Ehm, dat is een ertstrein. Te zien aan de 6 assen van de wagonsquote:Op zaterdag 5 juli 2008 13:23 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
Kolentrein met een bordje. Goed getimed imo.
[ afbeelding ]
Dezelfde kolentrein door het station.
Als iets zowel in C00 als Trois Points stopt, dan kan ik het geen intercity noemen hoorquote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Ooit reden er ook directe intercities Zandvoort - Luxemburg via Maastricht. Ben niet zeker waar die precies allemaal stopten, maar het volgende lijstje zal er niet ver naast zitten denk ik:
Zandvoort
Overveen
Haarlem
Amsterdam Sloterdijk
Amsterdam Centraal
Amsterdam Amstel
Utrecht Centraal
's Hertogenbosch
Eindhoven
Weert
Roermond
Sittard
Maastricht
Ličge-Guillemins
Angleur
Poulseur
Rivage
Aywaille
Coo
Trois-Ponts
Vielsalm
Gouvy
Troisvierges
Clervaux
Kautenbach
Ettelbrück
Mersch
Luxemburg
Misschien sloterdijk niet, misschien Visé en Bressoux wel
Als het de enige trein op dat lijntje is, moet hij welquote:Op zondag 6 juli 2008 11:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Als iets zowel in C00 als Trois Points stopt, dan kan ik het geen intercity noemen hoor
Weet ik, dus ik bedoel maarquote:Op zondag 6 juli 2008 12:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als het de enige trein op dat lijntje is, moet hij welOverveen en Haarlem liggen trouwens dichter bij elkaar.
quote:Treinreizigers willen toilet behouden
Uitgegeven: 7 juli 2008 11:40
AMSTERDAM - Treinreizigers eisen dat de Nederlandse Spoorwegen nieuwe stoptreinen alsnog voorzien van toiletten. Het Landelijk Overleg Consumentenbelangen Openbaar Vervoer (Locov) wil desnoods dat minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) ingrijpt.
Spoorbeheerder ProRail en de NS willen het aantal wc's op treinen en op stations in de toekomst aanzienlijk verminderen. In nieuwe stoptreinen komt geen toilet. Vooral voor reizigers met een zwakke blaas zou dit problemen opleveren.
Die wite locs staan daar al maaaanden....quote:Op maandag 7 juli 2008 15:41 schreef Wadloper het volgende:
Inderdaad echt belachelijk dat ze die wc's weg willen hebben. Je betaalt al een godsvermogen voor een treinkaartje, dan mag een beetje extra service in de vorm van een toilet ook wel...
In Tilburg staat trouwens de 4222, en de 1710 op niet normale draaistellen.
Ook staan er veel witte Class66 locs buiten!
Hoi ouwe medestudentquote:Op maandag 7 juli 2008 15:41 schreef Wadloper het volgende:
Inderdaad echt belachelijk dat ze die wc's weg willen hebben. Je betaalt al een godsvermogen voor een treinkaartje, dan mag een beetje extra service in de vorm van een toilet ook wel...
Een railbus? Anders zit je in het verkeerde topic namelijkquote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
er ging net een Bus hier voorbij, weggesleept en een met een wielklem
Volgens mij was dat jaar of 10 geleden inderdaad, Maar volgens mij was dat de Sneltrein Den haag - Venlo. Dat is nu een intercity. Die stopte toen ook in Rotterdam lombardijen,zwijndrecht,breda prinsenbeek, gilze-rijen en dat soort stations. Werd dacht ik met koplopers geredenquote:Op vrijdag 4 juli 2008 13:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat was de 3600 tot een jaar of wat geleden.
Tien jaar geleden hadden ze 's ochtends een leuke: een intercity van Leiden naar Venlo, met stop op station Rijswijk (echt!). Retehandig!
goeie zaak. betekent dit dat de plan v's en t's op deze lijn op korte termijn zullen verdwijnen? dat zal namelijk helemaal fantastisch zijn. al zijn de VIRM's nog niet helemaal zo geweldig als die meuk die op Arnhem - Roosendaal rijdt, maar het is al 12 miljoen keer beter dan die verrote shit uit de jaren zestig.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:10 schreef Charango het volgende:
Gisteren voor het eerst op de IJssellijn in een nieuwe VIRM gezeten, althans, aan de bredere trappen en de ongeschonden stoelen te zien. Wel waren de treinstelnummers binnen de coupé op bepaalde plaatsen al beschadigd.
Voor de rest was de trein erg stil en koud. De NS pleegt nogal regelmatig overkill wat de Airco in VIRM's en ICMm's betreft, dunkt me.
Die meuk van Arnhem-Roosendaal komt volgend jaar ook op de IJssellijn, dan worden die series gekoppeld namelijkquote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:27 schreef ghizzer het volgende:
[..]
goeie zaak. betekent dit dat de plan v's en t's op deze lijn op korte termijn zullen verdwijnen? dat zal namelijk helemaal fantastisch zijn. al zijn de VIRM's nog niet helemaal zo geweldig als die meuk die op Arnhem - Roosendaal rijdt, maar het is al 12 miljoen keer beter dan die verrote shit uit de jaren zestig.![]()
![]()
Ik was ook blij verrast toen ik tussen Den Haag en Breda (venlo) al nieuw getrokken materieel trof (icrm volgens peterselieman?). Beter dan die duitse barrels. Ik kwam er laatst tussen Den Haag en Utrecht (arnhem) nog een rijtuig tegen dat nog helemaal in de DB uitvoering was.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:27 schreef ghizzer het volgende:
[..]
goeie zaak. betekent dit dat de plan v's en t's op deze lijn op korte termijn zullen verdwijnen? dat zal namelijk helemaal fantastisch zijn. al zijn de VIRM's nog niet helemaal zo geweldig als die meuk die op Arnhem - Roosendaal rijdt, maar het is al 12 miljoen keer beter dan die verrote shit uit de jaren zestig.![]()
![]()
Zoiets kan toch niet winstgevend zijn?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:50 schreef Wadloper het volgende:
[ link | afbeelding ]
Raillon 6412 met de buurtgoederentrein, op weg naar Onnen.
Foto al een tijdje geleden gemaakt
De VIRM is waarschijnlijk een IV inplaats IV, reed er laatst ook in rond, deze zien er nog redelijk schoon uit. En alle dubbeldekkers hebben brede trappen aan de kopbakken.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:10 schreef Charango het volgende:
Gisteren voor het eerst op de IJssellijn in een nieuwe VIRM gezeten, althans, aan de bredere trappen en de ongeschonden stoelen te zien. Wel waren de treinstelnummers binnen de coupé op bepaalde plaatsen al beschadigd.
Voor de rest was de trein erg stil en koud. De NS pleegt nogal regelmatig overkill wat de Airco in VIRM's en ICMm's betreft, dunkt me.
Vreemd, aangezien er zeker brede trappen in zaten....quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:23 schreef Eix het volgende:
Die nieuwe Virms rijden toch nog helemaal niet?
cool! weet je ook de exacte datum dat die lijnen weer aan elkaar worden gekoppeld? ben benieuwd! en hoe zit het dan met olst, wijhe, arnhem-zuid, nijmegen-lent e.d.? gaat daar de IC weer stoppen, of wordt dat weer een uursregeling? let us know!!!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die meuk van Arnhem-Roosendaal komt volgend jaar ook op de IJssellijn, dan worden die series gekoppeld namelijk
Dat is dus precies dezelfde dienst als tot een paar jaar geleden gereden werd?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
dat gaat in december gebeuren bij het ingaan van de nieuwe dienstregeling. De IC Zwolle-Roosendaal stopt dus op dezelfde plaatsen als waarop beide treinen nu ook stoppen, dus ook Osls, Wijhe, Arnhem-Zuid, Elst, Nijmegen-Lent e.d. Ze zijn dus aan elkaar geknoopt middels een lange stop in Arnhem.
Waarvan ik er nu een ga nemen.... Alleen de andere kant op, vanuit Elst naar Arnhem.quote:Op woensdag 9 juli 2008 00:26 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is dus precies dezelfde dienst als tot een paar jaar geleden gereden werd?
Arnhem-Nijmegen is sowieso wel een mooi stuk nu, waar je de keus hebt uit drie intercitys die er 12, 15 of 20 minuten over doen..
Wel als je in het centrum van Antwerpen moet zijn. De bus Breda-Hulst via Antwerpen stopt al jaren niet meer in het centrum, maar op een of ander Oostblok-achtig plein in Linkeroever.quote:Op woensdag 9 juli 2008 00:14 schreef ReisT het volgende:
Derde mogelijkheid: met de bus: sneller, goedkoper en geen overstappen.![]()
ik vrees dat het nog steeds testritten/stofritten zijn...quote:Op woensdag 9 juli 2008 10:29 schreef thatsme het volgende:
Ik was gisteren op Amsterdam en ik zag de benelux met een traxx rijden. Zijn er nu genoeg 11.8 kapot om met de traxx te kunnen gaan rijden?
De rijtijden kunnen niet gehaald worden door Plan T/V maar wel door ICRmquote:Op dinsdag 8 juli 2008 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
dat gaat in december gebeuren bij het ingaan van de nieuwe dienstregeling. De IC Zwolle-Roosendaal stopt dus op dezelfde plaatsen als waarop beide treinen nu ook stoppen, dus ook Osls, Wijhe, Arnhem-Zuid, Elst, Nijmegen-Lent e.d. Ze zijn dus aan elkaar geknoopt middels een lange stop in Arnhem. Een half uursregeling dus. Op de stations tussen Arnhem en Nijmegen stopt ook de nieuwe 7600 Zutphen - Nijmegen tweemaal per uur. Deze 7600 wordt gereden met SGMm, omdat de rijtijden van deze serie anders niet haalbaar zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |