abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52834182
Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank de zomer in" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Gesloten topics:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20
21|22|23|24|25|26|27|28|29|30|31|32|33|34|35|36|37|38|39|40
41|42|43|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|57|58|59|60
61|62|63|64|65|66|67|68|69|70|71|72|73|74|75|76|77|78|79|80
81|82|83|84|85|86|87|88|89|90|91|92|93|94|95|96|97|98|99

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Na activatie en een eerste update van je gewicht zul je dan in het lijstje verschijnen. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je in geen enkel lijstje.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van de "Slank de lente in"-reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:
Miss_S = Saskia
Thrilled = Kevin
Sylvana = Sylvana
Mordradead = Douwe
Spacehamster = Mira
Conleche = Colette
Mezel = Patricia
Veiligheidsspeldje = Marianne
Tangarine = Maarten
Mini_rulez = Marijke
STING = Thomas
roooosje = Rosalie

Een paar van onze regulars houden een weblog bij over hun lijnpogingen:
Miss_S

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

Game on! Eet en denk je slank .
Pretentieus geneuzel.
pi_52834701
Fipo bij de 100e
pi_52834827
100

Ik ga nog ff afwasen en de was opruimen en dan richting Almelo voor mn sollicitatie en daarna direct door naar Peter, dus fijn weekend allemaal
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:51:12 #4
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_52834957
Nummer 100, en dat terwijl ik mij tegoed doe aan een kaassoufflé...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_52834971
Succes Sylvana straks!
pi_52835038
op tijd voor deel 100
pi_52835110
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 10:53 schreef Miss_S het volgende:
op tijd voor deel 100
hey meid, leuke vakantie gehad?
Pretentieus geneuzel.
pi_52835122
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 10:53 schreef Miss_S het volgende:
op tijd voor deel 100
Haaa je bent terug
pi_52835670
Goedemorgen!
Vandaag poging 2 tot hardlopen, grandioos mislukt, want ik kwam er halverwege achter dat ik toch wel erg nodig naar de wc moest en dan schiet het natuurlijk niet op! Morgen weer dan maar.
Tot nu toe op: 2 boterhammen: halvajam & pindakaas en een kwart galiameloen

Chicolate: doe jij wel boter/margarine oid. op je brood? Als je dat niet doet trekt de jam/honing/sandwichspread er een heel stuk sneller in!
Het mooi kotsende meisje.
pi_52835901
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 10:51 schreef StefanieV het volgende:
Succes Sylvana straks!
Dank je wel
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:16 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Goedemorgen!
Vandaag poging 2 tot hardlopen, grandioos mislukt, want ik kwam er halverwege achter dat ik toch wel erg nodig naar de wc moest en dan schiet het natuurlijk niet op! Morgen weer dan maar.
Tot nu toe op: 2 boterhammen: halvajam & pindakaas en een kwart galiameloen
Dat schiet idd niet echt op dan nee. Volgende keer beter

Welkom terug Miss_S Fijne vakantie gehad?

[ Bericht 35% gewijzigd door _Hestia_ op 31-08-2007 11:32:30 ]
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:32:24 #11
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52836207
100
Friends don't let friends remain beardless...
pi_52836301
gefeliciteerd met jullie 100ste deel!!!

en vele groetjes vqnuit het zeeeeeeeer warme tunesie§

tussen de 40 en 45 graden!!!!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_52836451
Succes met de sollicitatie zo trouwens he sylvana (zal je wel nu mee bezig zijn ofzo )
* veiligheidsspeldje heeft helemaal geen zin in college
pi_52836494
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:40 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Succes met de sollicitatie zo trouwens he sylvana (zal je wel nu mee bezig zijn ofzo )
nee, heb hem pas om 2 uur, maar was druk met de afwas en de was en zit nu ff snel te eten ( groentensoep ) en dan ga ik om kwart over 12 weg ( neem voor de zekerheid maar een trein eerder)

dank je wel
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:42:44 #15
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52836515
Oh ja! Succes Sylvana!
pi_52836563
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:42 schreef Dizer het volgende:
Oh ja! Succes Sylvana!
Thnx! Had jij nog gevraagd in de sportschool wat nou beter was om eerst te doen? Ik heb het gister nog eens in mijne gevraagd en daar zeiden ze net als de vorige keer dat het beter was om eerst kracht te doen

En daarom plannen ze bijvoorbeeld ook altijd Bodystep NA Bodypump in, zodat mensen die allebei willen doen, eerst kracht gedaan hebben.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:48:06 #17
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52836690
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:43 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Thnx! Had jij nog gevraagd in de sportschool wat nou beter was om eerst te doen? Ik heb het gister nog eens in mijne gevraagd en daar zeiden ze net als de vorige keer dat het beter was om eerst kracht te doen

En daarom plannen ze bijvoorbeeld ook altijd Bodystep NA Bodypump in, zodat mensen die allebei willen doen, eerst kracht gedaan hebben.
Ja ik had het gevraagd en ze zeiden dat het in heet praktijk eigenlijk helemaal niks uitmaakt. Het gaat om waar je op wil trenen. Vond het nogal vaag maar ok, ik heb ook zo iets da iedereen wel iets anders zegt. Ik heb gisteren om op te warmen eerst 10 minuten cardio gedaan en daarna kracht en als laatst weer cardio. Het beviel wel moet ik zeggen want de krachttraining ging veel beter!
pi_52836728
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:48 schreef Dizer het volgende:

[..]

Ja ik had het gevraagd en ze zeiden dat het in heet praktijk eigenlijk helemaal niks uitmaakt. Het gaat om waar je op wil trenen. Vond het nogal vaag maar ok, ik heb ook zo iets da iedereen wel iets anders zegt. Ik heb gisteren om op te warmen eerst 10 minuten cardio gedaan en daarna kracht en als laatst weer cardio. Het beviel wel moet ik zeggen want de krachttraining ging veel beter!
ja, dat heb ik ook, als ik eerst cardio doe, en dan kracht, dan zijn mn spieren al veel te moe en kan ik veel minder goed presteren met krachttraining
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:00:22 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52837045
TVP.

Huh, Miss_S alweer op vakantie geweest? Ik heb een pan water op staan waar ik dadelijk 2 eitjes in ga gooien . En ik ben heel stoer met rammelende maag voorbij de chocoladecrossaintjes en bananensoezen gelopen, daarnet in de supermarkt .
Niet meer actief op Fok!
pi_52837168
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:00 schreef Viking84 het volgende:
TVP.

Huh, Miss_S alweer op vakantie geweest? Ik heb een pan water op staan waar ik dadelijk 2 eitjes in ga gooien . En ik ben heel stoer met rammelende maag voorbij de chocoladecrossaintjes en bananensoezen gelopen, daarnet in de supermarkt .
Heeeeeeeeeeeel goed Daar moet je vaak ook maar net de goeie supermarkt voor hebben, want soms kan je er maar moeilijk voorbij Heb je trouwens nog gezwaaid in parijs? Het was wel rustig toen ik er was want de parijzenaren waren zelf allemaal op vakantie
pi_52839060
de vakantie was erg lekker en toch nog goed weer gehad in limburg
alleen ben ik volgens mij 10 kilo aangekomen

we zijn trouwens net 2 kittens wezen halen Tom & Sam (Sam is een meisje )
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:32:59 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52839898
Kittens . Post je ook even foto's?
De kids van m'n zus hebben ook allebei een kitten. Zijn nu 8 weken oud. Eentje is in de sloot gevallen en er op eigen houtje weer uit geklommen. Heeft er gelukkig niks aan over gehouden. Die beestjes mogen nog niet eens buiten. Het kost me heel veel moeite om me er niet mee te bemoeien, maar als er straks een katje ziek wordt / doodgaat door nalatigheid van hun kant, dan hebben ze wel ruzie met mij . Hun konijn is ook al vroegtijdig om het leven gekomen, omdat 'ie niet goed verzorgd werd.

@ Veiligheidsspeldje: Wanneer was jij in Parijs? Ik van 13 t/m 17 augustus. Nog filmopnamen gezien bij het Place de la Concorde .
Niet meer actief op Fok!
pi_52840527
Net lekker stuk gefietst, gaat snel zo.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_52843337
ze mogen nu alleen in de keuken en woonkamer, maar durven de woonkamer nog niet echt in
is wel grappig om te zien hoe Tom steeds achter Sam aan loopt
maar ze moeten allebei nog heel erg wennen
deze zijn trouwens ongeveer 13 weken en ze mogen ook niet naar buiten

en fotos komen er dus zeker aan maar pas als ze meer gewend zijn vind het nu zielig om ze ook nog met camera´s lastig te vallen
pi_52843698
100

Als ze slapen merken ze er niks van Miss_S, dat je een foto maakt
pi_52845325
100 ...
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 08:01 schreef computergirl het volgende:

[..]

Misschien moet je eens beginnen met een betere kwaliteit brood? En de verhouding brood-beleg klopt ook niet helemaal bij jou geloof ik
Ok overdrijven is ook een vak waar ik goed in ben ... maar aan het brood zal het niet liggen: dat is gewoon Albert Heijn brood (Zaanse snijder volkoren ) met margarine ...

Vandaag was het bevroren brood op, dus gewoon brood met kaas meegenomen. Ging al wat beter, omdat ik er meteen ook 2 zakjes omheen had gedaan. Wat natuurlijk niet hield was dat ik in de kleine pauze (11 uur) zo'n schreeuwende honger had dat ik het zakje al opgescheurd had, en het tweede broodje in de pauze (half 1) dus niet helemaal goed meer was ... maar het ging al beter

Ik wil foto's van kittens (en lekker dat je mooi weer gehad hebt, Miss S, ik ben daarnet nog natgeregend)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_52848760
De fotos

Sam gaat op onderzoek uit

Tom blijft vooral in de krabpaal liggen

Sam heeft wel zin in water uit de kraan

En toen hebben we Tom er ook maar bij gezet

Tom is nog heel onwennig en bang maar hoop dat dat snel overgaat
pi_52850721
aaahw lieve katjes
pi_52850964
En Tom wil eindelijk ook geaait worden en spelen
pi_52851954
Wat een schatjes!!
pi_52852879
schatjes zijn het zeker
ze rennen nu alleen al door de kamer achter elkaar aan dus ik ben benieuwd hoe het gaat worden
pi_52855644
Niemand meer online? Ik verveel me momenteel, heb zo juist al chocoladepudding gemaakt, wat ik absoluut niet mocht!

Maar ben momenteel in een dipje aan het glijden door vanalles en ik raak er niet echt uit
pi_52855915
Dan ga ik maar mijn bed in Slaapwel iedereen die het nog leest
pi_52855955
Aaaaaaah wat lief

... enne voor Stefani ... hou vol meid, die pudding, dat is nu te laat, maar het hoeft niet erger te worden. Knabbel een komkommer weg ofzo (helpt echt bij mij tenminste)

Heb daarnet heerlijk getraind, superfanatiek (en natuurlijk weer helemaal blauw geschopt, iedereen moet weer leren mikken) ... en daarna chips gegeten daar gaat het effect van een training hard je best doen ... en het was nog best veel ook, ik had honger. Maargoed, dat zien we morgen wel
pi_52855988
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 22:56 schreef StefanieV het volgende:
Dan ga ik maar mijn bed in Slaapwel iedereen die het nog leest
Weltrusten ik duik mn bed ook maar in zo
pi_52856088
Ik lust geen komkommer

Maar ik ga toch maar slapen, morgen volleybal dus die chocoladepudding werk k er wel af.. Ik had er alleen al 2 weken zin in..

Tot morgen ofzo
  zaterdag 1 september 2007 @ 01:55:46 #37
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52860227
Ik heb net een kipburger gehad mijn god, wat zijn die dingen vies zeg ik neem er nooit meer een
Bernie en ik zijn tof.
pi_52862022
Goedemorgen!

* veiligheidsspeldje heeft gister ook kipburger gehad, idee van vriendje, slecht idee...
Miss_s: lieve katjes zeg
En viking ik was een weekend later dus we konden niet zwaaien

Straks maar eens lekker een evy lesje hardlopen, nu moet het weer eens goedgaan vind ik!
  zaterdag 1 september 2007 @ 09:22:03 #39
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52862341
Die katjes .
Leuke kleuren .

Ik ben gisteravond uit eten geweest (naar van der Valk) en naar de film . Maar vanaf nu is het afgelopen met alle vreterij. Vanavond weer hardlopen en ik ben geplaatst voor spinning op maandag van 20:30 tot 21:30 (mooie tijd, want dan kan ik rustig aan doen 's avonds). Bootcamp ga ik het eerste blok niet doen. Vind het met spinning en 3 keer per week hardlopen wel even voldoende .
Niet meer actief op Fok!
pi_52862421
goedemorgen

renske ben je echt weer terug in dit topic?

vanmorgen toen wij wakker werden lagen Tom en Sam samen in het mandje
en toen we de kraan aan zetten om water te pakken voor de koffie vloog Tom op de kraan af

en dan weer on topic
ik woog vanmorgen 74, normaal in het weekend weeg ik tussen de 72,5 en 73,5 dus ben denk ik ongeveer een kilo aangekomen in de vakantie
pi_52862526
Mogge!!

Nou dat gaat lekker zeg: ben ik én ongesteld (met alle bijbehorende pijnen die elke maand lijken te verergeren), en dus op z'n minst een kilo zwaarder, voel ik vanochtend aan m'n lip, is dat ding gezwollen tot maatje Vanessa in het kwadraat: koortslip. (Het valt me nog mee dat ik geen feest heb, de vorige 2 LIPPEN had ik tijdens het oud hollandsch acid feest en die andere toen ik trouwde )

Lieve katjes, miss S, dat dan weer wel.
  zaterdag 1 september 2007 @ 09:57:14 #42
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52862572
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 09:34 schreef Miss_S het volgende:
goedemorgen

renske ben je echt weer terug in dit topic?

vanmorgen toen wij wakker werden lagen Tom en Sam samen in het mandje
en toen we de kraan aan zetten om water te pakken voor de koffie vloog Tom op de kraan af

en dan weer on topic
ik woog vanmorgen 74, normaal in het weekend weeg ik tussen de 72,5 en 73,5 dus ben denk ik ongeveer een kilo aangekomen in de vakantie
jullie gaan nog wat beleven met die katjes . Twee is veel leuker dan één .

En nee, ik ben niet terug, hoor, dat lijkt maar zo . Maar ik ga me niet bemoeien met ruzies e.d.
Jij gaat trouwens toch pedagogiek studeren komend studiejaar? Ben je al begonnen? .

En @ Conleche: ik ben ook ongesteld , maar ik kom daar nooit van aan, dus ik merk daar weinig van (behalve buikpijn en een vies gevoel dan).
Niet meer actief op Fok!
pi_52862755
ik begin maandag dus dat is wel ff spannend, heb (gelukkig) maar 2 uur les maandag om mee te beginnen dus dan kan ik een beetje wennen

en ruzie is hier toch nooit

ik zal trouwens niet te veel fotos en al posten van Sam en Tom hier dus ik heb een weblog gemaakt voor diegene die het leuk vinden om te kijken: http://tomensam.blogeiland.nl/
er komen zo fotos op te staan van de twee in de mand en Sam verstopt
  zaterdag 1 september 2007 @ 10:35:50 #44
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52862945
Goedemorgen!

Ik snap niet waarom ik de afgelopen 2 weken niks ben afgevallen!!! En dat terwijl ik zoveel heb gesport en zo gezond ben gaan eten . Zit nog steeds op die 92 kilo. Ik wil verdorie zo graag van die 9 af... ik wil een 8 zien
  zaterdag 1 september 2007 @ 10:37:24 #45
12913 GreatWhiteSilence
pi_52862966
Dat komt door het sporten. Heb je al eens gebruik gemaakt van het meetlint? Is vaak dé oplossing, omdat je misschien geen gewicht, maar wel centimeters kwijt raakt.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_52863040
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 10:35 schreef Dizer het volgende:
Goedemorgen!

Ik snap niet waarom ik de afgelopen 2 weken niks ben afgevallen!!! En dat terwijl ik zoveel heb gesport en zo gezond ben gaan eten . Zit nog steeds op die 92 kilo. Ik wil verdorie zo graag van die 9 af... ik wil een 8 zien
waarschijnlijkspieren erbij gekregen en die wegen meer dan vet
dus gewoon door blijven gaan en dan komt die 8 vanzelf
  zaterdag 1 september 2007 @ 10:45:01 #47
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52863052
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 10:37 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dat komt door het sporten. Heb je al eens gebruik gemaakt van het meetlint? Is vaak dé oplossing, omdat je misschien geen gewicht, maar wel centimeters kwijt raakt.
Hmm.. grappig dat je het zegt, want mijn buik is wel platter en mijn benen zijn wat dunner geworden, dan zie ik heel duidelijk, en vooral in mijn kleding!!! Maar ik begin ook wat spieren te zien.

Gisteren droeg ik een spijkerbroek aan die ik 4 maanden geleden had gekocht en die zat toen zo strak bij mijn middel dat ik het bovenste knoopje niet dicht kreeg... zegt mijn moeder gisteren... uuhm.. koop eens een wat strakkere spijkerbroek.. deze zakt van je kont af!
  zaterdag 1 september 2007 @ 10:45:42 #48
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52863060
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 10:43 schreef Miss_S het volgende:

[..]

waarschijnlijkspieren erbij gekregen en die wegen meer dan vet
dus gewoon door blijven gaan en dan komt die 8 vanzelf
Ik hoop het. Ben wel een beetje geobsedeert door die 8. Ik wil die 8 terug die ik jaren lang had .
pi_52863088
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 10:45 schreef Dizer het volgende:

[..]

Ik hoop het. Ben wel een beetje geobsedeert door die 8. Ik wil die 8 terug die ik jaren lang had .
dat heb ik op het moment met 6 maar lijkt wel hoe harder ik sport en hoe gezonder ik eet hoe minder snel het gaat
alleen verschil met mij dat ik niet kan herinneren wanneer ik voor het laatst een gewicht had dat begon met een 6
  zaterdag 1 september 2007 @ 10:50:01 #50
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52863116
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 10:47 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat heb ik op het moment met 6 maar lijkt wel hoe harder ik sport en hoe gezonder ik eet hoe minder snel het gaat
alleen verschil met mij dat ik niet kan herinneren wanneer ik voor het laatst een gewicht had dat begon met een 6
Oh ik wil zo graag die 8. En dan wel een 85 of natuurlijk het allerliefst een 80... maar dat is nog zo ver!!!
pi_52863159
Ik ben aangenomen

En kan woensdag gelijk al beginnen

Woensdag van 12-18 uur stage lopen, donderdag van 15-21 uur en zaterdag van 10-18 uur. Maar dat ik dan in het weekend moet ik vind ik niet zo erg, want dan moet Peter toch uit voetballen

Ben echt super blij dat ik nu eindelijk een plek heb

Zitten 11 kinderen tussen de 6 en de 12 jaar ( 8 jongens, 3 meisjes) en van de 11 zitten er 8 aan de Ritalin, oftewel, die hebben ADHD en verder hebben ze dus allemaal gedragsproblemen of nog een andere psychiatrische stoornis, zoals Autisme of Asperger. De kinderen waarbij het kan, gaan om het weekend naar huis te, dus in het weekend heb je maar de helft van de groep. Er wordt gewerkt met fases die ze doorlopen en elke dag wordt er een scorekaart ingevuld. Eigenlijk is het de bedoeling dat ze er 9 maanden zitten, maar in de praktijk is dat vaak zo'n 2 jaar.

Wat ook handig is, er wordt daar om 17 uur gegeten, dus ik hoef ook 3 dagen in de week zelf geen boodschappen te doen, en ik krijg een stagevergoeding van 190 euro per maand, dus dat is ook erg lekker
pi_52863164
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 10:50 schreef Dizer het volgende:

[..]

Oh ik wil zo graag die 8. En dan wel een 85 of natuurlijk het allerliefst een 80... maar dat is nog zo ver!!!
inderdaad niet te snel gaan he
het is ook beter als je langzaam afvalt dan komt het er ook niet zo snel weer aan
  zaterdag 1 september 2007 @ 10:56:43 #53
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52863212
Feli Sylvana . Dat is goed nieuws na alle stage-ellende, toch? (ik heb je andere topic gelezen).
Niet meer actief op Fok!
pi_52863239
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 10:56 schreef Viking84 het volgende:
Feli Sylvana . Dat is goed nieuws na alle stage-ellende, toch? (ik heb je andere topic gelezen).
Ja zeker wel

Heeft echt een hoop gezeur en geregel opgeleverd nadat ik was afgewezen voor die andere plek, en ben echt blij dat ik daar nu vanaf ben en kan gaan stagelopen met de doelgroep die IK wil

En gezonderen of niet, Peter heeft wel tompoezen gekocht om het te vieren, dus die ga ik echt wel eten

Sport ik hem er volgende week wel weer af
  zaterdag 1 september 2007 @ 10:59:53 #55
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52863247
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 10:53 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben aangenomen
Gefeliciteerd
pi_52863264
gefeliciteerd sylvana
  zaterdag 1 september 2007 @ 11:01:03 #57
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52863265
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 10:53 schreef Miss_S het volgende:

[..]

inderdaad niet te snel gaan he
het is ook beter als je langzaam afvalt dan komt het er ook niet zo snel weer aan
Nou jah.. ik heb al eeuwig afscheid genomen van de hamburgers en de patat. Ik heb deze week wel 1 groente pizza op, maar daar ben ik niet trots op .
pi_52863277
Sylvana Wat heerlijk ... (ik las "ik ben aangekomen " ... moet ook nog wakker worden )

Enne Dizer, laat die weegschaal ff met rust, luister naar je moeder (niewe kleren kopen!) en naar het meetlint dat toch echt laat zien dat je strakker in je vel zit (wat boeit het om een 8 te zien als je er dan minder strak en gespierd uitziet dan bij een 9? )

... en ik heb geen spierpijn erbij Wel flink wat blauwe plekken haha
pi_52863286
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 11:01 schreef Dizer het volgende:

[..]

Nou jah.. ik heb al eeuwig afscheid genomen van de hamburgers en de patat. Ik heb deze week wel 1 groente pizza op, maar daar ben ik niet trots op .
eeuwig is lang ookal kan ik ook makkelijk zonder dat soort eten
maar blijf je ook eeuwig zoveel sporten?
en je moet het jezelf niet te moeilijk maken he, een pizza een keer is niet erg (ookal kan het wel de reden zijn dat je nu niets bent afgevallen)
pi_52863310
Thnx iedereen

Dizer, ik merk het ook hoor, nu ik zoveel erbij sport en gezond eet kom ik ook amper aan. Alleen ik merk het nog niet aan mn kleding, mar dat komt hopelijk ook wel
pi_52863431
Gefeliciteerd sylvana Denk dat het best eens pittig kan worden, m'n broer heeft van z'n 14e tot 18e op zo'n soort groep gezeten (iets oudere doelgroep) en het lijkt me geen makkelijk werk maar wel erg interessant

Zelf ben ik helemaal doodop, les 27 uitgelopen net (inc. de minuut rust dat wel) maar gelukkig heb ik het wel gehaald, maandag weer proberen op eigen muziekjes.
pi_52863465
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 11:13 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Gefeliciteerd sylvana Denk dat het best eens pittig kan worden, m'n broer heeft van z'n 14e tot 18e op zo'n soort groep gezeten (iets oudere doelgroep) en het lijkt me geen makkelijk werk maar wel erg interessant

Zelf ben ik helemaal doodop, les 27 uitgelopen net (inc. de minuut rust dat wel) maar gelukkig heb ik het wel gehaald, maandag weer proberen op eigen muziekjes.
Thnx en jup, dat wordt het zeker hoor,maar dat vind ik dus juist de uitdaging En dit zijn kleine kinderen, denk dat dat idd wel iets makkelijker is dan pubers

En goed van je dat je les 27 hebt uitgelopen Hoeveel lessen zijn er eigenlijk van Evy?
pi_52863503
27, dit was de laatste Dat is 10 minuten lopen, 1 rust en weer 20. Was ook behoorlijk doorweekt!

Edit: je kan trouwens ook door naar de 10 km op die manier. Dat zijn nog 10 lessen dacht ik.
pi_52863537
ga je de lessen voor de 10km niet meer volgen?
pi_52863603
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 11:20 schreef Miss_S het volgende:
ga je de lessen voor de 10km niet meer volgen?
Hmm, toen ik net klaar was heb ik zelfs geroepen dat ik eraan dacht mee te doen met de 10 km loop 9 september Door vakantie ed. is het er niet van gekomen natuurlijk... 'k Kan nog even de mp3tjes doorspitten om te kijken of er geen 100x love generation, jealousy en de backstreetboys (...) inzitten, want dat vond ik dus het nadeel van de evy lessen Met eigen muziek had ik het ook al opgevoerd naar 40 minuten aan het eind, dus dat ga ik ook weer doen tot max. 1 uur.
pi_52863669
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 11:18 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
27, dit was de laatste Dat is 10 minuten lopen, 1 rust en weer 20. Was ook behoorlijk doorweekt!

Edit: je kan trouwens ook door naar de 10 km op die manier. Dat zijn nog 10 lessen dacht ik.
Zo, dat is idd behoorlijk lang achter elkaar zeg, goed hoor
  zaterdag 1 september 2007 @ 11:31:26 #67
12913 GreatWhiteSilence
pi_52863702
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 10:50 schreef Dizer het volgende:

[..]

Dat komt wel. Ik heb dat zelf ook als ik af ga vallen door te sporten. Ik moet echt twee maanden bezig zijn voor mijn gewicht eindelijk eens omlaag gaat, maar als dat eindelijk gebeurd, gaat het ook als een speer naar beneden.

Sylvana, gefeliciteerd!
pi_52863803
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 11:31 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Sylvana, gefeliciteerd!
dank je wel
  zaterdag 1 september 2007 @ 11:44:33 #69
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52863942
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 11:01 schreef Chicolate het volgende:
Sylvana Wat heerlijk ... (ik las "ik ben aangekomen " ... moet ook nog wakker worden )
hehe, dat las ik ook . Komt van dit topic natuurlijk .
Niet meer actief op Fok!
pi_52864018
Aangekomen ben ik vast ook wel

Al heb ik me gisteren redelijk in kunnen houden met de profronde. Buiten waren alleen biertentjes, dus daar gewoon cola light gedronken, en pas toen we de kroeg in gingen 3 malibu-cola light gedronken, dus das weinig voor mijn doen En best knap om zelf de hele avond fris te drinken, terwijl Peter wel gewoon bier dronk

Vandaag wel een tompoes eten, maar verder geen ongezonde dingen eten bij Peter ( op brood weer lekker kaas met komkommer )
pi_52864323
Zo ik zit nu aan de yoghurt met muesli en straks naar de markt lekker veel groente halen, dus dat wordt weer goed gezond doen!
  zaterdag 1 september 2007 @ 12:05:56 #72
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52864366
Ik heb net twee boterhammen op en een glas vruchtensap en een glas optimel framboos . Straks even naar de winkel om boodschappen te doen, maar eerst even wat nieuwe recepten opzoeken die ik even kan uitproberen .
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 1 september 2007 @ 12:07:04 #73
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_52864394
joehooeee... topic nr 100, laatik ook een duit in het zakje doen. Wel een calorie arme duit he.

@ dizer, nu 90 en je wilt richting de 80? Mag ik vragen waar bij jou de probleem zone's zitten? Heb ffkes in je foto boek zitten kijken, maar ik kan het er niet aan af zien:$.

Over 2 weken naar istrie, all inclusief, erg veel zin in, funest voor je gewicht.
En.. in oktober onder het mes, mocht van mijn trainer niet te veel kracht oeffeningen voor mijn bovenlijf doen, was fanatiek bezig met bankdrukken etc, borstspieren worden er toch afgesneden, en zijn redenatie: hoe meer borstspier, des te meer pijn.. fijn enzo.

@sylvana, gefeli met je baan,
Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
pi_52864414
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 12:07 schreef DakDuuf het volgende:

@sylvana, gefeli met je baan,
thnx, maar het is geen baan hoor, maar een stageplek

al zou ik hier wel willen werken na mn studie denk ik, iig wel met deze doelgroep
pi_52864432
... ik moet vandaag een achterstand van een heel hoofdstuk natuurkunde inhalen, en wel het hoofdstuk dat bekend staat als het moeilijkste dat je krijgt in je hele middelbare school carriere. Ik keek even in het boek, snapte er niets van, en schrok daar zo van dat ik spontaan een halve reep chocola op heb gegeten ... en ik bedacht vanmorgen juist dat mn buik zo mooi slank en strak was

Nu flesje water erbij en er weer tegenaan
  zaterdag 1 september 2007 @ 12:10:19 #76
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52864449
Leuk dat je een baan hebt Sylvana! Je deed SPH toch?

Istrie is trouwens erg mooi om naartoe te gaan alleen wel shit dat je daarna onder het mes moet.
Bernie en ik zijn tof.
pi_52864452
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 12:09 schreef Chicolate het volgende:
... ik moet vandaag een achterstand van een heel hoofdstuk natuurkunde inhalen, en wel het hoofdstuk dat bekend staat als het moeilijkste dat je krijgt in je hele middelbare school carriere. Ik keek even in het boek, snapte er niets van, en schrok daar zo van dat ik spontaan een halve reep chocola op heb gegeten ... en ik bedacht vanmorgen juist dat mn buik zo mooi slank en strak was

Nu flesje water erbij en er weer tegenaan
jammer van die chocola, maar dat kan een keer gebeuren, niet te lang over nadenken en veel succes
pi_52864467
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 12:10 schreef mordradead het volgende:
Leuk dat je een baan hebt Sylvana! Je deed SPH toch?
Het is geen baan, maar een stageplek dus

En ik heb SPH gedaan, maar daar ben ik mee gestopt en ik doe nu SPW4 Woonbegeleiding ( duurt nog 1,5 jaar) en daarna ga ik in deeltijd verder met SPH
  zaterdag 1 september 2007 @ 12:17:09 #79
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52864581
Wat is die link naar die Sonja Bakker-recepten ook alweer?
Niet meer actief op Fok!
pi_52864644
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 12:17 schreef Viking84 het volgende:
Wat is die link naar die Sonja Bakker-recepten ook alweer?
Dat vroeg ik me gister ook al af! Ik weet dat het hier in een post van mij stond ... maar ben hem zelf ook vergeten .. en om nou alle topics door te spitten ...
  zaterdag 1 september 2007 @ 12:20:55 #81
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52864666
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 12:19 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me gister ook al af! Ik weet dat het hier in een post van mij stond ... maar ben hem zelf ook vergeten .. en om nou alle topics door te spitten ...
en de zoekfunctie doet het ook al niet.

Grrrrmbl...
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 1 september 2007 @ 12:21:35 #82
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_52864682
The love you take is equal to the love you make.
pi_52864701
Misschien handig om die link in de OP te zetten? Want er wordt wel regelmatig naar gevraagd
  zaterdag 1 september 2007 @ 12:49:19 #84
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52865228
Heb de link toegevoegd aan de OP, dus die is vanaf deeltje 101 zichtbaar .
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 1 september 2007 @ 12:50:58 #85
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_52865257
'Bedankt, Lienekien!'
pi_52865269
Mooi

Ik heb gister trouwens bij H&M in de uitverkoop 2 hele leuke bikini's gekocht en was totaal maar 8 euro kwijt

Als ik van mn dikke buik verlost ben komen er misschien wel foto's met mij erin
  zaterdag 1 september 2007 @ 12:54:03 #87
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52865319
Zo, morgen wordt het fusili met spinazie, salami, knoflook, ui e.d. en morgen kip kerrie met rijst (niet van Sonja, trouwens ).
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 1 september 2007 @ 12:55:01 #88
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52865340
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 12:50 schreef Lienekien het volgende:
'Bedankt, Lienekien!'
Sorry .

Bedankt, redster in nood! .
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 1 september 2007 @ 12:56:07 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_52865368
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 12:55 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Sorry .

Bedankt, redster in nood! .
Nog net op tijd.
pi_52865410
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 12:54 schreef Viking84 het volgende:
Zo,morgen wordt het fusili met spinazie, salami, knoflook, ui e.d. en morgen kip kerrie met rijst (niet van Sonja, trouwens ).
waar zit jij met je gedachten?
  zaterdag 1 september 2007 @ 12:59:37 #91
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52865448
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 12:07 schreef DakDuuf het volgende:
@ dizer, nu 90 en je wilt richting de 80? Mag ik vragen waar bij jou de probleem zone's zitten? Heb ffkes in je foto boek zitten kijken, maar ik kan het er niet aan af zien:$.
Mijn buik, mijn benen en mijn gezicht. Mag echt wel wat vanaf .
pi_52865490
Iets aangekomen, stomme bruiloften ook
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_52865871
'Bedankt, Lienekien!'
  zaterdag 1 september 2007 @ 13:24:10 #94
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_52865911
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 13:21 schreef Chicolate het volgende:
'Bedankt, Lienekien!'
Graag gedaan.
  zaterdag 1 september 2007 @ 13:25:50 #95
177846 colette
kloon van conleche
pi_52865939
Had ik net 2 geroosterde sneetjes brood gemaakt met filet americain en komkommer, komt m'n "vaste zwerver" binnen. (Ik zit in de galerie; hij probeert altijd verlepte bloemen aan me te verkopen.) Anyway: hij ziet m'n brood en het water liep hem zo'n beetje uit de mond, dus ik heb hem 1 van mijn 2 broodjes gegeven, maar nu heb ik zelf nog trek . Nou ja, dan moet ik nog maar een cup a soupie nemen later. Z'n bloemen heb ik deze x echt niet genomen want behalve verlept waren ze ook nog lelies en ik heb geen begrafenis coming up (knock wood)

@Sylvana: en voor je stageplek!
pi_52866026
zo net terug uit de stad en ik pas nog steeds geen een spijkerbroek ik zal wel verkeerd kijken want zo gigantisch dik ben ik volgens mij toch niet meer
heb wel een blousje en rokje gekocht (en kattespeeltjes natuurlijk)
pi_52866190
Zo, humeur is toch iets naar boven.

Straks volleybal, tot vanavond ofzo iedereen

Owja, proficiat Sylvana!
pi_52866379
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 13:30 schreef Miss_S het volgende:
zo net terug uit de stad en ik pas nog steeds geen een spijkerbroek ik zal wel verkeerd kijken want zo gigantisch dik ben ik volgens mij toch niet meer
Keek je bij Only enzo? Daar hebben ze echt rotmaten, pas ik ook nergens in (en ik kan mezelf nou niet echt een kamerolifantje noemen ) ...

Bij C&A hadden ze vroeger wel normale broeken, maar daar ben ik al zo lang niet geweest. En volgens mn moeder heeft Cars ook veel lekkere broeken (die was zelf precies jouw lengte en gewicht, en bovenbenen waren haar probleemzone, en daar kon ze nog altijd goede broeken halen) Wat ik ook wel eens deed, mannenbroeken Die zijn wat wijder bij de bovenbenen (hoe komen ze erbij dat vrouwen dunne bovenbenen hebben?) ... en ik weet nog wel een merk, daarvan pas je zeker weten de broeken wel, want die past iedereen, maar geloof niet dat het jouw smaak is (het zijn en blijven skatebroeken, heerlijk wijd dus)
pi_52866475
Zo lekker weer een uurtje gelopen ook naar de markt, naast een hoop groente ook een mango, een klein zakje nootjes ( ) en ... een nieuwe spijkerbroek natuurlijk maar dit is m'n excuus
pi_52866566
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 13:48 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Keek je bij Only enzo? Daar hebben ze echt rotmaten, pas ik ook nergens in (en ik kan mezelf nou niet echt een kamerolifantje noemen ) ...
het was inderdaad bij de only ja
zal eens bij andere winkels kijken voor Cars
en inderdaad skatebroeken zijn niet mijn smaak
pi_52866607
Bij only had ik in m'n dikkere periode juist wel 3 spijkerbroeken, waarvan zeker 2 heel erg goed zaten!
(Die zitten nu nog lelijker dan die hierboven, deze van het plaatje zou nog voor 'alternatief' door kunnen gaan)
pi_52867055
Bij Only heb ik altijd dat ik de broek niet over mn bovenbenen getrokken krijg, of dat ze veel te kort waren als dat een keer wel lukte. Maar ben daar nu al 2 jaar eigenlijk niet meer geweest, geef het steeds maar op ... en na jaren van eeuwige zoektochten naar spijkerbroeken en nooit met iets thuiskomen, ben ik maar overgestapt op skatebroeken. Die zitten wijd, relaxed en passen eigenlijk altijd wel. Oh en ik kan er nu 10 kg in aankomen, of 10 kg in afvallen, ze blijven prima zitten (wel steeds wijder, dat is wel stoer )

En je hebt het recht om nieuwe broeken te kopen!!! (wat heerlijk zeg, dat je zoveel bent afgevallen)
  zaterdag 1 september 2007 @ 14:45:29 #103
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52867424
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 12:57 schreef Sylvana het volgende:

[..]

waar zit jij met je gedachten?
.

jij dacht vast: geen wonder dat je bent aangekomen als je zoveel eet op een dag .
Nee, vandaag wordt het dus fusili .
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 1 september 2007 @ 14:48:28 #104
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52867471
@ veiligheidsspeldje: die broek zit wel enórm baggy . Ik kocht m'n spijkerbroeken altijd bij C&A, maar die zijn wel altijd te lang, dus ik koop volgende keer toch maar een Cars of een ander merk.

Ik heb honger. Jammer dat het zomerfruitseizoen voorbij lijkt te zijn. Geen kersen, geen rode bessen, geen mango's, dure en kleine meloenen, dure en kleine ananassen... ik wil de zomer terug .
Niet meer actief op Fok!
pi_52868486
Viking: het zal nu wel te laat zijn voor de markt, maar daar was nog wel goed spul qua fruit & groente
pi_52869980
Afgelopen zomer had ik een rokje van iemand gekregen, en dat pastte toen niet geweldig, maar wel mooi. Was toen 63 kg ... nouja, toen kwam ik aan en lukte het niet meer. Vanochtend toch wel heel erg nieuwsgierig of ik er nu wel mooi in zou passen ... Niet dus Ben ik afgevallen, lichter dan toen, had gehoopt ook smaller en pas ik er alsnog niet in? Boehoe .

En mn snowboardbroek die ik nooit gepast heb, pas ik nog steeds niet. Maat M! Heb een te dikke kont en lovehandles enzo Zie eruit als een soort worstje
  zaterdag 1 september 2007 @ 18:55:11 #107
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52872429
[Recept] Doradefilet a la Dizer!

Yaay, weer een gerecht .
pi_52872672
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 18:55 schreef Dizer het volgende:
[Recept] Doradefilet a la Dizer!

Yaay, weer een gerecht .
ziet er weer goed uit
wanneer kan ik bij je komen eten?
pi_52872797
Ik heb uit een grijs verleden nog een recept voor een maaltijdsalade van Dizer, en ook onder die naam opgeslagen op de computer. Nu weet ik weer waar ik je nick van kende
  zaterdag 1 september 2007 @ 19:26:06 #110
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52873080
Volgens mij heb ik dit jaar een broek van hem overgekocht, hij is van alle markten thuis
Bernie en ik zijn tof.
  zaterdag 1 september 2007 @ 20:20:22 #111
12913 GreatWhiteSilence
pi_52874332
Ik heb een nadeel ontdekt van afvallen. Kennelijk krijg ik er een slechte adem van.
Er komen kennelijk veel gifstoffen vrij. Veel drinken helpt een beetje.
pi_52884990
goedemorgen

ik kan niet meer slapen dus ga zo maar hardlopen
pi_52885156
Ik heb gisteren les 8 van Evy gelopen, en dit was de eerste keer dat het echt een uitdaging was. We gingen nu ook meer hardlopen dan wandelen.
Het wordt echt steeds leuker en ik was vanmorgen mijn eerste kilo weer kwijt dus het helpt ook nog.

Miss_S, welke les ben jij nu? Heb je tijdens je vakantie nog doorgelopen of niet?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_52885278
ik heb net les 7 gelopen
en nee heb niet meer in de vakantie gelopen

is les 8 met steeds 1 en 2 minuten hardlopen? want die wou ik juist proberen iets harder te lopen dan normaal maar als jij zegt dat deze toch pittiger is dan de vorige moet ik misschien maar mijn normale tempo blijven lopen
  zondag 2 september 2007 @ 09:59:15 #115
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52885495
Goedemorgen .

Mijn eerste 'ik ga weer serieus op m'n eten letten'-dag is goed verlopen . Ik heb me echter al een paar dagen niet gewogen. Durf ik niet, dus dat doe ik volgende week wel een keer als ik een paar dagen goed bezig ben . Dan hoop ik weer een beetje op m'n oude gewicht te zitten. Bovendien ben ik nu ongesteld en hoewel dat normaal niet uitmaakt, vind ik het toch beter om te wegen als ik weer 'beter' ben. Ik moet de komende dagen een onderwerp voor mijn master thesis bedenken, dus vanmiddag ga ik allemaal artikelen lezen. Verder niets bijzonders vandaag. Net yoghurt met cruesli op en vanavond kip kerrie dus .
Niet meer actief op Fok!
pi_52885567
quote:
Op zondag 2 september 2007 09:59 schreef Viking84 het volgende:
Goedemorgen .

Mijn eerste 'ik ga weer serieus op m'n eten letten'-dag is goed verlopen . Ik heb me echter al een paar dagen niet gewogen. Durf ik niet, dus dat doe ik volgende week wel een keer als ik een paar dagen goed bezig ben . Dan hoop ik weer een beetje op m'n oude gewicht te zitten. Bovendien ben ik nu ongesteld en hoewel dat normaal niet uitmaakt, vind ik het toch beter om te wegen als ik weer 'beter' ben. Ik moet de komende dagen een onderwerp voor mijn master thesis bedenken, dus vanmiddag ga ik allemaal artikelen lezen. Verder niets bijzonders vandaag. Net yoghurt met cruesli op en vanavond kip kerrie dus .
een goed begin is het halve werk, of zoiets
ik begin maandag ook weer echt (tenminste als school niet helemaal tegen valt)
  zondag 2 september 2007 @ 10:14:41 #117
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52885640
quote:
Op zondag 2 september 2007 10:07 schreef Miss_S het volgende:

[..]

een goed begin is het halve werk, of zoiets
ik begin maandag ook weer echt (tenminste als school niet helemaal tegen valt)
Ik voel me nu ook weer heel anders. Echt zo van: de vakantie is geweest, toen was ik niet in de stemming om op m'n eten te letten, maar nu er weer regelmaat in m'n leven komt, ga ik er weer helemaal voor.
Gelukkig maar en ik hoop dat ik dat gevoel vasthoud . Ik denk dat ik het gemakkelijker vind om in de winter af te vallen dan in de zomer. Zo heb ik dat afgelopen jaar in ieder geval wel ervaren. Ik zwicht niet zo snel voor pepernoten en oliebollen en paaseitjes, dat scheelt . En de zomer is gelukkig maar een kwart van het jaar .
Niet meer actief op Fok!
pi_52885675
quote:
Op zondag 2 september 2007 10:14 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik voel me nu ook weer heel anders. Echt zo van: de vakantie is geweest, toen was ik niet in de stemming om op m'n eten te letten, maar nu er weer regelmaat in m'n leven komt, ga ik er weer helemaal voor.
Gelukkig maar en ik hoop dat ik dat gevoel vasthoud . Ik denk dat ik het gemakkelijker vind om in de winter af te vallen dan in de zomer. Zo heb ik dat afgelopen jaar in ieder geval wel ervaren. Ik zwicht niet zo snel voor pepernoten en oliebollen en paaseitjes, dat scheelt . En de zomer is gelukkig maar een kwart van het jaar .
Nou, dit jaar is dat nog wat optimistisch ingeschat.

Moeten we onze titel niet weer eens veranderen in "Slank de kerst door" of zo?
pi_52885740
quote:
Op zondag 2 september 2007 10:14 schreef Viking84 het volgende:

Dat heb ik ook, in de zomer zit je bv. vaker op terras en ik hou van ijs Do + vr ook gemerkt weer dat gewoon college volgens, regelmaat enzo goed is, je kan tussendoor niets nemen tenzij je het koopt op dat moment!

'k Heb ook uitgedokterd hoe het komt dat slankere mensen wat meer wiebelen en zodoende net wat meer verbranden (gem. 350 kcal volgens onderzoek) en daarom ook minder moeite hebben slank te blijven: dit geldt iig. voor collegezalen, de stoelen zijn namelijk behoorlijk ongemakkelijk, maar eerst had ik dat minder goed door doordat ik meer zitvlees had Nu heb ik ook nog eens meer behoefte een rondje te gaan lopen in de pauze...
pi_52885867
quote:
Op zondag 2 september 2007 10:18 schreef conleche het volgende:

[..]

we moeten inderdaad weer een andere titel

ik heb trouwens de eerste 2 weken maar 18 uur les, had echt veel meer verwacht
wel lekker om morgen te beginnen met maar 2 uur les
  zondag 2 september 2007 @ 11:44:08 #121
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52886736
quote:
Op zondag 2 september 2007 10:18 schreef conleche het volgende:

[..]

toch ging ik pas de mist in toen de zomervakantie aanbrak. Want toen ging ik vaker weg en als je weggaat eet je vaker buiten de deur, je eet vaker een ijsje, je bent lui en hebt dus vaak geen zin om te koken etc. Maar snoep en chips en frisdrank (m.u.v. light natuurlijk) zijn nog steeds uit den boze. Casa Mexico heeft in ieder geval flink aan mij verdiend deze zomer .
Niet meer actief op Fok!
pi_52887230
Ik vind in de winter lijnen juist moeilijk. Ik ben heel gevoelig voor oliebollen en pepernoten, en zodra ik ermee begin, kan ik ook niet meer stoppen. Stel het kopen/eten ook altijd zo lang mogelijk uit daarom. Kerst vind ik ook wel lastig: dan is er de hele dag aanbod en vind ik 'nee' zeggen zo lastig. En winter is ook de tijd van de winterdepressies, dan is chocola wel erg verleidelijk Makkelijkste lijnmomenten zijn voor mij de zomer (op vakantie) en de herfst (school begonnen, nog geen feestdagen de eerste maanden en nog geen depressieve gevoelens die vreetbuien veroorzaken) ...

Maar het ergst blijft Pasen ... Paaseitjes
pi_52888098
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 13:30 schreef Miss_S het volgende:
Ik heb een theorie over spijkerbroeken. De maat geeft de 'omtrek' van de 'taille' aan. Echter, spijkerbroeken zijn steeds lager geworden. Hoe lager rondom je buik je je omtrek meet, hoe groter die wordt. Ergo, als je een smalle taille hebt en bredere heupen, dan heb je al gauw een grotere spijkerbroek nodig dan je zou denken.

Ik heb ook een smalle taille en brede heupen, en ik zou qua taille een kleine maat kunnen hebben, maar mijn heupen en borsten gooien roet in het eten. Daardoor heb ik altijd een wat grotere maat broek nodig en een wat grotere maat bloesjes. Overigens vind ik Levi's erg fijn, met name de 551 en 572.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_52889067
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb een theorie over spijkerbroeken. De maat geeft de 'omtrek' van de 'taille' aan. Echter, spijkerbroeken zijn steeds lager geworden. Hoe lager rondom je buik je je omtrek meet, hoe groter die wordt. Ergo, als je een smalle taille hebt en bredere heupen, dan heb je al gauw een grotere spijkerbroek nodig dan je zou denken.

Ik heb ook een smalle taille en brede heupen, en ik zou qua taille een kleine maat kunnen hebben, maar mijn heupen en borsten gooien roet in het eten. Daardoor heb ik altijd een wat grotere maat broek nodig en een wat grotere maat bloesjes. Overigens vind ik Levi's erg fijn, met name de 551 en 572.
dankje wel zal eens die broeken proberen
en je hebt gelijk ik ging van mijn taille maat uit maarja het zijn allemaal lagere modellen

zometeen naar een verjaardagsfeestje, laatste keer zondigen
pi_52889487
Tja, als modellen steeds lager worden zullen ze de maten toch ook wel veranderen? Er was hier laatst nog een topic, waarin ze zeiden dat de 36 van vroeger niet meer de 36 van nu is, maar de 34 van nu ofzo. Omdat iedereen dikker is geworden, de hele maatschappij.

Ik heb nooit iets anders gedragen dan broeken die zo ongeveer op mn heupen hangen, vind het wel lekker zitten, kan er absoluut niet tegen, die taillebroeken. Maar tegenwoordig, sommige broeken zitten zo'n 10 cm ONDER het heupbot, kijk, das weer een beetje overdreven (kan de eerste weggescheerde haartjes nog net niet zien zeg maar )

... ik geloof dat ik vandaag weer zo'n "ik heb de hele dag honger"-dag is ... Wil steeds eten halen en heb de hele tijd trek in vanalles. Gelukkig, over een uurtje gaan we avondeten ... en dan om 7 uur weer , 2x warm eten op een dag ... juistem
pi_52889730
quote:
Op zondag 2 september 2007 14:04 schreef Chicolate het volgende:
Tja, als modellen steeds lager worden zullen ze de maten toch ook wel veranderen?
Dat zou je denken, maar pak maar eens een paar verschillende modellen van een rek die dezelfde maat hebben. Volgens mij wordt er meestal uitgegaan van de omtrek aan de 'bovenkant'. Ik ben er niet zeker van, maar ik heb wel sterk dat vermoeden.

En dan heb je natuurlijk nog de algehele problematiek omtrent maten. Ik vind kleding bij de H&M vaak groot uitvallen, vooral broeken. Als je daarna naar een boetiekje gaat, dan loopt je zelfgenoegzaamheid een flinke deuk op!
quote:
Ik heb nooit iets anders gedragen dan broeken die zo ongeveer op mn heupen hangen, vind het wel lekker zitten, kan er absoluut niet tegen, die taillebroeken. Maar tegenwoordig, sommige broeken zitten zo'n 10 cm ONDER het heupbot, kijk, das weer een beetje overdreven (kan de eerste weggescheerde haartjes nog net niet zien zeg maar )
Ik vind de spijkerbroekmode van tegenwoordig sowieso bespottelijk. Ik kijk dan ook met grote verbazing naar dat topic waarin nieuwe kleding geshowd wordt. Vooral de nieuwe modellen van mannenbroeken zijn lachwekkend.
quote:
... ik geloof dat ik vandaag weer zo'n "ik heb de hele dag honger"-dag is ... Wil steeds eten halen en heb de hele tijd trek in vanalles. Gelukkig, over een uurtje gaan we avondeten ... en dan om 7 uur weer , 2x warm eten op een dag ... juistem
Ik heb net een periode van drie maanden gehad waarin ik me zo voelde. Ik ben nu weer braaf gezond aan het eten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 2 september 2007 @ 14:20:12 #127
177846 colette
kloon van conleche
pi_52889878
quote:
Op zondag 2 september 2007 14:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[..]

Ik vind de spijkerbroekmode van tegenwoordig sowieso bespottelijk. Ik kijk dan ook met grote verbazing naar dat topic waarin nieuwe kleding geshowd wordt. Vooral de nieuwe modellen van mannenbroeken zijn lachwekkend.
[..]
I couldn't agree more!! Waarom zou je er willen bijlopen als een oostduitser uit de jaren '80?
pi_52893516
quote:
Op zondag 2 september 2007 09:33 schreef Miss_S het volgende:
ik heb net les 7 gelopen
en nee heb niet meer in de vakantie gelopen

is les 8 met steeds 1 en 2 minuten hardlopen? want die wou ik juist proberen iets harder te lopen dan normaal maar als jij zegt dat deze toch pittiger is dan de vorige moet ik misschien maar mijn normale tempo blijven lopen
Ja, dat is les 8. Ik vond hem echt pittiger dan de lessen daarvoor, maar nog steeds wel vol te houden. Ik vind dat het opbouwen bij Evy aan de ene kant gewoon erg langzaam gaat, maar misschien hou ik het daarom al 8 lessen vol zonder tegenzin te hebben. Eerder had ik het na twee weken al gezien.
pi_52893559
Ik weet ook helemaal niet wat ik nou voor kleding moet dragen met mijn figuur. Kan nooit iets leuks vinden in de stad.
Mijn taille is al best aardig slank, maar mijn bovenbenen, kont en buik nog echt niet. Hebben jullie ideeen voor wat ik wel/niet moet dragen. Ik heb nu twee spijkerbroeken (moet op mijn stage een lange broek aan) die ik bijna altijd aan heb, en een aantal rokjes tot op de knie maar ik weet nooit wat ik daar nou boven of bij moet aan doen.
pi_52895820
een donkere skinny jeans
evt. hakken
met een tuniekje (bij de borst strak, daar onder wat wijder en lang)

iig ik lijk daar dunner door
pi_52895900
Quinazoline: da's wel moeilijk ja, want je hebt nu een wat ander figuur ws.
Met de nieuwe spijkerbroek heb ik gekozen voor ietwat bootcut, dat schijnt je heupbreedte wat meer in balans te brengen (dat vind ik niet zo mooi bij mij nu als ik in de spiegel sta... heb het gevoel dat dat nu heel breed is, met een vrij laag zwaartepunt), taille met een touwtje of wat getailleerd en een v-hals vind ik vaak ook wel mooi
pi_52896263
... skinny zou ik niet doen als je echt dikke bovenbenen hebt ... dan ben je echt net zo'n worstje met een te strak velletje (skinny is niet voor mij weggelegd helaas)

En het is per figuur gewoon echt verschillend, bij mij werkt het heel erg als ik shirtjes aandoe, die wat smaller zijn rond mn taille. Dan valt het op dat het daar dun is, en niet dat het voor de rest wat breder/voller was. En geen horizontale streepjes

Broeken die wat hoger (rond navel) sluiten willen ook wel helpen: als je buik nog een rolletje wil vormen, kan dat dan niet ... en er was iets met zakken op je kont ... volgens mij moesten die er net onder ofzo? Dan lijkt het ook beter (vooral bij hoogsluitende modellen broeken) ... Als je buik al wel strak is, maar nog niet plat, kan je ook juist heeele lage broeken dragen: een hobbeltje OP je buik valt niet op

Voor de rest zou ik het ook niet weten eigenlijk
pi_52896295
met lage super skinny jeans broeken lijk ik heel dun
maar mijn benen zijn dan ook lang..
pi_52896668
quote:
Op zondag 2 september 2007 09:13 schreef Quinazoline het volgende:
Ik heb gisteren les 8 van Evy gelopen, en dit was de eerste keer dat het echt een uitdaging was.
Kijk, dit klinkt als iets wat ook voor mij iets is
Ik ben dus druk aan het Sonja Bakkeren en ik kwam even hier kijken voor nog andere ideeen.

Ben inmiddels meer dan 8 kilo kwijt (begonnen op 13-8) en wilde eigenlijk gaan beginnen het hardlopen.
Wat houdt dat Evy precies in? Iemand een link? Uitleg? Tips

Iig alvast bedankt!
  zondag 2 september 2007 @ 18:55:51 #135
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52896886
quote:
Op zondag 2 september 2007 18:48 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Kijk, dit klinkt als iets wat ook voor mij iets is
Ik ben dus druk aan het Sonja Bakkeren en ik kwam even hier kijken voor nog andere ideeen.

Ben inmiddels meer dan 8 kilo kwijt (begonnen op 13-8) en wilde eigenlijk gaan beginnen het hardlopen.
Wat houdt dat Evy precies in? Iemand een link? Uitleg? Tips

Iig alvast bedankt!
Ben je in nog geen 3 weken 8 kilo kwijtgeraakt . Vind je dat zelf ook niet een beetje drastisch?

Staat er trouwens ook een schema van Evy online? (dus dat je per les weet hoeveel minuten je moet lopen en hoeveel minuten wandelen?)
Niet meer actief op Fok!
pi_52896974
quote:
Op zondag 2 september 2007 16:27 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Ja, dat is les 8. Ik vond hem echt pittiger dan de lessen daarvoor, maar nog steeds wel vol te houden. Ik vind dat het opbouwen bij Evy aan de ene kant gewoon erg langzaam gaat, maar misschien hou ik het daarom al 8 lessen vol zonder tegenzin te hebben. Eerder had ik het na twee weken al gezien.
denk dati k met les 8 dan toch maar probeer in een sneller tempo te lopen als het niet gaat kan ik altijd weer langzamer gaan lopen
pi_52896994
quote:
Op zondag 2 september 2007 18:55 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ben je in nog geen 3 weken 8 kilo kwijtgeraakt . Vind je dat zelf ook niet een beetje drastisch?

Staat er trouwens ook een schema van Evy online? (dus dat je per les weet hoeveel minuten je moet lopen en hoeveel minuten wandelen?)
Ja.. ik vind het zelf ook ontzettend drastisch, maar ik eet al meer dan dat Sonja aangeeft dus tja
Voel me er wel goed bij trouwens! Energiek en dergelijke Vanaf nu zal het wel langzamer gaan, aangezien het erg veel vocht was de afgelopen weken.. ik hield erg veel vocht vast.

Maar dat was mijn vraag niet
pi_52897015
quote:

[..]

ja in het evy topic in sport staat een link naar het ´geschreven schema´
pi_52897062
quote:

[..]

En hier is er een linkje van:
http://www.sport.be/starttorun/downloads/0tot5kmin10weken.xls
pi_52897089
Over jeans:

Sorry voor de wat vage tekening, maar m'n muis doet niet precies wat ik wil....

de 1e en de derde zijn prima (voor mij dan.) Al of niet laag op de heup. Rechte pijp of licht bootcut. Het belangrijkst is dat ze grote zakken achter hebben, die vrij laag geplaatst zijn. Dan lijkt je kont het kleinst. Het allerergst zijn die taillebroeken met van die ieniemieni zakjes achter, (model 2) die ook nog eens hoog geplaatst zijn.
Dan lijkt je kont echt huge. Wat betreft skinny jeans. Als je er een tuniek over doet kán het werken omdat het dikste deel
(kont en bovenbenen) dan bedekt zijn. Voorwaarde dan wel is dat je superrechte knieen hebt en geen O of X benen!
pi_52897126
en een linkje voor KiwiTjuHh over Evi
http://www.een.be/televis(...)_podcast/index.shtml
pi_52897300
quote:
Op zondag 2 september 2007 19:03 schreef poppetje22 het volgende:

[..]

En hier is er een linkje van:
http://www.sport.be/starttorun/downloads/0tot5kmin10weken.xls
ik zat net in het Evy topic en toen vroeg ik me af wat kwam ik hier ookal weer doen, maar dat was het dus het linkje zoeken
pi_52897319
Ah, ik heb het topic gevonden.
Veel succes allemaal nog he
Denk niet dat dit echt een topic voor mij is! Misschien zie ik jullie wel in het hardlooptopic!
  zondag 2 september 2007 @ 20:33:15 #144
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52899136
quote:
Op zondag 2 september 2007 19:15 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik zat net in het Evy topic en toen vroeg ik me af wat kwam ik hier ookal weer doen, maar dat was het dus het linkje zoeken
great minds think alike .

Ik vind het wel interessant om te zien hoe het schema van Evy eruit ziet. Als iemand dan zegt: "ik heb vandaag les 8 gedaan" kan ik me daar tenminste iets bij voorstellen .
Niet meer actief op Fok!
pi_52899218
Dankjulliewel voor de broeken- en andere tips!

Ik ga nog maar eens de stad in denk ik, en dan inderdaad opletten op de zakken en de vorm van de broek. Skinny-broeken ga ik dus echt niet dragen. Ik heb x-benen, die ook nog eens redelijk kort zijn (ben 1.62m) en ik moet echt stevige schoenen hebben (amper hakken dus, en ook absoluut niet van de flatjes).
Ik wil er op mijn stage wel leuk uit zien, maar kom dus altijd uit op een spijkerbroek met een shirtje of een trui en dat vind ik eigenlijk maar saai.

En dan ben ik ook nog gewoon moeilijk, wil ik wel kwaliteitskleding die redelijk lang mee gaat, wil ik niet te veel uitgeven en heb ik dus heel weinig verstand van wat me nou wel of niet staat en hoe ik dat kan combineren, dus ik ga denk ik ook de verkoopsters flink lastig vallen.

KiwiTjuHh, volgens mij ben je er wel uit toch?

Ik zie net in dat schema dat ik morgen twee keer vier en een keer vijf minuten ga hardlopen!
  zondag 2 september 2007 @ 20:38:50 #146
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52899303
quote:
Op zondag 2 september 2007 20:35 schreef Quinazoline het volgende:

Ik zie net in dat schema dat ik morgen twee keer vier en een keer vijf minuten ga hardlopen!
ach, ik heb al eens 3 x 4 en 1 x 7 minuten hardgelopen, dus je redt het wel.

(al was dat meteen mijn laatste keer voor de zomer, wegens forceren ). Morgen mag ik weer. En dan moet ik weer 2 minuten achter elkaar (al heb ik dat gisteren ook al even gedaan ).
Niet meer actief op Fok!
pi_52899381
quote:
Op zondag 2 september 2007 20:38 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ach, ik heb al eens 3 x 4 en 1 x 7 minuten hardgelopen, dus je redt het wel.

(al was dat meteen mijn laatste keer voor de zomer, wegens forceren ). Morgen mag ik weer. En dan moet ik weer 2 minuten achter elkaar (al heb ik dat gisteren ook al even gedaan ).
ik heb ook al ooit 15 min achter elkaar gelopen maar ben toch weer bij het begin begonnen
vind dit schema trouwens wel prettiger dan die andere die ik eerst deed ging toch te langzaam vooruit
pi_52899487
Voor 't eerst in 4 jaar of zo begint m'n gewicht met 65
streef 1
streef 2: 59.9
  zondag 2 september 2007 @ 21:08:02 #149
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52900216
quote:
Op zondag 2 september 2007 20:41 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik heb ook al ooit 15 min achter elkaar gelopen maar ben toch weer bij het begin begonnen
vind dit schema trouwens wel prettiger dan die andere die ik eerst deed ging toch te langzaam vooruit
Ja, ik wist ook niet waar ik anders moest beginnen. Kon wel ergens halverwege het schema weer beginnen, maar straks zit ik weer met een blessure en dat is niet bevorderlijk voor het hardloopplezier. Verder weet ik niet of ik te langzaam vooruit ga. In de eerste paar weken wel, maar als je ineens 2 x 5 ipv 1 x 5 moet piep ik wel anders . Ik volg gewoon het schema voor tot 20 minuten hardlopen en daarna sluit ik aan op de 30 min achtereen. Ben iig de komende 3 maanden wel weer zoet .
Niet meer actief op Fok!
pi_52900538
quote:
Op zondag 2 september 2007 21:08 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, ik wist ook niet waar ik anders moest beginnen. Kon wel ergens halverwege het schema weer beginnen, maar straks zit ik weer met een blessure en dat is niet bevorderlijk voor het hardloopplezier. Verder weet ik niet of ik te langzaam vooruit ga. In de eerste paar weken wel, maar als je ineens 2 x 5 ipv 1 x 5 moet piep ik wel anders . Ik volg gewoon het schema voor tot 20 minuten hardlopen en daarna sluit ik aan op de 30 min achtereen. Ben iig de komende 3 maanden wel weer zoet .
en welk schema volg je nu? niet die van Evy toch?
als ik 5km achter elkaar kan lopen ga ik over op het Evy schema van 10km
vind het nu wel lekkerder gaan dan de vorige keer toen ik aan een schema begon
  zondag 2 september 2007 @ 21:20:25 #151
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52900638
quote:
Op zondag 2 september 2007 21:17 schreef Miss_S het volgende:

[..]

en welk schema volg je nu? niet die van Evy toch?
als ik 5km achter elkaar kan lopen ga ik over op het Evy schema van 10km
vind het nu wel lekkerder gaan dan de vorige keer toen ik aan een schema begon
Nee niet Evy, want ik loop dus met Mark en het is niet leuk als ik dan een mp3-speler op zet. Bovendien loop ik nog liever zonder muziek dan met die kutmuziek van Evy .
Ik doe nu het beginnersschema van hardloopschema.nl. Een matig snelle opbouw, doel: 20 minuten achtereen. Ik vind het altijd zo leuk dat ik allemaal minidoelen heb. Ik werk niet in 1 keer naar de 20 min achtereen toe, maar ik moet eerst 2 minuten achtereen, dan 3 minuten achtereen etc. Steeds een minidoel wat ik haal dus en dan kan ik steeds weer trots zijn op mezelf .
Niet meer actief op Fok!
pi_52909185
Goeiemorgen

Van het weekend 2 tompoezen gehad en een keer een beetje chips, dus van de week maar weer goed mn best doen in de sportschool en dan is het er volgende week wel weer af:) Kan alleen vandaag en morgen niet naar de sportschool omdat ik naar school moet en naar mn ouders ga die terug van vakantie zijn, dus dan woensdag, donderdag en vrijdag maar

Eet de hele week niet thuis, vanavond in Nijkerk, morgen bij Peter, woensdag en donderdag op stage, vrijdag bij Peter, zaterdag op stage en zondag weer bij Peter, dus heb geen invloed op het avondeten, maar neem aan dat die kinderen op stage ook wel gezond zullen eten
pi_52909465
Dat is wel lekker, hoef je helemaal niet na te denken over wat je gaat eten. En het zal financieel gezien ook wel schelen, denk ik .

Ik heb nog een restje spaghetti van dit weekend staan, dus dat wordt het denk ik vanavond. En daarna dus les 8 van Evy.
  maandag 3 september 2007 @ 08:18:36 #154
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52909496
Ik heb weer even een update doorgevoerd. Vanochtend 77,4. Ik heb 13 juli voor het laatst ge-update, toen was ik 74,5 . Ik hoop dat er vóór 13 september nog minstens 1 kilo af is, dan ben ik geen 3 maar 2 kg aangekomen in de vakantie . Daar kan ik mee leven. Zo even eten en vanavond loopsessie 3.
Niet meer actief op Fok!
pi_52909563
Goedemorgen!!
Heb wel een beetje te lang geslapen voor m'n gevoel maar ja zo maar eens naar rdam en daar een half uur hardlopen en verder maar studeren ofzo... vanavond wordt het ws. aubergine met iets dat ik nog moet bedenken
W.b. dat skinny jeans dunner maakt ben ik dus ook niet mee eens, die kunnen niet-lelijk zijn wanneer je echt geen heupen hebt, dunne bovenbenen & kuiten, daarboven geen rolletje vet en niet al te gigantische voeten...
Niet voor veel mensen geschikt dus
Net als quinazoline wil ik ook weleens wat anders dan de eeuwige shirtjes, maar verder dan een enkel bloesje (dat ik nog niet eens aangehad heb van de zomer) kom ik eigenlijk niet. Ik gok dat je voor zoiets wel bij esprit, mexx ed kan kijken, maar dat zal nog wel een tijdje duren, want nu ben ik natuurlijk armer dan ooit.
'k zag weleens kijken of ik een foto kan maken van m'n nieuwe broek (die andere broek was trouwens eerst strak rond de bovenbenen en had van die èrg laag geplaatste kontzakken, weet je meteen dat ie al bijna 3 jaar oud is ofzo )
pi_52910443
Goeiemorgen

Ik gisteren foto's gaan nemen van het huisje, was mevrouw niet thuis en zoon moest weg. Dan vlug maar even een paar foto's genomen en weggegaan. Dan naar de familie en teveel chips gekregen

Vanavond maar weer gezond doen
pi_52910465
Goedemorgen
nog een paar uurtjes en dan mijn eerste schooldag pedagogiek
pi_52910606
Veel plezier! Ik ben daar allemaal vanaf, bij mij is het iedere maandag opnieuw gaan werken
  maandag 3 september 2007 @ 09:38:04 #159
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52910616
quote:
Op maandag 3 september 2007 09:30 schreef Miss_S het volgende:
Goedemorgen
nog een paar uurtjes en dan mijn eerste schooldag pedagogiek
Nog een paar uurtjes en dan heb ik weer eerste college Statistiek .
pi_52910628
quote:
Op maandag 3 september 2007 09:37 schreef StefanieV het volgende:
Veel plezier! Ik ben daar allemaal vanaf, bij mij is het iedere maandag opnieuw gaan werken
ik had ook kunnen gaan werken maar wil toch liever doorleren
hopelijk vind ik het ook een beetje leuk want heb school ook jaren echt een drama gevonden
  maandag 3 september 2007 @ 09:42:57 #161
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52910697
Nog een paar uurtjes en dan heb ik.... helemaal niets .
Ik ben bezig met het bedenken van een scriptie-onderwerp, maar het schiet niet zo op. Straks maar even de bieb in en artikelen lezen / kopieren. Morgen heb ik college.
Niet meer actief op Fok!
pi_52910746
Heb maar 1 college vandaag, op een erg tactisch tijdstip (15:30). 'k Heb er echter helemaal geen problemen mee eigenlijk dat m'n studie 'zo lang' duurt, op wat dipjes na hou ik wel van studeren juist
  maandag 3 september 2007 @ 09:48:29 #163
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52910784
Ik ben wel blij dat het einde in zicht is. Ik wil nog wel verder leren, maar dan wel in deeltijd. Maar goed, eerst maar eens zien of ik überhaupt werk op niveau kan vinden. Anders kan ik altijd nog naar een promotieplek gaan zoeken.
Niet meer actief op Fok!
pi_52910842
Mogge!I

k heb over een uurtje heel decadent een manicure en een pedicure. Ik ga samen met een vriendinnetje en we zijn allebei een ramp wat betreft nagels. Ik bijt ze niet hoor, maar zodra ze langer zijn dan 3 mm. begin ik er aan te friemelen, ik trek er eens eentje af, d'r komt verf onder, afijn, het is wel eens nodig. Al vraag ik me af wat ze met m'n korte nageltjes nog kunnen aanvangen.
pi_52911201
quote:
Op zondag 2 september 2007 20:45 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Voor 't eerst in 4 jaar of zo begint m'n gewicht met 65
streef 1
streef 2: 59.9
gefeliciteerd
quote:
Op zondag 2 september 2007 19:04 schreef conleche het volgende:
Over jeans:
[afbeelding]
Sorry voor de wat vage tekening, maar m'n muis doet niet precies wat ik wil....
...
Bedankt voor die tips Ik ben ook een ramp in (spijker)broeken uitzoeken, maar hier kan ik wel wat mee
pi_52911684
Ik ben helemaal niet aangkomen van dat eten van van het weekend, juist 2 ons afgevallen

Ik heb over 2 uur mn eerste les, eerst nog ff de stad in om een nieuwe telefoonoplader te kopen, vergeet dat ding steeds bij Peter weer mee naar huis te nemen.
  maandag 3 september 2007 @ 13:41:49 #167
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52915390
Ik begin morgen pas weer echt want ik ben vandaag nog vrij morgen meteen tot 5 uur colleges geen idee wat allemaal ik geloof het wel.
Vandaag even een vriendin van me oppikken van het station en kijken of er niet veel spinnen in haar kamer zijn dan gaat ze eten voor me maken en m'n vakantiefoto's bekijken. Net hardgelopen, waardeloos ging dat, ik gaf meteen toe om te gaan lopen.... wel 4x een stuk gelopen in een rondje wat ik ook weleens in 1x doe

Ja, morgen moet het allemaal gebeuren
Bernie en ik zijn tof.
pi_52915698
Arg, 1e schooldag en gelijk hebben ze hethele rooster omgegooid, waardoor ik vandaag 2,5 uur tussenuur heb en morge2 uur langer naar school moet :S

Nuja, in tussenuren ga ik mooi naar huis ( zoals nu) dus dat is wel weer een keer extra heen en weer fietsen, dus dat is wel goed voor me
pi_52917433
zo mijn eerste dag gehad
het vak drama was wel leuk zeker om als eerste vak te hebben en de medestudentes te leren kennen

ben alleen vergeten te lunchen en heb nu geen honger dus ga zo maar iets van fruit eten want over 2 uur eet ik al weer avondeten
pi_52917521
Middag!
Nog niet hardgelopen, er kwamen dingen tussen dat doe ik wel als ik college heb gehad zo.
een foto van m'n broek hier, 'k had em niet volledig geanalyseerd (op het licht uitlopend na) maar hij lijkt wel in conleche's theorie te passen qua kontzakken, redelijk laag geplaatst nl.:
http://i201.photobucket.c(...)idsspeldje/broek.jpg
http://i201.photobucket.c(...)speldje/DSC01081.jpg

Edit: ohja en ik las in het rommelkrantje metro (ofzo) dat voor de winter '70s jeans weer in komen, maar volgens het geinterviewde mevrouwtje zijn die dingen alleen geschikt bij anorexia mevrouwen... was ik dus niet mee eens
pi_52919067
net weer eens de dvd van ab bootcamp gedaan
ging nog steeds goed maar wil het nu toch wel elke week een paar keer blijven doen
pi_52919793
quote:
Op maandag 3 september 2007 15:01 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Middag!
Nog niet hardgelopen, er kwamen dingen tussen dat doe ik wel als ik college heb gehad zo.
een foto van m'n broek hier, 'k had em niet volledig geanalyseerd (op het licht uitlopend na) maar hij lijkt wel in conleche's theorie te passen qua kontzakken, redelijk laag geplaatst nl.:
http://i201.photobucket.c(...)idsspeldje/broek.jpg
http://i201.photobucket.c(...)speldje/DSC01081.jpg

Edit: ohja en ik las in het rommelkrantje metro (ofzo) dat voor de winter '70s jeans weer in komen, maar volgens het geinterviewde mevrouwtje zijn die dingen alleen geschikt bij anorexia mevrouwen... was ik dus niet mee eens
Das inderdaad een mooie broek, maar dat zijn ook wel erg mooi slanke benen! Ik zou willen dat ik die had!

Wat zijn 70s jeans dan voor modellen?
* Quinazoline is niet zo thuis in de mode eigenlijk, en zeker niet in die van de 70er jaren.
pi_52920071
quote:
Op maandag 3 september 2007 16:48 schreef Quinazoline het volgende:

Das inderdaad een mooie broek, maar dat zijn ook wel erg mooi slanke benen! Ik zou willen dat ik die had!

Wat zijn 70s jeans dan voor modellen?
* Quinazoline is niet zo thuis in de mode eigenlijk, en zeker niet in die van de 70er jaren.
Die benen van mij zijn behoorlijk stevig, maar daarom kleedt de broek ook af
70's omschreef die vrouw als een vrij hoge taille en vrij wijd uitlopende pijpen. Die taille zou je een buikje in kunnen verbergen en uitlopende pijp leidt de aandacht af van brede heupen (plus het valt mooi over je schoenen vind ik), dus het was me een raadsel waarom mevrouw het alleen mooi vond bij anorexia mevrouwen...
pi_52920915
quote:
Op maandag 3 september 2007 17:02 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

70's omschreef die vrouw als een vrij hoge taille en vrij wijd uitlopende pijpen. Die taille zou je een buikje in kunnen verbergen en uitlopende pijp leidt de aandacht af van brede heupen (plus het valt mooi over je schoenen vind ik), dus het was me een raadsel waarom mevrouw het alleen mooi vond bij anorexia mevrouwen...
Ik heb het ook gelezen, en het kwam erop neer dat je een buikje in zo'n hoge broek erg goed kom zien. Het lijkt me alleen wel dat zo'n broek brede heupen goed kan verbergen, dus zo mager hoef je er niet voor te zijn. Alles beter dan skinny jeans

Nu eet ik lekkere noedels met kip, wokgroente en teryjaki honingsaus
pi_52920972
ik heb net ook lekker wokgroente op met witvis en rijst
pi_52921821
Ik heb knallende koppijn , ben van bioklas gewisseld (gunstiger rooster, ochtendje vrij enzo) en heb daardoor morgen 2 uur lang de uitleg die ik vandaag al heb gekregen bij mn oude klas en geloof dat school wel lang genoeg geduurd heeft ...

Soort bladerdeeg pizza gegeten, zo'n slank recept van de AH (400 per portie ofzo) ... was wel erg lekker.
pi_52922250
quote:
Op maandag 3 september 2007 17:02 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Een paar jaar geleden waren die hele wijde pijpen ook in de mode, maar dan met een hele lage taille. In de jaren '70 zag het er zo uit:

Als je deze broek draagt met hakken, dan lijken je benen belachelijk lang. Voor mij was het model een paar jaar geleden wel heel goed, maar met zo'n hoge taille Ik heb al een kort bovenlijf, dat wordt niks... En het is wel waar: je ziet je buikje er wel in.
pi_52923012
Nummer 100! Ik ben er ook weer bij.

Die broeken met wijde pijpen mogen wat mij betreft zo snel mogelijk weer komen. Ik kan ze nu nergens vinden, en ik vind ze zo tof! Alleen H&M heeft 1 model met wijde pijpen, maar dat is een ultralow-ding, en als ik dan ga zitten komt mijn bilspleet te voorschijn. Niet handig...

En een hoge taille, des te beter, dat zit heerlijk in je rug en ik heb toch geen buikje
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_52924028
Broeken met wijde pijpen

Maar uhm, die draag ik al...

(zijn gewoon nog te koop op internet. Geen hoge taille, dat zit niet lekker, allemaal heupmodellen, maar zakt niet af enzo. Heerlijk, heb er zelf ook een paar )
pi_52924555
Ik wil even spammen met dit:

Inzamelactie voor asiel

Misschien dat jullie nog wat hebben liggen??
pi_52924925
quote:
Op maandag 3 september 2007 20:10 schreef Chicolate het volgende:
Broeken met wijde pijpen

Maar uhm, die draag ik al...

(zijn gewoon nog te koop op internet. Geen hoge taille, dat zit niet lekker, allemaal heupmodellen, maar zakt niet af enzo. Heerlijk, heb er zelf ook een paar )
Ik eis NU een link!
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_52925061
Haha ok ... ga ik even zoeken ... laat je alleen niet afschrikken dat het eigenlijk een skatemerk is En het staat tussen de gewone skatebroeken, maar ik vind ze wel meevallen (maar ik ben dan ook een puber, vind dat kleding niet snel heftig is)

... bij deze de edit:

Willekeurig een aantal van de site gehaald. www.large.nl (Zoekwoord Overzeas, en je vindt er al een heleboel. Dit zijn broeken zonder laag kruis. Andere modellen (Widestuds enzo) hebben vaak wel een laag kruis. Dat is goed te zien aan de foto. De maten zijn Amerikaanse maten)

BuzzerCK Deze heb ik zelf, hij is erg lang, maar dat kan je makkelijk inkorten, dan valt ie wat netter dan op de foto. Oh en zonder die riem ziet ie dr iets minder skate-achtig uit.

Buzzer Special Is er in meerdere kleurtjes, dit is de spijkerversie

Buzzer Ook in meerdere kleurtjes, deze ziet er wel wat lager uit (oh en zo te zien is de SALE er nog steeds)

Go South Doe eens gek kleurtje ... dat model zit wel erg lekker moet ik zeggen, deze heb ik in het spijker.

[ Bericht 65% gewijzigd door Chicolate op 03-09-2007 21:02:42 ]
pi_52928780
okee dat vind ik echt walgelijke broeken waarin je alleen maar breder en lomper lijkt
pi_52930939
quote:
Op maandag 3 september 2007 20:50 schreef Chicolate het volgende:
Haha ok ... ga ik even zoeken ... laat je alleen niet afschrikken dat het eigenlijk een skatemerk is En het staat tussen de gewone skatebroeken, maar ik vind ze wel meevallen (maar ik ben dan ook een puber, vind dat kleding niet snel heftig is)
Ja, ok, maar die kende ik al Maar die zijn gewoon helemaal wijd.
Ook leuk, voor af en toe. Maar ik wil een broek die 'gewoon' zit aan de bovenkant, en wijd uitloopt vanaf de knie ongeveer. Echt het jaren 60/70 model, dat vind ik geweldig! En toen ik vroeger jong was ( ) was dat gewoon overal te koop
  dinsdag 4 september 2007 @ 07:31:14 #185
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52931133
Goedemorgen.

Zo, 1,1 kilo lichter dan gisteren . Blijkbaar zijn het toch geen vastgeroeste kilo's. Soms kom ik in 1 dag bijv 2 kg aan en ben die 2 dagen later weer kwijt. Ik was gisteravond maar 200 gram zwaarder dan gisterochtend. Gebeurt ook niet vaak. Als dat zo doorgaat, zit ik voor 13 september wel weer op 75 en dan is alles wat ik eraan heb gegeten in de vakantie er ook weer af . Ik heb het gevoel dat ik weer in zo'n boost zit. Als ik een tijdje zus en zo leef en dan ineens weer heel anders ga doen (vooral bewegen lijkt uit te maken), dan gaat het even heel snel. Zo even douchen en eten en dan maar weer even op onderzoek uit voor m'n scriptie. Vanmiddag college en ik fiets vanmiddag ook even naar de ACLO voor een sportkaart .

[ Bericht 2% gewijzigd door Viking84 op 04-09-2007 08:28:52 (rekenfoutje :P) ]
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 4 september 2007 @ 08:13:20 #186
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52931406
Viking84, dat komt gewoon omdat je dan teveel weegt. Probeer dat te minderen naar 2 keer in de week en dan het liefst op vaste tijdstippen voor elke keer. Ik heb gehoord dat 's ochtends het beste is.

Oh, mijn college rooster is cool. Ik moet vandaag pas om 14.00 beginnen. Dus ik kan gerust om 10 uur naar de sportschool .
pi_52931412
Mooi dat het zo goed bij jou gaat ^o^

Ik zit aan mn ontbijt, gisteravond iets te lang door geinternet, moet ewer ff een beetje in het schoolritme komen nog
pi_52931494
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 08:13 schreef Dizer het volgende:
dat komt gewoon omdat je dan teveel weegt.
Ja, daarom zijn we toch ook hier
pi_52931495
Ik ga ook maar eens kijken of ik mijn vakantievet eraf ga krijgen .
  dinsdag 4 september 2007 @ 08:23:57 #190
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52931504
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 08:13 schreef Dizer het volgende:
Viking84, dat komt gewoon omdat je dan teveel weegt. Probeer dat te minderen naar 2 keer in de week en dan het liefst op vaste tijdstippen voor elke keer. Ik heb gehoord dat 's ochtends het beste is.

Oh, mijn college rooster is cool. Ik moet vandaag pas om 14.00 beginnen. Dus ik kan gerust om 10 uur naar de sportschool .
Ik vind het prettig om elke dag de fluctuaties te zien. En ik weeg al maanden elke ochtend na het pissen, maar vóór het ontbijt . En de reden dat ik me 's avonds (ook) weeg, is dat mijn avondgewicht vaak een indicatie is van het gewicht de volgende ochtend. Ik ben 's ochtends meestal 800 gram lichter dan de avond ervoor.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 4 september 2007 @ 08:30:56 #191
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52931565
Wat wel irritant is (maar ook een extra motivatie om m'n best te blijven doen): M'n moeder ziet het meteen als ik ben aangekomen en dan vertelt ze dat meteen weer aan m'n zussen enzo .

"Oh, Renske is ook weer flink aangekomen in de vakantie". .
Niet meer actief op Fok!
pi_52931704
Ik pas weer in mn spijkerbroek

Maanden niet dicht kunnen krijgen, maar mn andere spijkerbroek komen slijtplekken in, dus dacht, laat ik het weer es proberen, en nu kreeg ik hem makkelijk dicht
  dinsdag 4 september 2007 @ 08:50:29 #193
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52931746
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 08:22 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ja, daarom zijn we toch ook hier
!

Ik bedoel 'te vaak'
pi_52933210
Goeiemorgen, we zijn hier ook weer

Vanavond weer volleybal, 15 minuten touwtjesspringen (onder andere)
pi_52933759
Dieetdip!
Ik ben niet meer zo gemotiveerd!!

Ik wil nog steeds graag afvallen, en probeer mn eetgedrag ook goed in de gaten te houden, en het lukt redelijk.. alleen blijf ik al een paar weken hetzelfde wegen.. Sporten komt er ook niet meer echt van, dus het is ook niet zo dat ik wel 'strakker' wordt.

Hoe blijven jullie gemotiveerd?!?
pi_52933851
Ik vind het ook moeilijk om gemotiveerd te blijven. Maar als ik dan een tijdje niet heb opgelet en dan op de weegschaal toch wel veel ben aangekomen, dan motiveert me dat wel om toch weer op te gaan letten en te gaan sporten.

Al is dat sporten wel moeilijk plannen, met wisselende stagetijden. En ik heb in 2 dagen al 3 roosterwijzigingen van school gehad, terwijl ik maar 2 dagen in de week les heb, dus dat schiet ook niet op.
  dinsdag 4 september 2007 @ 12:28:42 #197
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52935811
Ik merk bij mij dat structuur heel erg helpt. Zoals ik eerder al zei: in de vakantie loopt alles anders, maar als het normale leven weer begonnen is, is alles vrij gemakkelijk in te plannen. Het grote voordeel van hardlopen is natuurlijk dat je er maar weinig tijd voor hoeft te plannen, want je kunt zelf weten wanneer je gaat lopen. En verder ga ik automatisch na college naar de winkel, dus dan neem ik ook avondeten mee. In de vakantie was het avondeten m'n zwak. Geen zin in koken of geen zin om naar de winkel en dan bestel je maar weer wat. Was eigenlijk ook maar dom, want vaak moesten we wel de deur uit om te pinnen, aangezien je alleen contant kunt betalen als iemand wat bezorgt. Kun je net zo goed eten meenemen. Maar goed, struisvogelgedrag hè .
Vanavond eten we lasagne verdi, denk ik.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 4 september 2007 @ 12:41:01 #198
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52936075
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 10:58 schreef poppetje22 het volgende:
Dieetdip!
Ik ben niet meer zo gemotiveerd!!

Ik wil nog steeds graag afvallen, en probeer mn eetgedrag ook goed in de gaten te houden, en het lukt redelijk.. alleen blijf ik al een paar weken hetzelfde wegen.. Sporten komt er ook niet meer echt van, dus het is ook niet zo dat ik wel 'strakker' wordt.

Hoe blijven jullie gemotiveerd?!?
Ik ben gemotiveerd door te kijken naar foto's van mannen met een mooi lichaam waarvan ik weet dat ik dat ook kan bereiken. Ik praat niet over bodybuilders maar gewoon mooi figuur.
Ik pas regelmatig wat kleding in de winkel en ik ben dan ontzettend gemotiveerd als ik een maat kleiner kan pakken.
Ik ben helemaal gemotiveerd om naar de sportschool te gaan omdat ik weet dat het hardstikke gezellig is en dat ik dan lekker gezellig even twee uurtjes aan de gang kan. Plus dat ik daarna nog 10 minuten sauna kan pakken.
pi_52937818
Oe ja! Sauna is lekker! Zonnebanken kan bij ons in de sportschool ook, en dat is ook erg lekker!!
Toch heeft het niet genoeg aantrekkingskracht.. hihi

Maar ik heb me voorgenomen om vanmiddag les 19 te gaan lopen van Evi, en dan morgen naar de sportschool + zonnebank

Kwam er trouwens achter dat een eetlepel zonnebloempitten (die ik altijd in de soep gooi tussendemiddag ) bijna 100 kcal is!! En de croutonnetjes die erachteraan gaan zullen ook wel zoiets zijn...
Dat was vandaag dus de laatste keer

Dizer, wat voor foto's heb je dan in je hoofd? Ik denk dat het best moeilijk is om een realistisch iemand voor ogen te hebben?
  dinsdag 4 september 2007 @ 15:09:22 #200
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52938577
Bleh. Kom ik uit college: achterband lek. Heb hem ff opgepompt en kon nog naar huis komen. Zonet even ermee naar de fietsenmaker geweest en omdat er nog wel meer aan mankeert kan ik beter een nieuw tweedehandsje kopen, zeiden ze. Dus straks of morgen maar even kijken of ze wat hebben en of ik m'n oude eventueel kan inruilen, zodat ze hem kunnen opknappen. Behalve een slag in het achterwiel, een lekke band, kapotte verlichting, gammele trappers doet 'ie het namelijk nog prima .

Net even boodschappen gedaan en een rol volkorenkoekjes gekocht .
Niet meer actief op Fok!
pi_52939513
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 15:09 schreef Viking84 het volgende:
Bleh. Kom ik uit college: achterband lek. Heb hem ff opgepompt en kon nog naar huis komen. Zonet even ermee naar de fietsenmaker geweest en omdat er nog wel meer aan mankeert kan ik beter een nieuw tweedehandsje kopen, zeiden ze. Dus straks of morgen maar even kijken of ze wat hebben en of ik m'n oude eventueel kan inruilen, zodat ze hem kunnen opknappen. Behalve een slag in het achterwiel, een lekke band, kapotte verlichting, gammele trappers doet 'ie het namelijk nog prima .

Net even boodschappen gedaan en een rol volkorenkoekjes gekocht .
Ik weet niet hoe duur de 2e-hands fietsen bij jou zijn, maar ik heb laatst een nieuwe fiets bij de HEMA gekocht voor 299 euro (was wel een aanbieding, maar die hebben ze best vaak). Misschien ook een idee?
pi_52939672
Zo ... mijn motivatie is ook niet geweldig vandaag ... heb tot nu toe redelijk gezond gegeten, maar al de hele dag hoofdpijn. Gisteravond ook al, toen moest ik anderhalf uur slapen + ibuprofen en duurde het 3 uur voordat het weg ging. En nu dus weer, al ibuprofen ingenomen, lijkt weinig te helpen, krijg er alleen maar buikpijn van ... Gekke is, ik eet nu wel meer dan in de vakantie, en toch zo'n waardeloos gevoel. En loop natuurlijk ook spontaan over achter, want thuis huiswerk maken lukt niet als je te beroerd bent en alleen maar wil slapen.

Maargoed, vanavond weer trainen, misschien dat ik me daarna weer beter voel. En zeker minder schuldig over de paar kleine dingen die ik eigenlijk niet had moeten eten (paar menthos, klein handje nootjes en 2 miniblokjes chocola) ...

Oh, mijn manier om gemotiveerd te blijven: ik heb in de vakantie foto's van mezelf gemaakt in bikini (of er zijn gewoon foto's van mij gemaakt) en daar ben ik 60,5 kg. Ik vind mn buik daar zo ongelooflijk mooi en slank, daar wil ik weer naar terug. Als ik dan in de spiegel kijk, en mijn huidige buikje zie (zonder spieren of wat dan ook, die zijn alweer weg), dan wil ik wel gezond eten
pi_52939698
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 16:17 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe duur de 2e-hands fietsen bij jou zijn, maar ik heb laatst een nieuwe fiets bij de HEMA gekocht voor 299 euro (was wel een aanbieding, maar die hebben ze best vaak). Misschien ook een idee?
Tweedehandsjes heb je al voor 30 euro.
  dinsdag 4 september 2007 @ 16:40:14 #204
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52939780
300 euro is veel , zelfs voor een nieuwe fiets die in de aanbieding is. Halfords heeft wel fietsen voor 150 euro. Maar goed, ik heb net m'n band even geplakt en ik hoop dat 'ie het morgen nog doet. Profiel is wel helemaal versleten, dus ik ga wel even m'n ogen open houden voor een andere fiets. Morgen ofzo maar even bij de fietsenmaker kijken .
Niet meer actief op Fok!
pi_52939962
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 16:40 schreef Viking84 het volgende:
300 euro is veel , zelfs voor een nieuwe fiets die in de aanbieding is. Halfords heeft wel fietsen voor 150 euro. Maar goed, ik heb net m'n band even geplakt en ik hoop dat 'ie het morgen nog doet. Profiel is wel helemaal versleten, dus ik ga wel even m'n ogen open houden voor een andere fiets. Morgen ofzo maar even bij de fietsenmaker kijken .
Ben ik nou ouderwets als ik zeg dat er ook gewoon een nieuwe band op je oude fiets kan?
Die andere dingetjes kun je ook fiksen hoor.
pi_52940236
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 16:36 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Tweedehandsjes heb je al voor 30 euro.
Ja van een junk ja. Die hoef ik niet (meer).

Nou ja 300 euro is wel veel geld, maar het is dan ook een goede fiets, met 21 versnellingen, goeie remmen etc.(Koop maar eens een vergelijkbare Gazelle, dan ben je zo 1000 euro kwijt) Ik heb ook jarenlang op barrels gereden en je komt wel vooruit, maar daar is dn ook alles mee gezegd. Als ik nu een lekke band heb laat ik hem natuurlijk gewoon plakken, maar als een fietsenmaker zelf al zegt dat de fiets de reparaties niet meer waard is....
pi_52940525
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 17:13 schreef conleche het volgende:

Nou ja 300 euro is wel veel geld, maar het is dan ook een goede fiets, met 21 versnellingen, goeie remmen etc.(Koop maar eens een vergelijkbare Gazelle, dan ben je zo 1000 euro kwijt) Ik heb ook jarenlang op barrels gereden en je komt wel vooruit, maar daar is dn ook alles mee gezegd. Als ik nu een lekke band heb laat ik hem natuurlijk gewoon plakken, maar als een fietsenmaker zelf al zegt dat de fiets de reparaties niet meer waard is....
Dat is ook weer waar. Ik heb ook een goede fiets (Gazelle), dus die wil ik wel repareren. Barrels zijn vervelend, ik kreeg vroeger van mijn ouders elk jaar een nieuwe halfords-kwaliteit-fiets ter waarde van 200 gulden oid, en na een jaar stortte die dan weer in en was het tijd voor de volgende

Ohja: laten plakken? Zelluf doen!
pi_52940706
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 17:38 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ohja: laten plakken? Zelluf doen!
Ik wíst toen ik op invoeren drukte, dat ik hier commentaar op ging krijgen
Maar hé, ieder z'n zondes.....en die fietsenmaker heeft het al zo moeilijk, met al die lui die maar fietsen kopen bij de HEMA.......
pi_52940740
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 17:13 schreef conleche het volgende:

[..]

Ook wel gewoon bij de fietsenmaker. Bij een junk ben je met een beetje geluk al met 10 euro klaar.
  dinsdag 4 september 2007 @ 18:02:52 #210
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52940953
Of 5 euro en dan mag je hem nog uitzoeken ook, tenminste dat is zo bij kris de zwerver. Heeft hij mooi pech dat mijn barrel het al heel lang volhoudt Ik plak m'n band in 10 minuten, ervaring
Vandaag eerste schooldag gehad, meteen tot 5 uur.... 3 broodjes met hagelslag gehad, 2 appels en zonet macaroni verder koffie, yogi (dat wilde ik eigenlijk ook niet maarja) zo maar even invullen en m'n eten laten akken want dan kan ik vanavond wel even hardlopen
Ook even een sportpas aanvragen met sportschool erbij, eerst even informeren of ik een halfjaar pas kan krijgen ivm stage.
Bernie en ik zijn tof.
pi_52940990
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 17:48 schreef conleche het volgende:
Ik wíst toen ik op invoeren drukte, dat ik hier commentaar op ging krijgen
Maar hé, ieder z'n zondes.....en die fietsenmaker heeft het al zo moeilijk, met al die lui die maar fietsen kopen bij de HEMA.......
Ach, zondes... Wie heeft er nou last van dat jij je band laat plakken door de fietsenmaker? Zolang je het maar wel zelf kunt in noodgevallen
pi_52941028
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 18:04 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ach, zondes... Wie heeft er nou last van dat jij je band laat plakken door de fietsenmaker? Zolang je het maar wel zelf kunt in noodgevallen
Laten we zeggen dat ik de theorie ken
  dinsdag 4 september 2007 @ 18:14:21 #213
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52941152
Ik heb m'n band dus geplakt. Straks even kijken of 'ie niet weer leeg is gelopen, want dan is het meteen ook de laatste keer dat ik dat gedaan heb . En nee, ik heb echt géén idee hoe ik het trapsysteem moet vervangen of hoe ik er een nieuw achterwiel in moet zetten. Dus: woon je een beetje in de buurt van Groningen, Alcarin? .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 4 september 2007 @ 18:20:31 #214
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52941248
Voor nieuwe trappers heb je een hele rare sleutel nodig, nieuw achterwiel is een eitje als je geen versnellingen hebt
Al die moertjes enzo daar gewoon los draaien, kettingspanners losdraaien, ketting eraf halen, wiel eruit, nieuwe wiel (met banden en al) erin, kettingspanners enzo weer aandraaien, rest vastdraaien, ketting erop doen (wel ff checken of die goed strak zit, anders met die kettingspanners spelen) en opgelost.
Vandaag zit ik volgens die caloriechecker op 1500... vind het wel mooi zo, verder maar koffie en water drinken.
Bernie en ik zijn tof.
pi_52941301
Bah Vanochtend heel goed opgeruimd en m'n kledingkast uitgemest (een enorme stapel afgewezen dingen staat nu in een hoekje verdwaasd te zijn*), kreeg ik vanmiddag ineens de ingeving naar de supermarkt te gaan en heb dus een B&J ding op Heel zonde, want waarom stoppen ze nou cacaofantasie in dat spul? Als avondeten wat groentes gegrilld en verder niet meer eten ofzo, behalve mss. wat yoghurt. Morgen loop ik de helft van de calorieen eraf en verder tja, niets aan te doen meer he.

*in theorie zou ik alles hier neer kunnen zetten, maar de meeste dingen zijn echt niet goed meer, behalve wat trui-achtige dingen (denk aan flink afgesleten onderzijdes v. broeken...). Ik denk dat ze maar naar de zolder gaan, voor als ik weer vadsig word ofzo (dan ben ik niet zo triestig bij grotere kleding kopen, want dat hoeft dan nog niet).
pi_52941684
wou net gaan hardlopen kom ik er achter dat de lessen nog niet op mijn ipod staan
dus nu maar eerst weer een paar lessen erop zetten en dan over half uurtje lopen

morgen eerste weegdag sinds de vakantie, ben benieuwd
pi_52941691
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 18:14 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb m'n band dus geplakt. Straks even kijken of 'ie niet weer leeg is gelopen, want dan is het meteen ook de laatste keer dat ik dat gedaan heb . En nee, ik heb echt géén idee hoe ik het trapsysteem moet vervangen of hoe ik er een nieuw achterwiel in moet zetten. Dus: woon je een beetje in de buurt van Groningen, Alcarin? .
Wiel vervangen is (idd) makkelijk. En verder kun je natuurlijk alles opzoeken!
Maar een wiel is duur, dus als je fiets echt weinig waard is, is het de moeite niet echt meer.

Ik heb net weer een schakel uit mijn horloge gehaald (een tijdje geleden ook al), een schakel is 0,8 cm heb ik gemeten, dus mijn pols is nu 1,6 cm dunner dan in januari
pi_52942805
net les 8 gelopen, in en harder gelopen en het was niet makkelijk maar wel volgehouden
pi_52942867
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 19:55 schreef Miss_S het volgende:
net les 8 gelopen, in en harder gelopen en het was niet makkelijk maar wel volgehouden
Op hoeveel km/u loop je ze dan (jij kan dat natuurlijk instellen)?

ik ga morgen weer, met iets stuiterends ofzo, ga ik vast lekker snel van
pi_52942961
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 19:58 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Op hoeveel km/u loop je ze dan (jij kan dat natuurlijk instellen)?

ik ga morgen weer, met iets stuiterends ofzo, ga ik vast lekker snel van
het wandelen tussen door op 5km per uur
en het hardlopen heb ik 2 x 2 min op 10 km per uur gelopen
en 2 x 2 op 9 km per uur en de rest op 8,5 km per uur
pi_52945550
Ik heb net ook les 8 gelopen, vond hem ook niet erg makkelijk, maar wel een goed gevoel naderhand! Ik vond het wel stom hoe ze het laatste nummer kunstmatig langer gemaakt hadden.
pi_52945609
ik heb eigenlijk niet echt naar de muziek geluisterd was vooral bezig met de info die ik vandaag allemaal op school binnen heb gekregen
pi_52946852
Mijn hoofdpijn is tijdens de training weggegaan ... trainer denkt dat het gewoon van de stress is geweest, en tijdens training ontspan ik en maak ik me nergens druk om. Dus gaat de hoofdpijn voorbij. Ik weet nog niet wat ik hiermee moet doen ...

Voor de rest redelijk getraind, op het eind knalhard op mn pols getrapt (NEE hij moet OP het kussen, niet eronder op mjin pols) We dachten even dat het gebroken was, binnen een seconde was zat er een knobbeltje blauw, maar het is gewoon een pees geraakt. Lekker koelen dus

Die Ecuador Dark Magnum is wel heel erg lekker
  dinsdag 4 september 2007 @ 22:10:57 #224
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52946935
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 14:31 schreef poppetje22 het volgende:
Dizer, wat voor foto's heb je dan in je hoofd? Ik denk dat het best moeilijk is om een realistisch iemand voor ogen te hebben?
Oh, foto's die ik een blad tegenkom of zo.. of gewoon. Lastig te zeggen hoor .
  dinsdag 4 september 2007 @ 22:19:09 #225
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52947157
Ik had wat shirtjes gehaald die ik eigenlijk nog net niet aankan, ik moet dus wel afvallen want ik vind ze cool
Bernie en ik zijn tof.
  dinsdag 4 september 2007 @ 22:36:57 #226
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52947648
Eigenlijk heb ik honger maar ik ga ook zo op bed, zal ik nog een stukje ontbijtkoke eten'?
Bernie en ik zijn tof.
pi_52947677
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 22:36 schreef mordradead het volgende:
Eigenlijk heb ik honger maar ik ga ook zo op bed, zal ik nog een stukje ontbijtkoke eten'?
ik zat hetzelfde te denken
maar doe het toch maar niet meer
pi_52952664
Goedemorgen!
* Alcarin gilt iedereen even vriendelijk wakker

Ik ga vandaag de hele dag leren met heel veel thee erbij, heerlijk dat ik weer iets nuttigs te doen heb!
En ik heb de weekendkilo's er ook alweer af
(toen ik zondagavond op de weegschaal stond gaf ie zomaar 77 aan, dat was pijnlijk!)
pi_52952666
vandaag mijn eerste weegdag sinds de vakantie en weeg nu 72,5 dus 1,5 kilo aangekomen (volgens mij was dat wel meer maar is er al weer iets af)
dus eerst weer terug naar de 71 en dan echt onder de 70
  woensdag 5 september 2007 @ 08:17:43 #230
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52952698
Goedemorgen ,

ik ben nog niet helemaal wakker, want ik heb twee verschillende schoenen aan .
Verder wilde ik even zeggen dat 2 kilo toch wel veel uitmaakt als je niet zoveel overgewicht meer hebt. Toen ik 80+ was, merkte ik weinig verschil van 2 kilo meer of minder, maar nu écht wel. Ik ben nu 2 kilo lichter dan vorige week en ik merk het aan m'n kleren, m'n buik is platter en ik voel me dus veel happier. Vanavond weer hardlopen en ik zit 3 kwartier tot een uur op de fiets vandaag. Ik krijg m'n portie beweging dus wel vandaag .

1,5 kg aangekomen, Saskia? Hoe kan dat? In Griekenland was je juist afgevallen. Ik was niets aangekomen in Parijs, maar ik heb dan ook heel veel gelopen .

Ga nu even eten (yoghurt met banaan) en dan naar de universiteitsbieb. Vanmiddag scriptieoverleg en ik wil nog één en ander voorbereiden .
Niet meer actief op Fok!
pi_52952700
quote:
Op woensdag 5 september 2007 08:13 schreef Miss_S het volgende:
vandaag mijn eerste weegdag sinds de vakantie en weeg nu 72,5 dus 1,5 kilo aangekomen (volgens mij was dat wel meer maar is er al weer iets af)
dus eerst weer terug naar de 71 en dan echt onder de 70
Oh, die paar kilo's die je er eerder ook al af had, zijn er zo weer af, denk ik. Nieuwe 'dieptepunten' zijn wat moeilijker te bereiken

Ik ga mijn streefgewicht ook maar eens aanpassen, ik maak er wel 70 van, want een streefgewicht dat hoger is dan mijn gewicht motiveert niet echt
pi_52952767
quote:
Op woensdag 5 september 2007 08:17 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Oh, die paar kilo's die je er eerder ook al af had, zijn er zo weer af, denk ik. Nieuwe 'dieptepunten' zijn wat moeilijker te bereiken

Ik ga mijn streefgewicht ook maar eens aanpassen, ik maak er wel 70 van, want een streefgewicht dat hoger is dan mijn gewicht motiveert niet echt
Dat is echt zo!
Mijn dieptepunt so far was 64 kg, maar het is echt heel moeilijk om daaronder te komen. Schommel er nu steeds tegen aan, dus mijn doel is ook een beetje om daar niet te veel boven te schommelen.

Ik ben vanmorgen weer vergeten te wegen .
  woensdag 5 september 2007 @ 08:26:06 #233
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52952772
quote:
Op woensdag 5 september 2007 08:17 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Dat moet dan ook voor veiligheidsspeldje gelden . Wat moet het heerlijk zijn om je streefgewicht gewoon al voorbij te zijn . Dat had je vast nooit durven dromen . Ik ga nu eerst weer voor de 75 en dan op naar de 70 en dan hoop ik ergens tussen de 65 en de 70 te stranden, liefst vóór volgende zomer, maar dat zou op zich moeten lukken als ik geen gekke dingen doe .
Niet meer actief op Fok!
pi_52952832
Ik had ook nooit durven dromen om mijn streefgewicht voorbij te gaan! Eerst wilde ik minder dan 70 wegen, toen 65 en nu zit ik al te hopen in de richting van de 60 (maar ik merk wel dat dat echt moeizamer gaat).

M'n BMI is ook bijna weer 'echt gezond', en dat zie ik bij jou ook Viking84!
pi_52952847
quote:
Op woensdag 5 september 2007 08:26 schreef Viking84 het volgende:
Wat moet het heerlijk zijn om je streefgewicht gewoon al voorbij te zijn . Dat had je vast nooit durven dromen .
Klopt, maar je past je gewoon aan helaas. Nu denk ik niet meer 'yes, ik zit onder de 75', maar 'shit, ik blijf hangen rond de 74'...Ik ben ook nooit tevreden
pi_52952889
in griekenland was ik afgevallen omdat ik weinig at en weinig deed
nu heb ik veel gegeten en veel gedaan maar kennelijk werkt dat minder goed voor mij
maar goed ik kan me er niet druk om maken 1 week per jaar mag ik best alles eten wat ik wil

en 71 zal inderdaad makkelijker gaan dan 69,5 heb ik het idee
  woensdag 5 september 2007 @ 08:41:15 #237
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52952903
quote:
Op woensdag 5 september 2007 08:33 schreef Quinazoline het volgende:
Ik had ook nooit durven dromen om mijn streefgewicht voorbij te gaan! Eerst wilde ik minder dan 70 wegen, toen 65 en nu zit ik al te hopen in de richting van de 60 (maar ik merk wel dat dat echt moeizamer gaat).

M'n BMI is ook bijna weer 'echt gezond', en dat zie ik bij jou ook Viking84!
BMI zegt niet zoveel, vind ik dan. Ik kan dan wel een gezond BMI hebben, maar ik heb nog steeds een buikje en ik ben nog steeds te dik. Ik had al even een gezond BMI, 3 maanden geleden ofzo, maar toen had ik nog steeds een buikje .
Al heb ik wel sterk het idee dat het meeste wat er nu af gaat, van m'n buik af gaat. Als ik aan kom, zie ik dat meteen aan m'n buik. Dus misschien ben ik ook bij 70 al wel tevreden. Ik zie gewoon wel hoe het loopt .
Niet meer actief op Fok!
pi_52954205
Ik was eigenlijk de laatste tijd ook al aardig tevreden, met m'n gewicht. (Dat schommelt tussen de 65 en 66) ook al sta ik al máánden zo'n beetje stil. Maar gister probeerde ik een oude broek te passen en die zat toch nog echt te strak. (maat 29 van een miss sixty broek, met wijde pijpen, wilde even voor Alcarin een fotootje maken, om te laten zien dat ik nog zo'n broek had met hele wijde pijpen en strakke bovenkant, nou strák was die bovenkant!). Ik weet alleen niet zo goed wat ik verder nog kan doen om af te vallen; ik sport, ik eet tussen de 1300 en 1600 cal. per dag. Ik denk dat ik nog kan proberen om meer overdag te eten en minder 's avonds.
pi_52954749
Ondanks mijn niet-motivatie heb ik weer een historisch laag gewicht!!

Hoera! 66,2 Dat is echt heeel erg lang geleden!!

En nog even Conleche.. als je je best blijft doen dat kan je lichaam niet blijven vasthouden aan je huidige gewicht! En als je dan weer in je jaren 70 broek past, ben je meteen weer helemaal hip hihihi
pi_52954775
Goeiemorgen

Vandaag mn eerste stagedag, spannend Lunchen en avondeten doe ik daar, maar dat zal neem ik aan vast wel gezond zijn

Moet van 12-18 uur, ben dan rond half 8 thuis, en dan hoop ik dat ik nog puf heb om naar de sportschool te gaan. Zo'n eerste stagedag geeft wel veel nieuwe indrukken, dus als ik geen puf meer heb ga ik morgenochtend wel, en vrijdag, dus de 2 keer haal ik sowieso wel deze week
pi_52955324
Goedemorgen!!

Succes met de eerste stagedag sylvana, we duimen voor je Heb je trouwens interesse in girlies van nirvana en deftones (heb ik uit een ver ver verleden nog in de kast liggen en zou ze toch niet meer aandoen, mss. is het wat voor jou aangezien je naar waldrock ging)?

Vanochtend hardgelopen op stuiterende elektronica en het was op zich fijn, alleen wel zo veel harder gelopen dat ik op 22 minuten een pauze van een minuutje nodig had, daarna nog 10.

W.b. dat streefgewicht verlagen: ik ga nog tot hoogstens 58 verlagen, daarna ben ik bang dat ik een verkeerd zelfbeeld over mezelf zou gaan ontwikkelen ofzo (geneeskundeziekte nr. 1 is nou eenmaal hypochondrie ). (ik bedoel dus: ik blijf mezelf en vnl. m'n buik wel te vadsig vinden, dat heb ik nu wel ondervonden, daarom is mijn doel niet meer echt een platte buik maar gewoon gezond eten en hardlopen blijven volhouden en geen veelvraterij meer...)
  woensdag 5 september 2007 @ 11:57:22 #242
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52956951
Hoi ,

studeer jij geneeskunde, veiligheidsspeldje?

Ik heb een nieuwe fiets . Kreeg toch nog 50 euro voor m'n oude en hoefde 'maar' 140 euro voor een nieuwe te betalen. Dat is echt een schijntje en het is een prachtige fiets. Maar nu durf ik er niet mee naar de stad uit angst dat 'ie gestolen wordt . Heb er iig een extra slot bij gekocht, dus hopelijk valt het mee. M'n huisgenote heeft iig ook een vrij nieuwe fiets en die is ook nog nooit gejat.
Het was eigenlijk mijn bedoeling om mijn oude fiets in te ruilen voor een tweedehandsje met terugtraprem, maar navraag bij twee speciaalzaken leerde dat die kennelijk schaars zijn. En ik wilde toch per se een terugtraprem, aangezien ik altijd met volle tassen boodschappen fiets en dat niet heel handig is met handremmen . Ben iig heel blij. Straks mag ik er weer op fietsen als ik naar de uni en de aclo ga . Eindelijk kan ik weer hard fietsen en hoef ik niet bang te zijn dat mijn achterwiel er eens uit vliegt.

Mark heeft net college Nederlandse taalkunde gehad van een Duitse docent die zelf het Nederlands onvoldoende beheerst . Dat is dus het effect van de bezuinigingen aan de faculteit letteren hier in Groningen .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 5 september 2007 @ 12:06:00 #243
177846 colette
kloon van conleche
pi_52957138
quote:
Op woensdag 5 september 2007 11:57 schreef Viking84 het volgende:
Hoi ,

Maar nu durf ik er niet mee naar de stad uit angst dat 'ie gestolen wordt .
Wat ik bij m'n vorige fiets heb gedaan en die heb ik jaaaren gehad, (totdat ik een keer door de rem kneep), is: beschilderen. Dan jatten ze hem niet en het heeft nog een voordeel: als je je fietst ergens hebt geparkeerd tussen honderden andere fietsen, pik je hem er zo uit Ik had hem eerst met een spuitbus wit gespoten toen met een gouden spuit bus een soort streepjes gemaakt en daarna met een zwarte Edding de gouden streepjes weer omlijnd. Het was dus mijn "Gouden Zebra"
pi_52957226
Dat beschilderde fietsen niet gestolen worden weet ik zo net niet hoor, ben veel te bang dat ik 'm veel te mooi ga vinden als ik m ga verven... heb 'm al sinds groep 7, maar begint nu toch behoorlijk verrot te worden. Probeer iig. tot m'n studie (GNK ja, mag dus nog even) klaar is er nog mee te doen Mijn herkenningspunt is een paarse bel met roze bolletjes eromheen als een soort bloemetje vreselijk kinderachtig, maar wel erg herkenbaar
pi_52957300
vandaag wezen winkelen in den bosch, blijkt dat ze de panties van esprit niet meer verkopen
wel nog een paar leuke lingeriesetjes gekocht
  woensdag 5 september 2007 @ 12:31:09 #246
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52957665
Verven doe ik echt niet, vind ik zonde van een spiksplinternieuwe fiets . Ik heb al wel eens een geverfde fiets gehad (wit met zwarte stippen --> dalmatiërfiets ). Denk idd dat een geschilderde fiets niet zo snel gestolen wordt + je herkent hem idd snel. Maar goed, ik heb nooit zoveel moeite met m'n fiets terug te vinden, al loop ik nu nog met een plaatje van m'n oude fiets in het hoofd rond .

Om ook nog even iets OT te zeggen : ik ben nu aan het eten. Volkorenbrood met snijworst. Ja, ik weet het, ik kan beter ander beleg nemen, maar jullie kunnen de boom in . Verder een glas optimel. Vanavond weer saai aardappeltjes met stukje vlees en Mark krijgt de restanten van de lasagne. Dan voor morgen nog even iets verzinnen en vrijdag eet ik weer bij m'n ouders, dus dat zal wel opgebakken aardappelen of spaghetti worden oid.
Niet meer actief op Fok!
pi_52957967
Tof, een nieuwe fiets! Alleen jammer dat je 'm bijna niet kunt gebruiken, omdat 'ie anders wordt gejat...
Tip ter voorkoming van diefstal: graveer je postcode erin Met een dremel of de nepversie daarvan gaat het prima, dan een leuk contrastkleurtje lak erin smeren en hij is voor altijd van jou (nou ja, dat hoop ik dan). Goede sloten werken natuurlijk ook, maar het blijft eng...Mijn fietsje is zo lief, hij is al 6 jaar van mij en hij glimt me nog elke dag tegemoet
En ik doe er altijd 2 sloten op, ergens aan vast, en ik durf 'm niet eens lang bij het metrostation te laten staan, en al helemaal niet langer dan een half uur in de stad alleen te laten...

Fietsendieven moeten omwaaien
pi_52958085
Viking84, Als het goed is, zijn ze nu door Groningen bezig met een graveer actie, kan je je fiets gratis laten graveren..
Ik zag ze gisteren bij Selwerd staan, er is vast wel ergens te vinden waar ze nog meer staan
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_52958108
Zet 'm ook nooit zowel voor als achter CS! De keren dat ik dat deed was steeds geprobeerd het slot open te breken.
Ontopic: tot nu toe dubbele boterham halvajam, beetje yoghurt, stukje mango (50 cent/stuk bij bas ) en een boterham met kipfilet (heb er nog een). Vanavond stoomgroenten met rundertartaar en aardappeltjes. Komt goed dus, want er is niets slechts meer in huis (tenzij supermarkt natuurlijk )
pi_52958360
als we het toch over eten hebben
ik heb vanmorgen 2 plakjes ontbijtkoek op en vanmiddag een broodje bij de subway, wat we vanavond eten weet ik nog niet
  woensdag 5 september 2007 @ 13:17:31 #251
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52958435
M'n zus had een aantal jaar geleden haar fiets geverfd (een andere was toen net gejat) en toen zei ze: "ja, hij wordt nu nooit meer gejat".... een paar dagen later was die ook wel weg. (maar goed, dat was met keiweek zal wel verhoogd risico zijn ofzo dan )
Bernie en ik zijn tof.
pi_52959138
Goeiemiddag ik ben ook weer klaar met mn enige korte dagje school ... moet nu nog lunchen, maar weet eigenlijk niet of ik daar wel zin in heb Al 3 dagen last van wat zuur maagzuur (nouja, in ieder geval buikpijn, vooral na het eten) en krijg nu heel veel zin om maar niet te eten. Terwijl we ongelooflijk lekker vers brood hebben! Net een maagtablet ingenomen, eerste keer ooit, eens kijken of dat werkt ...

Gaat weer heerlijk, ik ben ook al verkouden (midden tijdens de natuurkundeles "meneer mag ik even naar de wc, ik heb een loopneus en geen papiertje bij me" )
pi_52960586
Ik heb even een probleempje. Vanavond eten we pizza, van die kant-en-klare diepvries pizza. Ze gaan er vanuit dat ik wel een hele opkan, dat kon ik vroeger ook namelijk. Maar ik wil het nu helemaal niet meer! Ik wil niet dat ik zo'n 1000 kcal binnenkrijg door iets dat ik niet eens lekker vind ... Ik heb al tegen mn moeder gezegd dat ik het niet wil, en of ik gewoon een boterham mag nemen, maar ze werd woest. Ik moest maar eens leren mezelf aan te passen, ophouden met dingen niet eten en eten wat de pot schaft. Niet eten is geen optie daarbij. Dit omdat ik ook al geen frituurvoer meer wil.

Vorige keer dat zij pizza aten, heb ik alleen de sla gegeten, de pizza laten liggen en had ik rest van de avond best wel honger (maar mocht ik niets anders pakken, omdat ik mn eten niet ophad). Wat moet ik nu doen? Ze is echt kwaad op me, en ik wil het echt niet eten. Oh en dr zit ook een calorierijk toetje bij, dus aan mn kcal kom ik vast wel (magnum ofzo, mn broertje mocht het eten voor vandaag kiezen)

Ik wil geen verplichte diepvriespizza
  woensdag 5 september 2007 @ 15:01:05 #254
177846 colette
kloon van conleche
pi_52960717
quote:
Op woensdag 5 september 2007 14:54 schreef Chicolate het volgende:
Ik heb even een probleempje. Vanavond eten we pizza, van die kant-en-klare diepvries pizza. Ze gaan er vanuit dat ik wel een hele opkan, dat kon ik vroeger ook namelijk. Maar ik wil het nu helemaal niet meer! Ik wil niet dat ik zo'n 1000 kcal binnenkrijg door iets dat ik niet eens lekker vind ... Ik heb al tegen mn moeder gezegd dat ik het niet wil, en of ik gewoon een boterham mag nemen, maar ze werd woest. Ik moest maar eens leren mezelf aan te passen, ophouden met dingen niet eten en eten wat de pot schaft. Niet eten is geen optie daarbij. Dit omdat ik ook al geen frituurvoer meer wil.

Vorige keer dat zij pizza aten, heb ik alleen de sla gegeten, de pizza laten liggen en had ik rest van de avond best wel honger (maar mocht ik niets anders pakken, omdat ik mn eten niet ophad). Wat moet ik nu doen? Ze is echt kwaad op me, en ik wil het echt niet eten. Oh en dr zit ook een calorierijk toetje bij, dus aan mn kcal kom ik vast wel (magnum ofzo, mn broertje mocht het eten voor vandaag kiezen)

Chicolate, wat je kan doen is een halve pizza nemen en dan aanvullen met sla of andere groenten: de schade blijft dan heel erg beperkt. Het toetje zou ik dan vandaag wel laten staan.
pi_52961044
quote:
Op woensdag 5 september 2007 15:01 schreef colette het volgende:

[..]

Chicolate, wat je kan doen is een halve pizza nemen en dan aanvullen met sla of andere groenten: de schade blijft dan heel erg beperkt. Het toetje zou ik dan vandaag wel laten staan.
ja dat lijkt me inderdaad het slimste Chicolate
want alleen sla eten is ook inderdaad veelste weinig
  woensdag 5 september 2007 @ 15:38:52 #256
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52961288
quote:
Op woensdag 5 september 2007 12:49 schreef teigan het volgende:
Viking84, Als het goed is, zijn ze nu door Groningen bezig met een graveer actie, kan je je fiets gratis laten graveren..
Ik zag ze gisteren bij Selwerd staan, er is vast wel ergens te vinden waar ze nog meer staan
Ok, dank je , dat ga ik doen als ik ze zie. Waar stonden ze bij Selwerd? Bij een fietsenwinkel oid?
En weet iemand toevallig wat een fietsverzekering kost? Ik heb hem nu ook met een extra slot vast staan. Sowieso ben ik erg voorzichtig. Woon gelukkig vlakbij het CS, dus ik loop altijd naar het CS als ik met de trein / bus moet, op de uni kom ik ook maar weinig meer (en dan kan ik m'n fiets aan de fietsenstalling vastmaken) en in de stad kan ik hem eventueel in een bewaakte stalling zetten of aan een fietsenrek / paal. Ik ben niet zo heel huiverig voor diefstal, eigenlijk, dat valt wel mee. Ik ben wel één van de weinige gelukkige studenten die een fietsenhok hebben, maar de fiets die ik voor mijn vorige had (heb m'n vorige maar kort gehad) heb ik soms nachtenlang buiten laten staan en hij is nooit gejat (veilige buurt). Opvallend is wel dat ie wel meteen gejat werd op het CS toen ik er een nieuw achterwiel en een nieuw zadel op had laten zetten. Mooie fietsen zijn dus wel gewild.

Verder heb ik net scriptieoverleg gehad en we zijn tot een geschikt onderwerp gekomen . Het is een mixje van taalbeheersing, literatuurwetenschap en psychologie, dus dat is erg leuk. Zal er later misschien nog wel wat meer over vertellen, want ik moet me eerst ook nog goed inlezen . Ik heb proefpersonen nodig, die ik waarschijnlijk voor een deel in de trein moet gaan zoeken. Dus als je wel eens in de trein van Groningen naar Zwolle zit, dan is er een kansje dat je mij een keer tegenkomt binnenkort .
Niet meer actief op Fok!
pi_52961338
quote:
Op woensdag 5 september 2007 15:38 schreef Viking84 het volgende:
En weet iemand toevallig wat een fietsverzekering kost?
Veeel, zeker in een studentenstad als Groningen!

Tof dat je een leuk onderwerp hebt! Ik heb ook net een stage geregeld, ben er helemaal blij mee
En mijn onderzoek gaat ook over taal en uiteraard psychologie, maar dan zonder literatuur (nou ja, wetenschappelijke literatuur natuurlijk)
Ohja, ik zit een paar keer per maand in de trein tussen Groningen en Zwolle, dus wie weet
pi_52961537
Viking84, ze stonden gewoon op het pleintje, in het hoekje bij de AH en de Henk ten Hoor..

Ik was voor een fiets van ruim 400 euro nieuwprijs 105 euro kwijt aan verzekering voor 3 jaar...
Het is redelijk aan de prijs dus..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 5 september 2007 @ 15:59:20 #259
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52961601
quote:
Op woensdag 5 september 2007 15:42 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Veeel, zeker in een studentenstad als Groningen!

Tof dat je een leuk onderwerp hebt! Ik heb ook net een stage geregeld, ben er helemaal blij mee
En mijn onderzoek gaat ook over taal en uiteraard psychologie, maar dan zonder literatuur (nou ja, wetenschappelijke literatuur natuurlijk)
Ohja, ik zit een paar keer per maand in de trein tussen Groningen en Zwolle, dus wie weet
Wat is veel? . Ik zie hier via internet bijv dat je hem kunt laten verzekeren voor 99 euro voor 4 jaar (alleen diefstal). Dat vind ik nog wel mee vallen. Dan zit ik wel relaxed op de fiets zonder bang te zijn dat 'ie gejat wordt en dat ik dan weer een kapitaal moet uitgeven. Ik overleg wel even met papa vrijdag .
Volgens mij heb ik totaal geen idee van de waarde van geld, trouwens . Ik mag hopen dat ik straks een beetje fatsoenlijk verdien .

Wat studeer jij ook alweer?
Niet meer actief op Fok!
pi_52961767
quote:
Op woensdag 5 september 2007 15:59 schreef Viking84 het volgende:
Wat is veel? . Ik zie hier via internet bijv dat je hem kunt laten verzekeren voor 99 euro voor 4 jaar (alleen diefstal). Dat vind ik nog wel mee vallen. Dan zit ik wel relaxed op de fiets zonder bang te zijn dat 'ie gejat wordt en dat ik dan weer een kapitaal moet uitgeven. Ik overleg wel even met papa vrijdag .
Volgens mij heb ik totaal geen idee van de waarde van geld, trouwens . Ik mag hopen dat ik straks een beetje fatsoenlijk verdien .

Wat studeer jij ook alweer?
Ik vind 99 euro behoorlijk wat voor een fiets van nog geen 200 euro, zeker als je na het eerste jaar niet eens meer de hele waarde terugkrijgt (en dat is meestal zo)..De waarde van geld leer je pas kennen als je geen geld hebt
Ik kijk intussen nog eens naar de tandartsrekening: 55 euro voor een simpele controle!!

Ik studeer psychologie, dit jaar master En ik ben ook wel van plan om veel te gaan verdienen als ik ben afgestudeerd, dat armoedige gedoe wordt ook vervelend
pi_52961835
quote:
Op woensdag 5 september 2007 16:12 schreef Alcarin het volgende:

Ik studeer psychologie, dit jaar master En ik ben ook wel van plan om veel te gaan verdienen als ik ben afgestudeerd, dat armoedige gedoe wordt ook vervelend
ik krijg morgen mijn eerste pshychologie les lijkt me wel interessant
  woensdag 5 september 2007 @ 16:23:57 #262
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52961900
quote:
Op woensdag 5 september 2007 16:18 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik krijg morgen mijn eerste pshychologie les lijkt me wel interessant
Leer je dan ook hoe je 'psychologie' schrijft? .
Welk boek gebruik je voor dat vak? 'Psychologie van de adolescentie' wellicht?
quote:
Op woensdag 5 september 2007 16:12 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ik vind 99 euro behoorlijk wat voor een fiets van nog geen 200 euro, zeker als je na het eerste jaar niet eens meer de hele waarde terugkrijgt (en dat is meestal zo)..De waarde van geld leer je pas kennen als je geen geld hebt
Ik kijk intussen nog eens naar de tandartsrekening: 55 euro voor een simpele controle!!

oh, dus als ik een verzekering heb van 4 jaar en mijn fiets word na 3 jaar gestolen krijg ik niet de volledige nieuwprijs vergoed? Dan wordt het een ander verhaal .

En ik was al een half jaar master . Moet nog 30 ECTS (20 voor scriptie, 10 voor onderzoekscollege).
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 5 september 2007 @ 16:30:21 #263
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52961982
quote:
Op woensdag 5 september 2007 14:54 schreef Chicolate het volgende:

Ik praat hier alleen maar over mezelf vandaag , dus nu ga ik even op jou reageren .
Ik vind het belachelijk dat je moeder zo reageert. Ze zou je juist moeten steunen in je beslissing om gezonder te gaan leven. Dat zou ik dan ook gewoon zeggen tegen haar. In het begin had ik ook nog wel eens gezeur over eten met m'n ouders, maar als je voet bij stuk houdt en uitlegt waarom je iets niet wilt eten, gaan ze uiteindelijk wel overstag.

En wat kinderachtig dat je niks anders mag pakken, omdat je je eten niet op had. Je bent toch geen 8 jaar meer?
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 5 september 2007 @ 16:31:35 #264
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_52961992
Verzekering van de fiets is meestal drie jaar. Dan krijg je de hele fiets vergoed. Als je fiets in het eerste jaar gestolen wordt, krijg je nog korting op de premie voor je nieuwe fiets. Wil je na drie jaar de verzekering verlengen, dan wordt 'ie getaxeerd (de fietsenmaker werpt er een blik op) en kun je 'm voor nog bijv. 75% verzekeren.

Voor een fiets met nieuwprijs 200 euro zou ik geen verzekering doen.
pi_52962102
quote:
Op woensdag 5 september 2007 16:23 schreef Viking84 het volgende:
oh, dus als ik een verzekering heb van 4 jaar en mijn fiets word na 3 jaar gestolen krijg ik niet de volledige nieuwprijs vergoed? Dan wordt het een ander verhaal .
Dat was bij mij in ieder geval zo, het eerste jaar kreeg je 100%, tweede jaar 66% en derde jaar 33%, oid. Niet erg denderend dus. En erg duur. Maar misschien zijn er wel betere, alleen weet ik niet of het de moeite waard is voor een fiets van 200 euro
quote:
En ik was al een half jaar master . Moet nog 30 ECTS (20 voor scriptie, 10 voor onderzoekscollege).
Master maar nog niet genoeg studiepunten? 2e studie?
  woensdag 5 september 2007 @ 16:40:18 #266
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52962140
quote:
Op woensdag 5 september 2007 16:38 schreef Alcarin het volgende:
Master maar nog niet genoeg studiepunten? 2e studie?
Nee, ik bedoel dus dat ik al een half jaar masterstudent ben .

En bedankt voor de fietstips (Lienekien, ook bedankt, voor het geval je je gepasseerd voelt ). Ik zal hem goed op slot zetten en eventueel laten graveren en daar laat ik het dan bij .
Niet meer actief op Fok!
pi_52962153
quote:
Op woensdag 5 september 2007 16:30 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik praat hier alleen maar over mezelf vandaag , dus nu ga ik even op jou reageren .
Ik vind het belachelijk dat je moeder zo reageert. Ze zou je juist moeten steunen in je beslissing om gezonder te gaan leven. Dat zou ik dan ook gewoon zeggen tegen haar. In het begin had ik ook nog wel eens gezeur over eten met m'n ouders, maar als je voet bij stuk houdt en uitlegt waarom je iets niet wilt eten, gaan ze uiteindelijk wel overstag.

En wat kinderachtig dat je niks anders mag pakken, omdat je je eten niet op had. Je bent toch geen 8 jaar meer?
Ik vrees dat ze bang zijn dat ik verwend begin te worden ... eerst at ik altijd alles, nu heb ik steeds vaker dat ik dingen niet meer wil. Dat ik gezond eet voor de rest merken zij niet zo goed: zij zien het vooral als ik een inzinking heb en de droppot leeg eet. Hierom wil ik graag uit huis.

Ik ga vandaag inderdaad maar een halve pizza eten. Misschien zelfs minder, omdat ik op dit moment nog steeds extreme buikpijn heb (sinds vanochtend al) en eigenlijk helemaal geen trek meer heb in eten. En voor de rest sla enzo, toetje zou ijs zijn, neem ik wel een festini

Ik overleef het wel, en als ik een keer iets echt niet wil eten, neem ik meestal 's avonds alsnog brood, omdat ze het toch niet kunnen controleren (en mn vader is altijd wat milder, die vindt dat ik wel een ei mag bakken ofzo, maar blij is ie dr niet mee)

(ik praat ook alleen maar over mezelf, maar over fietsen en studies weet ik gewoon eigenlijk helemaal nix , alleen dat die van mn moeder vaak gejat is en ik dit jaar toch echt op zoek moet naar een leuke studie + universiteit)
pi_52962160
Oh, Chicolate, ik had ook altijd gedoe over eten met mijn ouders. Bij mij bleek de enige oplossing: verhuizen
Maar ik had dan ook wel over meer dingen gedoe

Feit is nu eenmaal dat je onder hun dak woont, dus je aan hun regels dient te houden..Hoe vervelend dat ook is. Dus dan maar vies eten eten.. (dik zul je er niet meteen van worden na 1x, maar dat wist je zelf waarschijnlijk ook al )
pi_52962231
quote:
Op woensdag 5 september 2007 16:40 schreef Viking84 het volgende:
Nee, ik bedoel dus dat ik al een half jaar masterstudent ben .
Oh, ja zo kan ik het ook
Onee, want ik ben pas 3 dagen masterstudent
Ik ging de intermediair e.d. maar eens aanvragen, en bij een van die tijdschriften kon ik aangeven wat mijn titel was: BSc. Voelde wel stoer

Hmm en nog iets afvalgerelateerds: ik heb maar weer wat oude kleding gepast en weggegooid...Echt verbazend hoeveel het scheelt, zelfs truien die strak zaten, slobberen nu
  woensdag 5 september 2007 @ 16:48:20 #270
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52962282
quote:
Op woensdag 5 september 2007 16:41 schreef Chicolate het volgende:
Ik vrees dat ze bang zijn dat ik verwend begin te worden ... eerst at ik altijd alles, nu heb ik steeds vaker dat ik dingen niet meer wil. Dat ik gezond eet voor de rest merken zij niet zo goed: zij zien het vooral als ik een inzinking heb en de droppot leeg eet. Hierom wil ik graag uit huis.
Ik heb dan het voordeel dat ik altijd al verwend ben geweest . Ik ben altijd een zeurpiet geweest wat eten betreft, dus dat zijn ze gewend van mij.
Daarbij aten wij altijd wel redelijk gezond thuis, al definieerde mijn moeder 'gezond' wel altijd op grootmoeders wijze. Ze moest lange tijd niets hebben van die hypes. Gewoon boter op je brood (geen dieethalvarine oid), gewoon vla als toetje etc. Beetje zoals Alcarin het ook doet dus . Als het voor de generaties vóór ons goed werkte, dan werkt het voor ons ook. Inmiddels zijn ze daar wel wat op teruggekomen, omdat m'n vader hartproblemen had en een te hoog cholesterolgehalte.

Een halve pizza lijkt me een goede oplossing, ja . Nog even en je kunt het huis uit .
Heb je al een idee van wat je zou willen gaan studeren? (welk profiel heb je?).
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 5 september 2007 @ 16:57:04 #271
177846 colette
kloon van conleche
pi_52962387
Wat is er f*ckerdef*ck met Fok aan de hand? Al 3 dagen zo traag als wat en ook constant overbezette servers en nu ook weer bij het plaatsen van een post, dus post weg. Bah.
pi_52962708
quote:
Op woensdag 5 september 2007 16:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Leer je dan ook hoe je 'psychologie' schrijft? .
Welk boek gebruik je voor dat vak? 'Psychologie van de adolescentie' wellicht?
[..]
ik kan het heel goed schrijven alleen typte ik te vlug en nee volgens mij heet het boek iets met psychologie en ontwikkeling
  woensdag 5 september 2007 @ 18:14:13 #273
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52963585
quote:
Op woensdag 5 september 2007 16:57 schreef colette het volgende:
Wat is er f*ckerdef*ck met Fok aan de hand? Al 3 dagen zo traag als wat en ook constant overbezette servers en nu ook weer bij het plaatsen van een post, dus post weg. Bah.
Ik denk dat het komt omdat ze met een nieuwe layout aan het testen zijn

Maar ik moet nu wat te drinken inschenken geloof ik.
Bernie en ik zijn tof.
  woensdag 5 september 2007 @ 18:20:25 #274
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52963728
Erg irritant ja dat Fok! zo traag is. Ik kopieer mijn posts in kladblok en als het dan niet goed gaat, ben ik ze iig niet kwijt.
Ik kan het jullie natuurlijk niet aan doen dat er ook maar één woord uit mijn toetsenbord verloren zou gaan .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 5 september 2007 @ 18:24:12 #275
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52963830
Zo, m'n eten is op. Mark was zo slim om z'n lasagne in de vriezer te stoppen, dus dat is nu nog bevroren. Zal 'ie wel weer eten gaan halen. Hij is 4 kg aangekomen de laatste maanden .
Niet meer actief op Fok!
pi_52964002
quote:
Op woensdag 5 september 2007 18:20 schreef Viking84 het volgende:
Erg irritant ja dat Fok! zo traag is. Ik kopieer mijn posts in kladblok en als het dan niet goed gaat, ben ik ze iig niet kwijt.
Bij mij zegt 'ie dan alleen dat het niet goed ging, maar daar onder staat gewoon mijn bericht nog, dus kwestie van nog een keer op 'invoeren' klikken en hoppa
pi_52964235
quote:
Op woensdag 5 september 2007 18:24 schreef Viking84 het volgende:
Zo, m'n eten is op. Mark was zo slim om z'n lasagne in de vriezer te stoppen, dus dat is nu nog bevroren. Zal 'ie wel weer eten gaan halen. Hij is 4 kg aangekomen de laatste maanden .
komt hij ook hier posten?

ik ga vanavond weer voor het eerst dansen, aan de ene kant heb ik er veel zin in omdat ik dansen leuk vind maar ben ook zenuwachtig vorig seizoen ging ik altijd met een vriendin maar omdat die nu in maastricht woont ga ik alleen
misschien dat een oud stage collega wel mee doet dus ben benieuwd
pi_52964904
Wie is Mark eigenlijk? Heb ik weer wat gemist?

.. Eten ging redelijk goed , die halve pizza was ook ruim voldoende om me een vol gevoel te geven. Misschien dat ik dit 'geintje' vaker zo moet doen, voorlopig ga ik nog voor de weg met de minste weerstand (ik blijf voorlopig nog wel thuis wonen, uit huis is zo duur)

Ik weet nog niet waar ik wil gaan studeren, waarschijnlijk Amsterdam omdat het in de buurt ligt en ik al vaker bij de uva ben geweest. (sciencepark opendag, kennissen van me werken daar) Studie: nog geen idee eigenlijk, iets exacts. Ik doe Natuur en Techniek met bio en latijn, dus moet die kant wel op Heb gelukkig nog een heel jaar om dat te bedenken
  woensdag 5 september 2007 @ 19:16:04 #279
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52964919
Jeetje, gister en vandaag kwam m'n moeder met oranjekoeken op me af en nu weer met een ijsje nou, dat hoef ik niet meer
Iemand trouwens nog tips om goed de slaap te vatten? Voor de vakantie had ik wat slaapproblemen en in de vakantie dacht ik dat het wel afgelopen zou zijn maar deze week is het weer lekker bezig, gewoon op tijd op bed maar niet voor 3 uur kunnen slapen, opzich niet erg maar wel als je half 9 op school moet zijn
Bernie en ik zijn tof.
pi_52965080
Tips voor goed slapen (heb er zelf ook last van namelijk): ontspannen, dus minstens een uur voor je gaat slapen niets meer doen, niet lezen, computer of iets anders inspannends, tv kijken kan nog net, maar mag dan niet te spannend zijn. Glaasje warme melk (geen chocolademelk, daar zit dan weer caffeine en theobromine in). Geen planten op je kamer, dan zit er teveel zuurstof in de lucht ofzo, en blijft je lichaam te wakker. Verduisteringsgordijn. Warme voeten, dat hoeven geen sokken te zijn maar gewoon voeten onder warme kraan voor het slapen gaan, en dan direct erin gaan liggen. Muziekje luisteren, rustgevend en je hoort omgevingsgeluid niet. Niet te hard proberen in slaap te vallen xD

Maar de Gouden Tip blijft: ontspan je, maak je nergens zorgen over, maak je niet druk om morgen. Relax en je valt in slaap.

(dit is wat ik heb onthouden van mn moeders verhaaltje. Codeine werkt ook prima, maar dat is helaas een medicijn en een behoorlijk stevig middel. Heb ik hier nog wel liggen trouwens )
  woensdag 5 september 2007 @ 19:59:15 #281
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52966062
Wat een tips van Chicolate . Een douche of een bad kan ook werken en dit klinkt misschien een beetje zweverig, maar wat ik zelf altijd doe als ik de slaap niet kan vatten: focussen op m'n ademhaling. Diep inademen, diep uitademen. Dan wordt m'n hoofd helemaal leeg en ben ik zo weg .
En warme voeten zijn idd ook erg belangrijk. Als ik koude voeten heb, moet ik altijd plassen en als ik ga plassen, krijg ik weer koude voeten etc . Ik ga zo eens hardlopen trouwens .

Mark is trouwens mijn huisgenoot / best friend en hij komt hier niet posten (hij heeft wel een Fok-account trouwens, maar hij heeft nog maar 1 keer iets gepost in een grijs verleden ).

[ Bericht 20% gewijzigd door Viking84 op 05-09-2007 20:04:30 ]
Niet meer actief op Fok!
pi_52966139
Ik heb heel vaak slaapproblemen en dit zijn de dingen die wel eens gewerkt hebben
pi_52968300
quote:
Op woensdag 5 september 2007 19:16 schreef mordradead het volgende:
Jeetje, gister en vandaag kwam m'n moeder met oranjekoeken op me af en nu weer met een ijsje nou, dat hoef ik niet meer
Iemand trouwens nog tips om goed de slaap te vatten? Voor de vakantie had ik wat slaapproblemen en in de vakantie dacht ik dat het wel afgelopen zou zijn maar deze week is het weer lekker bezig, gewoon op tijd op bed maar niet voor 3 uur kunnen slapen, opzich niet erg maar wel als je half 9 op school moet zijn
In plaats van schaapjes tel ik altijd alle jongens waar ik ooit mee gezoend heb.
pi_52968639
nou dansen ging niet door
ik en een meisje waren maar de enigste die kwamen opdagen
pi_52969194
Ik ben net naar Hairspray geweest, zo zou ik ook wel willen dansen, ik heb altijd de neiging om het te gaan nadoen als ik thuiskom
pi_52969209
Het lukt me gewoon niet meer om me in te houden op het gebied van zoetigheid (koekjes en chocola). Wie o wie helpt me van mijn suikerverslaving af? Ik weet dat ik het kán, ik moet alleen afkicken lijkt het wel. Gewenning enzo .
  donderdag 6 september 2007 @ 07:17:03 #287
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52974271
Je kunt het beste in 1 keer stoppen, -Trinity-. Mijn ervaring is dat afbouwen niet werkt. Even de tanden op elkaar en direct in 1 keer stoppen. Dan heb je het misschien 2 weken moeilijk en daarna peins je er niet meer over om een rol koekjes op te eten. Als het even kan, moet je ze ook niet in huis halen. Ik haal zelf eigenlijk alleen chips, koek e.d. in huis als er visite komt en verder niet. Ik realiseer me dat sommigen moeten samenleven met iemand die lekker doorgaat met eten, maar ik heb het geluk dat Mark ook meedoet met het 'gezonderen'-plan . Ik bedacht me gisteren nog dat ik het 2 jaar geleden zo vanzelfsprekend vond om een zak chips en een bak ijs leeg te eten op zaterdagavond. Nu denk ik er niet eens meer aan om dat te doen .
Niet meer actief op Fok!
pi_52974369
goedemorgen
vandaag eerst tot een uur of 12 naar school en daarna weer hardlopen
misschien ook wat fitness omdat dansen gister niet door ging
  donderdag 6 september 2007 @ 07:44:46 #289
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52974410
Ik was toch eerder dan jij, Miss_S .
Net even gegeten, gedoucht en dadelijk ga ik in een heerlijk warme veel te grote slobbertrui op de bank zitten lezen voor het college van dinsdag. Kop thee erbij en ik ben helemaal blij .

Ik heb alleen steeds last van hoofdpijn de laatste dagen. Hopelijk houdt dat niet aan, want dat kan ik nu niet gebruiken .
Niet meer actief op Fok!
pi_52974499
Goedemorgen!
Vandaag druk dagje, moet allerlei experimenten gaan doen op stage, daarna naar een afscheidsreceptie, daarna een voor-vergadering met een groep studenten voor de faculteitsraad en daarna hoop ik nog even in de stad in te kunnen om iets leuks te kopen voor de bruiloft van mijn nicht a.s. zaterdag en daarna wil ik ook nog les 9 van Evy lopen.

Ow, en tussen door ook nog twee keer eten .

Bijna altijd als ik hoofdpijn heb heb ik te weinig gedronken of met de verwarming aan geslapen. Dus misschien helpt het om iets te drinken, Viking.
pi_52974793
Ik was lekker nog eerder, maar ik had niks te melden

Ik had voor het eerst geen zin om te gaan zwemmen, maar ben toch gegaan en toen ik er eenmaal was, was het geweldig

Vandaag weer een saaie-artikelen-lezen-met-thee-dag
pi_52978067
Goeiemorgen

1e stagedag was echt super leuk Alleen ze eten er niet echt super gezond ofzo. Gisteren bami gegeten daar, vandaag wordt het gebakken aardappeltjes met slavink en rauwkost en zaterdag patat met cordon bleu en doperwtjes en worteltjes. En ik ben dus verplicht om mee te eten...

Gisteravond na stage echt geen puf om te sporten, en ben ik daarna weer naar Peter gegaan, dus kan alleen morgen sporten, dus dan maar extra hard mn best doen
pi_52978097
quote:
Op woensdag 5 september 2007 10:49 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

Heb je trouwens interesse in girlies van nirvana en deftones (heb ik uit een ver ver verleden nog in de kast liggen en zou ze toch niet meer aandoen, mss. is het wat voor jou aangezien je naar waldrock ging)?
Thnx voor het aanbod, maar die heb ik zelf ook al
  donderdag 6 september 2007 @ 11:35:15 #294
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52978309
quote:
Op donderdag 6 september 2007 11:25 schreef Sylvana het volgende:
En ik ben dus verplicht om mee te eten...
als in: je wordt vastgebonden aan je stoel en pas weer losgemaakt als je je bord leeg hebt? .
Je bent toch niet verplicht om op te eten wat ze je voorzetten? Je kunt ook zelf brood meenemen ofzo. Of moet je het goede voorbeeld geven aan die kinderen? (als in: als jij je eten niet opeet, gaan zij ook zeuren dat ze geen eten hoeven / het eten vies vinden).
Niet meer actief op Fok!
pi_52978333
quote:
Op donderdag 6 september 2007 11:35 schreef Viking84 het volgende:

[..]

als in: je wordt vastgebonden aan je stoel en pas weer losgemaakt als je je bord leeg hebt? .
Je bent toch niet verplicht om op te eten wat ze je voorzetten? Je kunt ook zelf brood meenemen ofzo. Of moet je het goede voorbeeld geven aan die kinderen? (als in: als jij je eten niet opeet, gaan zij ook zeuren dat ze geen eten hoeven / het eten vies vinden).
dat laatste dus

staat zelfs in mn contract dat dat moet
  donderdag 6 september 2007 @ 11:37:34 #296
177846 colette
kloon van conleche
pi_52978377
quote:
Op donderdag 6 september 2007 11:36 schreef Sylvana het volgende:

[..]

dat laatste dus

staat zelfs in mn contract dat dat moet
Om het goede voorbeeld te geven kan je natuurlijk wel heel veel groente opscheppen!
pi_52978394
quote:
Op donderdag 6 september 2007 11:37 schreef colette het volgende:

[..]

Om het goede voorbeeld te geven kan je natuurlijk wel heel veel groente opscheppen!
Dat was ik ook wel van plan ja En gister bij de bami bijvoorbeeld gewoon geen satesaus genomen
  donderdag 6 september 2007 @ 11:44:13 #298
177846 colette
kloon van conleche
pi_52978559
quote:
Op donderdag 6 september 2007 11:38 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dat was ik ook wel van plan ja En gister bij de bami bijvoorbeeld gewoon geen satesaus genomen
Over satesaus gesproken:
Ik was gisteren na mijn werk -en nadat ik het hondje had thuisgebracht- dus weer naar de stad gefietst om de vroege voorstelling van Hairspray te zien. Had dus geen tijd om te eten. Na thuiskomst had ik én niet veel honger én niet veel zin om te koken, dus ik bedacht me dat ik dan iets heel lekkers mocht. Ik heb een boterham geroosterd, sla opgedaan. wat kipfilet (die ik nog overhad) opgewarmd en daarover dus pindasaus. Héérlijk!!

Hé, de smiley met het tongetje naar boven is weg!!
pi_52978673
pi_52978705
Pretentieus geneuzel.
pi_52978717
Vol
Pretentieus geneuzel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')