Ja, vergeet je ski's niet als je gaat schansspringen. Categorie auto's verbieden omdat er weleens iemand te hard rijdt.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is toch helemaal niet vintage dat ERTMSGewoon met zo'n token, en anders niet het baanvak op.
Wat is het volgende anders? choochoo.mp3Stoom en rook alleen nog maar als holografische proojectie want oei oei milieu?
https://www.lok-report.de(...)tcs-technologie.htmlquote:Op donderdag 28 augustus 2025 15:22 schreef ReisT het volgende:
ATB in een stomer is ook niet vintage, maar wel nodig om de hoofdbaan op te mogen, mag dat dan ook niet?
De Britten hebben alvast een stoomloc voorzien van ERTMS. Da's dan wel de Tornado (bouwjaar 2008) dus helemaal authentiek was die toch al niet.
Ze hebben in Zwitserland ook echt een plan en een visie. Hier is het een zooitje. We missen zaken als Rail21 en PHS. Waar staat het OV in 2050 en verderquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 01:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als je investeert in je OV, krijg je er dus ook iets voor terug: https://www.treinreiziger(...)-miljoen-passagiers/
In Zwitserland zijn op veel plekken de frequenties beduidend lager dan in Nederland, vooralsnog want ik geloof dat in ieder geval SBB maar ik geloof ook BLS met een project bezig zijn waarmee de frequenties op 70/80% verdubbeld of meer gaan worden.
Daarnaast worden er bakken met geld in infrastructuur gestoken. Als je namelijk wissels gewoon onderhoudt, dan heb je er ook geen problemen mee. Als je een cabride in Zwitserland kijkt dan valt het gewoon op hoeveel meer overloopmogelijkheden er zijn.
In Duitsland lijken ze meer de Nederlandse kant op te gaan maar lijken ze vooralsnog wel iets pragmatischer.
Laten we hopen dat we hier ooit een regering krijgen die het openbaar vervoer (en de sociaal economische onderkant van de samenleving) niet haat.
Maar als je dan de keertijd in Oud Gastel ziet, dan denk je: waarom niet 4 minuten later uit Oudenbosch en 1 minuut vroeger uit Oud Gastel? Of zijn er daar ook weer andere aansluitingen die dan niet meer gehaald worden?quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 14:56 schreef James1988 het volgende:
Sowieso, top-down planning van ál het OV is iets waar we hier meer mee zouden moeten doen.
Om maar een stom regionaal voorbeeldje te geven: als je in Oud Gastel woont en naar Dordrecht wil gaan, dan is het dichtstbijzijnde station dat van Oudenbosch. Tussen Oud Gastel en Oudenbosch rijdt buslijn 380.
Die bus komt aan bij Station Oudenbosch om x:11/x:41, de trein vertrekt om x:13/x:43. Maar die aansluiting is in de praktijk niet haalbaar vanwege de afstand tussen halte en station. De andere kant op is het nog kariger: de trein komt aan om x:16/x:46, de bus vertrekt om x:15/x:45.
Ik denk van welquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 17:22 schreef derLudolf het volgende:
Stel, ik koop een spoordeelwinkel kaartje naar Den Bosch kan ik met die QR code ook de poortjes op een ander station openen.
"Moet" naar Nijmegen, los kaartje is ¤29en spoordeelwinkel naar Den Bosch is ¤40
Je mag sowieso je reis onderbreken onderweg. Maar een los kaartje met korting is ¤17,38 dus retour ¤34,76. Tel daar Flex Dal Voordeel (normaal ¤5,95 p/m, nu ¤2,95) bij op en je komt op ¤37,71. Goedkoper dusquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 17:22 schreef derLudolf het volgende:
Stel, ik koop een spoordeelwinkel kaartje naar Den Bosch kan ik met die QR code ook de poortjes op een ander station openen.
"Moet" naar Nijmegen, los kaartje is ¤29en spoordeelwinkel naar Den Bosch is ¤40
Moet je daar een OVC voor hebben of kun je die ook op een bankpas zetten?quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:42 schreef dennistd het volgende:
[..]
Je mag sowieso je reis onderbreken onderweg. Maar een los kaartje met korting is ¤17,38 dus retour ¤34,76. Tel daar Flex Dal Voordeel (normaal ¤5,95 p/m, nu ¤2,95) bij op en je komt op ¤37,71. Goedkoper dus![]()
Station Roosendaal is dichterbijquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 14:56 schreef James1988 het volgende:
Sowieso, top-down planning van ál het OV is iets waar we hier meer mee zouden moeten doen.
Om maar een stom regionaal voorbeeldje te geven: als je in Oud Gastel woont en naar Dordrecht wil gaan, dan is het dichtstbijzijnde station dat van Oudenbosch. Tussen Oud Gastel en Oudenbosch rijdt buslijn 380.
Die bus komt aan bij Station Oudenbosch om x:11/x:41, de trein vertrekt om x:13/x:43. Maar die aansluiting is in de praktijk niet haalbaar vanwege de afstand tussen halte en station. De andere kant op is het nog kariger: de trein komt aan om x:16/x:46, de bus vertrekt om x:15/x:45.
Volgens mij alleen met OVCquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Moet je daar een OVC voor hebben of kun je die ook op een bankpas zetten?
Aangezien er niemand bij NS of Translink en beide ICT-afdelingen hebben die bestaan uit 100% onkunde en waar niemand verstand heeft van technische systemen is het antwoord uiteraard Nee.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Moet je daar een OVC voor hebben of kun je die ook op een bankpas zetten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |