Ik mag woensdag om 1 uur, zijn de kinderen ook net uit school.quote:Op maandag 30 maart 2009 12:54 schreef rene90 het volgende:
[..]
In a'dam moesten de kinderen dacht ik 13.30 weer op school zijn dus met die tijd ben je niet veel beter uit. Maar enerzijds kan het een voordeel hebben, je weet dat je kinderen kan tegenkomen dus je let waarschijnlijk net even wat scherper op.
Een tip; normale ritme vasthouden, en gewoon iets doen met iemand zodat je er niet over na hoeft te denken. Lekker gaan sporten of weet ik het. Strandwandeling of iets
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 30 maart 2009 13:38 schreef Crazy Harry het volgende:
Ontdek dit topic pas net, maar afgelopen vrijdag dus geslaagd
In de omgeving Waalwijk kan ik iedereen rijschool van der Ven aanraden.
Superstreng, maar daar leer je het dus wel van.
Yep, vooral niet naar tips van anderen luisteren (deed ik toch al nietquote:
Ik zal ook niet op advies van iemand rare taferelen gaan uithalen ofzoquote:Op maandag 30 maart 2009 16:04 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Yep, vooral niet naar tips van anderen luisteren (deed ik toch al niet) maar enkel naar je instructeur luisteren.
Tips van anderen zijn goed bedoeld maar heb je niks aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je zo onzeker bent slaag je nooit!quote:Op maandag 30 maart 2009 20:48 schreef jappas het volgende:
Zo, vanavond van 6 tot 7 nog eventjes een les gehad, en morgen nog een half uurtje voortijd even inrijden.
Ik denk dat als ik morgen zoals vanavond ga rijden dat ik niet slaag. Ik was nogal aan het kloten met m'n binnenspiegel (slecht kijken, alleen buiten en naast me). En met het invoegen niet op tijd naar links kijken, terwijl ik al veel meer voor informatie zou kunnen krijgen. Verder ben ik om om te keren maar even over een parkeerplaats gereden. Wees m'n instructeur me er even op dat dat geen bijzondere verrichting was. Tsja, ik wilde gewoon keren en bocht achteruit had ik al gedaan. Daarna alsnog maar nog een keer gekeerd middels een halve draai
.
Heel veel succes alvast!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:48 schreef jappas het volgende:
, Nog iets meer dan 3 uurtjes wachten en ik heb niks te doen. Kan ik me heerlijk druk maken. Straks ook m'n leraar nog maar even vragen of hij nog tips heeft tegen zenuwachtigheid. Het is ook erger dan de vorige keer :/.
Ik kwam eergisterenavond gewoon ècht niet in slaapquote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:08 schreef jappas het volgende:
Dankje, gisteren had ik er nog niet heel veel last van. Ja, ook al wel iets. Ik heb vanmiddag voortijd nog een half uurtje inrijden en nog even onder de motorkap kijken, dat ik dat iig weer ff weet
.
Jij ook alvast veel succes vanmiddag/morgen hé!
Het kan wel, maar ik zou het niet doen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:36 schreef Kahlen het volgende:
Weet iemand hier of je al een auto kan kopen als je nog niet je rijbewijs hebt? Ik heb rond de 6000 euro en wil daarvoor gaan autoshoppen, maar heb nog niet mijn examen gedaan (doe het wel binnenkort, vrijdag gaan ze datum prikken).
Ik meen dat je een rijbewijs moet hebben omdat de auto anders niet op je naam gezet kan worden?
Nee, in Heerenveen.quote:
Het gaat em dan alleen om de auto zelf, het is geen regelquote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:14 schreef Kahlen het volgende:
Op youtube kan je trouwens rijlessen vinden, echt grappig :
Als ik dat zou flikken bij mijn instructeur (sturen terwijl de auto stilstaat) gaat hij helemaal flippen, daar kan hij echt niet tegen. Moet je dat doen als je parkeert op een heuvel?
http://www.dumpert.nl/med(...)oet_haar_rijles.htmlquote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:25 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
FUCK IT FUCK IT! hahahaha, er is toch ook een andere versie van die met die vrouwhaha prachtig.
Die moet je maar op de weg tegenkomen, ''verschakeld'' ze zich, zit je erachterop.quote:Op woensdag 1 april 2009 11:12 schreef Kahlen het volgende:
[..]
http://www.dumpert.nl/med(...)oet_haar_rijles.html
![]()
Dat stuk rond 01:00 minuten, mijn god hahaaha
Ik heb natuurlijk wel al ruim 20 lessen achter de rug. Ik zou als beginner niet snel een spoedcursus gaan doen.quote:Op donderdag 2 april 2009 15:29 schreef DJKoster het volgende:
Je bent geen vlotte leerling maar toch wil je een spoedcursus gaan doen? Lijkt me niet verstandig..
Met 3 uur per week haal je hem ook wel voor de zomer![]()
Wattefak 11 MEI!? Das meer dan een maand :S.quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:50 schreef MaatjeTho het volgende:
Damn vandaag na 33 uur voor eerste keer opgeweest... Niet ver genoeg voor me uitgekeken bij het verlaten van 30 zones voornamelijk en het parkeren ging superslecht. Had niet verwacht dat zakken zo kut zou voelen, kan pas 11 mei weer op dus helemaal zuur, vooral omdat het lessen gister en eergister vrijwel vlekkeloos ging...
Kut
Ik vond persoonlijk theorie veel makkelijker leren via een boekje dan via cd of internet. Bij de cd die ik had en de sites die ik gebruikte duurde het laden en wachten op de volgende vraag vaak vrij lang, of het kostte geld, of ik kreeg vaak dezelfde vragen. Ik gebruikte zo'n boek van Verjoo, met iets van 400 of 500 vragen.quote:Op zondag 5 april 2009 17:51 schreef elby1988 het volgende:
ZO, kom me ook maar even melden!
Woensdag allereerst mijn theorie! Heeft iemand daar nog sites voor voor gratis vragen? Het is namelijk zo dat ik het idee heb dat ik vaak dezelfde vragen maak op mijn cdtje
Woensdag ook meteen mijn 12 (uur) les.. Hij zegt dat ik goed vooruit ga, en dat ik waarschijnlijk minder lessen nog heb dan mijn pakket! Hopen dat ik mijn theorie dus snel haal, anders kunnen ze moeilijk iets aanvragen... Spannend!
http://btjunkie.org/torre(...)baa5ba2eaf311b3272cdquote:Op zondag 5 april 2009 17:51 schreef elby1988 het volgende:
ZO, kom me ook maar even melden!
Woensdag allereerst mijn theorie! Heeft iemand daar nog sites voor voor gratis vragen? Het is namelijk zo dat ik het idee heb dat ik vaak dezelfde vragen maak op mijn cdtje
Woensdag ook meteen mijn 12 (uur) les.. Hij zegt dat ik goed vooruit ga, en dat ik waarschijnlijk minder lessen nog heb dan mijn pakket! Hopen dat ik mijn theorie dus snel haal, anders kunnen ze moeilijk iets aanvragen... Spannend!
Nee, geld terug krijg je nooit bij rijscholen. Althans dat is mijn ervaring bij 2 rijscholen waar ik geld terug wilde hebben omdat ik ging verhuizen.quote:Op maandag 6 april 2009 10:57 schreef SLP_ het volgende:
Ik heb een vraagje; stel ik koop een pakket met 20 lessen, maar na 13 lessen blijkt dat ik alles al kanKan je dan geld terugkrijgen of niet?
Bij een 10 lessen pakket krijg ik dan 1 les gratis, 40 euro.quote:Op maandag 6 april 2009 11:10 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Nee, geld terug krijg je nooit bij rijscholen. Althans dat is mijn ervaring bij 2 rijscholen waar ik geld terug wilde hebben omdat ik ging verhuizen.
Maar je mag willen dat je met 13 lessen mag afrijden
Ik heb geen pakket genomen omdat het voordeel echt tegenviel (afgezet tegen lessen los kopen). Informeer bij je rijschool of je korting krjigt als je 10 lessen tegelijk betaald (bijv. 375 euro ipv 400 euro).
Als je de auto gaat overschrijven dan wordt er naar je rijbewijs gevraagd...quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:36 schreef Kahlen het volgende:
Weet iemand hier of je al een auto kan kopen als je nog niet je rijbewijs hebt? Ik heb rond de 6000 euro en wil daarvoor gaan autoshoppen, maar heb nog niet mijn examen gedaan (doe het wel binnenkort, vrijdag gaan ze datum prikken).
Ik meen dat je een rijbewijs moet hebben omdat de auto anders niet op je naam gezet kan worden?
Afstand houden daar letten ze heel erg op!quote:Op maandag 6 april 2009 11:51 schreef Frankii het volgende:
Net mn 40ste les gehad, tevens ook mn laatste les. Volgende week donderdag afrijden!Enige wat fout ging vandaag (in 2 uur) was dat ik 2 rechter zijstraten niet inkeek en een keer een andere auto te weinig ruimte gaf in een smalle straat.
Is deze repesentatief voor een normaal examen? want deze is niet zo heel lastig..quote:Op maandag 6 april 2009 00:37 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
http://btjunkie.org/torre(...)baa5ba2eaf311b3272cd
Bij mij krijg je dan gewoon in verhouding je geld terug.. Gewoon vragen... Staat het er niet zal het wel niet zo zijnquote:Op maandag 6 april 2009 10:57 schreef SLP_ het volgende:
Ik heb een vraagje; stel ik koop een pakket met 20 lessen, maar na 13 lessen blijkt dat ik alles al kanKan je dan geld terugkrijgen of niet?
Bij mij was het eerst van "Weet je waar het ziekenhuis zit? Rij daar maar naartoe." en dan vervolgens rechts of links en anders rechtdoor. En daarna was het "Ga maar richting Zwolle tot ik wat anders zeg."quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:34 schreef Kahlen het volgende:
Naar orientatiepunt rijden ging niet helemaal lekker, kwam wegafzetting tegen en sloeg af, maar wist daar de weg niet en reed de verkeerde kant op en dat vond mijn instructeur niet zo, maar hij moet gewoon niet zo zeuren. Ik vind het maar niks, die orientatieopdrachten, maar het is 99% zeker dat die komt op het examen vertelde de instructeur mij. Sinds een maand heeft hij op 9 van de 10 keer dat iemand moest afrijden gemerkt dat het CBR wil dat je dit doet, volgens hem is het een test van CBR Leeuwarden. Maar hoe ik mijn inzicht in de orientatie kan verbeteren? Ik vind kaartlezen al lastig...
Dat hoop ik maar, dat voetbalstadion is verrekte lastig omdat het in een volksbuurt ligt met heel veel onduidelijke weggetjes.quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:37 schreef Juicyhil het volgende:
Bij mij was het eerst van "Weet je waar het ziekenhuis zit? Rij daar maar naartoe." en dan vervolgens rechts of links en anders rechtdoor. En daarna was het "Ga maar richting Zwolle tot ik wat anders zeg."
Maar die orientatiepunten zijn variabel.
Waar heb jij examen gedaan? Ik krijg het idee , in iedergeval van mijn instructeur dat het in Leeuwarden allemaal erg streng is.quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:00 schreef aaipod het volgende:
Wat is een klusteropdracht in godsnaam?Ik heb vorige week mijn rijbewijs gehaald en heb geen idee waar jullie t allemaal over hebben met orientatiepunten en clusteropdrachten en omkeeropdrachten enz
Je moet gewoon in die auto gaan zitten en dan zegt die vent wel ken je dit? ja? ow rij daar maar even heen. ff parkeren hier. ga hier maar even links. Nou rij maar weer naar het CBR, het zal allemaal wel
Tip: probeer nu te oefenen met het nadenken over je fouten en probeer het gelijk los te laten. Als je op je examen erover gaat nadenken gaat alles echt mis achter elkaar en dat is zonde. Ik heb dat vandaag geprobeerd en het lukte wel redelijk, na 2 bochten had ik het weggestopt en kon ik weer prima opletten.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:54 schreef GotenSSJ het volgende:
Had vandaag ook een clusteropdracht:
Links, kruispunt rechts, rotonde 3/4 rond richting Rotterdam, snelweg op, afslag Hoogvliet eraf, bij de McDonalds links en daar een stopproef.
Ging bij punt 3 een beetje mis, daarna ging de hele clusteropdracht eigenlijk klote omdat ik aan mijn fout zat te denken ipv verstand op 0 en weer opletten waar ik nu eigenlijk heen moest
Het is in het begin ook een kunst om voor de bocht al in de 2 te zittenquote:Op dinsdag 7 april 2009 22:06 schreef Ireentje het volgende:
Maar vooral als ik moet wegrijden bij een stoplicht vind ik het beetje eng om hard weg te rijden, en dan vervolgens in de bocht moet schakelen naar de 2 en ook nog goed de bocht door sturen.
Mwah die cluster opdrachten vallen heus mee, het is echt niet dat je 15 verschillende taken hoeft te onthouden, daarbij komt ook nog, het maakt niets uit of je het verkeerd doet of whatever, ik moest op een rotonde links af en ik wou links af een straat in.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:00 schreef Renesite het volgende:
Ben ik blij dat ik die klusteropdrachten niet heb gehad. Ik had wel de opdracht om naar de V&D in het centrum te rijden vanaf mijn huis, dat is toch zeker 20minuutjes. Aangezien ik in Groningen bekend was/ben kan je het beschouwen als een kluster opdracht.
Best pittige opdracht, heb jaren in Groningen gewoond en met al die studenten daar en dan helemaal naar de V&D rijden, ik ben blij dat ik in Leeuwarden moet afrjidenquote:Op dinsdag 7 april 2009 23:00 schreef Renesite het volgende:
Ben ik blij dat ik die klusteropdrachten niet heb gehad. Ik had wel de opdracht om naar de V&D in het centrum te rijden vanaf mijn huis, dat is toch zeker 20minuutjes. Aangezien ik in Groningen bekend was/ben kan je het beschouwen als een kluster opdracht.
Het was een van mijn laatste lessen. Ik vroeg hem dus ook: mag ik het mezelf ook moeilijk maken?quote:Op woensdag 8 april 2009 11:12 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Best pittige opdracht, heb jaren in Groningen gewoond en met al die studenten daar en dan helemaal naar de V&D rijden, ik ben blij dat ik in Leeuwarden moet afrjiden
Ibuprophen? Whats the point? Dat is toch een pijnstiller, of herriner ik het me verkeerd..quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:20 schreef SoulThief het volgende:
Ik heb vorige week mijn rijbewijs gehaald, precies een week geleden nu.
Ik moet eerlijk zeggen ik was dood nerveus, het zou al de derde keer zijn en mijn theorie was alweer bijna verlopen en zou ik hem dus op de 'nieuwe' manier moeten doen.
Ik heb me zeker twee weken van te voren druk zitten maken, omdat ik toch vaak kleine foutjes maakte die ik eigenlijk niet meer hoorde te maken.
Al met al, lekker weer -- wat moed ingespoten gekregen door mijn moeder en met een coole zonnebril op ging ik maar eens lekker voorrijden.
Tot mijn werkelijke verbazing voelde ik mezelf geheel op m'n gemak alles ging harstikke soepel en lekker 'smooth' ik was rustig en het leek net alsof ik al jaren rij ervaring had.
Maarja het voorrijden duurt natuurlijk ook geen jaren dus ik moest me maar eens melden bij het CBR, hart in mijn keel bonkende kop, want ja --- nu niet slagen zou niet alleen een vernedering zijn maar ook een aanslag op de portemonnee maar ook m'n theorie zou ik waarschijnlijk overnieuw moeten doen.
*zucht*
Ik ga dus naar boven (CBR - Barendrecht) en nou --- what are the odds? Ik heb gewoon dezelfde examinator als laatste keer (WTF!).
Gelukkig wist ik mij nog te herrineren wat ik de laatste keer fout deed dus het zou me niet nog een keer overkomen.
Anyways, hop de wagen is en lekker rijden, de eerste 5 minuten voelde ik me nogal zenuwslopend afwezig --- ik wou alles 'te' goed doen.
Toen ik mijn eerste speciale verrichting moest doen stond hij al op de rem, maar excuseerde zich en zei dat er genoeg ruimte was.
Kortom lekker doorrijden, de fietser voorrang geven, de auto van links voorrang gegeven, en natuurlijk de oude dames lekker laten oversteken kortom, ik was king op dat moment.
Na 20 minuten terug bij het CBR (als eerste) en jawel geslaagd!.
Het enige wat ik eruit heb gelaten is dat ik een ibuprophen heb geslikt nog voordat ik ging rijden.
Dus misschien wordt je iets rustiger van ibuprophen.
Kortom, als je zenuwachtig bent, lekker doen des te sneller ben je ervanaf als je het probeerd tegen te houden zal je er juist op het verkeerde moment weer last van krijgen en dat zuigt echt 'monkey balls'
I dunno echt niet, weet niet eens of het werkt xDquote:Op woensdag 8 april 2009 14:18 schreef Valyx het volgende:
[..]
Ibuprophen? Whats the point? Dat is toch een pijnstiller, of herriner ik het me verkeerd..![]()
Morgenvroeg opben nu al zenuwachtig.. Vorige keer keek ik niet genoeg blijkbaar.
Gewoon nonchalant zeggen "Ja, dat kan best maar wie zit er achter het stuur" dat zou zo verschrikkelijk tof zijn xDquote:Op woensdag 8 april 2009 10:33 schreef aaipod het volgende:
Ja dat maakt die lui echt geen flikker uit. Die willen je gewoon een half uurtje zelfstandig zien rijden. tegen mij zei die man ook, hier gaan we links en dan meteen weer rechts. (dat was dan mijn cluster) en ik ging na de links meteen rechtdoor. Toen zei die 'hey ik wou toch links
' en ik zei 'ow dan ga ik hier wel links
' Nja geen probleem
Hier hetzelfdequote:Op maandag 6 april 2009 11:28 schreef pinquit het volgende:
ik zit alweer aan de 37 lessenen ik ben er nog lang niet
![]()
moeite met zelfverzekerd rijden, wacht te lang en maak nogal es wat fouten.
Erg pittig, denk niet dat ik dat foutloos nadoe, zeker niet als het druk is.quote:Op woensdag 8 april 2009 11:34 schreef Renesite het volgende:
Dus ik via de snelweg Drachten>Groningen de ringweg op, bij het Hoendiep eraf, centrum in, linksaf Friesestraatweg op, rechtsaf Kraneweg, brugje over bij de visserstraat, diepenring, rechtsaf de ebbingestraat in
Foutloos!
Tuurlijk wel kleine aanmerkingen, maar zeker niet ingrijpjes of boze blikken. Ik had bijvoorbeeld een keertje extra over mijn schouder kunnen kijken of een spiegeltje meer tijdens het afslaan, maar het zorgde niet voor slechte situaties - meer voor de zekerheid die een instructeur erg graag wil zien. Dus in die zin was het wel foutloos te noemenquote:Op woensdag 8 april 2009 22:22 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Erg pittig, denk niet dat ik dat foutloos nadoe, zeker niet als het druk is.
Ik heb gehoord dat het wel meevalt, maar in elk geval heel veel succes!quote:Op zondag 12 april 2009 22:55 schreef pinquit het volgende:
ik heb dinsdag theorie-examen nieuwe stijl![]()
iemand al gehad? ik ben met proefexamens echt zoo slecht in het verkeersinzichtdus dat wordt nog wat. jammerdebammer. ik heb ook niet zoveel oefenvragen, bij elk maar 5.
Het komt wel goedquote:Op maandag 13 april 2009 17:17 schreef pinquit het volgende:
mja. ik heb echt goed geleerd. maar ik ben toch bang![]()
we zullen het zien morgen!
Ik heb paar oefenexamens gedaan, wat ik écht niet wist opgezocht ik het boek.quote:Op maandag 13 april 2009 18:52 schreef ExtremeBanaan het volgende:
Hoe leren jullie voor de theorie? Gewoon uit een boek?
uit boek, toen oefenvragen gedaan. Totaal 30 uur aan besteed (meen ik). Vond het best lastig terwijl ik toch goed kan leren.quote:Op maandag 13 april 2009 18:52 schreef ExtremeBanaan het volgende:
Gewoon dat boekie ff doorlezen. Het zijn maar 100 pagina's ofzo meen ik.quote:Op maandag 13 april 2009 18:52 schreef ExtremeBanaan het volgende:
ik heb m hier wel liggen, voor 10e excl stuur ik m naar je op.quote:Op maandag 13 april 2009 20:31 schreef ExtremeBanaan het volgende:
Dan ga ik eerdaags het theorieboek van VekaBest maar bestellen.
Klopt, daar moet je wel op lettenquote:Op dinsdag 14 april 2009 21:41 schreef Kahlen het volgende:
bij het inhalen van een paard altijd toeteren, door het stellen van dit soort vreemde vragen krijg je nog gasten op de weg die dit gaan uitvoeren ook
Ik heb 28 mei examen, over 6 weken dus. Vind het wel lekker, kan ik nog wat oefenen.
Vandaag wel weer een gedoe: moest een parkeeropdracht doen (parkeer maar ergens in deze straat). Rijd ik vooruit en zet hem aan de linkerkant achter een auto neer en zeg: klaar. Is het niet goed en waarom dan niet? Omdat ik een stopopdracht deed?! Het moet niet gekker worden, ik stond prima. Maar bij een parkeeropdracht moet je kennelijk altijd achteruit rijden een stukje (bijv. netjes voor een auto achter je zetten). De instructeur had vorige week iemand die zakte omdat hij net als ik parkeerde en het als een stopopdracht deed.
Aandachtspuntje dus, al vind ik het gewoon kolder, maarja... ik wil wel in 1 keer slagen, dus dan maar even aan die regeltjes houden die echt nergens op slaan.
Afrijden is trouwens nu opeens 200 euro, dacht dat het 250 was, niet verkeerd.
Bij mij had ie het op de parkeerplaats van het CBR uitgeleg, 15 min voor het examen.quote:Op woensdag 15 april 2009 12:46 schreef Pinterman het volgende:
Kijken ze bij het rijexamen ook naar voertuigcontrole (buitenkant) en bijvoorbeeld onder de motorkap? Heb daar na 20 lessen nog geen aandacht aan besteed... Stap eigenlijk altijd gewoon in, stoel, stuur & spiegels verzetten, lichten aan, en rijden maar?
even reminder voor mijzelf dat ik vraag of hij dit wat eerder kan doen. Heb niet veel zin om 15 minuten voor het examen opeens dingen te moeten leren, drink liever een bak koffie om te relaxen (al kan ik dan beter bier drinken , maar dat terzijdequote:Op woensdag 15 april 2009 12:47 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Bij mij had ie het op de parkeerplaats van het CBR uitgeleg, 15 min voor het examen.
Maar motorkap niet.
Bandenspanning weer wel.
Succes! Ik heb overmorgen weer rijles.quote:Op woensdag 15 april 2009 14:33 schreef Frankii het volgende:
Morgen rijexamen, gelukkig ben ik nu op mn werk dan denk ik er niet de hele tijd aan.
...ben best zenuwachtig
Dat is logisch bij de eerste les hehe. Het duurt nog wel even voordat je dat gevoel hebt maar als het eenmaal doorhebt is er ook niks meer aan.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:09 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
Net gereden, ging aardig goed.. alleen dat gevoel met schakelen/koppeling zonder afgeleid te zijn: verkeer, moet ik nog onder knie krijgen.
ik mocht de eerste twee lessen alleen maar sturenquote:Op woensdag 15 april 2009 21:09 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
Net gereden, ging aardig goed.. alleen dat gevoel met schakelen/koppeling zonder afgeleid te zijn: verkeer, moet ik nog onder knie krijgen.
In "mijn" lesauto zitten maar 2 pedalen op de bijrijderstoel, dacht dat dit schakelen en remmen was, moest je zelf gas geven of heeft een lesauto bij de bijrijderstoel alleen een rem en gas en geen koppeling?quote:Op woensdag 15 april 2009 21:53 schreef Plasterk het volgende:
ik mocht de eerste twee lessen alleen maar sturen
ben wel tevreden over rijschool want hij wist goed waar die over sprak. ook eerst binnen voorstellen enzo.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:12 schreef aaipod het volgende:
[..]
Dat is logisch bij de eerste les hehe. Het duurt nog wel even voordat je dat gevoel hebt maar als het eenmaal doorhebt is er ook niks meer aan.Vond je het leuk?
Nogal ja!quote:Op donderdag 16 april 2009 11:08 schreef pinquit het volgende:
Wauw frankii, wat een opluchting moet dat gevengefeliciteerd
![]()
![]()
!!!
Geen voorrang geven is funest dus je hebt geluk gehad. Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 16 april 2009 10:49 schreef Frankii het volgende:
GESLAAAGD!!!!
Ik was een rechtse zijstraat vergeten (waar ook iemand uit kwam) en voor de rest perfect gereden. Ik ben blij!
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 16 april 2009 10:49 schreef Frankii het volgende:
GESLAAAGD!!!!
Ik was een rechtse zijstraat vergeten (waar ook iemand uit kwam) en voor de rest perfect gereden. Ik ben blij!
super!quote:Op donderdag 16 april 2009 10:49 schreef Frankii het volgende:
GESLAAAGD!!!!
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 16 april 2009 10:49 schreef Frankii het volgende:
GESLAAAGD!!!!
Het is heus geen schande als je zakt.quote:Op donderdag 16 april 2009 15:32 schreef Pizzabodem het volgende:
Fail![]()
Vandaag gezakt voor m'n eerste praktijkexamen. Het ging goed, maar het was blijkbaar net niet goed genoeg
Natuurlijk is het geen schande dat je zakt, maar ik mag toch hopen dat het niet klopt dat 9 van de 10 mensen de 1e keer zakt, lijkt me heel sterk. Percentage zal wel rond de 75% liggen (dat in 1 keer slaagt).quote:Op donderdag 16 april 2009 16:35 schreef Juicyhil het volgende:
9 van de 10 mensen zakken de 1ste keer. Maar dat komt gewoon door het CBR zelf.
omdat ik niet midden in de auto zit vind ik het lastig rechter gedeelte van auto in te schatten.quote:Op donderdag 16 april 2009 08:53 schreef Nouwk het volgende:
BrandBierMaaktGelukkig, ik snap je niet.
Inderdaad, ook sneller als je gewoon eerst wat gas geeft, koppeling laten komen, door gassen.quote:Op donderdag 16 april 2009 23:01 schreef Frankii het volgende:
Rustig mee komen is idd beter, anders wil je auto nog welles afslaan. Ik ben aangeleerd om eerst beetje gas te geven en dan koppeling omhoog, trekt wat fijner op.
quote:Op vrijdag 17 april 2009 18:14 schreef ExtremeBanaan het volgende:
Net weer les gehad. Ging opzich wel goed. Schakelen is verdomt lastig in het begin..
Ik struikel daar ook nog steeds over. Ik ben meer gewend in m`n ooghoeken te kijken, zie ik genoeg. Maar ze willen je duidelijk zien kijken, overdreven dus.quote:Op vrijdag 17 april 2009 22:06 schreef elby1988 het volgende:
Zo.. heb nu 14 uur les gehad en heb de auto erg lekker onder controle. Mijn valkuil is gewoon KIJKEN!.. kijken kijken en nog eens kijken.. Bochtje kijken lukt wel.. (binnen buiten dode hoek...) maar het algemeen overzicht blijft nog problematisch.. Iemand tips daarvoor?
Haha, gister had ik dus voor het eerst zelf gereden, pa ging wel mee (zijn auto) maar ik ging er af en toe vandoor als een hobbelend paard.quote:Op vrijdag 17 april 2009 02:19 schreef aaipod het volgende:
In die diesel waar je in lest kan je prima wegrijden op de koppeling. In mijn ford fiësta wil het ook nog wel maar in de toyota celica van een vriend moet je toch flink bijgassen om weg te komen. (wat tot de nodige grappige taferelen leid de eerste keer dat je erin als je net je rijbewijs hebt)
Na een tijdje heb je er gevoel voor
Ben ik ook op gezakt 1e keer. Maar net wat je zegt, ooghoeken en een tikje naar links voor de dode hoek is voor mij meer dan duidelijk.quote:Op vrijdag 17 april 2009 22:10 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik struikel daar ook nog steeds over. Ik ben meer gewend in m`n ooghoeken te kijken, zie ik genoeg. Maar ze willen je duidelijk zien kijken, overdreven dus.
Niet over nagedacht.quote:Op vrijdag 17 april 2009 22:21 schreef mstr het volgende:
Maar als je zo rijdt achter dat busje, dan zijn ze bang dat je niet voldoende zelfverzekerd bent.
In wat voor een auto rij je nu dan? Benzine/diesel?quote:Op vrijdag 17 april 2009 22:24 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Niet over nagedacht.![]()
Maar ik was de 2 keer zenuwachtiger dan de 1e.![]()
Maar zelf rijd ik wel goed heb ik het idee nu. Het wegrollen is nog even klooien, maar daar werk ik nu elke dag aan.![]()
Achteruit fileparkeren zelf gaat wel prima maar het koppeling gedoe is heel lastig nog voor me.
Als ik 'm eenmaal rollend heb dan rij ik met iedereen mee, snelweg etc allemaal geen probleem.
Klein autotje van m'n pa. Subaru Justy. Die verkapte Daihatsu Sirion.quote:Op vrijdag 17 april 2009 22:25 schreef mstr het volgende:
[..]
In wat voor een auto rij je nu dan? Benzine/diesel?
Okéquote:Op vrijdag 17 april 2009 22:29 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Klein autotje van m'n pa. Subaru Justy. Die verkapte Daihatsu Sirion.
Dat is een klein 1000cctje benzine. Mijn Spitfire is 1300. Als ik die Subaru een beetje onder de knie heb moet een auto met meer vermogen makkelijker gaan.
Mijn allereerste rit naar huis van het gemeentehuis was met de Subaru Legacy van m'n moeder, die is 2liter. Dus die kan meer op de koppeling.
Maar ik moet dat kleine autootje onder controle krijgen want m'n pa moet echt allerlij verschillende auto's van Subaru inrijden. Dus ik moet met een heleboel auto's overweg kunnen binnenkort.
Gister opgehaald.quote:Op vrijdag 17 april 2009 22:30 schreef mstr het volgende:
[..]
Oké
Ik les normaal in een VW Golf diesel, en moest van de week een keertje lessen in een Citroën Saxo benzine, reed ik zo mee weg. En laatste ook met onze Peugeot 407 diesel gereden een klein stukje, reed ik ook zo mee weg
Dus ik denk dat ik er wel gevoel voor heb ofzo
Hoelang heb je nu je rijbewijs?
quote:Op vrijdag 17 april 2009 22:34 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Gister opgehaald.![]()
Mijn lesauto was een Volkswagen Golf diesel. Daar was het de koppeling laten komen en als 'ie rolde kon ik 'm eigenlijk loslaten.
Die Justy red dat niet.![]()
Ben nu dus bezig het nieuwe rijden af te leren. Meer roeren maken en lekker de hand op de pook houden met opschakelen. Persoonlijk rijdt dat veel beter voor mij.
Ook met achteruit rijden en parkeren gewoon over m'n nek naar achter kijken.
Flikker op met je petje.quote:Op vrijdag 17 april 2009 22:51 schreef aaipod het volgende:
[..]![]()
Misschien kan je ook lekker in het midden van de auto gaan zitten en een leuk petje kopen om het af te maken.
Ik geef toe dat het misschien allemaal wat betuttelend overkomt, maar er zat wel degelijk een reden achter dit nieuwe rijden.
Dat heb ik dus ookquote:Op vrijdag 17 april 2009 22:57 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Flikker op met je petje.![]()
Ik heb geen sjakie auto of wat dan ook. Mijn mening en persoonlijke ervaring is dat het lekkerder rijdt om naar de 3 a 4000 toeren te gaan en dan te schakelen.En met hand aan de pook tot ik op snelheid ben heb ik al de neiging tot toen ik aan het lessen was.
Voor de rest houd ik mij netjes aan de regels.
Diesel is inderdaad wat eerder al schakelen. Maar ik heb benzine.quote:Op vrijdag 17 april 2009 22:59 schreef mstr het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook
Maar ik vind 3 a 4000 toeren met een diesel niet lekker schakelen hoor
Okeequote:Op vrijdag 17 april 2009 23:09 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Diesel is inderdaad wat eerder al schakelen. Maar ik heb benzine.
Ow, dat valt nog best meequote:Op donderdag 16 april 2009 14:35 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Morgen voor het eerst de snelweg op, ik ben benieuwd..
Ik moest 11 mei maar ik kwam erachter dat ik dan al een examen voor school heb... Kon verder ook niks geregeld worden dus maandag maar even naar CBR bellen om iets te kunnen regelen anders zijn zowel mijn rijschool als ik de sjaak (herexamen kan niet terugverkocht worden). Klotesysteemquote:Op zondag 19 april 2009 12:34 schreef Pizzabodem het volgende:
Net m'n instructeur gesproken: Eerste mogelijkheid tot een herexamen: 12 juni 2009. Met dank aan het nieuwe reserveringssysteem van het cbr. Ach, nu kan ik me tenminste eerst concentreren op m'n schoolexamens.
quote:AMSTERDAM - Kampeerauto's en personen- en bestelauto's met een lichte aanhanger mogen vanaf 1 mei harder rijden. Nu mogen ze op autowegen en autosnelwegen nog maximaal 80 kilometer per uur rijden, maar dat wordt 90.
Het Bureau Verkeershandhaving van het Openbaar Ministerie herinnert weggebruikers maandag aan dit eerder genomen besluit.
De aanhangwagen mag inclusief belading niet meer dan 3500 kilo wegen. Het gaat bijvoorbeeld om caravans, vouwwagens, paardentrailers en boedelbakken.
Veiligheid
Door deze verhoging van de maximumsnelheid worden de snelheidsverschillen tussen auto's met een aanhanger en het overige verkeer kleiner, wat de veiligheid en doorstroming op de weg ten goede moet komen.
Met benzine schakel ik tussen de 2000 en 3000 rpm, Diesel(rij ik zeer regelmatig in) bij max 2500 rpm.. no offense, maar ik geloof dat de bedoeling van het nieuwe rijden is dat je tussen de 2 en 3000 rpm schakelt...quote:Op vrijdag 17 april 2009 23:09 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Diesel is inderdaad wat eerder al schakelen. Maar ik heb benzine.
Mijn rijinstructeur zit daar ook continue over te zeiken. Rijd ik 110 op de snelweg achter een andere auto (lekker relaxed), wil hij dat je perse gaat inhalen omdat je 120 mag rijden. Echt, ik snap het niet, doorstroming verhaal komt dan inderdaad en dan denk ik: zeik niet, ik woon in Friesland, er is bijna geen verkeer...quote:Op vrijdag 17 april 2009 22:18 schreef Broekpaling het volgende:
En met onvoldoende doorstroming vond ze dat ik niet achter een busje voor mij had moeten blijven rijden.
Zelf heb ik iets van, als ik dat busje niet inhaal, en daardoor 10km minder rijd dan de max toegestane is dat lekker mijn probleem. Mensen die er langs willen kunnen er langs
Is een normale prijs, maar weet wel dat mensen gemiddeld pas slagen op 45 uren he.quote:Op maandag 20 april 2009 21:51 schreef Banaan91 het volgende:
Nou,ik ben vorige week woensdag begonnen met lessen
Ik had nog nooit gereden, dus wist totaal niet wat ik kon verwachten![]()
Opzich was ik niet zenuwachtig ofzoiets, het komt allemaal vanzelf wel dacht ik zo, alleen toen m'n instructeur voor het eerst zei "geef maar rustig gas" trapte ik gewoon dat pedaal half in ofzo en hoorde je de motor heel leuk , over zijn toeren gaan;p maar goed beginners foutje, we reden naar een stukje weg waar geen auto's reden en daar beetje gassen, remmen en schakelen geleerd, dat schakelen vond ik best makkelijk, ik had gedacht dat dit een stuk lastiger zou zijn, de motor is één keer afgeslagen.
Ik heb een pakket gekozen van {30 lessen(60min), T.T.T. , Praktijkexamen, E.V.} voor 1215 euro, dit lijkt me best goedkoop of niet?
en eventuele extra lessen zijn 35 euro
woensdag alweer mijn 2de les heb ik alweer zin in ;p
Groete,
Banaan
Met benzine ga ik tot 4 a 4500 en heel soms 5000. Als ik de snelweg op ga bijv.quote:Op maandag 20 april 2009 20:16 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Met benzine schakel ik tussen de 2000 en 3000 rpm, Diesel(rij ik zeer regelmatig in) bij max 2500 rpm.. no offense, maar ik geloof dat de bedoeling van het nieuwe rijden is dat je tussen de 2 en 3000 rpm schakelt...
Net zoals ik een 1000m voor een afslag achter een vrachtwagen blijf rijden omdat ik niet onnodige risico`s wil nemen. Dan moet je de vrachtwagen dus inhalen.quote:Op maandag 20 april 2009 20:55 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Mijn rijinstructeur zit daar ook continue over te zeiken. Rijd ik 110 op de snelweg achter een andere auto (lekker relaxed), wil hij dat je perse gaat inhalen omdat je 120 mag rijden. Echt, ik snap het niet, doorstroming verhaal komt dan inderdaad en dan denk ik: zeik niet, ik woon in Friesland, er is bijna geen verkeer...
ik ga woensdag weer 2 uurtjes rijden en nu hopende dat ik wat beter de speciale verrichtingen doe, ik dacht altijd dat dat niks voorstelde, maar rijden en kijken gaat goed zolang ik maar niet hoef te parkeren![]()
Gefeliciteerd manquote:
Ach nee zeg, dat valt wel meequote:Op dinsdag 21 april 2009 19:31 schreef Frankii het volgende:
Nu komt de langste week van je leven(als je niet met spoed hebt aangevraagd)
ik word gewoon afgezet door mijn rijschool, betaal 8 euro per les meer en examen kost 200 euro. En voor die 250 had je zeker 10 lessen? Dat kost bij mijn rijschool 375 euro... maarja, het is wel de beste die er is en de rest is bijna evenduur.quote:Op dinsdag 21 april 2009 20:42 schreef Nouwk het volgende:
Ik heb even kijken... 250 + (20x32 =) 640 (lessen) + 175 (praktijk) + 30 (theorie) = 1100 euro en dan hoop ik klaar te zijn, denk het welNog maar paar weekjes!
Welke regio les je dan? Ik Zwolle. Voor 250 idd 10 lessen. Hier zitten de rijscholen ook wel wat hoger hoor maar hij is alleen en wel erg goed, zit met slagingspercentage gemiddeld hier in de omgeving en erg aardige man.quote:Op dinsdag 21 april 2009 20:47 schreef Kahlen het volgende:
[..]
ik word gewoon afgezet door mijn rijschool, betaal 8 euro per les meer en examen kost 200 euro. En voor die 250 had je zeker 10 lessen? Dat kost bij mijn rijschool 375 euro... maarja, het is wel de beste die er is en de rest is bijna evenduur.
Ik betaal voor 10 lessen iets van 390 hoor.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:05 schreef Nouwk het volgende:
[..]
Welke regio les je dan? Ik Zwolle. Voor 250 idd 10 lessen. Hier zitten de rijscholen ook wel wat hoger hoor maar hij is alleen en wel erg goed, zit met slagingspercentage gemiddeld hier in de omgeving en erg aardige man.
Harlingen en ik rijd in Leeuwarden. Ik wil graag vroeg beginnen (07:30) en 2 uur achter elkaar zonder andere leerling in de auto en dat kan bij deze school en bevalt ook goed. Omdat ik werk ben ik niet zo flexibel in uren en bij deze rijschool kan ik gegarandeerd om 07:30 elke week.quote:
Dat kan hier ook hoor!quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:11 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Harlingen en ik rijd in Leeuwarden. Ik wil graag vroeg beginnen (07:30) en 2 uur achter elkaar zonder andere leerling in de auto en dat kan bij deze school en bevalt ook goed. Omdat ik werk ben ik niet zo flexibel in uren en bij deze rijschool kan ik gegarandeerd om 07:30 elke week.
Ik betaal 67 euro per lesquote:Op dinsdag 21 april 2009 21:07 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik betaal voor 10 lessen iets van 390 hoor.
Donderdag ochtend om 9uur kan ik mijn pasje ophalenquote:Op dinsdag 21 april 2009 19:31 schreef Frankii het volgende:
[..]
Gefeliciteerd manNu komt de langste week van je leven
(als je niet met spoed hebt aangevraagd)
Nog foutjes gemaakt tijdens examen?
wat is er over 8 weken?quote:
Nouja, ik heb ook vaak eventjes m`n dag niet.quote:Op woensdag 22 april 2009 @ 13:16 schreef Kahlen het volgende:
Zo, vandaag weer les gehad. Meneer was niet in een goed humeur, zeker niet nadat ik een halve zool die schuin (van rechts) de rijbaan op fietste geen voorrang gaf. Op de rem, meneer fietst tegen lesauto op en ik krijg de schuld
Vervolgens op een 2 baans rotonde bij het afslaan van baan verwisseld wat niet mag en toen duurde het 30 minuten voordat hij weer wat relaxter was.
Maar speciale verrichtingen (keren, parkeren en stopoefening) gingen als een trein. Vorige keer ging het rijden goed en die verrichtingen weer niet... afijn, volgende keer hopelijk beiden weer goed.
Ohja, ik reed ook te hard naar rotondes en kruispunten toe en moet wat relaxter doen, moest een beetje hard remmen voor een vrachtwagen voor mij en toen kwam de instructeur met zjin hoofd bijna tegen het raam aan.
Maar verder prima, al lijkt het hel erg nu
Nog 8 lesjes en dan examen! , dat gaat wel lukken als ik maar wat scherper ben dan vandaag......
Als ik vraag of hij boos is zegt hij altijd dat hij nooit boos wordt, maar chagerijnig is meneer wel. Vandaag ook met ongeschoren kop uit bed gerold komt hij aanrijdenquote:Op woensdag 22 april 2009 15:33 schreef Juicyhil het volgende:
Hij moet het jou leren, dan doet hij dat nl niet goed. Dus hij heeft geen reden om boos te worden.
Nou goed, het is natuurlijk ook vertrouwen dat je moet opbouwen.quote:Op woensdag 22 april 2009 @ 15:43 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Als ik vraag of hij boos is zegt hij altijd dat hij nooit boos wordt, maar chagerijnig is meneer wel. Vandaag ook met ongeschoren kop uit bed gerold komt hij aanrijden![]()
Maarja, hij doet maar, ik ben er straks vanaf, gelukkig!!!
Hihi, ik ook.quote:Op woensdag 22 april 2009 14:05 schreef Frankii het volgende:
MORGEN MN RIJBEWIJS OPHALEN!!!!!!
Ja, ik zit er echt naar uit te kijken
Ik was ook hartstikke zenuwachtig op m`n examen, daardoor ben ik ook gezakt.quote:Op donderdag 23 april 2009 @ 13:28 schreef Valori het volgende:
Heej!
ik volg al een tijdje dit topic, maar heb toch maar besloten om eens mee te doenZeker nu mijn eigen praktijk examen eraan zit te komen (11 mei!) wil ik toch even ergens mijn nervositeit kwijt! Kleine samenvatting: heb nu zo'n 44/45 lessen gehad, en er komen er nog 4 bij, theorie heb ik gewoon gehaald en ik heb geen TTT gedaan. Ik moet in Alkmaar afrijden en ik was benieuwd of er hier mensen zijn die daar ook gereden hebben en ervaringen hebben?
![]()
bye!
quote:Ik was ook hartstikke zenuwachtig op m`n examen, daardoor ben ik ook gezakt.
Ik moet voor de 2e keer gaanquote:Op donderdag 23 april 2009 @ 13:39 schreef Valori het volgende:
[..]
2e keer wel gwn gelukt? K hoop zo dat het me in 1 keer gaat lukken want die prijzen zijn echt niet mis! Welke gek vond het nodig om ons 210 ervoor te laten neerleggen.
2600?? Dude!quote:Op donderdag 23 april 2009 13:43 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik moet voor de 2e keer gaan
Ik ben tot nog toe 2600 euro kwijt ervoor
Ik heb afgelopen week in een aantal verschillende auto's gereden om het koppelingsgevoel een beetje te pakken.quote:Op donderdag 23 april 2009 20:09 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
heel langzaam rijden vond ik gister moeilijk, met koppeling vooruit komen, hmm hmm
zaterdag om 09:00 les van een college van me normale instructeur, ben benuwd wat ik ervan ga bakken
We begrijpen elkaar soms gewoon niet echt, heb al een gesprek gehad met rijschool erover en besloten het nog even door te zetten en meestal is hij wel redelijk ok, maar hij reageert nogal bot en fel en dat doet hij natuurlijk om mij het sneller te leren, zegt hij ook zelf dat ze er heel erg opzitten omdat ze willen dat iedereen zo snel mogelijk slaagt (staan ze om bekend).quote:Op woensdag 22 april 2009 15:47 schreef Juicyhil het volgende:
Nou goed, het is natuurlijk ook vertrouwen dat je moet opbouwen.
