abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67790877
Het maakt echt geen flikker uit als je zon orientatiepunt niet vind hoor, ook als je clusteropdrachten niet onthoudt is dat niet erg. Het gaat er puur om hoe je zelfstandig rijdt, die opdrachtjes zijn voor de examinatoren gewoon hulpmiddeltjes om jou zelfstandig te laten rijden. Als je het niet vind, of de verkeerde kant op gaat dan springt de examinator wel in als hij heeft gezien hoe je zelfstandig rijdt.
I am the Milkman! My milk is delicious!
pi_67791365
Cluseropdracht onthouden ging wel goed, is trouwens minimaal 3 en maximaal 5 keer afslaan (wat je dus moet onthouden, ik had bijv. 4 keer links en 1 keer rechts als opdracht).
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  dinsdag 7 april 2009 @ 13:54:20 #78
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_67792586
Had vandaag ook een clusteropdracht:
Links, kruispunt rechts, rotonde 3/4 rond richting Rotterdam, snelweg op, afslag Hoogvliet eraf, bij de McDonalds links en daar een stopproef.

Ging bij punt 3 een beetje mis, daarna ging de hele clusteropdracht eigenlijk klote omdat ik aan mijn fout zat te denken ipv verstand op 0 en weer opletten waar ik nu eigenlijk heen moest
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  dinsdag 7 april 2009 @ 14:00:28 #79
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_67792807
Wat is een klusteropdracht in godsnaam? Ik heb vorige week mijn rijbewijs gehaald en heb geen idee waar jullie t allemaal over hebben met orientatiepunten en clusteropdrachten en omkeeropdrachten enz Je moet gewoon in die auto gaan zitten en dan zegt die vent wel ken je dit? ja? ow rij daar maar even heen. ff parkeren hier. ga hier maar even links. Nou rij maar weer naar het CBR, het zal allemaal wel
  dinsdag 7 april 2009 @ 14:03:32 #80
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_67792933
Ow en hij zei ook nog, als je het nou niet weet dan vraag je het maar even hoor. Nja dat heb ik ook gedaan. "Is rechts sneller of kan ik beter hier rechtdoor?" "mwa, doe maar rechtdoor" "okeujj"
pi_67803077
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 14:00 schreef aaipod het volgende:
Wat is een klusteropdracht in godsnaam? Ik heb vorige week mijn rijbewijs gehaald en heb geen idee waar jullie t allemaal over hebben met orientatiepunten en clusteropdrachten en omkeeropdrachten enz Je moet gewoon in die auto gaan zitten en dan zegt die vent wel ken je dit? ja? ow rij daar maar even heen. ff parkeren hier. ga hier maar even links. Nou rij maar weer naar het CBR, het zal allemaal wel
Waar heb jij examen gedaan? Ik krijg het idee , in iedergeval van mijn instructeur dat het in Leeuwarden allemaal erg streng is.

Een clusteropdracht is gewoon een stel opdrachten achter elkaar, bijv. je moet 3 keer linksaf, 1 keer rechtsaf en dan bij het stoplicht rechtdoor en daar parkeren.

Een orientatiepunt heb jij ook gehad op je examen (rijd maar naar het cbr). Meestal zie je orientatiepunten liggen, bijv. een kerktoren of een voetbalstadion (lampen). Je krijgt dan te horen: probeer daar maar te komen. Maar dat kan dus ook het CBR zijn.

Omkeeropdracht is gewoon speciale verrichting, maak een halve draai.
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 13:54 schreef GotenSSJ het volgende:
Had vandaag ook een clusteropdracht:
Links, kruispunt rechts, rotonde 3/4 rond richting Rotterdam, snelweg op, afslag Hoogvliet eraf, bij de McDonalds links en daar een stopproef.

Ging bij punt 3 een beetje mis, daarna ging de hele clusteropdracht eigenlijk klote omdat ik aan mijn fout zat te denken ipv verstand op 0 en weer opletten waar ik nu eigenlijk heen moest
Tip: probeer nu te oefenen met het nadenken over je fouten en probeer het gelijk los te laten. Als je op je examen erover gaat nadenken gaat alles echt mis achter elkaar en dat is zonde. Ik heb dat vandaag geprobeerd en het lukte wel redelijk, na 2 bochten had ik het weggestopt en kon ik weer prima opletten.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67806483
Yey ik heb werk over tijdje dus krijg een dezer dagen me schema voor dan, dus kan nu al beginnen met afspraak maken voor me 1ste les.
Zit alleen 1 week tussen heb ik begrepen dus hopelijk over 2 weken 1ste rijles
pi_67807054
Ik begin vrijdag met lessen
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:20:42 #84
251441 SoulThief
Nom Nom Nom
pi_67808169
Ik heb vorige week mijn rijbewijs gehaald, precies een week geleden nu.

Ik moet eerlijk zeggen ik was dood nerveus, het zou al de derde keer zijn en mijn theorie was alweer bijna verlopen en zou ik hem dus op de 'nieuwe' manier moeten doen.
Ik heb me zeker twee weken van te voren druk zitten maken, omdat ik toch vaak kleine foutjes maakte die ik eigenlijk niet meer hoorde te maken.

Al met al, lekker weer -- wat moed ingespoten gekregen door mijn moeder en met een coole zonnebril op ging ik maar eens lekker voorrijden.
Tot mijn werkelijke verbazing voelde ik mezelf geheel op m'n gemak alles ging harstikke soepel en lekker 'smooth' ik was rustig en het leek net alsof ik al jaren rij ervaring had.

Maarja het voorrijden duurt natuurlijk ook geen jaren dus ik moest me maar eens melden bij het CBR, hart in mijn keel bonkende kop, want ja --- nu niet slagen zou niet alleen een vernedering zijn maar ook een aanslag op de portemonnee maar ook m'n theorie zou ik waarschijnlijk overnieuw moeten doen.

*zucht*

Ik ga dus naar boven (CBR - Barendrecht) en nou --- what are the odds? Ik heb gewoon dezelfde examinator als laatste keer (WTF!).
Gelukkig wist ik mij nog te herrineren wat ik de laatste keer fout deed dus het zou me niet nog een keer overkomen.
Anyways, hop de wagen is en lekker rijden, de eerste 5 minuten voelde ik me nogal zenuwslopend afwezig --- ik wou alles 'te' goed doen.
Toen ik mijn eerste speciale verrichting moest doen stond hij al op de rem, maar excuseerde zich en zei dat er genoeg ruimte was.

Kortom lekker doorrijden, de fietser voorrang geven, de auto van links voorrang gegeven, en natuurlijk de oude dames lekker laten oversteken kortom, ik was king op dat moment.
Na 20 minuten terug bij het CBR (als eerste) en jawel geslaagd!.

Het enige wat ik eruit heb gelaten is dat ik een ibuprophen heb geslikt nog voordat ik ging rijden.
Dus misschien wordt je iets rustiger van ibuprophen.

Kortom, als je zenuwachtig bent, lekker doen des te sneller ben je ervanaf als je het probeerd tegen te houden zal je er juist op het verkeerde moment weer last van krijgen en dat zuigt echt 'monkey balls'
It's your world, I just live in it.
pi_67809944
Ik heb nu 4 rijlessen gehad, ben vorige week maandag begonnen.
Eerste rijles was ik best zenuwachtig, maar ging al snel over. Het viel reuze mee, had het eigenlijk veel erger verwacht. Moest direct alles al doen, schakelen, gassen, remmen en schakelen
Maar vooral als ik moet wegrijden bij een stoplicht vind ik het beetje eng om hard weg te rijden, en dan vervolgens in de bocht moet schakelen naar de 2 en ook nog goed de bocht door sturen. Mijn 2e rijles was ik namelijk twee keer achter elkaar heel hard door de bocht gegaan (liet koppeling te snel opkomen), bijna *boem* lantaarnpaal, waar ik nogal van geschrokken was
En die auto stottert soms nog een beetje als ik schakel, verder lukt het wel redelijk.
Maar dat lijkt me wel redelijk voor mijn 4 rijlessen? Heb namelijk geen idee hoe 'goed' ik rijd vergeleken met anderen. Iemand ook rond de 4 rijlessen?
Amor omnia vincit
pi_67810475
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:06 schreef Ireentje het volgende:
Maar vooral als ik moet wegrijden bij een stoplicht vind ik het beetje eng om hard weg te rijden, en dan vervolgens in de bocht moet schakelen naar de 2 en ook nog goed de bocht door sturen.
Het is in het begin ook een kunst om voor de bocht al in de 2 te zitten
Als je dat onder controle hebt is het ook makkelijker omdat je dan alleen nog maar hoeft te sturen in de bocht.
  Moderator dinsdag 7 april 2009 @ 23:00:17 #87
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_67812445
Ben ik blij dat ik die klusteropdrachten niet heb gehad. Ik had wel de opdracht om naar de V&D in het centrum te rijden vanaf mijn huis, dat is toch zeker 20minuutjes. Aangezien ik in Groningen bekend was/ben kan je het beschouwen als een kluster opdracht.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_67820660
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:00 schreef Renesite het volgende:
Ben ik blij dat ik die klusteropdrachten niet heb gehad. Ik had wel de opdracht om naar de V&D in het centrum te rijden vanaf mijn huis, dat is toch zeker 20minuutjes. Aangezien ik in Groningen bekend was/ben kan je het beschouwen als een kluster opdracht.
Mwah die cluster opdrachten vallen heus mee, het is echt niet dat je 15 verschillende taken hoeft te onthouden, daarbij komt ook nog, het maakt niets uit of je het verkeerd doet of whatever, ik moest op een rotonde links af en ik wou links af een straat in.
Waarop hij zei dat we nog even rechtdoor gingen, waarop ik de rotonde wel nam zoals hij had geinstrueerd.
Kortom,

Je kan er niet op zakken tenzij je tijdens het verkeerd afslaan een fietser bijna overhoop rijd wat nooit goed is.
Dus weet je het niet meer, gewoon rijden en doen wat jiij denk dat het beste is je zal zelf horen of je het goed doet of niet
  woensdag 8 april 2009 @ 10:33:47 #89
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_67820838
Ja dat maakt die lui echt geen flikker uit. Die willen je gewoon een half uurtje zelfstandig zien rijden. tegen mij zei die man ook, hier gaan we links en dan meteen weer rechts. (dat was dan mijn cluster ) en ik ging na de links meteen rechtdoor. Toen zei die 'hey ik wou toch links ' en ik zei 'ow dan ga ik hier wel links ' Nja geen probleem
  Moderator woensdag 8 april 2009 @ 10:36:17 #90
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_67820916
Nee, hij wou na links rechtsaf !

Naja, boeiend. Pasje heb ik nu ~ 1,5 jaar
pi_67822129
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:00 schreef Renesite het volgende:
Best pittige opdracht, heb jaren in Groningen gewoond en met al die studenten daar en dan helemaal naar de V&D rijden, ik ben blij dat ik in Leeuwarden moet afrjiden
  Moderator woensdag 8 april 2009 @ 11:34:21 #92
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_67822915
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:12 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Best pittige opdracht, heb jaren in Groningen gewoond en met al die studenten daar en dan helemaal naar de V&D rijden, ik ben blij dat ik in Leeuwarden moet afrjiden
Het was een van mijn laatste lessen. Ik vroeg hem dus ook: mag ik het mezelf ook moeilijk maken?
Wat dan? zei hij.
Ja, ik ken dat verkeersplein nog niet helemaal goed, en ik wil hem nog een keer 3-kwart doen.
Dus ik via de snelweg Drachten>Groningen de ringweg op, bij het Hoendiep eraf, centrum in, linksaf Friesestraatweg op, rechtsaf Kraneweg, brugje over bij de visserstraat, diepenring, rechtsaf de ebbingestraat in

Foutloos !
pi_67824350
Jaa, mijn theorie gehaald! 3 fouten! en 7 in de gevaarlijke situaties...
  woensdag 8 april 2009 @ 14:08:22 #94
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_67828150
Hell yeah!

GESLAAGD het was nipt volgens de examinator, koos 2 keer de verkeerde rijbaan (had rechts moeten staan ipv links), maar hij vond dat ik het goed had opgelost

Beide in 1 keer gehaald, theorie in Januari en nu dus het examen zelf,

Ik ben zo verschrikkelijk blij!
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_67828487
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:20 schreef SoulThief het volgende:
Ik heb vorige week mijn rijbewijs gehaald, precies een week geleden nu.

Ik moet eerlijk zeggen ik was dood nerveus, het zou al de derde keer zijn en mijn theorie was alweer bijna verlopen en zou ik hem dus op de 'nieuwe' manier moeten doen.
Ik heb me zeker twee weken van te voren druk zitten maken, omdat ik toch vaak kleine foutjes maakte die ik eigenlijk niet meer hoorde te maken.

Al met al, lekker weer -- wat moed ingespoten gekregen door mijn moeder en met een coole zonnebril op ging ik maar eens lekker voorrijden.
Tot mijn werkelijke verbazing voelde ik mezelf geheel op m'n gemak alles ging harstikke soepel en lekker 'smooth' ik was rustig en het leek net alsof ik al jaren rij ervaring had.

Maarja het voorrijden duurt natuurlijk ook geen jaren dus ik moest me maar eens melden bij het CBR, hart in mijn keel bonkende kop, want ja --- nu niet slagen zou niet alleen een vernedering zijn maar ook een aanslag op de portemonnee maar ook m'n theorie zou ik waarschijnlijk overnieuw moeten doen.

*zucht*

Ik ga dus naar boven (CBR - Barendrecht) en nou --- what are the odds? Ik heb gewoon dezelfde examinator als laatste keer (WTF!).
Gelukkig wist ik mij nog te herrineren wat ik de laatste keer fout deed dus het zou me niet nog een keer overkomen.
Anyways, hop de wagen is en lekker rijden, de eerste 5 minuten voelde ik me nogal zenuwslopend afwezig --- ik wou alles 'te' goed doen.
Toen ik mijn eerste speciale verrichting moest doen stond hij al op de rem, maar excuseerde zich en zei dat er genoeg ruimte was.

Kortom lekker doorrijden, de fietser voorrang geven, de auto van links voorrang gegeven, en natuurlijk de oude dames lekker laten oversteken kortom, ik was king op dat moment.
Na 20 minuten terug bij het CBR (als eerste) en jawel geslaagd!.

Het enige wat ik eruit heb gelaten is dat ik een ibuprophen heb geslikt nog voordat ik ging rijden.
Dus misschien wordt je iets rustiger van ibuprophen.

Kortom, als je zenuwachtig bent, lekker doen des te sneller ben je ervanaf als je het probeerd tegen te houden zal je er juist op het verkeerde moment weer last van krijgen en dat zuigt echt 'monkey balls'
Ibuprophen? Whats the point? Dat is toch een pijnstiller, of herriner ik het me verkeerd..
Morgenvroeg op ben nu al zenuwachtig.. Vorige keer keek ik niet genoeg blijkbaar.
pi_67833407
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:18 schreef Valyx het volgende:

[..]

Ibuprophen? Whats the point? Dat is toch een pijnstiller, of herriner ik het me verkeerd..
Morgenvroeg op ben nu al zenuwachtig.. Vorige keer keek ik niet genoeg blijkbaar.
I dunno echt niet, weet niet eens of het werkt xD
Maar da's het enige wat ik zou kunnen verzinnen wat werkt, een aardappel in m'n zak werkte in iedergeval niet .

Veel succes!!
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:33 schreef aaipod het volgende:
Ja dat maakt die lui echt geen flikker uit. Die willen je gewoon een half uurtje zelfstandig zien rijden. tegen mij zei die man ook, hier gaan we links en dan meteen weer rechts. (dat was dan mijn cluster ) en ik ging na de links meteen rechtdoor. Toen zei die 'hey ik wou toch links ' en ik zei 'ow dan ga ik hier wel links ' Nja geen probleem
Gewoon nonchalant zeggen "Ja, dat kan best maar wie zit er achter het stuur" dat zou zo verschrikkelijk tof zijn xD
pi_67836606
ik ga dalijk bellen, zag hem net 2x rijden.. yeaj!

Ook maar voor het rijden een lijntje Ibo nemen hahaha nee kan best zijn dat (omdat je zeker koppijn had van stress) dat het daartegen geholpen heeft en dus alles goed voelde en je je dus eigleijk normaal voelde, terwijl je nu je geslaagd bent denkt dat de oorzaak als gevolg hiermee in verband wordt gebracht

Wahaha sorry
pi_67837389
Volgende week woensdag me eerste les!! jeuj
  woensdag 8 april 2009 @ 20:40:00 #99
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_67841429
Vanmiddag weer anderhalf uur gelest Ging aardig goed, ben 2 politieauto's met zwaailicht en sirene tegen gekomen.

1 als tegenligger en de ander reed eventjes achter me, bleef gewoon lekker rustig Maar aan de andere kant van de rijbaan waren dus 4 auto's op elkaar gebotst Kan gebeuren he
pi_67845114
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:28 schreef pinquit het volgende:
ik zit alweer aan de 37 lessen en ik ben er nog lang niet
moeite met zelfverzekerd rijden, wacht te lang en maak nogal es wat fouten.
Hier hetzelfde Ben af en toe veel te afwachtend..
Al hoewel het vanmiddag wel weer beter ging.
  Moderator woensdag 8 april 2009 @ 22:13:54 #101
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_67845560
43 lessen gehad... soit.
pi_67845884
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:34 schreef Renesite het volgende:
Dus ik via de snelweg Drachten>Groningen de ringweg op, bij het Hoendiep eraf, centrum in, linksaf Friesestraatweg op, rechtsaf Kraneweg, brugje over bij de visserstraat, diepenring, rechtsaf de ebbingestraat in

Foutloos !
Erg pittig, denk niet dat ik dat foutloos nadoe, zeker niet als het druk is.
  Moderator woensdag 8 april 2009 @ 22:48:13 #103
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_67847021
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:22 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Erg pittig, denk niet dat ik dat foutloos nadoe, zeker niet als het druk is.
Tuurlijk wel kleine aanmerkingen, maar zeker niet ingrijpjes of boze blikken. Ik had bijvoorbeeld een keertje extra over mijn schouder kunnen kijken of een spiegeltje meer tijdens het afslaan, maar het zorgde niet voor slechte situaties - meer voor de zekerheid die een instructeur erg graag wil zien. Dus in die zin was het wel foutloos te noemen !
pi_67856746
gister ook geslaagd
alleen zit t mooi kut met pasen nu.. normaal zou ik m vrijdag opgehaalt kunne hebben..
met normale aanvraag 20ste pas nu versneld gedaan dan maar. dinsdag a woensdag
  donderdag 9 april 2009 @ 12:46:14 #105
98259 mstr
Een jonge God!
pi_67860203
Ik mag de 22e afrijden (Utrecht)
pi_67860351
Ik wil graga mijn rijbewijs halen in Adam en ben op zoek naar een goede rijschool. Heeft iemand ervaring/veel verhalen gehoord? Iemand enig idee in welke richting ik moet zoeken? Alles is welkom.
pi_67870713
Laatst 1e proefles gehad waarbij instructeur me op pakket van 40 lessen schatte, vond zelf wel redelijk gaan, optrekken bij stoplichten vond ik het irritantste eigenlijk , ging bij wijze van alweer op rood voordat ik vooruit kwam .
Achteraf wou dat ik er eerder aan lessen begonnen was tis best leuk
Verstappen 0 WDC's
  donderdag 9 april 2009 @ 20:42:30 #108
167896 ExtremeBanaan
Nu extra krom.
pi_67876045
Zo, heb vandaag ook me eerste rijles gehad (een proefles). Vond het erg leuk! Moest alleen gas geven en sturen. Maar kreeg wel een compliment voor m'n gevoel voor sturen. Dus was best tevreden.

Morgen maar even bellen dat ik door wil gaan.

Woon in Utrecht en ga lessen met WOLF. Meer mensen die daar ervaring mee hebben?
pi_67913182
Ik ga dinsdag examen doen. Begin al vroeg met rijden, dus gelukkig hoef ik niet eerst een halve dag zenuwachtig zitten te zijn.
pi_67913749
Ik moet om 8 uur 's ochtends afrijden.. Dus dag van te voren laatste les, dan haalt hij me 's ochtends op om 7 uur, dan rijden we naar Zwolle (+/- 15 a 20 minuten), daar een beetje rijden en dan 10 voor 8 bij het CBR zijn.. Gelukkig les ik de komende lessen (en ook de afgelopen lessen vooral, dus ik ben het een beetje gewend) van 8 tot half 10.. Beetje aan de drukte gewend dus gelukkig.
  zondag 12 april 2009 @ 22:55:29 #111
56471 pinquit
oh my lama!
pi_67963312
ik heb dinsdag theorie-examen nieuwe stijl
iemand al gehad? ik ben met proefexamens echt zoo slecht in het verkeersinzicht gevaarherkenning heetda dus dat wordt nog wat. jammerdebammer. ik heb ook niet zoveel oefenvragen, bij elk maar 5.

[ Bericht 2% gewijzigd door pinquit op 12-04-2009 23:03:44 ]
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 12 april 2009 @ 22:59:48 #112
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67963495
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:55 schreef pinquit het volgende:
ik heb dinsdag theorie-examen nieuwe stijl
iemand al gehad? ik ben met proefexamens echt zoo slecht in het verkeersinzicht dus dat wordt nog wat. jammerdebammer. ik heb ook niet zoveel oefenvragen, bij elk maar 5.
Ik heb gehoord dat het wel meevalt, maar in elk geval heel veel succes!
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  zondag 12 april 2009 @ 23:06:27 #113
56471 pinquit
oh my lama!
pi_67963728
oh je mag bij de gewone theorie 5 fout hebben van de 40 en bij de gevaarherkenning 13(!) van de 25. dat moet lukken. hoop ik
pi_67970281
Gevaarherkenning lukt wel! gewoon beetje oefenen die, en dan weet je wel hoe het in zijn werk gaat..

Bij de theorie geldt: Goede leren = halen
  maandag 13 april 2009 @ 17:17:31 #115
56471 pinquit
oh my lama!
pi_67980059
mja. ik heb echt goed geleerd. maar ik ben toch bang we zullen het zien morgen!
pi_67980177
quote:
Op maandag 13 april 2009 17:17 schreef pinquit het volgende:
mja. ik heb echt goed geleerd. maar ik ben toch bang we zullen het zien morgen!
Het komt wel goed .. Ik heb hem afgelopen woensdag gedaan, hij was goed te doen.
  maandag 13 april 2009 @ 18:52:59 #117
167896 ExtremeBanaan
Nu extra krom.
pi_67982352
Hoe leren jullie voor de theorie? Gewoon uit een boek?
  maandag 13 april 2009 @ 18:53:24 #118
98259 mstr
Een jonge God!
pi_67982367
quote:
Op maandag 13 april 2009 18:52 schreef ExtremeBanaan het volgende:
Ik heb paar oefenexamens gedaan, wat ik écht niet wist opgezocht ik het boek.
En dat was het
pi_67983265
quote:
uit boek, toen oefenvragen gedaan. Totaal 30 uur aan besteed (meen ik). Vond het best lastig terwijl ik toch goed kan leren.

Met alleen het boek kom je er niet, oefenexamens zijn erg belangrijk.
  maandag 13 april 2009 @ 19:57:56 #120
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_67984051
quote:
Gewoon dat boekie ff doorlezen. Het zijn maar 100 pagina's ofzo meen ik.
  maandag 13 april 2009 @ 20:31:55 #121
167896 ExtremeBanaan
Nu extra krom.
pi_67985048
Dan ga ik eerdaags het theorieboek van VekaBest maar bestellen.
  maandag 13 april 2009 @ 21:08:23 #122
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_67986091
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:31 schreef ExtremeBanaan het volgende:
Dan ga ik eerdaags het theorieboek van VekaBest maar bestellen.
ik heb m hier wel liggen, voor 10e excl stuur ik m naar je op.
pi_67986413
Morgen mag ik weer. Alles gaat lekker behalve een aantal speciale verrichtingen. Hopelijk zie ik morgen het licht. En ik hoop dat ik morgen hoor wanneer ik examen moet doen (zou aangevraagd worden en sofinummer e.d. al doorgegeven) en hopelijk ligt mijn zonnebril nog in de auto (duur ding), was hem vorige keer vergeten...
pi_68001947
En hij is binnen!

Ik had wel mazzel, want de examinator bleek dezelfde persoon te zijn die ook m'n tussentijdse toets had afgenomen (relaxte gast ook) en daardoor kon hij duidelijk zien dat ik vooruitgang had geboekt sinds de vorige keer. Aan de buitencontrole hoefde ik ook nauwelijks meer iets te doen, dat had ie ook al wel gezien denk ik.
Het rijden op zich ging goed. Wel een paar kleine dingetjes waarbij ik even dacht oei, maar daar verder geen commentaar meer op gehad. Het grootste gedeelte van de tijd was het gewoon aanwijzingen volgen en later nog even de borden volgen en na nog een hele makkelijke situatiebevraging zat het er alweer op. De examinator en m'n instructrice hebben de hele tijd gezellig zitten praten, dus daar heb ik ook geen last van gehad.

Ben wel blij dat ik nu eindelijk van de rijlessen af ben en dat ik niet nog een keer theorie hoef te doen (vervalt morgen). En de anti-nervositeitsdruppels hebben ook goed geholpen.

dinsdag 14 april 2009 @ 15:42:10 #125
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_68008377
Gefeliciteerd Nepthys!

En ik heb de theorie vandaag gehaald! Jeuj!
Ik had 0 fouten bij het normale theoriegedeelte, en 5 bij gevaarherkenning. Wat me wel opviel was, dat het echte theorie-examen een stuk makkelijker was dan de oefen cd-roms (van Vekabest en Verjo).
The Police 08-06-2008
  dinsdag 14 april 2009 @ 15:52:57 #126
56471 pinquit
oh my lama!
pi_68008729
theorie gehaald
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:00:15 #127
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_68009005
Haha, jij ook al! Gefeliciteerd

Hoe vond je het examen?
The Police 08-06-2008
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:36:47 #128
56471 pinquit
oh my lama!
pi_68012497
waar heb je m gedaan?

ik vond het best moeilijk hoor. vooral het eerste gedeelte toch, t gevaarherkenning. ik zat op een gegeven moment echt te klunzen "wat doe ik toch allemaal " je had echt maar weinig tijd vond ik.
maar toch maar 5 ft
t theorie gedeelte vond ik makkelijk, dat kende ik ook gewoon wel. wel 2 ftjes gemaakt
pi_68012597
Jullie ook gefeliciteerd.
  dinsdag 14 april 2009 @ 18:02:51 #130
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_68013319
Ik heb de theorie in Heerlen gedaan. Er zaten een paar lui te vertellen dat ze er al voor de zesde keer waren en dat ze 12 fouten voor hun doen toch best wel goed vonden.
Bij gevaarherkenning had je inderdaad vrij weinig tijd per vraag, en bij een enkele vraag ontdekte ik tegen het einde van de tijd een niet onbelangrijk detail, maar toen was het al te laat om het te veranderen. Maar over het algemeen waren de situaties wel meteen vrij duidelijk (bijvoorbeeld een hele groep ganzen die aan het oversteken was, of een auto die achteruit uit een uitrit kwam aangereden, een paard dat je moest inhalen enz.)
Bij het gewone theoriegedeelte was ik verbaasd dat de vragen toch best makkelijk waren (ik had onder andere vragen over profieldiepte, of je iemand rechts over een doorgetrokken streep mocht inhalen, of drugs en medicijnen je rijgedrag beinvloeden, een paar voorrangsvragen, of het zinvol is om voordat je een paard inhaalt te toeteren , hoe je in moet voegen op de autosnelweg (meteen naar de meest linker strook of toch maar niet) enz.). De oefen cd-roms waren toch wat moeilijker.
The Police 08-06-2008
pi_68020839
proficiat nepthys! heb jij effe mazzel

ik heb morgen 1ste rijles
pi_68020910
bij het inhalen van een paard altijd toeteren, door het stellen van dit soort vreemde vragen krijg je nog gasten op de weg die dit gaan uitvoeren ook

Ik heb 28 mei examen, over 6 weken dus. Vind het wel lekker, kan ik nog wat oefenen.

Vandaag wel weer een gedoe: moest een parkeeropdracht doen (parkeer maar ergens in deze straat). Rijd ik vooruit en zet hem aan de linkerkant achter een auto neer en zeg: klaar. Is het niet goed en waarom dan niet? Omdat ik een stopopdracht deed?! Het moet niet gekker worden, ik stond prima. Maar bij een parkeeropdracht moet je kennelijk altijd achteruit rijden een stukje (bijv. netjes voor een auto achter je zetten). De instructeur had vorige week iemand die zakte omdat hij net als ik parkeerde en het als een stopopdracht deed.

Aandachtspuntje dus, al vind ik het gewoon kolder, maarja... ik wil wel in 1 keer slagen, dus dan maar even aan die regeltjes houden die echt nergens op slaan.

Afrijden is trouwens nu opeens 200 euro, dacht dat het 250 was, niet verkeerd.
  dinsdag 14 april 2009 @ 21:44:16 #133
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_68021026
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 21:41 schreef Kahlen het volgende:
bij het inhalen van een paard altijd toeteren, door het stellen van dit soort vreemde vragen krijg je nog gasten op de weg die dit gaan uitvoeren ook

Ik heb 28 mei examen, over 6 weken dus. Vind het wel lekker, kan ik nog wat oefenen.

Vandaag wel weer een gedoe: moest een parkeeropdracht doen (parkeer maar ergens in deze straat). Rijd ik vooruit en zet hem aan de linkerkant achter een auto neer en zeg: klaar. Is het niet goed en waarom dan niet? Omdat ik een stopopdracht deed?! Het moet niet gekker worden, ik stond prima. Maar bij een parkeeropdracht moet je kennelijk altijd achteruit rijden een stukje (bijv. netjes voor een auto achter je zetten). De instructeur had vorige week iemand die zakte omdat hij net als ik parkeerde en het als een stopopdracht deed.

Aandachtspuntje dus, al vind ik het gewoon kolder, maarja... ik wil wel in 1 keer slagen, dus dan maar even aan die regeltjes houden die echt nergens op slaan.

Afrijden is trouwens nu opeens 200 euro, dacht dat het 250 was, niet verkeerd.
Klopt, daar moet je wel op letten
Net zoals bij het omkeren, vond ik het eerst ook moeilijk want ik dacht dat ik het 'netjes' met steken moet doen. Maar je mag ook een halve draai maken bv.

Ze letten er trouwens ook op dat je het op een goede plek doet.
Als er ergens anders een ruimere plek is kunnen ze daar ook op gaan zeuren.
  woensdag 15 april 2009 @ 12:46:23 #134
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_68036728
Kijken ze bij het rijexamen ook naar voertuigcontrole (buitenkant) en bijvoorbeeld onder de motorkap? Heb daar na 20 lessen nog geen aandacht aan besteed... Stap eigenlijk altijd gewoon in, stoel, stuur & spiegels verzetten, lichten aan, en rijden maar?
Ik wens je een dolfijne dag
  woensdag 15 april 2009 @ 12:47:20 #135
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_68036758
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:46 schreef Pinterman het volgende:
Kijken ze bij het rijexamen ook naar voertuigcontrole (buitenkant) en bijvoorbeeld onder de motorkap? Heb daar na 20 lessen nog geen aandacht aan besteed... Stap eigenlijk altijd gewoon in, stoel, stuur & spiegels verzetten, lichten aan, en rijden maar?
Bij mij had ie het op de parkeerplaats van het CBR uitgeleg, 15 min voor het examen.
Maar motorkap niet.
Bandenspanning weer wel.
pi_68037572
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:47 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Bij mij had ie het op de parkeerplaats van het CBR uitgeleg, 15 min voor het examen.
Maar motorkap niet.
Bandenspanning weer wel.
even reminder voor mijzelf dat ik vraag of hij dit wat eerder kan doen. Heb niet veel zin om 15 minuten voor het examen opeens dingen te moeten leren, drink liever een bak koffie om te relaxen (al kan ik dan beter bier drinken , maar dat terzijde )
pi_68039569
Morgen rijexamen, gelukkig ben ik nu op mn werk dan denk ik er niet de hele tijd aan.

...ben best zenuwachtig
  woensdag 15 april 2009 @ 16:00:54 #138
167896 ExtremeBanaan
Nu extra krom.
pi_68042359
quote:
Op woensdag 15 april 2009 14:33 schreef Frankii het volgende:
Morgen rijexamen, gelukkig ben ik nu op mn werk dan denk ik er niet de hele tijd aan.

...ben best zenuwachtig
Succes! Ik heb overmorgen weer rijles.
pi_68047152
ik daijk me eerste, over 50 min, iemand nog snel wat tips??
wat moet ik me van eerste les voorstellen (zit nog een leerling achterin?) gezien 1:30 kennismaking?

grtz

Brandbier
pi_68051900
Op www.voertuigcontrole.nl kun je wel een handig overzicht vinden met aandachtspunten voor de buitencontrole, inclusief lampjes en onder de motorkap.
pi_68052631
Net gereden, ging aardig goed.. alleen dat gevoel met schakelen/koppeling zonder afgeleid te zijn: verkeer, moet ik nog onder knie krijgen.
  woensdag 15 april 2009 @ 21:12:55 #142
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_68052756
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:09 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
Net gereden, ging aardig goed.. alleen dat gevoel met schakelen/koppeling zonder afgeleid te zijn: verkeer, moet ik nog onder knie krijgen.
Dat is logisch bij de eerste les hehe. Het duurt nog wel even voordat je dat gevoel hebt maar als het eenmaal doorhebt is er ook niks meer aan. Vond je het leuk?
  woensdag 15 april 2009 @ 21:53:16 #143
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_68054247
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:09 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
ik mocht de eerste twee lessen alleen maar sturen
pi_68054722
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:53 schreef Plasterk het volgende:
ik mocht de eerste twee lessen alleen maar sturen
In "mijn" lesauto zitten maar 2 pedalen op de bijrijderstoel, dacht dat dit schakelen en remmen was, moest je zelf gas geven of heeft een lesauto bij de bijrijderstoel alleen een rem en gas en geen koppeling?

En kan iemand uitleggen welke manieren er nu zijn om een parkeeropdracht uit te voeren? Ik moet binnenkort (nouja, over 6 weken) examen doen en begrijp nog steeds niet helemaal waarom vooruit inparkeren zonder achteruitrijden geen goede parkeeropdracht is en mijn instructeur gaat flippen als ik dat vraag. Hij vindt dat ik teveel doordenk (kan er ook niks aan doen dat ik gestudeerd heb, hij heeft liever mensen met vmbo omdat die veel beter naar hem luisteren, die leren ook veel sneller met autorijden, maar dat zal ook wel omdat ik gewoon alles in twijfel trek en nadenk over dingen en dat is niet handig bij autorijden).

Dus als iemand het begrijpt en kan uitleggen?
pi_68055778
Bij een bijrijderstoel van een lesauto zit een koppeling en rempedaal.

Parkeeropdracht is inderdaad geen stopopdracht. Een parkeeropdracht is vooruit/achteruit in een vak, of fileparkeren
pi_68056657
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:12 schreef aaipod het volgende:

[..]

Dat is logisch bij de eerste les hehe. Het duurt nog wel even voordat je dat gevoel hebt maar als het eenmaal doorhebt is er ook niks meer aan. Vond je het leuk?
ben wel tevreden over rijschool want hij wist goed waar die over sprak. ook eerst binnen voorstellen enzo.

we zijn toen naar een dode plaats (fortuna stadion) gereden ofja hij ik alleen sturen, daar langzaam alles 1 voor 1 zelf geprobeerd.., het schakelen van de 1-2 ging telkens beter maar op grote weg had ik meer aandacht voor andere dingen als de koppeling juist gebruiken
het gekke was dat ik volgens mij overal heel rustig reed of lijkt dat maar zo?
kan niet wachten tot ik zelf kan rijden..

Alleen nog iets he, ik vond het moeilijk om te zien waar ik ong op weg zat zonder naar rechterbuitenspiegel te kijken het zicht naar voren/motorkap, andere autos die geparkeerd staan aan rechter weghelft.
ik zit liever links kort erlangs als rechts omdat ik links zelf kan kijken snap je?.

Mooie auto ook (Skoda Octavia zwart) en hij had een koppeling, rem en gas. HOAX

[ Bericht 3% gewijzigd door BrandBierMaaktGelukkig op 15-04-2009 23:12:31 ]
pi_68061321
Gisteren goed op tijd naar bed gegaan en in een keer goed doorgeslapen tot vanochtend, dat scheelt in ieder geval. Net paar boterhammetjes en 2 bananen naar binnen gewerkt. Over 10 minuten staat mn instructeur voor de deur... nog effe uurtje rondrijden en dan examen. Wish me luck
pi_68061530
BrandBierMaaktGelukkig, ik snap je niet.

En Frank, succes, you can do it!
  donderdag 16 april 2009 @ 09:28:17 #149
56471 pinquit
oh my lama!
pi_68062278
goodluck frankii!!!!!
pi_68064622
GESLAAAGD!!!!

Ik was een rechtse zijstraat vergeten (waar ook iemand uit kwam) en voor de rest perfect gereden. Ik ben blij!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')