abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67574678
Vandaag ook 2 lessen gehad. Ging wel redelijk, niet echt veel beter dan vorige keer naar mijn idee. Wilde parkeren , maar parkeervak was te klein. Er zijn kennelijk parkeervakken waar je alleen maar achteruit erin kan of met 6 keer steken. Afijn, weer wat geleerd.

Volgende keer ga ik zorgen dat mijn kijktechniek goed is, vergeet het nu soms. En bij het achteruit keren stopte ik niet toen een fietser achter mij reed (die week al uit en ik dacht: als ik zachtjes ga kan het wel). Kan ook prima, maar is onherroepelijk ingreep bij examen en zakken. Dus volgende keer maar wachten...

verder weer eens 60 gereden gelijk uit mijn straat waar je maar 30 mag, dat vergeet ik ook elke keer omdat het gewoon niet logisch is.

Kortom, niet echt super vandaag.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67574895
Theorie gehaald
8 fout op gevaarherkenning en 2 op het normale gedeelte. Van onze groep (allemaal theoriecursus gehad) is 80-85% geslaagd.
Gevaarherkenning is kut, dat is of veel geluk hebben met gokken of van tevoren veel oefenen..
pi_67578201
Nou, en toen mochten we nog een derde keer terug komen . Ik reed op zich best goed en het eerste gedeelte ging bijna foutloos. Alleen na het invoegen was ik nog wat te druk met alles en liep ik wat te slingeren (ging bijna te ver naar links) en toen heeft hij me het stuur maar even recht gezet. Daarna liep ik nog wat te kloten met de afstanden die de tomtom aangaf en waar ik nou in moest rijden.

Het ging zeker beter dan de vorige keer, het kijken en alles ging wel goed. Alleen de plaats op de weg was een probleem.

Ik had deze keer in ieder geval een leukere examinator. Tenminste niet zo'n oud ventje die dit werk al jaren lang doet en eigenlijk iets anders wil.
pi_67582830
Weet iemand hier of je al een auto kan kopen als je nog niet je rijbewijs hebt? Ik heb rond de 6000 euro en wil daarvoor gaan autoshoppen, maar heb nog niet mijn examen gedaan (doe het wel binnenkort, vrijdag gaan ze datum prikken).

Ik meen dat je een rijbewijs moet hebben omdat de auto anders niet op je naam gezet kan worden?
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67582970
Ja, kan.
pi_67585329
Ik had net mijn eerste simulatorlessen + theorie gehad.
Het is opzich toch wel handig Zo leer je jezelf dingen aan zoals automatisch knipperlicht gebruiken of het stoppen, terugschakelen etc. Dan loop je niet zo te kloten met de eerste echte rijlessen en kan je je meer focussen op andere dingen. Dus eind april begin ik pas met rijden .
Zat standaard bij het pakket, en verplichten het iedereen. Wil dus niet zeggen dat ik lomp rij
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  dinsdag 31 maart 2009 @ 20:31:27 #32
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_67590265
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 16:36 schreef Kahlen het volgende:
Weet iemand hier of je al een auto kan kopen als je nog niet je rijbewijs hebt? Ik heb rond de 6000 euro en wil daarvoor gaan autoshoppen, maar heb nog niet mijn examen gedaan (doe het wel binnenkort, vrijdag gaan ze datum prikken).

Ik meen dat je een rijbewijs moet hebben omdat de auto anders niet op je naam gezet kan worden?
Het kan wel, maar ik zou het niet doen.

Je betaalt wegenbelasting terwijl je niet eens rijdt en als je nog even wacht is die auto misschien ook weer wat goedkoper Maar ik weet natuurlijk ook niet precies wanneer je mag afrijden.
Als je binnenkort mag afrijden en je denkt dat je gaat slagen zou je het kunnen doen, misschien heb je precies zo'n auto op het oog die je gewoon moet hebben en er snel bij moet zijn

Maar in 1e instantie zou ik het niet doen.

Ik heb morgen trouwens weer anderhalf uur les, als het dan net zo goed gaat als de vorige keren ga ik vragen of ik al bijna examen mag doen
pi_67591915
Op youtube kan je trouwens rijlessen vinden, echt grappig :

Als ik dat zou flikken bij mijn instructeur (sturen terwijl de auto stilstaat) gaat hij helemaal flippen, daar kan hij echt niet tegen. Moet je dat doen als je parkeert op een heuvel?

[ Bericht 28% gewijzigd door Kahlen op 31-03-2009 21:27:07 ]
pi_67593052
Nou, helaas voor de gezakte! Mijn collega is vandaag ook gezakt... En die mag 21 april al weer, hebben vandaag meteen aangevraagd. Ik gisteren aangevraagd en ik mag pas 19 mei! Lekker eerlijk allemaal, maargoed. Is ook het 'nieuwe beleid'.. sneu.
pi_67593596

Vrijdag pas weer lessen, de laatste keer was vorige week dinsdag..
Hopelijk slagen er wat mensen deze week, dan heeft mijn instructeur weer wat meer tijd.
pi_67595515
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:06 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ook in Harderwijk?
Nee, in Heerenveen.
Ik moet morgen om 14:55.

[ Bericht 5% gewijzigd door Glennz op 31-03-2009 22:48:10 ]
pi_67597137
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 21:14 schreef Kahlen het volgende:
Op youtube kan je trouwens rijlessen vinden, echt grappig :

Als ik dat zou flikken bij mijn instructeur (sturen terwijl de auto stilstaat) gaat hij helemaal flippen, daar kan hij echt niet tegen. Moet je dat doen als je parkeert op een heuvel?
Het gaat em dan alleen om de auto zelf, het is geen regel En elke instructeur heeft zijn eigen lesauto.
Flik et niet bij hem, maar bij de examinator
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_67597225
Woman CAN'T park

Bij sommige mensen denk ik echt van hoe hebben die in vredesnaam het rijbewijs weten te halen
pi_67597394
[/quote]
pi_67597462
In dit geval snap ik het natuurlijk, maar het is niet nodig om dit te doen voordat je wegrijdt bijvoorbeeld. In een auto zonder stuurbekrachtiging moet je helemaal sterk zijn hiervoor trouwens
pi_67597520
FUCK IT FUCK IT! hahahaha, er is toch ook een andere versie van die met die vrouw haha prachtig.
pi_67605734
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:25 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
FUCK IT FUCK IT! hahahaha, er is toch ook een andere versie van die met die vrouw haha prachtig.
http://www.dumpert.nl/med(...)oet_haar_rijles.html

Dat stuk rond 01:00 minuten, mijn god hahaaha
  woensdag 1 april 2009 @ 14:35:45 #43
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67612298
Gezakt

Ik was echt te zenuwachtig. Bijvoorbeeld op een kruispunt waar ik al tig keer ben geweest en ik een scherpe bocht naar links moest maken ging ik in de rechter rijstrook staan voor het stoplicht. Heb het alsnog kunnen verbeteren door alsnog van rijstrook te wisselen.
En hij zei dat het kijken ook niet in orde is.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_67612535
Helaas!
  woensdag 1 april 2009 @ 14:43:51 #45
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67612556
Vooral die kleine dingetjes
Voor de rest ging het wel relaxed.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_67616092
YEAAH. Ik ben geslaagd!! Het ging erg goed. Vantevoren was ik niet zenuwachtig, maar toen ik bij het CBR zat, begon ik opeens wel zenuwachtig te worden. Er was een ding dat niet zo goed ging. Op het laatst zat ik namelijk wat te lang te wachten om af te slaan. Toen kwam er een lesauto van de andere kant, en ik ging daarop wachten terwijl ik genoeg tijd had om af te slaan. Maarja, ik heb het nu gehaald en ik heb geen zorgen meer.

[ Bericht 92% gewijzigd door Glennz op 01-04-2009 16:46:16 ]
pi_67626560
quote:
Op woensdag 1 april 2009 11:12 schreef Kahlen het volgende:

[..]

http://www.dumpert.nl/med(...)oet_haar_rijles.html

Dat stuk rond 01:00 minuten, mijn god hahaaha
Die moet je maar op de weg tegenkomen, ''verschakeld'' ze zich, zit je erachterop.

Proficat glenn!
  donderdag 2 april 2009 @ 10:59:07 #48
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_67639332
Ik heb net mijn rijbewijs gehaald en heb mijn hele telefoon al gesmst dus hier verder

YHEAAAAAHHH IK HEB EMMME MEME :d:d:d:d:d:
pi_67646263
Mag ik mijn dilemmaatje aan jullie voorleggen?

Ik heb nu zo'n 20 rijlessen achter de rug sinds oktober. Mijn instructeur is een 'eenpitter'. Als hij dus op vakantie/ziek is of de auto is stuk, dan kan ik niet lessen. Ik mag ook maar max. 1x per week lessen, omdat hij zo vol zit. Hij wil geen uitspraken doen over hoeveel lessen ik nog nodig heb. Ik ben geen enorm vlotte leerling. Eigenlijk wil ik er nu wat meer vaart in gaat zetten en zeker voor de zomer mijn rijbewijs hebben. Dus ik wil gaan switchen.

Maar wat nu:
-naar een rijschool gaan waar ik zo'n 3 uur per week kan lessen
-of een echte spoedcursus gaan doen (dan kom je toch al snel bij de ANWB uit en daar heb ik niet altijd goede berichten over gehoord... of hebben jullie wel positieve verhalen? en ik ben bang dat ze toch niet helemaal goed kunnen inschatten hoeveel lessen ik nog nodig heb, maar het examen staat wel gepland)

Ik werk, dus als ik voor een spoedcursus ga, moet ik vakantie opnemen. Ik heb nog geen theorie-certificaat.

Hebben jullie een advies?
pi_67647145
Je bent geen vlotte leerling maar toch wil je een spoedcursus gaan doen? Lijkt me niet verstandig..
Met 3 uur per week haal je hem ook wel voor de zomer

Zonde dat je je theorie nog niet hebt, het is nu allemaal een stuk moeilijker met die gevaarherkenning..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')