Kan weerafhankelijk zijn, heb ik zelf ook redelijk sterk. Des te warmer, des te gevoeliger ik word voor eten en misselijkheid erna...quote:Op zondag 8 juli 2007 14:15 schreef Chicolate het volgende:
Ik ben opeens kots- maar dan ook echt kotsmisselijk. Heb vandaag echt niet veel gegeten, maar ga nu al bijna over mn nek van een eenvoudig kauwgompje. He getver, en over een halfuurtje heb ik warm eten (en had daarnet ongelooflijke honger? Kan je beroerd worden van de honger en het gevoel hebben alles eruit te gaan gooien?) Ga denk ik maar even liggen, en kijken of ik nog wel kan drinken ... *neemt een slok* ... nou dat valt ook niet echt lekker![]()
Alcarin, als je weer 75 bent, laat je dan je nieuwe bikini zien?(ben nieuwsgierig wat voor iets je gekocht hebt)
Wat is je BMR? Soort BMI of gewoon een typfout?quote:Op zondag 8 juli 2007 15:23 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Wat betreft afvallen, stoppen & bodemgrenzen: volgens mij zijn die er ook niet. Je zou de theorie aan kunnen hangen dat je BMR steeds daalt naar hoeverre je afvalt en dat je op een gegeven moment het break-even punt bereikt. Ik ben echter in stapjes steeds wat meer kcal gaan eten en val nog steeds (wel veel trager nu) af. Dus dat klopt in elk geval niet helemaal.
Dus als ik de hele dag niets doe, dan verbrand ik 1692 calorieen. Nou, dat is mooi.quote:Op zondag 8 juli 2007 19:54 schreef loveli het volgende:
http://www.bmi-calculator(...)c-bmr-calculator.php
Een tijdje geleden postte ik formules waarmee je dit uit kon rekenen, waaronder een formulie van de WHO. Echter, er zijn natuurlijk meer factoren die je BMR beinvloeden dan je geslacht, lengte, gewicht en leeftijd. Onder andere veel spiermassa of een onderliggende ziekte kunnen je BMR verhogen.quote:Op zondag 8 juli 2007 20:08 schreef Liejannuh het volgende:
Dus als ik de hele dag niets doe, dan verbrand ik 1692 calorieen. Nou, dat is mooi.
Is dit net zo(on)betrouwbaar als de BMI?
Haha.. ik voelde me de hele dag al niet lekkerquote:Op zondag 8 juli 2007 15:14 schreef Chicolate het volgende:
Verklaring gevonden: ik had (onbewust) zo'n ongelooflijke honger, dat ik er extreem moe en misselijk van werd. Moest zelfs gaan liggen en ff slapen. Je kan dus echt ziek van de honger worden. En zo weinig had ik niet eens op. Net gegeten, niet erg veel, maar voel me nu wel zoveel beter en actiever. Weer wat geleerd over mn eigen lichaam![]()
Btw, woksoep van Sonja rocks!(met wat extra ketjap, slap spul anders)
succes met je verslagquote:Op maandag 9 juli 2007 07:09 schreef Viking84 het volgende:
Morgen,
ik zit aan m'n yoghurt met muesli. Zo even douchen en dan zal ik toch echt eens aan m'n verslag moeten werken. Lang genoeg uitgesteld
.
M.a.w. als ik onder dat aantal calorieën blijf zou ik moeten afvallen?quote:Op zondag 8 juli 2007 17:29 schreef teigan het volgende:
BMR is volgens mij je basismetabolisme, wat je dus alleen al nodig hebt om je lijf goed op gang te houden..
roken helpt toch de verbranding? dus klopt wel als je stopt dat je aankomt en als je weer begint je weer afvaltquote:Op maandag 9 juli 2007 08:20 schreef maedel het volgende:
[..]
M.a.w. als ik onder dat aantal calorieën blijf zou ik moeten afvallen?
Hoi trouwens, ik heb een bmi van 26,12, wil graag wat kilo's kwijt. Ben 12 kilo aangekomen na het stoppen met roken. Ik eet nu heel strikt suikerloos om maar niet nog meer aan te komen. Op één of andere manier kom ik elke keer heel veel aan als ik stop met roken. Ik snoep dus niet, en eet eigenlijk heel weinig. Als ik rook vliegen de kilo's er af. Ik wou het nu toch echt volhouden, maar ik raak heel gefrustreerd van het "dikker zijn".
Het streven is die 12 weer kwijt te raken
Ik heb Sonja Bakker willen doen, maar die gebruikt gewoon produkten met suiker en ik heb het idee dat dát nou net bij mij heel slecht is (fructose intolerantie, dus ik eet ook geen fruit). Het zoeken van suikerloze en toch lekkere dingen zonder fruit valt niet mee moet ik zeggen.
Ik was eigenlijk helemaal niet van plan te posten, maar ik las dat over die BMR, dus ik was benieuwd.
En het volgen van dit topic zal zo slecht nog niet zijn denk ik
Dat heb ik begrepen jaquote:Op maandag 9 juli 2007 08:27 schreef Miss_S het volgende:
[..]
roken helpt toch de verbranding? dus klopt wel als je stopt dat je aankomt en als je weer begint je weer afvalt
Ja, ik weet niet, ik denk van wel, maar ik zie daar tegenop eigenlijk.quote:is naar een dietiste gaan misschien niet slim? die heeft misschien wel een goed suikerloos dieet
Hoi Maedelquote:Op maandag 9 juli 2007 08:31 schreef maedel het volgende:
[..]
Dat heb ik begrepen jaMaar men zegt vaak dat het dan een kilo of 3 scheelt, die had ik er best voor over. Maar geen 12
![]()
[..]
Ja, ik weet niet, ik denk van wel, maar ik zie daar tegenop eigenlijk.
Ha Vikingquote:
quote:3 weken per maand at ik wat ik wilde en in de week dat ik naar de diëtiste ging, lette ik wel heel erg op m'n voeding.
[Miss_S modusquote:Op maandag 9 juli 2007 08:46 schreef StefanieV het volgende:
En ik ben er weer een weekend niet en er is weer een nieuw topic
Dit weekend niet zo super gezond, zaterdag was er een trouwfeest met BBQ (hapjes en hoofdschotel) daarna lekker dessert![]()
Gisteren dan kippenblokjes in zoetzure saus gegeten, ook niet zo goed.
Maar de weegschaal stond zondagmorgen wel op 71,9Ik was verbaasd maar het was wel zo
![]()
diëtisten zijn voor mensen die een speciaal dieet nodig hebben en voor mensen die te dom zijn om zelf over hun eet- en beweegpatroon na te denkenquote:Op maandag 9 juli 2007 08:54 schreef Miss_S het volgende:
een dietist zou niets voor mij zijn daar ben ik te eigenwijs voor
maar als je iets speciaals moet hebben lijkt het me wel handig
trouwens zijn niet alle dietisten even goed volgens mij, ik ken er die je liever liga's laten eten dan boterhammen
die verschillende ideeen zijn wel vervelendquote:Op maandag 9 juli 2007 09:01 schreef Viking84 het volgende:
[..]
diëtisten zijn voor mensen die een speciaal dieet nodig hebben en voor mensen die te dom zijn om zelf over hun eet- en beweegpatroon na te denken. Je kunt tegenwoordig zó veel informatie vinden op internet en als je denkt dat een diëtiste je zal helpen om wegwijs te worden in die informatie... forget it: er zijn net zoveel diëtisten met verschillende ideeën over afvallen als er websites zijn met verschillende ideeën
.
ik kan wel goed photoshoppenquote:Op maandag 9 juli 2007 09:06 schreef Viking84 het volgende:
Leuke foto! Ziet er goed uit. En je had geluk dat het een beetje behoorlijk weer was gisteren.
Mooi wit vak ook.
Sure, blame the catquote:Op maandag 9 juli 2007 09:03 schreef Miss_S het volgende:
ik heb trouwens net ontbeten met liga![]()
zag vanmorgen dat de kat de muesli om had gegooit
Weet ik wel, het zal er vlug terug zijnquote:Op maandag 9 juli 2007 08:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
[Miss_S modus] maar meestal zit het er niet direct de volgende dag aan en anders val je die week minder snel af [/Miss_S modus
]
Maar even serieus: ik hoor van meerdere mensen dat het nog wel eens kan helpen om je, na een periode van gezond eten, eens te buiten te gaan aan allerlei lekkernijen. Je lijf wordt dan weer even wakker geschud.
ja ik ga geen muesli van de grond etenquote:Op maandag 9 juli 2007 09:12 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Sure, blame the cat![]()
Maedel: welkom! Helaas gaat het er inderdaad niet zo snel af als je soms zou willen. Maar uiteindelijk komt het vast wel. Wat erg trouwens, om fruit te moeten missen! Ik zou daar echt moeite mee hebben![]()
Ik ga zometeen een weekje op vakantie, en heb besloten het hele afvallen maar even te laten zitten. Het wordt te belangrijk voor me, en dat bevalt me niet. Ik moet (*#$& blij zijn dat ik er al zoveel af heb, in plaats van chagrijnig gaan zitten doen dat het niet meer snel genoeg gaat! Ik ben al mooi zat. Dus, een periode van rust, acceptatie en andere zweverige dingen
![]()
quote:Op maandag 9 juli 2007 09:44 schreef poppetje22 het volgende:
Wanneer is colette eigenlijk terug?
Ze zou dus zo'n beetje nu terug moeten komenquote:Op zondag 17 juni 2007 14:02 schreef conleche het volgende:
Dag allemaal!! Tot over 3 weken.
*conleche gaat in bikini de zon tegemoet.....
Volgens mij is kip in zoetzure saus helemaal niet zo slecht hoor. Ik heb gisteravond nog garnalen in zoetzure saus met noedels en sperzieboontjes gehad, was erg lekker en afvalproof.quote:Op maandag 9 juli 2007 08:46 schreef StefanieV het volgende:
Gisteren dan kippenblokjes in zoetzure saus gegeten, ook niet zo goed.
Kip zelf is waarschijnlijk zo slecht niet, maar ik had kippenblokjes, das kip in een oliebol zoals ik zegquote:Op maandag 9 juli 2007 10:45 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Volgens mij is kip in zoetzure saus helemaal niet zo slecht hoor. Ik heb gisteravond nog garnalen in zoetzure saus met noedels en sperzieboontjes gehad, was erg lekker en afvalproof.
zelf kokenquote:Op maandag 9 juli 2007 10:57 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Iemand een idee wat ik kan eten als je in een hotel zonder keuken zit maar ook weer niet elke dag uit eten wil gaan (want meestal veel kcal)
Brood, fruit, salade?quote:Op maandag 9 juli 2007 10:57 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Iemand een idee wat ik kan eten als je in een hotel zonder keuken zit maar ook weer niet elke dag uit eten wil gaan (want meestal veel kcal)
Ja das inderdaad wat minder gezond.quote:Op maandag 9 juli 2007 10:47 schreef StefanieV het volgende:
[..]
Kip zelf is waarschijnlijk zo slecht niet, maar ik had kippenblokjes, das kip in een oliebol zoals ik zegLekker gefrituurd dus. Het was een nieuwe chinees, dus ik dacht dat ik gewoon kip ging krijgen maar het waren bolletjes dus. Nuja, we zullen zien, heb nog niet op de weegschaal gestaan
Vetcellen hebben wat tijd nodig, dat sowieso. Laat je niet ontmoedigen: de aanhouder wintquote:Op maandag 9 juli 2007 09:05 schreef maedel het volgende:
Ik weet dat suiker voor mij funest is. En ook dat ik meer zou moeten bewegen.
Daar ben ik al wel mee begonnen, maar ik wil natuurlijk gewoon dat die kg's er net zo snel af gaan als dat ze er bij zijn gekomen.
dat gaat vrij moeilijk zonder keukenquote:Op maandag 9 juli 2007 10:59 schreef Miss_S het volgende:
[..]
zelf koken
kip, salade net wat je lekker vind
dacht dat je bedoelde geen keuken in het hotel maar wel op je kamerquote:Op maandag 9 juli 2007 11:12 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
dat gaat vrij moeilijk zonder keuken
Ik eet eigenlijk hetzelfde als "vroeger". Behalve het snaaien dan.quote:Op maandag 9 juli 2007 11:02 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Vetcellen hebben wat tijd nodig, dat sowieso. Laat je niet ontmoedigen: de aanhouder wint. Eet je verder wel genoeg? Als je van het eten van normale porties 'crasht' naar een veel lager aantal kcal, schrikt je lichaam, en gaat juist dingen bewaren. Je kunt dus beter geleidelijk aan je gewoontes veranderen dan radicale veranderingen, want daarmee werk je sneller een jojo-effect in de hand. Misschien ouwe koek voor je hoor
.
Ligt er ook aan waar je ergens bent lijkt mequote:Op maandag 9 juli 2007 11:12 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
dat gaat vrij moeilijk zonder keuken
in de avond eten is net zo goed als slecht of overdagquote:Op maandag 9 juli 2007 11:15 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik eet eigenlijk hetzelfde als "vroeger". Behalve het snaaien dan.
Vanmorgen 2 boterhammen met kaas (wel volvette dus), as we speak 2 boterhammen met kaas, om een uur of 2 een bord havermout, misschien om 4 uur nog iets (weet niet wat, mmisschien wel niks), en dan avondeten. 's avonds om 9 uur nog een keer havermout. Ik weet dat iedereen roept dat dat slecht is (na 20.00u eten), maar ik heb anders honger, en dan doe ik geen oog dicht. Ik kies voor slapen ipv een lege maag.
Ik ben dezelfde mening toegedaan. Ik ben ook heel slapjes als ik opsta als ik niet eet 's avonds. Dat heeft denk ik met mijn suikerspiegel te maken.quote:Op maandag 9 juli 2007 11:17 schreef Miss_S het volgende:
[..]
in de avond eten is net zo goed als slecht of overdag
dat is echt een fabeltje
Ik heb zelf bedacht dat omdat ik helemaal geen suiker eet (dus ook geen toegevoegde) ik best gewone kaas magquote:en sommige zeggen dat als je kaas eet niet af kan vallen
maar goed volgens mij is dat per lichaam anders
ik neem wel altijd de slankere versies
wij eten hier altijd heel vroeg avond eten en als ik dan tot 12 uur ofzo wakker ben moet ik ook echt nog wel iets van brood tussen door etenquote:Op maandag 9 juli 2007 11:20 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik ben dezelfde mening toegedaan. Ik ben ook heel slapjes als ik opsta als ik niet eet 's avonds. Dat heeft denk ik met mijn suikerspiegel te maken.
[..]
Ik heb zelf bedacht dat omdat ik helemaal geen suiker eet (dus ook geen toegevoegde) ik best gewone kaas mag
Ik heb trouwens nooit gehoord dat je niet kunt afvallen als je kaas op brood doet. Is worst/vleeswaren een optie dan?
Nee hoorquote:Op maandag 9 juli 2007 11:26 schreef maedel het volgende:
nou, dan kan ik qua broodbeleg die kaas nog afzweren![]()
Maar, heb ik nou zo'n belachelijk eetpatroon (algemene vraag). Ik dacht altijd dat het wel meeviel.
Maar goed, ik ga best wel eens uit eten hoor, en ook wel ooit afhaal...
Dat zal het hem wel zijn dan![]()
Crashdieet!!!!!!!!!!!! (grapje hequote:Op maandag 9 juli 2007 11:26 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb gemerkt dat ik echt een weerzin heb ontwikkeld tegen brood eten de laatste tijd en omdat ik toch aan de lage kant zit wat calorie-inname betreft, eet ik nu gewoon weer op brood waar ik zin in heb (zolang het de spuigaten niet uitloopt natuurlijk). Heb nu dus snijworst en saksische leverworst in huis.
post eens precies wat je op een dag eet dan?quote:Op maandag 9 juli 2007 11:26 schreef maedel het volgende:
nou, dan kan ik qua broodbeleg die kaas nog afzweren![]()
Maar, heb ik nou zo'n belachelijk eetpatroon (algemene vraag). Ik dacht altijd dat het wel meeviel.
Maar goed, ik ga best wel eens uit eten hoor, en ook wel ooit afhaal...
Dat zal het hem wel zijn dan![]()
welkomquote:Op maandag 9 juli 2007 11:30 schreef Lips het volgende:
Ik kom hier toch ook maar eens meelezen. Door stoppen met roken en beginnen met antidepressiva ben ik sinds oktober zo'n 6 kg aangekomen. Voorheen woog ik 58 a 59 kg en nu bijna 65![]()
Ik ben inmiddels met mijn AD gestopt en eet naar mijn idee toch best gezond. Maar ik raak dus geen gram kwijt![]()
ja leuk he, antidepressiva. Ik zag ook helemaal voor me hoe ik, nadat ik ermee gestopt was, ineens 10 kg kwijt zou zijn. Maar helaasquote:Op maandag 9 juli 2007 11:30 schreef Lips het volgende:
Ik kom hier toch ook maar eens meelezen. Door stoppen met roken en beginnen met antidepressiva ben ik sinds oktober zo'n 6 kg aangekomen. Voorheen woog ik 58 a 59 kg en nu bijna 65![]()
Ik ben inmiddels met mijn AD gestopt en eet naar mijn idee toch best gezond. Maar ik raak dus geen gram kwijt![]()
kom je wel aan de 2 liter water per dag?quote:Op maandag 9 juli 2007 11:43 schreef Lips het volgende:
Even een standaard dag dan
Ontbijt: Brintapap met magere melk en geen zoetstoffen en een kop thee
Lunch: meestal 4 boterhammen met kaas / light zuivelspread / mager vleeswaren
Avondeten: 200 gram gewokte groenten (veel paprika, champignons, lente-ui, spinasie, courgette en aubergine), mager vlees (rundergehakt, kipfilet, biefreepjes) en ongeveer 75 gram zilvervliesrijst of pasta.
Overdag drink ik voornamelijk koffie met een zoetje, water en thee. 's Avonds vaak spa & fruit light ofzo.
Mijn enige handicap (in mijn ogen) is dat ik nogal gek ben op ijs en chocolaMaar heb nu vorige week van mona iets van magere vruchtenyoghurt ofzo gekocht (in zo'n emmertje) en geen ijs.
Mijn eetpatroon is eigenlijk al sinds januari zo en ik blijf dus maar tegen de 65 kg hangen. Ik ben echt niet te dik (ben 1.65 meter) maar mijn 'hierbij voel ik me prettig gewicht' ligt onder de 61 kg (eigenlijk dus op 59)
Als je er mee begint, val je zo 5 kilo af! Misschien een goede tip?quote:Op maandag 9 juli 2007 11:33 schreef Miss_S het volgende:
als ik het zo lees is het maar goed dat ik nooit ben begonnen met roken
hmm dat klinkt wel weer goedquote:Op maandag 9 juli 2007 11:48 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Als je er mee begint, val je zo 5 kilo af! Misschien een goede tip?![]()
zou je van veel koffie een serieus vocht tekort kunnen krijgen? Ik ben nog al een koffiedrinker namelijk. Wat is er mis met spa? Behalve het onvermijdelijke gas?quote:Op maandag 9 juli 2007 11:45 schreef Miss_S het volgende:
en ik zou niet teveel koffie en spa drinken
Inderdaadquote:en die magere vruchtenyoghurt is volgens mij helemaal niet zo mager als ze zeggen
Wat dacht je ervan om per dag een half uurtje te gaan bewegen? Een stevige wandeling is al genoeg. Aan je eetpatroon ligt het volgens mij niet.quote:Op maandag 9 juli 2007 11:30 schreef Lips het volgende:
ik heb gewoon altijd een slecht gevoel bij frisdrankquote:Op maandag 9 juli 2007 11:50 schreef maedel het volgende:
[..]
zou je van veel koffie een serieus vocht tekort kunnen krijgen? Ik ben nog al een koffiedrinker namelijk. Wat is er mis met spa? Behalve het onvermijdelijke gas?
[..]
Inderdaad![]()
Zo was ik laatst eens aan het kijken bij chocolademousse Light.... ammehoela met je light.![]()
Vitalinea chocomousse 72 kcal per bakje, van het weekend op. Mocht van mezelf en het was lekker ookquote:Op maandag 9 juli 2007 11:50 schreef maedel het volgende:
Zo was ik laatst eens aan het kijken bij chocolademousse Light.... ammehoela met je light.![]()
Qua water drinken valt er hier nog wel iets in te halen denk ik. Ik heb zoizo moeite met voldoende drinken.quote:Op maandag 9 juli 2007 11:45 schreef Miss_S het volgende:
[..]
kom je wel aan de 2 liter water per dag?
merk wel dat water erg helpt
verder ziet je eten er inderdaad normaal uit
maar als je hier niet op afvalt zal je dingen moeten gan veranderen
en ik zou niet teveel koffie en spa drinken
en inderdaad ook geen ijs, chocola en die magere vruchtenyoghurt is volgens mij helemaal niet zo mager als ze zeggen
in andere onderzoeken is bewezen dat je niet aankomt van na 8 uur etenquote:Op maandag 9 juli 2007 11:57 schreef loveli het volgende:
Ze hebben een interessant onderzoek gedaan bij muizen. Twee groepen muizen kregen exact evenveel eten. De ene groep werd overdag gevoerd, groep twee kreeg ook 's avonds te eten. Groep 2 kwam 15% meer aan dan groep 1. Vlak voor het slapengaan eten is slecht, er wordt aangeraden na 20 uur niet meer te eten.
Ook eten de meeste mensen 's ochtends weinig, 's middags meer en 's avonds het meest. Als je dat omdraait komt dat beter overeen met je energieverbruik. Uitgebreid ontbijten, goed lunchen en bescheiden dineren schijnt ook beter te zijn voor de lijn.
dan sterf je vroeg aan longkanker ipv aan diabetes, dus doe maar nietquote:
ontbijt als een keizer, lunch als een koning, dineer als een bedelaarquote:Op maandag 9 juli 2007 11:57 schreef loveli het volgende:
Ze hebben een interessant onderzoek gedaan bij muizen. Twee groepen muizen kregen exact evenveel eten. De ene groep werd overdag gevoerd, groep twee kreeg ook 's avonds te eten. Groep 2 kwam 15% meer aan dan groep 1. Vlak voor het slapengaan eten is slecht, er wordt aangeraden na 20 uur niet meer te eten.
Ook eten de meeste mensen 's ochtends weinig, 's middags meer en 's avonds het meest. Als je dat omdraait komt dat beter overeen met je energieverbruik. Uitgebreid ontbijten, goed lunchen en bescheiden dineren schijnt ook beter te zijn voor de lijn.
Kregen de groepen wel evenveel kcal binnen? Viel groep 1 niet van hun stokje? Wat was het verschil in spiermassa?quote:Op maandag 9 juli 2007 11:57 schreef loveli het volgende:
Ik vond het wel aannemelijk dat je spijsvertering 's ochtends harder draait dan 's avonds. Kaas kan je vervangen met 20+, doe ik ook, verschilt qua smaak niet als je het van de markt haalt ofzo. Wij hebben hier een goeie kraam, die laten hun kaas rustig rijpen en de 20+ kaas is heerlijk. Of 20+ smeerkaas vind ik ook erg lekker. Pindakaas met 25% minder vet is ook goed: meervoudig onverzadigde vetten (ook in ongezouten noten) zijn goed tegen hart- en vaatziekten, en er zitten eiwitten in wat goed is voor je spieren. Magere vleeswaren (eet ik zelf niet) kun je ook doen, en je kunt ook om het vet van je kaas te compenseren je broodje versieren met nog wat sla, plakje komkommer of tomaat. Ik zou ivm je spijsvertering 's avonds geen havermout eten, maar eerder een rijstwafel, crackertje of stukje fruit. Gewoon iets lichts, waarop je wel moet kauwen (tegen de honger), maar dat niet veel koolhydraten bevat, want dat verbruik je nauwelijks meer. 's Ochtends en begin van de middag goed vezelrijk eten, geeft een verzadigd gevoelquote:Op maandag 9 juli 2007 11:15 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik eet eigenlijk hetzelfde als "vroeger". Behalve het snaaien dan.
Vanmorgen 2 boterhammen met kaas (wel volvette dus), as we speak 2 boterhammen met kaas, om een uur of 2 een bord havermout, misschien om 4 uur nog iets (weet niet wat, mmisschien wel niks), en dan avondeten. 's avonds om 9 uur nog een keer havermout. Ik weet dat iedereen roept dat dat slecht is (na 20.00u eten), maar ik heb anders honger, en dan doe ik geen oog dicht. Ik kies voor slapen ipv een lege maag.
Ben benieuwd naar die onderzoeken, heb je een linkje?quote:Op maandag 9 juli 2007 11:59 schreef Miss_S het volgende:
[..]
in andere onderzoeken is bewezen dat je niet aankomt van na 8 uur eten
dus zo kan je altijd wel door gaan
ik eet om de 2 tot 3 uur dus zou het niet kloppen als ik van 17.00 tot 24.00 uur niet zou eten
Oh, dat is het merk! Ik had Mona bekeken, maar daar zat nog suiker in.quote:Op maandag 9 juli 2007 11:53 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Vitalinea chocomousse 72 kcal per bakje, van het weekend op. Mocht van mezelf en het was lekker ook![]()
Ik heb inderdaad ook begrepen dat je je kacheltje wat gelijkmatig aan de gang moet houden.quote:Op maandag 9 juli 2007 11:59 schreef Miss_S het volgende:
[..]
in andere onderzoeken is bewezen dat je niet aankomt van na 8 uur eten
dus zo kan je altijd wel door gaan
ik eet om de 2 tot 3 uur dus zou het niet kloppen als ik van 17.00 tot 24.00 uur niet zou eten
Ik zou het iets meer spreiden over de dag. Dus tussen ontbijt en lunch 1 boterham/stuk fruit, lunch 2, tussendoor weer 1/stuk fruit(of cracker/rijstwafel weet ik veel), avondeten zonder toetje, eventueel toetje of stukje fruit nog om 8 uur, of niks. Zuivel na het eten (toetjes) zouden je spijsvertering sterk doen dalen ofzo, en ik eet 's ochtends liever zuivelproducten persoonlijkquote:Op maandag 9 juli 2007 11:43 schreef Lips het volgende:
Even een standaard dag dan
Avondeten: 200 gram gewokte groenten (veel paprika, champignons, lente-ui, spinasie, courgette en aubergine), mager vlees (rundergehakt, kipfilet, biefreepjes) en ongeveer 75 gram zilvervliesrijst of pasta.
Overdag drink ik voornamelijk koffie met een zoetje, water en thee. 's Avonds vaak spa & fruit light ofzo.
Mijn enige handicap (in mijn ogen) is dat ik nogal gek ben op ijs en chocolaMaar heb nu vorige week van mona iets van magere vruchtenyoghurt ofzo gekocht (in zo'n emmertje) en geen ijs.
Mijn eetpatroon is eigenlijk al sinds januari zo en ik blijf dus maar tegen de 65 kg hangen. Ik ben echt niet te dik (ben 1.65 meter) maar mijn 'hierbij voel ik me prettig gewicht' ligt onder de 61 kg (eigenlijk dus op 59)
Edit: ik eet bruinbrood of volkorenbrood, smeer magere boter op brood, gebruik dieetolijfolie om in te bakken
Zoiets als kolen in een kachel gooien en hem vervolgens uitzetten. 't blijft gewoon liggen.quote:Op maandag 9 juli 2007 12:03 schreef loveli het volgende:
Ben benieuwd naar die onderzoeken, heb je een linkje?
Je begrijpt me geloof ik niet goed, als je denkt dat je van 17 tot 24 uur niet meer zou mogen eten. Het gaat er gewoon om dat je niet met een volle maag gaat slapen. Je krijgt dan veel meer binnen dan je nodig hebt om te verbranden en dat sla je op.
Ze kregen exact evenveel voedsel, dus evenveel kcal. Het was geen spiermassa, maar vet.quote:Op maandag 9 juli 2007 12:02 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Kregen de groepen wel evenveel kcal binnen? Viel groep 1 niet van hun stokje? Wat was het verschil in spiermassa?
Het punt is dat fruit een probleem is. Ik heb een (verworven) fructose intolerantie, dus ik eet geen fruit 9en geen suiker). 2 ons groente is geen enkel probleem.quote:Op maandag 9 juli 2007 12:03 schreef -Trinity- het volgende:
Probeer verders netjes aan je 2 ons groente en 2 ons fruit per dag te komen, en meer te bewegen inderdaad. Op stevig tempo wandelen, fietsen, etc.
Het verteren van een stuk vlees duurt 3 uur, maar als je er zuivel bij neemt kan het wel 8 uur duren. De verschillende enzymen die nodig zijn om zuivel en vlees te verteren, werken elkaar tegen.quote:Op maandag 9 juli 2007 12:08 schreef -Trinity- het volgende:
Zuivel na het eten (toetjes) zouden je spijsvertering sterk doen dalen ofzo, en ik eet 's ochtends liever zuivelproducten persoonlijk.
hm.quote:Op maandag 9 juli 2007 12:17 schreef loveli het volgende:
[..]
Het verteren van een stuk vlees duurt 3 uur, maar als je er zuivel bij neemt kan het wel 8 uur duren. De verschillende enzymen die nodig zijn om zuivel en vlees te verteren, werken elkaar tegen.
Zou dat dan ook zo werken als je bijvoorbeeld een biefstukje met roomsaus neemt? Die saus bevat toch ook zuivel?quote:Op maandag 9 juli 2007 12:17 schreef loveli het volgende:
[..]
Het verteren van een stuk vlees duurt 3 uur, maar als je er zuivel bij neemt kan het wel 8 uur duren. De verschillende enzymen die nodig zijn om zuivel en vlees te verteren, werken elkaar tegen.
Ik eet dat dan in de loop van de avond. Of 's middagsquote:Op maandag 9 juli 2007 12:08 schreef -Trinity- het volgende:
Zuivel na het eten (toetjes) zouden je spijsvertering sterk doen dalen ofzo, en ik eet 's ochtends liever zuivelproducten persoonlijk.
Oja, dat was ook zo. Helaas bevat fruit veel vitaminen, en het kan dat een tekort aan bepaalde vitaminen je lijnen remt misschien. Misschien is het te proberen om dan ipv 200 gr groenten en 200 gr fruit 400 gr groenten per dag te eten, en om op andere manieren aan de vezels te komen die fruit levert, vitamine C, foliumzuur (B11), provitamine A, vitamine K en kalium. Ik ben niet zo'n ferm gelover in voedingssupplementen, maar wel in het genoeg binnenkrijgen van stoffen...quote:Op maandag 9 juli 2007 12:11 schreef maedel het volgende:
Het punt is dat fruit een probleem is. Ik heb een (verworven) fructose intolerantie, dus ik eet geen fruit 9en geen suiker). 2 ons groente is geen enkel probleem.
En ja, het 's avonds niet eten, daar wil ik niet vanaf. Ik denk nog steeds dat dat "'s avonds niks eten" ook meer bedoeld is als dat je niet moet gaan zitten snacken 's avonds.
Heb je daar ook een bron voor?quote:Op maandag 9 juli 2007 12:17 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik zou bij het eten sowieso niet voor room kiezen als ik probeer af te vallenquote:Op maandag 9 juli 2007 12:20 schreef poppetje22 het volgende:
Zou dat dan ook zo werken als je bijvoorbeeld een biefstukje met roomsaus neemt? Die saus bevat toch ook zuivel?
Ongeacht of je aan de lijn bentquote:Op maandag 9 juli 2007 12:29 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik zou bij het eten sowieso niet voor room kiezen als ik probeer af te vallen.
Moet zeggen dat ik ook vaak wel rond 11 uur 1 of 2 boterhammen neem of iets van evergreen of sultana. 's middags probeer ik tussendoor iets fruit te eten maar dat vergeet ik nog wel eens mee te nemenquote:Op maandag 9 juli 2007 12:08 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik zou het iets meer spreiden over de dag. Dus tussen ontbijt en lunch 1 boterham/stuk fruit, lunch 2, tussendoor weer 1/stuk fruit(of cracker/rijstwafel weet ik veel), avondeten zonder toetje, eventueel toetje of stukje fruit nog om 8 uur, of niks. Zuivel na het eten (toetjes) zouden je spijsvertering sterk doen dalen ofzo, en ik eet 's ochtends liever zuivelproducten persoonlijk.
Hm, goeie ja, niet snel aan gedacht. Denk dat je dan weer beter 't vlees achterwege kan laten ofzo?quote:Op maandag 9 juli 2007 12:34 schreef poppetje22 het volgende:
Ongeacht of je aan de lijn bentlijkt het me prettig dat je je lijf niet door rottige combinaties tegenwerkt.
En je mag toch best eens iets in elkaar knutselen met bijvoorbeeld demi creme fraiche..
Hmm... ga je lekker uit eten...quote:Op maandag 9 juli 2007 12:46 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Hm, goeie ja, niet snel aan gedacht. Denk dat je dan weer beter 't vlees achterwege kan laten ofzo?
Dan eet je die dag vlees met champignon-roomsaus als je daar zin in hebt. Ik neem aan dat je niet elke dag gaat uit eten, en als je dat wel doet, hou je daar dus rekening mee als je in dit topic zit om af te vallen, toch? Ik had het meer over thuis koken, daar heb je er de controle overquote:Op maandag 9 juli 2007 12:55 schreef poppetje22 het volgende:
Hmm... ga je lekker uit eten...
'Doet u mij maar de biefstuk met champignon-roomsaus met aardappeltjes. Wilt u aan de kok vragen of hij de biefstuk achterwege wil laten?'
![]()
Klopt, ook Sonja zegt het. Ook hier is veel info te vinden: http://www.osteopathietex(...)dingscombinaties.htmquote:Op maandag 9 juli 2007 12:31 schreef poppetje22 het volgende:
[..]
Sonja zegt het![]()
(volgens mij.. weet het eigenlijk opeens niet meer zeker..)
Ja natuurlijkquote:Op maandag 9 juli 2007 13:14 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Dan eet je die dag vlees met champignon-roomsaus als je daar zin in hebt. Ik neem aan dat je niet elke dag gaat uit eten, en als je dat wel doet, hou je daar dus rekening mee als je in dit topic zit om af te vallen, toch? Ik had het meer over thuis koken, daar heb je er de controle over.
Ja, ik geloof daar dus niet in. Dat gisten lijkt me eerlijk gezegd grote onzin, gezien het zuur in de maag.quote:Op maandag 9 juli 2007 13:15 schreef loveli het volgende:
[..]
Klopt, ook Sonja zegt het. Ook hier is veel info te vinden: http://www.osteopathietex(...)dingscombinaties.htm
Een wetenschappelijke bron heb ik niet zo 1-2-3 bij de hand, maar 20 jaar geleden hoorde ik er al van. Fruit na de maaltijd is er ook eentje. Voor de maaltijd is geen probleem, want dan verteert het heel snel. Bovenop een gevulde maag gaat het sneller gisten en ook dat wil je niet.
Deze discussie hebben we al een aantal keer gehadquote:Op maandag 9 juli 2007 12:03 schreef loveli het volgende:
[..]
Het gaat er gewoon om dat je niet met een volle maag gaat slapen. Je krijgt dan veel meer binnen dan je nodig hebt om te verbranden en dat sla je op.
Jeetje wat die vent vertelt vind ik wel een heel ingewikkeld verhaal hoor!quote:Op maandag 9 juli 2007 13:15 schreef loveli het volgende:
[..]
http://www.osteopathietex(...)dingscombinaties.htm
[..]
wat ik zo typisch vind, is dat het ook zo ongeveer om de 5 jaar weer andere combi's zijn die niet goed zijn.quote:Op maandag 9 juli 2007 13:55 schreef poppetje22 het volgende:
[..]
Jeetje wat die vent vertelt vind ik wel een heel ingewikkeld verhaal hoor!
Dat is de enige reden waarom het bij sommige mensen wel helpt bij het afvallen, als anti-chips-vreten-voor-de-tv-maatregelquote:Op maandag 9 juli 2007 14:17 schreef Chicolate het volgende:
Ik hoorde altijd dat ze eten na 20.00 uur niet alleen afraden omdat het 'kacheltje' dan lager staat, maar ook omdat mensen na 8'en vaak anders soort producten gaan eten. Meestal eten mensen rond die tijd chips, nootjes, popcorn en ander tvkijk spul. Daarom alleen al lijkt het me dat veel dieten 's avonds eten afraden: je valt dan terug in je oude patroon van lekker snaaien op de bank.
helemaal niet domquote:(en ik heb liever dat het langer duurt, dan heb je toch langer een volle maag en dus minder honger? Of roep ik nu iets heel doms?)
Nou, precies, ik dacht dus ook altijd dat dat de reden was.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:30 schreef computergirl het volgende:
[..]
Dat is de enige reden waarom het bij sommige mensen wel helpt bij het afvallen, als anti-chips-vreten-voor-de-tv-maatregel
Maar dan in de ochtend gaat de kachel toch gewoon weer aan? Dus de kolen die waren blijven liggen verbranden dan alsnog, maar je zal de rest van de dag minder nodig hebben/minder honger hebben ... toch blijf ik van mening dat het alleen werkt, omdat mensen niet meer snacken, en misschien ook iets met vocht vasthouden ofzo, maar gewoon niet dat je erdoor aan kan komen.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:59 schreef maedel het volgende:
[..]
Nou, precies, ik dacht dus ook altijd dat dat de reden was.
Hoewel ik dat van "in de kachel gooien en 'm dan niet aanzetten" ook heel logisch vind klinken.
Ja, verdorie, wat is het nou![]()
En je maag werkt ook niet zo, dat alles wat er het laatst in komt er het laatst uitgaat. Er zijn geen 'laagjes' voedsel in je maag van onder naar boven. Fruit zal al vlot je maag verlaten, ook als er ook al ander eten aanwezig is in de maag.quote:Op maandag 9 juli 2007 13:26 schreef Lienekien het volgende:
Ja, ik geloof daar dus niet in. Dat gisten lijkt me eerlijk gezegd grote onzin, gezien het zuur in de maag.
Dat beweert die eerder gepostte website wel anders. Voor zover ik het begrijp hoorquote:Op maandag 9 juli 2007 15:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En je maag werkt ook niet zo, dat alles wat er het laatst in komt er het laatst uitgaat. Er zijn geen 'laagjes' voedsel in je maag van onder naar boven. Fruit zal al vlot je maag verlaten, ook als er ook al ander eten aanwezig is in de maag.
Ik zag net in CUL een topic over cheesecake... heb toch maar besloten het topic niet verder te bekijken! Is niet goedquote:Op maandag 9 juli 2007 15:47 schreef Miss_S het volgende:
ben al de hele dag slecht bezig
net koekjes gebakken en daarvoor aarbeien met een laagje chocola
maar goed heb maar 3 van die aarbeien op en nog geen koekje
Ja nu je het zegt komt mijn bio ook weer naar boven ... water verlaat het maag ook heel snel, terwijl er ondertussen ook nog ander voedsel in zit (oh help, nu komt alles over positieve en negatieve terugkoppeling ook weer naar boven, met eten en doorlaten naar de maag enzo, en vitamine K in de darmen ofzo?) ... waarom denk ik aan school als ik vakantie hebquote:Op maandag 9 juli 2007 15:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En je maag werkt ook niet zo, dat alles wat er het laatst in komt er het laatst uitgaat. Er zijn geen 'laagjes' voedsel in je maag van onder naar boven. Fruit zal al vlot je maag verlaten, ook als er ook al ander eten aanwezig is in de maag.
gefeliciteerdquote:Op maandag 9 juli 2007 16:39 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb weer werk![]()
![]()
Vanaf morgen 2 ochtenden in de week als alphahulp werken bij een mevrouw hier in DeventerEn heb opgegeven dat ik 9 dagdelen in de week kan werken ( behalve woensdagmiddag), en dit zijn er dus nog maar 2, dus kan zijn dat ik later nog gebeld wordt voor meer klanten
Maar kan bij deze klant kan ik iig blijven werken tot ik weer naar school moet, dus dat is wel lekker
En als alphahulp moet ik dus schoonmakjen, dus das ook best intensief werk waarmee ik veel cal ga verbrandenEn ik moet nou natuurlijk weer een stuk meer gaan fietsen dan dat ik al deed
ik heb een gebakje gehad. Die mensen geven altijd zo'n groot stukquote:Op maandag 9 juli 2007 15:47 schreef Miss_S het volgende:
ben al de hele dag slecht bezig
net koekjes gebakken en daarvoor aarbeien met een laagje chocola
maar goed heb maar 3 van die aarbeien op en nog geen koekje
ik heb ook al gebak op maar zelf afgesneden dus een klein puntjequote:Op maandag 9 juli 2007 17:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik heb een gebakje gehad. Die mensen geven altijd zo'n groot stuk. En eigenlijk was het ook niet heel lekker, zeker niet nadat er een vlieg in gevlogen was
. Aardbeien met chocola
.
ok, dan noteer ik dat evenquote:Op maandag 9 juli 2007 17:18 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik heb ook al gebak op maar zelf afgesneden dus een klein puntje
en ja aarbeien met warme chocolade en dan de koelkast in
moet zeggen dat het erg lekker was en ook hele zoete aardbeien
heb nu trouwens wel 2 zandkoekjes op
Thnxquote:
van wie niet?quote:Op maandag 9 juli 2007 17:37 schreef Miss_S het volgende:
[..]
volslank mochten we toch niet meer zeggen
pechquote:Op maandag 9 juli 2007 17:39 schreef Miss_S het volgende:
[..]
de meeste hier volgens mij hadden er iets op tegen
ik ben toch echt de enige volslanke hierquote:Op maandag 9 juli 2007 17:42 schreef STING het volgende:
vind dat het wel moet kunnen
voor mij is dik echt een grote bolle buik en volslank zeg maar wat hier zo'n beetje aan foto's voorbij komt
uh, ik ben ook volslank, hoorquote:Op maandag 9 juli 2007 17:52 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik ben toch echt de enige volslanke hier
de rest is gewoon slank
maar goed ik ben ook de enige met fotos dus dat zal je ook wel bedoelen
Hoiquote:Op maandag 9 juli 2007 18:06 schreef conleche het volgende:
Bonjour iedereen!!![]()
Daar ben ik weer! Gisteravond laat aangekomen. Het was echt heerlijk, alleen maar mooi weer en lekker naar het strand geweest (meestal van 4 uur 's middags tot een uur of 7 's avonds, voor mij is dat echt de lekkerste tijd!) Heerlijk gegeten, zonder al te rare dingen, dus geen croissantjes e.d. wel af en toe een ijsje en ook gemiddeld genomen wel iets meer calorieen dan thuis schat ik zo in. Maar goed daar was het ook vakantie voor. Ik ga woensdag as. pas weer op de weegschaal want dan ben ik weer in Amsterdam. Als ik zo mocht raden dan denk ik: plus 1 kilo.
Ik zie dat jullie vele topics verder zijn, weet niet of ik dat allemaal ga lezen (denk het eik niet) nog spannende dingen gebeurd??
nee maar ik kan misschien wel een water koker lenenquote:Op maandag 9 juli 2007 11:16 schreef maedel het volgende:
[..]
Ligt er ook aan waar je ergens bent lijkt me
Je hebt helemaal niks? Ook geen waterkoker en/of koffiezetapparaat?
Een waterkoker op je hotelkamer is zo relaxed! Al was het alleen al om zodra je wakker wordt een kopje thee te kunnen maken.quote:Op maandag 9 juli 2007 19:28 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
nee maar ik kan misschien wel een water koker lenen
niet andere mensen woorden in de mond leggen.quote:Op maandag 9 juli 2007 20:19 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ach principessa vind mij toch meer type 'dik'
hoeven we heel dat volslank niet te gebruiken
je zegt het zelf in het andere topicquote:Op maandag 9 juli 2007 20:25 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
niet andere mensen woorden in de mond leggen.
Ik zat vorig jaar met de hittegolf in Rome en ik kan je vertellen: dat was niet leuk. We zijn van pure ellende na een week weer teruggegaan, terwijl we twee weken zouden blijven. We sliepen (of deden althans een poging daartoe) in een bloedheet tentje, kleren waren heel snel vies en zweterig en de wasmachines op de camping werkten niet goed... Dus ik hoop dat je niet naar Rome gaat + dat je in een hotel met airco zitquote:Op maandag 9 juli 2007 22:40 schreef Chicolate het volgende:
Doei allemaal![]()
Morgenochtend vertrek ik heerlijk naar het warme Italie. Ik wilde net posten dat het heerlijk weer is, zo'n 30 tot 32 graden, keek nog even op de site ... er wordt tot 37 graden voorspeld voor aanstaande dinsdagen de dagen eromheen zelfde soort temperaturen. Als we aankomen is het 25 en iedere dag 2 graden warmer ... gelukkig geloof ik niet echt in voorspellingen langer dan 5 dagen ver
![]()
Nouja, veel zonnebrand dan maar mee en ik zie jullie over een paar weken![]()
dat klinkt ook niet al te lekker neequote:Op dinsdag 10 juli 2007 08:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik zat vorig jaar met de hittegolf in Rome en ik kan je vertellen: dat was niet leuk. We zijn van pure ellende na een week weer teruggegaan, terwijl we twee weken zouden blijven. We sliepen (of deden althans een poging daartoe) in een bloedheet tentje, kleren waren heel snel vies en zweterig en de wasmachines op de camping werkten niet goed... Dus ik hoop dat je niet naar Rome gaat + dat je in een hotel met airco zit.
Ik vrees juist voor een verregende vakantie dit jaarquote:Op dinsdag 10 juli 2007 08:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik zat vorig jaar met de hittegolf in Rome en ik kan je vertellen: dat was niet leuk. We zijn van pure ellende na een week weer teruggegaan, terwijl we twee weken zouden blijven. We sliepen (of deden althans een poging daartoe) in een bloedheet tentje, kleren waren heel snel vies en zweterig en de wasmachines op de camping werkten niet goed... Dus ik hoop dat je niet naar Rome gaat + dat je in een hotel met airco zit.
Dan ben je wel aardig gegroeid ja. Meet je wel je smalste punt, of je buikomtrek op navelhoogte?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:06 schreef Lips het volgende:
Niet blij![]()
Weegschaal doet nog steeds tegen de 65 kg... gisteren m'n taille opgemeten en die was 83 (een half jaar geleden maar 78) en ik voel me dik...![]()
begin met positiever over jezelf te denken dat maakt al lichterquote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:06 schreef Lips het volgende:
Niet blij![]()
Weegschaal doet nog steeds tegen de 65 kg... gisteren m'n taille opgemeten en die was 83 (een half jaar geleden maar 78) en ik voel me dik...![]()
je hebt dan zeker wel hele slanke benen?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:12 schreef Lips het volgende:
@Veiligheidsspeldje: ja, smalste punt. Op navelhoogte wil ik 't niet weten
@Miss_S: dat lukt me meestal wel, maar vandaag niet. Maar het positieve: ik heb vanmorgen watermeloen gesneden als tussendoortje voor een uur of 11![]()
Ehm, nee, heb eigenlijk ook best stevige benen... Maar ik ben wel heel klein he, ben maar 1.65.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:13 schreef Miss_S het volgende:
[..]
je hebt dan zeker wel hele slanke benen?
mijn taille is 73 en ik weeg toch een stuk meer dan jij
en watermeloen als tussendoortje is inderdaad positief
ik heb het hier ook nog liggen maar vergeet het altijd
ik ben maar 3 centimeter groterquote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:17 schreef Lips het volgende:
[..]
Ehm, nee, heb eigenlijk ook best stevige benen... Maar ik ben wel heel klein he, ben maar 1.65.
Maar ik heb wel redelijk smalle heupen (geloof ik) en mijn bovenlijf is ook best smal
weeg je altijd in de avond?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:20 schreef StefanieV het volgende:
De weegschaal stond gisterenavond op 72,4, dus mijn 71,9 is weer wegMaar we blijven positief
62 dus echt abnormaal als je ziet dat mijn taille 73 isquote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:23 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Miss_s wat is dan je dijbeenomtrek als ik vragen mag? (Daar zit ws. je punt in dat je niet van broeken houdt neem ik aan?)
Die van mij is 50 cm en er is zeker wel 5 cm af gok ik, maar ze zien er nog steeds uit als flink stevige benen!
Dan zal het verschil idd in mijn heupen en bovenlijf zitten.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:20 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik ben maar 3 centimeter groter
zo klein zijn we toch niet
maar smalle heupen en bovenlijf heb ik inderdaad dan totaal weer niet
Weet ik, maar de 71,9 was de zaterdagavond, dus het was ook 's avondsquote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:23 schreef Miss_S het volgende:
[..]
weeg je altijd in de avond?
anders is het normaal dat je in de avond meer weegt
ja als dat werkt voor jequote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:34 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ik ben wel blij dat ik me maar eens in de 3 weken ofzo weeg. Dan zie ik het echte verschil (de grote lijn) en niet elk chocolaatje of ijsje dat ik gegeten heb en zo voel ik me dus veel minder schuldig![]()
dus 72,9 vind je niet erg maar 73,1 welquote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:44 schreef StefanieV het volgende:
Echt schuldig voel ik me ook niet hoor als er weer 0,5 is bij gekomen. Zolang ik onder mijn 73 blijf, ben ik al blij.. Ik ben uiteindelijk al goed afgevallen, en alles wat er nog afgaat is mooi meegenomen, maar het hoeft niet voor mij
Ja het is die 3 die het hem doetquote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:46 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dus 72,9 vind je niet erg maar 73,1 wel
ik hoop nog ooit eens onder de 70 te komenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:03 schreef StefanieV het volgende:
Ik lijk niet meer boven de 73 te komen, dus dat is ook goedAlleen wil ik onder de 72 raken, maar bon, dat ben ik nu al een half jaar aan het proberen
Ooit komt het wel, als ik eens deftig begin te sporten, momenteel heb k een tijdsgebrek om te sporten (wat geen excuus is eigenlijk
)
Zet evy op je mp3speler: http://www.een.be/vlaanderensportland/quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:03 schreef StefanieV het volgende:
Ik lijk niet meer boven de 73 te komen, dus dat is ook goedAlleen wil ik onder de 72 raken, maar bon, dat ben ik nu al een half jaar aan het proberen
Ooit komt het wel, als ik eens deftig begin te sporten, momenteel heb k een tijdsgebrek om te sporten (wat geen excuus is eigenlijk
)
dat wou ik dus ook doen maar heb ruzie met mijn mp3 spelerquote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:05 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Zet evy op je mp3speler: http://www.een.be/vlaanderensportland/![]()
Het is erg handig en het vergt helemaal niet zo veel tijd. Je conditie gaat ook met sprongen vooruit!
oja ik moet niet vergeten me nog in te schrijven voor dansen in september weerquote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:06 schreef StefanieV het volgende:
Bij mij valt het goed mee, ik snoep nog iets te veel om verder af te vallenIk blijf stabiel en dat vind ik ook goed. Eens ik in augustus weer begin met volleybal (2 - 3 keer per week) dan zal mijn gewicht mss niet minderen door spiermassa, maar ik wil eerder strakkere billen krijgen en mijn buikje moet weg.. We zullen zien, ondertussen blijf ik hier meelezen en tips verzamelen
![]()
Heb ik ook al gedacht.. Maar momenteel werkt mijn ipod niet mee, hij zou moeten opladen en detecteren op de pc, maar hij detecteert niet, of hij nu aan het opladen is weet ik nietquote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:05 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Zet evy op je mp3speler: http://www.een.be/vlaanderensportland/![]()
Het is erg handig en het vergt helemaal niet zo veel tijd. Je conditie gaat ook met sprongen vooruit!
Oh ik zou een moord doen om weer op de 58 te komenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:07 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb dat met die 58, die wil ik echt nooit meer zien, en ben nu hard op weg om weer onder de 57 te komenAlleen wil ik zo graag naar die 55 en dan naar die 52 toe, maar dat zal nog wel ff duren
Ik ben ook maar 1.58quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:28 schreef Lips het volgende:
[..]
Oh ik zou een moord doen om weer op de 58 te komen
Maar ben jij zo klein / iel dat je op 52 kan komen?
ik ben benieuwd hoe ik er uit zou zien met 58quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:28 schreef Lips het volgende:
[..]
Oh ik zou een moord doen om weer op de 58 te komen
Maar ben jij zo klein / iel dat je op 52 kan komen?
Dat verklaart! Ik vond het al erg weinig kilo'squote:
63 kilo is een heel net gewicht voor jouw lengte daarom zal het afvallen ook niet snel gaanquote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:40 schreef Chicaloca het volgende:
Ik ben ook al een tijdje bezig om mijn kilo's eraf te krijgen maar had een hele tijd niet meer gepost.
Over 10 dagen zit ik in t vliegtuig naar Tenerife en er moet nog 3 kilo af!!!!!!
Het wil maar niet lukken..ben 3 keer per week aan t sporten en ik let op mijn eten. Probeer vooral savonds niks meer te eten.
Er is wel 1,6 kilo vanafgegaan maar ik heb nog altijd niet mijn figuur van voor de winter terug.
Vorige zomer woog ik 59/60 toen ik op vakantie ging en nu weeg ik 63
Ben 1.68 lang dus dit gewicht van 63 maakt me een beetje dikkig.
Zelfs mijn vriend zegt dat ik dik aan t worden ben..
Ik weet dat een crashdieet slecht is maar ik wil ook niet crashdieten maar gewoon ophouden met snoepen en teveel eten.
Woon je nog bij je ouders of samen?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:40 schreef Chicaloca het volgende:
Ik ben ook al een tijdje bezig om mijn kilo's eraf te krijgen maar had een hele tijd niet meer gepost.
Over 10 dagen zit ik in t vliegtuig naar Tenerife en er moet nog 3 kilo af!!!!!!
Het wil maar niet lukken..ben 3 keer per week aan t sporten en ik let op mijn eten. Probeer vooral savonds niks meer te eten.
Er is wel 1,6 kilo vanafgegaan maar ik heb nog altijd niet mijn figuur van voor de winter terug.
Vorige zomer woog ik 59/60 toen ik op vakantie ging en nu weeg ik 63
Ben 1.68 lang dus dit gewicht van 63 maakt me een beetje dikkig.
Zelfs mijn vriend zegt dat ik dik aan t worden ben..
Ik weet dat een crashdieet slecht is maar ik wil ook niet crashdieten maar gewoon ophouden met snoepen en teveel eten.
en zeker als je het snoepen niet wilt latenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:48 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ben wel benieuwd of je het gaat lukken. 3 kg in 10 dagen is best wel drastisch, zeker bij een normaal gewicht.
ze zegt dat ze juist wel o.a. wil ophouden met snoepenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:50 schreef Miss_S het volgende:
[..]
en zeker als je het snoepen niet wilt laten
tussen willen en doen zit een groot verschilquote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:53 schreef STING het volgende:
[..]
ze zegt dat ze juist wel o.a. wil ophouden met snoepen
Zo werkt het ookquote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:55 schreef Chicaloca het volgende:
Ja ik woon nog bij mijn ouders dus het snoep is altijd in huis jammergenoeg.
Het lijkt wel zo dat hoe meer ik niet wil snoepen hoe meer ik juist zin in snoep krijg!
smoesjes, je hebt gewoon haar tekst verkeerd gelezenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:56 schreef Miss_S het volgende:
[..]
tussen willen en doen zit een groot verschil
ik wil al een maand lang mijn kamer opruimen maar het is nog steeds een grote puinzooi
Goed dat jullie het erover hadden!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:59 schreef STING het volgende:
[..]
smoesjes, je hebt gewoon haar tekst verkeerd gelezen
nou uh, ga je kamer opruimen, en snel!
Dat klinkt als mijn avondeten van gisteren! Ik had 2 pistoletjes (meergranen natuurlijkquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:44 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ohja ik heb ook honger dus ik ga ook lekker wat boterhammen eten en courgette grillen![]()
Voorkomt ook obsessief gedrag. Daarnaast vertelt je gewicht je weinig over je vet an sich, maar ook over vocht en spieren enzo.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:34 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ik ben wel blij dat ik me maar eens in de 3 weken ofzo weeg. Dan zie ik het echte verschil (de grote lijn) en niet elk chocolaatje of ijsje dat ik gegeten heb en zo voel ik me dus veel minder schuldig![]()
Als het om puur vet verliezen gaat, is 1 kg in 10 dagen haalbaar, meer zal vocht of spier zijn denk ikquote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:48 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ben wel benieuwd of je het gaat lukken. 3 kg in 10 dagen is best wel drastisch, zeker bij een normaal gewicht.
Centimeters zeggen sowieso meer. Ik heb mezelf tijden voor de gek gehouden met de weegschaal, maar m'n kleren vertellen een ander verhaal.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:42 schreef -Trinity- het volgende:
Voorkomt ook obsessief gedrag. Daarnaast vertelt je gewicht je weinig over je vet an sich, maar ook over vocht en spieren enzo.
de laatste tijd gaan de centimeters hier langzaamquote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:14 schreef loveli het volgende:
[..]
Centimeters zeggen sowieso meer. Ik heb mezelf tijden voor de gek gehouden met de weegschaal, maar m'n kleren vertellen een ander verhaal.
bij mij moest het echt wennenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:53 schreef Lips het volgende:
Pff, zit vandaag netjes op het water (op thee bij m'n ontbijt en een espresso om te beginnen na) en zit nu aan m'n 8e automatenbekertje gekoeld water... Ik word er zo flauw van, ééntonige smerige vloeistof!
Hoe houden jullie dat vol?
Ligt eraan. Centimeters kunne toenemen bij meer spiermassa, maar mijn spijkerbroeken vertellen me ook wel goed hoe ik ervoor sta meestal inderdaadquote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:14 schreef loveli het volgende:
Centimeters zeggen sowieso meer. Ik heb mezelf tijden voor de gek gehouden met de weegschaal, maar m'n kleren vertellen een ander verhaal.
*noteertquote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:54 schreef Miss_S het volgende:
die koekjes die ik gebakken heb gister zijn veelste lekker
vandaag al 4 op
nee dat is het nietquote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:07 schreef Miss_S het volgende:
[..]
onthouden he
kan altijd nog tegen me gebruikt worden
en vrijdag weer stokbrood
owquote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nee dat is het niet. Maar je vertelt altijd precies welke hoeveelheid je van iets ongezonds hebt gehad
. Ik heb al een halve meergranenstokbrood met kruidenboter op
.
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:13 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ow
nou dan ff voor de gehele duidelijkheid
2 plakken ontbijtkoek met becel light
2 witte bolletjes met smeerkaas light
een schijf watermeloen
1 varkensoester, 1 grote aardappel en 1 opscheplepel bloemkool
+ veel water en 4 koekjes
nee de aarbeien zijn opquote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:14 schreef Viking84 het volgende:
[..].
geen aardbeien met choco? Ik ga morgen aapjes kijken in apeldoorn. Zal dus ook wel een frietje worden 's avonds.
Wat is er zo jammer aan de bios? Welke film ga je trouwens zien?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:25 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee de aarbeien zijn op
ik ga morgen weer van 8 tot 16.00 uur ikea meubels in elkaar zetten dus morgen word vast een stuk gezonder
alleen jammer dat ik donderdag weer naar de bios ga
ik had de vorige keer zoute popcorn een kleine back en een flesje chocomelquote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:27 schreef Viking84 het volgende:
Waarom is dat jammer? Ik neem gewoon een cola light en verder niks hoor (al had ik de laatste keer samen met Mark een grote bak zoete popcorn).
bios betekent meestal ook niet zo gezond eten en drinkenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:28 schreef omearos het volgende:
[..]
Wat is er zo jammer aan de bios? Welke film ga je trouwens zien?
Ik ga elke week naar de sneak preview![]()
reserverenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:29 schreef Miss_S het volgende:
[..]
bios betekent meestal ook niet zo gezond eten en drinken
ik ga naar harry potter als het tenminste niet helemaal vol zit dan
daar gaat het groningentopic ook naartoe (zonder mij dan, want ik houd niet van HPquote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:29 schreef Miss_S het volgende:
[..]
bios betekent meestal ook niet zo gezond eten en drinken
ik ga naar harry potter als het tenminste niet helemaal vol zit dan
ja maar wat dan?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
daar gaat het groningentopic ook naartoe (zonder mij dan, want ik houd niet van HP). En ik vind het onzin dat je in de bios per se popcorn / chips / snoep moet nemen. Wat zei jij ook alweer over ingesleten gewoonten?
.
als je vlak voor de film begint binnenkomt bij een populaire film waar vrije zitplaatsen zijn heb je een lekker pijnlijke nek na afloopquote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:31 schreef omearos het volgende:
[..]
reserveren![]()
Wij zijn altijd net op tijd voor de film en gaan pas na de film de zaal weer uit. Als je elke week gaat wordt het te duur om iets te halen, en zo is het voor mij elke week een avond gegarandeerd zonder snaaien![]()
reserveren doe ik niet aanquote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:31 schreef omearos het volgende:
[..]
reserveren![]()
Wij zijn altijd net op tijd voor de film en gaan pas na de film de zaal weer uit. Als je elke week gaat wordt het te duur om iets te halen, en zo is het voor mij elke week een avond gegarandeerd zonder snaaien![]()
wat dacht je van .... niks??quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:32 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja maar wat dan?
ze verkopen geen salade of fruitof zelfs spa blauw verkopen ze volgens mij niet
jaquote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
wat dacht je van .... niks??. Moet je iets te snaaien hebben bij de film dan?
.
tsk tskquote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:38 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja
zeker bij een film die zo lang duurt
en net had je nog popcorn op?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
tsk tsk. Dat bedoel ik dus met gewoontes
.
Ik nam vroeger ook altijd wat, maar tegenwoordig vrij zelden meer. Toen ik in 2000 ofzo naar the Exorcist ging heb ik m'n popcorn niet eens aangeraakt, zó zat ik in de film.
ik zei zeldenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:42 schreef Miss_S het volgende:
[..]
en net had je nog popcorn op?
ik ga misschien 3 keer in het jaar naar de bios dus niet dat ik er elke week zit
dus is niet dat het echt een probleem is
ja dat kloptquote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik zei zelden. Ik had bij Die Hard idd popcorn, maar dat is ook echt zo'n popcornfilm
.
3 keer per jaar naar de bios? Dan ben je al bijna aan je limiet voor dit jaar, want je bent pasgeleden ook nog geweest. Jaja, ik noteer alles in m'n grote boek
![]()
.
Tis ook maar net of er wat leuks draaitquote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:46 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja dat klopt
maar ben daarvoor toen ruim 8 maanden niet geweest
er draaide echt heel lang nietsquote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Tis ook maar net of er wat leuks draait. Ik vind t vaak niet de moeite waard, maar probeer nu toch wel wat vaker te gaan
. Dan ben ik er nog eens uit
. Dit weekend kan ik m'n sexy rokje weer aan!
.
Ik heb een voordeelpas, dus ik betaal 5,50 per filmquote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:49 schreef Miss_S het volgende:
[..]
er draaide echt heel lang niets
en als ik zie hoe duur het is geworden ga ik echt alleen nog voor films die ik echt leuk vind
met ov kost het mij 6,50quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb een voordeelpas, dus ik betaal 5,50 per film. En ik ga verder ook nooit uit, dus mag ik van mezelf wel eens naar de bios
.
nou, das ook aardigquote:Op woensdag 11 juli 2007 07:51 schreef Isabeau het volgende:
Ik hoop dat de hele flikkerse bende steeds instort, kan je heerlijk van gaan zweten
ook goedemorgen
zelfs toen ik op m'n werk zat had ze 't nog niet gedaan.. ze werkt zich niet bepaald in het zweet die Isabeau..quote:Op woensdag 11 juli 2007 08:16 schreef ymme het volgende:
[..]
Jij hebt dieetclub gesloten en moet een nieuwe maken. Hup..hup..
![]()
Ik wou dat ik nog zo'n buik hadquote:Op woensdag 11 juli 2007 10:06 schreef motorbloempje het volgende:sorry hoor.. maar als ik jouw fotoboek zo bekijk.. meid, waar maak je je druk om?
![]()
dietist?
![]()
Sterkte Sylvana, klote om te horen allemaalquote:Op woensdag 11 juli 2007 10:53 schreef Sylvana het volgende:
Goeiemorgen
Hier gaat het kut, mn broer belde gisteravond op dat de aderen van mn vaders been en voet weer helemaal dichtgeslibt zijn en dat vanochtend om half 10 de eerste operatie is begonnen om een gedeelte van de aderen te verwijderen en dan moet hij weer een tijd in het ziekenhuis blijven om daar van te herstellen en dan gaan ze het tweede gedeelte doren ( mn broer wist niet meer of het nou eerst voet was en dan been of andersom) Lekker kut dus weer
Ben ook zo erg met mn gedachten ergens anders nu, dat ik dus gewoon straal vergeet om te eten en te drinken, alhoewel ik dus ook totaal geen honger heb nu.
Hoe zwaar en lang ben je dan? Je komt niet zomaar bij een dietist als je geen overgewicht of eetproblemen hebt, de huisarts verwijst je niet zonder gezondheidsrisico's door.quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:20 schreef Lips het volgende:
Ik wou dat ik nog zo'n buik hadFoto is helaas al wat ouder, is uit de tijd dat ik ook uitermate tevreden was met m'n buik. Maar ik kan je reactie begrijpen als je van die foto uitgaat
Bij ons welquote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:32 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja maar wat dan?
ze verkopen geen salade of fruitof zelfs spa blauw verkopen ze volgens mij niet
zolang je nog in slank de zomer in zit met een bmi (waarschijnlijk RUIM onder de 27) is het idd moeilijk om bij een dietist terecht te komen hoor..quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:59 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Hoe zwaar en lang ben je dan? Je komt niet zomaar bij een dietist als je geen overgewicht of eetproblemen hebt, de huisarts verwijst je niet zonder gezondheidsrisico's door.
quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:53 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Sterkte Sylvana, klote om te horen allemaal.
Thnxquote:
Grappig: even zwaar (ongeveer) en even lang, en jij vindt jezelf dik en ik mezelf dun. Maar 6 kilo in korte tijd, dan kan er inderdaad iets aan je eetpatroon mankeren. Of komt het door de antidepressiva? Tsja dat lijkt me moeilijk. Kan je wel zonder die medicijnen dan? Omdat je daarmee gestopt bent om je gewicht?quote:Op woensdag 11 juli 2007 11:36 schreef Lips het volgende:
ik ben 1.65 meter met tegen de 65 kg aan.
Mijn BMI is opzich in orde, maar mijn huisarts heeft mij in het afgelopen half jaar 6 kg zwaarder zien worden. Die 6 kg zijn dus ook op m'n buik gaan zitten. Zij vindt het, net als ik, niet normaal
Natuurlijk is het goed om af te vallen. Maar als het slikken van antidepressiva afhangt van je gewicht, moet je misschien meer aan je binnenkant gaan werken dan aan je buitenkant. Een obsessie wil je niet, en niet zelfverzekerd zijn vanwege een cijfertje dat de weegschaal aangeeft ook niet. Dus misschien kun je beter werken aan het gevoel van ongelukkigheid dan aan je gewicht. Zou een tegenvaller zijn als je eenmaal slank bent, en blijkt dat je je nog steeds ongelukkig voelt...quote:Op woensdag 11 juli 2007 11:23 schreef Lips het volgende:
@ Plukie86 en motorbloempje:
Ik heb het hier een tijdje geleden al met de huisarts over gehad en zij is zelf begonnen over een dietist. Met haar heb ik de afspraak gemaakt dat ik daar voor terug kom als ik het niet meer trek.
Het is dus iets wat al rolt. Ik ben ook onder andere met mijn antidepressieva gestopt omdat mijn kleren leken te krimpen (natuurlijk ook allemaal netjes in overleg). Mijn huisarts weet dus al wat er speelt en weet ook dat ik hier ongelukkig van word.
Even kommaneukenquote:Op woensdag 11 juli 2007 11:57 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Grappig: even zwaar (ongeveer) en even lang, en jij vindt jezelf dik en ik mezelf dun. Maar 6 kilo in korte tijd, dan kan er inderdaad iets aan je eetpatroon mankeren. Of komt het door de antidepressiva? Tsja dat lijkt me moeilijk. Kan je wel zonder die medicijnen dan? Omdat je daarmee gestopt bent om je gewicht?
Zou wel moeten kunnen ja....quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:49 schreef Plukie86 het volgende:
@ Lips: De oorzaak van die 5 kilo overgewicht is dus de AD, waardoor je meer ging eten omdat je honger had. Nu ben je daarmee gestopt, moet je daarom dan naar een dietist? Ik wil je niet bekritiseren hoor, maar op basis van je verhaal hier lijkt het mij een beetje onzinnig om naar een dietist verwezen te willen worden, terwijl je vijf kilo er met wat gezond eten en sporten (endorfinen maken je blij) ook best af moeten krijgen, toch?
Zonder je eetpatroon te hebben gezien durf ik natuurlijk niet te beweren dat je ongezond eet. Wel klote voor je dat je alleen maar meer aankomt in plaats van afvalt, de oorzaak daarvoor zou ik zo ook niet weten aangezien je dus wel gezond eet en sportte. Maar 6 weken sporten is niet lang, je zou misschien spieren hebben kunnen gekregen waardoor je zwaarder werd. Je vetprecentage was echter ook gestegen, maar daar wil ik nog wel bij opmerken dat die metingen over het algemeen nog al eens kunnen verschillen, vooral als ze door verschillende personen gedaan zijn. Enfin, je kunt altijd een dietist (of ons natuurlijk, door het hier te postenquote:Op woensdag 11 juli 2007 15:00 schreef Lips het volgende:
Zou wel moeten kunnen ja....
Maar zoals ik al eerder schreef eet ik heel gezond. Ik eet eigenlijk bijna compleet volgens voedingscentrum voorschriften. Ik ben nu al 2 of 3 maanden heel druk met m'n voeding bezig en ben alleen nog maar eens een kilo aangekomen ipv afgevallen.
Sporten heb ik vorig jaar een tijdje gedaan. Na 6 weken sporten (en dus ondertussen ook gewoon gezond eten) ben ik toen 1,5 kg aangekomen (waarbij mijn vetpercentage ook iets was gestegen).
Denk dus niet dat ik er niks aan doe en dat dit een bevlieging is van de laatste week!
Ik denk dat ik wel een beetje kan begrijpen hoe je je voelt, ook al ben je niet dik (ik ook niet), dan kun je je wel dik voelen en ontevreden zijn met je lijf. Mijn buik is ook mijn probleemzone, en die belemmert me soms in mijn gedrag (dwz zitten, in bikini lopen, enz).quote:Je geeft aan dat je me niet wil bekritiseren (wat ik absoluut ook niet wil beweren) maar ik hoop dat je ook begrijpt dat ik me niet meer wil verdedigen. Tuurlijk zijn er mensen die meer overgewicht hebben, meer hebben geprobeerd, een moord zouden doen voor m'n gewicht etc. maar dat ben ik niet.
Denk je even in dat je in 6 maanden tijd opeens 10% van je orginele gewicht extra erbij krijgt op je buik....
hoop dat je dan snapt hoe ik me voel.
Ben nu ook al 1,5 week heel precies aan het bijhouden wat ik eet. Dit zodat ik daarmee dan ook naar de huisarts en eventueel naar de dietist kan gaan.quote:Even een standaard dag dan
Mijn enige handicap (in mijn ogen) is dat ik nogal gek ben op ijs en chocola Maar heb nu vorige week van mona iets van magere vruchtenyoghurt ofzo gekocht (in zo'n emmertje) en geen ijs.
Edit: ik eet bruinbrood of volkorenbrood, smeer magere boter op brood, gebruik dieetolijfolie om in te bakken
Geef dan eens een dag uit die 1,5 week.quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:13 schreef Lips het volgende:
Ik had 't al een keer gepost, maar doe 'm gewoon in de herhaling
[..]
Ben nu ook al 1,5 week heel precies aan het bijhouden wat ik eet. Dit zodat ik daarmee dan ook naar de huisarts en eventueel naar de dietist kan gaan.
Klopt, daar had ik het over dat dat mijn zwakte is. Dus daar kijk ik heel erg mee uit. Maar ik sla even m'n boekje open bij..... oh, afgelopen vrijdag. Mijn vrije dag voor het weekend!quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:32 schreef omearos het volgende:
[..]
Geef dan eens een dag uit die 1,5 week.
In je overzicht staat niks verkeerds, maar vervolgens heb je het over chocola, ijs en yoghurt, wat allemaal niet in je overzicht stond.
Ik heb heel bewust niet een 'perfecte' dag uitgezocht maar er gewoon 1 geprikt.quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:05 schreef omearos het volgende:
ziet er goed uit, hooguit dat er fruit mist en je inderdaad weinig drinkt (alcohol telt niet mee geloof ik)
het is ikea dus tuurlijk flikkerde het steeds in elkaarquote:Op woensdag 11 juli 2007 07:51 schreef Isabeau het volgende:
Ik hoop dat de hele flikkerse bende steeds instort, kan je heerlijk van gaan zweten
ook goedemorgen
ja joh in je eentje alle kasten in elkaar zetten is geen zwaar werkquote:Op woensdag 11 juli 2007 16:38 schreef motorbloempje het volgende:
een ikea kast in elkaar zetten zware arbeid..
sorry, moest even lachen![]()
ik gaf gewoon een reacties op isa en meteen ff erbij melden dat ik ikea spul niet geweldig vindquote:Op woensdag 11 juli 2007 16:45 schreef -Trinity- het volgende:
Het is echt niet zo dat elke keer als naar beneden loopt om wat te pakken, en elke keer als je het knopje van de Senseo indrukt of elke keer als je bukt om iets op te rapen, die handeling het waard is om te vermelden (in dit topic) in verband met het aantal kilocalorieën dat je nu weer hebt verbrand, maar dat is mijn humble opinion.
veel water drinken ook als de wc boven zit en je elke keer als je naar de wc moet de trap op moetquote:Op woensdag 11 juli 2007 16:46 schreef Lips het volgende:
Het op en neer fietsen naar de bouwmarkt voor de extra schroefjes is ook wel goed voor je
Mijn huis is gelijkvloersquote:Op woensdag 11 juli 2007 16:50 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
veel water drinken ook als de wc boven zit en je elke keer als je naar de wc moet de trap op moet![]()
nee, want ik ga toch niet hardlopen als ik last heb van blessuresquote:Op donderdag 12 juli 2007 08:28 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Heb je nou nog geen goede schoenen gekocht viking?<-- is niet nodig want je voelt het vanzelf al wel
![]()
quote:Op donderdag 12 juli 2007 08:26 schreef Lienekien het volgende:
Zwemmen, is dat een optie?
Als ze er zelfs met gewoon wandelen last van heeft, dan helpen goede schoenen niet meer hoor! Dan moet je het eerst laten genezen!quote:Op donderdag 12 juli 2007 08:28 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Heb je nou nog geen goede schoenen gekocht viking?<-- is niet nodig want je voelt het vanzelf al wel
![]()
Ja, dat klinkt behoorlijk stom, ja. Ga maar eens 40 baantjes trekken in 35 minuten. En kom dan nog maar eens terug.quote:Op donderdag 12 juli 2007 08:55 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Badderen in subtropisch zwembad =.
Baantjes trekken =.
Bovendien, en dat klinkt vast heel stom, vind ik zwemmen niet een echte sport![]()
.
Dat snap ik wel.quote:Op donderdag 12 juli 2007 08:54 schreef Viking84 het volgende:
nee, want ik ga toch niet hardlopen als ik last heb van blessures.
ik stop er niet totaal mee. Ik stop ermee tot het over is.quote:Op donderdag 12 juli 2007 09:10 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Dat snap ik wel.
Maar ik snap niet dat je er door de blessure nu er totaal mee zou gaan stoppen.
Tis veel te leuk![]()
Punt blijft: nieuw schoeiselquote:Op donderdag 12 juli 2007 09:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik stop er niet totaal mee. Ik stop ermee tot het over is.
En als ik toch doorga, blijf ik altijd last houden van m'n blessures.
nieuw schoeisel komt als ik weer ga hardlopen.quote:Op donderdag 12 juli 2007 09:20 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Punt blijft: nieuw schoeisel![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |