Kan weerafhankelijk zijn, heb ik zelf ook redelijk sterk. Des te warmer, des te gevoeliger ik word voor eten en misselijkheid erna...quote:Op zondag 8 juli 2007 14:15 schreef Chicolate het volgende:
Ik ben opeens kots- maar dan ook echt kotsmisselijk. Heb vandaag echt niet veel gegeten, maar ga nu al bijna over mn nek van een eenvoudig kauwgompje. He getver, en over een halfuurtje heb ik warm eten (en had daarnet ongelooflijke honger? Kan je beroerd worden van de honger en het gevoel hebben alles eruit te gaan gooien?) Ga denk ik maar even liggen, en kijken of ik nog wel kan drinken ... *neemt een slok* ... nou dat valt ook niet echt lekker![]()
Alcarin, als je weer 75 bent, laat je dan je nieuwe bikini zien?(ben nieuwsgierig wat voor iets je gekocht hebt)
Wat is je BMR? Soort BMI of gewoon een typfout?quote:Op zondag 8 juli 2007 15:23 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Wat betreft afvallen, stoppen & bodemgrenzen: volgens mij zijn die er ook niet. Je zou de theorie aan kunnen hangen dat je BMR steeds daalt naar hoeverre je afvalt en dat je op een gegeven moment het break-even punt bereikt. Ik ben echter in stapjes steeds wat meer kcal gaan eten en val nog steeds (wel veel trager nu) af. Dus dat klopt in elk geval niet helemaal.
Dus als ik de hele dag niets doe, dan verbrand ik 1692 calorieen. Nou, dat is mooi.quote:Op zondag 8 juli 2007 19:54 schreef loveli het volgende:
http://www.bmi-calculator(...)c-bmr-calculator.php
Een tijdje geleden postte ik formules waarmee je dit uit kon rekenen, waaronder een formulie van de WHO. Echter, er zijn natuurlijk meer factoren die je BMR beinvloeden dan je geslacht, lengte, gewicht en leeftijd. Onder andere veel spiermassa of een onderliggende ziekte kunnen je BMR verhogen.quote:Op zondag 8 juli 2007 20:08 schreef Liejannuh het volgende:
Dus als ik de hele dag niets doe, dan verbrand ik 1692 calorieen. Nou, dat is mooi.
Is dit net zo(on)betrouwbaar als de BMI?
Haha.. ik voelde me de hele dag al niet lekkerquote:Op zondag 8 juli 2007 15:14 schreef Chicolate het volgende:
Verklaring gevonden: ik had (onbewust) zo'n ongelooflijke honger, dat ik er extreem moe en misselijk van werd. Moest zelfs gaan liggen en ff slapen. Je kan dus echt ziek van de honger worden. En zo weinig had ik niet eens op. Net gegeten, niet erg veel, maar voel me nu wel zoveel beter en actiever. Weer wat geleerd over mn eigen lichaam![]()
Btw, woksoep van Sonja rocks!(met wat extra ketjap, slap spul anders)
succes met je verslagquote:Op maandag 9 juli 2007 07:09 schreef Viking84 het volgende:
Morgen,
ik zit aan m'n yoghurt met muesli. Zo even douchen en dan zal ik toch echt eens aan m'n verslag moeten werken. Lang genoeg uitgesteld
.
M.a.w. als ik onder dat aantal calorieën blijf zou ik moeten afvallen?quote:Op zondag 8 juli 2007 17:29 schreef teigan het volgende:
BMR is volgens mij je basismetabolisme, wat je dus alleen al nodig hebt om je lijf goed op gang te houden..
roken helpt toch de verbranding? dus klopt wel als je stopt dat je aankomt en als je weer begint je weer afvaltquote:Op maandag 9 juli 2007 08:20 schreef maedel het volgende:
[..]
M.a.w. als ik onder dat aantal calorieën blijf zou ik moeten afvallen?
Hoi trouwens, ik heb een bmi van 26,12, wil graag wat kilo's kwijt. Ben 12 kilo aangekomen na het stoppen met roken. Ik eet nu heel strikt suikerloos om maar niet nog meer aan te komen. Op één of andere manier kom ik elke keer heel veel aan als ik stop met roken. Ik snoep dus niet, en eet eigenlijk heel weinig. Als ik rook vliegen de kilo's er af. Ik wou het nu toch echt volhouden, maar ik raak heel gefrustreerd van het "dikker zijn".
Het streven is die 12 weer kwijt te raken
Ik heb Sonja Bakker willen doen, maar die gebruikt gewoon produkten met suiker en ik heb het idee dat dát nou net bij mij heel slecht is (fructose intolerantie, dus ik eet ook geen fruit). Het zoeken van suikerloze en toch lekkere dingen zonder fruit valt niet mee moet ik zeggen.
Ik was eigenlijk helemaal niet van plan te posten, maar ik las dat over die BMR, dus ik was benieuwd.
En het volgen van dit topic zal zo slecht nog niet zijn denk ik
Dat heb ik begrepen jaquote:Op maandag 9 juli 2007 08:27 schreef Miss_S het volgende:
[..]
roken helpt toch de verbranding? dus klopt wel als je stopt dat je aankomt en als je weer begint je weer afvalt
Ja, ik weet niet, ik denk van wel, maar ik zie daar tegenop eigenlijk.quote:is naar een dietiste gaan misschien niet slim? die heeft misschien wel een goed suikerloos dieet
Hoi Maedelquote:Op maandag 9 juli 2007 08:31 schreef maedel het volgende:
[..]
Dat heb ik begrepen jaMaar men zegt vaak dat het dan een kilo of 3 scheelt, die had ik er best voor over. Maar geen 12
![]()
[..]
Ja, ik weet niet, ik denk van wel, maar ik zie daar tegenop eigenlijk.
Ha Vikingquote:
quote:3 weken per maand at ik wat ik wilde en in de week dat ik naar de diëtiste ging, lette ik wel heel erg op m'n voeding.
[Miss_S modusquote:Op maandag 9 juli 2007 08:46 schreef StefanieV het volgende:
En ik ben er weer een weekend niet en er is weer een nieuw topic
Dit weekend niet zo super gezond, zaterdag was er een trouwfeest met BBQ (hapjes en hoofdschotel) daarna lekker dessert![]()
Gisteren dan kippenblokjes in zoetzure saus gegeten, ook niet zo goed.
Maar de weegschaal stond zondagmorgen wel op 71,9Ik was verbaasd maar het was wel zo
![]()
diëtisten zijn voor mensen die een speciaal dieet nodig hebben en voor mensen die te dom zijn om zelf over hun eet- en beweegpatroon na te denkenquote:Op maandag 9 juli 2007 08:54 schreef Miss_S het volgende:
een dietist zou niets voor mij zijn daar ben ik te eigenwijs voor
maar als je iets speciaals moet hebben lijkt het me wel handig
trouwens zijn niet alle dietisten even goed volgens mij, ik ken er die je liever liga's laten eten dan boterhammen
die verschillende ideeen zijn wel vervelendquote:Op maandag 9 juli 2007 09:01 schreef Viking84 het volgende:
[..]
diëtisten zijn voor mensen die een speciaal dieet nodig hebben en voor mensen die te dom zijn om zelf over hun eet- en beweegpatroon na te denken. Je kunt tegenwoordig zó veel informatie vinden op internet en als je denkt dat een diëtiste je zal helpen om wegwijs te worden in die informatie... forget it: er zijn net zoveel diëtisten met verschillende ideeën over afvallen als er websites zijn met verschillende ideeën
.
ik kan wel goed photoshoppenquote:Op maandag 9 juli 2007 09:06 schreef Viking84 het volgende:
Leuke foto! Ziet er goed uit. En je had geluk dat het een beetje behoorlijk weer was gisteren.
Mooi wit vak ook.
Sure, blame the catquote:Op maandag 9 juli 2007 09:03 schreef Miss_S het volgende:
ik heb trouwens net ontbeten met liga![]()
zag vanmorgen dat de kat de muesli om had gegooit
Weet ik wel, het zal er vlug terug zijnquote:Op maandag 9 juli 2007 08:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
[Miss_S modus] maar meestal zit het er niet direct de volgende dag aan en anders val je die week minder snel af [/Miss_S modus
]
Maar even serieus: ik hoor van meerdere mensen dat het nog wel eens kan helpen om je, na een periode van gezond eten, eens te buiten te gaan aan allerlei lekkernijen. Je lijf wordt dan weer even wakker geschud.
ja ik ga geen muesli van de grond etenquote:Op maandag 9 juli 2007 09:12 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Sure, blame the cat![]()
Maedel: welkom! Helaas gaat het er inderdaad niet zo snel af als je soms zou willen. Maar uiteindelijk komt het vast wel. Wat erg trouwens, om fruit te moeten missen! Ik zou daar echt moeite mee hebben![]()
Ik ga zometeen een weekje op vakantie, en heb besloten het hele afvallen maar even te laten zitten. Het wordt te belangrijk voor me, en dat bevalt me niet. Ik moet (*#$& blij zijn dat ik er al zoveel af heb, in plaats van chagrijnig gaan zitten doen dat het niet meer snel genoeg gaat! Ik ben al mooi zat. Dus, een periode van rust, acceptatie en andere zweverige dingen
![]()
quote:Op maandag 9 juli 2007 09:44 schreef poppetje22 het volgende:
Wanneer is colette eigenlijk terug?
Ze zou dus zo'n beetje nu terug moeten komenquote:Op zondag 17 juni 2007 14:02 schreef conleche het volgende:
Dag allemaal!! Tot over 3 weken.
*conleche gaat in bikini de zon tegemoet.....
Volgens mij is kip in zoetzure saus helemaal niet zo slecht hoor. Ik heb gisteravond nog garnalen in zoetzure saus met noedels en sperzieboontjes gehad, was erg lekker en afvalproof.quote:Op maandag 9 juli 2007 08:46 schreef StefanieV het volgende:
Gisteren dan kippenblokjes in zoetzure saus gegeten, ook niet zo goed.
Kip zelf is waarschijnlijk zo slecht niet, maar ik had kippenblokjes, das kip in een oliebol zoals ik zegquote:Op maandag 9 juli 2007 10:45 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Volgens mij is kip in zoetzure saus helemaal niet zo slecht hoor. Ik heb gisteravond nog garnalen in zoetzure saus met noedels en sperzieboontjes gehad, was erg lekker en afvalproof.
zelf kokenquote:Op maandag 9 juli 2007 10:57 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Iemand een idee wat ik kan eten als je in een hotel zonder keuken zit maar ook weer niet elke dag uit eten wil gaan (want meestal veel kcal)
Brood, fruit, salade?quote:Op maandag 9 juli 2007 10:57 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Iemand een idee wat ik kan eten als je in een hotel zonder keuken zit maar ook weer niet elke dag uit eten wil gaan (want meestal veel kcal)
Ja das inderdaad wat minder gezond.quote:Op maandag 9 juli 2007 10:47 schreef StefanieV het volgende:
[..]
Kip zelf is waarschijnlijk zo slecht niet, maar ik had kippenblokjes, das kip in een oliebol zoals ik zegLekker gefrituurd dus. Het was een nieuwe chinees, dus ik dacht dat ik gewoon kip ging krijgen maar het waren bolletjes dus. Nuja, we zullen zien, heb nog niet op de weegschaal gestaan
Vetcellen hebben wat tijd nodig, dat sowieso. Laat je niet ontmoedigen: de aanhouder wintquote:Op maandag 9 juli 2007 09:05 schreef maedel het volgende:
Ik weet dat suiker voor mij funest is. En ook dat ik meer zou moeten bewegen.
Daar ben ik al wel mee begonnen, maar ik wil natuurlijk gewoon dat die kg's er net zo snel af gaan als dat ze er bij zijn gekomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |