Ik mag woensdag om 1 uur, zijn de kinderen ook net uit school.quote:Op maandag 30 maart 2009 12:54 schreef rene90 het volgende:
[..]
In a'dam moesten de kinderen dacht ik 13.30 weer op school zijn dus met die tijd ben je niet veel beter uit. Maar enerzijds kan het een voordeel hebben, je weet dat je kinderen kan tegenkomen dus je let waarschijnlijk net even wat scherper op.
Een tip; normale ritme vasthouden, en gewoon iets doen met iemand zodat je er niet over na hoeft te denken. Lekker gaan sporten of weet ik het. Strandwandeling of iets
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 30 maart 2009 13:38 schreef Crazy Harry het volgende:
Ontdek dit topic pas net, maar afgelopen vrijdag dus geslaagd
In de omgeving Waalwijk kan ik iedereen rijschool van der Ven aanraden.
Superstreng, maar daar leer je het dus wel van.
Yep, vooral niet naar tips van anderen luisteren (deed ik toch al nietquote:
Ik zal ook niet op advies van iemand rare taferelen gaan uithalen ofzoquote:Op maandag 30 maart 2009 16:04 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Yep, vooral niet naar tips van anderen luisteren (deed ik toch al niet) maar enkel naar je instructeur luisteren.
Tips van anderen zijn goed bedoeld maar heb je niks aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je zo onzeker bent slaag je nooit!quote:Op maandag 30 maart 2009 20:48 schreef jappas het volgende:
Zo, vanavond van 6 tot 7 nog eventjes een les gehad, en morgen nog een half uurtje voortijd even inrijden.
Ik denk dat als ik morgen zoals vanavond ga rijden dat ik niet slaag. Ik was nogal aan het kloten met m'n binnenspiegel (slecht kijken, alleen buiten en naast me). En met het invoegen niet op tijd naar links kijken, terwijl ik al veel meer voor informatie zou kunnen krijgen. Verder ben ik om om te keren maar even over een parkeerplaats gereden. Wees m'n instructeur me er even op dat dat geen bijzondere verrichting was. Tsja, ik wilde gewoon keren en bocht achteruit had ik al gedaan. Daarna alsnog maar nog een keer gekeerd middels een halve draai
.
Heel veel succes alvast!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:48 schreef jappas het volgende:
, Nog iets meer dan 3 uurtjes wachten en ik heb niks te doen. Kan ik me heerlijk druk maken. Straks ook m'n leraar nog maar even vragen of hij nog tips heeft tegen zenuwachtigheid. Het is ook erger dan de vorige keer :/.
Ik kwam eergisterenavond gewoon ècht niet in slaapquote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:08 schreef jappas het volgende:
Dankje, gisteren had ik er nog niet heel veel last van. Ja, ook al wel iets. Ik heb vanmiddag voortijd nog een half uurtje inrijden en nog even onder de motorkap kijken, dat ik dat iig weer ff weet
.
Jij ook alvast veel succes vanmiddag/morgen hé!
Het kan wel, maar ik zou het niet doen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:36 schreef Kahlen het volgende:
Weet iemand hier of je al een auto kan kopen als je nog niet je rijbewijs hebt? Ik heb rond de 6000 euro en wil daarvoor gaan autoshoppen, maar heb nog niet mijn examen gedaan (doe het wel binnenkort, vrijdag gaan ze datum prikken).
Ik meen dat je een rijbewijs moet hebben omdat de auto anders niet op je naam gezet kan worden?
Nee, in Heerenveen.quote:
Het gaat em dan alleen om de auto zelf, het is geen regelquote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:14 schreef Kahlen het volgende:
Op youtube kan je trouwens rijlessen vinden, echt grappig :
Als ik dat zou flikken bij mijn instructeur (sturen terwijl de auto stilstaat) gaat hij helemaal flippen, daar kan hij echt niet tegen. Moet je dat doen als je parkeert op een heuvel?
http://www.dumpert.nl/med(...)oet_haar_rijles.htmlquote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:25 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
FUCK IT FUCK IT! hahahaha, er is toch ook een andere versie van die met die vrouwhaha prachtig.
Die moet je maar op de weg tegenkomen, ''verschakeld'' ze zich, zit je erachterop.quote:Op woensdag 1 april 2009 11:12 schreef Kahlen het volgende:
[..]
http://www.dumpert.nl/med(...)oet_haar_rijles.html
![]()
Dat stuk rond 01:00 minuten, mijn god hahaaha
Ik heb natuurlijk wel al ruim 20 lessen achter de rug. Ik zou als beginner niet snel een spoedcursus gaan doen.quote:Op donderdag 2 april 2009 15:29 schreef DJKoster het volgende:
Je bent geen vlotte leerling maar toch wil je een spoedcursus gaan doen? Lijkt me niet verstandig..
Met 3 uur per week haal je hem ook wel voor de zomer![]()
Wattefak 11 MEI!? Das meer dan een maand :S.quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:50 schreef MaatjeTho het volgende:
Damn vandaag na 33 uur voor eerste keer opgeweest... Niet ver genoeg voor me uitgekeken bij het verlaten van 30 zones voornamelijk en het parkeren ging superslecht. Had niet verwacht dat zakken zo kut zou voelen, kan pas 11 mei weer op dus helemaal zuur, vooral omdat het lessen gister en eergister vrijwel vlekkeloos ging...
Kut
Ik vond persoonlijk theorie veel makkelijker leren via een boekje dan via cd of internet. Bij de cd die ik had en de sites die ik gebruikte duurde het laden en wachten op de volgende vraag vaak vrij lang, of het kostte geld, of ik kreeg vaak dezelfde vragen. Ik gebruikte zo'n boek van Verjoo, met iets van 400 of 500 vragen.quote:Op zondag 5 april 2009 17:51 schreef elby1988 het volgende:
ZO, kom me ook maar even melden!
Woensdag allereerst mijn theorie! Heeft iemand daar nog sites voor voor gratis vragen? Het is namelijk zo dat ik het idee heb dat ik vaak dezelfde vragen maak op mijn cdtje
Woensdag ook meteen mijn 12 (uur) les.. Hij zegt dat ik goed vooruit ga, en dat ik waarschijnlijk minder lessen nog heb dan mijn pakket! Hopen dat ik mijn theorie dus snel haal, anders kunnen ze moeilijk iets aanvragen... Spannend!
http://btjunkie.org/torre(...)baa5ba2eaf311b3272cdquote:Op zondag 5 april 2009 17:51 schreef elby1988 het volgende:
ZO, kom me ook maar even melden!
Woensdag allereerst mijn theorie! Heeft iemand daar nog sites voor voor gratis vragen? Het is namelijk zo dat ik het idee heb dat ik vaak dezelfde vragen maak op mijn cdtje
Woensdag ook meteen mijn 12 (uur) les.. Hij zegt dat ik goed vooruit ga, en dat ik waarschijnlijk minder lessen nog heb dan mijn pakket! Hopen dat ik mijn theorie dus snel haal, anders kunnen ze moeilijk iets aanvragen... Spannend!
Nee, geld terug krijg je nooit bij rijscholen. Althans dat is mijn ervaring bij 2 rijscholen waar ik geld terug wilde hebben omdat ik ging verhuizen.quote:Op maandag 6 april 2009 10:57 schreef SLP_ het volgende:
Ik heb een vraagje; stel ik koop een pakket met 20 lessen, maar na 13 lessen blijkt dat ik alles al kanKan je dan geld terugkrijgen of niet?
Bij een 10 lessen pakket krijg ik dan 1 les gratis, 40 euro.quote:Op maandag 6 april 2009 11:10 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Nee, geld terug krijg je nooit bij rijscholen. Althans dat is mijn ervaring bij 2 rijscholen waar ik geld terug wilde hebben omdat ik ging verhuizen.
Maar je mag willen dat je met 13 lessen mag afrijden
Ik heb geen pakket genomen omdat het voordeel echt tegenviel (afgezet tegen lessen los kopen). Informeer bij je rijschool of je korting krjigt als je 10 lessen tegelijk betaald (bijv. 375 euro ipv 400 euro).
Als je de auto gaat overschrijven dan wordt er naar je rijbewijs gevraagd...quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:36 schreef Kahlen het volgende:
Weet iemand hier of je al een auto kan kopen als je nog niet je rijbewijs hebt? Ik heb rond de 6000 euro en wil daarvoor gaan autoshoppen, maar heb nog niet mijn examen gedaan (doe het wel binnenkort, vrijdag gaan ze datum prikken).
Ik meen dat je een rijbewijs moet hebben omdat de auto anders niet op je naam gezet kan worden?
Afstand houden daar letten ze heel erg op!quote:Op maandag 6 april 2009 11:51 schreef Frankii het volgende:
Net mn 40ste les gehad, tevens ook mn laatste les. Volgende week donderdag afrijden!Enige wat fout ging vandaag (in 2 uur) was dat ik 2 rechter zijstraten niet inkeek en een keer een andere auto te weinig ruimte gaf in een smalle straat.
Is deze repesentatief voor een normaal examen? want deze is niet zo heel lastig..quote:Op maandag 6 april 2009 00:37 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
http://btjunkie.org/torre(...)baa5ba2eaf311b3272cd
Bij mij krijg je dan gewoon in verhouding je geld terug.. Gewoon vragen... Staat het er niet zal het wel niet zo zijnquote:Op maandag 6 april 2009 10:57 schreef SLP_ het volgende:
Ik heb een vraagje; stel ik koop een pakket met 20 lessen, maar na 13 lessen blijkt dat ik alles al kanKan je dan geld terugkrijgen of niet?
Bij mij was het eerst van "Weet je waar het ziekenhuis zit? Rij daar maar naartoe." en dan vervolgens rechts of links en anders rechtdoor. En daarna was het "Ga maar richting Zwolle tot ik wat anders zeg."quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:34 schreef Kahlen het volgende:
Naar orientatiepunt rijden ging niet helemaal lekker, kwam wegafzetting tegen en sloeg af, maar wist daar de weg niet en reed de verkeerde kant op en dat vond mijn instructeur niet zo, maar hij moet gewoon niet zo zeuren. Ik vind het maar niks, die orientatieopdrachten, maar het is 99% zeker dat die komt op het examen vertelde de instructeur mij. Sinds een maand heeft hij op 9 van de 10 keer dat iemand moest afrijden gemerkt dat het CBR wil dat je dit doet, volgens hem is het een test van CBR Leeuwarden. Maar hoe ik mijn inzicht in de orientatie kan verbeteren? Ik vind kaartlezen al lastig...
Dat hoop ik maar, dat voetbalstadion is verrekte lastig omdat het in een volksbuurt ligt met heel veel onduidelijke weggetjes.quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:37 schreef Juicyhil het volgende:
Bij mij was het eerst van "Weet je waar het ziekenhuis zit? Rij daar maar naartoe." en dan vervolgens rechts of links en anders rechtdoor. En daarna was het "Ga maar richting Zwolle tot ik wat anders zeg."
Maar die orientatiepunten zijn variabel.
Waar heb jij examen gedaan? Ik krijg het idee , in iedergeval van mijn instructeur dat het in Leeuwarden allemaal erg streng is.quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:00 schreef aaipod het volgende:
Wat is een klusteropdracht in godsnaam?Ik heb vorige week mijn rijbewijs gehaald en heb geen idee waar jullie t allemaal over hebben met orientatiepunten en clusteropdrachten en omkeeropdrachten enz
Je moet gewoon in die auto gaan zitten en dan zegt die vent wel ken je dit? ja? ow rij daar maar even heen. ff parkeren hier. ga hier maar even links. Nou rij maar weer naar het CBR, het zal allemaal wel
Tip: probeer nu te oefenen met het nadenken over je fouten en probeer het gelijk los te laten. Als je op je examen erover gaat nadenken gaat alles echt mis achter elkaar en dat is zonde. Ik heb dat vandaag geprobeerd en het lukte wel redelijk, na 2 bochten had ik het weggestopt en kon ik weer prima opletten.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:54 schreef GotenSSJ het volgende:
Had vandaag ook een clusteropdracht:
Links, kruispunt rechts, rotonde 3/4 rond richting Rotterdam, snelweg op, afslag Hoogvliet eraf, bij de McDonalds links en daar een stopproef.
Ging bij punt 3 een beetje mis, daarna ging de hele clusteropdracht eigenlijk klote omdat ik aan mijn fout zat te denken ipv verstand op 0 en weer opletten waar ik nu eigenlijk heen moest
Het is in het begin ook een kunst om voor de bocht al in de 2 te zittenquote:Op dinsdag 7 april 2009 22:06 schreef Ireentje het volgende:
Maar vooral als ik moet wegrijden bij een stoplicht vind ik het beetje eng om hard weg te rijden, en dan vervolgens in de bocht moet schakelen naar de 2 en ook nog goed de bocht door sturen.
Mwah die cluster opdrachten vallen heus mee, het is echt niet dat je 15 verschillende taken hoeft te onthouden, daarbij komt ook nog, het maakt niets uit of je het verkeerd doet of whatever, ik moest op een rotonde links af en ik wou links af een straat in.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:00 schreef Renesite het volgende:
Ben ik blij dat ik die klusteropdrachten niet heb gehad. Ik had wel de opdracht om naar de V&D in het centrum te rijden vanaf mijn huis, dat is toch zeker 20minuutjes. Aangezien ik in Groningen bekend was/ben kan je het beschouwen als een kluster opdracht.
Best pittige opdracht, heb jaren in Groningen gewoond en met al die studenten daar en dan helemaal naar de V&D rijden, ik ben blij dat ik in Leeuwarden moet afrjidenquote:Op dinsdag 7 april 2009 23:00 schreef Renesite het volgende:
Ben ik blij dat ik die klusteropdrachten niet heb gehad. Ik had wel de opdracht om naar de V&D in het centrum te rijden vanaf mijn huis, dat is toch zeker 20minuutjes. Aangezien ik in Groningen bekend was/ben kan je het beschouwen als een kluster opdracht.
Het was een van mijn laatste lessen. Ik vroeg hem dus ook: mag ik het mezelf ook moeilijk maken?quote:Op woensdag 8 april 2009 11:12 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Best pittige opdracht, heb jaren in Groningen gewoond en met al die studenten daar en dan helemaal naar de V&D rijden, ik ben blij dat ik in Leeuwarden moet afrjiden
Ibuprophen? Whats the point? Dat is toch een pijnstiller, of herriner ik het me verkeerd..quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:20 schreef SoulThief het volgende:
Ik heb vorige week mijn rijbewijs gehaald, precies een week geleden nu.
Ik moet eerlijk zeggen ik was dood nerveus, het zou al de derde keer zijn en mijn theorie was alweer bijna verlopen en zou ik hem dus op de 'nieuwe' manier moeten doen.
Ik heb me zeker twee weken van te voren druk zitten maken, omdat ik toch vaak kleine foutjes maakte die ik eigenlijk niet meer hoorde te maken.
Al met al, lekker weer -- wat moed ingespoten gekregen door mijn moeder en met een coole zonnebril op ging ik maar eens lekker voorrijden.
Tot mijn werkelijke verbazing voelde ik mezelf geheel op m'n gemak alles ging harstikke soepel en lekker 'smooth' ik was rustig en het leek net alsof ik al jaren rij ervaring had.
Maarja het voorrijden duurt natuurlijk ook geen jaren dus ik moest me maar eens melden bij het CBR, hart in mijn keel bonkende kop, want ja --- nu niet slagen zou niet alleen een vernedering zijn maar ook een aanslag op de portemonnee maar ook m'n theorie zou ik waarschijnlijk overnieuw moeten doen.
*zucht*
Ik ga dus naar boven (CBR - Barendrecht) en nou --- what are the odds? Ik heb gewoon dezelfde examinator als laatste keer (WTF!).
Gelukkig wist ik mij nog te herrineren wat ik de laatste keer fout deed dus het zou me niet nog een keer overkomen.
Anyways, hop de wagen is en lekker rijden, de eerste 5 minuten voelde ik me nogal zenuwslopend afwezig --- ik wou alles 'te' goed doen.
Toen ik mijn eerste speciale verrichting moest doen stond hij al op de rem, maar excuseerde zich en zei dat er genoeg ruimte was.
Kortom lekker doorrijden, de fietser voorrang geven, de auto van links voorrang gegeven, en natuurlijk de oude dames lekker laten oversteken kortom, ik was king op dat moment.
Na 20 minuten terug bij het CBR (als eerste) en jawel geslaagd!.
Het enige wat ik eruit heb gelaten is dat ik een ibuprophen heb geslikt nog voordat ik ging rijden.
Dus misschien wordt je iets rustiger van ibuprophen.
Kortom, als je zenuwachtig bent, lekker doen des te sneller ben je ervanaf als je het probeerd tegen te houden zal je er juist op het verkeerde moment weer last van krijgen en dat zuigt echt 'monkey balls'
I dunno echt niet, weet niet eens of het werkt xDquote:Op woensdag 8 april 2009 14:18 schreef Valyx het volgende:
[..]
Ibuprophen? Whats the point? Dat is toch een pijnstiller, of herriner ik het me verkeerd..![]()
Morgenvroeg opben nu al zenuwachtig.. Vorige keer keek ik niet genoeg blijkbaar.
Gewoon nonchalant zeggen "Ja, dat kan best maar wie zit er achter het stuur" dat zou zo verschrikkelijk tof zijn xDquote:Op woensdag 8 april 2009 10:33 schreef aaipod het volgende:
Ja dat maakt die lui echt geen flikker uit. Die willen je gewoon een half uurtje zelfstandig zien rijden. tegen mij zei die man ook, hier gaan we links en dan meteen weer rechts. (dat was dan mijn cluster) en ik ging na de links meteen rechtdoor. Toen zei die 'hey ik wou toch links
' en ik zei 'ow dan ga ik hier wel links
' Nja geen probleem
Hier hetzelfdequote:Op maandag 6 april 2009 11:28 schreef pinquit het volgende:
ik zit alweer aan de 37 lessenen ik ben er nog lang niet
![]()
moeite met zelfverzekerd rijden, wacht te lang en maak nogal es wat fouten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |