Ik ben overgestapt van Photoshop7 naar CS3, of die dus verbeterd tov CS2 weet ik dus niet. Maar ik ben er aardig tevreden overquote:Op donderdag 22 november 2007 10:20 schreef Duvel het volgende:
@Zug-Chef: Is de RAW-verwerkingsunit in CS3 substantieel beter dan die in CS2?

Lijkt me wel leuk om zoiets aan de muur te hebben hangenquote:Een museumstuk thuis aan de muur.
Het Spoorwegmuseum stelt vanaf 25 november een deel van zijn 25.000 tellende affichecollectie beschikbaar voor het grote publiek. Het museum werkt hiervoor samen met Kunstuitleen Utrecht, zodat abonnees de affiches kunnen lenen en thuis aan de muur kunnen hangen. In totaal worden 250 affiches uit de periode 1945 tot 1996 aangeboden van gerenommeerde ontwerpers als Dick Bruna, Koen van Os en Frans Mettes. Een selectie hiervan is van 25 november tot 28 januari te zien in de tentoonstelling ‘Affiches Opgespoord’ in Het Gebouw in Leidsche Rijn. De expositie wordt op 25 november feestelijk geopend door de Wethouder van Cultuur, de heer Van Eijk.
Het Spoorwegmuseum is met deze actie het eerste museum dat zijn collectiestukken uitleent, een baanbrekend initiatief te noemen in de museumwereld. Paul van Vlijmen, directeur van Het Spoorwegmuseum, zegt hierover: “Wij zijn trots op onze collectie affiches, één van de grootste collecties van Nederland, en dat willen we graag delen met zo veel mogelijk mensen. Binnen ons museum is helaas niet de ruimte om onze gehele collectie te tonen. De samenwerking met Kunstuitleen Utrecht biedt ons de mogelijkheid om dit wel te doen.”
Om de veiligheid van de stukken te garanderen is gekozen voor de samenwerking met Kunstuitleen Utrecht, een instelling die al vanaf 1986 ervaring heeft met het uitlenen van kunstwerken. Annelore Scholten, hoofd van Kunstuitleen Utrecht, zegt over de samenwerking: ‘Het Spoorwegmuseum excelleert al lange tijd in een uitnodigende stijl van werken. Ze weten daar als geen ander hoe je publiek verleidt. Die overtuiging herken ik ook in deze, voor de kunstwereld, bijzondere samenwerking. En natuurlijk ben ik heel trots dat wij als Kunstuitleen Utrecht dit aanbod hebben binnengehaald. Een fantastische zet van Het Spoorwegmuseum en verrukkelijk voor de klanten van de Kunstuitleen.’

Ja precies, en het grappige was: mij viel niks op toen ik daar stond. Pas thuis las ik het op Rolandrail dat het er 3 waren ipv 2.. Des te byzonder is hetquote:Op donderdag 22 november 2007 20:22 schreef Peterselieman het volgende:
Die laatste is opvallend. 3 vlaamse reuzen voor de trein ipv de normale 2.

Wat zou "uitleen" betekenen, denk je?quote:Op donderdag 22 november 2007 20:12 schreef Zug-Chef het volgende:
En hoeveel mogen die dingen dan gaan kosten....................

Nope, kzal s kijken op die site.quote:Op donderdag 22 november 2007 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze winnen daar meer met klakkeloos opheffenLees je weleens op hgbtf.net?

Toch ideaal, werk in Deventer dus ben er zo vanaf daar.
 Toch ideaal, werk in Deventer dus ben er zo vanaf daar.

Tsssss jij wel, als ik tegenover je kom zitten in de trein doe je NOG geen bek openquote:Op donderdag 22 november 2007 21:10 schreef von_Preussen het volgende:
Zug-Chef, ouwe gek dat je bent. Toen ik vandaag op het station van Holten mijn fiets pakte zag ik diezelfde trein met 3 Belgische Locs langskomen......had ik eerder geweten dat jij in the area was dan hadden we even kunnen meeten.

Vind je het gek, ik heb een kwartier lang zitten twijfelen of jij het nu wel was of niet (het 2 bij 1 meter naambordje met "Dr_Flash" erop had ik op dat moment over het hoofd gezien).quote:Op donderdag 22 november 2007 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsssss jij wel, als ik tegenover je kom zitten in de trein doe je NOG geen bek open

Het is je vergeven hoorquote:Op donderdag 22 november 2007 21:16 schreef von_Preussen het volgende:
Vind je het gek, ik heb een kwartier lang zitten twijfelen of jij het nu wel was of niet (het 2 bij 1 meter naambordje met "Dr_Flash" erop had ik op dat moment over het hoofd gezien).

Leuke foto's Zug-Chefquote:Op donderdag 22 november 2007 20:13 schreef Zug-Chef het volgende:
Hoogtepunten van een middagje Holten :-)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zie de maan schijnt door de bomen
 , hoe laat was je daar?
 , hoe laat was je daar?

Werk / woon je in de buurt?quote:Op donderdag 22 november 2007 22:47 schreef thats-me het volgende:
Ben rond 15.00 die overgang (van de bovenste 3 foto's) nog overgestoken. En om 17.17 nog een keer met de trein. Heb je niet gezien, ook niet opgelet

, dat klinkt als een station bij Kollumerzwaag. Verder wil ik die Blauwe Engel die er vroeger reed a.s. zaterdag (ca. 2,5 jaar na Franeker) eigenlijk weer eens opzoeken.
 , dat klinkt als een station bij Kollumerzwaag. Verder wil ik die Blauwe Engel die er vroeger reed a.s. zaterdag (ca. 2,5 jaar na Franeker) eigenlijk weer eens opzoeken.  

De FoK! Wiki bied ruimte?quote:Op vrijdag 23 november 2007 00:06 schreef von_Preussen het volgende:
Leuke stukje Peterselieman, nog zo laat op de avond!
Mischien moeten we alle verhaaltjes samenbrengen op een wiki o.i.d.? (die van mij excluded, dat was een nogal amateuristische voorloper).

De Blauwe Engel zou gisteren onder meer in Den Dolder komen. Zag ik 'm in de verte aankomen, blijft 'ie daar staan om een paar minuten later weer om te keren. Achteraf had ik het eigenlijk moeten weten. Op het station van Den Dolder zelf is zeer weinig tijd om te keren i.v.m. andere treinen. Maar goed, De Blauwe Engel wel gezien, maar niet kunnen vastleggen. Uit protest maar een foto gemaakt van het Sprintertje opweg naar Baarn.
  De Blauwe Engel zou gisteren onder meer in Den Dolder komen. Zag ik 'm in de verte aankomen, blijft 'ie daar staan om een paar minuten later weer om te keren. Achteraf had ik het eigenlijk moeten weten. Op het station van Den Dolder zelf is zeer weinig tijd om te keren i.v.m. andere treinen. Maar goed, De Blauwe Engel wel gezien, maar niet kunnen vastleggen. Uit protest maar een foto gemaakt van het Sprintertje opweg naar Baarn.  

quote:Op zondag 25 november 2007 13:38 schreef Socios het volgende:
Niet goedkoper, wel een eventueel te overwegen alternatief. Met ICE International kun je voor 18 euro van Arnhem naar Düsseldorf Hbf (ticket is ook geldig voor het verdere stukje naar de luchthaven). Dan hoef je niet eerst naar Empel-Rees en reis je comfortabeler voor een paar euro extra.

Een NRW-ticket kan dat geweest zijn. Maar dat lijkt me in dit geval al snel duurder eigenlijkquote:Op zondag 25 november 2007 13:48 schreef ghizzer het volgende:
hmm.. volgens mij kocht mijn broer wel eens Tageskartes of zoiets in 't weekend.

thanx! (Y)quote:Op zondag 25 november 2007 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een NRW-ticket kan dat geweest zijn. Maar dat lijkt me in dit geval al snel duurder eigenlijk
klik
22 euro voor 1 persoon, 29,50 voor up to 5 man. Bij de automaat that is. Loket komt er 2 euro (!!) bij

Fotooquote:Op zondag 25 november 2007 17:33 schreef knars het volgende:
Ha, vandaag weer met mn oudste zoon (tweeëneenhalf) treinen gekeken op stations Gouda en Goverwelle. Junior heeft nog even in de cabine van een plan T gezeten als een echte machinist

ik voelde de spanning
  ik voelde de spanning  

Goddullemequote:Op zondag 25 november 2007 18:02 schreef Willy84 het volgende:
Vandaag heerlijk genoten van spanning op het spoor
er waren wel wat tegenslagenik voelde de spanning
 WEER gemist
 WEER gemist  

Dat was echt briljant ja. Alsof 5 minuten langer het einde van de wereld wasquote:Op zondag 25 november 2007 18:02 schreef Willy84 het volgende:
Vandaag heerlijk genoten van spanning op het spoor
er waren wel wat tegenslagenik voelde de spanning

Beetje empathie is nooit weg bij deze "mannen van het spoor:"quote:Op zondag 25 november 2007 18:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat was echt briljant ja. Alsof 5 minuten langer het einde van de wereld was

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |