijs maar zonder autorijbewijs
Denk het wel ja Ik doe het andersom. Ik ga na mijn B-rijbewijs(hopelijk in begin mei) meteen verder met m'n A-rijbewijs Hopelijk kan ik dan in de zomer vol lessen!
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:52:52 #129
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_79543077
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 08:01 schreef BlackRhino het volgende:

[..]

En als je nou straks een eigen auto koopt Moet je ook aan wennen natuurlijk.
Ja maar dan heb ik de tijd om eraan te wennen en krijg ik niet bij iedere bocht commentaar van mijn rijinstructeur.. Ten tweede is het voor mij best wel naja vervelend om 2 lessen voordat je opnieuw gaat afrijden een compleet andere auto voor je krijgt. Daar word ik iig zenuwachtig van
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_79550445
Ik zie nu dat je het formulier zelfreflectie mee moet nemen naar je examen, heb ik m'n instructeur niet over gehoord, zal ie dat morgenochtend nog geven
pi_79550775
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 22:20 schreef BlackRhino het volgende:
Ik zie nu dat je het formulier zelfreflectie mee moet nemen naar je examen, heb ik m'n instructeur niet over gehoord, zal ie dat morgenochtend nog geven
Als je voor het cbr parkeert, dan vul je een paar vakjes in en dan ben je klaar, no worries.

Als je slaagt kijken ze er niet eens naar
  donderdag 25 maart 2010 @ 00:03:16 #132
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_79554642
Vandaag voor het eerst 1,5 uur rijles gehad (ipv 1 uur), ging (aan het einde ) stukken beter met wegrijden. Ook opschakelen heb ik nu beter door, had eerst dat de auto bij het ontkoppelen met een klein schokje inhoudt, da's nu zo'n beetje opgelost

Trouwens ook geoefend met inparkeren . Vind het soms een beetje lastig als je in een vak parkeert dat je de lijnen niet meer ziet als je er halverwege in bent gereden , maar dat ging verder wel goed.
pi_79557216
Nog 2 uur _
pi_79560366
Binnen
pi_79561395
Gisteren m'n tweede rijles.. Mocht nu de rem gebruiken.. Zaten in het begin regelmatig met ons neus tegen het dashboard.. maar later ging het wel goed.

Voor het eerst de grote rotonde van Zwolle gereden, vond 'm vrij lastig, was blij met de instructeur die me wees waar ik heen moest, haha! Er reed daar ook een vrachtwagen langs mij, wat ik toch nog behoorlijk eng vond..

Verder veel oranje knipperende stoplichten gepasseerd en dus veel met dit bord (en variaties erop) geoefend:

A.s dinsdag weer lessen.. dit keer met daglicht, dus da's weer eens wat anders!
pi_79561551
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:04 schreef BlackRhino het volgende:
Binnen
Gefeliciteerd
  donderdag 25 maart 2010 @ 12:49:07 #137
251095 Purdey
Better off alone..
pi_79566256
quote:
Binnen
Wat goed BR! Gefeliciteerd
Hoeveel lessen heb je uiteindelijk nodig gehad?
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_79566399
quote:
Binnen
gefeliciteerd !!!
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_79567114
quote:
Binnen
Proficiat
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_79571364
quote:
Binnen
Gefeliciteerd!!!

nu ik nog maandag! eigelijk bullshit om zenuwachtig te zijn, ik weet dat ik het kan...!
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:04:16 #141
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_79571369
BlackRhino gefeliciteerd!

Krijgen we ook nog een verslagje?
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_79571418
Haha, oke Ik heb in totaal 12 lessen (uren) gehad. Examenritje was gewoon erg relaxed, weinig verkeer op straat, alles ging goed. Moest eerst een zelfstandige route rijden naar de schouwburg in het centrum, daar parkeeroefening gedaan (gewoon in vak), toen op "commando" rijden, ergens hellingproef gedaan, toen straatje keren en toen langzaam terug naar het CBR. Was nog geen half uur.

Hij had helemaal geen op- of aanmerkingen, gewoon goed
pi_79571609
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:06 schreef BlackRhino het volgende:
Haha, oke Ik heb in totaal 12 lessen (uren) gehad. Examenritje was gewoon erg relaxed, weinig verkeer op straat, alles ging goed. Moest eerst een zelfstandige route rijden naar de schouwburg in het centrum, daar parkeeroefening gedaan (gewoon in vak), toen op "commando" rijden, ergens hellingproef gedaan, toen straatje keren en toen langzaam terug naar het CBR. Was nog geen half uur.

Hij had helemaal geen op- of aanmerkingen, gewoon goed
hmm dus 5 voor 9 is wel een relaxte tijd? ik moet maandag, zelfde tijd!!! wat is trouwens ongeveer de tijd dat je bezig bent? een half uur?
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:20:55 #144
296848 2na
BoomTakHuis
pi_79571924
Ik moet dus dinsdag, maar ik knijp hem zo hard!

Het slaat ook nergens op, 6 lessen terug (toen 22 gehad) reed ik echt prima. Ik reed zelfverzekerd, ik keek vooruit, ik deed alles aardig, natuurlijk kon er nog iets bij, dus ik zou nog zon 8 lessen hebben..

Nou, de laatste 6 lessen zijn een drama. Ik raak gewoon alles totaal kwijt, ik maak echt fouten die ik normaal NOOIT maak, en als je me ze zou laten uitschrijven, of tekenen dan zou ik alles meer dan prima doen! Mijn rij-instructrice lacht er alleen maar om, want ze zegt dat ze dit wel vaker bij mensen ziet, (ze doet het er ook een beetje om denk ik). Maar mijn zelfvertrouwen was van erg hoog, naar belachelijk laag. Ik heb niet eens meer een gevoel dat ik dinsdag een kans maak, of het moet dood op de weg zijn door een luchtalarm ofzo;)

BAAAAAAAAAH! (Zaterdag nog 2 lessen, die moeten maar goed gaan dan!!!)

pfft
pi_79572004
Ja, 8:55 vond ik erg relaxed, kei rustig hier dan (Dordrecht). Maare, er is wat onduidelijkheid over hoe op te halen van rijbewijs. Niks mee gehad van examinator of instructeur, die zei dat dat automagisch (via de satelliet) wordt doorgestuurd, en toen zei m'n instructeur dat ik vandaag of morgen hem al kan halen. Terwijl op de site staat dat het 5 werkdagen duurt. Moet ik nou zelf nog iets aanvragen of kan ik gewoon digitaal een afspraak maken voor over 5 werkdagen, dus woensdag?
pi_79572160
Ik zou het gewoon even zelf bij het gemeentehuis gaan vragen..maar omdat ze nu die pasjes hebben duurt het langer, bij ons duurt het ook 5 werkdagen en kan (als ik maandag slaag) pas dinsdag aanvragen. en dan nog 5 dagen wachten. maar ga zowiezo dan even vragen.
pi_79572168
Ik dacht dat een rijbewijs aanvragen gewoon op dezelfde manier werkt als een ID of paspoort? Of heb ik dat helemaal fout?
pi_79572283
Dus je moet het ZELF aanvragen OP het stadskantoor/gemeentehuis Ik heb nu gewoon digitaal een afspraak gemaakt voor rijbewijs afname voor over 5 werkdagen.

Dit heb ik gewoon gedaan: http://www.dordrecht.nl/p(...)tPagina?F_PAGINA=651

Er staat:
quote:
Hoe vraag ik een rijbewijs aan?

U vraagt het rijbewijs persoonlijk aan bij de Stadswinkel. U kunt een afspraak maken met de onderstaande link of door te bellen met de Stadswinkel.
pi_79572430
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:30 schreef BlackRhino het volgende:
Dus je moet het ZELF aanvragen OP het stadskantoor/gemeentehuis Ik heb nu gewoon digitaal een afspraak gemaakt voor rijbewijs afname voor over 5 werkdagen.

Dit heb ik gewoon gedaan: http://www.dordrecht.nl/p(...)tPagina?F_PAGINA=651
Dat hangt geloof ik van de gemeente af. De meeste gemeentes hebben zo'n digitaal loket waar je die spullen kan aanvragen. Andere gemeenten hebben dat niet en dan moet je er zelf heen. Ik mag hopen dat Dordrecht wel zo'n digitaal loket heeft

Trouwens, maar 12 lessen gehad? Natuurtalent of al stiekeme ervaring?
pi_79572455
Stiekeme ervaring niet, maar zoals gezegd ben ik nu 6 jaar actief motorrijder, dus het verkeersinzicht zat er al wel in, ging met name om het onder de knie krijgen van de auto zelf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')