Ik weet niet hoe duur de 2e-hands fietsen bij jou zijn, maar ik heb laatst een nieuwe fiets bij de HEMA gekocht voor 299 euro (was wel een aanbieding, maar die hebben ze best vaak). Misschien ook een idee?quote:Op dinsdag 4 september 2007 15:09 schreef Viking84 het volgende:
Bleh. Kom ik uit college: achterband lek. Heb hem ff opgepompt en kon nog naar huis komen. Zonet even ermee naar de fietsenmaker geweest en omdat er nog wel meer aan mankeert kan ik beter een nieuw tweedehandsje kopen, zeiden ze. Dus straks of morgen maar even kijken of ze wat hebben en of ik m'n oude eventueel kan inruilen, zodat ze hem kunnen opknappen. Behalve een slag in het achterwiel, een lekke band, kapotte verlichting, gammele trappers doet 'ie het namelijk nog prima.
Net even boodschappen gedaan en een rol volkorenkoekjes gekocht.

Tweedehandsjes heb je al voor 30 euro.quote:Op dinsdag 4 september 2007 16:17 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe duur de 2e-hands fietsen bij jou zijn, maar ik heb laatst een nieuwe fiets bij de HEMA gekocht voor 299 euro (was wel een aanbieding, maar die hebben ze best vaak). Misschien ook een idee?

Ben ik nou ouderwets als ik zeg dat er ook gewoon een nieuwe band op je oude fiets kan?quote:Op dinsdag 4 september 2007 16:40 schreef Viking84 het volgende:
300 euro is veel, zelfs voor een nieuwe fiets die in de aanbieding is. Halfords heeft wel fietsen voor 150 euro. Maar goed, ik heb net m'n band even geplakt en ik hoop dat 'ie het morgen nog doet. Profiel is wel helemaal versleten, dus ik ga wel even m'n ogen open houden voor een andere fiets. Morgen ofzo maar even bij de fietsenmaker kijken
.

Ja van een junk ja. Die hoef ik niet (meer).quote:Op dinsdag 4 september 2007 16:36 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Tweedehandsjes heb je al voor 30 euro.![]()

Dat is ook weer waar. Ik heb ook een goede fiets (Gazelle), dus die wil ik wel repareren. Barrels zijn vervelend, ik kreeg vroeger van mijn ouders elk jaar een nieuwe halfords-kwaliteit-fiets ter waarde van 200 gulden oid, en na een jaar stortte die dan weer in en was het tijd voor de volgendequote:Op dinsdag 4 september 2007 17:13 schreef conleche het volgende:
Ja van een junk ja. Die hoef ik niet (meer).
Nou ja 300 euro is wel veel geld, maar het is dan ook een goede fiets, met 21 versnellingen, goeie remmen etc.(Koop maar eens een vergelijkbare Gazelle, dan ben je zo 1000 euro kwijt) Ik heb ook jarenlang op barrels gereden en je komt wel vooruit, maar daar is dn ook alles mee gezegd. Als ik nu een lekke band heb laat ik hem natuurlijk gewoon plakken, maar als een fietsenmaker zelf al zegt dat de fiets de reparaties niet meer waard is....

Ik wíst toen ik op invoeren drukte, dat ik hier commentaar op ging krijgenquote:Op dinsdag 4 september 2007 17:38 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ohja: laten plakken?Zelluf doen!
![]()

Ook wel gewoon bij de fietsenmaker. Bij een junk ben je met een beetje geluk al met 10 euro klaar.quote:Op dinsdag 4 september 2007 17:13 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja van een junk ja. Die hoef ik niet (meer).

Ach, zondes... Wie heeft er nou last van dat jij je band laat plakken door de fietsenmaker? Zolang je het maar wel zelf kunt in noodgevallenquote:Op dinsdag 4 september 2007 17:48 schreef conleche het volgende:
Ik wíst toen ik op invoeren drukte, dat ik hier commentaar op ging krijgen![]()
Maar hé, ieder z'n zondes.....en die fietsenmaker heeft het al zo moeilijk, met al die lui die maar fietsen kopen bij de HEMA.......

Laten we zeggen dat ik de theorie kenquote:Op dinsdag 4 september 2007 18:04 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ach, zondes... Wie heeft er nou last van dat jij je band laat plakken door de fietsenmaker? Zolang je het maar wel zelf kunt in noodgevallen![]()

Wiel vervangen is (idd) makkelijk. En verder kun je natuurlijk alles opzoeken!quote:Op dinsdag 4 september 2007 18:14 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb m'n band dus geplakt. Straks even kijken of 'ie niet weer leeg is gelopen, want dan is het meteen ook de laatste keer dat ik dat gedaan heb. En nee, ik heb echt géén idee hoe ik het trapsysteem moet vervangen of hoe ik er een nieuw achterwiel in moet zetten. Dus: woon je een beetje in de buurt van Groningen, Alcarin?
.

Op hoeveel km/u loop je ze dan (jij kan dat natuurlijk instellen)?quote:Op dinsdag 4 september 2007 19:55 schreef Miss_S het volgende:
net les 8 gelopen, in en harder gelopen en het was niet makkelijk maar wel volgehouden

het wandelen tussen door op 5km per uurquote:Op dinsdag 4 september 2007 19:58 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Op hoeveel km/u loop je ze dan (jij kan dat natuurlijk instellen)?
ik ga morgen weer, met iets stuiterends ofzo, ga ik vast lekker snel van![]()

Oh, foto's die ik een blad tegenkom of zo.. of gewoon. Lastig te zeggen hoorquote:Op dinsdag 4 september 2007 14:31 schreef poppetje22 het volgende:
Dizer, wat voor foto's heb je dan in je hoofd? Ik denk dat het best moeilijk is om een realistisch iemand voor ogen te hebben?

ik zat hetzelfde te denkenquote:Op dinsdag 4 september 2007 22:36 schreef mordradead het volgende:
Eigenlijk heb ik honger maar ik ga ook zo op bed, zal ik nog een stukje ontbijtkoke eten'?![]()

Oh, die paar kilo's die je er eerder ook al af had, zijn er zo weer af, denk ik. Nieuwe 'dieptepunten' zijn wat moeilijker te bereikenquote:Op woensdag 5 september 2007 08:13 schreef Miss_S het volgende:
vandaag mijn eerste weegdag sinds de vakantie en weeg nu 72,5 dus 1,5 kilo aangekomen (volgens mij was dat wel meer maar is er al weer iets af)
dus eerst weer terug naar de 71 en dan echt onder de 70

Dat is echt zo!quote:Op woensdag 5 september 2007 08:17 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Oh, die paar kilo's die je er eerder ook al af had, zijn er zo weer af, denk ik. Nieuwe 'dieptepunten' zijn wat moeilijker te bereiken![]()
Ik ga mijn streefgewicht ook maar eens aanpassen, ik maak er wel 70 van, want een streefgewicht dat hoger is dan mijn gewicht motiveert niet echt![]()

Dat moet dan ook voor veiligheidsspeldje geldenquote:Op woensdag 5 september 2007 08:17 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Oh, die paar kilo's die je er eerder ook al af had, zijn er zo weer af, denk ik. Nieuwe 'dieptepunten' zijn wat moeilijker te bereiken![]()
Ik ga mijn streefgewicht ook maar eens aanpassen, ik maak er wel 70 van, want een streefgewicht dat hoger is dan mijn gewicht motiveert niet echt![]()

Klopt, maar je past je gewoon aan helaas. Nu denk ik niet meer 'yes, ik zit onder de 75', maar 'shit, ik blijf hangen rond de 74'...Ik ben ook nooit tevredenquote:Op woensdag 5 september 2007 08:26 schreef Viking84 het volgende:
Wat moet het heerlijk zijn om je streefgewicht gewoon al voorbij te zijn. Dat had je vast nooit durven dromen
.

BMI zegt niet zoveel, vind ik dan. Ik kan dan wel een gezond BMI hebben, maar ik heb nog steeds een buikje en ik ben nog steeds te dik. Ik had al even een gezond BMI, 3 maanden geleden ofzo, maar toen had ik nog steeds een buikjequote:Op woensdag 5 september 2007 08:33 schreef Quinazoline het volgende:
Ik had ook nooit durven dromen om mijn streefgewicht voorbij te gaan! Eerst wilde ik minder dan 70 wegen, toen 65 en nu zit ik al te hopen in de richting van de 60 (maar ik merk wel dat dat echt moeizamer gaat).
M'n BMI is ook bijna weer 'echt gezond', en dat zie ik bij jou ook Viking84!

Wat ik bij m'n vorige fiets heb gedaan en die heb ik jaaaren gehad, (totdat ik een keer door de rem kneep), is: beschilderen. Dan jatten ze hem niet en het heeft nog een voordeel: als je je fietst ergens hebt geparkeerd tussen honderden andere fietsen, pik je hem er zo uitquote:Op woensdag 5 september 2007 11:57 schreef Viking84 het volgende:
Hoi,
Maar nu durf ik er niet mee naar de stad uit angst dat 'ie gestolen wordt.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |