abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221630729
Ja in die link die je zelf plaatst staat dus dat dat al gebeurt :)

Maar goed, dat je het zelf kon melden in de app wist ik niet. Zal ik de volgende keer doen ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221630737
Overigens baal ik wel van de insteek van dat stuk. Ook weer. Het is één groot excuusverhaal over hoe het allemaal te moeilijk voor ze is. Zo gaat het altijd. Of het nou om de smerigheid of de punctualiteit of winterse uitval gaat. Maar er echt iets aan DOEN, ho maar.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 augustus 2026 @ 18:14:35 #178
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_221630764
quote:
13s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens baal ik wel van de insteek van dat stuk. Ook weer. Het is één groot excuusverhaal over hoe het allemaal te moeilijk voor ze is. Zo gaat het altijd. Of het nou om de smerigheid of de punctualiteit of winterse uitval gaat. Maar er echt iets aan DOEN, ho maar.
weet nog van vroeger dat bij langere keringen op de eindpunten de treinen wel gereinigd werden en ook gelijk water bijgevuld en dergelijke.

Daarnaast moet het toch niet zo lastig zijn om betere wasstraten te ontwerpen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_221630811
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 18:14 schreef Peterselieman het volgende:
weet nog van vroeger dat bij langere keringen op de eindpunten de treinen wel gereinigd werden en ook gelijk water bijgevuld en dergelijke.
Om te beginnen dit maar weer eens gewoon WEL doen. Dat kon vroeger ook. IEMAND daar, kan dit :Y
pi_221630893
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar goed, dat je het zelf kon melden in de app wist ik niet. Zal ik de volgende keer doen ^O^
Ga ik de volgende keer ook doen.
Dan zal die trein wel voorrang krijgen.

Begint ook bij ons als reiziger. Afval opruimen of meenemen. Vanmiddag zet bv iemand halfvol frietbakje op de grond. Dat helpt ook niet

quote:
13s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Precies.
Beter kijken ze naar; hoe houden we die trein netjes, wat hebben we nodig en hoe regelen we dat.
pi_221630898
Drie graffitispuiters zijn op heterdaad betrapt en aangehouden door de politie op het opstelterrein nabij station Haarlem. Daar stonden de stellen voor de Max Express dienst.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_221630997
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 17:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Teregten klagd. Had het de laatste tijd ook een paar keer.

[ afbeelding ]
Als ik zie dat de IC Dordrecht Venlo via Schiphol een kering heeft van 3 minuten op Venlo dan weet je dus al dat er bijna een werkdag overheen gaat voordat die überhaupt iets van schoonmakers ziet. Los van af en toe een duo schoonmakers welke ergens instappen om de prullenbakjes leeg te maken.
pi_221632533
Wat betreft het schoonmaken.
Er was ook een staking aan de gang: https://www.treinreiziger(...)-te-nemen-uit-trein/
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 22:17:46 #184
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_221632559
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 18:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
Drie graffitispuiters zijn op heterdaad betrapt en aangehouden door de politie op het opstelterrein nabij station Haarlem. Daar stonden de stellen voor de Max Express dienst.
En nu met een tandenborstel alles weer schoonboenen!

Wel lomp dat je zoiets probeert op een van de dagen dat Amsterdam - Haarlem het drukste traject is. :')
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 augustus 2026 @ 22:18:02 #185
Maffe Fries
pi_221632564
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 18:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
Jammer dat ze niet met hun tandenborstel die trein mogen reinigen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 augustus 2026 @ 22:18:20 #186
Maffe Fries
pi_221632566
quote:
99s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 22:17 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]
En nu met een tandenborstel alles weer schoonboenen!
GMTA
  zondag 23 augustus 2026 @ 09:01:02 #187
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_221633609
Qua schoonmaak, ik reis veel met DDZ. En daarvan is de staat van het algehele interieur ook gewoon hard achteruit aan het gaan. :{
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_221635523
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2026 09:01 schreef Eix het volgende:
Qua schoonmaak, ik reis veel met DDZ. En daarvan is de staat van het algehele interieur ook gewoon hard achteruit aan het gaan. :{
Ja, viel me gisteren ook op.
Vaal, scheuren etc.

Het trieste is dat je best wat betaald voor een ritje met de trein. Op zijn minst mag je dan een schone trein verwachten.
Als het nu voor nop was ... ok.
pi_221635569
quote:
Niet alleen interieur. Het is lang geleden dat er nog een DDZ op de baan reed met een degelijke laklaag. Elk stel heeft wel last van af bladderende blanke lak of wit uitgeslagen lak.
pi_221635579
quote:
Het kan ook momenteel slechter zijn door de 48-uursstaking van de schoonmakers.
https://www.fnv.nl/nieuws(...)hiphol-ook-actie-bij
  Redactie Frontpage / Sport zondag 23 augustus 2026 @ 13:21:34 #191
Maffe Fries
pi_221635979
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 12:25 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Niet alleen interieur. Het is lang geleden dat er nog een DDZ op de baan reed met een degelijke laklaag. Elk stel heeft wel last van af bladderende blanke lak of wit uitgeslagen lak.
ik snap niet dat ze de boel aan de buitenzijde niet schoon kunnen krijgen ...
  zondag 23 augustus 2026 @ 17:21:48 #192
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_221638595
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 17:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Teregten klagd. Had het de laatste tijd ook een paar keer.

[ afbeelding ]
Nee, ik heb inderdaad vaak het idee dat dat ding aan komt, reizigers uit- en instappen en weer weg gaat. Ik zie nooit meer een roedel schoonmakers de prullenbakken legen en de wc's schoonmaken zoals begin jaren 90 nog wel gebeurde.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 23 augustus 2026 @ 17:23:34 #193
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_221638616
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 18:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Daarnaast moet het toch niet zo lastig zijn om betere wasstraten te ontwerpen?
Klopt. Groningen was het altijd vaste prik.
  zondag 23 augustus 2026 @ 18:06:46 #194
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_221639074
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 17:21 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]
Nee, ik heb inderdaad vaak het idee dat dat ding aan komt, reizigers uit- en instappen en weer weg gaat. Ik zie nooit meer een roedel schoonmakers de prullenbakken legen en de wc's schoonmaken zoals begin jaren 90 nog wel gebeurde.
Toevallig gisteren nog meegemaakt. In een DDZ. Het gebeurt dus wel degelijk.

De verflaag van DDZ is inderdaad hard achteruit gegaan, de kleuren zijn ontzettend opgebleekt en op elke bak die ik heb gezien zitten er krassen en bladdert de boel af. Ik vraag me af hoe dat komt. Is er verf gebruikt die niet goed reageert op de gebruikte schoonmaakmiddelen? Is de verf niet goed opgewassen tegen de borstels van de wasstraat? Is de verf niet "graffiti-proof" en neemt de hechtingskwaliteit af wanneer graffitiverf reageert met de verf van de bak?

Sowieso is treinpresentatie een heikel punt: VIRM is aan de bovenkant vaak ontzettend smerig. ICNG is langs de zijkant wel schoon maar langs de neus is het inmiddels ook bruin. SLT ziet er ook "schmutzig" uit.

Mijn (Oostenrijkse) vriendin maakte daar onlangs een opmerking over - "bij ÖBB zie je dat niet".
pi_221639134
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 17:21 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]
Hier zie ik het nog wel gebeuren, die schoonmakers.
In ieder geval voor de prullenbakken. WC's weet ik dan weer niet.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  Redactie Frontpage / Sport zondag 23 augustus 2026 @ 18:20:00 #196
Maffe Fries
pi_221639154
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 18:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

De verflaag van DDZ is inderdaad hard achteruit gegaan, de kleuren zijn ontzettend opgebleekt en op elke bak die ik heb gezien zitten er krassen en bladdert de boel af. Ik vraag me af hoe dat komt. Is er verf gebruikt die niet goed reageert op de gebruikte schoonmaakmiddelen? Is de verf niet goed opgewassen tegen de borstels van de wasstraat? Is de verf niet "graffiti-proof" en neemt de hechtingskwaliteit af wanneer graffitiverf reageert met de verf van de bak?

Sowieso is treinpresentatie een heikel punt: VIRM is aan de bovenkant vaak ontzettend smerig. ICNG is langs de zijkant wel schoon maar langs de neus is het inmiddels ook bruin. SLT ziet er ook "schmutzig" uit.

Mijn (Oostenrijkse) vriendin maakte daar onlangs een opmerking over - "bij ÖBB zie je dat niet".
Toch is NS er niet te enige in, want ook bij Arriva zie je nu een aantal jaren na het bestickeren van de stellen dat het er niet heel goed meer uit ziet op sommige plekken. Daarnaast zijn vaak wc's buiten gebruik
  zondag 23 augustus 2026 @ 18:59:20 #197
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_221639384
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 18:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zou dat niet komen doordat de verf tegenwoordig mielieuvriendelijker moet zijn?
  Redactie Sport / Supervogel zondag 23 augustus 2026 @ 19:14:48 #198
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_221639536
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 18:59 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]
Zou dat niet komen doordat de verf tegenwoordig mielieuvriendelijker moet zijn?
En/of de schoonmaakmiddelen
  Moderator zondag 23 augustus 2026 @ 19:27:38 #199
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221639668
quote:
14s.gif Op zondag 23 augustus 2026 19:14 schreef Pino112 het volgende:

[..]
En/of de schoonmaakmiddelen
Dat de schoonmaakmiddelen milieuvriendelijker moeten zijn bedoel je? Dan zouden ze hun werk minder goed moeten doen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport / Supervogel zondag 23 augustus 2026 @ 19:37:36 #200
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_221639766
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2026 19:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dat de schoonmaakmiddelen milieuvriendelijker moeten zijn bedoel je? Dan zouden ze hun werk minder goed moeten doen.
Ik dacht me te herinneren dat ze dat al zijn en dat daarom de boel ook smeriger is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')