Gefeliciteerd manquote:
Ach nee zeg, dat valt wel meequote:Op dinsdag 21 april 2009 19:31 schreef Frankii het volgende:
Nu komt de langste week van je leven(als je niet met spoed hebt aangevraagd)
ik word gewoon afgezet door mijn rijschool, betaal 8 euro per les meer en examen kost 200 euro. En voor die 250 had je zeker 10 lessen? Dat kost bij mijn rijschool 375 euro... maarja, het is wel de beste die er is en de rest is bijna evenduur.quote:Op dinsdag 21 april 2009 20:42 schreef Nouwk het volgende:
Ik heb even kijken... 250 + (20x32 =) 640 (lessen) + 175 (praktijk) + 30 (theorie) = 1100 euro en dan hoop ik klaar te zijn, denk het welNog maar paar weekjes!
Welke regio les je dan? Ik Zwolle. Voor 250 idd 10 lessen. Hier zitten de rijscholen ook wel wat hoger hoor maar hij is alleen en wel erg goed, zit met slagingspercentage gemiddeld hier in de omgeving en erg aardige man.quote:Op dinsdag 21 april 2009 20:47 schreef Kahlen het volgende:
[..]
ik word gewoon afgezet door mijn rijschool, betaal 8 euro per les meer en examen kost 200 euro. En voor die 250 had je zeker 10 lessen? Dat kost bij mijn rijschool 375 euro... maarja, het is wel de beste die er is en de rest is bijna evenduur.
Ik betaal voor 10 lessen iets van 390 hoor.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:05 schreef Nouwk het volgende:
[..]
Welke regio les je dan? Ik Zwolle. Voor 250 idd 10 lessen. Hier zitten de rijscholen ook wel wat hoger hoor maar hij is alleen en wel erg goed, zit met slagingspercentage gemiddeld hier in de omgeving en erg aardige man.
Harlingen en ik rijd in Leeuwarden. Ik wil graag vroeg beginnen (07:30) en 2 uur achter elkaar zonder andere leerling in de auto en dat kan bij deze school en bevalt ook goed. Omdat ik werk ben ik niet zo flexibel in uren en bij deze rijschool kan ik gegarandeerd om 07:30 elke week.quote:
Dat kan hier ook hoor!quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:11 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Harlingen en ik rijd in Leeuwarden. Ik wil graag vroeg beginnen (07:30) en 2 uur achter elkaar zonder andere leerling in de auto en dat kan bij deze school en bevalt ook goed. Omdat ik werk ben ik niet zo flexibel in uren en bij deze rijschool kan ik gegarandeerd om 07:30 elke week.
Ik betaal 67 euro per lesquote:Op dinsdag 21 april 2009 21:07 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik betaal voor 10 lessen iets van 390 hoor.
Donderdag ochtend om 9uur kan ik mijn pasje ophalenquote:Op dinsdag 21 april 2009 19:31 schreef Frankii het volgende:
[..]
Gefeliciteerd manNu komt de langste week van je leven
(als je niet met spoed hebt aangevraagd)
Nog foutjes gemaakt tijdens examen?
wat is er over 8 weken?quote:
Nouja, ik heb ook vaak eventjes m`n dag niet.quote:Op woensdag 22 april 2009 @ 13:16 schreef Kahlen het volgende:
Zo, vandaag weer les gehad. Meneer was niet in een goed humeur, zeker niet nadat ik een halve zool die schuin (van rechts) de rijbaan op fietste geen voorrang gaf. Op de rem, meneer fietst tegen lesauto op en ik krijg de schuld
Vervolgens op een 2 baans rotonde bij het afslaan van baan verwisseld wat niet mag en toen duurde het 30 minuten voordat hij weer wat relaxter was.
Maar speciale verrichtingen (keren, parkeren en stopoefening) gingen als een trein. Vorige keer ging het rijden goed en die verrichtingen weer niet... afijn, volgende keer hopelijk beiden weer goed.
Ohja, ik reed ook te hard naar rotondes en kruispunten toe en moet wat relaxter doen, moest een beetje hard remmen voor een vrachtwagen voor mij en toen kwam de instructeur met zjin hoofd bijna tegen het raam aan.
Maar verder prima, al lijkt het hel erg nu
Nog 8 lesjes en dan examen! , dat gaat wel lukken als ik maar wat scherper ben dan vandaag......
Als ik vraag of hij boos is zegt hij altijd dat hij nooit boos wordt, maar chagerijnig is meneer wel. Vandaag ook met ongeschoren kop uit bed gerold komt hij aanrijdenquote:Op woensdag 22 april 2009 15:33 schreef Juicyhil het volgende:
Hij moet het jou leren, dan doet hij dat nl niet goed. Dus hij heeft geen reden om boos te worden.
Nou goed, het is natuurlijk ook vertrouwen dat je moet opbouwen.quote:Op woensdag 22 april 2009 @ 15:43 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Als ik vraag of hij boos is zegt hij altijd dat hij nooit boos wordt, maar chagerijnig is meneer wel. Vandaag ook met ongeschoren kop uit bed gerold komt hij aanrijden![]()
Maarja, hij doet maar, ik ben er straks vanaf, gelukkig!!!
Hihi, ik ook.quote:Op woensdag 22 april 2009 14:05 schreef Frankii het volgende:
MORGEN MN RIJBEWIJS OPHALEN!!!!!!
Ja, ik zit er echt naar uit te kijken
Ik was ook hartstikke zenuwachtig op m`n examen, daardoor ben ik ook gezakt.quote:Op donderdag 23 april 2009 @ 13:28 schreef Valori het volgende:
Heej!
ik volg al een tijdje dit topic, maar heb toch maar besloten om eens mee te doenZeker nu mijn eigen praktijk examen eraan zit te komen (11 mei!) wil ik toch even ergens mijn nervositeit kwijt! Kleine samenvatting: heb nu zo'n 44/45 lessen gehad, en er komen er nog 4 bij, theorie heb ik gewoon gehaald en ik heb geen TTT gedaan. Ik moet in Alkmaar afrijden en ik was benieuwd of er hier mensen zijn die daar ook gereden hebben en ervaringen hebben?
![]()
bye!
quote:Ik was ook hartstikke zenuwachtig op m`n examen, daardoor ben ik ook gezakt.
Ik moet voor de 2e keer gaanquote:Op donderdag 23 april 2009 @ 13:39 schreef Valori het volgende:
[..]
2e keer wel gwn gelukt? K hoop zo dat het me in 1 keer gaat lukken want die prijzen zijn echt niet mis! Welke gek vond het nodig om ons 210 ervoor te laten neerleggen.
2600?? Dude!quote:Op donderdag 23 april 2009 13:43 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik moet voor de 2e keer gaan
Ik ben tot nog toe 2600 euro kwijt ervoor
Ik heb afgelopen week in een aantal verschillende auto's gereden om het koppelingsgevoel een beetje te pakken.quote:Op donderdag 23 april 2009 20:09 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
heel langzaam rijden vond ik gister moeilijk, met koppeling vooruit komen, hmm hmm
zaterdag om 09:00 les van een college van me normale instructeur, ben benuwd wat ik ervan ga bakken
We begrijpen elkaar soms gewoon niet echt, heb al een gesprek gehad met rijschool erover en besloten het nog even door te zetten en meestal is hij wel redelijk ok, maar hij reageert nogal bot en fel en dat doet hij natuurlijk om mij het sneller te leren, zegt hij ook zelf dat ze er heel erg opzitten omdat ze willen dat iedereen zo snel mogelijk slaagt (staan ze om bekend).quote:Op woensdag 22 april 2009 15:47 schreef Juicyhil het volgende:
Nou goed, het is natuurlijk ook vertrouwen dat je moet opbouwen.
Als jij jouw instructeur niet mag, word je opleiding ook moeilijker.
Je kan toch geen praktijkexamen plannen voordat je je theorie hebt gehaaldquote:Op donderdag 23 april 2009 22:28 schreef Sjibble het volgende:
ik moet 26 mei afrijden en heb verdomme nog steeds geen boek gehaald om theorie te leren
Dus gewoon mijn theorie snel plannen en maar gaan leren..
Ik heb het gelukkig gelijk in Rotterdam geleerd met lessen, 35 totaal gehad van 50 minutenquote:Op donderdag 23 april 2009 20:49 schreef Kahlen het volgende:
[..]
We begrijpen elkaar soms gewoon niet echt, heb al een gesprek gehad met rijschool erover en besloten het nog even door te zetten en meestal is hij wel redelijk ok, maar hij reageert nogal bot en fel en dat doet hij natuurlijk om mij het sneller te leren, zegt hij ook zelf dat ze er heel erg opzitten omdat ze willen dat iedereen zo snel mogelijk slaagt (staan ze om bekend).
Dus nog even doorbijten, ben ik van hem af en heb ik de rest van mijn leven geen gezeur meer van een rij instucteur :p
Ben toch blij dat ik een heel goed gemiddelde heb met lessen (34 stuks denk ik als ik examen ga doen), als ik de prijzen van sommigen hier zie denk ik: pffff, ben gelukkig iets goedkoper uit (maar nog steeds duur).
Vandaag voor het werk in Rotterdam geweest, mijn god, ik mag in mijn handen knijpen dat ik in Leeuwarden rij, Rotterdam is wel andere koek en dan begrijp ik wel dat je 40 of meer lessen nodig hebt, ik werd helemaal naar van die drukte in de spits daar![]()
Gelijk dit weekeinde naar Parijsquote:Op donderdag 23 april 2009 23:00 schreef Frankii het volgende:
Vanmiddag mn rijbewijs gehaald en een beetje ritjes gemaakt naar winkels voor mn ouders enzo, erg spannend wel... maar supervet
Juist niet. Nu ben je voor altijd bang om verkeer tegen te komen dat drukker is dan 1 tractor op een weggetje. Eigenlijk moeten mensen verplicht worden af te rijden in Amsterdam of Rotterdam, anders kan je eigenlijk nog niet rijden.quote:Op donderdag 23 april 2009 20:49 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Ben toch blij dat ik een heel goed gemiddelde heb met lessen (34 stuks denk ik als ik examen ga doen), als ik de prijzen van sommigen hier zie denk ik: pffff, ben gelukkig iets goedkoper uit (maar nog steeds duur).
Vandaag voor het werk in Rotterdam geweest, mijn god, ik mag in mijn handen knijpen dat ik in Leeuwarden rij, Rotterdam is wel andere koek en dan begrijp ik wel dat je 40 of meer lessen nodig hebt, ik werd helemaal naar van die drukte in de spits daar![]()
Goed hoor, maar dont get your hopes up too much, want de volgende les doe je t waarschijnlijk gewoon weer kut. Pas na een jaar van veel rijden kan je zeggen dat je t in de vingers hebt. Maar succes verder met lessen!quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:36 schreef zatoichi het volgende:
Vandaag theorie gehaaldIk was er na het onderdeel gevaarherkenning vrijwel zeker van dat ik het niet meer zou gaan halen, daarom baalde ik extra toen bleek dat de verkeersregels allemaal goed te doen waren... Maar utieindelijk toch een certificaat gekregen en "maar" 8 fout in gevaarherkenning.
Rijles ging vanochtend ook al supergoed, schakelen ging voor het eerst echt soepel, de snelweg is een eitje en verkeersinzicht wordt beter. Ook fileparkeren is een eitje, beter kon haast niet volgens de instructeur...
Best prettig zo'n dagje
Tuurlijk hier en daar een foutje.quote:
Natuurlijk mag je daarvoor remmen. Maar eerst in achteruitkijkspiegel kijken en inschatten (in een fractie van een seconde dus). Als je met 100 aan het rijden bent en er zit vlak op je een andere bestuurder kan je beter een eend platrijden ipv zelf en wiplash op te lopen...quote:Op maandag 27 april 2009 00:50 schreef Sjibble het volgende:
Wel voor een eendje moeten remmen (wat toch niet mag?
Ja, vandaag nog een kamikaze kat die het doodleuk vond om er voor te springenquote:Op maandag 27 april 2009 13:57 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je daarvoor remmen. Maar eerst in achteruitkijkspiegel kijken en inschatten (in een fractie van een seconde dus). Als je met 100 aan het rijden bent en er zit vlak op je een andere bestuurder kan je beter een eend platrijden ipv zelf en wiplash op te lopen...
Oh god ja, morgen even naar vragen, moet over een paar weken afrijden en heb nog geen hellingproef gehadquote:Op dinsdag 28 april 2009 15:52 schreef Sjibble het volgende:
Hellingproef ging eerst slecht, maar de volgende dag deed ik het in 1x goed.
Tegenwoordig hoor je daar echt niet meer van.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:11 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Oh god ja, morgen even naar vragen, moet over een paar weken afrijden en heb nog geen hellingproef gehad
Lijkt me ook sterk dat je dat op het examen krijgt, maar is toch wel handig voor later als ik weet hoe dat moet.
Morgen mag ik weer van 8 tot 10, hopelijk wordt het dit keer weer leuker dan de vorige keer
Die examens verschillen trouwens ook.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:46 schreef Kahlen het volgende:
vergeten te melden dat mijn stagiare vandaag gezakt is, waarop weet ik niet, ze heeft nu een week vakantie. Volgende week post ik dat nog wel even, kan iedereen natuurlijk wat aan hebben (mits ze natuurlijk niet iemand vergat voorrang te geven...).
Wel jammer, we zouden volgende week naar een overleg en ik had al een auto gereserveerd, maar die annuleer ik maar op het werk (beiden nog geen rijbewijs). Maakt me wel wat onzekerder voor mijn examen, ze had het sneller door dan ik en reed best goed (afgaande op wat ze vertelde natuurlijk).
Gefeliciteerd!!quote:Op woensdag 29 april 2009 13:38 schreef mstr het volgende:
Ik moet even nog vertellen:
Ik ben vorige week woensdag geslaagd
Ik had alleen een bannetje, dus kon niet posten
Dankje!quote:Op woensdag 29 april 2009 13:50 schreef Frankii het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!Met spoed aangevraagd? Of ga je em vandaag ophalen? Ik heb em nou bijna een week, vind et nog steeds erg spannend om in mn eentje in de auto te stappen.. maar zal tzt wel verdwijnen
Ik zou vandaag gewoon ff langs gaan, grote kans dat hij er al ligt.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:53 schreef mstr het volgende:
[..]
Dankje!
Ik kan hem vrijdag pas ophalen, had hem donderdag aangevraagd, maar morgen is het Koninginnedag
Het lijkt mij ook heel apart, niemand die meer wat op je aanmerkt!
Okéquote:Op woensdag 29 april 2009 14:01 schreef CasB het volgende:
[..]
Ik zou vandaag gewoon ff langs gaan, grote kans dat hij er al ligt.
Je moet hem eerst nog aanvragen hè?quote:Op woensdag 29 april 2009 14:22 schreef Ivopedia het volgende:
Ik ben zojuist ook geslaagd! Vanmiddag ff kijken of rijbewijs er al ligt en anders vrijdag proberen
Ja heb m net aangevraagd en kan m pas volgende week ophalenquote:
Ik had hem vorige week donderdag aangevraagd en vandaag opgehaaldquote:Op woensdag 29 april 2009 15:18 schreef Ivopedia het volgende:
[..]
Ja heb m net aangevraagd en kan m pas volgende week ophalenVuile ambtenaren die niet op zaterdag willen werken.
Hellingproef stelt hoe dan ook niet veel voor. (Mijn mening dan)quote:Op woensdag 29 april 2009 17:42 schreef Banaan10 het volgende:
Ik denk dat het vanaf nu ook allemaal wat sneller zal gaan. Het heeft even geduurd voor ik dat ding onder controle had, maar nu merk ik dat ik de rest (hellingproef, parkeren, draaien), best snel onder de knie krijg.
Automatisch.quote:Op woensdag 29 april 2009 18:27 schreef Sjibble het volgende:
Ik ben een beetje de lul met mijn theorie examen, want die heb ik 2 weken voor ik moet afrijden..
Dus hebben ze me aangeraden om voor de volgende les (over paar dagen pas) het hele boekje maar uit mn hoofd te leren en eigenlijk die les al klaar wezen voor het theorieexamen..
Werkt zo'n cliffholder automatisch of is dat ook weer extra gedoe?
Anders zou ik alsnog de handrem gebruiken
Nou, bij mijn theorie examen was meer dan de helft gezakt, maar ik had met 32 uurtjes leren en oefenen (eigenlijk vooral oefenen, had 4 oefen cd's en die duurden nogal lang zeg maar) een zeer goede score, dus ik zou gewoon daar veel tijd aan besteden.quote:Op woensdag 29 april 2009 19:09 schreef lezut het volgende:
Ik zou me er niet te druk om maken. Haal gewoon ergens zo'n boek, zorg dat je de stomme feitjes weet (zijn er niet zo heel veel) en dan kom je er wel.
Ik had een dag van tevoren 2 uurtjes proefexamens gemaakt, in 1 keer geslaagdquote:Op woensdag 29 april 2009 21:06 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Nou, bij mijn theorie examen was meer dan de helft gezakt, maar ik had met 32 uurtjes leren en oefenen (eigenlijk vooral oefenen, had 4 oefen cd's en die duurden nogal lang zeg maar) een zeer goede score, dus ik zou gewoon daar veel tijd aan besteden.
Maar 2 weken voor het examen... oei oei, legt er wel druk op. Je kan namelijk niet gelijk opnieuw examen doen, maar moet je opnieuw inschrijven en dat kan een week of wat kosten.
Ah ik snap em, hij rolt niet wegquote:
Meer dan de helft van de kandidaten was bij mij in de groep gezakt, kan je er beter wat meer tijd aan besteden en het goed kennen ipv zo halfbakken (of je moet alles al goed weten vanwegen een brommerexamen ofzo).quote:Op woensdag 29 april 2009 23:26 schreef Frankii het volgende:
Ik had een dag van tevoren 2 uurtjes proefexamens gemaakt, in 1 keer geslaagd
Maar als je niet eens weet wanneer je voorrang hebt of niet hoor je niet eens af te rijdenquote:Op donderdag 30 april 2009 20:50 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Meer dan de helft van de kandidaten was bij mij in de groep gezakt, kan je er beter wat meer tijd aan besteden en het goed kennen ipv zo halfbakken (of je moet alles al goed weten vanwegen een brommerexamen ofzo).
Je hebt straks ook de regels nodig, dus tja... als je denkt dat je het in 2 uurtjes prima kan leren... ik vind het dan niet zo vreemd dat ik hier ook berichten lees van mensen die zakken omdat ze op het examen vergeten voorrang te geven.
Brommertheorie is nog leuker.quote:Op woensdag 29 april 2009 23:26 schreef Frankii het volgende:
[..]
Ik had een dag van tevoren 2 uurtjes proefexamens gemaakt, in 1 keer geslaagd
Ik zou er nu maar wat meer tijd aan besteden, straks zak je en kan je geen herexamen doen voor je theorie op tijd en ben je het geld van je praktijkexamen kwijt (denk ik)?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 01:41 schreef Sjibble het volgende:
Volgende dag er om 9 uur wezen en met 6 fout slagen![]()
Check!quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:08 schreef oldschoolf00l het volgende:
[..]
Goed hoor, maar dont get your hopes up too much, want de volgende les doe je t waarschijnlijk gewoon weer kut. Pas na een jaar van veel rijden kan je zeggen dat je t in de vingers hebt. Maar succes verder met lessen!
Omdat ik zo gewoon ben.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 09:50 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Ik zou er nu maar wat meer tijd aan besteden, straks zak je en kan je geen herexamen doen voor je theorie op tijd en ben je het geld van je praktijkexamen kwijt (denk ik)?
Waarom heb je het eigenlijk niet eerder gehaald? Ik had eerst theorie gehaald en ben toen met lessen begonnen.
Pas je wel op dat je theorie niet gaat verlopen?quote:Op vrijdag 24 april 2009 20:04 schreef lezut het volgende:
Damn, ik wil ook rijlessen. Lekker zinloos rondtouren![]()
9-4 18 geworden en ik zou nu wel kunnen gaan lessen, maarja, wil eerst m'n diploma halen. Ik heb m'n theorie al wel gehaald, stelt ook niet veel voor
Nogal late quote, maar wthquote:Op woensdag 29 april 2009 13:23 schreef Kahlen het volgende:
Nou, nog 3 keer x 2 lessen te gaan en ik mag afrijden, maar het ging echt niet lekker vandaag. Mijn god, mijn kijktechniek is weer terug bij het begin, gewoon verdwenen... zucht....
Ik nog vragen naar de hellingproef, maar dat vond mijn instructeur niet zo nodig. Had ik al vaak gedaan vertelde hij? Zat gewoon in het parcours. Nouja, ik nog voorstellen dat we in een parkeergarage gingen rijden en oefenen, maar dat vond hij geen strak plan.
Ook reed ik op een 70 km weg met 68 km per uur achter een vrachtauto, wordt meneer boos omdat ik niet inhaal en het verkeer niet laat doorstromen? Zegt hij: ik wil dat je 72 rijdt in plaats van 68. Mijn god![]()
![]()
Je krijgt eerst de vraag voorgelezen. En dan de antwoorden. Daarna kun je je antwoord indrukken.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 14:29 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Nogal late quote, maar wth
Het is wel logisch dat ie meer aandacht besteed aan het kijken ipv de hellingproef. Aangezien dat een stuk slechter gaat. Als je kan kijken hoe jij alleen maar je koppeling op te laten komen, zodra deze aangrijpt je rem langzaam los te laten en daarna je koppeling. Dat stelt niks voor.
Het kijken is gewoon veel belangrijker.
En blijkbaar heb je weer een leuke instructeur te pakken
Maar...
Als ik theorie-examen heb.
Hoe worden de vragen dan voorgesteld?
Is er eerst zo'n gast die alles voorleest en gaat de tijd pas in als hij is uitgepraat.
Of gaat de tijd al in op het moment dat de vraag in beeld komt? Want in 5 seconden een vraag beantwoorden.. ik kan het amper allemaal lezenOp mn vekabest cd dan he...
Maar gaat de tijd in nadat hij de vraag heeft voorgelezen, of nadat hij de antwoorden heeft voorgelezen?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:47 schreef Petertjuhh het volgende:
[..]
Je krijgt eerst de vraag voorgelezen. En dan de antwoorden. Daarna kun je je antwoord indrukken.
Na de antwoorden.quote:Op zondag 3 mei 2009 14:35 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Maar gaat de tijd in nadat hij de vraag heeft voorgelezen, of nadat hij de antwoorden heeft voorgelezen?
Rond kwart voor 11 - 11 uurquote:Op zondag 3 mei 2009 19:26 schreef xminator het volgende:
Als ik om 10.00 moet afrijden hoelang duurt het voordat ik helemaal klaar ben ermee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |