Volgens mij zijn de ramen in de ICE-L vergelijkbaar met de ramen in de ICE3Neo en heeft ook de ICE-L ramen die signalen voor 5G doorlaten.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 05:59 schreef James1988 het volgende:
Ik hoop vooral dat de behandelde ramen (die signalen voor 5G doorlaten) niet zo'n vreselijk irritant patroon hebben als in de ICE 3neo. Dat is voor mij de #1 reden om te proberen om dat materieel te ontlopen tijdens mijn reizen door Duitsland.
Ik heb wel vaker gereisd in treinen met behandelde ramen (zoals de nieuwe Nightjet en de Rhein Ruhr Express) en daar had ik er geen last van. Andere leverancier misschien, en dus andere techniek.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 06:01 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de ramen in de ICE-L vergelijkbaar met de ramen in de ICE3Neo en heeft ook de ICE-L ramen die signalen voor 5G doorlaten.
Tot zover gelul over "het aanbieden van een robuuste dienstregeling". Eén poppetje ziek en de boel valt om.quote:Op trajecten in de Randstad rijden
minder of geen treinen door een tekort
aan verkeersleiders.Dit duurt tot 12.00
uur.Het gaat om trajecten van Utrecht
naar Leiden,Rotterdam en Den Haag en
andersom.Door de herfstvakantie en het
uitvallen van een zieke collega kwam er
extra druk op het rooster.Een andere
collega komt in de middag extra werken.
En de glazenwasser komt in de ochtend bij hem thuis dus hij kan pas vanaf 12:00 uur komen werken.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 11:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tot zover gelul over "het aanbieden van een robuuste dienstregeling". Eén poppetje ziek en de boel valt om.
https://www.nu.nl/economi(...)-londen-treinen.htmlquote:Spoorbedrijf Eurostar heeft nieuwe treinen besteld. Het zijn dubbeldekkers die vanaf 2031 moeten rijden, ook tussen Amsterdam en Londen.
Eurostar verbindt op dit moment Europese steden in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Zwitserland komt daar in 2031 bij, zegt een woordvoerder van het bedrijf.
Kan dat wel in de kanaaltunnel? Stel het aantal deuren naar de vluchttunnel houdt rekening met 200 mensen per 100m trein en er zitten straks 270 mensen in 100m trein. Daar zijn vast regels voor.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:50 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/economi(...)-londen-treinen.html
Nou las ik pas ergens dat de NS geen ICNG dubbeldekkers heeft gekocht omdat de infrastructuur dat niet aan kan. Hoezo zou dat bij de Eurostar treinen dan wel kunnen
Ik denk dat dit de vervanger voor de voormalige Thalys wordt. Vergeet niet dat de oudste stellen ook al sinds 1996 rondrijden, die zijn in 2031 ook alweer 35 jaar in dienst.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kan dat wel in de kanaaltunnel? Stel het aantal deuren naar de vluchttunnel houdt rekening met 200 mensen per 100m trein en er zitten straks 270 mensen in 100m trein. Daar zijn vast regels voor.
Ja had ik ook al gelezen, qua aantallen (Thalys+4) klopt het ook.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:47 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik denk dat dit de vervanger voor de voormalige Thalys wordt. Vergeet niet dat de oudste stellen ook al sinds 1996 rondrijden, die zijn in 2031 ook alweer 35 jaar in dienst.
Dubbeldekkers zelf is geen issue. Wel de aslasten. Echter hebben de Franse TGV lijnen dezelfde beperkingen, dus als de treinen in Frankrijk toegelaten worden moet dat hier ook wel lukken als het daarom gaat.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:50 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/economi(...)-londen-treinen.html
Nou las ik pas ergens dat de NS geen ICNG dubbeldekkers heeft gekocht omdat de infrastructuur dat niet aan kan. Hoezo zou dat bij de Eurostar treinen dan wel kunnen
Eifelstrecke is ook nog steeds niet hersteld en dat duurt ook een eeuwigheid.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:33 schreef derLudolf het volgende:
https://www.rtvnoord.nl/v(...)p-tot-anderhalf-jaar
Treinen naar Leer laten nog even op zich wachten. Zodra het spoor klaar is zal het wel tijd zijn om die brug te reviseren
Daar combineren ze het ook nog eens met elektrificatiequote:Op woensdag 22 oktober 2025 19:43 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Eifelstrecke is ook nog steeds niet hersteld en dat duurt ook een eeuwigheid.
Je zou bijna denken dat Arriva het aan zag komen, want een deel van de Noordelijke stellen is nog steeds niet gereviseerd ivm de mogelijke toelating in Duitslandquote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:33 schreef derLudolf het volgende:
https://www.rtvnoord.nl/v(...)p-tot-anderhalf-jaar
Treinen naar Leer laten nog even op zich wachten. Zodra het spoor klaar is zal het wel tijd zijn om die brug te reviseren
Die heeft, slechts even, gereden. Het was weer direct mogelijk van Keulen, via Gerolstein, naar Trier.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 19:43 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Eifelstrecke is ook nog steeds niet hersteld en dat duurt ook een eeuwigheid.
Dat is nog het ergste, duurt erg lang zo. Die lijn in het noorden boeit mij eigenlijk geen zak, bus is niet veel trager dan de trein destijds. Dat is in de Eifel wel anders.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar combineren ze het ook nog eens met elektrificatie
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |