abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51258735

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank de zomer in" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Gesloten topics:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20
21|22|23|24|25|26|27|28|29|30|31|32|33|34|35|36|37|38|39|40
41|42|43|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|57|58|59|60
61|62|63|64|65|66|67|68|69|70|71|72|73|74|75|76|77|78|79|80
81|82|83|84|85|86|87|88|89|90|91

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Na activatie en een eerste update van je gewicht zul je dan in het lijstje verschijnen. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je in geen enkel lijstje.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van de "Slank de lente in"-reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:
Miss_S = Saskia
Thrilled = Kevin
Sylvana = Sylvana
Mordradead = Douwe
Spacehamster = Mira
Conleche = Colette
Mezel = Patricia
Veiligheidsspeldje = Marianne
Tangarine = Maarten
Mini_rulez = Marijke
STING = Thomas

Een paar van onze regulars houden een weblog bij over hun lijnpogingen:
Miss_S
Sylvana

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

Afkomstig van FOK!wiki NL, de Vrije Encyclopedie. "http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Slank"
pi_51258771
Jeej!

Over het bodemgewicht/streefgewicht/einde dieetverhaal: ik vind het eigenlijk best eng dat je zo makkelijk kunt afvallen, want ik weet dat ik mezelf natuurlijk niet objectief zie. De mensen om me heen zijn niet zo van het uiterlijk, dus daar heb ik wat dat betreft ook niet veel aan. Straks word ik te dun
Daarom heb ik mijn streefgewicht ook maar weer mooi 75 gemaakt, ik vind het eigenlijk wel prima zo.
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  Moderator zondag 8 juli 2007 @ 14:04:19 #3
155227 crew  Guppy
dus
pi_51258800
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_51259061
Ik ben opeens kots- maar dan ook echt kotsmisselijk. Heb vandaag echt niet veel gegeten, maar ga nu al bijna over mn nek van een eenvoudig kauwgompje. He getver, en over een halfuurtje heb ik warm eten (en had daarnet ongelooflijke honger? Kan je beroerd worden van de honger en het gevoel hebben alles eruit te gaan gooien?) Ga denk ik maar even liggen, en kijken of ik nog wel kan drinken ... *neemt een slok* ... nou dat valt ook niet echt lekker

Alcarin, als je weer 75 bent, laat je dan je nieuwe bikini zien? (ben nieuwsgierig wat voor iets je gekocht hebt)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_51259094
quote:
Op zondag 8 juli 2007 14:15 schreef Chicolate het volgende:
Ik ben opeens kots- maar dan ook echt kotsmisselijk. Heb vandaag echt niet veel gegeten, maar ga nu al bijna over mn nek van een eenvoudig kauwgompje. He getver, en over een halfuurtje heb ik warm eten (en had daarnet ongelooflijke honger? Kan je beroerd worden van de honger en het gevoel hebben alles eruit te gaan gooien?) Ga denk ik maar even liggen, en kijken of ik nog wel kan drinken ... *neemt een slok* ... nou dat valt ook niet echt lekker

Alcarin, als je weer 75 bent, laat je dan je nieuwe bikini zien? (ben nieuwsgierig wat voor iets je gekocht hebt)
Kan weerafhankelijk zijn, heb ik zelf ook redelijk sterk. Des te warmer, des te gevoeliger ik word voor eten en misselijkheid erna...
pi_51259487
Een hele goeie middag
Ik zie dat ik weer een aflevering van Goede Eieren, Slechte Eieren heb gemist
pi_51260571
Verklaring gevonden: ik had (onbewust) zo'n ongelooflijke honger, dat ik er extreem moe en misselijk van werd. Moest zelfs gaan liggen en ff slapen. Je kan dus echt ziek van de honger worden. En zo weinig had ik niet eens op. Net gegeten, niet erg veel, maar voel me nu wel zoveel beter en actiever. Weer wat geleerd over mn eigen lichaam

Btw, woksoep van Sonja rocks! (met wat extra ketjap, slap spul anders)
pi_51260777
Goedemiddag, wat is het een mooi weertje zeg

Chicolate: dat heb ik ook vaak, als ik honger heb voel ik me erg vervelend. Volgens mij is het m'n suikerspiegel op zo'n moment, een appel eten helpt vaak al een hoop.

Net een paar daagjes gewerkt, dus ook netjes gegeten. En lekker gefietst 3 uur in totaal daarheen & terug. Morgen les 24 van hardlopen, alleen vrijdag ging het helemaal niet van harte helaas.

Wat betreft afvallen, stoppen & bodemgrenzen: volgens mij zijn die er ook niet. Je zou de theorie aan kunnen hangen dat je BMR steeds daalt naar hoeverre je afvalt en dat je op een gegeven moment het break-even punt bereikt. Ik ben echter in stapjes steeds wat meer kcal gaan eten en val nog steeds (wel veel trager nu) af. Dus dat klopt in elk geval niet helemaal.
Wanneer je klaar bent, tja als ik m'n buik bekijk dan ben ik nog lang niet klaar, maar ik vraag me af of dat ooit echt gaat lukken dus dat is niet mijn referentiepunt. Als ik de 60 bereikt heb hoop ik daar een aantal maanden op stabiel te kunnen blijven, misschien verandert er dan nog wat aan de verhoudingen en gaat er alsnog wat van m'n buik af. (hoop ik )
Sommige mensen in m'n omgeving zeggen nu al dat ik er eigenlijk niet meer mee bezig moet zijn, maar ik denk dat ik dan nog wel in m'n oude patroon kan terugvallen, dus ik denk dat ik nu de rest van m'n leven wel bewuster met eten om zal proberen te gaan dan voorheen.
Het mooi kotsende meisje.
  zondag 8 juli 2007 @ 15:28:04 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51260886
Ja, zeker een mooi weertje! Net een stuk gewandeld, door het park, over een begraafplaats (zo heerlijk rustgevend!) en een ijsje gehaald . Heb nog wat Malibu over en dat drink ik nog even op en dan is het morgen weer uit met de pret .
Niet meer actief op Fok!
pi_51263893
quote:
Op zondag 8 juli 2007 15:23 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

Wat betreft afvallen, stoppen & bodemgrenzen: volgens mij zijn die er ook niet. Je zou de theorie aan kunnen hangen dat je BMR steeds daalt naar hoeverre je afvalt en dat je op een gegeven moment het break-even punt bereikt. Ik ben echter in stapjes steeds wat meer kcal gaan eten en val nog steeds (wel veel trager nu) af. Dus dat klopt in elk geval niet helemaal.
Wat is je BMR? Soort BMI of gewoon een typfout?
pi_51263973
BMR is volgens mij je basismetabolisme, wat je dus alleen al nodig hebt om je lijf goed op gang te houden..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Vis een optie? zondag 8 juli 2007 @ 19:54:19 #12
70532 loveli
N
  zondag 8 juli 2007 @ 20:08:22 #13
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_51268337
quote:
Dus als ik de hele dag niets doe, dan verbrand ik 1692 calorieen. Nou, dat is mooi.
Is dit net zo(on)betrouwbaar als de BMI?
pi_51268917
quote:
Op zondag 8 juli 2007 20:08 schreef Liejannuh het volgende:

Dus als ik de hele dag niets doe, dan verbrand ik 1692 calorieen. Nou, dat is mooi.
Is dit net zo(on)betrouwbaar als de BMI?
Een tijdje geleden postte ik formules waarmee je dit uit kon rekenen, waaronder een formulie van de WHO. Echter, er zijn natuurlijk meer factoren die je BMR beinvloeden dan je geslacht, lengte, gewicht en leeftijd. Onder andere veel spiermassa of een onderliggende ziekte kunnen je BMR verhogen.

Dus ja, net zoals BMI een richtlijn, geen star getal dat voor iedereen geldt, maar de marge zal net als bij BMI niet drastisch zijn ten opzichte van wat die formule aangeeft.
pi_51270497
quote:
Op zondag 8 juli 2007 15:14 schreef Chicolate het volgende:
Verklaring gevonden: ik had (onbewust) zo'n ongelooflijke honger, dat ik er extreem moe en misselijk van werd. Moest zelfs gaan liggen en ff slapen. Je kan dus echt ziek van de honger worden. En zo weinig had ik niet eens op. Net gegeten, niet erg veel, maar voel me nu wel zoveel beter en actiever. Weer wat geleerd over mn eigen lichaam

Btw, woksoep van Sonja rocks! (met wat extra ketjap, slap spul anders)
Haha.. ik voelde me de hele dag al niet lekker
heel veel geslapen en zo
maar nu ik eindelijk wat gegeten had vandaag moet ik opeens niet meer braken

ik weeg nu 66 in de avond.. jeej
pi_51274206
ik ben er ook weer of jullie het nu leuk vinden of niet
pi_51274348
en daar gaan we weer.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 9 juli 2007 @ 07:09:01 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51280827
Morgen ,

ik zit aan m'n yoghurt met muesli. Zo even douchen en dan zal ik toch echt eens aan m'n verslag moeten werken . Lang genoeg uitgesteld .
Niet meer actief op Fok!
pi_51280908
quote:
Op maandag 9 juli 2007 07:09 schreef Viking84 het volgende:
Morgen ,

ik zit aan m'n yoghurt met muesli. Zo even douchen en dan zal ik toch echt eens aan m'n verslag moeten werken . Lang genoeg uitgesteld .
succes met je verslag
ik lig nog in bed eigenlijk weet nog niet wat ik wil aan ontbijten
  maandag 9 juli 2007 @ 08:20:20 #20
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_51281131
quote:
Op zondag 8 juli 2007 17:29 schreef teigan het volgende:
BMR is volgens mij je basismetabolisme, wat je dus alleen al nodig hebt om je lijf goed op gang te houden..
M.a.w. als ik onder dat aantal calorieën blijf zou ik moeten afvallen?

Hoi trouwens, ik heb een bmi van 26,12, wil graag wat kilo's kwijt. Ben 12 kilo aangekomen na het stoppen met roken. Ik eet nu heel strikt suikerloos om maar niet nog meer aan te komen. Op één of andere manier kom ik elke keer heel veel aan als ik stop met roken. Ik snoep dus niet, en eet eigenlijk heel weinig. Als ik rook vliegen de kilo's er af. Ik wou het nu toch echt volhouden, maar ik raak heel gefrustreerd van het "dikker zijn".
Het streven is die 12 weer kwijt te raken

Ik heb Sonja Bakker willen doen, maar die gebruikt gewoon produkten met suiker en ik heb het idee dat dát nou net bij mij heel slecht is (fructose intolerantie, dus ik eet ook geen fruit). Het zoeken van suikerloze en toch lekkere dingen zonder fruit valt niet mee moet ik zeggen.

Ik was eigenlijk helemaal niet van plan te posten, maar ik las dat over die BMR, dus ik was benieuwd.
En het volgen van dit topic zal zo slecht nog niet zijn denk ik
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_51281190
quote:
Op maandag 9 juli 2007 08:20 schreef maedel het volgende:

[..]

M.a.w. als ik onder dat aantal calorieën blijf zou ik moeten afvallen?

Hoi trouwens, ik heb een bmi van 26,12, wil graag wat kilo's kwijt. Ben 12 kilo aangekomen na het stoppen met roken. Ik eet nu heel strikt suikerloos om maar niet nog meer aan te komen. Op één of andere manier kom ik elke keer heel veel aan als ik stop met roken. Ik snoep dus niet, en eet eigenlijk heel weinig. Als ik rook vliegen de kilo's er af. Ik wou het nu toch echt volhouden, maar ik raak heel gefrustreerd van het "dikker zijn".
Het streven is die 12 weer kwijt te raken

Ik heb Sonja Bakker willen doen, maar die gebruikt gewoon produkten met suiker en ik heb het idee dat dát nou net bij mij heel slecht is (fructose intolerantie, dus ik eet ook geen fruit). Het zoeken van suikerloze en toch lekkere dingen zonder fruit valt niet mee moet ik zeggen.

Ik was eigenlijk helemaal niet van plan te posten, maar ik las dat over die BMR, dus ik was benieuwd.
En het volgen van dit topic zal zo slecht nog niet zijn denk ik
roken helpt toch de verbranding? dus klopt wel als je stopt dat je aankomt en als je weer begint je weer afvalt

is naar een dietiste gaan misschien niet slim? die heeft misschien wel een goed suikerloos dieet
  maandag 9 juli 2007 @ 08:31:29 #22
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_51281222
quote:
Op maandag 9 juli 2007 08:27 schreef Miss_S het volgende:

[..]

roken helpt toch de verbranding? dus klopt wel als je stopt dat je aankomt en als je weer begint je weer afvalt
Dat heb ik begrepen ja Maar men zegt vaak dat het dan een kilo of 3 scheelt, die had ik er best voor over. Maar geen 12
quote:
is naar een dietiste gaan misschien niet slim? die heeft misschien wel een goed suikerloos dieet
Ja, ik weet niet, ik denk van wel, maar ik zie daar tegenop eigenlijk.
  maandag 9 juli 2007 @ 08:45:53 #23
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51281363
quote:
Op maandag 9 juli 2007 08:31 schreef maedel het volgende:

[..]

Dat heb ik begrepen ja Maar men zegt vaak dat het dan een kilo of 3 scheelt, die had ik er best voor over. Maar geen 12
[..]

Ja, ik weet niet, ik denk van wel, maar ik zie daar tegenop eigenlijk.
Hoi Maedel .

Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet om naar een diëtiste te gaan. Ik ging zelf ook naar een diëtiste en ik voelde me ontzettend gecontroleerd en mijn bezoekjes aan haar hadden juist een averechts effect: 3 weken per maand at ik wat ik wilde en in de week dat ik naar de diëtiste ging, lette ik wel heel erg op m'n voeding. Toen ik eenmaal gestopt was bij de diëtiste ging het ineens een stuk beter en ben ik op eigen houtje 10 kilo kwijtgeraakt. Je moet je 'gewoon' realiseren dat jij degene bent die ervoor moet zorgen dat de kilo's eraf gaan, niet de diëtiste .

Maar verder hoef je er niet tegenop te zien, hoor . Zo'n man / vrouw krijgt jaarlijks zoveel mensen zoals jij over de vloer .
Niet meer actief op Fok!
pi_51281377
En ik ben er weer een weekend niet en er is weer een nieuw topic

Dit weekend niet zo super gezond, zaterdag was er een trouwfeest met BBQ (hapjes en hoofdschotel) daarna lekker dessert

Gisteren dan kippenblokjes in zoetzure saus gegeten, ook niet zo goed.

Maar de weegschaal stond zondagmorgen wel op 71,9 Ik was verbaasd maar het was wel zo
  maandag 9 juli 2007 @ 08:53:22 #25
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_51281479
quote:
Op maandag 9 juli 2007 08:45 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hoi Maedel .
Ha Viking
quote:
3 weken per maand at ik wat ik wilde en in de week dat ik naar de diëtiste ging, lette ik wel heel erg op m'n voeding.
, ja dat heb ik dan helemaal niet. Ik ben echt heel gedisciplineerd tot op het belachelijke af...
En daarom vind ik het ook zo zuur dat ik geen gram afval. Ik heb echt al in weken/maanden geen koekje/snoepje/lekker puddinkje/taart/ o.i.d. gehad...
Over anderhalve week ga ik naar italië en ik ben heel erg gek op ijs. Ik heb dus ook de deal (met mezelf en met mevr. Maedel) dat ik gewoon lekker eet op vakantie. Dus daar ben ik dan ook al weer bang voor...

Misschien moet ik toch eens naar de dietiste. Maar eigenlijk kan ik nog veel proberen. Meer drinken, meer bewegen. Maar dat vind ik dan weer wél lastig
pi_51281493
een dietist zou niets voor mij zijn daar ben ik te eigenwijs voor
maar als je iets speciaals moet hebben lijkt het me wel handig

trouwens zijn niet alle dietisten even goed volgens mij, ik ken er die je liever liga's laten eten dan boterhammen
  maandag 9 juli 2007 @ 08:58:55 #27
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51281535
quote:
Op maandag 9 juli 2007 08:46 schreef StefanieV het volgende:
En ik ben er weer een weekend niet en er is weer een nieuw topic

Dit weekend niet zo super gezond, zaterdag was er een trouwfeest met BBQ (hapjes en hoofdschotel) daarna lekker dessert

Maar de weegschaal stond zondagmorgen wel op 71,9 Ik was verbaasd maar het was wel zo
[Miss_S modus ] maar meestal zit het er niet direct de volgende dag aan en anders val je die week minder snel af [/Miss_S modus ]

Maar even serieus: ik hoor van meerdere mensen dat het nog wel eens kan helpen om je, na een periode van gezond eten, eens te buiten te gaan aan allerlei lekkernijen. Je lijf wordt dan weer even wakker geschud .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 9 juli 2007 @ 09:01:00 #28
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51281562
quote:
Op maandag 9 juli 2007 08:54 schreef Miss_S het volgende:
een dietist zou niets voor mij zijn daar ben ik te eigenwijs voor
maar als je iets speciaals moet hebben lijkt het me wel handig

trouwens zijn niet alle dietisten even goed volgens mij, ik ken er die je liever liga's laten eten dan boterhammen
diëtisten zijn voor mensen die een speciaal dieet nodig hebben en voor mensen die te dom zijn om zelf over hun eet- en beweegpatroon na te denken . Je kunt tegenwoordig zó veel informatie vinden op internet en als je denkt dat een diëtiste je zal helpen om wegwijs te worden in die informatie... forget it: er zijn net zoveel diëtisten met verschillende ideeën over afvallen als er websites zijn met verschillende ideeën .
Niet meer actief op Fok!
pi_51281587
quote:
Op maandag 9 juli 2007 09:01 schreef Viking84 het volgende:

[..]

diëtisten zijn voor mensen die een speciaal dieet nodig hebben en voor mensen die te dom zijn om zelf over hun eet- en beweegpatroon na te denken . Je kunt tegenwoordig zó veel informatie vinden op internet en als je denkt dat een diëtiste je zal helpen om wegwijs te worden in die informatie... forget it: er zijn net zoveel diëtisten met verschillende ideeën over afvallen als er websites zijn met verschillende ideeën .
die verschillende ideeen zijn wel vervelend
de ene site zegt dit en de andere dat
daarom moet je gewoon kijken wat voor jouw lichaam werkt

ik heb trouwens net ontbeten met liga
zag vanmorgen dat de kat de muesli om had gegooit

mijn nieuwe jurkje, en foto van het feest gister:
  maandag 9 juli 2007 @ 09:05:12 #30
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_51281603
ja, als ik heel eerlijk ben, denk ik dat ik net zo veel weet als zo'n diëtiste
Of in ieder gevaldat ik het op kan zoeken

Ik weet dat suiker voor mij funest is. En ook dat ik meer zou moeten bewegen.
Daar ben ik al wel mee begonnen, maar ik wil natuurlijk gewoon dat die kg's er net zo snel af gaan als dat ze er bij zijn gekomen.
  maandag 9 juli 2007 @ 09:06:04 #31
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51281612
Leuke foto! Ziet er goed uit. En je had geluk dat het een beetje behoorlijk weer was gisteren .
Mooi wit vak ook .
Niet meer actief op Fok!
pi_51281650
quote:
Op maandag 9 juli 2007 09:06 schreef Viking84 het volgende:
Leuke foto! Ziet er goed uit. En je had geluk dat het een beetje behoorlijk weer was gisteren .
Mooi wit vak ook .
ik kan wel goed photoshoppen
en in het begin had ik het wel koud maar toen kwam de zon gelukkig
pi_51281704
quote:
Op maandag 9 juli 2007 09:03 schreef Miss_S het volgende:
ik heb trouwens net ontbeten met liga
zag vanmorgen dat de kat de muesli om had gegooit
Sure, blame the cat

Maedel: welkom! Helaas gaat het er inderdaad niet zo snel af als je soms zou willen. Maar uiteindelijk komt het vast wel. Wat erg trouwens, om fruit te moeten missen! Ik zou daar echt moeite mee hebben

Ik ga zometeen een weekje op vakantie, en heb besloten het hele afvallen maar even te laten zitten. Het wordt te belangrijk voor me, en dat bevalt me niet. Ik moet (*#$& blij zijn dat ik er al zoveel af heb, in plaats van chagrijnig gaan zitten doen dat het niet meer snel genoeg gaat! Ik ben al mooi zat . Dus, een periode van rust, acceptatie en andere zweverige dingen
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_51281758
quote:
Op maandag 9 juli 2007 08:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

[Miss_S modus ] maar meestal zit het er niet direct de volgende dag aan en anders val je die week minder snel af [/Miss_S modus ]

Maar even serieus: ik hoor van meerdere mensen dat het nog wel eens kan helpen om je, na een periode van gezond eten, eens te buiten te gaan aan allerlei lekkernijen. Je lijf wordt dan weer even wakker geschud .
Weet ik wel, het zal er vlug terug zijn

En allerlei lekkernijen zijn lekker, ik kan niet zonder, dus af en toe gebeurt het dat ik goed zondig
pi_51282186
Maedel welkom!! Ik hoop dat je snel wat kilo's kwijtraakt, wat dit is zo demotiverend!!

Gisteren voor het eerst op mn nieuwe schoenen hardgelopen.. maar mn knieen doen nog steeds zeer Denk toch niet lang genoeg bijgekomen..
pi_51282195
quote:
Op maandag 9 juli 2007 09:12 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Sure, blame the cat

Maedel: welkom! Helaas gaat het er inderdaad niet zo snel af als je soms zou willen. Maar uiteindelijk komt het vast wel. Wat erg trouwens, om fruit te moeten missen! Ik zou daar echt moeite mee hebben

Ik ga zometeen een weekje op vakantie, en heb besloten het hele afvallen maar even te laten zitten. Het wordt te belangrijk voor me, en dat bevalt me niet. Ik moet (*#$& blij zijn dat ik er al zoveel af heb, in plaats van chagrijnig gaan zitten doen dat het niet meer snel genoeg gaat! Ik ben al mooi zat . Dus, een periode van rust, acceptatie en andere zweverige dingen
ja ik ga geen muesli van de grond eten

straks om 10 uur appeltaart
ik ga zaterdag op vakantie en ga dan wel opletten nog met eten maar niet met drank
pi_51282240
Wanneer is colette eigenlijk terug?
  maandag 9 juli 2007 @ 09:52:24 #38
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51282379
quote:
Op maandag 9 juli 2007 09:44 schreef poppetje22 het volgende:
Wanneer is colette eigenlijk terug?
quote:
Op zondag 17 juni 2007 14:02 schreef conleche het volgende:
Dag allemaal!! Tot over 3 weken.

*conleche gaat in bikini de zon tegemoet.....
Ze zou dus zo'n beetje nu terug moeten komen . Wb Colette! . Leuke vakantie gehad? .
Niet meer actief op Fok!
pi_51282958
net lekker appeltaartje op
pi_51283351
Goedemorgen!

Vanochtend heerlijk hardgelopen! Het was wel zwaar eigenlijk, 10 & 20 minuten met 1 minuut rust tussendoor ik liep gemiddeld 10,6 km/h dus dat lijkt me een prima tempo om vol te houden.
Gisteren fietste ik naar huis en zag dat de AH nog open was. Heb heel even getwijfeld nog wat lekkers te halen en daarna gelukkig doorgefietst
Moet helaas wel weer een beetje beginnen met studeren voor hertentamen da's dan weer wel minder. Gelukkig is het weer niet al te positief dus dan hoef ik niet zo veel naar buiten
pi_51283597
Ben er ook weer eens. Afvaltechnisch heb ik geen idee hoe ik ervoor sta, omdat de weegschaal van mijn ouders analoog is en niet gelijk loopt met mijn eigen (waar ik 200km van verwijderd ben). Op zich gaat het qua eten wel aardig goed. Mijn moeder heeft een boek van Sonja Bakker gekocht, ze volgt het dieet niet (ze vindt het eten ook te karig), maar maakt nu wel regelmatig een recept uit het boek. Zo hebben we in elk geval 'verantwoord' avondeten. De gerechten achterin het boek zijn lekker!
quote:
Op maandag 9 juli 2007 08:46 schreef StefanieV het volgende:

Volgens mij is kip in zoetzure saus helemaal niet zo slecht hoor. Ik heb gisteravond nog garnalen in zoetzure saus met noedels en sperzieboontjes gehad, was erg lekker en afvalproof.

@ Miss_S: Leuke jurk
pi_51283658
quote:
Op maandag 9 juli 2007 10:45 schreef Plukie86 het volgende:
[..]

Volgens mij is kip in zoetzure saus helemaal niet zo slecht hoor. Ik heb gisteravond nog garnalen in zoetzure saus met noedels en sperzieboontjes gehad, was erg lekker en afvalproof.
Kip zelf is waarschijnlijk zo slecht niet, maar ik had kippenblokjes, das kip in een oliebol zoals ik zeg Lekker gefrituurd dus. Het was een nieuwe chinees, dus ik dacht dat ik gewoon kip ging krijgen maar het waren bolletjes dus. Nuja, we zullen zien, heb nog niet op de weegschaal gestaan
pi_51283717
quote:
Op maandag 9 juli 2007 10:45 schreef Plukie86 het volgende:

@ Miss_S: Leuke jurk
dankjewel
pi_51283931
Iemand een idee wat ik kan eten als je in een hotel zonder keuken zit maar ook weer niet elke dag uit eten wil gaan (want meestal veel kcal )
pi_51283991
quote:
Op maandag 9 juli 2007 10:57 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Iemand een idee wat ik kan eten als je in een hotel zonder keuken zit maar ook weer niet elke dag uit eten wil gaan (want meestal veel kcal )
zelf koken
kip, salade net wat je lekker vind
pi_51283998
quote:
Op maandag 9 juli 2007 10:57 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Brood, fruit, salade?
Je mag vast geen campinggasstelletje meenemen maar als het wel kan zou je een eenpittertje kunnen meenemen?

(Ben gewend aan kamperen en doe het altijd op die manier op vakantie )
pi_51284026
quote:
Op maandag 9 juli 2007 10:47 schreef StefanieV het volgende:

[..]

Kip zelf is waarschijnlijk zo slecht niet, maar ik had kippenblokjes, das kip in een oliebol zoals ik zeg Lekker gefrituurd dus. Het was een nieuwe chinees, dus ik dacht dat ik gewoon kip ging krijgen maar het waren bolletjes dus. Nuja, we zullen zien, heb nog niet op de weegschaal gestaan
Ja das inderdaad wat minder gezond. Toch zie je zoiets echt niet direct op de weegschaal terug, zoals Viking ook al zei. Dus niet te druk om maken en weer gewoon verder gaan met gezond doen en bewegen.
pi_51284067
quote:
Op maandag 9 juli 2007 09:05 schreef maedel het volgende:
Ik weet dat suiker voor mij funest is. En ook dat ik meer zou moeten bewegen.
Daar ben ik al wel mee begonnen, maar ik wil natuurlijk gewoon dat die kg's er net zo snel af gaan als dat ze er bij zijn gekomen.
Vetcellen hebben wat tijd nodig, dat sowieso. Laat je niet ontmoedigen: de aanhouder wint . Eet je verder wel genoeg? Als je van het eten van normale porties 'crasht' naar een veel lager aantal kcal, schrikt je lichaam, en gaat juist dingen bewaren. Je kunt dus beter geleidelijk aan je gewoontes veranderen dan radicale veranderingen, want daarmee werk je sneller een jojo-effect in de hand. Misschien ouwe koek voor je hoor .

Hoe lukt het meer bewegen? Ik merk bij mezelf dat ik daar gedisciplineerder in ben dan een voedingsschema aanhouden, en dat mijn lichaam het ook meer is gaan tonen (strakker, gespierder, gevormder) dan wanneer ik lijn zonder training.
pi_51284070
He goeiemorgen allemaal

Ik ben dr ook alweer een paar uur uit, spullen inpakken voor de vakantie. Komt nu allemaal heel dichtbij, morgenochtend vroeg vertrek ik alweer. Dus nu nog even een hele berg kleren strijken, de laatste dingen kopen (waar is mn deo gebleven? Oh die is op en ligt in de prullenbak) en voor de laatste keer thuis douchen.

Vandaag WEL gezond eten ... gisteren weer mislukt, verveelde me weer te erg en had echt niets beters te doen. Zelfs al 1 van mn vakantieboeken uitgelezen . Ben toe aan vakantie

Maedel: Welkom Ik ga je nu niet veel zien, maar hoop echt dat het er af gaat vliegen. Kan je maar 1 tip geven, veel sporten ... (en kan je wel tegen zoetstoffen of druivensuikers? Je hersens werken op glucose en het is wel lekker om iets van dextro te nemen voor het sporten) ... en soms werkt het om je lichaam te laten 'schrikken' door even ongezond te eten ... bij mij vliegt er dan zo een kilo af xD
pi_51284089
Zal ik doen
pi_51284398
quote:
Op maandag 9 juli 2007 10:59 schreef Miss_S het volgende:

[..]

zelf koken
kip, salade net wat je lekker vind
dat gaat vrij moeilijk zonder keuken
pi_51284439
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:12 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

dacht dat je bedoelde geen keuken in het hotel maar wel op je kamer
maar goed je kan dus inderdaad ook koude dingen eten
gerookte zalm halen, salade maken
brood inderdaad
of gewoon zoveel mogelijk gezond uit eten gaan
  maandag 9 juli 2007 @ 11:15:45 #53
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_51284490
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:02 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Vetcellen hebben wat tijd nodig, dat sowieso. Laat je niet ontmoedigen: de aanhouder wint . Eet je verder wel genoeg? Als je van het eten van normale porties 'crasht' naar een veel lager aantal kcal, schrikt je lichaam, en gaat juist dingen bewaren. Je kunt dus beter geleidelijk aan je gewoontes veranderen dan radicale veranderingen, want daarmee werk je sneller een jojo-effect in de hand. Misschien ouwe koek voor je hoor .
Ik eet eigenlijk hetzelfde als "vroeger". Behalve het snaaien dan.

Vanmorgen 2 boterhammen met kaas (wel volvette dus ), as we speak 2 boterhammen met kaas, om een uur of 2 een bord havermout, misschien om 4 uur nog iets (weet niet wat, mmisschien wel niks), en dan avondeten. 's avonds om 9 uur nog een keer havermout. Ik weet dat iedereen roept dat dat slecht is (na 20.00u eten), maar ik heb anders honger, en dan doe ik geen oog dicht. Ik kies voor slapen ipv een lege maag.
  maandag 9 juli 2007 @ 11:16:44 #54
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_51284510
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:12 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Ligt er ook aan waar je ergens bent lijkt me
Je hebt helemaal niks? Ook geen waterkoker en/of koffiezetapparaat?
pi_51284532
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:15 schreef maedel het volgende:

[..]

Vanmorgen 2 boterhammen met kaas (wel volvette dus ), as we speak 2 boterhammen met kaas, om een uur of 2 een bord havermout, misschien om 4 uur nog iets (weet niet wat, mmisschien wel niks), en dan avondeten. 's avonds om 9 uur nog een keer havermout. Ik weet dat iedereen roept dat dat slecht is (na 20.00u eten), maar ik heb anders honger, en dan doe ik geen oog dicht. Ik kies voor slapen ipv een lege maag.
in de avond eten is net zo goed als slecht of overdag
dat is echt een fabeltje

en sommige zeggen dat als je kaas eet niet af kan vallen
maar goed volgens mij is dat per lichaam anders
ik neem wel altijd de slankere versies
  maandag 9 juli 2007 @ 11:20:12 #56
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_51284635
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:17 schreef Miss_S het volgende:

[..]

in de avond eten is net zo goed als slecht of overdag
dat is echt een fabeltje
Ik ben dezelfde mening toegedaan. Ik ben ook heel slapjes als ik opsta als ik niet eet 's avonds. Dat heeft denk ik met mijn suikerspiegel te maken.
quote:
en sommige zeggen dat als je kaas eet niet af kan vallen
maar goed volgens mij is dat per lichaam anders
ik neem wel altijd de slankere versies
Ik heb zelf bedacht dat omdat ik helemaal geen suiker eet (dus ook geen toegevoegde) ik best gewone kaas mag
Ik heb trouwens nooit gehoord dat je niet kunt afvallen als je kaas op brood doet. Is worst/vleeswaren een optie dan?
pi_51284740
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:20 schreef maedel het volgende:

[..]

Ik ben dezelfde mening toegedaan. Ik ben ook heel slapjes als ik opsta als ik niet eet 's avonds. Dat heeft denk ik met mijn suikerspiegel te maken.
[..]

Ik heb zelf bedacht dat omdat ik helemaal geen suiker eet (dus ook geen toegevoegde) ik best gewone kaas mag
Ik heb trouwens nooit gehoord dat je niet kunt afvallen als je kaas op brood doet. Is worst/vleeswaren een optie dan?
wij eten hier altijd heel vroeg avond eten en als ik dan tot 12 uur ofzo wakker ben moet ik ook echt nog wel iets van brood tussen door eten

en magere vleeswaren kan goed op brood, zoals kipfilet en filet americain
  maandag 9 juli 2007 @ 11:26:31 #58
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_51284868
nou, dan kan ik qua broodbeleg die kaas nog afzweren
Maar, heb ik nou zo'n belachelijk eetpatroon (algemene vraag). Ik dacht altijd dat het wel meeviel.

Maar goed, ik ga best wel eens uit eten hoor, en ook wel ooit afhaal...
Dat zal het hem wel zijn dan
  maandag 9 juli 2007 @ 11:26:36 #59
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51284872
Ik heb gemerkt dat ik echt een weerzin heb ontwikkeld tegen brood eten de laatste tijd en omdat ik toch aan de lage kant zit wat calorie-inname betreft, eet ik nu gewoon weer op brood waar ik zin in heb (zolang het de spuigaten niet uitloopt natuurlijk). Heb nu dus snijworst en saksische leverworst in huis .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 9 juli 2007 @ 11:27:22 #60
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51284905
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:26 schreef maedel het volgende:
Maar, heb ik nou zo'n belachelijk eetpatroon (algemene vraag). Ik dacht altijd dat het wel meeviel.

Nee hoor . 20+ of 30+ kaas kan geen kwaad . Ik heb zelf een tijdje kaas van Maaslander gegeten. Ben er nu zat van, maar die was goed te doen (alleen wel prijzig).
Niet meer actief op Fok!
pi_51284986
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:26 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb gemerkt dat ik echt een weerzin heb ontwikkeld tegen brood eten de laatste tijd en omdat ik toch aan de lage kant zit wat calorie-inname betreft, eet ik nu gewoon weer op brood waar ik zin in heb (zolang het de spuigaten niet uitloopt natuurlijk). Heb nu dus snijworst en saksische leverworst in huis .
Crashdieet!!!!!!!!!!!! (grapje he )

ik heb ook echt al weken geen bruinbrood aangeraakt
ik weet niet wat het is, ik vond het eerst echt lekker
op vakantie denk ik dat ik ook alleen voor salades ga kiezen
pi_51285035
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:26 schreef maedel het volgende:

post eens precies wat je op een dag eet dan?
  maandag 9 juli 2007 @ 11:30:53 #63
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51285040
Ik kom hier toch ook maar eens meelezen. Door stoppen met roken en beginnen met antidepressiva ben ik sinds oktober zo'n 6 kg aangekomen. Voorheen woog ik 58 a 59 kg en nu bijna 65

Ik ben inmiddels met mijn AD gestopt en eet naar mijn idee toch best gezond. Maar ik raak dus geen gram kwijt
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_51285128
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:30 schreef Lips het volgende:
Ik kom hier toch ook maar eens meelezen. Door stoppen met roken en beginnen met antidepressiva ben ik sinds oktober zo'n 6 kg aangekomen. Voorheen woog ik 58 a 59 kg en nu bijna 65

Ik ben inmiddels met mijn AD gestopt en eet naar mijn idee toch best gezond. Maar ik raak dus geen gram kwijt
welkom
als ik het zo lees is het maar goed dat ik nooit ben begonnen met roken

misschien als je hier post wat je eet dat we advies kunnen geven
  maandag 9 juli 2007 @ 11:43:07 #65
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51285451
Even een standaard dag dan
Ontbijt: Brintapap met magere melk en geen zoetstoffen en een kop thee
Lunch: meestal 4 boterhammen met kaas / light zuivelspread / mager vleeswaren
Avondeten: 200 gram gewokte groenten (veel paprika, champignons, lente-ui, spinasie, courgette en aubergine), mager vlees (rundergehakt, kipfilet, biefreepjes) en ongeveer 75 gram zilvervliesrijst of pasta.

Overdag drink ik voornamelijk koffie met een zoetje, water en thee. 's Avonds vaak spa & fruit light ofzo.
Mijn enige handicap (in mijn ogen) is dat ik nogal gek ben op ijs en chocola Maar heb nu vorige week van mona iets van magere vruchtenyoghurt ofzo gekocht (in zo'n emmertje) en geen ijs.

Mijn eetpatroon is eigenlijk al sinds januari zo en ik blijf dus maar tegen de 65 kg hangen. Ik ben echt niet te dik (ben 1.65 meter) maar mijn 'hierbij voel ik me prettig gewicht' ligt onder de 61 kg (eigenlijk dus op 59)

Edit: ik eet bruinbrood of volkorenbrood, smeer magere boter op brood, gebruik dieetolijfolie om in te bakken
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  maandag 9 juli 2007 @ 11:43:25 #66
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51285467
quote:

ja leuk he, antidepressiva. Ik zag ook helemaal voor me hoe ik, nadat ik ermee gestopt was, ineens 10 kg kwijt zou zijn. Maar helaas .

Ik ga straks op verjaardagsvisite. Weet nog niet of ik een gebakje neem. Hangt er vanaf wat voor gebak ze hebben. Meestal niet veel soeps, dus dat scheelt .
Niet meer actief op Fok!
pi_51285557
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:43 schreef Lips het volgende:
Avondeten: 200 gram gewokte groenten (veel paprika, champignons, lente-ui, spinasie, courgette en aubergine), mager vlees (rundergehakt, kipfilet, biefreepjes) en ongeveer 75 gram zilvervliesrijst of pasta.

Overdag drink ik voornamelijk koffie met een zoetje, water en thee. 's Avonds vaak spa & fruit light ofzo.
Mijn enige handicap (in mijn ogen) is dat ik nogal gek ben op ijs en chocola Maar heb nu vorige week van mona iets van magere vruchtenyoghurt ofzo gekocht (in zo'n emmertje) en geen ijs.

Mijn eetpatroon is eigenlijk al sinds januari zo en ik blijf dus maar tegen de 65 kg hangen. Ik ben echt niet te dik (ben 1.65 meter) maar mijn 'hierbij voel ik me prettig gewicht' ligt onder de 61 kg (eigenlijk dus op 59)
kom je wel aan de 2 liter water per dag?
merk wel dat water erg helpt

verder ziet je eten er inderdaad normaal uit
maar als je hier niet op afvalt zal je dingen moeten gan veranderen
en ik zou niet teveel koffie en spa drinken
en inderdaad ook geen ijs, chocola en die magere vruchtenyoghurt is volgens mij helemaal niet zo mager als ze zeggen
pi_51285652
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:33 schreef Miss_S het volgende:
als ik het zo lees is het maar goed dat ik nooit ben begonnen met roken
Als je er mee begint, val je zo 5 kilo af! Misschien een goede tip?
pi_51285670
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:48 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Als je er mee begint, val je zo 5 kilo af! Misschien een goede tip?
hmm dat klinkt wel weer goed
  maandag 9 juli 2007 @ 11:50:57 #70
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_51285707
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:45 schreef Miss_S het volgende:
zou je van veel koffie een serieus vocht tekort kunnen krijgen? Ik ben nog al een koffiedrinker namelijk. Wat is er mis met spa? Behalve het onvermijdelijke gas?
quote:
en die magere vruchtenyoghurt is volgens mij helemaal niet zo mager als ze zeggen
Inderdaad
Zo was ik laatst eens aan het kijken bij chocolademousse Light.... ammehoela met je light.
  maandag 9 juli 2007 @ 11:51:41 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51285738
quote:

Wat dacht je ervan om per dag een half uurtje te gaan bewegen? Een stevige wandeling is al genoeg. Aan je eetpatroon ligt het volgens mij niet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_51285754
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:50 schreef maedel het volgende:

[..]

zou je van veel koffie een serieus vocht tekort kunnen krijgen? Ik ben nog al een koffiedrinker namelijk. Wat is er mis met spa? Behalve het onvermijdelijke gas?
[..]

Inderdaad
Zo was ik laatst eens aan het kijken bij chocolademousse Light.... ammehoela met je light.
ik heb gewoon altijd een slecht gevoel bij frisdrank
ik heb hier ook spa fruit staan maar als ik dat savonds drink ipv water dan merk ik wel dat ik niet afval
pi_51285815
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:50 schreef maedel het volgende:

Vitalinea chocomousse 72 kcal per bakje, van het weekend op. Mocht van mezelf en het was lekker ook
  Vis een optie? maandag 9 juli 2007 @ 11:57:15 #74
70532 loveli
N
pi_51285928
Ze hebben een interessant onderzoek gedaan bij muizen. Twee groepen muizen kregen exact evenveel eten. De ene groep werd overdag gevoerd, groep twee kreeg ook 's avonds te eten. Groep 2 kwam 15% meer aan dan groep 1. Vlak voor het slapengaan eten is slecht, er wordt aangeraden na 20 uur niet meer te eten.

Ook eten de meeste mensen 's ochtends weinig, 's middags meer en 's avonds het meest. Als je dat omdraait komt dat beter overeen met je energieverbruik. Uitgebreid ontbijten, goed lunchen en bescheiden dineren schijnt ook beter te zijn voor de lijn.
crap in = crap out
  maandag 9 juli 2007 @ 11:57:43 #75
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51285949
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:45 schreef Miss_S het volgende:

[..]

kom je wel aan de 2 liter water per dag?
merk wel dat water erg helpt

verder ziet je eten er inderdaad normaal uit
maar als je hier niet op afvalt zal je dingen moeten gan veranderen
en inderdaad ook geen ijs, chocola en die magere vruchtenyoghurt is volgens mij helemaal niet zo mager als ze zeggen
Qua water drinken valt er hier nog wel iets in te halen denk ik. Ik heb zoizo moeite met voldoende drinken.
Die spa is hooguit 2 glazen per avond, en zou redelijk calorie-arm moeten zijn. Die vruchtenyoghurt(achtige substantie) wordt verkocht als arm en heeft ook zo'n 'ik kies bewust' logo. En ik doe maar alsof ik logo's geloof

@ Lienekien: Ik probeer nu minstens 3 avonden in de week even thuis een half uurtje te swingen op een leuk muziekje. Naar de sportschool is niks voor mij en dit kan ik thuis doen En dansen is wel lekker ook!
Miauw
pi_51286005
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:57 schreef loveli het volgende:
Ze hebben een interessant onderzoek gedaan bij muizen. Twee groepen muizen kregen exact evenveel eten. De ene groep werd overdag gevoerd, groep twee kreeg ook 's avonds te eten. Groep 2 kwam 15% meer aan dan groep 1. Vlak voor het slapengaan eten is slecht, er wordt aangeraden na 20 uur niet meer te eten.

Ook eten de meeste mensen 's ochtends weinig, 's middags meer en 's avonds het meest. Als je dat omdraait komt dat beter overeen met je energieverbruik. Uitgebreid ontbijten, goed lunchen en bescheiden dineren schijnt ook beter te zijn voor de lijn.
in andere onderzoeken is bewezen dat je niet aankomt van na 8 uur eten
dus zo kan je altijd wel door gaan

ik eet om de 2 tot 3 uur dus zou het niet kloppen als ik van 17.00 tot 24.00 uur niet zou eten
  maandag 9 juli 2007 @ 11:59:29 #77
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51286011
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:49 schreef Miss_S het volgende:

[..]

hmm dat klinkt wel weer goed
dan sterf je vroeg aan longkanker ipv aan diabetes, dus doe maar niet .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 9 juli 2007 @ 12:02:07 #78
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51286098
quote:

ontbijt als een keizer, lunch als een koning, dineer als een bedelaar .

Ik ben daar nooit zo bewust mee bezig geweest, maar ik merk wel dat mijn avondeten meestal nogal karig is. Ik eet nog niet de helft van wat ik vroeger at toen ik nog niet op m'n lijn lette. Heb gewoon veel sneller genoeg en ik eet liever na een uurtje nog wat druiven dan.
Misschien toch ook even een extra boterham dan 's middags of 's morgens . M'n lunch is eigenlijk het uitgebreidst.
Niet meer actief op Fok!
pi_51286107
quote:

Kregen de groepen wel evenveel kcal binnen? Viel groep 1 niet van hun stokje? Wat was het verschil in spiermassa?
Je laatste stukje zit wat in, vooral dat goed ontbijten een must is.
Verder is eten ook een sociaal gebeuren (hoeveel gezinnen zien elkaar alleen nog tijdens het eten, als dat al samen gebeurd) en is het ook gewoon lekker, vnl. de avondmaaltijd
pi_51286165
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:15 schreef maedel het volgende:

[..]

Ik vond het wel aannemelijk dat je spijsvertering 's ochtends harder draait dan 's avonds. Kaas kan je vervangen met 20+, doe ik ook, verschilt qua smaak niet als je het van de markt haalt ofzo. Wij hebben hier een goeie kraam, die laten hun kaas rustig rijpen en de 20+ kaas is heerlijk. Of 20+ smeerkaas vind ik ook erg lekker. Pindakaas met 25% minder vet is ook goed: meervoudig onverzadigde vetten (ook in ongezouten noten) zijn goed tegen hart- en vaatziekten, en er zitten eiwitten in wat goed is voor je spieren. Magere vleeswaren (eet ik zelf niet) kun je ook doen, en je kunt ook om het vet van je kaas te compenseren je broodje versieren met nog wat sla, plakje komkommer of tomaat. Ik zou ivm je spijsvertering 's avonds geen havermout eten, maar eerder een rijstwafel, crackertje of stukje fruit. Gewoon iets lichts, waarop je wel moet kauwen (tegen de honger), maar dat niet veel koolhydraten bevat, want dat verbruik je nauwelijks meer. 's Ochtends en begin van de middag goed vezelrijk eten, geeft een verzadigd gevoel . Om 4 uur zou ik wel iets eten, je moet proberen je lichaam in beetjes te blijven voeren door de dag heen, zodat je spijsvertering lekker op gang blijft en je niet gaat 'hongeren'. Probeer verders netjes aan je 2 ons groente en 2 ons fruit per dag te komen, en meer te bewegen inderdaad. Op stevig tempo wandelen, fietsen, etc.
  Vis een optie? maandag 9 juli 2007 @ 12:03:58 #81
70532 loveli
N
pi_51286169
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:59 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik eet om de 2 tot 3 uur dus zou het niet kloppen als ik van 17.00 tot 24.00 uur niet zou eten
Ben benieuwd naar die onderzoeken, heb je een linkje?
Je begrijpt me geloof ik niet goed, als je denkt dat je van 17 tot 24 uur niet meer zou mogen eten. Het gaat er gewoon om dat je niet met een volle maag gaat slapen. Je krijgt dan veel meer binnen dan je nodig hebt om te verbranden en dat sla je op.
crap in = crap out
  maandag 9 juli 2007 @ 12:07:26 #82
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_51286302
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:53 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Vitalinea chocomousse 72 kcal per bakje, van het weekend op. Mocht van mezelf en het was lekker ook
Oh, dat is het merk! Ik had Mona bekeken, maar daar zat nog suiker in.
Ik had bedacht dat ik mezelf kon trakteren op suikerloze chocomousse. Ik stond zowat te janken voor het koelschap zeg, toen bleek dat er gewoon suiker in die light variant zat.
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:59 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad ook begrepen dat je je kacheltje wat gelijkmatig aan de gang moet houden.
Bij mij is het punt ook dat ik als ik 's avonds niet eet, 1. niet in slaap val vanwege de honger en 2. me 's ochtends klote voel.
pi_51286361
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:43 schreef Lips het volgende:

Edit: ik eet bruinbrood of volkorenbrood, smeer magere boter op brood, gebruik dieetolijfolie om in te bakken
Ik zou het iets meer spreiden over de dag. Dus tussen ontbijt en lunch 1 boterham/stuk fruit, lunch 2, tussendoor weer 1/stuk fruit(of cracker/rijstwafel weet ik veel), avondeten zonder toetje, eventueel toetje of stukje fruit nog om 8 uur, of niks. Zuivel na het eten (toetjes) zouden je spijsvertering sterk doen dalen ofzo, en ik eet 's ochtends liever zuivelproducten persoonlijk .
pi_51286404
quote:
Op maandag 9 juli 2007 12:03 schreef loveli het volgende:
Ben benieuwd naar die onderzoeken, heb je een linkje?
Je begrijpt me geloof ik niet goed, als je denkt dat je van 17 tot 24 uur niet meer zou mogen eten. Het gaat er gewoon om dat je niet met een volle maag gaat slapen. Je krijgt dan veel meer binnen dan je nodig hebt om te verbranden en dat sla je op.
Zoiets als kolen in een kachel gooien en hem vervolgens uitzetten. 't blijft gewoon liggen.
  Vis een optie? maandag 9 juli 2007 @ 12:09:56 #85
70532 loveli
N
pi_51286412
quote:
Op maandag 9 juli 2007 12:02 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Kregen de groepen wel evenveel kcal binnen? Viel groep 1 niet van hun stokje? Wat was het verschil in spiermassa?
Ze kregen exact evenveel voedsel, dus evenveel kcal. Het was geen spiermassa, maar vet.
crap in = crap out
  maandag 9 juli 2007 @ 12:11:15 #86
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_51286463
quote:
Op maandag 9 juli 2007 12:03 schreef -Trinity- het volgende:
Probeer verders netjes aan je 2 ons groente en 2 ons fruit per dag te komen, en meer te bewegen inderdaad. Op stevig tempo wandelen, fietsen, etc.
Het punt is dat fruit een probleem is. Ik heb een (verworven) fructose intolerantie, dus ik eet geen fruit 9en geen suiker). 2 ons groente is geen enkel probleem.
En ja, het 's avonds niet eten, daar wil ik niet vanaf. Ik denk nog steeds dat dat "'s avonds niks eten" ook meer bedoeld is als dat je niet moet gaan zitten snacken 's avonds.
  Vis een optie? maandag 9 juli 2007 @ 12:17:44 #87
70532 loveli
N
pi_51286689
quote:
Op maandag 9 juli 2007 12:08 schreef -Trinity- het volgende:
Zuivel na het eten (toetjes) zouden je spijsvertering sterk doen dalen ofzo, en ik eet 's ochtends liever zuivelproducten persoonlijk .
Het verteren van een stuk vlees duurt 3 uur, maar als je er zuivel bij neemt kan het wel 8 uur duren. De verschillende enzymen die nodig zijn om zuivel en vlees te verteren, werken elkaar tegen.
crap in = crap out
  maandag 9 juli 2007 @ 12:19:00 #88
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51286728
quote:
Op maandag 9 juli 2007 12:17 schreef loveli het volgende:

[..]

Het verteren van een stuk vlees duurt 3 uur, maar als je er zuivel bij neemt kan het wel 8 uur duren. De verschillende enzymen die nodig zijn om zuivel en vlees te verteren, werken elkaar tegen.
hm.
Ik snap trouwens sowieso niet zo goed waarom je een toetje zou nemen na het eten. Ingesleten gewoonte? Ik neem mijn zuivel ook 's ochtends en bij de lunch.
Optimel Frambozen .
Niet meer actief op Fok!
pi_51286777
quote:

[..]

Zou dat dan ook zo werken als je bijvoorbeeld een biefstukje met roomsaus neemt? Die saus bevat toch ook zuivel?
  maandag 9 juli 2007 @ 12:26:18 #90
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_51286944
quote:
Zuivel na het eten (toetjes) zouden je spijsvertering sterk doen dalen ofzo, en ik eet 's ochtends liever zuivelproducten persoonlijk .
Ik eet dat dan in de loop van de avond. Of 's middags
Ik ben niet van "ik moet een toetje na het eten". Ben ik ook helemaal niet gewend.
pi_51287036
quote:
Op maandag 9 juli 2007 12:11 schreef maedel het volgende:
Het punt is dat fruit een probleem is. Ik heb een (verworven) fructose intolerantie, dus ik eet geen fruit 9en geen suiker). 2 ons groente is geen enkel probleem.
En ja, het 's avonds niet eten, daar wil ik niet vanaf. Ik denk nog steeds dat dat "'s avonds niks eten" ook meer bedoeld is als dat je niet moet gaan zitten snacken 's avonds.
Oja, dat was ook zo. Helaas bevat fruit veel vitaminen, en het kan dat een tekort aan bepaalde vitaminen je lijnen remt misschien. Misschien is het te proberen om dan ipv 200 gr groenten en 200 gr fruit 400 gr groenten per dag te eten, en om op andere manieren aan de vezels te komen die fruit levert, vitamine C, foliumzuur (B11), provitamine A, vitamine K en kalium. Ik ben niet zo'n ferm gelover in voedingssupplementen, maar wel in het genoeg binnenkrijgen van stoffen...
Groente heeft wel een keerzijde, althans, de meeste bladgroente: nitraat. Nitraatrijke groente kun je beter niet meer dan 2 keer in de week eten en niet in combinatie met vis of schelpdieren, omdat het nitraat in je maag kan worden omgezet in nitriet, en dit kankerverwekkende nitrosamines kan vormen. Andijvie, bleekselderij, Chinese kool, koolrabi, spinazie, paksoi, postelein, raapstelen, radijs, rode biet, sla, spitskool, venkel en waterkers zijn nitraatrijke groenten. Ikzelf eet ze wel vaker dan 2 keer per week, maar probeer het te beperken, en niet in combinatie met vis dus .
Je moet sowieso niet gaan zitten snacken als je wilt lijnen, en ik denk dat je je eten 's avonds tot een minimum moet beperken, en tot iets licht verteerbaars. In havermout zitten veel vezels, lijkt me meer geschikt voor 's ochtends of het begin van de middag, als je spijsvertering hard aan het werk is, dan 's avonds.
  maandag 9 juli 2007 @ 12:29:31 #92
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51287051
quote:

[..]

Heb je daar ook een bron voor?
pi_51287063
quote:
Op maandag 9 juli 2007 12:20 schreef poppetje22 het volgende:
Zou dat dan ook zo werken als je bijvoorbeeld een biefstukje met roomsaus neemt? Die saus bevat toch ook zuivel?
Ik zou bij het eten sowieso niet voor room kiezen als ik probeer af te vallen .
pi_51287127
quote:
Op maandag 9 juli 2007 12:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heb je daar ook een bron voor?
Sonja zegt het

(volgens mij.. weet het eigenlijk opeens niet meer zeker..)
pi_51287217
quote:
Op maandag 9 juli 2007 12:29 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Ik zou bij het eten sowieso niet voor room kiezen als ik probeer af te vallen .
Ongeacht of je aan de lijn bent lijkt het me prettig dat je je lijf niet door rottige combinaties tegenwerkt.

En je mag toch best eens iets in elkaar knutselen met bijvoorbeeld demi creme fraiche..
  maandag 9 juli 2007 @ 12:37:03 #96
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51287303
quote:

[..]

Ik zou het iets meer spreiden over de dag. Dus tussen ontbijt en lunch 1 boterham/stuk fruit, lunch 2, tussendoor weer 1/stuk fruit(of cracker/rijstwafel weet ik veel), avondeten zonder toetje, eventueel toetje of stukje fruit nog om 8 uur, of niks. Zuivel na het eten (toetjes) zouden je spijsvertering sterk doen dalen ofzo, en ik eet 's ochtends liever zuivelproducten persoonlijk .
Moet zeggen dat ik ook vaak wel rond 11 uur 1 of 2 boterhammen neem of iets van evergreen of sultana. 's middags probeer ik tussendoor iets fruit te eten maar dat vergeet ik nog wel eens mee te nemen
Miauw
pi_51287363
Zo, ik ben er ook weer Op Waldrock 2 broodjes hamburger gegeten en een mini-pizza, maar die mini-pizza had ik echt in 2 happen op, dus was niet zo heel veel dus. Ze hadden er alleen geen cola-light Dus dat was wel minder. De rest van het weekend wel gezond gegeten, toen Peter chips at, heb ik lekker cherrytomaatjes gegeten en verder ook geen ongezond avondeten gehad verder Ben nu alleen nog bij Peter, dus zal me morgen ff wegen voor een tussenstand en om te kijken hoe ik het tot aan mn weegdag vrijdag ga doen, of ik extra moet gaan opletten of niet
pi_51287441
Zo ik ga ook maar eens naar huis fietsen en m'n 2 boterhammen eten voor de lunch. Wat erop gaat weet ik nog niet Heb ook nog meloen en nectarines dus dat komt helemaal goed
Dan nog vanavond werken dus dan eet ik ook weinig ongezonds in de avond waarschijnlijk
pi_51287587
quote:
Op maandag 9 juli 2007 12:34 schreef poppetje22 het volgende:
Ongeacht of je aan de lijn bent lijkt het me prettig dat je je lijf niet door rottige combinaties tegenwerkt.

En je mag toch best eens iets in elkaar knutselen met bijvoorbeeld demi creme fraiche..
Hm, goeie ja, niet snel aan gedacht. Denk dat je dan weer beter 't vlees achterwege kan laten ofzo?
pi_51287879
quote:
Op maandag 9 juli 2007 12:46 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Hm, goeie ja, niet snel aan gedacht. Denk dat je dan weer beter 't vlees achterwege kan laten ofzo?
Hmm... ga je lekker uit eten...

'Doet u mij maar de biefstuk met champignon-roomsaus met aardappeltjes. Wilt u aan de kok vragen of hij de biefstuk achterwege wil laten?'

pi_51288479
quote:
Op maandag 9 juli 2007 12:55 schreef poppetje22 het volgende:
Hmm... ga je lekker uit eten...

'Doet u mij maar de biefstuk met champignon-roomsaus met aardappeltjes. Wilt u aan de kok vragen of hij de biefstuk achterwege wil laten?'

Dan eet je die dag vlees met champignon-roomsaus als je daar zin in hebt. Ik neem aan dat je niet elke dag gaat uit eten, en als je dat wel doet, hou je daar dus rekening mee als je in dit topic zit om af te vallen, toch? Ik had het meer over thuis koken, daar heb je er de controle over .
  Vis een optie? maandag 9 juli 2007 @ 13:15:32 #102
70532 loveli
N
pi_51288506
quote:
Op maandag 9 juli 2007 12:31 schreef poppetje22 het volgende:

[..]

Sonja zegt het

(volgens mij.. weet het eigenlijk opeens niet meer zeker..)
Klopt, ook Sonja zegt het. Ook hier is veel info te vinden: http://www.osteopathietex(...)dingscombinaties.htm
Een wetenschappelijke bron heb ik niet zo 1-2-3 bij de hand, maar 20 jaar geleden hoorde ik er al van. Fruit na de maaltijd is er ook eentje. Voor de maaltijd is geen probleem, want dan verteert het heel snel. Bovenop een gevulde maag gaat het sneller gisten en ook dat wil je niet.
crap in = crap out
pi_51288721
quote:
Op maandag 9 juli 2007 13:14 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Dan eet je die dag vlees met champignon-roomsaus als je daar zin in hebt. Ik neem aan dat je niet elke dag gaat uit eten, en als je dat wel doet, hou je daar dus rekening mee als je in dit topic zit om af te vallen, toch? Ik had het meer over thuis koken, daar heb je er de controle over .
Ja natuurlijk het was ook meer een grapje..
Maar mijn punt was dat het niet vreemd is om zuivel over je vlees te doen als saus.. en dat dat dan volgens mij hetzelfde effect zou moeten hebben als wanneer je na je vlees een zuivelig toetje neemt.

Verder eet ik zelden tot nooit roomsaus
  maandag 9 juli 2007 @ 13:26:10 #104
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51288841
quote:
Op maandag 9 juli 2007 13:15 schreef loveli het volgende:

[..]

Klopt, ook Sonja zegt het. Ook hier is veel info te vinden: http://www.osteopathietex(...)dingscombinaties.htm
Een wetenschappelijke bron heb ik niet zo 1-2-3 bij de hand, maar 20 jaar geleden hoorde ik er al van. Fruit na de maaltijd is er ook eentje. Voor de maaltijd is geen probleem, want dan verteert het heel snel. Bovenop een gevulde maag gaat het sneller gisten en ook dat wil je niet.
Ja, ik geloof daar dus niet in. Dat gisten lijkt me eerlijk gezegd grote onzin, gezien het zuur in de maag.
pi_51288907
quote:
Op maandag 9 juli 2007 12:03 schreef loveli het volgende:

[..]

Het gaat er gewoon om dat je niet met een volle maag gaat slapen. Je krijgt dan veel meer binnen dan je nodig hebt om te verbranden en dat sla je op.
Deze discussie hebben we al een aantal keer gehad
Je spijsvertering gaat überhaubt niet zo snel, het proces van eten naar vetopslag is een kwestie van dagen en niet van één nachtje
pi_51289756
quote:
Jeetje wat die vent vertelt vind ik wel een heel ingewikkeld verhaal hoor!
  maandag 9 juli 2007 @ 14:14:33 #107
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_51290359
quote:
Op maandag 9 juli 2007 13:55 schreef poppetje22 het volgende:

[..]

Jeetje wat die vent vertelt vind ik wel een heel ingewikkeld verhaal hoor!
wat ik zo typisch vind, is dat het ook zo ongeveer om de 5 jaar weer andere combi's zijn die niet goed zijn.
Of het waar is/zou zijn kan ik niet beoordelen. Wel dat ik het heel lastig vind om andere combinaties te eten.
Montignac was toch ook van de combinaties?
  maandag 9 juli 2007 @ 14:17:23 #108
171890 Chicolate
Chemicals
pi_51290463
Ik hoorde altijd dat ze eten na 20.00 uur niet alleen afraden omdat het 'kacheltje' dan lager staat, maar ook omdat mensen na 8'en vaak anders soort producten gaan eten. Meestal eten mensen rond die tijd chips, nootjes, popcorn en ander tvkijk spul. Daarom alleen al lijkt het me dat veel dieten 's avonds eten afraden: je valt dan terug in je oude patroon van lekker snaaien op de bank.

Over wisselwerking van producten enzo maak ik me eigenlijk niet druk. Een kcal blijft een kcal, hoe lang die er ook over doet om verteerd te worden (en ik heb liever dat het langer duurt, dan heb je toch langer een volle maag en dus minder honger? Of roep ik nu iets heel doms?)
pi_51290917
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:17 schreef Chicolate het volgende:
Ik hoorde altijd dat ze eten na 20.00 uur niet alleen afraden omdat het 'kacheltje' dan lager staat, maar ook omdat mensen na 8'en vaak anders soort producten gaan eten. Meestal eten mensen rond die tijd chips, nootjes, popcorn en ander tvkijk spul. Daarom alleen al lijkt het me dat veel dieten 's avonds eten afraden: je valt dan terug in je oude patroon van lekker snaaien op de bank.
Dat is de enige reden waarom het bij sommige mensen wel helpt bij het afvallen, als anti-chips-vreten-voor-de-tv-maatregel
quote:
(en ik heb liever dat het langer duurt, dan heb je toch langer een volle maag en dus minder honger? Of roep ik nu iets heel doms?)
helemaal niet dom
  maandag 9 juli 2007 @ 14:59:21 #110
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_51292006
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:30 schreef computergirl het volgende:

[..]

Dat is de enige reden waarom het bij sommige mensen wel helpt bij het afvallen, als anti-chips-vreten-voor-de-tv-maatregel
Nou, precies, ik dacht dus ook altijd dat dat de reden was.
Hoewel ik dat van "in de kachel gooien en 'm dan niet aanzetten" ook heel logisch vind klinken.
Ja, verdorie, wat is het nou
  maandag 9 juli 2007 @ 15:08:46 #111
171890 Chicolate
Chemicals
pi_51292280
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:59 schreef maedel het volgende:

[..]

Nou, precies, ik dacht dus ook altijd dat dat de reden was.
Hoewel ik dat van "in de kachel gooien en 'm dan niet aanzetten" ook heel logisch vind klinken.
Ja, verdorie, wat is het nou
Maar dan in de ochtend gaat de kachel toch gewoon weer aan? Dus de kolen die waren blijven liggen verbranden dan alsnog, maar je zal de rest van de dag minder nodig hebben/minder honger hebben ... toch blijf ik van mening dat het alleen werkt, omdat mensen niet meer snacken, en misschien ook iets met vocht vasthouden ofzo, maar gewoon niet dat je erdoor aan kan komen. (niet dat ik eet in de avond, heb eenvoudigweg geen honger dan)
  maandag 9 juli 2007 @ 15:15:09 #112
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51292467
Je kachel blijft gewoon branden, 's nachts! Je lichaam verbrandt ook veel calorieën met puur het basaalmetabolisme: de verbranding die nodig is om alle lichaamsfuncties gaande te houden. Dat gaat 's nachts gewoon door.

Ik denk ook dat de regel 'na 8 uur 's avonds niet meer eten' vooral bedoeld is omdat mensen vaak 's avonds extra eten en juist dan ook naar snacks grijpen.
pi_51292540
quote:
Op maandag 9 juli 2007 13:26 schreef Lienekien het volgende:

Ja, ik geloof daar dus niet in. Dat gisten lijkt me eerlijk gezegd grote onzin, gezien het zuur in de maag.
En je maag werkt ook niet zo, dat alles wat er het laatst in komt er het laatst uitgaat. Er zijn geen 'laagjes' voedsel in je maag van onder naar boven. Fruit zal al vlot je maag verlaten, ook als er ook al ander eten aanwezig is in de maag.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 9 juli 2007 @ 15:31:56 #114
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_51293115
quote:
Op maandag 9 juli 2007 15:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En je maag werkt ook niet zo, dat alles wat er het laatst in komt er het laatst uitgaat. Er zijn geen 'laagjes' voedsel in je maag van onder naar boven. Fruit zal al vlot je maag verlaten, ook als er ook al ander eten aanwezig is in de maag.
Dat beweert die eerder gepostte website wel anders. Voor zover ik het begrijp hoor
pi_51293606
ben al de hele dag slecht bezig
net koekjes gebakken en daarvoor aarbeien met een laagje chocola
maar goed heb maar 3 van die aarbeien op en nog geen koekje
  maandag 9 juli 2007 @ 15:48:55 #116
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51293661
quote:
Op maandag 9 juli 2007 15:47 schreef Miss_S het volgende:
Ik zag net in CUL een topic over cheesecake... heb toch maar besloten het topic niet verder te bekijken! Is niet goed
Miauw
pi_51295456
Ik heb weer werk

Vanaf morgen 2 ochtenden in de week als alphahulp werken bij een mevrouw hier in Deventer En heb opgegeven dat ik 9 dagdelen in de week kan werken ( behalve woensdagmiddag), en dit zijn er dus nog maar 2, dus kan zijn dat ik later nog gebeld wordt voor meer klanten Maar kan bij deze klant kan ik iig blijven werken tot ik weer naar school moet, dus dat is wel lekker

En als alphahulp moet ik dus schoonmakjen, dus das ook best intensief werk waarmee ik veel cal ga verbranden En ik moet nou natuurlijk weer een stuk meer gaan fietsen dan dat ik al deed
  maandag 9 juli 2007 @ 16:41:37 #118
171890 Chicolate
Chemicals
pi_51295536
quote:
Op maandag 9 juli 2007 15:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja nu je het zegt komt mijn bio ook weer naar boven ... water verlaat het maag ook heel snel, terwijl er ondertussen ook nog ander voedsel in zit (oh help, nu komt alles over positieve en negatieve terugkoppeling ook weer naar boven, met eten en doorlaten naar de maag enzo, en vitamine K in de darmen ofzo?) ... waarom denk ik aan school als ik vakantie heb Waarom weet ik dit nog, dit is stof van begin dit jaar en hoor ik allang vergeten te zijn ..

Oeps ik was vandaag vergeten te drinken , kom ik net achter. Werd weer een beetje beroerd, niet misselijk, maar opeens vreselijk dorstig. Toen pas drong het tot me door dat ik nog niet gedronken had vandaag
pi_51295702
quote:
Op maandag 9 juli 2007 16:39 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb weer werk

Vanaf morgen 2 ochtenden in de week als alphahulp werken bij een mevrouw hier in Deventer En heb opgegeven dat ik 9 dagdelen in de week kan werken ( behalve woensdagmiddag), en dit zijn er dus nog maar 2, dus kan zijn dat ik later nog gebeld wordt voor meer klanten Maar kan bij deze klant kan ik iig blijven werken tot ik weer naar school moet, dus dat is wel lekker

En als alphahulp moet ik dus schoonmakjen, dus das ook best intensief werk waarmee ik veel cal ga verbranden En ik moet nou natuurlijk weer een stuk meer gaan fietsen dan dat ik al deed
gefeliciteerd
  maandag 9 juli 2007 @ 17:16:27 #120
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51296921
quote:
Op maandag 9 juli 2007 15:47 schreef Miss_S het volgende:
ik heb een gebakje gehad. Die mensen geven altijd zo'n groot stuk . En eigenlijk was het ook niet heel lekker, zeker niet nadat er een vlieg in gevlogen was . Aardbeien met chocola .
Niet meer actief op Fok!
pi_51296983
quote:
Op maandag 9 juli 2007 17:16 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ik heb een gebakje gehad. Die mensen geven altijd zo'n groot stuk . En eigenlijk was het ook niet heel lekker, zeker niet nadat er een vlieg in gevlogen was . Aardbeien met chocola .
ik heb ook al gebak op maar zelf afgesneden dus een klein puntje
en ja aarbeien met warme chocolade en dan de koelkast in
moet zeggen dat het erg lekker was en ook hele zoete aardbeien
heb nu trouwens wel 2 zandkoekjes op
pi_51297006
Stelletje vreetzakken!!
  maandag 9 juli 2007 @ 17:19:31 #123
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51297010
quote:
Op maandag 9 juli 2007 17:18 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik heb ook al gebak op maar zelf afgesneden dus een klein puntje
en ja aarbeien met warme chocolade en dan de koelkast in
moet zeggen dat het erg lekker was en ook hele zoete aardbeien
heb nu trouwens wel 2 zandkoekjes op
ok, dan noteer ik dat even .
Niet meer actief op Fok!
pi_51297042
quote:
Op maandag 9 juli 2007 17:19 schreef STING het volgende:
Stelletje vreetzakken!!
ben niet voor niets dik
pi_51297062
quote:
Op maandag 9 juli 2007 16:45 schreef Miss_S het volgende:

[..]

gefeliciteerd
Thnx

Hier gaat het wel goed, op het feit na dat ik geen brood heb gegeten, maar daarvoor in de plaats maar 2 plakken ontbijtkoek extra heb genomen ( was geen brood in huis bij Peter)

Verder 2 rijstwafels gehad en vanavond Zweedse gehaktballetjes met erwtjes, ui en gebakken aardappeltjes eten
  maandag 9 juli 2007 @ 17:34:16 #126
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51297567
quote:
Op maandag 9 juli 2007 17:20 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ben niet voor niets dik volslank
.
Niet meer actief op Fok!
pi_51297640
quote:
Op maandag 9 juli 2007 17:34 schreef Viking84 het volgende:

[..]

.
haha, wilde bijna hetzelfde posten
pi_51297642
quote:
Op maandag 9 juli 2007 17:34 schreef Viking84 het volgende:

[..]

.
volslank mochten we toch niet meer zeggen
  maandag 9 juli 2007 @ 17:38:15 #129
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51297678
quote:
Op maandag 9 juli 2007 17:37 schreef Miss_S het volgende:

[..]

volslank mochten we toch niet meer zeggen
van wie niet?
Niet meer actief op Fok!
pi_51297712
quote:
Op maandag 9 juli 2007 17:38 schreef Viking84 het volgende:

[..]

van wie niet?
de meeste hier volgens mij hadden er iets op tegen
  maandag 9 juli 2007 @ 17:41:03 #131
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51297748
quote:
Op maandag 9 juli 2007 17:39 schreef Miss_S het volgende:

[..]

de meeste hier volgens mij hadden er iets op tegen
pech .
Niet meer actief op Fok!
pi_51297775
vind dat het wel moet kunnen
voor mij is dik echt een grote bolle buik en volslank zeg maar wat hier zo'n beetje aan foto's voorbij komt
pi_51297844
tvp van saté prikker
pi_51298026
quote:
Op maandag 9 juli 2007 17:42 schreef STING het volgende:
vind dat het wel moet kunnen
voor mij is dik echt een grote bolle buik en volslank zeg maar wat hier zo'n beetje aan foto's voorbij komt
ik ben toch echt de enige volslanke hier
de rest is gewoon slank
maar goed ik ben ook de enige met fotos dus dat zal je ook wel bedoelen
  maandag 9 juli 2007 @ 18:01:58 #135
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51298261
quote:
Op maandag 9 juli 2007 17:52 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik ben toch echt de enige volslanke hier
de rest is gewoon slank
maar goed ik ben ook de enige met fotos dus dat zal je ook wel bedoelen
uh, ik ben ook volslank, hoor . En ik post ook foto's .
Niet meer actief op Fok!
pi_51298371
Bonjour iedereen!!

Daar ben ik weer! Gisteravond laat aangekomen. Het was echt heerlijk, alleen maar mooi weer en lekker naar het strand geweest (meestal van 4 uur 's middags tot een uur of 7 's avonds, voor mij is dat echt de lekkerste tijd!) Heerlijk gegeten, zonder al te rare dingen, dus geen croissantjes e.d. wel af en toe een ijsje en ook gemiddeld genomen wel iets meer calorieen dan thuis schat ik zo in. Maar goed daar was het ook vakantie voor. Ik ga woensdag as. pas weer op de weegschaal want dan ben ik weer in Amsterdam. Als ik zo mocht raden dan denk ik: plus 1 kilo.

Ik zie dat jullie vele topics verder zijn, weet niet of ik dat allemaal ga lezen (denk het eik niet) nog spannende dingen gebeurd??
  maandag 9 juli 2007 @ 18:09:01 #137
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51298426
quote:
Op maandag 9 juli 2007 18:06 schreef conleche het volgende:
Bonjour iedereen!!

Daar ben ik weer! Gisteravond laat aangekomen. Het was echt heerlijk, alleen maar mooi weer en lekker naar het strand geweest (meestal van 4 uur 's middags tot een uur of 7 's avonds, voor mij is dat echt de lekkerste tijd!) Heerlijk gegeten, zonder al te rare dingen, dus geen croissantjes e.d. wel af en toe een ijsje en ook gemiddeld genomen wel iets meer calorieen dan thuis schat ik zo in. Maar goed daar was het ook vakantie voor. Ik ga woensdag as. pas weer op de weegschaal want dan ben ik weer in Amsterdam. Als ik zo mocht raden dan denk ik: plus 1 kilo.

Ik zie dat jullie vele topics verder zijn, weet niet of ik dat allemaal ga lezen (denk het eik niet) nog spannende dingen gebeurd??
Hoi ,

er werd vandaag nog gevraagd wanneer je eigenlijk terug kwam . Ik had even opgezocht dat je op 17 juni had gezegd 'tot over 3 weken', dus ik verwachtte je alweer .
Nee er is niet veel gebeurd hier, behalve dan dat er modjes mee loeren hier en dat je een ban aan je broek krijgt als je een ongepaste opmerking maakt . Maar daar maak jij je vast niet aan schuldig .
Niet meer actief op Fok!
pi_51298681
Nee, ikke niet
pi_51300203
ik las ergens dat je inplaats van ricotta
huttenkase met meel kan doen
als je dat nodig hebt in een gerecht
pi_51300949
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:16 schreef maedel het volgende:

[..]

Ligt er ook aan waar je ergens bent lijkt me
Je hebt helemaal niks? Ook geen waterkoker en/of koffiezetapparaat?
nee maar ik kan misschien wel een water koker lenen
pi_51302514
quote:
Op maandag 9 juli 2007 17:41 schreef Viking84 het volgende:

[..]

pech .
ach principessa vind mij toch meer type 'dik'

hoeven we heel dat volslank niet te gebruiken
  maandag 9 juli 2007 @ 20:21:20 #142
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_51302569
quote:
Op maandag 9 juli 2007 19:28 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

nee maar ik kan misschien wel een water koker lenen
Een waterkoker op je hotelkamer is zo relaxed! Al was het alleen al om zodra je wakker wordt een kopje thee te kunnen maken.
pi_51302712
quote:
Op maandag 9 juli 2007 20:19 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ach principessa vind mij toch meer type 'dik'

hoeven we heel dat volslank niet te gebruiken
niet andere mensen woorden in de mond leggen.
pi_51302753
quote:
Op maandag 9 juli 2007 20:25 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

niet andere mensen woorden in de mond leggen.
je zegt het zelf in het andere topic
geeft niet maar geef het dan wel gewoon toe
pi_51302872
weet je, je moet geen grappig bedoelde topics opeens hierheen halen
en zo

heb t maar gewoon weer over eten is beter
pi_51304183
ik ga morgen weer hardlopen
3km of ik er nu bij neer val of niet
  maandag 9 juli 2007 @ 22:40:20 #147
171890 Chicolate
Chemicals
pi_51307575
Doei allemaal

Morgenochtend vertrek ik heerlijk naar het warme Italie. Ik wilde net posten dat het heerlijk weer is, zo'n 30 tot 32 graden, keek nog even op de site ... er wordt tot 37 graden voorspeld voor aanstaande dinsdag en de dagen eromheen zelfde soort temperaturen. Als we aankomen is het 25 en iedere dag 2 graden warmer ... gelukkig geloof ik niet echt in voorspellingen langer dan 5 dagen ver

Nouja, veel zonnebrand dan maar mee en ik zie jullie over een paar weken
pi_51307627
fijne vakantie Chicolate
pi_51314397
Goeiemorgen

Ondanks Waldrock ben ik niks aangekomen en weeg ik nog steeds 57.2
pi_51314800
goedemorgen
ik werd ook weer blij van mijn weegschaal
  dinsdag 10 juli 2007 @ 08:19:00 #151
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51314935
quote:
Op maandag 9 juli 2007 22:40 schreef Chicolate het volgende:
Doei allemaal

Morgenochtend vertrek ik heerlijk naar het warme Italie. Ik wilde net posten dat het heerlijk weer is, zo'n 30 tot 32 graden, keek nog even op de site ... er wordt tot 37 graden voorspeld voor aanstaande dinsdag en de dagen eromheen zelfde soort temperaturen. Als we aankomen is het 25 en iedere dag 2 graden warmer ... gelukkig geloof ik niet echt in voorspellingen langer dan 5 dagen ver

Nouja, veel zonnebrand dan maar mee en ik zie jullie over een paar weken
Ik zat vorig jaar met de hittegolf in Rome en ik kan je vertellen: dat was niet leuk. We zijn van pure ellende na een week weer teruggegaan, terwijl we twee weken zouden blijven. We sliepen (of deden althans een poging daartoe) in een bloedheet tentje, kleren waren heel snel vies en zweterig en de wasmachines op de camping werkten niet goed... Dus ik hoop dat je niet naar Rome gaat + dat je in een hotel met airco zit .
Niet meer actief op Fok!
pi_51315048
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 08:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik zat vorig jaar met de hittegolf in Rome en ik kan je vertellen: dat was niet leuk. We zijn van pure ellende na een week weer teruggegaan, terwijl we twee weken zouden blijven. We sliepen (of deden althans een poging daartoe) in een bloedheet tentje, kleren waren heel snel vies en zweterig en de wasmachines op de camping werkten niet goed... Dus ik hoop dat je niet naar Rome gaat + dat je in een hotel met airco zit .
dat klinkt ook niet al te lekker nee
pi_51315372
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 08:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik vrees juist voor een verregende vakantie dit jaar kga half augustus, dus het weer heeft nog een tijdje om op te knappen, maar regen is ook niets.... Het wordt parijs of berlijn daar zijn we nog niet uit.

Gisteren 1500 kcal gegeten, ondanks de vette runderlap op het werk in de avond, dus nog best goed dan. Hoop wel vanavond op kip ofzo.
pi_51315426
net ontbeten met ontbijtkoek
heb nog steeds geen zin in brood in de ochtend
en ga over een half uurtje hardlopen
  dinsdag 10 juli 2007 @ 09:06:20 #155
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51315499
Niet blij
Weegschaal doet nog steeds tegen de 65 kg... gisteren m'n taille opgemeten en die was 83 (een half jaar geleden maar 78) en ik voel me dik...
Miauw
pi_51315524
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 09:06 schreef Lips het volgende:
Niet blij
Weegschaal doet nog steeds tegen de 65 kg... gisteren m'n taille opgemeten en die was 83 (een half jaar geleden maar 78) en ik voel me dik...
Dan ben je wel aardig gegroeid ja. Meet je wel je smalste punt, of je buikomtrek op navelhoogte?
pi_51315531
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 09:06 schreef Lips het volgende:
Niet blij
begin met positiever over jezelf te denken dat maakt al lichter
en ga vandaag lekker een uurtje sporten
j
  dinsdag 10 juli 2007 @ 09:12:24 #158
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51315575
@Veiligheidsspeldje: ja, smalste punt. Op navelhoogte wil ik 't niet weten

@Miss_S: dat lukt me meestal wel, maar vandaag niet. Maar het positieve: ik heb vanmorgen watermeloen gesneden als tussendoortje voor een uur of 11
Miauw
pi_51315601
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 09:12 schreef Lips het volgende:
@Veiligheidsspeldje: ja, smalste punt. Op navelhoogte wil ik 't niet weten

@Miss_S: dat lukt me meestal wel, maar vandaag niet. Maar het positieve: ik heb vanmorgen watermeloen gesneden als tussendoortje voor een uur of 11
je hebt dan zeker wel hele slanke benen?
mijn taille is 73 en ik weeg toch een stuk meer dan jij

en watermeloen als tussendoortje is inderdaad positief
ik heb het hier ook nog liggen maar vergeet het altijd
  dinsdag 10 juli 2007 @ 09:17:54 #160
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51315680
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 09:13 schreef Miss_S het volgende:

[..]

je hebt dan zeker wel hele slanke benen?
mijn taille is 73 en ik weeg toch een stuk meer dan jij

en watermeloen als tussendoortje is inderdaad positief
ik heb het hier ook nog liggen maar vergeet het altijd
Ehm, nee, heb eigenlijk ook best stevige benen... Maar ik ben wel heel klein he, ben maar 1.65.
Maar ik heb wel redelijk smalle heupen (geloof ik) en mijn bovenlijf is ook best smal
Miauw
pi_51315720
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 09:17 schreef Lips het volgende:

[..]

Ehm, nee, heb eigenlijk ook best stevige benen... Maar ik ben wel heel klein he, ben maar 1.65.
Maar ik heb wel redelijk smalle heupen (geloof ik) en mijn bovenlijf is ook best smal
ik ben maar 3 centimeter groter
zo klein zijn we toch niet

maar smalle heupen en bovenlijf heb ik inderdaad dan totaal weer niet
pi_51315730
De weegschaal stond gisterenavond op 72,4, dus mijn 71,9 is weer weg Maar we blijven positief
pi_51315775
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 09:20 schreef StefanieV het volgende:
De weegschaal stond gisterenavond op 72,4, dus mijn 71,9 is weer weg Maar we blijven positief
weeg je altijd in de avond?
anders is het normaal dat je in de avond meer weegt
pi_51315777
Miss_s wat is dan je dijbeenomtrek als ik vragen mag? (Daar zit ws. je punt in dat je niet van broeken houdt neem ik aan?)
Die van mij is 50 cm en er is zeker wel 5 cm af gok ik, maar ze zien er nog steeds uit als flink stevige benen!
pi_51315799
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 09:23 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Miss_s wat is dan je dijbeenomtrek als ik vragen mag? (Daar zit ws. je punt in dat je niet van broeken houdt neem ik aan?)
Die van mij is 50 cm en er is zeker wel 5 cm af gok ik, maar ze zien er nog steeds uit als flink stevige benen!
62 dus echt abnormaal als je ziet dat mijn taille 73 is
en ik kan tegenwoordig wel goed broeken aan maar vind het gewoon niet mooi staan bij me
  dinsdag 10 juli 2007 @ 09:26:19 #166
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51315831
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 09:20 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik ben maar 3 centimeter groter
zo klein zijn we toch niet

maar smalle heupen en bovenlijf heb ik inderdaad dan totaal weer niet
Dan zal het verschil idd in mijn heupen en bovenlijf zitten.
Wat ik gisteren ook al schreef is dat ik weet dat ik niet dik ben, maar mijn buik is 'tussen m'n oren' niet meer in verhouding met de rest, en de weegschaal zegt dus niet wat ik wil
Miauw
pi_51315912
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 09:23 schreef Miss_S het volgende:

[..]

weeg je altijd in de avond?
anders is het normaal dat je in de avond meer weegt
Weet ik, maar de 71,9 was de zaterdagavond, dus het was ook 's avonds
pi_51315990
Ik ben wel blij dat ik me maar eens in de 3 weken ofzo weeg. Dan zie ik het echte verschil (de grote lijn) en niet elk chocolaatje of ijsje dat ik gegeten heb en zo voel ik me dus veel minder schuldig
pi_51316110
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 09:34 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ik ben wel blij dat ik me maar eens in de 3 weken ofzo weeg. Dan zie ik het echte verschil (de grote lijn) en niet elk chocolaatje of ijsje dat ik gegeten heb en zo voel ik me dus veel minder schuldig
ja als dat werkt voor je
maar voor sommige is het juist goed om te zien wat er gebeurt met je lichaam als je anders eet
pi_51316154
Echt schuldig voel ik me ook niet hoor als er weer 0,5 is bij gekomen. Zolang ik onder mijn 73 blijf, ben ik al blij.. Ik ben uiteindelijk al goed afgevallen, en alles wat er nog afgaat is mooi meegenomen, maar het hoeft niet voor mij
pi_51316195
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 09:44 schreef StefanieV het volgende:
Echt schuldig voel ik me ook niet hoor als er weer 0,5 is bij gekomen. Zolang ik onder mijn 73 blijf, ben ik al blij.. Ik ben uiteindelijk al goed afgevallen, en alles wat er nog afgaat is mooi meegenomen, maar het hoeft niet voor mij
dus 72,9 vind je niet erg maar 73,1 wel
pi_51316420
Ik weeg me zo'n 1-2 keer per week, en dat is idd om te kijken hoe ik op bepaald eten reageer. En vind het wel fijn om als als ik een keer wat meer weeg dat ik dan weet dat ik weer ff op moet letten.
pi_51316449
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 09:46 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dus 72,9 vind je niet erg maar 73,1 wel
Ja het is die 3 die het hem doet
pi_51316477
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 09:58 schreef StefanieV het volgende:

[..]

Ja het is die 3 die het hem doet
aha
bij mij is dat de 5
maar goed ik lijk niet meer boven de 74 te komen dus dan is het goed
pi_51316540
Ik lijk niet meer boven de 73 te komen, dus dat is ook goed Alleen wil ik onder de 72 raken, maar bon, dat ben ik nu al een half jaar aan het proberen Ooit komt het wel, als ik eens deftig begin te sporten, momenteel heb k een tijdsgebrek om te sporten (wat geen excuus is eigenlijk )
pi_51316586
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:03 schreef StefanieV het volgende:
Ik lijk niet meer boven de 73 te komen, dus dat is ook goed Alleen wil ik onder de 72 raken, maar bon, dat ben ik nu al een half jaar aan het proberen Ooit komt het wel, als ik eens deftig begin te sporten, momenteel heb k een tijdsgebrek om te sporten (wat geen excuus is eigenlijk )
ik hoop nog ooit eens onder de 70 te komen
maar dat is iets voor augustus na mijn vakantie
de laatste tijd gaat het afvallen wel goed dus hopelijk na en een beetje tijdens de vakantie ook
pi_51316610
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:03 schreef StefanieV het volgende:
Zet evy op je mp3speler: http://www.een.be/vlaanderensportland/
Het is erg handig en het vergt helemaal niet zo veel tijd. Je conditie gaat ook met sprongen vooruit!
pi_51316631
Bij mij valt het goed mee, ik snoep nog iets te veel om verder af te vallen Ik blijf stabiel en dat vind ik ook goed. Eens ik in augustus weer begin met volleybal (2 - 3 keer per week) dan zal mijn gewicht mss niet minderen door spiermassa, maar ik wil eerder strakkere billen krijgen en mijn buikje moet weg.. We zullen zien, ondertussen blijf ik hier meelezen en tips verzamelen
pi_51316652
Ik heb dat met die 58, die wil ik echt nooit meer zien, en ben nu hard op weg om weer onder de 57 te komen Alleen wil ik zo graag naar die 55 en dan naar die 52 toe, maar dat zal nog wel ff duren
pi_51316663
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:05 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Het is erg handig en het vergt helemaal niet zo veel tijd. Je conditie gaat ook met sprongen vooruit!
dat wou ik dus ook doen maar heb ruzie met mijn mp3 speler
pi_51316686
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:06 schreef StefanieV het volgende:
Bij mij valt het goed mee, ik snoep nog iets te veel om verder af te vallen Ik blijf stabiel en dat vind ik ook goed. Eens ik in augustus weer begin met volleybal (2 - 3 keer per week) dan zal mijn gewicht mss niet minderen door spiermassa, maar ik wil eerder strakkere billen krijgen en mijn buikje moet weg.. We zullen zien, ondertussen blijf ik hier meelezen en tips verzamelen
oja ik moet niet vergeten me nog in te schrijven voor dansen in september weer
deed het eerst 1 keer per week maar wil het nu toch vaker gaan doen, en misschien weer beginnen met badminton
pi_51316791
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:05 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Heb ik ook al gedacht.. Maar momenteel werkt mijn ipod niet mee, hij zou moeten opladen en detecteren op de pc, maar hij detecteert niet, of hij nu aan het opladen is weet ik niet
  dinsdag 10 juli 2007 @ 10:28:04 #183
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51317198
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:07 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb dat met die 58, die wil ik echt nooit meer zien, en ben nu hard op weg om weer onder de 57 te komen Alleen wil ik zo graag naar die 55 en dan naar die 52 toe, maar dat zal nog wel ff duren
Oh ik zou een moord doen om weer op de 58 te komen

Maar ben jij zo klein / iel dat je op 52 kan komen?
Miauw
pi_51317240
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:28 schreef Lips het volgende:

[..]

Ik ben ook maar 1.58
pi_51317328
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:28 schreef Lips het volgende:

[..]

ik ben benieuwd hoe ik er uit zou zien met 58
52 ga ik maar niet proberen
  dinsdag 10 juli 2007 @ 10:33:30 #186
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51317344
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:30 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik ben ook maar 1.58
Dat verklaart! Ik vond het al erg weinig kilo's
Miauw
pi_51317526
Ik ben ook al een tijdje bezig om mijn kilo's eraf te krijgen maar had een hele tijd niet meer gepost.
Over 10 dagen zit ik in t vliegtuig naar Tenerife en er moet nog 3 kilo af!!!!!!
Het wil maar niet lukken..ben 3 keer per week aan t sporten en ik let op mijn eten. Probeer vooral savonds niks meer te eten.
Er is wel 1,6 kilo vanafgegaan maar ik heb nog altijd niet mijn figuur van voor de winter terug.
Vorige zomer woog ik 59/60 toen ik op vakantie ging en nu weeg ik 63
Ben 1.68 lang dus dit gewicht van 63 maakt me een beetje dikkig.
Zelfs mijn vriend zegt dat ik dik aan t worden ben..
Ik weet dat een crashdieet slecht is maar ik wil ook niet crashdieten maar gewoon ophouden met snoepen en teveel eten.
pi_51317592
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:40 schreef Chicaloca het volgende:
Ik ben ook al een tijdje bezig om mijn kilo's eraf te krijgen maar had een hele tijd niet meer gepost.
Over 10 dagen zit ik in t vliegtuig naar Tenerife en er moet nog 3 kilo af!!!!!!
Het wil maar niet lukken..ben 3 keer per week aan t sporten en ik let op mijn eten. Probeer vooral savonds niks meer te eten.
Er is wel 1,6 kilo vanafgegaan maar ik heb nog altijd niet mijn figuur van voor de winter terug.
Ik weet dat een crashdieet slecht is maar ik wil ook niet crashdieten maar gewoon ophouden met snoepen en teveel eten.
63 kilo is een heel net gewicht voor jouw lengte daarom zal het afvallen ook niet snel gaan
3 kilo in 10 dagen gaat niet meer lukken

maar als je het er graag af wilt hebben is stoppen met snoepen wel het beste begin
pi_51317684
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:40 schreef Chicaloca het volgende:
Woon je nog bij je ouders of samen?
Als je samenwoont kun je wellicht met elkaar afspreken om wat minder snoep en andere vette troep te kopen bij de boodschappen. De verleiding van snoep in huis hebben is vaak toch groot
pi_51317764
Ben wel benieuwd of je het gaat lukken. 3 kg in 10 dagen is best wel drastisch, zeker bij een normaal gewicht.
pi_51317824
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:48 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ben wel benieuwd of je het gaat lukken. 3 kg in 10 dagen is best wel drastisch, zeker bij een normaal gewicht.
en zeker als je het snoepen niet wilt laten
pi_51317915
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:50 schreef Miss_S het volgende:
[..]
en zeker als je het snoepen niet wilt laten
ze zegt dat ze juist wel o.a. wil ophouden met snoepen
pi_51317953
Ja ik woon nog bij mijn ouders dus het snoep is altijd in huis jammergenoeg.

Het lijkt wel zo dat hoe meer ik niet wil snoepen hoe meer ik juist zin in snoep krijg!
Ik zal maar gewoon tevreden zijn met mijn gewicht en denken dat er veel meer vrouwen zijn die wel echt dik zijn en toch trots in hun bikini rondlopen
Alleen de opmerkingen van mijn vriendje doen niet echt goed..ik wil niet dat hij me dik vind!
Maar ja kan t wel begrijpen dat hij me tegenover vorig jaar een bollie vind
Ik ga vanaf nu niks meer snoepen en sporten wanneer ik tijd heb.
Hopelijk lukt 1,5 kilo dan nog wel.
pi_51317988
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:53 schreef STING het volgende:

[..]

ze zegt dat ze juist wel o.a. wil ophouden met snoepen
tussen willen en doen zit een groot verschil
ik wil al een maand lang mijn kamer opruimen maar het is nog steeds een grote puinzooi
pi_51318012
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:55 schreef Chicaloca het volgende:
Ja ik woon nog bij mijn ouders dus het snoep is altijd in huis jammergenoeg.

Het lijkt wel zo dat hoe meer ik niet wil snoepen hoe meer ik juist zin in snoep krijg!
Zo werkt het ook
Is ook zo met vet eten, werkt verslavend.

Aan de andere kant ook weer een voordeel, als je eenmaal een tijdje hebt volgehouden door (bijna) niet te snoepen, wordt je behoefte vanzelf wel minder.
Maar ja, als het voor je neus ligt...... succes
pi_51318038
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:56 schreef Miss_S het volgende:

[..]

tussen willen en doen zit een groot verschil
ik wil al een maand lang mijn kamer opruimen maar het is nog steeds een grote puinzooi
smoesjes, je hebt gewoon haar tekst verkeerd gelezen
nou uh, ga je kamer opruimen, en snel!
pi_51319304
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:59 schreef STING het volgende:

[..]

smoesjes, je hebt gewoon haar tekst verkeerd gelezen
nou uh, ga je kamer opruimen, en snel!
Goed dat jullie het erover hadden!
Er staat een week afwas en er ligt een hoop kleding verspreid over m'n kamertje dat ik nodig moet opruimen
en had ik maar m'n embryologie allemaal in een keer gehaald ik weet er niets meer van....

Ohja ik heb ook honger dus ik ga ook lekker wat boterhammen eten en courgette grillen
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:46:26 #198
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51319366
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:44 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ohja ik heb ook honger dus ik ga ook lekker wat boterhammen eten en courgette grillen
Dat klinkt als mijn avondeten van gisteren! Ik had 2 pistoletjes (meergranen natuurlijk ) afgebakken en aubergine gegrild
Miauw
pi_51321122
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 09:34 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Voorkomt ook obsessief gedrag. Daarnaast vertelt je gewicht je weinig over je vet an sich, maar ook over vocht en spieren enzo.
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:48 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Als het om puur vet verliezen gaat, is 1 kg in 10 dagen haalbaar, meer zal vocht of spier zijn denk ik .
  Vis een optie? dinsdag 10 juli 2007 @ 13:14:07 #200
70532 loveli
N
pi_51322184
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:42 schreef -Trinity- het volgende:
Voorkomt ook obsessief gedrag. Daarnaast vertelt je gewicht je weinig over je vet an sich, maar ook over vocht en spieren enzo.
Centimeters zeggen sowieso meer. Ik heb mezelf tijden voor de gek gehouden met de weegschaal, maar m'n kleren vertellen een ander verhaal.
crap in = crap out
pi_51325140
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 13:14 schreef loveli het volgende:

[..]

Centimeters zeggen sowieso meer. Ik heb mezelf tijden voor de gek gehouden met de weegschaal, maar m'n kleren vertellen een ander verhaal.
de laatste tijd gaan de centimeters hier langzaam
maar val wel weer sneller af
  dinsdag 10 juli 2007 @ 14:53:28 #202
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51325524
Pff, zit vandaag netjes op het water (op thee bij m'n ontbijt en een espresso om te beginnen na) en zit nu aan m'n 8e automatenbekertje gekoeld water... Ik word er zo flauw van, ééntonige smerige vloeistof!
Hoe houden jullie dat vol?
Miauw
pi_51325603
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 14:53 schreef Lips het volgende:
Pff, zit vandaag netjes op het water (op thee bij m'n ontbijt en een espresso om te beginnen na) en zit nu aan m'n 8e automatenbekertje gekoeld water... Ik word er zo flauw van, ééntonige smerige vloeistof!
Hoe houden jullie dat vol?
bij mij moest het echt wennen
een jaar geleden begonnen met water drinken en nu proef ik het nog geen eens meer ik drink trouwens wel alleen spa blauw, water uit de kraan krijg ik niet weg
merk wel dat ik me een stuk beter voel als ik meer dan 2 liter water drink
pi_51327660
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 13:14 schreef loveli het volgende:
Ligt eraan. Centimeters kunne toenemen bij meer spiermassa, maar mijn spijkerbroeken vertellen me ook wel goed hoe ik ervoor sta meestal inderdaad .
pi_51331532
Ik ga vannacht op vakantie,
de voorspelling is goed.. 28-30 graden voor de komende dagen
pi_51331575
die koekjes die ik gebakken heb gister zijn veelste lekker
vandaag al 4 op
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:06:58 #207
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51331962
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 17:54 schreef Miss_S het volgende:
die koekjes die ik gebakken heb gister zijn veelste lekker
vandaag al 4 op
*noteert .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:07:21 #208
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51331976
ik heb nu een maaltijdsalade . Geitenkaas en honing.
Niet meer actief op Fok!
pi_51331996
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:06 schreef Viking84 het volgende:

[..]

*noteert .
onthouden he
kan altijd nog tegen me gebruikt worden
en vrijdag weer stokbrood
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:09:44 #210
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51332052
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:07 schreef Miss_S het volgende:

[..]

onthouden he
kan altijd nog tegen me gebruikt worden
en vrijdag weer stokbrood
nee dat is het niet . Maar je vertelt altijd precies welke hoeveelheid je van iets ongezonds hebt gehad . Ik heb al een halve meergranenstokbrood met kruidenboter op .
Niet meer actief op Fok!
pi_51332177
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:09 schreef Viking84 het volgende:

[..]

nee dat is het niet . Maar je vertelt altijd precies welke hoeveelheid je van iets ongezonds hebt gehad . Ik heb al een halve meergranenstokbrood met kruidenboter op .
ow

nou dan ff voor de gehele duidelijkheid
2 plakken ontbijtkoek met becel light
2 witte bolletjes met smeerkaas light
een schijf watermeloen
1 varkensoester, 1 grote aardappel en 1 opscheplepel bloemkool
+ veel water en 4 koekjes
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:14:38 #212
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51332226
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:13 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ow

nou dan ff voor de gehele duidelijkheid
2 plakken ontbijtkoek met becel light
2 witte bolletjes met smeerkaas light
een schijf watermeloen
1 varkensoester, 1 grote aardappel en 1 opscheplepel bloemkool
+ veel water en 4 koekjes
.

geen aardbeien met choco? Ik ga morgen aapjes kijken in apeldoorn. Zal dus ook wel een frietje worden 's avonds .
Niet meer actief op Fok!
pi_51332603
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:14 schreef Viking84 het volgende:

[..]

.

geen aardbeien met choco? Ik ga morgen aapjes kijken in apeldoorn. Zal dus ook wel een frietje worden 's avonds .
nee de aarbeien zijn op
ik ga morgen weer van 8 tot 16.00 uur ikea meubels in elkaar zetten dus morgen word vast een stuk gezonder
alleen jammer dat ik donderdag weer naar de bios ga
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:27:02 #214
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51332661
Waarom is dat jammer? Ik neem gewoon een cola light en verder niks hoor (al had ik de laatste keer samen met Mark een grote bak zoete popcorn ).
Niet meer actief op Fok!
pi_51332715
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:25 schreef Miss_S het volgende:

[..]

nee de aarbeien zijn op
ik ga morgen weer van 8 tot 16.00 uur ikea meubels in elkaar zetten dus morgen word vast een stuk gezonder
alleen jammer dat ik donderdag weer naar de bios ga
Wat is er zo jammer aan de bios? Welke film ga je trouwens zien?
Ik ga elke week naar de sneak preview
pi_51332731
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:27 schreef Viking84 het volgende:
Waarom is dat jammer? Ik neem gewoon een cola light en verder niks hoor (al had ik de laatste keer samen met Mark een grote bak zoete popcorn ).
ik had de vorige keer zoute popcorn een kleine back en een flesje chocomel
maar ze hebben niet echt iets wat ik lekker vind
pi_51332744
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:28 schreef omearos het volgende:

[..]

Wat is er zo jammer aan de bios? Welke film ga je trouwens zien?
Ik ga elke week naar de sneak preview
bios betekent meestal ook niet zo gezond eten en drinken
ik ga naar harry potter als het tenminste niet helemaal vol zit dan
pi_51332817
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:29 schreef Miss_S het volgende:

[..]

reserveren

Wij zijn altijd net op tijd voor de film en gaan pas na de film de zaal weer uit. Als je elke week gaat wordt het te duur om iets te halen, en zo is het voor mij elke week een avond gegarandeerd zonder snaaien
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:31:46 #219
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51332840
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:29 schreef Miss_S het volgende:

[..]

daar gaat het groningentopic ook naartoe (zonder mij dan, want ik houd niet van HP ). En ik vind het onzin dat je in de bios per se popcorn / chips / snoep moet nemen. Wat zei jij ook alweer over ingesleten gewoonten? .
Niet meer actief op Fok!
pi_51332865
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:31 schreef Viking84 het volgende:

[..]

daar gaat het groningentopic ook naartoe (zonder mij dan, want ik houd niet van HP ). En ik vind het onzin dat je in de bios per se popcorn / chips / snoep moet nemen. Wat zei jij ook alweer over ingesleten gewoonten? .
ja maar wat dan?
ze verkopen geen salade of fruit of zelfs spa blauw verkopen ze volgens mij niet
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:33:02 #221
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51332888
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:31 schreef omearos het volgende:

[..]

reserveren

Wij zijn altijd net op tijd voor de film en gaan pas na de film de zaal weer uit. Als je elke week gaat wordt het te duur om iets te halen, en zo is het voor mij elke week een avond gegarandeerd zonder snaaien
als je vlak voor de film begint binnenkomt bij een populaire film waar vrije zitplaatsen zijn heb je een lekker pijnlijke nek na afloop .
Niet meer actief op Fok!
pi_51332892
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:31 schreef omearos het volgende:

[..]

reserveren

reserveren doe ik niet aan
en het is sowieso wel duur ja
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:33:57 #223
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51332918
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:32 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja maar wat dan?
ze verkopen geen salade of fruit of zelfs spa blauw verkopen ze volgens mij niet
wat dacht je van .... niks?? . Moet je iets te snaaien hebben bij de film dan? .
Niet meer actief op Fok!
pi_51333101
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:33 schreef Viking84 het volgende:

[..]

wat dacht je van .... niks?? . Moet je iets te snaaien hebben bij de film dan? .
ja
zeker bij een film die zo lang duurt
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:41:46 #225
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51333222
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:38 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja
zeker bij een film die zo lang duurt
tsk tsk . Dat bedoel ik dus met gewoontes .

Ik nam vroeger ook altijd wat, maar tegenwoordig vrij zelden meer. Toen ik in 2000 ofzo naar the Exorcist ging heb ik m'n popcorn niet eens aangeraakt, zó zat ik in de film .
Niet meer actief op Fok!
pi_51333252
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:41 schreef Viking84 het volgende:

[..]

tsk tsk . Dat bedoel ik dus met gewoontes .

Ik nam vroeger ook altijd wat, maar tegenwoordig vrij zelden meer. Toen ik in 2000 ofzo naar the Exorcist ging heb ik m'n popcorn niet eens aangeraakt, zó zat ik in de film .
en net had je nog popcorn op?
ik ga misschien 3 keer in het jaar naar de bios dus niet dat ik er elke week zit
dus is niet dat het echt een probleem is
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:43:58 #227
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51333303
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:42 schreef Miss_S het volgende:

[..]

en net had je nog popcorn op?
ik ga misschien 3 keer in het jaar naar de bios dus niet dat ik er elke week zit
dus is niet dat het echt een probleem is
ik zei zelden . Ik had bij Die Hard idd popcorn, maar dat is ook echt zo'n popcornfilm .
3 keer per jaar naar de bios? Dan ben je al bijna aan je limiet voor dit jaar, want je bent pasgeleden ook nog geweest . Jaja, ik noteer alles in m'n grote boek .
Niet meer actief op Fok!
pi_51333387
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:43 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ik zei zelden . Ik had bij Die Hard idd popcorn, maar dat is ook echt zo'n popcornfilm .
3 keer per jaar naar de bios? Dan ben je al bijna aan je limiet voor dit jaar, want je bent pasgeleden ook nog geweest . Jaja, ik noteer alles in m'n grote boek .
ja dat klopt
maar ben daarvoor toen ruim 8 maanden niet geweest
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:48:41 #229
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51333481
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:46 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja dat klopt
maar ben daarvoor toen ruim 8 maanden niet geweest
Tis ook maar net of er wat leuks draait . Ik vind t vaak niet de moeite waard, maar probeer nu toch wel wat vaker te gaan . Dan ben ik er nog eens uit . Dit weekend kan ik m'n sexy rokje weer aan! .
Niet meer actief op Fok!
pi_51333509
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:48 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Tis ook maar net of er wat leuks draait . Ik vind t vaak niet de moeite waard, maar probeer nu toch wel wat vaker te gaan . Dan ben ik er nog eens uit . Dit weekend kan ik m'n sexy rokje weer aan! .
er draaide echt heel lang niets
en als ik zie hoe duur het is geworden ga ik echt alleen nog voor films die ik echt leuk vind
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:50:28 #231
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51333539
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:49 schreef Miss_S het volgende:

[..]

er draaide echt heel lang niets
en als ik zie hoe duur het is geworden ga ik echt alleen nog voor films die ik echt leuk vind
Ik heb een voordeelpas, dus ik betaal 5,50 per film . En ik ga verder ook nooit uit, dus mag ik van mezelf wel eens naar de bios .
Niet meer actief op Fok!
pi_51333561
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:50 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik heb een voordeelpas, dus ik betaal 5,50 per film . En ik ga verder ook nooit uit, dus mag ik van mezelf wel eens naar de bios .
met ov kost het mij 6,50
pi_51334327
sneak is hier 5 euro, dat elke week tikt lekker aan en het is ondertussen een gewoonte om niks te eten in de bios, dus toen ik laatst met een andere vriendin naar de bios ging en zij iets wou halen keek ik haar heel verbaasd aan. Gelukkig kon ze er om lachen (zal er wel leuk uitgezien hebben )
pi_51336692
Is er geen supermarkt in de buurt? De bios waar ik altijd heen gaat, is een AH2go in de buurt. Laatst heb ik samen met een vriendin daar worteltjes gekocht. We wilden een gezonde hap in de pauze
pi_51337934
geen supermarkt in de buurt

heb trouwens wel een oplossing voor mijn koekjes gevonden
mijn neefjes kwamen langs en nu zijn er nog maar 4 over
pi_51350206
goedemorgen
woog vanmorgen weer 72 ondanks de koekjes
vandaag maar weer de hele dag ikea spullen inelkaar zeten
pi_51350309
Ik hoop dat de hele flikkerse bende steeds instort, kan je heerlijk van gaan zweten

ook goedemorgen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 11 juli 2007 @ 08:01:23 #238
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51350386
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 07:51 schreef Isabeau het volgende:
Ik hoop dat de hele flikkerse bende steeds instort, kan je heerlijk van gaan zweten

ook goedemorgen
nou, das ook aardig .
Niet meer actief op Fok!
pi_51350389
Ik heb het beste met haar voor hoor
pi_51350485
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 08:02 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb het beste met haar voor hoor
Jij hebt dieetclub gesloten en moet een nieuwe maken. Hup..hup..
pi_51351399
Na een etentje, vreetbuiten, enzovoorts, staat de weegschaal inmiddels weer terug op 48 en gaan we hier met goede moed verder .
pi_51351417
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 08:16 schreef ymme het volgende:

[..]

Jij hebt dieetclub gesloten en moet een nieuwe maken. Hup..hup..
zelfs toen ik op m'n werk zat had ze 't nog niet gedaan.. ze werkt zich niet bepaald in het zweet die Isabeau.. tsk! foei!

heb ik 't maar gedaan

met liefde hoor Isa
Ja doei.
  woensdag 11 juli 2007 @ 09:48:06 #243
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51351962
M'n moeder zei gisteren dat ik toch wel erg 'groot' word rond m'n buik
Verder zit het nergens, niet in m'n billen, benen, gezicht ofzo.... echt op m'n buik...
Denk dat ik volgende week toch naar de huisarts ga en vraag of ik naar een dietist mag.
Miauw
pi_51352418
sorry hoor.. maar als ik jouw fotoboek zo bekijk.. meid, waar maak je je druk om? dietist?
Ja doei.
  woensdag 11 juli 2007 @ 10:20:44 #245
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51352798
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 10:06 schreef motorbloempje het volgende:
sorry hoor.. maar als ik jouw fotoboek zo bekijk.. meid, waar maak je je druk om? dietist?
Ik wou dat ik nog zo'n buik had Foto is helaas al wat ouder, is uit de tijd dat ik ook uitermate tevreden was met m'n buik. Maar ik kan je reactie begrijpen als je van die foto uitgaat
Miauw
pi_51353587
Goeiemorgen

Hier gaat het kut, mn broer belde gisteravond op dat de aderen van mn vaders been en voet weer helemaal dichtgeslibt zijn en dat vanochtend om half 10 de eerste operatie is begonnen om een gedeelte van de aderen te verwijderen en dan moet hij weer een tijd in het ziekenhuis blijven om daar van te herstellen en dan gaan ze het tweede gedeelte doren ( mn broer wist niet meer of het nou eerst voet was en dan been of andersom) Lekker kut dus weer

Ben ook zo erg met mn gedachten ergens anders nu, dat ik dus gewoon straal vergeet om te eten en te drinken, alhoewel ik dus ook totaal geen honger heb nu.
pi_51353607
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 10:53 schreef Sylvana het volgende:
Goeiemorgen

Hier gaat het kut, mn broer belde gisteravond op dat de aderen van mn vaders been en voet weer helemaal dichtgeslibt zijn en dat vanochtend om half 10 de eerste operatie is begonnen om een gedeelte van de aderen te verwijderen en dan moet hij weer een tijd in het ziekenhuis blijven om daar van te herstellen en dan gaan ze het tweede gedeelte doren ( mn broer wist niet meer of het nou eerst voet was en dan been of andersom) Lekker kut dus weer

Ben ook zo erg met mn gedachten ergens anders nu, dat ik dus gewoon straal vergeet om te eten en te drinken, alhoewel ik dus ook totaal geen honger heb nu.
Sterkte Sylvana, klote om te horen allemaal .
pi_51353778
Ik heb het boek van Sonja Bakker gelezen . En eigenlijk was het best nuttig om te lezen. Ik ben het nog steeds niet eens met haar weekmenu's (een cracker als ontbijt ), maar ik besef me opeens dat ik meer moet varieren met mijn eten. Ik eet vaak hetzelfde, en daar schijnt je lichaam aan te wennen. Gisteravond hebben we trouwens het eten gewogen, ik kwam niet aan de hoeveelheden die ze voor het diner voorschrijft . Het lijkt me beter om 's ochtends dan wat meer te eten, omdat ik 's avonds dus niet enorm veel blijk te eten.

Verder eet ik de afgelopen dagen erg gezond, al glipt er wel eens wat doorheen (gisteravond een gevulde koek). Dat vind ik wel vervelend, maar als ik weet dat het in de kasten ligt kan ik me niet altijd beheersen. Dat is het nadeel van thuis bij mijn ouders of vriend zijn....

Hoe het er afvaltechnisch voor staat weet ik niet, ik de weegschaal van mijn ouders woog ik na het ontbijt en met kleren aan 64, dus ik houd 63,5 op die weegschaal als referentiepunt voor de komende weken. Ben nu niet echt bezig met afvallen, maar met stabiel blijven en volgens mij lukt dat behoorlijk. Mijn kleren zitten in elk geval goed en ik voel me best slank, dus ik kan me niet druk makente om mijn lijf of afvallen. Alhoewel ik die laatste twee kilo er nog steeds wel af wil hebben.
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 10:20 schreef Lips het volgende:
Ik wou dat ik nog zo'n buik had Foto is helaas al wat ouder, is uit de tijd dat ik ook uitermate tevreden was met m'n buik. Maar ik kan je reactie begrijpen als je van die foto uitgaat
Hoe zwaar en lang ben je dan? Je komt niet zomaar bij een dietist als je geen overgewicht of eetproblemen hebt, de huisarts verwijst je niet zonder gezondheidsrisico's door.

@ Sylvana: klote voor je, sterke meid
pi_51354011
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:32 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja maar wat dan?
Bij ons wel Ik neem altijd water of cola light

Gisteren was het rijst met zoetzure saus. En erna niet veel gesnoept, aangezien we huisje zijn gaan bekijken En wie weet, kopen we het, dan wordt het de komende maanden, renoveren, is ook goed voor de lijn
pi_51354081
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 10:59 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Hoe zwaar en lang ben je dan? Je komt niet zomaar bij een dietist als je geen overgewicht of eetproblemen hebt, de huisarts verwijst je niet zonder gezondheidsrisico's door.
zolang je nog in slank de zomer in zit met een bmi (waarschijnlijk RUIM onder de 27) is het idd moeilijk om bij een dietist terecht te komen hoor..
Ja doei.
pi_51354188
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 10:53 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Sterkte Sylvana, klote om te horen allemaal .
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 10:59 schreef Plukie86 het volgende:

@ Sylvana: klote voor je, sterke meid
Thnx
  woensdag 11 juli 2007 @ 11:23:00 #252
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51354515
@ Plukie86 en motorbloempje:
Ik heb het hier een tijdje geleden al met de huisarts over gehad en zij is zelf begonnen over een dietist. Met haar heb ik de afspraak gemaakt dat ik daar voor terug kom als ik het niet meer trek.
Het is dus iets wat al rolt. Ik ben ook onder andere met mijn antidepressieva gestopt omdat mijn kleren leken te krimpen (natuurlijk ook allemaal netjes in overleg). Mijn huisarts weet dus al wat er speelt en weet ook dat ik hier ongelukkig van word.
Miauw
pi_51354692
maar wat is dan je lengte/gewicht en dus BMI?
Ja doei.
  woensdag 11 juli 2007 @ 11:36:34 #254
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51354962
ik ben 1.65 meter met tegen de 65 kg aan.
Mijn BMI is opzich in orde, maar mijn huisarts heeft mij in het afgelopen half jaar 6 kg zwaarder zien worden. Die 6 kg zijn dus ook op m'n buik gaan zitten. Zij vindt het, net als ik, niet normaal
Miauw
pi_51355618
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 11:36 schreef Lips het volgende:
ik ben 1.65 meter met tegen de 65 kg aan.
Mijn BMI is opzich in orde, maar mijn huisarts heeft mij in het afgelopen half jaar 6 kg zwaarder zien worden. Die 6 kg zijn dus ook op m'n buik gaan zitten. Zij vindt het, net als ik, niet normaal
Grappig: even zwaar (ongeveer) en even lang, en jij vindt jezelf dik en ik mezelf dun. Maar 6 kilo in korte tijd, dan kan er inderdaad iets aan je eetpatroon mankeren. Of komt het door de antidepressiva? Tsja dat lijkt me moeilijk. Kan je wel zonder die medicijnen dan? Omdat je daarmee gestopt bent om je gewicht?
pi_51356150
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 11:23 schreef Lips het volgende:
@ Plukie86 en motorbloempje:
Ik heb het hier een tijdje geleden al met de huisarts over gehad en zij is zelf begonnen over een dietist. Met haar heb ik de afspraak gemaakt dat ik daar voor terug kom als ik het niet meer trek.
Het is dus iets wat al rolt. Ik ben ook onder andere met mijn antidepressieva gestopt omdat mijn kleren leken te krimpen (natuurlijk ook allemaal netjes in overleg). Mijn huisarts weet dus al wat er speelt en weet ook dat ik hier ongelukkig van word.
Natuurlijk is het goed om af te vallen. Maar als het slikken van antidepressiva afhangt van je gewicht, moet je misschien meer aan je binnenkant gaan werken dan aan je buitenkant. Een obsessie wil je niet, en niet zelfverzekerd zijn vanwege een cijfertje dat de weegschaal aangeeft ook niet. Dus misschien kun je beter werken aan het gevoel van ongelukkigheid dan aan je gewicht. Zou een tegenvaller zijn als je eenmaal slank bent, en blijkt dat je je nog steeds ongelukkig voelt...
pi_51356274
watzijzei
Ja doei.
  woensdag 11 juli 2007 @ 12:20:58 #258
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51356374
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 11:57 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Grappig: even zwaar (ongeveer) en even lang, en jij vindt jezelf dik en ik mezelf dun. Maar 6 kilo in korte tijd, dan kan er inderdaad iets aan je eetpatroon mankeren. Of komt het door de antidepressiva? Tsja dat lijkt me moeilijk. Kan je wel zonder die medicijnen dan? Omdat je daarmee gestopt bent om je gewicht?
Even kommaneuken Ik vind mezelf niet dik. Ik vind enkel mijn buik dik en mijn gewicht staat me psychisch niet aan. Ik voel me goed rond de 59 a 60 kg.
Die 6 kg is gekomen inderdaad deels door mijn AD, daardoor had ik constant honger en alles zette dus aan. Daarbij was ik ook nog eens gestopt met roken... Ik ben alleen dus niet gaan snoepen maar juist gezond blijven eten / nog gezonder gaan eten.
Ik kan momenteel goed zonder m'n medicijnen. Ik heb nog gesprekken met een psycholoog en ik word in de gaten gehouden. Mocht het nodig zijn dan ga ik gewoon weer terug aan de medicijnen. Maar dan wel anderen want deze deden ook niet genoeg. De reden dat ik stopte was ook een combinatie van mijn algehele stemming, het niet voldoende werken van de medicijnen en mijn gewicht.
Miauw
pi_51360645
Heb nog steeds geen tijd om mee te lezen, maar heb wel m'n gewicht geupdate: 65,5>66,8= 1,3 kilo erbij na de vakantie.

Er maar weer tegenaan dus...
pi_51361065
@ Lips: De oorzaak van die 5 kilo overgewicht is dus de AD, waardoor je meer ging eten omdat je honger had. Nu ben je daarmee gestopt, moet je daarom dan naar een dietist? Ik wil je niet bekritiseren hoor, maar op basis van je verhaal hier lijkt het mij een beetje onzinnig om naar een dietist verwezen te willen worden, terwijl je vijf kilo er met wat gezond eten en sporten (endorfinen maken je blij) ook best af moeten krijgen, toch?
  woensdag 11 juli 2007 @ 15:00:28 #261
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51361471
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 14:49 schreef Plukie86 het volgende:
@ Lips: De oorzaak van die 5 kilo overgewicht is dus de AD, waardoor je meer ging eten omdat je honger had. Nu ben je daarmee gestopt, moet je daarom dan naar een dietist? Ik wil je niet bekritiseren hoor, maar op basis van je verhaal hier lijkt het mij een beetje onzinnig om naar een dietist verwezen te willen worden, terwijl je vijf kilo er met wat gezond eten en sporten (endorfinen maken je blij) ook best af moeten krijgen, toch?
Zou wel moeten kunnen ja....
Maar zoals ik al eerder schreef eet ik heel gezond. Ik eet eigenlijk bijna compleet volgens voedingscentrum voorschriften. Ik ben nu al 2 of 3 maanden heel druk met m'n voeding bezig en ben alleen nog maar eens een kilo aangekomen ipv afgevallen.
Sporten heb ik vorig jaar een tijdje gedaan. Na 6 weken sporten (en dus ondertussen ook gewoon gezond eten) ben ik toen 1,5 kg aangekomen (waarbij mijn vetpercentage ook iets was gestegen).
Denk dus niet dat ik er niks aan doe en dat dit een bevlieging is van de laatste week!

Je geeft aan dat je me niet wil bekritiseren (wat ik absoluut ook niet wil beweren) maar ik hoop dat je ook begrijpt dat ik me niet meer wil verdedigen. Tuurlijk zijn er mensen die meer overgewicht hebben, meer hebben geprobeerd, een moord zouden doen voor m'n gewicht etc. maar dat ben ik niet.

Denk je even in dat je in 6 maanden tijd opeens 10% van je orginele gewicht extra erbij krijgt op je buik....
hoop dat je dan snapt hoe ik me voel.
Miauw
pi_51361673
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 15:00 schreef Lips het volgende:
Zou wel moeten kunnen ja....
Maar zoals ik al eerder schreef eet ik heel gezond. Ik eet eigenlijk bijna compleet volgens voedingscentrum voorschriften. Ik ben nu al 2 of 3 maanden heel druk met m'n voeding bezig en ben alleen nog maar eens een kilo aangekomen ipv afgevallen.
Sporten heb ik vorig jaar een tijdje gedaan. Na 6 weken sporten (en dus ondertussen ook gewoon gezond eten) ben ik toen 1,5 kg aangekomen (waarbij mijn vetpercentage ook iets was gestegen).
Denk dus niet dat ik er niks aan doe en dat dit een bevlieging is van de laatste week!
Zonder je eetpatroon te hebben gezien durf ik natuurlijk niet te beweren dat je ongezond eet. Wel klote voor je dat je alleen maar meer aankomt in plaats van afvalt, de oorzaak daarvoor zou ik zo ook niet weten aangezien je dus wel gezond eet en sportte. Maar 6 weken sporten is niet lang, je zou misschien spieren hebben kunnen gekregen waardoor je zwaarder werd. Je vetprecentage was echter ook gestegen, maar daar wil ik nog wel bij opmerken dat die metingen over het algemeen nog al eens kunnen verschillen, vooral als ze door verschillende personen gedaan zijn. Enfin, je kunt altijd een dietist (of ons natuurlijk, door het hier te posten , of had je dat al gedaan? ) naar je eetpatroon kunnen laten kijken.
quote:
Je geeft aan dat je me niet wil bekritiseren (wat ik absoluut ook niet wil beweren) maar ik hoop dat je ook begrijpt dat ik me niet meer wil verdedigen. Tuurlijk zijn er mensen die meer overgewicht hebben, meer hebben geprobeerd, een moord zouden doen voor m'n gewicht etc. maar dat ben ik niet.

Denk je even in dat je in 6 maanden tijd opeens 10% van je orginele gewicht extra erbij krijgt op je buik....
hoop dat je dan snapt hoe ik me voel.
Ik denk dat ik wel een beetje kan begrijpen hoe je je voelt, ook al ben je niet dik (ik ook niet), dan kun je je wel dik voelen en ontevreden zijn met je lijf. Mijn buik is ook mijn probleemzone, en die belemmert me soms in mijn gedrag (dwz zitten, in bikini lopen, enz).
  woensdag 11 juli 2007 @ 15:13:55 #263
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51361909
Ik had 't al een keer gepost, maar doe 'm gewoon in de herhaling
quote:

Ben nu ook al 1,5 week heel precies aan het bijhouden wat ik eet. Dit zodat ik daarmee dan ook naar de huisarts en eventueel naar de dietist kan gaan.
Miauw
pi_51362619
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 15:13 schreef Lips het volgende:
Ik had 't al een keer gepost, maar doe 'm gewoon in de herhaling
[..]

Ben nu ook al 1,5 week heel precies aan het bijhouden wat ik eet. Dit zodat ik daarmee dan ook naar de huisarts en eventueel naar de dietist kan gaan.
Geef dan eens een dag uit die 1,5 week.
In je overzicht staat niks verkeerds, maar vervolgens heb je het over chocola, ijs en yoghurt, wat allemaal niet in je overzicht stond.
  woensdag 11 juli 2007 @ 15:39:43 #265
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51362895
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 15:32 schreef omearos het volgende:

[..]

Geef dan eens een dag uit die 1,5 week.
In je overzicht staat niks verkeerds, maar vervolgens heb je het over chocola, ijs en yoghurt, wat allemaal niet in je overzicht stond.
Klopt, daar had ik het over dat dat mijn zwakte is. Dus daar kijk ik heel erg mee uit. Maar ik sla even m'n boekje open bij..... oh, afgelopen vrijdag. Mijn vrije dag voor het weekend!

Ontbijt:
* 3 bruine boterhammen. 2 met 1 plak kaas ertussen en 1 met kipfilet
* 1 beschuit met zuivelspread
* 1 kop thee
Lunch:
* brintapap met magere melk
Diner:
* 75 gr. gnocchi
* gewokte paprika (175 gr) en lente-ui
* 100 gr. rundergehakt
* tomatensaus (van die gezeefde tomaten, dus zonder toevoegingen)
Drinken (mijn handicap op vrije dagen, ik drink te weinig dan):
* 2 glazen water
* 1 glas spa en fruit
* 3 glazen rose
's avonds op visite bij iemand:
* handje paprikachips
Miauw
pi_51363789
ziet er goed uit, hooguit dat er fruit mist en je inderdaad weinig drinkt (alcohol telt niet mee geloof ik)
  woensdag 11 juli 2007 @ 16:09:19 #267
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51363951
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 16:05 schreef omearos het volgende:
ziet er goed uit, hooguit dat er fruit mist en je inderdaad weinig drinkt (alcohol telt niet mee geloof ik)
Ik heb heel bewust niet een 'perfecte' dag uitgezocht maar er gewoon 1 geprikt.
Ben gisteren op de markt geweest en heb lekker kersen, kiwi's en aardbeien gekocht. En neem nu al 2 dagen heel netjes gesneden watermeloen mee. Dat zijn dingen die ik makkelijker doe als ik werk. Net als dat ik vandaag al netjes 9 bekertjes automatenwater heb gehad
Miauw
pi_51364836
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 07:51 schreef Isabeau het volgende:

ook goedemorgen
het is ikea dus tuurlijk flikkerde het steeds in elkaar
maar goed dus wel 8 uur zware arbeid achter de rug goed voor de kilo's
pi_51365094
een ikea kast in elkaar zetten zware arbeid..

sorry, moest even lachen
Ja doei.
pi_51365261
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 16:38 schreef motorbloempje het volgende:
een ikea kast in elkaar zetten zware arbeid..

sorry, moest even lachen
ja joh in je eentje alle kasten in elkaar zetten is geen zwaar werk
jij zal vast wel moe zijn geworden op je kont achter de computer
pi_51365330
Het is echt niet zo dat elke keer als naar beneden loopt om wat te pakken, en elke keer als je het knopje van de Senseo indrukt of elke keer als je bukt om iets op te rapen, die handeling het waard is om te vermelden (in dit topic) in verband met het aantal kilocalorieën dat je nu weer hebt verbrand , maar dat is mijn humble opinion.
  woensdag 11 juli 2007 @ 16:46:13 #272
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51365336
Het op en neer fietsen naar de bouwmarkt voor de extra schroefjes is ook wel goed voor je
Miauw
pi_51365412
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 16:45 schreef -Trinity- het volgende:
Het is echt niet zo dat elke keer als naar beneden loopt om wat te pakken, en elke keer als je het knopje van de Senseo indrukt of elke keer als je bukt om iets op te rapen, die handeling het waard is om te vermelden (in dit topic) in verband met het aantal kilocalorieën dat je nu weer hebt verbrand , maar dat is mijn humble opinion.
ik gaf gewoon een reacties op isa en meteen ff erbij melden dat ik ikea spul niet geweldig vind
maar als dat ook al niet meer mag...........heb je gewoon dikke vette pech
pi_51365485
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 16:46 schreef Lips het volgende:
Het op en neer fietsen naar de bouwmarkt voor de extra schroefjes is ook wel goed voor je
veel water drinken ook als de wc boven zit en je elke keer als je naar de wc moet de trap op moet
Ja doei.
  woensdag 11 juli 2007 @ 16:54:32 #275
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51365636
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 16:50 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

veel water drinken ook als de wc boven zit en je elke keer als je naar de wc moet de trap op moet
Mijn huis is gelijkvloers
Miauw
pi_51365713
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 16:54 schreef Lips het volgende:

[..]

Mijn huis is gelijkvloers
mijn werkplek niet
Ja doei.
pi_51365726
oh ja i huiswaarts en dan sporten
Ja doei.
pi_51365819
van je computer op je werk naar de computer thuis
wat hebben jullie toch leuke banen lekker de hele dag op fok
pi_51366242
ik heb vandaag alleen 2 plakken ontbijtkoek op en net met moeite mn avondeten, kipfilet met pasta en groene groenten in pestosaus ( zo'n 1 persoons gerecht van iglo)

zo naar het ziekenhuis toe, knijp hem echt
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2007 @ 21:50:58 #280
43556 miss_dynastie
pi_51376119
Hoe is het met 'm Sylvana?
pi_51376187
Thnx for asking

Ze zijn echt lang bezig geweest met mn vader, om half 10 zijn ze begonnen, hij moest onder volledige narcose, en pas om 18 uur was hij weer terug op de zaal. De operatie is wel geslaagd, alleen hij heeft nog wel heel erg veel pijn, en ze moeten even bekijken hoe het herstelt voordat ze die andere operatie kunnen doen. En die zal wel veel zwaarder worden nog, want dan gaan ze zijn been doen, en nu hebben ze alleen zijn voet gedaan. Ook heeft hij nu een blaascatheter. En door die pijn was hij ook echt nog heel erg moe. Voorlopig moet hij dus nog wel in het ziekenhuis blijven.
  woensdag 11 juli 2007 @ 22:03:55 #282
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51376627
Sterkte voor jou en je omgeving Sylvana
Miauw
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2007 @ 22:08:53 #283
43556 miss_dynastie
pi_51376872
Ah, arme man, het zit hem ook niet mee he
Wel fijn dat de operatie geslaagd is, ik hoop dat ze snel wat aan de pijn kunnen doen.
Heel veel sterkte voor jullie allemaal!
  woensdag 11 juli 2007 @ 22:46:16 #284
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51378187
Ik ben weer terug uit Apeldoorn en heb weinig te melden nu, behalve een dikke knuffel voor Sylvana .
Niet meer actief op Fok!
pi_51384567
Thnx iedereen

Vannacht echt heel onrustig geslapen, komt mede omdat mn telefoon leeg is en mn oplader bij Peter ligt en ik om 9 uur moet werken, en dus voor die tijd uit mezelf wakker moest worden. Nu ben ik al sinds half 7 wakker, maar durf niet meer te gaan slapen, bang dat ik me dan strax toch nog verslaap. Dus duik na mn werk mn bed wel weer ff in

Nu dus aan het ontbijt, rijstwafels en thee, tussen de middag gewoon brood met honing of appelstroop en vanavond bamii

De weegschaal gaf 57.1 aan, 100 gram minder dan vorige week vrijdag op mn weegdag, dus hopen dat er morgen nog iets meer af is dan
pi_51384625
goede morgen
laatste dat van ikea knutselen
pi_51384682
Goedemorgen!

Sylvana: sterkte en ik hoop dat het beter zal gaan met je pa, het lijkt me echt zo rot...

Dinsdagavond ging ik op de weegschaal staan in het zkh en hij gaf 61 aan. Indien hij overeenkomt met die thuis zou dat best weleens een streefgewicht kunnen betekenen, maar ik weet dat natuurlijk niet zeker.
Gisteren weer 15 & 15 minuten hardgelopen en ik denk erover na deze lessen te gaan oefenen voor het uur zodat ik mee kan met de 10 km loop
Gisteravond wokgroente met garnalen en rijst gegeten. Saus was de szechuan (of zoiets) van AH huismerk. Hij is erg lekker, maar gebruik er minder van dan bij andere woksauzen, want hij is erg pittig. Gelukkig remt dat hongergevoel en had ik in de avond dus weinig
  donderdag 12 juli 2007 @ 08:23:48 #288
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51384897
Ondanks een bord patat met een kroket gisteren bij de Apenheul en een broodje brie bij La Place ben ik nog steeds gewoon 74,8 . Dat is het gewicht waar de weegschaal steeds weer naar teruggaat als ik een keer minder gezond heb gegeten. Ik doe momenteel niks aan sport en ik let ook niet heel erg op m'n eten, maar toch ben ik steeds weer snel terug op 74,8 . Dus daar ben ik wel blij mee. I my body! . Toch wil ik nu wel eens permanent een 74 kg zien, dus toch maar weer even opletten. Ik ben bang dat het sporten voorlopig nog niks wordt, want ik voelde gisteren m'n scheenbeen weer en ook m'n heup als ik trappen loop . Kan ook wel een stuk gaan wandelen of fietsen ipv hardlopen, maar dan voel ik m'n blessures ook . Kutgedoe.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 12 juli 2007 @ 08:26:59 #289
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51384917
Zwemmen, is dat een optie?
pi_51384931
Heb je nou nog geen goede schoenen gekocht viking? <-- is niet nodig want je voelt het vanzelf al wel
  donderdag 12 juli 2007 @ 08:54:37 #291
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51385200
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 08:28 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Heb je nou nog geen goede schoenen gekocht viking? <-- is niet nodig want je voelt het vanzelf al wel
nee, want ik ga toch niet hardlopen als ik last heb van blessures .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 12 juli 2007 @ 08:55:22 #292
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51385210
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 08:26 schreef Lienekien het volgende:
Zwemmen, is dat een optie?
.

Badderen in subtropisch zwembad = .
Baantjes trekken = .

Bovendien, en dat klinkt vast heel stom, vind ik zwemmen niet een echte sport .
Niet meer actief op Fok!
pi_51385234
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 08:28 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Als ze er zelfs met gewoon wandelen last van heeft, dan helpen goede schoenen niet meer hoor! Dan moet je het eerst laten genezen!

Ik ben de afgelopen week redelijk gelijk gebleven.. dit weekend naar Engeland.. dus dat wordt wat met al die lekkere Engelse ontbijten en 3 keer uit eten.. Iemand nog tips over wat ik echt moet laten staan? (Zeker de eieren met spek en de pannekoeken en criossantjes en de worstjes )
  donderdag 12 juli 2007 @ 08:56:52 #294
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51385243
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 08:55 schreef Viking84 het volgende:

[..]

.

Badderen in subtropisch zwembad = .
Baantjes trekken = .

Bovendien, en dat klinkt vast heel stom, vind ik zwemmen niet een echte sport .
Ja, dat klinkt behoorlijk stom, ja. Ga maar eens 40 baantjes trekken in 35 minuten. En kom dan nog maar eens terug.

Bovendien, dat zwemmen zou flink kunnen bijdragen aan het genezen van je blessure. En dat wil je toch?
pi_51385470
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 08:54 schreef Viking84 het volgende:

nee, want ik ga toch niet hardlopen als ik last heb van blessures .
Dat snap ik wel.
Maar ik snap niet dat je er door de blessure nu er totaal mee zou gaan stoppen.
Tis veel te leuk
  donderdag 12 juli 2007 @ 09:13:14 #296
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51385513
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 09:10 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Dat snap ik wel.
Maar ik snap niet dat je er door de blessure nu er totaal mee zou gaan stoppen.
Tis veel te leuk
ik stop er niet totaal mee. Ik stop ermee tot het over is.
En als ik toch doorga, blijf ik altijd last houden van m'n blessures.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 12 juli 2007 @ 09:15:53 #297
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51385554
Hij zei vanmorgen 63,8
Miauw
pi_51385639
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 09:13 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ik stop er niet totaal mee. Ik stop ermee tot het over is.
En als ik toch doorga, blijf ik altijd last houden van m'n blessures.
Punt blijft: nieuw schoeisel
Edit: natuurlijk slechts als advies. Op zich kan iedereen natuurlijk zelf weten waar ie op loopt, maar ik heb in elk geval m'n lesje wel geleerd.
Ze hoeven helemaal niet zo duur te zijn, de meeste winkels hebben nog wel wat modellen van vorig jaar liggen en die zijn heus niet slechter dan de nieuwe.

[ Bericht 24% gewijzigd door veiligheidsspeldje op 12-07-2007 09:27:43 ]
  donderdag 12 juli 2007 @ 09:26:23 #299
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51385755
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 09:20 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Punt blijft: nieuw schoeisel
nieuw schoeisel komt als ik weer ga hardlopen.
Jij blijft toch ook niet hardlopen als je een blessure hebt . Daarmee vererger je de boel alleen maar en loop je nog kans dat je je lijf naar de maan helpt.
Niet meer actief op Fok!
pi_51385829
Toen ik last had was dat alleen tijdens het hardlopen zelf. Met de nieuwe schoenen nog 1 a 2 x een onaangenaam gevoel gehad tijdens het lopen en verder nooit meer.
Het zal vast slecht zijn geweest, maar ik heb m'n schema inderdaad gewoon verder gelopen. Mocht ik opnieuw last krijgen zal ik proberen het anders te doen, maar het is in dit geval geen ramp gebleken.
pi_51385871
zwemmen geen sport?

vraag me af waar ik dan 14 jaar voor getraind heb
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')