quote:Op woensdag 2 juli 2008 11:09 schreef Dichterbijer het volgende:
* Dichterbijer doet verzoek aan een modje:
Verander s.v.p topictitel naar: 'Treinentopic 117 - De zomer door met 40% korting!
Zelfde motor, alleen eoa begrenzer is gedisabled op die turbo-V's.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:35 schreef kebabkever het volgende:
Ik had ooit is EENS het verhaal gehoord dat die plan V's ( of T's) tussen zwolle en emmen uitgerust waren met een zwaardere motor, om sneller op te kunnen trekken? Klopt dit? Dan zou de opvolger dit ook moeten hebben!
Die blijven daar voorlopig nog wel rijden. Er zat ter zijner tijd wel een openbare aanbesteding komen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:35 schreef kebabkever het volgende:
Weet iemand wat er met de treinen gaat gebeuren, die tussen zwolle en emmen rijden nu? Die rijden toch ook al erg lang? Worden die komende tijd vervangen?
Dat is dan aan de nieuwe vervoerder.quote:En zoja; door wat gaan ze vervangen worden?
Ze hebben geen zwaardere motor, alleen is er iets omgezet, zodat de stellen sneller op kunnen trekken. Nieuwe stellen hoeven die niet te hebben, omdat die andere eigenschappen hebben en waarschijnlijk al snel optrekkenquote:Ik had ooit is het verhaal gehoord dat die plan V's ( of T's) tussen zwolle en emmen uitgerust waren met een zwaardere motor, om sneller op te kunnen trekken? Klopt dit? Dan zou de opvolger dit ook moeten hebben!
Volgende keer ff in het FB topic van PTa melden of een TR zetten, dat werkt wat vluggerquote:Op woensdag 2 juli 2008 11:09 schreef Dichterbijer het volgende:
* Dichterbijer doet verzoek aan een modje:
Verander s.v.p topictitel naar: 'Treinentopic 117 - De zomer door met 40% korting!
Nooit in gezeten hebquote:Op woensdag 2 juli 2008 14:44 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik mis de oude treintjes tussen Emmen en Zwolle... blij dat ik daar puur voor de fun nog eens in ben gaan zitten in mn OV-tijdperk![]()
Railhoppers![]()
quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:43 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Volgende keer ff in het FB topic van PTa melden of een TR zetten, dat werkt wat vlugger
Meetrijtuig van Lloyd's, voormalig Nedtrain Consulting.quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:43 schreef JDude het volgende:
Er staat hier (Breda, net ten oosten van het station) al een kwartier zoeen trein met "Lloyd's Register" ofzo er op.
Het lijkt een soort van slaaprijtuig. In dezelfde trein zit overigens ook een ICR-rijtuig. De rest kan ik niet zien.
Wasda?
Stand PZ3 op de rijcontroller is in dienst gesteld, waarmee de derde trap van veldverzwakking binnen bereik is gekomen. Misschien dat ze ook de stroomwaarden waarbij de wals doorschakelt hebben aangepast. Hoewel dat voor de diverse schakelaars geen aanrader is.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:40 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hebben geen zwaardere motor, alleen is er iets omgezet, zodat de stellen sneller op kunnen trekken. Nieuwe stellen hoeven die niet te hebben, omdat die andere eigenschappen hebben en waarschijnlijk al snel optrekken
Dat kost je een joker!quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:51 schreef JDude het volgende:
Ah, dank!.
Waar ik ICR zei, moest dat ICRm zijn. Stop.
Ah, een kenner.quote:
off topic: ik vind dat die Driehuis zo nu en dan wel aparte opmerkingen maakt. vooral wanneer er iemand met 2 voor 12 een teleurstellend resultaat heeft behaald. ik weet niet meer precies wat ie zij, maar het was laatst in een paar afleveringen dat hij nogal aparte opmerkingen maakte.quote:
;x;x;x;x;x;x;xx sorryquote:Op woensdag 2 juli 2008 16:54 schreef dennistd het volgende:
als iemand met 2 voor 12 een slecht resultata heeft behaald maakt hij rare opmerkingen in per seconde wijzer
Dat heb ik nou bij DDAR en DDM, ook een pot nat voor mijquote:Op woensdag 2 juli 2008 17:08 schreef ghizzer het volgende:
[..]
;x;x;x;x;x;x;xx sorry
ik bedoelde idd dat andere programma's. ach per seconde wijzer, 2 voor 12, 10 voor taal, tis voor mij allemaal hetzelfde:P
"Jahaa mannetje, daat zit je dan he? Vorige week was je in 2 voor 12 al bijdehand aan het doen, en bakte je er geen flikker van. En nu heb je met MIJ te makenquote:Op woensdag 2 juli 2008 16:54 schreef dennistd het volgende:
als iemand met 2 voor 12 een slecht resultata heeft behaald maakt hij rare opmerkingen in per seconde wijzer
het zou zomaar kunnen dat hij zoiets gezegd heeft ja!!! (voor het geval je het niet zelf bedacht hebt)quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:26 schreef Alexxxxx het volgende:
"goh meneer, u bent zo'n nitwit, zelfs het klokje hebt u eigenlijk niet verdiend"
OK, tof! Ik heb alleen geen photobucketquote:Op woensdag 2 juli 2008 19:18 schreef ghizzer het volgende:
[..]
het zou zomaar kunnen dat hij zoiets gezegd heeft ja!!! (voor het geval je het niet zelf bedacht hebt)
oh ja trouwens Alexxxx.. heb laatst je photobucket bekeken. wat maak jij vette trein- en bussenpics zeg! keep on the good work!(Y)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 2 juli 2008 19:25 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
OK, tof! Ik heb alleen geen photobucketWel een forumpje waar ik (en een paar anderen) veel fotos neerkwakken
![]()
Het goede antwoord is trouwensah kutje. ik bedoelde de photubucket van EHH.arriva op dat forum en jouw mainsite (Y). Alex Miedema, dé concurrent van Nico SpiltSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:P
EHH is ook geod bezig iddquote:Op woensdag 2 juli 2008 19:29 schreef ghizzer het volgende:
[..]
ah kutje. ik bedoelde de photubucket van EHH.arriva op dat forum en jouw mainsite (Y). Alex Miedema, dé concurrent van Nico Spilt:P
graag gedaan!(Y)quote:Op woensdag 2 juli 2008 19:37 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
EHH is ook geod bezig iddEn ank je voor het Nico Spilt compliment
Maar bussen en zeker treinen zijn voor mij slechts bijzaak
vrachtwagenliefhebber. En alles wat apart is. Favoriete mekr is Tatra, qua personenwagens, en model de Lada Niva.quote:Op woensdag 2 juli 2008 19:40 schreef ghizzer het volgende:
[..]
graag gedaan!(Y)
autoliefhebber? en zo ja, wat is je favoriet(e merk)?
haha cool dan. favoriet zijn ze voor mij absoluut niet, maar die Tatra is wel apart, en het draagt toch (en dat is beslist NIET cynisch bedoeld!!!) een mooi stuk geschiedenis met zich mee. geweldig mooie platen als je er op googled. (Y) van de Niva vind ik wel cool hoe de richtingaanwijzers voor gepositioneerd zijn.quote:Op woensdag 2 juli 2008 19:46 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
vrachtwagenliefhebber. En alles wat apart is. Favoriete mekr is Tatra, qua personenwagens, en model de Lada Niva.
Ik heb vandaag voor het eerst in een Lada Niva geredenquote:Op woensdag 2 juli 2008 19:46 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
vrachtwagenliefhebber. En alles wat apart is. Favoriete mekr is Tatra, qua personenwagens, en model de Lada Niva.
Ik een paar maanden terug, meteen door het terreinquote:Op woensdag 2 juli 2008 22:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik heb vandaag voor het eerst in een Lada Niva geredentoevallig, gaaf ding man, lekker degelijk ook
Ah Serieus, de mensen van wie die was waren ook lid van die clubquote:Op woensdag 2 juli 2008 23:11 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik een paar maanden terug, meteen door het terreinBij de oprichting van de Lada Niva club.. En sinds die tijdnog verliefder
In dat geval staat die auto hier tussen en ken ik die mensen ookquote:Op woensdag 2 juli 2008 23:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ah Serieus, de mensen van wie die was waren ook lid van die club. Ja alleen het nut van die 2 pookjes zag ik niet in althans, het nut wel, maar de verschillen niet
Ik wil ook zo'n bak![]()
inderdaad, even de stap terug:quote:Op donderdag 3 juli 2008 08:16 schreef Dichterbijer het volgende:
Auto's in dit topic.... treinen !
Leuke locquote:Op donderdag 3 juli 2008 09:24 schreef dennistd het volgende:
[..]
inderdaad, even de stap terug:
[ afbeelding ]
ja, brakke foto, weet ik, had geen betere
www.trainmagazine.nlquote:Op donderdag 3 juli 2008 00:18 schreef TrainGV het volgende:
Denk je mooi naar Bahn TV in fahrt te kunnen kijken op zo'n avond, blijkt dat de hele zender (Bahn TV) op de kop gegooit is.Het staat zelfs niet meer in de programmering.
Was altijd wel leuk om in de avond even een 'strecke' te kunnen volgen via internet. Je ziet altijd wel wat nieuws onderweg en je krijgt het gevoel dat je voorin zit.
Zonde, dood zonde.
quote:BRUSSEL - Bij een botsing tussen een passagierstrein en een goederentrein in het zuiden van België zijn donderdagochtend ongeveer dertig reizigers gewond geraakt, van wie twee ernstig. Zes mensen zijn opgenomen in een ziekenhuis.
Het ongeval gebeurde op het traject tussen Namen en Luik. Iets voor zeven uur reed de trein Namen-Liers in de plaats Hermalle-sous-Huy op een goederentrein, aldus de Belgische spoorwegen NMBS en infrastructuurbeheerder Infrabel.
Over de oorzaak van het ongeval is nog niets bekend.
Tsja. Aan de ene kant heeft ProRail duidelijk fouten gemaakt, en is het goed dat daar op gewezen wordt. Aan de andere kant heb ik niet het idee dat de kwaliteit van ProRail omhoog gaat nu ze ook nog eens 800.000 euro boete moeten ophoesten...quote:DEN HAAG - Spoorbeheerder ProRail moet een boete van 826.000 euro betalen wegens overtredingen van de Spoorwegwet. Dat heeft de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) donderdag bekendgemaakt.
ProRail heeft zich volgens de NMa niet gehouden aan regels die moeten waarborgen dat spoorwegondernemingen op een goede en eerlijke manier gebruik kunnen maken van de hoofdspoorweginfrastructuur.
"Uit ons onderzoek blijkt dat ProRail de spoorwegondernemingen niet alleen onjuist, maar ook onvolledig geïnformeerd heeft", stelt Pieter Kalbfleisch, voorzitter van de raad van bestuur van de NMa.
http://www.caferailroad.nlquote:Op donderdag 3 juli 2008 12:51 schreef bork het volgende:
Telefoon aan het opruimen, wat treinrelated pics gevonden -> quiztime!![]()
![]()
Waar is dit??
[ afbeelding ]
Ik had nog niet in dit topic gekeken, maar: erg mooie foto's van die Niva dag. Ziet er leuk uit zo. Die 2105 ziet er ook nog goed uit, alleen de achterklep lijkt wat mis mee te zijn.quote:
Foto's? Lada? 2105? WAAR!?quote:Op donderdag 3 juli 2008 17:14 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik had nog niet in dit topic gekeken, maar: erg mooie foto's van die Niva dag. Ziet er leuk uit zo. Die 2105 ziet er ook nog goed uit, alleen de achterklep lijkt wat mis mee te zijn.
En om het ontopic te houden: grappig dat er ook nog een trein langs kwam tussendoor
Oh dat is Ede Centrumquote:Op donderdag 3 juli 2008 12:51 schreef bork het volgende:
Telefoon aan het opruimen, wat treinrelated pics gevonden -> quiztime!![]()
![]()
Waar is dit??
[ afbeelding ]
Hij staat al een paar dagen op de Cartesiusweg en is reeds voorzien van een flink stuk grafitti op één van de kopbakken.quote:Op donderdag 3 juli 2008 17:45 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Overigens gespot in Utrecht Centraal: VIRM4: 9549 met stoelen in de plastic (ben ff niet helemaal zeker over 't nummer, lag half te slapen)
Koersrol was: "Niet instappen", stoelen totaal in de plastic, maar de voorruit zag er wat ouder () uit met vlekken erop. De verf was vrij nieuw en helder. De panto's waren ook nog lichtelijk ongebruikt alsin blinkend nieuw, letterlijk blinkend!
Nou, ik heb meer het idee dat ze bij Prorail een scheet laten over dat bedrag. Want dat wordt uiteindelijk toch wel weer verrekend in de infraheffing, en dat wordt dan weer doorberekend aan de klant. En die declareert ook weer bij de baas, en die weer bij zijn eigen klant, etc). Pure symboliek dit. "Foei. Stout. Niet meer doen. Aai over de bol" en dat is hetquote:Op donderdag 3 juli 2008 17:05 schreef De_Hertog het volgende:
ProRail krijgt boete van 826.000 euro
Tsja. Aan de ene kant heeft ProRail duidelijk fouten gemaakt, en is het goed dat daar op gewezen wordt. Aan de andere kant heb ik niet het idee dat de kwaliteit van ProRail omhoog gaat nu ze ook nog eens 800.000 euro boete moeten ophoesten...
dan is 't een ander nummertje, want deze was crisp clean aan beide kanten (moest overstappen in Utr)quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hij staat al een paar dagen op de Cartesiusweg en is reeds voorzien van een flink stuk grafitti op één van de kopbakken.
Kan het niet zo zijn dat het boekje met de eindbestemmingen in alle CTA's gelijk is?quote:Op donderdag 3 juli 2008 21:47 schreef ghizzer het volgende:
bork vette pics! soms vraag ik me wel eens af met wat voor een idee bordjes als Zandvoort aan Zee in 's-Hertogenbosch en Maastricht (in bv. Deventer) in de plaatselijke CTA hebben opgenoment, terwijl ik me niet kan voorstellen dat ze die bordjes ooit op die plek nodig hebben gehad. iemand daar meer info over? ben benieuwd!
Volgens mij is er een lijst met eind-bestemmingen, zelfde als in VIRM Ede-Wageningen op het lcd schermpje zien staanquote:Op donderdag 3 juli 2008 21:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Kan het niet zo zijn dat het boekje met de eindbestemmingen in alle CTA's gelijk is?
Of ze hadden 'm even naar OZ gehaald om de grafitti er af te halen, want vanmorgen stond ie weer schoon op de Ctw.quote:Op donderdag 3 juli 2008 20:18 schreef zwahiel het volgende:
[..]
dan is 't een ander nummertje, want deze was crisp clean aan beide kanten (moest overstappen in Utr)
Vroeger reed er een intercity van Zuid-Limburg, via Den Bosch, naar Zandvoort. Dat was tot Spoorslag '70, maar CTA's kunnen ook best oud zijnquote:Op donderdag 3 juli 2008 21:47 schreef ghizzer het volgende:
bork vette pics! soms vraag ik me wel eens af met wat voor een idee bordjes als Zandvoort aan Zee in 's-Hertogenbosch
Nou, nog wel "iets" later ook hoorquote:Op vrijdag 4 juli 2008 08:11 schreef De_Hertog het volgende:
Vroeger reed er een intercity van Zuid-Limburg, via Den Bosch, naar Zandvoort. Dat was tot Spoorslag '70,
Eerder "vanaf Spoorslag '70" idd, aangezien er daarvoor geen intercity's bestonden.quote:
Ik had iets te snel over Google's Wiki-samenvatting heen gelezen, waar onder 'spoorslag 70' stond dat de intercity naar Zandvoort werd ingekort tot Haarlem. Helaas viel dat eigenlijk onder het kopje 'jaren '90' Mea Culpa.quote:
Vandaag in de railquizz: welk nummer zou in Utrecht CS het spoor tussen 12 en 14 nou toch hebben?quote:
Er zijn in het verleden nogal wat aparte verbindingen geweest, en Zwolle-Maastricht (via IJssellijn en Maaslijn) was er een van.quote:Op donderdag 3 juli 2008 21:47 schreef ghizzer het volgende:
(...) Maastricht (in bv. Deventer) in de plaatselijke CTA (...)
Dan moet je gedeeltelijk met Diesel rijden lekker vreemdquote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:18 schreef ReisT het volgende:
[..]
Vandaag in de railquizz: welk nummer zou in Utrecht CS het spoor tussen 12 en 14 nou toch hebben?![]()
[..]
Er zijn in het verleden nogal wat aparte verbindingen geweest, en Zwolle-Maastricht (via IJssellijn en Maaslijn) was er een van.
je kunt met diesel ook wel op een stuk met bovenleiding rijden hoorquote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:50 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dan moet je gedeeltelijk met Diesel rijden lekker vreemd. Rij dan via Den Bosch...
Of Zwolle - Arnhem - Den Bosch - Roosendaal - Vlissingen.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:18 schreef ReisT het volgende:
Er zijn in het verleden nogal wat aparte verbindingen geweest, en Zwolle-Maastricht (via IJssellijn en Maaslijn) was er een van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |