abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51258735

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank de zomer in" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Gesloten topics:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20
21|22|23|24|25|26|27|28|29|30|31|32|33|34|35|36|37|38|39|40
41|42|43|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|57|58|59|60
61|62|63|64|65|66|67|68|69|70|71|72|73|74|75|76|77|78|79|80
81|82|83|84|85|86|87|88|89|90|91

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Na activatie en een eerste update van je gewicht zul je dan in het lijstje verschijnen. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je in geen enkel lijstje.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van de "Slank de lente in"-reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:
Miss_S = Saskia
Thrilled = Kevin
Sylvana = Sylvana
Mordradead = Douwe
Spacehamster = Mira
Conleche = Colette
Mezel = Patricia
Veiligheidsspeldje = Marianne
Tangarine = Maarten
Mini_rulez = Marijke
STING = Thomas

Een paar van onze regulars houden een weblog bij over hun lijnpogingen:
Miss_S
Sylvana

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

Afkomstig van FOK!wiki NL, de Vrije Encyclopedie. "http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Slank"
pi_51258771
Jeej!

Over het bodemgewicht/streefgewicht/einde dieetverhaal: ik vind het eigenlijk best eng dat je zo makkelijk kunt afvallen, want ik weet dat ik mezelf natuurlijk niet objectief zie. De mensen om me heen zijn niet zo van het uiterlijk, dus daar heb ik wat dat betreft ook niet veel aan. Straks word ik te dun
Daarom heb ik mijn streefgewicht ook maar weer mooi 75 gemaakt, ik vind het eigenlijk wel prima zo.
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  Moderator zondag 8 juli 2007 @ 14:04:19 #3
155227 crew  Guppy
dus
pi_51258800
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_51259061
Ik ben opeens kots- maar dan ook echt kotsmisselijk. Heb vandaag echt niet veel gegeten, maar ga nu al bijna over mn nek van een eenvoudig kauwgompje. He getver, en over een halfuurtje heb ik warm eten (en had daarnet ongelooflijke honger? Kan je beroerd worden van de honger en het gevoel hebben alles eruit te gaan gooien?) Ga denk ik maar even liggen, en kijken of ik nog wel kan drinken ... *neemt een slok* ... nou dat valt ook niet echt lekker

Alcarin, als je weer 75 bent, laat je dan je nieuwe bikini zien? (ben nieuwsgierig wat voor iets je gekocht hebt)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_51259094
quote:
Op zondag 8 juli 2007 14:15 schreef Chicolate het volgende:
Ik ben opeens kots- maar dan ook echt kotsmisselijk. Heb vandaag echt niet veel gegeten, maar ga nu al bijna over mn nek van een eenvoudig kauwgompje. He getver, en over een halfuurtje heb ik warm eten (en had daarnet ongelooflijke honger? Kan je beroerd worden van de honger en het gevoel hebben alles eruit te gaan gooien?) Ga denk ik maar even liggen, en kijken of ik nog wel kan drinken ... *neemt een slok* ... nou dat valt ook niet echt lekker

Alcarin, als je weer 75 bent, laat je dan je nieuwe bikini zien? (ben nieuwsgierig wat voor iets je gekocht hebt)
Kan weerafhankelijk zijn, heb ik zelf ook redelijk sterk. Des te warmer, des te gevoeliger ik word voor eten en misselijkheid erna...
pi_51259487
Een hele goeie middag
Ik zie dat ik weer een aflevering van Goede Eieren, Slechte Eieren heb gemist
pi_51260571
Verklaring gevonden: ik had (onbewust) zo'n ongelooflijke honger, dat ik er extreem moe en misselijk van werd. Moest zelfs gaan liggen en ff slapen. Je kan dus echt ziek van de honger worden. En zo weinig had ik niet eens op. Net gegeten, niet erg veel, maar voel me nu wel zoveel beter en actiever. Weer wat geleerd over mn eigen lichaam

Btw, woksoep van Sonja rocks! (met wat extra ketjap, slap spul anders)
pi_51260777
Goedemiddag, wat is het een mooi weertje zeg

Chicolate: dat heb ik ook vaak, als ik honger heb voel ik me erg vervelend. Volgens mij is het m'n suikerspiegel op zo'n moment, een appel eten helpt vaak al een hoop.

Net een paar daagjes gewerkt, dus ook netjes gegeten. En lekker gefietst 3 uur in totaal daarheen & terug. Morgen les 24 van hardlopen, alleen vrijdag ging het helemaal niet van harte helaas.

Wat betreft afvallen, stoppen & bodemgrenzen: volgens mij zijn die er ook niet. Je zou de theorie aan kunnen hangen dat je BMR steeds daalt naar hoeverre je afvalt en dat je op een gegeven moment het break-even punt bereikt. Ik ben echter in stapjes steeds wat meer kcal gaan eten en val nog steeds (wel veel trager nu) af. Dus dat klopt in elk geval niet helemaal.
Wanneer je klaar bent, tja als ik m'n buik bekijk dan ben ik nog lang niet klaar, maar ik vraag me af of dat ooit echt gaat lukken dus dat is niet mijn referentiepunt. Als ik de 60 bereikt heb hoop ik daar een aantal maanden op stabiel te kunnen blijven, misschien verandert er dan nog wat aan de verhoudingen en gaat er alsnog wat van m'n buik af. (hoop ik )
Sommige mensen in m'n omgeving zeggen nu al dat ik er eigenlijk niet meer mee bezig moet zijn, maar ik denk dat ik dan nog wel in m'n oude patroon kan terugvallen, dus ik denk dat ik nu de rest van m'n leven wel bewuster met eten om zal proberen te gaan dan voorheen.
Het mooi kotsende meisje.
  zondag 8 juli 2007 @ 15:28:04 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51260886
Ja, zeker een mooi weertje! Net een stuk gewandeld, door het park, over een begraafplaats (zo heerlijk rustgevend!) en een ijsje gehaald . Heb nog wat Malibu over en dat drink ik nog even op en dan is het morgen weer uit met de pret .
Niet meer actief op Fok!
pi_51263893
quote:
Op zondag 8 juli 2007 15:23 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

Wat betreft afvallen, stoppen & bodemgrenzen: volgens mij zijn die er ook niet. Je zou de theorie aan kunnen hangen dat je BMR steeds daalt naar hoeverre je afvalt en dat je op een gegeven moment het break-even punt bereikt. Ik ben echter in stapjes steeds wat meer kcal gaan eten en val nog steeds (wel veel trager nu) af. Dus dat klopt in elk geval niet helemaal.
Wat is je BMR? Soort BMI of gewoon een typfout?
pi_51263973
BMR is volgens mij je basismetabolisme, wat je dus alleen al nodig hebt om je lijf goed op gang te houden..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Vis een optie? zondag 8 juli 2007 @ 19:54:19 #12
70532 loveli
N
  zondag 8 juli 2007 @ 20:08:22 #13
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_51268337
quote:
Dus als ik de hele dag niets doe, dan verbrand ik 1692 calorieen. Nou, dat is mooi.
Is dit net zo(on)betrouwbaar als de BMI?
pi_51268917
quote:
Op zondag 8 juli 2007 20:08 schreef Liejannuh het volgende:

Dus als ik de hele dag niets doe, dan verbrand ik 1692 calorieen. Nou, dat is mooi.
Is dit net zo(on)betrouwbaar als de BMI?
Een tijdje geleden postte ik formules waarmee je dit uit kon rekenen, waaronder een formulie van de WHO. Echter, er zijn natuurlijk meer factoren die je BMR beinvloeden dan je geslacht, lengte, gewicht en leeftijd. Onder andere veel spiermassa of een onderliggende ziekte kunnen je BMR verhogen.

Dus ja, net zoals BMI een richtlijn, geen star getal dat voor iedereen geldt, maar de marge zal net als bij BMI niet drastisch zijn ten opzichte van wat die formule aangeeft.
pi_51270497
quote:
Op zondag 8 juli 2007 15:14 schreef Chicolate het volgende:
Verklaring gevonden: ik had (onbewust) zo'n ongelooflijke honger, dat ik er extreem moe en misselijk van werd. Moest zelfs gaan liggen en ff slapen. Je kan dus echt ziek van de honger worden. En zo weinig had ik niet eens op. Net gegeten, niet erg veel, maar voel me nu wel zoveel beter en actiever. Weer wat geleerd over mn eigen lichaam

