inderdaad, even de stap terug:quote:Op donderdag 3 juli 2008 08:16 schreef Dichterbijer het volgende:
Auto's in dit topic.... treinen !
Leuke locquote:Op donderdag 3 juli 2008 09:24 schreef dennistd het volgende:
[..]
inderdaad, even de stap terug:
[ afbeelding ]
ja, brakke foto, weet ik, had geen betere
www.trainmagazine.nlquote:Op donderdag 3 juli 2008 00:18 schreef TrainGV het volgende:
Denk je mooi naar Bahn TV in fahrt te kunnen kijken op zo'n avond, blijkt dat de hele zender (Bahn TV) op de kop gegooit is.Het staat zelfs niet meer in de programmering.
Was altijd wel leuk om in de avond even een 'strecke' te kunnen volgen via internet. Je ziet altijd wel wat nieuws onderweg en je krijgt het gevoel dat je voorin zit.
Zonde, dood zonde.
quote:BRUSSEL - Bij een botsing tussen een passagierstrein en een goederentrein in het zuiden van België zijn donderdagochtend ongeveer dertig reizigers gewond geraakt, van wie twee ernstig. Zes mensen zijn opgenomen in een ziekenhuis.
Het ongeval gebeurde op het traject tussen Namen en Luik. Iets voor zeven uur reed de trein Namen-Liers in de plaats Hermalle-sous-Huy op een goederentrein, aldus de Belgische spoorwegen NMBS en infrastructuurbeheerder Infrabel.
Over de oorzaak van het ongeval is nog niets bekend.
Tsja. Aan de ene kant heeft ProRail duidelijk fouten gemaakt, en is het goed dat daar op gewezen wordt. Aan de andere kant heb ik niet het idee dat de kwaliteit van ProRail omhoog gaat nu ze ook nog eens 800.000 euro boete moeten ophoesten...quote:DEN HAAG - Spoorbeheerder ProRail moet een boete van 826.000 euro betalen wegens overtredingen van de Spoorwegwet. Dat heeft de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) donderdag bekendgemaakt.
ProRail heeft zich volgens de NMa niet gehouden aan regels die moeten waarborgen dat spoorwegondernemingen op een goede en eerlijke manier gebruik kunnen maken van de hoofdspoorweginfrastructuur.
"Uit ons onderzoek blijkt dat ProRail de spoorwegondernemingen niet alleen onjuist, maar ook onvolledig geïnformeerd heeft", stelt Pieter Kalbfleisch, voorzitter van de raad van bestuur van de NMa.
http://www.caferailroad.nlquote:Op donderdag 3 juli 2008 12:51 schreef bork het volgende:
Telefoon aan het opruimen, wat treinrelated pics gevonden -> quiztime!![]()
![]()
Waar is dit??
[ afbeelding ]
Ik had nog niet in dit topic gekeken, maar: erg mooie foto's van die Niva dag. Ziet er leuk uit zo. Die 2105 ziet er ook nog goed uit, alleen de achterklep lijkt wat mis mee te zijn.quote:
Foto's? Lada? 2105? WAAR!?quote:Op donderdag 3 juli 2008 17:14 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik had nog niet in dit topic gekeken, maar: erg mooie foto's van die Niva dag. Ziet er leuk uit zo. Die 2105 ziet er ook nog goed uit, alleen de achterklep lijkt wat mis mee te zijn.
En om het ontopic te houden: grappig dat er ook nog een trein langs kwam tussendoor
Oh dat is Ede Centrumquote:Op donderdag 3 juli 2008 12:51 schreef bork het volgende:
Telefoon aan het opruimen, wat treinrelated pics gevonden -> quiztime!![]()
![]()
Waar is dit??
[ afbeelding ]
Hij staat al een paar dagen op de Cartesiusweg en is reeds voorzien van een flink stuk grafitti op één van de kopbakken.quote:Op donderdag 3 juli 2008 17:45 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Overigens gespot in Utrecht Centraal: VIRM4: 9549 met stoelen in de plastic (ben ff niet helemaal zeker over 't nummer, lag half te slapen)
Koersrol was: "Niet instappen", stoelen totaal in de plastic, maar de voorruit zag er wat ouder () uit met vlekken erop. De verf was vrij nieuw en helder. De panto's waren ook nog lichtelijk ongebruikt alsin blinkend nieuw, letterlijk blinkend!
Nou, ik heb meer het idee dat ze bij Prorail een scheet laten over dat bedrag. Want dat wordt uiteindelijk toch wel weer verrekend in de infraheffing, en dat wordt dan weer doorberekend aan de klant. En die declareert ook weer bij de baas, en die weer bij zijn eigen klant, etc). Pure symboliek dit. "Foei. Stout. Niet meer doen. Aai over de bol" en dat is hetquote:Op donderdag 3 juli 2008 17:05 schreef De_Hertog het volgende:
ProRail krijgt boete van 826.000 euro
Tsja. Aan de ene kant heeft ProRail duidelijk fouten gemaakt, en is het goed dat daar op gewezen wordt. Aan de andere kant heb ik niet het idee dat de kwaliteit van ProRail omhoog gaat nu ze ook nog eens 800.000 euro boete moeten ophoesten...
dan is 't een ander nummertje, want deze was crisp clean aan beide kanten (moest overstappen in Utr)quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hij staat al een paar dagen op de Cartesiusweg en is reeds voorzien van een flink stuk grafitti op één van de kopbakken.
Kan het niet zo zijn dat het boekje met de eindbestemmingen in alle CTA's gelijk is?quote:Op donderdag 3 juli 2008 21:47 schreef ghizzer het volgende:
bork vette pics! soms vraag ik me wel eens af met wat voor een idee bordjes als Zandvoort aan Zee in 's-Hertogenbosch en Maastricht (in bv. Deventer) in de plaatselijke CTA hebben opgenoment, terwijl ik me niet kan voorstellen dat ze die bordjes ooit op die plek nodig hebben gehad. iemand daar meer info over? ben benieuwd!
Volgens mij is er een lijst met eind-bestemmingen, zelfde als in VIRM Ede-Wageningen op het lcd schermpje zien staanquote:Op donderdag 3 juli 2008 21:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Kan het niet zo zijn dat het boekje met de eindbestemmingen in alle CTA's gelijk is?
Of ze hadden 'm even naar OZ gehaald om de grafitti er af te halen, want vanmorgen stond ie weer schoon op de Ctw.quote:Op donderdag 3 juli 2008 20:18 schreef zwahiel het volgende:
[..]
dan is 't een ander nummertje, want deze was crisp clean aan beide kanten (moest overstappen in Utr)
Vroeger reed er een intercity van Zuid-Limburg, via Den Bosch, naar Zandvoort. Dat was tot Spoorslag '70, maar CTA's kunnen ook best oud zijnquote:Op donderdag 3 juli 2008 21:47 schreef ghizzer het volgende:
bork vette pics! soms vraag ik me wel eens af met wat voor een idee bordjes als Zandvoort aan Zee in 's-Hertogenbosch
Nou, nog wel "iets" later ook hoorquote:Op vrijdag 4 juli 2008 08:11 schreef De_Hertog het volgende:
Vroeger reed er een intercity van Zuid-Limburg, via Den Bosch, naar Zandvoort. Dat was tot Spoorslag '70,
Eerder "vanaf Spoorslag '70" idd, aangezien er daarvoor geen intercity's bestonden.quote:
Ik had iets te snel over Google's Wiki-samenvatting heen gelezen, waar onder 'spoorslag 70' stond dat de intercity naar Zandvoort werd ingekort tot Haarlem. Helaas viel dat eigenlijk onder het kopje 'jaren '90' Mea Culpa.quote:
Vandaag in de railquizz: welk nummer zou in Utrecht CS het spoor tussen 12 en 14 nou toch hebben?quote:
Er zijn in het verleden nogal wat aparte verbindingen geweest, en Zwolle-Maastricht (via IJssellijn en Maaslijn) was er een van.quote:Op donderdag 3 juli 2008 21:47 schreef ghizzer het volgende:
(...) Maastricht (in bv. Deventer) in de plaatselijke CTA (...)
Dan moet je gedeeltelijk met Diesel rijden lekker vreemdquote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:18 schreef ReisT het volgende:
[..]
Vandaag in de railquizz: welk nummer zou in Utrecht CS het spoor tussen 12 en 14 nou toch hebben?![]()
[..]
Er zijn in het verleden nogal wat aparte verbindingen geweest, en Zwolle-Maastricht (via IJssellijn en Maaslijn) was er een van.
je kunt met diesel ook wel op een stuk met bovenleiding rijden hoorquote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:50 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dan moet je gedeeltelijk met Diesel rijden lekker vreemd. Rij dan via Den Bosch...
Of Zwolle - Arnhem - Den Bosch - Roosendaal - Vlissingen.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:18 schreef ReisT het volgende:
Er zijn in het verleden nogal wat aparte verbindingen geweest, en Zwolle-Maastricht (via IJssellijn en Maaslijn) was er een van.
Dat was de 3600 tot een jaar of wat geleden.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 12:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Of Zwolle - Arnhem - Den Bosch - Roosendaal - Vlissingen.
In het verleden is er meende ik ook eens een 3500 (Eindhoven-Utrecht) geweest die in Maastricht begon en in Leeuwarden eindigde. Kon je zonder overstappen het hele land doorquote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:18 schreef ReisT het volgende:
[Er zijn in het verleden nogal wat aparte verbindingen geweest, en Zwolle-Maastricht (via IJssellijn en Maaslijn) was er een van.
Nee, wat die reed "slechts" tot Roosendaal.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 13:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat was de 3600 tot een jaar of wat geleden.
Ik zag vorige week al de 2145 rijden in Veenendaal Centrumquote:Op vrijdag 4 juli 2008 18:33 schreef Tecnix het volgende:
Vandaag een 2delige vlavlip gespot in Baarn
Ik ben vergeten naar het treinstel te kijkenquote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zag vorige week al de 2145 rijden in Veenendaal Centrum
Dan is het wel knap dat je hem überhaupt gezien hebtquote:Op vrijdag 4 juli 2008 20:03 schreef Tecnix het volgende:
Ik ben vergeten naar het treinstel te kijken
Deze stellen hebben stickers op de deuren, waar je met je rolstoel naar binnen kanquote:Op vrijdag 4 juli 2008 18:33 schreef Tecnix het volgende:
Vandaag een 2delige vlavlip gespot in Baarn
Vlaflip?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 18:33 schreef Tecnix het volgende:
Vandaag een 2delige vlavlip gespot in Baarn
Klopt, de zgn. "Valkenburg-epress", reed o.a. vanuit Haarlem en Zandvoort aan Zee naar Valkenburg.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 20:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Er ging toch vroeger ook een intercity naar Valkenburg ?
bedoel het nummerquote:Op vrijdag 4 juli 2008 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan is het wel knap dat je hem überhaupt gezien hebt
In de jaren '90 reed ie echt door naar Vlissingen.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:32 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, wat die reed "slechts" tot Roosendaal.
Ik dacht Sloterdijk wel, dat was altijd een standaard stop voor de treinen Zvt - Mt.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Misschien sloterdijk niet, misschien Visé en Bressoux wel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |