Ook gewoon aanzetten tot het doen van een valse aangifte, omdat het proces dat zegt. Wat een bedrijfquote:Op maandag 4 augustus 2025 22:38 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Het is werkelijk een kutsysteem die nieuw slotenIk probeer het huren van een ov fiets dan ook te voorkomen.
Los daarvan is de reactie van de ns wel passend bij het bedrijf dat het aan het worden is, smerig.
Is wel de enige keer ooit dat ik in een trein met een handgeschakelde versnellingsbak gezeten hebquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 10:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Leuke plaatjes! Dank voor het linkje. Monaco ben ik jaren geleden al eens geweest, met het boemeltje van Nice naar Vintimille. Wist niet eens dat er ook een boot gingDe autocollectie van de prins heb ik wel gemist maar we komen hier met enige regelmaat dus we gaan vast nog wel eens terug.
Ik hoopte ook zo’n oud stel te treffen maar die rijden niet meer naar Digne begreep ik, daar worden nu afgeleefde stellen met airco voor ingezet die zijn overgekomen uit Corsica. Het blijft wel een mooi lijntje. In Nederland zou zoiets allang gesloten en opgebroken zijn. Hier rijdt het nog en de trein was nog afgeladen ook.
Heeft een Uerdinger Schienenbus ook geen handmatige versnellingsbak? En anders sowieso de Wismarer Schienenbus dacht ikquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 12:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is wel de enige keer ooit dat ik in een trein met een handgeschakelde versnellingsbak gezeten heb
Ja, dat is redelijk uniek zeker anno 2025. Ik heb best wat van dit soort achteraflijntjes in Frankrijk gedaan maar er wordt in rap tempo gemoderniseerd, echt oud spul rijdt er nog maar weinig.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 12:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is wel de enige keer ooit dat ik in een trein met een handgeschakelde versnellingsbak gezeten heb
Vanuit NS gezien snap ik wel dat ze klaar waren met het probleem "mensen vergeten de sleutel in te leveren":quote:Op maandag 4 augustus 2025 22:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
OV-Fiets-drama's want natuurlijk moesten ze een probleem dat prima opgelost was *opnieuw* oplossen.... met technologie...
https://www.rtl.nl/nieuws(...)69/ns-ov-fiets-boete
Het elektronische slot is op zich een goed idee, maar de implementatie is niet heel erg intuītief. De laatste keer dat ik een OV-fiets met zo'n nieuw slot huurde moest ik echt 2x lezen voor ik begreep wat ik nou eigenlijk moest doen.quote:Geen verloren sleutels
80 procent van de ov-fietsen in Nederland is inmiddels al voorzien van een nieuw slot. Met de ov-fietsen die in Utrecht vervangen worden, zit dat percentage op 93 procent. Het was volgens de NS tijd voor verandering. Maandelijks verdwenen er vijfhonderd sleutels.
,,Ontzettend zonde, want die fietsen konden dan allemaal niet gebruikt worden en het kost natuurlijk hartstikke veel geld om steeds die sloten te vervangen”, vertelt Van Amerongen. „Reizigers zetten vaak uit gewoonte hun ov-fiets op slot en namen de sleutel mee naar huis.”
Je hebt ook nog het lijntje tussen Nice en Breil-sur-Roya waar een klein treinmuseum is. Op dat station kun je ook naar Ventimiglia en naar Cuneo reizen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 08:22 schreef Spablauw214 het volgende:
Geen zin om een topic in TRV te openen dus even hier. Gisteren eindelijk het lijntje van Chemins de Fer de Provence van Nice naar Digne kunnen doen. Hoewel er door een buiten gebruik zijnde tunnel momenteel niet verder wordt gereden dan St André. Maar dit was wel een avontuurtje hoor. De lijn begint niet in Nice Ville maar bij een onbeduidend, spuuglelijk stationsgebouw dat om onduidelijke redenen pal achter het prachtige Gare du Sud is gebouwd. Door Nice rijdt de trein eerst tussen allerlei bebouwing door en daarna begint direct een flinke klim, waarbij het dieselstelletje brullend, hortend en stotend de berg op kruipt. Vervolgens rijdt de trein dwars door een canyon parallel aan de Var. De machinist had z’n deur open staan dus iedereen kon meekijken en de conducteur was een geschikte vent die met iedereen een praatje maakte (mits je een beetje Frans spreekt). 2,5 uur gedaan over 90 km dus dan weet je hoe snel het gaat.
17 euro betaald, een kaartje kopen kan aan het loket, de app van ZOU! werkt voor geen meter. Ik zou er niet speciaal voor naar Frankrijk afreizen maar als je in de buurt bent is dit erg leuk om te doen.
Ja vast welquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 12:56 schreef dennistd het volgende:
[..]
Heeft een Uerdinger Schienenbus ook geen handmatige versnellingsbak? En anders sowieso de Wismarer Schienenbus dacht ik
Handgeschakeld ging het over.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 11:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Zoek je iets dieselmechanisch? Gewoon een Lint41 traject opzoeken dan toch?
Kan beter hier kijken https://nos.nl/artikel/2577784 Nog een taal die je verstaat ook.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 08:19 schreef b2py het volgende:
Voor de trein boot tijgers onder ons, naar huidige verwachting gaat in 2032 de brug over de straat van Messina geopend worden, met twee treinsporen. Afgelopen week is het realisatiecontract getekend en zal daarmee de veerboten gaan vervangen: https://strettodimessina.(...)tono-le-prime-opere/
Dit wordt één grote clusterfuck. Nog los van de onvermijdelijke corruptie en betrokkenheid van de georganiseerde misdaad moet ik überhaupt nog zien of het wel mogelijk is om zo’n lange hangbrug te bouwen. Met wat pech wordt het gewicht van de kabels zwaarder dan de maximale massa die eraan kan hangen. Maar ik ben geen natuurkundige verder.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 08:19 schreef b2py het volgende:
Voor de trein boot tijgers onder ons, naar huidige verwachting gaat in 2032 de brug over de straat van Messina geopend worden, met twee treinsporen. Afgelopen week is het realisatiecontract getekend en zal daarmee de veerboten gaan vervangen: https://strettodimessina.(...)tono-le-prime-opere/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |