Er worden toch alleen wat wissels uitgehaald?quote:Op maandag 19 november 2007 14:06 schreef Peterselieman het volgende:
Bij Schiphol wordt binnenkort al blokverkorting toegepast, dus echt een fabeltje is het niet, maar dat het spoorboekje kan worden afgeschaft, daar geloof ik niet in.
Dat en op andere plaatsten wissels neergelegd, zodat er een betere benutting van het spoor ontstaat, maar ik meende ook iets gelezen te hebben over het verkleinen van de afstanden tussen seinen, zodat er meer treinen binnen kunnen komen op Schiphol en de perronsporen minder lang leeg zijn.quote:Op maandag 19 november 2007 14:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er worden toch alleen wat wissels uitgehaald?
Ja. Was niet bijster onder de indruk. Ook niet van de BOA's van Prorail. Ze lieten meer dan de helft nog doorkarren ook als de lichten op rood waren bij de spoorwegovergang.quote:Iemand gisteren nog naar ontspanning op het spoor gekeken?
Hoe zou zoiets toch komen eigenlijk? Zoiets zoek je toch even uit? Dat is 3 seconden werk. Je gaat toch niet zomaar wat lopen blaten?quote:Op maandag 19 november 2007 14:38 schreef Socios het volgende:
Ja... Zwolle - Amersfoort is ineens 80 kilometer en Nijkerk - Ermelo 20...
Nee, normaal krijgen we een remindertje van arthurvdvelden, daar zat ik op te wachten eigenlijkquote:Op maandag 19 november 2007 14:26 schreef Duvel het volgende:
Iemand gisteren nog naar ontspanning op het spoor gekeken?
't Is toch allemaal dubbelspoor?quote:Op maandag 19 november 2007 14:38 schreef Socios het volgende:
Ja... Zwolle - Amersfoort is ineens 80 kilometer en Nijkerk - Ermelo 20...
twee keer 66 is ineens wel 80 of zo?quote:
quote:Ouderen krijgen 'treintraining'
DEN HAAG - Het kabinet trekt 2 miljoen euro uit om ouderen de trein in te lokken. Tot en met 2012 moeten ongeveer 50.000 65-plussers een zogenoemde 'treintraining' krijgen. Dat staat in het Actieplan Spoor van minister Camiel Eurlings van Verkeer.
ANP
Op dit moment telt Nederland ongeveer 2,3 miljoen senioren. Dat komt neer op 14 procent van de bevolking en door de vergrijzing neemt dat percentage de komende vier jaar nog toe. Ouderen maken minder gebruik van het openbaar vervoer dan de doorsnee-Nederlander en Eurlings wil dat veranderen.
Daarmee krijgt een succesvol experiment in Twente met 'ov-ambassadrices', die ouderen bezoeken en uitleg geven over het gebruik van openbaar vervoer, een landelijk vervolg.
Via de binnenwegen is het wel 2 keer 80quote:Op maandag 19 november 2007 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
twee keer 66 is ineens wel 80 of zo?
En welk traject is dat dan? Spoorweg Amsterdam Bijlmer-Utrecht, Rijswijk, Geldermalsen-Utrecht?quote:Over het drukste deel van het netwerk rijden nu twaalf treinen per uur, maar door een reeks slimme aanpassingen kunnen al voor 2012 circa dertig treinen rijden over datzelfde tracé.
Ja mij staat ook zoiets bij, daarom vraag ik het. Naja, ik doe het gewoon de volgende keer.quote:Op maandag 19 november 2007 13:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hmm, je hebt gelijk En het staat ook niet op de envelop of 1 van die andere papiertjes die erbij zitten. Staat me iets van bij dat het niet mocht, maar waar ik dat dan gelezen heb...
Je kan onderscheid gaan maken tussen reizigerstreinen en goederentreinen, waarbij een goederentreinen een blok extra buffer hebben? Nu is het hele net zo ingericht dat er overal ertstreinen moeten kunnen remmen, terwijl die bijna nergens rijden. Dus waarom je veiligheidsmarges structureel te ruim houden?quote:Op maandag 19 november 2007 17:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar die "slimme aanpassingen". Voor een vingerverfclub is een kwast al een hele innovatie, niewaar?
Maar serieus, hoe zien ze dat voor zich? Kortere bloklengten? Dan blijkbaar ook kortere remwegen? En wat doe je met lange goederentreinen, die gewoon 2 blokken tegelijk bezet houden? En natuurlijk: Waarom nu pas? Waarom kan het nu blijkbaar ineens wel?
Mja, als dat het is, goed punt. Blijft de vraag "Waarom nu pas?" maar goed, laten we dat maar snel gaan invoeren dan, of zo?quote:Op maandag 19 november 2007 18:23 schreef en_door_slecht het volgende:
Je kan onderscheid gaan maken tussen reizigerstreinen en goederentreinen, waarbij een goederentreinen een blok extra buffer hebben? Nu is het hele net zo ingericht dat er overal ertstreinen moeten kunnen remmen, terwijl die bijna nergens rijden. Dus waarom je veiligheidsmarges structureel te ruim houden?
DINGDONGquote:Op maandag 19 november 2007 14:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, normaal krijgen we een remindertje van arthurvdvelden, daar zat ik op te wachten eigenlijk
tof En wanneer zien we dat op TV?quote:Op maandag 19 november 2007 21:12 schreef Duvel het volgende:
Ik heb het vanavond even teruggekeken op de site. Het strijken van mijn overhemd was interessanter.
Begin december , nieuwe diesntregeling . Dat staat nog steeds zover ik weetquote:Op maandag 19 november 2007 21:14 schreef Piles het volgende:
Vandaag de intercity van Vlissingen naar Amsterdam van 11.21: een enkele V (tot Roosendaal iig)
Nogal wat anders dan een DD-IRM die normaal rijdt
Weet iemand trouwens of het nog doorgaat dat er elk half uur een intercity door Zeeland gaat, en dat die dan op elk Zeeuws station stopt? En zo ja, wanneer zou dat gaan gebeuren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |