quote:ik heb hem niet in imax gezien, maar vond het zowiezo wel een toffe filmOp vrijdag 22 oktober 2010 20:10 schreef sitting_elfling het volgende:
Net Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole gezien. Ik denk dat als ik hem niet in BFI Imax had gezien ik hem niet zo goed had gevonden. Had het idee dat 3d eindelijk eens echt goed nut had. Vooral de slowmotions en de soundtrack waren best tof. Verhaal uiteraard erg zoetsappig en in het begin had je echt zoiets van, een film over uilen, wtf?
Maar vond de bombastische scenes erg tof!
8
quote:mag et ietsjes minder zijn (het plaatje is 2,5MB)Op vrijdag 22 oktober 2010 22:46 schreef Mikkie het volgende:
Red
[ afbeelding ]
Dikke actie met een feelgood einde. Goede humor erin, lekker straight en lomp, kijkt heerlijk weg op een vrije avond.
Een 7,5.
Oh en:Marie-Louise Parker
.
quote:Mja, maar wat ik enorm irritant vond waren die snaveltjes die je zo zag spreken. En als je hem dan op zo'n joekel van een scherm ziet (imax in londen) was dat echt wazig. Naja, dat vonden wij het grootste nadeel van de film. Maar was beter dan verwacht in ieder geval!Op vrijdag 22 oktober 2010 22:45 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb hem niet in imax gezien, maar vond het zowiezo wel een toffe film
en het onderwerp uilen, tja.. ze hebben ook al speelgoed dat de hoofdrol speelt (net als leeuwen en honden) dus waarom niet
quote:Ik heb 'm ook maar van Google gepluktOp vrijdag 22 oktober 2010 22:48 schreef mschol het volgende:
[..]
mag et ietsjes minder zijn (het plaatje is 2,5MB)
quote:helaas helemaal mee eens, ook met het cijfer. De film begint echt leuk maar na 30 minuten zakt ie gewoon dik in en heeft het mij moeite gekost het tot het einde te blijven kijkenOp zaterdag 23 oktober 2010 01:41 schreef haakon het volgende:
The Other Guys
Begint leuk, dat is het ook.. voor de rest gewoon weinig aan.
Eerste half uur (hooguit!) is leuk, daarna echt ruk.
5
quote:Naar aanleiding van dit verhaaltje deze docu vanavond zelf bekeken.Op vrijdag 22 oktober 2010 08:55 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]
Exit through the gift shop
Is het een documentaire? Is het nep of echt? Een ding wat zeker is is dat deze film af en toe hilarisch grappig is en daarnaast een erg interessante inkijk geeft in Street Art en moderne kunst. Ook als dat niet helemaal je ding is, biedt deze film genoeg boeiend materiaal. Het is een film over iemand die een film maakt over Street Art (graffiti). Vol stof tot napraten.
9/10
IMDB 8,3/10
quote:Ik heb beiden toen gekeken en ik vond en vind nog steeds Saving Private Ryan de beste film die ik ooit heb gezien en daarme 100 keer beter dan Thin Red Line, die eigenlijk weinig indruk op me maakte. Het is dan ook 12 jaar geleden ondertussen, dus mijn mening zal ongetwijfel inmens verschillen met die van toen.Op zondag 24 oktober 2010 12:28 schreef Timo20 het volgende:
The Thin Red Line
Na Badlands en Days Of Heaven in de jaren `70 was het zo`n twintig jaar stil rondom Terrence Malick. In 1998 kwam hij terug met het epische The Thin Red Line. Het resultaat is één van de, zoniet dé, beste anti-oorlogsfilm aller tijden. Met behulp van all star cast (waarvan niet één enkel iemand alle aandacht naar zich toe trekt maar allen spelen in dienst van het verhaal) wordt heel langzaam het verhaal vertelt van de oorlog bij Guadalcanal.
Het is een bijna drie uur durende emotionele uitputtingsslag waarbij je na afloop echt merkt hoe zeer de film je mee sleept en hoeveel energie dat kost.
Maar het is het meer dan waard. Meerdere malen brengt Malick je aan de rand van het huilen door middel van een mix van de meeslepende verhalen van de soldaten, de prachtige (en vaak huiveringwekkende) beelden en mooie score.
Ook al ligt het tempo laag, de twee uur en 50 minuten zijn voorbij voor je het weet.
Het is eeuwig zonde dat het bijna tegelijkertijd uitgebrachte maar veel mindere Saving Private Ryan alle aandacht van Malick`s film afnam, want dit moet gewoon gezien worden.
Vergeet Full Metal Jacket en Apocalypse Now: The Thin Red Line is de beste (anti-) oorlogsfilm aller tijden, een meesterwerk van de bovenste plank.
IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 10/10
Aparte vermelding trouwens voor de blu-ray uitgave van Criterion. Dit is de beste blu-ray transfer die ik van een live-action film die ik tot nu toe heb gezien. Het detail, de scherpte en vooral de diepte in het beeld is ongeloofelijk. Op een groot aantal momenten lijkt het beeld bijna 3D, prachtig.
Ook het detail in het geluid is ongekend. Als je `m afspeelt, neem dan Malick`s aanraden ter harte: zet het geluid heel hard als je `m kijkt. Dat voegt echt zoveel toe aan de kijk ervaring.
Een uitgave die heel hoog gaat eindigen in mijn eindejaarslijstje van beste uitgaves van 2010
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., maar dat mocht de pret niet drukken.![]()
quote:het is natuurlijk smaak, maar als je SPR "de beste film ooit" vindt, dat zal je TTRL gewoo nooit naar echte waarde kunnen vattenOp zondag 24 oktober 2010 14:09 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Ik heb beiden toen gekeken en ik vond en vind nog steeds Saving Private Ryan de beste film die ik ooit heb gezien en daarme 100 keer beter dan Thin Red Line, die eigenlijk weinig indruk op me maakte. Het is dan ook 12 jaar geleden ondertussen, dus mijn mening zal ongetwijfeld immens verschillen met die van toen.
Alsnog blijf ik erbij dat ik Spielbergs film een meesterwerk vind en daar kan Thin Red Line ook niet aan tippen.. mss binnenkort nog maar 's kijken dan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Ik had echt weer eens zin in een leuke komedie en had Dodgeball al een tijdje liggen. De film is natuurlijk erg flauw en voorspelbaar, maar zeker vermakelijk. Een 7+.Peter La Fleur heeft een sportschool, maar hij zit in de financiële problemen. White Goodman wil graag z'n sportschool overnemen, maar Peter voelt daar niets voor. Hij heeft nog een maand de tijd om 50.000 dollar bij elkaar te schrapen. Het lijkt een onmogelijke opgave, totdat hij z'n oog laat vallen op een trefbal competitie.
quote:Eindelijk iemand die het helemaal met mij eens is.Op zondag 24 oktober 2010 12:28 schreef Timo20 het volgende:
... Ook al ligt het tempo laag, de twee uur en 50 minuten zijn voorbij voor je het weet.
Het is eeuwig zonde dat het bijna tegelijkertijd uitgebrachte maar veel mindere Saving Private Ryan alle aandacht van Malick`s film afnam, want dit moet gewoon gezien worden.
Vergeet Full Metal Jacket en Apocalypse Now: The Thin Red Line is de beste (anti-) oorlogsfilm aller tijden, een meesterwerk van de bovenste plank.
IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 10/10
...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |