ik vrees dat het nog steeds testritten/stofritten zijn...quote:Op woensdag 9 juli 2008 10:29 schreef thatsme het volgende:
Ik was gisteren op Amsterdam en ik zag de benelux met een traxx rijden. Zijn er nu genoeg 11.8 kapot om met de traxx te kunnen gaan rijden?
De rijtijden kunnen niet gehaald worden door Plan T/V maar wel door ICRmquote:Op dinsdag 8 juli 2008 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
dat gaat in december gebeuren bij het ingaan van de nieuwe dienstregeling. De IC Zwolle-Roosendaal stopt dus op dezelfde plaatsen als waarop beide treinen nu ook stoppen, dus ook Osls, Wijhe, Arnhem-Zuid, Elst, Nijmegen-Lent e.d. Ze zijn dus aan elkaar geknoopt middels een lange stop in Arnhem. Een half uursregeling dus. Op de stations tussen Arnhem en Nijmegen stopt ook de nieuwe 7600 Zutphen - Nijmegen tweemaal per uur. Deze 7600 wordt gereden met SGMm, omdat de rijtijden van deze serie anders niet haalbaar zijn.
Je haalt hier 2 dingen door elkaar. De nieuwe 3600 gaat gereden worden met ICRm en VIRM. De nieuwe 7600 gaat gereden worden met SGMm. Beiden zijn stoptrein tussen Arnhem en Nijmegen, maar liggen niet in een mooie 15/15 ligging van elkaar, maar in 16/14 of 17/13. De perroncapaciteit in Nijmegen is nog beperkter dan die in Arnhem en spoor 1a zal daar bijna constant bezet zijn. In Arnhem komt een spoor vrij, omdat de 3600 daar niet meer keertquote:Op woensdag 9 juli 2008 14:29 schreef Brembo het volgende:
[..]
De rijtijden kunnen niet gehaald worden door Plan T/V maar wel door ICRm. En ik denk dat er pauze komt in Nijmegen gezien de perron capacaciteit tot 20?? in Arnhem nog erg beperkt is.
Dat is dan wel zo, maar toch is nu de grootste veroorzaker van de vertraging tussen Ah-Nm de 3600. In de spits komt het gauw met +5 tot +10 binnenrijden, en daarna de rest nog.quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je haalt hier 2 dingen door elkaar. De nieuwe 3600 gaat gereden worden met ICRm en VIRM. De nieuwe 7600 gaat gereden worden met SGMm. Beiden zijn stoptrein tussen Arnhem en Nijmegen, maar liggen niet in een mooie 15/15 ligging van elkaar, maar in 16/14 of 17/13. De perroncapaciteit in Nijmegen is nog beperkter dan die in Arnhem en spoor 1a zal daar bijna constant bezet zijn. In Arnhem komt een spoor vrij, omdat de 3600 daar niet meer keert
Klopt. De vraag is hoe ze dat op gaan lossen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:13 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dat is dan wel zo, maar toch is nu de grootste veroorzaker van de vertraging tussen Ah-Nm de 3600. In de spits komt het gauw met +5 tot +10 binnenrijden, en daarna de rest nog.
Ja okee, was ook niet meer dan een brainwave eigenlijkquote:Op woensdag 9 juli 2008 15:15 schreef Peterselieman het volgende:
Lijkt me niet Flash, omdat de stellen Zwolle - Kampen binnen 30 minuten weer terug zijn in Zwolle en dus de gehele dienstregeling met gemak uit kunnen voeren met z'n tweeën als ze in de spits gekoppeld zijn.
Alleen is Zwolle - Kampen RegioNS, en Zwolle - Enschede niet, toch?quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens is Zwolle-Kampen korter. Er komt vast wel wat mat vrij als je die combineert met Zwolle-Enschede lijkt me bijvoorbeeld. (al is dat ontvlechtingstechnisch gezien waarschijnlijk een erg slecht plan)
Zo heel af en toe zitten er ook weleens Zwolle-Kampen stellen in de stopper naar Enschede, dus zo heel strikt is het ook weer niet.quote:Op woensdag 9 juli 2008 17:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Alleen is Zwolle - Kampen RegioNS, en Zwolle - Enschede niet, toch?
Ik heb ook ergens ooit eens gelezen (hier?) dat de trein dan ook in Zwolle het hele emplacement over moet steken, wat bij het minste of geringste aan vertragingen natuurlijk ook weer doorwerkt op de Intercity’s van en naar het noorden.quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens is Zwolle-Kampen korter. Er komt vast wel wat mat vrij als je die combineert met Zwolle-Enschede lijkt me bijvoorbeeld. (al is dat ontvlechtingstechnisch gezien waarschijnlijk een erg slecht plan
De aansluiting ligt inderdaad wel beroerd ja. Maar dan maken we daar toch gewoon een vrije kruising.quote:Op woensdag 9 juli 2008 17:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik heb ook ergens ooit eens gelezen (hier?) dat de trein dan ook in Zwolle het hele emplacement over moet steken, wat bij het minste of geringste aan vertragingen natuurlijk ook weer doorwerkt op de Intercity’s van en naar het noorden.
Dan zit je in Zwolle nog steeds met dezelfde treinen, want pas na de IJssel is de aftakking naar Lelystad.quote:Op woensdag 9 juli 2008 17:44 schreef von_Preussen het volgende:
Theoretisch gezien een leuk idee, financieël gezien waarschijnlijk niet haalbaar (als er al genoeg plaats is voor een vrije kruising).
Al helemaal als die spoorlijn naar Lelystad klaar is, dan gaat al het "doorgaande" verkeer maar via die lijn.
Dat kan lopend zelfs gemakkelijkquote:Op woensdag 9 juli 2008 15:11 schreef Dr_Flash het volgende:
rijden er stoptreinen op CS-HS dan in Den Haag? Die alleen maar dat stukkie rijden?Lijkt me onzinnig.
Jawel, dat weet ik welquote:Op woensdag 9 juli 2008 17:57 schreef Alexxxxx het volgende:
Dat kan lopend zelfs gemakkelijkof met de tram.
Zoetermeer stadslijn of zo?quote:Op woensdag 9 juli 2008 18:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jawel, dat weet ik welMaar ik ken gevallen waarin op zo'n stukje dus WEL een pendeltrein reguliere diensten uitvoert
Neequote:
Hier wacht, ik heb er een filmpje vanquote:Op woensdag 9 juli 2008 18:19 schreef Dr_Flash het volgende:
NeeDie reed altijd hele ritten vanuit Den Haag Centraal. Iets veeeeel korters nog
De puntjes van beide perrons liggen minder dan 150 meter van elkaar. En dat is dus de HELE treindienst
Die rijdt nietquote:Op woensdag 9 juli 2008 19:07 schreef SpeedyRich het volgende:
De IC van Den Haag naar Heerlen toch ?
http://www.ns.nl/vertrekstaten/gvc3.pdf , nou ja goed het is hoe je het interpreteert. De trein van 0:28 (0:29 in het weekend) doet niet anders dan een pendeldienst van CS en HS. En daarna gaat het stel weer terug naar CS.quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja okee, was ook niet meer dan een brainwave eigenlijkMaar die stoptreinen tussen CS en HS snap ik niet echt. Dat is gewoon niet zo, toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |