Hahaha vond deze juist geniaal omdat hij zo slecht is, heb er aardig om moeten lachenquote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:01 schreef rubje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In 1 woord: Niet eens leuk,maar gewoon barslecht dat het zelfs een dvd release onrechtvaardigd![]()
![]()
.( en dan heb ik het niet eens over de verhaallijn of verfilming)
Wat nee man! Waarom? Een college road trip film een 8 geven?quote:Op zondag 6 maart 2011 16:13 schreef El_Matador het volgende:
College Road Trip (2008)
Een grappige Martin Lawrence en een vertederend mooie Raven-Symoné dragen deze comedy, een aardig kaasfilmpje, no nonsense.
7.9/10 (IMDB: 3.7/10)
en dan ook nog met martin lawrencequote:Op zondag 6 maart 2011 16:17 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Wat nee man! Waarom? Een college road trip film een 8 geven?
Je ziet het. Een 7.9.quote:Op zondag 6 maart 2011 16:17 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Wat nee man! Waarom? Een college road trip film een 8 geven?
Die tipte ik hier een tijdje terug nog, hele leuke filmquote:Op zondag 6 maart 2011 12:24 schreef Roces18 het volgende:
[ afbeelding ]
- Wild Target -
Victor Maynard is een moordenaar die bekend staat om zijn dodelijke efficiëntie. Zijn professionele routine wordt echter verstoord wanneer hij zich inlaat met Rose, één van zijn geplande doelwitten
Weer eens een leuke film met echte Britse humor. Er zitten hele leuke stukjes in maar niet veel komt echt goed uit de verf. Best leuk om een keertje te kijken en zeker naar die Emily Blunt![]()
Ik geef hem een 6,9
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 6 januari 2011 23:31 schreef Chillerd het volgende:
O ja. Op FOK is iedereen perfect.
Nee,quote:Opzaterdag 5 maart 2011 14:04 schreef jimjim1983 het volgende:
geniale titel. heb je machine girl ook gezien toevallig? die vond ik wel erg vet.
Daar kan ik een heel eind in meegaan. Alles wat The Dude zegt is eigenlijk grappig of kolderiek. Film neemt zichzelf zeker niet serieus.quote:
quote:Op maandag 7 maart 2011 17:31 schreef BeamofLight het volgende:
Shaft een 5? Alleen al door het meedoen van Peoples Hernandez 3 punten meer waard!
Ik ook wat een geweldige film.quote:Op zondag 6 maart 2011 00:06 schreef clumsy_clown het volgende:
[ afbeelding ]
Mary and Max
Dankzij dit topic ben ik op Mary and Max gekomen. Een stop motion animatie voor volwassenen, en één van de beste die ik heb gezien. Een ontzettend vertederende en bloedmooi gemaakte film, met de nodige humor en drama. Simpliciteit op een complexe manier, zeg maar.
IMDB: 8.2
Ik: 8.5
ik wou shaft ook gaan kijken, maar is het ondankshet dunne verhaal miss toch een leuke wegkijk actie film??quote:Op maandag 7 maart 2011 11:56 schreef Karstman het volgende:
True Grit
[ afbeelding ]
Na de vele eerdere reviews mag het verhaal bekend verondersteld worden. Wat ik niet wist is dat het een remake van een John Wayne uit 1969 is, die maar eens zoeken binnenkort. Sterk debut van Haliee Steinfeld, goed gespeeld maar behoorlijk ongeloofwaardig als karakter, je zou toch verwachten dat zo'n betweterig wicht gewoon bij kop en kont wordt gepakt en op de trein gezet terug naar huis, maar goed. Jeff Bridges was dan wel weer geloofwaardig als schietgrage zuiplap, wel behoorlijk slecht te verstaan maar dat zal wel bij de rol horen. Ik vond ook Matt Damon eg leuk, moest wel twee keer kijken om te zien dat hij het was. Ik snapte overigens niet zo goed waarom ze het de hele tijd maar hadden over dat ze Indian territory in moesten, ik heb geen indiaan gezien...Nou ja, het was een leuke en onderhoudende westernkomedie, want dat is het eigenlijk, tuurlijk er wordt aardig geschoten en er vallen behoorlijk wat lijken maar volgens mij is het gewoon een komedie, die kerel in dat berenvel ook... hilarisch. 7,5
Shaft
[ afbeelding ]
Samuel L. Jackson is altijd cool, maakt feitelijk niet uit wat voor rol hij speelt. De rol van Shaft is hem dan ook op het lijf geschreven want Shaft is immers de ultime coolheid. En ja cool is deze Shaft ook maar de film zuigt ballen. Flinterdun verhaal over racistisch rijkeluiszoontje Christian "centenbakkie" Bale die een willekeurige donkere meneer met een paal de hersens inslaat en de enige getuige zodanig bedreigt dat ze niet durft te getuigen. Om het interessant te maken worden een paar corrupte agenten en een boefje met een spraakgebrek geintoduceerd, Peoples Hernandez, hoe kom je er op. Een 5 voor de moeite.
Vanavond naar The Rite, ik ben benieuwd...
Dat maakt het nog geen comedy IMHOquote:Op maandag 7 maart 2011 13:44 schreef macondo het volgende:
[..]
Daar kan ik een heel eind in meegaan. Alles wat The Dude zegt is eigenlijk grappig of kolderiek. Film neemt zichzelf zeker niet serieus.
Same differencequote:Op maandag 7 maart 2011 16:54 schreef Toad het volgende:
True Grit van de Coens is geen remake van de John Wayne film, maar een nieuwe verfilming van het boek.
I sink djou ish loco. Teflon, baby, Teflon.quote:Op maandag 7 maart 2011 17:31 schreef BeamofLight het volgende:
Shaft een 5? Alleen al door het meedoen van Peoples Hernandez 3 punten meer waard!
Ja hoor, je moet er alleen niet te veel bij nadenkenquote:Op maandag 7 maart 2011 22:17 schreef casper019 het volgende:
[..]
ik wou shaft ook gaan kijken, maar is het ondankshet dunne verhaal miss toch een leuke wegkijk actie film??
gewoon kijken, toffe film. Net als The 51st State met diezelfde Jackson.quote:Op maandag 7 maart 2011 22:17 schreef casper019 het volgende:
[..]
ik wou shaft ook gaan kijken, maar is het ondankshet dunne verhaal miss toch een leuke wegkijk actie film??
Jeee, het is gelukt!quote:Op maandag 7 maart 2011 18:04 schreef Soury het volgende:
[..]
Mary and Max
Ik ook wat een geweldige film.Traan en een lach !! Wat prachtig ik geef het een 9
Fantastische film!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:10 schreef casper019 het volgende:
About Schmidt
[ afbeelding ]
Verenigde Staten
Drama / Komedie
124 minuten
geregisseerd door Alexander Payne
met Jack Nicholson, Hope Davis en Kathy Bates
Het leven van Warren Schmidt verandert ingrijpend na de dood van zijn vrouw Helen, met wie hij 42 jaar getrouwd was. Wanneer hij met pensioen gaat, komt er bovendien een einde aan zijn job als adviseur bij een verzekeringsmaatschappij. Alsof dat nog niet genoeg is, staat zijn enige dochter Jeannie op het punt te trouwen met Randall. Warren besluit te gaan reizen en tegelijk op zoek te gaan naar zichzelf. Hij gaat ook op visite bij zijn dochter om zo de kloof tussen hen beiden te dichten. Tegelijkertijd probeert hij haar huwelijk tegen te houden, want hij vindt zijn toekomstige schoonzoon veel te min voor zijn oogappel.
hele aparte film, er gebeurd niet heel veel in de film en is soms een beetje traag. Maar de film pakt je wel, en kijkt lekker weg.
Jach nicholson speelt echt IJZERSTERK, k vond het ook een super einde hebben de film.
een 7
Exactement. Mooie film. Die lompe RV van hem ook.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:18 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Fantastische film!
Dear Ndugu .....
Dat moment dat 'ie die brieven vindt. Dat je heel droog die RV naast die vuilnisbak ziet staan en hup, alle kleren erin.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:22 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Exactement. Mooie film. Die lompe RV van hem ook.
Neuh hoor, wat je nu zegt kan ik me vaag herinneren, wel dat hij overal heen reed met dat ding.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:26 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Dat moment dat 'ie die brieven vindt. Dat je heel droog die RV naast die vuilnisbak ziet staan en hup, alle kleren erin.
Of spoiler ik nu?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al vaker gezien, geen hoogstandje maar wel een leuke (sport) film. Charlie Sheen was toen al net zo gek als nu. En het nummer Wild Thing kan ik natuurlijk nooit meer anders zien dan zo (bij gebrek aan Engelse en betere filmpjes):
Toch wel een heel dikke 7+.
[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 09-03-2011 02:03:18 ]
oeh... Jackquote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:10 schreef casper019 het volgende:
About Schmidt
[ afbeelding ]
Verenigde Staten
Drama / Komedie
124 minuten
geregisseerd door Alexander Payne
met Jack Nicholson, Hope Davis en Kathy Bates
Het leven van Warren Schmidt verandert ingrijpend na de dood van zijn vrouw Helen, met wie hij 42 jaar getrouwd was. Wanneer hij met pensioen gaat, komt er bovendien een einde aan zijn job als adviseur bij een verzekeringsmaatschappij. Alsof dat nog niet genoeg is, staat zijn enige dochter Jeannie op het punt te trouwen met Randall. Warren besluit te gaan reizen en tegelijk op zoek te gaan naar zichzelf. Hij gaat ook op visite bij zijn dochter om zo de kloof tussen hen beiden te dichten. Tegelijkertijd probeert hij haar huwelijk tegen te houden, want hij vindt zijn toekomstige schoonzoon veel te min voor zijn oogappel.
hele aparte film, er gebeurd niet heel veel in de film en is soms een beetje traag. Maar de film pakt je wel, en kijkt lekker weg.
Jach nicholson speelt echt IJZERSTERK, k vond het ook een super einde hebben de film.
een 7
Vond 'm niets. Geen komedie, geen drama, allemaal net niet. Ondanks Jack Nicholson.quote:Op woensdag 9 maart 2011 01:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
oeh... Jack![]()
die moet ik zien !
quote:Op woensdag 9 maart 2011 11:25 schreef macondo het volgende:
[..]
Vond 'm niets. Geen komedie, geen drama, allemaal net niet. Ondanks Jack Nicholson.
Echt?quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:30 schreef Wootism het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteren naar Rango geweest. Damn, wat viel die film ontzettend tegen! De karakters kwamen totaal niet uit de verf, de grappen waren niet leuk en uitgemolken. Daarnaast was het verhaal ook echt saai...
De animatie zelf was dan weer wel dik in orde. De karakters zagen er erg geloofwaardig uit, de omgevingen waren indrukwekkend en de belichting was ook mooier dan dat ik tot nu toe in films heb gezien. Het leukste uit de film waren de 4 uiltjes die af en toe in beeld kwamen om de film van muziek en commentaar te voorzien.
Jammer, het heeft zijn potentieel totaal gemist.
IMDB -> 7,9 (wtf)
IK --> 6
Zat er al een half jaar naar uit te kijken. Vooral de eerste trailer maakte me helemaal enthousiast!quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:35 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Echt?Ik ben benieuwd, verwacht veel van die film (maar jij ook vantevoren zo te lezen).
Ja, ga hem dinsdag zien, dus zal hem zeker nog even reviewen hier.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:39 schreef Wootism het volgende:
[..]
Zat er al een half jaar naar uit te kijken. Vooral de eerste trailer maakte me helemaal enthousiast!
Ik zeg niet dat de film slecht is hoor.
Maar, misschien beleef jij de film compleet anders. Ben benieuwd!
Erg goede film inderdaad. Die scènes met Joseph zijn ergquote:Op woensdag 9 maart 2011 17:27 schreef Robby87 het volgende:
Mysterious Skin
[ afbeelding ]
"A teenage hustler and a young man obsessed with alien abductions cross paths, together discovering a horrible, liberating truth."
Gekeken naar aanleiding van het Emotionele Films-topic.
Erg zware thematiek en moeilijk om naar te kijken, ondersteund door muziek die je vaak meevoert in het drama van de hoofdpersonages.
Het verhaal is overtuigend. Aan de ene kant heb je Brian, een zeer vertederend hummeltje die geen mens kwaad kan doen en zoekende is naar wat er met hem en zijn honkbalvriendje Neil is gebeurd. Neil, sterk gespeeld door Joseph Gordon-Levitt, weet wat er is gebeurd. Hij zakt steeds verder af als homoprostituee en dit komt tot een climax (no pun intended). Ik had dit gedeelte eigenlijk zelf wel overtuigender willen zien, mede doordat ik op het eind me vooral voor Brian kon sympathiseren.
7,5
Ik vond Despicable Me ook erg leuk, maar Megamind was tof ja. Er is ook een korte film van uitgebracht deze week. Megamind: The Button of Doomquote:Op woensdag 9 maart 2011 21:37 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Megamind (2010, VS, Tom McGrath)
Vond deze vele malen leuker en beter dan die andere animatiefilm over een superschurk, Despicable Me
cijfer: 7.5
Jij moet de voorlaatste film uit deze post zeker eens checken.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:37 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Megamind (2010, VS, Tom McGrath)
Vond deze vele malen leuker en beter dan die andere animatiefilm over een superschurk, Despicable Me
cijfer: 7.5
Ja, had het al gelezen en hem meteen aan mijn to-see lijst toegevoegd.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Jij moet de voorlaatste film uit deze post zeker eens checken.
Plaatje doet het niet. Om welke film gaat het nou?quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:47 schreef mschol het volgende:
[ afbeelding ]
lang uitgesteld omdat hij me totaal niks leek..
hij viel me uiteindelijk toch reuze mee, ondanks het enorme cliche film, wellicht door felicity jones![]()
6/10 (te cliche, maar imho niet tenenkrommend..)
zo zou het wel moeten doenquote:Op woensdag 9 maart 2011 23:34 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Plaatje doet het niet. Om welke film gaat het nou?
Uit foto-linkje blijkt het deze te zijn:quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:34 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Plaatje doet het niet. Om welke film gaat het nou?
Ja, nu is 'ie er.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:41 schreef mschol het volgende:
[..]
zo zou het wel moeten doen
ging iig om Chalet girl..
zoals ik al zei: hij is echt erg cliche, maar vond em toch erg leuk gedaan, wellicht is dat de setting i.c.m. een actrice die een toch wel leuke rol neerzet, en dan vind ik em vaak al prima voor hersenloos vermaak zonder actiequote:Op woensdag 9 maart 2011 23:43 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Ja, nu is 'ie er.Lijkt me een heel slechte film trouwens.
Inderdaad zeg, ik ga hem meteen zoekenquote:Op woensdag 9 maart 2011 23:43 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Ja, nu is 'ie er.Lijkt me een heel slechte film trouwens.
Oh ja, Paul Walker. Mwah, niet heel vervelend om tegenaan te kijken.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:52 schreef Karstman het volgende:
[..]
Inderdaad zeg, ik ga hem meteen zoeken
Speaking of slechte films ik heb vanavond Into the Blue gezien...
[ afbeelding ]Bovenstaand plaatje is de enige reden waarom je de film zou gaan zien. Mooie onderwatershots van visjes, paar haaitjes en vooral Jessica Alba (en een meneer waarvan ik denk dat de meeste dames hem niet heel lelijk vinden). Verder dun verhaal met veel gaten en matig acteerwerk. Oh en die Danno van Hawaii 5.0 zit er in![]()
6,5 voor het beeld.
Hm, misschien toch maar even checken op een moment dat ik niets anders heb. Lang leve de PUC-kaart!quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:49 schreef mschol het volgende:
[..]
zoals ik al zei: hij is echt erg cliche, maar vond em toch erg leuk gedaan, wellicht is dat de setting i.c.m. een actrice die een toch wel leuke rol neerzet, en dan vind ik em vaak al prima voor hersenloos vermaak zonder actie
We zien nietsquote:Op woensdag 9 maart 2011 23:52 schreef Karstman het volgende:
[..]
Inderdaad zeg, ik ga hem meteen zoeken
[ afbeelding ]Bovenstaand plaatje is de enige reden waarom je de film zou gaan zien. Mooie onderwatershots van visjes, paar haaitjes en vooral Jessica Alba (en een meneer waarvan ik denk dat de meeste dames hem niet heel lelijk vinden). Verder dun verhaal met veel gaten en matig acteerwerk. Oh en die Danno van Hawaii 5.0 zit er in![]()
6,5 voor het beeld.
inderdaadquote:Op woensdag 9 maart 2011 23:56 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Hm, misschien toch maar even checken op een moment dat ik niets anders heb. Lang leve de PUC-kaart!
In De Kuip draait hij nog volop zag ik gisteren.quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:08 schreef mschol het volgende:
[..]
inderdaad(hij draait hier in DH nauwelijks nog
De hele film werkt toch naar dat hij eindelijk de 'speech' kan voordragen, waarom is dit slap als einde? Had je verwacht dat hij compleet zou afglijden of dat er een ander plot twist zou komen?quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:20 schreef El_Matador het volgende:
The King's Speech
Ik begrijp de ophef en zeker de Oscars voor deze film niet zo. Het is een aardig verhaal en leuk gedaan, maar het geniale mist duidelijk en het einde vind ik ook nogal slap. Films uit 2010 die Oscarwaardig waren waren Inception, The Social Network, The Black Swan en Machete voor mij. Deze film komt daar niet bij in de buurt. Het is nogal traag en een echte klik heb ik er niet mee gekregen. Niet slecht ofzo, maar ook niet zo geweldig als ie wordt aangeprezen.
7.0/10 (IMDB: 8.4/10)
Haha, ik heb deze film op Blu-ray gekocht omdat ik de beelden zo lekker vond! (en dan heb ik het over de palmbomen en de zee natuurlijkquote:Op woensdag 9 maart 2011 23:52 schreef Karstman het volgende:
[..]
6,5 voor het beeld.
1x per dag zo te zien aan het schema van pathe online..quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:25 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
In De Kuip draait hij nog volop zag ik gisteren.
Dat laatste ja. Dat is toch geen verhaal voor een Oscar-waardige film, kom op nou zeg?!quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:28 schreef Robby87 het volgende:
[..]
De hele film werkt toch naar dat hij eindelijk de 'speech' kan voordragen, waarom is dit slap als einde? Had je verwacht dat hij compleet zou afglijden of dat er een ander plot twist zou komen?
inception vond ik dus niet beter...... absoluut niet... (black swan was wel beter, en tsn heb ik niet gezien) maar de genoemde films hebben een ander publiek/"filmhoek"quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat laatste ja. Dat is toch geen verhaal voor een Oscar-waardige film, kom op nou zeg?!
Dan was Inception een veul betere film. En The Social Network ook. En Black Swan ZEKER.
Bij mij kwam Inception niet echt aan, moet hem nog es zien, maar het was zeker een goede film. The King's Speech was in mijn ogen weinig bijzonders. En ik heb meer mensen gehoord die de keuze voor die film volkomen onverwacht vonden bij de Oscars. Wat ik er verder over kwijt wilde, heb ik al eerder gezegd.quote:Op donderdag 10 maart 2011 01:01 schreef mschol het volgende:
[..]
inception vond ik dus niet beter...... absoluut niet... (black swan was wel beter, en tsn heb ik niet gezien) maar de genoemde films hebben een ander publiek/"filmhoek"
inception is vermaak, wat actie erbij yay (ja ik zal vast tegen wat zere benen trappen met die opmerking, maar zo komt inception echt op me over; niks speciaals) . tks is meer een docu-achtige film, en waarom zou dat niet oscar waardig zijn.....?
quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:07 schreef mop57 het volgende:
Gooische vrouwen de fil[ [url=http://http://www.movie2movie.nl(...)_film.jpg]afbeelding[/url] ]m!!
je moetquote:Op donderdag 10 maart 2011 10:07 schreef mop57 het volgende:
http://www.movie2movie.nl(...)_vrouwen_de_film.jpg[/img]
1 | [img]<plaatje>[/img] |
Dit is wel de meest gaye filmposter ever. Ik heb wel een idee welke levenservaring die jonge marinier gaat krijgen...quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:19 schreef Gorro het volgende:
[ afbeelding ]
The Last Detail (Hal Ashby, 1973)
Jack Nicholson krijgt de opdracht om een jonge marinier naar de gevangenis te brengen. Hij besluit om hem eerst wat belangrijke levenservaring mee te geven voor hem daar af te leveren. Vermakelijke film vol vuig taalgebruik en leuke situaties. ***½
In de jaren '70 kon dat blijkbaar gewoon, want met gay heeft het weinig te maken.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:20 schreef Karstman het volgende:
[..]
Dit is wel de meest gaye filmposter ever. Ik heb wel een idee welke levenservaring die jonge marinier gaat krijgen...
Haha die film heb ik ook, echt vanwege dezelfde reden, mooie beelden, een van de eerste Blu-rays, net als The Island. Mooi om je HD beamer/tv te showen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:31 schreef Wootism het volgende:
[..]
Haha, ik heb deze film op Blu-ray gekocht omdat ik de beelden zo lekker vond! (en dan heb ik het over de palmbomen en de zee natuurlijk)
Ondanks dat het verhaal flinterdun was, vond ik het nog best wel spannend!
Machete.... Oscar waardig?quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:20 schreef El_Matador het volgende:
The King's Speech
Ik begrijp de ophef en zeker de Oscars voor deze film niet zo. Het is een aardig verhaal en leuk gedaan, maar het geniale mist duidelijk en het einde vind ik ook nogal slap. Films uit 2010 die Oscarwaardig waren waren Inception, The Social Network, The Black Swan en Machete voor mij. Deze film komt daar niet bij in de buurt. Het is nogal traag en een echte klik heb ik er niet mee gekregen. Niet slecht ofzo, maar ook niet zo geweldig als ie wordt aangeprezen.
7.0/10 (IMDB: 8.4/10)
ik dacht, ik ga er niet verder op inquote:Op donderdag 10 maart 2011 12:34 schreef Wootism het volgende:
[..]
Machete.... Oscar waardig?
leg uit..
Oe ja, mooi einde ook.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:09 schreef Falco het volgende:
Papillon
[ afbeelding ]
Poeh, wel erg lang deze film, maar het is wel geslaagd mooi gefilmd werk te noemen. Genoeg mooie scenes en het plot zelf is ook boeiend genoeg. Het begin vond ik wel het sterkst overigens. Cijfer: 7,5
Nee man die film was sick. Seth Rogen was echt totaal gestoord.quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:12 schreef casper019 het volgende:
Observe and report
[ afbeelding ]
Verenigde Staten
Komedie
86 minuten
geregisseerd door Jody Hill
met Seth Rogen, Michael Peña en Ray Liotta
Ronnie Barnhardt (Seth Rogen) doet altijd zijn best om het plaatselijke winkelcentrum veilig te houden. Als het winkelcentrum geteisterd wordt door een zogenaamde ''flasher'' komt hij in actie en ziet hij de kans om bij zowel het politiekorps als bij zijn droommeisje in een positief daglicht te komen.
zwaar tegenvallende film, ik hou van dit genre maar dit was echt een slechte film gewoon. Slecht en dom acteerwerk en een verhaal wat nergens over gaat. heb 1 of 2 keer even kunnen glimlachen
een 3.5
Seth Rogen is inderdaad totaal gestoord, en niet prettig gestoordquote:Op vrijdag 11 maart 2011 00:13 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Nee man die film was sick. Seth Rogen was echt totaal gestoord.
De VETTE actie, het goeie verhaal (een bekend thema in de VS), de sterke cast, de over the top scenes (met Danny springend uit het raam als hoogtepunt, samen met de scene op de motor), gewoon alles wat Rodriguez maakt, het is gewoon zo'n heerlijke film die je keer op keer wil kijken... Gewoon genieten.quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:34 schreef Wootism het volgende:
[..]
leg uit..
Waar lees jij Machete?quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:34 schreef Wootism het volgende:
[..]
leg uit..
Heel lang geleden gezien! Maar weer eens uit de kast halenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 02:18 schreef Keselo het volgende:
Battle Royale zojuist gezien.
http://www.imdb.com/title/tt0266308/
Erg eigenaardige film, typisch Japans ook. Denk niet dat ik gauw weer zo'n soort film zal kijken. Te gewelddadig met te weinig verhaal.
Typisch zo'n film waar je maar van moet houden.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 02:25 schreef SW8810 het volgende:
[..]
Heel lang geleden gezien! Maar weer eens uit de kast halen
Ooit op het Filmfestival gezien. Dat jaar was het geloof ik de meest spraakmakende film op het hele Festival.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 02:28 schreef Keselo het volgende:
[..]
Typisch zo'n film waar je maar van moet houden.
Toch gebaseerd op een waargebeurd verhaal.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:16 schreef Roces18 het volgende:
The Middle Men
[ afbeelding ]
Midden jaren 90, Jack Harris, richt het allereerste bedrijfje op dat (anonieme) online betalingen met een credit card mogelijk maakt, en zo de online porno industrie mee groot maakt. De miljoenen stromen onophoudelijk binnen, maar hij geraakt ook steeds in diepere shit door onbetrouwbare partners (waaronder de Russische maffia), en komt zelfs in het vizier van de FBI. Hoe lang kan hij zijn absurde levensstijl nog volhouden ?
ijzersterk camerawerk en een montage waardoor het af en toe leek alsof ik Casino zat te kijken. De Soundtrack is ook erg sterk, allemaal bekende artiesten die gebruikt worden. Maar het is het allemaal net niet. Na ongeveer een uurtje begint de film wat traag te worden en onwerkelijk. Ook is het begin niet al te best opgebouwd want je bouwt totaal geen sympathie op voor de hoofdrolspeler. Het kon zeker een hele mooie film worden maar helaas..... 6,7
Tjah als men dat zo ruim gaat nemen, dan is elke romcom gebaseerd op het verhaal van een jongen en een meisje die verliefd worden.quote:
ah nee dats uist een coole film ook, dikke 7.5 vette film!quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:00 schreef planethugo het volgende:
The Experiment
[ afbeelding ]
In alles een matige remake van Das Experiment. Het wordt allemaal minder overtuigend gebracht. De intro is slap, de plotselinge acties van de bewakers ongeloofwaardig en de karakters doen je totaal niks. Dat was in de duitse variant wel anders, die heeft me 2 uur in spanning laten kijken. Het gegeven was nu niet nieuwe meer maar toch had er veel meer uitgehaald kunnen worden. Slordig filmpje waar ook Adrien Brody en Forest Whitaker niets aan veranderen
4.5
Das Experiment was toch wel een dikke 9
Ik vond hem zeker niet slecht, maar haaaalt het niet bij het geniale Das Experiment. Een 4,5 vind ik erg mager, dat zeker.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:03 schreef casper019 het volgende:
[..]
ah nee dats uist een coole film ook, dikke 7.5 vette film!
Tis zeker geen negen, maar wel ruim voldoende.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:30 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Heb vandaag Kick-Ass binnen gekregen, dus die ga ik zo (nog een keer) kijken. Wat een geweldige film is dat trouwens. Vol vaart en humor. Ik vind hem geweldig en geef hem dus bij deze (omdat ik hem al eens gezien heb) een 9. Zo, en nu ga ik hem weer zien!
Voor mij wel.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:33 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Tis zeker geen negen, maar wel ruim voldoende.
Nee ook voor jou niet. Ik bedoel: zelfs Don Corleone haalt de 9 amper (en 51st State). Dan kan K-A geen 9 halen. Ook niet in het genre,quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:34 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Voor mij wel.In zijn genre dan he.
Mijn godquote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:53 schreef Schenkstroop het volgende:
[ afbeelding ]
Gullivers Travels 2010
verhaal: de postman neemt de speedboot richitng een badplaats om zijn kunsten als recensist te onderschrijven. Maar hij kan eigenlijk niet schrijven. Hij belandt ook nogeens via een grote storm op de oceaan in Lilliput.
oordeel: Ben absoluut geen fan van de Jim Carey achtige slapstick. Maar de visuele effecten in deze film waren wel okay. En afentoe zaten er wel leuke w.t.f. momenten in.
[ afbeelding ]
The Mechanic
verhaal: man wordt bedrogen door zijn baas en legt hem om. dan neemt hij zijn zoon onder zijn hoede en traint hem als huurmoordenaar.
oordeel: hele saaie film. Alleen de eerste 5 minuten waren leuk om te zien.
[ afbeelding ]
Sanctum
verhaal: een grote groep mensen gaat diep het oerwoud om een hele grote gat/krater en haar grottenstelsel in kaart te brengen. Als een storm het gat rap opvult met regenwater is er maar één uitweg. niet terug naar boven, maar door de deels onbekende gangen gevld met water en uiteindelijk via de kust aan de zee eruit.
oordeel: leuke thriller sinds tijden.
[ afbeelding ]
Season of the Witch
verhaal: twee deserteurs worden weer in dienst genomen om een heks te vervoeren naar een geheim klooster. Waana zij zou worden veroordeeld.
oordeel: film was een beetje kort voor mijn gevoel. het begon monster-loos. en op het einde nog wat echte horror-demonen werk om het aftemaken. niet heel slecht.
[ afbeelding ]
Black Swan 2010
verhaal: iets met een fanatieke ballerina wordt afgewezen als zwaan en iets met het stuk met zwarte zwanen
oordeel: kon me er niet toe zeten om voorbij de eerste tien minuten te kijken. het ziet er niet slecht uit en er zal vast wel een verhaal inzitten. maar de film is erg saai en wijvig volgens mij. ik dnek leuk om met je vriendin t ekijken op de bank. als je een vriendin hebt uiteraard.
Waarom zou 'ie dat moeten doen?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 23:22 schreef Iemand91 het volgende:
en please, lees je post eerst eens door voordat je hem post...
Hopeloos off-topic, maar dit is dus precies de reden dat jij zo'n mislukkeling bent (met name op -maar niet beperkt tot- het gebied van vrouwen). Jij kan en wil niet doorzetten. Je bent een lui zwijn dat een steengoede film (daar zijn alle critici en ook het grote publiek het over eens) niet eens langer dan 10 minuutjes kan volhouden. Wie is nu de "boehoehoe huilie huilie loser" in het verhaal! Niemand anders dan jij.quote:Op zondag 13 maart 2011 00:52 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik zat tien minuten te kijken naar een geestdodend/apathisch stukje. Over een mooie ballerina dat uiteindelijk effe dr voet verzwikt en dan "boehoehoe huilie huilie" doet. nou erg hoogstaand hoor. Al die gotisch-grijze apathische pretentieuze kunstfilms met emotionele meiden moet ik niks van hebben.
Misschien is het beter dat je een volgende keer niet op basis van 10 minuten een film beoordeelt. In je vorige post staat namelijk een hoop onzin over de film.quote:Op zondag 13 maart 2011 00:52 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik zat tien minuten te kijken naar een geestdodend/apathisch stukje. Over een mooie ballerina dat uiteindelijk effe dr voet verzwikt en dan "boehoehoe huilie huilie" doet. nou erg hoogstaand hoor. Al die gotisch-grijze apathische pretentieuze kunstfilms met emotionele meiden moet ik niks van hebben.
Het probleem is dat iemand ergens veel energie in heeft gestoken wat door een verzwikking voor niets dreigt te zijn geweest. Het gaat niet om de verzwikking op zich. Het is op zich ook niet verwonderlijk dat jij daar niks in ziet omdat jij nooit ergens je ziel en zaligheid in hebt durven te steken. Vandaar dat het je ook niet zal lukken om sympathie op te brengen voor die persoon.quote:Op zondag 13 maart 2011 00:52 schreef Schenkstroop het volgende:
Echt een drama ja. Slecht einde ook. Trailer vond ik erg tof, maar deze film was echt een deceptie. Een en al plothole, dramatisch acteerwerk weer van Christensen ookquote:Op zondag 13 maart 2011 13:43 schreef JDx het volgende:
Vanishing on 7th street... damn wat een slechte film, deze kan je gewoon overslaan, is niet doorheen te komen, in 3 fases gekeken, steeds een half uurtje, gaat helemaal nergens over, in het donker verdwijnen mensen opeens... poef weg.
Maar bij anderen duurt het opeens langer ofzo. Is geen touw aan vast te knopen wat nou de exacte regel is wanneer iemand verdwijnt.
4,5.
Dat is dat zinnetje uit Duke Nukem, uit welke film is dat dan?quote:Op zondag 13 maart 2011 18:11 schreef Roces18 het volgende:
I came here to chew bubblegum and kick ass, and I am all out of bubblegum![]()
They Live, de film die die gast boven hem had gekeken.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:21 schreef znarch het volgende:
[..]
Dat is dat zinnetje uit Duke Nukem, uit welke film is dat dan?
ahahaquote:Op zondag 13 maart 2011 19:37 schreef schijffie het volgende:
[..]
They Live, de film die die gast boven hem had gekeken.
quote:Op zondag 13 maart 2011 19:21 schreef znarch het volgende:
[..]
Dat is dat zinnetje uit Duke Nukem, uit welke film is dat dan?
Ben benieuwd, hoor dat het echt bagger is. Aan de andere kant ik zit nu naar starship troopers te kijken, hoe slecht wil je het hebben...quote:Op zondag 13 maart 2011 21:40 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Morgen naar I Am Number Four ..... verwacht er niet zoveel van, dus kan alleen maar meevallen dan denk ik.
Hé, geen slecht woord over Starship Troopers. Cult van de bovenste plank.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:15 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ben benieuwd, hoor dat het echt bagger is. Aan de andere kant ik zit nu naar starship troopers te kijken, hoe slecht wil je het hebben...
Ja is echt jammer. Dit deel was gebasseerd op boek 1 en 2 geloof ik. Maar als ik de recensies lees over de boeken en wat spoilers over het verhaal had dit zoveeeeeel meer kunnen zijn. Maja zie maar een producer zo gek te krijgen dat ie 7 films gaat betalen.quote:Op zondag 13 maart 2011 12:25 schreef Roces18 het volgende:
[ afbeelding ]
De film, gebaseerd op een boek van John Marsden, volgt 8 vrienden van de middelbare school in een plattelandsstad wiens levens op hun kop komen te staan als er plotseling een gewelddadige oorlog uitbreekt. Afgescheiden van familie en vrienden moeten de tieners leren hoe te ontsnappen, overleven en terug te vechten.
Best een oke film vond ik het. Volgens mij zijn er 7 boeken van geschreven die een hit waren maar om het allemaal in een korte film van anderhalf uur te proppen lijkt me ook apart. Het einde betekent ook dat er een deel 2 en deel 3 aankomen. Het heeft zo zijn mooie momenten maar het is meer een beetje van moa... ik zit in ieder geval niet te wachten op de sequels.
6,5
Ja veel ongebruikte potentie helaas ...quote:Op maandag 14 maart 2011 01:02 schreef Dale. het volgende:
[..]
Ja is echt jammer. Dit deel was gebasseerd op boek 1 en 2 geloof ik. Maar als ik de recensies lees over de boeken en wat spoilers over het verhaal had dit zoveeeeeel meer kunnen zijn. Maja zie maar een producer zo gek te krijgen dat ie 7 films gaat betalen.
Dat vooralquote:Op maandag 14 maart 2011 08:25 schreef Roces18 het volgende:
[..]
@ Karstman
Starship Troopers is geniaal. Heerlijke retro alien shizzle. Het is zo slecht dat het weer goed is
Ben benieuwd, ik ga 'm vanavond zienquote:Op maandag 14 maart 2011 17:28 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Net naar I Am Number Four geweest. Nee, het is geen Oscar-waardig materiaal en natuurlijk heb ik wel betere films dan dit gezien, maar toch heb ik me wel goed vermaakt.Het kijkt gewoon lekker weg: de effecten zijn niet slecht, het acteerniveau is OK en het verhaal heeft niet veel om het lijf, maar blijft wel boeien. Ik geef deze een 6,5.
Veel plezier, ben benieuwd wat je ervan vindt. Als je er met niet te hoge verwachtingen heen gaat, kan hij alleen maar meevallen.quote:
Die score valt me mee. Ik wou dat ze hier een Pathe hadden dan nam ik ook zo'n Unlimited abonnement. Voelt het minder als je geld weggooien aan een slechte film.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:28 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Net naar I Am Number Four geweest. Nee, het is geen Oscar-waardig materiaal en natuurlijk heb ik wel betere films dan dit gezien, maar toch heb ik me wel goed vermaakt.Het kijkt gewoon lekker weg: de effecten zijn niet slecht, het acteerniveau is OK en het verhaal heeft niet veel om het lijf, maar blijft wel boeien. Ik geef deze een 6,5.
Da's zeker jammer, dat er geen Pathe bij jou in de buurt zit.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:04 schreef Karstman het volgende:
[..]
Die score valt me mee. Ik wou dat ze hier een Pathe hadden dan nam ik ook zo'n Unlimited abonnement. Voelt het minder als je geld weggooien aan een slechte film.
Ja, ik ga ook regelmatig alleen naar de film. Niets mis mee hoor.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:46 schreef JDx het volgende:
Ikga eens kijken of ze ook zoiets hebben voor Utopolis.
Ook al ga ik alleen, altijd leuker dan thuis op de bank.
Mwah, kan ik me wel voorstellen hoor. Maar ik vind die hele bioscoopbeleving, inclusief groot scherm en goed geluid, wel bijdragen aan de film. En ja, ik heb thuis ook een mooie home cinema-set staan, maar is toch anders.quote:Op maandag 14 maart 2011 23:11 schreef El_Matador het volgende:
Ik ga alleen nog naar de bios voor heel bijzondere films (Black Swan) of 3D-films. De rest lekker thuis op de hippiebank, op reis of waar dan ook. Geen irritante lui voor je neus, geen bakken met geld kwijt en je kan het lekker op pauze zetten als je wil, terugspoelen, etc. En een kaasje roken in de bios wordt vast niet gewaardeerd.
Ik ben ook niet ontevreden. Ging er eigenlijk zonder verwachting heen, maar heb me geen moment verveeld. De special effects zijn best netjes gemaakt en de film heeft dat ook wel nodig, want de acteerprestaties zijn niet geweldig, al voldoen ze wel. Ik sluit me eigenlijk gewoon aan bij jouw recensiequote:Op maandag 14 maart 2011 17:40 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Veel plezier, ben benieuwd wat je ervan vindt. Als je er met niet te hoge verwachtingen heen gaat, kan hij alleen maar meevallen.
Ja, zonde! Als ik hier in de buurt de mogelijkheid had, zou ik ook zeker zo'n abonnement nemen. Helaas hebben we hier alleen maar JT bioscopen, waar je dus negen euro voor anderhalf uur film neerlegt, dat is niet meer grappig om elke week te doen (al helemaal niet als je ook nog een drankje of een hapje erbij wil...). Van zo'n pas zou ik dan weer goed gebruik maken. Regelmatig met vrienden, of als je zin hebt gewoon lekker in je eentje naar de bios. Dan voel je je ook minder bekocht als het een flutfilm isquote:Op maandag 14 maart 2011 19:25 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Da's zeker jammer, dat er geen Pathe bij jou in de buurt zit.
Ik heb hem nu sinds medio februari en nog geen seconde spijt ervan gehad. Integendeel! Stand voor maart is (aan het einde van deze week) zeven films en ik betaal er eigenlijk maar voor twee per maand. En je gaat nu ook makkelijker naar de films die je "wel aardig" lijken (of misschien zelfs helemaal niets, om te zien of ze echt zo slecht zijn) zonder dat je iedere keer bijna een tientje kunt betalen.
Hier sluit ik me volledig bij aan. Het was voor mij gewoon op een gegeven moment niet leuk meer om iedere keer 9,50 Euro voor een film neer te leggen. Ik ben echt wel een filmfreak en wil daarom veel films graag in de bioscoop zien, maar op een gegeven moment ging ik toch strenger selecteren, puur om de kosten. Nu heb ik met mijn abonnement van 18 Euro per maand het geld er al bij de tweede film uit en kan ik ook naar films die me "wel aardig" lijken zonder me een buil te vallen.quote:Op maandag 14 maart 2011 23:23 schreef Mikkie het volgende:
Ja, zonde! Als ik hier in de buurt de mogelijkheid had, zou ik ook zeker zo'n abonnement nemen. Helaas hebben we hier alleen maar JT bioscopen, waar je dus negen euro voor anderhalf uur film neerlegt, dat is niet meer grappig om elke week te doen (al helemaal niet als je ook nog een drankje of een hapje erbij wil...). Van zo'n pas zou ik dan weer goed gebruik maken. Regelmatig met vrienden, of als je zin hebt gewoon lekker in je eentje naar de bios. Dan voel je je ook minder bekocht als het een flutfilm is
Kan me ook wel vinden in jouw argumenten hoor, het is inderdaad net de afweging die je maakt. Het telt bij mij ook zeker mee dat ik nu tijd over heb/hou, aangezien ik even zonder baan zit. Onder het solliciteren (en daarnaast een bedrijfje voor mezelf proberen op te zetten, maar da's een compleet ander verhaal) door, is het weleens lekker om een filmpje te pakken, al dan niet alleen. Vraag me af of ik het er nog steeds uithaal (zowel qua tijd als qua geld) als ik straks weer fulltime aan de slag ben, maar dat zie ik dan wel weer. Nu profiteer en geniet ik ervan.quote:Op maandag 14 maart 2011 23:33 schreef El_Matador het volgende:
Ik vind het geluid in de bios vaak veul te zacht staan, dat is zonde. Beeld is natuurlijk geweldig, dat zeker. Maar dat weegt niet op tegen de nadelen van naar de bios gaan (zal dan in Heerlen of Maastricht moeten, kost ook tijd en geld met parkeren, benzine en drankjes erbij), geld betalen voor films die je ook kan downloaden, irritante lui in de bios, gebrek aan pauzemogelijkheden en gebrek aan privacy.
Voor 18 euro per maand koop ik liever 3 mooie films op DVD, dan dat ik naar wat films in de bios moet zoeken. Bovendien ben ik zo vaak weg, dat ik het er niet uithaal.
Ik snap de overweging wel, maar voor mij biedt het gewoon te weinig.
Zolang je minimaal 3 keer in de maand naar de film gaat dan maak je winst en dat zou toch moeten lukken ook met een fullltime baan. Tip: Ik ben in dezelfde stad gaan werken als waar ik woon, scheelt me een filmduur aan reistijd op een dagquote:Op maandag 14 maart 2011 23:42 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Kan me ook wel vinden in jouw argumenten hoor, het is inderdaad net de afweging die je maakt. Het telt bij mij ook zeker mee dat ik nu tijd over heb/hou, aangezien ik even zonder baan zit. Onder het solliciteren (en daarnaast een bedrijfje voor mezelf proberen op te zetten, maar da's een compleet ander verhaal) door, is het weleens lekker om een filmpje te pakken, al dan niet alleen. Vraag me af of ik het er nog steeds uithaal (zowel qua tijd als qua geld) als ik straks weer fulltime aan de slag ben, maar dat zie ik dan wel weer. Nu profiteer en geniet ik ervan.
Ik woon ook in dezelfde stad waar ik werk, alleen ben ik de helft van het jaar op reis ofzo... dan wordt het lastig he?quote:Op maandag 14 maart 2011 23:56 schreef Karstman het volgende:
[..]
Zolang je minimaal 3 keer in de maand naar de film gaat dan maak je winst en dat zou toch moeten lukken ook met een fullltime baan. Tip: Ik ben in dezelfde stad gaan werken als waar ik woon, scheelt me een filmduur aan reistijd op een dagAan de andere kant daarvoor werkte ik in Amsterdam en daar hebben ze wel Pathé...
True, maar vanwege de crisis liggen "mijn" banen nog niet voor het oprapen, dus het is sowieso nog maar hopen dat ik iets in redelijke afstand van mijn woonplaats vind.quote:Op maandag 14 maart 2011 23:56 schreef Karstman het volgende:
[..]
Zolang je minimaal 3 keer in de maand naar de film gaat dan maak je winst en dat zou toch moeten lukken ook met een fullltime baan. Tip: Ik ben in dezelfde stad gaan werken als waar ik woon, scheelt me een filmduur aan reistijd op een dagAan de andere kant daarvoor werkte ik in Amsterdam en daar hebben ze wel Pathé...
Dat is echt heel erg ja. Weet nog dat ik een keer een reclameposter in Duitsland zag hangen voor Herr der Ringe ..... daar word ik toch echt verdrietig van.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En in Aachen naar de bios vertik ik. 2 keer geweest bij de enige passende film (2 keer dezelfde met 2 verschillende vrienden); Inglourious Basterds. Maar films in Duitse nasynchro kijken, dan kan ik nog beter mezelf besnijden met een tosti-ijzer. Smerige kutmoffen.
Jaaa die is leuk he, ik had hem een 8 gegeven. Ik zoek om de dag zo'n beetje naar nieuwe films, maar toch kom je ineens een film tegen van 2008 of 2009 die je toch op 1 of andere manier gemist hebt. Net zoals Definitely, Maybe of Spread of Powder Blue.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 02:21 schreef Palomar het volgende:
The Joneses (2009)
Eigenlijk nog nooit van deze film gehoord, terwijl die al van 2009 is, maar vond het een erg origineel verhaal. Een op het oog doorsnee Amerikaans gezin komt wonen in een luxe villawijk. Echter zijn ze allemaal fulltime in dienst van een bedrijf om producten te verkopen. Oa. door hun dure levensstijl aan iedereen met wie ze 'vrienden' worden aan te prijzen. De hele dag leugens verkondigen, wat op een gegeven moment problemen oplevert
Met oa. Demi Moore, David Duchovny, Amber Heard.
Geef hem een 7,5.
Iemand aanvallen op zijn persoonlijke filmsmaak vind ik heeeeeeeel erg triest.quote:Op zondag 13 maart 2011 01:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hopeloos off-topic, maar dit is dus precies de reden dat jij zo'n mislukkeling bent (met name op -maar niet beperkt tot- het gebied van vrouwen). Jij kan en wil niet doorzetten. Je bent een lui zwijn dat een steengoede film (daar zijn alle critici en ook het grote publiek het over eens) niet eens langer dan 10 minuutjes kan volhouden. Wie is nu de "boehoehoe huilie huilie loser" in het verhaal! Niemand anders dan jij.
Zo, nu weer genoeg tijd vuilgemaakt aan dat eeuwige gejank van jou.
Toffe horror/slasher film!!! Vooral de setting in de bergen is erg sfeervol.quote:Weinig sneeuwpret voor vijf snowboarders, die zich hadden verheugd op een spectaculaire afdaling in de bergen van Noorwegen. Wanneer één van de vrienden een been breekt, is het afgelopen met de halsbrekende manoeuvres. De auto staat te ver weg en de avond valt. In een verlaten ski-resort vindt de vriendengroep onderdak om de nacht door te komen. Misschien was doodvriezen een betere optie geweest, want in de kelder van het hotel huist een duistere figuur met een pikhouweel, die niet van vreemdelingen houdt.
Een waardeloze motivering mag altijd bekritiseerd worden.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:22 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Iemand aanvallen op zijn persoonlijke filmsmaak vind ik heeeeeeeel erg triest.
Niet iedereen hoeft films met hoge ratings ook gelijk tof te vinden. Kwestie van smaak.
Ja op een normale manier, maar om gelijk iemand mislukkeling te noemen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Een waardeloze motivering mag altijd bekritiseerd worden.
Jij weet duidelijk niet dat Black Swan een thriller is met horrorelementen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:21 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Ja op een normale manier, maar om gelijk iemand mislukkeling te noemen.
En wat is waardeloos? Hij vindt het een wijvenfilm. Het is ook een wijvenfilm. Welke mannen gaan nou met een krat bier Black Swan kijken?
Veel meiden die ik ken durven hem niet eens te kijken. Echt... oordelen zonder een film te kijken moet je mee ophouden, dat is verschrikkelijk irritant voor de mensen hier.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:21 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
En wat is waardeloos? Hij vindt het een wijvenfilm. Het is ook een wijvenfilm. Welke mannen gaan nou met een krat bier Black Swan kijken?
Oh jij hebt hem ook al niet gezien. Lul dan niet zo dom.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:21 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Lul zelf niet zo dom aljeblieft je laat jezelf wel erg kennen als autist of niet.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:05 schreef Deckard het volgende:
[..]
Oh jij hebt hem ook al niet gezien. Lul dan niet zo dom.
Kloptquote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:45 schreef Schenkstroop het volgende:
Kun je een film best beoordelen door maar een gedeelte te zien
wat verwacht je van mensen die dingen als "huillie huillie" gebruiken?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:48 schreef Toad het volgende:
Dat hebben we idd. gezien Schenkstroop trok na 10 minuten totaal verkeerde conclusies.
Geweldig topic is dit gewordenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:49 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
wat verwacht je van mensen die dingen als "huillie huillie" gebruiken?
Wat is er dan, buiten de softporno scenes van Natalie Portman, bijzonder aan Black Swan?quote:Op maandag 14 maart 2011 23:11 schreef El_Matador het volgende:
Ik ga alleen nog naar de bios voor heel bijzondere films (Black Swan) of 3D-films. De rest lekker thuis op de hippiebank, op reis of waar dan ook. Geen irritante lui voor je neus, geen bakken met geld kwijt en je kan het lekker op pauze zetten als je wil, terugspoelen, etc. En een kaasje roken in de bios wordt vast niet gewaardeerd.
Black Swan (2010) #2quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:05 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Wat is er dan, buiten de softporno scenes van Natalie Portman, bijzonder aan Black Swan?
waar heb jij het nou weer over man ?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:49 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
wat verwacht je van mensen die dingen als "huillie huillie" gebruiken?
ik weet niet. over jou misschien?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:10 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
waar heb jij het nou weer over man ?
Volledig. Ik ben namelijk zo dom om te reageren op jouw posts. Daar moet je idd wel een behoorlijke autist voor zijn.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:45 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Lul zelf niet zo dom aljeblieft je laat jezelf wel erg kennen als autist of niet.
Ik vind het gewoon ontzettend grappig en triest hoe jij die film hebt beoordeeld. Past volledig bij de rest met hoe jij in het leven staat.quote:"je hebt em niet helemaal gezien je kan er niet over oordelen OMG crisis! bla bla bla.."
Ik bepaal zelf waar ik mijn tijd wel of niet aan besteed. Aangezien, net zoals bij muzieknummers, de toon vrijwel constant is van begin tot eind. Kun je een film best beoordelen door maar een gedeelte te zien
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:47 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Klopt, het begin toont vaak of het de moeite waard is om af te kijken. Het visitekaartje van de film.
Waarom begint Black Swan dat met een intieme dansscene vanuit Nina's droom? Dat is toch ook al een vurig voorproefje van wat komen gaat?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:35 schreef planethugo het volgende:
[..]
![]()
![]()
als het begin niet pief poef paf is wel dat dus zeggen dat het een saaie dansfilm is waar verder alleen in gedanst wordt.
Echt complete bullshit wat je daar zegt.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:45 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Kun je een film best beoordelen door maar een gedeelte te zien
Je spreekt jezelf tegen. In je beoordeling van een film neem je toch ook de 'look 'n feel' mee, alsmede de personages, verhaal en omgeving? Daar zijn de eerste 10-15 minuten van een film uitermate geschikt voor.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:19 schreef Wootism het volgende:
[..]
Echt complete bullshit wat je daar zegt.
Er zijn genoeg films waarbij het halverwege pas loskomt en echt vet wordt, terwijl andere films tof beginnen maar in het midden helemaal inzakken en uitlopen op niks. De eerste 10 minuten zeggen misschien wel 'iets' over de look 'n feel, maar veel te weinig om hem te kunnen beoordelen.
psycho weleens gezien?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:22 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen. In je beoordeling van een film neem je toch ook de 'look 'n feel' mee, alsmede de personages, verhaal en omgeving? Daar zijn de eerste 10-15 minuten van een film uitermate geschikt voor.
Of From Dusk 'til Dawn.quote:
Jij kan alle personages zijn, het verhaal en omgeving zien binnen de eerste 10 minuten. Dat vind ik erg knap (geen sarcasme), maar niet iedereen kan dat.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:22 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen. In je beoordeling van een film neem je toch ook de 'look 'n feel' mee, alsmede de personages, verhaal en omgeving? Daar zijn de eerste 10-15 minuten van een film uitermate geschikt voor.
Oehhh die moet ik weer eens kijken. Als je die nog nooit hebt gezien, kijken zonder te lezen waar ie over gaat, geweldig is ie dan!quote:
Nee dat zeg ik niet, het is een voorproefje van de personages, de stijl en omgeving. De makers laten je bewust gissen naar het spel dat zich in het begin op het doek voordoet, om dat vervolgens op het einde van de film in te lossen, en zie daar: ze hebben het publiek naar de gehele film laten kijken, een slimme truuk.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:28 schreef Lithia het volgende:
[..]
Jij kan alle personages zijn, het verhaal en omgeving zien binnen de eerste 10 minuten. Dat vind ik erg knap (geen sarcasme), maar niet iedereen kan dat.
Zelfs een trailer kan soms meer info geven dan de eerste 10 minuten van een film, omdat de eerste 10 minuten vooral de introductie is. Niet in iedere film weet je wat er precies gaande is na 10 minuten.
Ja, goed voorbeeld!quote:
of Alexandra's Project? kunnen we gelijk ontopic gaanquote:
Dan nog vind ik het knap als je dat kan zien na 10 minuten. Ik blijf erbij dat sommige mensen echt wat langer moeten kijken voordat ze oordelen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:31 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet, het is een voorproefje van de personages, de stijl en omgeving. De makers laten je bewust gissen naar het spel dat zich in het begin op het doek voordoet, om dat vervolgens op het einde van de film in te lossen, en zie daar: ze hebben het publiek naar de gehele film laten kijken, een slimme truuk.
Even downloaden.quote:
Hoeveel langer dan, je blijft toch geen halfuur loeren naar een film die niet boeit? 15 minuten is doorgaans echt genoeg om een goed beeld van de film te krijgen hoor.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:34 schreef Lithia het volgende:
[..]
Dan nog vind ik het knap als je dat kan zien na 10 minuten. Ik blijf erbij dat sommige mensen echt wat langer moeten kijken voordat ze oordelen.
[..]
Even downloaden.
verschilt per filmquote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:35 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Hoeveel langer dan, je blijft toch geen halfuur loeren naar een film die niet boeit? 15 minuten is doorgaans echt genoeg om een goed beeld van de film te krijgen hoor.
Dit.quote:
Noem mij één film die na een halfuur totaal omsloeg in:quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:37 schreef Lithia het volgende:
[..]
Dit.
En per persoon.
Zelfs dan is een extra kwartiertje ook niet veel hoor.
Hetquote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:39 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Noem mij één film die na een halfuur totaal omsloeg in:
- personages
- verhaal
- omgeving
- stijl en genre
dan word je gewoon bekocht...
niet alles hoeft totaal om te slaan..quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:39 schreef Robby87 het volgende:
[..]
- personages
- verhaal
- omgeving
- stijl en genre
quote:Op maandag 14 maart 2011 20:06 schreef Mainport het volgende:
Patriot Games
Verfilming van een Tom Clancy-boek, lectuur voor mannen die zondagochtend om acht uur opstaan. Het was me het eerste uur niet duidelijk waar de plot naartoe wilde. Harrison Ford wordt achterna gezeten door terroristen, maar daar gaat zo veel tijd overheen dat je geregeld indut. Een bijzonder onevenwichtige film. Hilarisch is het hoofdkantoor van de CIA, dat opgedeeld is in cubicles waarboven borden hangen als "Europa", "Azië", etc. Wanneer ik thuis ben zal ik wel een screenshot maken.
Een goede film slaat totaal om of voldoet meer dan wat je had verwacht. Eerste tien minuten zijn vooral om je ergens in te trekken, niet zozeer bedoeld om je de volledige verhaal al bloot te leggen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:39 schreef Robby87 het volgende:
[..]
- personages
- verhaal
- omgeving
- stijl en genre
Dat zeg ik dus de hele tijd...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:59 schreef Deckard het volgende:
[..]
Eerste tien minuten zijn vooral om je ergens in te trekken, niet zozeer bedoeld om je de volledige verhaal al bloot te leggen.
Je hebt er echt totaal niks van begrepen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:39 schreef Robby87 het volgende:
[..]
- personages
- verhaal
- omgeving
- stijl en genre
Je hebt het over het beoordelen van een film maar niet over het verloop, en je beoordeelt een film nadat je hem gezien hebt.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:25 schreef Wootism het volgende:
[..]
Je hebt er echt totaal niks van begrepen.
We hadden het over beoordelen van een film en niet over het verloop. Als ik een film beoordeel, doe ik dat na hem helemaal gezien te hebben. Dat jouw beoordeling na 10 minuten dezelfde is als die na 90 minuten is knap.
Laat ik er verder maar niet op in gaan...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:33 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Je hebt het over het beoordelen van een film maar niet over het verloop, en je beoordeelt een film nadat je hem gezien hebt.
Wie snapt er hier nu niks van.
Nu niet onnozel doen, want je snapt heel goed wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:33 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Je hebt het over het beoordelen van een film maar niet over het verloop, en je beoordeelt een film nadat je hem gezien hebt.
Wie snapt er hier nu niks van.
Wat een slechte Photoshop creatie.quote:Op woensdag 16 maart 2011 00:11 schreef Iemand91 het volgende:
ehm, is het eventueel mogelijk dat we ontopic gaan? Dat iemand een bepaalde manier van beoordelen heeft? Prima. Staat het je niet aan negeer het of pm of wat dan ook maar pleur niet een heel topic er mee vol.
Ontopic:
[ afbeelding ]
Tja, ik wilde gewoon wat zien. Zaten toch wel wat grappige momenten in. Een 6,5+.
Goeie reviewquote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:53 schreef Schenkstroop het volgende:
[ afbeelding ]
Black Swan 2010
verhaal: iets met een fanatieke ballerina wordt afgewezen als zwaan en iets met het stuk met zwarte zwanen
oordeel: kon me er niet toe zeten om voorbij de eerste tien minuten te kijken. het ziet er niet slecht uit en er zal vast wel een verhaal inzitten. maar de film is erg saai en wijvig volgens mij. ik dnek leuk om met je vriendin t ekijken op de bank. als je een vriendin hebt uiteraard.
Mooi verwoordquote:Op zondag 13 maart 2011 00:52 schreef Schenkstroop het volgende:
Jezus, je bent niet getrouwd met die film hoorquote:Op zondag 13 maart 2011 01:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hopeloos off-topic, maar dit is dus precies de reden dat jij zo'n mislukkeling bent (met name op -maar niet beperkt tot- het gebied van vrouwen). Jij kan en wil niet doorzetten. Je bent een lui zwijn dat een steengoede film (daar zijn alle critici en ook het grote publiek het over eens) niet eens langer dan 10 minuutjes kan volhouden. Wie is nu de "boehoehoe huilie huilie loser" in het verhaal! Niemand anders dan jij.
Zo, nu weer genoeg tijd vuilgemaakt aan dat eeuwige gejank van jou.
Drama uit Denemarken en Zweden... als dat geen winnende combinatie is...quote:Op maandag 14 maart 2011 22:14 schreef casper019 het volgende:
Hævnen
[ afbeelding ]
Denemarken / Zweden
Drama
119 minuten
Hele sterke drama film, heeft me vanaf de eerste minuut tot het einde weten te boeien. Hele goeie acteer prestaties. En tof dat verhaal van die jongens en ook die scenes in afrika. Echt gewoon een geweldige film, een must-see!
een dikke 8!
Nog een kennerquote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:21 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Het is ook een wijvenfilm. Welke mannen gaan nou met een krat bier Black Swan kijken?
Ik kan in 99% van de gevallen aan de hoes en het verhaal achterop al zien of de film de moeite waard isquote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:45 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Lul zelf niet zo dom aljeblieft je laat jezelf wel erg kennen als autist of niet.
"je hebt em niet helemaal gezien je kan er niet over oordelen OMG crisis! bla bla bla.."
Ik bepaal zelf waar ik mijn tijd wel of niet aan besteed. Aangezien, net zoals bij muzieknummers, de toon vrijwel constant is van begin tot eind. Kun je een film best beoordelen door maar een gedeelte te zien
quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:12 schreef N-E-R-D het volgende:
Sommige reacties kan je maar beter negeren geloof ik hoe moeilijk het ook is
The Tourist
Na de eerste 10 minuten dacht ik echt dit is een kutfilm en ik had gelijk, na de hele film dacht ik dit nog steeds.
Bruce Lee My Brother
Na de eerste 10 minuten dacht ik dit kan best leuk worden en ik had ongelijk, Ik vond het allemaal niet zo boeiend en interessant hoewel ik wel fan ben van Bruce Lee. Biografische film over de jeugd van Bruce Lee.
Morning Glory
Voordat ik begon dacht ik al dit is een verschrikkelijke wijvenfilm na 10 minuten ook en na de hele film bleek het gewoon een verschrikkelijk film te zijn.
How Do You Know
Na 10 minuten dacht ik wat is Reese Whiterspoon leukna de hele film dacht ik dat nog steeds. De film is trouwens niks aan.
They Live
Na de eerste 10 minuten had ik nog geen idee, en na de hele film dacht ik tof. Vond hem niet geniaal maar kan wel snappen dat het een cultfim is. Geniale vechtscene
tis een dikke aanrader, 1 van de beter drama films die ik ooit gezien heb. echt een aanrdar hoor!quote:Op woensdag 16 maart 2011 00:30 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Drama uit Denemarken en Zweden... als dat geen winnende combinatie is...
daar heb je klaagbaak toch voor?quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:19 schreef Mike het volgende:
We hebben het expres een keertje laten gaan omdat die frustraties er toch een keer uit moesten, maar vanaf nu gaan we weer gewoon verder met het recenseren van films.
Zo werkt dat niet als je wil reageren op een post in dit topic.quote:
Toch leuk om te zien dat mensen met volledig andere ogen naar een film kunnen kijkenquote:Op woensdag 16 maart 2011 10:21 schreef casper019 het volgende:
Big Fish
[ afbeelding ]
Verenigde Staten
Drama / Fantasy
125 minuten
geregisseerd door Tim Burton
met Ewan McGregor, Albert Finney en Billy Crudup
Will Bloom is de ongeloofwaardige verhalen over de avonturen van zijn vader Ed grondig beu. Een ruzie over Eds legendarische levensloop op de avond van zijn huwelijk zorgt er zelfs voor dat Will drie jaar lang niet meer met zijn vader praat. Wanneer hij echter ontdekt dat zijn vader terminaal ziek is en niet lang meer te leven heeft, keert Will terug naar huis. Hij is vastberaden de échte Ed Bloom te leren kennen. Door al diens fantasierijke verhalen onder de loep te nemen, probeert Will het leven van zijn vader in kaart te brengen en de feiten van de mythes te onderscheiden.
Film was niks voor mij, ik kon maar niet in het verhaal komen... T was wel mooi gemaakt, maar verder vond ik het verhaal maar weinig voorstellen.
Een teleurstellende film
een 4.5
Mja, op de een of andere manier wel een aparte film. Mooie settings ook. Een 4,5 als hierboven vind ik niet terecht, dan zou ik eerder een 6,6 zeggen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 11:46 schreef jimjim1983 het volgende:
Big Fish is na Ed Wood mijn favoriete Burton filmvind m verder een beetje overschat
Vond dat een supersterke film. Zeker een aanrader!quote:Op woensdag 16 maart 2011 11:53 schreef Mike het volgende:
Animal Kingdom
[ afbeelding ]
Als de zeventienjarige Josh z'n moeder verliest, zit er weinig anders voor 'm op dan bij z'n oma te gaan wonen. Z'n oma heeft nog drie kinderen rondlopen die zich met allerlei criminele activiteiten bezig houden. Al snel raakt Josh betrokken bij de zaakjes van z'n ooms en ontstaat er een kat en muis spel tussen de politie en de familie.
Vanaf het begin van de film weet de regisseur de spanning er goed in te houden en van de hoofdrolspelers gaat continu dreiging uit. Jacki Weaver speelt de keiharde oma en was hiervoor terecht genomineerd voor een Oscar dit jaar. Het verhaal blijft tot aan het einde toe lekker onvoorspelbaar en als je van misdaadfilms houdt, dan is Animal Kingdom zeker een aanrader.
Imdb cijfer: 7.5
Mijn cijfer: 8
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |