abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94119195
Hævnen

Denemarken / Zweden
Drama
119 minuten

geregisseerd door Susanne Bier
met Mikael Persbrandt, Trine Dyrholm en Ulrich Thomsen

Anton is een dokter die op en neer reist tussen een idyllisch dorpje in Denemarken en zijn werk in een Afrikaans vluchtelingenkamp. In deze twee totaal verschillende werelden worden hij en zijn familie geconfronteerd met conflicten die hen dwingen de moeilijke keuze te maken tussen wraak of vergeving. Anton en zijn vrouw Marianne, die twee jonge zonen hebben, zijn uit elkaar maar worstelen met de mogelijkheid om te scheiden. Hun oudste zoon, de 10-jarige Elias, wordt op school gepest. Hier komt verandering in wanneer Christiaan, een net verhuisde klasgenoot uit Londen, het voor hem opneemt. De moeder van Christiaan is overleden aan kanker en hij heeft moeite dit verlies te verwerken. Al snel worden Elias en Christian hechte vrienden, maar wanneer Elias door Christian wordt betrokken bij een gevaarlijke wraakactie met tragische consequenties, wordt hun vriendschap op de proef gesteld en zijn hun levens in gevaar.

Hele sterke drama film, heeft me vanaf de eerste minuut tot het einde weten te boeien. Hele goeie acteer prestaties. En tof dat verhaal van die jongens en ook die scenes in afrika. Echt gewoon een geweldige film, een must-see!
een dikke 8!
  maandag 14 maart 2011 @ 23:01:48 #206
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_94122779
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:46 schreef JDx het volgende:
Ikga eens kijken of ze ook zoiets hebben voor Utopolis.

Ook al ga ik alleen, altijd leuker dan thuis op de bank.
Ja, ik ga ook regelmatig alleen naar de film. Niets mis mee hoor. :)
Smell the flowers while you can....
pi_94123380
Ik ga alleen nog naar de bios voor heel bijzondere films (Black Swan) of 3D-films. De rest lekker thuis op de hippiebank, op reis of waar dan ook. Geen irritante lui voor je neus, geen bakken met geld kwijt en je kan het lekker op pauze zetten als je wil, terugspoelen, etc. En een kaasje roken in de bios wordt vast niet gewaardeerd. _O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 14 maart 2011 @ 23:12:51 #208
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_94123455
quote:
6s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:11 schreef El_Matador het volgende:
Ik ga alleen nog naar de bios voor heel bijzondere films (Black Swan) of 3D-films. De rest lekker thuis op de hippiebank, op reis of waar dan ook. Geen irritante lui voor je neus, geen bakken met geld kwijt en je kan het lekker op pauze zetten als je wil, terugspoelen, etc. En een kaasje roken in de bios wordt vast niet gewaardeerd. _O-
Mwah, kan ik me wel voorstellen hoor. Maar ik vind die hele bioscoopbeleving, inclusief groot scherm en goed geluid, wel bijdragen aan de film. En ja, ik heb thuis ook een mooie home cinema-set staan, maar is toch anders. :P
  maandag 14 maart 2011 @ 23:23:15 #209
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94124085
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:40 schreef Miss-MacPhisto het volgende:

[..]

Veel plezier, ben benieuwd wat je ervan vindt. Als je er met niet te hoge verwachtingen heen gaat, kan hij alleen maar meevallen. :)
Ik ben ook niet ontevreden. Ging er eigenlijk zonder verwachting heen, maar heb me geen moment verveeld. De special effects zijn best netjes gemaakt en de film heeft dat ook wel nodig, want de acteerprestaties zijn niet geweldig, al voldoen ze wel. Ik sluit me eigenlijk gewoon aan bij jouw recensie :)
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:25 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Da's zeker jammer, dat er geen Pathe bij jou in de buurt zit.
Ik heb hem nu sinds medio februari en nog geen seconde spijt ervan gehad. Integendeel! Stand voor maart is (aan het einde van deze week) zeven films en ik betaal er eigenlijk maar voor twee per maand. En je gaat nu ook makkelijker naar de films die je "wel aardig" lijken (of misschien zelfs helemaal niets, om te zien of ze echt zo slecht zijn) zonder dat je iedere keer bijna een tientje kunt betalen. :)
Ja, zonde! Als ik hier in de buurt de mogelijkheid had, zou ik ook zeker zo'n abonnement nemen. Helaas hebben we hier alleen maar JT bioscopen, waar je dus negen euro voor anderhalf uur film neerlegt, dat is niet meer grappig om elke week te doen (al helemaal niet als je ook nog een drankje of een hapje erbij wil...). Van zo'n pas zou ik dan weer goed gebruik maken. Regelmatig met vrienden, of als je zin hebt gewoon lekker in je eentje naar de bios. Dan voel je je ook minder bekocht als het een flutfilm is :P
Overigens is nuancering wel belangrijk, want juist doordat het alleen maar JT is hier, is het filmprogramma om uit te kiezen ook minder divers dan bij de Pathé's, denk ik. Dus ik zou twee keer per week niet halen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 14 maart 2011 @ 23:26:59 #210
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_94124304
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:23 schreef Mikkie het volgende:
Ja, zonde! Als ik hier in de buurt de mogelijkheid had, zou ik ook zeker zo'n abonnement nemen. Helaas hebben we hier alleen maar JT bioscopen, waar je dus negen euro voor anderhalf uur film neerlegt, dat is niet meer grappig om elke week te doen (al helemaal niet als je ook nog een drankje of een hapje erbij wil...). Van zo'n pas zou ik dan weer goed gebruik maken. Regelmatig met vrienden, of als je zin hebt gewoon lekker in je eentje naar de bios. Dan voel je je ook minder bekocht als het een flutfilm is :P
Hier sluit ik me volledig bij aan. Het was voor mij gewoon op een gegeven moment niet leuk meer om iedere keer 9,50 Euro voor een film neer te leggen. Ik ben echt wel een filmfreak en wil daarom veel films graag in de bioscoop zien, maar op een gegeven moment ging ik toch strenger selecteren, puur om de kosten. Nu heb ik met mijn abonnement van 18 Euro per maand het geld er al bij de tweede film uit en kan ik ook naar films die me "wel aardig" lijken zonder me een buil te vallen. :)
pi_94124698
Ik vind het geluid in de bios vaak veul te zacht staan, dat is zonde. Beeld is natuurlijk geweldig, dat zeker. Maar dat weegt niet op tegen de nadelen van naar de bios gaan (zal dan in Heerlen of Maastricht moeten, kost ook tijd en geld met parkeren, benzine en drankjes erbij), geld betalen voor films die je ook kan downloaden, irritante lui in de bios, gebrek aan pauzemogelijkheden en gebrek aan privacy.

Voor 18 euro per maand koop ik liever 3 mooie films op DVD, dan dat ik naar wat films in de bios moet zoeken. Bovendien ben ik zo vaak weg, dat ik het er niet uithaal.

Ik snap de overweging wel, maar voor mij biedt het gewoon te weinig.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

maandag 14 maart 2011 @ 23:42:53 #212
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_94125235
quote:
15s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:33 schreef El_Matador het volgende:
Ik vind het geluid in de bios vaak veul te zacht staan, dat is zonde. Beeld is natuurlijk geweldig, dat zeker. Maar dat weegt niet op tegen de nadelen van naar de bios gaan (zal dan in Heerlen of Maastricht moeten, kost ook tijd en geld met parkeren, benzine en drankjes erbij), geld betalen voor films die je ook kan downloaden, irritante lui in de bios, gebrek aan pauzemogelijkheden en gebrek aan privacy.

Voor 18 euro per maand koop ik liever 3 mooie films op DVD, dan dat ik naar wat films in de bios moet zoeken. Bovendien ben ik zo vaak weg, dat ik het er niet uithaal.

Ik snap de overweging wel, maar voor mij biedt het gewoon te weinig.
Kan me ook wel vinden in jouw argumenten hoor, het is inderdaad net de afweging die je maakt. Het telt bij mij ook zeker mee dat ik nu tijd over heb/hou, aangezien ik even zonder baan zit. Onder het solliciteren (en daarnaast een bedrijfje voor mezelf proberen op te zetten, maar da's een compleet ander verhaal) door, is het weleens lekker om een filmpje te pakken, al dan niet alleen. Vraag me af of ik het er nog steeds uithaal (zowel qua tijd als qua geld) als ik straks weer fulltime aan de slag ben, maar dat zie ik dan wel weer. Nu profiteer en geniet ik ervan. :)
pi_94125817
In de categorie snoepje van de maand weer een Gemma Arterton film vanavond.

Dit maal: Prince of Persia: Sands of Time

Ik had altijd begrepen dat dit een heel beroerde film was. En terwijl het geen topper is viel het me toch enorm mee. Veel actie, lekker snel en ook nog soort van een kloppend verhaal. Het verhaal is iets met perzische prinsen en prinsessen en dolk die rare dingen met de tijd doet (de kreet "I hate temporal mechanics" kwam af en toe bij me op). Gooi daar een stukje bedrog en een ontluikende liefde tussen snoepje Arterton en (de denk ik voor de dames ook niet te versmaden) Jake Gyllenhaal bij en we zijn compleet. Prima dom vermaak voor de maandagavond verdient een 7.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_94125959
Helemaal mee eens Karstman, was leuk vermaak en Arterton is knettergeil.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_94125976
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:42 schreef Miss-MacPhisto het volgende:

[..]

Kan me ook wel vinden in jouw argumenten hoor, het is inderdaad net de afweging die je maakt. Het telt bij mij ook zeker mee dat ik nu tijd over heb/hou, aangezien ik even zonder baan zit. Onder het solliciteren (en daarnaast een bedrijfje voor mezelf proberen op te zetten, maar da's een compleet ander verhaal) door, is het weleens lekker om een filmpje te pakken, al dan niet alleen. Vraag me af of ik het er nog steeds uithaal (zowel qua tijd als qua geld) als ik straks weer fulltime aan de slag ben, maar dat zie ik dan wel weer. Nu profiteer en geniet ik ervan. :)
Zolang je minimaal 3 keer in de maand naar de film gaat dan maak je winst en dat zou toch moeten lukken ook met een fullltime baan. Tip: Ik ben in dezelfde stad gaan werken als waar ik woon, scheelt me een filmduur aan reistijd op een dag :) Aan de andere kant daarvoor werkte ik in Amsterdam en daar hebben ze wel Pathé...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_94126355
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:56 schreef Karstman het volgende:

[..]

Zolang je minimaal 3 keer in de maand naar de film gaat dan maak je winst en dat zou toch moeten lukken ook met een fullltime baan. Tip: Ik ben in dezelfde stad gaan werken als waar ik woon, scheelt me een filmduur aan reistijd op een dag :) Aan de andere kant daarvoor werkte ik in Amsterdam en daar hebben ze wel Pathé...
Ik woon ook in dezelfde stad waar ik werk, alleen ben ik de helft van het jaar op reis ofzo... dan wordt het lastig he? ;)

En in Aachen naar de bios vertik ik. 2 keer geweest bij de enige passende film (2 keer dezelfde met 2 verschillende vrienden); Inglourious Basterds. Maar films in Duitse nasynchro kijken, dan kan ik nog beter mezelf besnijden met een tosti-ijzer. Smerige kutmoffen. :(

dinsdag 15 maart 2011 @ 00:07:12 #217
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_94126467
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:56 schreef Karstman het volgende:

[..]

True, maar vanwege de crisis liggen "mijn" banen nog niet voor het oprapen, dus het is sowieso nog maar hopen dat ik iets in redelijke afstand van mijn woonplaats vind. :) Tenzij mijn bedrijfje/ZZP'er-schap echt goed van de grond gaat komen, dan blijf ik gewoon vanuit huis werken. :P

Edit: sorry, dit gaat niet echt meer over films. :@
  dinsdag 15 maart 2011 @ 00:08:32 #218
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_94126531
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 00:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En in Aachen naar de bios vertik ik. 2 keer geweest bij de enige passende film (2 keer dezelfde met 2 verschillende vrienden); Inglourious Basterds. Maar films in Duitse nasynchro kijken, dan kan ik nog beter mezelf besnijden met een tosti-ijzer. Smerige kutmoffen. :(
Dat is echt heel erg ja. Weet nog dat ik een keer een reclameposter in Duitsland zag hangen voor Herr der Ringe ..... daar word ik toch echt verdrietig van. :'(
pi_94129697
The Joneses (2009)

Eigenlijk nog nooit van deze film gehoord, terwijl die al van 2009 is, maar vond het een erg origineel verhaal. Een op het oog doorsnee Amerikaans gezin komt wonen in een luxe villawijk. Echter zijn ze allemaal fulltime in dienst van een bedrijf om producten te verkopen. Oa. door hun dure levensstijl aan iedereen met wie ze 'vrienden' worden aan te prijzen. De hele dag leugens verkondigen, wat op een gegeven moment problemen oplevert :P
Met oa. Demi Moore, David Duchovny, Amber Heard.

Geef hem een 7,5.
pi_94136229
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 02:21 schreef Palomar het volgende:
The Joneses (2009)

Eigenlijk nog nooit van deze film gehoord, terwijl die al van 2009 is, maar vond het een erg origineel verhaal. Een op het oog doorsnee Amerikaans gezin komt wonen in een luxe villawijk. Echter zijn ze allemaal fulltime in dienst van een bedrijf om producten te verkopen. Oa. door hun dure levensstijl aan iedereen met wie ze 'vrienden' worden aan te prijzen. De hele dag leugens verkondigen, wat op een gegeven moment problemen oplevert :P
Met oa. Demi Moore, David Duchovny, Amber Heard.

Geef hem een 7,5.
Jaaa die is leuk he, ik had hem een 8 gegeven. Ik zoek om de dag zo'n beetje naar nieuwe films, maar toch kom je ineens een film tegen van 2008 of 2009 die je toch op 1 of andere manier gemist hebt. Net zoals Definitely, Maybe of Spread of Powder Blue.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:58:11 #221
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_94136661
Jackass 3D

verhaal: - (the jackass gang doin their thang.. in 3D!)
oordeel: jeeminee wat goor afentoe zeg echt super super smerig. stelletje malloten. maar het werkte wel op mn lachspieren :D
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_94139150
Kon je het 10 minuten volhouden? Knap!
pi_94139435
Jackass daar moet je van houden idd :P Kan er zelf wel om lachen, maar sommige van die stunts zijn wel wat te ranzig. Maar stunts als met die hand vond ik wel geniaal :D
pi_94142095
quote:
99s.gif Op zondag 13 maart 2011 01:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hopeloos off-topic, maar dit is dus precies de reden dat jij zo'n mislukkeling bent (met name op -maar niet beperkt tot- het gebied van vrouwen). Jij kan en wil niet doorzetten. Je bent een lui zwijn dat een steengoede film (daar zijn alle critici en ook het grote publiek het over eens) niet eens langer dan 10 minuutjes kan volhouden. Wie is nu de "boehoehoe huilie huilie loser" in het verhaal! Niemand anders dan jij. _O-

Zo, nu weer genoeg tijd vuilgemaakt aan dat eeuwige gejank van jou. :W
Iemand aanvallen op zijn persoonlijke filmsmaak vind ik heeeeeeeel erg triest.
Niet iedereen hoeft films met hoge ratings ook gelijk tof te vinden. Kwestie van smaak.
The fountain kon mij ook niet boeien terwijl sommigen hem een 10/10 gaven. Black Swan en The kings speech ga ik geeneens aan beginnen want ik hou niet van het type film.....
Ieder zijn smaak. Je hoeft iemand daarom geen mislukkeling te noemen... :r
pi_94142233

Cold prey

quote:
Weinig sneeuwpret voor vijf snowboarders, die zich hadden verheugd op een spectaculaire afdaling in de bergen van Noorwegen. Wanneer één van de vrienden een been breekt, is het afgelopen met de halsbrekende manoeuvres. De auto staat te ver weg en de avond valt. In een verlaten ski-resort vindt de vriendengroep onderdak om de nacht door te komen. Misschien was doodvriezen een betere optie geweest, want in de kelder van het hotel huist een duistere figuur met een pikhouweel, die niet van vreemdelingen houdt.
Toffe horror/slasher film!!! Vooral de setting in de bergen is erg sfeervol.
Een 7,5
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:53:59 #226
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_94143278
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:22 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Iemand aanvallen op zijn persoonlijke filmsmaak vind ik heeeeeeeel erg triest.
Niet iedereen hoeft films met hoge ratings ook gelijk tof te vinden. Kwestie van smaak.
Een waardeloze motivering mag altijd bekritiseerd worden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_94144255
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:53 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Een waardeloze motivering mag altijd bekritiseerd worden.
Ja op een normale manier, maar om gelijk iemand mislukkeling te noemen.
En wat is waardeloos? Hij vindt het een wijvenfilm. Het is ook een wijvenfilm. Welke mannen gaan nou met een krat bier Black Swan kijken?
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 15:24:18 #228
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_94144360
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:21 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

En wat is waardeloos? Hij vindt het een wijvenfilm. Het is ook een wijvenfilm. Welke mannen gaan nou met een krat bier Black Swan kijken?
Jij weet duidelijk niet dat Black Swan een thriller is met horrorelementen. :+
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_94144432
quote:
Het is ook een wijvenfilm.
:|W
pi_94150766
quote:

[..]

Veel meiden die ik ken durven hem niet eens te kijken. Echt... oordelen zonder een film te kijken moet je mee ophouden, dat is verschrikkelijk irritant voor de mensen hier.
pi_94151336
quote:

[..]

Oh jij hebt hem ook al niet gezien. Lul dan niet zo dom.
pi_94151999
TRON: Legacy

Ooit het origineel gezien toen ik klein was, vond dat geweldig, maar kon me het verhaal niet echt meer herinneren.

Laatst wilde ik TRON eerst weer kijken voordat ik deze ging kijken, maar damn, dat was niet zoals ik het me kon herinneren, wat een barslechte graphics :') was dan ook niet om aan te zien.

Toch herkende ik veel dingen in TRON: Legacy, volgens mij droomde ik hier vroeger wel eens over. Verder is het niet een hele bijzondere film, gewoon leuk gemaakt en grappig verhaaltje, maar meer niet.

7,5.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 18:45:06 #233
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_94152960
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:05 schreef Deckard het volgende:

[..]

Oh jij hebt hem ook al niet gezien. Lul dan niet zo dom.
Lul zelf niet zo dom aljeblieft je laat jezelf wel erg kennen als autist of niet.

"je hebt em niet helemaal gezien je kan er niet over oordelen OMG crisis! bla bla bla.."

Ik bepaal zelf waar ik mijn tijd wel of niet aan besteed. Aangezien, net zoals bij muzieknummers, de toon vrijwel constant is van begin tot eind. Kun je een film best beoordelen door maar een gedeelte te zien :)
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_94153059
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:45 schreef Schenkstroop het volgende:
Kun je een film best beoordelen door maar een gedeelte te zien :)
Klopt :), het begin toont vaak of het de moeite waard is om af te kijken. Het visitekaartje van de film.
pi_94153135
Dat hebben we idd. gezien. Schenkstroop trok na 10 minuten totaal verkeerde conclusies.
pi_94153186
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:48 schreef Toad het volgende:
Dat hebben we idd. gezien Schenkstroop trok na 10 minuten totaal verkeerde conclusies.
wat verwacht je van mensen die dingen als "huillie huillie" gebruiken? :')
pi_94153431
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:49 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

Geweldig topic is dit geworden _O-
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:05:32 #238
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_94153850
quote:
6s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:11 schreef El_Matador het volgende:
Wat is er dan, buiten de softporno scenes van Natalie Portman, bijzonder aan Black Swan?
pi_94154026
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:05 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Wat is er dan, buiten de softporno scenes van Natalie Portman, bijzonder aan Black Swan?
Black Swan (2010) #2
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:10:24 #240
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_94154089
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:49 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

waar heb jij het nou weer over man ?
pi_94154156
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:10 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

waar heb jij het nou weer over man ?
ik weet niet. over jou misschien?
pi_94154708
quote:

[..]

Lul zelf niet zo dom aljeblieft je laat jezelf wel erg kennen als autist of niet.
Volledig. Ik ben namelijk zo dom om te reageren op jouw posts. Daar moet je idd wel een behoorlijke autist voor zijn.

quote:
"je hebt em niet helemaal gezien je kan er niet over oordelen OMG crisis! bla bla bla.."

Ik bepaal zelf waar ik mijn tijd wel of niet aan besteed. Aangezien, net zoals bij muzieknummers, de toon vrijwel constant is van begin tot eind. Kun je een film best beoordelen door maar een gedeelte te zien :)
Ik vind het gewoon ontzettend grappig en triest hoe jij die film hebt beoordeeld. Past volledig bij de rest met hoe jij in het leven staat.
Dat er mensen zijn die van te voren zeggen dat ze de film niks vinden heb ik geen moeite mee. Niet iedereen heeft dezelfde smaak. Maar een oordeel vellen over een film op zo'n manier is ronduit belachelijk.

Jij hebt ook gewoon te weinig inlevingsvermogen voor dat soort films.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:35:02 #243
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_94155499
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:47 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Klopt :), het begin toont vaak of het de moeite waard is om af te kijken. Het visitekaartje van de film.
}:| :')
als het begin niet pief poef paf is wel dat dus zeggen dat het een saaie dansfilm is waar verder alleen in gedanst wordt.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:13:07 #244
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_94157966
Zullen we die persoonlijke aanvallen even achterwege laten?

Ondanks het vraagteken is dit trouwens stiekem geen vraag
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_94158358
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:35 schreef planethugo het volgende:

[..]

}:| :')
als het begin niet pief poef paf is wel dat dus zeggen dat het een saaie dansfilm is waar verder alleen in gedanst wordt.
Waarom begint Black Swan dat met een intieme dansscene vanuit Nina's droom? Dat is toch ook al een vurig voorproefje van wat komen gaat? :)

Misschien moet je wat minder bevooroordeeld zijn over wat je verstaat onder 'pief poef paf'. ;)
pi_94158413
quote:

[..]
Kun je een film best beoordelen door maar een gedeelte te zien :)
Echt complete bullshit wat je daar zegt.

Er zijn genoeg films waarbij het halverwege pas loskomt en echt vet wordt, terwijl andere films tof beginnen maar in het midden helemaal inzakken en uitlopen op niks. De eerste 10 minuten zeggen misschien wel 'iets' over de look 'n feel, maar veel te weinig om hem te kunnen beoordelen.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_94158582
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:19 schreef Wootism het volgende:

[..]

Echt complete bullshit wat je daar zegt.

Er zijn genoeg films waarbij het halverwege pas loskomt en echt vet wordt, terwijl andere films tof beginnen maar in het midden helemaal inzakken en uitlopen op niks. De eerste 10 minuten zeggen misschien wel 'iets' over de look 'n feel, maar veel te weinig om hem te kunnen beoordelen.
Je spreekt jezelf tegen. In je beoordeling van een film neem je toch ook de 'look 'n feel' mee, alsmede de personages, verhaal en omgeving? Daar zijn de eerste 10-15 minuten van een film uitermate geschikt voor.
pi_94158739
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:22 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen. In je beoordeling van een film neem je toch ook de 'look 'n feel' mee, alsmede de personages, verhaal en omgeving? Daar zijn de eerste 10-15 minuten van een film uitermate geschikt voor.
psycho weleens gezien?
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 20:24:50 #249
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_94158802
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:24 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

psycho weleens gezien?
Of From Dusk 'til Dawn. :P
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:28:51 #250
333374 Lithia
Too serious
pi_94159129
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:22 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Jij kan alle personages zijn, het verhaal en omgeving zien binnen de eerste 10 minuten. Dat vind ik erg knap (geen sarcasme), maar niet iedereen kan dat.
Helaas slaat Schenkstroop bijvoorbeeld de plank volledig mis door onder andere te zeggen dat de film over haar verzwikte voet en 'huilie huilie' doet, de hoogstaande gedeelte van de film is. Dat heeft niets meer te maken met een mening, dat is overduidelijk een teken dat hij de film niet lang genoeg gezien heeft.
Zelfs een trailer kan soms meer info geven dan de eerste 10 minuten van een film, omdat de eerste 10 minuten vooral de introductie is. Niet in iedere film weet je wat er precies gaande is na 10 minuten.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_94159249
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:24 schreef Mike het volgende:

[..]

Oehhh die moet ik weer eens kijken. Als je die nog nooit hebt gezien, kijken zonder te lezen waar ie over gaat, geweldig is ie dan! :D
pi_94159320
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:28 schreef Lithia het volgende:

[..]

Jij kan alle personages zijn, het verhaal en omgeving zien binnen de eerste 10 minuten. Dat vind ik erg knap (geen sarcasme), maar niet iedereen kan dat.

Zelfs een trailer kan soms meer info geven dan de eerste 10 minuten van een film, omdat de eerste 10 minuten vooral de introductie is. Niet in iedere film weet je wat er precies gaande is na 10 minuten.
Nee dat zeg ik niet, het is een voorproefje van de personages, de stijl en omgeving. De makers laten je bewust gissen naar het spel dat zich in het begin op het doek voordoet, om dat vervolgens op het einde van de film in te lossen, en zie daar: ze hebben het publiek naar de gehele film laten kijken, een slimme truuk.
pi_94159394
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:24 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

psycho weleens gezien?
Ja, goed voorbeeld! :). Verbaasde mij dat de aannemelijke hoofdpersonage zo plots dood ging en dat daar zoveel screentime aan gegeven was.
pi_94159401
quote:

[..]

of Alexandra's Project? kunnen we gelijk ontopic gaan :P

Alexandra's Project
Gedownload nav een post in dit topic.
Australische thriller gemaakt door een van origine nederlandse regisseur (lees ik net :P ).
Gaat over een doorsnee gezin waarvan de vader op een dag thuiskomt en het huis bijna verlaten aantreft, wel staat er een tv midden in de kamer met daarop een videoboodschap van zijn vrouw, die wat verrassende dingen te vertellen heeft..
best aardige, originele film. beetje lowbudget. krijgt een 6.7 op imdb, ben het daar wel mee eens.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:34:00 #255
333374 Lithia
Too serious
pi_94159560
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:31 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Nee dat zeg ik niet, het is een voorproefje van de personages, de stijl en omgeving. De makers laten je bewust gissen naar het spel dat zich in het begin op het doek voordoet, om dat vervolgens op het einde van de film in te lossen, en zie daar: ze hebben het publiek naar de gehele film laten kijken, een slimme truuk.
Dan nog vind ik het knap als je dat kan zien na 10 minuten. Ik blijf erbij dat sommige mensen echt wat langer moeten kijken voordat ze oordelen.
quote:

[..]

Even downloaden. :Y
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')