quote:Ik pleit voor een wat mildere aanpak ten aanzien van wat gediscussieerd wordt op dit topic. Maar al te vaak zie ik een link naar IMDB met daarbij het plot gekopieerd/geplakt en een cijfertje, daar heeft niemand toch wat aan. Kun je net zo goed naar IMDB gaan.Op woensdag 20 oktober 2010 18:17 schreef Mike het volgende:
LET OP: reageren op elkaars posts is prima, maar maak er geen slowchattopic van. Heb je bepaalde vragen, open dan een nieuw topic of zoek het topic dat erbij past in dit subforum.
quote:Dat was ook niet het punt.Op woensdag 20 oktober 2010 18:26 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Ik pleit voor een wat mildere aanpak ten aanzien van wat gediscussieerd wordt op dit topic. Maar al te vaak zie ik een link naar IMDB met daarbij het plot gekopieerd/geplakt en een cijfertje, daar heeft niemand toch wat aan. Kun je net zo goed naar IMDB gaan.
Als ik zie dat iemand een film heeft gezien die ik ook graag wil zien, wil ik weten wat er goed/slecht aan is, en om daar nu elke keer een nieuw topic voor te openen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al een goed film dus, ik zou hem een 7 geven.
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 23:12 schreef Rearviewmirror het volgende:
Ik heb deze avond Phone Booth gezien. Die gaat over een man die via de telefoon wordt bedreigd door een moordenaar. Ik vond de film best spannend, en hij duurde niet zo lang, wat ik ook wel fijn vond, want het werd nooit langdradig. De film speelde zich bijna helemaal op één locatie af, namelijk in de telefooncel, wat wel voor wat extra dreiging zorgde vond ik. Alleen vond ik het verhaal niet altijd realistisch,Dat onder de spoiler snapte ik ook niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al een goed film dus, ik zou hem een 7 geven.
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 23:12 schreef Rearviewmirror het volgende:
Ik heb deze avond Phone Booth gezien. Die gaat over een man die via de telefoon wordt bedreigd door een moordenaar. Ik vond de film best spannend, en hij duurde niet zo lang, wat ik ook wel fijn vond, want het werd nooit langdradig. De film speelde zich bijna helemaal op één locatie af, namelijk in de telefooncel, wat wel voor wat extra dreiging zorgde vond ik. Alleen vond ik het verhaal niet altijd realistisch,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al een goed film dus, ik zou hem een 7 geven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 23:52 schreef mschol het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Haha, kijk hem 15 keer en je snapt er nog minder van. Het is een heel ingenieus verhaal dat niemand behalve David Lynch zelf begrijpt. Maar een meesterlijke film, zeker door de muziek, de combinaties binnen de film, de beelden, de kille conversaties tussen Fred en zijn vrouw. De scene met de enge man. Dick Laurent, alles. Wow.Op donderdag 21 oktober 2010 00:47 schreef JDx het volgende:
Zojuist Lost Highway gezien, had er nog nooit van gehoord, maar zag hem hier voorbijkomen.
Tering wat een zware kost, het begin was erg vaag, het "tweede" deel was echt heel erg vermakelijk, op het eind komt alles samen, maar je zal deze film zeker twee keer moeten kijken om helemaal te snappen. En dan nog vraag ik me af of alles klopt?
Wel een 8!
En Patricia Arquette wat was je vroeger mooi, toch zie ik je het liefst in True Romance!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ook de klungelige alien Jar Jar Binks voegt niets toe aan het verhaal, en is ontzettend irritant.
Conclusie: Deze film is een van de mindere Star Wars films, in iedergeval minder dan de eerste trilogie, die over deel 4,5 en 6 gaat.
Een 7.
[ Bericht 0% gewijzigd door Klipnap op 21-10-2010 13:14:58 ]
quote:Ik heb hem gister ook weer op TV gezien en ik vind hem de leukste van de prequel trilogie. Nou zegt dat ook niet zoveel watn qua kwaliteit zijn ze natuurlijk niet te vergelijken met de drie originele films (vooral Empire).Op donderdag 21 oktober 2010 12:24 schreef Klipnap het volgende:
Starwars episode 1: The Phantom Menace
[ http://www.icanhasforce.com/wp-content/uploads/2008/01/star-wars-jar-jar-fail.jpg&t=1]afbeelding ]
quote:Prima actrice, maar als je goede chemie moet zien voort te brengen met de meest houterige acteur ooit (Hayden Christensen) dan wordt het erg moeilijk denk ik.Op donderdag 21 oktober 2010 12:45 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ik heb hem gister ook weer op TV gezien en ik vind hem de leukste van de prequel trilogie. Nou zegt dat ook niet zoveel watn qua kwaliteit zijn ze natuurlijk niet te vergelijken met de drie originele films (vooral Empire).
Ik denk dat ik een van de weinige mensen ben die JarJar wel leuk vindt, wordt er door sommige vrienden ook voor verafschuwd. En in deze film is Natalie Portman niet alleen leuk maar acteert ze ook nog fatsoenlijk, iets wat ze in de latere films lijkt te zijn verleerd...
7 is al met al inderdaad meer dan genoeg.
quote:Jonah Hex bedoel je neem ik aan? volgens imdb was ie hier in september al in de bios maar ben 'm zelf niet tegengekomen. Hij is wel al in degelijke kwaliteit te vindenOp donderdag 21 oktober 2010 12:13 schreef rubje het volgende:
Hey is die al op DVD uit of moet die nog in de bioscoop komen?
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 12:24 schreef Klipnap het volgende:
Starwars episode 1: The Phantom Menace
[ http://www.icanhasforce.com/wp-content/uploads/2008/01/star-wars-jar-jar-fail.jpg&t=1]afbeelding ]
Verhaal:
De Handelsfederatie snijdt de handelsroute van de planeet Naboo af, omdat ze meer geld willen. In iedergeval iets heel vaags. Ondertussen landt Jediridder Qui-gon Jinn samen met zijn trouwe padawan (leerling) Obi-Wan Kenobi op de woestijnplaneet Tatooine, omdat hun ruimteschip kapot is. Daar komen ze Anakin Skywalker tegen, een slaaf die graag meedoet aan de nieuwe race met vage voertuigen om de onderdelen te bekostigen.
Mening:
Hoewel ik hem zeker 2 keer eerder gezien heb, was dat 3 jaar geleden en ik snap er niks meer van. Ik kreeg ook de indruk dat het plot met de koningin en de handelsfederatie en robots erin was gepropt om redenen te hebben tot vechten, maar eigenlijk gaat het verhaal over de levensloop van Anakin Skywalker,http://www.redlettermedia.com/phantom_menace.htmlSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ook de klungelige alien Jar Jar Binks voegt niets toe aan het verhaal, en is ontzettend irritant.
Conclusie: Deze film is een van de mindere Star Wars films, in iedergeval minder dan de eerste trilogie, die over deel 4,5 en 6 gaat.
Een 7.
![]()
quote:Aan de trailer te zien inderdaad een erg mooie film, ga ik binnenkort kijken en dan laat ik weten of ik het met je eens ben
quote:Vond ik ook een slechte film, heb ik in het vorige deel wel beoordeeld dacht ik, met een 4 ofzo..
quote:Heerlijke documentaire idd, aanrader voor iedereenOp vrijdag 22 oktober 2010 08:55 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]
Exit through the gift shop
Is het een documentaire? Is het nep of echt? Een ding wat zeker is is dat deze film af en toe hilarisch grappig is en daarnaast een erg interessante inkijk geeft in Street Art en moderne kunst. Ook als dat niet helemaal je ding is, biedt deze film genoeg boeiend materiaal. Het is een film over iemand die een film maakt over Street Art (graffiti). Vol stof tot napraten.
9/10
IMDB 8,3/10
quote:Gaat hier er al een goeie rip van rond of heb je hem ergens anders gezien? Komt jammer genoeg niet in pathe en ben namelijk wel benieuwd naar deze film.Op donderdag 21 oktober 2010 21:54 schreef ChickenTonight het volgende:
[ afbeelding ]
Enter the Void
IMDb: 7,4
Mijn cijfer: 5,0
quote:waarom?Op donderdag 21 oktober 2010 21:54 schreef ChickenTonight het volgende:
[ afbeelding ]
Enter the Void
IMDb: 7,4
Mijn cijfer: 5,0
quote:ik heb hem niet in imax gezien, maar vond het zowiezo wel een toffe filmOp vrijdag 22 oktober 2010 20:10 schreef sitting_elfling het volgende:
Net Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole gezien. Ik denk dat als ik hem niet in BFI Imax had gezien ik hem niet zo goed had gevonden. Had het idee dat 3d eindelijk eens echt goed nut had. Vooral de slowmotions en de soundtrack waren best tof. Verhaal uiteraard erg zoetsappig en in het begin had je echt zoiets van, een film over uilen, wtf?
Maar vond de bombastische scenes erg tof!
8
quote:mag et ietsjes minder zijn (het plaatje is 2,5MB)Op vrijdag 22 oktober 2010 22:46 schreef Mikkie het volgende:
Red
[ afbeelding ]
Dikke actie met een feelgood einde. Goede humor erin, lekker straight en lomp, kijkt heerlijk weg op een vrije avond.
Een 7,5.
Oh en:Marie-Louise Parker
.
quote:Mja, maar wat ik enorm irritant vond waren die snaveltjes die je zo zag spreken. En als je hem dan op zo'n joekel van een scherm ziet (imax in londen) was dat echt wazig. Naja, dat vonden wij het grootste nadeel van de film. Maar was beter dan verwacht in ieder geval!Op vrijdag 22 oktober 2010 22:45 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb hem niet in imax gezien, maar vond het zowiezo wel een toffe film
en het onderwerp uilen, tja.. ze hebben ook al speelgoed dat de hoofdrol speelt (net als leeuwen en honden) dus waarom niet
quote:Ik heb 'm ook maar van Google gepluktOp vrijdag 22 oktober 2010 22:48 schreef mschol het volgende:
[..]
mag et ietsjes minder zijn (het plaatje is 2,5MB)
quote:helaas helemaal mee eens, ook met het cijfer. De film begint echt leuk maar na 30 minuten zakt ie gewoon dik in en heeft het mij moeite gekost het tot het einde te blijven kijkenOp zaterdag 23 oktober 2010 01:41 schreef haakon het volgende:
The Other Guys
Begint leuk, dat is het ook.. voor de rest gewoon weinig aan.
Eerste half uur (hooguit!) is leuk, daarna echt ruk.
5
quote:Naar aanleiding van dit verhaaltje deze docu vanavond zelf bekeken.Op vrijdag 22 oktober 2010 08:55 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]
Exit through the gift shop
Is het een documentaire? Is het nep of echt? Een ding wat zeker is is dat deze film af en toe hilarisch grappig is en daarnaast een erg interessante inkijk geeft in Street Art en moderne kunst. Ook als dat niet helemaal je ding is, biedt deze film genoeg boeiend materiaal. Het is een film over iemand die een film maakt over Street Art (graffiti). Vol stof tot napraten.
9/10
IMDB 8,3/10
quote:Ik heb beiden toen gekeken en ik vond en vind nog steeds Saving Private Ryan de beste film die ik ooit heb gezien en daarme 100 keer beter dan Thin Red Line, die eigenlijk weinig indruk op me maakte. Het is dan ook 12 jaar geleden ondertussen, dus mijn mening zal ongetwijfel inmens verschillen met die van toen.Op zondag 24 oktober 2010 12:28 schreef Timo20 het volgende:
The Thin Red Line
Na Badlands en Days Of Heaven in de jaren `70 was het zo`n twintig jaar stil rondom Terrence Malick. In 1998 kwam hij terug met het epische The Thin Red Line. Het resultaat is één van de, zoniet dé, beste anti-oorlogsfilm aller tijden. Met behulp van all star cast (waarvan niet één enkel iemand alle aandacht naar zich toe trekt maar allen spelen in dienst van het verhaal) wordt heel langzaam het verhaal vertelt van de oorlog bij Guadalcanal.
Het is een bijna drie uur durende emotionele uitputtingsslag waarbij je na afloop echt merkt hoe zeer de film je mee sleept en hoeveel energie dat kost.
Maar het is het meer dan waard. Meerdere malen brengt Malick je aan de rand van het huilen door middel van een mix van de meeslepende verhalen van de soldaten, de prachtige (en vaak huiveringwekkende) beelden en mooie score.
Ook al ligt het tempo laag, de twee uur en 50 minuten zijn voorbij voor je het weet.
Het is eeuwig zonde dat het bijna tegelijkertijd uitgebrachte maar veel mindere Saving Private Ryan alle aandacht van Malick`s film afnam, want dit moet gewoon gezien worden.
Vergeet Full Metal Jacket en Apocalypse Now: The Thin Red Line is de beste (anti-) oorlogsfilm aller tijden, een meesterwerk van de bovenste plank.
IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 10/10
Aparte vermelding trouwens voor de blu-ray uitgave van Criterion. Dit is de beste blu-ray transfer die ik van een live-action film die ik tot nu toe heb gezien. Het detail, de scherpte en vooral de diepte in het beeld is ongeloofelijk. Op een groot aantal momenten lijkt het beeld bijna 3D, prachtig.
Ook het detail in het geluid is ongekend. Als je `m afspeelt, neem dan Malick`s aanraden ter harte: zet het geluid heel hard als je `m kijkt. Dat voegt echt zoveel toe aan de kijk ervaring.
Een uitgave die heel hoog gaat eindigen in mijn eindejaarslijstje van beste uitgaves van 2010
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., maar dat mocht de pret niet drukken.![]()
quote:het is natuurlijk smaak, maar als je SPR "de beste film ooit" vindt, dat zal je TTRL gewoo nooit naar echte waarde kunnen vattenOp zondag 24 oktober 2010 14:09 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Ik heb beiden toen gekeken en ik vond en vind nog steeds Saving Private Ryan de beste film die ik ooit heb gezien en daarme 100 keer beter dan Thin Red Line, die eigenlijk weinig indruk op me maakte. Het is dan ook 12 jaar geleden ondertussen, dus mijn mening zal ongetwijfeld immens verschillen met die van toen.
Alsnog blijf ik erbij dat ik Spielbergs film een meesterwerk vind en daar kan Thin Red Line ook niet aan tippen.. mss binnenkort nog maar 's kijken dan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Ik had echt weer eens zin in een leuke komedie en had Dodgeball al een tijdje liggen. De film is natuurlijk erg flauw en voorspelbaar, maar zeker vermakelijk. Een 7+.Peter La Fleur heeft een sportschool, maar hij zit in de financiële problemen. White Goodman wil graag z'n sportschool overnemen, maar Peter voelt daar niets voor. Hij heeft nog een maand de tijd om 50.000 dollar bij elkaar te schrapen. Het lijkt een onmogelijke opgave, totdat hij z'n oog laat vallen op een trefbal competitie.
quote:Eindelijk iemand die het helemaal met mij eens is.Op zondag 24 oktober 2010 12:28 schreef Timo20 het volgende:
... Ook al ligt het tempo laag, de twee uur en 50 minuten zijn voorbij voor je het weet.
Het is eeuwig zonde dat het bijna tegelijkertijd uitgebrachte maar veel mindere Saving Private Ryan alle aandacht van Malick`s film afnam, want dit moet gewoon gezien worden.
Vergeet Full Metal Jacket en Apocalypse Now: The Thin Red Line is de beste (anti-) oorlogsfilm aller tijden, een meesterwerk van de bovenste plank.
IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 10/10
...
quote:Heb hem overal aangeraden zien worden en heb me er dit weekend zelf maar eens aan gewaagd. Geweldig! 99% van de film speelt zich af in één ruimte en weet je aandacht continu vast te houden zuiver door de goede interactie en opbouw.Op donderdag 21 oktober 2010 09:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Net gezien: 12 Angry Men. Ben normaal niet zo'n fan van oude films, maar deze klassieker moest ik kijken. Goeie film. Sterke karakteruitbouw en netjes gedaan. De film maakt duidelijk dat er in 1957 (!) nog echte mannen bestonden. Zo zie je ze niet meer. Mooi werk. 8.4/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dikke acht
Verder Sin City eindelijk eens gezien, stond al heel lang op mijn lijstje. Heb van begin tot eind geïntrigeerd zitten kijken. Niet mijn type film dacht ik altijd, en verfilmingen van stripboeken ach ja, maar ik vond het zo ontzettend apart gedaan en vond de karakters meteen zo interessant dat ik hem in één ruk uitgekeken heb. Normaal ga ik dus 10x thee zetten, chips pakken of wat. Heb zelfs halverwegen niet gekeken van "goh, wie is die acteur/actrice ook alweer" terwijl dit wel zo'n film is met die cast...
Een negen
[ Bericht 1% gewijzigd door Mwanatabu op 24-10-2010 19:35:14 ]If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
quote:hehe juist omwille van het verhaal scoort hij imho zo sterk: draken in films zijn dun gezaait, vikingen waarschijnlijk nog minder, en die combinatie was naar mijn idee errug sterk uitgevoerd.Op zondag 24 oktober 2010 18:34 schreef Butterfly91 het volgende:
How to Train Your Dragon
A hapless young Viking who aspires to hunt dragons becomes the unlikely friend of a young dragon himself, and learns there may be more to the creatures than he assumed.
Hij was wel aardig. Visueel gezien is het erg sterk, maar het verhaal sprak me wat minder aan. Maar wat mij betreft is Pixar nog steeds de onbetwiste nummer 1.
IMDb: 8,2
Mijn cijfer: 6,8
quote:Feit dat ik SPR de beste film vind heeft ook te maken met de herinnering aan de eerste keer dat ik 'm zag. Zoveel indruk had een film nog nooit op me gemaakt.Op zondag 24 oktober 2010 15:37 schreef catfish het volgende:
[..]
het is natuurlijk smaak, maar als je SPR "de beste film ooit" vindt, dat zal je TTRL gewoo nooit naar echte waarde kunnen vatten
die films zijn compleet anders, van opzet, niveau, ... alles
niet dat SPR slecht is, integendeel, maar TTRL is er gewoon niet mee te vergelijken
het enigste wat de 2 gemeen hebben is dat ze +/- samen uitkwamen en beide over WWII gaan
quote:Wat mij betreft zijn Lynch zijn begrijpelijke films een stuk beter. Zijn interresantdoenerij moet echt beteugeld worden, want sfeer neerzetten is hij een meester in. Kijk Blue Velvet en de serie Twin Peaks eens. Vooral Twin Peaks is wat mij betreft een meesterwerk, ondanks het zwakke, door anderen geregisseerde, begin van het 2e seizoen.Op zondag 24 oktober 2010 18:13 schreef JDx het volgende:
Mulholland Drive
Na een paar dagen geleden Lost Highway te hebben gekeken, vandaag David Lynch een tweede kans gegeven, prachtige film maar ik heb geen flauw idee waar ik nou net 2,5 uur naar heb zitten kijken. Net als bij Lost Highway. En ik kan daar niet tegen, want ik wil altijd alles snappen.
Maar om nu te zeggen, wat een kutfilm want ik snap hem niet is ook weer te kort door de bocht, want ik ga zo op zoek naar nog een film van David Lynch
Ben een man van de cijfers, maar vind het hier moeilijk een cijfer voor te geven, ik ga geen cijfer geven, een 8.
quote:Leuke film he, heb 'm al heel lang geleden gezien, nooit weer iemand over gehoord. Krijgt van mij ook wel een 8!Op maandag 25 oktober 2010 19:32 schreef TargaFlorio het volgende:
Largo Winch (2008)
[ afbeelding ]
Gebaseerd op de gelijknamige stripboeken reeks. De sfeer van de film doet me erg denken aan de Bourne films met Matt Damon.
8/10
quote:Geweldige film.Op zaterdag 23 oktober 2010 23:46 schreef casper019 het volgende:
Ne Le Dis à Personne
[ afbeelding ]
Frankrijk
Drama / Thriller
125 minuten
geregisseerd door Guillaume Canet
met François Cluzet, Marie-Josée Croze en André Dussollier
De vrouw van Alex wordt vermoord door een seriemoordenaar waarna hij verward achterblijft. Acht jaar later ontvangt Alex raadselachtige e-mails in zijn mailbox van een onbekende afzender. Tegelijk blijkt dat de politie het onderzoek naar de dood van zijn vrouw heeft hervat. Wat volgt is een gevaarlijke zoektocht naar de waarheid.
Ik vond het een hele goeie film, hij blijft de volle 2 uur spannend en leuk om naar te kijken. En het is ook niet zo dat je halferwege al weet hoe alles zit. Het blijft spannend tot het laatste moment. Echt een aanrader dikke 8!
quote:Absoluut.Op maandag 25 oktober 2010 19:39 schreef JDx het volgende:
[..]
Leuke film he, heb 'm al heel lang geleden gezien, nooit weer iemand over gehoord. Krijgt van mij ook wel een 8!
quote:ik ben eerder blij dat er geen amerikaanse remake van is, dat zou de film alleen maar ten slechte komen!Op maandag 25 oktober 2010 19:41 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Geweldige film.![]()
Ik verbaas me dat er nog geen Amerikaanse remake is (al zal die het origineel waarschijnlijk toch niet overtreffen)
quote:Op zondag 24 oktober 2010 19:26 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Heb hem overal aangeraden zien worden en heb me er dit weekend zelf maar eens aan gewaagd. Geweldig! 99% van de film speelt zich af in één ruimte en weet je aandacht continu vast te houden zuiver door de goede interactie en opbouw.
Enige hm-hm-momentje wat ik had was toenIk denk dat vanaf nu wij elkaars filmtips kunnen gaan bekijken! Ben het ook HE-LE-MAAL eens met Sin City, wat een meesterwerk. Inspiratie voor een artistiek projectje van me EN een outfit voor een themafeest in november wat ik heb.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dikke acht
Verder Sin City eindelijk eens gezien, stond al heel lang op mijn lijstje. Heb van begin tot eind geïntrigeerd zitten kijken. Niet mijn type film dacht ik altijd, en verfilmingen van stripboeken ach ja, maar ik vond het zo ontzettend apart gedaan en vond de karakters meteen zo interessant dat ik hem in één ruk uitgekeken heb. Normaal ga ik dus 10x thee zetten, chips pakken of wat. Heb zelfs halverwegen niet gekeken van "goh, wie is die acteur/actrice ook alweer" terwijl dit wel zo'n film is met die cast...
Een negen
![]()
Pas gezien:
Maria Full of Grace
Mooi epos over het leven in Colombia en de drugsproblematiek. Omdat ik Colombia zie als mogelijk toekomst land om te wonen extra speciaal voor mij. En wat een heerlijke hoofdrolspeelster, de eerste Colombiaan(se) die een oscarnominatie wist te verdienen!
8/10
Toy Story 3
Leuk gedaan, grappige humor en Buzz die Spaans spreekt. Heb Toy Story 1 volgens mij ooit es (half?) gezien en Toy Story 2 niet, maar dat was geen probleem.
Toch blijf ik Shrek en Ice Age veel betere animatiefilms vinden.
7.5/10The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:Ja toffe film. Heb hem ook nog recent gekeken nadat ik hem eens half-half op Film1 had gezien. Anthony Zimmer van dezelfde regisseur is ook tof. Daar gaan ze wel een Hollywood-remake van doen.Op maandag 25 oktober 2010 19:32 schreef TargaFlorio het volgende:
Largo Winch (2008)
[ afbeelding ]
Gebaseerd op de gelijknamige stripboeken reeks. De sfeer van de film doet me erg denken aan de Bourne films met Matt Damon.
8/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.... en een erg goede cast natuurlijk...![]()
Cijfer: 9,5.![]()
quote:in de recensies komt ie er juist heel slecht uit.. laag cijfer...Op dinsdag 26 oktober 2010 22:42 schreef Saarbarbaar het volgende:
The Last Airbender
Na recensies gelezen te hebben, kon ik me uiteindelijk wel in het commentaar vinden. Verhaal is niet echt sterk. Er wordt niet echt iets verteld, zoals dat bij films zoals Gladiator of Robin Hood aan het begin altijd gebeurt. De personages wisselen informatie uit, en zo kom je ook aan het verhaal.
Special effects zijn echter wel supergaafEcht heel mooi
![]()
Een 8 zou ik wel geven
quote:Die vond ik nog geen 5 waardOp dinsdag 26 oktober 2010 22:42 schreef Saarbarbaar het volgende:
The Last Airbender
Na recensies gelezen te hebben, kon ik me uiteindelijk wel in het commentaar vinden. Verhaal is niet echt sterk. Er wordt niet echt iets verteld, zoals dat bij films zoals Gladiator of Robin Hood aan het begin altijd gebeurt. De personages wisselen informatie uit, en zo kom je ook aan het verhaal.
Special effects zijn echter wel supergaafEcht heel mooi
![]()
Een 8 zou ik wel geven
quote:Ik vond deze ook een zeventje. Heb ooit het boek gelezen, en dat vond ik een stuk minder standaard geschreven dan deze film. Willis is altijd leuk om te zien, en Ben Foster vind ik vaak ook wel te pruimen als hysterische sicko. Voor de rest een leuke zit maar meer ook niet.Op woensdag 27 oktober 2010 00:24 schreef El_Matador het volgende:
Gisteren:
Hostage
Lekker actiefilmpje met Bruce Willis andermaal als redder in nood. Werd halverwege toch nog spannend omdat ik een te standaard verhaaltje verwachtte.
Maar niet hoogstaand.
7.1/10 (mijn cijfers zijn over het algemeen vrij hoog, behalve inderdaad voor The Last Airbender)
quote:Ik ga deze film 100% in het weekend kijken, weet zeker dat ik slecht slaap de nacht ernaOp woensdag 27 oktober 2010 00:47 schreef d1ce het volgende:
[ afbeelding ]
Dat mijn broek überhaupt nog droog is gebleven is een wonder. Geniaal vervolg op deel 1.
quote:Ik heb gisteravond dus gewoon Piranha er achteraan gekeken en kon gewoon slapen maar ik ben het met je eens, heb namelijk precies hetzelfde. Had trouwens ook verwacht dat deze minder zou zijn dan dat deel 1 was maar helaas is niets minder waar.Op woensdag 27 oktober 2010 12:40 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik ga deze film 100% in het weekend kijken, weet zeker dat ik slecht slaap de nacht ernaook al ben ik best nuchter, ik heb heel vaak last van nachtmerries/angst. Al sinds ik klein ben, toch ben ik gefascineerd door horror/geest films en documentaires.
quote:In de stijl van Saw?!Op donderdag 28 oktober 2010 14:00 schreef El_Matador het volgende:
Martyrs
Spannende Franse horror in de stijl van Saw. Extra spannend met alle lichten uit op de laptop met oordopjes in.
7.6/10
quote:Saw was eerder en de eerste Saw (en wellicht de 2e) hadden een zeer origineel concept. Vond ik ook zeker geen slappe hap.Op donderdag 28 oktober 2010 14:09 schreef TJLinden het volgende:
[..]
In de stijl van Saw?!
Persoonlijk vond ik deze film een stuk sterker dan de slappe hap die Saw voorschotelt.
quote:Inderdaad deze is wel een stuk gruwelijker, saw 1 is trouwens wel OK hoorOp donderdag 28 oktober 2010 14:09 schreef TJLinden het volgende:
[..]
In de stijl van Saw?!
Persoonlijk vond ik deze film een stuk sterker dan de slappe hap die Saw voorschotelt.
quote:Het aparte aan deze film is dat je niet doorkrijgt waar hij naartoe wil tot het laatste half uur, en dat dan alles blijkt te kloppen. Tot die finale heb ik hem trouwens iets van 10x bijna uitgezet omdat ik het nergens op vond lijken. Uiteindelijk kwam hij best hard aan en vond ik hem geweldig... Blij dat ik hem toch nog uit heb gezeten.Op donderdag 28 oktober 2010 14:00 schreef El_Matador het volgende:
Martyrs
Spannende Franse horror in de stijl van Saw. Extra spannend met alle lichten uit op de laptop met oordopjes in.
7.6/10
quote:Ik moet inderdaad wel toegeven dat mijn mening over Saw een beetje vertroebeld is door de algehele uitmelking van het concept. De eerste film was, zoals je zegt, op dat moment een originele film.Op donderdag 28 oktober 2010 14:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Saw was eerder en de eerste Saw (en wellicht de 2e) hadden een zeer origineel concept. Vond ik ook zeker geen slappe hap.
Deze film is van na de eerste Saw(s) en ik vind de stijl wel wat van Saw hebben. Goed, daar niet van, maar Saw 1 vond ik ook erg goed (en dus origineler in die tijd).
quote:Jij bent er een stuk positiever over dan ik.Op vrijdag 29 oktober 2010 23:42 schreef Mwanatabu het volgende:
Kick-ass net gekeken. Is denk ik de eerste film met Nicholas Cage die ik niet walgend uitgezet of desondanks uitgekeken heb. Die scène waarin zijn karakter op die stoel zijn dochter aanwijzingen blijft geven is echt kippenvel, en voor de rest was het een prima balans tussen humor, actie en hier en daar wat drama. Kick-ass is ontzettend grappig als Kleenex-puber die heel naïef besluit even het verschil te gaan maken in de wereld, en Hit Girl steelt verder de show
quote:Ligt het aan mij of is de opmerking die jij bij de film plaatst alles behalve een 7 waard?Op woensdag 27 oktober 2010 22:53 schreef Lonewolf2003 het volgende:
.....
Al met al is het een best vermakelijk actiekomedie voor een avondje. Maar niet eentje die de middelmaat ontstijgt en dat had wel gekund met een cast als dit.
cijfer: 7
quote:Dat ligt dan aan jou. Een best vermakelijke actie film is bij mij een 7 waard.En deze film vond ik dat nog net waard. Ik had echter gehoopt op een film die minimaal een 8 zou zijn.Op zaterdag 30 oktober 2010 04:22 schreef Zehra het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of is de opmerking die jij bij de film plaatst alles behalve een 7 waard?
quote:Ja die heb ik dus uitgezet wegens pijnlijk niet grappig. Het leek een mager zesje tot het moment dat de personages van The Rock en Jackson uit beeld verdwenen en toen werd het een onuitstaanbare 4 voor mij.Op zaterdag 30 oktober 2010 13:08 schreef JDx het volgende:
The Other Guys.
Gewoon vermakelijk filmpje!
7.
Ik heb serieus nog de film proberen te redden met een paar wodka'squote:Op zaterdag 30 oktober 2010 14:09 schreef JDx het volgende:
Achjah, ik was dronken, in HD waren die specialFX wel lachen. Haat trouwens die Ferrel, maar Wahlberg is wel lache.
best vermakelijk = voldoende = 6quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 12:51 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dat ligt dan aan jou. Een best vermakelijke actie film is bij mij een 7 waard.En deze film vond ik dat nog net waard. Ik had echter gehoopt op een film die minimaal een 8 zou zijn.
Goeie film, heb ervan genotenquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 01:39 schreef Arcee het volgende:
The Chumscrubber (2005)
[ afbeelding ]
Cynisch drama dat speelt in een Amerikaanse suburb. Een beetje American Beauty en een vleugje Brick. Dat samen met de sfeervolle muziek maken het een verrassend meeslepende film, zonder een noemenswaardig verhaal.
IMDb-cijfer: 7.0
Mijn cijfer: 7.5
Bedoel je niet oktober?quote:Op zondag 31 oktober 2010 05:41 schreef El_Matador het volgende:
Een lijstje over september (mis een hoop films die ik die maand gezien heb, maar toch):
Same here, ik durf deel 1 ook nog steeds niet te kijken...quote:Op woensdag 27 oktober 2010 12:40 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik ga deze film 100% in het weekend kijken, weet zeker dat ik slecht slaap de nacht ernaook al ben ik best nuchter, ik heb heel vaak last van nachtmerries/angst. Al sinds ik klein ben, toch ben ik gefascineerd door horror/geest films en documentaires.
Nee.quote:
Heb hem ook gezien kon hem ook wel waarderen zou hem wel een 7 geven.quote:Op zondag 31 oktober 2010 11:02 schreef Butterfly91 het volgende:
Scott Pilgrim vs The World
Scott Pilgrim must defeat his new girlfriend's seven evil exes in order to win her heart.
Ik vond hem leuk. Leuke humor en leuke karakters. Wel een aparte stijl dus zeker niet iedereen zal hem leuk vinden.
IMDb: 8,2
Mijn cijfer: 7,5
Nog nooit van gehoord maar klinkt als een leuke 'guilty pleasure'.quote:Op zondag 31 oktober 2010 14:16 schreef YellowBlacks het volgende:
Triangle
[ afbeelding ]
Een gezelschap maakt een exclusieve boottocht door de mysterieuze Bermuda Driehoek. Dankzij behoorlijk noodweer wordt hun jacht onbruikbaar en weten ze over te stappen naar een oceaanstomer. De klok blijkt daar stil te staan en Jess (Melissa George) heeft het vermoeden er ooit al eens eerder op te hebben gevaren. Een onbekend fenomeen lijkt hen te bespieden.
IMDB: 6.9
Mijn cijfer 8.0
Een van de betere films die ik laatst heb gezien.
Tha Fallquote:Op zondag 31 oktober 2010 05:41 schreef El_Matador het volgende:
Een lijstje over september (mis een hoop films die ik die maand gezien heb, maar toch):
September
Films
3. [ afbeelding ] The Fall (Tarsem Singh, 2006) :: 9.2
Tis echt een aanrader. Deze film zit heel goed in elkaar.quote:Op zondag 31 oktober 2010 15:22 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord maar klinkt als een leuke 'guilty pleasure'.
Ook gezien, vond hem eigenlijk erg leuk. Inderdaad mooi gemaakt en met geestige stukjes, en ik vind het niet het soort film dat een gedegen verhaal nodig heeftquote:Op zondag 31 oktober 2010 18:22 schreef ChickenMan het volgende:
Scott Pilgrim vs. the World
Aardig, niet het IMDb cijfer waard. Het ziet er zonder twijfel ontzettend mooi uit, is soms zeker geestig, maar verder... Het boeide me gewoon niet wat er met Cera's personage zou gebeuren. Het verhaal was te saai. Kieran Culkin is wel tof.
6.5
Hoeft ook niet inderdaad, maar dan had 'ie wel grappiger mogen zijn.quote:Op zondag 31 oktober 2010 18:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ook gezien, vond hem eigenlijk erg leuk. Inderdaad mooi gemaakt en met geestige stukjes, en ik vind het niet het soort film dat een gedegen verhaal nodig heeft
Nu moet ik wel toegeven dat het een tijd geleden is dat ik 'm zag en dat ik geen specifieke voorbeelden meer kan geven, maar ik weet nog wel dat ik vond dat die film echt stampvol plotholes zat.quote:Op zondag 31 oktober 2010 18:26 schreef YellowBlacks het volgende:
Tis echt een aanrader. Deze film zit heel goed in elkaar.
Hele leuke film!quote:Twee mannen genaamd Columbus (Jesse Eissenberg) en Tallahassee (Woody Harrelson) moeten zien te overleven in een wereld die overbevolkt is door zombies. Tijdens hun strijd met overleving bundelen ze krachten met Wichita (Emma Stone) en Little Rock (Abigail Breslin), die ook een manier hebben gevonden om in leven te blijven. Tijdens hun strijd moeten ze zich afvragen wat erger is, van elkaar afhankelijk moeten zijn of toch maar aan de zombies overgeven.
Mee eens. Heel leuk gedaan qua effecten en goed snel gesneden qua humor, maar hij duurt met bijna 2 uur te lang om het re-de-lijke verhaaltje uit te breien. Op een gegeven moment heb je het wel gezien met de KAPOWS en gamegevechten. Culkin was erg grappig soms. Cera vond ik trouwens übercute en helemaal goed gecast. Vraag me alleen af wat er van overblijft als hij richting dertig gaat...quote:Op zondag 31 oktober 2010 18:22 schreef ChickenMan het volgende:
...
Scott Pilgrim vs. the World
Aardig, niet het IMDb cijfer waard. Het ziet er zonder twijfel ontzettend mooi uit, is soms zeker geestig, maar verder... Het boeide me gewoon niet wat er met Cera's personage zou gebeuren. Het verhaal was te saai. Kieran Culkin is wel tof.
6.5
De Belgische versie. Volgens mij is de Nederlandse versie nog niet verschenen?quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:04 schreef Toad het volgende:
[..]
Heb je de Belgische of Nederlandse versie gezien?
Klopt. Ik dacht misschien een voorvertoning.quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:05 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
De Belgische versie. Volgens mij is de Nederlandse versie nog niet verschenen?
Helemaal met deze recensie eens. Ik had exact hetzelfde.quote:Op maandag 1 november 2010 00:22 schreef Karstman het volgende:
Valhalla Rising
[ afbeelding ]
Een stomme en een-oogige krijger die als slaaf gehouden wordt om te vechten in duellen ontsnapt en gaat op reis.
Wat een vage bende... Mooie beelden hoor maar het verhaal gaat echt helemaal nergens over. Geen logisch begin, geen zinnig einde, overbodig geweld en rare plotwendigen. Hij was gelukkig maar anderhalf uur. Vraag me ook af waarom ik hem heb gedownload, zal wel naar aanleiding van een post in deze serie topics zijn.
5,8 op IMDB maar van mij krijgt ie een 4.
Hij was zeker erg goed!quote:Op zondag 31 oktober 2010 15:41 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Tha Fall. Een van mijn favoriete films
!
Idd. Het was zo'n draak van een film dat het haast hilarisch werd.quote:Op maandag 1 november 2010 09:51 schreef PBateman1978 het volgende:
Scott Pilgrim vs The World
Waarom deze film zo hoog wordt aangeschreven is me echt onduidelijk, hij was vermakelijk op zijn best.
6/10
Geweldig, ik ken niemand die deze film óók gezien heeft! Ik vond hem werkelijk fantastisch, zag hem een jaar of 15 geleden op televisie als middelbare scholier en sindsdien ben ik een groot filmliefhebber geworden. Door deze film. Maar.. nooit weer terug gezien - dit is wel een moment om hem weer eens ergens te zoeken.quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:10 schreef Hulkio het volgende:
Záhrada
Onbekende Sloveense film. Best raar eigenlijk, deze film is namelijk prachtig. Ontroerend, grappig en van een onwaarschijnlijke schoonheid geschoten. Het speelt zich bijna allemaal in een tuin af, en die details, de krekels die je hoort, de vogels, de wind, je wordt helemaal de film ingezogen. Gewoon kijken.
8.5
Ik ben geen Hulkio.quote:Op maandag 1 november 2010 10:38 schreef macondo het volgende:
[..]
Geweldig, ik ken niemand die deze film óók gezien heeft! Ik vond hem werkelijk fantastisch, zag hem een jaar of 15 geleden op televisie als middelbare scholier en sindsdien ben ik een groot filmliefhebber geworden. Door deze film. Maar.. nooit weer terug gezien - dit is wel een moment om hem weer eens ergens te zoeken.
Ja, das echt een superfilmquote:Op maandag 1 november 2010 21:59 schreef GuitarJJ het volgende:
Zag net een stukje van Eden Lake op tv. Die moet ik komende week nog een keertje herbekijken. Goede film is het
Godzijdank zijn héél erg weinig mensen het met je eens.quote:Op maandag 1 november 2010 18:01 schreef Falco het volgende:
When Harry Met Sally...
Dit heeft natuurlijk veel weg van een Woody Allen-film, maar faalt hard in humor en vernuftige dialogen, die je bij een Woody wel kunt vinden. Over het lastige gedoe van relaties zijn best goede films te maken, maar When Harry Met Sally... overtuigde me nauwelijks. Het is zo gemaakt allemaal. De phoney Meg Ryan voorop. Haar personage was overdreven, zeurde en verdiende menigmaal een draai om de oren. De droge Bill Crystal vond ik ook nauwelijks uit de verf komen. Al met al zeer matig. Cijfer: 4,5
Sorry, heb er een knoeiboel van gemaakt met quotenquote:Op maandag 1 november 2010 14:56 schreef ChickenMan het volgende:
Ik ben geen Hulkio.![]()
![]()
Maar ik zou 'm zeker weer gaan kijken als het 15 jaar geleden was.
Posts van Falco zou ik niet snel negeren - het is een filmliefhebber en hij kan zijn mening goed beargumenteren ook. Ieder moet maar voor zich uitmaken wat hij/zij er van vindt.quote:Op dinsdag 2 november 2010 02:57 schreef Zehra het volgende:
Godzijdank zijn héél erg weinig mensen het met je eens.
En ook het IMDB cijfer is bijna een 8
Dus mensen, als er geschreven wordt dat de film faalt, dan wordt er bedoelt dat de betreffende kijker dat vindt. Niet dat het een feit is ofzo. Negeer de post gewoon en allemaal WHMS kijken
Is dat die film van Christian Slater?quote:Op dinsdag 2 november 2010 07:53 schreef Norrage het volgende:
Ik heb met Halloween Alone in the Dark gekeken....die van 2004....je weet wel...![]()
Ik wist niet dat ie zo slecht was, we hadden hem gewoon uit de videotheek gehaald zelfs....![]()
Elke keer 'ik vind' schrijven wordt vermoeiend. Daarbij kan het imdb-publiek er natuurlijk ook eens naast zitten he.quote:Op dinsdag 2 november 2010 02:57 schreef Zehra het volgende:
[..]
Godzijdank zijn héél erg weinig mensen het met je eens.
En ook het IMDB cijfer is bijna een 8
Dus mensen, als er geschreven wordt dat de film faalt, dan wordt er bedoelt dat de betreffende kijker dat vindt. Niet dat het een feit is ofzo. Negeer de post gewoon en allemaal WHMS kijken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vond 'm erg sterk. Goed verhaal, erg spannend, en bijzonder sterk acteerwerk, vooral van Page (het meisje)... maar ook de manier waarop het karakter van Wilson (Jeff) zich ontplooit is erg netjes gedaan.![]()
Zoals op de poster staat: "Once it lands its hooks in you, there's no tearing away.". Als je er eenmaal inzit, grijpt de film je met recht, en zit je tot het eind van de film op het puntje van je stoel.![]()
Enig puntje van kritiek: het einde was een béétje teleurstellend tbh... had sterker gekund.
Cijfer: 8.5
quote:Op dinsdag 2 november 2010 08:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Is dat die film van Christian Slater?
Wat een dramatisch slechte film was dat.
Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe Eastwood (deze dusquote:Op dinsdag 2 november 2010 13:07 schreef CherryLips het volgende:
[ afbeelding ]
Erg mooie film, ik had alleen meer van het einde verwacht. Een aanrader dus, heb een paar keer kippenvel gehad.
Ik zie dat er nog helemaal geen datum voor is neequote:Op dinsdag 2 november 2010 22:44 schreef Toad het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe Eastwood (deze dus). Ik hoop dat er snel een Nederlandse releasedatum wordt gepland.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cijfer: 2
quote:Op donderdag 4 november 2010 10:23 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]
OMG, wat is dit slecht.![]()
Een verhaallijn is ver te zoeken natuurlijk (duh), het acteerwerk is waardeloos, en dan die special effects...
![]()
Dat is geen bloed man, dat ziet eruit als limonadesiroop.![]()
![]()
Al moet ik toegeven, er zat af en toe wel wat lekkere gore in.
Die vond ik eigenlijk nog best vermakelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cijfer: 2
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
Gisteren gezien, en vond hem ERG vet! Vooral het concept om één verhaal zich in verschillende lagen af te laten spelen!quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:05 schreef casper019 het volgende:
Inception
[ afbeelding ]
Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Thriller / Science-Fiction
148 minuten
geregisseerd door Christopher Nolan
met Leonardo DiCaprio, Ken Watanabe en Joseph Gordon-Levitt
Dom Cobb (Leonardo DiCaprio) is een meesterdief, gespecialiseerd in het “stelen” van waardevolle geheimen in de droomstaat van een mens, wanneer de geest het kwetsbaarst is. Cobb is hierdoor een gewilde speler in de verraderlijke nieuwe wereld van bedrijfsspionage, maar dit heeft hem tegelijkertijd ook tot een internationale vluchteling gemaakt, wat hem alles kan kosten wat hij ooit lief had. Nu krijgen Cobb en zijn team van specialisten een nieuwe taak aangeboden. Een 'laatste' taak die ervoor kan zorgen dat Cobb zijn oude leven weer terugkrijgt. Deze taak is niet het stelen van een idee, maar het plaatsen van een idee. Als ze slagen, dan kan het de perfecte misdaad zijn. Maar er is ook een levensgevaarlijke vijand, iemand die altijd Cobb's volgende zet lijkt te voorspellen...
Vandaag (eindelijk) gezien, en ik weet niet zo goed wat ik nou van de film vind. Ik vond het acteerwerk en alles erg goed. Maar ik snap nu na het zien van de film nog steeds niet helemaal hoe het zat (miss wilt iemand het in spoilers aan me uitleggen?) ik vond het verhaal iets te moeilijk en vergezocht waardoor ik de film helaas niet echt spannend ofzo kon vinden. Daarom kan ik er ook moeilijk een cijfer aan geven.. maar ik denk dat ik em zo een 7.5 zou geven.
zeker waard om te zien, maar moeilijk om te begrijpen
Heerlijke film, daar had je best meer over mogen vertellen. Een romantische komedie die wél leuk is, fijne grappen van Woody Allen.quote:Op donderdag 4 november 2010 19:12 schreef JDx het volgende:
Whatever Works (Woody Allen)
Geniale film, echt genoten. Had ooit al stukje gezien, maar nooit helemaal gekeken, zonde, want hij is echt leuk!
8,5!
Ik werkelijk niemand die die niet heel mooi en indrukwekkend vond, en aangezien hij de moeite neemt hem hier te presenteren gok ik dat het goed zitquote:
klinkt als echt een film voor mij, ik ga hem zometeen kijkenquote:Op woensdag 3 november 2010 08:34 schreef El_Matador het volgende:
The Box
Spannende mix van science fiction en soort van horror. Onvoorspelbaar verhaal, maar moet even nadenken of ik het nou allemaal begrijp.
8/10 geef ik nu
ook vandaag gezien... ik vond hem opzich wel stoerquote:Op vrijdag 5 november 2010 23:59 schreef Mikkie het volgende:
The Other Guys
Wat mij betreft allemaal net niet-humor. Ze doen een poging maar het komt bij mij echt niet over. Gemaakt grappig, zonder echt grappig te zijn.
Een 4.
Wat een totaal on-boeiende film. Ik zat constant te wachten op het moment dat de komedie nou eens echt zou beginnen, maar in de eerste 45minuten van de film is dat niet gelukt. Ik heb de film maar uitgezet en ben wat anders gaan doen. Een 3.5 voor de moeite.quote:Jim is een dertigjarige, emotioneel onvolgroeide man. Door zijn onvermogen om zijn liefde te verklaren aan zijn vriendin Alice dreigt hij het beste was dat hem ooit is overkomen te verliezen. Maar het leidt hem ook naar de vriendschap met een getalenteerde dwerg die hem helpt om de woorden te vinden waarmee hij zijn geliefde kan terugwinnen.
quote:
Haha echt he. Enige pluspunt zijn de chicks... mja tis ook za.avond!quote:Op zaterdag 6 november 2010 21:07 schreef Cheiron het volgende:
Grown Ups was voor mij veel te zoetsappig en braaf. Daarnaast heb ik eigenlijk tot het einde van de film gewacht tot er eindelijk iets zou gebeuren dat de moeite waard was; helaas. Een serie van inhoudsloze scenes, allen met hun eigen makkelijke punchline.
Verhaaltje: 5 goede vrienden winnen een basketbaltoernooi als kinderen. 30 jaar later overlijdt de coach en komen ze samen. Elk gezien heeft natuurlijk zn eigen problemen die ze tegenover elkaar niet willen toegeven. Maar oh wee, tijdens een weekje in een huis aan het meer komen ze tot prachtige inzichten..
Het is dat er nog een aantal grinnik momenten in de film zitten, anders was het helemaal hopeloos geweest. Dieptepunt; de tijd besteed aan het waterpark. Pluspunt: de blonde dochter van Rob Schneider. Niiiice.
Helemaal mee eens. Er moet nog heel wat gebeuren in de laatste twee maanden van dit jaar, wil dit niet voor mij de beste film van 2010 worden/blijven.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:08 schreef FireFox1 het volgende:
Inception
[ afbeelding ]
Prachtig visueel spektakelstuk. Een meesterwerk van Nolan die zijn weerga niet kent. Heb vanaf minuut 1 tot het einde geboeid gekeken. Verreweg de beste film die ik 2010 heb gezien.
IMDb: 9.0 (218.310 votes)
Mijn cijfer: 9.2
Damn en ik moet m nog zienquote:Op zaterdag 6 november 2010 22:32 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Er moet nog heel wat gebeuren in de laatste twee maanden van dit jaar, wil dit niet voor mij de beste film van 2010 worden/blijven.
Ga hem straks weer opzettenquote:Op zaterdag 6 november 2010 22:32 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Er moet nog heel wat gebeuren in de laatste twee maanden van dit jaar, wil dit niet voor mij de beste film van 2010 worden/blijven.
*kuch* R5 *kuch*quote:
in mijn optiek issie allang voorbij gestreeft.. maar zo heeft iedereen z'n eigen smaak, vond ook niet bijster veel aan de film..quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:32 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Hé, mijn vraag aan mschol (beste film 2010 naar zijn mening) was toch ontopic?quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:40 schreef Mike het volgende:
Een aantal berichten zijn verwijderd: beetje ontopic blijven mensen.
Nee, daar is dit topic niet voor bedoeld.quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:42 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Hé, mijn vraag aan mschol (beste film 2010 naar zijn mening) was toch ontopic?
quote:Nadat Lisbeth Salander een levensbedreigende aanslag heeft overleefd, wordt ze in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht, evenals de man die verantwoordelijk is voor haar duistere, pijnlijke verleden: Alexander Zalachenko. Salander wordt gezocht voor moord en door de media is ze neergezet als een psychopaat, moordenaar en satanist. Alleen Blomkwist is overtuigd van haar onschuld. Hij ontdekt de relatie tussen de vrouwenhandel, het verleden van Salander en de Zweedse veiligheidsdienst en wil daarover in zijn blad Millennium publiceren. Vooalsnog vertrouwt Salander niemand en zeker Blomkwist niet, die haar als enige veel te goed kent. Uiteindelijk moet ze voor de rechtbank verschijnen. Zal het recht zegevieren?
Oké, duidelijk en sorry.quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:47 schreef Mike het volgende:
[..]
Nee, daar is dit topic niet voor bedoeld.Het is geen algemene film-SC.
Er komt natuurlijk altijd een topic in dit forum over de beste films van het jaar. Het is er nu nog niet, maar je kunt het natuurlijk openen.
ik vond het een leuke film, keek lekker weg en nog wat gelachen ookquote:Op zaterdag 6 november 2010 21:07 schreef Cheiron het volgende:
Grown Ups was voor mij veel te zoetsappig en braaf. Daarnaast heb ik eigenlijk tot het einde van de film gewacht tot er eindelijk iets zou gebeuren dat de moeite waard was; helaas. Een serie van inhoudsloze scenes, allen met hun eigen makkelijke punchline.
Verhaaltje: 5 goede vrienden winnen een basketbaltoernooi als kinderen. 30 jaar later overlijdt de coach en komen ze samen. Elk gezien heeft natuurlijk zn eigen problemen die ze tegenover elkaar niet willen toegeven. Maar oh wee, tijdens een weekje in een huis aan het meer komen ze tot prachtige inzichten..
Het is dat er nog een aantal grinnik momenten in de film zitten, anders was het helemaal hopeloos geweest. Dieptepunt; de tijd besteed aan het waterpark. Pluspunt: de blonde dochter van Rob Schneider. Niiiice.
ooh thx voor de tip lijkt me een mooie film, in welke afdeling van de media markt en welke mediamarkt vond je em?quote:Op zaterdag 6 november 2010 23:53 schreef Yi-Long het volgende:
Hansel and Gretel, een koreaanse sprookjesfilm, over een man die een ongeluk krijgt en in het bos terecht komt bij een gezin.... en niet meer weg kan komen.
Het ziet er echt schitterend uit (qua vormgeving een beetje een mix tussen Amelie en het werk van Tim Burton, alhoewel er ook wat camerabewegingen inzaten die deden denken aan David Lynch), het acteerwerk van iedereen is fantastisch.
Voor 4 euro bij de Media Markt gehaald, dus er is geen enkele reden om deze film geen kans te geven. Misschien dat hij tegenvalt als je er met de verkeerde verwachtingen ingaat (sommige mensen denken dat het een aziatische horror is, maar het is meer een donker sprookjesverhaal).
5/5, en staat met stip in mijn top 10 van Koreaanse films.
trailer ziet er veelbelovend uit, ga 'm vandaag ook eens kijken.quote:Op zaterdag 6 november 2010 00:54 schreef Peachcore het volgende:
[ afbeelding ]
Charlie Bartlett
Erg schattige film over een rijkeluis jochie dat geaccepteerd wil worden op zijn nieuwe school. Hij doet dit door naar hun problemen te luisteren en advies te geven. Hij houdt therapiesessies op de jongens wc en dealt medicijnen die hij van zijn eigen therapeuten heeft gekregen. Goed voorbeeld van een indie flick.
Oh, en Kat Dennings.
staat ook nog steeds in mijn lijstje, maar ik kan me er maar niet overheen zetten dat ie zo oud is. Ik kijk normaal gesproken nooit van dit soort oude films.quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:37 schreef Karstman het volgende:
Casablanca
[ afbeelding ]
Deze klassieker eindelijk eens helemaal gezien. Gewoon een heel goeie film, tijdloos ook. Ik vergat tijdens het kijken ook helemaal kwijt dat ie in zwart/wit isEr gebeurd zoveel dat je het helemaal niet mist.
Een dikke 8,5.
Probeer dan eerst 12 Angry Men of een Hitchcock als je 'moeite' denkt te hebben met oude filmsquote:Op zondag 7 november 2010 12:10 schreef resque het volgende:
[..]
staat ook nog steeds in mijn lijstje, maar ik kan me er maar niet overheen zetten dat ie zo oud is. Ik kijk normaal gesproken nooit van dit soort oude films.
Kan ik me goed voorstellen. Ik vond Casablanca maar saai.quote:Op zondag 7 november 2010 12:10 schreef resque het volgende:
staat ook nog steeds in mijn lijstje, maar ik kan me er maar niet overheen zetten dat ie zo oud is. Ik kijk normaal gesproken nooit van dit soort oude films.
Amsterdam Arena, bij de 'Asia'-sectie, maar ze zullen de film ook vast wel bij andere MM'en hebben en bij Free Record Shop enzo. Ik heb er 4 euro voor betaald en dat was het zeker meer dan waard.quote:Op zondag 7 november 2010 11:24 schreef casper019 het volgende:
[..]
ooh thx voor de tip lijkt me een mooie film, in welke afdeling van de media markt en welke mediamarkt vond je em?
Ik ook niet en heb hem laatst in de bioscoop gezien, thuis zou ik nooit de aandacht kunnen vasthoudenquote:Op zondag 7 november 2010 12:10 schreef resque het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je hem uitgekeken? Lijkt me namelijk best lastig als je er niets aan vindt.quote:Op zondag 7 november 2010 14:39 schreef JDx het volgende:
Inland Empire
Na Lost Highway en Mulholland Drive wilde ik nog wel eens een David Lynch film zien, maar dit is echt gewoon 3 uur lang crap... wat een bullshit.
Cijfer: 2
Yep, vorige week 2 uur, en net het laatste uur.quote:Op zondag 7 november 2010 14:42 schreef Toad het volgende:
[..]
Heb je hem uitgekeken? Lijkt me namelijk best lastig als je er niets aan vindt.
Maar OT:
Gisteren Le fantôme de la liberté van Luis Buñuel gezien. Dat was wederom een bijzondere rit. Een aaneenschakeling van bizarre gebeurtenissen zonder plot. Bijzonder dus, maar ook wel een tikkie ontoegankelijk. Je moet er wel even voor zitten en zin in hebben. Gelukkig viel er af en toe nog wat te lachen. En Monica Vitti is tof. 7
[ http://www.filmforum.org/archivedfilms/phantom/slideshow/PROXY007PHOTO.jpg&t=1]afbeelding ]
Kan ik volledig in meegaan. Een van de weinige films dit jaar waarbij ik niet afdwaalde met mijn gedachten. Alles is netjes, de effecten zijn geweldig zonder dat het verhaal erop leunt, goede cast (Joseph Gordon-Levitt, Ellen Page) en alle verhaallijnen/droomlijnen haske mooi begrijpelijk en toch door elkaar verteld. En genoeg te raden en filosoferen over.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:08 schreef FireFox1 het volgende:
Inception
[ afbeelding ]
Prachtig visueel spektakelstuk. Een meesterwerk van Nolan die zijn weerga niet kent. Heb vanaf minuut 1 tot het einde geboeid gekeken. Verreweg de beste film die ik 2010 heb gezien.
IMDb: 9.0 (218.310 votes)
Mijn cijfer: 9.2
Ja dat was wel oke, vond het ook wel mooi gefilmd!quote:Op maandag 8 november 2010 10:25 schreef eefvandencornput het volgende:
[..]
Maar wat vond je van de locaties?
Ik denk dat je`m maar moet gaan kijken. (:quote:Op maandag 8 november 2010 11:04 schreef resque het volgende:
[..]
vertel! hij leek me namelijk wel grappig
'ZIJN HIER NOG STOUTE KINDEREN???'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |