dat gaat vrij moeilijk zonder keukenquote:Op maandag 9 juli 2007 10:59 schreef Miss_S het volgende:
[..]
zelf koken
kip, salade net wat je lekker vind
dacht dat je bedoelde geen keuken in het hotel maar wel op je kamerquote:Op maandag 9 juli 2007 11:12 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
dat gaat vrij moeilijk zonder keuken
Ik eet eigenlijk hetzelfde als "vroeger". Behalve het snaaien dan.quote:Op maandag 9 juli 2007 11:02 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Vetcellen hebben wat tijd nodig, dat sowieso. Laat je niet ontmoedigen: de aanhouder wint. Eet je verder wel genoeg? Als je van het eten van normale porties 'crasht' naar een veel lager aantal kcal, schrikt je lichaam, en gaat juist dingen bewaren. Je kunt dus beter geleidelijk aan je gewoontes veranderen dan radicale veranderingen, want daarmee werk je sneller een jojo-effect in de hand. Misschien ouwe koek voor je hoor
.
Ligt er ook aan waar je ergens bent lijkt mequote:Op maandag 9 juli 2007 11:12 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
dat gaat vrij moeilijk zonder keuken
in de avond eten is net zo goed als slecht of overdagquote:Op maandag 9 juli 2007 11:15 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik eet eigenlijk hetzelfde als "vroeger". Behalve het snaaien dan.
Vanmorgen 2 boterhammen met kaas (wel volvette dus), as we speak 2 boterhammen met kaas, om een uur of 2 een bord havermout, misschien om 4 uur nog iets (weet niet wat, mmisschien wel niks), en dan avondeten. 's avonds om 9 uur nog een keer havermout. Ik weet dat iedereen roept dat dat slecht is (na 20.00u eten), maar ik heb anders honger, en dan doe ik geen oog dicht. Ik kies voor slapen ipv een lege maag.
Ik ben dezelfde mening toegedaan. Ik ben ook heel slapjes als ik opsta als ik niet eet 's avonds. Dat heeft denk ik met mijn suikerspiegel te maken.quote:Op maandag 9 juli 2007 11:17 schreef Miss_S het volgende:
[..]
in de avond eten is net zo goed als slecht of overdag
dat is echt een fabeltje
Ik heb zelf bedacht dat omdat ik helemaal geen suiker eet (dus ook geen toegevoegde) ik best gewone kaas magquote:en sommige zeggen dat als je kaas eet niet af kan vallen
maar goed volgens mij is dat per lichaam anders
ik neem wel altijd de slankere versies
wij eten hier altijd heel vroeg avond eten en als ik dan tot 12 uur ofzo wakker ben moet ik ook echt nog wel iets van brood tussen door etenquote:Op maandag 9 juli 2007 11:20 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik ben dezelfde mening toegedaan. Ik ben ook heel slapjes als ik opsta als ik niet eet 's avonds. Dat heeft denk ik met mijn suikerspiegel te maken.
[..]
Ik heb zelf bedacht dat omdat ik helemaal geen suiker eet (dus ook geen toegevoegde) ik best gewone kaas mag
Ik heb trouwens nooit gehoord dat je niet kunt afvallen als je kaas op brood doet. Is worst/vleeswaren een optie dan?
Nee hoorquote:Op maandag 9 juli 2007 11:26 schreef maedel het volgende:
nou, dan kan ik qua broodbeleg die kaas nog afzweren![]()
Maar, heb ik nou zo'n belachelijk eetpatroon (algemene vraag). Ik dacht altijd dat het wel meeviel.
Maar goed, ik ga best wel eens uit eten hoor, en ook wel ooit afhaal...
Dat zal het hem wel zijn dan![]()
Crashdieet!!!!!!!!!!!! (grapje hequote:Op maandag 9 juli 2007 11:26 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb gemerkt dat ik echt een weerzin heb ontwikkeld tegen brood eten de laatste tijd en omdat ik toch aan de lage kant zit wat calorie-inname betreft, eet ik nu gewoon weer op brood waar ik zin in heb (zolang het de spuigaten niet uitloopt natuurlijk). Heb nu dus snijworst en saksische leverworst in huis.
post eens precies wat je op een dag eet dan?quote:Op maandag 9 juli 2007 11:26 schreef maedel het volgende:
nou, dan kan ik qua broodbeleg die kaas nog afzweren![]()
Maar, heb ik nou zo'n belachelijk eetpatroon (algemene vraag). Ik dacht altijd dat het wel meeviel.
Maar goed, ik ga best wel eens uit eten hoor, en ook wel ooit afhaal...
Dat zal het hem wel zijn dan![]()
welkomquote:Op maandag 9 juli 2007 11:30 schreef Lips het volgende:
Ik kom hier toch ook maar eens meelezen. Door stoppen met roken en beginnen met antidepressiva ben ik sinds oktober zo'n 6 kg aangekomen. Voorheen woog ik 58 a 59 kg en nu bijna 65![]()
Ik ben inmiddels met mijn AD gestopt en eet naar mijn idee toch best gezond. Maar ik raak dus geen gram kwijt![]()
ja leuk he, antidepressiva. Ik zag ook helemaal voor me hoe ik, nadat ik ermee gestopt was, ineens 10 kg kwijt zou zijn. Maar helaasquote:Op maandag 9 juli 2007 11:30 schreef Lips het volgende:
Ik kom hier toch ook maar eens meelezen. Door stoppen met roken en beginnen met antidepressiva ben ik sinds oktober zo'n 6 kg aangekomen. Voorheen woog ik 58 a 59 kg en nu bijna 65![]()
Ik ben inmiddels met mijn AD gestopt en eet naar mijn idee toch best gezond. Maar ik raak dus geen gram kwijt![]()
kom je wel aan de 2 liter water per dag?quote:Op maandag 9 juli 2007 11:43 schreef Lips het volgende:
Even een standaard dag dan
Ontbijt: Brintapap met magere melk en geen zoetstoffen en een kop thee
Lunch: meestal 4 boterhammen met kaas / light zuivelspread / mager vleeswaren
Avondeten: 200 gram gewokte groenten (veel paprika, champignons, lente-ui, spinasie, courgette en aubergine), mager vlees (rundergehakt, kipfilet, biefreepjes) en ongeveer 75 gram zilvervliesrijst of pasta.
Overdag drink ik voornamelijk koffie met een zoetje, water en thee. 's Avonds vaak spa & fruit light ofzo.
Mijn enige handicap (in mijn ogen) is dat ik nogal gek ben op ijs en chocolaMaar heb nu vorige week van mona iets van magere vruchtenyoghurt ofzo gekocht (in zo'n emmertje) en geen ijs.
Mijn eetpatroon is eigenlijk al sinds januari zo en ik blijf dus maar tegen de 65 kg hangen. Ik ben echt niet te dik (ben 1.65 meter) maar mijn 'hierbij voel ik me prettig gewicht' ligt onder de 61 kg (eigenlijk dus op 59)
Als je er mee begint, val je zo 5 kilo af! Misschien een goede tip?quote:Op maandag 9 juli 2007 11:33 schreef Miss_S het volgende:
als ik het zo lees is het maar goed dat ik nooit ben begonnen met roken
hmm dat klinkt wel weer goedquote:Op maandag 9 juli 2007 11:48 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Als je er mee begint, val je zo 5 kilo af! Misschien een goede tip?![]()
zou je van veel koffie een serieus vocht tekort kunnen krijgen? Ik ben nog al een koffiedrinker namelijk. Wat is er mis met spa? Behalve het onvermijdelijke gas?quote:Op maandag 9 juli 2007 11:45 schreef Miss_S het volgende:
en ik zou niet teveel koffie en spa drinken
Inderdaadquote:en die magere vruchtenyoghurt is volgens mij helemaal niet zo mager als ze zeggen
Wat dacht je ervan om per dag een half uurtje te gaan bewegen? Een stevige wandeling is al genoeg. Aan je eetpatroon ligt het volgens mij niet.quote:Op maandag 9 juli 2007 11:30 schreef Lips het volgende:
ik heb gewoon altijd een slecht gevoel bij frisdrankquote:Op maandag 9 juli 2007 11:50 schreef maedel het volgende:
[..]
zou je van veel koffie een serieus vocht tekort kunnen krijgen? Ik ben nog al een koffiedrinker namelijk. Wat is er mis met spa? Behalve het onvermijdelijke gas?
[..]
Inderdaad![]()
Zo was ik laatst eens aan het kijken bij chocolademousse Light.... ammehoela met je light.![]()
Vitalinea chocomousse 72 kcal per bakje, van het weekend op. Mocht van mezelf en het was lekker ookquote:Op maandag 9 juli 2007 11:50 schreef maedel het volgende:
Zo was ik laatst eens aan het kijken bij chocolademousse Light.... ammehoela met je light.![]()
Qua water drinken valt er hier nog wel iets in te halen denk ik. Ik heb zoizo moeite met voldoende drinken.quote:Op maandag 9 juli 2007 11:45 schreef Miss_S het volgende:
[..]
kom je wel aan de 2 liter water per dag?
merk wel dat water erg helpt
verder ziet je eten er inderdaad normaal uit
maar als je hier niet op afvalt zal je dingen moeten gan veranderen
en ik zou niet teveel koffie en spa drinken
en inderdaad ook geen ijs, chocola en die magere vruchtenyoghurt is volgens mij helemaal niet zo mager als ze zeggen
in andere onderzoeken is bewezen dat je niet aankomt van na 8 uur etenquote:Op maandag 9 juli 2007 11:57 schreef loveli het volgende:
Ze hebben een interessant onderzoek gedaan bij muizen. Twee groepen muizen kregen exact evenveel eten. De ene groep werd overdag gevoerd, groep twee kreeg ook 's avonds te eten. Groep 2 kwam 15% meer aan dan groep 1. Vlak voor het slapengaan eten is slecht, er wordt aangeraden na 20 uur niet meer te eten.
Ook eten de meeste mensen 's ochtends weinig, 's middags meer en 's avonds het meest. Als je dat omdraait komt dat beter overeen met je energieverbruik. Uitgebreid ontbijten, goed lunchen en bescheiden dineren schijnt ook beter te zijn voor de lijn.
dan sterf je vroeg aan longkanker ipv aan diabetes, dus doe maar nietquote:
ontbijt als een keizer, lunch als een koning, dineer als een bedelaarquote:Op maandag 9 juli 2007 11:57 schreef loveli het volgende:
Ze hebben een interessant onderzoek gedaan bij muizen. Twee groepen muizen kregen exact evenveel eten. De ene groep werd overdag gevoerd, groep twee kreeg ook 's avonds te eten. Groep 2 kwam 15% meer aan dan groep 1. Vlak voor het slapengaan eten is slecht, er wordt aangeraden na 20 uur niet meer te eten.
Ook eten de meeste mensen 's ochtends weinig, 's middags meer en 's avonds het meest. Als je dat omdraait komt dat beter overeen met je energieverbruik. Uitgebreid ontbijten, goed lunchen en bescheiden dineren schijnt ook beter te zijn voor de lijn.
Kregen de groepen wel evenveel kcal binnen? Viel groep 1 niet van hun stokje? Wat was het verschil in spiermassa?quote:Op maandag 9 juli 2007 11:57 schreef loveli het volgende:
Ik vond het wel aannemelijk dat je spijsvertering 's ochtends harder draait dan 's avonds. Kaas kan je vervangen met 20+, doe ik ook, verschilt qua smaak niet als je het van de markt haalt ofzo. Wij hebben hier een goeie kraam, die laten hun kaas rustig rijpen en de 20+ kaas is heerlijk. Of 20+ smeerkaas vind ik ook erg lekker. Pindakaas met 25% minder vet is ook goed: meervoudig onverzadigde vetten (ook in ongezouten noten) zijn goed tegen hart- en vaatziekten, en er zitten eiwitten in wat goed is voor je spieren. Magere vleeswaren (eet ik zelf niet) kun je ook doen, en je kunt ook om het vet van je kaas te compenseren je broodje versieren met nog wat sla, plakje komkommer of tomaat. Ik zou ivm je spijsvertering 's avonds geen havermout eten, maar eerder een rijstwafel, crackertje of stukje fruit. Gewoon iets lichts, waarop je wel moet kauwen (tegen de honger), maar dat niet veel koolhydraten bevat, want dat verbruik je nauwelijks meer. 's Ochtends en begin van de middag goed vezelrijk eten, geeft een verzadigd gevoelquote:Op maandag 9 juli 2007 11:15 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik eet eigenlijk hetzelfde als "vroeger". Behalve het snaaien dan.
Vanmorgen 2 boterhammen met kaas (wel volvette dus), as we speak 2 boterhammen met kaas, om een uur of 2 een bord havermout, misschien om 4 uur nog iets (weet niet wat, mmisschien wel niks), en dan avondeten. 's avonds om 9 uur nog een keer havermout. Ik weet dat iedereen roept dat dat slecht is (na 20.00u eten), maar ik heb anders honger, en dan doe ik geen oog dicht. Ik kies voor slapen ipv een lege maag.
Ben benieuwd naar die onderzoeken, heb je een linkje?quote:Op maandag 9 juli 2007 11:59 schreef Miss_S het volgende:
[..]
in andere onderzoeken is bewezen dat je niet aankomt van na 8 uur eten
dus zo kan je altijd wel door gaan
ik eet om de 2 tot 3 uur dus zou het niet kloppen als ik van 17.00 tot 24.00 uur niet zou eten
Oh, dat is het merk! Ik had Mona bekeken, maar daar zat nog suiker in.quote:Op maandag 9 juli 2007 11:53 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Vitalinea chocomousse 72 kcal per bakje, van het weekend op. Mocht van mezelf en het was lekker ook![]()
Ik heb inderdaad ook begrepen dat je je kacheltje wat gelijkmatig aan de gang moet houden.quote:Op maandag 9 juli 2007 11:59 schreef Miss_S het volgende:
[..]
in andere onderzoeken is bewezen dat je niet aankomt van na 8 uur eten
dus zo kan je altijd wel door gaan
ik eet om de 2 tot 3 uur dus zou het niet kloppen als ik van 17.00 tot 24.00 uur niet zou eten
Ik zou het iets meer spreiden over de dag. Dus tussen ontbijt en lunch 1 boterham/stuk fruit, lunch 2, tussendoor weer 1/stuk fruit(of cracker/rijstwafel weet ik veel), avondeten zonder toetje, eventueel toetje of stukje fruit nog om 8 uur, of niks. Zuivel na het eten (toetjes) zouden je spijsvertering sterk doen dalen ofzo, en ik eet 's ochtends liever zuivelproducten persoonlijkquote:Op maandag 9 juli 2007 11:43 schreef Lips het volgende:
Even een standaard dag dan
Ontbijt: Brintapap met magere melk en geen zoetstoffen en een kop thee
Lunch: meestal 4 boterhammen met kaas / light zuivelspread / mager vleeswaren
Avondeten: 200 gram gewokte groenten (veel paprika, champignons, lente-ui, spinasie, courgette en aubergine), mager vlees (rundergehakt, kipfilet, biefreepjes) en ongeveer 75 gram zilvervliesrijst of pasta.
Overdag drink ik voornamelijk koffie met een zoetje, water en thee. 's Avonds vaak spa & fruit light ofzo.
Mijn enige handicap (in mijn ogen) is dat ik nogal gek ben op ijs en chocolaMaar heb nu vorige week van mona iets van magere vruchtenyoghurt ofzo gekocht (in zo'n emmertje) en geen ijs.
Mijn eetpatroon is eigenlijk al sinds januari zo en ik blijf dus maar tegen de 65 kg hangen. Ik ben echt niet te dik (ben 1.65 meter) maar mijn 'hierbij voel ik me prettig gewicht' ligt onder de 61 kg (eigenlijk dus op 59)
Edit: ik eet bruinbrood of volkorenbrood, smeer magere boter op brood, gebruik dieetolijfolie om in te bakken
Zoiets als kolen in een kachel gooien en hem vervolgens uitzetten. 't blijft gewoon liggen.quote:Op maandag 9 juli 2007 12:03 schreef loveli het volgende:
Ben benieuwd naar die onderzoeken, heb je een linkje?
Je begrijpt me geloof ik niet goed, als je denkt dat je van 17 tot 24 uur niet meer zou mogen eten. Het gaat er gewoon om dat je niet met een volle maag gaat slapen. Je krijgt dan veel meer binnen dan je nodig hebt om te verbranden en dat sla je op.
Ze kregen exact evenveel voedsel, dus evenveel kcal. Het was geen spiermassa, maar vet.quote:Op maandag 9 juli 2007 12:02 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Kregen de groepen wel evenveel kcal binnen? Viel groep 1 niet van hun stokje? Wat was het verschil in spiermassa?
Het punt is dat fruit een probleem is. Ik heb een (verworven) fructose intolerantie, dus ik eet geen fruit 9en geen suiker). 2 ons groente is geen enkel probleem.quote:Op maandag 9 juli 2007 12:03 schreef -Trinity- het volgende:
Probeer verders netjes aan je 2 ons groente en 2 ons fruit per dag te komen, en meer te bewegen inderdaad. Op stevig tempo wandelen, fietsen, etc.
Het verteren van een stuk vlees duurt 3 uur, maar als je er zuivel bij neemt kan het wel 8 uur duren. De verschillende enzymen die nodig zijn om zuivel en vlees te verteren, werken elkaar tegen.quote:Op maandag 9 juli 2007 12:08 schreef -Trinity- het volgende:
Zuivel na het eten (toetjes) zouden je spijsvertering sterk doen dalen ofzo, en ik eet 's ochtends liever zuivelproducten persoonlijk.
hm.quote:Op maandag 9 juli 2007 12:17 schreef loveli het volgende:
[..]
Het verteren van een stuk vlees duurt 3 uur, maar als je er zuivel bij neemt kan het wel 8 uur duren. De verschillende enzymen die nodig zijn om zuivel en vlees te verteren, werken elkaar tegen.
Zou dat dan ook zo werken als je bijvoorbeeld een biefstukje met roomsaus neemt? Die saus bevat toch ook zuivel?quote:Op maandag 9 juli 2007 12:17 schreef loveli het volgende:
[..]
Het verteren van een stuk vlees duurt 3 uur, maar als je er zuivel bij neemt kan het wel 8 uur duren. De verschillende enzymen die nodig zijn om zuivel en vlees te verteren, werken elkaar tegen.
Ik eet dat dan in de loop van de avond. Of 's middagsquote:Op maandag 9 juli 2007 12:08 schreef -Trinity- het volgende:
Zuivel na het eten (toetjes) zouden je spijsvertering sterk doen dalen ofzo, en ik eet 's ochtends liever zuivelproducten persoonlijk.
Oja, dat was ook zo. Helaas bevat fruit veel vitaminen, en het kan dat een tekort aan bepaalde vitaminen je lijnen remt misschien. Misschien is het te proberen om dan ipv 200 gr groenten en 200 gr fruit 400 gr groenten per dag te eten, en om op andere manieren aan de vezels te komen die fruit levert, vitamine C, foliumzuur (B11), provitamine A, vitamine K en kalium. Ik ben niet zo'n ferm gelover in voedingssupplementen, maar wel in het genoeg binnenkrijgen van stoffen...quote:Op maandag 9 juli 2007 12:11 schreef maedel het volgende:
Het punt is dat fruit een probleem is. Ik heb een (verworven) fructose intolerantie, dus ik eet geen fruit 9en geen suiker). 2 ons groente is geen enkel probleem.
En ja, het 's avonds niet eten, daar wil ik niet vanaf. Ik denk nog steeds dat dat "'s avonds niks eten" ook meer bedoeld is als dat je niet moet gaan zitten snacken 's avonds.
Heb je daar ook een bron voor?quote:Op maandag 9 juli 2007 12:17 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik zou bij het eten sowieso niet voor room kiezen als ik probeer af te vallenquote:Op maandag 9 juli 2007 12:20 schreef poppetje22 het volgende:
Zou dat dan ook zo werken als je bijvoorbeeld een biefstukje met roomsaus neemt? Die saus bevat toch ook zuivel?
Ongeacht of je aan de lijn bentquote:Op maandag 9 juli 2007 12:29 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik zou bij het eten sowieso niet voor room kiezen als ik probeer af te vallen.
Moet zeggen dat ik ook vaak wel rond 11 uur 1 of 2 boterhammen neem of iets van evergreen of sultana. 's middags probeer ik tussendoor iets fruit te eten maar dat vergeet ik nog wel eens mee te nemenquote:Op maandag 9 juli 2007 12:08 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik zou het iets meer spreiden over de dag. Dus tussen ontbijt en lunch 1 boterham/stuk fruit, lunch 2, tussendoor weer 1/stuk fruit(of cracker/rijstwafel weet ik veel), avondeten zonder toetje, eventueel toetje of stukje fruit nog om 8 uur, of niks. Zuivel na het eten (toetjes) zouden je spijsvertering sterk doen dalen ofzo, en ik eet 's ochtends liever zuivelproducten persoonlijk.
Hm, goeie ja, niet snel aan gedacht. Denk dat je dan weer beter 't vlees achterwege kan laten ofzo?quote:Op maandag 9 juli 2007 12:34 schreef poppetje22 het volgende:
Ongeacht of je aan de lijn bentlijkt het me prettig dat je je lijf niet door rottige combinaties tegenwerkt.
En je mag toch best eens iets in elkaar knutselen met bijvoorbeeld demi creme fraiche..
Hmm... ga je lekker uit eten...quote:Op maandag 9 juli 2007 12:46 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Hm, goeie ja, niet snel aan gedacht. Denk dat je dan weer beter 't vlees achterwege kan laten ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |