Tssssquote:Op vrijdag 16 november 2007 17:10 schreef Duvel het volgende:
Die DE-III was volgens mij technisch op toen ie het museum in ging. Als je de dieselmotor uit een Plan U in die trein hangt (inclusief generator), hoop ik dat er nog elektromotoren in zitten, en dat die werken met de spanning uit de Plan U-generator.
Echter: er zit dertig jaar en een wereldoorlog tussen die twee treinen, dus kleine kans.
Ohja, nu zie ik het ookquote:Op zaterdag 17 november 2007 17:44 schreef MREn het volgende:
[..]
geel-rood-rood-geel-geel-geel en dan 3 232'ers met een bvl-paal tussen de 1e en de 2e
quote:Een stralende Prinses Maxima op een koud perron, dat was het begin van de feestelijke opening van het nieuwe Amsterdam Bijlmer ArenA station. Met veel muziek werd de Prinses ontvangen door de bewoners van de Amsterdamse Bijlmer.
Hee cool, ff lezen. Heb de Koninklijke nog nooit in het echt gespotquote:Op zondag 18 november 2007 09:37 schreef Dammie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hier het hele artikel
Op Teletekst stond nog dit:quote:Op zondag 18 november 2007 09:49 schreef thats-me het volgende:
Passagiers ontsnappen aan treinbotsing
De politie hoeft daar ook helemaal geen idee van te hebben, daar is de Inspectie Verkeer en Waterstaat voor.quote:107 Teletekst zo 18 nov
Bijna treinbotsing bij Sittard
` Vannacht zijn ruim honderd passagiers
ontsnapt aan een frontale treinbotsing
bij Sittard.
Even na half één reed een trein het
station van Sittard uit en botste bijna
frontaal op een binnenkomende intercity
die op hetzelfde spoor reed.De twee
voertuigen kwamen op vier meter van
elkaar tot stilstand.Bij het incident
raakte een wissel licht beschadigd.
De politie heeft nog geen idee hoe de
twee treinstellen op hetzelfde spoor
terecht zijn gekomen.Bij de machinisten
en de treindienstleider werd direct een
alcoholtest afgenomen,maar de drie
hadden niets gedronken.
Lijkt me raar, maar het zou kunnen. Ik ben er rond 13:15 langsgekomen met de sneltrein, en ik heb niks bijzonders gezien daar. Heb er ook niet echt op gelet trouwens.quote:Op zondag 18 november 2007 10:57 schreef Tecnix het volgende:
Gistermiddag was de overweg bij station Baarn buiten gebruik dacht ik, de IC uit A'dam kwam eraan maar de boompjes gingen niet dicht
Fles wat doe jij op dit tijdstip nog achter je compjoeter man, hup ga je kilometers maken...quote:Op zondag 18 november 2007 11:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga voor Workum.
Oh nee, daar staan veel te veel bomen en struikenEven verder zoeken
Hindelopen is toch ook in de middle of nowhere?quote:Op zondag 18 november 2007 11:18 schreef Socios het volgende:
Uit de categorie ´zeer moeilijk´. Vanaf welk station heeft men dit weidse uitzicht?
[ afbeelding ]
Hier een uitgebreid artikel daaroverquote:Op zaterdag 17 november 2007 18:18 schreef Zug-Chef het volgende:
+ ontsporing bij Dordrecht...
De tranen springen je in je ogen, hoe langer je doorleest over onze Champions League Vingerverf-josti-bende.quote:Het overvolle Nederlandse spoornet is jarenlang verwaarloosd. Beheerder Prorail ligt onder vuur. Eerste deel van een tweeluik over hardnekkig falen.
Een hele lap tekst voor een artikel, maar wel een goed artikel. Vooral die versnippering baart me zorgen. Dat ze dat na 10 jaar nog niet op orde hebben zeg. Ook dat het hoofdkantoor gezien wordt als een ivoren toren. Zoiets mag niet voor komen. Wanneer gaan ze bij Prorail eens echt spijkers met koppen slaan.quote:Op zondag 18 november 2007 12:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hier een uitgebreid artikel daarover
Het begint als volgt:
[..]
De tranen springen je in je ogen, hoe langer je doorleest over onze Champions League Vingerverf-josti-bende.
quote:Op zondag 18 november 2007 09:49 schreef thats-me het volgende:
Passagiers ontsnappen aan treinbotsing
Uitgegeven: 18 november 2007 08:12
Laatst gewijzigd: 18 november 2007 08:16
SITTARD - Ruim honderd treinpassagiers zijn in de nacht van zaterdag op zondag ontsnapt aan een frontale treinbotsing bij Sittard. Dat heeft het Korps landelijke politiediensten zondag laten weten.
ANP
Even na half een reed een trein die het station van Sittard uitreed bijna frontaal op een intercity die op hetzelfde spoor richting station rolde. De voertuigen kwamen op vier meter afstand van elkaar tot stilstand.
Wissel
Het ging om de intercity Maastricht-Eindhoven met vijftien mensen aan boord en de intercity Amsterdam-Heerlen met 100 passagiers. Bij het incident raakte een wissel licht beschadigd.
(c) ANP
http://www.nu.nl/news/132(...)ch_en_Eindhoven.html
komt een beetje in de buurt van die Stalinistische monsters uit het oostblok van de jaren '50. Een beetjequote:Op zondag 18 november 2007 15:57 schreef Duvel het volgende:
Als ze het hoofdkantoor een keer bezocht hadden, hadden ze kunnen zien dat het geen ivoor is, maar baksteen.Wel een echte bunker trouwens, van binnen erg mooi gerenoveerd.
Zug-Chef :: Duisburg Hbfquote:Op zondag 18 november 2007 17:29 schreef Socios het volgende:
Aan wie kan ik het stokje overdragen voor een stukje te laten maken over... Roept u maar...
quote:Eurostar denkt er wel over om de hogesnelheidstrein van Londen naar Brussel door te trekken naar Uithuizen Centraal, maar de meesten achten dit zeer onwaarschijnlijk.
quote:Op zondag 18 november 2007 17:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Even kijken of mensen het hele stuk lezen alvorens te reagerenMafkeesch
Naar Delfzijl ben ik (ook) maar één keer geweest. In 1998 of 1999. Roodeschool ook één keer. Gisteren tot Uithuizen weer eens na lange tijd. Die foto van dat weidse uitzicht is trouwens genomen vanuit de trein te Warffum. Naar Nieuweschans eigenlijk ook maar 2 keer geweest. Meestal houdt bij Groningen de reis wel op dus. Daar gaat blijkbaar dus echt niets boven volgens ICM 4023.quote:Op zondag 18 november 2007 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kom bijna nooit op die lijntjes naar Roodeschool en Delfzijl eigenlijk. Nieuweschans is ook al een tijdje geleden hoor
Neem Marnehuizen dan gelijk mee..quote:Op zondag 18 november 2007 18:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik krijg alweer helemaal zin om eens naar Roodeschool af te reizen
Zoeen beetje de Noordkaap van NL
Dat zou wel nieuw zijn op zich, maar goed, dat kan ook natuurlijkquote:Op zondag 18 november 2007 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
Het kan bijvoorbeeld ook een treintype zijn.
Ja ok sorry voor de vraag ik mis wel eens wat/scroll soms eens door als ik 2 dagen heb gemist ofzoquote:Op zondag 18 november 2007 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
Het gaat er meer om dat degene die het stukje geschreven heeft een ander aanwijst en die een onderwerp geeft om over te schrijven. Dus dat hoeft helemaal niet je vaste stationnetje te zijn. Het kan bijvoorbeeld ook een treintype zijn.
Mag ik je er even op attenderen dat die stakingen in Duitsland bij mijn vakantie begin augustus al bijna roet in het eten gooiden... En het is nog steeds niet opgelost...quote:Op zondag 18 november 2007 11:47 schreef Dr_Flash het volgende:
En die stakingen zijn tegen die tijd wel weer over.
Die bitches rijden maar jahquote:Op zondag 18 november 2007 21:15 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Mag ik je er even op attenderen dat die stakingen in Duitsland bij mijn vakantie begin augustus al bijna roet in het eten gooiden... En het is nog steeds niet opgelost...
Dat is altijd zo, daar hoef je mij niet mee te bedreigenquote:Op zondag 18 november 2007 21:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Maar als die bitches toch weer gaan staken op de dag dat jij weg gaat, heb jij een probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |