Betalen voor de politie , dat vind ik net zo erg als die HSL dingen die NS besteld heeftquote:Op maandag 14 juli 2008 12:13 schreef Duvel het volgende:
09008844 en dan vragen naar de SpoPo werkt ook.
Jochie, als je een lollie koopt bij de drogist op de hoek betaal je al mee aan de politie, dus niet zo piepen. Daarnaast is dit nummer even duur als 0343 535353.quote:Op maandag 14 juli 2008 12:49 schreef Brembo het volgende:
[..]
Betalen voor de politie , dat vind ik net zo erg als die HSL dingen die NS besteld heeft.
Leeft dat nou nog ?quote:Op maandag 14 juli 2008 22:14 schreef Peterselieman het volgende:
Ga je FTD bezoeken?
Dat is al jaren zo onder het schrikbewind van Hartmut Mehdorn.quote:Op maandag 14 juli 2008 21:56 schreef Eix het volgende:
Heb een uitgebreide reportage van de WDR gevonden (16 min. ) over het ICE ongeval in Köln afgelopen week. Wat een chaos. http://www.wdr.de/mediath(...)1FBFC550D.mediathek3
De DB laat zich ook van haar beste kant zien. Geen informatie aan de reizigers en de pers wordt het station uitgewerkt.
quote:benoni schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 01:46:
[...]
Da's waar, ik had nog wat meer probeersels geupload voor die 'Albatros':
Origineel (vlaky.net):
De ontwerper heeft geprobeerd om het iele zijraampje enigszins body te geven door een trapeziumvormig donker vlak eromheen te laten spuiten, maar dat werkt niet. Alle vlakken zijn even plomp, er loopt nergens een dunnere accentlijn die de lompheid doorbreekt.
De stijlere hoek van de voorruit zal wel een vereiste geweest zijn, evenals die gigantische opengesperde bek waar de koppeling in zit. Maar het lijnenspel, en de plaatsing van de koplampen en het zijruitje laat zien dat men met die eisen geen goed raad wist en er een fantasieloze klompvorm van heeft gemaakt. Voor een reclamepamflet van NSHispeed.nl heeft iemand er van armoe maar een barbecueroostertje in de 'bek' geshopt zo te zien (verwachten ze loslopend vleesvee op het spoor?). Wat mij betreft hadden ze het ontwerp voor zo'n doorkoppelneus nog beter kunnen afkijken van een föhn of een kruimeldief, daar zit ook zo'n gat in maar de collega's industriëel ontwerpen weten daar toch een mooi strak gelijnd vormpje van te maken.
Ik heb geprobeerd om die opening zoveel mogelijk weg te laten vallen in een matzwart vlak, dat maakt de neus al een stuk spitser. Daarbij is er een geschiktere belijning te bedenken van de neus naar de zijramen toe. Dat breekt de lompe, bolle vormen, en maakt er scherpere, vliegtuig-achtige lijnen van:
Zo vind ik 'm eigenlijk nog een stukje sneller ogen. Het is jammer dat de blauwe punt een klein beetje 'bij moet sturen' om lijn van de bolle neus te volgen, maar schuin van voren gezien ziet het er wel goed uit:
Het donkergrijze vlak onder de voorruit zorgt ook voor beter zicht bij tegenlicht.
Andere schetsen met geel/oranje/blauw: 1 2 3
Met rood/lichtrood:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |