abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67543947

De lessers:

Meld hier:
› wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen;
› hoeveel lessen je hebt gehad;
› hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
› wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
› of en wanneer je geslaagd bent (en de nodige felicitaties);
› natuurlijk ook alles over je motor-/brommerrijbewijs en al het andere dat met je rijbewijs te maken heeft.

Veel gestelde vragen
Hoe kies ik een rijschool uit?
Op deze site kun je ervaringen van anderen lezen en slagingspercentages van rijscholen vergelijken.

Waar staat TTT voor?
Tussentijdse toets; het is een toets die verloopt als een echt praktijkexamen. Hiermee kun je alvast wennen aan het examen, en een vrijstelling verdienen voor bijzondere verrichtingen zoals fileparkeren of bochtje achteruit.

Wat moet je meenemen naar je TTT?
Je theoriecertificaat en een identiteitsbewijs.

Wat moet je meenemen naar je Theorie-examen?
Een geldige theoriekaart (te verkrijgen bij het CBR op de dag zelf of vooraf bij je instructeur), een pasfoto en een identiteitsbewijs. En een pinpas als je nog geen theoriekaart hebt, want die kost ¤30,80 en contant betalen kan niet.

Wat moet je meenemen naar je Praktijk-examen?
Je theoriecertificaat, een identiteitsbewijs, oproepkaart praktijkexamen en eventueel het uitslagformulier van je TTT.

Wat moet je meenemen om je rijbewijs aan te vragen?
Een identiteitsbewijs, een pasfoto en geld. Een bewijs dat je geslaagd bent krijg je niet, het CBR geeft je gegevens door aan de gemeente.

Waar staat BNOR voor?
Voor Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid, vroeger Staatsexamen geheten.

Wanneer kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
Als je in de afgelopen vijf jaar vier keer bent gezakt voor een praktijkexamen bij het CBR, moet je het vijfde praktijkexamen bij het BNOR afleggen. Dat geldt ook voor de eventuele volgende examens in diezelfde categorie rijbewijs. Voor theorie bestaat er geen BNOR-examen, wel een individueel examen.

Hoe vaak kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
Als je de eerste keer gezakt bent voor het praktijkexamen bij het BNOR, neemt het BNOR ook de volgende praktijkexamens in die categorie af. Je kunt bij het BNOR examen doen tot je geslaagd bent; er is geen wettelijke limiet.

Wat is het verschil tussen een CBR- en een BNOR-praktijkexamen?
Het BNOR-examen duurt iets langer dan het reguliere CBR examen, daardoor is er meer tijd om de kandidaat op zijn gemak te stellen.

Wat kan ik doen tegen de zenuwen?
Er zijn veel dingen die je tegen de zenuwen kunt doen. Je kunt bananen eten vlak voor dat je op moet (of thuis vertrekt), voor sommigen helpt het knabbelen op pepermunt.. Maar voor weer anderen werken middelen van de huisarts beter. Hierbij kun je denken aan o.a. Nervovit. Een aantal van deze middelen zijn alleen op doktersrecept beschikbaar, maar andere kun je gewoon bij de drogist op de hoek halen.

Ik draag een bril, krijg ik nu een aantekening op mijn rijbewijs?
NEE! Dat krijg je niet. Je krijgt pas een aantekening als je, ondanks je bril/lenzen/ooglasering, slecht ziet.

Eerdere topics van deze reeks:
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 111

De geslaagden van 2004 en 2005 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2008:
- Addict89 (3 januari)
- Reki (7 januari)
- Thom123 (8 januari)
- MaddoxX (9 januari)
- lj_lightning (21 januari)
- kurk_droog (25 januari)
- Borkydude (7 februari)
- Urquhart (7 februari)
- Gitanki (11 februari)
- Phaelanx_NL (18 februari)
- Credence (19 februari)
- Battlefan (6 maart)
- CasB (11 maart)
- Miasan (19 maart)
- Doagere (13 mei)
- sheonlydreams86 (13 mei)
- Liebe (29 mei)
- Breaker.Faker (29 mei)
- timp0e (29 mei)
- godigita (6 juni)
- -Trinity- (11 juni)
- Flowerbomb (19 juni)
- qu63 (BE) (20 juni)
- TommyGun (14 juli)
- Ireth (10 september)
- Naamah (begin november)
- rene90 (14 oktober)
- MaxC (10 december)
- Switchboy (15 december)
- Cappp (16 december)

Geslaagden 2009:
- Morellow (26 februari)
- Vjenne12345 (26 maart)

Geslaagden: Gefeliciteerd!

Aankomende examens:

Iedereen die de komende tijd theorie- en/of praktijkexamen heeft: Succes!

Ben je ook begonnen met lessen? Dan kun je jouw avatar toevoegen in de OP.
Heb je jouw rijbewijs dit jaar ook in the pocket? Dan kun je jouw naam en de datum toevoegen in de OP.
De OP (openingspost) kan hier teruggevonden worden! Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op. Het volgende topic sta jij er dan bij. Zorg ook even dat je jouw avatar weghaalt bij de lessers als je geslaagd bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjibble op 30-03-2009 13:18:45 ]
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  maandag 30 maart 2009 @ 13:10:53 #2
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67544022
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:54 schreef rene90 het volgende:

[..]

In a'dam moesten de kinderen dacht ik 13.30 weer op school zijn dus met die tijd ben je niet veel beter uit. Maar enerzijds kan het een voordeel hebben, je weet dat je kinderen kan tegenkomen dus je let waarschijnlijk net even wat scherper op.
Een tip; normale ritme vasthouden, en gewoon iets doen met iemand zodat je er niet over na hoeft te denken. Lekker gaan sporten of weet ik het. Strandwandeling of iets
Ik mag woensdag om 1 uur, zijn de kinderen ook net uit school.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_67544075
Oh, nou, bij ons in de buurt zijn ze meestal kwart over 1 weer op school. Dus dan ontsnappen ze net aan mij als ze dan op het schoolplein zijn/in de klas zitten als ik echt de weg op ga .
  Redactie Frontpage maandag 30 maart 2009 @ 13:38:39 #4
4530 crew  Crazy Harry
pi_67544915
Ontdek dit topic pas net, maar afgelopen vrijdag dus geslaagd

In de omgeving Waalwijk kan ik iedereen rijschool van der Ven aanraden.
Superstreng, maar daar leer je het dus wel van.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  maandag 30 maart 2009 @ 14:15:51 #5
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67546127
quote:
Op maandag 30 maart 2009 13:38 schreef Crazy Harry het volgende:
Ontdek dit topic pas net, maar afgelopen vrijdag dus geslaagd