Btw, woksoep van Sonja rocks! (met wat extra ketjap, slap spul anders)
Haha.. ik voelde me de hele dag al niet lekker
heel veel geslapen en zo
maar nu ik eindelijk wat gegeten had vandaag moet ik opeens niet meer braken

ik weeg nu 66 in de avond.. jeej
pi_51274206
ik ben er ook weer of jullie het nu leuk vinden of niet
pi_51274348
en daar gaan we weer.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 9 juli 2007 @ 07:09:01 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51280827
Morgen ,

ik zit aan m'n yoghurt met muesli. Zo even douchen en dan zal ik toch echt eens aan m'n verslag moeten werken . Lang genoeg uitgesteld .
Niet meer actief op Fok!
pi_51280908
quote:
Op maandag 9 juli 2007 07:09 schreef Viking84 het volgende:
Morgen ,

ik zit aan m'n yoghurt met muesli. Zo even douchen en dan zal ik toch echt eens aan m'n verslag moeten werken . Lang genoeg uitgesteld .
succes met je verslag
ik lig nog in bed eigenlijk weet nog niet wat ik wil aan ontbijten
  maandag 9 juli 2007 @ 08:20:20 #20
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_51281131
quote:
Op zondag 8 juli 2007 17:29 schreef teigan het volgende:
BMR is volgens mij je basismetabolisme, wat je dus alleen al nodig hebt om je lijf goed op gang te houden..
M.a.w. als ik onder dat aantal calorieën blijf zou ik moeten afvallen?

Hoi trouwens, ik heb een bmi van 26,12, wil graag wat kilo's kwijt. Ben 12 kilo aangekomen na het stoppen met roken. Ik eet nu heel strikt suikerloos om maar niet nog meer aan te komen. Op één of andere manier kom ik elke keer heel veel aan als ik stop met roken. Ik snoep dus niet, en eet eigenlijk heel weinig. Als ik rook vliegen de kilo's er af. Ik wou het nu toch echt volhouden, maar ik raak heel gefrustreerd van het "dikker zijn".
Het streven is die 12 weer kwijt te raken

Ik heb Sonja Bakker willen doen, maar die gebruikt gewoon produkten met suiker en ik heb het idee dat dát nou net bij mij heel slecht is (fructose intolerantie, dus ik eet ook geen fruit). Het zoeken van suikerloze en toch lekkere dingen zonder fruit valt niet mee moet ik zeggen.

Ik was eigenlijk helemaal niet van plan te posten, maar ik las dat over die BMR, dus ik was benieuwd.
En het volgen van dit topic zal zo slecht nog niet zijn denk ik
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_51281190
quote:
Op maandag 9 juli 2007 08:20 schreef maedel het volgende:

[..]

M.a.w. als ik onder dat aantal calorieën blijf zou ik moeten afvallen?

Hoi trouwens, ik heb een bmi van 26,12, wil graag wat kilo's kwijt. Ben 12 kilo aangekomen na het stoppen met roken. Ik eet nu heel strikt suikerloos om maar niet nog meer aan te komen. Op één of andere manier kom ik elke keer heel veel aan als ik stop met roken. Ik snoep dus niet, en eet eigenlijk heel weinig. Als ik rook vliegen de kilo's er af. Ik wou het nu toch echt volhouden, maar ik raak heel gefrustreerd van het "dikker zijn".
Het streven is die 12 weer kwijt te raken

Ik heb Sonja Bakker willen doen, maar die gebruikt gewoon produkten met suiker en ik heb het idee dat dát nou net bij mij heel slecht is (fructose intolerantie, dus ik eet ook geen fruit). Het zoeken van suikerloze en toch lekkere dingen zonder fruit valt niet mee moet ik zeggen.

Ik was eigenlijk helemaal niet van plan te posten, maar ik las dat over die BMR, dus ik was benieuwd.
En het volgen van dit topic zal zo slecht nog niet zijn denk ik
roken helpt toch de verbranding? dus klopt wel als je stopt dat je aankomt en als je weer begint je weer afvalt

is naar een dietiste gaan misschien niet slim? die heeft misschien wel een goed suikerloos dieet
  maandag 9 juli 2007 @ 08:31:29 #22
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_51281222
quote:
Op maandag 9 juli 2007 08:27 schreef Miss_S het volgende:

[..]

roken helpt toch de verbranding? dus klopt wel als je stopt dat je aankomt en als je weer begint je weer afvalt
Dat heb ik begrepen ja Maar men zegt vaak dat het dan een kilo of 3 scheelt, die had ik er best voor over. Maar geen 12
quote:
is naar een dietiste gaan misschien niet slim? die heeft misschien wel een goed suikerloos dieet
Ja, ik weet niet, ik denk van wel, maar ik zie daar tegenop eigenlijk.
  maandag 9 juli 2007 @ 08:45:53 #23
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51281363
quote:
Op maandag 9 juli 2007 08:31 schreef maedel het volgende:

[..]

Dat heb ik begrepen ja Maar men zegt vaak dat het dan een kilo of 3 scheelt, die had ik er best voor over. Maar geen 12
[..]

Ja, ik weet niet, ik denk van wel, maar ik zie daar tegenop eigenlijk.
Hoi Maedel .

Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet om naar een diëtiste te gaan. Ik ging zelf ook naar een diëtiste en ik voelde me ontzettend gecontroleerd en mijn bezoekjes aan haar hadden juist een averechts effect: 3 weken per maand at ik wat ik wilde en in de week dat ik naar de diëtiste ging, lette ik wel heel erg op m'n voeding. Toen ik eenmaal gestopt was bij de diëtiste ging het ineens een stuk beter en ben ik op eigen houtje 10 kilo kwijtgeraakt. Je moet je 'gewoon' realiseren dat jij degene bent die ervoor moet zorgen dat de kilo's eraf gaan, niet de diëtiste .

Maar verder hoef je er niet tegenop te zien, hoor . Zo'n man / vrouw krijgt jaarlijks zoveel mensen zoals jij over de vloer .
Niet meer actief op Fok!
pi_51281377
En ik ben er weer een weekend niet en er is weer een nieuw topic

Dit weekend niet zo super gezond, zaterdag was er een trouwfeest met BBQ (hapjes en hoofdschotel) daarna lekker dessert

Gisteren dan kippenblokjes in zoetzure saus gegeten, ook niet zo goed.

Maar de weegschaal stond zondagmorgen wel op 71,9 Ik was verbaasd maar het was wel zo
  maandag 9 juli 2007 @ 08:53:22 #25
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_51281479
quote:
Op maandag 9 juli 2007 08:45 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hoi Maedel .
Ha Viking
quote:
3 weken per maand at ik wat ik wilde en in de week dat ik naar de diëtiste ging, lette ik wel heel erg op m'n voeding.
, ja dat heb ik dan helemaal niet. Ik ben echt heel gedisciplineerd tot op het belachelijke af...
En daarom vind ik het ook zo zuur dat ik geen gram afval. Ik heb echt al in weken/maanden geen koekje/snoepje/lekker puddinkje/taart/ o.i.d. gehad...
Over anderhalve week ga ik naar italië en ik ben heel erg gek op ijs. Ik heb dus ook de deal (met mezelf en met mevr. Maedel) dat ik gewoon lekker eet op vakantie. Dus daar ben ik dan ook al weer bang voor...

Misschien moet ik toch eens naar de dietiste. Maar eigenlijk kan ik nog veel proberen. Meer drinken, meer bewegen. Maar dat vind ik dan weer wél lastig
pi_51281493
een dietist zou niets voor mij zijn daar ben ik te eigenwijs voor
maar als je iets speciaals moet hebben lijkt het me wel handig

trouwens zijn niet alle dietisten even goed volgens mij, ik ken er die je liever liga's laten eten dan boterhammen
  maandag 9 juli 2007 @ 08:58:55 #27
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51281535
quote:
Op maandag 9 juli 2007 08:46 schreef StefanieV het volgende:
En ik ben er weer een weekend niet en er is weer een nieuw topic

Dit weekend niet zo super gezond, zaterdag was er een trouwfeest met BBQ (hapjes en hoofdschotel) daarna lekker dessert

Maar de weegschaal stond zondagmorgen wel op 71,9 Ik was verbaasd maar het was wel zo
[Miss_S modus ] maar meestal zit het er niet direct de volgende dag aan en anders val je die week minder snel af [/Miss_S modus ]

Maar even serieus: ik hoor van meerdere mensen dat het nog wel eens kan helpen om je, na een periode van gezond eten, eens te buiten te gaan aan allerlei lekkernijen. Je lijf wordt dan weer even wakker geschud .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 9 juli 2007 @ 09:01:00 #28
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51281562
quote:
Op maandag 9 juli 2007 08:54 schreef Miss_S het volgende:
een dietist zou niets voor mij zijn daar ben ik te eigenwijs voor
maar als je iets speciaals moet hebben lijkt het me wel handig

trouwens zijn niet alle dietisten even goed volgens mij, ik ken er die je liever liga's laten eten dan boterhammen
diëtisten zijn voor mensen die een speciaal dieet nodig hebben en voor mensen die te dom zijn om zelf over hun eet- en beweegpatroon na te denken . Je kunt tegenwoordig zó veel informatie vinden op internet en als je denkt dat een diëtiste je zal helpen om wegwijs te worden in die informatie... forget it: er zijn net zoveel diëtisten met verschillende ideeën over afvallen als er websites zijn met verschillende ideeën .
Niet meer actief op Fok!
pi_51281587
quote:
Op maandag 9 juli 2007 09:01 schreef Viking84 het volgende:

[..]

diëtisten zijn voor mensen die een speciaal dieet nodig hebben en voor mensen die te dom zijn om zelf over hun eet- en beweegpatroon na te denken . Je kunt tegenwoordig zó veel informatie vinden op internet en als je denkt dat een diëtiste je zal helpen om wegwijs te worden in die informatie... forget it: er zijn net zoveel diëtisten met verschillende ideeën over afvallen als er websites zijn met verschillende ideeën .
die verschillende ideeen zijn wel vervelend
de ene site zegt dit en de andere dat
daarom moet je gewoon kijken wat voor jouw lichaam werkt

ik heb trouwens net ontbeten met liga
zag vanmorgen dat de kat de muesli om had gegooit

mijn nieuwe jurkje, en foto van het feest gister:
  maandag 9 juli 2007 @ 09:05:12 #30
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_51281603
ja, als ik heel eerlijk ben, denk ik dat ik net zo veel weet als zo'n diëtiste
Of in ieder gevaldat ik het op kan zoeken

Ik weet dat suiker voor mij funest is. En ook dat ik meer zou moeten bewegen.
Daar ben ik al wel mee begonnen, maar ik wil natuurlijk gewoon dat die kg's er net zo snel af gaan als dat ze er bij zijn gekomen.
  maandag 9 juli 2007 @ 09:06:04 #31
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51281612
Leuke foto! Ziet er goed uit. En je had geluk dat het een beetje behoorlijk weer was gisteren .
Mooi wit vak ook .
Niet meer actief op Fok!
pi_51281650
quote:
Op maandag 9 juli 2007 09:06 schreef Viking84 het volgende:
Leuke foto! Ziet er goed uit. En je had geluk dat het een beetje behoorlijk weer was gisteren .
Mooi wit vak ook .
ik kan wel goed photoshoppen
en in het begin had ik het wel koud maar toen kwam de zon gelukkig
pi_51281704
quote:
Op maandag 9 juli 2007 09:03 schreef Miss_S het volgende:
ik heb trouwens net ontbeten met liga
zag vanmorgen dat de kat de muesli om had gegooit
Sure, blame the cat

Maedel: welkom! Helaas gaat het er inderdaad niet zo snel af als je soms zou willen. Maar uiteindelijk komt het vast wel. Wat erg trouwens, om fruit te moeten missen! Ik zou daar echt moeite mee hebben

Ik ga zometeen een weekje op vakantie, en heb besloten het hele afvallen maar even te laten zitten. Het wordt te belangrijk voor me, en dat bevalt me niet. Ik moet (*#$& blij zijn dat ik er al zoveel af heb, in plaats van chagrijnig gaan zitten doen dat het niet meer snel genoeg gaat! Ik ben al mooi zat . Dus, een periode van rust, acceptatie en andere zweverige dingen
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_51281758
quote:
Op maandag 9 juli 2007 08:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

[Miss_S modus ] maar meestal zit het er niet direct de volgende dag aan en anders val je die week minder snel af [/Miss_S modus ]

Maar even serieus: ik hoor van meerdere mensen dat het nog wel eens kan helpen om je, na een periode van gezond eten, eens te buiten te gaan aan allerlei lekkernijen. Je lijf wordt dan weer even wakker geschud .
Weet ik wel, het zal er vlug terug zijn

En allerlei lekkernijen zijn lekker, ik kan niet zonder, dus af en toe gebeurt het dat ik goed zondig
pi_51282186
Maedel welkom!! Ik hoop dat je snel wat kilo's kwijtraakt, wat dit is zo demotiverend!!

Gisteren voor het eerst op mn nieuwe schoenen hardgelopen.. maar mn knieen doen nog steeds zeer Denk toch niet lang genoeg bijgekomen..
pi_51282195
quote:
Op maandag 9 juli 2007 09:12 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Sure, blame the cat

Maedel: welkom! Helaas gaat het er inderdaad niet zo snel af als je soms zou willen. Maar uiteindelijk komt het vast wel. Wat erg trouwens, om fruit te moeten missen! Ik zou daar echt moeite mee hebben

Ik ga zometeen een weekje op vakantie, en heb besloten het hele afvallen maar even te laten zitten. Het wordt te belangrijk voor me, en dat bevalt me niet. Ik moet (*#$& blij zijn dat ik er al zoveel af heb, in plaats van chagrijnig gaan zitten doen dat het niet meer snel genoeg gaat! Ik ben al mooi zat . Dus, een periode van rust, acceptatie en andere zweverige dingen
ja ik ga geen muesli van de grond eten

straks om 10 uur appeltaart
ik ga zaterdag op vakantie en ga dan wel opletten nog met eten maar niet met drank
pi_51282240
Wanneer is colette eigenlijk terug?
  maandag 9 juli 2007 @ 09:52:24 #38
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51282379
quote:
Op maandag 9 juli 2007 09:44 schreef poppetje22 het volgende:
Wanneer is colette eigenlijk terug?
quote:
Op zondag 17 juni 2007 14:02 schreef conleche het volgende:
Dag allemaal!! Tot over 3 weken.

*conleche gaat in bikini de zon tegemoet.....
Ze zou dus zo'n beetje nu terug moeten komen . Wb Colette! . Leuke vakantie gehad? .
Niet meer actief op Fok!
pi_51282958
net lekker appeltaartje op
pi_51283351
Goedemorgen!

Vanochtend heerlijk hardgelopen! Het was wel zwaar eigenlijk, 10 & 20 minuten met 1 minuut rust tussendoor ik liep gemiddeld 10,6 km/h dus dat lijkt me een prima tempo om vol te houden.
Gisteren fietste ik naar huis en zag dat de AH nog open was. Heb heel even getwijfeld nog wat lekkers te halen en daarna gelukkig doorgefietst
Moet helaas wel weer een beetje beginnen met studeren voor hertentamen da's dan weer wel minder. Gelukkig is het weer niet al te positief dus dan hoef ik niet zo veel naar buiten
pi_51283597
Ben er ook weer eens. Afvaltechnisch heb ik geen idee hoe ik ervoor sta, omdat de weegschaal van mijn ouders analoog is en niet gelijk loopt met mijn eigen (waar ik 200km van verwijderd ben). Op zich gaat het qua eten wel aardig goed. Mijn moeder heeft een boek van Sonja Bakker gekocht, ze volgt het dieet niet (ze vindt het eten ook te karig), maar maakt nu wel regelmatig een recept uit het boek. Zo hebben we in elk geval 'verantwoord' avondeten. De gerechten achterin het boek zijn lekker!
quote:
Op maandag 9 juli 2007 08:46 schreef StefanieV het volgende:

Volgens mij is kip in zoetzure saus helemaal niet zo slecht hoor. Ik heb gisteravond nog garnalen in zoetzure saus met noedels en sperzieboontjes gehad, was erg lekker en afvalproof.

@ Miss_S: Leuke jurk
pi_51283658
quote:
Op maandag 9 juli 2007 10:45 schreef Plukie86 het volgende:
[..]

Volgens mij is kip in zoetzure saus helemaal niet zo slecht hoor. Ik heb gisteravond nog garnalen in zoetzure saus met noedels en sperzieboontjes gehad, was erg lekker en afvalproof.
Kip zelf is waarschijnlijk zo slecht niet, maar ik had kippenblokjes, das kip in een oliebol zoals ik zeg Lekker gefrituurd dus. Het was een nieuwe chinees, dus ik dacht dat ik gewoon kip ging krijgen maar het waren bolletjes dus. Nuja, we zullen zien, heb nog niet op de weegschaal gestaan
pi_51283717
quote:
Op maandag 9 juli 2007 10:45 schreef Plukie86 het volgende:

@ Miss_S: Leuke jurk
dankjewel
pi_51283931
Iemand een idee wat ik kan eten als je in een hotel zonder keuken zit maar ook weer niet elke dag uit eten wil gaan (want meestal veel kcal )
pi_51283991
quote:
Op maandag 9 juli 2007 10:57 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Iemand een idee wat ik kan eten als je in een hotel zonder keuken zit maar ook weer niet elke dag uit eten wil gaan (want meestal veel kcal )
zelf koken
kip, salade net wat je lekker vind
pi_51283998
quote:
Op maandag 9 juli 2007 10:57 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Brood, fruit, salade?
Je mag vast geen campinggasstelletje meenemen maar als het wel kan zou je een eenpittertje kunnen meenemen?

(Ben gewend aan kamperen en doe het altijd op die manier op vakantie )
pi_51284026
quote:
Op maandag 9 juli 2007 10:47 schreef StefanieV het volgende:

[..]

Kip zelf is waarschijnlijk zo slecht niet, maar ik had kippenblokjes, das kip in een oliebol zoals ik zeg Lekker gefrituurd dus. Het was een nieuwe chinees, dus ik dacht dat ik gewoon kip ging krijgen maar het waren bolletjes dus. Nuja, we zullen zien, heb nog niet op de weegschaal gestaan
Ja das inderdaad wat minder gezond. Toch zie je zoiets echt niet direct op de weegschaal terug, zoals Viking ook al zei. Dus niet te druk om maken en weer gewoon verder gaan met gezond doen en bewegen.
pi_51284067
quote:
Op maandag 9 juli 2007 09:05 schreef maedel het volgende:
Ik weet dat suiker voor mij funest is. En ook dat ik meer zou moeten bewegen.
Daar ben ik al wel mee begonnen, maar ik wil natuurlijk gewoon dat die kg's er net zo snel af gaan als dat ze er bij zijn gekomen.
Vetcellen hebben wat tijd nodig, dat sowieso. Laat je niet ontmoedigen: de aanhouder wint . Eet je verder wel genoeg? Als je van het eten van normale porties 'crasht' naar een veel lager aantal kcal, schrikt je lichaam, en gaat juist dingen bewaren. Je kunt dus beter geleidelijk aan je gewoontes veranderen dan radicale veranderingen, want daarmee werk je sneller een jojo-effect in de hand. Misschien ouwe koek voor je hoor .

Hoe lukt het meer bewegen? Ik merk bij mezelf dat ik daar gedisciplineerder in ben dan een voedingsschema aanhouden, en dat mijn lichaam het ook meer is gaan tonen (strakker, gespierder, gevormder) dan wanneer ik lijn zonder training.
pi_51284070
He goeiemorgen allemaal

Ik ben dr ook alweer een paar uur uit, spullen inpakken voor de vakantie. Komt nu allemaal heel dichtbij, morgenochtend vroeg vertrek ik alweer. Dus nu nog even een hele berg kleren strijken, de laatste dingen kopen (waar is mn deo gebleven? Oh die is op en ligt in de prullenbak) en voor de laatste keer thuis douchen.

Vandaag WEL gezond eten ... gisteren weer mislukt, verveelde me weer te erg en had echt niets beters te doen. Zelfs al 1 van mn vakantieboeken uitgelezen . Ben toe aan vakantie

Maedel: Welkom Ik ga je nu niet veel zien, maar hoop echt dat het er af gaat vliegen. Kan je maar 1 tip geven, veel sporten ... (en kan je wel tegen zoetstoffen of druivensuikers? Je hersens werken op glucose en het is wel lekker om iets van dextro te nemen voor het sporten) ... en soms werkt het om je lichaam te laten 'schrikken' door even ongezond te eten ... bij mij vliegt er dan zo een kilo af xD
pi_51284089
Zal ik doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')