abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 april 2009 @ 15:30:53 #51
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_67647195
Inderdaad. Ik heb bij de ANWB ook gelest, maar dan over 6 weken (meen ik), ipv 14 dagen / snelcursus. Dat laatste is mij inziens te snel, en veel lessers zakken dan ook. Ik ben overigens wel tevreden geweest met de ANWB, maar je moet 't ook maar treffen met de docent die je krijgt.

De mijne was niet zo van de regeltjes, nam veel tijd om uit te leggen (ook over de techniek van de auto), maakte tekeningen en instructies in een schrift voor mij, en adviseerde me om niet in de simulator te gaan. Dat ding is leuk voor 1x, om te zien waar je staat qua rijden, maar je leert jezelf dingen verkeerd aan en het is veel anders dan IRL, alwaar je veel beter en sneller leert.

Just my 2 cents.
pi_67648766
Nog 2 lessen en ik mag op

volgens mij begin ik nu al zenuwachtig te worden
I am the Milkman! My milk is delicious!
pi_67649720
quote:
Op donderdag 2 april 2009 15:29 schreef DJKoster het volgende:
Je bent geen vlotte leerling maar toch wil je een spoedcursus gaan doen? Lijkt me niet verstandig..
Met 3 uur per week haal je hem ook wel voor de zomer
Ik heb natuurlijk wel al ruim 20 lessen achter de rug. Ik zou als beginner niet snel een spoedcursus gaan doen.
  donderdag 2 april 2009 @ 17:41:36 #54
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_67651376
Net mn 11e en 12e gehad.

Ik geef alleen af en toe nog ongecontroleerd gas en wegrijden in zn 1 gaat ook nog niet soepeltjes. Verder gaf ik geen voorrang aan een fietser. Hij stopte voor mij op een kruising maar moest m toch voor laten gaan. Of ik dus nog even mn theorie wou doornemen
pi_67673714
Damn vandaag na 33 uur voor eerste keer opgeweest... Niet ver genoeg voor me uitgekeken bij het verlaten van 30 zones voornamelijk en het parkeren ging superslecht. Had niet verwacht dat zakken zo kut zou voelen, kan pas 11 mei weer op dus helemaal zuur, vooral omdat het lessen gister en eergister vrijwel vlekkeloos ging...

Kut
pi_67674629
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:50 schreef MaatjeTho het volgende:
Damn vandaag na 33 uur voor eerste keer opgeweest... Niet ver genoeg voor me uitgekeken bij het verlaten van 30 zones voornamelijk en het parkeren ging superslecht. Had niet verwacht dat zakken zo kut zou voelen, kan pas 11 mei weer op dus helemaal zuur, vooral omdat het lessen gister en eergister vrijwel vlekkeloos ging...

Kut
Wattefak 11 MEI!? Das meer dan een maand :S.

Ik moet over 1.5 week op... net nog een rijles gehad, ging vlekkeloos Ben benieuwd
pi_67734498
ZO, kom me ook maar even melden!

Woensdag allereerst mijn theorie! Heeft iemand daar nog sites voor voor gratis vragen? Het is namelijk zo dat ik het idee heb dat ik vaak dezelfde vragen maak op mijn cdtje

Woensdag ook meteen mijn 12 (uur) les.. Hij zegt dat ik goed vooruit ga, en dat ik waarschijnlijk minder lessen nog heb dan mijn pakket! Hopen dat ik mijn theorie dus snel haal, anders kunnen ze moeilijk iets aanvragen... Spannend!
pi_67740950
quote:
Op zondag 5 april 2009 17:51 schreef elby1988 het volgende:

Woensdag allereerst mijn theorie! Heeft iemand daar nog sites voor voor gratis vragen? Het is namelijk zo dat ik het idee heb dat ik vaak dezelfde vragen maak op mijn cdtje

Woensdag ook meteen mijn 12 (uur) les.. Hij zegt dat ik goed vooruit ga, en dat ik waarschijnlijk minder lessen nog heb dan mijn pakket! Hopen dat ik mijn theorie dus snel haal, anders kunnen ze moeilijk iets aanvragen... Spannend!
Ik vond persoonlijk theorie veel makkelijker leren via een boekje dan via cd of internet. Bij de cd die ik had en de sites die ik gebruikte duurde het laden en wachten op de volgende vraag vaak vrij lang, of het kostte geld, of ik kreeg vaak dezelfde vragen. Ik gebruikte zo'n boek van Verjoo, met iets van 400 of 500 vragen.
pi_67746952
quote:
Op zondag 5 april 2009 17:51 schreef elby1988 het volgende:

http://btjunkie.org/torre(...)baa5ba2eaf311b3272cd
Geen referral hier.
pi_67752829
Iemand nog tips hoe je het kijken kan verbeteren? Heb morgen weer les en mag bijna afrijden, maar mijn kijktechniek is nog niet goed genoeg. Soms wel goed, soms ook niet.

Is er een truuk om dit elke keer goed te doen?
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67752871
Ik heb een vraagje; stel ik koop een pakket met 20 lessen, maar na 13 lessen blijkt dat ik alles al kan Kan je dan geld terugkrijgen of niet?
pi_67753312
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:57 schreef SLP_ het volgende:
Ik heb een vraagje; stel ik koop een pakket met 20 lessen, maar na 13 lessen blijkt dat ik alles al kan Kan je dan geld terugkrijgen of niet?
Nee, geld terug krijg je nooit bij rijscholen. Althans dat is mijn ervaring bij 2 rijscholen waar ik geld terug wilde hebben omdat ik ging verhuizen.

Maar je mag willen dat je met 13 lessen mag afrijden
Ik heb geen pakket genomen omdat het voordeel echt tegenviel (afgezet tegen lessen los kopen). Informeer bij je rijschool of je korting krjigt als je 10 lessen tegelijk betaald (bijv. 375 euro ipv 400 euro).
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  maandag 6 april 2009 @ 11:16:09 #63
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67753505
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:10 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Nee, geld terug krijg je nooit bij rijscholen. Althans dat is mijn ervaring bij 2 rijscholen waar ik geld terug wilde hebben omdat ik ging verhuizen.

Maar je mag willen dat je met 13 lessen mag afrijden
Ik heb geen pakket genomen omdat het voordeel echt tegenviel (afgezet tegen lessen los kopen). Informeer bij je rijschool of je korting krjigt als je 10 lessen tegelijk betaald (bijv. 375 euro ipv 400 euro).
Bij een 10 lessen pakket krijg ik dan 1 les gratis, 40 euro.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  maandag 6 april 2009 @ 11:28:58 #64
56471 pinquit
oh my lama!
pi_67753885
ik zit alweer aan de 37 lessen en ik ben er nog lang niet
moeite met zelfverzekerd rijden, wacht te lang en maak nogal es wat fouten.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_67754588
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 16:36 schreef Kahlen het volgende:
Weet iemand hier of je al een auto kan kopen als je nog niet je rijbewijs hebt? Ik heb rond de 6000 euro en wil daarvoor gaan autoshoppen, maar heb nog niet mijn examen gedaan (doe het wel binnenkort, vrijdag gaan ze datum prikken).

Ik meen dat je een rijbewijs moet hebben omdat de auto anders niet op je naam gezet kan worden?
Als je de auto gaat overschrijven dan wordt er naar je rijbewijs gevraagd...
Dus ik vraag me af of je dan een auto op je naam kan laten zetten.
pi_67754626
Net mn 40ste les gehad, tevens ook mn laatste les. Volgende week donderdag afrijden! Enige wat fout ging vandaag (in 2 uur) was dat ik 2 rechter zijstraten niet inkeek en een keer een andere auto te weinig ruimte gaf in een smalle straat.
  maandag 6 april 2009 @ 12:00:42 #67
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67754895
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:51 schreef Frankii het volgende:
Net mn 40ste les gehad, tevens ook mn laatste les. Volgende week donderdag afrijden! Enige wat fout ging vandaag (in 2 uur) was dat ik 2 rechter zijstraten niet inkeek en een keer een andere auto te weinig ruimte gaf in een smalle straat.
Afstand houden daar letten ze heel erg op!
pi_67754910
Nou, vandaag even lessen besproken tot examen Week 17, 21 april nog een les, dan week 19, 7 mei, week 20 11 en 15 mei en dan de week erop maandag nog een lesje en dinsdag om 8 uur examen.. Heb er zin in, vandaag ging ook weer lekker dus hoef er niet zoveel meer voor te doen!
  maandag 6 april 2009 @ 14:44:48 #69
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_67760001
Net weer 2 uur rijden achter de rug, en het ging echt niet lekker vandaag. De eerste 40 minuten waren oke, maar daarna maakte ik veel onnodige fouten, zoals wanneer de leraar niks zegt toch linksaf slaan, niet meteen weer wegrijden na de omkeeropdracht enzovoort. Ik weet niet waar dat aan lag, misschien teveel bezig met het theorie-examen van volgende week en dat ik daardoor niet helemaal alert was.
The Police 08-06-2008
pi_67761213
Haakse bocht naar links, sturen! Alleen jammer dat ik dat 20m te vroeg deed
(Iets teveel afgeleid door het gesprek wat mijn instructeur met de vorige leerling had)
pi_67766494
quote:
Is deze repesentatief voor een normaal examen? want deze is niet zo heel lastig..
pi_67766548
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:57 schreef SLP_ het volgende:
Bij mij krijg je dan gewoon in verhouding je geld terug.. Gewoon vragen... Staat het er niet zal het wel niet zo zijn
pi_67788411
Zo, weer 2 lessen gehad. Alle gegevens voor het afrijden doorgegeven, ze gaan nu examen voor mij aanvragen. Heb wel per ongeluk mijn dure zonnebril in de auto laten liggen... en ik heb het nummer van mijn instructeur niet, straks maar even de administratie bellen daar.

Mijn kijktechniek was heel erg verbeterd. Clusteropdracht gedaan, ging goed. Ook parkeeropdrachten gingen redelijk. Achteruit inparkeren was erg lastig, ik moest dat doen op een punt waar geen auto stond en dat ging niet helemaal lekker.

Naar orientatiepunt rijden ging niet helemaal lekker, kwam wegafzetting tegen en sloeg af, maar wist daar de weg niet en reed de verkeerde kant op en dat vond mijn instructeur niet zo, maar hij moet gewoon niet zo zeuren. Ik vind het maar niks, die orientatieopdrachten, maar het is 99% zeker dat die komt op het examen vertelde de instructeur mij. Sinds een maand heeft hij op 9 van de 10 keer dat iemand moest afrijden gemerkt dat het CBR wil dat je dit doet, volgens hem is het een test van CBR Leeuwarden. Maar hoe ik mijn inzicht in de orientatie kan verbeteren? Ik vind kaartlezen al lastig...

Maar verder ging het echt prima. Ben er wel klaar voor straks, heerlijk dat je nu lekker kan rijden en het best goed gaat.
  dinsdag 7 april 2009 @ 11:37:43 #74
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67788529
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:34 schreef Kahlen het volgende:
Naar orientatiepunt rijden ging niet helemaal lekker, kwam wegafzetting tegen en sloeg af, maar wist daar de weg niet en reed de verkeerde kant op en dat vond mijn instructeur niet zo, maar hij moet gewoon niet zo zeuren. Ik vind het maar niks, die orientatieopdrachten, maar het is 99% zeker dat die komt op het examen vertelde de instructeur mij. Sinds een maand heeft hij op 9 van de 10 keer dat iemand moest afrijden gemerkt dat het CBR wil dat je dit doet, volgens hem is het een test van CBR Leeuwarden. Maar hoe ik mijn inzicht in de orientatie kan verbeteren? Ik vind kaartlezen al lastig...
Bij mij was het eerst van "Weet je waar het ziekenhuis zit? Rij daar maar naartoe." en dan vervolgens rechts of links en anders rechtdoor. En daarna was het "Ga maar richting Zwolle tot ik wat anders zeg."
Maar die orientatiepunten zijn variabel.
pi_67790042
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:37 schreef Juicyhil het volgende:
Bij mij was het eerst van "Weet je waar het ziekenhuis zit? Rij daar maar naartoe." en dan vervolgens rechts of links en anders rechtdoor. En daarna was het "Ga maar richting Zwolle tot ik wat anders zeg."
Maar die orientatiepunten zijn variabel.
Dat hoop ik maar, dat voetbalstadion is verrekte lastig omdat het in een volksbuurt ligt met heel veel onduidelijke weggetjes.

Hij zei wel dat hij de volgende keer de kerktoren ging doen en moest toen lachen omdat niemand dat lukt , maar hij vergat dat hij die al 2 keer heeft laten doen, dus dat zal hem even tegenvallen de volgende keer Ik zeg natuurlijk niks
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')