In de omgeving Waalwijk kan ik iedereen rijschool van der Ven aanraden.
Superstreng, maar daar leer je het dus wel van.
Gefeliciteerd!
Heb je nog tips?
pi_67547460
tvp
  maandag 30 maart 2009 @ 15:52:39 #7
229513 Blurred86
Live Positive
pi_67549221
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:56 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
tvp
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  Redactie Frontpage maandag 30 maart 2009 @ 16:04:33 #8
4530 crew  Crazy Harry
pi_67549623
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:15 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Heb je nog tips?
Yep, vooral niet naar tips van anderen luisteren (deed ik toch al niet ) maar enkel naar je instructeur luisteren.
Tips van anderen zijn goed bedoeld maar heb je niks aan.
Deze tip komt trouwens van mijn instructeur
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  maandag 30 maart 2009 @ 16:05:59 #9
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67549677
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:04 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Yep, vooral niet naar tips van anderen luisteren (deed ik toch al niet ) maar enkel naar je instructeur luisteren.
Tips van anderen zijn goed bedoeld maar heb je niks aan.
Ik zal ook niet op advies van iemand rare taferelen gaan uithalen ofzo
  maandag 30 maart 2009 @ 18:30:08 #10
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_67553779
tvp
pi_67555167
Tricky vragen zeg, bij dat gevaarherkenning..
Weg van rechts, perfect overzichtelijk en geen verkeer op de weg.. Doorrijden dus
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 30 maart 2009 @ 19:58:14 #12
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_67556187
quote:
Op maandag 30 maart 2009 18:30 schreef Plasterk het volgende:
tvp
Ik wens je een dolfijne dag
pi_67558042
Zo, vanavond van 6 tot 7 nog eventjes een les gehad, en morgen nog een half uurtje voortijd even inrijden.

Ik denk dat als ik morgen zoals vanavond ga rijden dat ik niet slaag . Ik was nogal aan het kloten met m'n binnenspiegel (slecht kijken, alleen buiten en naast me). En met het invoegen niet op tijd naar links kijken, terwijl ik al veel meer voor informatie zou kunnen krijgen. Verder ben ik om om te keren maar even over een parkeerplaats gereden. Wees m'n instructeur me er even op dat dat geen bijzondere verrichting was. Tsja, ik wilde gewoon keren en bocht achteruit had ik al gedaan. Daarna alsnog maar nog een keer gekeerd middels een halve draai .
  maandag 30 maart 2009 @ 20:50:14 #14
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67558104
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:48 schreef jappas het volgende:
Zo, vanavond van 6 tot 7 nog eventjes een les gehad, en morgen nog een half uurtje voortijd even inrijden.

Ik denk dat als ik morgen zoals vanavond ga rijden dat ik niet slaag . Ik was nogal aan het kloten met m'n binnenspiegel (slecht kijken, alleen buiten en naast me). En met het invoegen niet op tijd naar links kijken, terwijl ik al veel meer voor informatie zou kunnen krijgen. Verder ben ik om om te keren maar even over een parkeerplaats gereden. Wees m'n instructeur me er even op dat dat geen bijzondere verrichting was. Tsja, ik wilde gewoon keren en bocht achteruit had ik al gedaan. Daarna alsnog maar nog een keer gekeerd middels een halve draai .
Als je zo onzeker bent slaag je nooit!
  maandag 30 maart 2009 @ 20:53:53 #15
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_67558233
Vroeg naar bed vanavond, vroeg uit bed morgenochtend en een uitgebreid ontbijt nemen en douchen, of een ommetje lopen nog ofzo morgenochtend.
Dat helpt

En neem de fouten die je vanavond gemaakt hebt en de tips die je daarbij hebt gekregen morgen mee

Ik ga trouwens woensdag vragen wanneer ik mag afrijden, ik denk dat ik er wel aan toe ben
pi_67558660
Nouja, dat was niet zozeer onzekerheid. Al ben ik dat wel een beetje hoor, ik denk ook een beetje, de eerste keer was ik er klaar voor, toen ging het niet. Waarom zou het dan nu wel gaan . Maar ik ga d'r (proberen) positief in te gaan .

Ik neem ook zeker wat ik vandaag geleerd heb meenemen voor morgen. Maar dan moet ik alsnog wel de andere dingen ook goed doen .

Er worden iig al genoeg kaarsjes voor me opgestoken om me geluk te wensen .
pi_67560726
Nou, succes morgen, komt goed! Net mijn examinator gebeld voor examendata, eerste wat hij vanmiddag had was 26 mei dus. Net gebeld, nu kon het morgen of 19 mei. Morgen was beetje kortdag, dus maar 19 mei gedaan. Is iig al beter dan de 26e
pi_67562160
De 26ste moet ik 2 uur achter elkaar rijden.
Waarvan 1 mijn laatste les, en het 2de uur rijexamen
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_67565796
Vandaag gereden in zo'n net niet vrachtwagen . Zo één dus:

Was wel even wennen in het begin, maar het ging opzich prima. Ruim een jaar nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald ben ik wel veel beter geworden nog moet ik zeggen, heb niet het idee dat ik al helemaal veilig de weg op kon toen ik hem net had.
Geen referral hier.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 07:44:15 #20
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_67567333
14 juli 2008 (1ste keer) geslaagd, sindsdien veel kilometers gemaakt in de Opel Corsa 1.4 ('94) van mijn moeder (en soms nog in andere auto's), maar afgelopen week een eigen wagen gekocht! Meteen wat forser, sneller en duurder in onderhoud overigens, maar dat laatste neem ik maar voor lief: Seat Cordoba 1.6 SX 74kW ('98). Feels good . Bye bye OV!

[ Bericht 1% gewijzigd door TommyGun op 31-03-2009 07:52:40 ]
pi_67569264
, Nog iets meer dan 3 uurtjes wachten en ik heb niks te doen. Kan ik me heerlijk druk maken. Straks ook m'n leraar nog maar even vragen of hij nog tips heeft tegen zenuwachtigheid. Het is ook erger dan de vorige keer :/.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 10:04:58 #22
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67569835
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 09:48 schreef jappas het volgende:
, Nog iets meer dan 3 uurtjes wachten en ik heb niks te doen. Kan ik me heerlijk druk maken. Straks ook m'n leraar nog maar even vragen of hij nog tips heeft tegen zenuwachtigheid. Het is ook erger dan de vorige keer :/.
Heel veel succes alvast!
Ik ben ook hartstikke zenuwachtig voor m`n examen morgen, vanmiddag nog 3 uurtjes oefenen, morgen nog een uurtje.
pi_67569965
Dankje , gisteren had ik er nog niet heel veel last van. Ja, ook al wel iets. Ik heb vanmiddag voortijd nog een half uurtje inrijden en nog even onder de motorkap kijken, dat ik dat iig weer ff weet .

Jij ook alvast veel succes vanmiddag/morgen hé!
  dinsdag 31 maart 2009 @ 10:10:33 #24
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67570040
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 10:08 schreef jappas het volgende:
Dankje , gisteren had ik er nog niet heel veel last van. Ja, ook al wel iets. Ik heb vanmiddag voortijd nog een half uurtje inrijden en nog even onder de motorkap kijken, dat ik dat iig weer ff weet .

Jij ook alvast veel succes vanmiddag/morgen hé!
Ik kwam eergisterenavond gewoon ècht niet in slaap

Maar bedankt
pi_67572795
Succes he! Komt helemaal goed, echt Maak anders een lijstje met punten wat heel goed gaat en punten waar je nog even soms op wat moet letten. Dat vind ik altijd wel fijn!
pi_67574678
Vandaag ook 2 lessen gehad. Ging wel redelijk, niet echt veel beter dan vorige keer naar mijn idee. Wilde parkeren , maar parkeervak was te klein. Er zijn kennelijk parkeervakken waar je alleen maar achteruit erin kan of met 6 keer steken. Afijn, weer wat geleerd.

Volgende keer ga ik zorgen dat mijn kijktechniek goed is, vergeet het nu soms. En bij het achteruit keren stopte ik niet toen een fietser achter mij reed (die week al uit en ik dacht: als ik zachtjes ga kan het wel). Kan ook prima, maar is onherroepelijk ingreep bij examen en zakken. Dus volgende keer maar wachten...

verder weer eens 60 gereden gelijk uit mijn straat waar je maar 30 mag, dat vergeet ik ook elke keer omdat het gewoon niet logisch is.

Kortom, niet echt super vandaag.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67574895
Theorie gehaald
8 fout op gevaarherkenning en 2 op het normale gedeelte. Van onze groep (allemaal theoriecursus gehad) is 80-85% geslaagd.
Gevaarherkenning is kut, dat is of veel geluk hebben met gokken of van tevoren veel oefenen..
pi_67578201
Nou, en toen mochten we nog een derde keer terug komen . Ik reed op zich best goed en het eerste gedeelte ging bijna foutloos. Alleen na het invoegen was ik nog wat te druk met alles en liep ik wat te slingeren (ging bijna te ver naar links) en toen heeft hij me het stuur maar even recht gezet. Daarna liep ik nog wat te kloten met de afstanden die de tomtom aangaf en waar ik nou in moest rijden.

Het ging zeker beter dan de vorige keer, het kijken en alles ging wel goed. Alleen de plaats op de weg was een probleem.

Ik had deze keer in ieder geval een leukere examinator. Tenminste niet zo'n oud ventje die dit werk al jaren lang doet en eigenlijk iets anders wil.
pi_67582830
Weet iemand hier of je al een auto kan kopen als je nog niet je rijbewijs hebt? Ik heb rond de 6000 euro en wil daarvoor gaan autoshoppen, maar heb nog niet mijn examen gedaan (doe het wel binnenkort, vrijdag gaan ze datum prikken).

Ik meen dat je een rijbewijs moet hebben omdat de auto anders niet op je naam gezet kan worden?
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67582970
Ja, kan.
pi_67585329
Ik had net mijn eerste simulatorlessen + theorie gehad.
Het is opzich toch wel handig Zo leer je jezelf dingen aan zoals automatisch knipperlicht gebruiken of het stoppen, terugschakelen etc. Dan loop je niet zo te kloten met de eerste echte rijlessen en kan je je meer focussen op andere dingen. Dus eind april begin ik pas met rijden .
Zat standaard bij het pakket, en verplichten het iedereen. Wil dus niet zeggen dat ik lomp rij
[/quote]
  dinsdag 31 maart 2009 @ 20:31:27 #32
246179 Hondenfluitje
pi_67590265
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 16:36 schreef Kahlen het volgende:
Weet iemand hier of je al een auto kan kopen als je nog niet je rijbewijs hebt? Ik heb rond de 6000 euro en wil daarvoor gaan autoshoppen, maar heb nog niet mijn examen gedaan (doe het wel binnenkort, vrijdag gaan ze datum prikken).

Ik meen dat je een rijbewijs moet hebben omdat de auto anders niet op je naam gezet kan worden?
Het kan wel, maar ik zou het niet doen.

Je betaalt wegenbelasting terwijl je niet eens rijdt en als je nog even wacht is die auto misschien ook weer wat goedkoper Maar ik weet natuurlijk ook niet precies wanneer je mag afrijden.
Als je binnenkort mag afrijden en je denkt dat je gaat slagen zou je het kunnen doen, misschien heb je precies zo'n auto op het oog die je gewoon moet hebben en er snel bij moet zijn

Maar in 1e instantie zou ik het niet doen.

Ik heb morgen trouwens weer anderhalf uur les, als het dan net zo goed gaat als de vorige keren ga ik vragen of ik al bijna examen mag doen
pi_67591915
Op youtube kan je trouwens rijlessen vinden, echt grappig :

Als ik dat zou flikken bij mijn instructeur (sturen terwijl de auto stilstaat) gaat hij helemaal flippen, daar kan hij echt niet tegen. Moet je dat doen als je parkeert op een heuvel?

[ Bericht 28% gewijzigd door Kahlen op 31-03-2009 21:27:07 ]
pi_67593052
Nou, helaas voor de gezakte! Mijn collega is vandaag ook gezakt... En die mag 21 april al weer, hebben vandaag meteen aangevraagd. Ik gisteren aangevraagd en ik mag pas 19 mei! Lekker eerlijk allemaal, maargoed. Is ook het 'nieuwe beleid'.. sneu.
pi_67593596

Vrijdag pas weer lessen, de laatste keer was vorige week dinsdag..
Hopelijk slagen er wat mensen deze week, dan heeft mijn instructeur weer wat meer tijd.
pi_67595515
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:06 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ook in Harderwijk?
Nee, in Heerenveen.
Ik moet morgen om 14:55.

[ Bericht 5% gewijzigd door Glennz op 31-03-2009 22:48:10 ]
pi_67597137
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 21:14 schreef Kahlen het volgende:
Op youtube kan je trouwens rijlessen vinden, echt grappig :

Als ik dat zou flikken bij mijn instructeur (sturen terwijl de auto stilstaat) gaat hij helemaal flippen, daar kan hij echt niet tegen. Moet je dat doen als je parkeert op een heuvel?
Het gaat em dan alleen om de auto zelf, het is geen regel En elke instructeur heeft zijn eigen lesauto.
Flik et niet bij hem, maar bij de examinator
[/quote]
pi_67597225
Woman CAN'T park

Bij sommige mensen denk ik echt van hoe hebben die in vredesnaam het rijbewijs weten te halen
pi_67597394
[/quote]
pi_67597462
In dit geval snap ik het natuurlijk, maar het is niet nodig om dit te doen voordat je wegrijdt bijvoorbeeld. In een auto zonder stuurbekrachtiging moet je helemaal sterk zijn hiervoor trouwens
pi_67597520
FUCK IT FUCK IT! hahahaha, er is toch ook een andere versie van die met die vrouw haha prachtig.
pi_67605734
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:25 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
FUCK IT FUCK IT! hahahaha, er is toch ook een andere versie van die met die vrouw haha prachtig.
http://www.dumpert.nl/med(...)oet_haar_rijles.html

Dat stuk rond 01:00 minuten, mijn god hahaaha
  woensdag 1 april 2009 @ 14:35:45 #43
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67612298
Gezakt

Ik was echt te zenuwachtig. Bijvoorbeeld op een kruispunt waar ik al tig keer ben geweest en ik een scherpe bocht naar links moest maken ging ik in de rechter rijstrook staan voor het stoplicht. Heb het alsnog kunnen verbeteren door alsnog van rijstrook te wisselen.
En hij zei dat het kijken ook niet in orde is.
pi_67612535
Helaas!
  woensdag 1 april 2009 @ 14:43:51 #45
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67612556
Vooral die kleine dingetjes
Voor de rest ging het wel relaxed.
pi_67616092
YEAAH. Ik ben geslaagd!! Het ging erg goed. Vantevoren was ik niet zenuwachtig, maar toen ik bij het CBR zat, begon ik opeens wel zenuwachtig te worden. Er was een ding dat niet zo goed ging. Op het laatst zat ik namelijk wat te lang te wachten om af te slaan. Toen kwam er een lesauto van de andere kant, en ik ging daarop wachten terwijl ik genoeg tijd had om af te slaan. Maarja, ik heb het nu gehaald en ik heb geen zorgen meer.

[ Bericht 92% gewijzigd door Glennz op 01-04-2009 16:46:16 ]
pi_67626560
quote:
Op woensdag 1 april 2009 11:12 schreef Kahlen het volgende:

[..]

http://www.dumpert.nl/med(...)oet_haar_rijles.html

Dat stuk rond 01:00 minuten, mijn god hahaaha
Die moet je maar op de weg tegenkomen, ''verschakeld'' ze zich, zit je erachterop.

Proficat glenn!
  donderdag 2 april 2009 @ 10:59:07 #48
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_67639332
Ik heb net mijn rijbewijs gehaald en heb mijn hele telefoon al gesmst dus hier verder

YHEAAAAAHHH IK HEB EMMME MEME :d:d:d:d:d:
pi_67646263
Mag ik mijn dilemmaatje aan jullie voorleggen?

Ik heb nu zo'n 20 rijlessen achter de rug sinds oktober. Mijn instructeur is een 'eenpitter'. Als hij dus op vakantie/ziek is of de auto is stuk, dan kan ik niet lessen. Ik mag ook maar max. 1x per week lessen, omdat hij zo vol zit. Hij wil geen uitspraken doen over hoeveel lessen ik nog nodig heb. Ik ben geen enorm vlotte leerling. Eigenlijk wil ik er nu wat meer vaart in gaat zetten en zeker voor de zomer mijn rijbewijs hebben. Dus ik wil gaan switchen.

Maar wat nu:
-naar een rijschool gaan waar ik zo'n 3 uur per week kan lessen
-of een echte spoedcursus gaan doen (dan kom je toch al snel bij de ANWB uit en daar heb ik niet altijd goede berichten over gehoord... of hebben jullie wel positieve verhalen? en ik ben bang dat ze toch niet helemaal goed kunnen inschatten hoeveel lessen ik nog nodig heb, maar het examen staat wel gepland)

Ik werk, dus als ik voor een spoedcursus ga, moet ik vakantie opnemen. Ik heb nog geen theorie-certificaat.

Hebben jullie een advies?
pi_67647145
Je bent geen vlotte leerling maar toch wil je een spoedcursus gaan doen? Lijkt me niet verstandig..
Met 3 uur per week haal je hem ook wel voor de zomer

Zonde dat je je theorie nog niet hebt, het is nu allemaal een stuk moeilijker met die gevaarherkenning..
  donderdag 2 april 2009 @ 15:30:53 #51
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_67647195
Inderdaad. Ik heb bij de ANWB ook gelest, maar dan over 6 weken (meen ik), ipv 14 dagen / snelcursus. Dat laatste is mij inziens te snel, en veel lessers zakken dan ook. Ik ben overigens wel tevreden geweest met de ANWB, maar je moet 't ook maar treffen met de docent die je krijgt.

De mijne was niet zo van de regeltjes, nam veel tijd om uit te leggen (ook over de techniek van de auto), maakte tekeningen en instructies in een schrift voor mij, en adviseerde me om niet in de simulator te gaan. Dat ding is leuk voor 1x, om te zien waar je staat qua rijden, maar je leert jezelf dingen verkeerd aan en het is veel anders dan IRL, alwaar je veel beter en sneller leert.

Just my 2 cents.
pi_67648766
Nog 2 lessen en ik mag op

volgens mij begin ik nu al zenuwachtig te worden
I am the Milkman! My milk is delicious!
pi_67649720
quote:
Op donderdag 2 april 2009 15:29 schreef DJKoster het volgende:
Je bent geen vlotte leerling maar toch wil je een spoedcursus gaan doen? Lijkt me niet verstandig..
Met 3 uur per week haal je hem ook wel voor de zomer
Ik heb natuurlijk wel al ruim 20 lessen achter de rug. Ik zou als beginner niet snel een spoedcursus gaan doen.
  donderdag 2 april 2009 @ 17:41:36 #54
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_67651376
Net mn 11e en 12e gehad.

Ik geef alleen af en toe nog ongecontroleerd gas en wegrijden in zn 1 gaat ook nog niet soepeltjes. Verder gaf ik geen voorrang aan een fietser. Hij stopte voor mij op een kruising maar moest m toch voor laten gaan. Of ik dus nog even mn theorie wou doornemen
pi_67673714
Damn vandaag na 33 uur voor eerste keer opgeweest... Niet ver genoeg voor me uitgekeken bij het verlaten van 30 zones voornamelijk en het parkeren ging superslecht. Had niet verwacht dat zakken zo kut zou voelen, kan pas 11 mei weer op dus helemaal zuur, vooral omdat het lessen gister en eergister vrijwel vlekkeloos ging...

Kut
pi_67674629
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:50 schreef MaatjeTho het volgende:
Damn vandaag na 33 uur voor eerste keer opgeweest... Niet ver genoeg voor me uitgekeken bij het verlaten van 30 zones voornamelijk en het parkeren ging superslecht. Had niet verwacht dat zakken zo kut zou voelen, kan pas 11 mei weer op dus helemaal zuur, vooral omdat het lessen gister en eergister vrijwel vlekkeloos ging...

Kut
Wattefak 11 MEI!? Das meer dan een maand :S.

Ik moet over 1.5 week op... net nog een rijles gehad, ging vlekkeloos Ben benieuwd
pi_67734498
ZO, kom me ook maar even melden!

Woensdag allereerst mijn theorie! Heeft iemand daar nog sites voor voor gratis vragen? Het is namelijk zo dat ik het idee heb dat ik vaak dezelfde vragen maak op mijn cdtje

Woensdag ook meteen mijn 12 (uur) les.. Hij zegt dat ik goed vooruit ga, en dat ik waarschijnlijk minder lessen nog heb dan mijn pakket! Hopen dat ik mijn theorie dus snel haal, anders kunnen ze moeilijk iets aanvragen... Spannend!
pi_67740950
quote:
Op zondag 5 april 2009 17:51 schreef elby1988 het volgende:

Woensdag allereerst mijn theorie! Heeft iemand daar nog sites voor voor gratis vragen? Het is namelijk zo dat ik het idee heb dat ik vaak dezelfde vragen maak op mijn cdtje

Woensdag ook meteen mijn 12 (uur) les.. Hij zegt dat ik goed vooruit ga, en dat ik waarschijnlijk minder lessen nog heb dan mijn pakket! Hopen dat ik mijn theorie dus snel haal, anders kunnen ze moeilijk iets aanvragen... Spannend!
Ik vond persoonlijk theorie veel makkelijker leren via een boekje dan via cd of internet. Bij de cd die ik had en de sites die ik gebruikte duurde het laden en wachten op de volgende vraag vaak vrij lang, of het kostte geld, of ik kreeg vaak dezelfde vragen. Ik gebruikte zo'n boek van Verjoo, met iets van 400 of 500 vragen.
pi_67746952
quote:
Op zondag 5 april 2009 17:51 schreef elby1988 het volgende:

http://btjunkie.org/torre(...)baa5ba2eaf311b3272cd
Geen referral hier.
pi_67752829
Iemand nog tips hoe je het kijken kan verbeteren? Heb morgen weer les en mag bijna afrijden, maar mijn kijktechniek is nog niet goed genoeg. Soms wel goed, soms ook niet.

Is er een truuk om dit elke keer goed te doen?
pi_67752871
Ik heb een vraagje; stel ik koop een pakket met 20 lessen, maar na 13 lessen blijkt dat ik alles al kan Kan je dan geld terugkrijgen of niet?
pi_67753312
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:57 schreef SLP_ het volgende:
Ik heb een vraagje; stel ik koop een pakket met 20 lessen, maar na 13 lessen blijkt dat ik alles al kan Kan je dan geld terugkrijgen of niet?
Nee, geld terug krijg je nooit bij rijscholen. Althans dat is mijn ervaring bij 2 rijscholen waar ik geld terug wilde hebben omdat ik ging verhuizen.

Maar je mag willen dat je met 13 lessen mag afrijden
Ik heb geen pakket genomen omdat het voordeel echt tegenviel (afgezet tegen lessen los kopen). Informeer bij je rijschool of je korting krjigt als je 10 lessen tegelijk betaald (bijv. 375 euro ipv 400 euro).
  maandag 6 april 2009 @ 11:16:09 #63
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67753505
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:10 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Nee, geld terug krijg je nooit bij rijscholen. Althans dat is mijn ervaring bij 2 rijscholen waar ik geld terug wilde hebben omdat ik ging verhuizen.

Maar je mag willen dat je met 13 lessen mag afrijden
Ik heb geen pakket genomen omdat het voordeel echt tegenviel (afgezet tegen lessen los kopen). Informeer bij je rijschool of je korting krjigt als je 10 lessen tegelijk betaald (bijv. 375 euro ipv 400 euro).
Bij een 10 lessen pakket krijg ik dan 1 les gratis, 40 euro.
  maandag 6 april 2009 @ 11:28:58 #64
56471 pinquit
oh my lama!
pi_67753885
ik zit alweer aan de 37 lessen en ik ben er nog lang niet
moeite met zelfverzekerd rijden, wacht te lang en maak nogal es wat fouten.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_67754588
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 16:36 schreef Kahlen het volgende:

Als je de auto gaat overschrijven dan wordt er naar je rijbewijs gevraagd...
Dus ik vraag me af of je dan een auto op je naam kan laten zetten.
pi_67754626
Net mn 40ste les gehad, tevens ook mn laatste les. Volgende week donderdag afrijden! Enige wat fout ging vandaag (in 2 uur) was dat ik 2 rechter zijstraten niet inkeek en een keer een andere auto te weinig ruimte gaf in een smalle straat.
  maandag 6 april 2009 @ 12:00:42 #67
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67754895
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:51 schreef Frankii het volgende:
Net mn 40ste les gehad, tevens ook mn laatste les. Volgende week donderdag afrijden! Enige wat fout ging vandaag (in 2 uur) was dat ik 2 rechter zijstraten niet inkeek en een keer een andere auto te weinig ruimte gaf in een smalle straat.
Afstand houden daar letten ze heel erg op!
pi_67754910
Nou, vandaag even lessen besproken tot examen Week 17, 21 april nog een les, dan week 19, 7 mei, week 20 11 en 15 mei en dan de week erop maandag nog een lesje en dinsdag om 8 uur examen.. Heb er zin in, vandaag ging ook weer lekker dus hoef er niet zoveel meer voor te doen!
  maandag 6 april 2009 @ 14:44:48 #69
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_67760001
Net weer 2 uur rijden achter de rug, en het ging echt niet lekker vandaag. De eerste 40 minuten waren oke, maar daarna maakte ik veel onnodige fouten, zoals wanneer de leraar niks zegt toch linksaf slaan, niet meteen weer wegrijden na de omkeeropdracht enzovoort. Ik weet niet waar dat aan lag, misschien teveel bezig met het theorie-examen van volgende week en dat ik daardoor niet helemaal alert was.
The Police 08-06-2008
pi_67761213
Haakse bocht naar links, sturen! Alleen jammer dat ik dat 20m te vroeg deed
(Iets teveel afgeleid door het gesprek wat mijn instructeur met de vorige leerling had)
pi_67766494
quote:
Is deze repesentatief voor een normaal examen? want deze is niet zo heel lastig..
pi_67766548
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:57 schreef SLP_ het volgende:
Bij mij krijg je dan gewoon in verhouding je geld terug.. Gewoon vragen... Staat het er niet zal het wel niet zo zijn
pi_67788411
Zo, weer 2 lessen gehad. Alle gegevens voor het afrijden doorgegeven, ze gaan nu examen voor mij aanvragen. Heb wel per ongeluk mijn dure zonnebril in de auto laten liggen... en ik heb het nummer van mijn instructeur niet, straks maar even de administratie bellen daar.

Mijn kijktechniek was heel erg verbeterd. Clusteropdracht gedaan, ging goed. Ook parkeeropdrachten gingen redelijk. Achteruit inparkeren was erg lastig, ik moest dat doen op een punt waar geen auto stond en dat ging niet helemaal lekker.

Naar orientatiepunt rijden ging niet helemaal lekker, kwam wegafzetting tegen en sloeg af, maar wist daar de weg niet en reed de verkeerde kant op en dat vond mijn instructeur niet zo, maar hij moet gewoon niet zo zeuren. Ik vind het maar niks, die orientatieopdrachten, maar het is 99% zeker dat die komt op het examen vertelde de instructeur mij. Sinds een maand heeft hij op 9 van de 10 keer dat iemand moest afrijden gemerkt dat het CBR wil dat je dit doet, volgens hem is het een test van CBR Leeuwarden. Maar hoe ik mijn inzicht in de orientatie kan verbeteren? Ik vind kaartlezen al lastig...

Maar verder ging het echt prima. Ben er wel klaar voor straks, heerlijk dat je nu lekker kan rijden en het best goed gaat.
  dinsdag 7 april 2009 @ 11:37:43 #74
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67788529
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:34 schreef Kahlen het volgende:
Naar orientatiepunt rijden ging niet helemaal lekker, kwam wegafzetting tegen en sloeg af, maar wist daar de weg niet en reed de verkeerde kant op en dat vond mijn instructeur niet zo, maar hij moet gewoon niet zo zeuren. Ik vind het maar niks, die orientatieopdrachten, maar het is 99% zeker dat die komt op het examen vertelde de instructeur mij. Sinds een maand heeft hij op 9 van de 10 keer dat iemand moest afrijden gemerkt dat het CBR wil dat je dit doet, volgens hem is het een test van CBR Leeuwarden. Maar hoe ik mijn inzicht in de orientatie kan verbeteren? Ik vind kaartlezen al lastig...
Bij mij was het eerst van "Weet je waar het ziekenhuis zit? Rij daar maar naartoe." en dan vervolgens rechts of links en anders rechtdoor. En daarna was het "Ga maar richting Zwolle tot ik wat anders zeg."
Maar die orientatiepunten zijn variabel.
pi_67790042
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:37 schreef Juicyhil het volgende:
Bij mij was het eerst van "Weet je waar het ziekenhuis zit? Rij daar maar naartoe." en dan vervolgens rechts of links en anders rechtdoor. En daarna was het "Ga maar richting Zwolle tot ik wat anders zeg."
Maar die orientatiepunten zijn variabel.
Dat hoop ik maar, dat voetbalstadion is verrekte lastig omdat het in een volksbuurt ligt met heel veel onduidelijke weggetjes.

Hij zei wel dat hij de volgende keer de kerktoren ging doen en moest toen lachen omdat niemand dat lukt , maar hij vergat dat hij die al 2 keer heeft laten doen, dus dat zal hem even tegenvallen de volgende keer Ik zeg natuurlijk niks
pi_67790877
Het maakt echt geen flikker uit als je zon orientatiepunt niet vind hoor, ook als je clusteropdrachten niet onthoudt is dat niet erg. Het gaat er puur om hoe je zelfstandig rijdt, die opdrachtjes zijn voor de examinatoren gewoon hulpmiddeltjes om jou zelfstandig te laten rijden. Als je het niet vind, of de verkeerde kant op gaat dan springt de examinator wel in als hij heeft gezien hoe je zelfstandig rijdt.
pi_67791365
Cluseropdracht onthouden ging wel goed, is trouwens minimaal 3 en maximaal 5 keer afslaan (wat je dus moet onthouden, ik had bijv. 4 keer links en 1 keer rechts als opdracht).
  dinsdag 7 april 2009 @ 13:54:20 #78
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_67792586
Had vandaag ook een clusteropdracht:
Links, kruispunt rechts, rotonde 3/4 rond richting Rotterdam, snelweg op, afslag Hoogvliet eraf, bij de McDonalds links en daar een stopproef.

Ging bij punt 3 een beetje mis, daarna ging de hele clusteropdracht eigenlijk klote omdat ik aan mijn fout zat te denken ipv verstand op 0 en weer opletten waar ik nu eigenlijk heen moest
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  dinsdag 7 april 2009 @ 14:00:28 #79
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_67792807
Wat is een klusteropdracht in godsnaam? Ik heb vorige week mijn rijbewijs gehaald en heb geen idee waar jullie t allemaal over hebben met orientatiepunten en clusteropdrachten en omkeeropdrachten enz Je moet gewoon in die auto gaan zitten en dan zegt die vent wel ken je dit? ja? ow rij daar maar even heen. ff parkeren hier. ga hier maar even links. Nou rij maar weer naar het CBR, het zal allemaal wel
  dinsdag 7 april 2009 @ 14:03:32 #80
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_67792933
Ow en hij zei ook nog, als je het nou niet weet dan vraag je het maar even hoor. Nja dat heb ik ook gedaan. "Is rechts sneller of kan ik beter hier rechtdoor?" "mwa, doe maar rechtdoor" "okeujj"
pi_67803077
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 14:00 schreef aaipod het volgende:
Wat is een klusteropdracht in godsnaam? Ik heb vorige week mijn rijbewijs gehaald en heb geen idee waar jullie t allemaal over hebben met orientatiepunten en clusteropdrachten en omkeeropdrachten enz Je moet gewoon in die auto gaan zitten en dan zegt die vent wel ken je dit? ja? ow rij daar maar even heen. ff parkeren hier. ga hier maar even links. Nou rij maar weer naar het CBR, het zal allemaal wel
Waar heb jij examen gedaan? Ik krijg het idee , in iedergeval van mijn instructeur dat het in Leeuwarden allemaal erg streng is.

Een clusteropdracht is gewoon een stel opdrachten achter elkaar, bijv. je moet 3 keer linksaf, 1 keer rechtsaf en dan bij het stoplicht rechtdoor en daar parkeren.

Een orientatiepunt heb jij ook gehad op je examen (rijd maar naar het cbr). Meestal zie je orientatiepunten liggen, bijv. een kerktoren of een voetbalstadion (lampen). Je krijgt dan te horen: probeer daar maar te komen. Maar dat kan dus ook het CBR zijn.

Omkeeropdracht is gewoon speciale verrichting, maak een halve draai.
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 13:54 schreef GotenSSJ het volgende:
Had vandaag ook een clusteropdracht:
Links, kruispunt rechts, rotonde 3/4 rond richting Rotterdam, snelweg op, afslag Hoogvliet eraf, bij de McDonalds links en daar een stopproef.

Ging bij punt 3 een beetje mis, daarna ging de hele clusteropdracht eigenlijk klote omdat ik aan mijn fout zat te denken ipv verstand op 0 en weer opletten waar ik nu eigenlijk heen moest
Tip: probeer nu te oefenen met het nadenken over je fouten en probeer het gelijk los te laten. Als je op je examen erover gaat nadenken gaat alles echt mis achter elkaar en dat is zonde. Ik heb dat vandaag geprobeerd en het lukte wel redelijk, na 2 bochten had ik het weggestopt en kon ik weer prima opletten.
pi_67806483
Yey ik heb werk over tijdje dus krijg een dezer dagen me schema voor dan, dus kan nu al beginnen met afspraak maken voor me 1ste les.
Zit alleen 1 week tussen heb ik begrepen dus hopelijk over 2 weken 1ste rijles
pi_67807054
Ik begin vrijdag met lessen
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:20:42 #84
251441 SoulThief
Nom Nom Nom
pi_67808169
Ik heb vorige week mijn rijbewijs gehaald, precies een week geleden nu.

Ik moet eerlijk zeggen ik was dood nerveus, het zou al de derde keer zijn en mijn theorie was alweer bijna verlopen en zou ik hem dus op de 'nieuwe' manier moeten doen.
Ik heb me zeker twee weken van te voren druk zitten maken, omdat ik toch vaak kleine foutjes maakte die ik eigenlijk niet meer hoorde te maken.

Al met al, lekker weer -- wat moed ingespoten gekregen door mijn moeder en met een coole zonnebril op ging ik maar eens lekker voorrijden.
Tot mijn werkelijke verbazing voelde ik mezelf geheel op m'n gemak alles ging harstikke soepel en lekker 'smooth' ik was rustig en het leek net alsof ik al jaren rij ervaring had.

Maarja het voorrijden duurt natuurlijk ook geen jaren dus ik moest me maar eens melden bij het CBR, hart in mijn keel bonkende kop, want ja --- nu niet slagen zou niet alleen een vernedering zijn maar ook een aanslag op de portemonnee maar ook m'n theorie zou ik waarschijnlijk overnieuw moeten doen.

*zucht*

Ik ga dus naar boven (CBR - Barendrecht) en nou --- what are the odds? Ik heb gewoon dezelfde examinator als laatste keer (WTF!).
Gelukkig wist ik mij nog te herrineren wat ik de laatste keer fout deed dus het zou me niet nog een keer overkomen.
Anyways, hop de wagen is en lekker rijden, de eerste 5 minuten voelde ik me nogal zenuwslopend afwezig --- ik wou alles 'te' goed doen.
Toen ik mijn eerste speciale verrichting moest doen stond hij al op de rem, maar excuseerde zich en zei dat er genoeg ruimte was.

Kortom lekker doorrijden, de fietser voorrang geven, de auto van links voorrang gegeven, en natuurlijk de oude dames lekker laten oversteken kortom, ik was king op dat moment.
Na 20 minuten terug bij het CBR (als eerste) en jawel geslaagd!.

Het enige wat ik eruit heb gelaten is dat ik een ibuprophen heb geslikt nog voordat ik ging rijden.
Dus misschien wordt je iets rustiger van ibuprophen.

Kortom, als je zenuwachtig bent, lekker doen des te sneller ben je ervanaf als je het probeerd tegen te houden zal je er juist op het verkeerde moment weer last van krijgen en dat zuigt echt 'monkey balls'
It's your world, I just live in it.
pi_67809944
Ik heb nu 4 rijlessen gehad, ben vorige week maandag begonnen.
Eerste rijles was ik best zenuwachtig, maar ging al snel over. Het viel reuze mee, had het eigenlijk veel erger verwacht. Moest direct alles al doen, schakelen, gassen, remmen en schakelen
Maar vooral als ik moet wegrijden bij een stoplicht vind ik het beetje eng om hard weg te rijden, en dan vervolgens in de bocht moet schakelen naar de 2 en ook nog goed de bocht door sturen. Mijn 2e rijles was ik namelijk twee keer achter elkaar heel hard door de bocht gegaan (liet koppeling te snel opkomen), bijna *boem* lantaarnpaal, waar ik nogal van geschrokken was
En die auto stottert soms nog een beetje als ik schakel, verder lukt het wel redelijk.
Maar dat lijkt me wel redelijk voor mijn 4 rijlessen? Heb namelijk geen idee hoe 'goed' ik rijd vergeleken met anderen. Iemand ook rond de 4 rijlessen?
Amor omnia vincit
pi_67810475
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:06 schreef Ireentje het volgende:
Maar vooral als ik moet wegrijden bij een stoplicht vind ik het beetje eng om hard weg te rijden, en dan vervolgens in de bocht moet schakelen naar de 2 en ook nog goed de bocht door sturen.
Het is in het begin ook een kunst om voor de bocht al in de 2 te zitten
Als je dat onder controle hebt is het ook makkelijker omdat je dan alleen nog maar hoeft te sturen in de bocht.
  Moderator dinsdag 7 april 2009 @ 23:00:17 #87
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_67812445
Ben ik blij dat ik die klusteropdrachten niet heb gehad. Ik had wel de opdracht om naar de V&D in het centrum te rijden vanaf mijn huis, dat is toch zeker 20minuutjes. Aangezien ik in Groningen bekend was/ben kan je het beschouwen als een kluster opdracht.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_67820660
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:00 schreef Renesite het volgende:
Ben ik blij dat ik die klusteropdrachten niet heb gehad. Ik had wel de opdracht om naar de V&D in het centrum te rijden vanaf mijn huis, dat is toch zeker 20minuutjes. Aangezien ik in Groningen bekend was/ben kan je het beschouwen als een kluster opdracht.
Mwah die cluster opdrachten vallen heus mee, het is echt niet dat je 15 verschillende taken hoeft te onthouden, daarbij komt ook nog, het maakt niets uit of je het verkeerd doet of whatever, ik moest op een rotonde links af en ik wou links af een straat in.
Waarop hij zei dat we nog even rechtdoor gingen, waarop ik de rotonde wel nam zoals hij had geinstrueerd.
Kortom,

Je kan er niet op zakken tenzij je tijdens het verkeerd afslaan een fietser bijna overhoop rijd wat nooit goed is.
Dus weet je het niet meer, gewoon rijden en doen wat jiij denk dat het beste is je zal zelf horen of je het goed doet of niet
  woensdag 8 april 2009 @ 10:33:47 #89
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_67820838
Ja dat maakt die lui echt geen flikker uit. Die willen je gewoon een half uurtje zelfstandig zien rijden. tegen mij zei die man ook, hier gaan we links en dan meteen weer rechts. (dat was dan mijn cluster ) en ik ging na de links meteen rechtdoor. Toen zei die 'hey ik wou toch links ' en ik zei 'ow dan ga ik hier wel links ' Nja geen probleem
  Moderator woensdag 8 april 2009 @ 10:36:17 #90
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_67820916
Nee, hij wou na links rechtsaf !

Naja, boeiend. Pasje heb ik nu ~ 1,5 jaar
pi_67822129
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:00 schreef Renesite het volgende:
Best pittige opdracht, heb jaren in Groningen gewoond en met al die studenten daar en dan helemaal naar de V&D rijden, ik ben blij dat ik in Leeuwarden moet afrjiden
  Moderator woensdag 8 april 2009 @ 11:34:21 #92
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_67822915
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:12 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Best pittige opdracht, heb jaren in Groningen gewoond en met al die studenten daar en dan helemaal naar de V&D rijden, ik ben blij dat ik in Leeuwarden moet afrjiden
Het was een van mijn laatste lessen. Ik vroeg hem dus ook: mag ik het mezelf ook moeilijk maken?
Wat dan? zei hij.
Ja, ik ken dat verkeersplein nog niet helemaal goed, en ik wil hem nog een keer 3-kwart doen.
Dus ik via de snelweg Drachten>Groningen de ringweg op, bij het Hoendiep eraf, centrum in, linksaf Friesestraatweg op, rechtsaf Kraneweg, brugje over bij de visserstraat, diepenring, rechtsaf de ebbingestraat in

Foutloos !
pi_67824350
Jaa, mijn theorie gehaald! 3 fouten! en 7 in de gevaarlijke situaties...
  woensdag 8 april 2009 @ 14:08:22 #94
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_67828150
Hell yeah!

GESLAAGD het was nipt volgens de examinator, koos 2 keer de verkeerde rijbaan (had rechts moeten staan ipv links), maar hij vond dat ik het goed had opgelost

Beide in 1 keer gehaald, theorie in Januari en nu dus het examen zelf,

Ik ben zo verschrikkelijk blij!
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_67828487
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:20 schreef SoulThief het volgende:
Ik heb vorige week mijn rijbewijs gehaald, precies een week geleden nu.

Ik moet eerlijk zeggen ik was dood nerveus, het zou al de derde keer zijn en mijn theorie was alweer bijna verlopen en zou ik hem dus op de 'nieuwe' manier moeten doen.
Ik heb me zeker twee weken van te voren druk zitten maken, omdat ik toch vaak kleine foutjes maakte die ik eigenlijk niet meer hoorde te maken.

Al met al, lekker weer -- wat moed ingespoten gekregen door mijn moeder en met een coole zonnebril op ging ik maar eens lekker voorrijden.
Tot mijn werkelijke verbazing voelde ik mezelf geheel op m'n gemak alles ging harstikke soepel en lekker 'smooth' ik was rustig en het leek net alsof ik al jaren rij ervaring had.

Maarja het voorrijden duurt natuurlijk ook geen jaren dus ik moest me maar eens melden bij het CBR, hart in mijn keel bonkende kop, want ja --- nu niet slagen zou niet alleen een vernedering zijn maar ook een aanslag op de portemonnee maar ook m'n theorie zou ik waarschijnlijk overnieuw moeten doen.

*zucht*

Ik ga dus naar boven (CBR - Barendrecht) en nou --- what are the odds? Ik heb gewoon dezelfde examinator als laatste keer (WTF!).
Gelukkig wist ik mij nog te herrineren wat ik de laatste keer fout deed dus het zou me niet nog een keer overkomen.
Anyways, hop de wagen is en lekker rijden, de eerste 5 minuten voelde ik me nogal zenuwslopend afwezig --- ik wou alles 'te' goed doen.
Toen ik mijn eerste speciale verrichting moest doen stond hij al op de rem, maar excuseerde zich en zei dat er genoeg ruimte was.

Kortom lekker doorrijden, de fietser voorrang geven, de auto van links voorrang gegeven, en natuurlijk de oude dames lekker laten oversteken kortom, ik was king op dat moment.
Na 20 minuten terug bij het CBR (als eerste) en jawel geslaagd!.

Het enige wat ik eruit heb gelaten is dat ik een ibuprophen heb geslikt nog voordat ik ging rijden.
Dus misschien wordt je iets rustiger van ibuprophen.

Kortom, als je zenuwachtig bent, lekker doen des te sneller ben je ervanaf als je het probeerd tegen te houden zal je er juist op het verkeerde moment weer last van krijgen en dat zuigt echt 'monkey balls'
Ibuprophen? Whats the point? Dat is toch een pijnstiller, of herriner ik het me verkeerd..
Morgenvroeg op ben nu al zenuwachtig.. Vorige keer keek ik niet genoeg blijkbaar.
pi_67833407
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:18 schreef Valyx het volgende:

[..]

Ibuprophen? Whats the point? Dat is toch een pijnstiller, of herriner ik het me verkeerd..
Morgenvroeg op ben nu al zenuwachtig.. Vorige keer keek ik niet genoeg blijkbaar.
I dunno echt niet, weet niet eens of het werkt xD
Maar da's het enige wat ik zou kunnen verzinnen wat werkt, een aardappel in m'n zak werkte in iedergeval niet .

Veel succes!!
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:33 schreef aaipod het volgende:
Ja dat maakt die lui echt geen flikker uit. Die willen je gewoon een half uurtje zelfstandig zien rijden. tegen mij zei die man ook, hier gaan we links en dan meteen weer rechts. (dat was dan mijn cluster ) en ik ging na de links meteen rechtdoor. Toen zei die 'hey ik wou toch links ' en ik zei 'ow dan ga ik hier wel links ' Nja geen probleem
Gewoon nonchalant zeggen "Ja, dat kan best maar wie zit er achter het stuur" dat zou zo verschrikkelijk tof zijn xD
pi_67836606
ik ga dalijk bellen, zag hem net 2x rijden.. yeaj!

Ook maar voor het rijden een lijntje Ibo nemen hahaha nee kan best zijn dat (omdat je zeker koppijn had van stress) dat het daartegen geholpen heeft en dus alles goed voelde en je je dus eigleijk normaal voelde, terwijl je nu je geslaagd bent denkt dat de oorzaak als gevolg hiermee in verband wordt gebracht

Wahaha sorry
pi_67837389
Volgende week woensdag me eerste les!! jeuj
  woensdag 8 april 2009 @ 20:40:00 #99
246179 Hondenfluitje
pi_67841429
Vanmiddag weer anderhalf uur gelest Ging aardig goed, ben 2 politieauto's met zwaailicht en sirene tegen gekomen.

1 als tegenligger en de ander reed eventjes achter me, bleef gewoon lekker rustig Maar aan de andere kant van de rijbaan waren dus 4 auto's op elkaar gebotst Kan gebeuren he
pi_67845114
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:28 schreef pinquit het volgende:
ik zit alweer aan de 37 lessen en ik ben er nog lang niet
moeite met zelfverzekerd rijden, wacht te lang en maak nogal es wat fouten.
Hier hetzelfde Ben af en toe veel te afwachtend..
Al hoewel het vanmiddag wel weer beter ging.
  Moderator woensdag 8 april 2009 @ 22:13:54 #101
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_67845560
43 lessen gehad... soit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')