quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:53 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Sterkte Sylvana, klote om te horen allemaal.
Thnxquote:
Grappig: even zwaar (ongeveer) en even lang, en jij vindt jezelf dik en ik mezelf dun. Maar 6 kilo in korte tijd, dan kan er inderdaad iets aan je eetpatroon mankeren. Of komt het door de antidepressiva? Tsja dat lijkt me moeilijk. Kan je wel zonder die medicijnen dan? Omdat je daarmee gestopt bent om je gewicht?quote:Op woensdag 11 juli 2007 11:36 schreef Lips het volgende:
ik ben 1.65 meter met tegen de 65 kg aan.
Mijn BMI is opzich in orde, maar mijn huisarts heeft mij in het afgelopen half jaar 6 kg zwaarder zien worden. Die 6 kg zijn dus ook op m'n buik gaan zitten. Zij vindt het, net als ik, niet normaal
Natuurlijk is het goed om af te vallen. Maar als het slikken van antidepressiva afhangt van je gewicht, moet je misschien meer aan je binnenkant gaan werken dan aan je buitenkant. Een obsessie wil je niet, en niet zelfverzekerd zijn vanwege een cijfertje dat de weegschaal aangeeft ook niet. Dus misschien kun je beter werken aan het gevoel van ongelukkigheid dan aan je gewicht. Zou een tegenvaller zijn als je eenmaal slank bent, en blijkt dat je je nog steeds ongelukkig voelt...quote:Op woensdag 11 juli 2007 11:23 schreef Lips het volgende:
@ Plukie86 en motorbloempje:
Ik heb het hier een tijdje geleden al met de huisarts over gehad en zij is zelf begonnen over een dietist. Met haar heb ik de afspraak gemaakt dat ik daar voor terug kom als ik het niet meer trek.
Het is dus iets wat al rolt. Ik ben ook onder andere met mijn antidepressieva gestopt omdat mijn kleren leken te krimpen (natuurlijk ook allemaal netjes in overleg). Mijn huisarts weet dus al wat er speelt en weet ook dat ik hier ongelukkig van word.
Even kommaneukenquote:Op woensdag 11 juli 2007 11:57 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Grappig: even zwaar (ongeveer) en even lang, en jij vindt jezelf dik en ik mezelf dun. Maar 6 kilo in korte tijd, dan kan er inderdaad iets aan je eetpatroon mankeren. Of komt het door de antidepressiva? Tsja dat lijkt me moeilijk. Kan je wel zonder die medicijnen dan? Omdat je daarmee gestopt bent om je gewicht?
Zou wel moeten kunnen ja....quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:49 schreef Plukie86 het volgende:
@ Lips: De oorzaak van die 5 kilo overgewicht is dus de AD, waardoor je meer ging eten omdat je honger had. Nu ben je daarmee gestopt, moet je daarom dan naar een dietist? Ik wil je niet bekritiseren hoor, maar op basis van je verhaal hier lijkt het mij een beetje onzinnig om naar een dietist verwezen te willen worden, terwijl je vijf kilo er met wat gezond eten en sporten (endorfinen maken je blij) ook best af moeten krijgen, toch?
Zonder je eetpatroon te hebben gezien durf ik natuurlijk niet te beweren dat je ongezond eet. Wel klote voor je dat je alleen maar meer aankomt in plaats van afvalt, de oorzaak daarvoor zou ik zo ook niet weten aangezien je dus wel gezond eet en sportte. Maar 6 weken sporten is niet lang, je zou misschien spieren hebben kunnen gekregen waardoor je zwaarder werd. Je vetprecentage was echter ook gestegen, maar daar wil ik nog wel bij opmerken dat die metingen over het algemeen nog al eens kunnen verschillen, vooral als ze door verschillende personen gedaan zijn. Enfin, je kunt altijd een dietist (of ons natuurlijk, door het hier te postenquote:Op woensdag 11 juli 2007 15:00 schreef Lips het volgende:
Zou wel moeten kunnen ja....
Maar zoals ik al eerder schreef eet ik heel gezond. Ik eet eigenlijk bijna compleet volgens voedingscentrum voorschriften. Ik ben nu al 2 of 3 maanden heel druk met m'n voeding bezig en ben alleen nog maar eens een kilo aangekomen ipv afgevallen.
Sporten heb ik vorig jaar een tijdje gedaan. Na 6 weken sporten (en dus ondertussen ook gewoon gezond eten) ben ik toen 1,5 kg aangekomen (waarbij mijn vetpercentage ook iets was gestegen).
Denk dus niet dat ik er niks aan doe en dat dit een bevlieging is van de laatste week!
Ik denk dat ik wel een beetje kan begrijpen hoe je je voelt, ook al ben je niet dik (ik ook niet), dan kun je je wel dik voelen en ontevreden zijn met je lijf. Mijn buik is ook mijn probleemzone, en die belemmert me soms in mijn gedrag (dwz zitten, in bikini lopen, enz).quote:Je geeft aan dat je me niet wil bekritiseren (wat ik absoluut ook niet wil beweren) maar ik hoop dat je ook begrijpt dat ik me niet meer wil verdedigen. Tuurlijk zijn er mensen die meer overgewicht hebben, meer hebben geprobeerd, een moord zouden doen voor m'n gewicht etc. maar dat ben ik niet.
Denk je even in dat je in 6 maanden tijd opeens 10% van je orginele gewicht extra erbij krijgt op je buik....
hoop dat je dan snapt hoe ik me voel.
Ben nu ook al 1,5 week heel precies aan het bijhouden wat ik eet. Dit zodat ik daarmee dan ook naar de huisarts en eventueel naar de dietist kan gaan.quote:Even een standaard dag dan
Ontbijt: Brintapap met magere melk en geen zoetstoffen en een kop thee
Lunch: meestal 4 boterhammen met kaas / light zuivelspread / mager vleeswaren
Avondeten: 200 gram gewokte groenten (veel paprika, champignons, lente-ui, spinasie, courgette en aubergine), mager vlees (rundergehakt, kipfilet, biefreepjes) en ongeveer 75 gram zilvervliesrijst of pasta.
Overdag drink ik voornamelijk koffie met een zoetje, water en thee. 's Avonds vaak spa & fruit light ofzo.
Mijn enige handicap (in mijn ogen) is dat ik nogal gek ben op ijs en chocola Maar heb nu vorige week van mona iets van magere vruchtenyoghurt ofzo gekocht (in zo'n emmertje) en geen ijs.
Mijn eetpatroon is eigenlijk al sinds januari zo en ik blijf dus maar tegen de 65 kg hangen. Ik ben echt niet te dik (ben 1.65 meter) maar mijn 'hierbij voel ik me prettig gewicht' ligt onder de 61 kg (eigenlijk dus op 59)
Edit: ik eet bruinbrood of volkorenbrood, smeer magere boter op brood, gebruik dieetolijfolie om in te bakken
Geef dan eens een dag uit die 1,5 week.quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:13 schreef Lips het volgende:
Ik had 't al een keer gepost, maar doe 'm gewoon in de herhaling
[..]
Ben nu ook al 1,5 week heel precies aan het bijhouden wat ik eet. Dit zodat ik daarmee dan ook naar de huisarts en eventueel naar de dietist kan gaan.
Klopt, daar had ik het over dat dat mijn zwakte is. Dus daar kijk ik heel erg mee uit. Maar ik sla even m'n boekje open bij..... oh, afgelopen vrijdag. Mijn vrije dag voor het weekend!quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:32 schreef omearos het volgende:
[..]
Geef dan eens een dag uit die 1,5 week.
In je overzicht staat niks verkeerds, maar vervolgens heb je het over chocola, ijs en yoghurt, wat allemaal niet in je overzicht stond.
Ik heb heel bewust niet een 'perfecte' dag uitgezocht maar er gewoon 1 geprikt.quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:05 schreef omearos het volgende:
ziet er goed uit, hooguit dat er fruit mist en je inderdaad weinig drinkt (alcohol telt niet mee geloof ik)
het is ikea dus tuurlijk flikkerde het steeds in elkaarquote:Op woensdag 11 juli 2007 07:51 schreef Isabeau het volgende:
Ik hoop dat de hele flikkerse bende steeds instort, kan je heerlijk van gaan zweten
ook goedemorgen
ja joh in je eentje alle kasten in elkaar zetten is geen zwaar werkquote:Op woensdag 11 juli 2007 16:38 schreef motorbloempje het volgende:
een ikea kast in elkaar zetten zware arbeid..
sorry, moest even lachen![]()
ik gaf gewoon een reacties op isa en meteen ff erbij melden dat ik ikea spul niet geweldig vindquote:Op woensdag 11 juli 2007 16:45 schreef -Trinity- het volgende:
Het is echt niet zo dat elke keer als naar beneden loopt om wat te pakken, en elke keer als je het knopje van de Senseo indrukt of elke keer als je bukt om iets op te rapen, die handeling het waard is om te vermelden (in dit topic) in verband met het aantal kilocalorieën dat je nu weer hebt verbrand, maar dat is mijn humble opinion.
veel water drinken ook als de wc boven zit en je elke keer als je naar de wc moet de trap op moetquote:Op woensdag 11 juli 2007 16:46 schreef Lips het volgende:
Het op en neer fietsen naar de bouwmarkt voor de extra schroefjes is ook wel goed voor je
Mijn huis is gelijkvloersquote:Op woensdag 11 juli 2007 16:50 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
veel water drinken ook als de wc boven zit en je elke keer als je naar de wc moet de trap op moet![]()
nee, want ik ga toch niet hardlopen als ik last heb van blessuresquote:Op donderdag 12 juli 2007 08:28 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Heb je nou nog geen goede schoenen gekocht viking?<-- is niet nodig want je voelt het vanzelf al wel
![]()
quote:Op donderdag 12 juli 2007 08:26 schreef Lienekien het volgende:
Zwemmen, is dat een optie?
Als ze er zelfs met gewoon wandelen last van heeft, dan helpen goede schoenen niet meer hoor! Dan moet je het eerst laten genezen!quote:Op donderdag 12 juli 2007 08:28 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Heb je nou nog geen goede schoenen gekocht viking?<-- is niet nodig want je voelt het vanzelf al wel
![]()
Ja, dat klinkt behoorlijk stom, ja. Ga maar eens 40 baantjes trekken in 35 minuten. En kom dan nog maar eens terug.quote:Op donderdag 12 juli 2007 08:55 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Badderen in subtropisch zwembad =.
Baantjes trekken =.
Bovendien, en dat klinkt vast heel stom, vind ik zwemmen niet een echte sport![]()
.
Dat snap ik wel.quote:Op donderdag 12 juli 2007 08:54 schreef Viking84 het volgende:
nee, want ik ga toch niet hardlopen als ik last heb van blessures.
ik stop er niet totaal mee. Ik stop ermee tot het over is.quote:Op donderdag 12 juli 2007 09:10 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Dat snap ik wel.
Maar ik snap niet dat je er door de blessure nu er totaal mee zou gaan stoppen.
Tis veel te leuk![]()
Punt blijft: nieuw schoeiselquote:Op donderdag 12 juli 2007 09:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik stop er niet totaal mee. Ik stop ermee tot het over is.
En als ik toch doorga, blijf ik altijd last houden van m'n blessures.
nieuw schoeisel komt als ik weer ga hardlopen.quote:Op donderdag 12 juli 2007 09:20 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Punt blijft: nieuw schoeisel![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |