abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67543947

De lessers:

Meld hier:
› wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen;
› hoeveel lessen je hebt gehad;
› hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
› wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
› of en wanneer je geslaagd bent (en de nodige felicitaties);
› natuurlijk ook alles over je motor-/brommerrijbewijs en al het andere dat met je rijbewijs te maken heeft.

Veel gestelde vragen
Hoe kies ik een rijschool uit?
Op deze site kun je ervaringen van anderen lezen en slagingspercentages van rijscholen vergelijken.

Waar staat TTT voor?
Tussentijdse toets; het is een toets die verloopt als een echt praktijkexamen. Hiermee kun je alvast wennen aan het examen, en een vrijstelling verdienen voor bijzondere verrichtingen zoals fileparkeren of bochtje achteruit.

Wat moet je meenemen naar je TTT?
Je theoriecertificaat en een identiteitsbewijs.

Wat moet je meenemen naar je Theorie-examen?
Een geldige theoriekaart (te verkrijgen bij het CBR op de dag zelf of vooraf bij je instructeur), een pasfoto en een identiteitsbewijs. En een pinpas als je nog geen theoriekaart hebt, want die kost ¤30,80 en contant betalen kan niet.

Wat moet je meenemen naar je Praktijk-examen?
Je theoriecertificaat, een identiteitsbewijs, oproepkaart praktijkexamen en eventueel het uitslagformulier van je TTT.

Wat moet je meenemen om je rijbewijs aan te vragen?
Een identiteitsbewijs, een pasfoto en geld. Een bewijs dat je geslaagd bent krijg je niet, het CBR geeft je gegevens door aan de gemeente.

Waar staat BNOR voor?
Voor Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid, vroeger Staatsexamen geheten.

Wanneer kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
Als je in de afgelopen vijf jaar vier keer bent gezakt voor een praktijkexamen bij het CBR, moet je het vijfde praktijkexamen bij het BNOR afleggen. Dat geldt ook voor de eventuele volgende examens in diezelfde categorie rijbewijs. Voor theorie bestaat er geen BNOR-examen, wel een individueel examen.

Hoe vaak kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
Als je de eerste keer gezakt bent voor het praktijkexamen bij het BNOR, neemt het BNOR ook de volgende praktijkexamens in die categorie af. Je kunt bij het BNOR examen doen tot je geslaagd bent; er is geen wettelijke limiet.

Wat is het verschil tussen een CBR- en een BNOR-praktijkexamen?
Het BNOR-examen duurt iets langer dan het reguliere CBR examen, daardoor is er meer tijd om de kandidaat op zijn gemak te stellen.

Wat kan ik doen tegen de zenuwen?
Er zijn veel dingen die je tegen de zenuwen kunt doen. Je kunt bananen eten vlak voor dat je op moet (of thuis vertrekt), voor sommigen helpt het knabbelen op pepermunt.. Maar voor weer anderen werken middelen van de huisarts beter. Hierbij kun je denken aan o.a. Nervovit. Een aantal van deze middelen zijn alleen op doktersrecept beschikbaar, maar andere kun je gewoon bij de drogist op de hoek halen.

Ik draag een bril, krijg ik nu een aantekening op mijn rijbewijs?
NEE! Dat krijg je niet. Je krijgt pas een aantekening als je, ondanks je bril/lenzen/ooglasering, slecht ziet.

Eerdere topics van deze reeks:
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 111

De geslaagden van 2004 en 2005 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2008:
- Addict89 (3 januari)
- Reki (7 januari)
- Thom123 (8 januari)
- MaddoxX (9 januari)
- lj_lightning (21 januari)
- kurk_droog (25 januari)
- Borkydude (7 februari)
- Urquhart (7 februari)
- Gitanki (11 februari)
- Phaelanx_NL (18 februari)
- Credence (19 februari)
- Battlefan (6 maart)
- CasB (11 maart)
- Miasan (19 maart)
- Doagere (13 mei)
- sheonlydreams86 (13 mei)
- Liebe (29 mei)
- Breaker.Faker (29 mei)
- timp0e (29 mei)
- godigita (6 juni)
- -Trinity- (11 juni)
- Flowerbomb (19 juni)
- qu63 (BE) (20 juni)
- TommyGun (14 juli)
- Ireth (10 september)
- Naamah (begin november)
- rene90 (14 oktober)
- MaxC (10 december)
- Switchboy (15 december)
- Cappp (16 december)

Geslaagden 2009:
- Morellow (26 februari)
- Vjenne12345 (26 maart)

Geslaagden: Gefeliciteerd!

Aankomende examens:

Iedereen die de komende tijd theorie- en/of praktijkexamen heeft: Succes!

Ben je ook begonnen met lessen? Dan kun je jouw avatar toevoegen in de OP.
Heb je jouw rijbewijs dit jaar ook in the pocket? Dan kun je jouw naam en de datum toevoegen in de OP.
De OP (openingspost) kan hier teruggevonden worden! Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op. Het volgende topic sta jij er dan bij. Zorg ook even dat je jouw avatar weghaalt bij de lessers als je geslaagd bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjibble op 30-03-2009 13:18:45 ]
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  maandag 30 maart 2009 @ 13:10:53 #2
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67544022
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:54 schreef rene90 het volgende:

[..]

In a'dam moesten de kinderen dacht ik 13.30 weer op school zijn dus met die tijd ben je niet veel beter uit. Maar enerzijds kan het een voordeel hebben, je weet dat je kinderen kan tegenkomen dus je let waarschijnlijk net even wat scherper op.
Een tip; normale ritme vasthouden, en gewoon iets doen met iemand zodat je er niet over na hoeft te denken. Lekker gaan sporten of weet ik het. Strandwandeling of iets
Ik mag woensdag om 1 uur, zijn de kinderen ook net uit school.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_67544075
Oh, nou, bij ons in de buurt zijn ze meestal kwart over 1 weer op school. Dus dan ontsnappen ze net aan mij als ze dan op het schoolplein zijn/in de klas zitten als ik echt de weg op ga .
  Redactie Frontpage maandag 30 maart 2009 @ 13:38:39 #4
4530 crew  Crazy Harry
pi_67544915
Ontdek dit topic pas net, maar afgelopen vrijdag dus geslaagd

In de omgeving Waalwijk kan ik iedereen rijschool van der Ven aanraden.
Superstreng, maar daar leer je het dus wel van.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  maandag 30 maart 2009 @ 14:15:51 #5
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67546127
quote:
Op maandag 30 maart 2009 13:38 schreef Crazy Harry het volgende:
Ontdek dit topic pas net, maar afgelopen vrijdag dus geslaagd

In de omgeving Waalwijk kan ik iedereen rijschool van der Ven aanraden.
Superstreng, maar daar leer je het dus wel van.
Gefeliciteerd!
Heb je nog tips?
pi_67547460
tvp
  maandag 30 maart 2009 @ 15:52:39 #7
229513 Blurred86
Live Positive
pi_67549221
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:56 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
tvp
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  Redactie Frontpage maandag 30 maart 2009 @ 16:04:33 #8
4530 crew  Crazy Harry
pi_67549623
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:15 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Heb je nog tips?
Yep, vooral niet naar tips van anderen luisteren (deed ik toch al niet ) maar enkel naar je instructeur luisteren.
Tips van anderen zijn goed bedoeld maar heb je niks aan.
Deze tip komt trouwens van mijn instructeur
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  maandag 30 maart 2009 @ 16:05:59 #9
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67549677
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:04 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Yep, vooral niet naar tips van anderen luisteren (deed ik toch al niet ) maar enkel naar je instructeur luisteren.
Tips van anderen zijn goed bedoeld maar heb je niks aan.
Ik zal ook niet op advies van iemand rare taferelen gaan uithalen ofzo
  maandag 30 maart 2009 @ 18:30:08 #10
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_67553779
tvp
pi_67555167
Tricky vragen zeg, bij dat gevaarherkenning..
Weg van rechts, perfect overzichtelijk en geen verkeer op de weg.. Doorrijden dus
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 30 maart 2009 @ 19:58:14 #12
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_67556187
quote:
Op maandag 30 maart 2009 18:30 schreef Plasterk het volgende:
tvp
Ik wens je een dolfijne dag
pi_67558042
Zo, vanavond van 6 tot 7 nog eventjes een les gehad, en morgen nog een half uurtje voortijd even inrijden.

Ik denk dat als ik morgen zoals vanavond ga rijden dat ik niet slaag . Ik was nogal aan het kloten met m'n binnenspiegel (slecht kijken, alleen buiten en naast me). En met het invoegen niet op tijd naar links kijken, terwijl ik al veel meer voor informatie zou kunnen krijgen. Verder ben ik om om te keren maar even over een parkeerplaats gereden. Wees m'n instructeur me er even op dat dat geen bijzondere verrichting was. Tsja, ik wilde gewoon keren en bocht achteruit had ik al gedaan. Daarna alsnog maar nog een keer gekeerd middels een halve draai .
  maandag 30 maart 2009 @ 20:50:14 #14
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67558104
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:48 schreef jappas het volgende:
Zo, vanavond van 6 tot 7 nog eventjes een les gehad, en morgen nog een half uurtje voortijd even inrijden.

Ik denk dat als ik morgen zoals vanavond ga rijden dat ik niet slaag . Ik was nogal aan het kloten met m'n binnenspiegel (slecht kijken, alleen buiten en naast me). En met het invoegen niet op tijd naar links kijken, terwijl ik al veel meer voor informatie zou kunnen krijgen. Verder ben ik om om te keren maar even over een parkeerplaats gereden. Wees m'n instructeur me er even op dat dat geen bijzondere verrichting was. Tsja, ik wilde gewoon keren en bocht achteruit had ik al gedaan. Daarna alsnog maar nog een keer gekeerd middels een halve draai .
Als je zo onzeker bent slaag je nooit!
  maandag 30 maart 2009 @ 20:53:53 #15
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_67558233
Vroeg naar bed vanavond, vroeg uit bed morgenochtend en een uitgebreid ontbijt nemen en douchen, of een ommetje lopen nog ofzo morgenochtend.
Dat helpt

En neem de fouten die je vanavond gemaakt hebt en de tips die je daarbij hebt gekregen morgen mee

Ik ga trouwens woensdag vragen wanneer ik mag afrijden, ik denk dat ik er wel aan toe ben
pi_67558660
Nouja, dat was niet zozeer onzekerheid. Al ben ik dat wel een beetje hoor, ik denk ook een beetje, de eerste keer was ik er klaar voor, toen ging het niet. Waarom zou het dan nu wel gaan . Maar ik ga d'r (proberen) positief in te gaan .

Ik neem ook zeker wat ik vandaag geleerd heb meenemen voor morgen. Maar dan moet ik alsnog wel de andere dingen ook goed doen .

Er worden iig al genoeg kaarsjes voor me opgestoken om me geluk te wensen .
pi_67560726
Nou, succes morgen, komt goed! Net mijn examinator gebeld voor examendata, eerste wat hij vanmiddag had was 26 mei dus. Net gebeld, nu kon het morgen of 19 mei. Morgen was beetje kortdag, dus maar 19 mei gedaan. Is iig al beter dan de 26e
pi_67562160
De 26ste moet ik 2 uur achter elkaar rijden.
Waarvan 1 mijn laatste les, en het 2de uur rijexamen
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_67565796
Vandaag gereden in zo'n net niet vrachtwagen . Zo één dus:

Was wel even wennen in het begin, maar het ging opzich prima. Ruim een jaar nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald ben ik wel veel beter geworden nog moet ik zeggen, heb niet het idee dat ik al helemaal veilig de weg op kon toen ik hem net had.
Geen referral hier.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 07:44:15 #20
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_67567333
14 juli 2008 (1ste keer) geslaagd, sindsdien veel kilometers gemaakt in de Opel Corsa 1.4 ('94) van mijn moeder (en soms nog in andere auto's), maar afgelopen week een eigen wagen gekocht! Meteen wat forser, sneller en duurder in onderhoud overigens, maar dat laatste neem ik maar voor lief: Seat Cordoba 1.6 SX 74kW ('98). Feels good . Bye bye OV!

[ Bericht 1% gewijzigd door TommyGun op 31-03-2009 07:52:40 ]
pi_67569264
, Nog iets meer dan 3 uurtjes wachten en ik heb niks te doen. Kan ik me heerlijk druk maken. Straks ook m'n leraar nog maar even vragen of hij nog tips heeft tegen zenuwachtigheid. Het is ook erger dan de vorige keer :/.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 10:04:58 #22
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67569835
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 09:48 schreef jappas het volgende:
, Nog iets meer dan 3 uurtjes wachten en ik heb niks te doen. Kan ik me heerlijk druk maken. Straks ook m'n leraar nog maar even vragen of hij nog tips heeft tegen zenuwachtigheid. Het is ook erger dan de vorige keer :/.
Heel veel succes alvast!
Ik ben ook hartstikke zenuwachtig voor m`n examen morgen, vanmiddag nog 3 uurtjes oefenen, morgen nog een uurtje.
pi_67569965
Dankje , gisteren had ik er nog niet heel veel last van. Ja, ook al wel iets. Ik heb vanmiddag voortijd nog een half uurtje inrijden en nog even onder de motorkap kijken, dat ik dat iig weer ff weet .

Jij ook alvast veel succes vanmiddag/morgen hé!
  dinsdag 31 maart 2009 @ 10:10:33 #24
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67570040
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 10:08 schreef jappas het volgende:
Dankje , gisteren had ik er nog niet heel veel last van. Ja, ook al wel iets. Ik heb vanmiddag voortijd nog een half uurtje inrijden en nog even onder de motorkap kijken, dat ik dat iig weer ff weet .

Jij ook alvast veel succes vanmiddag/morgen hé!
Ik kwam eergisterenavond gewoon ècht niet in slaap

Maar bedankt
pi_67572795
Succes he! Komt helemaal goed, echt Maak anders een lijstje met punten wat heel goed gaat en punten waar je nog even soms op wat moet letten. Dat vind ik altijd wel fijn!
pi_67574678
Vandaag ook 2 lessen gehad. Ging wel redelijk, niet echt veel beter dan vorige keer naar mijn idee. Wilde parkeren , maar parkeervak was te klein. Er zijn kennelijk parkeervakken waar je alleen maar achteruit erin kan of met 6 keer steken. Afijn, weer wat geleerd.

Volgende keer ga ik zorgen dat mijn kijktechniek goed is, vergeet het nu soms. En bij het achteruit keren stopte ik niet toen een fietser achter mij reed (die week al uit en ik dacht: als ik zachtjes ga kan het wel). Kan ook prima, maar is onherroepelijk ingreep bij examen en zakken. Dus volgende keer maar wachten...

verder weer eens 60 gereden gelijk uit mijn straat waar je maar 30 mag, dat vergeet ik ook elke keer omdat het gewoon niet logisch is.

Kortom, niet echt super vandaag.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67574895
Theorie gehaald
8 fout op gevaarherkenning en 2 op het normale gedeelte. Van onze groep (allemaal theoriecursus gehad) is 80-85% geslaagd.
Gevaarherkenning is kut, dat is of veel geluk hebben met gokken of van tevoren veel oefenen..
pi_67578201
Nou, en toen mochten we nog een derde keer terug komen . Ik reed op zich best goed en het eerste gedeelte ging bijna foutloos. Alleen na het invoegen was ik nog wat te druk met alles en liep ik wat te slingeren (ging bijna te ver naar links) en toen heeft hij me het stuur maar even recht gezet. Daarna liep ik nog wat te kloten met de afstanden die de tomtom aangaf en waar ik nou in moest rijden.

Het ging zeker beter dan de vorige keer, het kijken en alles ging wel goed. Alleen de plaats op de weg was een probleem.

Ik had deze keer in ieder geval een leukere examinator. Tenminste niet zo'n oud ventje die dit werk al jaren lang doet en eigenlijk iets anders wil.
pi_67582830
Weet iemand hier of je al een auto kan kopen als je nog niet je rijbewijs hebt? Ik heb rond de 6000 euro en wil daarvoor gaan autoshoppen, maar heb nog niet mijn examen gedaan (doe het wel binnenkort, vrijdag gaan ze datum prikken).

Ik meen dat je een rijbewijs moet hebben omdat de auto anders niet op je naam gezet kan worden?
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67582970
Ja, kan.
pi_67585329
Ik had net mijn eerste simulatorlessen + theorie gehad.
Het is opzich toch wel handig Zo leer je jezelf dingen aan zoals automatisch knipperlicht gebruiken of het stoppen, terugschakelen etc. Dan loop je niet zo te kloten met de eerste echte rijlessen en kan je je meer focussen op andere dingen. Dus eind april begin ik pas met rijden .
Zat standaard bij het pakket, en verplichten het iedereen. Wil dus niet zeggen dat ik lomp rij
[/quote]
  dinsdag 31 maart 2009 @ 20:31:27 #32
246179 Hondenfluitje
pi_67590265
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 16:36 schreef Kahlen het volgende:
Weet iemand hier of je al een auto kan kopen als je nog niet je rijbewijs hebt? Ik heb rond de 6000 euro en wil daarvoor gaan autoshoppen, maar heb nog niet mijn examen gedaan (doe het wel binnenkort, vrijdag gaan ze datum prikken).

Ik meen dat je een rijbewijs moet hebben omdat de auto anders niet op je naam gezet kan worden?
Het kan wel, maar ik zou het niet doen.

Je betaalt wegenbelasting terwijl je niet eens rijdt en als je nog even wacht is die auto misschien ook weer wat goedkoper Maar ik weet natuurlijk ook niet precies wanneer je mag afrijden.
Als je binnenkort mag afrijden en je denkt dat je gaat slagen zou je het kunnen doen, misschien heb je precies zo'n auto op het oog die je gewoon moet hebben en er snel bij moet zijn

Maar in 1e instantie zou ik het niet doen.

Ik heb morgen trouwens weer anderhalf uur les, als het dan net zo goed gaat als de vorige keren ga ik vragen of ik al bijna examen mag doen
pi_67591915
Op youtube kan je trouwens rijlessen vinden, echt grappig :

Als ik dat zou flikken bij mijn instructeur (sturen terwijl de auto stilstaat) gaat hij helemaal flippen, daar kan hij echt niet tegen. Moet je dat doen als je parkeert op een heuvel?

[ Bericht 28% gewijzigd door Kahlen op 31-03-2009 21:27:07 ]
pi_67593052
Nou, helaas voor de gezakte! Mijn collega is vandaag ook gezakt... En die mag 21 april al weer, hebben vandaag meteen aangevraagd. Ik gisteren aangevraagd en ik mag pas 19 mei! Lekker eerlijk allemaal, maargoed. Is ook het 'nieuwe beleid'.. sneu.
pi_67593596

Vrijdag pas weer lessen, de laatste keer was vorige week dinsdag..
Hopelijk slagen er wat mensen deze week, dan heeft mijn instructeur weer wat meer tijd.
pi_67595515
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:06 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ook in Harderwijk?
Nee, in Heerenveen.
Ik moet morgen om 14:55.

[ Bericht 5% gewijzigd door Glennz op 31-03-2009 22:48:10 ]
pi_67597137
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 21:14 schreef Kahlen het volgende:
Op youtube kan je trouwens rijlessen vinden, echt grappig :

Als ik dat zou flikken bij mijn instructeur (sturen terwijl de auto stilstaat) gaat hij helemaal flippen, daar kan hij echt niet tegen. Moet je dat doen als je parkeert op een heuvel?
Het gaat em dan alleen om de auto zelf, het is geen regel En elke instructeur heeft zijn eigen lesauto.
Flik et niet bij hem, maar bij de examinator
[/quote]
pi_67597225
Woman CAN'T park

Bij sommige mensen denk ik echt van hoe hebben die in vredesnaam het rijbewijs weten te halen
pi_67597394
[/quote]
pi_67597462
In dit geval snap ik het natuurlijk, maar het is niet nodig om dit te doen voordat je wegrijdt bijvoorbeeld. In een auto zonder stuurbekrachtiging moet je helemaal sterk zijn hiervoor trouwens
pi_67597520
FUCK IT FUCK IT! hahahaha, er is toch ook een andere versie van die met die vrouw haha prachtig.
pi_67605734
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:25 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
FUCK IT FUCK IT! hahahaha, er is toch ook een andere versie van die met die vrouw haha prachtig.
http://www.dumpert.nl/med(...)oet_haar_rijles.html

Dat stuk rond 01:00 minuten, mijn god hahaaha
  woensdag 1 april 2009 @ 14:35:45 #43
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67612298
Gezakt

Ik was echt te zenuwachtig. Bijvoorbeeld op een kruispunt waar ik al tig keer ben geweest en ik een scherpe bocht naar links moest maken ging ik in de rechter rijstrook staan voor het stoplicht. Heb het alsnog kunnen verbeteren door alsnog van rijstrook te wisselen.
En hij zei dat het kijken ook niet in orde is.
pi_67612535
Helaas!
  woensdag 1 april 2009 @ 14:43:51 #45
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67612556
Vooral die kleine dingetjes
Voor de rest ging het wel relaxed.
pi_67616092
YEAAH. Ik ben geslaagd!! Het ging erg goed. Vantevoren was ik niet zenuwachtig, maar toen ik bij het CBR zat, begon ik opeens wel zenuwachtig te worden. Er was een ding dat niet zo goed ging. Op het laatst zat ik namelijk wat te lang te wachten om af te slaan. Toen kwam er een lesauto van de andere kant, en ik ging daarop wachten terwijl ik genoeg tijd had om af te slaan. Maarja, ik heb het nu gehaald en ik heb geen zorgen meer.

[ Bericht 92% gewijzigd door Glennz op 01-04-2009 16:46:16 ]
pi_67626560
quote:
Op woensdag 1 april 2009 11:12 schreef Kahlen het volgende:

[..]

http://www.dumpert.nl/med(...)oet_haar_rijles.html

Dat stuk rond 01:00 minuten, mijn god hahaaha
Die moet je maar op de weg tegenkomen, ''verschakeld'' ze zich, zit je erachterop.

Proficat glenn!
  donderdag 2 april 2009 @ 10:59:07 #48
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_67639332
Ik heb net mijn rijbewijs gehaald en heb mijn hele telefoon al gesmst dus hier verder

YHEAAAAAHHH IK HEB EMMME MEME :d:d:d:d:d:
pi_67646263
Mag ik mijn dilemmaatje aan jullie voorleggen?

Ik heb nu zo'n 20 rijlessen achter de rug sinds oktober. Mijn instructeur is een 'eenpitter'. Als hij dus op vakantie/ziek is of de auto is stuk, dan kan ik niet lessen. Ik mag ook maar max. 1x per week lessen, omdat hij zo vol zit. Hij wil geen uitspraken doen over hoeveel lessen ik nog nodig heb. Ik ben geen enorm vlotte leerling. Eigenlijk wil ik er nu wat meer vaart in gaat zetten en zeker voor de zomer mijn rijbewijs hebben. Dus ik wil gaan switchen.

Maar wat nu:
-naar een rijschool gaan waar ik zo'n 3 uur per week kan lessen
-of een echte spoedcursus gaan doen (dan kom je toch al snel bij de ANWB uit en daar heb ik niet altijd goede berichten over gehoord... of hebben jullie wel positieve verhalen? en ik ben bang dat ze toch niet helemaal goed kunnen inschatten hoeveel lessen ik nog nodig heb, maar het examen staat wel gepland)

Ik werk, dus als ik voor een spoedcursus ga, moet ik vakantie opnemen. Ik heb nog geen theorie-certificaat.

Hebben jullie een advies?
pi_67647145
Je bent geen vlotte leerling maar toch wil je een spoedcursus gaan doen? Lijkt me niet verstandig..
Met 3 uur per week haal je hem ook wel voor de zomer

Zonde dat je je theorie nog niet hebt, het is nu allemaal een stuk moeilijker met die gevaarherkenning..
  donderdag 2 april 2009 @ 15:30:53 #51
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_67647195
Inderdaad. Ik heb bij de ANWB ook gelest, maar dan over 6 weken (meen ik), ipv 14 dagen / snelcursus. Dat laatste is mij inziens te snel, en veel lessers zakken dan ook. Ik ben overigens wel tevreden geweest met de ANWB, maar je moet 't ook maar treffen met de docent die je krijgt.

De mijne was niet zo van de regeltjes, nam veel tijd om uit te leggen (ook over de techniek van de auto), maakte tekeningen en instructies in een schrift voor mij, en adviseerde me om niet in de simulator te gaan. Dat ding is leuk voor 1x, om te zien waar je staat qua rijden, maar je leert jezelf dingen verkeerd aan en het is veel anders dan IRL, alwaar je veel beter en sneller leert.

Just my 2 cents.
pi_67648766
Nog 2 lessen en ik mag op

volgens mij begin ik nu al zenuwachtig te worden
I am the Milkman! My milk is delicious!
pi_67649720
quote:
Op donderdag 2 april 2009 15:29 schreef DJKoster het volgende:
Je bent geen vlotte leerling maar toch wil je een spoedcursus gaan doen? Lijkt me niet verstandig..
Met 3 uur per week haal je hem ook wel voor de zomer
Ik heb natuurlijk wel al ruim 20 lessen achter de rug. Ik zou als beginner niet snel een spoedcursus gaan doen.
  donderdag 2 april 2009 @ 17:41:36 #54
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_67651376
Net mn 11e en 12e gehad.

Ik geef alleen af en toe nog ongecontroleerd gas en wegrijden in zn 1 gaat ook nog niet soepeltjes. Verder gaf ik geen voorrang aan een fietser. Hij stopte voor mij op een kruising maar moest m toch voor laten gaan. Of ik dus nog even mn theorie wou doornemen
pi_67673714
Damn vandaag na 33 uur voor eerste keer opgeweest... Niet ver genoeg voor me uitgekeken bij het verlaten van 30 zones voornamelijk en het parkeren ging superslecht. Had niet verwacht dat zakken zo kut zou voelen, kan pas 11 mei weer op dus helemaal zuur, vooral omdat het lessen gister en eergister vrijwel vlekkeloos ging...

Kut
pi_67674629
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:50 schreef MaatjeTho het volgende:
Damn vandaag na 33 uur voor eerste keer opgeweest... Niet ver genoeg voor me uitgekeken bij het verlaten van 30 zones voornamelijk en het parkeren ging superslecht. Had niet verwacht dat zakken zo kut zou voelen, kan pas 11 mei weer op dus helemaal zuur, vooral omdat het lessen gister en eergister vrijwel vlekkeloos ging...

Kut
Wattefak 11 MEI!? Das meer dan een maand :S.

Ik moet over 1.5 week op... net nog een rijles gehad, ging vlekkeloos Ben benieuwd
pi_67734498
ZO, kom me ook maar even melden!

Woensdag allereerst mijn theorie! Heeft iemand daar nog sites voor voor gratis vragen? Het is namelijk zo dat ik het idee heb dat ik vaak dezelfde vragen maak op mijn cdtje

Woensdag ook meteen mijn 12 (uur) les.. Hij zegt dat ik goed vooruit ga, en dat ik waarschijnlijk minder lessen nog heb dan mijn pakket! Hopen dat ik mijn theorie dus snel haal, anders kunnen ze moeilijk iets aanvragen... Spannend!
pi_67740950
quote:
Op zondag 5 april 2009 17:51 schreef elby1988 het volgende:

Woensdag allereerst mijn theorie! Heeft iemand daar nog sites voor voor gratis vragen? Het is namelijk zo dat ik het idee heb dat ik vaak dezelfde vragen maak op mijn cdtje

Woensdag ook meteen mijn 12 (uur) les.. Hij zegt dat ik goed vooruit ga, en dat ik waarschijnlijk minder lessen nog heb dan mijn pakket! Hopen dat ik mijn theorie dus snel haal, anders kunnen ze moeilijk iets aanvragen... Spannend!
Ik vond persoonlijk theorie veel makkelijker leren via een boekje dan via cd of internet. Bij de cd die ik had en de sites die ik gebruikte duurde het laden en wachten op de volgende vraag vaak vrij lang, of het kostte geld, of ik kreeg vaak dezelfde vragen. Ik gebruikte zo'n boek van Verjoo, met iets van 400 of 500 vragen.
pi_67746952
quote:
Op zondag 5 april 2009 17:51 schreef elby1988 het volgende:

http://btjunkie.org/torre(...)baa5ba2eaf311b3272cd
Geen referral hier.
pi_67752829
Iemand nog tips hoe je het kijken kan verbeteren? Heb morgen weer les en mag bijna afrijden, maar mijn kijktechniek is nog niet goed genoeg. Soms wel goed, soms ook niet.

Is er een truuk om dit elke keer goed te doen?
pi_67752871
Ik heb een vraagje; stel ik koop een pakket met 20 lessen, maar na 13 lessen blijkt dat ik alles al kan Kan je dan geld terugkrijgen of niet?
pi_67753312
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:57 schreef SLP_ het volgende:
Ik heb een vraagje; stel ik koop een pakket met 20 lessen, maar na 13 lessen blijkt dat ik alles al kan Kan je dan geld terugkrijgen of niet?
Nee, geld terug krijg je nooit bij rijscholen. Althans dat is mijn ervaring bij 2 rijscholen waar ik geld terug wilde hebben omdat ik ging verhuizen.

Maar je mag willen dat je met 13 lessen mag afrijden
Ik heb geen pakket genomen omdat het voordeel echt tegenviel (afgezet tegen lessen los kopen). Informeer bij je rijschool of je korting krjigt als je 10 lessen tegelijk betaald (bijv. 375 euro ipv 400 euro).
  maandag 6 april 2009 @ 11:16:09 #63
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67753505
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:10 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Nee, geld terug krijg je nooit bij rijscholen. Althans dat is mijn ervaring bij 2 rijscholen waar ik geld terug wilde hebben omdat ik ging verhuizen.

Maar je mag willen dat je met 13 lessen mag afrijden
Ik heb geen pakket genomen omdat het voordeel echt tegenviel (afgezet tegen lessen los kopen). Informeer bij je rijschool of je korting krjigt als je 10 lessen tegelijk betaald (bijv. 375 euro ipv 400 euro).
Bij een 10 lessen pakket krijg ik dan 1 les gratis, 40 euro.
  maandag 6 april 2009 @ 11:28:58 #64
56471 pinquit
oh my lama!
pi_67753885
ik zit alweer aan de 37 lessen en ik ben er nog lang niet
moeite met zelfverzekerd rijden, wacht te lang en maak nogal es wat fouten.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_67754588
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 16:36 schreef Kahlen het volgende:

Als je de auto gaat overschrijven dan wordt er naar je rijbewijs gevraagd...
Dus ik vraag me af of je dan een auto op je naam kan laten zetten.
pi_67754626
Net mn 40ste les gehad, tevens ook mn laatste les. Volgende week donderdag afrijden! Enige wat fout ging vandaag (in 2 uur) was dat ik 2 rechter zijstraten niet inkeek en een keer een andere auto te weinig ruimte gaf in een smalle straat.
  maandag 6 april 2009 @ 12:00:42 #67
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67754895
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:51 schreef Frankii het volgende:
Net mn 40ste les gehad, tevens ook mn laatste les. Volgende week donderdag afrijden! Enige wat fout ging vandaag (in 2 uur) was dat ik 2 rechter zijstraten niet inkeek en een keer een andere auto te weinig ruimte gaf in een smalle straat.
Afstand houden daar letten ze heel erg op!
pi_67754910
Nou, vandaag even lessen besproken tot examen Week 17, 21 april nog een les, dan week 19, 7 mei, week 20 11 en 15 mei en dan de week erop maandag nog een lesje en dinsdag om 8 uur examen.. Heb er zin in, vandaag ging ook weer lekker dus hoef er niet zoveel meer voor te doen!
  maandag 6 april 2009 @ 14:44:48 #69
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_67760001
Net weer 2 uur rijden achter de rug, en het ging echt niet lekker vandaag. De eerste 40 minuten waren oke, maar daarna maakte ik veel onnodige fouten, zoals wanneer de leraar niks zegt toch linksaf slaan, niet meteen weer wegrijden na de omkeeropdracht enzovoort. Ik weet niet waar dat aan lag, misschien teveel bezig met het theorie-examen van volgende week en dat ik daardoor niet helemaal alert was.
The Police 08-06-2008
pi_67761213
Haakse bocht naar links, sturen! Alleen jammer dat ik dat 20m te vroeg deed
(Iets teveel afgeleid door het gesprek wat mijn instructeur met de vorige leerling had)
pi_67766494
quote:
Is deze repesentatief voor een normaal examen? want deze is niet zo heel lastig..
pi_67766548
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:57 schreef SLP_ het volgende:
Bij mij krijg je dan gewoon in verhouding je geld terug.. Gewoon vragen... Staat het er niet zal het wel niet zo zijn
pi_67788411
Zo, weer 2 lessen gehad. Alle gegevens voor het afrijden doorgegeven, ze gaan nu examen voor mij aanvragen. Heb wel per ongeluk mijn dure zonnebril in de auto laten liggen... en ik heb het nummer van mijn instructeur niet, straks maar even de administratie bellen daar.

Mijn kijktechniek was heel erg verbeterd. Clusteropdracht gedaan, ging goed. Ook parkeeropdrachten gingen redelijk. Achteruit inparkeren was erg lastig, ik moest dat doen op een punt waar geen auto stond en dat ging niet helemaal lekker.

Naar orientatiepunt rijden ging niet helemaal lekker, kwam wegafzetting tegen en sloeg af, maar wist daar de weg niet en reed de verkeerde kant op en dat vond mijn instructeur niet zo, maar hij moet gewoon niet zo zeuren. Ik vind het maar niks, die orientatieopdrachten, maar het is 99% zeker dat die komt op het examen vertelde de instructeur mij. Sinds een maand heeft hij op 9 van de 10 keer dat iemand moest afrijden gemerkt dat het CBR wil dat je dit doet, volgens hem is het een test van CBR Leeuwarden. Maar hoe ik mijn inzicht in de orientatie kan verbeteren? Ik vind kaartlezen al lastig...

Maar verder ging het echt prima. Ben er wel klaar voor straks, heerlijk dat je nu lekker kan rijden en het best goed gaat.
  dinsdag 7 april 2009 @ 11:37:43 #74
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67788529
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:34 schreef Kahlen het volgende:
Naar orientatiepunt rijden ging niet helemaal lekker, kwam wegafzetting tegen en sloeg af, maar wist daar de weg niet en reed de verkeerde kant op en dat vond mijn instructeur niet zo, maar hij moet gewoon niet zo zeuren. Ik vind het maar niks, die orientatieopdrachten, maar het is 99% zeker dat die komt op het examen vertelde de instructeur mij. Sinds een maand heeft hij op 9 van de 10 keer dat iemand moest afrijden gemerkt dat het CBR wil dat je dit doet, volgens hem is het een test van CBR Leeuwarden. Maar hoe ik mijn inzicht in de orientatie kan verbeteren? Ik vind kaartlezen al lastig...
Bij mij was het eerst van "Weet je waar het ziekenhuis zit? Rij daar maar naartoe." en dan vervolgens rechts of links en anders rechtdoor. En daarna was het "Ga maar richting Zwolle tot ik wat anders zeg."
Maar die orientatiepunten zijn variabel.
pi_67790042
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:37 schreef Juicyhil het volgende:
Bij mij was het eerst van "Weet je waar het ziekenhuis zit? Rij daar maar naartoe." en dan vervolgens rechts of links en anders rechtdoor. En daarna was het "Ga maar richting Zwolle tot ik wat anders zeg."
Maar die orientatiepunten zijn variabel.
Dat hoop ik maar, dat voetbalstadion is verrekte lastig omdat het in een volksbuurt ligt met heel veel onduidelijke weggetjes.

Hij zei wel dat hij de volgende keer de kerktoren ging doen en moest toen lachen omdat niemand dat lukt , maar hij vergat dat hij die al 2 keer heeft laten doen, dus dat zal hem even tegenvallen de volgende keer Ik zeg natuurlijk niks
pi_67790877
Het maakt echt geen flikker uit als je zon orientatiepunt niet vind hoor, ook als je clusteropdrachten niet onthoudt is dat niet erg. Het gaat er puur om hoe je zelfstandig rijdt, die opdrachtjes zijn voor de examinatoren gewoon hulpmiddeltjes om jou zelfstandig te laten rijden. Als je het niet vind, of de verkeerde kant op gaat dan springt de examinator wel in als hij heeft gezien hoe je zelfstandig rijdt.
pi_67791365
Cluseropdracht onthouden ging wel goed, is trouwens minimaal 3 en maximaal 5 keer afslaan (wat je dus moet onthouden, ik had bijv. 4 keer links en 1 keer rechts als opdracht).
  dinsdag 7 april 2009 @ 13:54:20 #78
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_67792586
Had vandaag ook een clusteropdracht:
Links, kruispunt rechts, rotonde 3/4 rond richting Rotterdam, snelweg op, afslag Hoogvliet eraf, bij de McDonalds links en daar een stopproef.

Ging bij punt 3 een beetje mis, daarna ging de hele clusteropdracht eigenlijk klote omdat ik aan mijn fout zat te denken ipv verstand op 0 en weer opletten waar ik nu eigenlijk heen moest
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  dinsdag 7 april 2009 @ 14:00:28 #79
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_67792807
Wat is een klusteropdracht in godsnaam? Ik heb vorige week mijn rijbewijs gehaald en heb geen idee waar jullie t allemaal over hebben met orientatiepunten en clusteropdrachten en omkeeropdrachten enz Je moet gewoon in die auto gaan zitten en dan zegt die vent wel ken je dit? ja? ow rij daar maar even heen. ff parkeren hier. ga hier maar even links. Nou rij maar weer naar het CBR, het zal allemaal wel
  dinsdag 7 april 2009 @ 14:03:32 #80
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_67792933
Ow en hij zei ook nog, als je het nou niet weet dan vraag je het maar even hoor. Nja dat heb ik ook gedaan. "Is rechts sneller of kan ik beter hier rechtdoor?" "mwa, doe maar rechtdoor" "okeujj"
pi_67803077
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 14:00 schreef aaipod het volgende:
Wat is een klusteropdracht in godsnaam? Ik heb vorige week mijn rijbewijs gehaald en heb geen idee waar jullie t allemaal over hebben met orientatiepunten en clusteropdrachten en omkeeropdrachten enz Je moet gewoon in die auto gaan zitten en dan zegt die vent wel ken je dit? ja? ow rij daar maar even heen. ff parkeren hier. ga hier maar even links. Nou rij maar weer naar het CBR, het zal allemaal wel
Waar heb jij examen gedaan? Ik krijg het idee , in iedergeval van mijn instructeur dat het in Leeuwarden allemaal erg streng is.

Een clusteropdracht is gewoon een stel opdrachten achter elkaar, bijv. je moet 3 keer linksaf, 1 keer rechtsaf en dan bij het stoplicht rechtdoor en daar parkeren.

Een orientatiepunt heb jij ook gehad op je examen (rijd maar naar het cbr). Meestal zie je orientatiepunten liggen, bijv. een kerktoren of een voetbalstadion (lampen). Je krijgt dan te horen: probeer daar maar te komen. Maar dat kan dus ook het CBR zijn.

Omkeeropdracht is gewoon speciale verrichting, maak een halve draai.
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 13:54 schreef GotenSSJ het volgende:
Had vandaag ook een clusteropdracht:
Links, kruispunt rechts, rotonde 3/4 rond richting Rotterdam, snelweg op, afslag Hoogvliet eraf, bij de McDonalds links en daar een stopproef.

Ging bij punt 3 een beetje mis, daarna ging de hele clusteropdracht eigenlijk klote omdat ik aan mijn fout zat te denken ipv verstand op 0 en weer opletten waar ik nu eigenlijk heen moest
Tip: probeer nu te oefenen met het nadenken over je fouten en probeer het gelijk los te laten. Als je op je examen erover gaat nadenken gaat alles echt mis achter elkaar en dat is zonde. Ik heb dat vandaag geprobeerd en het lukte wel redelijk, na 2 bochten had ik het weggestopt en kon ik weer prima opletten.
pi_67806483
Yey ik heb werk over tijdje dus krijg een dezer dagen me schema voor dan, dus kan nu al beginnen met afspraak maken voor me 1ste les.
Zit alleen 1 week tussen heb ik begrepen dus hopelijk over 2 weken 1ste rijles
pi_67807054
Ik begin vrijdag met lessen
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:20:42 #84
251441 SoulThief
Nom Nom Nom
pi_67808169
Ik heb vorige week mijn rijbewijs gehaald, precies een week geleden nu.

Ik moet eerlijk zeggen ik was dood nerveus, het zou al de derde keer zijn en mijn theorie was alweer bijna verlopen en zou ik hem dus op de 'nieuwe' manier moeten doen.
Ik heb me zeker twee weken van te voren druk zitten maken, omdat ik toch vaak kleine foutjes maakte die ik eigenlijk niet meer hoorde te maken.

Al met al, lekker weer -- wat moed ingespoten gekregen door mijn moeder en met een coole zonnebril op ging ik maar eens lekker voorrijden.
Tot mijn werkelijke verbazing voelde ik mezelf geheel op m'n gemak alles ging harstikke soepel en lekker 'smooth' ik was rustig en het leek net alsof ik al jaren rij ervaring had.

Maarja het voorrijden duurt natuurlijk ook geen jaren dus ik moest me maar eens melden bij het CBR, hart in mijn keel bonkende kop, want ja --- nu niet slagen zou niet alleen een vernedering zijn maar ook een aanslag op de portemonnee maar ook m'n theorie zou ik waarschijnlijk overnieuw moeten doen.

*zucht*

Ik ga dus naar boven (CBR - Barendrecht) en nou --- what are the odds? Ik heb gewoon dezelfde examinator als laatste keer (WTF!).
Gelukkig wist ik mij nog te herrineren wat ik de laatste keer fout deed dus het zou me niet nog een keer overkomen.
Anyways, hop de wagen is en lekker rijden, de eerste 5 minuten voelde ik me nogal zenuwslopend afwezig --- ik wou alles 'te' goed doen.
Toen ik mijn eerste speciale verrichting moest doen stond hij al op de rem, maar excuseerde zich en zei dat er genoeg ruimte was.

Kortom lekker doorrijden, de fietser voorrang geven, de auto van links voorrang gegeven, en natuurlijk de oude dames lekker laten oversteken kortom, ik was king op dat moment.
Na 20 minuten terug bij het CBR (als eerste) en jawel geslaagd!.

Het enige wat ik eruit heb gelaten is dat ik een ibuprophen heb geslikt nog voordat ik ging rijden.
Dus misschien wordt je iets rustiger van ibuprophen.

Kortom, als je zenuwachtig bent, lekker doen des te sneller ben je ervanaf als je het probeerd tegen te houden zal je er juist op het verkeerde moment weer last van krijgen en dat zuigt echt 'monkey balls'
It's your world, I just live in it.
pi_67809944
Ik heb nu 4 rijlessen gehad, ben vorige week maandag begonnen.
Eerste rijles was ik best zenuwachtig, maar ging al snel over. Het viel reuze mee, had het eigenlijk veel erger verwacht. Moest direct alles al doen, schakelen, gassen, remmen en schakelen
Maar vooral als ik moet wegrijden bij een stoplicht vind ik het beetje eng om hard weg te rijden, en dan vervolgens in de bocht moet schakelen naar de 2 en ook nog goed de bocht door sturen. Mijn 2e rijles was ik namelijk twee keer achter elkaar heel hard door de bocht gegaan (liet koppeling te snel opkomen), bijna *boem* lantaarnpaal, waar ik nogal van geschrokken was
En die auto stottert soms nog een beetje als ik schakel, verder lukt het wel redelijk.
Maar dat lijkt me wel redelijk voor mijn 4 rijlessen? Heb namelijk geen idee hoe 'goed' ik rijd vergeleken met anderen. Iemand ook rond de 4 rijlessen?
Amor omnia vincit
pi_67810475
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:06 schreef Ireentje het volgende:
Maar vooral als ik moet wegrijden bij een stoplicht vind ik het beetje eng om hard weg te rijden, en dan vervolgens in de bocht moet schakelen naar de 2 en ook nog goed de bocht door sturen.
Het is in het begin ook een kunst om voor de bocht al in de 2 te zitten
Als je dat onder controle hebt is het ook makkelijker omdat je dan alleen nog maar hoeft te sturen in de bocht.
  Moderator dinsdag 7 april 2009 @ 23:00:17 #87
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_67812445
Ben ik blij dat ik die klusteropdrachten niet heb gehad. Ik had wel de opdracht om naar de V&D in het centrum te rijden vanaf mijn huis, dat is toch zeker 20minuutjes. Aangezien ik in Groningen bekend was/ben kan je het beschouwen als een kluster opdracht.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_67820660
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:00 schreef Renesite het volgende:
Ben ik blij dat ik die klusteropdrachten niet heb gehad. Ik had wel de opdracht om naar de V&D in het centrum te rijden vanaf mijn huis, dat is toch zeker 20minuutjes. Aangezien ik in Groningen bekend was/ben kan je het beschouwen als een kluster opdracht.
Mwah die cluster opdrachten vallen heus mee, het is echt niet dat je 15 verschillende taken hoeft te onthouden, daarbij komt ook nog, het maakt niets uit of je het verkeerd doet of whatever, ik moest op een rotonde links af en ik wou links af een straat in.
Waarop hij zei dat we nog even rechtdoor gingen, waarop ik de rotonde wel nam zoals hij had geinstrueerd.
Kortom,

Je kan er niet op zakken tenzij je tijdens het verkeerd afslaan een fietser bijna overhoop rijd wat nooit goed is.
Dus weet je het niet meer, gewoon rijden en doen wat jiij denk dat het beste is je zal zelf horen of je het goed doet of niet
  woensdag 8 april 2009 @ 10:33:47 #89
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_67820838
Ja dat maakt die lui echt geen flikker uit. Die willen je gewoon een half uurtje zelfstandig zien rijden. tegen mij zei die man ook, hier gaan we links en dan meteen weer rechts. (dat was dan mijn cluster ) en ik ging na de links meteen rechtdoor. Toen zei die 'hey ik wou toch links ' en ik zei 'ow dan ga ik hier wel links ' Nja geen probleem
  Moderator woensdag 8 april 2009 @ 10:36:17 #90
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_67820916
Nee, hij wou na links rechtsaf !

Naja, boeiend. Pasje heb ik nu ~ 1,5 jaar
pi_67822129
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:00 schreef Renesite het volgende:
Best pittige opdracht, heb jaren in Groningen gewoond en met al die studenten daar en dan helemaal naar de V&D rijden, ik ben blij dat ik in Leeuwarden moet afrjiden
  Moderator woensdag 8 april 2009 @ 11:34:21 #92
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_67822915
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:12 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Best pittige opdracht, heb jaren in Groningen gewoond en met al die studenten daar en dan helemaal naar de V&D rijden, ik ben blij dat ik in Leeuwarden moet afrjiden
Het was een van mijn laatste lessen. Ik vroeg hem dus ook: mag ik het mezelf ook moeilijk maken?
Wat dan? zei hij.
Ja, ik ken dat verkeersplein nog niet helemaal goed, en ik wil hem nog een keer 3-kwart doen.
Dus ik via de snelweg Drachten>Groningen de ringweg op, bij het Hoendiep eraf, centrum in, linksaf Friesestraatweg op, rechtsaf Kraneweg, brugje over bij de visserstraat, diepenring, rechtsaf de ebbingestraat in

Foutloos !
pi_67824350
Jaa, mijn theorie gehaald! 3 fouten! en 7 in de gevaarlijke situaties...
  woensdag 8 april 2009 @ 14:08:22 #94
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_67828150
Hell yeah!

GESLAAGD het was nipt volgens de examinator, koos 2 keer de verkeerde rijbaan (had rechts moeten staan ipv links), maar hij vond dat ik het goed had opgelost

Beide in 1 keer gehaald, theorie in Januari en nu dus het examen zelf,

Ik ben zo verschrikkelijk blij!
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_67828487
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:20 schreef SoulThief het volgende:
Ik heb vorige week mijn rijbewijs gehaald, precies een week geleden nu.

Ik moet eerlijk zeggen ik was dood nerveus, het zou al de derde keer zijn en mijn theorie was alweer bijna verlopen en zou ik hem dus op de 'nieuwe' manier moeten doen.
Ik heb me zeker twee weken van te voren druk zitten maken, omdat ik toch vaak kleine foutjes maakte die ik eigenlijk niet meer hoorde te maken.

Al met al, lekker weer -- wat moed ingespoten gekregen door mijn moeder en met een coole zonnebril op ging ik maar eens lekker voorrijden.
Tot mijn werkelijke verbazing voelde ik mezelf geheel op m'n gemak alles ging harstikke soepel en lekker 'smooth' ik was rustig en het leek net alsof ik al jaren rij ervaring had.

Maarja het voorrijden duurt natuurlijk ook geen jaren dus ik moest me maar eens melden bij het CBR, hart in mijn keel bonkende kop, want ja --- nu niet slagen zou niet alleen een vernedering zijn maar ook een aanslag op de portemonnee maar ook m'n theorie zou ik waarschijnlijk overnieuw moeten doen.

*zucht*

Ik ga dus naar boven (CBR - Barendrecht) en nou --- what are the odds? Ik heb gewoon dezelfde examinator als laatste keer (WTF!).
Gelukkig wist ik mij nog te herrineren wat ik de laatste keer fout deed dus het zou me niet nog een keer overkomen.
Anyways, hop de wagen is en lekker rijden, de eerste 5 minuten voelde ik me nogal zenuwslopend afwezig --- ik wou alles 'te' goed doen.
Toen ik mijn eerste speciale verrichting moest doen stond hij al op de rem, maar excuseerde zich en zei dat er genoeg ruimte was.

Kortom lekker doorrijden, de fietser voorrang geven, de auto van links voorrang gegeven, en natuurlijk de oude dames lekker laten oversteken kortom, ik was king op dat moment.
Na 20 minuten terug bij het CBR (als eerste) en jawel geslaagd!.

Het enige wat ik eruit heb gelaten is dat ik een ibuprophen heb geslikt nog voordat ik ging rijden.
Dus misschien wordt je iets rustiger van ibuprophen.

Kortom, als je zenuwachtig bent, lekker doen des te sneller ben je ervanaf als je het probeerd tegen te houden zal je er juist op het verkeerde moment weer last van krijgen en dat zuigt echt 'monkey balls'
Ibuprophen? Whats the point? Dat is toch een pijnstiller, of herriner ik het me verkeerd..
Morgenvroeg op ben nu al zenuwachtig.. Vorige keer keek ik niet genoeg blijkbaar.
pi_67833407
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:18 schreef Valyx het volgende:

[..]

Ibuprophen? Whats the point? Dat is toch een pijnstiller, of herriner ik het me verkeerd..
Morgenvroeg op ben nu al zenuwachtig.. Vorige keer keek ik niet genoeg blijkbaar.
I dunno echt niet, weet niet eens of het werkt xD
Maar da's het enige wat ik zou kunnen verzinnen wat werkt, een aardappel in m'n zak werkte in iedergeval niet .

Veel succes!!
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:33 schreef aaipod het volgende:
Ja dat maakt die lui echt geen flikker uit. Die willen je gewoon een half uurtje zelfstandig zien rijden. tegen mij zei die man ook, hier gaan we links en dan meteen weer rechts. (dat was dan mijn cluster ) en ik ging na de links meteen rechtdoor. Toen zei die 'hey ik wou toch links ' en ik zei 'ow dan ga ik hier wel links ' Nja geen probleem
Gewoon nonchalant zeggen "Ja, dat kan best maar wie zit er achter het stuur" dat zou zo verschrikkelijk tof zijn xD
pi_67836606
ik ga dalijk bellen, zag hem net 2x rijden.. yeaj!

Ook maar voor het rijden een lijntje Ibo nemen hahaha nee kan best zijn dat (omdat je zeker koppijn had van stress) dat het daartegen geholpen heeft en dus alles goed voelde en je je dus eigleijk normaal voelde, terwijl je nu je geslaagd bent denkt dat de oorzaak als gevolg hiermee in verband wordt gebracht

Wahaha sorry
pi_67837389
Volgende week woensdag me eerste les!! jeuj
  woensdag 8 april 2009 @ 20:40:00 #99
246179 Hondenfluitje
pi_67841429
Vanmiddag weer anderhalf uur gelest Ging aardig goed, ben 2 politieauto's met zwaailicht en sirene tegen gekomen.

1 als tegenligger en de ander reed eventjes achter me, bleef gewoon lekker rustig Maar aan de andere kant van de rijbaan waren dus 4 auto's op elkaar gebotst Kan gebeuren he
pi_67845114
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:28 schreef pinquit het volgende:
ik zit alweer aan de 37 lessen en ik ben er nog lang niet
moeite met zelfverzekerd rijden, wacht te lang en maak nogal es wat fouten.
Hier hetzelfde Ben af en toe veel te afwachtend..
Al hoewel het vanmiddag wel weer beter ging.
  Moderator woensdag 8 april 2009 @ 22:13:54 #101
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_67845560
43 lessen gehad... soit.
pi_67845884
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:34 schreef Renesite het volgende:
Dus ik via de snelweg Drachten>Groningen de ringweg op, bij het Hoendiep eraf, centrum in, linksaf Friesestraatweg op, rechtsaf Kraneweg, brugje over bij de visserstraat, diepenring, rechtsaf de ebbingestraat in

Foutloos !
Erg pittig, denk niet dat ik dat foutloos nadoe, zeker niet als het druk is.
  Moderator woensdag 8 april 2009 @ 22:48:13 #103
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_67847021
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:22 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Erg pittig, denk niet dat ik dat foutloos nadoe, zeker niet als het druk is.
Tuurlijk wel kleine aanmerkingen, maar zeker niet ingrijpjes of boze blikken. Ik had bijvoorbeeld een keertje extra over mijn schouder kunnen kijken of een spiegeltje meer tijdens het afslaan, maar het zorgde niet voor slechte situaties - meer voor de zekerheid die een instructeur erg graag wil zien. Dus in die zin was het wel foutloos te noemen !
pi_67856746
gister ook geslaagd
alleen zit t mooi kut met pasen nu.. normaal zou ik m vrijdag opgehaalt kunne hebben..
met normale aanvraag 20ste pas nu versneld gedaan dan maar. dinsdag a woensdag
  donderdag 9 april 2009 @ 12:46:14 #105
98259 mstr
Een jonge God!
pi_67860203
Ik mag de 22e afrijden (Utrecht)
pi_67860351
Ik wil graga mijn rijbewijs halen in Adam en ben op zoek naar een goede rijschool. Heeft iemand ervaring/veel verhalen gehoord? Iemand enig idee in welke richting ik moet zoeken? Alles is welkom.
pi_67870713
Laatst 1e proefles gehad waarbij instructeur me op pakket van 40 lessen schatte, vond zelf wel redelijk gaan, optrekken bij stoplichten vond ik het irritantste eigenlijk , ging bij wijze van alweer op rood voordat ik vooruit kwam .
Achteraf wou dat ik er eerder aan lessen begonnen was tis best leuk
Verstappen 0 WDC's
  donderdag 9 april 2009 @ 20:42:30 #108
167896 ExtremeBanaan
Nu extra krom.
pi_67876045
Zo, heb vandaag ook me eerste rijles gehad (een proefles). Vond het erg leuk! Moest alleen gas geven en sturen. Maar kreeg wel een compliment voor m'n gevoel voor sturen. Dus was best tevreden.

Morgen maar even bellen dat ik door wil gaan.

Woon in Utrecht en ga lessen met WOLF. Meer mensen die daar ervaring mee hebben?
pi_67913182
Ik ga dinsdag examen doen. Begin al vroeg met rijden, dus gelukkig hoef ik niet eerst een halve dag zenuwachtig zitten te zijn.
pi_67913749
Ik moet om 8 uur 's ochtends afrijden.. Dus dag van te voren laatste les, dan haalt hij me 's ochtends op om 7 uur, dan rijden we naar Zwolle (+/- 15 a 20 minuten), daar een beetje rijden en dan 10 voor 8 bij het CBR zijn.. Gelukkig les ik de komende lessen (en ook de afgelopen lessen vooral, dus ik ben het een beetje gewend) van 8 tot half 10.. Beetje aan de drukte gewend dus gelukkig.
  zondag 12 april 2009 @ 22:55:29 #111
56471 pinquit
oh my lama!
pi_67963312
ik heb dinsdag theorie-examen nieuwe stijl
iemand al gehad? ik ben met proefexamens echt zoo slecht in het verkeersinzicht gevaarherkenning heetda dus dat wordt nog wat. jammerdebammer. ik heb ook niet zoveel oefenvragen, bij elk maar 5.

[ Bericht 2% gewijzigd door pinquit op 12-04-2009 23:03:44 ]
  zondag 12 april 2009 @ 22:59:48 #112
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67963495
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:55 schreef pinquit het volgende:
ik heb dinsdag theorie-examen nieuwe stijl
iemand al gehad? ik ben met proefexamens echt zoo slecht in het verkeersinzicht dus dat wordt nog wat. jammerdebammer. ik heb ook niet zoveel oefenvragen, bij elk maar 5.
Ik heb gehoord dat het wel meevalt, maar in elk geval heel veel succes!
  zondag 12 april 2009 @ 23:06:27 #113
56471 pinquit
oh my lama!
pi_67963728
oh je mag bij de gewone theorie 5 fout hebben van de 40 en bij de gevaarherkenning 13(!) van de 25. dat moet lukken. hoop ik
pi_67970281
Gevaarherkenning lukt wel! gewoon beetje oefenen die, en dan weet je wel hoe het in zijn werk gaat..

Bij de theorie geldt: Goede leren = halen
  maandag 13 april 2009 @ 17:17:31 #115
56471 pinquit
oh my lama!
pi_67980059
mja. ik heb echt goed geleerd. maar ik ben toch bang we zullen het zien morgen!
pi_67980177
quote:
Op maandag 13 april 2009 17:17 schreef pinquit het volgende:
mja. ik heb echt goed geleerd. maar ik ben toch bang we zullen het zien morgen!
Het komt wel goed .. Ik heb hem afgelopen woensdag gedaan, hij was goed te doen.
  maandag 13 april 2009 @ 18:52:59 #117
167896 ExtremeBanaan
Nu extra krom.
pi_67982352
Hoe leren jullie voor de theorie? Gewoon uit een boek?
  maandag 13 april 2009 @ 18:53:24 #118
98259 mstr
Een jonge God!
pi_67982367
quote:
Op maandag 13 april 2009 18:52 schreef ExtremeBanaan het volgende:
Ik heb paar oefenexamens gedaan, wat ik écht niet wist opgezocht ik het boek.
En dat was het
pi_67983265
quote:
uit boek, toen oefenvragen gedaan. Totaal 30 uur aan besteed (meen ik). Vond het best lastig terwijl ik toch goed kan leren.

Met alleen het boek kom je er niet, oefenexamens zijn erg belangrijk.
  maandag 13 april 2009 @ 19:57:56 #120
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_67984051
quote:
Gewoon dat boekie ff doorlezen. Het zijn maar 100 pagina's ofzo meen ik.
  maandag 13 april 2009 @ 20:31:55 #121
167896 ExtremeBanaan
Nu extra krom.
pi_67985048
Dan ga ik eerdaags het theorieboek van VekaBest maar bestellen.
  maandag 13 april 2009 @ 21:08:23 #122
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_67986091
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:31 schreef ExtremeBanaan het volgende:
Dan ga ik eerdaags het theorieboek van VekaBest maar bestellen.
ik heb m hier wel liggen, voor 10e excl stuur ik m naar je op.
pi_67986413
Morgen mag ik weer. Alles gaat lekker behalve een aantal speciale verrichtingen. Hopelijk zie ik morgen het licht. En ik hoop dat ik morgen hoor wanneer ik examen moet doen (zou aangevraagd worden en sofinummer e.d. al doorgegeven) en hopelijk ligt mijn zonnebril nog in de auto (duur ding), was hem vorige keer vergeten...
pi_68001947
En hij is binnen!

Ik had wel mazzel, want de examinator bleek dezelfde persoon te zijn die ook m'n tussentijdse toets had afgenomen (relaxte gast ook) en daardoor kon hij duidelijk zien dat ik vooruitgang had geboekt sinds de vorige keer. Aan de buitencontrole hoefde ik ook nauwelijks meer iets te doen, dat had ie ook al wel gezien denk ik.
Het rijden op zich ging goed. Wel een paar kleine dingetjes waarbij ik even dacht oei, maar daar verder geen commentaar meer op gehad. Het grootste gedeelte van de tijd was het gewoon aanwijzingen volgen en later nog even de borden volgen en na nog een hele makkelijke situatiebevraging zat het er alweer op. De examinator en m'n instructrice hebben de hele tijd gezellig zitten praten, dus daar heb ik ook geen last van gehad.

Ben wel blij dat ik nu eindelijk van de rijlessen af ben en dat ik niet nog een keer theorie hoef te doen (vervalt morgen). En de anti-nervositeitsdruppels hebben ook goed geholpen.

dinsdag 14 april 2009 @ 15:42:10 #125
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_68008377
Gefeliciteerd Nepthys!

En ik heb de theorie vandaag gehaald! Jeuj!
Ik had 0 fouten bij het normale theoriegedeelte, en 5 bij gevaarherkenning. Wat me wel opviel was, dat het echte theorie-examen een stuk makkelijker was dan de oefen cd-roms (van Vekabest en Verjo).
The Police 08-06-2008
  dinsdag 14 april 2009 @ 15:52:57 #126
56471 pinquit
oh my lama!
pi_68008729
theorie gehaald
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:00:15 #127
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_68009005
Haha, jij ook al! Gefeliciteerd

Hoe vond je het examen?
The Police 08-06-2008
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:36:47 #128
56471 pinquit
oh my lama!
pi_68012497
waar heb je m gedaan?

ik vond het best moeilijk hoor. vooral het eerste gedeelte toch, t gevaarherkenning. ik zat op een gegeven moment echt te klunzen "wat doe ik toch allemaal " je had echt maar weinig tijd vond ik.
maar toch maar 5 ft
t theorie gedeelte vond ik makkelijk, dat kende ik ook gewoon wel. wel 2 ftjes gemaakt
pi_68012597
Jullie ook gefeliciteerd.
  dinsdag 14 april 2009 @ 18:02:51 #130
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_68013319
Ik heb de theorie in Heerlen gedaan. Er zaten een paar lui te vertellen dat ze er al voor de zesde keer waren en dat ze 12 fouten voor hun doen toch best wel goed vonden.
Bij gevaarherkenning had je inderdaad vrij weinig tijd per vraag, en bij een enkele vraag ontdekte ik tegen het einde van de tijd een niet onbelangrijk detail, maar toen was het al te laat om het te veranderen. Maar over het algemeen waren de situaties wel meteen vrij duidelijk (bijvoorbeeld een hele groep ganzen die aan het oversteken was, of een auto die achteruit uit een uitrit kwam aangereden, een paard dat je moest inhalen enz.)
Bij het gewone theoriegedeelte was ik verbaasd dat de vragen toch best makkelijk waren (ik had onder andere vragen over profieldiepte, of je iemand rechts over een doorgetrokken streep mocht inhalen, of drugs en medicijnen je rijgedrag beinvloeden, een paar voorrangsvragen, of het zinvol is om voordat je een paard inhaalt te toeteren , hoe je in moet voegen op de autosnelweg (meteen naar de meest linker strook of toch maar niet) enz.). De oefen cd-roms waren toch wat moeilijker.
The Police 08-06-2008
pi_68020839
proficiat nepthys! heb jij effe mazzel

ik heb morgen 1ste rijles
pi_68020910
bij het inhalen van een paard altijd toeteren, door het stellen van dit soort vreemde vragen krijg je nog gasten op de weg die dit gaan uitvoeren ook

Ik heb 28 mei examen, over 6 weken dus. Vind het wel lekker, kan ik nog wat oefenen.

Vandaag wel weer een gedoe: moest een parkeeropdracht doen (parkeer maar ergens in deze straat). Rijd ik vooruit en zet hem aan de linkerkant achter een auto neer en zeg: klaar. Is het niet goed en waarom dan niet? Omdat ik een stopopdracht deed?! Het moet niet gekker worden, ik stond prima. Maar bij een parkeeropdracht moet je kennelijk altijd achteruit rijden een stukje (bijv. netjes voor een auto achter je zetten). De instructeur had vorige week iemand die zakte omdat hij net als ik parkeerde en het als een stopopdracht deed.

Aandachtspuntje dus, al vind ik het gewoon kolder, maarja... ik wil wel in 1 keer slagen, dus dan maar even aan die regeltjes houden die echt nergens op slaan.

Afrijden is trouwens nu opeens 200 euro, dacht dat het 250 was, niet verkeerd.
  dinsdag 14 april 2009 @ 21:44:16 #133
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_68021026
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 21:41 schreef Kahlen het volgende:
bij het inhalen van een paard altijd toeteren, door het stellen van dit soort vreemde vragen krijg je nog gasten op de weg die dit gaan uitvoeren ook

Ik heb 28 mei examen, over 6 weken dus. Vind het wel lekker, kan ik nog wat oefenen.

Vandaag wel weer een gedoe: moest een parkeeropdracht doen (parkeer maar ergens in deze straat). Rijd ik vooruit en zet hem aan de linkerkant achter een auto neer en zeg: klaar. Is het niet goed en waarom dan niet? Omdat ik een stopopdracht deed?! Het moet niet gekker worden, ik stond prima. Maar bij een parkeeropdracht moet je kennelijk altijd achteruit rijden een stukje (bijv. netjes voor een auto achter je zetten). De instructeur had vorige week iemand die zakte omdat hij net als ik parkeerde en het als een stopopdracht deed.

Aandachtspuntje dus, al vind ik het gewoon kolder, maarja... ik wil wel in 1 keer slagen, dus dan maar even aan die regeltjes houden die echt nergens op slaan.

Afrijden is trouwens nu opeens 200 euro, dacht dat het 250 was, niet verkeerd.
Klopt, daar moet je wel op letten
Net zoals bij het omkeren, vond ik het eerst ook moeilijk want ik dacht dat ik het 'netjes' met steken moet doen. Maar je mag ook een halve draai maken bv.

Ze letten er trouwens ook op dat je het op een goede plek doet.
Als er ergens anders een ruimere plek is kunnen ze daar ook op gaan zeuren.
  woensdag 15 april 2009 @ 12:46:23 #134
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_68036728
Kijken ze bij het rijexamen ook naar voertuigcontrole (buitenkant) en bijvoorbeeld onder de motorkap? Heb daar na 20 lessen nog geen aandacht aan besteed... Stap eigenlijk altijd gewoon in, stoel, stuur & spiegels verzetten, lichten aan, en rijden maar?
Ik wens je een dolfijne dag
  woensdag 15 april 2009 @ 12:47:20 #135
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_68036758
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:46 schreef Pinterman het volgende:
Kijken ze bij het rijexamen ook naar voertuigcontrole (buitenkant) en bijvoorbeeld onder de motorkap? Heb daar na 20 lessen nog geen aandacht aan besteed... Stap eigenlijk altijd gewoon in, stoel, stuur & spiegels verzetten, lichten aan, en rijden maar?
Bij mij had ie het op de parkeerplaats van het CBR uitgeleg, 15 min voor het examen.
Maar motorkap niet.
Bandenspanning weer wel.
pi_68037572
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:47 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Bij mij had ie het op de parkeerplaats van het CBR uitgeleg, 15 min voor het examen.
Maar motorkap niet.
Bandenspanning weer wel.
even reminder voor mijzelf dat ik vraag of hij dit wat eerder kan doen. Heb niet veel zin om 15 minuten voor het examen opeens dingen te moeten leren, drink liever een bak koffie om te relaxen (al kan ik dan beter bier drinken , maar dat terzijde )
pi_68039569
Morgen rijexamen, gelukkig ben ik nu op mn werk dan denk ik er niet de hele tijd aan.

...ben best zenuwachtig
  woensdag 15 april 2009 @ 16:00:54 #138
167896 ExtremeBanaan
Nu extra krom.
pi_68042359
quote:
Op woensdag 15 april 2009 14:33 schreef Frankii het volgende:
Morgen rijexamen, gelukkig ben ik nu op mn werk dan denk ik er niet de hele tijd aan.

...ben best zenuwachtig
Succes! Ik heb overmorgen weer rijles.
pi_68047152
ik daijk me eerste, over 50 min, iemand nog snel wat tips??
wat moet ik me van eerste les voorstellen (zit nog een leerling achterin?) gezien 1:30 kennismaking?

grtz

Brandbier
pi_68051900
Op www.voertuigcontrole.nl kun je wel een handig overzicht vinden met aandachtspunten voor de buitencontrole, inclusief lampjes en onder de motorkap.
pi_68052631
Net gereden, ging aardig goed.. alleen dat gevoel met schakelen/koppeling zonder afgeleid te zijn: verkeer, moet ik nog onder knie krijgen.
  woensdag 15 april 2009 @ 21:12:55 #142
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_68052756
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:09 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
Net gereden, ging aardig goed.. alleen dat gevoel met schakelen/koppeling zonder afgeleid te zijn: verkeer, moet ik nog onder knie krijgen.
Dat is logisch bij de eerste les hehe. Het duurt nog wel even voordat je dat gevoel hebt maar als het eenmaal doorhebt is er ook niks meer aan. Vond je het leuk?
  woensdag 15 april 2009 @ 21:53:16 #143
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_68054247
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:09 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
ik mocht de eerste twee lessen alleen maar sturen
pi_68054722
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:53 schreef Plasterk het volgende:
ik mocht de eerste twee lessen alleen maar sturen
In "mijn" lesauto zitten maar 2 pedalen op de bijrijderstoel, dacht dat dit schakelen en remmen was, moest je zelf gas geven of heeft een lesauto bij de bijrijderstoel alleen een rem en gas en geen koppeling?

En kan iemand uitleggen welke manieren er nu zijn om een parkeeropdracht uit te voeren? Ik moet binnenkort (nouja, over 6 weken) examen doen en begrijp nog steeds niet helemaal waarom vooruit inparkeren zonder achteruitrijden geen goede parkeeropdracht is en mijn instructeur gaat flippen als ik dat vraag. Hij vindt dat ik teveel doordenk (kan er ook niks aan doen dat ik gestudeerd heb, hij heeft liever mensen met vmbo omdat die veel beter naar hem luisteren, die leren ook veel sneller met autorijden, maar dat zal ook wel omdat ik gewoon alles in twijfel trek en nadenk over dingen en dat is niet handig bij autorijden).

Dus als iemand het begrijpt en kan uitleggen?
pi_68055778
Bij een bijrijderstoel van een lesauto zit een koppeling en rempedaal.

Parkeeropdracht is inderdaad geen stopopdracht. Een parkeeropdracht is vooruit/achteruit in een vak, of fileparkeren
pi_68056657
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:12 schreef aaipod het volgende:

[..]

Dat is logisch bij de eerste les hehe. Het duurt nog wel even voordat je dat gevoel hebt maar als het eenmaal doorhebt is er ook niks meer aan. Vond je het leuk?
ben wel tevreden over rijschool want hij wist goed waar die over sprak. ook eerst binnen voorstellen enzo.

we zijn toen naar een dode plaats (fortuna stadion) gereden ofja hij ik alleen sturen, daar langzaam alles 1 voor 1 zelf geprobeerd.., het schakelen van de 1-2 ging telkens beter maar op grote weg had ik meer aandacht voor andere dingen als de koppeling juist gebruiken
het gekke was dat ik volgens mij overal heel rustig reed of lijkt dat maar zo?
kan niet wachten tot ik zelf kan rijden..

Alleen nog iets he, ik vond het moeilijk om te zien waar ik ong op weg zat zonder naar rechterbuitenspiegel te kijken het zicht naar voren/motorkap, andere autos die geparkeerd staan aan rechter weghelft.
ik zit liever links kort erlangs als rechts omdat ik links zelf kan kijken snap je?.

Mooie auto ook (Skoda Octavia zwart) en hij had een koppeling, rem en gas. HOAX

[ Bericht 3% gewijzigd door BrandBierMaaktGelukkig op 15-04-2009 23:12:31 ]
pi_68061321
Gisteren goed op tijd naar bed gegaan en in een keer goed doorgeslapen tot vanochtend, dat scheelt in ieder geval. Net paar boterhammetjes en 2 bananen naar binnen gewerkt. Over 10 minuten staat mn instructeur voor de deur... nog effe uurtje rondrijden en dan examen. Wish me luck
pi_68061530
BrandBierMaaktGelukkig, ik snap je niet.

En Frank, succes, you can do it!
  donderdag 16 april 2009 @ 09:28:17 #149
56471 pinquit
oh my lama!
pi_68062278
goodluck frankii!!!!!
pi_68064622
GESLAAAGD!!!!

Ik was een rechtse zijstraat vergeten (waar ook iemand uit kwam) en voor de rest perfect gereden. Ik ben blij!
  donderdag 16 april 2009 @ 11:04:54 #151
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_68065154
Gefeliciteerd Frankii!
The Police 08-06-2008
  donderdag 16 april 2009 @ 11:08:26 #152
56471 pinquit
oh my lama!
pi_68065310
Wauw frankii, wat een opluchting moet dat geven gefeliciteerd !!!
pi_68066680
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:08 schreef pinquit het volgende:
Wauw frankii, wat een opluchting moet dat geven gefeliciteerd !!!
Nogal ja! Thanks
  donderdag 16 april 2009 @ 12:28:31 #154
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_68068237
quote:
Op donderdag 16 april 2009 10:49 schreef Frankii het volgende:
GESLAAAGD!!!!

Ik was een rechtse zijstraat vergeten (waar ook iemand uit kwam) en voor de rest perfect gereden. Ik ben blij!
Geen voorrang geven is funest dus je hebt geluk gehad. Gefeliciteerd!
pi_68068700
quote:
GESLAAAGD!!!!

Gefeliciteerd!
pi_68071844
quote:
GESLAAAGD!!!!

super!

hoe lang heb je nog gereden voordat je examen ging doen? Een uurtje of 2 uurtjes?
pi_68072480
quote:
GESLAAAGD!!!!

Gefeliciteerd!

Morgen voor het eerst de snelweg op, ik ben benieuwd..
pi_68074429
Fail
Vandaag gezakt voor m'n eerste praktijkexamen. Het ging goed, maar het was blijkbaar net niet goed genoeg
.
pi_68075626
Wat gaf je examinator als reden?
pi_68076529
Iets rustiger in de auto zitten en op 2 kruispunten had ik verder vooruit moeten kijken.
.
  donderdag 16 april 2009 @ 16:35:20 #161
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_68076774
quote:
Op donderdag 16 april 2009 15:32 schreef Pizzabodem het volgende:
Fail
Vandaag gezakt voor m'n eerste praktijkexamen. Het ging goed, maar het was blijkbaar net niet goed genoeg
Het is heus geen schande als je zakt.
9 van de 10 mensen zakken de 1ste keer. Maar dat komt gewoon door het CBR zelf.
pi_68080735
Godver, ik helemaal blij naar het gemeentehuis om mn rijbewijs aan te vragen. Zijn de gegevens er nog niet, ze zouden er binnen 2 uur moeten zijn en ben vanmorgen om half 11 geslaagd... Als het CBR die troep eens doorstuurt......
pi_68086351
quote:
Op donderdag 16 april 2009 16:35 schreef Juicyhil het volgende:
9 van de 10 mensen zakken de 1ste keer. Maar dat komt gewoon door het CBR zelf.
Natuurlijk is het geen schande dat je zakt, maar ik mag toch hopen dat het niet klopt dat 9 van de 10 mensen de 1e keer zakt, lijkt me heel sterk. Percentage zal wel rond de 75% liggen (dat in 1 keer slaagt).
pi_68086969
quote:
Op donderdag 16 april 2009 08:53 schreef Nouwk het volgende:
BrandBierMaaktGelukkig, ik snap je niet.
omdat ik niet midden in de auto zit vind ik het lastig rechter gedeelte van auto in te schatten.
tips om dit te verhelpen?

vandaag bij me oom op zijn land nog even in auto gereden (in de 1) ''ja je kan nu toch rijden nu, zet die auto met aanhanger achter'' hahaha ook met aanhange nog eens
  donderdag 16 april 2009 @ 22:19:58 #165
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_68089369
Vorige week dinsdag geslaagd en vanavond opgehaald. Meteen stukje gereden.
Maar man, wat slecht.

Les gehad in de aloude VW Golf. En pa heeft een Subaru Justy, die verkapte Daihatsu Sirion ofzo.
Dat ding rijdt heeeerlijk. Thans, als je m rijdend krijgt.

Rijden zelf doe ik probleemloos, ben op de snelweg geweest etc zonder moeite. Maar om dat ding rollend te krijgen heb ik grootse moeite.
We stonden in het zand en ik heb 'm misschien 13 keer laten afslaan voordat ik eruit was.
Ik denk dat ik de koppeling te langzaam laat opkomen. Die VW is diesel dus heeft ook iets meer vermogen.
Normaal doe ik, koppeling laten komen en als ie grijp ene beetje gas bij en koppeling helemaal laten komen.

Maar met de Subaru werkt dat niet. Daar moet ik koppeling laten komen, gas bij, en russstig op laten komen en gas bij geven.
Komende paar avonden even oefenen. Morgen een rustige straat in om het uit stilstand wegrijden onder de knie te krijgen en daarna hellingproef. Want dit is om je te schamen.
0 topics op naam. 14.gif
pi_68090310
Is het raar als ik zeg dat ik normaal altijd koppeling laat komen gas bij en rustig mee laat komen ipv direct loslaten?
was vandaag in een (niet zo'n nieuwe) opel (koerier) busje zeg maar, dus koppeling pakte later.

gr

BB
pi_68090921
Rustig mee komen is idd beter, anders wil je auto nog welles afslaan. Ik ben aangeleerd om eerst beetje gas te geven en dan koppeling omhoog, trekt wat fijner op.
  vrijdag 17 april 2009 @ 02:19:11 #168
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_68094926
In die diesel waar je in lest kan je prima wegrijden op de koppeling. In mijn ford fiësta wil het ook nog wel maar in de toyota celica van een vriend moet je toch flink bijgassen om weg te komen. (wat tot de nodige grappige taferelen leid de eerste keer dat je erin als je net je rijbewijs hebt )

Na een tijdje heb je er gevoel voor
  vrijdag 17 april 2009 @ 08:59:47 #169
56471 pinquit
oh my lama!
pi_68096763
ik doe ook altijd rustig koppeling op laten komen als ie al rijdt. in een golf. anders gaat het geheid mis
  vrijdag 17 april 2009 @ 09:06:25 #170
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_68096876
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:01 schreef Frankii het volgende:
Rustig mee komen is idd beter, anders wil je auto nog welles afslaan. Ik ben aangeleerd om eerst beetje gas te geven en dan koppeling omhoog, trekt wat fijner op.
Inderdaad, ook sneller als je gewoon eerst wat gas geeft, koppeling laten komen, door gassen.

Anders trekken zelfs de vrachtwagens je eruit
  vrijdag 17 april 2009 @ 18:14:48 #171
167896 ExtremeBanaan
Nu extra krom.
pi_68116136
Net weer les gehad. Ging opzich wel goed. Schakelen is verdomt lastig in het begin..
pi_68119197
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 18:14 schreef ExtremeBanaan het volgende:
Net weer les gehad. Ging opzich wel goed. Schakelen is verdomt lastig in het begin..
pi_68124011
Hmmz, vandaag in de stad was er een automobilist die volgens mij nog wel een lesje schakelen kon gebruiken. De beste man stond voor in de rij auto`s bij een rotonde, wachtend tot hij deze op kon rijden. Er was echter een klein detail dat niet klopte, zijn achteruitrijlichten stonden aan. Gelukkig werd de man tijdig geattendeerd op deze fout door een andere automobilist anders was ik toeschouwer geworden van een mooie kop-staart botsing.
Tok.
pi_68125042
Zo.. heb nu 14 uur les gehad en heb de auto erg lekker onder controle. Mijn valkuil is gewoon KIJKEN!.. kijken kijken en nog eens kijken.. Bochtje kijken lukt wel.. (binnen buiten dode hoek...) maar het algemeen overzicht blijft nog problematisch.. Iemand tips daarvoor?
  vrijdag 17 april 2009 @ 22:10:47 #175
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_68125238
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 22:06 schreef elby1988 het volgende:
Zo.. heb nu 14 uur les gehad en heb de auto erg lekker onder controle. Mijn valkuil is gewoon KIJKEN!.. kijken kijken en nog eens kijken.. Bochtje kijken lukt wel.. (binnen buiten dode hoek...) maar het algemeen overzicht blijft nog problematisch.. Iemand tips daarvoor?
Ik struikel daar ook nog steeds over. Ik ben meer gewend in m`n ooghoeken te kijken, zie ik genoeg. Maar ze willen je duidelijk zien kijken, overdreven dus.
  vrijdag 17 april 2009 @ 22:18:34 #176
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_68125561
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 02:19 schreef aaipod het volgende:
In die diesel waar je in lest kan je prima wegrijden op de koppeling. In mijn ford fiësta wil het ook nog wel maar in de toyota celica van een vriend moet je toch flink bijgassen om weg te komen. (wat tot de nodige grappige taferelen leid de eerste keer dat je erin als je net je rijbewijs hebt )

Na een tijdje heb je er gevoel voor
Haha, gister had ik dus voor het eerst zelf gereden, pa ging wel mee (zijn auto) maar ik ging er af en toe vandoor als een hobbelend paard.

Net weer een uurtje gereden en eerst 2 rondjes in onze straat gereden om het wegrijden uit stilstand te oefenen. Het gevoel begint te komen.
Vandaag 'maar' 3 keer laten afslaan bij wegrijden.
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 22:10 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ik struikel daar ook nog steeds over. Ik ben meer gewend in m`n ooghoeken te kijken, zie ik genoeg. Maar ze willen je duidelijk zien kijken, overdreven dus.
Ben ik ook op gezakt 1e keer. Maar net wat je zegt, ooghoeken en een tikje naar links voor de dode hoek is voor mij meer dan duidelijk.
2e examen zat ik voor mijn doen super overdreven alle spiegels af te gaan.

Eind van eht examen twijfelde ze zeer of ik geslaagd was maar m'n kijkgedrag heeft mij erdoorheen gehaald vertelde ze me toen. En ze was goddank in een goede bij voor een examinator.

M'n slechte punten waren dat ik niet voldoende doorreed en ik geen voorrang verleende aan rechts.
Maar ze zei dat die persoon daar woont dat wist ze omdat hij stopte, normaal krijgen ze daar zo weinig voorrang dat ze stoppen. Dus ik dacht dat ik door mocht.

En met onvoldoende doorstroming vond ze dat ik niet achter een busje voor mij had moeten blijven rijden.
Zelf heb ik iets van, als ik dat busje niet inhaal, en daardoor 10km minder rijd dan de max toegestane is dat lekker mijn probleem. Mensen die er langs willen kunnen er langs.
Als ie dan echt te traag gaat rijden ga ik er heus wel langs. Maar ik bleef meer meerijden vanwege de zenuwen.
0 topics op naam. 14.gif
  vrijdag 17 april 2009 @ 22:21:33 #177
98259 mstr
Een jonge God!
pi_68125698
Maar als je zo rijdt achter dat busje, dan zijn ze bang dat je niet voldoende zelfverzekerd bent.
  vrijdag 17 april 2009 @ 22:24:37 #178
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_68125823
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 22:21 schreef mstr het volgende:
Maar als je zo rijdt achter dat busje, dan zijn ze bang dat je niet voldoende zelfverzekerd bent.
Niet over nagedacht.
Maar ik was de 2 keer zenuwachtiger dan de 1e.

Maar zelf rijd ik wel goed heb ik het idee nu. Het wegrollen is nog even klooien, maar daar werk ik nu elke dag aan.
Achteruit fileparkeren zelf gaat wel prima maar het koppeling gedoe is heel lastig nog voor me.

Als ik 'm eenmaal rollend heb dan rij ik met iedereen mee, snelweg etc allemaal geen probleem.
0 topics op naam. 14.gif
  vrijdag 17 april 2009 @ 22:25:30 #179
98259 mstr
Een jonge God!
pi_68125869
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 22:24 schreef Broekpaling het volgende:

[..]

Niet over nagedacht.
Maar ik was de 2 keer zenuwachtiger dan de 1e.

Maar zelf rijd ik wel goed heb ik het idee nu. Het wegrollen is nog even klooien, maar daar werk ik nu elke dag aan.
Achteruit fileparkeren zelf gaat wel prima maar het koppeling gedoe is heel lastig nog voor me.

Als ik 'm eenmaal rollend heb dan rij ik met iedereen mee, snelweg etc allemaal geen probleem.
In wat voor een auto rij je nu dan? Benzine/diesel?
  vrijdag 17 april 2009 @ 22:29:24 #180
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_68126012
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 22:25 schreef mstr het volgende:

[..]

In wat voor een auto rij je nu dan? Benzine/diesel?
Klein autotje van m'n pa. Subaru Justy. Die verkapte Daihatsu Sirion.
Dat is een klein 1000cctje benzine. Mijn Spitfire is 1300. Als ik die Subaru een beetje onder de knie heb moet een auto met meer vermogen makkelijker gaan.
Mijn allereerste rit naar huis van het gemeentehuis was met de Subaru Legacy van m'n moeder, die is 2liter. Dus die kan meer op de koppeling.

Maar ik moet dat kleine autootje onder controle krijgen want m'n pa moet echt allerlij verschillende auto's van Subaru inrijden. Dus ik moet met een heleboel auto's overweg kunnen binnenkort.
0 topics op naam. 14.gif
  vrijdag 17 april 2009 @ 22:30:58 #181
98259 mstr
Een jonge God!
pi_68126079
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 22:29 schreef Broekpaling het volgende:

[..]

Klein autotje van m'n pa. Subaru Justy. Die verkapte Daihatsu Sirion.
Dat is een klein 1000cctje benzine. Mijn Spitfire is 1300. Als ik die Subaru een beetje onder de knie heb moet een auto met meer vermogen makkelijker gaan.
Mijn allereerste rit naar huis van het gemeentehuis was met de Subaru Legacy van m'n moeder, die is 2liter. Dus die kan meer op de koppeling.

Maar ik moet dat kleine autootje onder controle krijgen want m'n pa moet echt allerlij verschillende auto's van Subaru inrijden. Dus ik moet met een heleboel auto's overweg kunnen binnenkort.
Oké
Ik les normaal in een VW Golf diesel, en moest van de week een keertje lessen in een Citroën Saxo benzine, reed ik zo mee weg. En laatste ook met onze Peugeot 407 diesel gereden een klein stukje, reed ik ook zo mee weg
Dus ik denk dat ik er wel gevoel voor heb ofzo

Hoelang heb je nu je rijbewijs?
  vrijdag 17 april 2009 @ 22:34:03 #182
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_68126212
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 22:30 schreef mstr het volgende:

[..]

Oké
Ik les normaal in een VW Golf diesel, en moest van de week een keertje lessen in een Citroën Saxo benzine, reed ik zo mee weg. En laatste ook met onze Peugeot 407 diesel gereden een klein stukje, reed ik ook zo mee weg
Dus ik denk dat ik er wel gevoel voor heb ofzo

Hoelang heb je nu je rijbewijs?
Gister opgehaald.

Mijn lesauto was een Volkswagen Golf diesel. Daar was het de koppeling laten komen en als 'ie rolde kon ik 'm eigenlijk loslaten.
Die Justy red dat niet.

Ben nu dus bezig het nieuwe rijden af te leren. Meer roeren maken en lekker de hand op de pook houden met opschakelen. Persoonlijk rijdt dat veel beter voor mij.
Ook met achteruit rijden en parkeren gewoon over m'n nek naar achter kijken.
0 topics op naam. 14.gif
  vrijdag 17 april 2009 @ 22:51:27 #183
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_68126845
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 22:34 schreef Broekpaling het volgende:

[..]

Gister opgehaald.

Mijn lesauto was een Volkswagen Golf diesel. Daar was het de koppeling laten komen en als 'ie rolde kon ik 'm eigenlijk loslaten.
Die Justy red dat niet.

Ben nu dus bezig het nieuwe rijden af te leren. Meer roeren maken en lekker de hand op de pook houden met opschakelen. Persoonlijk rijdt dat veel beter voor mij.
Ook met achteruit rijden en parkeren gewoon over m'n nek naar achter kijken.

Misschien kan je ook lekker in het midden van de auto gaan zitten en een leuk petje kopen om het af te maken.

Ik geef toe dat het misschien allemaal wat betuttelend overkomt, maar er zat wel degelijk een reden achter dit nieuwe rijden.
  vrijdag 17 april 2009 @ 22:57:56 #184
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_68127117
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 22:51 schreef aaipod het volgende:

[..]

Misschien kan je ook lekker in het midden van de auto gaan zitten en een leuk petje kopen om het af te maken.

Ik geef toe dat het misschien allemaal wat betuttelend overkomt, maar er zat wel degelijk een reden achter dit nieuwe rijden.
Flikker op met je petje.
Ik heb geen sjakie auto of wat dan ook. Mijn mening en persoonlijke ervaring is dat het lekkerder rijdt om naar de 3 a 4000 toeren te gaan en dan te schakelen. En met hand aan de pook tot ik op snelheid ben heb ik al de neiging tot toen ik aan het lessen was.

Voor de rest houd ik mij netjes aan de regels.
0 topics op naam. 14.gif
  vrijdag 17 april 2009 @ 22:59:12 #185
98259 mstr
Een jonge God!
pi_68127158
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 22:57 schreef Broekpaling het volgende:

[..]

Flikker op met je petje.
Ik heb geen sjakie auto of wat dan ook. Mijn mening en persoonlijke ervaring is dat het lekkerder rijdt om naar de 3 a 4000 toeren te gaan en dan te schakelen. En met hand aan de pook tot ik op snelheid ben heb ik al de neiging tot toen ik aan het lessen was.

Voor de rest houd ik mij netjes aan de regels.
Dat heb ik dus ook
Maar ik vind 3 a 4000 toeren met een diesel niet lekker schakelen hoor
pi_68127456
Ik wil ook rondrijden
  vrijdag 17 april 2009 @ 23:09:23 #187
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_68127587
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 22:59 schreef mstr het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook
Maar ik vind 3 a 4000 toeren met een diesel niet lekker schakelen hoor
Diesel is inderdaad wat eerder al schakelen. Maar ik heb benzine.
0 topics op naam. 14.gif
  vrijdag 17 april 2009 @ 23:09:55 #188
98259 mstr
Een jonge God!
pi_68127611
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:09 schreef Broekpaling het volgende:

[..]

Okee
pi_68129404
quote:
Op donderdag 16 april 2009 14:35 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Morgen voor het eerst de snelweg op, ik ben benieuwd..
Ow, dat valt nog best mee Het was gelukkig ook niet erg druk

En vandaag voor het eerst BOB geweest, dat zuigt best wel (Eind van de middag les, daarvoor op een terrasje gezeten.)
pi_68164779
Net m'n instructeur gesproken: Eerste mogelijkheid tot een herexamen: 12 juni 2009. Met dank aan het nieuwe reserveringssysteem van het cbr. Ach, nu kan ik me tenminste eerst concentreren op m'n schoolexamens.
.
pi_68166160
quote:
Op zondag 19 april 2009 12:34 schreef Pizzabodem het volgende:
Net m'n instructeur gesproken: Eerste mogelijkheid tot een herexamen: 12 juni 2009. Met dank aan het nieuwe reserveringssysteem van het cbr. Ach, nu kan ik me tenminste eerst concentreren op m'n schoolexamens.
Ik moest 11 mei maar ik kwam erachter dat ik dan al een examen voor school heb... Kon verder ook niks geregeld worden dus maandag maar even naar CBR bellen om iets te kunnen regelen anders zijn zowel mijn rijschool als ik de sjaak (herexamen kan niet terugverkocht worden). Klotesysteem
pi_68198308
voor de theoriekandidaten:
quote:
AMSTERDAM - Kampeerauto's en personen- en bestelauto's met een lichte aanhanger mogen vanaf 1 mei harder rijden. Nu mogen ze op autowegen en autosnelwegen nog maximaal 80 kilometer per uur rijden, maar dat wordt 90.

Het Bureau Verkeershandhaving van het Openbaar Ministerie herinnert weggebruikers maandag aan dit eerder genomen besluit.

De aanhangwagen mag inclusief belading niet meer dan 3500 kilo wegen. Het gaat bijvoorbeeld om caravans, vouwwagens, paardentrailers en boedelbakken.

Veiligheid

Door deze verhoging van de maximumsnelheid worden de snelheidsverschillen tussen auto's met een aanhanger en het overige verkeer kleiner, wat de veiligheid en doorstroming op de weg ten goede moet komen.
pi_68214451
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:09 schreef Broekpaling het volgende:

[..]

Met benzine schakel ik tussen de 2000 en 3000 rpm, Diesel(rij ik zeer regelmatig in) bij max 2500 rpm.. no offense, maar ik geloof dat de bedoeling van het nieuwe rijden is dat je tussen de 2 en 3000 rpm schakelt...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_68216081
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 22:18 schreef Broekpaling het volgende:
En met onvoldoende doorstroming vond ze dat ik niet achter een busje voor mij had moeten blijven rijden.
Zelf heb ik iets van, als ik dat busje niet inhaal, en daardoor 10km minder rijd dan de max toegestane is dat lekker mijn probleem. Mensen die er langs willen kunnen er langs
Mijn rijinstructeur zit daar ook continue over te zeiken. Rijd ik 110 op de snelweg achter een andere auto (lekker relaxed), wil hij dat je perse gaat inhalen omdat je 120 mag rijden. Echt, ik snap het niet, doorstroming verhaal komt dan inderdaad en dan denk ik: zeik niet, ik woon in Friesland, er is bijna geen verkeer...

ik ga woensdag weer 2 uurtjes rijden en nu hopende dat ik wat beter de speciale verrichtingen doe, ik dacht altijd dat dat niks voorstelde, maar rijden en kijken gaat goed zolang ik maar niet hoef te parkeren
pi_68218597
Nou,ik ben vorige week woensdag begonnen met lessen
Ik had nog nooit gereden, dus wist totaal niet wat ik kon verwachten

Opzich was ik niet zenuwachtig ofzoiets, het komt allemaal vanzelf wel dacht ik zo, alleen toen m'n instructeur voor het eerst zei "geef maar rustig gas" trapte ik gewoon dat pedaal half in ofzo en hoorde je de motor heel leuk , over zijn toeren gaan;p maar goed beginners foutje, we reden naar een stukje weg waar geen auto's reden en daar beetje gassen, remmen en schakelen geleerd, dat schakelen vond ik best makkelijk, ik had gedacht dat dit een stuk lastiger zou zijn, de motor is één keer afgeslagen.

Ik heb een pakket gekozen van {30 lessen(60min), T.T.T. , Praktijkexamen, E.V.} voor 1215 euro, dit lijkt me best goedkoop of niet?
en eventuele extra lessen zijn 35 euro

woensdag alweer mijn 2de les heb ik alweer zin in ;p

Groete,
Banaan
Doe mij die maar...
  maandag 20 april 2009 @ 22:09:21 #196
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_68219498
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:51 schreef Banaan91 het volgende:
Nou,ik ben vorige week woensdag begonnen met lessen
Ik had nog nooit gereden, dus wist totaal niet wat ik kon verwachten

Opzich was ik niet zenuwachtig ofzoiets, het komt allemaal vanzelf wel dacht ik zo, alleen toen m'n instructeur voor het eerst zei "geef maar rustig gas" trapte ik gewoon dat pedaal half in ofzo en hoorde je de motor heel leuk , over zijn toeren gaan;p maar goed beginners foutje, we reden naar een stukje weg waar geen auto's reden en daar beetje gassen, remmen en schakelen geleerd, dat schakelen vond ik best makkelijk, ik had gedacht dat dit een stuk lastiger zou zijn, de motor is één keer afgeslagen.

Ik heb een pakket gekozen van {30 lessen(60min), T.T.T. , Praktijkexamen, E.V.} voor 1215 euro, dit lijkt me best goedkoop of niet?
en eventuele extra lessen zijn 35 euro

woensdag alweer mijn 2de les heb ik alweer zin in ;p

Groete,
Banaan
Is een normale prijs, maar weet wel dat mensen gemiddeld pas slagen op 45 uren he.
  maandag 20 april 2009 @ 22:09:43 #197
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_68219512
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:16 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Met benzine schakel ik tussen de 2000 en 3000 rpm, Diesel(rij ik zeer regelmatig in) bij max 2500 rpm.. no offense, maar ik geloof dat de bedoeling van het nieuwe rijden is dat je tussen de 2 en 3000 rpm schakelt...
Met benzine ga ik tot 4 a 4500 en heel soms 5000. Als ik de snelweg op ga bijv.
Met diesel tussen de 2 en 3 duizend idd.

Nieuwe rijden was volgens mij bij 2200.

Maar ik heb ook gehoord dat het nieuwe rijden de motor verkloot. Je zuigers krijgen grotere leikrachten (?)
Met andere woorden omdat je minder toeren maakt staat er meer druk op die zuigers om de auto te laten roller en worden je cylinders langzaam ovaal en je zuigers slijten harder.
Beetje hetzelfde als op je fiets in de hoogste versnelling wegfietsen, en als je dan eindelijk toeren hebt gemaakt weer een zo hoog mogelijke versnelling nemen.

Zijn in de vakantie ook een boel auto's overhit geraakt met de caravan als ze bergen op moesten, omdat je van het nieuwe rijden lage toeren moet maken. Maar dan moet die motor te veel werken en raakt veel te warm, helemaal met een caravan erachter.
0 topics op naam. 14.gif
  maandag 20 april 2009 @ 22:10:55 #198
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_68219581
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:55 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Mijn rijinstructeur zit daar ook continue over te zeiken. Rijd ik 110 op de snelweg achter een andere auto (lekker relaxed), wil hij dat je perse gaat inhalen omdat je 120 mag rijden. Echt, ik snap het niet, doorstroming verhaal komt dan inderdaad en dan denk ik: zeik niet, ik woon in Friesland, er is bijna geen verkeer...

ik ga woensdag weer 2 uurtjes rijden en nu hopende dat ik wat beter de speciale verrichtingen doe, ik dacht altijd dat dat niks voorstelde, maar rijden en kijken gaat goed zolang ik maar niet hoef te parkeren
Net zoals ik een 1000m voor een afslag achter een vrachtwagen blijf rijden omdat ik niet onnodige risico`s wil nemen. Dan moet je de vrachtwagen dus inhalen.
Maar ja, als je de afslag mist zijn ze ook niet blij...
pi_68236564
Ik ben geslaagd vandaag
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:25:26 #200
229513 Blurred86
Live Positive
pi_68241598
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:56 schreef ibaneX het volgende:
Ik ben geslaagd vandaag
gefeliciteerd!
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_68242395
TNX
  dinsdag 21 april 2009 @ 19:26:20 #202
245114 Boowtje
redhead_woman
pi_68247789
Hey,

Ik kom hier ook maar even posten.. wel een beetje voorbarig nog, want ik ga een spoedopleiding volgen (als ik geschikt blijk te zijn) van 4 weken. 4 mei heb ik mijn theorie examen, hoop dat ik hem in 1 x haal scheelt weer gedoe. Ben benieuwd hoe het zal gaan. Heb wel eens eerder in een auto gereden met een vriend maarja toen reed ik zijn auto bijna in een stilstaande vrachtwagen!...

Succes met lessen iedereen.
pi_68248014
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:56 schreef ibaneX het volgende:
Ik ben geslaagd vandaag
Gefeliciteerd man Nu komt de langste week van je leven (als je niet met spoed hebt aangevraagd)

Nog foutjes gemaakt tijdens examen?
pi_68249811
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 19:31 schreef Frankii het volgende:
Nu komt de langste week van je leven (als je niet met spoed hebt aangevraagd)
Ach nee zeg, dat valt wel mee

Ik ga morgen 575 euro aan mijn rij instructeur geven en dat is hopelijk het laatste wat ik moet betalen, 10 lessen en examen en daarmee hoop ik het te redden.

Dan ben ik in totaal voor 1500 euro klaar, niet verkeerd lijkt mij.
pi_68250674
Ik heb even kijken... 250 + (20x32 =) 640 (lessen) + 175 (praktijk) + 30 (theorie) = 1100 euro en dan hoop ik klaar te zijn, denk het wel Nog maar paar weekjes!
pi_68250836
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 20:42 schreef Nouwk het volgende:
Ik heb even kijken... 250 + (20x32 =) 640 (lessen) + 175 (praktijk) + 30 (theorie) = 1100 euro en dan hoop ik klaar te zijn, denk het wel Nog maar paar weekjes!
ik word gewoon afgezet door mijn rijschool, betaal 8 euro per les meer en examen kost 200 euro. En voor die 250 had je zeker 10 lessen? Dat kost bij mijn rijschool 375 euro... maarja, het is wel de beste die er is en de rest is bijna evenduur.
  dinsdag 21 april 2009 @ 20:55:15 #207
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_68251116
Ik ben blij dat ik er af ben, maar man wat een geld kost het toch.
0 topics op naam. 14.gif
pi_68251467
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 20:47 schreef Kahlen het volgende:

[..]

ik word gewoon afgezet door mijn rijschool, betaal 8 euro per les meer en examen kost 200 euro. En voor die 250 had je zeker 10 lessen? Dat kost bij mijn rijschool 375 euro... maarja, het is wel de beste die er is en de rest is bijna evenduur.
Welke regio les je dan? Ik Zwolle. Voor 250 idd 10 lessen. Hier zitten de rijscholen ook wel wat hoger hoor maar hij is alleen en wel erg goed, zit met slagingspercentage gemiddeld hier in de omgeving en erg aardige man.
  dinsdag 21 april 2009 @ 21:07:55 #209
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_68251548
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 21:05 schreef Nouwk het volgende:

[..]

Welke regio les je dan? Ik Zwolle. Voor 250 idd 10 lessen. Hier zitten de rijscholen ook wel wat hoger hoor maar hij is alleen en wel erg goed, zit met slagingspercentage gemiddeld hier in de omgeving en erg aardige man.
Ik betaal voor 10 lessen iets van 390 hoor.
pi_68251681
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 21:05 schreef Nouwk het volgende:
Welke regio les je dan?
Harlingen en ik rijd in Leeuwarden. Ik wil graag vroeg beginnen (07:30) en 2 uur achter elkaar zonder andere leerling in de auto en dat kan bij deze school en bevalt ook goed. Omdat ik werk ben ik niet zo flexibel in uren en bij deze rijschool kan ik gegarandeerd om 07:30 elke week.
pi_68252324
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 21:11 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Harlingen en ik rijd in Leeuwarden. Ik wil graag vroeg beginnen (07:30) en 2 uur achter elkaar zonder andere leerling in de auto en dat kan bij deze school en bevalt ook goed. Omdat ik werk ben ik niet zo flexibel in uren en bij deze rijschool kan ik gegarandeerd om 07:30 elke week.
Dat kan hier ook hoor! Ik les meestal de maandag en donderdag of een van die dagen van 8 tot half 10, sowieso nog nooit bij een ander ingezeten, hij plant altijd kwartier ertussen!
  dinsdag 21 april 2009 @ 21:33:47 #212
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_68252497
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 21:07 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ik betaal voor 10 lessen iets van 390 hoor.
Ik betaal 67 euro per les . Anderhalf uur dan wel. Vandaag vierde les gehad, 12 mei theorie.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_68252778
345 voor 10 lessen van 3 kwartier... Altijd 2 lessen achter elkaar, 69 euro voor anderhalf uur dus.
  dinsdag 21 april 2009 @ 21:41:45 #214
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_68252819
Ik had anderhalf uur voor 52,20.
0 topics op naam. 14.gif
pi_68253051
Ah, niet helemaal waar zie ik nu. Dat waren extra lessen.
Ik heb een pakket met 25 lessen, TTT, examen, wat simulatorlessen en wat kleine dingetjes voor 1470 euro. Kom ik per les wel een stuk goedkoper uit
  dinsdag 21 april 2009 @ 22:08:24 #216
245114 Boowtje
redhead_woman
pi_68253937
Mijn pakket (spoedcursus) is 28 lessen incl. examens en herexamens met slagingsgarantie voor 999,- als je meer lessen nodig hebt kan je een aanvullend pakket nemen van bijvoorbeeld 8 lessen voor 250,- extra.
pi_68255088
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 19:31 schreef Frankii het volgende:

[..]

Gefeliciteerd man Nu komt de langste week van je leven (als je niet met spoed hebt aangevraagd)

Nog foutjes gemaakt tijdens examen?
Donderdag ochtend om 9uur kan ik mijn pasje ophalen

Verder geen fouten gemaakt of ingrepen gehad
pi_68255745
Ik betaal 300 euro voor 10 lessen van een uur. Ik heb er nu zo'n 8 gehad en ik zit nog steeds in module 1 (ik doe de RIS methode). Ik doe alles nu zelfstandig, maar mijn leraar moet nog wel af en toe wat corrigeren:P. Het wegrijden verloopt nog niet helemaal soepel. Vandaag wel voor het eerst ingeparkeerd en de hellingproef gedaan, ging best redelijk. Hoe ver waren jullie na een les of acht?
pi_68268603
Zo, vandaag weer les gehad. Meneer was niet in een goed humeur, zeker niet nadat ik een halve zool die schuin (van rechts) de rijbaan op fietste geen voorrang gaf. Op de rem, meneer fietst tegen lesauto op en ik krijg de schuld

Vervolgens op een 2 baans rotonde bij het afslaan van baan verwisseld wat niet mag en toen duurde het 30 minuten voordat hij weer wat relaxter was.

Maar speciale verrichtingen (keren, parkeren en stopoefening) gingen als een trein. Vorige keer ging het rijden goed en die verrichtingen weer niet... afijn, volgende keer hopelijk beiden weer goed.

Ohja, ik reed ook te hard naar rotondes en kruispunten toe en moet wat relaxter doen, moest een beetje hard remmen voor een vrachtwagen voor mij en toen kwam de instructeur met zjin hoofd bijna tegen het raam aan.

Maar verder prima, al lijkt het hel erg nu
Nog 8 lesjes en dan examen! , dat gaat wel lukken als ik maar wat scherper ben dan vandaag......
  woensdag 22 april 2009 @ 13:18:19 #220
56471 pinquit
oh my lama!
pi_68268655
over 8 weken
pi_68268798
quote:
Op woensdag 22 april 2009 13:18 schreef pinquit het volgende:
over 8 weken
wat is er over 8 weken?
pi_68270083
MORGEN MN RIJBEWIJS OPHALEN!!!!!!

Ja, ik zit er echt naar uit te kijken
pi_68272245
vanaaf half 8 rijles #2. wat kan ik hiervan verwachten? gaat het nu nog serieuzer worden ?
  woensdag 22 april 2009 @ 15:33:03 #224
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_68272927
quote:
Op woensdag 22 april 2009 @ 13:16 schreef Kahlen het volgende:
Zo, vandaag weer les gehad. Meneer was niet in een goed humeur, zeker niet nadat ik een halve zool die schuin (van rechts) de rijbaan op fietste geen voorrang gaf. Op de rem, meneer fietst tegen lesauto op en ik krijg de schuld

Vervolgens op een 2 baans rotonde bij het afslaan van baan verwisseld wat niet mag en toen duurde het 30 minuten voordat hij weer wat relaxter was.

Maar speciale verrichtingen (keren, parkeren en stopoefening) gingen als een trein. Vorige keer ging het rijden goed en die verrichtingen weer niet... afijn, volgende keer hopelijk beiden weer goed.

Ohja, ik reed ook te hard naar rotondes en kruispunten toe en moet wat relaxter doen, moest een beetje hard remmen voor een vrachtwagen voor mij en toen kwam de instructeur met zjin hoofd bijna tegen het raam aan.

Maar verder prima, al lijkt het hel erg nu
Nog 8 lesjes en dan examen! , dat gaat wel lukken als ik maar wat scherper ben dan vandaag......
Nouja, ik heb ook vaak eventjes m`n dag niet.
Maar dan moet je gewoon van je foutjes leren en daarop letten volgende les.
Dat je instructeur je ergens de schuld van geeft, is fout.
Hij moet het jou leren, dan doet hij dat nl niet goed. Dus hij heeft geen reden om boos te worden.
pi_68273303
quote:
Op woensdag 22 april 2009 15:33 schreef Juicyhil het volgende:
Hij moet het jou leren, dan doet hij dat nl niet goed. Dus hij heeft geen reden om boos te worden.
Als ik vraag of hij boos is zegt hij altijd dat hij nooit boos wordt, maar chagerijnig is meneer wel. Vandaag ook met ongeschoren kop uit bed gerold komt hij aanrijden

Maarja, hij doet maar, ik ben er straks vanaf, gelukkig!!!
  woensdag 22 april 2009 @ 15:47:48 #226
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_68273430
quote:
Op woensdag 22 april 2009 @ 15:43 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Als ik vraag of hij boos is zegt hij altijd dat hij nooit boos wordt, maar chagerijnig is meneer wel. Vandaag ook met ongeschoren kop uit bed gerold komt hij aanrijden

Maarja, hij doet maar, ik ben er straks vanaf, gelukkig!!!
Nou goed, het is natuurlijk ook vertrouwen dat je moet opbouwen.
Als jij jouw instructeur niet mag, word je opleiding ook moeilijker.
  woensdag 22 april 2009 @ 16:53:44 #227
56471 pinquit
oh my lama!
pi_68275696
quote:
Op woensdag 22 april 2009 13:23 schreef Kahlen het volgende:

[..]

wat is er over 8 weken?
dat ik dan mag afrijden. bwaaah ik schijt m nu al
  woensdag 22 april 2009 @ 16:59:38 #228
167896 ExtremeBanaan
Nu extra krom.
pi_68275896
Pff.. m'n lessen voor de komende twee weken zijn geschrapt..
  woensdag 22 april 2009 @ 17:11:56 #229
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_68276285
Zo, net kon ik invallen. Drie lessen deze week van anderhalf uur . Probeer het op twee per week zeker te houden. Die voorrangsregels zijn wel even goed nadenken steeds.
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_68276658
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:05 schreef Frankii het volgende:
MORGEN MN RIJBEWIJS OPHALEN!!!!!!

Ja, ik zit er echt naar uit te kijken
Hihi, ik ook.
pi_68302064
Heej!
ik volg al een tijdje dit topic, maar heb toch maar besloten om eens mee te doen Zeker nu mijn eigen praktijk examen eraan zit te komen (11 mei!) wil ik toch even ergens mijn nervositeit kwijt! Kleine samenvatting: heb nu zo'n 44/45 lessen gehad, en er komen er nog 4 bij, theorie heb ik gewoon gehaald en ik heb geen TTT gedaan. Ik moet in Alkmaar afrijden en ik was benieuwd of er hier mensen zijn die daar ook gereden hebben en ervaringen hebben?
bye!
  donderdag 23 april 2009 @ 13:31:58 #232
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_68302166
quote:
Op donderdag 23 april 2009 @ 13:28 schreef Valori het volgende:
Heej!
ik volg al een tijdje dit topic, maar heb toch maar besloten om eens mee te doen Zeker nu mijn eigen praktijk examen eraan zit te komen (11 mei!) wil ik toch even ergens mijn nervositeit kwijt! Kleine samenvatting: heb nu zo'n 44/45 lessen gehad, en er komen er nog 4 bij, theorie heb ik gewoon gehaald en ik heb geen TTT gedaan. Ik moet in Alkmaar afrijden en ik was benieuwd of er hier mensen zijn die daar ook gereden hebben en ervaringen hebben?
bye!
Ik was ook hartstikke zenuwachtig op m`n examen, daardoor ben ik ook gezakt.
pi_68302404
quote:
Ik was ook hartstikke zenuwachtig op m`n examen, daardoor ben ik ook gezakt.

2e keer wel gwn gelukt? K hoop zo dat het me in 1 keer gaat lukken want die prijzen zijn echt niet mis! Welke gek vond het nodig om ons 210 ervoor te laten neerleggen.
  donderdag 23 april 2009 @ 13:43:28 #234
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_68302515
quote:
Op donderdag 23 april 2009 @ 13:39 schreef Valori het volgende:

[..]

2e keer wel gwn gelukt? K hoop zo dat het me in 1 keer gaat lukken want die prijzen zijn echt niet mis! Welke gek vond het nodig om ons 210 ervoor te laten neerleggen.
Ik moet voor de 2e keer gaan

Ik ben tot nog toe 2600 euro kwijt ervoor
pi_68302735
Het is elke keer weer een flinke hap uit je maandelijkse budget...beter gezegd het is mn maandelijkse budget .
Het is natuurlijk wel zo dat je er je hele leven plezier van hebt, maar kanonne wat een geld *zucht*. Gelukkig heb ik er voor over! Ik kan niet wachten totdat ik ook bevoegd ben om 's ochtends een half uur lang in de file te gaan staan.
pi_68313605
Jeeej! Ik heb vandaag mijn rijbewijs gehaald, was voor de tweede keer afrijden! Ik heb wel giga veel lessen gehad, maar dat maakt niet uit, ben superblij!
  donderdag 23 april 2009 @ 20:08:15 #237
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_68314751
quote:
Op donderdag 23 april 2009 13:43 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ik moet voor de 2e keer gaan

Ik ben tot nog toe 2600 euro kwijt ervoor
2600?? Dude! Watvoor een pakket heb je?
0 topics op naam. 14.gif
pi_68314790
heel langzaam rijden vond ik gister moeilijk, met koppeling vooruit komen, hmm hmm
zaterdag om 09:00 les van een college van me normale instructeur, ben benuwd wat ik ervan ga bakken
  donderdag 23 april 2009 @ 20:11:26 #239
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_68314861
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:09 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
heel langzaam rijden vond ik gister moeilijk, met koppeling vooruit komen, hmm hmm
zaterdag om 09:00 les van een college van me normale instructeur, ben benuwd wat ik ervan ga bakken
Ik heb afgelopen week in een aantal verschillende auto's gereden om het koppelingsgevoel een beetje te pakken.

Toen ik in de auto van m'n pa weg ging vorige week had ik het idee dat ik weer voor het eerst in een auto zat.
0 topics op naam. 14.gif
  donderdag 23 april 2009 @ 20:12:28 #240
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_68314901
Oefenen voor theorie zuigt.
pi_68316241
quote:
Op woensdag 22 april 2009 15:47 schreef Juicyhil het volgende:
Nou goed, het is natuurlijk ook vertrouwen dat je moet opbouwen.
Als jij jouw instructeur niet mag, word je opleiding ook moeilijker.
We begrijpen elkaar soms gewoon niet echt, heb al een gesprek gehad met rijschool erover en besloten het nog even door te zetten en meestal is hij wel redelijk ok, maar hij reageert nogal bot en fel en dat doet hij natuurlijk om mij het sneller te leren, zegt hij ook zelf dat ze er heel erg opzitten omdat ze willen dat iedereen zo snel mogelijk slaagt (staan ze om bekend).

Dus nog even doorbijten, ben ik van hem af en heb ik de rest van mijn leven geen gezeur meer van een rij instucteur :p

Ben toch blij dat ik een heel goed gemiddelde heb met lessen (34 stuks denk ik als ik examen ga doen), als ik de prijzen van sommigen hier zie denk ik: pffff, ben gelukkig iets goedkoper uit (maar nog steeds duur).
Vandaag voor het werk in Rotterdam geweest, mijn god, ik mag in mijn handen knijpen dat ik in Leeuwarden rij, Rotterdam is wel andere koek en dan begrijp ik wel dat je 40 of meer lessen nodig hebt, ik werd helemaal naar van die drukte in de spits daar
pi_68320425
ik moet 26 mei afrijden en heb verdomme nog steeds geen boek gehaald om theorie te leren
Dus gewoon mijn theorie snel plannen en maar gaan leren..
[/quote]
  donderdag 23 april 2009 @ 22:32:33 #243
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_68320604
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:28 schreef Sjibble het volgende:
ik moet 26 mei afrijden en heb verdomme nog steeds geen boek gehaald om theorie te leren
Dus gewoon mijn theorie snel plannen en maar gaan leren..
Je kan toch geen praktijkexamen plannen voordat je je theorie hebt gehaald
pi_68321761
Vanmiddag mn rijbewijs gehaald en een beetje ritjes gemaakt naar winkels voor mn ouders enzo, erg spannend wel... maar supervet
pi_68322274
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:49 schreef Kahlen het volgende:

[..]

We begrijpen elkaar soms gewoon niet echt, heb al een gesprek gehad met rijschool erover en besloten het nog even door te zetten en meestal is hij wel redelijk ok, maar hij reageert nogal bot en fel en dat doet hij natuurlijk om mij het sneller te leren, zegt hij ook zelf dat ze er heel erg opzitten omdat ze willen dat iedereen zo snel mogelijk slaagt (staan ze om bekend).

Dus nog even doorbijten, ben ik van hem af en heb ik de rest van mijn leven geen gezeur meer van een rij instucteur :p

Ben toch blij dat ik een heel goed gemiddelde heb met lessen (34 stuks denk ik als ik examen ga doen), als ik de prijzen van sommigen hier zie denk ik: pffff, ben gelukkig iets goedkoper uit (maar nog steeds duur).
Vandaag voor het werk in Rotterdam geweest, mijn god, ik mag in mijn handen knijpen dat ik in Leeuwarden rij, Rotterdam is wel andere koek en dan begrijp ik wel dat je 40 of meer lessen nodig hebt, ik werd helemaal naar van die drukte in de spits daar
Ik heb het gelukkig gelijk in Rotterdam geleerd met lessen, 35 totaal gehad van 50 minuten .

Je leert het wel gelijk allemaal, zebrapaden, fietsers, trams en ongelovelijk veel (asociale) automobilisten.
Geen referral hier.
pi_68322367
Ik ben zelf ook wel blij dat ik les heb gehad in Rijswijk/Den Haag/Delft. Ja, het is kut om te rijden, maar je leert wel met allemaal hachelijke situaties om te gaan.
pi_68322795
Hier in het oosten des lands is het allemaal wat rustiger
Ik ben al wel een militaire colonne tegengekomen, was de theorie toch nog ergens goed voor...
"Pffff.. een militaire colonne, die kom ik toch nooit tegen"
pi_68330626
quote:
Op donderdag 23 april 2009 23:00 schreef Frankii het volgende:
Vanmiddag mn rijbewijs gehaald en een beetje ritjes gemaakt naar winkels voor mn ouders enzo, erg spannend wel... maar supervet
Gelijk dit weekeinde naar Parijs
pi_68333849
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:49 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Juist niet. Nu ben je voor altijd bang om verkeer tegen te komen dat drukker is dan 1 tractor op een weggetje. Eigenlijk moeten mensen verplicht worden af te rijden in Amsterdam of Rotterdam, anders kan je eigenlijk nog niet rijden.
Allah u akbar
  vrijdag 24 april 2009 @ 13:53:33 #250
167896 ExtremeBanaan
Nu extra krom.
pi_68336046
Ik heb vandaag een theorie boek gekocht van Vekabest. Dit is de eerste druk maar ik zie op hun site dat er ook al een tweede druk is. Maakt dit heel veel uit?
pi_68339567
Vandaag theorie gehaald Ik was er na het onderdeel gevaarherkenning vrijwel zeker van dat ik het niet meer zou gaan halen, daarom baalde ik extra toen bleek dat de verkeersregels allemaal goed te doen waren... Maar utieindelijk toch een certificaat gekregen en "maar" 8 fout in gevaarherkenning.

Rijles ging vanochtend ook al supergoed, schakelen ging voor het eerst echt soepel, de snelweg is een eitje en verkeersinzicht wordt beter. Ook fileparkeren is een eitje, beter kon haast niet volgens de instructeur...

Best prettig zo'n dagje
  vrijdag 24 april 2009 @ 16:09:09 #252
56471 pinquit
oh my lama!
pi_68340643
Jeej zatoichi, ik had ook zo'n dag vandaag
mn les ging echt super. schakelen ging al soepel, invoegen ging stuk beter vandaag (t was file ) en het fileparkeren en omkeren had ik écht geen moeite mee zei mn instructeur yeahyeahyeah. dat doet toch goed.
pi_68342362
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 15:36 schreef zatoichi het volgende:
Vandaag theorie gehaald Ik was er na het onderdeel gevaarherkenning vrijwel zeker van dat ik het niet meer zou gaan halen, daarom baalde ik extra toen bleek dat de verkeersregels allemaal goed te doen waren... Maar utieindelijk toch een certificaat gekregen en "maar" 8 fout in gevaarherkenning.

Rijles ging vanochtend ook al supergoed, schakelen ging voor het eerst echt soepel, de snelweg is een eitje en verkeersinzicht wordt beter. Ook fileparkeren is een eitje, beter kon haast niet volgens de instructeur...

Best prettig zo'n dagje
Goed hoor, maar dont get your hopes up too much, want de volgende les doe je t waarschijnlijk gewoon weer kut. Pas na een jaar van veel rijden kan je zeggen dat je t in de vingers hebt. Maar succes verder met lessen!
Allah u akbar
  vrijdag 24 april 2009 @ 20:04:12 #254
201952 lezut
et rezut
pi_68347033
Damn, ik wil ook rijlessen. Lekker zinloos rondtouren

9-4 18 geworden en ik zou nu wel kunnen gaan lessen, maarja, wil eerst m'n diploma halen. Ik heb m'n theorie al wel gehaald, stelt ook niet veel voor
pi_68393221
1ste les gehad
[/quote]
  zondag 26 april 2009 @ 17:38:55 #256
167896 ExtremeBanaan
Nu extra krom.
pi_68398226
quote:
Op zondag 26 april 2009 15:34 schreef Sjibble het volgende:
1ste les gehad
En? Hoe ging het?
pi_68411280
quote:
Op zondag 26 april 2009 17:38 schreef ExtremeBanaan het volgende:

[..]

En? Hoe ging het?
Tuurlijk hier en daar een foutje.
Maar het ging lekkerder als gedacht Alleen ingrepen zoals voor de bocht even wat bijremmen enz. Dus niks ernstigs als een fietser die er bijna onder ligt.. Wel voor een eendje moeten remmen (wat toch niet mag? ) Lekker gezellig gehad in de auto. Was wel humor

Nee, maar vooral te hard voor de bochten waar dus 99,9% voor ingegrepen werd. Want ik ben gewend om door elk bochtje met de brommer door te scheuren met 50.. En een auto kan niet in de bocht liggen

Ik verheug me op de les van morgen Mag ik flink werken aan mn kijktechniek (shit... )

[ Bericht 7% gewijzigd door Sjibble op 27-04-2009 00:58:58 ]
[/quote]
pi_68421784
quote:
Op maandag 27 april 2009 00:50 schreef Sjibble het volgende:
Wel voor een eendje moeten remmen (wat toch niet mag?
Natuurlijk mag je daarvoor remmen. Maar eerst in achteruitkijkspiegel kijken en inschatten (in een fractie van een seconde dus). Als je met 100 aan het rijden bent en er zit vlak op je een andere bestuurder kan je beter een eend platrijden ipv zelf en wiplash op te lopen...
pi_68429335
Les 3 net gehad.. kijken kijken kijken.. en fileparkeren en keren.. instructeur gokt op een les of 17 dat ik nodig zal hebben . Snel m'n theorie maar gaan halen dus
pi_68463139
quote:
Op maandag 27 april 2009 13:57 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je daarvoor remmen. Maar eerst in achteruitkijkspiegel kijken en inschatten (in een fractie van een seconde dus). Als je met 100 aan het rijden bent en er zit vlak op je een andere bestuurder kan je beter een eend platrijden ipv zelf en wiplash op te lopen...
Ja, vandaag nog een kamikaze kat die het doodleuk vond om er voor te springen
Wel geremd natuurlijk

Mijn afgelopen 6 lessen waren gewoon vet De humor

Hellingproef ging eerst slecht, maar de volgende dag deed ik het in 1x goed .
Evenals het kijken, dat begint echt automatisme te worden Gaat lekker!
[/quote]
pi_68475547
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 15:52 schreef Sjibble het volgende:
Hellingproef ging eerst slecht, maar de volgende dag deed ik het in 1x goed .
Oh god ja, morgen even naar vragen, moet over een paar weken afrijden en heb nog geen hellingproef gehad

Lijkt me ook sterk dat je dat op het examen krijgt, maar is toch wel handig voor later als ik weet hoe dat moet.

Morgen mag ik weer van 8 tot 10, hopelijk wordt het dit keer weer leuker dan de vorige keer
  dinsdag 28 april 2009 @ 21:14:46 #262
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_68475733
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:11 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Oh god ja, morgen even naar vragen, moet over een paar weken afrijden en heb nog geen hellingproef gehad

Lijkt me ook sterk dat je dat op het examen krijgt, maar is toch wel handig voor later als ik weet hoe dat moet.

Morgen mag ik weer van 8 tot 10, hopelijk wordt het dit keer weer leuker dan de vorige keer
Tegenwoordig hoor je daar echt niet meer van.
pi_68477284
vergeten te melden dat mijn stagiare vandaag gezakt is, waarop weet ik niet, ze heeft nu een week vakantie. Volgende week post ik dat nog wel even, kan iedereen natuurlijk wat aan hebben (mits ze natuurlijk niet iemand vergat voorrang te geven...).

Wel jammer, we zouden volgende week naar een overleg en ik had al een auto gereserveerd, maar die annuleer ik maar op het werk (beiden nog geen rijbewijs). Maakt me wel wat onzekerder voor mijn examen, ze had het sneller door dan ik en reed best goed (afgaande op wat ze vertelde natuurlijk).
pi_68486843
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:46 schreef Kahlen het volgende:
vergeten te melden dat mijn stagiare vandaag gezakt is, waarop weet ik niet, ze heeft nu een week vakantie. Volgende week post ik dat nog wel even, kan iedereen natuurlijk wat aan hebben (mits ze natuurlijk niet iemand vergat voorrang te geven...).

Wel jammer, we zouden volgende week naar een overleg en ik had al een auto gereserveerd, maar die annuleer ik maar op het werk (beiden nog geen rijbewijs). Maakt me wel wat onzekerder voor mijn examen, ze had het sneller door dan ik en reed best goed (afgaande op wat ze vertelde natuurlijk).
Die examens verschillen trouwens ook.
De een moest 3 kwartier rijden, midden door de drukke stad.
De ander moest door een groot dorp en was in 20 min klaar.

En anders vraag je je instructeur of die even wil checken wat je nog moet verbeteren.

Eigenlijk is het wel vanzelfsprekend wat je moet doen. Maar omdat zij het beter doorheeft en zakt wilt niet zeggen dat jij ook zakt Je kan net zo goed pech hebben, of geluk.

Uiteindelijk zou je niet hopen dat je slaagt terwijl je het nog niet goed kan.
Want je bent wel degene die dan de auto zelf moet besturen, zonder hulp of ingreep.
Ik doe daarom ook echt mijn best!
[/quote]
pi_68495875
Nou, nog 3 keer x 2 lessen te gaan en ik mag afrijden, maar het ging echt niet lekker vandaag. Mijn god, mijn kijktechniek is weer terug bij het begin, gewoon verdwenen... zucht....

Ik nog vragen naar de hellingproef, maar dat vond mijn instructeur niet zo nodig. Had ik al vaak gedaan vertelde hij? Zat gewoon in het parcours. Nouja, ik nog voorstellen dat we in een parkeergarage gingen rijden en oefenen, maar dat vond hij geen strak plan.

Ook reed ik op een 70 km weg met 68 km per uur achter een vrachtauto, wordt meneer boos omdat ik niet inhaal en het verkeer niet laat doorstromen? Zegt hij: ik wil dat je 72 rijdt in plaats van 68. Mijn god
  woensdag 29 april 2009 @ 13:38:46 #266
98259 mstr
Een jonge God!
pi_68496475
Ik moet even nog vertellen:
Ik ben vorige week woensdag geslaagd

Ik had alleen een bannetje, dus kon niet posten
pi_68496947
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:38 schreef mstr het volgende:
Ik moet even nog vertellen:
Ik ben vorige week woensdag geslaagd

Ik had alleen een bannetje, dus kon niet posten
Gefeliciteerd!! Met spoed aangevraagd? Of ga je em vandaag ophalen? Ik heb em nou bijna een week, vind et nog steeds erg spannend om in mn eentje in de auto te stappen.. maar zal tzt wel verdwijnen
  woensdag 29 april 2009 @ 13:53:16 #268
98259 mstr
Een jonge God!
pi_68497059
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:50 schreef Frankii het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!! Met spoed aangevraagd? Of ga je em vandaag ophalen? Ik heb em nou bijna een week, vind et nog steeds erg spannend om in mn eentje in de auto te stappen.. maar zal tzt wel verdwijnen
Dankje!
Ik kan hem vrijdag pas ophalen, had hem donderdag aangevraagd, maar morgen is het Koninginnedag
Het lijkt mij ook heel apart, niemand die meer wat op je aanmerkt!
pi_68497383
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:53 schreef mstr het volgende:

[..]

Dankje!
Ik kan hem vrijdag pas ophalen, had hem donderdag aangevraagd, maar morgen is het Koninginnedag
Het lijkt mij ook heel apart, niemand die meer wat op je aanmerkt!
Ik zou vandaag gewoon ff langs gaan, grote kans dat hij er al ligt.
  woensdag 29 april 2009 @ 14:08:06 #270
98259 mstr
Een jonge God!
pi_68497625
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:01 schreef CasB het volgende:

[..]

Ik zou vandaag gewoon ff langs gaan, grote kans dat hij er al ligt.
Oké
Ik had gemaild, maar diegene zei dat hij er dan nog niet is..
pi_68498176
Ik ben zojuist ook geslaagd! Vanmiddag ff kijken of rijbewijs er al ligt en anders vrijdag proberen
  woensdag 29 april 2009 @ 14:56:35 #272
98259 mstr
Een jonge God!
pi_68499380
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:22 schreef Ivopedia het volgende:
Ik ben zojuist ook geslaagd! Vanmiddag ff kijken of rijbewijs er al ligt en anders vrijdag proberen
Je moet hem eerst nog aanvragen hè?
  woensdag 29 april 2009 @ 14:56:55 #273
98259 mstr
Een jonge God!
pi_68499388
Ik heb 'm zojuist opgehaald!
pi_68500047
Mooi zo.
pi_68500178
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:56 schreef mstr het volgende:

[..]

Je moet hem eerst nog aanvragen hè?
Ja heb m net aangevraagd en kan m pas volgende week ophalen Vuile ambtenaren die niet op zaterdag willen werken.
  woensdag 29 april 2009 @ 15:19:51 #276
98259 mstr
Een jonge God!
pi_68500215
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:18 schreef Ivopedia het volgende:

[..]

Ja heb m net aangevraagd en kan m pas volgende week ophalen Vuile ambtenaren die niet op zaterdag willen werken.
Ik had hem vorige week donderdag aangevraagd en vandaag opgehaald
Dus als je wilt, kan je het altijd een dagje eerder proberen
pi_68505130
Vandaag na 10 lessen module 1 afgesloten. In tegenstelling tot de vorige keer, ging alles vandaag goed!
  woensdag 29 april 2009 @ 17:37:28 #278
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_68505190
Ik heb het autorijden in verschillende auto's nu helemaal onder controle.
Lekker relaxed rijden nu. Gister een stuk in mijn eigen auto en die van pa. Vandaag in de auto van m'n moeder.

Parkeren etc gaat ook vanzelf. Best suf, het is net of ik het opeens allemaal kan alsof ik het jaren doe.
0 topics op naam. 14.gif
pi_68505328
Ik denk dat het vanaf nu ook allemaal wat sneller zal gaan. Het heeft even geduurd voor ik dat ding onder controle had, maar nu merk ik dat ik de rest (hellingproef, parkeren, draaien), best snel onder de knie krijg.
  woensdag 29 april 2009 @ 17:46:18 #280
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_68505455
quote:
Op woensdag 29 april 2009 17:42 schreef Banaan10 het volgende:
Ik denk dat het vanaf nu ook allemaal wat sneller zal gaan. Het heeft even geduurd voor ik dat ding onder controle had, maar nu merk ik dat ik de rest (hellingproef, parkeren, draaien), best snel onder de knie krijg.
Hellingproef stelt hoe dan ook niet veel voor. (Mijn mening dan)
En ik kwam erachter dat de auto van m'n moeder een hillholder heeft.

Als je op een heuvel dus remt zal de auto voor je blijven remmen. Dus je kan gewoon wegrijden zonder eerst op te laten komen met de handrem of wat dan ook.
0 topics op naam. 14.gif
pi_68506622
Ik ben een beetje de lul met mijn theorie examen, want die heb ik 2 weken voor ik moet afrijden..
Dus hebben ze me aangeraden om voor de volgende les (over paar dagen pas) het hele boekje maar uit mn hoofd te leren en eigenlijk die les al klaar wezen voor het theorieexamen..

Werkt zo'n cliffholder automatisch of is dat ook weer extra gedoe?
Anders zou ik alsnog de handrem gebruiken
[/quote]
pi_68507786
Als je kunt schrijven kun je je theorie examen ook halen.

Ik zou me er niet te druk om maken. Haal gewoon ergens zo'n boek, zorg dat je de stomme feitjes weet (zijn er niet zo heel veel) en dan kom je er wel.
  woensdag 29 april 2009 @ 19:16:51 #283
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_68507997
quote:
Op woensdag 29 april 2009 18:27 schreef Sjibble het volgende:
Ik ben een beetje de lul met mijn theorie examen, want die heb ik 2 weken voor ik moet afrijden..
Dus hebben ze me aangeraden om voor de volgende les (over paar dagen pas) het hele boekje maar uit mn hoofd te leren en eigenlijk die les al klaar wezen voor het theorieexamen..

Werkt zo'n cliffholder automatisch of is dat ook weer extra gedoe?
Anders zou ik alsnog de handrem gebruiken
Automatisch.
0 topics op naam. 14.gif
pi_68511558
quote:
Op woensdag 29 april 2009 19:09 schreef lezut het volgende:
Ik zou me er niet te druk om maken. Haal gewoon ergens zo'n boek, zorg dat je de stomme feitjes weet (zijn er niet zo heel veel) en dan kom je er wel.
Nou, bij mijn theorie examen was meer dan de helft gezakt, maar ik had met 32 uurtjes leren en oefenen (eigenlijk vooral oefenen, had 4 oefen cd's en die duurden nogal lang zeg maar) een zeer goede score, dus ik zou gewoon daar veel tijd aan besteden.

Maar 2 weken voor het examen... oei oei, legt er wel druk op. Je kan namelijk niet gelijk opnieuw examen doen, maar moet je opnieuw inschrijven en dat kan een week of wat kosten.
pi_68516207
quote:
Op woensdag 29 april 2009 21:06 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Nou, bij mijn theorie examen was meer dan de helft gezakt, maar ik had met 32 uurtjes leren en oefenen (eigenlijk vooral oefenen, had 4 oefen cd's en die duurden nogal lang zeg maar) een zeer goede score, dus ik zou gewoon daar veel tijd aan besteden.

Maar 2 weken voor het examen... oei oei, legt er wel druk op. Je kan namelijk niet gelijk opnieuw examen doen, maar moet je opnieuw inschrijven en dat kan een week of wat kosten.
Ik had een dag van tevoren 2 uurtjes proefexamens gemaakt, in 1 keer geslaagd
pi_68527486
Ja die proefexamens helpen wel, ik heb het boek een beetje doorgebladert, maar vooral met oefenexamens geoefend. Ging niet zo goed, twee van de drie zakte ik voor, maar uiteindelijk wel geslaagd voor theorie.
pi_68532499
quote:
Op woensdag 29 april 2009 19:16 schreef Broekpaling het volgende:

[..]

Automatisch.
Ah ik snap em, hij rolt niet weg

Maar ik heb dus nog steeds niks gedaan aan mn theorie ... Ik moet morgen toch echt beginnen, ook wel zo handig voor de rijlessen. Dus eigenlijk alles wel een beetje weten..

Maar ik weet zeker dat ik em in 1x haal
[/quote]
pi_68539179
quote:
Op woensdag 29 april 2009 23:26 schreef Frankii het volgende:
Meer dan de helft van de kandidaten was bij mij in de groep gezakt, kan je er beter wat meer tijd aan besteden en het goed kennen ipv zo halfbakken (of je moet alles al goed weten vanwegen een brommerexamen ofzo).

Je hebt straks ook de regels nodig, dus tja... als je denkt dat je het in 2 uurtjes prima kan leren... ik vind het dan niet zo vreemd dat ik hier ook berichten lees van mensen die zakken omdat ze op het examen vergeten voorrang te geven.
pi_68548143
quote:
Op donderdag 30 april 2009 20:50 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Meer dan de helft van de kandidaten was bij mij in de groep gezakt, kan je er beter wat meer tijd aan besteden en het goed kennen ipv zo halfbakken (of je moet alles al goed weten vanwegen een brommerexamen ofzo).

Je hebt straks ook de regels nodig, dus tja... als je denkt dat je het in 2 uurtjes prima kan leren... ik vind het dan niet zo vreemd dat ik hier ook berichten lees van mensen die zakken omdat ze op het examen vergeten voorrang te geven.
Maar als je niet eens weet wanneer je voorrang hebt of niet hoor je niet eens af te rijden .
Mazzelpik die slaagt, wens em dan wel verder veel succes als ie in zn uppie rijdt en niemand naast em zit om in te grijpen .
[/quote]
pi_68548206
quote:
Op woensdag 29 april 2009 23:26 schreef Frankii het volgende:

[..]

Brommertheorie is nog leuker.
Ik heb de avond van te voren (middernacht) het boek voor het eerst opengelegd.
3x door het hele boek heen rossen, en dan alleen naar de plaatjes kijken

Volgende dag er om 9 uur wezen en met 6 fout slagen
[/quote]
pi_68550845
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 01:41 schreef Sjibble het volgende:
Volgende dag er om 9 uur wezen en met 6 fout slagen
Ik zou er nu maar wat meer tijd aan besteden, straks zak je en kan je geen herexamen doen voor je theorie op tijd en ben je het geld van je praktijkexamen kwijt (denk ik)?

Waarom heb je het eigenlijk niet eerder gehaald? Ik had eerst theorie gehaald en ben toen met lessen begonnen.
pi_68559298
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 17:08 schreef oldschoolf00l het volgende:

[..]

Goed hoor, maar dont get your hopes up too much, want de volgende les doe je t waarschijnlijk gewoon weer kut. Pas na een jaar van veel rijden kan je zeggen dat je t in de vingers hebt. Maar succes verder met lessen!
Check!
pi_68578504
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 09:50 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Ik zou er nu maar wat meer tijd aan besteden, straks zak je en kan je geen herexamen doen voor je theorie op tijd en ben je het geld van je praktijkexamen kwijt (denk ik)?

Waarom heb je het eigenlijk niet eerder gehaald? Ik had eerst theorie gehaald en ben toen met lessen begonnen.
Omdat ik zo gewoon ben.
Nu neem ik het boekje globaal door om te weten wat er zoal in staat en check ik wat ik al weet en wat ik niet weet. Ook voor de les van morgen. Ik heb nog een anderhalve week, en ik weet van mezelf dat als ik er tijd aan besteed ik gewoon zeker weten slaag voor mijn theorie Ik heb ook een Vekabest cd-rom met oefentoetsen, kan daar mee checken of ik het meeste ook echt weet Dus komt gewoon goed en niet zo zeuren.. Wel lekker spannend tho
[/quote]
pi_68581471
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 20:04 schreef lezut het volgende:
Damn, ik wil ook rijlessen. Lekker zinloos rondtouren

9-4 18 geworden en ik zou nu wel kunnen gaan lessen, maarja, wil eerst m'n diploma halen. Ik heb m'n theorie al wel gehaald, stelt ook niet veel voor
Pas je wel op dat je theorie niet gaat verlopen?
pi_68589786
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:23 schreef Kahlen het volgende:
Nou, nog 3 keer x 2 lessen te gaan en ik mag afrijden, maar het ging echt niet lekker vandaag. Mijn god, mijn kijktechniek is weer terug bij het begin, gewoon verdwenen... zucht....

Ik nog vragen naar de hellingproef, maar dat vond mijn instructeur niet zo nodig. Had ik al vaak gedaan vertelde hij? Zat gewoon in het parcours. Nouja, ik nog voorstellen dat we in een parkeergarage gingen rijden en oefenen, maar dat vond hij geen strak plan.

Ook reed ik op een 70 km weg met 68 km per uur achter een vrachtauto, wordt meneer boos omdat ik niet inhaal en het verkeer niet laat doorstromen? Zegt hij: ik wil dat je 72 rijdt in plaats van 68. Mijn god
Nogal late quote, maar wth

Het is wel logisch dat ie meer aandacht besteed aan het kijken ipv de hellingproef. Aangezien dat een stuk slechter gaat. Als je kan kijken hoe jij alleen maar je koppeling op te laten komen, zodra deze aangrijpt je rem langzaam los te laten en daarna je koppeling. Dat stelt niks voor.
Het kijken is gewoon veel belangrijker.

En blijkbaar heb je weer een leuke instructeur te pakken

Maar...
Als ik theorie-examen heb.
Hoe worden de vragen dan voorgesteld?
Is er eerst zo'n gast die alles voorleest en gaat de tijd pas in als hij is uitgepraat.
Of gaat de tijd al in op het moment dat de vraag in beeld komt? Want in 5 seconden een vraag beantwoorden.. ik kan het amper allemaal lezen Op mn vekabest cd dan he...

[ Bericht 12% gewijzigd door Sjibble op 02-05-2009 15:42:08 ]
[/quote]
pi_68591550
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:29 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Nogal late quote, maar wth

Het is wel logisch dat ie meer aandacht besteed aan het kijken ipv de hellingproef. Aangezien dat een stuk slechter gaat. Als je kan kijken hoe jij alleen maar je koppeling op te laten komen, zodra deze aangrijpt je rem langzaam los te laten en daarna je koppeling. Dat stelt niks voor.
Het kijken is gewoon veel belangrijker.

En blijkbaar heb je weer een leuke instructeur te pakken

Maar...
Als ik theorie-examen heb.
Hoe worden de vragen dan voorgesteld?
Is er eerst zo'n gast die alles voorleest en gaat de tijd pas in als hij is uitgepraat.
Of gaat de tijd al in op het moment dat de vraag in beeld komt? Want in 5 seconden een vraag beantwoorden.. ik kan het amper allemaal lezen Op mn vekabest cd dan he...
Je krijgt eerst de vraag voorgelezen. En dan de antwoorden. Daarna kun je je antwoord indrukken.
pi_68618476
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:47 schreef Petertjuhh het volgende:

[..]

Je krijgt eerst de vraag voorgelezen. En dan de antwoorden. Daarna kun je je antwoord indrukken.
Maar gaat de tijd in nadat hij de vraag heeft voorgelezen, of nadat hij de antwoorden heeft voorgelezen?
[/quote]
  zondag 3 mei 2009 @ 14:36:10 #298
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_68618490
quote:
Op zondag 3 mei 2009 14:35 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Maar gaat de tijd in nadat hij de vraag heeft voorgelezen, of nadat hij de antwoorden heeft voorgelezen?
Na de antwoorden.
pi_68630176
Als ik om 10.00 moet afrijden hoelang duurt het voordat ik helemaal klaar ben ermee?
  zondag 3 mei 2009 @ 19:30:17 #300
98259 mstr
Een jonge God!
pi_68630341
quote:
Op zondag 3 mei 2009 19:26 schreef xminator het volgende:
Als ik om 10.00 moet afrijden hoelang duurt het voordat ik helemaal klaar ben ermee?
Rond kwart voor 11 - 11 uur
pi_68630921
quote:
Op zondag 3 mei 2009 19:30 schreef mstr het volgende:

[..]

Rond kwart voor 11 - 11 uur
Dan ben ik klaar en op weg naar huis? En heb ik het gehaald?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')