Als jij jouw instructeur niet mag, word je opleiding ook moeilijker.
Je kan toch geen praktijkexamen plannen voordat je je theorie hebt gehaaldquote:Op donderdag 23 april 2009 22:28 schreef Sjibble het volgende:
ik moet 26 mei afrijden en heb verdomme nog steeds geen boek gehaald om theorie te leren
Dus gewoon mijn theorie snel plannen en maar gaan leren..
Ik heb het gelukkig gelijk in Rotterdam geleerd met lessen, 35 totaal gehad van 50 minutenquote:Op donderdag 23 april 2009 20:49 schreef Kahlen het volgende:
[..]
We begrijpen elkaar soms gewoon niet echt, heb al een gesprek gehad met rijschool erover en besloten het nog even door te zetten en meestal is hij wel redelijk ok, maar hij reageert nogal bot en fel en dat doet hij natuurlijk om mij het sneller te leren, zegt hij ook zelf dat ze er heel erg opzitten omdat ze willen dat iedereen zo snel mogelijk slaagt (staan ze om bekend).
Dus nog even doorbijten, ben ik van hem af en heb ik de rest van mijn leven geen gezeur meer van een rij instucteur :p
Ben toch blij dat ik een heel goed gemiddelde heb met lessen (34 stuks denk ik als ik examen ga doen), als ik de prijzen van sommigen hier zie denk ik: pffff, ben gelukkig iets goedkoper uit (maar nog steeds duur).
Vandaag voor het werk in Rotterdam geweest, mijn god, ik mag in mijn handen knijpen dat ik in Leeuwarden rij, Rotterdam is wel andere koek en dan begrijp ik wel dat je 40 of meer lessen nodig hebt, ik werd helemaal naar van die drukte in de spits daar![]()
Gelijk dit weekeinde naar Parijsquote:Op donderdag 23 april 2009 23:00 schreef Frankii het volgende:
Vanmiddag mn rijbewijs gehaald en een beetje ritjes gemaakt naar winkels voor mn ouders enzo, erg spannend wel... maar supervet
Juist niet. Nu ben je voor altijd bang om verkeer tegen te komen dat drukker is dan 1 tractor op een weggetje. Eigenlijk moeten mensen verplicht worden af te rijden in Amsterdam of Rotterdam, anders kan je eigenlijk nog niet rijden.quote:Op donderdag 23 april 2009 20:49 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Ben toch blij dat ik een heel goed gemiddelde heb met lessen (34 stuks denk ik als ik examen ga doen), als ik de prijzen van sommigen hier zie denk ik: pffff, ben gelukkig iets goedkoper uit (maar nog steeds duur).
Vandaag voor het werk in Rotterdam geweest, mijn god, ik mag in mijn handen knijpen dat ik in Leeuwarden rij, Rotterdam is wel andere koek en dan begrijp ik wel dat je 40 of meer lessen nodig hebt, ik werd helemaal naar van die drukte in de spits daar![]()
Goed hoor, maar dont get your hopes up too much, want de volgende les doe je t waarschijnlijk gewoon weer kut. Pas na een jaar van veel rijden kan je zeggen dat je t in de vingers hebt. Maar succes verder met lessen!quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:36 schreef zatoichi het volgende:
Vandaag theorie gehaaldIk was er na het onderdeel gevaarherkenning vrijwel zeker van dat ik het niet meer zou gaan halen, daarom baalde ik extra toen bleek dat de verkeersregels allemaal goed te doen waren... Maar utieindelijk toch een certificaat gekregen en "maar" 8 fout in gevaarherkenning.
Rijles ging vanochtend ook al supergoed, schakelen ging voor het eerst echt soepel, de snelweg is een eitje en verkeersinzicht wordt beter. Ook fileparkeren is een eitje, beter kon haast niet volgens de instructeur...
Best prettig zo'n dagje
Tuurlijk hier en daar een foutje.quote:
Natuurlijk mag je daarvoor remmen. Maar eerst in achteruitkijkspiegel kijken en inschatten (in een fractie van een seconde dus). Als je met 100 aan het rijden bent en er zit vlak op je een andere bestuurder kan je beter een eend platrijden ipv zelf en wiplash op te lopen...quote:Op maandag 27 april 2009 00:50 schreef Sjibble het volgende:
Wel voor een eendje moeten remmen (wat toch niet mag?
Ja, vandaag nog een kamikaze kat die het doodleuk vond om er voor te springenquote:Op maandag 27 april 2009 13:57 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je daarvoor remmen. Maar eerst in achteruitkijkspiegel kijken en inschatten (in een fractie van een seconde dus). Als je met 100 aan het rijden bent en er zit vlak op je een andere bestuurder kan je beter een eend platrijden ipv zelf en wiplash op te lopen...
Oh god ja, morgen even naar vragen, moet over een paar weken afrijden en heb nog geen hellingproef gehadquote:Op dinsdag 28 april 2009 15:52 schreef Sjibble het volgende:
Hellingproef ging eerst slecht, maar de volgende dag deed ik het in 1x goed.
Tegenwoordig hoor je daar echt niet meer van.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:11 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Oh god ja, morgen even naar vragen, moet over een paar weken afrijden en heb nog geen hellingproef gehad
Lijkt me ook sterk dat je dat op het examen krijgt, maar is toch wel handig voor later als ik weet hoe dat moet.
Morgen mag ik weer van 8 tot 10, hopelijk wordt het dit keer weer leuker dan de vorige keer
Die examens verschillen trouwens ook.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:46 schreef Kahlen het volgende:
vergeten te melden dat mijn stagiare vandaag gezakt is, waarop weet ik niet, ze heeft nu een week vakantie. Volgende week post ik dat nog wel even, kan iedereen natuurlijk wat aan hebben (mits ze natuurlijk niet iemand vergat voorrang te geven...).
Wel jammer, we zouden volgende week naar een overleg en ik had al een auto gereserveerd, maar die annuleer ik maar op het werk (beiden nog geen rijbewijs). Maakt me wel wat onzekerder voor mijn examen, ze had het sneller door dan ik en reed best goed (afgaande op wat ze vertelde natuurlijk).
Gefeliciteerd!!quote:Op woensdag 29 april 2009 13:38 schreef mstr het volgende:
Ik moet even nog vertellen:
Ik ben vorige week woensdag geslaagd
Ik had alleen een bannetje, dus kon niet posten
Dankje!quote:Op woensdag 29 april 2009 13:50 schreef Frankii het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!Met spoed aangevraagd? Of ga je em vandaag ophalen? Ik heb em nou bijna een week, vind et nog steeds erg spannend om in mn eentje in de auto te stappen.. maar zal tzt wel verdwijnen
Ik zou vandaag gewoon ff langs gaan, grote kans dat hij er al ligt.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:53 schreef mstr het volgende:
[..]
Dankje!
Ik kan hem vrijdag pas ophalen, had hem donderdag aangevraagd, maar morgen is het Koninginnedag
Het lijkt mij ook heel apart, niemand die meer wat op je aanmerkt!
Okéquote:Op woensdag 29 april 2009 14:01 schreef CasB het volgende:
[..]
Ik zou vandaag gewoon ff langs gaan, grote kans dat hij er al ligt.
Je moet hem eerst nog aanvragen hè?quote:Op woensdag 29 april 2009 14:22 schreef Ivopedia het volgende:
Ik ben zojuist ook geslaagd! Vanmiddag ff kijken of rijbewijs er al ligt en anders vrijdag proberen
Ja heb m net aangevraagd en kan m pas volgende week ophalenquote:
Ik had hem vorige week donderdag aangevraagd en vandaag opgehaaldquote:Op woensdag 29 april 2009 15:18 schreef Ivopedia het volgende:
[..]
Ja heb m net aangevraagd en kan m pas volgende week ophalenVuile ambtenaren die niet op zaterdag willen werken.
Hellingproef stelt hoe dan ook niet veel voor. (Mijn mening dan)quote:Op woensdag 29 april 2009 17:42 schreef Banaan10 het volgende:
Ik denk dat het vanaf nu ook allemaal wat sneller zal gaan. Het heeft even geduurd voor ik dat ding onder controle had, maar nu merk ik dat ik de rest (hellingproef, parkeren, draaien), best snel onder de knie krijg.
Automatisch.quote:Op woensdag 29 april 2009 18:27 schreef Sjibble het volgende:
Ik ben een beetje de lul met mijn theorie examen, want die heb ik 2 weken voor ik moet afrijden..
Dus hebben ze me aangeraden om voor de volgende les (over paar dagen pas) het hele boekje maar uit mn hoofd te leren en eigenlijk die les al klaar wezen voor het theorieexamen..
Werkt zo'n cliffholder automatisch of is dat ook weer extra gedoe?
Anders zou ik alsnog de handrem gebruiken
Nou, bij mijn theorie examen was meer dan de helft gezakt, maar ik had met 32 uurtjes leren en oefenen (eigenlijk vooral oefenen, had 4 oefen cd's en die duurden nogal lang zeg maar) een zeer goede score, dus ik zou gewoon daar veel tijd aan besteden.quote:Op woensdag 29 april 2009 19:09 schreef lezut het volgende:
Ik zou me er niet te druk om maken. Haal gewoon ergens zo'n boek, zorg dat je de stomme feitjes weet (zijn er niet zo heel veel) en dan kom je er wel.
Ik had een dag van tevoren 2 uurtjes proefexamens gemaakt, in 1 keer geslaagdquote:Op woensdag 29 april 2009 21:06 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Nou, bij mijn theorie examen was meer dan de helft gezakt, maar ik had met 32 uurtjes leren en oefenen (eigenlijk vooral oefenen, had 4 oefen cd's en die duurden nogal lang zeg maar) een zeer goede score, dus ik zou gewoon daar veel tijd aan besteden.
Maar 2 weken voor het examen... oei oei, legt er wel druk op. Je kan namelijk niet gelijk opnieuw examen doen, maar moet je opnieuw inschrijven en dat kan een week of wat kosten.
Ah ik snap em, hij rolt niet wegquote:
Meer dan de helft van de kandidaten was bij mij in de groep gezakt, kan je er beter wat meer tijd aan besteden en het goed kennen ipv zo halfbakken (of je moet alles al goed weten vanwegen een brommerexamen ofzo).quote:Op woensdag 29 april 2009 23:26 schreef Frankii het volgende:
Ik had een dag van tevoren 2 uurtjes proefexamens gemaakt, in 1 keer geslaagd
Maar als je niet eens weet wanneer je voorrang hebt of niet hoor je niet eens af te rijdenquote:Op donderdag 30 april 2009 20:50 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Meer dan de helft van de kandidaten was bij mij in de groep gezakt, kan je er beter wat meer tijd aan besteden en het goed kennen ipv zo halfbakken (of je moet alles al goed weten vanwegen een brommerexamen ofzo).
Je hebt straks ook de regels nodig, dus tja... als je denkt dat je het in 2 uurtjes prima kan leren... ik vind het dan niet zo vreemd dat ik hier ook berichten lees van mensen die zakken omdat ze op het examen vergeten voorrang te geven.
Brommertheorie is nog leuker.quote:Op woensdag 29 april 2009 23:26 schreef Frankii het volgende:
[..]
Ik had een dag van tevoren 2 uurtjes proefexamens gemaakt, in 1 keer geslaagd
Ik zou er nu maar wat meer tijd aan besteden, straks zak je en kan je geen herexamen doen voor je theorie op tijd en ben je het geld van je praktijkexamen kwijt (denk ik)?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 01:41 schreef Sjibble het volgende:
Volgende dag er om 9 uur wezen en met 6 fout slagen![]()
Check!quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:08 schreef oldschoolf00l het volgende:
[..]
Goed hoor, maar dont get your hopes up too much, want de volgende les doe je t waarschijnlijk gewoon weer kut. Pas na een jaar van veel rijden kan je zeggen dat je t in de vingers hebt. Maar succes verder met lessen!
Omdat ik zo gewoon ben.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 09:50 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Ik zou er nu maar wat meer tijd aan besteden, straks zak je en kan je geen herexamen doen voor je theorie op tijd en ben je het geld van je praktijkexamen kwijt (denk ik)?
Waarom heb je het eigenlijk niet eerder gehaald? Ik had eerst theorie gehaald en ben toen met lessen begonnen.
Pas je wel op dat je theorie niet gaat verlopen?quote:Op vrijdag 24 april 2009 20:04 schreef lezut het volgende:
Damn, ik wil ook rijlessen. Lekker zinloos rondtouren![]()
9-4 18 geworden en ik zou nu wel kunnen gaan lessen, maarja, wil eerst m'n diploma halen. Ik heb m'n theorie al wel gehaald, stelt ook niet veel voor
Nogal late quote, maar wthquote:Op woensdag 29 april 2009 13:23 schreef Kahlen het volgende:
Nou, nog 3 keer x 2 lessen te gaan en ik mag afrijden, maar het ging echt niet lekker vandaag. Mijn god, mijn kijktechniek is weer terug bij het begin, gewoon verdwenen... zucht....
Ik nog vragen naar de hellingproef, maar dat vond mijn instructeur niet zo nodig. Had ik al vaak gedaan vertelde hij? Zat gewoon in het parcours. Nouja, ik nog voorstellen dat we in een parkeergarage gingen rijden en oefenen, maar dat vond hij geen strak plan.
Ook reed ik op een 70 km weg met 68 km per uur achter een vrachtauto, wordt meneer boos omdat ik niet inhaal en het verkeer niet laat doorstromen? Zegt hij: ik wil dat je 72 rijdt in plaats van 68. Mijn god![]()
![]()
Je krijgt eerst de vraag voorgelezen. En dan de antwoorden. Daarna kun je je antwoord indrukken.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 14:29 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Nogal late quote, maar wth
Het is wel logisch dat ie meer aandacht besteed aan het kijken ipv de hellingproef. Aangezien dat een stuk slechter gaat. Als je kan kijken hoe jij alleen maar je koppeling op te laten komen, zodra deze aangrijpt je rem langzaam los te laten en daarna je koppeling. Dat stelt niks voor.
Het kijken is gewoon veel belangrijker.
En blijkbaar heb je weer een leuke instructeur te pakken
Maar...
Als ik theorie-examen heb.
Hoe worden de vragen dan voorgesteld?
Is er eerst zo'n gast die alles voorleest en gaat de tijd pas in als hij is uitgepraat.
Of gaat de tijd al in op het moment dat de vraag in beeld komt? Want in 5 seconden een vraag beantwoorden.. ik kan het amper allemaal lezenOp mn vekabest cd dan he...
Maar gaat de tijd in nadat hij de vraag heeft voorgelezen, of nadat hij de antwoorden heeft voorgelezen?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:47 schreef Petertjuhh het volgende:
[..]
Je krijgt eerst de vraag voorgelezen. En dan de antwoorden. Daarna kun je je antwoord indrukken.
Na de antwoorden.quote:Op zondag 3 mei 2009 14:35 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Maar gaat de tijd in nadat hij de vraag heeft voorgelezen, of nadat hij de antwoorden heeft voorgelezen?
Rond kwart voor 11 - 11 uurquote:Op zondag 3 mei 2009 19:26 schreef xminator het volgende:
Als ik om 10.00 moet afrijden hoelang duurt het voordat ik helemaal klaar ben ermee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |