abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94022670
Ik wou net reageren, waren al 2 voor mij... wat een reactie... :')
pi_94022838
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 22:53 schreef Schenkstroop het volgende:
[ afbeelding ]
Gullivers Travels 2010

verhaal: de postman neemt de speedboot richitng een badplaats om zijn kunsten als recensist te onderschrijven. Maar hij kan eigenlijk niet schrijven. Hij belandt ook nogeens via een grote storm op de oceaan in Lilliput.

oordeel: Ben absoluut geen fan van de Jim Carey achtige slapstick. Maar de visuele effecten in deze film waren wel okay. En afentoe zaten er wel leuke w.t.f. momenten in.

[ afbeelding ]
The Mechanic

verhaal: man wordt bedrogen door zijn baas en legt hem om. dan neemt hij zijn zoon onder zijn hoede en traint hem als huurmoordenaar.

oordeel: hele saaie film. Alleen de eerste 5 minuten waren leuk om te zien.

[ afbeelding ]
Sanctum

verhaal: een grote groep mensen gaat diep het oerwoud om een hele grote gat/krater en haar grottenstelsel in kaart te brengen. Als een storm het gat rap opvult met regenwater is er maar één uitweg. niet terug naar boven, maar door de deels onbekende gangen gevld met water en uiteindelijk via de kust aan de zee eruit.

oordeel: leuke thriller sinds tijden.

[ afbeelding ]
Season of the Witch

verhaal: twee deserteurs worden weer in dienst genomen om een heks te vervoeren naar een geheim klooster. Waana zij zou worden veroordeeld.

oordeel: film was een beetje kort voor mijn gevoel. het begon monster-loos. en op het einde nog wat echte horror-demonen werk om het aftemaken. niet heel slecht.

[ afbeelding ]
Black Swan 2010

verhaal: iets met een fanatieke ballerina wordt afgewezen als zwaan en iets met het stuk met zwarte zwanen :O

oordeel: kon me er niet toe zeten om voorbij de eerste tien minuten te kijken. het ziet er niet slecht uit en er zal vast wel een verhaal inzitten. maar de film is erg saai en wijvig volgens mij. ik dnek leuk om met je vriendin t ekijken op de bank. als je een vriendin hebt uiteraard.
Mijn god :')
Hoe kun je op deze manier films kijken? Vooral het juweeltje 'Black Swan' is je iets te hoog gegrepen volgens mij...
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_94023240
en please, lees je post eerst eens door voordat je hem post...
pi_94026563
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 23:22 schreef Iemand91 het volgende:
en please, lees je post eerst eens door voordat je hem post...
Waarom zou 'ie dat moeten doen?
pi_94027031
ik hoef al geen opmerking meer te maken, er zijn er 4-5 voor me die alle nodige opmerkingen al hebben gemaakt :')
  zondag 13 maart 2011 @ 00:52:13 #156
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_94027715
Ik zat tien minuten te kijken naar een geestdodend/apathisch stukje. Over een mooie ballerina dat uiteindelijk effe dr voet verzwikt en dan "boehoehoe huilie huilie" doet. nou erg hoogstaand hoor. Al die gotisch-grijze apathische pretentieuze kunstfilms met emotionele meiden moet ik niks van hebben.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_94028164
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 00:52 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik zat tien minuten te kijken naar een geestdodend/apathisch stukje. Over een mooie ballerina dat uiteindelijk effe dr voet verzwikt en dan "boehoehoe huilie huilie" doet. nou erg hoogstaand hoor. Al die gotisch-grijze apathische pretentieuze kunstfilms met emotionele meiden moet ik niks van hebben.
Hopeloos off-topic, maar dit is dus precies de reden dat jij zo'n mislukkeling bent (met name op -maar niet beperkt tot- het gebied van vrouwen). Jij kan en wil niet doorzetten. Je bent een lui zwijn dat een steengoede film (daar zijn alle critici en ook het grote publiek het over eens) niet eens langer dan 10 minuutjes kan volhouden. Wie is nu de "boehoehoe huilie huilie loser" in het verhaal! Niemand anders dan jij. _O-

Zo, nu weer genoeg tijd vuilgemaakt aan dat eeuwige gejank van jou. :W
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 13 maart 2011 @ 01:05:12 #158
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_94028341
Er is niks geen 'tijd vuil gemaakt aan mij' want je wilt toch zelf zo graag je mening venitleren jegens mij. Omdat leuk? Dus niet zo liegen omhoogevallen kutkind :W
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_94029364

mooie film ...

en deze ... ook mooi, ik ben niet zo dol op Nederlandse films, ik ken er maar
een paar die ik goed vond, maar deze was best te pruimen :+

Hollandse historie opgeleukt met drama en een heuse ''lovestory''

pi_94029579
Cat's Eye is een suspense/horrorfilm uit 1985 waarvan de screenplay is geschreven door Stephen King. Deze film bestaat uit 3 kleinere filmpjes die samenhangen door een kat die in elke filmpje wel een belangrijke rol heeft.

Het 1e filmpje gaat over een man (James Woods) die wil stoppen met roken en daartoe een bureau inhuurt die wel heel drastische maatregelen neemt om daarvoor te zorgen.

Het 2e filmpje gaat over een conflict met een maffiabaas en de minnaar van zijn vrouw. Ze sluiten een weddenschap af die voor 1 van beiden niet goed zal aflopen...

Het 3e filmpje gaat over de kat die een klein meisje (een jonge Drew Barrymore) moet beschermen tegen een kleine gnoom die de adem van het meisje wil stelen als ze slaapt.

Ik vond het een leuk wegkijkertje, ik heb hem gekeken omdat ie toevallig net op de buis kwam.
Children of the night. What music they make.
pi_94030048
quote:
Misschien is het beter dat je een volgende keer niet op basis van 10 minuten een film beoordeelt. In je vorige post staat namelijk een hoop onzin over de film.
pi_94031146
Wel grappig btw dat de moeder van het meisje in film 3 op een gegeven moment Pet Semetary zit te lezen in bed :P
  zondag 13 maart 2011 @ 09:51:00 #163
286575 Roces18
Chef de party
pi_94036603
Hmm ja beter laat je elkaar lekker met rust. Je hoeft niet met zijn 5en iemand af te kraken, skip dat gewoon die post en dan is het klaar weet je. Trouwens Schenkstroop bedankt voor Sanctum kan ik die ook even kijken :) .

Zelf heb ik Life as We Know it (2010) gekeken.
Het verhaal kon garant staan voor een erg mooie drama maar helaas hebben ze besloten om de komedie kant op te gaan. Helaas is de humor ver te zoeken en heb ik ook echt maar 1 keer gelachen. In de laatste 40 minuten ongeveer gaat het tenminste de drama kant op (de goede kant in ieder geval) en dat is eigenlijk ook het enigste stuk dat de moeite waard is om te zien. Jammer dat ze de hele film niet als een drama hebben gemaakt want dan zou het echt veel beter zijn geweest.

Daarom krijgt die een 6,7
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 13 maart 2011 @ 10:19:01 #164
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_94036980
Om even op niveau te blijven ( ;) ) -> Gisteren Jackass 3 gekeken. Ouderwets kokhalzend en vol verbazing dat niemand dood gaat kijken naar een stel debielen die domme dingen doen.

Laat ze maar lekker films blijven maken wanneer ze weer geld nodig hebben; ik blijf wel kijken ;)
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_94037113
Wall Street: Money Never Sleeps
To take down a merciless finance executive, a young trader agrees to a disgraced Wall street legend's proposal in exchange for the man to be reunited with his daughter, the trader's fiancée.

Wat een saaie film, helemaal omdat ik het eerste deel echt goed vond. Te weinig Michael Douglas, te weinig wall street gerelateerd. Ik vind Carey Mulligan een leuke/goede actrice, maar hier vond ik haar weinig toevoegen, jammer. Desondanks was hij oké genoeg om hem uit te kijken.

IMDb: 6,4
Mijn cijfer: 5,8
  zondag 13 maart 2011 @ 12:25:32 #166
286575 Roces18
Chef de party
pi_94040246

De film, gebaseerd op een boek van John Marsden, volgt 8 vrienden van de middelbare school in een plattelandsstad wiens levens op hun kop komen te staan als er plotseling een gewelddadige oorlog uitbreekt. Afgescheiden van familie en vrienden moeten de tieners leren hoe te ontsnappen, overleven en terug te vechten.

Best een oke film vond ik het. Volgens mij zijn er 7 boeken van geschreven die een hit waren maar om het allemaal in een korte film van anderhalf uur te proppen lijkt me ook apart. Het einde betekent ook dat er een deel 2 en deel 3 aankomen. Het heeft zo zijn mooie momenten maar het is meer een beetje van moa... ik zit in ieder geval niet te wachten op de sequels.

6,5
pi_94041191

Ghandi7.7/10
Prachtige film waar je vooral een boel mooie landschappen ziet. 't Is natuurlijk een biopic over Ghandi en je ziet langzaam zijn kruistocht tegen het onrecht zege vieren. In het begin is het een hele sympathieke man maar op het einde had ik wel moeite met zijn manier van leven waar je je ook van af kan vragen of dat wel de juiste weg is. Wat vooral ontzettend goed is, is het acteren en de makeup. Drie uur is wel een lange zit, maar ik had zelf ook geen idee waar ik in zou moeten snijden. Af en toe gaat het maar door en door.

The deer hunter7.8/10
Niet een film die ik eigenlijk weer wil zien. Het laat vooral zien hoe de invloed kan zijn op een stadje als een aantal burgers er op oorlog worden uitgestuurd. Een van de betere psychische oorlogsfilms waar niemand (ook thuis niet) er goed van af komt. Het eerste uur had overigens veel korter gekund.
pi_94041383
quote:
Het probleem is dat iemand ergens veel energie in heeft gestoken wat door een verzwikking voor niets dreigt te zijn geweest. Het gaat niet om de verzwikking op zich. Het is op zich ook niet verwonderlijk dat jij daar niks in ziet omdat jij nooit ergens je ziel en zaligheid in hebt durven te steken. Vandaar dat het je ook niet zal lukken om sympathie op te brengen voor die persoon.
Klaag-en-niets-doen-films werken veel beter voor jou.
  zondag 13 maart 2011 @ 13:30:02 #169
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_94042847
Don't Look Now
Beetje lauwe film, deze mysterieuze thriller, die probeert spannend te zijn, maar dat absoluut niet lukt. In het begin gaan alle ontwikkelingen heel gehaast en in de tweede helft tot de climax gebeurt er niet veel meer. Aan de bakkes van Donald Sutherland irriteer ik me ook altijd, dus de filmvreugde werd niet verder verhoogd. Cijfer: 6,5

Maximum Overdrive
Whehe, zo heel begenadigd is Stephen King nou ook weer niet. Hij heeft voor veel sterke spannende films gezorgd, maar Maximum Overdrive valt toch duidelijk buiten de boot. Als lollerfilm is het wel geslaagd om te zien hoe machines, waaronder een hoop oversized trucks, de mensheid teisteren. Af en toe kakt de film in om daarna toch met een jolige quote te komen. Zo krijst een hysterisch ontredderd wijf meerdere malen tegen een aantal op hol geslagen vrachtwagens: "We made you!" :'). Niet dat die vrachtwagens daar iets van aantrekken, want uiteindelijk moet en gaat alles kapot. Cijfer: 6

Amarcord
Ik ben best een groot liefhebber van Italië en haar cinema. De warme kleuren en het theatrale sfeertje kunnen altijd op mijn goedkeuring rekenen. Amarcord heeft dit allemaal, maar wat (zoals vaker bij Fellini) ontbreekt is een enigszins gestructureerd verhaal. In Amarcord vliegt weer van alles alle kanten op en ik kan er maar niks mee. Af en toe heeft het aardige op zich losstaande scenes, maar deze film met jeugdherinneringen van Fellini had ik zoveel beter gevonden, wanneer er iets meer plot aanwezig was. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_94043418
Vanishing on 7th street... damn wat een slechte film, deze kan je gewoon overslaan, is niet doorheen te komen, in 3 fases gekeken, steeds een half uurtje, gaat helemaal nergens over, in het donker verdwijnen mensen opeens... poef weg.

Maar bij anderen duurt het opeens langer ofzo. Is geen touw aan vast te knopen wat nou de exacte regel is wanneer iemand verdwijnt.

4,5.
pi_94043527
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 13:43 schreef JDx het volgende:
Vanishing on 7th street... damn wat een slechte film, deze kan je gewoon overslaan, is niet doorheen te komen, in 3 fases gekeken, steeds een half uurtje, gaat helemaal nergens over, in het donker verdwijnen mensen opeens... poef weg.

Maar bij anderen duurt het opeens langer ofzo. Is geen touw aan vast te knopen wat nou de exacte regel is wanneer iemand verdwijnt.

4,5.
Echt een drama ja. Slecht einde ook. Trailer vond ik erg tof, maar deze film was echt een deceptie. Een en al plothole, dramatisch acteerwerk weer van Christensen ook :')
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_94044847
Devil's Advocate
Keanu Reeves
Al Pacino

Meesten zullen hem wel gezien hebben

Advocaat Keanu komt in een vies spelletje terecht..

Ik vind hem goed ; 9/10
pi_94046599
The Hangover

Normaal ben ik niet zo van films uit dit genre. Maar er was mij aangeraden deze toch echt te gaan kijken. En hij was inderdaad erg leuk, niks hoogstaands maar gewoon lachen. Er zitten een paar hilarische momenten in, Stu die piano speelt en zingt in de hotelkamer, de Chinese gangster en nog zo een paar. Dikke 7,5 misschien wel een 8.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zondag 13 maart 2011 @ 15:20:01 #174
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_94047584
Vérités et mensonges (F for Fake) (1973, Fr, Orson Welles)
Orson Welles laatste film gaat over veel mensen; Elmyr (één van werelds grootste kunstvervalsers), Clifford Irving (de man van de nep biografie over Howard Hughes) , Howard Hughes, Orson Welles zelf, Oja Kodar. Maar dit is geen standaard documentaire. Je moet de film niet in gaan met de gedachte heel veel te weten te komen over het leven van deze personen. Het stipt heel veel gebeurtenissen aan, maar gaat op weinig echt diep in. Het is dan ook een film essay (i.p.v. een documentaire) over kunst, authenticiteit, auteurschap en expertise waarbij de genoemde personen als uitgangspunt dienen.
Door de mega snelle editing snelheid wordt Welles door deze film door sommigen gezien als uitvinder van de bekende moderne MTV-stijl editting.
Het is Welles' meest speelse film, zoals te zien is in de formidabele openingsscene waarin mannen onwetend worden gefilmd terwijl ze staren de lieftallige Oja.
cijfer: 8

Tangled (Rapunzel) (2010, VS, Nathan Greno & Byron Howard)
Leuke vermakelijk Disney filmpje. Vooral dat paard Maxiumus vond ik erg grappig. En dat zonder dat hij hoeft te praten.
cijfer: 7
pi_94053869
They Live

John Nada loopt voornamelijk maar een beetje rond in de grote stad, op zoek naar een baan. Op een dag vindt hij per toeval een zonnebril waarmee hij kan zien hoe sommige mensen er werkelijk uitzien onder hun gezicht: het zijn aliens die vermomd zijn als mens en ze zijn van plan om de wereld langzaamaan over te nemen. Hij zal ze moeten stoppen, maar hij is de enige die ze kan zien. Daarom gaat John op zoek naar de makers van deze bril om samen met hen de aliens te verslaan.

http://www.moviemeter.nl/film/707

Heerlijk filmpje!

7.5/10
  zondag 13 maart 2011 @ 18:11:23 #176
286575 Roces18
Chef de party
pi_94055491
I came here to chew bubblegum and kick ass, and I am all out of bubblegum :D :D
  zondag 13 maart 2011 @ 19:21:49 #177
148823 znarch
ondertitel
pi_94059270
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:11 schreef Roces18 het volgende:
I came here to chew bubblegum and kick ass, and I am all out of bubblegum :D :D
Dat is dat zinnetje uit Duke Nukem, uit welke film is dat dan?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_94060161
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:21 schreef znarch het volgende:

[..]

They Live, de film die die gast boven hem had gekeken.
  zondag 13 maart 2011 @ 19:39:47 #179
286575 Roces18
Chef de party
pi_94060262
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:37 schreef schijffie het volgende:

[..]

They Live, de film die die gast boven hem had gekeken.
ahaha :P
pi_94061350
The Resident

Zeer voorspelbare thriller zonder echt leuke momenten. Iemand huurt een huis en de huisbaas heeft kijkgaatjes en komt soms binnen als ze slaapt enzo. Nouja je kan het hele verhaal wel al raden.

5,5.
pi_94064809
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:21 schreef znarch het volgende:

[..]

_O_
Duke Nukem heeft sowieso geniale quotes, net als films met Arnie S. :D
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_94066658

Ondanks het barre weer besluit het bestuur van het Friese Elfstedencomité,
onder druk van de media, met de kleinst mogelijke meerderheid van stemmen,
dat de Elfstedentocht doorgaat.

Tussen de duizenden die aan de start verschijnen bevinden zich soldaat Henk Brenninkmeier
(Cas Jansen), boerenzoon Sjoerd Lelkama (Lourens van den Akker), arbeider Kees Bartels
(Chris Zegers) en verpleegkundige Annemiek (Chava voor in 't Holt).

Alle vier hebben zo hun reden om deze tocht der tochten te rijden.
Door de dramatische en heroïsche gebeurtenissen zal deze Elfstedentocht,
ook voor Henk, Sjoerd, Kees en Annemiek, als een van de meest legendarische de
geschiedenis ingaan.
pi_94067008
Vandaag The Last three days (2010) gezien. Goede film, je verveelt je geen seconde en je leeft je bijzonder goed in in de hoofdrolspeler. Zeker wel een 7,5.
That's all folks!
  zondag 13 maart 2011 @ 21:40:35 #184
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_94068528
Net naar True Grit geweest (na een paar keer uitstellen wegens griep e.d.). Wat een geweldige western. Het spel klopt, de regie klopt, de setting klopt. Eindelijk worden cowboys eens neergezet als smerige, onverzorgde mannen in plaats van mannen met hagelwitte gebitten, nette kleding en hun haar in een scheiding. Diep respect voor Jeff Bridges, The Dude, wat een rol. _O_ Ook Hailee Steinfeld deed het erg goed. En natuurlijk die onmiskenbare Coen Brothers-humor, heb een paar keer flink in een deuk gelegen. Ik geef deze film een dikke 8,5. :)

Morgen naar I Am Number Four ..... verwacht er niet zoveel van, dus kan alleen maar meevallen dan denk ik.
Smell the flowers while you can....
pi_94071276
71: Into the Fire

Zuid-Korea
Oorlog
120 minuten

geregisseerd door John H. Lee
met Seung-won Cha, Seung-hyeon Choi en David Lee McInnis

De Koreaanse oorlog, 1950. De Noord-Koreanen trekken zuidwaarts op en iedereen wordt gemobiliseerd om weerstand te bieden. Onder hen ook Kap-jo, een scholier die is veroordeeld voor moord. Hij krijgt de keuze om te vechten in plaats van om zijn straf uit te zitten. Hij komt terecht voor een middelbare school, waar hij met 70 andere scholieren klem zit en de horde oprukkende Noord-Koreanen moet zien tegen te houden. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

hele toffe oorlogsfilm, die koreanen kunnen er echt wat van!
hij haald niet het niveau van brotherhood of war..
maar alsnog een hele sterke oorlogsfilm met een aantal zeldzaam sterke scenes
echt een aanrader om te kijken
dikke 7.5
pi_94071280
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:40 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Morgen naar I Am Number Four ..... verwacht er niet zoveel van, dus kan alleen maar meevallen dan denk ik.
Ben benieuwd, hoor dat het echt bagger is. Aan de andere kant ik zit nu naar starship troopers te kijken, hoe slecht wil je het hebben...
Whiskyplankje
  zondag 13 maart 2011 @ 22:22:26 #187
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_94071928
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 22:15 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ben benieuwd, hoor dat het echt bagger is. Aan de andere kant ik zit nu naar starship troopers te kijken, hoe slecht wil je het hebben...
Hé, geen slecht woord over Starship Troopers. Cult van de bovenste plank. :P
pi_94074043
COLLATERAL DAMAGE
SCHWARZENEGGER

zat genoeg actie in als je het mij vraagt,
goed geacteerd, onverwachte einde

8/10
pi_94078898
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 12:25 schreef Roces18 het volgende:
[ afbeelding ]

De film, gebaseerd op een boek van John Marsden, volgt 8 vrienden van de middelbare school in een plattelandsstad wiens levens op hun kop komen te staan als er plotseling een gewelddadige oorlog uitbreekt. Afgescheiden van familie en vrienden moeten de tieners leren hoe te ontsnappen, overleven en terug te vechten.

Best een oke film vond ik het. Volgens mij zijn er 7 boeken van geschreven die een hit waren maar om het allemaal in een korte film van anderhalf uur te proppen lijkt me ook apart. Het einde betekent ook dat er een deel 2 en deel 3 aankomen. Het heeft zo zijn mooie momenten maar het is meer een beetje van moa... ik zit in ieder geval niet te wachten op de sequels.

6,5
Ja is echt jammer. Dit deel was gebasseerd op boek 1 en 2 geloof ik. Maar als ik de recensies lees over de boeken en wat spoilers over het verhaal had dit zoveeeeeel meer kunnen zijn. Maja zie maar een producer zo gek te krijgen dat ie 7 films gaat betalen.
  maandag 14 maart 2011 @ 01:23:14 #190
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94079406
Ben de laatste tijd helemaal van de westerns. Kijk per maand ca. 30 films (gemiddeld 1 per dag, sommige maanden 15, terwijl ik er soms ook 45 kan kijken). Meestal oorlogsfilms, misdaadfilms en westerns. De laatste tijd dus veel westerns. Hier vier films die ik vandaag gekeken heb:

Last Train From Gun Hill - (1959) - 8.5*

Film met twee topacteurs, Kirk Douglas en Anthony Quinn. De eerste is nog steeds in leven, sterker nog; hij was aanwezig bij de laatste Oscar uitreikingen. The Last Train From Gun Hill is een erge goede western over wraak en vriendschap. Keuzes worden er gemaakt, kies je voor je (oude) vrienden of voor je eigen familie. Een western met een boodschap, goed neergezet door twee topacteurs. Elke western liefhebber moet deze film gezien hebben!

They Died With Their Boots On - (1941) - 8.5*

Een western over het leven van de legendarische cavalerie commandant George Armstrong Custer. De film komt uit 1941, maar een jonge Anthony Quinn speelt in de film als indiaan. Tijdens de film volgen we het leven van Custer, gespeeld door Errol Flynn. De film gaat dus voornamelijk over het verloop van zijn leven, maar er komt genoeg actie en spanning bij kijken. De ideale western voor iemand die iets wil leren, maar tegelijk ook veel actie wil zien. Ook deze film raad ik aan voor elke western liefhebber!

The Hill - (1965) - 8.9*

The Hill is een oorlogsfilm over een Brits gevangenkamp in Noord-Afrika tijdens de Tweede Wereldoorlog. In de film gaat het voornamelijk om de beruchte heuvel in het kamp die gebruikt wordt door de kamp officieren om de gevangenen om te vormen tot een man. Tijdens de film volg je vijf gevangenen die te maken krijgen met een brutale officier, Williams. In de film gebeurt er van alles en nog wat en zien we een jonge Sean Connery die Joe Roberts speelt, een veroordeelde ex-officier die één van de vijf gevangenen is. Hij verzet zich tegen de officieren, waaron Williams. Hierdoor ontstaat er een strijd tussen de gevangenen en de kamp officieren, die zeker niet verveelt. Er wordt geen gebruik gemaakt van SE's, maar dat hoeft in zo'n film ook niet. Ik raad iedereen aan om deze film snel te bekijken, zeker de mensen die liefhebber zijn van oorlogsfilms!

Nevada Smith - (1966) - 7.8*

Nevada Smith is een film over een halfbloed Amerikaan/Indiaan in het Wilde Westen. Wanneer zijn vader op een dag opgezocht word door ''oude vrienden'' (waarvan Max, die gespeeld wordt door Steve McQueen, bekend van o.a. de films The Great Escape, Papillon en The Towering Inferno) wijst Max ze de weg. Het onverwachte gebeurt, want zijn ouders worden vermoord. Max besluit wraak te nemen en gedurende de film zien we de tocht van Max die jarenlang duurt, om de moordenaars van zijn ouders te vinden. Een goede western over wraak, die goed is uitgewerkt en met zeer goede acteurs.
Op zaterdag 12 maart 2011 om 01:05:55 zei Redskillz:
*plaatje van een net wat te dikke neger*
OMG HE SAID THE N WORD! OMG HE SAID THE N WORD!
  maandag 14 maart 2011 @ 08:25:40 #191
286575 Roces18
Chef de party
pi_94081881
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 01:02 schreef Dale. het volgende:

[..]

Ja is echt jammer. Dit deel was gebasseerd op boek 1 en 2 geloof ik. Maar als ik de recensies lees over de boeken en wat spoilers over het verhaal had dit zoveeeeeel meer kunnen zijn. Maja zie maar een producer zo gek te krijgen dat ie 7 films gaat betalen.
Ja veel ongebruikte potentie helaas ...

@ Karstman

Starship Troopers is geniaal :P. Heerlijke retro alien shizzle. Het is zo slecht dat het weer goed is :P
pi_94083418

Blue Valentine
Toen ik de poster voor het eerst zag deed het mij denken aan de zoveeeeeelste 'love story'-film.
Ondanks dat het inderdaad een liefdesverhaal is tussen twee personen, is het zeker niet de zoveelste.
Blue Valentine is, naar mijn mening, de eerste film die een relatie tussen twee personen op een realistische manier weet uit te beelden. Ik ging in ieder geval helemaal mee in het verhaal en het gevoel van beide personen. De hele film leunt eigenlijk op het fantastische acteerwerk van Ryan Gosling en Michelle Williams. Ondanks dat ik over het algemeen meer van de feelgood-movies ben, vond ik deze toch wel erg goed!

Van mij een 8
IMDB een 7,3

Jalla! Jalla!
Zeer vermakelijke Zweedse film die gaat van uithuwelijken tot erectieproblemen. Ondanks dat ik in het begin wat moeite had mij niet te storen aan de enorme neus van de hoofdrolspeler, heb ik me toch erg vermaakt.

Ik 7
imdb 7

[ Bericht 9% gewijzigd door Wootism op 14-03-2011 09:49:33 ]
  maandag 14 maart 2011 @ 11:35:17 #193
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_94086754
The Fighter

Een script dat al vele malen gedaan is maar deze heeft iets dat ervoor zorgt dat er weinig tenenkrommends aan is. Dat iets heeft veel te maken met de sublieme prestatie van Bale, die terecht de oscar won. Net als in The Machinist ziet ie er ook hier uitgemergeld uit als de ex bokser en junkie broer van de talentvolle Wahlberg. Ook hij doet het aardig maar zonder Bale zou zijn zeurderige toontje teveel naar voren komen. Ook de bijrol van Melissa Leo is goed maar imo te klein om een oscar te verdienen. Deze 2 uur waren precies goed, niet te lang, niet te afgeraffeld. Prima boksfilm met wat heerlijke aso-taal.

8.2

The Troll Hunter / Trolljegeren

Door dit topic deze film aangeschaft en ik vond hem wel ok. De lyrische reacties (cijfers tussen de 8.5 en 9) waren wat overdreven. Daarvoor zit er te weinig spanning in. Met de studenten leef je niet mee en de trollenjager is een vreemde snuiter waar je geen band mee opbouwt. Het verhaal is wel grappig bedacht en de effects zien er heel behoorlijk uit. Leuk om eens gezien te hebben.

7.0

Tangled

Ben nooit een fan van disney classics geweest, sinds pixar opkwam had ik er volgens mij zelfs geen enkele meer gezien. Totdat er overal lovende kritieken over Tangled kwamen met kreten als 'eindelijk haalt disney het niveau van pixar'. Hoewel ik het daar niet helemaal mee eens ben is Tangled wel een film met een bepaalde charme. Mooie animatiestijl, likeable karakters en een leuk sprookjesverhaal over Rapunzel. Het paard is grappig maar had er wat meer in voor mogen komen en de stem van Zachary 'Chuck' Levy past prima bij het karakter.

En toch heb ik nog steeds een hekel aan die liedjes in disneyfilms. 7.9

Jackass 3

Steeds als ik hoor dat er weer iets nieuws komt van Jackass denk ik: pfff dat hebben we nu wel gehad. Maar als het er dan is dan is het altijd wel vermakelijk. Hoewel alles al gedaan is blijft het aanstekelijk om deze idioten zichzelf belachelijk te zien maken. Alleen was het geen goed idee om ondertussen wat toastjes op tafel te zetten want de kots-en-schijt-factor is weer hoog

7.0
pi_94087845
Wishmaster
Film over een Djinn die verbonden is met degene die de steen vindt waarin hij gevangen zit. Als die persoon 3 wensen doet dan breekt de hel los op aarde. De steen wordt opgeladen door de wensen van andere mensen in ruil voor hun ziel, iets wat ze pas later doorhebben.

Leuk wegkijkertje met flink wat gore.

Wishmaster 4
Film over dezelfde Djinn (wel een andere acteur) die verliefd wordt op degene die de steen heeft gevonden, maar hij wil ook ervoor zorgen dat zij de derde wens doet zodat z'n familie de aarde kunnen vernietigen.

Deze is veel minder leuk dan deel 1, er zit meer romantiek in en een paar seks-scenes, en een vaag zwaardgevecht tussen de Djinn en degene die eropuit is gestuurd om degene die de steen gevonden eheft, te doden zodat de derde wens niet uitgevoerd kan worden.

Lovers Lane
Een slasherfilm, maar deze wijkt meer af van de normale standaard dan de rest. Met valentijnsdag vermoordt een geestezieke jongen een liefhebbend stelletje in de auto met een haak, en hij wordt opgesloten in een inrichting. De slachtoffers zijn de vrouw van de sheriff en de man van een andere vrouw.

13 jaar later ontsnapt de jongen en keert hij terug en hij hervat zijn missie, het ombrengen van de dochter van de sheriff en de zoon van de andere vrouw. En dan moet die zoon ook nog dealen met zijn gestoorde ex die niet kan verkroppen dat zij wordt gedumpt.
pi_94089563
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 08:25 schreef Roces18 het volgende:

[..]
@ Karstman

Starship Troopers is geniaal :P. Heerlijke retro alien shizzle. Het is zo slecht dat het weer goed is :P
Dat vooral :)
Whiskyplankje
  maandag 14 maart 2011 @ 13:17:33 #196
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_94090523
Mean Streets (1973, VS, Martin Scorsese)
Martin Scorsese's tweede film is al duidelijk een voorbode voor z'n latere films. Het regie talent en belofte is zelfs zonder achteraf kennis onmiskenbaar aanwezig. Qua regie is het dan ook een prima film. De invloeden op andere films is ook merkbaar.Toch maakte de film niet helemaal z'n status waard bij mij. Dat komt omdat het schrijfwerk erg matig is. Het script heeft te weinig om handen om de film constant boeiend te houden. Dit was dan ook de laatste film waarvoor Scorsese zelf het verhaal schreef. Gelukkig maakte hij de verstandige de keuze om voortaan daarna over te gaan op het verfilmen van materiaal van andere mensen.
De jonge De Niro en Keitel tonen ook hun talenten. Vooral van De Niro behoort dit tot één van zijn betere rollen. (Zoals het meeste werk met Scorsese)
cijfer: 7
  maandag 14 maart 2011 @ 14:59:24 #197
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_94094524
Zo, op / onderweg naar de wintersport weer de nodige filmpjes gezien, met toppers maar ook 1 heel groot drama;

33. The Lost Thing (Andrew Ruhemann, Shaun Tan, 2010) :: 7.8
15 minuten durende ' film' die een oscar gewonnen heeft voor beste korte (animatie)film. Gaat over een man die een 'ding' vind op het strand in een zeer saaie stad. Best aardig, leuk gedaan!

34. The Fighter (David O. Russell, 2010) :: 8.4
Wow, wat een lekkere film! Wat een fantastische rol van Christian bale en wat een fantastische sfeer van de jaren 70-80-90 is er in de film weggezet ! Ook het stukje aan het eind waarbij je de echte Micky Ward & Dicky Ecklund ziet zijn erg goed. Goed geacteerd, goed verhaal, meeslepende sfeer... fantastisch. Een van de beste films van dit jaar!!

35. Tangled (Nathan Greno, Byron Howard, 2010) :: 8.0
Zeer lekkere wegkijk-Disney film. Toch wel erg leuk...ondanks dat het wellicht 'kinderachtig' is. Mag daarom ook gewoon een 8 krijgen.

36. Happythankyoumoreplease (Josh Radnor, 2010) :: 8.3

Jaaaaaaaaa weer een heerlijke feelgoodmovie die aan het rijtje Garden State / 500 Days of Summer / noem maar op toegevoegd kan worden. Ik ben verliefd geworden op Kate Mara....wat een mooie vrouw. En Josh Radnor speelt Sam fantastisch. Gewoon een film waar niet heel veel gebeurd, maar die wel raak is door de rake observeringen en converstaties. Voor mensen die van feel-good movies houden een MUST SEE

En dan de grootste deceptie/kutfilm/vulmaar in aller tijden:

37. Srpski film (Srdjan Spasojevic, 2009) :: 1.0
Ja, ik hou wel van een beetje ruig/vies. En een beetje porno kan ik wel hebben. Maar toen na 55 minuten iemand zijn penis in een pas geboren babytje wilden stoppen; NEE. Uitgezet dus na 55 minuten en de film een 1 gegeven. Dan kan iedereen hier wel lullen in dit topic een aantal weken eerder van "vage film, wil je er met mensen over praten en uitleggen waar het over gaat, maar dat kan je niet" , maar dat is gewoon bullshit. Films waarin babytjes verkracht worden zijn kansloos en gaan echt NERGENS over. Diep triest.
  maandag 14 maart 2011 @ 17:28:48 #198
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_94101499
Net naar I Am Number Four geweest. Nee, het is geen Oscar-waardig materiaal en natuurlijk heb ik wel betere films dan dit gezien, maar toch heb ik me wel goed vermaakt. :) Het kijkt gewoon lekker weg: de effecten zijn niet slecht, het acteerniveau is OK en het verhaal heeft niet veel om het lijf, maar blijft wel boeien. Ik geef deze een 6,5.
  maandag 14 maart 2011 @ 17:37:46 #199
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94101830
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:28 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Net naar I Am Number Four geweest. Nee, het is geen Oscar-waardig materiaal en natuurlijk heb ik wel betere films dan dit gezien, maar toch heb ik me wel goed vermaakt. :) Het kijkt gewoon lekker weg: de effecten zijn niet slecht, het acteerniveau is OK en het verhaal heeft niet veel om het lijf, maar blijft wel boeien. Ik geef deze een 6,5.
Ben benieuwd, ik ga 'm vanavond zien :)
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 14 maart 2011 @ 17:40:15 #200
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_94101917
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:37 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ben benieuwd, ik ga 'm vanavond zien :)
Veel plezier, ben benieuwd wat je ervan vindt. Als je er met niet te hoge verwachtingen heen gaat, kan hij alleen maar meevallen. :)
pi_94105684
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:28 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Die score valt me mee. Ik wou dat ze hier een Pathe hadden dan nam ik ook zo'n Unlimited abonnement. Voelt het minder als je geld weggooien aan een slechte film.
Whiskyplankje
  maandag 14 maart 2011 @ 19:25:37 #202
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_94106990
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:04 schreef Karstman het volgende:

[..]

Die score valt me mee. Ik wou dat ze hier een Pathe hadden dan nam ik ook zo'n Unlimited abonnement. Voelt het minder als je geld weggooien aan een slechte film.
Da's zeker jammer, dat er geen Pathe bij jou in de buurt zit.
Ik heb hem nu sinds medio februari en nog geen seconde spijt ervan gehad. Integendeel! Stand voor maart is (aan het einde van deze week) zeven films en ik betaal er eigenlijk maar voor twee per maand. En je gaat nu ook makkelijker naar de films die je "wel aardig" lijken (of misschien zelfs helemaal niets, om te zien of ze echt zo slecht zijn) zonder dat je iedere keer bijna een tientje kunt betalen. :)
pi_94108220
Ikga eens kijken of ze ook zoiets hebben voor Utopolis.

Ook al ga ik alleen, altijd leuker dan thuis op de bank.
pi_94109672
Patriot Games
Verfilming van een Tom Clancy-boek, lectuur voor mannen die zondagochtend om acht uur opstaan. Het was me het eerste uur niet duidelijk waar de plot naartoe wilde. Harrison Ford wordt achterna gezeten door terroristen, maar daar gaat zo veel tijd overheen dat je geregeld indut. Een bijzonder onevenwichtige film. Hilarisch is het hoofdkantoor van de CIA, dat opgedeeld is in cubicles waarboven borden hangen als "Europa", "Azië", etc. Wanneer ik thuis ben zal ik wel een screenshot maken.
Graag op anoniem
pi_94119195
Hævnen

Denemarken / Zweden
Drama
119 minuten

geregisseerd door Susanne Bier
met Mikael Persbrandt, Trine Dyrholm en Ulrich Thomsen

Anton is een dokter die op en neer reist tussen een idyllisch dorpje in Denemarken en zijn werk in een Afrikaans vluchtelingenkamp. In deze twee totaal verschillende werelden worden hij en zijn familie geconfronteerd met conflicten die hen dwingen de moeilijke keuze te maken tussen wraak of vergeving. Anton en zijn vrouw Marianne, die twee jonge zonen hebben, zijn uit elkaar maar worstelen met de mogelijkheid om te scheiden. Hun oudste zoon, de 10-jarige Elias, wordt op school gepest. Hier komt verandering in wanneer Christiaan, een net verhuisde klasgenoot uit Londen, het voor hem opneemt. De moeder van Christiaan is overleden aan kanker en hij heeft moeite dit verlies te verwerken. Al snel worden Elias en Christian hechte vrienden, maar wanneer Elias door Christian wordt betrokken bij een gevaarlijke wraakactie met tragische consequenties, wordt hun vriendschap op de proef gesteld en zijn hun levens in gevaar.

Hele sterke drama film, heeft me vanaf de eerste minuut tot het einde weten te boeien. Hele goeie acteer prestaties. En tof dat verhaal van die jongens en ook die scenes in afrika. Echt gewoon een geweldige film, een must-see!
een dikke 8!
  maandag 14 maart 2011 @ 23:01:48 #206
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_94122779
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:46 schreef JDx het volgende:
Ikga eens kijken of ze ook zoiets hebben voor Utopolis.

Ook al ga ik alleen, altijd leuker dan thuis op de bank.
Ja, ik ga ook regelmatig alleen naar de film. Niets mis mee hoor. :)
pi_94123380
Ik ga alleen nog naar de bios voor heel bijzondere films (Black Swan) of 3D-films. De rest lekker thuis op de hippiebank, op reis of waar dan ook. Geen irritante lui voor je neus, geen bakken met geld kwijt en je kan het lekker op pauze zetten als je wil, terugspoelen, etc. En een kaasje roken in de bios wordt vast niet gewaardeerd. _O-

maandag 14 maart 2011 @ 23:12:51 #208
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_94123455
quote:
6s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:11 schreef El_Matador het volgende:
Ik ga alleen nog naar de bios voor heel bijzondere films (Black Swan) of 3D-films. De rest lekker thuis op de hippiebank, op reis of waar dan ook. Geen irritante lui voor je neus, geen bakken met geld kwijt en je kan het lekker op pauze zetten als je wil, terugspoelen, etc. En een kaasje roken in de bios wordt vast niet gewaardeerd. _O-
Mwah, kan ik me wel voorstellen hoor. Maar ik vind die hele bioscoopbeleving, inclusief groot scherm en goed geluid, wel bijdragen aan de film. En ja, ik heb thuis ook een mooie home cinema-set staan, maar is toch anders. :P
  maandag 14 maart 2011 @ 23:23:15 #209
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94124085
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:40 schreef Miss-MacPhisto het volgende:

[..]

Veel plezier, ben benieuwd wat je ervan vindt. Als je er met niet te hoge verwachtingen heen gaat, kan hij alleen maar meevallen. :)
Ik ben ook niet ontevreden. Ging er eigenlijk zonder verwachting heen, maar heb me geen moment verveeld. De special effects zijn best netjes gemaakt en de film heeft dat ook wel nodig, want de acteerprestaties zijn niet geweldig, al voldoen ze wel. Ik sluit me eigenlijk gewoon aan bij jouw recensie :)
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:25 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Da's zeker jammer, dat er geen Pathe bij jou in de buurt zit.
Ik heb hem nu sinds medio februari en nog geen seconde spijt ervan gehad. Integendeel! Stand voor maart is (aan het einde van deze week) zeven films en ik betaal er eigenlijk maar voor twee per maand. En je gaat nu ook makkelijker naar de films die je "wel aardig" lijken (of misschien zelfs helemaal niets, om te zien of ze echt zo slecht zijn) zonder dat je iedere keer bijna een tientje kunt betalen. :)
Ja, zonde! Als ik hier in de buurt de mogelijkheid had, zou ik ook zeker zo'n abonnement nemen. Helaas hebben we hier alleen maar JT bioscopen, waar je dus negen euro voor anderhalf uur film neerlegt, dat is niet meer grappig om elke week te doen (al helemaal niet als je ook nog een drankje of een hapje erbij wil...). Van zo'n pas zou ik dan weer goed gebruik maken. Regelmatig met vrienden, of als je zin hebt gewoon lekker in je eentje naar de bios. Dan voel je je ook minder bekocht als het een flutfilm is :P
Overigens is nuancering wel belangrijk, want juist doordat het alleen maar JT is hier, is het filmprogramma om uit te kiezen ook minder divers dan bij de Pathé's, denk ik. Dus ik zou twee keer per week niet halen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 14 maart 2011 @ 23:26:59 #210
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_94124304
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:23 schreef Mikkie het volgende:
Ja, zonde! Als ik hier in de buurt de mogelijkheid had, zou ik ook zeker zo'n abonnement nemen. Helaas hebben we hier alleen maar JT bioscopen, waar je dus negen euro voor anderhalf uur film neerlegt, dat is niet meer grappig om elke week te doen (al helemaal niet als je ook nog een drankje of een hapje erbij wil...). Van zo'n pas zou ik dan weer goed gebruik maken. Regelmatig met vrienden, of als je zin hebt gewoon lekker in je eentje naar de bios. Dan voel je je ook minder bekocht als het een flutfilm is :P
Hier sluit ik me volledig bij aan. Het was voor mij gewoon op een gegeven moment niet leuk meer om iedere keer 9,50 Euro voor een film neer te leggen. Ik ben echt wel een filmfreak en wil daarom veel films graag in de bioscoop zien, maar op een gegeven moment ging ik toch strenger selecteren, puur om de kosten. Nu heb ik met mijn abonnement van 18 Euro per maand het geld er al bij de tweede film uit en kan ik ook naar films die me "wel aardig" lijken zonder me een buil te vallen. :)
pi_94124698
Ik vind het geluid in de bios vaak veul te zacht staan, dat is zonde. Beeld is natuurlijk geweldig, dat zeker. Maar dat weegt niet op tegen de nadelen van naar de bios gaan (zal dan in Heerlen of Maastricht moeten, kost ook tijd en geld met parkeren, benzine en drankjes erbij), geld betalen voor films die je ook kan downloaden, irritante lui in de bios, gebrek aan pauzemogelijkheden en gebrek aan privacy.

Voor 18 euro per maand koop ik liever 3 mooie films op DVD, dan dat ik naar wat films in de bios moet zoeken. Bovendien ben ik zo vaak weg, dat ik het er niet uithaal.

Ik snap de overweging wel, maar voor mij biedt het gewoon te weinig.

maandag 14 maart 2011 @ 23:42:53 #212
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_94125235
quote:
15s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:33 schreef El_Matador het volgende:
Ik vind het geluid in de bios vaak veul te zacht staan, dat is zonde. Beeld is natuurlijk geweldig, dat zeker. Maar dat weegt niet op tegen de nadelen van naar de bios gaan (zal dan in Heerlen of Maastricht moeten, kost ook tijd en geld met parkeren, benzine en drankjes erbij), geld betalen voor films die je ook kan downloaden, irritante lui in de bios, gebrek aan pauzemogelijkheden en gebrek aan privacy.

Voor 18 euro per maand koop ik liever 3 mooie films op DVD, dan dat ik naar wat films in de bios moet zoeken. Bovendien ben ik zo vaak weg, dat ik het er niet uithaal.

Ik snap de overweging wel, maar voor mij biedt het gewoon te weinig.
Kan me ook wel vinden in jouw argumenten hoor, het is inderdaad net de afweging die je maakt. Het telt bij mij ook zeker mee dat ik nu tijd over heb/hou, aangezien ik even zonder baan zit. Onder het solliciteren (en daarnaast een bedrijfje voor mezelf proberen op te zetten, maar da's een compleet ander verhaal) door, is het weleens lekker om een filmpje te pakken, al dan niet alleen. Vraag me af of ik het er nog steeds uithaal (zowel qua tijd als qua geld) als ik straks weer fulltime aan de slag ben, maar dat zie ik dan wel weer. Nu profiteer en geniet ik ervan. :)
pi_94125817
In de categorie snoepje van de maand weer een Gemma Arterton film vanavond.

Dit maal: Prince of Persia: Sands of Time

Ik had altijd begrepen dat dit een heel beroerde film was. En terwijl het geen topper is viel het me toch enorm mee. Veel actie, lekker snel en ook nog soort van een kloppend verhaal. Het verhaal is iets met perzische prinsen en prinsessen en dolk die rare dingen met de tijd doet (de kreet "I hate temporal mechanics" kwam af en toe bij me op). Gooi daar een stukje bedrog en een ontluikende liefde tussen snoepje Arterton en (de denk ik voor de dames ook niet te versmaden) Jake Gyllenhaal bij en we zijn compleet. Prima dom vermaak voor de maandagavond verdient een 7.
Whiskyplankje
pi_94125959
Helemaal mee eens Karstman, was leuk vermaak en Arterton is knettergeil.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_94125976
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:42 schreef Miss-MacPhisto het volgende:

[..]

Kan me ook wel vinden in jouw argumenten hoor, het is inderdaad net de afweging die je maakt. Het telt bij mij ook zeker mee dat ik nu tijd over heb/hou, aangezien ik even zonder baan zit. Onder het solliciteren (en daarnaast een bedrijfje voor mezelf proberen op te zetten, maar da's een compleet ander verhaal) door, is het weleens lekker om een filmpje te pakken, al dan niet alleen. Vraag me af of ik het er nog steeds uithaal (zowel qua tijd als qua geld) als ik straks weer fulltime aan de slag ben, maar dat zie ik dan wel weer. Nu profiteer en geniet ik ervan. :)
Zolang je minimaal 3 keer in de maand naar de film gaat dan maak je winst en dat zou toch moeten lukken ook met een fullltime baan. Tip: Ik ben in dezelfde stad gaan werken als waar ik woon, scheelt me een filmduur aan reistijd op een dag :) Aan de andere kant daarvoor werkte ik in Amsterdam en daar hebben ze wel Pathé...
Whiskyplankje
pi_94126355
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:56 schreef Karstman het volgende:

[..]

Zolang je minimaal 3 keer in de maand naar de film gaat dan maak je winst en dat zou toch moeten lukken ook met een fullltime baan. Tip: Ik ben in dezelfde stad gaan werken als waar ik woon, scheelt me een filmduur aan reistijd op een dag :) Aan de andere kant daarvoor werkte ik in Amsterdam en daar hebben ze wel Pathé...
Ik woon ook in dezelfde stad waar ik werk, alleen ben ik de helft van het jaar op reis ofzo... dan wordt het lastig he? ;)

En in Aachen naar de bios vertik ik. 2 keer geweest bij de enige passende film (2 keer dezelfde met 2 verschillende vrienden); Inglourious Basterds. Maar films in Duitse nasynchro kijken, dan kan ik nog beter mezelf besnijden met een tosti-ijzer. Smerige kutmoffen. :(

dinsdag 15 maart 2011 @ 00:07:12 #217
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_94126467
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:56 schreef Karstman het volgende:

[..]

True, maar vanwege de crisis liggen "mijn" banen nog niet voor het oprapen, dus het is sowieso nog maar hopen dat ik iets in redelijke afstand van mijn woonplaats vind. :) Tenzij mijn bedrijfje/ZZP'er-schap echt goed van de grond gaat komen, dan blijf ik gewoon vanuit huis werken. :P

Edit: sorry, dit gaat niet echt meer over films. :@
  dinsdag 15 maart 2011 @ 00:08:32 #218
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_94126531
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 00:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En in Aachen naar de bios vertik ik. 2 keer geweest bij de enige passende film (2 keer dezelfde met 2 verschillende vrienden); Inglourious Basterds. Maar films in Duitse nasynchro kijken, dan kan ik nog beter mezelf besnijden met een tosti-ijzer. Smerige kutmoffen. :(
Dat is echt heel erg ja. Weet nog dat ik een keer een reclameposter in Duitsland zag hangen voor Herr der Ringe ..... daar word ik toch echt verdrietig van. :'(
pi_94129697
The Joneses (2009)

Eigenlijk nog nooit van deze film gehoord, terwijl die al van 2009 is, maar vond het een erg origineel verhaal. Een op het oog doorsnee Amerikaans gezin komt wonen in een luxe villawijk. Echter zijn ze allemaal fulltime in dienst van een bedrijf om producten te verkopen. Oa. door hun dure levensstijl aan iedereen met wie ze 'vrienden' worden aan te prijzen. De hele dag leugens verkondigen, wat op een gegeven moment problemen oplevert :P
Met oa. Demi Moore, David Duchovny, Amber Heard.

Geef hem een 7,5.
pi_94136229
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 02:21 schreef Palomar het volgende:
The Joneses (2009)

Eigenlijk nog nooit van deze film gehoord, terwijl die al van 2009 is, maar vond het een erg origineel verhaal. Een op het oog doorsnee Amerikaans gezin komt wonen in een luxe villawijk. Echter zijn ze allemaal fulltime in dienst van een bedrijf om producten te verkopen. Oa. door hun dure levensstijl aan iedereen met wie ze 'vrienden' worden aan te prijzen. De hele dag leugens verkondigen, wat op een gegeven moment problemen oplevert :P
Met oa. Demi Moore, David Duchovny, Amber Heard.

Geef hem een 7,5.
Jaaa die is leuk he, ik had hem een 8 gegeven. Ik zoek om de dag zo'n beetje naar nieuwe films, maar toch kom je ineens een film tegen van 2008 of 2009 die je toch op 1 of andere manier gemist hebt. Net zoals Definitely, Maybe of Spread of Powder Blue.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:58:11 #221
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_94136661
Jackass 3D

verhaal: - (the jackass gang doin their thang.. in 3D!)
oordeel: jeeminee wat goor afentoe zeg echt super super smerig. stelletje malloten. maar het werkte wel op mn lachspieren :D
pi_94139150
Kon je het 10 minuten volhouden? Knap!
pi_94139435
Jackass daar moet je van houden idd :P Kan er zelf wel om lachen, maar sommige van die stunts zijn wel wat te ranzig. Maar stunts als met die hand vond ik wel geniaal :D
pi_94142095
quote:
99s.gif Op zondag 13 maart 2011 01:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hopeloos off-topic, maar dit is dus precies de reden dat jij zo'n mislukkeling bent (met name op -maar niet beperkt tot- het gebied van vrouwen). Jij kan en wil niet doorzetten. Je bent een lui zwijn dat een steengoede film (daar zijn alle critici en ook het grote publiek het over eens) niet eens langer dan 10 minuutjes kan volhouden. Wie is nu de "boehoehoe huilie huilie loser" in het verhaal! Niemand anders dan jij. _O-

Iemand aanvallen op zijn persoonlijke filmsmaak vind ik heeeeeeeel erg triest.
Niet iedereen hoeft films met hoge ratings ook gelijk tof te vinden. Kwestie van smaak.
The fountain kon mij ook niet boeien terwijl sommigen hem een 10/10 gaven. Black Swan en The kings speech ga ik geeneens aan beginnen want ik hou niet van het type film.....
Ieder zijn smaak. Je hoeft iemand daarom geen mislukkeling te noemen... :r
pi_94142233

Cold prey

quote:
Weinig sneeuwpret voor vijf snowboarders, die zich hadden verheugd op een spectaculaire afdaling in de bergen van Noorwegen. Wanneer één van de vrienden een been breekt, is het afgelopen met de halsbrekende manoeuvres. De auto staat te ver weg en de avond valt. In een verlaten ski-resort vindt de vriendengroep onderdak om de nacht door te komen. Misschien was doodvriezen een betere optie geweest, want in de kelder van het hotel huist een duistere figuur met een pikhouweel, die niet van vreemdelingen houdt.
Toffe horror/slasher film!!! Vooral de setting in de bergen is erg sfeervol.
Een 7,5
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:53:59 #226
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_94143278
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:22 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Iemand aanvallen op zijn persoonlijke filmsmaak vind ik heeeeeeeel erg triest.
Niet iedereen hoeft films met hoge ratings ook gelijk tof te vinden. Kwestie van smaak.
Een waardeloze motivering mag altijd bekritiseerd worden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_94144255
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:53 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Een waardeloze motivering mag altijd bekritiseerd worden.
Ja op een normale manier, maar om gelijk iemand mislukkeling te noemen.
En wat is waardeloos? Hij vindt het een wijvenfilm. Het is ook een wijvenfilm. Welke mannen gaan nou met een krat bier Black Swan kijken?
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 15:24:18 #228
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_94144360
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:21 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

En wat is waardeloos? Hij vindt het een wijvenfilm. Het is ook een wijvenfilm. Welke mannen gaan nou met een krat bier Black Swan kijken?
Jij weet duidelijk niet dat Black Swan een thriller is met horrorelementen. :+
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_94144432
quote:
Het is ook een wijvenfilm.
:|W
pi_94150766
quote:

[..]

Veel meiden die ik ken durven hem niet eens te kijken. Echt... oordelen zonder een film te kijken moet je mee ophouden, dat is verschrikkelijk irritant voor de mensen hier.
pi_94151336
quote:

[..]

Oh jij hebt hem ook al niet gezien. Lul dan niet zo dom.
pi_94151999
TRON: Legacy

Ooit het origineel gezien toen ik klein was, vond dat geweldig, maar kon me het verhaal niet echt meer herinneren.

Laatst wilde ik TRON eerst weer kijken voordat ik deze ging kijken, maar damn, dat was niet zoals ik het me kon herinneren, wat een barslechte graphics :') was dan ook niet om aan te zien.

Toch herkende ik veel dingen in TRON: Legacy, volgens mij droomde ik hier vroeger wel eens over. Verder is het niet een hele bijzondere film, gewoon leuk gemaakt en grappig verhaaltje, maar meer niet.

7,5.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 18:45:06 #233
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_94152960
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:05 schreef Deckard het volgende:

[..]

Oh jij hebt hem ook al niet gezien. Lul dan niet zo dom.
Lul zelf niet zo dom aljeblieft je laat jezelf wel erg kennen als autist of niet.

"je hebt em niet helemaal gezien je kan er niet over oordelen OMG crisis! bla bla bla.."

Ik bepaal zelf waar ik mijn tijd wel of niet aan besteed. Aangezien, net zoals bij muzieknummers, de toon vrijwel constant is van begin tot eind. Kun je een film best beoordelen door maar een gedeelte te zien :)
pi_94153059
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:45 schreef Schenkstroop het volgende:
Kun je een film best beoordelen door maar een gedeelte te zien :)
Klopt :), het begin toont vaak of het de moeite waard is om af te kijken. Het visitekaartje van de film.
pi_94153135
Dat hebben we idd. gezien. Schenkstroop trok na 10 minuten totaal verkeerde conclusies.
pi_94153186
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:48 schreef Toad het volgende:
Dat hebben we idd. gezien Schenkstroop trok na 10 minuten totaal verkeerde conclusies.
wat verwacht je van mensen die dingen als "huillie huillie" gebruiken? :')
pi_94153431
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:49 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

Geweldig topic is dit geworden _O-
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:05:32 #238
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_94153850
quote:
6s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:11 schreef El_Matador het volgende:
Wat is er dan, buiten de softporno scenes van Natalie Portman, bijzonder aan Black Swan?
pi_94154026
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:05 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Wat is er dan, buiten de softporno scenes van Natalie Portman, bijzonder aan Black Swan?
Black Swan (2010) #2
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:10:24 #240
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_94154089
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:49 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

waar heb jij het nou weer over man ?
pi_94154156
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:10 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

waar heb jij het nou weer over man ?
ik weet niet. over jou misschien?
pi_94154708
quote:

[..]

Lul zelf niet zo dom aljeblieft je laat jezelf wel erg kennen als autist of niet.
Volledig. Ik ben namelijk zo dom om te reageren op jouw posts. Daar moet je idd wel een behoorlijke autist voor zijn.

quote:
"je hebt em niet helemaal gezien je kan er niet over oordelen OMG crisis! bla bla bla.."

Ik bepaal zelf waar ik mijn tijd wel of niet aan besteed. Aangezien, net zoals bij muzieknummers, de toon vrijwel constant is van begin tot eind. Kun je een film best beoordelen door maar een gedeelte te zien :)
Ik vind het gewoon ontzettend grappig en triest hoe jij die film hebt beoordeeld. Past volledig bij de rest met hoe jij in het leven staat.
Dat er mensen zijn die van te voren zeggen dat ze de film niks vinden heb ik geen moeite mee. Niet iedereen heeft dezelfde smaak. Maar een oordeel vellen over een film op zo'n manier is ronduit belachelijk.

Jij hebt ook gewoon te weinig inlevingsvermogen voor dat soort films.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:35:02 #243
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_94155499
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:47 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Klopt :), het begin toont vaak of het de moeite waard is om af te kijken. Het visitekaartje van de film.
}:| :')
als het begin niet pief poef paf is wel dat dus zeggen dat het een saaie dansfilm is waar verder alleen in gedanst wordt.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:13:07 #244
67640 SaintOfKillers
pi_94157966
Zullen we die persoonlijke aanvallen even achterwege laten?

Ondanks het vraagteken is dit trouwens stiekem geen vraag
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_94158358
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:35 schreef planethugo het volgende:

[..]

}:| :')
als het begin niet pief poef paf is wel dat dus zeggen dat het een saaie dansfilm is waar verder alleen in gedanst wordt.
Waarom begint Black Swan dat met een intieme dansscene vanuit Nina's droom? Dat is toch ook al een vurig voorproefje van wat komen gaat? :)

Misschien moet je wat minder bevooroordeeld zijn over wat je verstaat onder 'pief poef paf'. ;)
pi_94158413
quote:

[..]
Kun je een film best beoordelen door maar een gedeelte te zien :)
Echt complete bullshit wat je daar zegt.

Er zijn genoeg films waarbij het halverwege pas loskomt en echt vet wordt, terwijl andere films tof beginnen maar in het midden helemaal inzakken en uitlopen op niks. De eerste 10 minuten zeggen misschien wel 'iets' over de look 'n feel, maar veel te weinig om hem te kunnen beoordelen.
pi_94158582
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:19 schreef Wootism het volgende:

[..]

Echt complete bullshit wat je daar zegt.

Er zijn genoeg films waarbij het halverwege pas loskomt en echt vet wordt, terwijl andere films tof beginnen maar in het midden helemaal inzakken en uitlopen op niks. De eerste 10 minuten zeggen misschien wel 'iets' over de look 'n feel, maar veel te weinig om hem te kunnen beoordelen.
Je spreekt jezelf tegen. In je beoordeling van een film neem je toch ook de 'look 'n feel' mee, alsmede de personages, verhaal en omgeving? Daar zijn de eerste 10-15 minuten van een film uitermate geschikt voor.
pi_94158739
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:22 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen. In je beoordeling van een film neem je toch ook de 'look 'n feel' mee, alsmede de personages, verhaal en omgeving? Daar zijn de eerste 10-15 minuten van een film uitermate geschikt voor.
psycho weleens gezien?
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 20:24:50 #249
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_94158802
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:24 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

psycho weleens gezien?
Of From Dusk 'til Dawn. :P
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:28:51 #250
333374 Lithia
Too serious
pi_94159129
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:22 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Jij kan alle personages zijn, het verhaal en omgeving zien binnen de eerste 10 minuten. Dat vind ik erg knap (geen sarcasme), maar niet iedereen kan dat.
Helaas slaat Schenkstroop bijvoorbeeld de plank volledig mis door onder andere te zeggen dat de film over haar verzwikte voet en 'huilie huilie' doet, de hoogstaande gedeelte van de film is. Dat heeft niets meer te maken met een mening, dat is overduidelijk een teken dat hij de film niet lang genoeg gezien heeft.
Zelfs een trailer kan soms meer info geven dan de eerste 10 minuten van een film, omdat de eerste 10 minuten vooral de introductie is. Niet in iedere film weet je wat er precies gaande is na 10 minuten.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_94159249
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:24 schreef Mike het volgende:

[..]

Oehhh die moet ik weer eens kijken. Als je die nog nooit hebt gezien, kijken zonder te lezen waar ie over gaat, geweldig is ie dan! :D
pi_94159320
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:28 schreef Lithia het volgende:

[..]

Jij kan alle personages zijn, het verhaal en omgeving zien binnen de eerste 10 minuten. Dat vind ik erg knap (geen sarcasme), maar niet iedereen kan dat.

Zelfs een trailer kan soms meer info geven dan de eerste 10 minuten van een film, omdat de eerste 10 minuten vooral de introductie is. Niet in iedere film weet je wat er precies gaande is na 10 minuten.
Nee dat zeg ik niet, het is een voorproefje van de personages, de stijl en omgeving. De makers laten je bewust gissen naar het spel dat zich in het begin op het doek voordoet, om dat vervolgens op het einde van de film in te lossen, en zie daar: ze hebben het publiek naar de gehele film laten kijken, een slimme truuk.
pi_94159394
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:24 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

psycho weleens gezien?
Ja, goed voorbeeld! :). Verbaasde mij dat de aannemelijke hoofdpersonage zo plots dood ging en dat daar zoveel screentime aan gegeven was.
pi_94159401
quote:

[..]

of Alexandra's Project? kunnen we gelijk ontopic gaan :P

Alexandra's Project
Gedownload nav een post in dit topic.
Australische thriller gemaakt door een van origine nederlandse regisseur (lees ik net :P ).
Gaat over een doorsnee gezin waarvan de vader op een dag thuiskomt en het huis bijna verlaten aantreft, wel staat er een tv midden in de kamer met daarop een videoboodschap van zijn vrouw, die wat verrassende dingen te vertellen heeft..
best aardige, originele film. beetje lowbudget. krijgt een 6.7 op imdb, ben het daar wel mee eens.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:34:00 #255
333374 Lithia
Too serious
pi_94159560
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:31 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Nee dat zeg ik niet, het is een voorproefje van de personages, de stijl en omgeving. De makers laten je bewust gissen naar het spel dat zich in het begin op het doek voordoet, om dat vervolgens op het einde van de film in te lossen, en zie daar: ze hebben het publiek naar de gehele film laten kijken, een slimme truuk.
Dan nog vind ik het knap als je dat kan zien na 10 minuten. Ik blijf erbij dat sommige mensen echt wat langer moeten kijken voordat ze oordelen.
quote:

[..]

Even downloaden. :Y
pi_94159643
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:34 schreef Lithia het volgende:

[..]

Dan nog vind ik het knap als je dat kan zien na 10 minuten. Ik blijf erbij dat sommige mensen echt wat langer moeten kijken voordat ze oordelen.

[..]

Even downloaden. :Y
Hoeveel langer dan, je blijft toch geen halfuur loeren naar een film die niet boeit? 15 minuten is doorgaans echt genoeg om een goed beeld van de film te krijgen hoor.
pi_94159709
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:35 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Hoeveel langer dan, je blijft toch geen halfuur loeren naar een film die niet boeit? 15 minuten is doorgaans echt genoeg om een goed beeld van de film te krijgen hoor.
verschilt per film
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:37:54 #258
333374 Lithia
Too serious
pi_94159866
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:35 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

verschilt per film
Dit.
En per persoon.

Zelfs dan is een extra kwartiertje ook niet veel hoor.
pi_94159965
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:37 schreef Lithia het volgende:

[..]

Dit.
En per persoon.

Zelfs dan is een extra kwartiertje ook niet veel hoor.
Noem mij één film die na een halfuur totaal omsloeg in:

- personages
- verhaal
- omgeving
- stijl en genre

dan word je gewoon bekocht...
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:40:42 #260
333374 Lithia
Too serious
pi_94160103
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:39 schreef Robby87 het volgende:

[..]

- personages
- verhaal
- omgeving
- stijl en genre

Het
verschilt
per
persoon.

Dan maakt het niet uit wat voor film het is. Als je traag van begrip bent, dan is 10 minuten niet haalbaar.
pi_94160288
quote:

[..]

- personages
- verhaal
- omgeving
- stijl en genre

niet alles hoeft totaal om te slaan..
pi_94163527
Idioten die bekvechten met idioten. Het lijkt The Office wel.

quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:06 schreef Mainport het volgende:
Patriot Games
Verfilming van een Tom Clancy-boek, lectuur voor mannen die zondagochtend om acht uur opstaan. Het was me het eerste uur niet duidelijk waar de plot naartoe wilde. Harrison Ford wordt achterna gezeten door terroristen, maar daar gaat zo veel tijd overheen dat je geregeld indut. Een bijzonder onevenwichtige film. Hilarisch is het hoofdkantoor van de CIA, dat opgedeeld is in cubicles waarboven borden hangen als "Europa", "Azië", etc. Wanneer ik thuis ben zal ik wel een screenshot maken.
Graag op anoniem
pi_94166546
quote:

[..]

- personages
- verhaal
- omgeving
- stijl en genre

Een goede film slaat totaal om of voldoet meer dan wat je had verwacht. Eerste tien minuten zijn vooral om je ergens in te trekken, niet zozeer bedoeld om je de volledige verhaal al bloot te leggen.
Soms worden er ook aparte regisseurs ingehuurd voor het intro dus de klank kan af en toe ook overslaan wat betreft de gehele film.
pi_94166876
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:59 schreef Deckard het volgende:

[..]
Eerste tien minuten zijn vooral om je ergens in te trekken, niet zozeer bedoeld om je de volledige verhaal al bloot te leggen.
Dat zeg ik dus de hele tijd...
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:06:02 #265
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_94167018
Net naar Rango geweest. Wat een leuke film en wat een fantastisch hoogstaande animatie. :) Originele grappen, interessant verhaal en Johnny Depp is zelfs leuk als hij zelf niet "live" in beeld is. :P Ik geef hem een dikke 8.

Edit: trouwens ook leuke verwijzingen naar andere films. :)
pi_94169266
Ik ken zat films waarbij ik als ik terugdenk aan de eerste 10 minuten zoiets had van: dit kan nog wel es wat moois worden. En ook zat films die precies het omgekeerde hadden.

Mijn mening over Schenkstroop is echt niet deze ene "review". Dat is zijn gehele houding op FOK! (en iedereen die meer dan 1 dag per week online is en met name in R&P enzo, zal het met me eens zijn).

Eens met Saint dat er betere onderwerpen zijn in dit topic. Zoals films. Helaas heb ik de afgelopen dagen totaal geen tijd gehad en de komende dagen ook al niet, zodat mijn maandgemiddelde ernstig averij oploopt. Heb 2 films half gezien, die moet ik nog afkijken.

pi_94173457
quote:

[..]

- personages
- verhaal
- omgeving
- stijl en genre

Je hebt er echt totaal niks van begrepen.
We hadden het over beoordelen van een film en niet over het verloop. Als ik een film beoordeel, doe ik dat na hem helemaal gezien te hebben. Dat jouw beoordeling na 10 minuten dezelfde is als die na 90 minuten is knap.
pi_94173881
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:25 schreef Wootism het volgende:

[..]

Je hebt er echt totaal niks van begrepen.
We hadden het over beoordelen van een film en niet over het verloop. Als ik een film beoordeel, doe ik dat na hem helemaal gezien te hebben. Dat jouw beoordeling na 10 minuten dezelfde is als die na 90 minuten is knap.
Je hebt het over het beoordelen van een film maar niet over het verloop, en je beoordeelt een film nadat je hem gezien hebt.

Wie snapt er hier nu niks van.
:W
pi_94174257
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:55 schreef JDx het volgende:

[..]

Geweldig topic is dit geworden _O-
pi_94174564
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:33 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Je hebt het over het beoordelen van een film maar niet over het verloop, en je beoordeelt een film nadat je hem gezien hebt.

Laat ik er verder maar niet op in gaan...
pi_94174790
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:33 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Nu niet onnozel doen, want je snapt heel goed wat ik bedoel.
pi_94174855
Ook hier is ie weer van toepassing! :P

pi_94175725
ehm, is het eventueel mogelijk dat we ontopic gaan? Dat iemand een bepaalde manier van beoordelen heeft? Prima. Staat het je niet aan negeer het of pm of wat dan ook maar pleur niet een heel topic er mee vol.

Ontopic:

Tja, ik wilde gewoon wat zien. Zaten toch wel wat grappige momenten in. Een 6,5+.

EDIT: hopelijk doet het plaatje het nu. :P

[ Bericht 21% gewijzigd door Iemand91 op 16-03-2011 00:49:05 ]
pi_94176018
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 00:11 schreef Iemand91 het volgende:
ehm, is het eventueel mogelijk dat we ontopic gaan? Dat iemand een bepaalde manier van beoordelen heeft? Prima. Staat het je niet aan negeer het of pm of wat dan ook maar pleur niet een heel topic er mee vol.

Ontopic:
[ afbeelding ]

Tja, ik wilde gewoon wat zien. Zaten toch wel wat grappige momenten in. Een 6,5+.
Wat een slechte Photoshop creatie.
ROBODEMONS..................|:(
pi_94176115
Cop Out
Bruce en Tracy
Goeie combo
leuke film over een politieduo die in een fucked up situatie terechtkomt
actie, humor
wat resulteert in...

7.5/10
pi_94176218
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 22:53 schreef Schenkstroop het volgende:

[ afbeelding ]
Black Swan 2010

verhaal: iets met een fanatieke ballerina wordt afgewezen als zwaan en iets met het stuk met zwarte zwanen :O

oordeel: kon me er niet toe zeten om voorbij de eerste tien minuten te kijken. het ziet er niet slecht uit en er zal vast wel een verhaal inzitten. maar de film is erg saai en wijvig volgens mij. ik dnek leuk om met je vriendin t ekijken op de bank. als je een vriendin hebt uiteraard.
Goeie review ^O^

Ik had al zo'n vermoeden dat het een film voor vrouwen was :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Probably_on_pcp op 16-03-2011 00:39:10 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_94176264
quote:
Mooi verwoord ^O^
pi_94176329
quote:
99s.gif Op zondag 13 maart 2011 01:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jezus, je bent niet getrouwd met die film hoor :')

Niet alle mannen zijn metromannen, dus sommige mannen moeten niets hebben van dit soort films. Dat kan toch?
pi_94176477
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:14 schreef casper019 het volgende:
Hævnen

[ afbeelding ]

Denemarken / Zweden
Drama
119 minuten

Hele sterke drama film, heeft me vanaf de eerste minuut tot het einde weten te boeien. Hele goeie acteer prestaties. En tof dat verhaal van die jongens en ook die scenes in afrika. Echt gewoon een geweldige film, een must-see!
een dikke 8!
Drama uit Denemarken en Zweden... als dat geen winnende combinatie is... :{
pi_94176594
quote:

Het is ook een wijvenfilm. Welke mannen gaan nou met een krat bier Black Swan kijken?
Nog een kenner :7

Eindelijk eens wat echte mannen in dit topic _O_
pi_94176657
quote:

[..]

Ik kan in 99% van de gevallen aan de hoes en het verhaal achterop al zien of de film de moeite waard is :)
  woensdag 16 maart 2011 @ 01:12:46 #282
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_94177573
Sommige reacties kan je maar beter negeren geloof ik hoe moeilijk het ook is :)

The Tourist
Na de eerste 10 minuten dacht ik echt dit is een kutfilm en ik had gelijk, na de hele film dacht ik dit nog steeds.

Bruce Lee My Brother
Na de eerste 10 minuten dacht ik dit kan best leuk worden en ik had ongelijk, Ik vond het allemaal niet zo boeiend en interessant hoewel ik wel fan ben van Bruce Lee. Biografische film over de jeugd van Bruce Lee.

Morning Glory
Voordat ik begon dacht ik al dit is een verschrikkelijke wijvenfilm na 10 minuten ook en na de hele film bleek het gewoon een verschrikkelijk film te zijn.

How Do You Know
Na 10 minuten dacht ik wat is Reese Whiterspoon leuk O+ na de hele film dacht ik dat nog steeds. De film is trouwens niks aan.

They Live
Na de eerste 10 minuten had ik nog geen idee, en na de hele film dacht ik tof. Vond hem niet geniaal maar kan wel snappen dat het een cultfim is. Geniale vechtscene _O_
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_94178389
quote:
10s.gif Op woensdag 16 maart 2011 01:12 schreef N-E-R-D het volgende:
Sommige reacties kan je maar beter negeren geloof ik hoe moeilijk het ook is :)

The Tourist
Na de eerste 10 minuten dacht ik echt dit is een kutfilm en ik had gelijk, na de hele film dacht ik dit nog steeds.

Bruce Lee My Brother
Na de eerste 10 minuten dacht ik dit kan best leuk worden en ik had ongelijk, Ik vond het allemaal niet zo boeiend en interessant hoewel ik wel fan ben van Bruce Lee. Biografische film over de jeugd van Bruce Lee.

Morning Glory
Voordat ik begon dacht ik al dit is een verschrikkelijke wijvenfilm na 10 minuten ook en na de hele film bleek het gewoon een verschrikkelijk film te zijn.

How Do You Know
Na 10 minuten dacht ik wat is Reese Whiterspoon leuk O+ na de hele film dacht ik dat nog steeds. De film is trouwens niks aan.

They Live
Na de eerste 10 minuten had ik nog geen idee, en na de hele film dacht ik tof. Vond hem niet geniaal maar kan wel snappen dat het een cultfim is. Geniale vechtscene _O_
_O-

Ik kon aan je username en je avatar al zien dat je post leuk zou zijn.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_94181747
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 00:30 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Drama uit Denemarken en Zweden... als dat geen winnende combinatie is... :{
tis een dikke aanrader, 1 van de beter drama films die ik ooit gezien heb. echt een aanrdar hoor!
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:11:35 #285
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_94182801
Kan hier aub iets beter gemodereerd gaan worden? Er zijn echt mensen die dit topic vervuilen of perse proberen reacties uit te lokken. De serie degradeert hierdoor behoorlijk...
  Moderator woensdag 16 maart 2011 @ 10:19:05 #286
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_94182999
We hebben het expres een keertje laten gaan omdat die frustraties er toch een keer uit moesten, maar vanaf nu gaan we weer gewoon verder met het recenseren van films. ;)
pi_94183024
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:19 schreef Mike het volgende:
We hebben het expres een keertje laten gaan omdat die frustraties er toch een keer uit moesten, maar vanaf nu gaan we weer gewoon verder met het recenseren van films. ;)
daar heb je klaagbaak toch voor?
pi_94183088
Big Fish

Verenigde Staten
Drama / Fantasy
125 minuten

geregisseerd door Tim Burton
met Ewan McGregor, Albert Finney en Billy Crudup

Will Bloom is de ongeloofwaardige verhalen over de avonturen van zijn vader Ed grondig beu. Een ruzie over Eds legendarische levensloop op de avond van zijn huwelijk zorgt er zelfs voor dat Will drie jaar lang niet meer met zijn vader praat. Wanneer hij echter ontdekt dat zijn vader terminaal ziek is en niet lang meer te leven heeft, keert Will terug naar huis. Hij is vastberaden de échte Ed Bloom te leren kennen. Door al diens fantasierijke verhalen onder de loep te nemen, probeert Will het leven van zijn vader in kaart te brengen en de feiten van de mythes te onderscheiden.

Film was niks voor mij, ik kon maar niet in het verhaal komen... T was wel mooi gemaakt, maar verder vond ik het verhaal maar weinig voorstellen.
Een teleurstellende film
een 4.5
  Moderator woensdag 16 maart 2011 @ 10:22:17 #289
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_94183103
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:19 schreef mschol het volgende:

[..]

daar heb je klaagbaak toch voor?
Zo werkt dat niet als je wil reageren op een post in dit topic.

Anyway, laten we terug gaan naar waar dit topic voor bedoeld is. Als er nog andere vragen en/of opmerkingen zijn, dan graag hier: [Centraal] Feedback/opmerkingen/tips over FTR
pi_94185517
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:21 schreef casper019 het volgende:
Big Fish

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
Drama / Fantasy
125 minuten

geregisseerd door Tim Burton
met Ewan McGregor, Albert Finney en Billy Crudup

Will Bloom is de ongeloofwaardige verhalen over de avonturen van zijn vader Ed grondig beu. Een ruzie over Eds legendarische levensloop op de avond van zijn huwelijk zorgt er zelfs voor dat Will drie jaar lang niet meer met zijn vader praat. Wanneer hij echter ontdekt dat zijn vader terminaal ziek is en niet lang meer te leven heeft, keert Will terug naar huis. Hij is vastberaden de échte Ed Bloom te leren kennen. Door al diens fantasierijke verhalen onder de loep te nemen, probeert Will het leven van zijn vader in kaart te brengen en de feiten van de mythes te onderscheiden.

Film was niks voor mij, ik kon maar niet in het verhaal komen... T was wel mooi gemaakt, maar verder vond ik het verhaal maar weinig voorstellen.
Een teleurstellende film
een 4.5
Toch leuk om te zien dat mensen met volledig andere ogen naar een film kunnen kijken :)
Ik heb deze film nu 4x gezien en krijgt van mij een dikke 9
pi_94185631
Big Fish is na Ed Wood mijn favoriete Burton film O+ vind m verder een beetje overschat :@
pi_94185873
The ugly truth, leuke film

en The mechanic, als je van actie houd is dit ook hele goeie:)
  Moderator woensdag 16 maart 2011 @ 11:53:40 #293
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_94185889
Animal Kingdom

Als de zeventienjarige Josh z'n moeder verliest, zit er weinig anders voor 'm op dan bij z'n oma te gaan wonen. Z'n oma heeft nog drie kinderen rondlopen die zich met allerlei criminele activiteiten bezig houden. Al snel raakt Josh betrokken bij de zaakjes van z'n ooms en ontstaat er een kat en muis spel tussen de politie en de familie.

Vanaf het begin van de film weet de regisseur de spanning er goed in te houden en van de hoofdrolspelers gaat continu dreiging uit. Jacki Weaver speelt de keiharde oma en was hiervoor terecht genomineerd voor een Oscar dit jaar. Het verhaal blijft tot aan het einde toe lekker onvoorspelbaar en als je van misdaadfilms houdt, dan is Animal Kingdom zeker een aanrader.

Imdb cijfer: 7.5
Mijn cijfer: 8
pi_94185979
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 11:46 schreef jimjim1983 het volgende:
Big Fish is na Ed Wood mijn favoriete Burton film O+ vind m verder een beetje overschat :@
Mja, op de een of andere manier wel een aparte film. Mooie settings ook. Een 4,5 als hierboven vind ik niet terecht, dan zou ik eerder een 6,6 zeggen.
That's all folks!
  woensdag 16 maart 2011 @ 11:57:36 #295
230788 n8n
Pragmatisch
pi_94185999
127 hour, lekker nice
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  woensdag 16 maart 2011 @ 12:24:40 #296
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_94186827
Big Fish vondf ik na 10 minuten verschrikkelijk, en heb m afgezet :)

Bij poging 2 wel de hele film gezien, en daarna nog veel vaker.. Topfilm!
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
pi_94186920
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 11:53 schreef Mike het volgende:
Animal Kingdom

[ afbeelding ]

Als de zeventienjarige Josh z'n moeder verliest, zit er weinig anders voor 'm op dan bij z'n oma te gaan wonen. Z'n oma heeft nog drie kinderen rondlopen die zich met allerlei criminele activiteiten bezig houden. Al snel raakt Josh betrokken bij de zaakjes van z'n ooms en ontstaat er een kat en muis spel tussen de politie en de familie.

Vanaf het begin van de film weet de regisseur de spanning er goed in te houden en van de hoofdrolspelers gaat continu dreiging uit. Jacki Weaver speelt de keiharde oma en was hiervoor terecht genomineerd voor een Oscar dit jaar. Het verhaal blijft tot aan het einde toe lekker onvoorspelbaar en als je van misdaadfilms houdt, dan is Animal Kingdom zeker een aanrader.

Imdb cijfer: 7.5
Mijn cijfer: 8
Vond dat een supersterke film. Zeker een aanrader! :)
  woensdag 16 maart 2011 @ 12:35:16 #298
67640 SaintOfKillers
pi_94187177
En Weaver was beter dan Leo :Y)
  woensdag 16 maart 2011 @ 14:45:02 #299
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_94191947
Serpico (1973, VS, Sidney Lumet)
Wat de film ten eerste al een genot maakt om naar te kijken is een zeer innemende Al Pacino in wat behoort tot z'n beste werk. Verder geeft de film een realistisch beeld van hoe het er aan toe ging bij de New Yorkse politie in de jaren zestig.
Serpico is duidelijk het morele ijkpunt van de film. Er wordt nooit van het idee dat corruptie slecht is en bestreden moet worden afgeweken. Maar er is wel ook oog voor de redenen van anderen ervoor. Ook Serpico zelf wordt niet afgeschilderd als een halve heillige. Er wordt ook getoond hoe ver hij gaat in z'n gedrevenheid, hoe z'n privé leven en dan vooral z'n vriendin eronder moet lijden.
Het thema van de strijd van een agent tegen het corrupte systeem is daarna talloze malen gedaan in films en series, maar weinig keren zo goed als in deze grondlegger van het genre.
cijfer: 8.5

127 Hours (2010, VS, Danny Boyle)
Danny Boyles film over een man die tijdens het klimmen vast komt te zitten met z'n arm onder een rots is onverwachts een grote ode aan het leven en vooral aan de wil om te overleven. Iets wat ik niet had verwacht bij een film die grotendeels bestaat uit één persoon in zo'n benarde situatie op één locatie in een afgebakend tijdspanne. Het is dan ook een kunst dat de film niet gaat vervelen. Verder valt het uitstekend gebruik van splitscreens op.
cijfer: 8
pi_94216092
Paul

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Spanje / Frankrijk
Komedie / Science-Fiction
104 minuten

geregisseerd door Greg Mottola
met Simon Pegg, Nick Frost en de stem van Seth Rogen

Graham en Clive (Simon Pegg & Nick Frost) zijn twee vrienden die enorm gek zijn op stripboeken en vooral interesse hebben in science-fiction verhalen. Samen gaan ze op reis naar het UFO-centrum van Amerika, namelijk het beruchte ''Area 51'' in Nevada. Als ze midden in de woestijn zijn komen ze een voortvluchtige Alien tegen, genaamd Paul (Seth Rogen). Ze gaan samen met Paul verder op een reis die zowel hun levens als die van iedereen die op hun pad komt zal veranderen.

van begin tot het einde een hele coole, gave en grappige film die geen seconde verveeld. Heb een aantal keren ECHT moeten lachen, leuk geacteerd en tof verhaal.
Ik heb me er echt mee vermaakt, dikke aanrader!
een dikke 8!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')