Wie heeft er mooie treinpics?
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 2.
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 3
* Het materieel voor personenvervoer dat in Nederland rijdt:
Treinen
Buffel (DM'90):
Citypendel (SGM2):
Koploper, 3-baks (ICM3):
Koploper, 3-baks, Mendini (ICM3):
Koploper, 4-baks (ICM4):
DD-AR (4) + loc:
DD-AR (4), mDDm:
ICE-3:
Railhopper (SM'90)
Regiorunner 3-baks (IRM3)
(Verlengde) Regiorunner 4-baks (IRM4-VIRM4)
Verlengde Regiorunner 6-Baks (V-IRM6)
Sprinter (SGM3):
Sprinter (SGM3), vernieuwd:
Plan T (Mat '64):
Plan V (Mat '64):
Wadloper (DH1):
Wadloper (DH1) Wadfietser:
Wadloper (DH2):
Wadloper (DH2), NoordNed kleuren:
Belgische trein - AM62:
Belgische / Franse treinen - Thalys PBA:
Belgische / Franse treinen - Thalys PBKA:
Duitse trein - 624 (Groningen, Enschede):
Duitse trein - Getrokken materieel (Venlo):
Duitse trein - Talent 643 (3-baks) (Heerlen), Euregiobahn:
Duitse trein - Talent 643 (3-baks) (Enschede):
Rijtuigen:
DDM rijtuig:
Df (fietsrijtuig):
ICK rijtuig:
ICR rijtuig:
ICR rijtuig (Benelux)
ICRm rijtuig:
ICRm rijtuig (Benelux)
Plan W rijtuig:
Royale rijtuig:
Locomotieven
11.8 Loc, Benelux:
700 Loc:
1700 Loc:
1800 Loc:
Hippel Loc:
Stuurstanden
BDs (ICRm):
BKD (ICR):
mDDm (DDM):
Lightrail
A32 (Gouda - Alphen a/d Rijn):
Lint:
TW600 (Houten - Houten Castellum):
* Afkortingen in verband met de Nederlandse spoorwegen
Deze zijn hier te vinden.
* Andere handige linkjes
Gemaakt door sweek... Indien er nog fouten of onvolledigheden zijn, meldt ze dan even hier of via sweek@fok.nl .
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 27-01-2004 11:34]
quote:Ja, wacht, die ga ik even maken! Ik wist niet dat 'ie zo snel vol zou zitten...
Op zaterdag 24 januari 2004 12:01 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Vorige: Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 3/Wordt tijd voor een volwassen OP.
edit:
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 24-01-2004 12:53]
quote:Nee, Plan X rijdt niet meer....
Op zaterdag 24 januari 2004 12:32 schreef ImPrEzA het volgende:
het oude dieseltreintje dat tot een jaar geleden op Almelo-Marienberg reed? of rijdt dat materieel helemaal nergens meer...edit:
quote:Hmm, heb jij daar foto's van dan?
Op zaterdag 24 januari 2004 13:23 schreef sexylexy het volgende:
de SIK wordt toch ook nog af en toe gebruikt voor rangeren, en de 1100 en 1300 nog heel af en toe in de dienstregeling, en 6400 en 6500? of is dat geen NS
quote:De SIK is geloof ik afgekeurd door de arbeidsincpectie. Misschien dat er her en der wat exemplaren zijn die voorzien zijn van betere valhekken rondom, want dat was geloof ik het kritieke punt. De 1100'en en 1300'en zijn helaas uit de dienstregeling verdwenen. De 1302 is momenteel een dienstvaardige museumloc, en de Werkgroep 1501 heeft net een 1100 in zijn bezit gekregen.
Op zaterdag 24 januari 2004 13:23 schreef sexylexy het volgende:
de SIK wordt toch ook nog af en toe gebruikt voor rangeren, en de 1100 en 1300 nog heel af en toe in de dienstregeling, en 6400 en 6500? of is dat geen NS
quote:Ow okee, dan is 'ie toch redelijk compleet? .
Op zaterdag 24 januari 2004 15:15 schreef Duvel het volgende:[..]
De SIK is geloof ik afgekeurd door de arbeidsincpectie. Misschien dat er her en der wat exemplaren zijn die voorzien zijn van betere valhekken rondom, want dat was geloof ik het kritieke punt. De 1100'en en 1300'en zijn helaas uit de dienstregeling verdwenen. De 1302 is momenteel een dienstvaardige museumloc, en de Werkgroep 1501 heeft net een 1100 in zijn bezit gekregen.
De 6400-serie (6401 - 6520) zijn van Railion Nederland, en dat is inderdaad geen NS meer
quote:Als je goede foto's hebt van het "gewone" materiaal dat tussen Venlo en Duitsland rijdt, graag! .
Op zaterdag 24 januari 2004 15:23 schreef Klonk het volgende:
Is er intresse in Duits materiaal wat in Nederland komt, ik woon in Venlo en er komt regelmatig duits materiaal en een zelfs een stoomloc die hier ivm het toerisme rijd voor mijn camera lens
Deze loc zag ik voor het eerst in Oostenrijk rijden en was meteen verliefd..... De treinen die in Nederland rijden halen het bij lange na niet qua schoonheid vergeleken met andere landen vind ik....
Of lekker ouderwetse dieselslurpende amerikaanse treinen, 1 brok power
quote:Ja, maar ze zijn er ook in andere smaken. Je kan bijvoorbeeld voor alleen het stuk Ehv-Ut een overgang kopen, retour of enkele reis. Dan kan je voor een paar euro in de spits heerlijk zitten.
Op zaterdag 24 januari 2004 12:01 schreef Jerommeke.nl het volgende:
die 2-1 kaarten kan je die ook bij de automaat kopen?
Ze zitten in de nieuwe kaartautomaten onder 'overige kaartsoorten' links onderen, en daarna de rechterkolom onder 'overgangsbewijzen'.
Officieel mag je trouwens geen kaartje met korting nemen als je er niet ook een samenreiskorting of voordeelurenkaart bij hebt, maar dat weet niemand. En de conducteurs die het weten (heb ik maar één keer gehad aflopen jaren), die zei dat ik maar gewoon met korting moest blijven kopen omdat toch niemand het ziet.
quote:Heerenveen-Zwolle-Drienerlo
Op zaterdag 24 januari 2004 10:31 schreef sweek het volgende:
Waar ben je allemaal naar toe geweest? .
Verder heb ik als link danwel bron voor veel goede foto's (=geen crappy kwaliteit), nog deze:
http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/
Daar is vrijwel elk (reizigers)materieel te vinden, wel goed zoeken, want geordend staat het niet
eens ff checken hoeveel die dingen kosten.... dat is gewoon netto het verschil tussen 1 en 2? want anders is t nog best veel voor een student, die niet tussen die rokende spits wil zitten.
Deze bedoel ik dus:
Pracht trein .
Jammer dat ze amper (of helemaal niet meer?) rijden.
quote:Dat is helaas geen NS trein meer Er zijn nog twee museumtreinstellen over, eentje van het Nederlands Spoorwegmuseum en een van de Stichting Mat '54 Hondekop Vier. De laatste is een vierwagenstel en teruggebracht in grasgroene beschildering, de eerste is een tweewagenstel en momenteel geel-grijs.
Op zaterdag 24 januari 2004 20:23 schreef blieblie het volgende:
jullie missen de Hondekop .
Ff plaatje zoeken.
quote:ACTS rijdt er nog mee, maar dan wel in het (onder het stof) blauw.
Op zaterdag 24 januari 2004 20:27 schreef blieblie het volgende:Deze bedoel ik dus:
Pracht trein .
Jammer dat ze amper (of helemaal niet meer?) rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |