quote:Op woensdag 2 juli 2008 11:09 schreef Dichterbijer het volgende:
* Dichterbijer doet verzoek aan een modje:
Verander s.v.p topictitel naar: 'Treinentopic 117 - De zomer door met 40% korting!
Zelfde motor, alleen eoa begrenzer is gedisabled op die turbo-V's.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:35 schreef kebabkever het volgende:
Ik had ooit is EENS het verhaal gehoord dat die plan V's ( of T's) tussen zwolle en emmen uitgerust waren met een zwaardere motor, om sneller op te kunnen trekken? Klopt dit? Dan zou de opvolger dit ook moeten hebben!
Die blijven daar voorlopig nog wel rijden. Er zat ter zijner tijd wel een openbare aanbesteding komen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:35 schreef kebabkever het volgende:
Weet iemand wat er met de treinen gaat gebeuren, die tussen zwolle en emmen rijden nu? Die rijden toch ook al erg lang? Worden die komende tijd vervangen?
Dat is dan aan de nieuwe vervoerder.quote:En zoja; door wat gaan ze vervangen worden?
Ze hebben geen zwaardere motor, alleen is er iets omgezet, zodat de stellen sneller op kunnen trekken. Nieuwe stellen hoeven die niet te hebben, omdat die andere eigenschappen hebben en waarschijnlijk al snel optrekkenquote:Ik had ooit is het verhaal gehoord dat die plan V's ( of T's) tussen zwolle en emmen uitgerust waren met een zwaardere motor, om sneller op te kunnen trekken? Klopt dit? Dan zou de opvolger dit ook moeten hebben!
Volgende keer ff in het FB topic van PTa melden of een TR zetten, dat werkt wat vluggerquote:Op woensdag 2 juli 2008 11:09 schreef Dichterbijer het volgende:
* Dichterbijer doet verzoek aan een modje:
Verander s.v.p topictitel naar: 'Treinentopic 117 - De zomer door met 40% korting!
Nooit in gezeten hebquote:Op woensdag 2 juli 2008 14:44 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik mis de oude treintjes tussen Emmen en Zwolle... blij dat ik daar puur voor de fun nog eens in ben gaan zitten in mn OV-tijdperk![]()
Railhoppers![]()
quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:43 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Volgende keer ff in het FB topic van PTa melden of een TR zetten, dat werkt wat vlugger
Meetrijtuig van Lloyd's, voormalig Nedtrain Consulting.quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:43 schreef JDude het volgende:
Er staat hier (Breda, net ten oosten van het station) al een kwartier zoeen trein met "Lloyd's Register" ofzo er op.
Het lijkt een soort van slaaprijtuig. In dezelfde trein zit overigens ook een ICR-rijtuig. De rest kan ik niet zien.
Wasda?
Stand PZ3 op de rijcontroller is in dienst gesteld, waarmee de derde trap van veldverzwakking binnen bereik is gekomen. Misschien dat ze ook de stroomwaarden waarbij de wals doorschakelt hebben aangepast. Hoewel dat voor de diverse schakelaars geen aanrader is.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:40 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hebben geen zwaardere motor, alleen is er iets omgezet, zodat de stellen sneller op kunnen trekken. Nieuwe stellen hoeven die niet te hebben, omdat die andere eigenschappen hebben en waarschijnlijk al snel optrekken
Dat kost je een joker!quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:51 schreef JDude het volgende:
Ah, dank!.
Waar ik ICR zei, moest dat ICRm zijn. Stop.
Ah, een kenner.quote:
off topic: ik vind dat die Driehuis zo nu en dan wel aparte opmerkingen maakt. vooral wanneer er iemand met 2 voor 12 een teleurstellend resultaat heeft behaald. ik weet niet meer precies wat ie zij, maar het was laatst in een paar afleveringen dat hij nogal aparte opmerkingen maakte.quote:
;x;x;x;x;x;x;xx sorryquote:Op woensdag 2 juli 2008 16:54 schreef dennistd het volgende:
als iemand met 2 voor 12 een slecht resultata heeft behaald maakt hij rare opmerkingen in per seconde wijzer
Dat heb ik nou bij DDAR en DDM, ook een pot nat voor mijquote:Op woensdag 2 juli 2008 17:08 schreef ghizzer het volgende:
[..]
;x;x;x;x;x;x;xx sorry
ik bedoelde idd dat andere programma's. ach per seconde wijzer, 2 voor 12, 10 voor taal, tis voor mij allemaal hetzelfde:P
"Jahaa mannetje, daat zit je dan he? Vorige week was je in 2 voor 12 al bijdehand aan het doen, en bakte je er geen flikker van. En nu heb je met MIJ te makenquote:Op woensdag 2 juli 2008 16:54 schreef dennistd het volgende:
als iemand met 2 voor 12 een slecht resultata heeft behaald maakt hij rare opmerkingen in per seconde wijzer
het zou zomaar kunnen dat hij zoiets gezegd heeft ja!!! (voor het geval je het niet zelf bedacht hebt)quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:26 schreef Alexxxxx het volgende:
"goh meneer, u bent zo'n nitwit, zelfs het klokje hebt u eigenlijk niet verdiend"
OK, tof! Ik heb alleen geen photobucketquote:Op woensdag 2 juli 2008 19:18 schreef ghizzer het volgende:
[..]
het zou zomaar kunnen dat hij zoiets gezegd heeft ja!!! (voor het geval je het niet zelf bedacht hebt)
oh ja trouwens Alexxxx.. heb laatst je photobucket bekeken. wat maak jij vette trein- en bussenpics zeg! keep on the good work!(Y)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 2 juli 2008 19:25 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
OK, tof! Ik heb alleen geen photobucketWel een forumpje waar ik (en een paar anderen) veel fotos neerkwakken
![]()
Het goede antwoord is trouwensah kutje. ik bedoelde de photubucket van EHH.arriva op dat forum en jouw mainsite (Y). Alex Miedema, dé concurrent van Nico SpiltSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:P
EHH is ook geod bezig iddquote:Op woensdag 2 juli 2008 19:29 schreef ghizzer het volgende:
[..]
ah kutje. ik bedoelde de photubucket van EHH.arriva op dat forum en jouw mainsite (Y). Alex Miedema, dé concurrent van Nico Spilt:P
graag gedaan!(Y)quote:Op woensdag 2 juli 2008 19:37 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
EHH is ook geod bezig iddEn ank je voor het Nico Spilt compliment
Maar bussen en zeker treinen zijn voor mij slechts bijzaak
vrachtwagenliefhebber. En alles wat apart is. Favoriete mekr is Tatra, qua personenwagens, en model de Lada Niva.quote:Op woensdag 2 juli 2008 19:40 schreef ghizzer het volgende:
[..]
graag gedaan!(Y)
autoliefhebber? en zo ja, wat is je favoriet(e merk)?
haha cool dan. favoriet zijn ze voor mij absoluut niet, maar die Tatra is wel apart, en het draagt toch (en dat is beslist NIET cynisch bedoeld!!!) een mooi stuk geschiedenis met zich mee. geweldig mooie platen als je er op googled. (Y) van de Niva vind ik wel cool hoe de richtingaanwijzers voor gepositioneerd zijn.quote:Op woensdag 2 juli 2008 19:46 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
vrachtwagenliefhebber. En alles wat apart is. Favoriete mekr is Tatra, qua personenwagens, en model de Lada Niva.
Ik heb vandaag voor het eerst in een Lada Niva geredenquote:Op woensdag 2 juli 2008 19:46 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
vrachtwagenliefhebber. En alles wat apart is. Favoriete mekr is Tatra, qua personenwagens, en model de Lada Niva.
Ik een paar maanden terug, meteen door het terreinquote:Op woensdag 2 juli 2008 22:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik heb vandaag voor het eerst in een Lada Niva geredentoevallig, gaaf ding man, lekker degelijk ook
Ah Serieus, de mensen van wie die was waren ook lid van die clubquote:Op woensdag 2 juli 2008 23:11 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik een paar maanden terug, meteen door het terreinBij de oprichting van de Lada Niva club.. En sinds die tijdnog verliefder
In dat geval staat die auto hier tussen en ken ik die mensen ookquote:Op woensdag 2 juli 2008 23:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ah Serieus, de mensen van wie die was waren ook lid van die club. Ja alleen het nut van die 2 pookjes zag ik niet in althans, het nut wel, maar de verschillen niet
Ik wil ook zo'n bak![]()
inderdaad, even de stap terug:quote:Op donderdag 3 juli 2008 08:16 schreef Dichterbijer het volgende:
Auto's in dit topic.... treinen !
Leuke locquote:Op donderdag 3 juli 2008 09:24 schreef dennistd het volgende:
[..]
inderdaad, even de stap terug:
[ afbeelding ]
ja, brakke foto, weet ik, had geen betere
www.trainmagazine.nlquote:Op donderdag 3 juli 2008 00:18 schreef TrainGV het volgende:
Denk je mooi naar Bahn TV in fahrt te kunnen kijken op zo'n avond, blijkt dat de hele zender (Bahn TV) op de kop gegooit is.Het staat zelfs niet meer in de programmering.
Was altijd wel leuk om in de avond even een 'strecke' te kunnen volgen via internet. Je ziet altijd wel wat nieuws onderweg en je krijgt het gevoel dat je voorin zit.
Zonde, dood zonde.
quote:BRUSSEL - Bij een botsing tussen een passagierstrein en een goederentrein in het zuiden van België zijn donderdagochtend ongeveer dertig reizigers gewond geraakt, van wie twee ernstig. Zes mensen zijn opgenomen in een ziekenhuis.
Het ongeval gebeurde op het traject tussen Namen en Luik. Iets voor zeven uur reed de trein Namen-Liers in de plaats Hermalle-sous-Huy op een goederentrein, aldus de Belgische spoorwegen NMBS en infrastructuurbeheerder Infrabel.
Over de oorzaak van het ongeval is nog niets bekend.
Tsja. Aan de ene kant heeft ProRail duidelijk fouten gemaakt, en is het goed dat daar op gewezen wordt. Aan de andere kant heb ik niet het idee dat de kwaliteit van ProRail omhoog gaat nu ze ook nog eens 800.000 euro boete moeten ophoesten...quote:DEN HAAG - Spoorbeheerder ProRail moet een boete van 826.000 euro betalen wegens overtredingen van de Spoorwegwet. Dat heeft de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) donderdag bekendgemaakt.
ProRail heeft zich volgens de NMa niet gehouden aan regels die moeten waarborgen dat spoorwegondernemingen op een goede en eerlijke manier gebruik kunnen maken van de hoofdspoorweginfrastructuur.
"Uit ons onderzoek blijkt dat ProRail de spoorwegondernemingen niet alleen onjuist, maar ook onvolledig geïnformeerd heeft", stelt Pieter Kalbfleisch, voorzitter van de raad van bestuur van de NMa.
http://www.caferailroad.nlquote:Op donderdag 3 juli 2008 12:51 schreef bork het volgende:
Telefoon aan het opruimen, wat treinrelated pics gevonden -> quiztime!![]()
![]()
Waar is dit??
[ afbeelding ]
Ik had nog niet in dit topic gekeken, maar: erg mooie foto's van die Niva dag. Ziet er leuk uit zo. Die 2105 ziet er ook nog goed uit, alleen de achterklep lijkt wat mis mee te zijn.quote:
Foto's? Lada? 2105? WAAR!?quote:Op donderdag 3 juli 2008 17:14 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik had nog niet in dit topic gekeken, maar: erg mooie foto's van die Niva dag. Ziet er leuk uit zo. Die 2105 ziet er ook nog goed uit, alleen de achterklep lijkt wat mis mee te zijn.
En om het ontopic te houden: grappig dat er ook nog een trein langs kwam tussendoor
Oh dat is Ede Centrumquote:Op donderdag 3 juli 2008 12:51 schreef bork het volgende:
Telefoon aan het opruimen, wat treinrelated pics gevonden -> quiztime!![]()
![]()
Waar is dit??
[ afbeelding ]
Hij staat al een paar dagen op de Cartesiusweg en is reeds voorzien van een flink stuk grafitti op één van de kopbakken.quote:Op donderdag 3 juli 2008 17:45 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Overigens gespot in Utrecht Centraal: VIRM4: 9549 met stoelen in de plastic (ben ff niet helemaal zeker over 't nummer, lag half te slapen)
Koersrol was: "Niet instappen", stoelen totaal in de plastic, maar de voorruit zag er wat ouder () uit met vlekken erop. De verf was vrij nieuw en helder. De panto's waren ook nog lichtelijk ongebruikt alsin blinkend nieuw, letterlijk blinkend!
Nou, ik heb meer het idee dat ze bij Prorail een scheet laten over dat bedrag. Want dat wordt uiteindelijk toch wel weer verrekend in de infraheffing, en dat wordt dan weer doorberekend aan de klant. En die declareert ook weer bij de baas, en die weer bij zijn eigen klant, etc). Pure symboliek dit. "Foei. Stout. Niet meer doen. Aai over de bol" en dat is hetquote:Op donderdag 3 juli 2008 17:05 schreef De_Hertog het volgende:
ProRail krijgt boete van 826.000 euro
Tsja. Aan de ene kant heeft ProRail duidelijk fouten gemaakt, en is het goed dat daar op gewezen wordt. Aan de andere kant heb ik niet het idee dat de kwaliteit van ProRail omhoog gaat nu ze ook nog eens 800.000 euro boete moeten ophoesten...
dan is 't een ander nummertje, want deze was crisp clean aan beide kanten (moest overstappen in Utr)quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hij staat al een paar dagen op de Cartesiusweg en is reeds voorzien van een flink stuk grafitti op één van de kopbakken.
Kan het niet zo zijn dat het boekje met de eindbestemmingen in alle CTA's gelijk is?quote:Op donderdag 3 juli 2008 21:47 schreef ghizzer het volgende:
bork vette pics! soms vraag ik me wel eens af met wat voor een idee bordjes als Zandvoort aan Zee in 's-Hertogenbosch en Maastricht (in bv. Deventer) in de plaatselijke CTA hebben opgenoment, terwijl ik me niet kan voorstellen dat ze die bordjes ooit op die plek nodig hebben gehad. iemand daar meer info over? ben benieuwd!
Volgens mij is er een lijst met eind-bestemmingen, zelfde als in VIRM Ede-Wageningen op het lcd schermpje zien staanquote:Op donderdag 3 juli 2008 21:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Kan het niet zo zijn dat het boekje met de eindbestemmingen in alle CTA's gelijk is?
Of ze hadden 'm even naar OZ gehaald om de grafitti er af te halen, want vanmorgen stond ie weer schoon op de Ctw.quote:Op donderdag 3 juli 2008 20:18 schreef zwahiel het volgende:
[..]
dan is 't een ander nummertje, want deze was crisp clean aan beide kanten (moest overstappen in Utr)
Vroeger reed er een intercity van Zuid-Limburg, via Den Bosch, naar Zandvoort. Dat was tot Spoorslag '70, maar CTA's kunnen ook best oud zijnquote:Op donderdag 3 juli 2008 21:47 schreef ghizzer het volgende:
bork vette pics! soms vraag ik me wel eens af met wat voor een idee bordjes als Zandvoort aan Zee in 's-Hertogenbosch
Nou, nog wel "iets" later ook hoorquote:Op vrijdag 4 juli 2008 08:11 schreef De_Hertog het volgende:
Vroeger reed er een intercity van Zuid-Limburg, via Den Bosch, naar Zandvoort. Dat was tot Spoorslag '70,
Eerder "vanaf Spoorslag '70" idd, aangezien er daarvoor geen intercity's bestonden.quote:
Ik had iets te snel over Google's Wiki-samenvatting heen gelezen, waar onder 'spoorslag 70' stond dat de intercity naar Zandvoort werd ingekort tot Haarlem. Helaas viel dat eigenlijk onder het kopje 'jaren '90' Mea Culpa.quote:
Vandaag in de railquizz: welk nummer zou in Utrecht CS het spoor tussen 12 en 14 nou toch hebben?quote:
Er zijn in het verleden nogal wat aparte verbindingen geweest, en Zwolle-Maastricht (via IJssellijn en Maaslijn) was er een van.quote:Op donderdag 3 juli 2008 21:47 schreef ghizzer het volgende:
(...) Maastricht (in bv. Deventer) in de plaatselijke CTA (...)
Dan moet je gedeeltelijk met Diesel rijden lekker vreemdquote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:18 schreef ReisT het volgende:
[..]
Vandaag in de railquizz: welk nummer zou in Utrecht CS het spoor tussen 12 en 14 nou toch hebben?![]()
[..]
Er zijn in het verleden nogal wat aparte verbindingen geweest, en Zwolle-Maastricht (via IJssellijn en Maaslijn) was er een van.
je kunt met diesel ook wel op een stuk met bovenleiding rijden hoorquote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:50 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dan moet je gedeeltelijk met Diesel rijden lekker vreemd. Rij dan via Den Bosch...
Of Zwolle - Arnhem - Den Bosch - Roosendaal - Vlissingen.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:18 schreef ReisT het volgende:
Er zijn in het verleden nogal wat aparte verbindingen geweest, en Zwolle-Maastricht (via IJssellijn en Maaslijn) was er een van.
Dat was de 3600 tot een jaar of wat geleden.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 12:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Of Zwolle - Arnhem - Den Bosch - Roosendaal - Vlissingen.
In het verleden is er meende ik ook eens een 3500 (Eindhoven-Utrecht) geweest die in Maastricht begon en in Leeuwarden eindigde. Kon je zonder overstappen het hele land doorquote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:18 schreef ReisT het volgende:
[Er zijn in het verleden nogal wat aparte verbindingen geweest, en Zwolle-Maastricht (via IJssellijn en Maaslijn) was er een van.
Nee, wat die reed "slechts" tot Roosendaal.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 13:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat was de 3600 tot een jaar of wat geleden.
Ik zag vorige week al de 2145 rijden in Veenendaal Centrumquote:Op vrijdag 4 juli 2008 18:33 schreef Tecnix het volgende:
Vandaag een 2delige vlavlip gespot in Baarn
Ik ben vergeten naar het treinstel te kijkenquote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zag vorige week al de 2145 rijden in Veenendaal Centrum
Dan is het wel knap dat je hem überhaupt gezien hebtquote:Op vrijdag 4 juli 2008 20:03 schreef Tecnix het volgende:
Ik ben vergeten naar het treinstel te kijken
Deze stellen hebben stickers op de deuren, waar je met je rolstoel naar binnen kanquote:Op vrijdag 4 juli 2008 18:33 schreef Tecnix het volgende:
Vandaag een 2delige vlavlip gespot in Baarn
Vlaflip?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 18:33 schreef Tecnix het volgende:
Vandaag een 2delige vlavlip gespot in Baarn
Klopt, de zgn. "Valkenburg-epress", reed o.a. vanuit Haarlem en Zandvoort aan Zee naar Valkenburg.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 20:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Er ging toch vroeger ook een intercity naar Valkenburg ?
bedoel het nummerquote:Op vrijdag 4 juli 2008 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan is het wel knap dat je hem überhaupt gezien hebt
In de jaren '90 reed ie echt door naar Vlissingen.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:32 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, wat die reed "slechts" tot Roosendaal.
Ik dacht Sloterdijk wel, dat was altijd een standaard stop voor de treinen Zvt - Mt.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Misschien sloterdijk niet, misschien Visé en Bressoux wel
Ehm, dat is een ertstrein. Te zien aan de 6 assen van de wagonsquote:Op zaterdag 5 juli 2008 13:23 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
Kolentrein met een bordje. Goed getimed imo.
[ afbeelding ]
Dezelfde kolentrein door het station.
Als iets zowel in C00 als Trois Points stopt, dan kan ik het geen intercity noemen hoorquote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Ooit reden er ook directe intercities Zandvoort - Luxemburg via Maastricht. Ben niet zeker waar die precies allemaal stopten, maar het volgende lijstje zal er niet ver naast zitten denk ik:
Zandvoort
Overveen
Haarlem
Amsterdam Sloterdijk
Amsterdam Centraal
Amsterdam Amstel
Utrecht Centraal
's Hertogenbosch
Eindhoven
Weert
Roermond
Sittard
Maastricht
Liège-Guillemins
Angleur
Poulseur
Rivage
Aywaille
Coo
Trois-Ponts
Vielsalm
Gouvy
Troisvierges
Clervaux
Kautenbach
Ettelbrück
Mersch
Luxemburg
Misschien sloterdijk niet, misschien Visé en Bressoux wel
Als het de enige trein op dat lijntje is, moet hij welquote:Op zondag 6 juli 2008 11:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Als iets zowel in C00 als Trois Points stopt, dan kan ik het geen intercity noemen hoor
Weet ik, dus ik bedoel maarquote:Op zondag 6 juli 2008 12:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als het de enige trein op dat lijntje is, moet hij welOverveen en Haarlem liggen trouwens dichter bij elkaar.
quote:Treinreizigers willen toilet behouden
Uitgegeven: 7 juli 2008 11:40
AMSTERDAM - Treinreizigers eisen dat de Nederlandse Spoorwegen nieuwe stoptreinen alsnog voorzien van toiletten. Het Landelijk Overleg Consumentenbelangen Openbaar Vervoer (Locov) wil desnoods dat minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) ingrijpt.
Spoorbeheerder ProRail en de NS willen het aantal wc's op treinen en op stations in de toekomst aanzienlijk verminderen. In nieuwe stoptreinen komt geen toilet. Vooral voor reizigers met een zwakke blaas zou dit problemen opleveren.
Die wite locs staan daar al maaaanden....quote:Op maandag 7 juli 2008 15:41 schreef Wadloper het volgende:
Inderdaad echt belachelijk dat ze die wc's weg willen hebben. Je betaalt al een godsvermogen voor een treinkaartje, dan mag een beetje extra service in de vorm van een toilet ook wel...
In Tilburg staat trouwens de 4222, en de 1710 op niet normale draaistellen.
Ook staan er veel witte Class66 locs buiten!
Hoi ouwe medestudentquote:Op maandag 7 juli 2008 15:41 schreef Wadloper het volgende:
Inderdaad echt belachelijk dat ze die wc's weg willen hebben. Je betaalt al een godsvermogen voor een treinkaartje, dan mag een beetje extra service in de vorm van een toilet ook wel...
Een railbus? Anders zit je in het verkeerde topic namelijkquote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
er ging net een Bus hier voorbij, weggesleept en een met een wielklem
Volgens mij was dat jaar of 10 geleden inderdaad, Maar volgens mij was dat de Sneltrein Den haag - Venlo. Dat is nu een intercity. Die stopte toen ook in Rotterdam lombardijen,zwijndrecht,breda prinsenbeek, gilze-rijen en dat soort stations. Werd dacht ik met koplopers geredenquote:Op vrijdag 4 juli 2008 13:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat was de 3600 tot een jaar of wat geleden.
Tien jaar geleden hadden ze 's ochtends een leuke: een intercity van Leiden naar Venlo, met stop op station Rijswijk (echt!). Retehandig!
goeie zaak. betekent dit dat de plan v's en t's op deze lijn op korte termijn zullen verdwijnen? dat zal namelijk helemaal fantastisch zijn. al zijn de VIRM's nog niet helemaal zo geweldig als die meuk die op Arnhem - Roosendaal rijdt, maar het is al 12 miljoen keer beter dan die verrote shit uit de jaren zestig.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:10 schreef Charango het volgende:
Gisteren voor het eerst op de IJssellijn in een nieuwe VIRM gezeten, althans, aan de bredere trappen en de ongeschonden stoelen te zien. Wel waren de treinstelnummers binnen de coupé op bepaalde plaatsen al beschadigd.
Voor de rest was de trein erg stil en koud. De NS pleegt nogal regelmatig overkill wat de Airco in VIRM's en ICMm's betreft, dunkt me.
Die meuk van Arnhem-Roosendaal komt volgend jaar ook op de IJssellijn, dan worden die series gekoppeld namelijkquote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:27 schreef ghizzer het volgende:
[..]
goeie zaak. betekent dit dat de plan v's en t's op deze lijn op korte termijn zullen verdwijnen? dat zal namelijk helemaal fantastisch zijn. al zijn de VIRM's nog niet helemaal zo geweldig als die meuk die op Arnhem - Roosendaal rijdt, maar het is al 12 miljoen keer beter dan die verrote shit uit de jaren zestig.![]()
![]()
Ik was ook blij verrast toen ik tussen Den Haag en Breda (venlo) al nieuw getrokken materieel trof (icrm volgens peterselieman?). Beter dan die duitse barrels. Ik kwam er laatst tussen Den Haag en Utrecht (arnhem) nog een rijtuig tegen dat nog helemaal in de DB uitvoering was.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:27 schreef ghizzer het volgende:
[..]
goeie zaak. betekent dit dat de plan v's en t's op deze lijn op korte termijn zullen verdwijnen? dat zal namelijk helemaal fantastisch zijn. al zijn de VIRM's nog niet helemaal zo geweldig als die meuk die op Arnhem - Roosendaal rijdt, maar het is al 12 miljoen keer beter dan die verrote shit uit de jaren zestig.![]()
![]()
Zoiets kan toch niet winstgevend zijn?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:50 schreef Wadloper het volgende:
[ link | afbeelding ]
Raillon 6412 met de buurtgoederentrein, op weg naar Onnen.
Foto al een tijdje geleden gemaakt
De VIRM is waarschijnlijk een IV inplaats IV, reed er laatst ook in rond, deze zien er nog redelijk schoon uit. En alle dubbeldekkers hebben brede trappen aan de kopbakken.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:10 schreef Charango het volgende:
Gisteren voor het eerst op de IJssellijn in een nieuwe VIRM gezeten, althans, aan de bredere trappen en de ongeschonden stoelen te zien. Wel waren de treinstelnummers binnen de coupé op bepaalde plaatsen al beschadigd.
Voor de rest was de trein erg stil en koud. De NS pleegt nogal regelmatig overkill wat de Airco in VIRM's en ICMm's betreft, dunkt me.
Vreemd, aangezien er zeker brede trappen in zaten....quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:23 schreef Eix het volgende:
Die nieuwe Virms rijden toch nog helemaal niet?
cool! weet je ook de exacte datum dat die lijnen weer aan elkaar worden gekoppeld? ben benieuwd! en hoe zit het dan met olst, wijhe, arnhem-zuid, nijmegen-lent e.d.? gaat daar de IC weer stoppen, of wordt dat weer een uursregeling? let us know!!!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die meuk van Arnhem-Roosendaal komt volgend jaar ook op de IJssellijn, dan worden die series gekoppeld namelijk
Dat is dus precies dezelfde dienst als tot een paar jaar geleden gereden werd?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
dat gaat in december gebeuren bij het ingaan van de nieuwe dienstregeling. De IC Zwolle-Roosendaal stopt dus op dezelfde plaatsen als waarop beide treinen nu ook stoppen, dus ook Osls, Wijhe, Arnhem-Zuid, Elst, Nijmegen-Lent e.d. Ze zijn dus aan elkaar geknoopt middels een lange stop in Arnhem.
Waarvan ik er nu een ga nemen.... Alleen de andere kant op, vanuit Elst naar Arnhem.quote:Op woensdag 9 juli 2008 00:26 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is dus precies dezelfde dienst als tot een paar jaar geleden gereden werd?
Arnhem-Nijmegen is sowieso wel een mooi stuk nu, waar je de keus hebt uit drie intercitys die er 12, 15 of 20 minuten over doen..
Wel als je in het centrum van Antwerpen moet zijn. De bus Breda-Hulst via Antwerpen stopt al jaren niet meer in het centrum, maar op een of ander Oostblok-achtig plein in Linkeroever.quote:Op woensdag 9 juli 2008 00:14 schreef ReisT het volgende:
Derde mogelijkheid: met de bus: sneller, goedkoper en geen overstappen.![]()
ik vrees dat het nog steeds testritten/stofritten zijn...quote:Op woensdag 9 juli 2008 10:29 schreef thatsme het volgende:
Ik was gisteren op Amsterdam en ik zag de benelux met een traxx rijden. Zijn er nu genoeg 11.8 kapot om met de traxx te kunnen gaan rijden?
De rijtijden kunnen niet gehaald worden door Plan T/V maar wel door ICRmquote:Op dinsdag 8 juli 2008 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
dat gaat in december gebeuren bij het ingaan van de nieuwe dienstregeling. De IC Zwolle-Roosendaal stopt dus op dezelfde plaatsen als waarop beide treinen nu ook stoppen, dus ook Osls, Wijhe, Arnhem-Zuid, Elst, Nijmegen-Lent e.d. Ze zijn dus aan elkaar geknoopt middels een lange stop in Arnhem. Een half uursregeling dus. Op de stations tussen Arnhem en Nijmegen stopt ook de nieuwe 7600 Zutphen - Nijmegen tweemaal per uur. Deze 7600 wordt gereden met SGMm, omdat de rijtijden van deze serie anders niet haalbaar zijn.
Je haalt hier 2 dingen door elkaar. De nieuwe 3600 gaat gereden worden met ICRm en VIRM. De nieuwe 7600 gaat gereden worden met SGMm. Beiden zijn stoptrein tussen Arnhem en Nijmegen, maar liggen niet in een mooie 15/15 ligging van elkaar, maar in 16/14 of 17/13. De perroncapaciteit in Nijmegen is nog beperkter dan die in Arnhem en spoor 1a zal daar bijna constant bezet zijn. In Arnhem komt een spoor vrij, omdat de 3600 daar niet meer keertquote:Op woensdag 9 juli 2008 14:29 schreef Brembo het volgende:
[..]
De rijtijden kunnen niet gehaald worden door Plan T/V maar wel door ICRm. En ik denk dat er pauze komt in Nijmegen gezien de perron capacaciteit tot 20?? in Arnhem nog erg beperkt is.
Dat is dan wel zo, maar toch is nu de grootste veroorzaker van de vertraging tussen Ah-Nm de 3600. In de spits komt het gauw met +5 tot +10 binnenrijden, en daarna de rest nog.quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je haalt hier 2 dingen door elkaar. De nieuwe 3600 gaat gereden worden met ICRm en VIRM. De nieuwe 7600 gaat gereden worden met SGMm. Beiden zijn stoptrein tussen Arnhem en Nijmegen, maar liggen niet in een mooie 15/15 ligging van elkaar, maar in 16/14 of 17/13. De perroncapaciteit in Nijmegen is nog beperkter dan die in Arnhem en spoor 1a zal daar bijna constant bezet zijn. In Arnhem komt een spoor vrij, omdat de 3600 daar niet meer keert
Klopt. De vraag is hoe ze dat op gaan lossen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:13 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dat is dan wel zo, maar toch is nu de grootste veroorzaker van de vertraging tussen Ah-Nm de 3600. In de spits komt het gauw met +5 tot +10 binnenrijden, en daarna de rest nog.
Ja okee, was ook niet meer dan een brainwave eigenlijkquote:Op woensdag 9 juli 2008 15:15 schreef Peterselieman het volgende:
Lijkt me niet Flash, omdat de stellen Zwolle - Kampen binnen 30 minuten weer terug zijn in Zwolle en dus de gehele dienstregeling met gemak uit kunnen voeren met z'n tweeën als ze in de spits gekoppeld zijn.
Alleen is Zwolle - Kampen RegioNS, en Zwolle - Enschede niet, toch?quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens is Zwolle-Kampen korter. Er komt vast wel wat mat vrij als je die combineert met Zwolle-Enschede lijkt me bijvoorbeeld. (al is dat ontvlechtingstechnisch gezien waarschijnlijk een erg slecht plan)
Zo heel af en toe zitten er ook weleens Zwolle-Kampen stellen in de stopper naar Enschede, dus zo heel strikt is het ook weer niet.quote:Op woensdag 9 juli 2008 17:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Alleen is Zwolle - Kampen RegioNS, en Zwolle - Enschede niet, toch?
Ik heb ook ergens ooit eens gelezen (hier?) dat de trein dan ook in Zwolle het hele emplacement over moet steken, wat bij het minste of geringste aan vertragingen natuurlijk ook weer doorwerkt op de Intercity’s van en naar het noorden.quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens is Zwolle-Kampen korter. Er komt vast wel wat mat vrij als je die combineert met Zwolle-Enschede lijkt me bijvoorbeeld. (al is dat ontvlechtingstechnisch gezien waarschijnlijk een erg slecht plan
De aansluiting ligt inderdaad wel beroerd ja. Maar dan maken we daar toch gewoon een vrije kruising.quote:Op woensdag 9 juli 2008 17:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik heb ook ergens ooit eens gelezen (hier?) dat de trein dan ook in Zwolle het hele emplacement over moet steken, wat bij het minste of geringste aan vertragingen natuurlijk ook weer doorwerkt op de Intercity’s van en naar het noorden.
Dan zit je in Zwolle nog steeds met dezelfde treinen, want pas na de IJssel is de aftakking naar Lelystad.quote:Op woensdag 9 juli 2008 17:44 schreef von_Preussen het volgende:
Theoretisch gezien een leuk idee, financieël gezien waarschijnlijk niet haalbaar (als er al genoeg plaats is voor een vrije kruising).
Al helemaal als die spoorlijn naar Lelystad klaar is, dan gaat al het "doorgaande" verkeer maar via die lijn.
Dat kan lopend zelfs gemakkelijkquote:Op woensdag 9 juli 2008 15:11 schreef Dr_Flash het volgende:
rijden er stoptreinen op CS-HS dan in Den Haag? Die alleen maar dat stukkie rijden?Lijkt me onzinnig.
Jawel, dat weet ik welquote:Op woensdag 9 juli 2008 17:57 schreef Alexxxxx het volgende:
Dat kan lopend zelfs gemakkelijkof met de tram.
Zoetermeer stadslijn of zo?quote:Op woensdag 9 juli 2008 18:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jawel, dat weet ik welMaar ik ken gevallen waarin op zo'n stukje dus WEL een pendeltrein reguliere diensten uitvoert
Neequote:
Hier wacht, ik heb er een filmpje vanquote:Op woensdag 9 juli 2008 18:19 schreef Dr_Flash het volgende:
NeeDie reed altijd hele ritten vanuit Den Haag Centraal. Iets veeeeel korters nog
De puntjes van beide perrons liggen minder dan 150 meter van elkaar. En dat is dus de HELE treindienst
Die rijdt nietquote:Op woensdag 9 juli 2008 19:07 schreef SpeedyRich het volgende:
De IC van Den Haag naar Heerlen toch ?
http://www.ns.nl/vertrekstaten/gvc3.pdf , nou ja goed het is hoe je het interpreteert. De trein van 0:28 (0:29 in het weekend) doet niet anders dan een pendeldienst van CS en HS. En daarna gaat het stel weer terug naar CS.quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja okee, was ook niet meer dan een brainwave eigenlijkMaar die stoptreinen tussen CS en HS snap ik niet echt. Dat is gewoon niet zo, toch?
quote:Op woensdag 9 juli 2008 19:07 schreef SpeedyRich het volgende:
De IC van Den Haag naar Heerlen Venlo toch ?
Guessquote:
Zal niet lang meer durenquote:Op woensdag 9 juli 2008 20:54 schreef SNArky het volgende:
Vandaag voor het eerst in een gereviseerd sprinter-tweetje gezeten. Ze ruiken nog nieuw.
Geen toiletten meer he. Dat nieuw ruiken is er zo vanafquote:
sommige treinen met toiletten ruiken nu al naar zeikquote:Op woensdag 9 juli 2008 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen toiletten meer he. Dat nieuw ruiken is er zo vanaf
11 dec 2008quote:Op woensdag 9 juli 2008 20:49 schreef remlof het volgende:
Weet iemand wanneer de directe lijn arnhem-schiphol start?
Nu gratis bij een voordeeluren abbo:quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:01 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
sommige treinen met toiletten ruiken nu al naar zeik
kan je nagaan als ze er helemaal niet meer zijn
Tofquote:Op woensdag 9 juli 2008 21:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat gaat mij een hoop reistijd schelen
Nee, werk in Amsterdam, elke dag de trein van Arnhem naar Amsterdam-Zuid en terugquote:Op woensdag 9 juli 2008 21:38 schreef Willy84 het volgende:
[..]
TofWant jij gaat heel vaak op vakantie
Als goed is gaat zuid in de toekomst zelfs CS vervangen als hoofdstation in A'dam (HSL, metro enz).quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, werk in Amsterdam, elke dag de trein van Arnhem naar Amsterdam-Zuid en terug
Mag toch hopen dat die directe lijn ook in A'dam Zuid stopt![]()
Die zal jij wel nodig hebbenquote:Op woensdag 9 juli 2008 21:16 schreef Fixers het volgende:
[..]
Nu gratis bij een voordeeluren abbo:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 9 juli 2008 18:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NeeDie reed altijd hele ritten vanuit Den Haag Centraal. Iets veeeeel korters nog
De puntjes van beide perrons liggen minder dan 150 meter van elkaar. En dat is dus de HELE treindienst
quote:Fahrradmitnahme begrenzt möglich
Da's een hoop eer voor zo'n veredeld metrostationquote:Op woensdag 9 juli 2008 21:52 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Als goed is gaat zuid in de toekomst zelfs CS vervangen als hoofdstation in A'dam (HSL, metro enz).
Dus ja
Oh, tof, ik heb nog een reis naar Friedrichshavn in de planning staan dus die zal er ook wel op komen danquote:Op woensdag 9 juli 2008 18:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NeeDie reed altijd hele ritten vanuit Den Haag Centraal. Iets veeeeel korters nog
De puntjes van beide perrons liggen minder dan 150 meter van elkaar. En dat is dus de HELE treindienst
quote:Op woensdag 9 juli 2008 20:54 schreef SNArky het volgende:
Vandaag voor het eerst in een gereviseerd sprinter-tweetje gezeten. Ze ruiken nog nieuw.
Drie keer raden welke kant ik opgingquote:Op woensdag 9 juli 2008 22:27 schreef bork het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
2 stuks onderweg naar Rhenen
Die dingen rijden toch al een jaar of 3? Neem er regelmatig een als ik weer eens de intercity mis naar Utrecht vanuit A'damquote:Op woensdag 9 juli 2008 22:27 schreef bork het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
2 stuks onderweg naar Rhenen
Tel het aantal bakken per treinstel eensquote:Op woensdag 9 juli 2008 22:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Die dingen rijden toch al een jaar of 3? Neem er regelmatig een als ik weer eens de intercity mis naar Utrecht vanuit A'dam
Ah ok, ik snap hem. Ben ook een treinn00b, gebruik die dingen alleen maar om me van A naar B te verplaatsenquote:Op woensdag 9 juli 2008 22:51 schreef SNArky het volgende:
[..]
Tel het aantal bakken per treinstel eens. De 2tjes zijn pas sinds kort uit de revisie gekomen, de 3tjes rijden al een paar jaar.
Nou en?quote:Op woensdag 9 juli 2008 17:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Alleen is Zwolle - Kampen RegioNS, en Zwolle - Enschede niet, toch?
Moet je toch is wat vaker mee lezenquote:Op woensdag 9 juli 2008 22:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah ok, ik snap hem. Ben ook een treinn00b, gebruik die dingen alleen maar om me van A naar B te verplaatsen
is?quote:Op woensdag 9 juli 2008 23:27 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Moet je toch is wat vaker mee lezen
Ja doeg, de reiziger een lol doen? Dat kan niet hoor, want de provincie betaalt de ene dienst, en het rijk de andere, en dan moeten we moeilijke begrotingsconstructies uitvoeren, en het ene deel van het materieel wordt door het Ierse NSFS geleasd aan RegioNS, en het andere aan NSR, dus dat kan nooit in verschillende diensten rijden, en zo. Dus.quote:
Eigenlijk moet er ook maar eens wat gedaan worden aan de schande dat dat allemaal met 1 kaartje kanquote:Op donderdag 10 juli 2008 10:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja doeg, de reiziger een lol doen? Dat kan niet hoor, want de provincie betaalt de ene dienst, en het rijk de andere, en dan moeten we moeilijke begrotingsconstructies uitvoeren, en het ene deel van het materieel wordt door het Ierse NSFS geleasd aan RegioNS, en het andere aan NSR, dus dat kan nooit in verschillende diensten rijden, en zo. Dus.
Is er wel geweest. Dat is een van de leuke grapjes in de drgl die met de komst van de dienstregeling '98 werden geschrapt.quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar die stoptreinen tussen CS en HS snap ik niet echt. Dat is gewoon niet zo, toch?
Zelfde reden als dat Kampen-Zwolle een apart lijntje is, denk ik zo? Kan je met een klein treintje heen-en-weer pendelen en zit je niks anders in de weg.quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:05 schreef von_Preussen het volgende:
Weet je ook waarom ze zo'n korte treindienst onderhouden, en bijv. niet een bestaande dienst verlengen
Het is gewoon onderdeel van 5100, maar omdat er een trein uit Amsterdam of Leiden komt richting Rotterdam wordt de 5100 opgeheven bij Den Haag HS. Het is een beetje onzinnig om op half 1 's nachts 2 treinen achter elkaar naar Rotterdam te rijden. Maar als je op Den Haag CS staat heb je het gevoel dat er een pendeldienst bestaat naar HS.quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:27 schreef Peterselieman het volgende:
Niet dat ik weet nee. Er zijn wel enkele treinen die op CS eindigen, en ook op HS stoppen. De 1900 en 5100 doen dat bijvoorbeeld.
Dat kan je totaal niet vergelijken, bij Houten rijdt geen echte trein maar een tram. Dat maakt voor de kosten heel wat uit.quote:Op donderdag 10 juli 2008 14:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
Zelfde reden als dat Kampen-Zwolle een apart lijntje is, denk ik zo? Kan je met een klein treintje heen-en-weer pendelen en zit je niks anders in de weg.
Net zoals Nederlands kortste lijntje (Houten-Houten) overigens.
Leukquote:Op donderdag 10 juli 2008 17:17 schreef dennistd het volgende:
Zo, ik heb mijn foto-collectie maar eens wat geordend, er zullen nog wel een aantal foto's bij komen de komende tijd denk ik: http://foto.dennistd.nl/
Bedankt, heb hem aangepastquote:Op donderdag 10 juli 2008 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuk
Maar deze is geen Porsche, maar een Marcos Mantis
Elaborate, please (ik ben niet zo op de hoogte van de noordelijke rondgangenquote:Op donderdag 10 juli 2008 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
Vanavond zag ik 2 V'tjes in de stopper Leeuwarden - Wolvega
thx nicequote:Op donderdag 10 juli 2008 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
om 18.27 vertrokken de 474-V en de 888-A uit Leeuwarden in de stopper richting Wolvega. Normaalgesproken is dit DM'90.
Ik wil ff een opmerking maken dat geel knipper voor kan komen als er een trein in het zelfde blok zit of naar ongecontroleerd spoor wordt gereden volgens mij liegt die machinist, of zijn de sein mogelijkheden veranderd ?quote:Onoplettendheid van de machinist van de reizigerstrein is de oorzaak van de bijna-botsing tussen twee treinen vorig jaar juli bij Tilburg-West. De machinist was druk bezig met voorbereidingen voor de terugreis van zijn vertraagde trein en miste een rood sein. Dat maakte de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVM) donderdag bekend.
Volgens de IVM was er bij Tilburg-West sprake van een onduidelijk seinbeeld en kon de machinist uit voorgaande seinen niet opmaken dat hij een rood sein naderde. Hij verwachtte een geel knipperend sein, dat op dat spoor structureel gebruikt werd om treinen naar het station te leiden.
Geel knipperende seinen betekenen dat de machinist op zicht moet rijden met een snelheid van veertig kilometer per uur. Het sein stond echter op rood. De machinist reed met een vaart van dertig kilometer per uur af op een goederentrein met propyleengas en kon net op tijd remmen. Er vielen geen gewonden.
De IVM wil dat geel knipperende seinen niet meer structureel gebruikt worden. In Tilburg had een ongeluk kunnen gebeuren als de machinisten iets later hadden gereageerd. Door de constructie van de goederentrein was de kans op lekkage door een botsing klein.
ProRail past de situatie rond de onduidelijke seinen bij Tilburg-West volgend jaar aan.
Eerder een CTA die vast de volgende treineen trein van 51 minuten geleden aankondigt terwijl de vorige nog niet weg is. Gezien de tijd staat daar gewoon de IC.quote:Op donderdag 10 juli 2008 23:51 schreef bork het volgende:
Beetje rare stoptrein in Hengelo
[ afbeelding ]
Plan V 888 stond ´s ochtends ook al in Leeuwarden. Wat een happening was dat weer.quote:Op donderdag 10 juli 2008 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
om 18.27 vertrokken de 474-V en de 888-A uit Leeuwarden in de stopper richting Wolvega. Normaalgesproken is dit DM'90.
Volgens mij staan er nog 3 plan U's langs de kant om verkocht te worden... diesel erin en rijden maarquote:Op vrijdag 11 juli 2008 07:40 schreef JDude het volgende:
De NS kunnen op deze korte termijn geen vervangend vervoer regelen voor het traject en zien zich dus genoodzaakt de komende dagen deze verbinding te schrappen. De zegsman vreest dat hierdoor per dag zo'n vijfduizend reizigers gedupeerd zullen zijn.
Op nu.nl staat nu dat er inmiddels vervangend vervoer is in de vorm van binnenlandse treinen:quote:Op vrijdag 11 juli 2008 07:40 schreef JDude het volgende:
NS geeft 'negatief reisadvies' Frankfurt
Uitgegeven: 11 juli 2008 06:36
Zouden ze nu reservematerieel inzetten, of reizigers met treinen uit de normale dienstregeling meesturen?quote:NS regelt alternatieven voor ICE
Uitgegeven: 11 juli 2008 06:36
Laatst gewijzigd: 11 juli 2008 08:52
AMSTERDAM - De Nederlandse Spoorwegen (NS) hebben vrijdag alternatief vervoer geregeld voor passagiers die van Amsterdam naar Duitsland willen reizen.
De ICE-treinen die normaliter op dat traject rijden worden door de Duitse spoorwegen aan de kant gehouden na een defect aan een wiel bij een van deze treinen.
Reizigers van Amsterdam naar Duitsland kunnen met een binnenlandse trein naar Arnhem en vandaar verder met de bus naar Emmerich. Daar kunnen zij hun reis vervolgen met Duitse binnenlandse treinen. Dat heeft een woordvoerder van de NS laten weten.
Het alternatieve vervoer is in ieder geval voor vrijdag verzekerd. De NS waarschuwt dat de reis wel langer zal duren.
Defect
Een bepaald type ICE-treinen blijft voorlopig langs de kant nadat bij een van deze treinen een defect aan een wiel werd geconstateerd. De Duitse spoorwegen willen uit veiligheidsoverwegingen eerst alle treinen van dat type onderzoeken.
De treinen rijden onder meer van Amsterdam naar Frankfurt en terug, zeven keer per dag. Ongeveer 5000 reizigers maken dagelijks gebruik van dit traject.
Niks. Bij 1 was er wat met een wiel, nu willen ze ze eerst alemaal nalopen. Maar na Eschede kijken ze wel uit.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 10:13 schreef Charango het volgende:
Reservemateriaal zou vooral in Duitsland goed zijn. Denk je lekker met de ICE te gaan, kom je in Emmerich in een RegionalBahn terecht![]()
.
Wat was er nou eigenlijk in principe mis met die ICE'tjes?
Wat bedoel je in 's hemelsnaam?? En heb je het rapport gelezen?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 01:23 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Ik wil ff een opmerking maken dat geel knipper voor kan komen als er een trein in het zelfde blok zit of naar ongecontroleerd spoor wordt gereden volgens mij liegt die machinist, of zijn de sein mogelijkheden veranderd ?
Hengelo zo te zien?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 12:42 schreef bork het volgende:
kVond het bordje in het midden wel kjoet
[ afbeelding ]
zekerquote:
dat wil ik dus ook, de ICE naar Frankfurtquote:Op vrijdag 11 juli 2008 14:28 schreef sander89 het volgende:
Ja rijden hoop andere treinen ook in Duitsland ICE1/2 natuurlijk maar het liefst als het kan neem ik de ICE3en kan dan ook natuurlijk niet met de ICE naar Frankfurt
Ze zijn natuurlijk alert op dat soort dingen sinds de ontsporing bij Eschede. Dat bleek ook veroorzaakt door een materiaalfout die bij ieder exemplaar van zou kunnen optreden.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 14:28 schreef sander89 het volgende:
Verwacht dat de ICE3 treinen over een week wel weer rijden. Of er moet echt een duidelijk mankement bij dit type aan het licht komen.
Dan heb ik ook een probleem want zou naar Duitsland en misschien ook nog Denemarken gaan over 2 weken met de trein. (interrail)
Ja rijden hoop andere treinen ook in Duitsland ICE1/2 natuurlijk maar het liefst als het kan neem ik de ICE3en kan dan ook natuurlijk niet met de ICE naar Frankfurt
Dat is altijd een vast puntje voor amerikanen jaquote:Op vrijdag 11 juli 2008 15:45 schreef bork het volgende:
Had ik deze al eens gepost?
[ afbeelding ]
Helemaal zelf gemaakt met een analoge camera (ooit)
Niet te verwarren met Hel (polen) -> http://web.uct.ac.za/depts/stats/adu/travel/hel.htm maar tussen Trondheim en de luchthavben van Trondheim.
Joe spieking toe mie?quote:Op donderdag 10 juli 2008 23:40 schreef bork het volgende:
@flitz, waarom zijn al jouw oudere pics offline(bij mij vanaf topic 95)
yepsquote:Op vrijdag 11 juli 2008 18:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Joe spieking toe mie?
Omdat ik sinds begin dit jaar een andere webspaceruimtehostingproviderdinges heb
hmm ja, ik was bezig met een nieuwe aant maken, vergetenquote:
Lekker getreind bij de NSB?quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:28 schreef thats-me het volgende:
Ben ook weer terug van vakantie
Op vakantie ook een beetje getreind
[ afbeelding ]
Trein te Voss
[ afbeelding ]
De vertrekstaat van Voss,
[ afbeelding ]
Later vanavond / morgen volgt meer
quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:28 schreef thats-me het volgende:
Ben ook weer terug van vakantie
Op vakantie ook een beetje getreind
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:De trein van het type V250 van de Italiaanse fabrikant Ansaldobreda staat al enige maanden vrijwel stil op het testcentrum in het Tsjechische Velim. De trein heeft hier nauwelijks gereden, bevestigt directeur Antonín Blaek. Volgens de Britse raildeskundige David Haydock is dat een teken dat er iets "goed mis" is met de NS-trein. "Dit is een geval van grove onbekwaamheid." Een NS-woordvoerder zegt zich "niet te herkennen" in het geschetste beeld. "Die trein gaat in 2009 rijden." Vier jaar geleden zei NS nog dat de V250 in 2007 klaar zou zijn voor het spoor. De Deense spoorwegen wachten al jaren op nieuwe treinen van Ansaldobreda. Topman Søren Eriksen zegt in een reactie "doormoe" te zijn van de "eindeloze vertraging" in het afleveren van zijn treinen. Bron: NRC Handelsblad, 10 juli 2008.
Staat op: www.nicospilt.com
Leuke filmpjesquote:Op zaterdag 12 juli 2008 21:25 schreef James1988 het volgende:
Tijdens mijn rit van vorige week had ik ook nog wat filmpjes gemaakt, was ze vergeten
Anyway, hier zijn ze:
IRM komt aan in Roosendaal
AM75 verlaat Antwerpen Centraal
Klassiek motorstel te Antwerpen Centraal
Beneluxtrein naar Brussel Zuid komt aan
Beneluxtrein naar Amsterdam komt aan te Antwerpen
Ik wel hoor. Dan heb ik én geld, en een hoop materiaal wat ook nog geld op kan brengen bij de lommerdquote:Op zaterdag 12 juli 2008 22:57 schreef Peterselieman het volgende:
Zelfs met een zak geld toe zou ik niet zo'n trein willen hebben.
Thanksquote:
Wauw!!quote:Op zaterdag 12 juli 2008 23:13 schreef thats-me het volgende:
Op vakantie kregen we het idee om met de trein naar Flam te gaan. Toen we op het station van Voss waren om de prijs vragen, kregen we van de balie-bediende een blaadje voor een rondrit,
Het was een zeer mooie dag waar ik met veel plezier aan terug denk, en is voor een ieder een ware aanrader.
Sneltreinenquote:120 Teletekst zo 13 jul
***************************************
Kort nieuws binnenland
***************************************
` Tussen Amsterdam en Frankfurt rijden
weer ICE-sneltreinen.De remmen van alle
ICE's werden sinds vrijdag door de
Duitse spoorwegen gecontroleerd.Dat
gebeurde vanwege de ontsporing van zo'n
sneltrein op het station van Keulen.
***************************************
volgende nieuws weer & verkeer sport
Ja. Maar alleen (of eventueel met één iemand anders). En in de auto. En in 2009.quote:Op zondag 13 juli 2008 18:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand zin om in 2010 in 3 weken een rondje om de Botnische Golf te maken?
Paar dagen in Polen blijven, via de baltische staten omhoog, paar dagen St petersburg, dan naar Finland, omhoog omhoog, doorsteken naar Zweden, uitstapje naar Narvik, omlaag omlaag, paar dagen Stockholm, door naar Kopenhagen, en daarvandaan de EN in 1 keer terug naar NL. Ik wil dit graag doen met een groep van 4 man, ervaren reizigers, en ik zoek er nog 2 (evt. 3 ).
Opbokkenquote:Op zondag 13 juli 2008 18:47 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ja. Maar alleen (of eventueel met één iemand anders). En in de auto. En in 2009.
Vergeet je Vyborg niet??quote:Op zondag 13 juli 2008 18:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand zin om in 2010 in 3 weken een rondje om de Botnische Golf te maken?
Paar dagen in Polen blijven, via de baltische staten omhoog, paar dagen St petersburg, dan naar Finland, omhoog omhoog, doorsteken naar Zweden, uitstapje naar Narvik, omlaag omlaag, paar dagen Stockholm, door naar Kopenhagen, en daarvandaan de EN in 1 keer terug naar NL. Ik wil dit graag doen met een groep van 4 man, ervaren reizigers, en ik zoek er nog 2 (evt. 3 ).
Ja dat zag ik ook, zag trouwens ook dat Alexx Offline was. Zeker op vakantiequote:
Hipquote:Op zondag 13 juli 2008 23:36 schreef Willy84 het volgende:
Ik heb direct de spoorwegpolitie gebeld
Nee precies, dat leek me dus ook iddquote:Op maandag 14 juli 2008 09:14 schreef Guppyfriend het volgende:
Daar staat in ieder geval op dat de Spoorwegpolitie ook te bereiken is via 112, maar die zullen het vast niet tof vinden als je belt voor een bedelaar in de trein.
Huuquote:overigens ben ik een knakSTer
quote:Op maandag 14 juli 2008 09:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee precies, dat leek me dus ook idd
[..]
Huueen vrouw in het treinentopic
Betalen voor de politie , dat vind ik net zo erg als die HSL dingen die NS besteld heeftquote:Op maandag 14 juli 2008 12:13 schreef Duvel het volgende:
09008844 en dan vragen naar de SpoPo werkt ook.
Jochie, als je een lollie koopt bij de drogist op de hoek betaal je al mee aan de politie, dus niet zo piepen. Daarnaast is dit nummer even duur als 0343 535353.quote:Op maandag 14 juli 2008 12:49 schreef Brembo het volgende:
[..]
Betalen voor de politie , dat vind ik net zo erg als die HSL dingen die NS besteld heeft.
Leeft dat nou nog ?quote:Op maandag 14 juli 2008 22:14 schreef Peterselieman het volgende:
Ga je FTD bezoeken?
Dat is al jaren zo onder het schrikbewind van Hartmut Mehdorn.quote:Op maandag 14 juli 2008 21:56 schreef Eix het volgende:
Heb een uitgebreide reportage van de WDR gevonden (16 min. ) over het ICE ongeval in Köln afgelopen week. Wat een chaos. http://www.wdr.de/mediath(...)1FBFC550D.mediathek3
De DB laat zich ook van haar beste kant zien. Geen informatie aan de reizigers en de pers wordt het station uitgewerkt.
quote:benoni schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 01:46:
[...]
Da's waar, ik had nog wat meer probeersels geupload voor die 'Albatros':
Origineel (vlaky.net):
De ontwerper heeft geprobeerd om het iele zijraampje enigszins body te geven door een trapeziumvormig donker vlak eromheen te laten spuiten, maar dat werkt niet. Alle vlakken zijn even plomp, er loopt nergens een dunnere accentlijn die de lompheid doorbreekt.
De stijlere hoek van de voorruit zal wel een vereiste geweest zijn, evenals die gigantische opengesperde bek waar de koppeling in zit. Maar het lijnenspel, en de plaatsing van de koplampen en het zijruitje laat zien dat men met die eisen geen goed raad wist en er een fantasieloze klompvorm van heeft gemaakt. Voor een reclamepamflet van NSHispeed.nl heeft iemand er van armoe maar een barbecueroostertje in de 'bek' geshopt zo te zien (verwachten ze loslopend vleesvee op het spoor?). Wat mij betreft hadden ze het ontwerp voor zo'n doorkoppelneus nog beter kunnen afkijken van een föhn of een kruimeldief, daar zit ook zo'n gat in maar de collega's industriëel ontwerpen weten daar toch een mooi strak gelijnd vormpje van te maken.
Ik heb geprobeerd om die opening zoveel mogelijk weg te laten vallen in een matzwart vlak, dat maakt de neus al een stuk spitser. Daarbij is er een geschiktere belijning te bedenken van de neus naar de zijramen toe. Dat breekt de lompe, bolle vormen, en maakt er scherpere, vliegtuig-achtige lijnen van:
Zo vind ik 'm eigenlijk nog een stukje sneller ogen. Het is jammer dat de blauwe punt een klein beetje 'bij moet sturen' om lijn van de bolle neus te volgen, maar schuin van voren gezien ziet het er wel goed uit:
Het donkergrijze vlak onder de voorruit zorgt ook voor beter zicht bij tegenlicht.
Andere schetsen met geel/oranje/blauw: 1 2 3
Met rood/lichtrood:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |